[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.843 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Chakotay schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Hij is wel ingeschreven, maar Marussia beslist morgen pas of ze met 0, 1 of 2 auto's gaan rijden.
Contractueel zijn ze verplicht om de race te rijden. Maar als ze om deze situatie niet willen racen zal de FIA dat denk ik wel accepteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Marussia zal met 1 auto rijden:
http://www.nu.nl/sport/38...vervanger-in-bianchi.html

Ik weet nog niet of ik dit wel slim vind, maar ik begrijp de beslissing.

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2014 07:43 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Mja, aan de ene kant wel; maar juist voor dit soort gevallen heeft ieder team ook een reservecoureur in dienst natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergie op 10-10-2014 08:02 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bergie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:01:
Mja, aan de ene kant wel; maar juist voor dit soort gevallen heeft ieder team ook een reservecoureur in dienst natuurlijk.
Dat, en ze geven nu hun directe concurrentie in het kampioenschap een plek cadeau. Ik vermoed dat het niet uitmaakt, ook omdat Rossi niet zomaar het uitstekende niveau Bianchi kan evenaren waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was hetzelfde bij Ferrari toen Massa zijn ongeluk had toch? Wel een reserverijder, maar toch niet rijden.

Beetje vreemd, maar zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:10:
Was hetzelfde bij Ferrari toen Massa zijn ongeluk had toch? Wel een reserverijder, maar toch niet rijden.

Beetje vreemd, maar zal wel aan mij liggen.
Dat kwam omdat het tijdens een GP weekend gebeuren en dan mag je niet van coureur veranderen (FP1 uitgesloten). Ze moeten door de week een rijdersbezetting doorgeven en daar blijft het dan ook bij.

Zelf vind ik het niet vreemd. Er zijn genoeg andere 'milde' ongelukken te bedenken waar het wel loont om een reserve rijder in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo te zien hebben ze Badoer toen in de auto gezet: Wikipedia: 2009 European Grand Prix

Al had hij net zo goed niet kunnen rijden natuurlijk :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Precies, Badoer was toen de vervanging, vanaf de eerstvolgende Grand Prix.
Die was me toch een drama btw, ik heb me scheef gelachen in de qualificaties, die man raakte nog geen apex....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:16:
Die was me toch een drama btw, ik heb me scheef gelachen in de qualificaties, die man raakte nog geen apex....
Fisichella deed het ook niet geweldig in de Ferrari, terwijl hij met de Force India dat jaar om podiumplekken kon strijden. Gaf toch wel aan dat het een verschrikkelijk moeilijke sport is om in uit te blinken :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

XyritZz schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:25:
[...]

Fisichella deed het ook niet geweldig in de Ferrari, terwijl hij met de Force India dat jaar om podiumplekken kon strijden. Gaf toch wel aan dat het een verschrikkelijk moeilijke sport is om in uit te blinken :).
Helemaal waar. Dat soort prestaties tonen wel aan dat de coureurs toch ontzettend goed zijn, en dat het echt niet simpel is om dat ding te rijden op de limiet :)

Eerste indruk van de baan, lijkt een leuke uitdagende baan, met een aantal moeilijke bochten waar mensen onder druk wel fouten kunnen maken. Nadeeltje, in bocht 2 (die 90 graden knik voor de lange linkerbocht) liggen niet van die drempels, dus het afsteken van die bocht, links of rechts kost je absoluut geen tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heerlijk dat glasvezel, kan ik eindelijk via mijn satelliet ontvanger de vrije training streamen naar mijn tweede scherm op mijn werk. :p

Via ADSL was de upload te traag. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

No shit, fp1 gewoon op BBC . Das nog eens een verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
MikeyMan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:58:
No shit, fp1 gewoon op BBC . Das nog eens een verrassing!
Het hele weekend is live op de BBC :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rosberg klaagt al de hele training over vreemde vibraties bij veel stuuruitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hij is wel de snelste.... Voor wat het waard is op een vrijdag.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

asing schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:21:
Hij is wel de snelste.... Voor wat het waard is op een vrijdag.
De verwachte track-evolution is zo'n 4~6 seconden, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt. En het verschil is een whopping 65 duizendste :+

Geen idee waar de RedBulls mee bezig zijn, 12e en 14e

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:22:
[...]

