Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb net deze tablet gekocht omdat mijn n7 overleden is.
Welke opladers gebruiken jullie? Ik heb deze erbij gekocht maar het laad traag op vind ik. http://www.tabletcenter.n...-1a-green-ring-white.html
Heeft het zin als ik zo iets koop? https://www.gsmpunt.nl/op...220v-duo-usb-31amp-zwart/
Of wordt het beperkt oor USB2

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
New Yorker schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:20:
Ik heb net deze tablet gekocht omdat mijn n7 overleden is.
Dan heb je geluk, lastig te vinden tegenwoordig :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
CLB schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:21:
[...]

Dan heb je geluk, lastig te vinden tegenwoordig :)
Dit is wel juiste topic voor k1?
pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart

[ Voor 35% gewijzigd door New Yorker op 19-09-2016 14:25 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56
dit is wel de juiste topic.
Ik weet niet of de lader die je gebruikt snel is. Ik vermoed van wel.
Ik gebruik gewoon een lader die ik thuis had liggen. Ik heb nooit bijgehouden hoe lang hij nodig heeft maar ik denk dat die van mij zeker binnen 2 uur volledig opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, maar weet iemand ook een leuk alternatief (wat gewoon in NL te koop is)
voor de shield. Ik heb al een Zenpad 8 CA geprobeerd, helaas doen daat een heleboel games niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:22:
Misschien een hele domme vraag, maar weet iemand ook een leuk alternatief (wat gewoon in NL te koop is)
voor de shield. Ik heb al een Zenpad 8 CA geprobeerd, helaas doen daat een heleboel games niet op.
Hij is gewoon te koop hoor bij diverse shops.

DaveD

Verwijderd

Ik weet dat hij gewoon te koop is, ik vroeg
om een alternatief., aangezien
ik deze zelf nog niet heb gevonden!

• New Yorker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:12:
Ik weet dat hij gewoon te koop is, ik vroeg
om een alternatief., aangezien
ik deze zelf nog niet heb gevonden!
Er is geen alternatief!
Behalve s2 tablet samsung maar vanwege die vele bloatware en slechte updates ben ik voor shield gegaan.

Weg

• avec_style
Google zal volgens de geruchten volgende week zijn nieuwe tablet bekend maken. Deze zou waarschijnlijk een 7 inch scherm hebben. Misschien dat dat een serieus alternatief wordt voor de shield.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Moet zeggen dat sinds 1.4 de wifi echt heel stabiel werkt, eindelijk!

En inderdaad, in dit segment en voor die prijs is er eigenlijk geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik heb twee weken geleden een shield K1 aangeschaft, via Coolblue tweedekansjes. Helaas moest hij al weer retour: hij startte na enige tijd niet meer op: ook laadde hij niet meer. Een nieuw exemplaar wordt vandaag bezorgd. Ik hoop dat deze het wel volhoudt: het is een prachtapparaat, zeker voor zijn prijs en op compacte tablet gebied is er inderdaad geen goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of adoptive storage perfect werkt, want helaas met een ander merk tab werkt het niet.... en heb echt niet genoeg aan 16gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 08:07:
Kan iemand mij vertellen of adoptive storage perfect werkt, want helaas met een ander merk tab werkt het niet.... en heb echt niet genoeg aan 16gb!
Het werkt, naar ik vind het niet handig omdat je in een file Explorer niet kan zien waar je bestanden wegzet en grote files kopiëren gaat dan niet als er niet genoeg ruimte is op de 16 maar wel op de SD

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok , bedankt. Als het maar werkt vind ik het goed.. Op mn bestelde zenpad werkte dat gewoonweg niet. Met android 6 kon ik de sd alleen gebruiken voor documenten.

;edit

Heb nog even getwijveld tussen een Nvidia Shield Tablet en een Samsung S2 8.0" VE
Inmiddels een Shield met cover en controller besteld. Heb nog een Samsung EVO Pro microsd kaartje liggen van 64gb, hoop dat ik daar een tijdje mee vooruit kan !

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels in gebruik maar mn 64gb kaartje (samsung evo) is toch wel langzaam.

Iemand tips voor een snelle 128gb kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Voor de gebruikers van Adoptable Storage is dit misschien een idee?
je kunt via de adb commando's

adb shell sm list-disks
adb shell sm partition disk: xxx_xx* mixed 75**

*bij xxx_xx zet je de output van het eerste commando
** dit getal is het percentage wat als portable wordt geformatteerd.

Ik heb zo mijn 32 GB microsd-kaart omgezet in twee delen: één deel van 8 GB die ik gebruik als uitbreiding van het interne geheugen (adoptable storage) en één deel van 24 GB als portable storage. Bij deze actie wordt je hele geheugenkaart wel gewist, dus backup je belangrijke bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:34
Ik ben van plan om de Shield K1 aan te schaffen. Alleen lees ik in redelijk wat reviews dat na een tijdje de behuizing bij de randen los begint te raken.

Is dat echt een kwaal of is dat gewoon pech hebben? Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
heb de shield sinds februari. Speel er regelmatig veel games op. (gaat om vrij lange sessies van zeker minimaal een uur) en mijn tablet ziet er zo goed als nieuw uit.
(gebruik hem alleen thuis en niet buitenshuis. misschien dat dat nog een rol speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanaf januari shield K1. Helaas laadt hij niet meer op. Heeft iemand anders dit probleem?

