Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Ik heb vorige week mijn Shield K1 laten vallen tijdens een plotselinge niesbui. Scherm volledig aan diggelen. Dus ik heb conctact opgenomen met Alternate, waar ik hem besteld had, om te vragen wat een reparatie gaat kosten. Daar de lokale turk en marokkaan het helaas niet konden.

Alternate kwam uit op 150 euro, voor een tablet van 200 euro is dat natuurlijk absurd. Dus heb ik maar contact opgenomen met NVIDIA, om te kijken of hun een eigen reparatie afdeling hebben. Deze hebben ze helaas niet. Na wat over en weer gemail, heb ik het zowaar voor elkaar gekregen, dat ze me gratis een nieuwe tablet toesturen. Een coulance regeling.

En daarom, beste mensen, koop ik uitsluitend hardware zoals GPU van NVIDIA. Klantenservice en klantenbinding 10+++.

EDIT: TYPO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
WvanGeest schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:26:
Ik heb vorige week mijn Shield K1 laten vallen tijdens een plotselinge niesbui. Scherm volledig aan diggelen. Dus ik heb conctact opgenomen met Alternate, waar ik hem besteld had, om te vragen wat een reparatie gaat kosten. Daar de lokale turk en marokkaan het helaas niet konden.

Alternate kwam uit op 150 euro, voor een tablet van 200 euro is dat natuurlijk absurd. Dus heb ik maar contact opgenomen met NVIDIA, om te kijken of hun een eigen reparatie afdeling hebben. Deze hebben ze helaas niet. Na wat over en weer gemail, heb ik het zowaar voor elkaar gekregen, dat ze me gratis een nieuwe tablet toesturen. Een coulance regeling.

En daarom, beste mensen, koop ik uitsluitend hardware zoals GPU van NVIDIA. Klantenservice en klantenbinding 10+++.

EDIT: TYPO's.
Wow goede service!! Nu weet ik ook gelijk waarom coolblue mijn tablet niet kon maken en ik mijn geld terug kreeg!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
DaveD1109 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:33:
[...]

Wow goede service!! Nu weet ik ook gelijk waarom coolblue mijn tablet niet kon maken en ik mijn geld terug kreeg!
Inderdaad. Die tablets zitten zo strak in elkaar gestampt, dat iets vervangen nagenoeg, ook volgens NVIDIA, onmogelijk is. Ik heb al een defect tablet terug moeten sturen helaas, want er was plots een speaker overleden. Toen kreeg ik ook per direct een nieuwe toegestuurd. Dit keer was het echter volledig mijn eigen schuld, dus dit vond ik wel chapeau en waardig om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Weet iemand of een Ethernet adapter op de Nvidia Shield Tablet K1 mogelijk is? zoja welke?
Heel graag bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Voor diegene die TWRP en root op de K1 hebben en makkelijk de 1.2 update willen uitvoeren:
http://nvidiashieldzone.c...orial-manual-update-10-2/

Hier is een flashable zip gemaakt die boot en system naar V1.2 brengt.
TWRP wordt in takt gelaten en je hoeft alleen supersu opnieuw te flashen. Ik had voor de zekerheid een full backup in TWRP gemaakt, maar die heb ik niet nodig gehad.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Weet iemand een manier om video af te spelen via hdmi op een tv? Heb al in de instellingen zitten kijken maar heb of balken aan de zijkant of game modus.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DaveD1109 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:18:
Weet iemand een manier om video af te spelen via hdmi op een tv? Heb al in de instellingen zitten kijken maar heb of balken aan de zijkant of game modus.
In console mode is de output netjes FHD, zonder balken. Je hebt dan wel alternatieve invoer nodig, aangezien je touchscreen uitstaat. De shield controller, shield remote, bt muis, rf Air Mouse, USB muis USB tobo met touchpad, ... ( voor USB devices heb je een otg kabeltje nodig). Mogelijkheden genoeg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Prulleman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:30:
[...]

In console mode is de output netjes FHD, zonder balken. Je hebt dan wel alternatieve invoer nodig, aangezien je touchscreen uitstaat. De shield controller, shield remote, bt muis, rf Air Mouse, USB muis USB tobo met touchpad, ... ( voor USB devices heb je een otg kabeltje nodig). Mogelijkheden genoeg
Maar in console mode kan ik niet in de mappen op mijn SD kaart, of zie ik iets over het hoofd?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DaveD1109 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:42:
[...]

Maar in console mode kan ik niet in de mappen op mijn SD kaart, of zie ik iets over het hoofd?
Jawel hoor, automatisch start de hub op, maar je kan daar gewoon uit, via bv de home button op de controller. Dan kan je starten wat je wilt, een file manager, media player (sommige woden ook in de hub herkent en kunnen vanuit dat gestart worden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Prulleman schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:00:
[...]

Jawel hoor, automatisch start de hub op, maar je kan daar gewoon uit, via bv de home button op de controller. Dan kan je starten wat je wilt, een file manager, media player (sommige woden ook in de hub herkent en kunnen vanuit dat gestart worden)
Cool dat wist ik niet! Ga het zo gelijk even testen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Prulleman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:30:
[...]

