Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 09:47
Wat zijn de eerste ervaringen met 6.0 op de shield?
Ik lees op het Nvidia forum dat er nogal wat klachten zijn over slechte WIFI ontvangst en slecht battery life.
Mijn Shield is gisteren binnengekomen, maar moet eerst nog even onder de kerstboom blijven liggen ;)

Zijn er mensen die wel een multiplayer emulator games spelen met een xbox controller dongle?
Voor zover ik kan vinden moet dit werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
monotron schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:54:
Wat zijn de eerste ervaringen met 6.0 op de shield?
Ik lees op het Nvidia forum dat er nogal wat klachten zijn over slechte WIFI ontvangst en slecht battery life.
Mijn Shield is gisteren binnengekomen, maar moet eerst nog even onder de kerstboom blijven liggen ;)

Zijn er mensen die wel een multiplayer emulator games spelen met een xbox controller dongle?
Voor zover ik kan vinden moet dit werken...
Ik krijg hem vandaag binnen, dus hopelijk kan ik vanavond 6.0 erop zetten en testen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Nephalem schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:56:
[...]

Ik krijg hem vandaag binnen, dus hopelijk kan ik vanavond 6.0 erop zetten en testen.
Dan raad ik je aan toch even op het Nvidia forum te lezen. Er is na een update naar 6.0 (nog) geen rollback mogelijheid via Nvidia. Dus dan moet je over op een custom rom totdat Nvidia de problemen heeft opgelost.
Uiteraard zijn er ook mensen bij wie het wel prima werkt, maar ik ben toch altijd een beetje huiverig voor zo'n 1e release, zeker als ze 'm nog even net voor de kerst willen uitrollen.

Ik wacht iig nog even met updaten. Eerst maar eens zien hoe 5.1.1 bevalt...

https://forums.geforce.co...hread-released-12-21-15-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Amerikaanse rechter: Nvidia maakt inbreuk op Samsungs octrooien

De volgende stap is controle van de uitspraak door de Amerikaanse internationale handelscommissie, USITC, zo meldt Bloomberg. Als daar wordt besloten dat de rechter gelijk heeft, dan kunnen alle apparaten waarmee de octrooien worden geschonden, geweerd worden van de Amerikaanse markt. Het gaat in dit geval voornamelijk om Nvidia's Shield-tablet.

zie; nieuws: Amerikaanse rechter: Nvidia maakt inbreuk op Samsungs octrooien

Met bovenstaande twijfel ik nog meer over deze tablet en ook deze nu kopen of wachten op de Shield Tablet met X1 ?..... 199 is een leuke prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
monotron schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:53:
[...]

Dan raad ik je aan toch even op het Nvidia forum te lezen. Er is na een update naar 6.0 (nog) geen rollback mogelijheid via Nvidia. Dus dan moet je over op een custom rom totdat Nvidia de problemen heeft opgelost.
Uiteraard zijn er ook mensen bij wie het wel prima werkt, maar ik ben toch altijd een beetje huiverig voor zo'n 1e release, zeker als ze 'm nog even net voor de kerst willen uitrollen.

Ik wacht iig nog even met updaten. Eerst maar eens zien hoe 5.1.1 bevalt...

https://forums.geforce.co...hread-released-12-21-15-/
We hebben nog een iPad in huis en ik heb nog een Transformer TF300 liggen, dus ben niet afhankelijk van de Shield ofzo. Ik ga gewoon lekker prutsen en als het tegenvalt moet ik maar even wachten op een rollback optie of bugfixes.

Maar is er dan op XDA ofzo nergens een stock 5.1 ROM te vinden die je erover kunt gooien?

[ Voor 4% gewijzigd door Nephalem op 23-12-2015 15:15 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:56
beerpassion schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:01:
Amerikaanse rechter: Nvidia maakt inbreuk op Samsungs octrooien

Met bovenstaande twijfel ik nog meer over deze tablet en ook deze nu kopen of wachten op de Shield Tablet met X1 ?..... 199 is een leuke prijs....
Als octrooi problemen de aanschaf gaat bepalen krijg je het waarschijnlijk moeilijk om nog iets te kopen van wel merk ooit.
De X1 werd in het voorjaar van 2015 al verwacht, maar is er nog steeds niet.
Maar als die uitkomt ga ik er vanuit dat binnen 6 maanden weer een snellere komt...

Het is en blijft persoonlijk wat je keuze betreft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Die x1 zal wel een stuk sneller zijn op een bepaalde vlakken. Zie tweakers review nieuwe google pixel c. Echter deze shield kicked toch de andere tablets flink de ass. Dus hoe je went of keert het Is een goede tablet en dus ook redelijk futureproof. Vooral voor die prijs de master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Nephalem schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:14:
[...]

We hebben nog een iPad in huis en ik heb nog een Transformer TF300 liggen, dus ben niet afhankelijk van de Shield ofzo. Ik ga gewoon lekker prutsen en als het tegenvalt moet ik maar even wachten op een rollback optie of bugfixes.

Maar is er dan op XDA ofzo nergens een stock 5.1 ROM te vinden die je erover kunt gooien?
Dat scheelt idd een hoop, ben je iig niet aangewezen op de Shield.