Dit ging langzamerhand steeds slechter, begon een maand geleden ongeveer. Alleen sterke laders met stevige snoertjes kwamen er nog enigszins doorheen. Kon een dag duren. Soms gaf hij aan dat hij aan het laden was, maar er gebeurde niets. In heb begin was hij met dezelfde lader in zo'n twee en een half uur opgeladen. Vorige week helemaal niets meer, dus ik heb hem opgestuurd.

Omdat er een barstje in het scherm zitten doen ze moeilijk bij Coolblue over de garantie. De tablet is inderdaad in februari een keer gevallen. Klein barstje in de hoek, buiten het gebruiksscherm, nooit last van gehad. Zit aan de andere kant als de USB-poort

Dit is het antwoord.

Wij kunnen twee dingen voor u doen.

1. Het toestel onhersteld aan u retourneren, hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden.

2. Wij sturen het product door naar de reparatiedienst van NVIDIA zodat zij kunnen beoordelen of er inderdaad sprake is van een breuk. Als dit niet het geval is dan zal het onder garantie hersteld worden. Als het wel het geval is dan krijgt u een prijsopgave met daarin 3 opties.

- U wenst het product onhersteld retour, de onderzoekskosten hiervoor bedragen ?39,95
- U laat het product repareren tegen het reparatiebedrag
- U doet afstand van het product, dit kost u niets.

Graag vernemen wij van u of we het product mogen doorsturen aan de reparatiedienst.

Wat raden andere Shield gebruikers me aan? Ik mis mijn tablet nu al. Hij beviel me heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:27:
Heb vanaf januari shield K1. Helaas laadt hij niet meer op. Heeft iemand anders dit probleem?

Dit ging langzamerhand steeds slechter, begon een maand geleden ongeveer. Alleen sterke laders met stevige snoertjes kwamen er nog enigszins doorheen. Kon een dag duren. Soms gaf hij aan dat hij aan het laden was, maar er gebeurde niets. In heb begin was hij met dezelfde lader in zo'n twee en een half uur opgeladen. Vorige week helemaal niets meer, dus ik heb hem opgestuurd.

Omdat er een barstje in het scherm zitten doen ze moeilijk bij Coolblue over de garantie. De tablet is inderdaad in februari een keer gevallen. Klein barstje in de hoek, buiten het gebruiksscherm, nooit last van gehad. Zit aan de andere kant als de USB-poort

Dit is het antwoord.

Wij kunnen twee dingen voor u doen.

1. Het toestel onhersteld aan u retourneren, hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden.

2. Wij sturen het product door naar de reparatiedienst van NVIDIA zodat zij kunnen beoordelen of er inderdaad sprake is van een breuk. Als dit niet het geval is dan zal het onder garantie hersteld worden. Als het wel het geval is dan krijgt u een prijsopgave met daarin 3 opties.

- U wenst het product onhersteld retour, de onderzoekskosten hiervoor bedragen ?39,95
- U laat het product repareren tegen het reparatiebedrag
- U doet afstand van het product, dit kost u niets.

Graag vernemen wij van u of we het product mogen doorsturen aan de reparatiedienst.

Wat raden andere Shield gebruikers me aan? Ik mis mijn tablet nu al. Hij beviel me heel goed.
Laat ze maar aantonen dat het barstje van afgelopen februari de oorzaak is van het niet meer opladen nu.
Elke winkel zal er alles aan doen om jou de schuld te geven en zo geen garantie te hoeven toepassen.

De kans dat er ooit een nieuwe Shield tablet komt, is met de aangekondigde Nintendo Switch (wat eigenlijk de Shield 2 is) ook nihil, dus deze zou ik zeker laten repareren/nieuwe laten opsturen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renquin, bedankt voor je reactie. En wat dat aan aantonen van het barstje als oorzaak van het probleem betreft, dat is nog niet eens het moeilijkste.

Coolblue wil alleen of alles laten repareren of niets, dus dan moet ook het scherm vervangen worden. Zelf betalen uiteraard, buiten de garantie. Ik heb er over gediscussieerd op klachtenkompas.nl (zie daar), maar ben daar niet verder mee gekomen.

Wat het kost weet ik niet. Prijsopgave kost 40 euro. Maar het zal ongetwijfeld te duur zijn. Terugsturen dan maar zonder dat.

Geen oplossing dus. Weet iemand een mogelijkheid om alleen het oplaadgedeelte gerepareerd te krijgen?

