[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:30:
Daar praten we nog steeds langs elkaar :)
Ik doel dus op gewicht èn het feit dat je onder een aantal tonnen zware JCB klem komt te zitten.
Met dat gewicht heb je sowieso te maken, ook als je er horizontaal tegenaan rijdt. Van klemzitten is geen sprake geweest, hij schoof gelijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:20:
Beweging van de JCB is gunstig idd, een deel van de energie gaat daarheen, maar als de JCB vervolgens bovenop Bianchi valt is dat weer niet zo gunstig - op zijn zachts gezegd.
Ik zei toch nergens dat dat gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dit al 6 posts nergens over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:11
StarWing schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:57:
^^ zeker ben ik daar niet van. Als ik met de motor op circuit rijdt, heb ik de volle concentratie nodig om door de bocht te kijken ipv op het dash te zitten kijken.
Ik die noch snelheid, noch eventuele lampjes. Tenzij even op de rechte lijn.
edit: te laat

[ Voor 23% gewijzigd door peeth op 07-10-2014 10:42 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Moortn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:06:
Nu de meeste teams met zo'n LCD scherm in het stuur rondrijden, kunnen ze er wellicht een knipperende vlag op laten zien als er in die sector iets gebeurd is.
Op beide type schermen zitten aan beide kanten drie LEDs, voor de belangrijkste 3 vlaggen, Blauw, rood en geel, deze worden automatisch aan gezet als de lampen langs de baan ook aan gaan.

Afbeeldingslocatie: http://mclarenelectronics.com/Content/Products/PCU-8D/Thumbnail-PCU-8D.png
Afbeeldingslocatie: http://mclarenelectronics.com/Content/Products/PCU-6D/Thumbnail-PCU-6D.png

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
SnowDude schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Op beide type schermen zitten aan beide kanten drie LEDs, voor de belangrijkste 3 vlaggen, Blauw, rood en geel, deze worden automatisch aan gezet als de lampen langs de baan ook aan gaan.

[afbeelding]
[afbeelding]
Bij vettel zag ik zelfs dat de snelheid enzo weg ging op het stuur en er FLAG kwam te staan. opvallend genoeg lijkt mij

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
offtopic:
Gefelicteerd, SnowDude! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:23:
[...]
Nou, hij glijdt ietsje door, maar de vertraging is enorm. Op Autosport hebben ze aan de hand van de FPS en de wielbasis uit zitten rekenen dat ie met 80km/u de truck raakt.

[knip]
[knip]
Bij dit artikel hebben ze het over 203km/h?

http://www.racexpress.com...php?nav=Artikel&nid=61717

......
Volgens het Duitse Welt hebben Marussia managers John Booth en Graeme Lowdon de vlucht naar Sochi geannuleerd en blijven zij in Yokkaichi bij Jules Bianchi. Volgens Livio Oricchio, een correspondent van Universo, heeft de telemetrie van Marussia uitgewezen dat de Fransman het reddingsvoertuig met een snelheid van 203 kilometer per uur heeft geraakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

Wat ik me nog wel afvraag. Had ie ipv wielen blokkeren niet beter gas kunnen geven om er vandaan te sturen? Beter met 250 de bandenstapel in dan met 200 op een stalen voertuig knallen waar je ook nog eens onder kunt schieten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat had gekund, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel tijd (en zicht) had hij hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Dat moet dan ook wel een heel bewuste keuze zijn, reactie is toch remmen en wegsturen, niet gassen en wegsturen

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En al had 'ie tijd; op dat moment was 'ie de controle al kwijt en zat hij alleen maar als passagier in zijn wagen. Als dat niet zo was, was hij immers ook niet gecrasht. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
hardware-lover schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Bij dit artikel hebben ze het over 203km/h?

http://www.racexpress.com...php?nav=Artikel&nid=61717

......
Volgens het Duitse Welt hebben Marussia managers John Booth en Graeme Lowdon de vlucht naar Sochi geannuleerd en blijven zij in Yokkaichi bij Jules Bianchi. Volgens Livio Oricchio, een correspondent van Universo, heeft de telemetrie van Marussia uitgewezen dat de Fransman het reddingsvoertuig met een snelheid van 203 kilometer per uur heeft geraakt.
Dan moet ie nog veel harder hebben gereden. Mika Salo had het over laatste data voor ie de baan verliet van 213 km/u. Geloof niet dat ie maar 10 km/u kwijtraakte in die spin.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Op een iets luchtigere toon: als ze dan toch met een gesloten cockpit gaan rijden, kan er dan ook geen schietstoel in ....

