[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.842 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

http://f1today.net/nl/nie...end-bij-mclaren-voor-2015

Niet heel duidelijke bronnen maar Hamilton terug naar McLaren lijkt me zo onwaarschijnlijk..? Hij is er net weg en hij zit momenteel in een winnende auto. Waarom zou ie een winnend team verlaten voor een team waar ie al gereden heeft?

Het zou me verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:29:
Ik vind die hele discussie zo grappig hier over geel en langzamer rijden enz. Dit is toch gewoon een freak ongeval wat moeilijk te voorkomen is? Ik denk dat Bianchi net zo stuk was geweest als die JCB er niet had gestaan. Moeilijk te concluderen nog maar waarschijnlijk ook gewoon de fout van Bianchi zelf omdat ie veel te hard reed...

Zijn volgens mij weinig gevallen dat er echt iets fout ging terwijl er marshalls aanwezig waren OP de baan. Heb het niet over rondvliegend debris zoals die marshall toen.
In F1 bestaan er eigenlijk geen "Freak-Accidents" aangezien ze daar ongeveer naar op zoek zijn, normale botsing met bv een vrachtwagen in een rotonde, of kop-staart omdat je voorligger moet remmen voor een fietser kom je in de F1 bijna nooit tegen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Lewis heeft volgens mij altijd een goede band gehad met Ron Dennis, dus zo gek hoeft het niet te zijn, Lewis heeft nog de tijd om mee te bouwen, aan een succesvol team, Alonso juist niet.
Lewis heeft eht niet erg naar zijn zin bij Mercedes, volgens mij, want hij heeft al meerdere keren aangegeven dat hij het idee heeft dat Nico Rosberg beter materiaal krijgt dan hij.
Bij mijn weten is de verstandhouding tussen Button en Hamilton wel oke geweest, dus als Button blijft (hetgeen ik persoonlijk wel op hoop) dan weet Hamilton ook wat voor teamgenoot hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik zie Vettel ook eerder naar Mercedes gaan dan naar Ferrari

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Als Lewis een kans wil maken op het WK van 2015 dan moet hij bij Mercedes blijven, en Mercedes wil hem ook graag houden. Als er geen gekke dingen gebeuren zie ik Lewis dit jaar ook wereldkampioen worden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
Gaat het Hamilton alleen om het winnen, dan zijn wellicht de kansen bij Mercedes te blijven groter. Maar na alle frustratie en incidenten met het team(leiding) en Rosberg, kan ik me ook wel voorstellen dat hij naar een ander team wil.
Vraag me af of hij naar McLaren terug wil voor hetzelfde salaris als waarmee hij daar vorig jaar was. En dus de vraag of Ron Dennis hem betaald naar zijn behaalde prestaties, i.e. wereldkampioen. Maar misschien loop ik bij dat laatste voor op de feiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Wie is eigenlijk de test/reserve coureur van Marussia op dit moment?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Rossi, toch? En anders kan Frijns zich nog aanmelden :-)

[ Voor 65% gewijzigd door Juncto op 08-10-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Owja, zal idd Rossi zijn. Kon het op de site van Marussia zo snel niet vinden dus dacht dat ze geen vaste test/reserve coureur hadden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Bergie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:09:
Wie is eigenlijk de test/reserve coureur van Marussia op dit moment?
Rossi, of die nieuwe Will Stevens.

Ben benieuwd eigenlijk wie ze zouden inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

AzzKickah schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:24:

Niet heel duidelijke bronnen maar Hamilton terug naar McLaren lijkt me zo onwaarschijnlijk..? Hij is er net weg en hij zit momenteel in een winnende auto. Waarom zou ie een winnend team verlaten voor een team waar ie al gereden heeft?

Het zou me verbazen.
En hier alweer ontkracht. F1today vertrouw ik altijd niet zo...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Ik las net dat Marussia mogelijk maar 1 auto laat rijden, maar nu vraag ik mij af of dit gevolgen gaat hebben voor de maximaal 5 motoren die gebruikt mogen worden, want de regel van 5 motoren per seizoen is natuurlijk gebaseerd op deelname tijdens alle GP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Ik zei dat gister ook tegen iemand, maar die zei dat ze niet met maar 1 auto mogen rijden. Weet iemand of dat klopt? Ze kunnen dan natuurlijk officieel Rossi laten rijden en vervolgens met "technische problemen" binnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Juncto schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:21:
Ik las net dat Marussia mogelijk maar 1 auto laat rijden, maar nu vraag ik mij af of dit gevolgen gaat hebben voor de maximaal 5 motoren die gebruikt mogen worden, want de regel van 5 motoren per seizoen is natuurlijk gebaseerd op deelname tijdens alle GP's.
Is het zelfs niet zo dat je als team verplicht bent om twee auto's te laten rijden? Goed, dit zijn bijzondere omstandigheden en Marussia zal op coulance kunnen rekenen maar één auto teams zijn nog nooit toegestaan in de F1.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Gewoon met rossi rijden maar niet binnen de 107 procent

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Maar dan zegt de FIA "Omdat jullie het al zo zwaar hebben, mag Rossi toch rijden" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Of gewoon Rossi wel laten rijden. Volgens mij was met 1 auto starten idd ook niet toegestaan.

Ik heb trouwens nog geen bron gevonden over Hammond, waarin staat dat hij ook een DAI heeft/had?

[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 08-10-2014 14:36 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Het zou ze miljoenen kosten als Sauber (of Catherham) in een knotsgekke race ineens twee punten pakt.

[ Voor 8% gewijzigd door frankivo op 08-10-2014 14:39 . Reden: +caterham ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Na de dood van Senna en Ratzenberger hebben Williams en SimTek ook met één auto gereden de GP erop. Andere tijden, maar toch. En ik betwijfel of Marussia in een week een nieuw chassis klaar heeft en verscheept naar Rusland, gezien alle handelsoorlogen met dat land.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Het zou me verbazen.
f1today is niet te vertrouwen qua geruchten.