De verwachte track-evolution is zo'n 4~6 seconden, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt. En het verschil is een whopping 65 duizendste :+

Geen idee waar de RedBulls mee bezig zijn, 12e en 14e
Ze hadden het er over dat ze teveel wing rijden op basis van de simulaties.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Mooi om Grosjean weer "There is no power!" te horen roepen... Die gaat erg blij zijn met Mercedes-motoren volgend jaar :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Chakotay schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:42:
Mooi om Grosjean weer "There is no power!" te horen roepen... Die gaat erg blij zijn met Mercedes-motoren volgend jaar :P
Ben benieuwd OF hij mag blijven.
Er waren bronnen die zeiden dat Grosjean bij Lotus zat omdat hij Fransman is voor Renault (kan ze zo even niet vinden).

Nu ze dus naar Duits gaan, ligt het echt aan Lotus wat ze met Grosjean doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vettel is duits :+

Of Alonso, die overal kan rijden waar hij wil :+

[ Voor 59% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ze hebben de Maldozer toch al voor het geld? Een coureur die kan rijden ernaast is ook wel zo nuttig :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Eric Bouillier wàs Frans ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Nu niet meer dan? :9

Het beste wat Lotus de laatste jaren had was Kimi. En ze hadden moeite om hem te betalen. Knaldonado zit er om het geld maar er staat me iets bij dat zijn grootste sponsor (het ministerie van sport van zijn land) de kosten niet meer kon verantwoorden dus die geldstroom zou ook zomaar kunnen stoppen.

Gezien de situatie zou Grosjean wel eens vervangen kunnen worden door nog een pay driver.

Overigens zijn er meer teams die het eigenlijk niet kunnen betalen (Sauber, Caterham) dus er zijn gegarandeerd meer mensen met een geldige superlicentie dan stoeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ryur schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Ben benieuwd OF hij mag blijven.
Er waren bronnen die zeiden dat Grosjean bij Lotus zat omdat hij Fransman is voor Renault (kan ze zo even niet vinden).

Nu ze dus naar Duits gaan, ligt het echt aan Lotus wat ze met Grosjean doen.
Grosjean presteerde niet slecht tweede helft vorig jaar, gingen eerder dit jaar nog geruchten dat hij één van de kanshebbers is bij McLaren. Ook ivm Boullier die wel gecharmeerd is van Grosjean.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En Kimi ging toen achteruit. Ik denk eerder dat Lotus niet twee gelijkwaardige auto's op de baan kan zetten. Ook toen waren er al forse geldproblemen. Nadat bekend was dat Kimi naar Ferrari ging, ging 'opeens' zijn performance ook achteruit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:54:
En Kimi ging toen achteruit. Ik denk eerder dat Lotus niet twee gelijkwaardige auto's op de baan kan zetten. Ook toen waren er al forse geldproblemen. Nadat bekend was dat Kimi naar Ferrari ging, ging 'opeens' zijn performance ook achteruit.
Klopt, maar Grosjean liet toen wel zien dat met de juiste ondersteuning hij een prima eerste coureur kan zijn voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Button en z'n McLaren zien er behoorlijk happy uit vandaag :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:25
lijkt er op dat Mercedes McLaren een afscheid cadeau heeft gegeven en deze keer wel de goede motoren naar McLaren toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RedBull bakt er nog steeds niet van, of hebben ze beide nog niet op de zachte compound gereden?

De McLarens zien er goed uit dit weekend. De wagen ziet er ook heel stabiel uit.

Hamilton bijna een seconde los :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
Chakotay schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:08:
Ze hebben de Maldozer toch al voor het geld? Een coureur die kan rijden ernaast is ook wel zo nuttig :)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Op Sky hebben ze het over Vettel / Alonso bij McLaren volgend jaar...

De McLarens zitten qua race-pace zeer dicht op de Mercedes wagens. Toont wel aan dat de simulator bij McLaren behoorlijk goed is, want hun voorbereiding moet gewoon heel goed zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Red flag... RIC met een drivetrain probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:20:
Op Sky hebben ze het over Vettel / Alonso bij McLaren volgend jaar...
Dat lees ik ook steeds vaker. Zou wel een behoorlijke stunt zijn.
Maar dat zou denk ik betekenen dat Ferrari Hamilton gaat proberen los te weken bij Mercedes, wat weer zou betekenen dat de weg voor Alonso naar Mercedes alsnog vrij komt. Alonso wil volgens mij vooral zo snel mogelijk naar Mercedes.