Kleine aanvulling: het beeld gaat uit, maar de touch invoer blijft gewoon werken. Voor simpele zaken als video kijken kun je hem makkelijk nog zo blijven bedienen zonder externe invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de oude pricewatch: Nvidia Shield Cover nou eigenlijk precies hetzelfde als de SHIELD tablet K1 cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
is de tablet helemaal niet meer te koop? ook de K1 niet meer?
vreemd...

[ Voor 6% gewijzigd door JarlSX op 27-04-2016 22:02 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik nu een tablet moest kopen, zou ik zeker weer een nvidia shield tablet willen. Ik heb geen idee waarom het zo stil is rondom de leveringen en de nieuwe versie.
Het enige wat me logisch lijkt is dat oude voorraad op raakt omdat er heel binnenkort een nieuwe versie aankomt. Misschien zijn er (weer) wat problemen mee?
sambalbaj schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:53:
Is de oude pricewatch: Nvidia Shield Cover nou eigenlijk precies hetzelfde als de SHIELD tablet K1 cover?
De cover die ik heb van infiland is voor het oude model (met uitsparing voor stylus), maar past perfect op de K1 (welke geen stylus heeft).
Dat kan dan voor de originele cover niet anders zijn, maar aangezien ik die zelf niet heb, kan ik dat niet met 100% zekerheid zeggen.

[ Voor 46% gewijzigd door BounceMeister op 28-04-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Laatste keer waren ze gewoon echt tijdelijk out of stock.. maar wellicht dat ze de productie niet maximaal draaien ivm met de nieuwe..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ja ze melden nu ook weer out of stock, waiting for replenishment
zou toch het liefste een nieuwer model met meer RAM willen hebben, 2 Gb is echt karig voor een gamers tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
JarlSX schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:28:
ja ze melden nu ook weer out of stock, waiting for replenishment
zou toch het liefste een nieuwer model met meer RAM willen hebben, 2 Gb is echt karig voor een gamers tablet
2gb is gewoon voldoende hoor! Alles draait hier prima!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
ik heb nu android 6.3 gedownload van blisrom

deze heb ik ook geinstaleerd met twrp recovery

dat doet die ook allemaal netjes

maar dan moet ik hem opnieuw opstarten en blijft die hangen in het nvidia logo

iemand hier een oplossing voor
of wat doe ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Terug naar stock en opnieuw proberen. Dat is het veiligst. Kun je meteen stock 6.0.1 proberen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
uhm terug naar stock gaat hem niet worden

ivm een brick die kan komen dan

ik had er slimrom 5.1 op draaien

heb alles gewist tab opstarten in recovery toen de blisrom 6.3 erop gezet
en dan start die daar niet mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
red-devil84 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 06:42:
uhm terug naar stock gaat hem niet worden

ivm een brick die kan komen dan

ik had er slimrom 5.1 op draaien

heb alles gewist tab opstarten in recovery toen de blisrom 6.3 erop gezet
en dan start die daar niet mee op
Heb je een oude bootloader ivm remote lock? Grote kans dat die bootloader alleen compatible is met 5.x roms en niet met 6.x.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Android 6.0.1 is beschikbaar voor de Shield...

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 13-05-2016 09:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
okey

en hoe kan ik die eventueel updaten dan

heb versie

19951_588.2760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
red-devil84 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:03:
okey

en hoe kan ik die eventueel updaten dan

heb versie

19951_588.2760
zie topic waarschuwing:
Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.
ik meld alleen maar dat het waarschijnlijk de oorzaak is, of dit inderdaad zo is en of er een oplossing voor is zal je buiten dit forum moeten zoeken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
is toch ook niet omzeilen

er zijn er toch wel meer hier met een custom rom 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
red-devil84 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:46:
is toch ook niet omzeilen

er zijn er toch wel meer hier met een custom rom 6.0
Als je een custom rom (of stock) met 6.0 flashed, zal je ook een matchende bootloader kunnen pakken. In een normale situatie zou dat dus de laatste (android 6.0.1 nvidia v4.0.1 https://developer.nvidia....age&tx=$additional,shield) stock bootloader zijn van de nvidia site. In jou geval kan je die beter niet installeren en zal een een andere moeten zoeken om de lock te omzeilen (wat hier dus niet besproken mag worden).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
okey ik snap dat het niet besproken mag worden

maar ik had hem al draaien met een custom rom dus ook al unlocked

maar ik zal de link even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
het is gelukt

Heb met twrp ota 4 erop gezet
en toen de custom rom van bliss gedaan

en hij werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Hoi, ik word gek van de wegvallende en slechte WiFi. Zelfs mijn Note2 heeft nog een better bereik. Hebben jullie een suggestie wat ik kan proberen om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
red-devil84 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:40:
okey ik snap dat het niet besproken mag worden

maar ik had hem al draaien met een custom rom dus ook al unlocked

maar ik zal de link even bekijken
We praten langs elkaar... je bootloader unlocken mag best, je bootloader hacken om een digitale lock te omzeilen niet (dit werd toegepast op shields die vervangen moesten worden). Omdat je overtuigd was je shield te bricken met de Stock rom heb ik die aanname gedaan. Ik zie geen andere reden waarom Stock niet zou werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
nu werk alles

alleen als ik nu de tab opstart kom ik niet meer in de twrp

dan duurt het even herstart die weer en start die weer de custom rom op

denk dat ik hem beter terug kan zetten naar stock
en dan weer opnieuw beginnen

alleen even kijken hoe ik dat doe

[ Voor 28% gewijzigd door red-devil84 op 13-05-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Sinds gisteren is er een OTA naar MM 4.1 Shield versie.
Nu nog wachten op een Full OTA zip want de Nvidia incremetal OTA laat zich zoals altijd niet met TWRP installeren.