Waar Hamilton ook een probleem mee heeft/had: bij Mercedes hebben ze één strategie en dat is wat het beste is voor Mercedes, niet voor de coureur. Dan krijg je dus die team orders dat Hamilton Rosberg voorbij moet laten (wat helemaal niet gunstig voor hem was).
Bij McLaren heeft iedere coureur ook nog iemand die strategie bepaalt en kijkt wat het beste is voor coureur (en team).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het zou me verbazen.
Dat is wat ik al eerder riep: als Hamilton ook maar het idee krijgt dat Rosberg een voorkeursbehandeling krijgt omdat 'ie Duits is en straks WK wordt dan is Hamilton weg. :P Ik had alleen Vettel verwacht bij Mercedes, en dan Hamilton naar Ferrari en Alonso naar Red Bull. Dat laatste kan alleen niet meer en Horner heeft aangegeven dat Vettel van Ferrari een "zeer lucratief aanbod" heeft gehad (waarna de pers het vervolgens oppakt dat Vettel 100% zeker naar Ferrari gaat volgens Horner). Maar wie weet heeft Mercedes Vettel een nog veel beter aanbod gedaan dan Ferrari. :+

Hamilton samen met Alonso bij McLaren zie ik niet gebeuren, dan zou ik eerder een rustjaar van Alonso verwachten, of dat Raikkonen wederom uitgekocht gaat worden.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Señor Sjon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:50:
Na de dood van Senna en Ratzenberger hebben Williams en SimTek ook met één auto gereden de GP erop. Andere tijden, maar toch. En ik betwijfel of Marussia in een week een nieuw chassis klaar heeft en verscheept naar Rusland, gezien alle handelsoorlogen met dat land.
Ik zag ergens langskomen dat alleen spullen vanuit Japan mee mochten, geen nieuwe onderdelen wegens importrestricties. Dat zal echter al eerder bekend geweest zijn, waardoor alle teams hun reservicechassis en toebehoren ook naar Japan verscheebt hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Señor Sjon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:50:
We hebben hier (als het goed is) niet met een overleden coureur te maken, dus dat punt is discutabel imo. Het is inderdaad wel de vraag of een nieuw chassis op tijd terplaatse kan zijn. De tijden van een T-car liggen alweer even achter ons en het circus heeft ook niet te tijd gehad om eerst even langs de fabriek te gaan.

We zullen het zien.

[edit] als wat Chakotay hierboven post waar is en de teams geen reserve chassis mee hebben genomen, dan kan het niet anders of alleen Chilton beschikt over een auto komend weekend.

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 08-10-2014 15:00 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vettel had een clausule in z'n contract dat hij weg mocht onder bepaalde voorwaarden. Dat kan zijn dat Red Bull te laag geklasseerd is, maar misschien ook dat hij alleen naar een team mag dat lager staat geklasseerd. Dan kan hij wel vrij naar Ferrari, maar niet naar Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die namen hangen er natuurlijk al eerder. Opbouw is niet in een dagje gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
En Marussia is geen Caterham, anders had er wel een scherm gehangen, zodat ze de naam real-time konden ingeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Jolke schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:53:
Gaat het Hamilton alleen om het winnen, dan zijn wellicht de kansen bij Mercedes te blijven groter. Maar na alle frustratie en incidenten met het team(leiding) en Rosberg, kan ik me ook wel voorstellen dat hij naar een ander team wil.
Vraag me af of hij naar McLaren terug wil voor hetzelfde salaris als waarmee hij daar vorig jaar was. En dus de vraag of Ron Dennis hem betaald naar zijn behaalde prestaties, i.e. wereldkampioen. Maar misschien loop ik bij dat laatste voor op de feiten ;)
Bijzonder, ik heb het gevoel dat door het team duidelijk Rosberg als schuldige is aangewezen na de botsing tussen beiden en dat juist Rosberg het totaal niet naar zijn zin heeft bij Mercedes, maar goed, je weet nooit wat er echt intern speelt, zelfde geld weet ie al dat Hammie gaat moven en dat ie volgend jaar absoluut nummer 1 is. Then again, iedereen verklaarde Hammie ook voor gek dat ie naar Mercedes ging omdat ie Schumi op een ronde zetten met de McLaren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:20:
Then again, iedereen verklaarde Hammie ook voor gek dat ie naar Mercedes ging omdat ie Schumi op een ronde zetten met de McLaren.
Nee, dat deed niemand, want iedereen wist al hoever Mercedes was met de "nieuwe" snufjes. Eddie Jordan had al meteen door dat Hamilton de winnaar was toen Mercedes hem gekozen had en liep dat ook van de daken af te schreeuwen. En iedereen luistert naar Eddie, want hij weet dingen. Zelfde met Vettel en Ferrari, dat zei hij vorig jaar al, met die clausules en alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:01
Ik zit me net te bedenken, Vettel wil naar Ferrari maar wat als Ferrari hem niet wil* en Alonso gaat daar weg*, wie krijgt dan dat stoeltje bij Ferrari?

* om wat voor reden dan ook.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
NitroX infinity schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:33:
Ik zit me net te bedenken, Vettel wil naar Ferrari maar wat als Ferrari hem niet wil* en Alonso gaat daar weg*, wie krijgt dan dat stoeltje bij Ferrari?

Als je Ferrari bent en je moet kiezen tussen Vettel en Hulkenberg, waarschijnlijk Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Zou Vettel RB wel vaarwel gezegd hebben als hij geen alternatief had?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Streskip schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:36:
[...]