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Een gesloten cockpit is het achterlijkste wat ze nu kunnen doen. Het "dak" moet dan extreem sterk zijn om een ongeluk als deze minder ernstig te maken. En dan krijg je het probleem dat die rollbars in de weg gaan zitten als ze snel uit de auto moeten of dat ze het zicht beperken.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een andere klasse. Dan zou je motorracers ook in een bubbel moeten plaatsen, stuiteren ze alleen de hele baan over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Ik zie het al voor me, motorrijders in die rare stuiterballen Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000550332.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Moortn op 07-10-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Enigszins offtopic maar ondertussen is Verstappen ook weer goed bezig tijdens de F3 test: http://imola.perugiatiming.com/

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bergie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:35:
Enigszins offtopic maar ondertussen is Verstappen ook weer goed bezig tijdens de F3 test: http://imola.perugiatiming.com/
Ik kan me zo voorstellen dat die even een gigantische berg zelfvertrouwen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:50

Player1S

Probably out in the dark

Moortn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:23:
Een gesloten cockpit is het achterlijkste wat ze nu kunnen doen. Het "dak" moet dan extreem sterk zijn om een ongeluk als deze minder ernstig te maken. En dan krijg je het probleem dat die rollbars in de weg gaan zitten als ze snel uit de auto moeten of dat ze het zicht beperken.
gesloten cockpit is idd achterlijk. Dat je hoofd een beetje exposed is is simpelweg onderdeel van de sport en elke coureur weet dit.

Daarnaast zadel je de tracks ook op met torenhoge kosten want er moeten voldoende auto's beschikbaar zijn met "jaws-of-life" en dan ook nog voldoende mensen met de nodige kennis om deze goed te gebruiken.

En stel je deze crash eens voor maar dat er wel een gesloten cockpit is. Deze is dan waarschijnlijk zo beschadigt dat er inderdaad jaws-of-life nodig zijn om de rijder eruit te halen. Alleen is in dit geval de brandstoftank gescheurd en vliegt de benzine in brand. :X

Nee, ze moeten wel lering trekken uit dit ongeluk maar ze moeten niet doorslaan.
1: strenger optreden bij negeren gele vlaggen. Nog strenger indien dubbel geel
2: bij slecht weer, in zulke situaties direct de SC brengen en dan pas met de kraan de auto verplaatsen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bergie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:35:
Gezien het aantal ronden lijkt hij het te beschouwen als een conditietest. Mooi meegenomen als je ook de snelste bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel erg handig dat die site het mobiel niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
L1nt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Nee, ze moeten wel lering trekken uit dit ongeluk maar ze moeten niet doorslaan.
1: strenger optreden bij negeren gele vlaggen. Nog strenger indien dubbel geel
2: bij slecht weer, in zulke situaties direct de SC brengen en dan pas met de kraan de auto verplaatsen.
^ Dit dus.
(of de kraan niet de baan op sturen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
Volgens nu.nl gaat het met Schumacher de goede kant op:http://www.nu.nl/sport/38...normaal-leven-leiden.html

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/10/07/2271/

Weer een erg goed artikel van de beste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

'Relatief normaal' is natuurlijk een erg rekbaar begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrSleeves schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:16:

Ligt de copyright bij de FIA? Dit zijn amateurbeelden; ik wist niet dat als je opnames maakt op het circuit de copyright bij de FIA licht.
Daar verbaas ik me eigenlijk ook over, iemand die weet hoe dit zit? Vind het nogal vreemd namelijk: mij lijkt dat het copyright bij de maker van het filmpje ligt en niet de Fia.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Bart-Willem schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:36:
[...]

