Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik ga er dan maar van uit dat het werkt op een manier van 'Nvidia wacht een redelijk termijn waarop mag worden verwacht dat de nieuwe tablet is ontvangen en zet dan in het systeem dat de oude tablet (op serienummer) gedeactiveerd moet worden.'
Zodra je oude tablet dan online komt wordt een update geforceerd en kun je zwaaien naar je tablet.
Een quote van het XDA forum:
Op die pagina zou je kunnen checken of jouw tablet al klaar staat om geblokkeerd te worden (als die werkt, het voorbeeld werkt niet).How can I know if the kill switch has been triggered for my tablet?
Go to http://shield.bogdacutu.me/ and enter the full serial number of your old tablet. If the next OTA returned is "SHIELD Tablet xx", the kill switch has been triggered for your tablet.
Warning: the serial number from the box of the tablet and the one etched on the side of the tablet are not complete, as they only contain the first 13 characters of the full (20 characters) serial number. You can get the full serial number from Android (Settings -> About -> Status), from the bootloader (it will be on the screen when you boot into bootloader mode), or from your computer if the tablet is or (in some cases) if it was previously connected, using various tools such as USBDeview. Example: 0413714803249000a4cf (you can try this on the page and it will return that the kill switch is activated).
Lijkt mij overigens niks hackbaars aan dus geschikt voor dit topic om te achterhalen waarom jouw tablet nog wel werkt
Hoe je het verder zou kunnen tegengaan moet je maar googlen
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Maar wat is de shield waar ik nu op aan het werk ben dan? Is dat niet al de vervanging?
Iemand anders ook die e-mail gekregen? Heb ik straks 3 shield tablets?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Anyway, deze manier gebruikt om de oude te back-uppen. Hij kopieert alles behalve de draaiende apps, lijkt het. WhatsApp en Facebook moesten opnieuw worden geïnstalleerd. Verder liep alles soepel.
Proces loopt gewoon niet helemaal synchroon.
Maar geeft niet, ik ben blij met mijn nieuwe 32gb lte shield tablet.
In ieder geval een goede actie van nvidia.
Ik kreeg de email 3 dagen later, dusjaLongBowNL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:25:
Tablet binnen, paar uur later mail gekregen dat hij verzonden was. Oeps!
Anyway, deze manier gebruikt om de oude te back-uppen. Hij kopieert alles behalve de draaiende apps, lijkt het. WhatsApp en Facebook moesten opnieuw worden geïnstalleerd. Verder liep alles soepel.
Netjes geroot, unlocked en TWRP backup van oude teruggezet en alles werkt prima hier.
Er zat de bekende gele notitie bij om de oude volgens e-waste guidelines af te danken.
Oude werkt ook nog steeds maar dat ligt aan mij.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Helaas ziet mijn pc m'n shield niet. Heb wel de goede drivers volgens WindowsLongBowNL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:25:
Tablet binnen, paar uur later mail gekregen dat hij verzonden was. Oeps!

Heb ook nog de nvidia driver gedownload, maar die helpt niets -.-
edit: e.e.a. zitten kutten met drivers deleten/herinstalleren/deleten/herinstalleren en we hebben iets
[ Voor 7% gewijzigd door Renquin op 27-08-2015 19:18 ]
Want a cookie?!
Dit had ik ook gedaan, hielp niet -.-LongBowNL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:22:
Klopt, je moet de drivers handmatig installeren vanuit de Android SDK. Dat staat niet aangeven in deze handleiding.
Gelukt, iig het back-uppen.
Morgen maar weer eens kijken of ik hem kan terug zetten op de nieuwe. Geen zin meer nu
[ Voor 18% gewijzigd door Renquin op 27-08-2015 19:50 ]
Want a cookie?!
