Deze week ook de shield K1 aangeschaft, meteen na installeren update eroverheen gegooid zonder problemen, batterij performance is gewoon goed.
toeval? placebo?
heb het idee dat sinds het verwijderen van de SD kaart uit mijn Shield (original) batterij niet meer spontaan leeg loopt. heb al s eerder gehoord dat de media service nogal eens oneindig het geheugen kan scannen op fotos/videos en daarmee de batterij leeg vreet
heb het idee dat sinds het verwijderen van de SD kaart uit mijn Shield (original) batterij niet meer spontaan leeg loopt. heb al s eerder gehoord dat de media service nogal eens oneindig het geheugen kan scannen op fotos/videos en daarmee de batterij leeg vreet
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Vorige week had ik een vraag gesteld. Helaas geen reacties gehad, omdat ik het probleem behoorlijk vervelend vind stel ik het nogmaals.
De laatste tijd valt mij bij het afspelen van bepaalde (H.264/MPEG4/AC3/1080p/.MKV) filmbestanden op dat via de mini-hdmi port naar TV kortstondige stotteringen veroorzaakt. Een soort van Freeze van <1/4 seconde. Nauwelijks op te merken maar 'what has been seen cannot be unseen'
Het filmbestand staat op de interne geheugen, de tablet staat op perfomance (of was het power?) mode. Ik gebruik MX player met HW+ enabled. Betreft de K1 Tablet en draait nog op android 5.x met nauwelijks aanpassingen of gedownloade apps. Getest op meerdere TV's.
Ik heb diverse instellingen in MX player uitgeprobeerd maar helaas geen positief effect.
Heeft iemand tips? Een andere media app of instelling.
Tevens kon ik het niet voor elkaar krijgen om intern de AC3 5.1 geëncodeerde audio te downmixen naar stereo. Op tv geen probleem die kan dat zelf maar oordopjes niet bijgevolg hoor ik 2 van 5 kanalen haha.
In de tussentijd ga ik diverse mediabestandne uitproberen.
Je zou eens kunnen kijken naar BS Player of VLC...seez schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:26:
Vorige week had ik een vraag gesteld.
Zelf nooit problemen gehad met VLC, ook niet als die aan een televisie gekoppeld was.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb sinds kort ook een shield. Ik wil graag de wallpaper van de lockscreen veranderen maar ik kan de optie nergens vinden. Wie kan vertellen hoe je dat doet?
(ik heb dit probleem vreemd genoeg noot gehad op mijn andere Android toestellen)
(ik heb dit probleem vreemd genoeg noot gehad op mijn andere Android toestellen)
Instellingen>>Weergave>>Achtergrond>>>Achtergronden
Dan lees je linksboven Set homescreen, Set lockscreen, Set both
Dan lees je linksboven Set homescreen, Set lockscreen, Set both
Gelukt. Bedankt.
Laat ik nou wel die andere opties gebruikt hebben op het laatste scherm behalve achtergronden.....
Laat ik nou wel die andere opties gebruikt hebben op het laatste scherm behalve achtergronden.....
Was de battery drain zat en downgrade naar 5.1 gedaan. Toen deed mijn micro sd card slot het niet meer in de k1. Kaartjes werken prima in pc/telefoon etc, maar niet in de shield. Het 32gb samsung kaartje dat ik voor de upgrade ook in deze shield gebruikte nog een format met fat32 gegeven, maar zonder enig resultaat.
Na opnieuw de update naar 6.x uit te voeren doen sd cards het weer.
Na opnieuw de update naar 6.x uit te voeren doen sd cards het weer.
Ik heb deze tablet nu net iets minder dan een week. Toen ik deze kreeg had ik hem meteen geupdatet naar android 6. (onwetend over evt bugs) Is de battery drain echt zo erg? (zijn er nog andere bugs?)
@avec_style:
Ik gebruik de mijne puur voor media consumptie. Geen twitter, facebook, hangouts, whatsapp, sync, auto update etc. Notificaties voor zo goed als alles staan uit, idem voor bt/gps. "Misc" trekt met gemak 46% van het verbruik.
Al een paar keer gehad dat een bijna volle tab de ochtend niet haalde. Wifi stond uit, dus hij lag niets te doen.
De k1 heeft wat moeite met wifi/streaming media (2,4+5ghz), maar ik durf niet zeker te zeggen of dat aan de update ligt. Ik weet wel dat mijn oude nexus 7 en note 3 geen enkel probleem hebben op exact dezelfde plek. (Ik heb al een paar keer uit pure frustratie de tablet weg gelegd om op mijn telefoon verder te kijken.)
Er is wel een ander probleem, maar daar zul je waarschijnlijk geen last van hebben. Magnification gestures lopen onder 6.0 nog vaker vast en al helemaal als hij aan de lader hangt.
Ik gebruik de mijne puur voor media consumptie. Geen twitter, facebook, hangouts, whatsapp, sync, auto update etc. Notificaties voor zo goed als alles staan uit, idem voor bt/gps. "Misc" trekt met gemak 46% van het verbruik.
Al een paar keer gehad dat een bijna volle tab de ochtend niet haalde. Wifi stond uit, dus hij lag niets te doen.
De k1 heeft wat moeite met wifi/streaming media (2,4+5ghz), maar ik durf niet zeker te zeggen of dat aan de update ligt. Ik weet wel dat mijn oude nexus 7 en note 3 geen enkel probleem hebben op exact dezelfde plek. (Ik heb al een paar keer uit pure frustratie de tablet weg gelegd om op mijn telefoon verder te kijken.)
Er is wel een ander probleem, maar daar zul je waarschijnlijk geen last van hebben. Magnification gestures lopen onder 6.0 nog vaker vast en al helemaal als hij aan de lader hangt.
Zien anderen dit ook? Sta ook op het punt er en aan te schaffen, maar even een serie afspelen vanaf een smb locatie moet wel zonder problemen gaan....renderb schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:59:
....
De k1 heeft wat moeite met wifi/streaming media (2,4+5ghz), maar ik durf niet zeker te zeggen of dat aan de update ligt.
....
Nee hier geen problemen!! Top apparaat!!Prulleman schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 07:40:
[...]
Zien anderen dit ook? Sta ook op het punt er en aan te schaffen, maar even een serie afspelen vanaf een smb locatie moet wel zonder problemen gaan....