Installation Notes:

https://shield.nvidia.com...ld-tablet/release-notes/1

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb op XDA een handleiding gepost hoe de full Ota zip te installeren.
Hier dus ook maar posten echter hij is in het Engels maar dat moet geen probleem zijn toch?
Maak alle voor jou belangrijke backups en ook van de ext.sdcard:

1. go to the update notification and tap it till you see the update notes.
2. go to the top screen right corner and tap the 3 dots
3. choose advanced
4. choose download full Ota
5. tap the arrow left on the top left
6. tap the download button
7. when completely stock tap install and let it reboot after install (only when full stock)
7. when on TWRP DO NOT tap install
8. boot into TWRP recovery
9. choose install
10. go to root folder Data/data
11. go to com.nvidia.ota folder
12. go to download folder
13. choose the update zip and flash, do not reboot
14. after flash go back to main screen in TWRP and install for root latest SuperSu zip. (not forget to download that first before all this.
15. Now reboot and there you go.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 13-05-2016 23:09 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:00

Tribits

Onkruid vergaat niet

De pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart is op dit moment trouwens weer op voorraad bij CoolBlue. Ik weet dat er vermoedelijk later dit jaar een nieuwe versie komt, maar voor wie geen zin heeft om te wachten is dit een kans om nog een exemplaar van het huidige model te bemachtigen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
wie heeft zowel de Shield tablet als de K1 versie in handen gehad?
en kan je mij vertellen of ze wat gedaan hebben aan de scherpe randen aan de voorkant?

mijn shield is helaas stuk, wil m vervangen, maar wil eigenlijk wachten op de nieuwe
209 is op zich niet veel geld voor de tablet die je krijgt, maar als die nieuwe dan volgende maand uitkomt vind ik t weer zonde

omdat ie helemaal niet meer te krijgen was, dacht ik dat de nieuwe wel aanstaande was
maar nu is ie toch weer verkrijgbaar, dus kan zomaar nog maanden duren

toch jammer dat fabrikanten niet transparanter kunnen zijn wat betreft nieuwe releases

en dat de K1 alleen in 16Gb te krijgen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Afgelopen tijd steeds meer last van een onwerkbaar trage Shield. Sinds de laatste update helemaal. Als ik 'm 's middags pak kan ik bijna altijd wel eerst even rebooten, omdat de tablet bizar traag is. Als hij al niet crasht.

Gisteravond was ik het zat, factory reset gedaan, maar ik heb het idee dat het weinig uitmaakt.

Hebben anderen hier misschien ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
DizzyWeb schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:38:
Afgelopen tijd steeds meer last van een onwerkbaar trage Shield. Sinds de laatste update helemaal. Als ik 'm 's middags pak kan ik bijna altijd wel eerst even rebooten, omdat de tablet bizar traag is. Als hij al niet crasht.

Gisteravond was ik het zat, factory reset gedaan, maar ik heb het idee dat het weinig uitmaakt.

Hebben anderen hier misschien ook last van?
Hier nog nooit last van gehad. Tablet is nog steeds even snel als toen ik deze kocht 1,5 jaar terug.
De updates hebben hem zelfs sneller gemaakt, voor zover ik merk.
Het enige gekke is dat er zomaar apps verdwijnen als ik een update doe.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Heb met de K1 iets irritants samen met de eerste generatie Chromecast. Hij wil als je iets aanzet (of dat nou via Plex, Netflix, NPO of HBO Go is) en je klapt de bijbehorende cover dicht bijna altijd de actieve connectie met de Chromecast verliezen. Gek genoeg heeft de Google Cast app die stream dan nog wel actief lopen en kan je daarmee pauzeren en stoppen.

Heb het niet kunnen testen met een andere Chromecast, maar via m'n telefoon is dit probleem er bijna nooit. Ook lijkt het niet dicht klappen van de cover iets betere resultaten te geven, maar ook lang niet afdoende. Dat laatste doet me wel denken aan de eerdere wifi problemen met de cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Okay, de traagheid is redelijk opgelost, maar de traagheid die ik in Plex ervaar blijkt iets anders te zijn.

Vaag verhaal dit, maar mijn originele Shield tablet heeft wat hele vage wifi problemen. Heb een 100/100 internet aansluiting en via wifi op m'n 5GHz netwerk doet speedtest 80Mbit, beter dan ik verwacht had. Een groot bestand downloaden gaat ook snel.

Maar als ik via Plex vanaf mijn server stream, is de verbinding te traag. Als ik met Solid Explorer een bestand via Samba vanaf mijn server trek, hangt ie rond de 200KB/s, met hele regelmatige drops naar 0. Dit probleem heb ik op al mijn accesspoints. Heb alle kabels naar de server en de accesspoints al gecheckt (maar aangezien mijn laptop via dezelfde accesspoints wel gewoon retesnel werkt, lijkt dat het probleem niet).

Ik heb de problemen sinds ik verhuisd ben, dus in eerste instantie weet ik het aan slecht bereik van de experiabox, maar sinds ik een accesspoint in de woonkamer en in de slaapkamer extra heb, is dat het probleem niet.