Sindsdien niks meer gehoord, an sich tijd zat, maar duurt me wat lang.. .32GB-variant met LTE.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heeft bij mij ook iets van 3 weken geduurd. Kreeg op een gegeven moment een mail van UPS en een dag later lag er een blaadje in mijn brievenbus dat ik niet aanwezig was toen ze hem wilden afgeven.CLB schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:46:
Inmiddels 2,5 week geleden de vervanging aangevraagd, mailtje ontvangen dat dat de aanvraag gelukt is.
Sindsdien niks meer gehoord, an sich tijd zat, maar duurt me wat lang.. .32GB-variant met LTE.
Maak je niet druk, de tablet komt er echt!
edit: nou, zojuist die back-up terug gezet. Lijkt toch niet voor 100% goed gegaan te zijn. Mis toch een paar apps zo lijkt het. Maar eens kijken of m'n oude het nog doet
[ Voor 13% gewijzigd door Renquin op 31-08-2015 18:46 ]
Want a cookie?!
Is gelukkig nog niet gedeactiveerd
Hoop dat het aankomende week dan wel binnenkomt...
Weet je 100% zeker dat je alles goed ingevuld hebt?BLACKfm schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:17:
... 10-8-2015 een RMA gedaan en nog steeds niks in huis... de 4 weken zijn nu toch wel voorbij.
Hoop dat het aankomende week dan wel binnenkomt...
Want a cookie?!
Gezien ik het nergens kan controleren ben ik nergens zeker van, maar het zou de eerste keer zijn dan ik een verkeerd adres zou hebben opgegeven.Renquin schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:27:
[...]
Weet je 100% zeker dat je alles goed ingevuld hebt?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ah well, was leuk zolang het duurde om 2 tablets te hebben.
Want a cookie?!
Ah dat is goed om te horen, nog meer gebruikers waarbij dat zo is?Renquin schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:25:
Mijn oude is er ineens mee opgehouden, dus ik neem aan dat de killswitch doorgezet is.
Ah well, was leuk zolang het duurde om 2 tablets te hebben.
Hier is de nieuwe Shield Tablet warempel net afgeleverd, nog niet aangezet, komt ooit wel.
Bij mij thuis draaien/werken nu 2 Nvidia Shield tablets al een paar weken.CLB schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:38:
[...]
Ah dat is goed om te horen, nog meer gebruikers waarbij dat zo is?
Hier is de nieuwe Shield Tablet warempel net afgeleverd, nog niet aangezet, komt ooit wel.
Volgens de website is de kill switch wel doorgezet, maar heb mn 'oude' tablet aangepast, zodat niet werkt.
denk dat als ik mijn oude terug flash naar de stock rom dat het afgelopen is.
nieuwe draait in ieder geval een geroote stock rom.
btw 2x lte versie.
de oude gebruik ik nu alleen thuis en de nieuwe gaat overal mee naar toe.
Maar nu begint de ellende.... het scherm flikkert enorm als ik de statusbalk naar beneden trek. Tablet is al meerdere keren gecrasht en start opnieuw op, of moet ik handmatig aanzetten. Ik zie soms vervorming in beeld, waarna de boel blijft hangen en er een zoemend geluid klinkt.
Het nummer op het gele briefje is niet te bereiken (vraag me trouwens af of het nummer in NL wel te bellen is).
Wifi is ook niet stabiel (op alle andere apparaten wel).
Vorige Nvidia Shield tablet werkte prima
Nu proberen om in contact te komen met Nvidia, ik zie dat er geen NL kantoor is.
Tips zijn welkom
Hopelijk volgt de mijne snel. Heb um nog steeds niet, zie dat je gisteren de tablet hebt ontvangen....CLB schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:22:
Hier ook hoor BLACKfm, inmiddels 4 weken geleden... we wachten nog maar even
Yes zes weekjes ofzo heeft het geduurd...BLACKfm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:14:
Hopelijk volgt de mijne snel. Heb um nog steeds niet, zie dat je gisteren de tablet hebt ontvangen....