Daar verbaas ik me eigenlijk ook over, iemand die weet hoe dit zit? Vind het nogal vreemd namelijk: mij lijkt dat het copyright bij de maker van het filmpje ligt en niet de Fia.
Ik denk dat youtube het er zelf ook niet op wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YouTube gaat pas actief deleten als er claims komen. :P Anders zou je geen 1764838674389436 India-repost-kanalen hebben. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Bart-Willem op 07-10-2014 14:48 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:29
hier staat een case uit 2009 mbt youtubevideo's met materiaal van FOM

http://www.f1fanatic.co.u...from-grand-prix-weekends/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Voormalig Formule 1-arts Gary Hartstein heeft in een dinsdag gepubliceerd artikel aangegeven dat Jules Bianchi veel te hard gereden moet hebben voor zijn crash. De Fransman raakte tijdens de Grand Prix van Japan van de baan en kwam daarbij hard in aanraking met een bergingsvoertuig dat bezig was met de wagen van Adrian Sutil. Bianchi ligt nog altijd in slechte toestand in het ziekenhuis.

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/10/07/2271/
http://frontpage.fok.nl/n...hi-reed-veel-te-hard.html
Verwijderd in "[F1] Seizoen 2014 Deel 2"

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 07-10-2014 15:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:54:
hier staat een case uit 2009 mbt youtubevideo's met materiaal van FOM

http://www.f1fanatic.co.u...from-grand-prix-weekends/
Thnx! Dan is het heel duidelijk en simpel: FOM claimt dus gewoon doodleuk alle F1-filmpjes, ongeacht of het wel of niet van hen is. Pas als je in beroep gaat komt 'ie weer tevoorschijn omdat het YT-copyrightteam geen reactie krijgt van de FOM op de vraag om een reactie bij zo'n onterechte claim. Beetje apart: je bent dus "schuldig" tenzij je het tegendeel bewijst. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
http://www.marussiaf1team.../bianchi-family-statement
MEDIA INFORMATION │ 7 October 2014
A Statement from the family of Jules Bianchi

Yokkaichi, Japan
7 October 2014, 23.00hrs local/15.00hrs BST

The following statement is provided by the family of Jules Bianchi, in conjunction with the Mie General Medical Center, and is distributed on their behalf by the Marussia F1 Team.

“This is a very difficult time for our family, but the messages of support and affection for Jules from all over the world have been a source of great comfort to us. We would like to express our sincere appreciation.

Jules remains in the Intensive Care Unit of the Mie General Medical Center in Yokkaichi. He has suffered a diffuse axonal injury and is in a critical but stable condition. The medical professionals at the hospital are providing the very best treatment and care and we are grateful for everything they have done for Jules since his accident.

We are also grateful for the presence of Professor Gerard Saillant, President of the FIA Medical Commission, and Professor Alessandro Frati, Neurosurgeon of the University of Rome La Sapienza, who has travelled to Japan at the request of Scuderia Ferrari. They arrived at the hospital today and met with the medical personnel responsible for Jules’ treatment, in order to be fully informed of his clinical status so that they are able to advise the family. Professors Saillant and Frati acknowledge the excellent care being provided by the Mie General Medical Center and would like to thank their Japanese colleagues.

The hospital will continue to monitor and treat Jules and further medical updates will be provided when appropriate.”

[ Voor 92% gewijzigd door frankivo op 07-10-2014 16:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Is de link juist, of is het er nou zo druk?

Edit: gewoon langzaam dus.

Behalve een aantal belangrijke doktoren die naar Japan zijn gevlogen, wordt er noch iets gezegd over de toestand van Bianchi zelf, noch over het verdere verloop van herstel.

[ Voor 79% gewijzigd door Jolke op 07-10-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moortn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:31:
Ik zie het al voor me, motorrijders in die rare stuiterballen [afbeelding]
Nog even hierover.... het is niet eens zo heel lang geleden dat een coureur een motor over zijn helm laat rijden en overlijd, en dan is deze F1 coureur nu nog levend... In de motorsport is niks veranderd, en voor de F1 moet er nu een dak op of moeten de JCB's van rubber worden? Vind ik dan weer gek, maarja, dat zal ik wel zijn.

Als het de veiligste sport op aarde word, dan kijkt er niemand. Ik kijk ook wielrennen om valpartijen te zien, schaafwonden bij een idioot die in de afdaling de 95km/u aantikt en dan een bocht mist....