DaveD
ik lees al heel veel over de nieuwe android update naar 6.0
tot op heden heb ik voor mijn shield nog niks
heb wel de eerste versie shield tablet
moet ik wat downloaden of gaat het allemaal van zelf een x
Als de zware bugs eruit zijn zullen ze ongetwijfeld weer hervat worden..red-devil84 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 01:19:
ik lees al heel veel over de nieuwe android update naar 6.0
@red-devil84 de update voor de originele shield bevatte teveel problemen, deze is offline gehaald, zou zomaar een maand kunnen duren voor deze update weer live wordt gezet
verwacht eerder dat ze meteen nog een versie omhoog gaan, was de vorigfe keer ook zo
verwacht eerder dat ze meteen nog een versie omhoog gaan, was de vorigfe keer ook zo
Ik ben toch blij dat ik bij mijn K1 vorige maand de OTA update reminder uit heb gezet. Dit kon pas na root wat ik heb gedaan om xbox360 wireless controller te patchen (dit werkte niet, dus speel met wired controller).
5.1.1 draait hier prima dus ik heb geen reden om naar 6.0 over te stappen.
Zeker met alle mogelijke bugs ga ik voorlopig niet overstappen.
Gebruik de tablet met veel plezier en ben er erg tevreden over. Batterij gaat erg lang mee (blijft zeker een week standby en gaat volgens mij iets van 10 uur mee op 1 lading).
Heb wel alle notificaties e.d. uit staan, gebruik de tablet alleen voor gamen, browsen en media, dus als ik 'm weg doet ie niks, ook wifi gaat uit on sleep.
5.1.1 draait hier prima dus ik heb geen reden om naar 6.0 over te stappen.
Zeker met alle mogelijke bugs ga ik voorlopig niet overstappen.
Gebruik de tablet met veel plezier en ben er erg tevreden over. Batterij gaat erg lang mee (blijft zeker een week standby en gaat volgens mij iets van 10 uur mee op 1 lading).
Heb wel alle notificaties e.d. uit staan, gebruik de tablet alleen voor gamen, browsen en media, dus als ik 'm weg doet ie niks, ook wifi gaat uit on sleep.
okey bedankt voor jullie reactie
dan wacht ik geduldig af
dan wacht ik geduldig af
Weet iemand trouwens welke stylus goed werkt op de K1?
De nvidia stylus is volgens mij niet meer te koop en ook behoorlijk aan de prijs, maar zou toch wel leuk zijn om een stylus erbij te hebben...
De nvidia stylus is volgens mij niet meer te koop en ook behoorlijk aan de prijs, maar zou toch wel leuk zijn om een stylus erbij te hebben...
Komt vanwege de aparte technologie van de touchlaag van de Shieldmonotron schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:58:
De nvidia stylus is volgens mij niet meer te koop en ook behoorlijk aan de prijs
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor zover ik heb gelezen is de stylus niet slim, maar is de software juist goed geschreven.CLB schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:10:
[...]
Komt vanwege de aparte technologie van de touchlaag van de Shield
Dit in combinatie met de dunne tip van de stylus werkt blijkbaar erg goed.
Bron: http://www.slashgear.com/...stylus-2-review-29338977/NVIDIA’s DirectStylus 2 is arguably a similar compromise, but it’s a clever one. The pen itself is regular plastic with an angled rubber tip, and the magic is all in the software and algorithms
Mijn oude shield had wel de stylus en dat werkt op zich best aardig. Jammer genoeg was de shield zelf niet ok.
Mocht iemand dus een fatsoenlijk alternatief voor de stylus weten, ik hou me aanbevolen.
Een snelle blik op DealExtreme heeft nog geen goed alternatief opgeleverd
Ik krijg net een update binnen op mijn K1, versie 1.1 met january security updates.
Ik dacht dat ik die al had, maar wellicht is deze toch anders..
Nog iets.
Weet iemand of de wireless xbox360 usb ontvangers van eBay werken op de shield tablet?
Ik dacht dat ik die al had, maar wellicht is deze toch anders..
Nog iets.
Weet iemand of de wireless xbox360 usb ontvangers van eBay werken op de shield tablet?
[ Voor 25% gewijzigd door BounceMeister op 18-02-2016 19:45 ]
Ik zag ook net een update binnenkomen 1.1. De battery drain en wifi zouden beter moeten zijn volgens de release notes
Volgens mij hebben ze update 1.1 van 1 feb. (Welke stilgelegd was) gefixed een hervat, ook onder de naam 1.1. Als je em al eerder had een je Wi-Fi was toevallig niet stuk, dan heb je toch de nieuwere 1.1. Zonder Wi-Fi is ota natuurlijk lastig en zal je moeten side loaden
Klinkt hoopvol:
Ik ben hem nu aan het installeren. Hopelijk is de battery drain nu verdwenen ...
bron: https://forums.geforce.co...e-back-online-02-18-2016/At this time, we’re confident we have corrected the problem and are releasing a new Software Update.
Ik ben hem nu aan het installeren. Hopelijk is de battery drain nu verdwenen ...
[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Blobby op 18-02-2016 20:27 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Zou moeten werken, maar ik heb het niet werkend gekregen.BounceMeister schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:01:
Nog iets.
Ik had last van het spinning camera probleem. Na het toepassen van de oplossing in onderstaande video bleef het probleem bestaan. Ik gebruik nu gewoon een wired xbox360 controller. Werkt ook.
Heb je al een idee of het inderdaad geholpen heeft?Mr_Blobby schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:25:
Klinkt hoopvol:
[...]
bron: https://forums.geforce.co...e-back-online-02-18-2016/
Zag de update bij mij ook weer staan, maar was niet lang genoeg thuis gisteravond om de sprong te wagen de update maar aan te zetten terwijl ik weg was...
Want a cookie?!
de comments sinds de updated 1.1 udpate zijn goed:
https://forums.geforce.co...ad-released-02-01-16-/23/
https://forums.geforce.co...ad-released-02-01-16-/23/
Kan bevestigen dat de 1.1 update veel oplost.
Batterij gedraagt zich normaal en de tablet wordt niet meer loeiheet tijdens een 3d game. WiFi lijkt ook beter te werken.
Batterij gedraagt zich normaal en de tablet wordt niet meer loeiheet tijdens een 3d game. WiFi lijkt ook beter te werken.
I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH
Ik zie ook goede resultaten.
Afgelopen nacht is de batterij capaciteit 1% gedaald en het misc. proces is tot nu toe weggebleven.