Als je Ferrari bent en je moet kiezen tussen Vettel en Hulkenberg, waarschijnlijk Vettel.
Geen idee of de cultuur veranderd is, maar willen ze een 2e (bewezen) leider, dan Vettel, willen ze een nieuwe Massa, dan past Hulkenberg daar misschien beter. Tot hij zich bewezen heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iichel schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:51:
Zou Vettel RB wel vaarwel gezegd hebben als hij geen alternatief had?
Die vraag stel ik mezelf ook. McLaren misschien? Of toch Mercedes?

Nog zo één: zou Alonso al bij McLaren getekend hebben als hij geen alternatief had?
Ferrari lijkt steeds minder waarschijnlijk. Toch ook Mercedes dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

NitroX infinity schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:33:

En dat zonder manager. Het lijkt er meer op dat Alonso heeft liggen slapen. Misschien dacht hij dat teams naar hem zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

MrSleeves schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:15:
Misschien dacht hij dat teams naar hem zouden komen.
Zou me niks verbazen hoor, Alonso is toch zeker wel een van de snelste coureurs..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Heeft ie ook gezegd he, dat ie in een positie is om een team te kiezen. Ben benieuwd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Bijzonder, ik heb het gevoel dat door het team duidelijk Rosberg als schuldige is aangewezen na de botsing tussen beiden en dat juist Rosberg het totaal niet naar zijn zin heeft bij Mercedes, maar goed, je weet nooit wat er echt intern speelt, zelfde geld weet ie al dat Hammie gaat moven en dat ie volgend jaar absoluut nummer 1 is. Then again, iedereen verklaarde Hammie ook voor gek dat ie naar Mercedes ging omdat ie Schumi op een ronde zetten met de McLaren.
Rosberg is mentaal veel stabieler. Die laat zich niet zomaar kennen. Je ziet wel eens emoties kort na pech of succes, maar dan houd hij zich nog erg gedeisd vergeleken met Hamilton. Ik vergelijk Rosberg persoonlijk het liefst met de slogan "I'm Mister Perfect". Zijn uiterlijk/stijl, zit bij een goed team, heeft prive prima voor elkaar (getrouwd, "goede/rijke" vrienden/contacten, stabiel), gooit weinig gekke berichten in de pers naar buiten en tijdens het racen probeert hij geen sullige fouten te maken (wat soms betekent dat hij niet inhaalt of trager is).

Hamilton daarintegen hoor je altijd overal tegen op kijken. Een paar jaar terug had hij ook al een keer aangegeven dat hij betere mensen zocht in zijn omgeving om hem te ondersteunen. Zijn teamgenoot Button reageerde daar toen op "die kan je niet altijd kiezen". Je ziet hem altijd ook veel meer overdreven reageren, tot irritatie bij sommigen, of vreugd bij anderen (zoals ik). Ik vind hem op de baan ook gedurfder.

Ik zou alleen niet snappen waarom een persoon als Hamilton terug naar Mclaren zou willen als de geruchtenmolen vollop draait dat Alonso daar ook heen gaat. Volgens mij konden die twee elkaar nog veel erger "pesten" dan Rosberg en Hamilton dat nu doen. Denk aan dat Alonso zijn banden stop in kwalificatie rekte zodat Hamilton net geen ronde meer kon starten. Het zou mij totaal onlogisch lijken, ook met het oog dat Mclaren niet erg lekker mee komt en Mercedes eigenlijk op zijn hoogtepunt nu zit.

Ik zou dan eerder zien dat Alonso bij Mercedes rijdt naast Rosberg.
Hamilton naar Mclaren naast Button (onwaarschijnlijk?) of een rookie/Magnussen.
Vettel naast Raikkonen of een andere coureur (wie weet is Raikkonen het weer beu nu hij elk weekend "setup problemen" heeft)
RBR lijkt al opgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Damian schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:15:
Heeft ie ook gezegd he, dat ie in een positie is om een team te kiezen. Ben benieuwd.
Maar inmiddels niet meer: alleen McLaren is nog over. Blijkt dat die teams niet op Alonso hebben gewacht (waarschijnlijk wilden hun coureurs ook zekerheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het gaat er mij niet om dat iemand cry baby loopt te roepen als het even tegenzit. Ik kijk naar wat iemand doet als hij een stuur in handen heeft. Dus....

Je...Komt...Er...Niet...Langs!

Maar Hamilton uiteraard wel :

Hij is in staat om van plaats 22 naar de top te rijden, dat heb ik Rosberg nog niet zien doen. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:05:
Gelukkig is dit de eerste keer ooit dat een tractor geraakt wordt. :X (let op Liuzzi)

[video]

Maarja, FIA: "Nothing to see here, Carry on !"
Gezien er twee handenvol aan auto's op hetzelfde punt van de baan gaat kan je niet anders dan zoiets zeer uitzonderlijke omstandigheden te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

asing schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:15:
Het gaat er mij niet om dat iemand cry baby loopt te roepen als het even tegenzit. Ik kijk naar wat iemand doet als hij een stuur in handen heeft. Dus....

Je...Komt...Er...Niet...Langs!

[video]
Beetje flauw, die auto's zijn gelijkwaardig dus dat is meer moeite. Plus dat Hamilton daar ook niet helemaal heilig was met wat ze intern hadden afgesproken. Rosberg is wat dat betreft iemand die (doorgaans) doet wat hem gevraagd wordt, waar Hamilton zijn eigen ding doet en zichzelf boven het team zet.
Maar Hamilton uiteraard wel :

[video]

Hij is in staat om van plaats 22 naar de top te rijden, dat heb ik Rosberg nog niet zien doen. :P
Ik vind het mooi om te zien, maar ook opvallend hoe vaak het hem is overkomen. Wel heeft ie daarbij altijd een snelle auto gehad en zie je dat het ook vaak in de regen gebeurt. Nou wil ik niets afdoen aan zijn rijkwaliteiten, maar Rosberg heeft die pech gewoon niet (zoveel). En als ie het wel heeft dan heeft ie er in de race last van (Singapore bv). Je kunt het Hamilton niet echt aanrekenen voor pech hebben, maar het zorgt er wel voor dat de strijd om het kampioenschap nog niet gedaan is.