Als er geen gevaar inzit, dan is het niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:10:

Behalve een aantal belangrijke doktoren die naar Japan zijn gevlogen, wordt er noch iets gezegd over de toestand van Bianchi zelf, noch over het verdere verloop van herstel.
"diffuse axonal injury" wordt genoemd, maar daar weet je eigenlijk nog weinig mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Jolke schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:10:

Weinig nieuws inderdaad. Wel opvallend dat het dus voornamelijk veroorzaakt is door de snelheid (en snelheid van stilstaan) en niet door daadwerkelijk direct contact, dat had ik nog niet meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Uit het artikel
Before we start changing everything, wrapping JCB’s in tech pro, putting SC’s out every time someone’s in the armco, let’s correctly apply the spectacularly effective safety system already in place. And let’s start by making sure drivers actually respect the SPIRIT (“be prepared to stop”) and not the LETTER (“how many tenths down do I have to be to not get a stop-go penalty?”) of the safety regulations.
1e rijder gaat netjes 50 kph langzamer
2e rijder denkt als ik 45 kph langzamer ga dan ben ik veilig bezig en loop ik een beetje in
3e rijder gaat 40 kph langzamer rijden
enzzz...

Daarom is het hele artikel gewoon niet realistisch te noemen, elke rijder denkt nl dat hij het wel in de hand heeft.
Een subsantiele hoeveelheid langzamer gaan is gewoon hetzelfde (blijkt uit ongeveer alle gevallen) als gewoon geen regel instellen.
Geel heeft net als in voetbal gewoon geen betekenis.

Zovaak ligt er niet iemand gecrashed in de vangrail in de F1 dus wat vaker een SC/harde-snelheids-limitatie inzetten hoeft echt geen probleem te zijn voor het verloop van de gemiddelde race.

Daarbij heeft de persoon van het artikel schijnbaar geen enkele interesse in de mensen die naast de baan staan maar uitsluitend voor de rijder. (wat ik ook een zorgerlijk perspectief vind)
Nogmaals er hadden gewoon 4 doden kunnen liggen, als er 2 marshals bezig waren achter de JCB en de marshal voor de JCB die de auto van Sutil vasthield onder Sutil`s auto terecht was gekomen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

frankivo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:16:
[...]

"diffuse axonal injury" wordt genoemd, maar daar weet je eigenlijk nog weinig mee.
The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[3]
;(

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Ah, zoveel blijkt niet echt uit de Nederlands-talige wikipedia.
Die zien we niet terug dus...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

enchion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Daarbij heeft de persoon van het artikel schijnbaar geen enkele interesse in de mensen die naast de baan staan maar uitsluitend voor de rijder. (wat ik ook een zorgerlijk perspectief vind)
Nogmaals er hadden gewoon 4 doden kunnen liggen, als er 2 marshals bezig waren achter de JCB en de marshal voor de JCB die de auto van Sutil vasthield onder Sutil`s auto terecht was gekomen.
The point is that the speed that’s appropriate under double yellows is variable. It’s not a speed limit, it’s a warning. Just ahead you might have nowhere to go. Or, just ahead someone’s uncle, brother, father is pushing one of your colleague’s cars off the circuit (remember the marshal whose legs you broke in Monaco Pastor? When you kept your foot in it through double yellows into Casino? I do).

Volgens mij heeft hij daar ook interesse in hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

frankivo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

Ah, zoveel blijkt niet echt uit de Nederlands-talige wikipedia.
Die zien we niet terug dus...
Nederlandse wikipedia artikelen zijn vaak redelijk waardeloos vergeleken met de Engelse.

Maar inderdaad, dat belooft niet veel goeds... Hopen dat het niet een al te ernstige variant is dan maar, voor zover dat mogelijk is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
enchion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

[...]

1e rijder gaat netjes 50 kph langzamer
2e rijder denkt als ik 45 kph langzamer ga dan ben ik veilig bezig en loop ik een beetje in
3e rijder gaat 40 kph langzamer rijden
enzzz...