Afgelopen nacht is de batterij capaciteit 1% gedaald en het misc. proces is tot nu toe weggebleven.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Wifi is beter, maar misc gebruikt nog steeds aardig wat. Ik heb nog geen factory reset gedaan na deze laatste update.
Magnification gestures loopt ook nog steeds constant vast als als de tablet aan de lader hangt.
Ik ben niet echt te spreken over de offciële k1 "hoes". (Opengeklapt houdt de tablet nu niet meer lekker vast en het is juist de achterkant die super gevoelig is voor vegen etc.) Kan iemand een hoesje aanbevelen, dat wel de volledige tablet beschermt en ook als standaard werkt?
Magnification gestures loopt ook nog steeds constant vast als als de tablet aan de lader hangt.
Ik ben niet echt te spreken over de offciële k1 "hoes". (Opengeklapt houdt de tablet nu niet meer lekker vast en het is juist de achterkant die super gevoelig is voor vegen etc.) Kan iemand een hoesje aanbevelen, dat wel de volledige tablet beschermt en ook als standaard werkt?
[ Voor 62% gewijzigd door renderb op 19-02-2016 18:05 ]
Ik heb de Poetic Revolution case, screenprotector, zachte bescherming achteraan en rondom en een standaard. Hij kan zo wel tegen een stootje, daarom heb ik die ook gekocht omdat de tablet vooral door de kinderen wordt gebruikt.
probeer eens een aantal andere laders, touchscreen issues tijdens laden liggen vaak aan de kwaliteit van de lader.renderb schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:31:
Wifi is beter, maar misc gebruikt nog steeds aardig wat. Ik heb nog geen factory reset gedaan na deze laatste update.
Heb de tablet nu ook binnen, update 1.0 en de fixed 1.1 kwamen gelijk achter elkaar binnen. Daarna gelijk maar even geroot, ging vrij soepel:
- via fastboot bootloader unlocken
- via fastboot (beta) twrp flashen
- via twrp de (beta) systemless supersu flashen (deze heeft patched kernel nodig, maar patched de stock kernel tijdens flashen).
5 minuutjes werk, (maar unlocken wiped je device, dus beter doen voor je alles installeert
[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 23-02-2016 09:39 ]
Ik heb deze tablet sinds gister ook. Eerst kwam update 1.0, gelijk daarna update 1.1. Beetje mee zitten spelen uiteraard; binnen een paar uur miscellanious process, heet device and niet prettig werken (stotteren) door alle cores op 100%.
Las ergens dat uitzetten van Nvidia Tegra PRISM onder performance dit probleem zou moeten oplossen, dus dat gaan we vandaag zien.
Verder mooi ding en een stuk handzamer dan de iPad Air die deze vervangt.
Las ergens dat uitzetten van Nvidia Tegra PRISM onder performance dit probleem zou moeten oplossen, dus dat gaan we vandaag zien.
Verder mooi ding en een stuk handzamer dan de iPad Air die deze vervangt.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Inmiddels m'n Shield ook geupdate naar Android 6.1, wel even wennen gezien er toch wel het e.e.a. anders is.
Al met al wel snel en de batterij gaat gewoon nog steeds prima goed mee. Lijkt erop dat de bugs er i.i.g. uitgehaald zijn.
Al met al wel snel en de batterij gaat gewoon nog steeds prima goed mee. Lijkt erop dat de bugs er i.i.g. uitgehaald zijn.
Want a cookie?!
(6.0 met K1 update 1.1)Renquin schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:02:
Inmiddels m'n Shield ook geupdate naar Android 6.1, wel even wennen gezien er toch wel het e.e.a. anders is.
even wat anders, zijn er al mensen die sd als internal storage hebben ingesteld. Ik zit nog te twijfelen of het handig is.. Ik loop bij beide opties tegen wat issues aan die ik niet gewend ben van mijn Nexus devices zonder SD..
- internal storage, je moet echt in settings zaken van intern naar SD (128GB) verplaatsen, voor apps niet zo'n probleem, maar ik kopieer met enige regelmaat series van mijn NAS naar mijn tablet (via ES file explorer of via Solid Explorer).
Als mijn SD internal/adoptive is ingesteld dan zie ik in deze file browsers slechts 10GB vrije ruimte en kan ik dus niet rechtstreeks naar de SD kopieren. Wel naar intern, en dan verplaatsen via settings, maar erg omslachtig.
/edit las ergens dat een reboot kan helpen, maar na een reboot zie ik in file managers niet mijn sd kaart meer zodat ik plek heb om veel GB aan data kwijt kan..
- portable storage (ouderwets). In 6.0 moet je verschillende apps toegang geven te kunnen schrijven naar de SD kaart, dit werkt wel in ES file expl, maar solid explorer schrijft lege files. geen ramp, ES is prima, maar als ik dan vanuit bv mijn media player een bekeken bestand wil verwijderen, dan heeft de media player ook die permissie niet.. ook niet handig dus.
/edit MX player kan wel bestanden verwijderen, prima alternatief
Doe ik iets verkeerd of zitten er altijd beperkingen aan het gebruik van SD?
/edit
beetje jammer dat niet alle apps goed met een SD kaart overweg kunnen, maar met ES en MX kom ik een heel eind.
[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 23-02-2016 23:11 ]
Kan iemand zijn ervaring/mening geven over het volgende:
Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken voor browsen, is dit een beetje te doen op een 8 inch tablet met deze resolutie? Hoe is het gewicht van de tablet?
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken voor browsen, is dit een beetje te doen op een 8 inch tablet met deze resolutie? Hoe is het gewicht van de tablet?
Ik vind het eerlijk gezegd makkelijker leesbaar op de Shield dan op de iPad die ik hiervoor had, en die is groter.cassanov99 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:39:
Kan iemand zijn ervaring/mening geven over het volgende:
Alleen die @#$%^& reclame/ads overal, inclusief hier, die het halve scherm overnemen. Op een normale computer geen probleem (al blijft het irritant), maar op zo'n klein scherm blijft er dan wel heel weinig ruimte over voor content.
Zou willen dat Android een content blocker ala iOS had...
Computer specs
Er zijn toch verschillende AD-blockers voor Android beschikbaar.afterburn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:54:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd makkelijker leesbaar op de Shield dan op de iPad die ik hiervoor had, en die is groter.
