Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
seez schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:40:
November 2015 deze tablet aangeschaft. Gaat vaak mee op reis met een HDMI adapter.
Heb de tablet nog op de stock rom draaien (waarschijnlijk 5.x) Zijn inmiddels alle kinderziektes eruit?
Of met andere woorden is er een reden om nog niet naar Android 6.x over te stappen?
zou zeker de laatste update installeren! geen problemen mee.
volgens mij hebben ze ergens in het begin wat "foute" updates uitgerold die wifi problemen veroorzaakte bij sommige mensen, maar de laatste paar updates zijn stabiel, gewoon security patches en wat nieuwe functionaliteit en bug fixes van bugs die bijna niemand heeft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ok, goed om te horen. Ik zal dan een factory reset uitvoeren en dan de update uitvoeren.
Is het mogelijk om zonder garantievoorwaarden te verspelen naar de originele factory rom te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij kan je een full zip via sideload flashen, zonder te unlocken, maar ik heb tot nu toe alleen maar geupgrade, niet gedowngrade (en ook niet via stock recovery, maar unlocked en TWRP)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
BounceMeister schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:04:
Ik heb een factory reset gedaan ivm aanhoudende wifi problemen. Daarbij de sd kaart als verwijderbare opslag ingesteld, maar nu kan ik er geen apps meer naar verplaatsen. Klopt dit?
Dit lijkt wel te kloppen ja, dus niet teveel grote apps instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:00
Iemand ook last van battery drain? 's Nachts laadt hij meer dan 40-50%af ... Bij accu zie ik als grootste gebruiker "Media Server" met 11%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je al een x gereboot? Ik heb het heel af en toe, maar meestal is het maar een paar % in de nacht.
Heel lang geleden (op een ander device) heb ik ook weleens gehad dat door een corrupt media bestand de scanner bleef hangen en daardoor dit soort issues veroorzaakte. Mocht een reboot niet helpen, kijk dan ook eens naar je media bestanden, of als je bv een SD kaartje erin hebt, haal deze er eens uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ja, reboot uitgevoerd - geen resultaat. Ik heb hem dan maar eens volledig gereset, maar 't probleem bleef :(

Het uitschakelen van Chrome en in de plaats Firefox gebruiken leverde wel iets op. Alhoewel hij deze nacht 8% verloor - volgens GSam allemaal door de WiFi... To be continued, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 20:44
Origineel uitgekomen met Kitkat, daarna kwam Lollipop en Marshmallow en nu is bekend gemaakt dat Nougat gaat komen! :) _/-\o_

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Echt super dat hij zolang ondersteund wordt! Kunnen een hoop fabrikanten een voorbeeld aannemen!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Goed nieuws! Volgens mij is de Shield Tablet nog steeds de snelste gaming tablet voor deze prijs. En door de updates vaak beter dan concurrenten die op 5 of 6 blijven hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 14:11
Android Nougat upgrade is uit *O*
This update for SHIELD Tablet K1 upgrades the Operating System to Android version 7.0 Nougat & includes new features, important system enhancements & bug fixes such as:

New Multitasking Features
Split-screen: Run two apps side by side* in Portrait or Landscape modes
Quick switch: Double tap the Overview button to quickly switch back to the last opened app

SHIELD Controller (2017) Support
Updates to SHIELD controller support

SHIELD Rewards Program
Introducing SHIELD Rewards, the exclusive loyalty program for SHIELD owners

Improved Notifications
Multiple notifications from the same app are now bundled for a streamlined experience
Reply to messages directly from within the notification*
Tap and hold on a notification to quickly silence or block notifications from the app

Improved Power Consumption
Doze on the Go: Doze is now smarter & kicks in even when the device is being carried around

Emoji
Includes all-new Unicode 9 emojis

Usability Improvements
Display & Font size can now separately adjustable to improve readability or screenspace
Quick Settings can now be customized directly from the menu by tapping “Edit”
The top Quick Setting tiles can now be accessed with a downward swipe from the lock screen
Settings now includes a Navigation Menu & Suggestions to improve usability
The “Clear all” option in Overview have been relocated to the top right

System wide improvements including
Updates to SHIELD controller support
New Data Saver: when enabled, limits access to Cellular data for background apps
New JIT complier: improves the speed of App & System updates
Update to Android Security Patch Level December 1, 2016

*App compatibility could vary, requires App to be updated with support for the feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-08 09:35
Aardig wat fouten als ik het forum van Geforce lees. Zelf zie ik hem overigens nog niet als ik bij system upgrade kijk in de instellingen.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

SuperSpoof schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:30:
Aardig wat fouten als ik het forum van Geforce lees. Zelf zie ik hem overigens nog niet als ik bij system upgrade kijk in de instellingen.
Hij was bij mij aan het downloaden, maar opeens gestopt. Het lijkt er op dat de update terug getrokken is: https://forums.geforce.co...blet/5-0-upgrade-halted-/

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn twee Shields K1's hebben de update al.
Heb er even mee gespeeld en zag al dat de play store meerdere malen crashte op beide tablets.
Even aankijken hoe dat verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn K1 de update zonder problemen kunnen installeren. Alles werkt perfect voor mij momenteel en voelt erg vlot aan.