Als noodoplossing heb ik deze week een Lenovo Tab3 7 Essential (16 Gb) aangeschaft bij de Mediamarkt voor 75 euro. Als het nog zou lukken met de Nvidia altijd leuk voor erbij (o.a. voor jong kleinkind). Ik kan zelfs nog op zoek gaan naar een grotere nu ik de Lenovo heb voor onderweg. Helaas niet bij Coolblue dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
1.5 is uit, kleine update:
This update for SHIELD Tablet K1 contains important system enhancements & bug fixes, including:

Conformity with Vulkan™ 1.0.1.0 CTS
Fixed boot loop issue with certain SD cards nearing their capacity limit
Fixed Android Privilege Escalation Exploit (CVE-2016-5195)
Overall stability and security improvement
maar geen update in de Android 6.0 Security Patch, die is nog steeds van juli wat 'm bij 1.4 ook al was en die kwam in september. Nvidia laat hier nu toch echt steken vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door sambalbaj op 03-11-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sambalbaj schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:28:
1.5 is uit, kleine update:

[...]

maar geen update in de Android 6.0 Security Patch, die is nog steeds van juli wat 'm bij 1.4 ook al was en die kwam in september. Nvidia laat hier nu toch echt steken vallen.
Idd jammer, maar aan de andere kant, de meeste andere devices krijgen hooguit 1 of 2 updates gedurende de hele lifecycle. Zeker in deze prijs range

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ota 4.4 voor de originele Shield is sinds 2 dagen uit.
Kleine security update maar geen android security patch net zoals op de k1.
Indien je geroot bent dan kun je deze niet installeren, is ook maar 25Mb groot.
Dan is het wachten op een volledige Rom maar of die voor deze kleine update komt is nog maar de vraag.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb de tablet vergrendeld met een pincode. Wanneer ik de tablet unlock, start er vaak random een app op. Dit gebeurt al vrij lang, dus het heeft niet te maken met een bepaalde firmware versie.
Ik vroeg me af of dat bij anderen ook voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
BounceMeister schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:35:
Ik heb de tablet vergrendeld met een pincode. Wanneer ik de tablet unlock, start er vaak random een app op. Dit gebeurt al vrij lang, dus het heeft niet te maken met een bepaalde firmware versie.
Ik vroeg me af of dat bij anderen ook voorkomt.
Ja, hier idem. Ik dacht altijd dat hij een app opstart op het moment van dichtslaan van de cover. Maar ook zonder cover doet hij het.
Erg vervelend en komt al heel lang voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Geen last van hier.
Idem beveiligd met een pin en als ik de cover open of sluit start er niks extra op.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Heb sinds een paar maanden de Shield K1, mijn beste Android ervaring ooit (en heb afgelopen 15 jr veel telefoons en Android modellen ervaren).

Ik hoop echt dat Nvidia zo door blijft gaan. Ik ben helemaal geen tablet fan maar dit ding is echt heel prettig. Inmiddels al 4 anderen overtuigd die m nu ook hebben.

Er bestaat als ik in de pricewatch kijk helemaal geen alternatief voor 200€ met deze specs (snelheid, scherm, kwaliteit, ondersteuning). Normaal zou je de K1 "oud" noemen maar dat kan dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Toevallig was ik een paar weken geleden nog aan het kijken naar een vervangende tablet voor een Android 4.4 tablet van Asus waar een en ander niet meer op geïnstalleerd kan worden (vooral nieuwe games en apps willen niet meer).
Ik zag wat goedkope modellen die doodleuk met 4.4 verkocht worden, wat Samsung spul wat het meestal net niet is (al is het al vanwege de bloatware, trage interface en slecht updatebeleid) en kom je inderdaad weer bij de Shield K1 uit. Toch heb ik dan het gevoel dat dat inderdaad ook al een "oud" model is. Maar om te gamen is er in die prijsklasse niks beters volgens mij.

Het zou echt heel mooi zijn als Nvidia met een opvolger komt. Liefst een met een wat stabielere Wifi verbinding, dat is het enige waar ik me soms echt aan stoor. De "random app van de dag" bug kom ik wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Een paar dagen na de 1.5 update deed de wifi het bij mij helemaal niet meer. Terugzetten naar fabrieksinstellingen boodt wederom uitkomst (net als bij de Anroid 6 update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
Hier deed de WiFi het ook dramatisch, dit is opgelost door mijn sd kaart weer als removable te formateren. Sindsdien eigenlijk geen problemen meer met de WiFi en crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 14:20
Dit is meer een aankoopadvies vraag en hoort dus in het MAA gedeelte thuis.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 21-11-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je weet dat de hele Nexus-lijn opgedoekt is?
Zo niet; bij dezen :)

[ Voor 59% gewijzigd door 13art op 21-11-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Frankzzz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:33:
Hier deed de WiFi het ook dramatisch, dit is opgelost door mijn sd kaart weer als removable te formateren. Sindsdien eigenlijk geen problemen meer met de WiFi en crashes.
Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan?
Ik heb wel stabiele 2.4GHz verbinding, maar hij heeft nog nooit kunnen verbinden met 5GHz. Hij vind het nieteens. Een Asus AC 68u router. De buren 5Ghz vind hij wel. Ik heb al eens de Asus gereset maar toch vind hij het niet.

Ook als ik de SD kaart weghaal heb ik dat probleem.. maar volgens mij ziet hij de SD sowieso als removable..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
Jazco2nd schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:43:
[...]

Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan?
Ik heb wel stabiele 2.4GHz verbinding, maar hij heeft nog nooit kunnen verbinden met 5GHz. Hij vind het nieteens. Een Asus AC 68u router. De buren 5Ghz vind hij wel. Ik heb al eens de Asus gereset maar toch vind hij het niet.

Ook als ik de SD kaart weghaal heb ik dat probleem.. maar volgens mij ziet hij de SD sowieso als removable..
Mijn probleem was dat bijvoorbeeld in Google maps het internet wegviel om de zoveel tijd. Dit heb ik niet meer bij sd kaart als portable.