Alleen die @#$%^& reclame/ads overal, inclusief hier, die het halve scherm overnemen. Op een normale computer geen probleem (al blijft het irritant), maar op zo'n klein scherm blijft er dan wel heel weinig ruimte over voor content.
Android had zelfs veel eerder dan IOS dergelijke blokkeringssoftware.
Gewoon gebruikmaken van Firefox i.s.m. AddBlock Plusafterburn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:54:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd makkelijker leesbaar op de Shield dan op de iPad die ik hiervoor had, en die is groter.
Ah thanks, dacht dat het echt 6.1 was
Want a cookie?!
Las toevallig dit op xda over laders een touchscreen issues:renderb schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:31:
http://forum.xda-develope...een-lag-charging-t3323806
@morm: de meeste die ik gevonden had werken met een aparte browser. Niet handig. Gebruik liever chrome.
@renquin: firefox vind ik geen prettige browser, en op deze tablet vind ik hem ook niet lekker soepel draaien. Heb nu adguard gevonden en dat werkt op zich goed, en in elke applicatie.
De beruchte battery drain ben ik trouwens niet meer tegen gekomen sinds een reboot. Nog even vingers gekruist, maar voorlopig ziet het er goed uit.
@renquin: firefox vind ik geen prettige browser, en op deze tablet vind ik hem ook niet lekker soepel draaien. Heb nu adguard gevonden en dat werkt op zich goed, en in elke applicatie.
De beruchte battery drain ben ik trouwens niet meer tegen gekomen sinds een reboot. Nog even vingers gekruist, maar voorlopig ziet het er goed uit.
Computer specs
Als portable SD storage blijven gebruiken lijkt mij voorlopig de beste optie. Dan zijn de lees- en schrijfsnelheden ook het beste tov adaptieve internal storage. Heb dat zelf getest met de as SD bench app toen ik de Shield net gebruikte icm een Kingston UHS 3 32GB micro SD. Als portable 70 MB/s en 50 MB/s, als internal iets van de helft. Verschil in snelheid komt vermoedelijk door een ander bestandssysteem (ext 1/2/3/4 ipv FAT/NTFS).Prulleman schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:27:
[...]
(6.0 met K1 update 1.1)
even wat anders, zijn er al mensen die sd als internal storage hebben ingesteld. Ik zit nog te twijfelen of het handig is.. Ik loop bij beide opties tegen wat issues aan die ik niet gewend ben van mijn Nexus devices zonder SD..
- internal storage, je moet echt in settings zaken van intern naar SD (128GB) verplaatsen, voor apps niet zo'n probleem, maar ik kopieer met enige regelmaat series van mijn NAS naar mijn tablet (via ES file explorer of via Solid Explorer).
Als mijn SD internal/adoptive is ingesteld dan zie ik in deze file browsers slechts 10GB vrije ruimte en kan ik dus niet rechtstreeks naar de SD kopieren. Wel naar intern, en dan verplaatsen via settings, maar erg omslachtig.
/edit las ergens dat een reboot kan helpen, maar na een reboot zie ik in file managers niet mijn sd kaart meer zodat ik plek heb om veel GB aan data kwijt kan..
- portable storage (ouderwets). In 6.0 moet je verschillende apps toegang geven te kunnen schrijven naar de SD kaart, dit werkt wel in ES file expl, maar solid explorer schrijft lege files. geen ramp, ES is prima, maar als ik dan vanuit bv mijn media player een bekeken bestand wil verwijderen, dan heeft de media player ook die permissie niet.. ook niet handig dus.
/edit MX player kan wel bestanden verwijderen, prima alternatief
Doe ik iets verkeerd of zitten er altijd beperkingen aan het gebruik van SD?
/edit
beetje jammer dat niet alle apps goed met een SD kaart overweg kunnen, maar met ES en MX kom ik een heel eind.
I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH
Wellicht heeft het ook met encryptie te maken, ik geloof dat je sd partitie ook gelijk ge-encrypt wordt.Cota schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:45:
[...]
Als portable SD storage blijven gebruiken lijkt mij voorlopig de beste optie. Dan zijn de lees- en schrijfsnelheden ook het beste tov adaptieve internal storage. Heb dat zelf getest met de as SD bench app toen ik de Shield net gebruikte icm een Kingston UHS 3 32GB micro SD. Als portable 70 MB/s en 50 MB/s, als internal iets van de helft. Verschil in snelheid komt vermoedelijk door een ander bestandssysteem (ext 1/2/3/4 ipv FAT/NTFS).
Maar ik hou het voorlopig wel hierbij, voor mij genoeg ruimte voor apps en de rest is ten minste makkelijk bruikbaar
Ten aanzien van de system update naar Android 6.0.
Is het zo dat je eerst 1.0 uitvoert en daarna pas een melding krijgt over update 1.1. Of kan je ook direct naar 1.1?
Is het zo dat je eerst 1.0 uitvoert en daarna pas een melding krijgt over update 1.1. Of kan je ook direct naar 1.1?
Je krijgt de updates achter elkaar, dus eerst 1.0 gevolgd door 1.1.
Computer specs
Dank.afterburn schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:48:
Je krijgt de updates achter elkaar, dus eerst 1.0 gevolgd door 1.1.
Ik had 1.1 ook al los, als zip bestand, gedownload. Maar ik installeer ze wel als OTA achter elkaar.
@Prulleman: Het is in mijn geval niet het touchscreen, maar echt de vergroting die vastloopt. Gamen etc, gaat prima aan de lader. Het probleem is dat met de vergroting aan ik op een gegeven moment het vergrote beeld niet meer kan verplaatsen, dan moet ik via de power knop mijn k1 in en weer uit standby halen. Dit was ook al zo onder 5.x trouwens. Het is wel aleen bij de k1, want geen van mijn andere android devices heeft dit probleem.
Ah... zelf nog nooit vergroting gebruikt onder androidrenderb schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:44:
@Prulleman: Het is in mijn geval niet het touchscreen, maar echt de vergroting die vastloopt. Gamen etc, gaat prima aan de lader. Het probleem is dat met de vergroting aan ik op een gegeven moment het vergrote beeld niet meer kan verplaatsen, dan moet ik via de power knop mijn k1 in en weer uit standby halen. Dit was ook al zo onder 5.x trouwens. Het is wel aleen bij de k1, want geen van mijn andere android devices heeft dit probleem.