In Spaanse media vandaag heel veel geruchten over Alonso. Movistar (=Telefonica, telefonie provider) zou graag de F1 in willen, mogelijk als hoofdsponsor van een team, en zou dat met Alonso bij McLaren willen doen. Maar ook een deal Movistar-Blackberry bij Mercedes zou tot de mogelijkheden behoren.

Een ander gerucht suggereert dat Alonso icm een investeerder zich inkoopt bij McLaren en zo mede eigenaar van het team wordt, naast coureur.

We zullen het binnenkort wel zien vermoed ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 10-10-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

mede egienaar... interessant "Fernando is faster than you. Can you confirm you understood this message?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik denk dat er nog wel wat verassingen inzitten qua coureurs. Ik hoop alleen dat Hamilton slim is en niet verhuisd het komende jaar. De Mercedes heeft zo'n voorsprong...

Daarnaast zou de situatie Vettel/Alonso bij McLaren de weg vrij maken voor bijvoorbeeld Hulkenberg of Grosjean in een Ferrari, wat me ook wel gaaf lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gert_jan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:51:
lijkt er op dat Mercedes McLaren een afscheid cadeau heeft gegeven en deze keer wel de goede motoren naar McLaren toe
Is Mercedes gewoon geschrokken van de pace van McLaren is Australië en zijn ze daarna afgeknepen? En nu willen ze McLaren weer graag voor de Red Bulls hebben en hebben de teugels weer laten vieren.

Gewoon random brainfart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Roamor schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Is Mercedes gewoon geschrokken van de pace van McLaren is Australië en zijn ze daarna afgeknepen? En nu willen ze McLaren weer graag voor de Red Bulls hebben en hebben de teugels weer laten vieren.

Gewoon random brainfart.....
Soms zou je het bijna denken. Maar ik kies dan toch maar om te geloven dat het niet op die manier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ik hoop dat Grosjean nog een de mogelijkheid heeft om te laten zijn wat hij kan in een top-auto, want aan het begin was hij niet bijzonder, maar hij heeft laten zien, dat hij de capaciteiten heeft om te groeien, dit in tegenstelling tot knaldonado.
Als Grosjean weggaat bij Lotus, zou Kobayashi hem niet kunnen opvolgen bij Lotus?
De combi Vettel / Alonso lijkt mij erg uitdagend, maar aan de andere kant, de combi Raikkonen en Alonso leek mij ook het recept voor onenigheid, maar dat valt ook erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Juncto schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:51:
Ik hoop dat Grosjean nog een de mogelijkheid heeft om te laten zijn wat hij kan in een top-auto, want aan het begin was hij niet bijzonder, maar hij heeft laten zien, dat hij de capaciteiten heeft om te groeien, dit in tegenstelling tot knaldonado.
Als Grosjean weggaat bij Lotus, zou Kobayashi hem niet kunnen opvolgen bij Lotus?
De combi Vettel / Alonso lijkt mij erg uitdagend, maar aan de andere kant, de combi Raikkonen en Alonso leek mij ook het recept voor onenigheid, maar dat valt ook erg mee.
Ja, omdat ze totaal niet bij elkaar in de buurt rijden, dus geen reden voor onenigheid.

Vettel en Alonso bij McLaren, dat wordt ruzie. Want Alonso. En Vettel gaat niet voor hem onderdoen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Als je echt heibel in de keet wil hebben moeten beide Mercedes coureurs op de 1e rij staan in de laatste race. Degene die wint is WK. Dan heb je vuurwerk. Dan krijgen we Senna achtige taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Als ze zo dicht bij elkaar blijven in de puntentelling zou het maar zo kunnen natuurlijk :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als Hamilton zo doorgaat en Rosberg heeft nog een keer pech, kan het ook zomaar gedaan zijn natuurlijk...