Jouw probleem is waarschijnlijk dat je router een kanaal gebruikt die de tablet niet ziet. De shield kan namelijk niet alle 5Ghz kanalen aan. Geloof dat het alleen werkt op lage kanalen. Als je wilt kan ik morgen even kijken welk kanaal hier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Frankzzz schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:12:
[...]

Mijn probleem was dat bijvoorbeeld in Google maps het internet wegviel om de zoveel tijd. Dit heb ik niet meer bij sd kaart als portable.

Jouw probleem is waarschijnlijk dat je router een kanaal gebruikt die de tablet niet ziet. De shield kan namelijk niet alle 5Ghz kanalen aan. Geloof dat het alleen werkt op lage kanalen. Als je wilt kan ik morgen even kijken welk kanaal hier werkt.
8)7
stom stom dat had ik zelf ook kunnen bedenken! Ik ga vanavond zeker even testen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:08:
[...]

8)7
stom stom dat had ik zelf ook kunnen bedenken! Ik ga vanavond zeker even testen. Dank!
Dat klopt! Ik had dit probleem ook namelijk!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb gisteren een Xbox One S controller gekocht (30 euro, gamemania) en deze gekoppeld met mijn Shield K1 Tablet.
Updaten van de controller kan (indien nodig) m.b.v. een Xbox One, maar ook met een micro-usb kabel, een Windows 10 pc (anniversary update) en een appje genaamd "Xbox Accessoires" uit de store. Mijn controller was al up to date.
Koppelen gaat middels het activeren van bluetooth op de tablet en de knop voorop de controller indrukken (als deze aan staat). Vanmorgen zag hij de controller niet, maar na een paar pogingen had ik weer een verbinding.

Ik dacht dat je alles wel met een controller kon spelen, maar dat is helaas niet het geval. Twee van mijn favoriete games: World of Tanks Blitz en War Robots, kunnen niet met de controller bestuurd worden.
Via de Nvidia store app (Shield hub of Winkel, geen idee hoe het precies heet) kun je filteren op "controller". Daarmee twee games gedownload.
Breakneck doet het goed met de controller, maar Modern Combat 5 blijft maar rondjes draaien. Opties voor het kalibreren van de controller heb ik nog niet gevonden.

Op zich is het een leuk concept, alleen jammer dat het nog niet 100% werkt. Ook zou het mooi zijn als je voor andere games iets van controller-besturing toe kan voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een factory reset gedaan ivm aanhoudende wifi problemen. Daarbij de sd kaart als verwijderbare opslag ingesteld, maar nu kan ik er geen apps meer naar verplaatsen. Klopt dit?
Ik heb hem nu, na een tweede reset, maar weer als interne opslag ingesteld, anders passen niet alle apps (games) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
November 2015 deze tablet aangeschaft. Gaat vaak mee op reis met een HDMI adapter.
Heb de tablet nog op de stock rom draaien (waarschijnlijk 5.x) Zijn inmiddels alle kinderziektes eruit?
Of met andere woorden is er een reden om nog niet naar Android 6.x over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
seez schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:40:
November 2015 deze tablet aangeschaft. Gaat vaak mee op reis met een HDMI adapter.
Heb de tablet nog op de stock rom draaien (waarschijnlijk 5.x) Zijn inmiddels alle kinderziektes eruit?
Of met andere woorden is er een reden om nog niet naar Android 6.x over te stappen?
zou zeker de laatste update installeren! geen problemen mee.
volgens mij hebben ze ergens in het begin wat "foute" updates uitgerold die wifi problemen veroorzaakte bij sommige mensen, maar de laatste paar updates zijn stabiel, gewoon security patches en wat nieuwe functionaliteit en bug fixes van bugs die bijna niemand heeft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ok, goed om te horen. Ik zal dan een factory reset uitvoeren en dan de update uitvoeren.
Is het mogelijk om zonder garantievoorwaarden te verspelen naar de originele factory rom te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij kan je een full zip via sideload flashen, zonder te unlocken, maar ik heb tot nu toe alleen maar geupgrade, niet gedowngrade (en ook niet via stock recovery, maar unlocked en TWRP)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
BounceMeister schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:04:
Ik heb een factory reset gedaan ivm aanhoudende wifi problemen. Daarbij de sd kaart als verwijderbare opslag ingesteld, maar nu kan ik er geen apps meer naar verplaatsen. Klopt dit?
Dit lijkt wel te kloppen ja, dus niet teveel grote apps instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:00
Iemand ook last van battery drain? 's Nachts laadt hij meer dan 40-50%af ... Bij accu zie ik als grootste gebruiker "Media Server" met 11%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je al een x gereboot? Ik heb het heel af en toe, maar meestal is het maar een paar % in de nacht.
Heel lang geleden (op een ander device) heb ik ook weleens gehad dat door een corrupt media bestand de scanner bleef hangen en daardoor dit soort issues veroorzaakte. Mocht een reboot niet helpen, kijk dan ook eens naar je media bestanden, of als je bv een SD kaartje erin hebt, haal deze er eens uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ja, reboot uitgevoerd - geen resultaat. Ik heb hem dan maar eens volledig gereset, maar 't probleem bleef :(