Verwijderd
Je beseft hopelijk wel dat (worst case scenario) als er brand ontstaat door dat ding, verhalen op de verzekering wel is lastig zou kunnen worden?eppo666 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:14:
idem hier, had de mijne voor de terug roep actie al geroot en voorzien van een andere dan stock rom.
denk dat als ik mijn oude terug flash naar de stock rom dat het afgelopen is.
nieuwe draait in ieder geval een geroote stock rom.
btw 2x lte versie.
de oude gebruik ik nu alleen thuis en de nieuwe gaat overal mee naar toe.
Yep, maar laad hem low power op via usb poort, dus kleinere kans dat dat gebeurt.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:30:
[...]
Je beseft hopelijk wel dat (worst case scenario) als er brand ontstaat door dat ding, verhalen op de verzekering wel is lastig zou kunnen worden?
Als je de topicwarning leest, zul je zien dat het niet gaat gebeuren. Google is je vriend.JayJay schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:56:
iemand een linkie van een step by step walkthrough voor het rooten van de y01
o foutje hahahaLongBowNL schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:20:
[...]
Als je de topicwarning leest, zul je zien dat het niet gaat gebeuren. Google is je vriend.
En hij kwam vandaag met de postBLACKfm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:14:
[...]
Hopelijk volgt de mijne snel. Heb um nog steeds niet, zie dat je gisteren de tablet hebt ontvangen....
geen mail gekregen van tevoren overigens
typisch, nog geen topic over de Pixel C tablet over tweakers?
mooi ding, zonde alleen dat de speakers aan de zijkant zitten...
[ Voor 38% gewijzigd door JarlSX op 04-10-2015 16:39 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ik heb een vervelend probleem met de Shield. Sinds een paar weken had ik één of ander virus op mijn tablet (verdomme Google..
Gisteren haalde ik de tablet van de lader om wat te spelen, krijg ik een dubbele notificatie dat er een kritieke toestand is door die virussen (startte automatisch Google playstore op om mij apps te laten downloaden).
Nog voordat ik factory reset kon doen, was het afgelopen.. Zwart scherm of boot-logo is het enige wat ik nog krijg. Recovery mode werkt ook niet..

Valt dit ook onder garantie? Ik heb hem nog geen jaar.. ?
want is nu de beste custom rom voor de shield tab
of is er eventueel ook een windows 10 rom voor de shield
Zelf heb ik een nVidia Shield Tablet overgenomen van iemand voordat deze disabled word door de remote lock en die natuurlijk ongedaan gemaakt.
Die tablet draait al ruime tijd Blisspop en die werkt voor mijn doeleinden uitstekend. Wellicht is dat een goed startpunt om mee te beginnen? Sinds even geleden zitten ook een paar van de nVidia tools/apps er in zodat je o.a. makkelijker het scherm kunt schakelen naar de TV, en wordt meen ik de Shield controller ondersteunt.
Verder een keurige ROM zonder al teveel poespas.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
ma daar werken sommige aps niet op zoals van itv van kpn en nog wat dingen
vandaar ook mijn vraag wat een goeie rom is
heb je misschien een linkje van je rom kan ik die is proberen
Ik zou zeggen kijk hier even, er is een thread voor blisspop rom en ook voor diverse andere roms.
maar dan ga ik na de site van blis maar dan kom ik er niet meer uit
welke en wat ik nu moet hebben voor de shield
iemand mischien de juiste download link voor me
datum geeft aan welke de laatste is (amerikaanse notatie datum).
dat ik die niet zag staan tussen de lijst
het staat erop
nu heb ik ook de gapps ook gedownload
alleen als de tab aan staat en ik hem verbind met de computer dan zit de computer hem niet
iemand ook dit probleem
[ Voor 108% gewijzigd door red-devil84 op 28-10-2015 21:08 ]
Je kan natuurlijk gewoon google gebruikenred-devil84 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:22:
niemand dit dat probleem kent
Deze tablet wordt inderdaad niet zomaar gezien. Hiervoor moet je de android sdk downloaden en vervolgens de usb drivers downloaden.
Want a cookie?!