Maar, laten we daar niet vanuit gaan, en hopelijk kunnen we genieten van een mooi en eerlijk gevecht. Bij een aanrijding tussen die 2 op de baan zie ik ook zomaar een van de twee gediskwalificeerd worden als dat de titel beslist, zeker als de veroorzaker er de titel mee denkt te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Met de dubbele punten in Abu Dhabi moet het volgens mij wel heel gek lopen dat het voor die tijd al beslist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan hebben die dubbele punten geen zin meer, tenminste voor de eerste twee plaatsen. Met 25/18 punten was het ook duidelijk.

Edit: zelfde gedachten als hierboven dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jolke op 10-10-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het is jammer dat Ricciardo al zo ver achterop ligt want ik had ze er alle twee wel af willen zien gaan en dan de 3e er met het WK vandoor gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iichel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:12:
Met de dubbele punten in Abu Dhabi moet het volgens mij wel heel gek lopen dat het voor die tijd al beslist is?
3 races voor Abu Dhabi:
Als Hamilton ze allemaal wint tot Abu Dhabi, en Rosberg wordt 2 maal 2e en valt 1 maal uit, heeft hij een marge van, 49 punten :+ Dus ja, dat wordt ontzettend lastig om het voor Abu Dhabi te beslissen.

Mocht 1 van de 2 genoeg los zijn, dat hij de ander kan laten winnen en nog kampioen kan worden, zal de strijd op de baan echt wel meevallen, want dan zijn ze beiden slim genoeg om de plek te pakken die het kampioenschap garandeerd.

Overigens denk ik wel dat het een nadeel is voor Rosberg dat de race met dubbele punten op de baan plaatsvindt waar Hamilton altijd heeft laten blijken vreselijk snel te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Als Hamilton er nog 2 wint dan mag Rosberg Abu Dhabi winnen en is Hamilton nog kampioen. Ik hoop echter dat ze met een paar punten verschil aankomen en dat er echt gevochten moet worden voor het WK.

Ik denk dat de coureurs wel zo slim zijn om het op een race incident te laten lijken en niet zoals Senna destijds iemand bewust van de baan rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop dat er geen aanrijding aan te pas komt, dat zou echt een zware smet zijn op het kampioenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Laatst online: 02-09 22:56
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:16:
Bijnaam van Luca Badoer was toen "Look how Bad you are". :) Daar kon hij niet zo om lachen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:36:
Ik hoop dat er geen aanrijding aan te pas komt, dat zou echt een zware smet zijn op het kampioenschap...
Zoals het filmpje dat gisteren van Prost/Senna gepost werd.

[ Voor 65% gewijzigd door Jolke op 10-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Fernando en Marco gingen even een biertje samen drinken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

fynrd1 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:48:
Fernando en Marco gingen even een biertje samen drinken.
Is dat allemaal hoe het echt gegaan is, of is dat hoe het zou kunnen zijn gegaan in de ogen van de schrijver?
It’s said it was terminated by a furious Alonso telling the boss he was a son of a bitch and storming out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
AzzKickah schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:07:
[...]

Is dat allemaal hoe het echt gegaan is, of is dat hoe het zou kunnen zijn gegaan in de ogen van de schrijver?

[...]
Dat was dus ook wat ik dacht.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Als het gesprek in het Italiaans was geweest zou het mogelijk heel goed kunnen. :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Op een bepaald punt op het circuit in Sochi zit aan de rechterkant (in beeld dus links als je de auto's van voren aan ziet komen rijden) openingen in de muur. Waar marshalls en misscien ook JCB's het circuit op en af kunnen. Maar waar de muur weer begint is er geen overlappend stukje zeg maar, of dat het in een bocht loopt.
Gewoon zo een stuk uit de muur. Als daar iemand een klapband krijgt of door andere reden frontaal of zijwaarts recht op die hoek klapt... :X

Ziet er niet veilig uit, wil ik maar zeggen.

Oh ja en dat de 'poppetjes' van het andere team opzij moeten stappen en/of slangen aan de kant moeten houden en uberhaupt in de baan van de optrekkende auto staan in de pitlane zie ik ook nog wel veranderen. Dat gaat geheid een keer mis en het is wonderbaarlijk dat dat nog altijd goed is gegaan (er is wel eens een slang meegetrokken (Massa dacht ik..?) maar geen mensen).