Verwijderd
Wil deze tablet graag aanschaffen maar hij is nergens verkrijgbaar, niet bij coolblue, alternate of vivolanda. Levertijd is bij coolblue zojuist van 1 week naar onbekend gegaan. In duitsland bestellen gaat ook niet (leve de europese eenwording)
Iemand wellicht een idee of deze tablet nog ergens te vinden is?
Wat zegt de pricewatch?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:40:
Wil deze tablet graag aanschaffen maar hij is nergens verkrijgbaar, niet bij coolblue, alternate of vivolanda. Levertijd is bij coolblue zojuist van 1 week naar onbekend gegaan. In duitsland bestellen gaat ook niet (leve de europese eenwording)
Want a cookie?!
misschien komt de volgende (X1) versie eraan
pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart
https://www.alternate.nl/...C&utm_source=tweakers.net <--- 4 werkdagen levering.
Want a cookie?!
Onlangs heb ik deze de Nvidia shield k1 aangeschaft. Upgrade via de 1.0 en 1.1 update naar android 6.0 ging prima. Alles werkt naar behoren, alleen heb ik een probleem met de sd kaart.
Speciaal voor deze tablet heb ik een sandisk 200gb sd gekocht. De kaart wordt herkent en kan bestanden lezen. Alleen kan ik met geen mogelijkheid op de sd kaart schrijven. Zelfs na het verschaffen van de juiste permissions binnen relevante android apps blijft het onmogelijk om te schrijven. Ook geen succes wanneer ik de kaart omzet naar internal storage. De sd kaart formateren verschillende manieren via PC werkt helaas ook niet.
Het gekke is dat de sd kaart in mijn laptop zowel writable als readable is. Heeft er iemand ervaring met de probleem?
Speciaal voor deze tablet heb ik een sandisk 200gb sd gekocht. De kaart wordt herkent en kan bestanden lezen. Alleen kan ik met geen mogelijkheid op de sd kaart schrijven. Zelfs na het verschaffen van de juiste permissions binnen relevante android apps blijft het onmogelijk om te schrijven. Ook geen succes wanneer ik de kaart omzet naar internal storage. De sd kaart formateren verschillende manieren via PC werkt helaas ook niet.
Het gekke is dat de sd kaart in mijn laptop zowel writable als readable is. Heeft er iemand ervaring met de probleem?
Volgens de spec list gaat de Shield Tablet maar tot een maximum grootte van 128 GB kaartjes. Nou weet ik niet of dat onzin is, maar ik kan me voorstellen dat de Shield gewoon niet overweg kan met die 200 GB? Op de laptop werkt het wel dus het zal niet aan het kaartje liggen.
Als het goed is zit er geen max (meer) aan de capaciteit van de sd kaartjes. Ben verschillende berichten tegengekomen over hetzelfde probleem met kleinere kaartjes. Helaas nog geen werkende oplossing gevondenUTwizard schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:
Volgens de spec list gaat de Shield Tablet maar tot een maximum grootte van 128 GB kaartjes. Nou weet ik niet of dat onzin is, maar ik kan me voorstellen dat de Shield gewoon niet overweg kan met die 200 GB? Op de laptop werkt het wel dus het zal niet aan het kaartje liggen.
Verwijderd
Voor diegenen die nog problemen hebben met hun Shield K1 of niet OTA willen updaten is de 1.1.1 update voor de K1 nu ook als Recovery OS image te downloaden bovenaan volgende pagina:
https://developer.nvidia.com/gameworksdownload
De instructies hiervoor zijn daar ook terug te vinden.
https://developer.nvidia.com/gameworksdownload
De instructies hiervoor zijn daar ook terug te vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 12:11 ]
ik merkte zojuist dit ook op, maar ben ook gelijk achter de oorzaak.. waarschijnlijk heb je de officiele cover tegen de achterkant aangeklapt, dat scheelt een hoop wifi snelheid! Had ergens anders gelezen dat de cover ook de compas zou beinvloeden vandaar dat ik dit ook voor media streamen heb getest..renderb schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:59:
@avec_style:
met de cover plat tegen de achterkant gaan alle 720 en 1080 files haperen zodra de buffer leeg is, verschillende media players, verschillende file browsers, met de cover los van de achterkant (wel attached, maar niet plat zeg maar) pakt ie de files weer zonder hapering op, en met de flap weer tegen de achterkant gaat het na een paar seconden (buffer) weer mis.
vreemde is wel als ik een file kopieer vanaf mijn NAS gaat dit gemiddeld met 4MB/s met de klep los, als ik de klep tegen de achterkant aan plak zakt de snelheid slechts in naar 3.5MB/s. Tijdens media streamen is het verschil veel groter (gezien het haperen). Dus wellicht spelen er nog andere zaken mee.
Nu staat er alleen coolblue en ook daar is hij nog niet te bestellen ....Renquin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:09:
[...]
pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart
https://www.alternate.nl/...C&utm_source=tweakers.net <--- 4 werkdagen levering.
Beide geprobeerd, helaas zonder succes.Prulleman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:01:
Is ie exfat of NTFS?
Probeer eenseens te schrijven met es file Explorer? Ik heb ook problemen met bv solid Explorer, ondanks dat die wel om de rechten vraagt (en krijgt). Es werkt zonder problemen.
Bij Nvidia uk is hij weer leverbaar vanaf 14 maart dus ik vermoed dat hij bij ons ook weer leverbaar is in de loop van de week.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:40:
Ik ben toch geneigd nog even te wachten op de nvidia shield x1.
Die komt als het goed is deze maand uit. Hoop dat de prijs ook rond de 200 euro is.
Die komt als het goed is deze maand uit. Hoop dat de prijs ook rond de 200 euro is.
Ik heb sinds een week ook dit apparaat, de K1-versie, ben er best over te spreken. Nog wel vrij zwaar voor een 8-inch device maar heb het met name aangeschaft als (portable) media-hub. Doordat de tablet nog wat zwaar is, is eenhandig gebruik horizontaal niet heel erg fijn. Tablet staat standaard aangesloten via mini-HDMI aan een versterker tbv streamen/afspelen muziek. Aangezien de tablet dan door de cover rechtop staat en de power aan/uit knop niet heel goed 'pakt' ben ik op zoek naar een manier om de tablet op een andere manier 'wakker' te maken.