Ik steek hem gewoon in het werkt.
Tablet al eens geunlocked terwijl hij aan de PC hangt? Dat issue heeft mijn telefoon soms namelijk.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dan kan ik er ook bij
Maar met blisspop niet
Dan zit de computer hem niet dus dan lijkt het mij geen driver
Mijne zag hem pas toen ik die sdk en drivers installeerde.Ultraman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:40:
SDK? USB drivers?
Ik steek hem gewoon in het werkt.
Tablet al eens geunlocked terwijl hij aan de PC hangt? Dat issue heeft mijn telefoon soms namelijk.
Is dus ook niet geroot o.i.d., gewoon alles stock.
Moest erbij kunnen voor back-up en later restore nadat de tablet omgeruild was.
[ Voor 9% gewijzigd door Renquin op 31-10-2015 11:07 ]
Want a cookie?!
Draait deze op de nieuwste versie van Android?
Ben gewoon op zoek naar en goeie (goedkopere) tablet voor de kinderen...
[ Voor 25% gewijzigd door johan d op 20-11-2015 20:55 ]
ja kan gewoon als tablet gebruikt worden.johan d schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:11:
Kan deze Nvidia Shield ook als "gewone" tablet gebruikt worden (zonder de controller). Is het nog verstandig deze tablet aan te schaffen aan 199€ als vevanging van een Nexus 7 (2013)?
controller is een optie die je erbij kan kopen voor gaming, is niet verplicht.
Zeer goede tablet, zeker voor die prijs.johan d schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:11:
Kan deze Nvidia Shield ook als "gewone" tablet gebruikt worden (zonder de controller). Is het nog verstandig deze tablet aan te schaffen aan 199€ als vevanging van een Nexus 7 (2013)?
Draait op vrijwel de laatste android versie en is qua hardware heel erg sterk.
Want a cookie?!
Ik gebruik hem ook alleen als normale tablet. Nog nooit een spel opgestaan. Bevalt prima.johan d schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:11:
[ Voor 50% gewijzigd door jerkitout op 22-11-2015 21:04 ]
Lijkt erop dat de 4g versie nergens echt meer te krijgen is.jerkitout schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:03:
Is de 32GB versie ergens te koop? De 16gb is eigenlijk perfect, maar ik moet 3g ondersteuning hebben.
Alle winkels waar ik van wist dat deze ze eerst verkochten, hebben ze niet meer.
Want a cookie?!
Ik zocht die ook, of in elk geval een kleine tablet met 4g en aardige specs. Ik heb uiteindelijk de nieuwe Shield gekocht voor 199 samen met een TPlink M7350. In totaal €308. Voor dat geld vind je geen enkele goede tablet met 4G en deze specs.jerkitout schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:03:
Is de 32GB versie ergens te koop? De 16gb is eigenlijk perfect, maar ik moet 3g ondersteuning hebben.
Daarnaast heeft de TPlink dualband. Werkt super!
http://www.routercenter.n...315.2020440554.1448113318
[ Voor 9% gewijzigd door chrisr5gt op 22-11-2015 22:28 ]
Zijn de oude shield en de nieuwe shield helemaal gelijk behalve de stylus en de oplader.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Geloof dat het enige verschil is dat de nieuwe behuizing geen slot voor de stylus heeft.4play schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:52:
Mijn note 10.1 start niet meer op. Dus ik zoek een vervanger. En ik heb een vraagje.
Zijn de oude shield en de nieuwe shield helemaal gelijk behalve de stylus en de oplader.
Echter lees ik hier en daar op andere fora dat dit niet helemaal vlekkeloos verloopt.
Heeft iemand op GoT dit wel met succes uitgevoerd? Ik ben op zoek naar een up to date beschrijving van de stappen die ik moet ondernemen om te rooten en TWRP te installeren.
Via XDA (klik) zou je alles moeten kunnen vinden. Zo heb ik het in het verleden ook gedaan, geen centje pijn.seez schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:11:
Ik wil graag mijn K1 tablet (refreshed model met android 5.1.1) rooten en custom firmware opzetten.