Ik vind Rosberg de betere coureur en Hamilton de betere racer. Ik hoop zelf echter dat Rosberg wint want die heeft tenslotte het kampioenschap nog nooit gewonnen. Liever een nieuwe kampioen dan 1 die hem toevoegd aan zijn lijstje. Zeker ook de laatste tijd vind ik Hamilton erg egoïstisch en arrogant overkomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik hou van de racer, iemand die met het mes tussen de tanden rijdt en denkt : dood of de gladiolen maar ik ga er nu voor en duik in dit gaatje.

We kennen er een aantal die dat kunnen/konden en dat is wat racen mooi maakt. Rosberg rijdt heel mooi, net als bijvoorbeeld Jenson Button. Maar om wereldkampioen te worden heb je iets meer nodig. Vechtlust of (in geval van Button) een Brawn GP onder je kont.

Het rijtje smaakmakers :
- Michael Schumacher
- Jos Verstappen
- Fernando Alonso
- Ayrton Senna
- Lewis Hamilton

En er zijn er vast meer. Coureurs die van 1+1+1 4 weten te maken.

Overigens is Nico ook niet heilig, die zit ook aan verboden instellingen en Monaco was heel mooi opgezet, maar ook getruuct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumacher reed zo nu en dan vrij smerig, eigenlijk vaak net over het randje van wat sportief en eerlijk is. Hij kon dat doorgaans echter wel zonder kamikazeacties en brokken en wat dat betreft is Hamilton toch wat temperamentvoller. Soms doet hij iets dat gewoon echt niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hamilton is gewoon de betere van de 2. Daarnaast heeft op dit moment natuurlijk het hele Mercedes team gewoon het momentum mee. Dus dat van achter naar voor rijden is uiteraard knap, maar de auto is er ook naar.

Hamilton speelt misschien meer de huilebalk (stoor ik me aan), Rosberg doet dat minder. Hamilton luistert minder goed (vind ik goed), Rosberg luistert weer beter. Verder volg ik Hamilton op Facebook en ik erger me echt aan zijn persoon: erg uitbundig met wat hij allemaal wel niet heeft: Nieuw Ducatitje, Nieuw Zondatje... De manier waarop vind ik hem onaangenaam maken.

Daarnaast ben ik benieuwd wat Marussia nu gaat doen het komende weekend. Ze hebben voor dit weekend nl de GP3 auto's niet op de baan staan (klik). Volgens het bericht is het puur een commerciële reden. Hoop dat er met het F1 team niets aan de hand is (financieel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh, Sochi is ook weer zo'n Tilkebaan. Waarom krijgt die man steeds de opdrachten als de races op zijn banen zo weinig spectaculair zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Omdat het niet uitmaakt wat je kent maar wie je kent? "No one ever got fired for buying IBM^WTilke"? Omdat spectaculaire banen niet interessant zijn voor BE, maar wel dat hij en zijn vrienden zoveel mogelijk geld binnengraaien? (et cetera, et cetera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

fredkroket schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:31:
Verder volg ik Hamilton op Facebook en ik erger me echt aan zijn persoon: erg uitbundig met wat hij allemaal wel niet heeft: Nieuw Ducatitje, Nieuw Zondatje... De manier waarop vind ik hem onaangenaam maken.
Waarom volg je hem dan? :?
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:39:
Ugh, Sochi is ook weer zo'n Tilkebaan. Waarom krijgt die man steeds de opdrachten als de races op zijn banen zo weinig spectaculair zijn?
Races moeten veilig zijn volgens de FIA (en de coureurs). Een ongeluk als afgelopen zondag is een nachtmerrie voor de FIA. Het feit dat de beelden van het ongeluk niet uitgezonden werden tijdens de race (zoals normaal gesproken met alle andere ongelukken wel gebeurd) toont aan dat de regie er ernstig rekening mee hield dat Bianchi het niet zou overleven.
Nu ben ik niet voor ongelukken (laat staan gewonden of doden) tijdens races, maar je hebt wel gelijk: de banen zijn weinig spectaculair en de races worden daardoor ook voorspelbaarder en saaier...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Het probleem is dat men telkens naar dezelfde persoon gaat. Ja hij moet een baan ontwerpen binnen de strenge regels van de FIA maar hij heeft er een bepaalde kijk op.

Kijk eens naar de ontwerpen van de neuzen dit jaar. Ze zijn allemaal legaal en dus passen ze allemaal binnen de strenge regels van de FIA. Echter omdat je verschillende ontwerpers hebt, heb je dus ook verschillende interpretaties van diezelfde regels. Gevolg: variatie.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
fredkroket schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:31:
[...]
Hamilton speelt misschien meer de huilebalk (stoor ik me aan), Rosberg doet dat minder. Hamilton luistert minder goed (vind ik goed), Rosberg luistert weer beter. Verder volg ik Hamilton op Facebook en ik erger me echt aan zijn persoon: erg uitbundig met wat hij allemaal wel niet heeft: Nieuw Ducatitje, Nieuw Zondatje... De manier waarop vind ik hem onaangenaam maken.