Mijn LG G3 heeft tap-to-wake (ideale functie) maar ik krijg dit niet werkend (tot nu toe). Ook apps die via sensoren werken, werken niet omdat er blijkbaar geen proximitysensor in de shield zit. Iemand een idee voor een oplossing? Ik wil dus niet de power knop telkens moeten gebruiken maar dmv een 'aanraking' het homescreen van de tablet opstarten.
Andere vraag die rees: ik bezit ook een Shield TV met afstandsbediening. Is die remote ook te gebruiken om de Shield Tablet in console-mode te gebruiken? Dat werkt wel met de controller maar zou het ook met de afstandsbediening wel willen bedienen.
Verder prima tablet: front-facing speakers goed, 144 GB opslagcapaciteit (intern+sd), mini-HDMI, scherm ok, kale android.
Mijn LG G3 heeft tap-to-wake (ideale functie) maar ik krijg dit niet werkend (tot nu toe). Ook apps die via sensoren werken, werken niet omdat er blijkbaar geen proximitysensor in de shield zit. Iemand een idee voor een oplossing? Ik wil dus niet de power knop telkens moeten gebruiken maar dmv een 'aanraking' het homescreen van de tablet opstarten.
Andere vraag die rees: ik bezit ook een Shield TV met afstandsbediening. Is die remote ook te gebruiken om de Shield Tablet in console-mode te gebruiken? Dat werkt wel met de controller maar zou het ook met de afstandsbediening wel willen bedienen.
Verder prima tablet: front-facing speakers goed, 144 GB opslagcapaciteit (intern+sd), mini-HDMI, scherm ok, kale android.
Verwijderd
Zeer tevreden nieuwe eigenaar van de Shield K1. Ik was op zoek naar een vervanger van mijn vorige tablet en wilde niet teveel uitgeven, dus kocht een betaalbaar apparaat - maar nu blijkt dat ik onbewust een volwaardige draagbare gameconsole in huis heb gehaald
En dan doel ik op Geforce Now, wat is dat goed!
Ik heb geen console in huis omdat mijn gezin dan geen tv meer kan kijken, en PC gamen doe ik ook allang niet meer, maar nu kan ik dus gewoon gamen met de tablet op de bankleuning en zodra vrouwlief naar bed is sluit ik hem aan op de TV. Speelt geweldig met de nVidia controller.
Het verbaast me dat hier zo weinig over te lezen is, er wordt amper aan gerefereed in de reviews, en zelfs in deze thread wordt er nauwelijks over gepraat, terwijl gNow in mijn ogen toch het grootste selling point van deze - verder ook uitstekende - tablet is. Meer mensen hier die gamen via gNow?
Ik heb geen console in huis omdat mijn gezin dan geen tv meer kan kijken, en PC gamen doe ik ook allang niet meer, maar nu kan ik dus gewoon gamen met de tablet op de bankleuning en zodra vrouwlief naar bed is sluit ik hem aan op de TV. Speelt geweldig met de nVidia controller.
Het verbaast me dat hier zo weinig over te lezen is, er wordt amper aan gerefereed in de reviews, en zelfs in deze thread wordt er nauwelijks over gepraat, terwijl gNow in mijn ogen toch het grootste selling point van deze - verder ook uitstekende - tablet is. Meer mensen hier die gamen via gNow?
Goed om te horen dat je er nog een gevonden hebt! Waar hadden ze deze nog op voorraad uiteindelijk?Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:19:
Zeer tevreden nieuwe eigenaar van de Shield K1. Ik was op zoek naar een vervanger van mijn vorige tablet en wilde niet teveel uitgeven, dus kocht een betaalbaar apparaat - maar nu blijkt dat ik onbewust een volwaardige draagbare gameconsole in huis heb gehaaldEn dan doel ik op Geforce Now, wat is dat goed!
Zelf eigenlijk totaal geen gebruik gemaakt nog van gNow. Wel genoeg op de tablet aan het ga,en, maar das vooral Android store games en de bijgeleverde (bij mij toen) Half Life 2 en Portal 2.
Want a cookie?!
Verwijderd
Ze hadden hem bij coolblue heel even op voorraad, inmiddels alles weer uitverkocht.Renquin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Goed om te horen dat je er nog een gevonden hebt! Waar hadden ze deze nog op voorraad uiteindelijk?
Zelf eigenlijk totaal geen gebruik gemaakt nog van gNow. Wel genoeg op de tablet aan het ga,en, maar das vooral Android store games en de bijgeleverde (bij mij toen) Half Life 2 en Portal 2.
HL2 heb ik ook erop draaien, dat ziet er (nog steeds) geweldig uit..maar die high end pc games van gNow zijn toch net even wat anders
Zoals bijvoorbeeld Tomb Raider, Dirt en Homefront
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 15:54 ]
Ik heb een factory reset gedaan. Clean android 6.0 werkt gek genoeg als een trein in combinatie met de sd kaart. Problem solvedPrulleman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:32:
[...]
Probeer eenseens te schrijven met es file Explorer? Ik heb ook problemen met bv solid Explorer, ondanks dat die wel om de rechten vraagt (en krijgt). Es werkt zonder problemen.
De Wifi is bij mij sinds de diverse updates alleen maar slechter geworden.
Waar hij eerst automatisch het sterkste signaal pakte, is hij nu steeds het signaal kwijt. Het gekke is dat dat pas na een paar minuten gebeurt, natuurlijk net nadat ik een gevecht in een spel gestart heb --> loss.
Aangezien ik in android niet de herstelopties kan vinden zoals in Windows Phone (automatisch alle apps herstellen) zit ik niet te wachten op nóg een clean install (met twee accounts).
Is er een andere manier om Wifi weer goed werkend te krijgen?
Waar hij eerst automatisch het sterkste signaal pakte, is hij nu steeds het signaal kwijt. Het gekke is dat dat pas na een paar minuten gebeurt, natuurlijk net nadat ik een gevecht in een spel gestart heb --> loss.
Aangezien ik in android niet de herstelopties kan vinden zoals in Windows Phone (automatisch alle apps herstellen) zit ik niet te wachten op nóg een clean install (met twee accounts).
Als je de originele cover hebt, haal die er eens af?BounceMeister schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:12:
De Wifi is bij mij sinds de diverse updates alleen maar slechter geworden.
Ik heb deze van amazon.de.Prulleman schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:37:
[...]
Als je de originele cover hebt, haal die er eens af?