Iemand enig idee waar ik dit nog in kan zoeken? Want mijn tablet is nu gewoon een verdomd dure onderzetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sambalbaj schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:18:
Heb met de K1 iets irritants samen met de eerste generatie Chromecast. Hij wil als je iets aanzet (of dat nou via Plex, Netflix, NPO of HBO Go is) en je klapt de bijbehorende cover dicht bijna altijd de actieve connectie met de Chromecast verliezen. Gek genoeg heeft de Google Cast app die stream dan nog wel actief lopen en kan je daarmee pauzeren en stoppen.

Heb het niet kunnen testen met een andere Chromecast, maar via m'n telefoon is dit probleem er bijna nooit. Ook lijkt het niet dicht klappen van de cover iets betere resultaten te geven, maar ook lang niet afdoende. Dat laatste doet me wel denken aan de eerdere wifi problemen met de cover.
kijk eens of je wat kan tweaken in de accu optimalisatie (instellingen, accu, menu, accu optimalisatie), het lijkt erop dat bij gebrek aan activiteit de app afgesloten wordt, of in ieder geval naar een minder actieve staat.

Op het moment dat je deze apps uitsluit, zullen ze langer op de achtergrond actief blijven. Ik heb dit zelf gedaan met bv solid explorer, omdat ik hiermee vaak grote bestanden van mijn NAS naar mijn tablet kopieer. met optimalisatie aan lopen de acties vaak stuk, met uit gaat dit meestal goed.
DizzyWeb schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:22:
Okay, de traagheid is redelijk opgelost, maar de traagheid die ik in Plex ervaar blijkt iets anders te zijn.

Vaag verhaal dit, maar mijn originele Shield tablet heeft wat hele vage wifi problemen. Heb een 100/100 internet aansluiting en via wifi op m'n 5GHz netwerk doet speedtest 80Mbit, beter dan ik verwacht had. Een groot bestand downloaden gaat ook snel.

Maar als ik via Plex vanaf mijn server stream, is de verbinding te traag. Als ik met Solid Explorer een bestand via Samba vanaf mijn server trek, hangt ie rond de 200KB/s, met hele regelmatige drops naar 0. Dit probleem heb ik op al mijn accesspoints. Heb alle kabels naar de server en de accesspoints al gecheckt (maar aangezien mijn laptop via dezelfde accesspoints wel gewoon retesnel werkt, lijkt dat het probleem niet).

Ik heb de problemen sinds ik verhuisd ben, dus in eerste instantie weet ik het aan slecht bereik van de experiabox, maar sinds ik een accesspoint in de woonkamer en in de slaapkamer extra heb, is dat het probleem niet.

Iemand enig idee waar ik dit nog in kan zoeken? Want mijn tablet is nu gewoon een verdomd dure onderzetter.
ik kopieer ook regelmatig dus bestanden (500-2000 MB) naar mijn K1 vanaf mijn syno DS715 NAS (smb). meestal gaat dit met +/- 3MB/s, soms gaat het inderdaad langzamer, maar een reboot lost dat meestal op.

de tablet en solid kan het dus wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Prulleman op 06-06-2016 09:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Heeft iemand anders hier last van een loskomende achterkant bij de k1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Er lijkt dus weldegelijk wat niet jofel te werken met Solid Explorer onder bepaalde omstandigheden.

Ben nu dus op zoek naar een fatsoenlijke filemanager die niet ES of Solid is, maar wel Samba ondersteuning heeft. Da's iets minder makkelijk ;)

Maar dit alles verklaart nog niet waarom Plex niet fatsoenlijk wil streamen, terwijl alle andere devices prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DizzyWeb schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:21:
Er lijkt dus weldegelijk wat niet jofel te werken met Solid Explorer onder bepaalde omstandigheden.

Ben nu dus op zoek naar een fatsoenlijke filemanager die niet ES of Solid is, maar wel Samba ondersteuning heeft. Da's iets minder makkelijk ;)

Maar dit alles verklaart nog niet waarom Plex niet fatsoenlijk wil streamen, terwijl alle andere devices prima werken.
Google Play: File Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Thanks! Helaas moet je de betaalde versie kopen voor Samba ondersteuning. Ik had dus het Solid Explorer aangeschaft met vrij teleurstellende resultaten... Dus weet niet of ik weer geld wil uitgeven zonder dit te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Total Commander? Btw, BS.Player kan vanaf netwerk afspelen en speelt alles wel af volgens mij.

Mijn Shield doet ook sinds aanschaf vervelend met WiFi. Het scheelt nogal welk kanaal ik gebruik en of ik 20/40MHz gebruik.
Nog twee andere in huis hebben echt nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Iemand er overigens al achter hoe je Marshmallow zo ver krijgt dat je dingen naar je SD kaart kan kopieren? Alleen de ingebakken file manager mag dat schijnbaar.