Bij multitasking haperde hij vroeger soms even maar na de update lijkt dit ook verholpen. Alles voelt veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
gisterenavond de update geinstalleerd. Ik heb de tablet daarna nog intensief gebruikt (voornamlijk gamen) en ben geen gekke dingen tegengekomen. Ben zeer tevreden over het updatebeleid van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Installatie ging vlot en ben geen problemen tegen gekomen. Voelt lekker vlot aan.

Alleen stond invoergeluiden ineens aan. Het instellingenmenu is wel wat minder compact geworden, maar alles wel vindbaar.

Ben wel blij dat de Android updates nu in ieder geval weer op december 2016 staan, daar begon het toch wat in achter te raken bij de laatste updates.

Wat is het idee eigenlijk met dat Shield reward programma?

[ Voor 34% gewijzigd door sambalbaj op 10-02-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop ik deze tablet voor oa pokemon go. Blijft de app hangen tijdens starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu doet hij het in eens :)
Volgende keer even de wijzigen knop gebuiken i.p.v een dubbelpost :)

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 12-02-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ook hier de OTA voor ROW-WiFi-Lte ontvangen.
Kan eventueel een link plaatsen voor de losse OTA zip.
Maar de meesten krijgen hem nu gewoon binnen dus dan heb je die zip niet nodig.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Sinds de update eigenlijk niets dan problemen. Play store en andere (google) apps lopen veel vaker vast. Tablet wordt ook warmer tijdens ht gamen. Grootste probleem is dat bij iedere unlock het scherm even uitvalt en de tablet dan even hangt. Als er nog een app openstond dan loopt deze hierdoor vrij zeker vast. Dit laatste zou kunnen komen omdat ik magnification gestures aan heb staan, maar zonder kan de tablet niet gebruiken. Ik heb dit probleem ook helemaal niet met mijn andere android devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Het is ook trager geworden. Daarnaast loopt Ram snel vol.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
SHIELD Tablet Software Upgrade 5.1 full

• Fixes Launcher3 crashes
• Fixes mouse cursor intermittently appearing during keyboard input
• Additional system stability improvements
https://forums.geforce.co...thread-released-03-7-17-/

ruim 700mb dus lijkt een hele nieuwe Nougat install ipv een kleine update aan de bestaande wat je met die drie puntjes zou verwachten.

Ik wacht er in ieder geval even mee want het is nu erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mijn K1 gaat sinds de Android 7 update steeds vanzelf uit. Ik doe het klepje van de cover dicht en leg hem weg, dat doe ik altijd zo. Dan gaat hij in een soort slaapstand. Doe je het klepje open, zou hij weer instant aan moeten gaan. Nu is hij dus regelmatig ineens helemaal uit. Accu is meer dan 75% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Klinkt als een instelling die aangepast lijkt te zijn. Kijk eens in het configuratiescherm. Ik weet dat je het daar kunt aanpassen.
(ik heb mijn tablet niet bij de hand anders had ik wel precies laten weten waar je de instelling kunt vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Auto shutdown staat op never, slaapstand op 30 minuten. Of is er nog een en instelling? (Ik heb hem nog niet gevonden.)
Het gebeurt ook niet gelijk wanneer ik de cover sluit. Ik kan het nog niet reproduceren, maar het is vandaag al 3x voorgekomen dat hij spontaan uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Dat lijkt wel goed te staan.
Was het niet zo dat je ook kunt aangeven wat de tablet doet wanneer deze is aangesloten op stroom of niet?
Ik dacht dat mijn tablet zo was ingesteld dat hij nooit uit ging als hij werd opgeladen, maar als deze niet aan het stroom hing zou het na 2 uur uit gaan. (Maar ik kan het fout hebben. Het was lang geleden dat ik dat aanpaste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Toch 5.1 er maar opgezet en de installatie ging zo vlot dat het toch geen hele reinstal kon zijn.

Merk weinig verschil, enige waar ik nog steeds last van heb zijn ghost touches met de shield cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 22:23
Ik heb een probleem..
Als ik de tablet aan mijn PC wil sluiten, zie ik deze niet op de PC verschijnen.
USB Debugging staat aan, USB configuration op MTP.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Rikkert. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:01:
Ik heb een probleem..
Als ik de tablet aan mijn PC wil sluiten, zie ik deze niet op de PC verschijnen.
USB Debugging staat aan, USB configuration op MTP.

Iemand die me hierbij kan helpen?
Andere USB kabel?
Andere USB poort?
Drivers voor de tablet instaleren?

Wat gebeurd er wel als je de tablet aansluit op de PC (OS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Is deze tablet het anno maart 2017 nog waard om te kopen denken jullie? De tablet markt is helaas aardig dood en dit is een van de ''toppers'' die prima specs combineert met een goeie prijs.

Ik zoek een tablet voor ebooks (geen zin in een e-reader, die vind ik te beperkt), spelletje op z'n tijd en verder gewoon relaxed in bed wat Netflix kijken en Reddit checken. 8'' is wel prima voor mij, vind 10.1'' net wat te groot (heb een tijdje de Samsung Tab A 2016 gehad).