Nu we toch bezig zijn :+

[ Voor 28% gewijzigd door AzzKickah op 10-10-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 15:32
AzzKickah schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:36:
Op een bepaald punt op het circuit in Sochi zit aan de rechterkant (in beeld dus links als je de auto's van voren aan ziet komen rijden) openingen in de muur. Waar marshalls en misscien ook JCB's het circuit op en af kunnen. Maar waar de muur weer begint is er geen overlappend stukje zeg maar, of dat het in een bocht loopt.
Gewoon zo een stuk uit de muur. Als daar iemand een klapband krijgt of door andere reden frontaal of zijwaarts recht op die hoek klapt... :X

Ziet er niet veilig uit, wil ik maar zeggen.

Oh ja en dat de 'poppetjes' van het andere team opzij moeten stappen en/of slangen aan de kant moeten houden en uberhaupt in de baan van de optrekkende auto staan in de pitlane zie ik ook nog wel veranderen. Dat gaat geheid een keer mis en het is wonderbaarlijk dat dat nog altijd goed is gegaan (er is wel eens een slang meegetrokken (Massa dacht ik..?) maar geen mensen).

Nu we toch bezig zijn :+
Dat was Albers.
Oh nee dat was een benzineslang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Arjantje72 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:58:
[...]

Dat was Albers.
Oh nee dat was een benzineslang :+
Ik bedoel die luchtslangen die ze aan de kant houden (in de FP's zonder helm op) als de auto achter hun wegrijdt van de plek waar de pitstop gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

De slangen waar de wheelguns aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja die ja. Dat is wat korter en handiger omschreven inderdaad :P

En nu we toch aan het klagen zijn, de baan in Sochi is wel leuk, maar hoe het er allemaal uitziet vind ik maar niks. Allemaal beton, fancy gebouwtjes, asfalt en opgeschilderde kleurtjes om het er wat leuker uit te laten zien. Geen groen, geen grind, geen bomen.

Niks aan om naar te kijken als plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ach, Korea/VS is niet veel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:25:
Ja die ja. Dat is wat korter en handiger omschreven inderdaad :P

En nu we toch aan het klagen zijn, de baan in Sochi is wel leuk, maar hoe het er allemaal uitziet vind ik maar niks. Allemaal beton, fancy gebouwtjes, asfalt en opgeschilderde kleurtjes om het er wat leuker uit te laten zien. Geen groen, geen grind, geen bomen.

Niks aan om naar te kijken als plaatje.
Tjah, als je alleen maar iets mooi vindt als er natuur in zit, kun je elke stads-gp wel wegvinken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Martinspire schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:46:
[...]

Tjah, als je alleen maar iets mooi vindt als er natuur in zit, kun je elke stads-gp wel wegvinken.
Tuurlijk niet. Monaco is toch juist prachtig? Dat is niet gekunsteld, dat loopt door een echte stad met echte sfeer.

Dit is net als Valencia bijv., of Abu Dhabi. Een asfalt-plein met witte lijnen. Heeft niks geen sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:10
Wat betreft omgeving zouden ze net zo goed in Korea of India kunnen rijden, uitstraling is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:46:
Het gaat uiteraard om omgevingen die niet volledig vormgegeven en kunstmatig zijn. De nieuwe banen zijn Almere, de oude Utrecht of Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het is niet het circuit wat het gaaf maakt, het zijn een kenmerkend aantal bochten. Die zijn zo technisch en je hebt zulke stalen cohones nodig om er hard doorheen te gaan dat het heel gaaf wordt.

Dus, als we een circuit mochten samenstellen uit beroemde stukjes asfalt, welke zouden we nemen?

Ik denk dat iedereen meteen deze 2 gaat noemen :

Eau Rouge :

Parabolica :

Ik voeg toe : Cork Screw Laguna Seca

En een stukje Pflanzgarten (NÜrburgring)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dDAVBrCOzqs]

Vanf de top van de heuvel tot na de bocht. :9 Je valt eerst naar beneden, je kan rechtuit sturen, maar voor je gevoel klopt dat niet en dan onderaan heb je een zwabberende auto en moet je ineens rechtsaf. De eerste keer heb je bijna een schone broek nodig zo eng was het, maar het blijft een gave bocht.