Het uitschakelen van Chrome en in de plaats Firefox gebruiken leverde wel iets op. Alhoewel hij deze nacht 8% verloor - volgens GSam allemaal door de WiFi... To be continued, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Origineel uitgekomen met Kitkat, daarna kwam Lollipop en Marshmallow en nu is bekend gemaakt dat Nougat gaat komen! :) _/-\o_

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Echt super dat hij zolang ondersteund wordt! Kunnen een hoop fabrikanten een voorbeeld aannemen!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Goed nieuws! Volgens mij is de Shield Tablet nog steeds de snelste gaming tablet voor deze prijs. En door de updates vaak beter dan concurrenten die op 5 of 6 blijven hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 14:11
Android Nougat upgrade is uit *O*
This update for SHIELD Tablet K1 upgrades the Operating System to Android version 7.0 Nougat & includes new features, important system enhancements & bug fixes such as:

New Multitasking Features
Split-screen: Run two apps side by side* in Portrait or Landscape modes
Quick switch: Double tap the Overview button to quickly switch back to the last opened app

SHIELD Controller (2017) Support
Updates to SHIELD controller support

SHIELD Rewards Program
Introducing SHIELD Rewards, the exclusive loyalty program for SHIELD owners

Improved Notifications
Multiple notifications from the same app are now bundled for a streamlined experience
Reply to messages directly from within the notification*
Tap and hold on a notification to quickly silence or block notifications from the app

Improved Power Consumption
Doze on the Go: Doze is now smarter & kicks in even when the device is being carried around

Emoji
Includes all-new Unicode 9 emojis

Usability Improvements
Display & Font size can now separately adjustable to improve readability or screenspace
Quick Settings can now be customized directly from the menu by tapping “Edit”
The top Quick Setting tiles can now be accessed with a downward swipe from the lock screen
Settings now includes a Navigation Menu & Suggestions to improve usability
The “Clear all” option in Overview have been relocated to the top right

System wide improvements including
Updates to SHIELD controller support
New Data Saver: when enabled, limits access to Cellular data for background apps
New JIT complier: improves the speed of App & System updates
Update to Android Security Patch Level December 1, 2016

*App compatibility could vary, requires App to be updated with support for the feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-08 09:35
Aardig wat fouten als ik het forum van Geforce lees. Zelf zie ik hem overigens nog niet als ik bij system upgrade kijk in de instellingen.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

SuperSpoof schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:30:
Aardig wat fouten als ik het forum van Geforce lees. Zelf zie ik hem overigens nog niet als ik bij system upgrade kijk in de instellingen.
Hij was bij mij aan het downloaden, maar opeens gestopt. Het lijkt er op dat de update terug getrokken is: https://forums.geforce.co...blet/5-0-upgrade-halted-/

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn twee Shields K1's hebben de update al.
Heb er even mee gespeeld en zag al dat de play store meerdere malen crashte op beide tablets.
Even aankijken hoe dat verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn K1 de update zonder problemen kunnen installeren. Alles werkt perfect voor mij momenteel en voelt erg vlot aan.

Bij multitasking haperde hij vroeger soms even maar na de update lijkt dit ook verholpen. Alles voelt veel vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
gisterenavond de update geinstalleerd. Ik heb de tablet daarna nog intensief gebruikt (voornamlijk gamen) en ben geen gekke dingen tegengekomen. Ben zeer tevreden over het updatebeleid van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Installatie ging vlot en ben geen problemen tegen gekomen. Voelt lekker vlot aan.

Alleen stond invoergeluiden ineens aan. Het instellingenmenu is wel wat minder compact geworden, maar alles wel vindbaar.

Ben wel blij dat de Android updates nu in ieder geval weer op december 2016 staan, daar begon het toch wat in achter te raken bij de laatste updates.

Wat is het idee eigenlijk met dat Shield reward programma?

[ Voor 34% gewijzigd door sambalbaj op 10-02-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop ik deze tablet voor oa pokemon go. Blijft de app hangen tijdens starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu doet hij het in eens :)
Volgende keer even de wijzigen knop gebuiken i.p.v een dubbelpost :)

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 12-02-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ook hier de OTA voor ROW-WiFi-Lte ontvangen.
Kan eventueel een link plaatsen voor de losse OTA zip.
Maar de meesten krijgen hem nu gewoon binnen dus dan heb je die zip niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Sinds de update eigenlijk niets dan problemen. Play store en andere (google) apps lopen veel vaker vast. Tablet wordt ook warmer tijdens ht gamen. Grootste probleem is dat bij iedere unlock het scherm even uitvalt en de tablet dan even hangt. Als er nog een app openstond dan loopt deze hierdoor vrij zeker vast. Dit laatste zou kunnen komen omdat ik magnification gestures aan heb staan, maar zonder kan de tablet niet gebruiken. Ik heb dit probleem ook helemaal niet met mijn andere android devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Het is ook trager geworden. Daarnaast loopt Ram snel vol.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
SHIELD Tablet Software Upgrade 5.1 full

• Fixes Launcher3 crashes
• Fixes mouse cursor intermittently appearing during keyboard input
• Additional system stability improvements
https://forums.geforce.co...thread-released-03-7-17-/

ruim 700mb dus lijkt een hele nieuwe Nougat install ipv een kleine update aan de bestaande wat je met die drie puntjes zou verwachten.