Nvidia heeft de stock factory image (Lollipop) beschikbaar gemaakt:
https://developer.nvidia.com/shield-open-source#tablet-k1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Nou, Marshmallow erop gezet en misschien maakt het verschil dat ik nog een 'schone' tablet heb, maar letterlijk nergens problemen mee gehad.
Klachten over batterij en laadtijd kan ik uiteraard weinig over zeggen want ik heb niks om het mee te vergelijken.

Wel de SD kaart pas erin geprikt nadat de update voltooid was. Enige ergernis tot nu toe is dat Fallout Shelter niet verwijderd mag worden. Als ik iets irritant vind is het wel bloatware die vastgeroest zit..

Maar vergeleken met anderen mag ik niet mopperen 😊

[ Voor 12% gewijzigd door Nephalem op 24-12-2015 00:17 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Ik laat 5.1.1 er nog maar even op staan. Heb weinig zin in mogelijke problemen terwijl MM mij momenteel toch weinig te bieden heeft wat ik nodig heb. Laat Nvidia de release eerst maar eens fatsoeneren.

Verder werkt de tablet prima. Precies een jaar geleden had ik de shield v1 en die had wifi problemen. Connectie viel elke keer weg, wifi uit en aan zetten en na een paar minuten was het weer zover. Zelfs zo erg dat ik Trine 2 niet eens volledig kon downloaden.

Met deze tablet heb ik daar geen last van. Wel valt me op dat met name de google apps allemaal erg traag werken. Play store doet er een minuut over om op te starten, sites laden supertraag in Chrome.. Jammer. Andere browser werkt prima, dus verder weinig problemen mee, maar vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Ik kijk dagelijks of er al een update is voor mijn k1, maar helaas nog steeds niets. Zijn er meerdere mensen die nog wachten? Of weet iemand of ik hier missch iets aan kan doen? Ben nog niet zo bekend met android..

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zulke updates worden in batches uitgerold, oftewel niet iedereen in één keer, kwestie van geduldig zijn ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
ja daar was ik al een klein beetje bang voor :)

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

• 010453krala
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik heb sinds de update naar 6.0 uit de volgende issues:
- 'diversen' eet de batterij leeg waardoor deze veel sneller aan de lader moet dan ervoor
- doom 3bfg wil niet meer starten, zelfde geldt voor half-life 2, terwijl die toch geoptimaliseerd zijn voor de shield.
Fijn dat ze zo snel updates uitbrengen maar vooral die batterij issue is wel heel vervelend... Met name omdat het dus niet een app is die ik kan vermijden oid.
Iemand ook deze problemen of mogelijk oplossing ervoor?
Heb al Factory reset gedaan na de update...

• b1980r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:46
Battery probleem na update 6.0 is iets waar meer mensen last mee lijken te hebben:

https://forums.geforce.co...p-new-shield-k1-model-/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
iemand een goed werkende software

waar ik vanaf mijn pc met amd gpu kan streamen naar de shield tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zoek nog een goede houder voor de k1 voor in bed, maar door de dikte vallen heel veel zwanenhals opties af omdat die maar tot een bepaalde dikte een tablet kunnen vasthouden.

Iemand een goed idee?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
red-devil84 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:04:
iemand een goed werkende software

waar ik vanaf mijn pc met amd gpu kan streamen naar de shield tablet
Voor zover ik het weet is deze optie nog niet beschikbaar en gaat deze, wat Nvidia betreft, er ook nooit komen.
De hele gimmick van deze tablet is dat je vanaf je Nvidia grafische kaart naar je Shield kan streamen.
Het lijkt me niet dat er een reden is om dit ook vanaf AMD kaarten mogelijk te maken, gezien gebruikers nu geneigd zijn om een Nvidia GPU te gaan kopen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
Of met een andere programma misschien

Wat nu gewoon jammer is dat je lid moet worden om grid hub te gebruiken voor game s

En dat aanmelden alleen maar kan met creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de shield K1 binnen incl cover. Alleen de cover laat de tablet niet slapen of wakker worden bij openen/dicht doen.

Iemand een idee?

Heb het probleem al gevonden, blijkbaar verkoopt coolblue niet de wake on versie.

[ Voor 23% gewijzigd door Christiano007 op 03-01-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Christiano007 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:25:
Heb de shield K1 binnen incl cover. Alleen de cover laat de tablet niet slapen of wakker worden bij openen/dicht doen.

Iemand een idee?

Heb het probleem al gevonden, blijkbaar verkoopt coolblue niet de wake on versie.
Ik heb ook bij Coolblue de Shield K1 inclusief originele cover gekocht en die cover laat de tablet prima in slaap vallen en wakker worden bij open/dicht doen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mr_Blobby schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Ik heb ook bij Coolblue de Shield K1 inclusief originele cover gekocht en die cover laat de tablet prima in slaap vallen en wakker worden bij open/dicht doen.
Bij de specs staat de functie iig niet erbij. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Nu online
Christiano007 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:20:
[...]