Mijn opties zijn wat mij betreft de Nvidia Shield, Samsung Tab S2 of een iPad Mini 2/3/4. Laatstgenoemde vind ik te duur voor wat je krijgt plus heb liever Android dan iOS als tablet OS. 8'' S2 is ook nog wel 130 euro (?) duurder dan de Shield, dus lijkt mij de Shield het beste qua bang for buck.

Maar goed, terug naar mijn eerste vraag; is het het nog waard om deze tablet hedendaags te kopen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ja, is qua specs nog steeds zeer goed en heeft net Android 7.0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 22:23
Heeft iemand anders ook problemen met de youtube app?
Netflix laadt die zonder problemen, maar youtube ongeacht kwaliteit niet.
Updates/data verwijderd opnieuw geinstalleerd, werkte allemaal niet.

Iemand misschien een oplossing? :(

Edit: op mijn telefoon werken de videos wel gewoon, zelfde wifi netwerk..

[ Voor 14% gewijzigd door Rikkert. op 10-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yes ik heb de update ook net binnen. Ongelofelijk, mijn eerste Android device dat fatsoenlijk wordt geupdate. Als nVidia een telefoon uitbrengt ben ik de eerste die hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Planespotter schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:02:
Is deze tablet het anno maart 2017 nog waard om te kopen denken jullie? De tablet markt is helaas aardig dood en dit is een van de ''toppers'' die prima specs combineert met een goeie prijs.
Op zich wel. Had persoonlijk meer verwacht van de snelheid maar denk dat je voor deze prijs niet alles kan/mag verwachten :) M'n Huawei Mate 8 telefoon is echter significant veel sneller, is elke keer weer even aanpassen als de Shield wordt gebruikt.

Let wel, om e-books te lezen moet je wel beseffen dat de screen-on-time van de Shield behoorlijk laag is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb op mijn twee Shield's K1's een update aangeboden versie 5.1 708.55 MB maar op beide download hij niets. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Op zich wel. Had persoonlijk meer verwacht van de snelheid maar denk dat je voor deze prijs niet alles kan/mag verwachten :) M'n Huawei Mate 8 telefoon is echter significant veel sneller, is elke keer weer even aanpassen als de Shield wordt gebruikt.

Let wel, om e-books te lezen moet je wel beseffen dat de screen-on-time van de Shield behoorlijk laag is.
Hier ook dezelfde impressie. Voor de prijs een prima tablet, maar soms toch net iets teveel hickups en traagheid. Komt volgens mij door gebruik van traag geheugen. Mijn sony Z3C (ok, ok die rendert alles in 720P en draait een custom ROM), echt significant sneller in dagelijks gebruik. En dat is vreemd. Moet zeggen dat het na de 5.1 update wel een stuk beter is geworden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Hallo iedereen, ik had ook last van traagheid op de tablet. Dit was de reden dat ik deze vaak links liet liggen. Gisteren heb ik onder display settings de RGB setting uit gezet, en de snelheid ging drastisch omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonnos
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09-2022
Hallo iedereen, ondanks de 'veroudering' van deze tablet. Is deze nog aan te raden om regelmatig wat te lezen en een simpel spelletje te spelen of kan ik beter verder zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Deze tablet bevat nog steeds een snelle chipset en is qua prijs ook nog voordelig. Daarnaast wordt het nog steeds regelmatig geüpdatet. Het is dus een goede tablet om op te gamen. Als je hoge eisen stelt kun je misschien beter voor een andere gaan.
Andere tablets zullen oa een grotere batterij hebben of een betere scherm of speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik wil binnen een of twee maanden twee nieuwe tablets voor de kids, waar gaming de voornaamste bezigheid zal zijn. Ik heb zelf een Shield K1, die qua performance vrij goed is, op wat haperingen na sinds de laatste update.
Nu zag ik ook de Asus zenpad 8 Z380M en de Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016). Maar ik heb geen idee hoe die qua performance te vergelijken zijn met de K1. Ik twijfel over de K1 omdat ik er zelf vaak wifi issues mee heb en ik verwacht dat hij binnenkort toch wel een keer EOL gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

nvt.

[ Voor 96% gewijzigd door n0ss op 10-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankzzz
Bedankt! Hij voelt stukken soepeler. Ook de random app starts na unlocken lijken weg nu.
aerocooluser schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:18:
Hallo iedereen, ik had ook last van traagheid op de tablet. Dit was de reden dat ik deze vaak links liet liggen. Gisteren heb ik onder display settings de RGB setting uit gezet, en de snelheid ging drastisch omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik heb nu mijn 2e K1 en ook deze gaat morgen terug. De eerste werkte 2 a 3 weken prima en van de een op de andere dag werd wifi retetraag.
Op 2,4ghz max 1 a 2 mbit, op 5ghz max 54mbit. Mijn LG G3 ernaast doet op hetzelfde moment resp. 120mbit en 110mbit.

Playstore geeft daardoor regelmatig geen verbinding, en ook filmpjes en fotos op een website laden tergend langzaam, wat een drama.

Deze 2e meteen uit de doos met wifi analyser gecheckt en toen was de snelheid prima, net als de eerste tablet enige weken. Ik vermoed een update, maar kan het niet terughalen. Wil ik ook niet, deze gaat terug.