Daarom is het hele artikel gewoon niet realistisch te noemen, elke rijder denkt nl dat hij het wel in de hand heeft.
Een subsantiele hoeveelheid langzamer gaan is gewoon hetzelfde (blijkt uit ongeveer alle gevallen) als gewoon geen regel instellen.
Geel heeft net als in voetbal gewoon geen betekenis.

Zovaak ligt er niet iemand gecrashed in de vangrail in de F1 dus wat vaker een SC/harde-snelheids-limitatie inzetten hoeft echt geen probleem te zijn voor het verloop van de gemiddelde race.

Ik ben het met je eens. Er wordt geïnvesteerd om circuits veilig te maken. Op het moment dat die JCB op het circuit staat is het niet meer hetzelfde en wil je dus tijdelijk niet racen. Die een of twee safetycars in de race zijn wat mij betreft dan inderdaad welkom als dat de veiligheid van de mensen lang de baan kan garanderen. Geel is niet zwart wit, te veel ruimte voor interpretatie, daar kan een SC bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Moortn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

The point is that the speed that’s appropriate under double yellows is variable. It’s not a speed limit, it’s a warning. Just ahead you might have nowhere to go. Or, just ahead someone’s uncle, brother, father is pushing one of your colleague’s cars off the circuit (remember the marshal whose legs you broke in Monaco Pastor? When you kept your foot in it through double yellows into Casino? I do).

Volgens mij heeft hij daar ook interesse in hoor :P
In welk jaar was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
frankivo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:16:
[...]

Nouja, daar weet je in principe mee dat z'n helm de klap goed heeft opgevangen en z'n hoofd dus geen rechtstreekse schade heeft opgelopen van de tik maar dat het puur de deacceleratie is geweest die de interne verwondingen heeft veroorzaakt.

Uit dat wikipedia-artikel: "Zo zal bijvoorbeeld bij meestal zeer zware DAI de hersenstam ook beschadigd zijn."

Het is te hopen dat dit niet het geval is, hoewel het er voor Bianchi wel zeer zwaar uit ziet op beeld.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
2005 World series by Renault
J-M-T schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Ik ben het met je eens. Er wordt geïnvesteerd om circuits veilig te maken. Op het moment dat die JCB op het circuit staat is het niet meer hetzelfde en wil je dus tijdelijk niet racen. Die een of twee safetycars in de race zijn wat mij betreft dan inderdaad welkom als dat de veiligheid van de mensen lang de baan kan garanderen. Geel is niet zwart wit, te veel ruimte voor interpretatie, daar kan een SC bij helpen.
Ik ben het er niet mee eens, ben het compleet eens met Gary Hartstein. De rijders moeten bij zich zelf te raden gaan. Die gene met een grote bek in de eerste 8 ronden dat het makkelijk kon lopen nu te klagen dat de SC uit had gemoeten. Die rijders moeten gewoon toegeven dat ze de veiligheid van een marshal minder belangrijk vinden dan een seconde tijdsverlies.

[ Voor 71% gewijzigd door SnowDude op 07-10-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:49
De bron van de Engelse wiki houdt in:
DAI results in instantaneous loss of consciousness, and most patients (>90%) remain in a persistent vegetative state, since brainstem function typically remains unaffected. DAI rarely causes death.
Bron

De hersenstam is dus in de regel niet aangetast, in tegenstelling tot wat de Nederlandse wiki zegt. En juist doordat de hersenstam niet is aangetast, blijft men in leven.

[ Voor 7% gewijzigd door voske op 07-10-2014 16:32 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hartstein had het overigens wel aardig verbruid bij de meesten rondom de situatie van Schumacher. Hij is ook uit de F1 gewipt om vage redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:31:
[...]

2005 World series by Renault
Saillant detail; Maldonado zou levenslang geweerd worden uit sportevenementen in Monaco maar dat is snel afgekocht door Maldonado en z'n sponsors omdat ze zijn toekomstige F1 carriere niet in gevaar wilden brengen... :/

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Señor Sjon schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:36:
Hartstein had het overigens wel aardig verbruid bij de meesten rondom de situatie van Schumacher. Hij is ook uit de F1 gewipt om vage redenen.
Hij maakt niet altijd vrienden met zijn meningen & speculeren over gevoelige informatie inderdaad, de kennis en achtergrond-informatie die hij naar buiten brengt is echter wel vaak interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Chakotay schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:39:
[...]