Echter lees ik hier en daar op andere fora dat dit niet helemaal vlekkeloos verloopt.
Heeft iemand op GoT dit wel met succes uitgevoerd? Ik ben op zoek naar een up to date beschrijving van de stappen die ik moet ondernemen om te rooten en TWRP te installeren.
Eerste indrukken, mooi apparaatje, vrijwel geen bloatware, z'n geld meer dan waard.
Wat me overigens wél opviel, is dat het apparaat veel slechter op touches reageert als hij aan een oplader hangt. Vreemd.
Dat heeft elke tablet die ik tot nu toe heb gehad (Acer A500 en de Note 10.1) gehad.Smultie schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:45:
Wat me overigens wél opviel, is dat het apparaat veel slechter op touches reageert als hij aan een oplader hangt. Vreemd.
Best irritant dat de Shield dat blijkbaar ook heeft.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Ook merk ik dat hry toetsenbord niet helemaal lekker is met woorden corrigeren . ik krijg alleen namen suggesties. Ook gesture typing (swipe) werkt niet. Bij meerdere mensen ook zo?
ID4.1M Honey Yellow
Heerlijk apparaatje lekker snel en mooi scherm...
Niet de bouwkwaliteit van de iPad maar ruim voldoende zeker in deze prijsklasse.
Ik heb maar 1 klacht tot nu toe...
Wat een vreselijk irritante aan/uit knop iedere keer zit je er naast en dus op de volume up .

Maar goed valt mee te leven en zodra de cover binnenvalt is die ook weg want dan gaat het scherm gelijk aan zodra je de cover open doet volgens mij .
[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 29-11-2015 10:13 ]
MuziekLiefhebbert
Was eigenlijk opzoek naar een niet al te dure tablet met front stereo speakers. Zal voornamelijk gebruikt worden voor browsen/mail/manga lezen/youtube.
Ik zie dat de accu niet al te groot is maar hoe is de standby tijd? Mijn iPad 4 kan ik echt weken in standby laten staan met af en toe gebruik.
Ik heb gisteren ook een Shield Cover aangeschaft. Volgens deze webwinkel uit Ridderkerk nog voldoende op voorraad voor €30 (+2,95 verzendkosten)ReseT schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:44:
Ik heb nu ook een shield tablet wil daar een cover bij. Overal uitverkocht behalve bij Amazon.de. dus daar besteld en verstuurd. Nu blijkt dat ik een oude cover heb besteld. Maakt dat uit voor de shield K1?
Ook merk ik dat hry toetsenbord niet helemaal lekker is met woorden corrigeren . ik krijg alleen namen suggesties. Ook gesture typing (swipe) werkt niet. Bij meerdere mensen ook zo?
https://www.alternate.nl/html/product/1233933
Heb jij een ander type cover besteld? zoja heb je een link voor mij.
Ik heb geen idee of dit de nieuwe of oude cover betreft
Maar, op accu (en eigenlijk gewicht ook wel) heb ik geen klachten. Nog steeds zeer tevreden, ook al game ik nog veel te weinig.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Ben je van plan dat ding regelmatig te gebruiken dan is 1,5A minimaal. Als ik full on game dan trekt die 2,1A lader het ook niet (die er bij geleverd wordt).
Zoja, heeft dit te maken met de relatief trage SD kaart? Biedt een Class10 of hoger uitkomst?
Ik omzeil het nu door tijdelijk de film naar de shield te kopiëren.
Heb ik alleen last van als ik niet gebruik maak van een cheapy 5V/2.1A lader of bij gebruik van eensjaft schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:41:
K1 Zondag besteld en gisteren binnen gekregen, vandaag wat mee gegamed (enkel touch) en het valt me op dat het scherm vaak niet reageert op swipes. Zeker bij games waarbij dit essentieel is om te overleven is dat vreselijk irritant. Meer mensen dit geconstateerd of zal ik een vervangend exemplaar moeten gaan regelen? Overigens komt dit voor als tablet aan de lader hangt, maar ook als dit niet zo is. Hiervoor had ik een Nexus 9 (gestolen), zelfde games, geen problemen.
powerbank.