Ik wacht er in ieder geval even mee want het is nu erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mijn K1 gaat sinds de Android 7 update steeds vanzelf uit. Ik doe het klepje van de cover dicht en leg hem weg, dat doe ik altijd zo. Dan gaat hij in een soort slaapstand. Doe je het klepje open, zou hij weer instant aan moeten gaan. Nu is hij dus regelmatig ineens helemaal uit. Accu is meer dan 75% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Klinkt als een instelling die aangepast lijkt te zijn. Kijk eens in het configuratiescherm. Ik weet dat je het daar kunt aanpassen.
(ik heb mijn tablet niet bij de hand anders had ik wel precies laten weten waar je de instelling kunt vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Auto shutdown staat op never, slaapstand op 30 minuten. Of is er nog een en instelling? (Ik heb hem nog niet gevonden.)
Het gebeurt ook niet gelijk wanneer ik de cover sluit. Ik kan het nog niet reproduceren, maar het is vandaag al 3x voorgekomen dat hij spontaan uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Dat lijkt wel goed te staan.
Was het niet zo dat je ook kunt aangeven wat de tablet doet wanneer deze is aangesloten op stroom of niet?
Ik dacht dat mijn tablet zo was ingesteld dat hij nooit uit ging als hij werd opgeladen, maar als deze niet aan het stroom hing zou het na 2 uur uit gaan. (Maar ik kan het fout hebben. Het was lang geleden dat ik dat aanpaste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Toch 5.1 er maar opgezet en de installatie ging zo vlot dat het toch geen hele reinstal kon zijn.

Merk weinig verschil, enige waar ik nog steeds last van heb zijn ghost touches met de shield cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 22:23
Ik heb een probleem..
Als ik de tablet aan mijn PC wil sluiten, zie ik deze niet op de PC verschijnen.
USB Debugging staat aan, USB configuration op MTP.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Rikkert. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:01:
Ik heb een probleem..
Als ik de tablet aan mijn PC wil sluiten, zie ik deze niet op de PC verschijnen.
USB Debugging staat aan, USB configuration op MTP.

Iemand die me hierbij kan helpen?
Andere USB kabel?
Andere USB poort?
Drivers voor de tablet instaleren?

Wat gebeurd er wel als je de tablet aansluit op de PC (OS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Is deze tablet het anno maart 2017 nog waard om te kopen denken jullie? De tablet markt is helaas aardig dood en dit is een van de ''toppers'' die prima specs combineert met een goeie prijs.

Ik zoek een tablet voor ebooks (geen zin in een e-reader, die vind ik te beperkt), spelletje op z'n tijd en verder gewoon relaxed in bed wat Netflix kijken en Reddit checken. 8'' is wel prima voor mij, vind 10.1'' net wat te groot (heb een tijdje de Samsung Tab A 2016 gehad).

Mijn opties zijn wat mij betreft de Nvidia Shield, Samsung Tab S2 of een iPad Mini 2/3/4. Laatstgenoemde vind ik te duur voor wat je krijgt plus heb liever Android dan iOS als tablet OS. 8'' S2 is ook nog wel 130 euro (?) duurder dan de Shield, dus lijkt mij de Shield het beste qua bang for buck.

Maar goed, terug naar mijn eerste vraag; is het het nog waard om deze tablet hedendaags te kopen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ja, is qua specs nog steeds zeer goed en heeft net Android 7.0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 22:23
Heeft iemand anders ook problemen met de youtube app?
Netflix laadt die zonder problemen, maar youtube ongeacht kwaliteit niet.
Updates/data verwijderd opnieuw geinstalleerd, werkte allemaal niet.

Iemand misschien een oplossing? :(

Edit: op mijn telefoon werken de videos wel gewoon, zelfde wifi netwerk..

[ Voor 14% gewijzigd door Rikkert. op 10-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yes ik heb de update ook net binnen. Ongelofelijk, mijn eerste Android device dat fatsoenlijk wordt geupdate. Als nVidia een telefoon uitbrengt ben ik de eerste die hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Planespotter schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:02:
Is deze tablet het anno maart 2017 nog waard om te kopen denken jullie? De tablet markt is helaas aardig dood en dit is een van de ''toppers'' die prima specs combineert met een goeie prijs.
Op zich wel. Had persoonlijk meer verwacht van de snelheid maar denk dat je voor deze prijs niet alles kan/mag verwachten :) M'n Huawei Mate 8 telefoon is echter significant veel sneller, is elke keer weer even aanpassen als de Shield wordt gebruikt.

Let wel, om e-books te lezen moet je wel beseffen dat de screen-on-time van de Shield behoorlijk laag is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb op mijn twee Shield's K1's een update aangeboden versie 5.1 708.55 MB maar op beide download hij niets. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Op zich wel. Had persoonlijk meer verwacht van de snelheid maar denk dat je voor deze prijs niet alles kan/mag verwachten :) M'n Huawei Mate 8 telefoon is echter significant veel sneller, is elke keer weer even aanpassen als de Shield wordt gebruikt.