[...]
Kan ik het goed in vinden. Hamilton als persoon moet ik niet, maar op de baan (met de radio uit :P) vind ik hem beter racen dan Rosberg. Ik vind het wel mooi als er van die kemphanen op de baan zitten, die voor het racen gaan en daarmee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:24:
Kijk eens naar de ontwerpen van de neuzen dit jaar. Ze zijn allemaal legaal en dus passen ze allemaal binnen de strenge regels van de FIA. Echter omdat je verschillende ontwerpers hebt, heb je dus ook verschillende interpretaties van diezelfde regels. Gevolg: variatie.
Dit inderdaad. Je kunt prima een uitdagende en toch ook veilige baan ontwerpen, maar meneer Tilke lijkt er ondanks alle ervaring weinig spannends mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Jolke schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:57:
[...]

Kan ik het goed in vinden. Hamilton als persoon moet ik niet, maar op de baan (met de radio uit :P) vind ik hem beter racen dan Rosberg. Ik vind het wel mooi als er van die kemphanen op de baan zitten, die voor het racen gaan en daarmee winnen.
Zo denk ik er ook over. Ik gun het beide hoor de winst in het kampioenschap. Ze rijden er beiden goed genoeg voor. Maar als je het over voorkeur hebt... Dan ga ik voor Rosberg.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:39:
Niet om het 1 of ander, maar de Tilke-banen zorgden dit jaar voor de leukere races. Just sayin

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
Martinspire schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:08:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar de Tilke-banen zorgden dit jaar voor de leukere races. Just sayin
Klopt, ook zijn de fans veel negatiever over Tilke dan de racers zelf.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 01:40
Hamilton is privé gewoon echt een bijzonder typisch iemand. Als je zijn instagram volgt en beetje ziet onder welke mensen hij zich begeeft dan denk je soms echt... oh boy.

Tegelijkertijd begon ik hem al te volgen aan het einde van zijn F3 carriere toen hij de Masters op Zandvoort won en toen hij in de GP2 in Turkije ongeveer van de laatste plek naar voren reed was ik verkocht en dat ben ik nog steeds. Zo jammer dat hij het zo moeilijk maakt om fan te zijn van zijn persoonlijkheid alleen ;).

Maar mijn lijstje waarom Hamilton moet winnen dit jaar en niet Rosberg:

Hamilton heeft 8 overwinningen en Rosberg slechts 4.
Rosberg heeft Hamilton dit seizoen nog niet ingehaald op het circuit en Hamilton Rosberg al wel
Rosberg heeft twee bedenkelijke acties uitgevoerd: Kwalificatie Monaco / Ongeluk op Spa. Hamilton was ook stout door in Barcelona een hogere engine mapping te gebruiken dan afgesproken, maar weegt niet op tegen bad boy Nico
Hamilton heeft (niet nagerekend) volgens mij 1x meer een wedstrijd niet gefinisht door toedoen van externe factoren en heeft in de kwalificatie een aantal keer technische pech gehad (Hongarije/Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind ook Hamilton dit jaar de betere coureur, zelfde redenen als Requiem hierboven.

Hamilton is in mijn ogen gewoon de betere coureur dit jaar. Gaat erg goed om met de tegenslagen en blijft knokken. Rosberg is dit jaar ontzettend snel over 1 ronde, maar op de een of andere manier overtuigt hij alleen als hij vanaf pole zonder bedreiging naar de winst kan rijden (beetje zoals Massa in 2008).

Interessante feitjes:
Hamilton heeft nu al 3 races meer gewonnen als in zijn kampioensjaar 2008 toen hij er 5 won.
Hamilton heeft in een seizoen waar hij 3 races op rij won, nog nooit de titel niet gewonnen (en dit jaar al 2x een reeks van minimaal 3 wedstrijden op rij staan)

En nog een leuk (compleet hypothetisch) artikel, hoe het kampioenschap zou zijn als de Mercedes compleet betrouwbaar was:
http://www.telegraph.co.u...e-perfectly-reliable.html

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SnowDude schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:20:
[...]
Ze kloppen waarschijnlijk vanuit de cockpit wel, maar door de strenge regels rondom circuitdesign (je zou ze eens moeten lezen. :X) kan hij ook niet veel. Komt bij dat veel van die banen in de middle-of-nowhere staan en gewoon geen racesfeer uitademen. Ik denk dat als je zijn circuits voorziet van grindbakken en grasstroken, je al een heel ander beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:02
Het rijtje smaakmakers :
- Michael Schumacher
- Jos Verstappen
- Fernando Alonso
- Ayrton Senna
- Lewis Hamilton

En er zijn er vast meer. Coureurs die van 1+1+1 4 weten te maken.
:Y

Niet zozeer mensen die van 1+1+1 4 maken maar wel voor show zorgen:
- Jaques Villeneuve
- Juan Pablo Montoya
- Eddie Irvine
- Ricardo Rosset :+

Dat waren leuke "karakters"; mensen die nog wel eens een do or die actie willen uitvoeren en geen blad voor de mond nemen (lees: niet alleen politiek correcte interviews geven) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Kan ik me maar 1 ding van herinneren, en dat was die startcrash in België, waar hij er volgens mij als laatste invloog toen de rest al bijna stilstond :P

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Ricardo Rosset heeft ook geen blijvende indruk gemaakt, bij mij, maar ik mis eigenlijk Kobayashi, zeker in zijn tijd bij Sauber. Vaak haalde hij in de laatste 10 rondes nog veel mensen in, waarvan ik altijd kon genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik was altijd groot fan van Juan-Pablo Montoya. Heerlijke vent :)

Toen ie die cameraman een keer mepte :P Of z'n acties op de baan. Z'n politieke incorrectheid.
Laatst ook nog een interview gezien. Legends of F1 met Montoya. Leuk om te horen hoe hij er over denkt en op terugkijkt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
Kan ik me maar 1 ding van herinneren, en dat was die startcrash in België, waar hij er volgens mij als laatste invloog toen de rest al bijna stilstond :P
Note the :+

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=e-7y1_cju4c

Op 1:15 ongeveer; hij zal ff heel stoer z'n auto weer in het juiste spoor zetten maar dat loopt iets anders d:)b

Edit: fixed Youtube-link

[ Voor 18% gewijzigd door DesireHD op 09-10-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je linkje klopt niet DesireHD.