Bij de specs staat de functie iig niet erbij. Beetje jammer
Op de Nvidia site staat het zelfs:
WAKE ON OPEN. SLEEP ON CLOSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Dan is de vraag, hoe gaat deze optie aan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Nu online
Christiano007 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:55:
[...]

Dan is de vraag, hoe gaat deze optie aan ? :P
Ik heb er niets voor hoeven doen.
Het werkte gewoon direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mr_Blobby schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:08:
[...]

Ik heb er niets voor hoeven doen.
Het werkte gewoon direct.
Zit voor mijn gevoel ook helemaal geen magneet in de uiteinde van de flap, alleen waar je hem bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Nu online
Christiano007 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:19:
[...]

Zit voor mijn gevoel ook helemaal geen magneet in de uiteinde van de flap, alleen waar je hem bevestigd.
Heb je überhaupt de originele wel die in een Nvidia doos geleverd wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Mr_Blobby schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:23:
[...]
Heb je überhaupt de originele wel die in een Nvidia doos geleverd wordt? :?
Jazeker.

Er zit iets van magneet in maar het is vrij zwak merk ik, als ik er een nagelknipper bij houd hehe

[ Voor 7% gewijzigd door Christiano007 op 03-01-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb het probleem gevonden!

Als ik de sleeve er andersom op houdt met de magneten, dan doet hij het wel. Alleen kan ik de sleeve niet verbinden met de tablet omdat die andere magneten dan afstoten.

Oftwel, hij is verkeerd geassembleerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb deze sleeve van 11 euro (Amazon.de), die doet het ook goed.
Daar zie je twee metalen plaatjes in de rand van de cover zitten, aan de kant van de volumeknoppen.
De drie flappen kan je ook opvouwen tot een driehoek, dan zorgt het magnetische deel er ook voor dat hij vast blijft zitten in die vorm. Dan kan je de tablet rechtop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Mijn shield k1 tablet blijft rebooten. Ik kan geen enkele app opstarten, alles klapt eruit.
Andere gebruiker heeft hetzelfde probleem.
Ik kan via Google niet direct een oplossing vinden. Kent iemand dit probleem en de oplossing ervoor?
De tablet is up to date.

Edit,
Nu lijkt hij het ineens weer te doen. Raar hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door BounceMeister op 04-01-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
NVIDIA heeft inmiddels ook de Android 6.0 Marshmallow-update bevestigd voor de originele Shield Tablet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Kan iemand bevestigen of SW:Kotor nog werkt na de upgrade naar Android 6.0?
Anders speel ik dat eerst uit (wat op mijn tempo nog een half jaar kan duren) alvorens ik upgrade.
----

Bedenk mij opeens dat ik altijd de savegames kan backuppen, maar dan nog blijft de vraag werkt het onder 6

[ Voor 25% gewijzigd door seez op 06-01-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
seez schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:41:
Kan iemand bevestigen of SW:Kotor nog werkt na de upgrade naar Android 6.0?
Anders speel ik dat eerst uit (wat op mijn tempo nog een half jaar kan duren) alvorens ik upgrade.
----

Bedenk mij opeens dat ik altijd de savegames kan backuppen, maar dan nog blijft de vraag werkt het onder 6
Bij deze bevestigd :)

Iemand ervaringen met controllers? Zijn er meer controllers dan degene die Nvidia aanbied die met de tablet werken? 60 euro voor een controller vind ik vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
CLB schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:35:
NVIDIA heeft inmiddels ook de Android 6.0 Marshmallow-update bevestigd voor de originele Shield Tablet :)
Ah, goed om te horen! Was al benieuwd of die van mij nog geugrade zo worden.
Ben alleen benieuwd of ik het moet willen of niet.
Wacht eerst nog even af tot er meerdere reviews zijn van hoe de upgrade zich gedraagt.

Want a cookie?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monotron
Wired Xbox360 controller met usb otg kabel werkt perfect.
Wireless 360 controller werkte bij mij niet (last van spinning camera probleem) en zelfs na de fix die je kan doen als je geroot bent werkt het bij mij niet. Heb geen zin om er nog meer tijd in te steken dus speel wel ff wired.

Verder staat er op het Nvidia forum een post van iemand die diverse controllers heeft getest en aangeeft welke al dan niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
monotron schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:29:
Wired Xbox360 controller met usb otg kabel werkt perfect.
Wireless 360 controller werkte bij mij niet (last van spinning camera probleem) en zelfs na de fix die je kan doen als je geroot bent werkt het bij mij niet. Heb geen zin om er nog meer tijd in te steken dus speel wel ff wired.

Verder staat er op het Nvidia forum een post van iemand die diverse controllers heeft getest en aangeeft welke al dan niet werken
Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren de shield K1 gekocht en eerst vrij tevreden. Na gisterenavond de Marshmallow update uit te voeren werkte de Wifi helemaal niet meer. Ging dan niet om slechte ontvangst maar de Wifi wou fysiek niet meer activeren. Reboot en Factory reset boden geen oplossing.

Deze voormiddag dan maar de bootloader unlocked en terug lollipop geflashed en de Wifi problemen waren opgelost.
Blijkbaar meerdere personen met gelijkaardige problemen op de Nvidia forums.