Let wel, om e-books te lezen moet je wel beseffen dat de screen-on-time van de Shield behoorlijk laag is.
Hier ook dezelfde impressie. Voor de prijs een prima tablet, maar soms toch net iets teveel hickups en traagheid. Komt volgens mij door gebruik van traag geheugen. Mijn sony Z3C (ok, ok die rendert alles in 720P en draait een custom ROM), echt significant sneller in dagelijks gebruik. En dat is vreemd. Moet zeggen dat het na de 5.1 update wel een stuk beter is geworden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Hallo iedereen, ik had ook last van traagheid op de tablet. Dit was de reden dat ik deze vaak links liet liggen. Gisteren heb ik onder display settings de RGB setting uit gezet, en de snelheid ging drastisch omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonnos
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09-2022
Hallo iedereen, ondanks de 'veroudering' van deze tablet. Is deze nog aan te raden om regelmatig wat te lezen en een simpel spelletje te spelen of kan ik beter verder zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Deze tablet bevat nog steeds een snelle chipset en is qua prijs ook nog voordelig. Daarnaast wordt het nog steeds regelmatig geüpdatet. Het is dus een goede tablet om op te gamen. Als je hoge eisen stelt kun je misschien beter voor een andere gaan.
Andere tablets zullen oa een grotere batterij hebben of een betere scherm of speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik wil binnen een of twee maanden twee nieuwe tablets voor de kids, waar gaming de voornaamste bezigheid zal zijn. Ik heb zelf een Shield K1, die qua performance vrij goed is, op wat haperingen na sinds de laatste update.
Nu zag ik ook de Asus zenpad 8 Z380M en de Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016). Maar ik heb geen idee hoe die qua performance te vergelijken zijn met de K1. Ik twijfel over de K1 omdat ik er zelf vaak wifi issues mee heb en ik verwacht dat hij binnenkort toch wel een keer EOL gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

nvt.

[ Voor 96% gewijzigd door n0ss op 10-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankzzz
Bedankt! Hij voelt stukken soepeler. Ook de random app starts na unlocken lijken weg nu.
aerocooluser schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:18:
Hallo iedereen, ik had ook last van traagheid op de tablet. Dit was de reden dat ik deze vaak links liet liggen. Gisteren heb ik onder display settings de RGB setting uit gezet, en de snelheid ging drastisch omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik heb nu mijn 2e K1 en ook deze gaat morgen terug. De eerste werkte 2 a 3 weken prima en van de een op de andere dag werd wifi retetraag.
Op 2,4ghz max 1 a 2 mbit, op 5ghz max 54mbit. Mijn LG G3 ernaast doet op hetzelfde moment resp. 120mbit en 110mbit.

Playstore geeft daardoor regelmatig geen verbinding, en ook filmpjes en fotos op een website laden tergend langzaam, wat een drama.

Deze 2e meteen uit de doos met wifi analyser gecheckt en toen was de snelheid prima, net als de eerste tablet enige weken. Ik vermoed een update, maar kan het niet terughalen. Wil ik ook niet, deze gaat terug.

Jammer, want het formaat, scherm en de responsiveness (en Nougat!) waren verder super. Ga nu een Galaxy tab 10.1 2016 proberen, kost haast hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Google play moet bij mij ook vaak herladen bij spellen, ik vermoed dat dat een softwareprobleem is.
Ik hoor graag hoe die samsung bevalt vergeleken met de K1. Als het goed is krijgt die de komende maanden ook een update naar Android 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53

13art

Moderator Mobile
denonman1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:40:
Ik heb nu mijn 2e K1 en ook deze gaat morgen terug. De eerste werkte 2 a 3 weken prima en van de een op de andere dag werd wifi retetraag.
Op 2,4ghz max 1 a 2 mbit, op 5ghz max 54mbit. Mijn LG G3 ernaast doet op hetzelfde moment resp. 120mbit en 110mbit.

Playstore geeft daardoor regelmatig geen verbinding, en ook filmpjes en fotos op een website laden tergend langzaam, wat een drama.

Deze 2e meteen uit de doos met wifi analyser gecheckt en toen was de snelheid prima, net als de eerste tablet enige weken. Ik vermoed een update, maar kan het niet terughalen. Wil ik ook niet, deze gaat terug.

Jammer, want het formaat, scherm en de responsiveness (en Nougat!) waren verder super. Ga nu een Galaxy tab 10.1 2016 proberen, kost haast hetzelfde.
Je zou ook een wat oudere Samsung 8" tablet kunnen overwegen als het formaat je bevalt. De Tab S bijvoorbeeld
Toch vreemd. Als het een update zou zijn zou je toch verwachten dat de meeste mensen met een K1 tablet hier er last van moeten hebben. Aan de andere kant zijn er (helaas) vaak zat problemen gemeld na updates.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 11-05-2017 08:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
aerocooluser schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:18:
Wow, nice find!! Zelf verzonnen of ergens gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 14:42
Ik heb veel online gezocht en kwam op een gegeven moment iemand tegen die het over de RGB setting had. Je zou daar normaliter niet snel zoeken.. die setting had ik vanaf dag 1 al "verkeerd" staan.
Smultie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Wow, nice find!! Zelf verzonnen of ergens gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mijn K1 staat op Nederlands ingesteld, en is er dus geen "Display" bij de Instellingen. Wel zie ik "Weergave", daar staat geen RGB bij, maar er staat wel "Color Management" (tot zo ver ging de vertaling blijkbaar). Daarin staat een sRGB instelling, maar dat is alleen de kleurruimte.
Ik kan dit niet uitzetten, wel kan ik in plaats van sRGB kiezen voor "Native", waarna alles wat wit was bijna blauw wordt.