Ik ga het proberen. Toch is het raar dat een software-update de beïnvloedbaarheid van de cover op de hardwarematige werking van het wifi signaal kan veranderen.
Eerst werkte het allemaal prima. En zonder cover is het niet altijd even handig (heb twee kleine kinderen).
Verder erg tevreden over de K1 tablet, World of Tanks Blitz en Clash of Clans draaien er erg goed op, (mits de wifi goed werkt).
Verwijderd
Weet iemand waar deze nvidia k1 tablet nog nieuw te krijgen is voor rond de 200?
En anders wanneer ze bijvoorbeeld bij coolblue weer op voorraad zijn?
En anders wanneer ze bijvoorbeeld bij coolblue weer op voorraad zijn?
Vandaag toevallig nog gebeld met paradigit... die heeft er nog 2. Maar in groningen... net ff te ver voor mij en opsturen doen ze niet aan.
Succes
Succes
Wat is er aan de hand met de verkrijgbaarheid van de k1?
Zat deze sinds eind december te spotten als vervangingsaankoop en was er eigenlijk wel uit dat dit 'm ging worden. Al weken niet/ nauwelijks meer te verkrijgen, dat geeft ook weinig vertrouwen in de Nvidia shield lijn.
En die opvolger de x1 komt ondertussen ook maar niet uit dus dat kan het excuus ook niet meer zijn.
Zat deze sinds eind december te spotten als vervangingsaankoop en was er eigenlijk wel uit dat dit 'm ging worden. Al weken niet/ nauwelijks meer te verkrijgen, dat geeft ook weinig vertrouwen in de Nvidia shield lijn.
En die opvolger de x1 komt ondertussen ook maar niet uit dus dat kan het excuus ook niet meer zijn.
Die van mij heb ik terug moeten sturen naar coolblue omdat de achterkant los zat. Heb van hen shoptegoed retour gekregen omdat hij niet op voorraad is. Volgens hen was hij ook niet te maken!
Denk dat hij uit productie is gehaald? Baal als een stekker want het is echt een super tablet!
Het waren de mooiste 3 maanden van mijn hele leven!!
Denk dat hij uit productie is gehaald? Baal als een stekker want het is echt een super tablet!
Het waren de mooiste 3 maanden van mijn hele leven!!
DaveD
Ik ben een kwartier bezig geweest met de Nvidia Shield Tablet K1 promotie voor fallout shelter, waarbij je 5 lunchboxes gratis kunt krijgen. (steeds aanmelden, codes kopiëren en plakken, gegevens invullen etc).
Link:
https://shield.nvidia.com/fallout-shelter-promo
Nu zie ik de "aankoop" in de google play store, maar geen lunchboxes in fallout shelter... Weet iemand hoe dit hoort te werken?
Link:
https://shield.nvidia.com/fallout-shelter-promo
Nu zie ik de "aankoop" in de google play store, maar geen lunchboxes in fallout shelter... Weet iemand hoe dit hoort te werken?
Yesssssssss!!!!! Die van mij was kapot dus ook maar gelijk besteld!sambalbaj schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:02:
Coolblue heeft weer nieuwe voorraad. Meteen maar besteld.
DaveD
Bedankt, heb hem ook besteldDaveD1109 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:54:
[...]
Yesssssssss!!!!! Die van mij was kapot dus ook maar gelijk besteld!
Ik heb hem ook maar besteld gisteren. Zojuist binnen gekregen. Eerste indruk is super. Lekker groot scherm vergeleken met mn nexus 7. Vooral door die fullscreen optie.
[ Voor 11% gewijzigd door Liev op 09-04-2016 16:38 ]
Ik wil hem eigenlijk ook wel kopen, maar ik vind 8" een beetje klein voor gamen. Komt er nog een keer een grotere versie uit?
Ik prefereer de shield toch boven onze ipad hoor qua grote.Dartillus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:39:
Ik wil hem eigenlijk ook wel kopen, maar ik vind 8" een beetje klein voor gamen. Komt er nog een keer een grotere versie uit?
DaveD
Da's leuk voor jou, maar ik heb daar dus niks aanDaveD1109 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:59:
[...]
Ik prefereer de shield toch boven onze ipad hoor qua grote.
Heb je de Shield wel eens in je handen gehad?
Als je kijkt naar de beeldverhouding (16:10) dan is dit een heel ander formaat dan een 8" 4:3 of 16:9.
Enige speculatie die er op het net rond gaat is een versie met de Tegra X1 ipv de Tegra K1 SOC niet dat er een grotere komt.
Als je kijkt naar de beeldverhouding (16:10) dan is dit een heel ander formaat dan een 8" 4:3 of 16:9.
Enige speculatie die er op het net rond gaat is een versie met de Tegra X1 ipv de Tegra K1 SOC niet dat er een grotere komt.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Zoals Ballebek aangeeft is het echt een totaal andere verhouding.Dartillus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:23:
[...]
Da's leuk voor jou, maar ik heb daar dus niks aan
DaveD
Voor mijn scriptie ben ik een app aan het ontwikkelen waarbij ik tegelijkertijd zowel de front- als de backcamera wil kunnen gebruiken. Echter zijn er maar weinig Android tablets die dit ondersteunen. Qua specificaties lijkt de Shield me perfect. Hierom vroeg ik me af of iemand misschien voor mij zou willen testen of de Shield dit ondersteunt. Hiervoor heb ik een simpel appje gemaakt dat probeert beide camera's tegelijkertijd op te starten. Deze is hier te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/wxowjk4wmenj0ph/dualcam.apk?dl=0
Ik zou zeer geholpen zijn als iemand dit voor mij wil testen. Bij voorbaat dank!
Ik zou zeer geholpen zijn als iemand dit voor mij wil testen. Bij voorbaat dank!
Het werkt, de beelden zijn niet de juiste verhouding, maar beide camera's geven tegelijk een preview beeld.imeR schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:59:
Voor mijn scriptie ben ik een app aan het ontwikkelen waarbij ik tegelijkertijd zowel de front- als de backcamera wil kunnen gebruiken. Echter zijn er maar weinig Android tablets die dit ondersteunen. Qua specificaties lijkt de Shield me perfect. Hierom vroeg ik me af of iemand misschien voor mij zou willen testen of de Shield dit ondersteunt. Hiervoor heb ik een simpel appje gemaakt dat probeert beide camera's tegelijkertijd op te starten. Deze is hier te downloaden:
Als ik nog wat moet testen laat maar weten via DM
Ik kreeg zojuist trouwens een 1.2 update, op mijn K1, installeren ging helaas nog niet door twrp en root, maar eens even kijken hoe we dat kunnen fixen. Volgens mij een kleine update met security fixes en kleine bug fixes. Zag iets over kompas voorbij komen, doom audio over hdmi, dat soort zaken.