[ Voor 51% gewijzigd door asing op 10-10-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mweh?! Ze zeggen op Sky (tijdens FP2) dat Maldonado een 10-place grid penalty heeft vanwege een 6e engine unit, maar daarvan heeft er al 5 in Suzuka ingelost en de overige 5 zal ie hier in Sochi inlossen :?

Sinds wanneer mag je een grid penalty verspreiden over meerdere races :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
AzzKickah schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:19:
Mweh?! Ze zeggen op Sky (tijdens FP2) dat Maldonado een 10-place grid penalty heeft vanwege een 6e engine unit, maar daarvan heeft er al 5 in Suzuka ingelost en de overige 5 zal ie hier in Sochi inlossen :?

Sinds wanneer mag je een grid penalty verspreiden over meerdere races :?
Heel simpel : stel dat een Caterham een 6e blok moet, die lachen erom. Staan ze 1 plek meer naar achteren. O-)

Als je dus in de qualificatie 10e staat, start je vanaf plek 20. Wordt je 20e, dan ga je 4 plaatsen naar achteren en de 6 restende plaatsen gaan naar de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En in het geval van Caterham heb je geen GP's genoeg om je straf volledig in te lossen :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je neemt ze maar max 2 races mee, dus vorige race 5 en stel nu dat je 3 plaatsen naar achter gezet word dan vervallen de overige 2 plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Sky F1 over de F1 pers conferentie over bianchi's ongeluk op suzuka:

Er zijn filmbeelden van de CCTV getoond:
Bianchi ging door dezelfde plas water als Sutil, brak uit, corrigeerde en vloog eraf.

Van de rest van de racers: weinig mensen liftten en liftten erg weinig.

Groene vlag op post 12 was correct gezwaaid

Dubbel geel was genoeg voor de situatie van Sutil, safety car was niet nodig want de auto stond ver van de baan af. Ze dachten niet dat de SC nodig was, het was zo routine, ging al jaren zo.

Met ingang van morgen, een test om alle autos af te remmen (bijv pit lane limiter).
De FIA gaat bepalen hoeveel de coureurs liften, niet de coureurs zelf.

De FIA bood de kans om de race naar voren te halen. Honda, de promotor, wou dat niet.

Ze zullen kijken naar het wijzigen van de recovery vehicle met bijv een skirt. De JCB's blijven, kranen hebben een te kleine radius.

De heli kon niet landen bij het ziekenhuis, daarom geen heli. Het zou voor Bianchi geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Gaan ze nu serieus Honda de schuld proberen te geven? Want al die duizenden mensen die hun vakantie/vrijedag zo al geplanned hadden zullen we maar even vergeten? Race later beginnen kan altijd, vroeger is gewoon nooit handig want dan staat de helft van je publiek nog in de file naar de baan toe.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Martinspire schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:24:
Gaan ze nu serieus Honda de schuld proberen te geven? Want al die duizenden mensen die hun vakantie/vrijedag zo al geplanned hadden zullen we maar even vergeten? Race later beginnen kan altijd, vroeger is gewoon nooit handig want dan staat de helft van je publiek nog in de file naar de baan toe.
Nouja, niet echt de schuld geven. Ik snap Honda ook, om dezelfde redenen dat jij zegt.

Maar het is gewoon alle feiten op tafel leggen. De FIA werd verweten dat ze de race niet wilde verplaatsen, Olav zei het ook tijdens zijn commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 12-09 11:05

Keida

dr.

Daar gaat weer een Renault motor van Ricciardo.

laat maar, kennelijk zendt BBC de FP1 van gisteren uit hehe

[ Voor 42% gewijzigd door Keida op 11-10-2014 09:54 ]

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bijzonder circuit, hopelijk wordt de race wel leuk. met nog 40m in de practice nu rode vlag.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Magnussen hield hem trouwens wel knap onder controle, als je die onboard zag had hij zomaar vol in een muur kunnen staan

Loopt de klok trouwens altijd door tijdens red flag? Of zetten ze die stil als lijkt lang te gaan duren?