Eerlijk gezegd vindt ik dit schandalig, ze hebben duidelijk niet voldoende getest alvorens de update uit te rollen.
Niet iedereen kan/zal zelf lollipop terug zetten en eindigen dus met een zo goed als nutteloze/onbruikbare tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotron
Post op nvidia forum over werking verschillende controllers met Shield Tablet:
https://forums.geforce.com/default/topic/906728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:12:
Eergisteren de shield K1 gekocht en eerst vrij tevreden. Na gisterenavond de Marshmallow update uit te voeren werkte de Wifi helemaal niet meer. Ging dan niet om slechte ontvangst maar de Wifi wou fysiek niet meer activeren. Reboot en Factory reset boden geen oplossing.

Deze voormiddag dan maar de bootloader unlocked en terug lollipop geflashed en de Wifi problemen waren opgelost.
Blijkbaar meerdere personen met gelijkaardige problemen op de Nvidia forums.

Eerlijk gezegd vindt ik dit schandalig, ze hebben duidelijk niet voldoende getest alvorens de update uit te rollen.
Niet iedereen kan/zal zelf lollipop terug zetten en eindigen dus met een zo goed als nutteloze/onbruikbare tablet.
Ik ben een noob op dit gebied..echt verschrikkelijk. Kan je me uitleggen hoe je dit doet? Is dat met het volumeknopje en dergerlijke ?

Even een update gelijk van mijn kant ;; In Okotber al een probleem gehad dus dat de Shield niet meer wilde recoveren, er zat totaal geen leven meer in, terug naar Paradigit gegaan en ze hebben er gelijk werk van gemaakt, krap een week later liep ik de winkel uit met een splinternieuwe tablet. Medio december wilde de tablet opeens mijn bluetooth en wifi niet meer herkennen, van het ene op andere moment. Goed irritant en na van alles geprobeerd te hebben, ervoor gekozen om weer terug naar fabrieksinstellingen te gaan = zelfde euvel als vorige keer. Ná de kerst eindelijk tijd gehad deze weer naar Paradigit te brengen en vandaag wéér een nieuwe Shield te krijgen, maar dan gelukkig wel de '2' met rubbergrip boven de speakers en de chrome-achtige shield letters op de achterzijde. Voelt allemaal wat prettiger aan d:)b

Maar dan heb ik internet en zie ik dat ik ook al kan updaten naar Android 6.. Hee dat is top dacht in nog zo.. Had ik dat maar geweten :'( :/

Nu weer een cursusje moeilijk doen om het meoilijk doen.. dit hoort toch niet te kunnen ? Dit soort updates moeten ze toch ook eerst wel testen voordat ze dit zo massaal verneuken voor een grote groep? Marketing-technisch zit er daar wat goed fout, ook als je leest over de service van Nvidia zelf.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net een besteld bij coolblue omdat ie ineens bij de helft van de shops uit de prijsvergelijker verdween (en dit de goedkoopste tablet is die Netflix HD ondersteunt en mijn Tf201 uit 2011 op zijn laatste benen loopt ondanks katkiss). Is het raadzaam om niet naar 6.0 te updaten vanwege wifi-problemen? Of is dit inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-08 19:39
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:01:
Ik heb er net een besteld bij coolblue omdat ie ineens bij de helft van de shops uit de prijsvergelijker verdween (en dit de goedkoopste tablet is die Netflix HD ondersteunt en mijn Tf201 uit 2011 op zijn laatste benen loopt ondanks katkiss). Is het raadzaam om niet naar 6.0 te updaten vanwege wifi-problemen? Of is dit inmiddels opgelost.
Wat betreft het fameuze Android 6.0 WiFi probleem:

Bij mij hielp het om na de marshmallow update een factory reset te doen.
Zal bij de meeste shields wel afdoende zijn 8)

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk het toch maar ff aan. Er is niet alleen een WiFi-probleem maar ook een battery drain probleem.

Of wat deze poster zegt op het nvidia forum: https://forums.geforce.co...el-/post/4786154/#4786154

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 22:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meike29 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:32:
[...]
Ik ben een noob op dit gebied..echt verschrikkelijk. Kan je me uitleggen hoe je dit doet? Is dat met het volumeknopje en dergerlijke ?
De officiële images kan je hier terugvinden met wat info:
https://developer.nvidia.com/shield-open-source

Edit: Windows gebruikers kunnen hier terecht: https://developer.nvidia.com/gameworksdownload

Het is vooral belangrijk dat je de image voor het correcte apparaat download. De nodige stappen worden ook beschreven in een readme in de zip file.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
Zo te lezen kunnen we eerdaags een patch verwachten voor Marsmallow.. ze zijn nog aan het beta testen dus.. Ik heb geen zin in dat ROOT gebeuren.. Ik wacht dus nog even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meike29 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:56:
Zo te lezen kunnen we eerdaags een patch verwachten voor Marsmallow.. ze zijn nog aan het beta testen dus.. Ik heb geen zin in dat ROOT gebeuren.. Ik wacht dus nog even af..
Om lollipop terug te zetten is root niet nodig, je moet wel de bootloader unlocken. Aangezien ik zelfs geen Wifi meer had was ik wel verplicht om terug naar lollipop te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Sinds gisteren ook in het bezit van de Shield. Iemand nog goede tips voor hoesjes/houders/cases?
Ik heb nog niet kunnen testen hoe de tablet werkt icm mijn videokaart, dat zal ik deze week eens aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
iamjustin schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:08:
Sinds gisteren ook in het bezit van de Shield. Iemand nog goede tips voor hoesjes/houders/cases?
Ik heb nog niet kunnen testen hoe de tablet werkt icm mijn videokaart, dat zal ik deze week eens aan de tand voelen.
De officiële cover werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

iamjustin schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:08:
De originele doet het uitstekend.