Voordat je de tablet terugstuurt kun je proberen de touchscreen opnieuw te kalibreren. Als het niet teveel moeite is zou ik eerst een factory reset uitvoeren en dan opnieuw kalibreren. Ga naar:
Instellingen \ Over tablet \ Modelnummer (tik snel achter elkaar aan)
Laat even weten of het heeft geholpen.
Eerste indrukken is dat het een geweldig handzaam apparaat is. Ik lees er veel comics op en surf nu regelmatig er mee ipv dat ik het doe op mijn LG G3. Accutijd is niet zo heel erg goed, maar ik gooi dat nu op de eerste weken.
Ook is de bestelling geplaatst bij Aliexpress voor een microhdmi-naar hdmi en een neppe hoes. Ik ga nog niet de orginele hoes bestellen.
Ik raad hem wel aan bij mensen die niet veel geld willen uitgeven voor een tablet. Je krijgt veel voor je geld.
Heb alle fora doorgespit toen ik het merkte (vrij snel al) en kon het inderdaad enkel voorbeelden vinden van het probleem in combinatie met slechte / minder krachtige laders. Deze heeft er ook last van zonder dat hij aan de lader hangt... Geprobeerd te calibreren, maar hielp niet. Met de instellingen gespeeld die je app-specifiek kunt instellen en dat hielp een beetje, maar zodra de tablet warmer wordt mis ik weer touches. Voor de zekerheid nog even BlissPop gelfasht en geproebeerd (loopt overigens verdomd soepel en ziet er strak uitseez schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:50:
[...]
Heb ik alleen last van als ik niet gebruik maak van een cheapy 5V/2.1A lader of bij gebruik van een
powerbank.
Voordat je de tablet terugstuurt kun je proberen de touchscreen opnieuw te kalibreren. Als het niet teveel moeite is zou ik eerst een factory reset uitvoeren en dan opnieuw kalibreren. Ga naar:
Instellingen \ Over tablet \ Modelnummer (tik snel achter elkaar aan)
Laat even weten of het heeft geholpen.
Getest met recovery image van de nvidia website, lijkt beter dan blisspop of de stock K1 image (zit verschil in), maar af en toe nog steeds een seconde geen reactie bij tap/swipe-heavy spellen. Retour naar onze coole vrienden voor een vervangend exemplaar, hoop dat het om een maandagochtendmodel gaat, vond de formfactor eigenlijk wat fijner dan die van de Nexus 9
[ Voor 13% gewijzigd door sjaft op 07-12-2015 19:55 ]
De verpakking is erg klein, er zit echt niks bij. (wist ik al, maar toch). De tablet zelf ziet er netjes uit, gewicht voelt goed. Scherm is ook mooi, beter dan de Asus Memopad hd7 of de HTC Flyer die ik heb.
Ik heb alleen nog maar apps en spellen zitten te installeren, maar hij voelt snel aan. Ik heb er een 128GB Samsung Evo+ microSD kaartje in gedaan. (even op youtube gekeken hoe dat klepje open moet).
Ik zoek nog een (betaalbare) screenprotector, maar kan die in NL nog niet vinden. Ik zou er vóór a.s. donderdag graag een hebben, iemand tips?
ik heb mijn case er vandaan en screen protectors hebben ze ook.
Dat klinkt als een negatief puntje? Ik vond dat juist een pluspunt. (Ik kan inmiddels op de lokale kerstmarkt een kraampje optuigen met oplaadkabels en ladertjes....BounceMeister schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:39:
Ik heb deze tablet gisteren binnengekregen (190 euro bij coolblue, d.m.v. 10 euro "eurosparen" van 2 pakken chocomel).