Vind het nogal bezopen dat ik er een sd kaartje in kan duwen maar dat alleen systeem apps er dan naar mogen schrijven (en dat dus eigenlijk verdommen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DizzyWeb schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:20:
Thanks! Helaas moet je de betaalde versie kopen voor Samba ondersteuning. Ik had dus het Solid Explorer aangeschaft met vrij teleurstellende resultaten... Dus weet niet of ik weer geld wil uitgeven zonder dit te kunnen testen.
Zoals ik eerder aangaf, solid kopieert normaal gesproken gewoon met 3+ MB/s vanaf een smb share naar mijn K1, via een standaard ziggo modem/router/wifi en via mijn 2e AP

ligt het niet aan bv het geheugen waar je naartoe kopieert? probeer eens te kopieren naar intern ipv SD, of juiste andersom, misschien dat caching van verschillende programma's andere locaties voor tmp mappen gebruiken.
Die Bruine schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:35:
Total Commander? Btw, BS.Player kan vanaf netwerk afspelen en speelt alles wel af volgens mij.

Mijn Shield doet ook sinds aanschaf vervelend met WiFi. Het scheelt nogal welk kanaal ik gebruik en of ik 20/40MHz gebruik.
Nog twee andere in huis hebben echt nergens last van...
Het kan dus ook een hardware defect zijn (antenne los, om wat voor reden dan ook interference met je magnetische cover (heb ik bij mij ook gemerkt), maar ook tmp opslag geheugen kan nog een factor zijn waardoor het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet.
DizzyWeb schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:25:
Iemand er overigens al achter hoe je Marshmallow zo ver krijgt dat je dingen naar je SD kaart kan kopieren? Alleen de ingebakken file manager mag dat schijnbaar.

Vind het nogal bezopen dat ik er een sd kaartje in kan duwen maar dat alleen systeem apps er dan naar mogen schrijven (en dat dus eigenlijk verdommen...).
ok...

- welke file managers heb je gebruikt / geprobeerd
- wat voor formaat kaartje heb je
- hoe is je kaartje geformateerd

wat ik heb gemerkt met een 128 GB sandisk kaartje is dat zowel met exFat als NTFS niet alles lekker werkt.. nadat ik FAT32* heb geforceerd (wat eigenlijk niet de bedoeling is bij 128 kaartjes) werkt alles naar behoren met mijn favoriete file manager, solid explorer.

* nadeel is de max file size van 4GB

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Zoals ik dus aangaf, ik kan uberhaupt niet naar mijn SD kaart schrijven. Enkel system apps kunnen dat in Marshmallow, als ik het grote boze internet mag geloven. Dus die snelheden waren naar het intern geheugen. Total Commander doet het wel goed (maar ruk interface) en heb nu toch FX maar aangeschaft, die werkt ook goed. Daar haal ik gewoon tussen de 5 en 8 MB/s mee.

Dat ik niet naar de sd kaart kan kopieren ben ik schijnbaar niet de enige in:
Voorbeeld 1
En op XDA...
Had ook nog een pagina op de fora van nVidia zelf, maar die kan ik nu niet vinden.
Het is een 64Gb Samsung EVO kaartje als NTFS geformatteerd en nu door de tablet zelf geformatteerd, maakt beide niks uit. Heeft altijd onder Lollipop gewoon gewerkt, maar nu onder Marshmallow werkt het niet. En zoals ik heb aangegeven, de internet file manager kan wel naar de sd kaart kopieren.

En de filemanagers die ik gebruikt heb... Solid Explorer, FX Explorer, Total Commander, File Expert, Cabinet, zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renderb schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:38:
Heeft iemand anders hier last van een loskomende achterkant bij de k1?
Bij mij komt hij niet los maar er zit een erg kleine speling op.

Net een nieuwe update binnengekregen, voelt iets vlotter aan dan ervoor en ik heb de indruk dat de touchgevoeligheid sterk verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:22:
[...]

Bij mij komt hij niet los maar er zit een erg kleine speling op.

Net een nieuwe update binnengekregen, voelt iets vlotter aan dan ervoor en ik heb de indruk dat de touchgevoeligheid sterk verbeterd is.
zou goed kunnen! staat bij de release notes:
https://shield.nvidia.com...tablet-k1/release-notes/1

ook wifi en BT verbeteringen, wellicht dat voor sommige de wifi nu stabieler werkt!

Ik heb de melding ook, maar met root zal het waarschijnlijk niet gaan.. de vorige update heb ik ook met de hand moeten installeren vanuit een TWRP compatible zip.. of anders unrooten.. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 15-06-2016 22:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
1.3 was gisteren beschikbaar, hij lijkt wat stabieler te zijn qua wifi en voelt iets vlotter aan.
SHIELD TABLET K1 SOFTWARE UPGRADE 1.3

This update for SHIELD Tablet K1 contains important system enhancements & bug fixes, including:

SHIELD Tablet K1 now meets Android 6.0 Professional Audio requirements, including:
Low Latency Audio (<20ms continuous round trip)
USB Host & Peripheral modes
24-bit@192kHz Stereo & 7.1 HDMI output
MIDI support over USB & Bluetooth LE

Option to toggle Navigation Button location (Settings > Personalize Settings)

Enhancements & fixes to Vulkan™ API

Improvements to touch responsiveness

Fixes to WiFi & Bluetooth connectivity

Update to Android 6.0 Security Patch Level June 1, 2016

Overall stability and additional security improvements
https://shield.nvidia.com...tablet-k1/release-notes/1
dat we de juni update van de Android beveiliging nu al hebben, is echt hele goede service van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Inderdaad, zijn weinig fabrikanten die actief meedoen met de security updates

/Edit, op het forum van nvidia kwam niemand met de opmerking dat je bij het zoeken naar ota's bij de menu knop, advanced, full kan aanvinken, je download dan geen incremental update, maar een full System image. Deze gaatgewoon via twrp over je rooted, aangepaste System partitie heen! Alleen ff opnieuw rooten en adaway draaien en klaar! Briljant, moeten meer fabrikanten doen.