Jammer, want het formaat, scherm en de responsiveness (en Nougat!) waren verder super. Ga nu een Galaxy tab 10.1 2016 proberen, kost haast hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Google play moet bij mij ook vaak herladen bij spellen, ik vermoed dat dat een softwareprobleem is.
Ik hoor graag hoe die samsung bevalt vergeleken met de K1. Als het goed is krijgt die de komende maanden ook een update naar Android 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
denonman1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:40:
Ik heb nu mijn 2e K1 en ook deze gaat morgen terug. De eerste werkte 2 a 3 weken prima en van de een op de andere dag werd wifi retetraag.
Op 2,4ghz max 1 a 2 mbit, op 5ghz max 54mbit. Mijn LG G3 ernaast doet op hetzelfde moment resp. 120mbit en 110mbit.

Playstore geeft daardoor regelmatig geen verbinding, en ook filmpjes en fotos op een website laden tergend langzaam, wat een drama.

Deze 2e meteen uit de doos met wifi analyser gecheckt en toen was de snelheid prima, net als de eerste tablet enige weken. Ik vermoed een update, maar kan het niet terughalen. Wil ik ook niet, deze gaat terug.

Jammer, want het formaat, scherm en de responsiveness (en Nougat!) waren verder super. Ga nu een Galaxy tab 10.1 2016 proberen, kost haast hetzelfde.
Je zou ook een wat oudere Samsung 8" tablet kunnen overwegen als het formaat je bevalt. De Tab S bijvoorbeeld
Toch vreemd. Als het een update zou zijn zou je toch verwachten dat de meeste mensen met een K1 tablet hier er last van moeten hebben. Aan de andere kant zijn er (helaas) vaak zat problemen gemeld na updates.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 11-05-2017 08:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aerocooluser schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:18:
Wow, nice find!! Zelf verzonnen of ergens gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Ik heb veel online gezocht en kwam op een gegeven moment iemand tegen die het over de RGB setting had. Je zou daar normaliter niet snel zoeken.. die setting had ik vanaf dag 1 al "verkeerd" staan.
Smultie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Wow, nice find!! Zelf verzonnen of ergens gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mijn K1 staat op Nederlands ingesteld, en is er dus geen "Display" bij de Instellingen. Wel zie ik "Weergave", daar staat geen RGB bij, maar er staat wel "Color Management" (tot zo ver ging de vertaling blijkbaar). Daarin staat een sRGB instelling, maar dat is alleen de kleurruimte.
Ik kan dit niet uitzetten, wel kan ik in plaats van sRGB kiezen voor "Native", waarna alles wat wit was bijna blauw wordt.

Is dat de RGB die je bedoelt?

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 11-05-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, die wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik tik dit op mijn galaxy tab A 2016, werkt prima!
Was wat huiverig voor touchwiz, maar Google now launcher lost veel op 😊
Geen issues met de WiFi meer en nu wachten op Nougat.

En eerlijk: met het groeien van de smartphone (ik heb nu een 5,5") is het ook wel fijn wat meer verschil in screenformaat te hebben van 10" ipv. 8 als je je tablet pakt.

Ik ben er pas een paar uurtjes mee bezig, maar hij bevalt me meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
BounceMeister schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:07:
Mijn K1 staat op Nederlands ingesteld, en is er dus geen "Display" bij de Instellingen. Wel zie ik "Weergave", daar staat geen RGB bij, maar er staat wel "Color Management" (tot zo ver ging de vertaling blijkbaar). Daarin staat een sRGB instelling, maar dat is alleen de kleurruimte.
Ik kan dit niet uitzetten, wel kan ik in plaats van sRGB kiezen voor "Native", waarna alles wat wit was bijna blauw wordt.

Is dat de RGB die je bedoelt?
Ik vraag mij dit ook af. Ik heb sRGB uitgezet en ben naar Native gegaan maar dit heeft mijn tablet niet echt geholpen (ok, ik had al geen last van traagheid maar was nieuwsgierig of ik enig verschil zou merken)

Ik ben maar teruggegaan naar sRGB want ik vond de kleur hiervan natuurlijker overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb meerdere user accounts in android. Wanneer ik in een andere account een (bestaand) spel istalleer, kan ik dat spel niet starten omdat hij toegang wil hebben tot de gegevensbestanden. Ik kan toegang geven tot ik een ons weeg, maar hij start niet op. Een ander spel start gewoon helemaal niet op. Bij een derde account precies hetzelfde, installeren gaat goed, maar starten niet.
Machtiging is toegekend bij de app instellingen. Het maakt ook niet uit of de app op de tablet of op de sd kaart staat.
Eerder werkte dit wel gewoon. Is er iets veranderd?
Ik heb me al rotgezocht in de wirwar van instellingen van android en de play store, maar kom er niet uit. Er is sowieso weinig te vinden over user accounts.

[ Voor 10% gewijzigd door BounceMeister op 31-05-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
SHIELD TABLET K1 SOFTWARE UPGRADE 5.2
05/31/17
This update for SHIELD tablet K1 contains important system enhancements & bug fixes, including:

Fixes to GPS crash
Improved compatibility with non-standard chargers
Overall stability & security optimizations
Update to Android Security Patch Level April 1, 2017
Gelukkig weer recente Android security update, dat stond hiervoor nog op december.