[ Voor 31% gewijzigd door Polbeer91 op 11-10-2014 10:27 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Klok loopt gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Polbeer91 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:26:
Loopt de klok trouwens altijd door tijdens red flag? Of zetten ze die stil als lijkt lang te gaan duren?
In de FP loopt hij door.
In de Qually & de race stopt de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Thanks, moet ik toch wat vaker de FP's kijken

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Het grote probleem dit weekend is ook dat de GP2 & de GP3 straks ook nog moeten rijden.
Als er iets uitloopt, loopt alles uit ;)

(over een uurtje bijv de GP3, aanrader!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:32:
Het grote probleem dit weekend is ook dat de GP2 & de GP3 straks ook nog moeten rijden.
Als er iets uitloopt, loopt alles uit ;)

(over een uurtje bijv de GP3, aanrader!)
Is GP3 nog ergens te kijken? En is dat kwali of 1ste race?

Trouwens om 1100 de F3 op Imola met Verstappen op P15 Ocon op pole

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Dat zal de 1e race zijn. Ik kijk via een stream maar die mag ik niet op 't forum delen. Wellicht dat BBC/SkyF1 het uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
Is de race trouwens morgen al om 13u? Volgens http://www.formula1.com/r..._930/circuit_diagram.html wel, of gaat hier is mis met tijdzones?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polbeer91 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:45:
Is de race trouwens morgen al om 13u? Volgens http://www.formula1.com/r..._930/circuit_diagram.html wel, of gaat hier is mis met tijdzones?
Dat kan best Sochi is +4 Zulu dus dat zou kloppen. Krijg je dus weer dat het te lang kan gaan duren en te donker word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:37:
[...]

Is GP3 nog ergens te kijken? En is dat kwali of 1ste race?
1ste race (de "feature" race). Vanmiddag GP2 zelfde.
Ik kijk gewoon op Sport1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Polbeer91 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:45:
Ja race is morgen om 13:00 uur.
Dus 12:00 - 13:00 voorbeschouwing op Sport 1 (die naar Sport 1 kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen lelijk circuit vooralsnog elke camera hoek lijkt boeiend, zeker met de bergen op de achtergrond, en natuurlijk het olympisch dorp.

Met deze zon erbij lijkt een GP kaartje bij voorbaat geen miskoop, maar mbt race qualiteit moet morgen pas duidelijk worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

nu live verstappen...
http://www.fiaf3europe.com/livestream.html

start 15de --> eind ronde 1 --> 9 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Q-bone op 11-10-2014 11:09 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max bij de start van P15 naar P9 gegaan. 2 auto's uitgevallen waaronder Ferruccio. SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Grid penalty for MAG? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iichel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:10:
Grid penalty for MAG? Heb ik iets gemist?
Versnellingsbak moet geloof ik gewisseld worden.
In iedergeval:
5 plekken straf voor Hulkenberg en Maldonado.

F3 SC in this lap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ah okay, dan zal het wel een suspension failure geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
iichel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:13:
De FIA bood de kans om de race naar voren te halen. Honda, de promotor, wou dat niet.
Martinspire schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:24:
Het zit iets anders met de race in Japan. Met het toegangskaartje voor de F1 koop je meteen een treinkaartje. Dan stap je wat eerder op zou je zeggen. Maar dat gaat niet, want dat treinkaartje is weer een plaatsbewijs voor een bepaalde trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Massa eruit in Q1. Fuel pressure problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Wat een lelijk circuit hebben ze hiervan gemaakt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Goron schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:29:
Wat een lelijk circuit hebben ze hiervan gemaakt zeg.
Yep. Alleen maar grijs, blauw, rood, wit, beton, Rolex, Pirelli, DHL en FlyEmirates. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 19:21
Eens, inspiratie- en sfeerloos komt het over.... jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Het is gewoon een Russische Valencia. De cameraposities die vooral voor sponsoren zijn helpen ook niet mee. Zou mooi zijn als de trackside advertising weer terug naar de circuits gaat, het wordt nu wel een eenheidsworst.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vettel, toe maar. En die Ferrari is al niet snel, dat wordt niet best volgend jaar :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wel grappig dat ze iets op exit van de laatste bocht geprojecteerd hebben. "blabla bla bla you."
Waarschijnlijk is het iets voor Bianchi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
iichel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:58:
Wel grappig dat ze iets op exit van de laatste bocht geprojecteerd hebben. "blabla bla bla you."
Waarschijnlijk is het iets voor Bianchi?
Jep "Keep Strong Jules" als ik het goed zag.
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.