Is dat de RGB die je bedoelt?

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 11-05-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, die wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik tik dit op mijn galaxy tab A 2016, werkt prima!
Was wat huiverig voor touchwiz, maar Google now launcher lost veel op 😊
Geen issues met de WiFi meer en nu wachten op Nougat.

En eerlijk: met het groeien van de smartphone (ik heb nu een 5,5") is het ook wel fijn wat meer verschil in screenformaat te hebben van 10" ipv. 8 als je je tablet pakt.

Ik ben er pas een paar uurtjes mee bezig, maar hij bevalt me meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
BounceMeister schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:07:
Mijn K1 staat op Nederlands ingesteld, en is er dus geen "Display" bij de Instellingen. Wel zie ik "Weergave", daar staat geen RGB bij, maar er staat wel "Color Management" (tot zo ver ging de vertaling blijkbaar). Daarin staat een sRGB instelling, maar dat is alleen de kleurruimte.
Ik kan dit niet uitzetten, wel kan ik in plaats van sRGB kiezen voor "Native", waarna alles wat wit was bijna blauw wordt.

Is dat de RGB die je bedoelt?
Ik vraag mij dit ook af. Ik heb sRGB uitgezet en ben naar Native gegaan maar dit heeft mijn tablet niet echt geholpen (ok, ik had al geen last van traagheid maar was nieuwsgierig of ik enig verschil zou merken)

Ik ben maar teruggegaan naar sRGB want ik vond de kleur hiervan natuurlijker overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb meerdere user accounts in android. Wanneer ik in een andere account een (bestaand) spel istalleer, kan ik dat spel niet starten omdat hij toegang wil hebben tot de gegevensbestanden. Ik kan toegang geven tot ik een ons weeg, maar hij start niet op. Een ander spel start gewoon helemaal niet op. Bij een derde account precies hetzelfde, installeren gaat goed, maar starten niet.
Machtiging is toegekend bij de app instellingen. Het maakt ook niet uit of de app op de tablet of op de sd kaart staat.
Eerder werkte dit wel gewoon. Is er iets veranderd?
Ik heb me al rotgezocht in de wirwar van instellingen van android en de play store, maar kom er niet uit. Er is sowieso weinig te vinden over user accounts.

[ Voor 10% gewijzigd door BounceMeister op 31-05-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
SHIELD TABLET K1 SOFTWARE UPGRADE 5.2
05/31/17
This update for SHIELD tablet K1 contains important system enhancements & bug fixes, including:

Fixes to GPS crash
Improved compatibility with non-standard chargers
Overall stability & security optimizations
Update to Android Security Patch Level April 1, 2017
Gelukkig weer recente Android security update, dat stond hiervoor nog op december.

Wat zijn non standard chargers?
Er werd toch geen lader meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 09:17
@sambalbaj, voor zover ik weet waren er veel klachten dat de tablet traag oplaadde met sommige laders. Ik had daar ook last van vooral in de auto.

Veel belangrijker aan deze update zijn de stabilteitsfixes, multitasken was zowat onmogelijk door een veel te agressief geheugenmanagement. Ik heb de 5.2 update pas vandaag binnen en kan er dus niet heel veel over zeggen, maar het lijkt alsof er zeker verbeteringen zijn.

Daarnaast had ik regelmatig last dat de GPS er voor een dag of soms 2 dagen mee ophield. Dat schijnt ook opgelost te zijn, ik hoop er maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGBoom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Iemand enig idee waarom de Shield Tablet op "Nooit meer leverbaar" staat bij Coolblue?

https://www.tabletcenter....dia-shield-tablet-k1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bloksel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 07:57:
Iemand enig idee waarom de Shield Tablet op "Nooit meer leverbaar" staat bij Coolblue?

https://www.tabletcenter....dia-shield-tablet-k1.html
Gokje: omdat ze 'm nooit meer gaan leveren?

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGBoom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Smultie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Gokje: omdat ze 'm nooit meer gaan leveren?

|:(
Dat is idd leuke andere bewoording van mijn bericht, maar geen reden.

Een reden zou zijn; een nieuw model (wat niet waarschijnlijk is) of omdat NVidia de handdoek in de ring gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bloksel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Dat is idd leuke andere bewoording van mijn bericht, maar geen reden.

Een reden zou zijn; een nieuw model (wat niet waarschijnlijk is) of omdat NVidia de handdoek in de ring gooit?
Of ze willen 'm niet meer verkopen omdat de marge te laag is.
Of de inkoper heeft ruzie met de verkoopafdeling van NVidia
of ....
of .....

etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

mmniet

De beetje weter

Hij is nergens meer leverbaar. Op zoek maar naar een alternatief. Misschien heeft er iemand tips, maar dat zal waarschijnlijk in een ander topic moeten. Of mag je hier wel alternatieven benoemen?

It's me Mario

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.