De verpakking is erg klein, er zit echt niks bij. (wist ik al, maar toch)....
Aan de andere kant krijg je dan wel een la vol met laders inderdaad, terwijl ik nu zo'n 6-poorts lader heb met drie 2,4A usb poorten en drie 1A usb poorten.
Op de aan/uit knop hebben ze alleen een groen puntje aangebracht.
MuziekLiefhebbert
Klopt. Ik kreeg zojuist de ota gepushed. Android 6.0. Voor zover ik kan zien werkt alles goed. Nu maar hopen dat het net zo'n batterijboost geeft als bij mijn Nexus 5.Von Henkel schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:16:
Vandaag is voor de Shield K1, Rom 6.0 gereleased ..
Zo lekker snel, toch weer een goede keuze geweest die Shield.
MuziekLiefhebbert
Ik kreeg het net niet voor elkaar om de OTA te installeren over m'n 5.1.1 rooted + customer recovery.
Heb daarom getracht de stock image te installeren, maar kwam er achter dat deze niet te downloaden is voor de K1. Daarom de 'normale/oude' Nvidia Tablet image geïnstalleerd. Helaas is hier nog geen OTA voor ><
Weet één van jullie de stock image voor specifiek de K1 te vinden?
[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 21-12-2015 21:17 ]
Ook zie ik dat een aantal apps niet meer werken. Hmmmpff.
Dacht dat het aan het toewijzen van SD kaart naar interne geheugen het probleem was, dat was het blijkbaar niet.
Helaas weet ik niet waar de stock OTA te vinden is, de mijne kan ik nog terug zetten in fabrieks modus.Smultie schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:17:
Zal de vraag hier ook maar stellen.
Ik kreeg het net niet voor elkaar om de OTA te installeren over m'n 5.1.1 rooted + customer recovery.
Heb daarom getracht de stock image te installeren, maar kwam er achter dat deze niet te downloaden is voor de K1. Daarom de 'normale/oude' Nvidia Tablet image geïnstalleerd. Helaas is hier nog geen OTA voor ><
Heb je al gekeken op XDA of er al iemand een gerooted 6 OTA neergezet heeft? Zo niet: zal vast een dezer dagen gebeuren.
Want a cookie?!
Here you goSmultie schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:17:
Zal de vraag hier ook maar stellen.
Reactie op mijn eigen vraag: Het was een kwestie van opnieuw opstartenSannieboy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 00:09:
Krijgen jullie ook de vraag in de camera app (na de update naar 6.0) om een SD kaart in te zetten? Zit in mijn geval al een SD kaart in namelijk.
Ook zie ik dat een aantal apps niet meer werken. Hmmmpff.
Dacht dat het aan het toewijzen van SD kaart naar interne geheugen het probleem was, dat was het blijkbaar niet.
Zoals ik er nu vluchtig naar heb gekeken, werken alle apps op mn tablet zonder probs.
Geen idee hoe hij dat zelf gaat toewijzen, de optie om naar sd te verplaatsen is er niet meer.
Alleen is de store niet zo handig, je kan apps die je ooit hebt geïnstalleerd niet sorteren, op datum bijvoorbeeld.
YouTube: How SD Cards Work with Android Marshmallow / M / 6.0 with Nvidia Shield K1 Tablet
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
De software voor mijn VPN tunnel werkt onder deze versie juist wel :-)
En ik ben zo iemand die dat ding dus vrijwel alleen voor het gamen gebruikt. En eerlijk is eerlijk, na wat, langer dan een jaar begin ik dat nu pas eindelijk wat vaker te doen
Vorige maand pas eindelijk Doom toch ook maar eens aangeschaft. Die moet en zal ik (uit) spelen.
En misschien een gekke vraag, maar is het mogelijk (draadloze) keyboard / muis erop aan te sluiten?
Niet vergeten dat je ook veel games, die je nu op een pc moet spelen, kan streamen. Dat is één van de selling points.
Ik heb er een BT keyboard en muis op aangesloten.
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.