Alleen wel even twrp opnieuw flashen

[ Voor 73% gewijzigd door Prulleman op 16-06-2016 23:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
hoe zit het nu juist met opslag onder marshmellow als je vb een geheugenkaartje toevoegt van 128 Gb? Wordt die dan gewoon aanzien als extra intern geheugen waar je apps kunt op installeren, maar evengoed ook een hele lading films zodat je ook voor op reis voldoende filmmateriaal bij hebt voor je entertainment?

Ik geraak er niet zo goed aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Leffunk schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:58:
hoe zit het nu juist met opslag onder marshmellow als je vb een geheugenkaartje toevoegt van 128 Gb? Wordt die dan gewoon aanzien als extra intern geheugen waar je apps kunt op installeren, maar evengoed ook een hele lading films zodat je ook voor op reis voldoende filmmateriaal bij hebt voor je entertainment?

Ik geraak er niet zo goed aan uit.
Is afhankelijk van wat je ermee doet. Wil je het gebruiken als gewone sd kaart, of wil je het gebruiken als geheugen uitbreiding.

Als geheugen uitbreiding, kan je daarna ook nog gewoon dingen erheen kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
freggell schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:00:
[...]

Is afhankelijk van wat je ermee doet. Wil je het gebruiken als gewone sd kaart, of wil je het gebruiken als geheugen uitbreiding.

Als geheugen uitbreiding, kan je daarna ook nog gewoon dingen erheen kopieren.
ik vond het maar lastig om bij "adoptable storage" de 128 te benaderen via bv solid of es file explorer, om zo vanaf een SMB share grote bestanden via wifi te kopieren. (simpel gezegd, ik zal alleen 16 GB geheugen in verschillende file managers, ipv 128...)
Ik ben uiteindelijk maar voor portable geheugen gegaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
even voor mijn correct begrip: adoptable storage = je geheugenkaartje wordt aanzien als uitbreiding van het intern geheugen, waardoor je er ook apps kunt op installeren?
Kan je dan het kaartje er niet uithalen en via PC vb mediabestanden op plaatsen? Moet je dan werkelijk kaartje in toestel laten zitten en via WIFI die bestandjes overzetten?

Portable storage= je intern geheugen blijft op 16 Gb en je hebt 128 GB extra, waarom je dan gemakkelijk films etc kan plaatsen... Maar kan je er dan ook apps op plaatsen, of werkt dat niet? Kortom dan is je tablet beperkt mbt capaciteit van apps tot 16 Gb?

(ik heb vroeger een android phone gehad, waarbij je via een app wel kon zeggen om vb apps te verplaatsen naar een SD-kaart, maar ik weet dus niet hoe dit in marshmallow tegenwoordig dus geregeld is).... Ik heb de K1 op het oog als tablet voor het zoontje zodat hij er hele zwik spelletjes op kan zetten en ook films etc zodat hij op reis zich bezig kan houden).

Beetje lastig allemaal precies...

[ Voor 22% gewijzigd door Leffunk op 20-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Adaptable storage is encrypted en kan je niet op de PC benaderen, dan is het SD kaartje enkel en alleen in dat device bruikbaar.

En bij de Shield is het dan een hel om 'm op een andere manier nog te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
K1 aangeschaft: upgrade naar MM zonder problemen. Even spannend voor hard reset uit te voeren zoals hoger in topic werd aangeraden ivm wifi --> alles werkt goed !

vraag: welke "kidsproof" cover hebben jullie? Tablet is in hoofdzaak als "entertainment" bedoeld voor zoontje van 4 jaar. Cover zou dus toch goed moeten beschermen als tablet per ongeluk op de grond valt.

had al de Poetic Turtle skin gevonden of die versie van Poetic met ingebouwde screensaver... Iemand ervaring hiermee, of andere ervaringen mbt covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Sinds de laatste update ineens weer wifi disconnects, dat is toch wel vervelend. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een k1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 12:12
@ bouncemeister

ja dat heeft mijn zoontje ook vanmorgen moest ik eerst de tablet opnieuw opstarten voordat youtube het weer deed. google zoeken via chrome was trouwens geen probleem.
Ik heb ook het idee dat de wifi sterkte ook niet zo goed is. Met 5 ghz in de kamer is het balkje niet op vol bereik. ( de 802.11 ac router staat in de zelfde kamer )