Ik had problemen met de cover, bleek uiteindelijk aan de tablet te liggen! De magneten in de tablet waren verkeerd gemonteerd waardoor het hoesje afgestoten werd als deze correct geplaatst was. :X . Ik dacht eerst dat dit het geval bij het hoesje was, maar de tweede had hetzelfde probleem en het bleek dus aan de tablet te liggen.

Voor de rest erg tevreden mee :) Zowel tablet als de hoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:43:
[...]

De officiële cover werkt perfect.
Maar die is dus wat prijzig. Op Amazon zijn wel wat third party covers te krijgen voor minder. Ik heb op ebay nagevraagd, naar de KW mobile cover, maar volgens de verkoper had die de functionaliteit niet. (of hij was gewoon clueless over wat ie verkoopt). Deze zou het sowieso wel moeten doen. http://www.amazon.de/gp/product/B01892046A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Blijkbaar heb ik geluk gehad, met de update geen wifi problemen. wel last van de battery drain.
Deze los ik gedeeltelijk op door wifi uit te laten gaan als ik het hoesje dicht klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:04:
[...]

Maar die is dus wat prijzig. Op Amazon zijn wel wat third party covers te krijgen voor minder. Ik heb op ebay nagevraagd, naar de KW mobile cover, maar volgens de verkoper had die de functionaliteit niet. (of hij was gewoon clueless over wat ie verkoopt). Deze zou het sowieso wel moeten doen. http://www.amazon.de/gp/product/B01892046A
Met alle respect: die ziet er 10x zo crappy uit.
Ik heb met m'n Nexus 7 ook ooit de misstap gemaakt een "third-party" cover uit China te halen; altijd spijt van gehouden. De officiële cover 'klikt' goed, met sterke magneten, is gemaakt van hoogwaardig materiaal en werkt gewoon perfect. Bij Amazon/AliExpress moet je maar kijken wat je thuis krijgt.
Uiteraard jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:04:
[...]
Heb er al verschillende originele gezien bij 2e hands winkels voor 5 euro stuk, nog in perfecte staat.
Dus het hoeft niet duur te zijn.

Sowieso zou ik voor de originele gaan, deze is gewoon serieus goed.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt binnenkort een update van de niet perfect functionerende marshmellow update (battery drain etc..)

De nvidia CS gast https://twitter.com/ManuelGuzman/status/692533061607645185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
de slecht presterende marshmallow update! Ik heb de bootlocker er vanaf gehaald en teruggegaan naar lollipop. Nu heb ik tenminste wat aan mn accu ipv de megadrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik ben van plan om een tablet aan te schaffen. Vinden jullie de Shield nog een goed apparaat of raden jullie hem af nadat de MM update zulke problemen heeft opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:17
Khalon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:08:
Ik ben van plan om een tablet aan te schaffen. Vinden jullie de Shield nog een goed apparaat of raden jullie hem af nadat de MM update zulke problemen heeft opgeleverd?
Kopen en gewoon (nog) niet updaten naar Marshmallow
Ook met Lollipop is het gewoon een hele goede tablet

PS ik heb 'm overigens wel ge-upgrade naar MM en ik heb nergens last van. Maar ik leg dat ding ook iedere nacht aan de lader.

[ Voor 14% gewijzigd door Goofman op 29-01-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Goofman schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Kopen en gewoon (nog) niet updaten naar Marshmallow
Ook met Lollipop is het gewoon een hele goede tablet