Degene die wel voor actie zorgt, maar ook voor de meeste :F -momenten: Maldonado! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik hou ook wel van wat flamboyantheid in een coureur. Als ik dan de oude filmpjes bekijk... Vlak voor de start werd er nog even een glas whisky naar binnen gegooid, de peuk/sigaar kreeg nog een flinke teug, het helmpje ging op en gaan met die banaan (op wielen). De ongelukken waren wat minder fijn, maar het was allemaal nog zo heerlijk avontuurlijk. Het ging allemaal echt om het racen en er was niet een hele poppenkast omheen. De auto werd van de vrachtwagen gereden, afstellen en racen maar.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesireHD schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:44:
[...]

Niet zozeer mensen die van 1+1+1 4 maken maar wel voor show zorgen:
- Jaques Villeneuve
- Juan Pablo Montoya
- Eddie Irvine
- Ricardo Rosset :+

Dat waren leuke "karakters"; mensen die nog wel eens een do or die actie willen uitvoeren en geen blad voor de mond nemen (lees: niet alleen politiek correcte interviews geven) :)
Alesi, Wurz, Webber echt wel, die zijn altijd uitgesproken geweest in interviews, en Alesi vooral later in de Sauber was er nog voor de fans langs de baan... Wurz zoals ie instapte en gewoon in de punten reed. Goeie coureur weinig kansen.

Eigenlijk is iedereen leuk, behalve de betalende rijders, die hebben geen skill en iedereen weet dat. Ik heb Maldonado nog nooit een grapje zien maken en ergens is dat helemaal niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:21:
[...]

Eigenlijk is iedereen leuk, behalve de betalende rijders, die hebben geen skill en iedereen weet dat. Ik heb Maldonado nog nooit een grapje zien maken en ergens is dat helemaal niet erg :)
Dat valt me altijd op al Hamilton wat zegt, dat het zo gelikt eruit komt. Ok, hij is Brits, maar hij praat alsof hij een oortje inheeft en gestuurd wordt om te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:56:
Schumacher reed zo nu en dan vrij smerig, eigenlijk vaak net over het randje van wat sportief en eerlijk is. Hij kon dat doorgaans echter wel zonder kamikazeacties en brokken en wat dat betreft is Hamilton toch wat temperamentvoller. Soms doet hij iets dat gewoon echt niet handig is.
Ach, aan de andere kant heeft Hamilton geen acties gedaan als Adelaide 1994 en Jerez 1997. Schumacher had er geen probleem mee om doordacht iemand van de baan te rammen als het hem zo uitkwam. Ook heeft Schumacher altijd ervoor gezorgd dat zijn teamgenoten er alleen waren om hem te steunen, daar waar een Hamilton het altijd zelf heeft moeten doen; ook de langzamere Kovalainen reed niet in zijn dienst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waren de teams ook naar.... Benneton en Ferrari was met Schumi dezelde opzet met Brawn, en Birne of hoe heette die. Dat kon ie later ook niet meer voor elkaar boksen, omdat Ferrari verkeerde banden had enzo...en sowieso wat pech had.

edit:
Byrne!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Aanvullend nog iets positiefs over Hamilton. Afgelopen race op Spa, kwam hij een uur na de race de pitpox uitgelopen om handtekeningen uit de delen en de fans gedag te zeggen bij de pitmuur. Hij nam hier echt de tijd voor, ondanks dat hij er alle reden voor had om binnen te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:20:
Of het leuk is om te rijden zal me een worst wezen, ik zit niet in de auto.
gambieter schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:28:
Ach, aan de andere kant heeft Hamilton geen acties gedaan als Adelaide 1994 en Jerez 1997. Schumacher had er geen probleem mee om doordacht iemand van de baan te rammen als het hem zo uitkwam. Ook heeft Schumacher altijd ervoor gezorgd dat zijn teamgenoten er alleen waren om hem te steunen, daar waar een Hamilton het altijd zelf heeft moeten doen; ook de langzamere Kovalainen reed niet in zijn dienst.
Je geeft feilloos het verschil aan tussen Hamilton en Schumacher - Schumacher was een sluwe vos die hard was als het nodig was, terwijl Hamilton af en toe te wild wordt en dan gekke dingen gaat doen. Het resultaat lijkt op het oog hetzelfde, maar bij Schumacher werkt het in zijn voordeel en bij Hamilton meestal niet.

Het tweede deel van je post is ook het resultaat van dat schaakspelen, als je de stukken naar je hand zet sta je sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:44:
Aanvullend nog iets positiefs over Hamilton. Afgelopen race op Spa, kwam hij een uur na de race de pitpox uitgelopen om handtekeningen uit de delen en de fans gedag te zeggen bij de pitmuur. Hij nam hier echt de tijd voor, ondanks dat hij er alle reden voor had om binnen te blijven.
Ze hebben ook managers en coaches die ze voor hun geld onder de hol schoppen hè, al is het misschien te makkelijk om het helemaal daarop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maar het moge duidelijk zijn dat Hamilton best wel een PR-mannetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Rosberg is ook een behoorlijke PR man, en dan denk ik terug aan het podium op Maleisië, waar hij nog even Petronas ofzo heel overdreven bedankte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juncto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:15:
Rosberg is ook een behoorlijke PR man, en dan denk ik terug aan het podium op Maleisië, waar hij nog even Petronas ofzo heel overdreven bedankte....
Tja, dat is ook de reden waarom ze die rolex omdoen bij de prijs uitreiking. Dat is niet omdat ze zo graag willen weten hoe laat het is. #Money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Requiem19 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:34:
Maar mijn lijstje waarom Hamilton moet winnen dit jaar en niet Rosberg:

Hamilton heeft 8 overwinningen en Rosberg slechts 4.
Rosberg heeft Hamilton dit seizoen nog niet ingehaald op het circuit en Hamilton Rosberg al wel
Rosberg heeft twee bedenkelijke acties uitgevoerd: Kwalificatie Monaco / Ongeluk op Spa. Hamilton was ook stout door in Barcelona een hogere engine mapping te gebruiken dan afgesproken, maar weegt niet op tegen bad boy Nico
Hamilton heeft (niet nagerekend) volgens mij 1x meer een wedstrijd niet gefinisht door toedoen van externe factoren en heeft in de kwalificatie een aantal keer technische pech gehad (Hongarije/Duitsland).
Hamilton heeft idd 3x een DNF, tegenover Rosberg 2.

Volledig eens met je lijstje trouwens. Ik vind Rosberg maar een raar mannetje. Hij ging eind 2012 roepen dat-ie Schumacher had verslagen.. Waar zijn dan zijn 8 wereldtitels en 92 overwinningen? Een beetje misplaatste arrogantie IMO. Dan die rare streken van hem tov Hamilton en het plaatje is wel duidelijk. Misselijk ventje is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:26:
Tja, dat is ook de reden waarom ze die rolex omdoen bij de prijs uitreiking. Dat is niet omdat ze zo graag willen weten hoe laat het is. #Money
Tsja, #money, het heeft ook gewoon met het team kunnen betalen te maken. Zonder dergelijke stuntjes is die automobiele porno natuurlijk niet mogelijk.
Hihi, zit het je dwars? :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je hiermee vraagt of ik er slechter om slaap: Nee, geen minuut minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Destruction schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:30:
[...]

Een beetje misplaatste arrogantie IMO. Dan die rare streken van hem tov Hamilton en het plaatje is wel duidelijk. Misselijk ventje is het.
Hebben Duitsers wel vaker last van. :)

Niet intikken, Camacha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hamilton op FB/Twitter:
I'm focused on 1 thing & 1 thing only right now....Winning this championship!! I have not spoken to ANYONE about my future & certainly not to another team. I am committed 100% to MERCEDES AMG PETRONAS, this is my team & my belief in them is unmatched! ‪#‎realtalk‬ ‪#‎family‬ ‪#‎wewinandwelosetogether‬ ‪#‎TeamLH‬
Lijkt me vrij duidelijk dus. Mercedes it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gambieter schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Leukere vraag is wat de huidige rijders zouden doen in die tijd en geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Señor Sjon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:29:
[...]

De rijders van toen in de situatie van nu: onder andere een gele-vlag-situatie veroorzaken in een kwalificatie, of je vleugel licht toucheren bij je directe concurrent. :+

De rijders van nu: toen hetzelfde. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 09-10-2014 13:43 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 23:20
AzzKickah schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:02:
Ik was altijd groot fan van Juan-Pablo Montoya. Heerlijke vent :)

Toen ie die cameraman een keer mepte :P Of z'n acties op de baan. Z'n politieke incorrectheid.
Laatst ook nog een interview gezien. Legends of F1 met Montoya. Leuk om te horen hoe hij er over denkt en op terugkijkt :Y
Deze serie is niet terug te vinden op het www helaas. :(

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die van toen zouden nu stoppen, ze vinden het geen hol aan om met die PlayStation te rijden en ook nog eens permanente mediatraining. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:29:
De andere rijders in die periode vonden het niet nodig om hun concurrenten van de baan te rammen (afgezien van Senna in 1990), dat is al voldoende vergelijkingsmateriaal. Ik denk ook niet dat er echt coureurs zijn in deze periode die de "over lijken" mentaliteit van Schumacher hadden. Wat ik trouwens alleen maar een positieve ontwikkeling vind.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
@Gambieter, volgens mij gingen Senna en Prost ook niet altijd even zacht met elkaar om, volgens mij hebben zij elkaar er ook wel een paar keer afgereden, zodat de overwinning / kampioenschap in het voordeel van die gene uitviel. Tip, kijk eens naar de Senna special, die op RTL5 uitgezonden werd op de dag dat Senna 20 jaar geleden overleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Juncto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:00:
@Gambieter, volgens mij gingen Senna en Prost ook niet altijd even zacht met elkaar om, volgens mij hebben zij elkaar er ook wel een paar keer afgereden, zodat de overwinning / kampioenschap in het voordeel van die gene uitviel. Tip, kijk eens naar de Senna special, die op RTL5 uitgezonden werd op de dag dat Senna 20 jaar geleden overleed.
YouTube: Senna film clip: Ayrton Senna and Alain Prost collide in 1990

Mooi voorbeeld daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het verschil is alleen dat Senna zijn acties ook doodleuk aankondigde. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij het Senna-gebeuren telde ook de pro-Prost beslissingen van de FIA eh van Balestre mee.

Maar het gaat erom of je moedwillig in een race een ander van de baan wilt rammen. Bij Schumacher waren het geen opwellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Blijft toch een vreemd moment om uit te vallenvan de baan gereden te worden, maar dan ook wereldkampioen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gambieter schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:19:
Bij het Senna-gebeuren telde ook de pro-Prost beslissingen van de FIA eh van Balestre mee.

Maar het gaat erom of je moedwillig in een race een ander van de baan wilt rammen. Bij Schumacher waren het geen opwellingen.
Tsja, op die wijze kan je ook de FIA vs. Benetton in 1994 benoemen. Dat ging wat verder dan het wisselen van pole position of de uitslag van één GP.