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:22
Volgens Pricewatch is de K1 momenteel nergens in NL te koop. Iemand bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gebeurd regelmatig... elke x hoop dat er een nieuw model aankomt, naar tot nu toe is ie al 4 x out of stock geweest en vervolgens weer gewoon terug.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Wordt toch tijd dat ze het wifi probleem eindelijk eens goed aanpakken. Blijf korte disconnects houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
sambalbaj schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:57:
Wordt toch tijd dat ze het wifi probleem eindelijk eens goed aanpakken. Blijf korte disconnects houden.
Dat is een algemeen probleem met marshmallow.
Veel smartphones met MM hebben hier ook last van en met name de hierdoor veroozaakte extra drain van de accu.
Gekke is dat niet iedereen dat heeft.
Heb een 2 x een Shield 32Gb met Lte en een HTC 10 en die hebben het beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Vanmorgen de nieuwe OTA update geinstalleerd.
merkt iemand verschil?
met name op audio gebied zou er veel verandert moeten zijn. De shield ondersteund nu ook 7.1 Master audio.
(32 Gb shield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi klein vraagje heeft er al iemand pokemon go geïnstalleerd op de k1 ?
de app. is niet compatible maar volgens de spec is alles in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:09:
hoi klein vraagje heeft er al iemand pokemon go geïnstalleerd op de k1 ?
de app. is niet compatible maar volgens de spec is alles in orde
ga je dan via mobiele hotspot verbinding maken? je hebt namelijk wel internet onderweg nodig.

verder zie ik niet waarom het niet zou werken.
Probeer je de apk overigens te sideloaden of via een andere omweg uit de store te installeren? (in de NL store staat ie namelijk nog niet voor zover ik weet)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja via de store gewoon en idd via wifi .ja als je via google play via de computer kan je inloggen en kiesen welke apperaat je kan instaleren maar kan de k1 niet selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Dat komt omdat het officieel nog niet uit is in NL. Je kan proberen om hem te sideloaden via APKmirror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
Ben zelf aan het overwegen de Nvidia shield K1 te kopen.

Wat is jullie ervaring echter met de GPS-module? Hebben jullie een snelle fix en kan je er goed mee navigeren (bijvoorbeeld in de auto of als je wandelt). Heeft iemand van jullie "GPS-test" al geprobeerd?

Geen enkele review bespreekt namelijk de GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Docho schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:16:
Ben zelf aan het overwegen de Nvidia shield K1 te kopen.

Wat is jullie ervaring echter met de GPS-module? Hebben jullie een snelle fix en kan je er goed mee navigeren (bijvoorbeeld in de auto of als je wandelt). Heeft iemand van jullie "GPS-test" al geprobeerd?

Geen enkele review bespreekt namelijk de GPS...
GPS op een tablet.... Gebruik liever een telefoon dus ik heb geen idee.. waarom de voorkeur voor een tablet?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
@hierboven

Wandelen in groep ;)

Mijn smartphone kan dat inderdaad goed, maar alleen ikzelf kan dat goed bekijken. Sowieso vind ik het dan nog klein als 'kaartje'. Het scherm is sowieso te klein als je iets wil tonen aan de groep. Zeker en vast als daar al wat oudere mensen inzitten.

Tot nu toe werken we dus inderdaad met smartphones, maar mochten we af en toe een 8" tablet kunnen meenemen zou dat nog beter zijn.

Niet iedereen gebruikt zijn apparaten op dezelfde manier hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Prulleman schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:28:
Gebeurd regelmatig... elke x hoop dat er een nieuw model aankomt, naar tot nu toe is ie al 4 x out of stock geweest en vervolgens weer gewoon terug.
zit er ook met smart op te wachten, mijn Shield is helaas overleden, wilde eigenlijk de 32gb kopen maar inmiddels is er alleen de k1 met 16gb

volgende de gelekte specs (als die waar zijn) heeft de nieuwe 3gb ram en 32gb opslag, als die morgen uitkomt bestel ik m meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
Hmm.. vervelend probleem hier. Mijn gyroscoop/accelerometer lijkt kapot te zijn. Beeld scherm draait niet meer automatisch om en bij een aantal spellen waar je kan sturen met beeldscherm draaien, beweegt het langzaam naar links. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:24:
[...]
Ben zelf aan het overwegen de Nvidia shield K1 te kopen
[...]
Denk dat dit wel eens de laatste voorraad kan zijn ivm registraties van een X1 tablet bij de FCC.

O ja, ook de Gamescom in Europa is van 17 tot 21 augustus. Wellicht dat ze daar de Nvidia Shield X1 Tablet presenteren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
1 tot 3 maanden levertijd, al heel lang, niet echt voorraad, laat die nieuwe maar komen

• snah001
Dit is de laatste info die ik over de opvolger kan vinden.
Hoop dat ze er dit najaar mee komen.

http://techfrag.com/2016/...dia-shield-tablet-coming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wilde het ook net melden dat onofficieel Nvidia de opvolger heeft teruggetrokken.
E.e.a. is (nog?) niet bevestigd door Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zou op zich wel vreemd zijn.. voor zover ik kan zien is de shield tablet best een succes, goede reviews, vaak uitverkocht. Als ze doorgaan met de shield serie dan zou daar zeker een nieuwe tablet bij passen. Als ze helemaal stoppen met de serie is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat zou ook jammer zijn..

heb nu een N7 en een K1, als de N7 het begeeft zou de Shield X1 hoog op het lijstje staan als vervanger.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik las een gerucht dat dit waarschijnlijk komt omdat Nvidia nu hard met Nintendo aan het samenwerken is voor de Nintendo NX (waar vermoedelijk een Nvidia chip in komt) waardoor er te weinig capaciteit is bij Nvidia om zowel de eigen tablets als de nieuwe Nintendo te voorzien van snelle chipsets.
(is natuurlijk pure speculatie. Daarnaast waarom zou je met een betere (als in sneller en krachtigere) tablet komen als je nu al 1 van krachtigste hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zou het jammer vinden als ze het project zouden stoppen.
Heb nu 2 original Shield 32Gb tablets met Lte en een betere Android tablet heb ik nog niet in handen gehad, vooral voor de prijs die ik er 2 jaar geleden al voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Weet iemand of je via die hdmi uitgang gewoon een tv op de nvidia k1 kan aansluiten en dan via vlc player films etc kan bekijken op de tv?