PS ik heb 'm overigens wel ge-upgrade naar MM en ik heb nergens last van. Maar ik leg dat ding ook iedere nacht aan de lader.
Je krijgt hem inmiddels niet meer zonder MM erop. Tenminste niet volgens Tweakers Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij die ik nu dik een week heb heeft gewoon nog Lollipop. Ik denk niet dat ze al met marshmallow uitgeleverd worden of dat ooit gaan worden. Er zit een nieuwe shield aan te komen met x1 processor. De pricewatch geeft MM aan omdat er een OTA update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decentsauce
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het op deze tablet makkelijk om verschillende type bestanden (pdf,word,excel) te weergeven en snel te wisselen tussen deze bestanden? Laptop is kapot dus ben opzoek naar iets voor mijn laatste half jaar studeren waarmee ik huiswerk kan maken op het studieplein. (Opdrachten op tablet, uitwerkingen in schrift)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Hier gaan we weer. 2 weken geleden nieuwe shield gekocht en zeer tevreden over de batterij duur. Vooral de standby duur vond ik top (Android 6.0) . Nu zuigt iets mijn tablet leeg in nog geen 12 uur standby. De batterij analyse duid geen bepaalde app aan maar androids "diversen" . Info waar ik dus niets aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hoewel de tablet op zich goed bevalt, gebeurt er iets raars.
Ik heb er twee gebruikers op staan. Wanneer de tweede gebruiker Firefox browser installeert, is deze weer verdwenen na een herstart.
Herstarten moet helaas vaak, anders werkt Fallout shelter niet meer.
Is er en mogelijkheid om gebruikers "om te wisselen"? Dat de tweede gebruiker de master (eigenaar) account wordt? Misschien dat het dan wel werkt.
Alles opnieuw installeren zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Nu online
kevin303 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:24:
Hier gaan we weer. 2 weken geleden nieuwe shield gekocht en zeer tevreden over de batterij duur. Vooral de standby duur vond ik top (Android 6.0) . Nu zuigt iets mijn tablet leeg in nog geen 12 uur standby. De batterij analyse duid geen bepaalde app aan maar androids "diversen" . Info waar ik dus niets aan heb.
Is bekend issue:
https://forums.geforce.co...-new-shield-k1-model-/21/
en er wordt gewerkt aan een update:
https://twitter.com/ManuelGuzman/status/692533061607645185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
Er schijnt vandaag een patch gereleased te zijn voor de batterij en WiFi problemen: https://shield.nvidia.com...d-tablet-k1/release-notes

Iemand al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij schijnt nog niet binnen te komen. Er is een feedback topic op het nvidia shield forum:

https://forums.geforce.co...hread-released-02-01-16-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Laatst online: 10-09 13:56
Ook voor de oudere shiels is de update nu beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:38:
Hij schijnt nog niet binnen te komen. Er is een feedback topic op het nvidia shield forum:

Ziet er nog niet erg rooskleurig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik kreeg hem net binnen, hij is geïnstalleerd maar heb nog niet echt wat ermee gedaan.
Nu had ik ook geen problemen met Wifi of accu, dus dat verschil zal ik sowieso niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
De originele Shield Tablet OTA naar Marshmallow wordt op dit moment uitgelrold.
Weet niet wanneer die in NL beschikbaar komt maar kan niet meer lang duren, hier de releasenotes:

https://shield.nvidia.com...ld-tablet/release-notes/1

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Net mijn update voor de Shield K1 gekregen.
Wifi werkt naar behoren en het is nog steeds Android 6.0
Beveiligingspatch is bijgewerkt naar 1 februari 2016.

Komende dagen eens kijken hoe het zit met de battery drain.

e.e.a vind je ook op het Nvidia forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Vanavond de update geinstalleerd en nu zit ik compleet zonder Wifi, kan het niet aanzetten en ook niet me netwerk vinden.

Ook veel problemen gelezen ermee op het Nvidia forum.

Reset heb ik ookal gedaan dus zit nu met een tablet zonder apps en geen Wifi. Hopelijk komt er snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
DidierB schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 02:36:

Reset heb ik ookal gedaan dus zit nu met een tablet zonder apps en geen Wifi. Hopelijk komt er snel een fix.
Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Heb hem toch besteld en ben erg tevreden over de tablet. Het hoesje heb ik er gelijk maar bij gedaan, het vouwen ervan is niet ideaal en het beschermt helaas alleen het beeldscherm.

En nog een vraagje. Heeft MarshMallow nu ook die ingebouwde root functie? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen want ik kan het niet vinden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Hier gisteravond de update gedaan en wifi en batterij lijken verbeterd! Tot nu toe erg blij met de k1! Super tablet voor een zeer goede prijs!!☺

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
De laatste tijd valt mij bij het afspelen van bepaalde (H.264/MPEG4/AC3/1080p/.MKV) filmbestanden op dat via de mini-hdmi port naar TV kortstondige stotteringen veroorzaakt. Een soort van Freeze van <1/4 seconde. Nauwelijks op te merken maar 'what has been seen cannot be unseen'

Het filmbestand staat op de interne geheugen, de tablet staat op perfomance (of was het power?) mode. Ik gebruik MX player met HW+ enabled. Betreft de K1 Tablet en draait nog op android 5.x met nauwelijks aanpassingen of gedownloade apps.

Ik heb diverse instellingen in MX player uitgeprobeerd maar helaas geen positief effect.
Heeft iemand tips? Een andere media app of instelling.

Tevens kon ik het niet voor elkaar krijgen om intern de AC3 5.1 geëncodeerde audio te downmixen naar stereo. Op tv geen probleem die kan dat zelf maar oordopjes niet bijgevolg hoor ik 2 van 5 kanalen haha.

In de tussentijd ga ik diverse mediabestandne uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door seez op 02-02-2016 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Het lijkt erop dat Nvidia de OTA update heeft stil gelegd,

We have temporarily turned off the OTA update until we understand why a few users are losing WiFi connection after updating their tablet to OTA 1.1. For any users unable to recovery their WiFi after performing an update, can you please try the following troubleshooting steps and let me know if any of the solutions worked for you:

-Reboot your tablet 2-3 times. If this fails, power cycle your tablet 3-4 times (not reboot but complete power off). If this does not work, charge your tablet to 100% and attempt again a couple of times or so.
-Factory reset your tablet. Make sure you backup any important files before you perform this step.
-A couple of users reporting their WiFI coming back after leaving their tablet powered off for a few hours. Try leaving your tablet powered off for a few hours and then turn the device back on.