Laatst nog een interview met Schumacher gezien (YT/Sky) over Spa waarin hij spinde en de bodemplaat te ver heen was. Hij vertelde dat een race eerder er teams waren die bijna niks van de plank over hadden gehouden en er bij hen alleen een diepe kras op zat door de kerbs. Andere teams was niks aan de hand en zij werden gediskwalificeerd. Net zoals het negeren van de zwarte vlag door het inhalen van Hill tijdens de opwarmronde van Engeland ook uitzonderlijk zwaar gestraft werd met die race en nog eens 2 races schorsing. Effectief is hij vier races uit de uitslag geschrapt om maar Hill erbij te houden. Eigenlijk had Austraiië 1994 nooit moeten gebeuren.

1997 zou vroeger hele fora's geëxplodeerd hebben. Hij was al onderweg met een falende waterpomp en ziet zijn naaste concurrent dichterbij komen. Als je al weet dat je zelf hoogstwaarschijnlijk de race niet gaat uitrijden, wat doe je dan? Hou daarbij rekening dat Villeneuve in Japan al een schorsing kreeg vanwege het negeren van gele vlaggen (hey, da's actueel), kon racen door in beroep te gaan, maar toch probeerde Schumacher uit de race te kegelen bij het verlaten van de pitsstraat, terwijl hij al wist dat die race voor hem niet mee ging tellen.

Rosberg parkeerde ook zijn auto in Monaco dit jaar > geen straf
Maldonado wordt overal vrijgekocht als ie weer wat doms doet.
Schumacher en Hakkinen gingen altijd goed met elkaar om.
Hill heeft Schumacher in 1995 2x uit de race getikt. Maar ja, dat was midden in het seizoen, dus wordt er minder druk op gelegd, terwijl het resultaat in punten hetzelfde is.

We hebben natuurlijk ook een heel aantal jaren achter de rug waarbij het niet echt tot het uiterste ging in een kampioenschap.
2006: Geen spannende zaken, hoewel Fisichella wel erg fanatiek vs. Schumacher verdedigde en ook wat beschadigende tikken uitdeelde (Brazilië, China).
2007: Geen gevecht op de baan tussen de twee kandidaten
2008: Geen gevecht op de baan tussen de twee kandidaten
2009: Kampioenschap vroeg beslist.
2010: 4 kandidaat WDC's, maar op de baan komen ze elkaar niet tegen.
2011-2013: Red Bul semi-walkover.
2014: afwachten, maar ik verwacht niks spannends.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 09-10-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Beste Gambieter, volgens mij deden Senna en Prost het met voorbedachte rade, en aan de kant van Senna speelde zeker mee dat Balestre niet onafhankelijk was, maar dat neemt niet weg dat het bij deze 2 grootheden minder fout is.
Persoonlijk heb ik nog altijd het idee met Schumacher, dat beide keren in een opwelling gebeurde, juist ook door de gedrevenheid, waarmee ik het niet goed praat, laat staan goed keur, maar ik kan me natuurlijk altijd vergissen of Schumacher het met voorbedachte rade deed of niet.
Kortweg, Senna / Prost / Schumacher zijn de grote der aarde, wat betreft het racen en ze doen niet voor elkaar onder, voor wat betreft de gedrevenheid om te winnen, at all cost...

[ Voor 7% gewijzigd door Juncto op 09-10-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 01:40
Pat Symonds die voor Benetton werkte in de tijd dat Schumacher daar reed had laatst een leuk interview over die tijd.

Hij gaf aan dat Schumacher in zijn prime één van de allereerste en beste coureurs was qua racen en actief nadenken over tactische elementen in de wedstrijd. Maar waar hij erg slecht in was volgens Symonds was zijn beslissingen op stressmomenten. Als hij eigenlijk geen tijd had om rationeel na te denken over welke handeling het beste was, koos hij intuitief vaak de verkeerde.

Dat vond ik zelf wel aannemelijk klinken als je zijn 'momenten' terugkijkt in 94, en 2006. In mindere mate in 97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Rossi zal voor dit weekend dus de vervanger zijn van Jules Bianchi. Marussia heeft hem ingeschreven voor deze wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:26:
[...]

Nog erger zijn/waren die speciale "persconferentie-jassen". Van die jassen die over de race-overall gingen waarbij alle logo's van sponsoren extra goed te zien waren. En de coureurs waren net Michelin-mannetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Lizardz schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:28:
Rossi zal voor dit weekend dus de vervanger zijn van Jules Bianchi. Marussia heeft hem ingeschreven voor deze wedstrijd.
Hij is wel ingeschreven, maar Marussia beslist morgen pas of ze met 0, 1 of 2 auto's gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Chakotay schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Hij is wel ingeschreven, maar Marussia beslist morgen pas of ze met 0, 1 of 2 auto's gaan rijden.
Ok, dat had ik nog niet gelezen. Ik denk alleen niet dat Marussia het zich financieel kan veroorloven om een GP weekend over te slaan, ondanks de emoties op dit moment. Ook omdat ze alles al opgebouwd en geprepareerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0? wat zou daar de overweging voor zijn waarbij dat als beste optie gezien word? Gaat het ook regenen in Sochi misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:18:
0? wat zou daar de overweging voor zijn waarbij dat als beste optie gezien word? Gaat het ook regenen in Sochi misschien?
Mocht de situatie van Bianchi verslechteren bijvoorbeeld kunnen ze er voor kiezen om niet te racen. Het weer wordt volgens F1today prima. Een zonnig en droog weekend met 21-23 graden.

Lotus gaat trouwens per 2015 rijden met Mercedes motoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Lizardz op 09-10-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 19:21
Señor Sjon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:48:
[...]

1997 zou vroeger hele fora's geëxplodeerd hebben.
Ha, je had usenet toen moeten volgen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.