Wat zijn non standard chargers?
Er werd toch geen lader meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 09:17
@sambalbaj, voor zover ik weet waren er veel klachten dat de tablet traag oplaadde met sommige laders. Ik had daar ook last van vooral in de auto.

Veel belangrijker aan deze update zijn de stabilteitsfixes, multitasken was zowat onmogelijk door een veel te agressief geheugenmanagement. Ik heb de 5.2 update pas vandaag binnen en kan er dus niet heel veel over zeggen, maar het lijkt alsof er zeker verbeteringen zijn.

Daarnaast had ik regelmatig last dat de GPS er voor een dag of soms 2 dagen mee ophield. Dat schijnt ook opgelost te zijn, ik hoop er maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGBoom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Iemand enig idee waarom de Shield Tablet op "Nooit meer leverbaar" staat bij Coolblue?

https://www.tabletcenter....dia-shield-tablet-k1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bloksel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 07:57:
Iemand enig idee waarom de Shield Tablet op "Nooit meer leverbaar" staat bij Coolblue?

https://www.tabletcenter....dia-shield-tablet-k1.html
Gokje: omdat ze 'm nooit meer gaan leveren?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGBoom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Smultie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Gokje: omdat ze 'm nooit meer gaan leveren?

|:(
Dat is idd leuke andere bewoording van mijn bericht, maar geen reden.

Een reden zou zijn; een nieuw model (wat niet waarschijnlijk is) of omdat NVidia de handdoek in de ring gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bloksel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Dat is idd leuke andere bewoording van mijn bericht, maar geen reden.

Een reden zou zijn; een nieuw model (wat niet waarschijnlijk is) of omdat NVidia de handdoek in de ring gooit?
Of ze willen 'm niet meer verkopen omdat de marge te laag is.
Of de inkoper heeft ruzie met de verkoopafdeling van NVidia
of ....
of .....

etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

mmniet

De beetje weter

Hij is nergens meer leverbaar. Op zoek maar naar een alternatief. Misschien heeft er iemand tips, maar dat zal waarschijnlijk in een ander topic moeten. Of mag je hier wel alternatieven benoemen?

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Sinds gisteren heeft mijn K1 ineens last van battery drain. Verder beginnen de rubber zijkanten een beetje los te laten en vind ik de tablet vaak toch wat traag worden. Slechte wifi blijft ook wel een irritatiepuntje.
Ook het spel Star Wars Galaxy Heroes start niet meer nadat de tablet even stand-by is geweest (active cover even dicht gehad). Dan ben ik een paar minuten bezig om het spel weer gestart te krijgen.
Daarom voor de kinderen een Galaxy Tab A 10.1 gekocht. Met een verse installatie niet een 100% eerlijke vergelijking, maar de Tab voelt toch vlotter aan. Het scherm ervaar ik als net zo scherp, maar uiteraard veel groter. Qua prijs had ik ook mazzel, twee weken geleden gekocht bij Media Markt voor 205 euro, dan nog 30 euro (mediamarkt&samsung actie) cashback en nog een autolader en autohouder gratis van samsung (de inzendingen voor die acties zijn inmiddels goedgekeurd, maar nog niet ontvangen). Het geluid van de Tab komt in landscape stand maar van één kant en hij heeft nog fysieke menu en back knoppen. Daar heeft de K1 weer de pluspunten, geluid is echt stereo en daar draaien de knoppen mee bij het kantelen van de tablet.
Het eerdergenoemde spel start wel prima op bij de Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BounceMeister schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:00:
Ook het spel Star Wars Galaxy Heroes start niet meer nadat de tablet even stand-by is geweest (active cover even dicht gehad). Dan ben ik een paar minuten bezig om het spel weer gestart te krijgen.
Nougat er op en/of Doze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:31
Damn, ik wilde deze mooie tablet juist aanschaffen, is ie niet meer leverbaar :/
Gezien ik nergens kan vinden of de productie van deze tablet gestopt is of niet, zou hij misschien nog terugkomen? ^^

EDIT
Lees nu dat hij inderdaad discontinued is :(

[ Voor 11% gewijzigd door Raymon89 op 02-07-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16
BounceMeister schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:00:
Qua prijs had ik ook mazzel, twee weken geleden gekocht bij Media Markt voor 205 euro, dan nog 30 euro (mediamarkt&samsung actie) cashback en nog een autolader en autohouder gratis van samsung (de inzendingen voor die acties zijn inmiddels goedgekeurd, maar nog niet ontvangen).
Mediamarkt geeft maar 10,- cashback en van samsung zie ik geen cashback actie. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Blijkbaar nu echt discontinued. Verkoopstuk is ook verwijderd op de Nvidia sites (NL, UK) en de productie schijnt per juni gestaakt te zijn.