If all of these steps fails, please email me a screenshot of the Advanced WiFi page by going into Android Settings -> Wi-Fi -> click on the three dots on the top right hand corner to bring up the menu and select "Advanced". On the Advanced W-Fi page, take a screenshot and email the picture to driverfeedback@nvidia.com. Let me know which tablet you have and whether you attempted some or all of the troubleshooting steps above. Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
DidierB schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 02:36:
Vanavond de update geinstalleerd en nu zit ik compleet zonder Wifi, kan het niet aanzetten en ook niet me netwerk vinden.

Ook veel problemen gelezen ermee op het Nvidia forum.

mocht het zo zijn dat je alleen 5ghz hebt, gebruik dan eens de kanalen 36, 40, 44 of 48 op je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
Khalon schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:22:
Heb hem toch besteld en ben erg tevreden over de tablet. Het hoesje heb ik er gelijk maar bij gedaan, het vouwen ervan is niet ideaal en het beschermt helaas alleen het beeldscherm.

En nog een vraagje. Heeft MarshMallow nu ook die ingebouwde root functie? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen want ik kan het niet vinden in de instellingen.
Ben er al zelf uitgekomen, het is een functie van CyanogenMod's MarshMallow ROM dus vandaar dat ik het niet kon vinden. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Ah nu snap ik waarom ik de update van gisteren niet meer kon vinden.
Hoop dat ze het probleem snel vinden, want nu gaat minimaal 49% van mijn accu steeds op aan misc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Von Henkel schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:52:
Het lijkt erop dat Nvidia de OTA update heeft stil gelegd,

We have temporarily turned off the OTA update until we understand why a few users are losing WiFi connection after updating their tablet to OTA 1.1. For any users unable to recovery their WiFi after performing an update, can you please try the following troubleshooting steps and let me know if any of the solutions worked for you:

-Reboot your tablet 2-3 times. If this fails, power cycle your tablet 3-4 times (not reboot but complete power off). If this does not work, charge your tablet to 100% and attempt again a couple of times or so.
-Factory reset your tablet. Make sure you backup any important files before you perform this step.
-A couple of users reporting their WiFI coming back after leaving their tablet powered off for a few hours. Try leaving your tablet powered off for a few hours and then turn the device back on.

If all of these steps fails, please email me a screenshot of the Advanced WiFi page by going into Android Settings -> Wi-Fi -> click on the three dots on the top right hand corner to bring up the menu and select "Advanced". On the Advanced W-Fi page, take a screenshot and email the picture to driverfeedback@nvidia.com. Let me know which tablet you have and whether you attempted some or all of the troubleshooting steps above. Thank you.
Interessant, gezien ik nu pas de optie krijg om de OTA te updaten :/
Maar even wachten dus ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
De OTA loopt weer.
Gisteravond heb ik hem erop gezet
En bij mij werkt alles goed.
Wifi verbindingen zijn prima, zelfs mijn batterij verbruik is met sprongen voorruit gegaan.
Ik ben heel tevreden met de laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renquin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:35:
[...]

Interessant, gezien ik nu pas de optie krijg om de OTA te updaten :/
Maar even wachten dus ^_^
Er zijn twee verschillende updates. Voor de Shield K1 die al op marshmallow zat en die nu een aantal fixes en een security-update krijgt. Daar zijn de meeste problemen mee. De originele shield krijgt nu voor het eerst Marshmallow. Daar zijn kennelijk minder problemen mee. Heeft ook een apart feedbackdraadje:

Vooral problemen met de sd-kaart. Omdat deze in Marshmallow als een geheel met het interne geheugen gebruikt kan worden (eerst een back up maken dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:46:
[...]

Er zijn twee verschillende updates. Voor de Shield K1 die al op marshmallow zat en die nu een aantal fixes en een security-update krijgt. Daar zijn de meeste problemen mee. De originele shield krijgt nu voor het eerst Marshmallow. Daar zijn kennelijk minder problemen mee. Heeft ook een apart feedbackdraadje:

Vooral problemen met de sd-kaart. Omdat deze in Marshmallow als een geheel met het interne geheugen gebruikt kan worden (eerst een back up maken dus).
Dank voor je informatie! Kan dit dat gelijk veilig doen i.p.v. straks allemaal data kwijt zijn :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels de Zip met de OTA naar 4.0.MM via TWRP geflashed en direct daarna de laatste SuperSU die voorziet in systemless root.
Binnen 20 minuten weer aan de Marshmallows en alles werkt perfect incl. Wifi en Lte en volledig rooted.
Alleen nog een aangepaste versie van TWRP flashen vanavond want anders heb ik geen recovery.
Geheel voelt merkbaar sneller en snappier aan en had dat ook al na flashen van MM op miijn HTC M8 en M9.