Zou handig zijn mocht iemand dit kunnen bevestigen alvorens op zoek te gaan naar bijhorende kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Leffunk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:23:
Weet iemand of je via die hdmi uitgang gewoon een tv op de nvidia k1 kan aansluiten en dan via vlc player films etc kan bekijken op de tv?

Zou handig zijn mocht iemand dit kunnen bevestigen alvorens op zoek te gaan naar bijhorende kabel.
Ja dat kan gewoon. Ik ben zelf meer een BSplayer gebruiker btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ben benieuwd of Nougat er nog in zit voor de K1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
De wifi verbinding is de laatste tijd heel erg slecht, de verbinding valt steeds even weg. Zo kan ik er niet mee gamen.
Is dit een software ding, of kan m'n K1 ook hardwarematig defect zijn?
Hij is up to date, en met andere apparaten merk ik niks van slechte wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Wel weer verkrijgbaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:09
BounceMeister schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:19:
De wifi verbinding is de laatste tijd heel erg slecht, de verbinding valt steeds even weg. Zo kan ik er niet mee gamen.
Is dit een software ding, of kan m'n K1 ook hardwarematig defect zijn?
Hij is up to date, en met andere apparaten merk ik niks van slechte wifi.
Ik heb hier precies hetzelfde, out of the box was er nix mis mee en na de update valt de wifi continu weg. Of zo lijkt het iig, het wifi symbool is steeds vol bereik.
Het meest vreemde komt nog, alleen de tweakers site laadt altijd en direct. Verder alle sites/ youtube /gmail doen nix of na een minuut rondjes draaien, tenzij ik op de achtergrond tweakers weer aanspreek, dan laad opeens alles....
Heb alle settings er al eens op nagekeken, maar kan nergens iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb geen K1 maar 2 stuks original 32Gb Lte tablets.
Met beiden geen probleem.
Al eens een factory reset geprobeerd? (ja weet dat je dan alles kwijt bent dus backup via je Google account is wel handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik kreeg net weer een update (k1), ik ben benieuwd of wifi verbeterd is.

• avec_style
Gisteren ook geupdatet. Wat ik wel vreemd vind is dat we de security patch van juli hebben gekregen. Da's best aan de late kant. Ik had minimaal die van augustus verwacht.

• Prulleman
zoals ook bij de vorige (1.3) update nu ook 1.4 update gedaan op mijn rooted K1 met TWRP. in het update menu full upgarde aanvinken onder advanced, dan wordt je complete system opnieuw geflashed, na de update alleen via fastboot twrp terugzetten en supersu flashen en je bent weer back in business.

Verder weinig van de wijzigingen te merken

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 14-09-2016 10:56 ]

Strava

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:55:
zoals ook bij de vorige (1.3) update nu ook 1.4 update gedaan op mijn rooted K1 met TWRP. in het update menu full upgarde aanvinken onder advanced, dan wordt je complete system opnieuw geflashed, na de update alleen via fastboot twrp terugzetten en supersu flashen en je bent weer back in business.

Verder weinig van de wijzigingen te merken
Zou je me iets verder kunnen helpen? Heb je de OTA download gebruikt of een full system image van de site getrokken (zo ja; waar?)?

Dank je!

• BounceMeister
  • Niet online
Wifi is nog steeds slecht, jammer. Wachten op de volgende update maar weer...

• Prulleman
Smultie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:07:
[...]

Zou je me iets verder kunnen helpen? Heb je de OTA download gebruikt of een full system image van de site getrokken (zo ja; waar?)?

Dank je!
Je kan in het instellingen, over Telefoon, update menu, op de bolletjes rechts boven klikken, daar heb je de optie advanced. Daar achter kan je full upgrade aanvinken. Dan download je geen ota delta bestand, maar full ota. Alleen je root en recovery wordt wel overschreven

Strava

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
BounceMeister schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:39:
Wifi is nog steeds slecht, jammer. Wachten op de volgende update maar weer...
Met de wifi heb ik echt heel weinig problemen, werkt nagenoeg perfect.
Is je wifi netwerk thuis wel OK? Hoe draait het op andere apparaten?

Want a cookie?!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:20:
[...]

Je kan in het instellingen, over Telefoon, update menu, op de bolletjes rechts boven klikken, daar heb je de optie advanced. Daar achter kan je full upgrade aanvinken. Dan download je geen ota delta bestand, maar full ota. Alleen je root en recovery wordt wel overschreven
Ah, top, dank je! Thuis ff proberen!

• snah001
Mijn beide original 32 Gb Lte geupdate.
No probs en geen wifi of Lte problemen.
Jammer dat ze niet de 1 augustus patch hebben meegenomen maar als je ziet hoeveel net zo oude tablets van naam er geen enkele hebben ontvangen dan zitten wij nog steeds goed.

• sambalbaj
  • Niet online
toch blijft het wel apart dat ze niet minsten augustus meegenomen hebben, 1.3 was er half juni en had de juni patch. We zitten nu half september.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.