Vind overigens dat de batterij maar snel leeg gaat na de laatste update, draint duidelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
sambalbaj schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:34:
Blijkbaar nu echt discontinued. Verkoopstuk is ook verwijderd op de Nvidia sites (NL, UK) en de productie schijnt per juni gestaakt te zijn.
Tsjah, niet zo heel gek natuurlijk, gezien de Nintendo Switch eigenlijk de Shield Tab 2.0 is.
Best erg jammer, want geniet nog steeds van mijn tablet! :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Heb hem tweedehands nog weten aan te schaffen, leuk dingetje :)
sambalbaj schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:34:

Vind overigens dat de batterij maar snel leeg gaat na de laatste update, draint duidelijk iets.
Dat is dus pas sinds de laatste update zo? Ik vind namelijk inderdaad dat de accu best snel leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymon89 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:18:
Heb hem tweedehands nog weten aan te schaffen, leuk dingetje :)
Dat is dus pas sinds de laatste update zo? Ik vind namelijk inderdaad dat de accu best snel leeg gaat.
Tijdens gebruik of in idle? Doe zelf helaas (veel te) weinig met het apparaat en deze loopt dan gestaag leeg in ongeveer twee weken. Dat vind ik nog wel okay. Tijdens gebruik vind ik de accuduur ook niet briljant nee maar daar zullen updates weinig aan veranderen. Wel is de absurde laggyness sinds de laatste update een stuk minder, door het standaard uit staan van Doze. En dit gaat niet eens ten koste van de (idle) drain gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Tijdens gebruik. Een simpel spelletje als Angry Birds 2 of Plants vs Zombies 2 haalt al 20% van de batterij af in twintig minuten :/ En dat terwijl ik al heb ingesteld dat die max 50% processor speed mogen gebruiken.
Laggyness heb ik geen last van gelukkig, terwijl ik Doze wel aan heb staan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raymon89 op 25-07-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymon89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:55:
Tijdens gebruik. Een simpel spelletje als Angry Birds 2 of Plants vs Zombies 2 haalt al 20% van de batterij af in twintig minuten :/ En dat terwijl ik al heb ingesteld dat die max 50% processor speed mogen gebruiken.
Net even Angry Birds 2 getest. In 45 minuten was er precies 20 procent accu af. Beter dan bij jou, alsnog vrij waardeloos, imho :)

(Powerplan: optimized, Doze: on, Tegra Prism: on)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 19-08-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik gebruik m'n eerste Shield nog nagenoeg dagelijks, nog steeds erg fijn apparaatje :) Heb inmiddels twee nieuwe opzetstukje ontvangen (heb twee Shields) vanwege nieuws: Nvidia roept Europese Shield-adapters terug voor tablet en settopbox. Moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk met het 'lamme' en gevaarlijke opzetstukje, één pot nat. Eén van jullie een opzetstukje aangevraagd en ontvangen? Wat is jullie ervaring?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
ik heb de originele Shield en moet echt eerlijk bekennen dat ik die pas sinds een maand (of twee) aan het gebruiken ben. Al die tijd achteloos in een kast gelegen.
Nu gebruik ik hem goed als emulator, voor video en gewoon als tablet. Nog steeds erg tevreden dus.
Wat betreft de adapter, niet naar gekeken. Ik zou niet eens weten waar die zijn. Daarnaast, als Tweaker zou je denk ik wel moeten merken dat er iets los zit. Genoeg andere adapters waar ik in het verleden iets heb verder heb gebogen om er meer spanning op te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Die Bruine op 12-09-2017 12:03 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Komt geen Oreo voor beide modellen, wel snel nog een update op Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:37:
Komt geen Oreo voor beide modellen, wel snel nog een update op Nougat.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Raymon89 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:55:
Ben jaloers. Als ik 'm opnieuw opstart is hij zeker een 10 minuten tot een kwartier bijna onbruikbaar. Als ik 'm uit slaap haal is hij ook minuten lang nauwelijks te gebruiken.

Dacht dat dat lag aan te veel programma's die draaien en opstarten, maar het gebeurt net zo goed met een schone installatie (en begin het een beetje zat te worden om dat kreng om de haverklap leeg te moeten halen). Wel scheelt het iets om de sd kaart er uit te halen, met sd kaart is hij veeeeel langzamer.

En bron voor geen Oreo btw:
https://www.droid-life.co...-nvidia-shield-tablet-k1/

[ Voor 5% gewijzigd door DizzyWeb op 01-11-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ook mijn Shields draaien nog als nieuw. Waarvan er 1 dagelijks wordt gebruikt.
Wellicht SD kaart testen. Kan best dat die zijn beste tijd heeft gehad.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
*knip, spam

[ Voor 91% gewijzigd door Prulleman op 02-11-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan iemand nog met geforce now gamen op de EU servers?
Er is al een tijdje een storing aan de gang namelijk, hij blijft bij mij in de wachtrij hangen.
https://shield.nvidia.com/geforce-now-server-status
Volgens de status is de ETA al verlopen.

• sambalbaj
  • Niet online
SHIELD TABLET SOFTWARE UPGRADE 5.3
This update for SHIELD Tablet contains important system enhancements & bug fixes, including:
∙ Addresses WIFI vulnerabilities (KRACK & Broadpwn)
∙ Fixes connectivity issues with Zagg Bluetooth keyboards
∙ Overall system stability & security optimizations
∙ Update to Android Security Patch Level November 5, 2017
https://forums.geforce.co...hread-released-11-30-17-/
Flinke joekel van ruim 700mb. In ieder geval de urgente wifi veiligheidsproblemen en wel heel recente android update. Hopelijk is ook de batterij drain aangepakt.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 20:44
sambalbaj schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:10:
[...]