[ Voor 13% gewijzigd door snah001 op 02-02-2016 19:07 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:16
Ik ben voornemens dit tablet te kopen, maar een voorwaarde voor mij is de mogelijkheid om verschillende gebruikers aan te maken en vanaf het vergrendelscherm een gebruiker te kiezen. Standaard biedt Android deze mogelijkheid maar toen ik in eerste instantie een Lenovo Yoga Tab 3 had gekocht bleek de fabrikant deze mogelijkheid er te hebben uitgehaald. Kan iemand mij bevestigen dat multi-user en kiezen vanaf vergrendelschem mogelijk is op dit tablet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Dat kan inderdaad, ik heb een gebruiker met wachtwoord en een zonder wachtwoord.
Ik kan zonder die eerste gebruiker te ontgrendelen, overschakelen naar de ander. (en andersom).
Icoontje zit rechtsboven als je de tablet ontwaakt (middels de powerknop of de cover openen).

[ Voor 21% gewijzigd door BounceMeister op 03-02-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Apparaat is niet te gebruiken doordat de battery supersnel leegraakt door een of andere bug in android 6. Ik zou zeggen koop dit ding niet, t is een nogal dure presse papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Of je wacht gewoon even met de update.. Het is niet dat er all veel tablets met Android 6 te koop zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Cheetah_777 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:15:
Apparaat is niet te gebruiken doordat de battery supersnel leegraakt door een of
andere bug in android 6. Ik zou zeggen koop dit ding niet, t is een nogal dure presse papier.
Wat een bullcrap, prima tabletje, één van de beste in z'n prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:46:
[...]

Is de update voor de originele shield ook in Nederland al beschikbaar? Ik slinger net mijn 'defecte' (nog niet gedeactiveerde) shield tablet aan, maar geeft aan dat het systeem up to date is.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:13:
[...]

Wat een bullcrap, prima tabletje, één van de beste in z'n prijsklasse.
Hoezo bullcrap? Ding werkt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Al een factory reset geprobeerd?

nVidia heeft aangegeven dat er aan een fix voor de battery drain bug voor de K1 gewerkt wordt. Hij treft ook niet iedereen, dus om meteen te zeggen dat dus per definitie niet werkt gaat wel wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is jammer, maar dat neemt niet weg dat elke Shield-tablet dan maar niks is natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:32:
[...]

Is de update voor de originele shield ook in Nederland al beschikbaar? Ik slinger net mijn 'defecte' (nog niet gedeactiveerde) shield tablet aan, maar geeft aan dat het systeem up to date is.
Hij was beschikbaar, maar tijdelijk weer offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
BLACKfm schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:32:
[...]
Update voor originele Shield is al grotendeels uitgerold.
Kijk eens op XDA forum daar staat vast en zeker de update zip voor de europese versie (als je geroot bent natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Onze Shield K1 is een paar maanden oud, en sinds een week begint de batterij wreed raar te doen. Laad amper nog op en soms van volledig vol, naar volledig leeg in een uurtje.

Zijn er gekende batterij problemen, en wat eraan te doen. We zitten op 6.0

Hoe kanik de tablet weer downgraden? Enkel een factory reset nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door johan d op 05-02-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
johan d schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:37:
Onze Shield K1 is een paar maanden oud, en sinds een week begint de batterij wreed raar te doen. Laad amper nog op en soms van volledig vol, naar volledig leeg in een uurtje.

Dat is wel erg snel! Bij mij hielp het door Facebook en messenger te verwijderen. Scheelt echt aanzienlijk!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
johan d schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:37:

nee,factory reset wiped alleen user instellingen en apps. om de downgraden zal je handmatig moeten flashen

Way to downgrade to 5.1 - Shield Tablet K1
  • Download image os : https://developer.nvidia.com/shield-open-source#tablet-k1 (you must use cygwin for windows users for extract as explain in note)
  • Install drivers same link
  • Install Minimal ADB and Fastboot : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790
  • Type “adb devices” and make sure your Shield Tablet appears
  • Type “adb reboot bootloader”
  • Verify Fastboot Drivers are installed (See if a yellow (!) exists that mentions FASTBOOT in your windows device manager, and upgrade the driver)
  • Type “fastboot devices” and make sure your tablet is visible.
  • Type “fastboot oem unlock”, you will see a prompt on the Shield Tablet
  • Type flash-all.bat
let op, met fastboot oem unlock wipe je al je apps en data (+ bestanden op intern geheugen), zorg dus voor een backup

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 05-02-2016 10:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetingsander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03-2024
Mijn oog is ook gevallen op de Shield k1. Ik lees alleen ook dat er waarschijnlijk snel een opvolger uit komt, namelijk de x1. Weet iemand hier al meer over? Kort Googlen op het werk heeft helaas niet veel resultaten gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweetingsander schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:16:
Mijn oog is ook gevallen op de Shield k1. Ik lees alleen ook dat er waarschijnlijk snel een opvolger uit komt, namelijk de x1. Weet iemand hier al meer over? Kort Googlen op het werk heeft helaas niet veel resultaten gevonden.
Er zijn enkel nog maar geruchten en onofficiële benchmarks opgedoken. Niets concreet dus.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.