/edit, hier meer info:
https://forums.geforce.co...hread-released-04-13-16-/
[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 13-04-2016 20:17 ]
Geweldig, dankjewel! Verhoudingen kloppen inderdaad niet, het appje is puur om te testen of er überhaupt beeld verschijnt.Prulleman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:08:
[...]
Het werkt, de beelden zijn niet de juiste verhouding, maar beide camera's geven tegelijk een preview beeld.
Als ik nog wat moet testen laat maar weten via DM
Nvidia is echt goed bezig met hun update beleid! Hier kunnen een hoop fabrikanten een voorbeeld aan nemen!!
DaveD
Hoi,
Mijne laadt echt heel sloom op, ik vermoed dat dit komt omdat ik een verkeerde lader gebruik.
Wat kunnen jullie voor lader adviseren die ook nog eens een redelijke prijs heeft?
ps. Is de geadviseerde lader ook geschikt voor een telefoon te laden (Note 2)?
Zie graag jullie advies tegemoet.
Mijne laadt echt heel sloom op, ik vermoed dat dit komt omdat ik een verkeerde lader gebruik.
Wat kunnen jullie voor lader adviseren die ook nog eens een redelijke prijs heeft?
de officiele lader is 2.1AWyhi schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:44:
Hoi,
je moet er een pakken met ~2A.. (2.4A zie je ook regelmatig is ook prima)
Een device die dat niet aankan pakt gewoon minder, dat is geen probleem, je Note zal wellicht met 1.5A laden en je shield met 2.1.
Wat ook van invloed kan zijn is de kwaliteit van de lader (los van de specs). Een 1$ ebay ding uit china waar 2.4A op staat doet misschien maar 1.2A...
En ten slotte is ook de lengte en kwaliteit van de USB kabel belangrijk!! USB kabels met dunne interne koperdraden kunnen ook geen 2A aan.
(mogelijk is je lader dus al wel goed, maar alleen je usb kabel niet.. kijk dus ook wat er op je lader staat en of je usb kabel een beetje dik en stug lijkt)
Ik krijg sinds de tijdje vlak na het opstarten een melding dat het systeemproces niet reageert. Ik kan de melding wegklikken en daarna lijkt alles te werken.
Na de update van gisteren is het helaas niet verdwenen.
Na de update van gisteren is het helaas niet verdwenen.
Die kabel maakt ook veel uit. Met een andere kabel laadt de Shield veel trager op. Andersom heb ik er ook last van. Met de originele Shield kabel op een Fast Charger haal ik vaak geen Fast Charge snelheden (op andere apparaten).
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Is er dan een plek waar ik er eentje kan uitproberen in regio Arnhem of the like? Ik heb een paar keer bij de Mediamarkt gekeken en kan dus alleen vergelijken met de andere tablets met dezelfde grootte.Ballebek schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:54:
Heb je de Shield wel eens in je handen gehad?
Je kan er gewoon 1 bestellen en binnen 14 dagen terugsturen.Dartillus schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:52:
[...]
Is er dan een plek waar ik er eentje kan uitproberen in regio Arnhem of the like? Ik heb een paar keer bij de Mediamarkt gekeken en kan dus alleen vergelijken met de andere tablets met dezelfde grootte.
Hem in de winkel vinden zal wat lastig zijn.
DaveD
Dartillus schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:52:
[...]
Is er dan een plek waar ik er eentje kan uitproberen in regio Arnhem of the like? Ik heb een paar keer bij de Mediamarkt gekeken en kan dus alleen vergelijken met de andere tablets met dezelfde grootte.
misschien coolblue (utrecht?)DaveD1109 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:04:
[...]
Je kan er gewoon 1 bestellen en binnen 14 dagen terugsturen.
Hem in de winkel vinden zal wat lastig zijn.
De shield heeft vrij ruimte bezels (met als voordeel front facing stereo speakers) en de shield is vrij dik. Ik vind het verschil met mijn nexus 7 (welke ook vrij grote bezels heeft) best groot, zelfs met een cover die de nexus aan de achterkant ook bedekt, terwijl ik voor de shield alleen het officiele klepje heb.
De shield is een vrij lompe tablet, maar ik vind het niet storend. Vasthouden is een stuk makkelijker dan een 10" 4:3 ipad formaat.
Als je met een controller gaat gamen, dan maakt het vasthouden natuurlijk ook niet meer uit, en als je em via HDMI aan een groot scherm hangt al helemaal niet meer.
Ik vond de nexus 7 al een prettiger formaat dan 10" 4:3, de shield vind ik nog beter. Met name 16:10 spreekt mij meer aan omdat ik er vooral series op kijk. Zit er vaak in de trein mee in mijn handen en dan is een compactere tablet voor mij fijner. Ook stop je em nog makkelijk even in je jaszak, waarbij 8" wel de max is voor de meeste zakken
Allemaal erg persoonlijk en afhankelijk van hoe en waar je de tablet gaat gebruiken!
eindelijk!
ik hoop dat meer fabrikanten dit voorbeeld gaan volgen
eindelijk weer een tablet layout voor de navigatie knoppen
hoop dat de k1 update ook snel naar de originele Shield komt

ha, mooi, ik had al wat comments gelezen en dacht dat de buttons de landscape telefoon positie hadden gekregen (rechts aan de korte zijde). maar dit is eigenlijk best okJarlSX schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:21:
eindelijk!
[afbeelding]
iemand nog een tip voor het installeren van de OTA op een tablet met TWRP en systemless root (en waarschijnlijk een modified /system door aangepaste host file, adblocker).
Op mijn nexus devices gooi ik er meestal gewoon de system partitie overheen, maar ik ben bang dat die nog even op zich laat wachten bij nvidia
/edit, flashen van de 1.1 images zou je K1 stock genoeg moeten krijgen om de 1.2 OTA te installeren (volgens het nvidia forum wat ik hier boven ook link).
dit weekend maar eens proberen
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 15-04-2016 11:14 ]
Paar weekjes, zagen we ook bij MarshmallowJarlSX schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:21:
Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.