Flinke joekel van ruim 700mb. In ieder geval de urgente wifi veiligheidsproblemen en wel heel recente android update. Hopelijk is ook de batterij drain aangepakt.
Fijne update ... not! :(
Alles is teruggezet naar stock: geen gekoppeld google account, launcher terug naar stock, al mijn apps staan er nog wel op, maar alle app instellingen zijn weg.
Kan ik alles weer opnieuw gaan instellen ... zucht.
Tijdens het update proces zag ik ook een keer het android update icoontje met iets roods en alleen "error" en moest ik hard rebooten om het verder te laten gaan.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:55
Vraagje voor de mensen hier... Ik heb de shield K1 en ben nog steeds een tevreden. Maar... Mijn zoontje van 3 heeft hem ontdekt en gebruikt hem veel. Batterij gaat nu idd snel leeg. Maar het ergste vind ik wel dat hij kennelijk de rubberen zijkanten niet esthetisch vond, want die zijn er vakkundig afgetrokken.

Nu zie ik op Bol.com het tablet nog te koop staan, voor €179,-

Wat denken jullie, nog waard? Puur voor filmpjes tijdens reizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb voor mijn kinderen een galaxy tab A 2016 gekocht, die zou ik eerder aanbevelen, hoewel die voor een klein kind qua formaat (10") misschien niet handig is.

Bij die nieuwe K1 zijn de rubber randen er natuurlijk zo weer vanaf, en de accu was sowieso altijd al vrij snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
jelleeelco schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:33:
Vraagje voor de mensen hier... Ik heb de shield K1 en ben nog steeds een tevreden. Maar... Mijn zoontje van 3 heeft hem ontdekt en gebruikt hem veel. Batterij gaat nu idd snel leeg. Maar het ergste vind ik wel dat hij kennelijk de rubberen zijkanten niet esthetisch vond, want die zijn er vakkundig afgetrokken.

Nu zie ik op Bol.com het tablet nog te koop staan, voor €179,-

Wat denken jullie, nog waard? Puur voor filmpjes tijdens reizen...
Relaxed!! Weer ergens te krijgen!! Gelijk 1 besteld!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:55
Haha, deze keer niet voor de kinderen.... Maar voor mijzelf.

Dave, jij hebt hem gelijk gekocht? Zo tevreden? Bij andere tablets van die prijs mis ik snelheid, geluid, console mode en de mirror mode: super handig in hotels om tablet aan tv te hangen en Netflix te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
jelleeelco schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:12:
Haha, deze keer niet voor de kinderen.... Maar voor mijzelf.

Dave, jij hebt hem gelijk gekocht? Zo tevreden? Bij andere tablets van die prijs mis ik snelheid, geluid, console mode en de mirror mode: super handig in hotels om tablet aan tv te hangen en Netflix te kijken...
Die van mij is destijds overleden. Had er toen zelfs 1 voor mijn moeder besteld.
Echter toen die van mij sneuvelde was hij niet meer te koop.
Ik vind het echt een top ding! Wij hebben hier een iPad air 2 en nog een oudere tablet maar de shield K1 was altijd mijn favoriet.

Ik kon er alleen niet uit opmaken of het nou om een nieuw exemplaar ging bij bol.com.
Gezien de prijs ga ik ervan uit van wel.

[ Voor 8% gewijzigd door DaveD1109 op 01-12-2017 20:49 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 10:58

Cyphax

Moderator LNX
Ik had mazzel dat iemand op MP er nog eentje had (nieuw in ongeopende doos) want ik kon 'm nergens bestellen. De Shield die ik had was toch niet helemaal dezelfde, nu zit er een stylus bij en zijn de zijkanten van metaal zo te zien. Maar het is volgens mij nog steeds een goede tablet, zou mooi zijn als ze die nog maken.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Met stylus is de oude (duurdere) versie. De K1 is daarna uitgebracht als goedkopere versie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Er is veel vraag ervoor ik heb mijne verkocht voor 159 euro (k1). Het werd gewoon veel te traag.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb nog steeds een nieuwe, gesealde 32GB'er + 4G-variant liggen, mn huidige werkt nog prima :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 10:58

Cyphax

Moderator LNX
Prulleman schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:05:
Met stylus is de oude (duurdere) versie. De K1 is daarna uitgebracht als goedkopere versie.
Ik zag het ook op de dozen; op die van de overleden tablet (ik weet niet waarom ik de doos nog heb, laten we hopen dat dat opeens om de een of andere reden heel veel waard wordt :+) staat 2016, de vervanger 2014. De specs op de dozen zijn wel hetzelfde. Wat ook verschilt is dat de uitrusting van de oude dan completer was. Daar zaten een oplader en een USB-kabel bij, die had ik nog niet. :)

Ik kan 'm bij Bol.com niet vinden, anders zou ik er misschien nog eentje bijbestellen (ik heb nu maar 1 tablet in huis en ik heb ook nog 2 kinderen)... waar heb je die gevonden @DaveD1109?
(Zal wel weer net achter het net vissen, as usual :+)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 02-12-2017 17:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Cyphax schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:18:
[...]

Ik zag het ook op de dozen; op die van de overleden tablet (ik weet niet waarom ik de doos nog heb, laten we hopen dat dat opeens om de een of andere reden heel veel waard wordt :+) staat 2016, de vervanger 2014. De specs op de dozen zijn wel hetzelfde. Wat ook verschilt is dat de uitrusting van de oude dan completer was. Daar zaten een oplader en een USB-kabel bij, die had ik nog niet. :)

Ik kan 'm bij Bol.com niet vinden, anders zou ik er misschien nog eentje bijbestellen (ik heb nu maar 1 tablet in huis en ik heb ook nog 2 kinderen)... waar heb je die gevonden @DaveD1109?
(Zal wel weer net achter het net vissen, as usual :+)
Bij bol.com is hij gewoon nog op voorraad!

https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 12-09 20:06
Cyphax schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:18:
[...]

Daar zaten een oplader en een USB-kabel bij, die had ik nog niet. :)

[...]
Vergeet dan niet gebruik te maken van de USB adapter recall via https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/adapterrecall/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:41
Voor de liefhebber, bij Paradigit hebben ze er nog een paar. Zijn vanuit Nvidia teruggekomen met de batterij fix.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
Viper_4111 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:45:
Voor de liefhebber, bij Paradigit hebben ze er nog een paar. Zijn vanuit Nvidia teruggekomen met de batterij fix.
Goede tip, gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
SHIELD TABLET K1 SOFTWARE UPGRADE 5.4
This update for SHIELD Tablet K1 contains important system enhancements & bug fixes, including:
• Mitigations for “Specter” vulnerability
• Update to Android Security Patch Level January 5, 2018
SHIELD Tablet K1 is not known to be vulnerable to the “Meltdown” vulnerability.
Helaas ging fix voor de batterij drain. En januari is ook niet heel erg recent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Ik had, tenminste bij de vorige firmware, ook dat bij lage brightness het beeldscherm soms flikkerde. Ik heb nog niet kunnen testen of dat met deze update verholpen is, maar is las op diverse fora dat dit bij een vorige update al verholpen zou moeten zijn. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Batterij issue ?

Zeer tevreden tot nu toe van de K1. Tot week geleden: s avonds uitgezet en dag erna bij opstarten nog maar 10 %! Nog nooit gehad. Tijdens de voorbije dagen ook geen enkel probleem en tablet werkt gewoon op batterij zoals het moet. Kunt er nog steeds uren mee kijken naar vb Netflix ofzo.

Gisteren ook weer volledig uitgezet na opladen tot 100% en deze morgen weer volledig leeg. Ik moest hem insteken en tijd laten laden vooraleer hij wilde opstarten...

Is dit software matige batterij drain, of is batterij toch kapot ?

Laatste software upgrade heb ik nog niet geïnstalleerd (staat nu 5.3 op) gezien alles goed werkte (onder het motto maak niet kapot wat werkt).

Nog mensen last van en zo ja, brengt laatste upgrade de oplossing? Of is er een andere oplossing voor dit probleem?

Edit: gisteren tablet op 78 % volledig uitgezet terwijl ook vliegtuig modus aan staat. Plots 10 min ofzo start hij weer vanzelf op? Was toen 73 %. Weer afgesloten en na een nacht was er nog 70%. Hoe komt het dat dat ding als hij volledig uit staat toch zelf weer opstart? Waar kan dat aan liggen ? Is er een of andere tool dat je kan installeren die kan achterhalen waarom vanuit het niets dat ding zelf opstart ?

[ Voor 21% gewijzigd door Leffunk op 08-05-2018 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Gebruik nog vrij actief mijn original Shield Tablet 32GB Lte.
Echter de accu prestaties zijn nu langzaam desastreus.
Al veel gezocht op het web voor een vervangende accu die ik zelf kan plaatsen maar tot nog toe weinig of geen passende oplossing gevonden. Wel "Ali" accu's gevonden maar die zijn wel wat kleiner kwa maatvoering en vermogen maar die geven in werkelijkheid net an 70% van de originele accu SOT tijd.
Wie heeft nog een goede suggestie of heeft er zelf al een vervangen?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels een goede vergelijkbare en passende accu gevonden op Aliexpress.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.51f54c4dqCqoQl

Deze zit er inmiddels in en kan weer als vanouds de tablet (32GB Lte) minstens 6 tot 7 uur gebruiken.
Blijf het format erg fijn vinden met goed scherm en geluid dus voorlopig hoeft er geen nieuwe te komen, ook vanwege het feit dat 8" tablets zo langzaam erg zeldzaam aan het worden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
Geen idee of anderen de tablet nog actief gebruiken, ik wel, maar was benieuwd of het aan mijn tablets ligt of iedereen hier last van heeft.

Is het bij jullie ook niet meer mogelijk om on demand video diensten te gebruiken? Bij mij werken de volgende apps allemaal niet meer.
NPO
odido tv
HBO max

De diensten zelf hebben geen idee.
Jammer, want op zich nog een fijn formaat met prima scherm. EN hdmi aansluiting.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.