Hij maakt niet altijd vrienden met zijn meningen & speculeren over gevoelige informatie inderdaad, de kennis en achtergrond-informatie die hij naar buiten brengt is echter wel vaak interessant.
Het is inderdaad dubbelop, aan de ene kant kan hij dingen zegen omdat hij nog een rekening open heeft staan. Maar aan de andere kant kan hij vrij uit praten omdat hij niet meer afhankelijk is van de F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
XyritZz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:38:
[...]

Saillant detail; Maldonado zou levenslang geweerd worden uit sportevenementen in Monaco maar dat is snel afgekocht door Maldonado en z'n sponsors omdat ze zijn toekomstige F1 carriere niet in gevaar wilden brengen... :/
Het is dan ook een schande dat iemand als Maldonado in de F1 rijdt. Als je op Youtube gaat kijken heeft hij al zo enorm veel crashes meegemaakt. Daarnaast is hij ook nieteens een snelle coureur. Helaas draait het alleen maar om geld. Hier rijdt hij ook vol tegen twee andere auto's terwijl er al lang met rode vlaggen wordt gezwaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Lizardz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:49:
[...]

Het is dan ook een schande dat iemand als Maldonado in de F1 rijdt. Als je op Youtube gaat kijken heeft hij al zo enorm veel crashes meegemaakt. Daarnaast is hij ook nieteens een snelle coureur. Helaas draait het alleen maar om geld. Hier rijdt hij ook vol tegen twee andere auto's terwijl er al lang met rode vlaggen wordt gezwaaid.
Dat filmpje zag ik ook vandaag, die onder de rode vlag. En er schieten me zonder in m'n geheugen te graven zo al 4 achterlijke incidenten van Maldonado te binnen.

Idioot. Ik riep toen op Spa toen ie opzettelijk Hamilton ramde al dat ie levenslang gebanned moest worden. Verschrikkelijke vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Gelukkig is dit de eerste keer ooit dat een tractor geraakt wordt. :X (let op Liuzzi)

Maarja, FIA: "Nothing to see here, Carry on !"

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 07-10-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
enchion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:05:
Gelukkig is dit de eerste keer ooit dat een tractor geraakt wordt. :X (let op Liuzzi)

[video]

De saftycar :-) :*)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30

[video]

Met het legendarische commentaar van Olav Mol over Luizzi: Sodeknetter, dan mis je er een paar, met je Italiaanse hoofd! Dat was overigens wel een leuke race. Races als die worden nu uitgesteld of achter de SC gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

[video]

Maarja, "Nothing to see here, Carry on !"
Gelukkig let de safetycar wel op en rijd net op het juiste moment vol gas weg om Liuzzi te ontwijken.
Punt is wel dat daar bakken meer water ligt en dat had gewoon een rode vlag moeten zijn. Met volledige regenbanden zou je daar nog last hebben van aqua-planning en dat gebeurd dus ook.

Dit had ook vies mis kunnen gaan en dat is het punt met dit soort dingen. Het blijven freak-ongevallen en dus moet je gaan kiezen uit optie`s die van uit verschillende perspectieven slecht zijn.
A: Altijd safetycar inzetten met het risico van bovenstaande bijv. en het sportieve deel dat iemand zijn voorsprong kwijt is. Daarnaast is het met regenachtig weer nog steeds geen garantie dat niemand de macht over het stuur verliest en alsnog op de plek waar men aan het werk is crasht.
B: Het circuit voorzien van kranen zodat auto`s weg getakeld kunnen, maar nog steeds het risico lopen dat een marshal gewond raakt. Daarnaast zal dit financieel niet heel aantrekkelijk zijn en de kleinere circuits die al geld problemen hebben dit niet kunnen trekken, ook zal dit waarschijnlijk wel weer te merken zijn in de kaartprijzen. Niet leuk voor ons.
C: Het laten zoals het nu is met diezelfde risico`s.

Ik vind het lastig maar gezien de afgelopen jaren kies ik denk ik voor C, A en B hebben wat mij betreft een te kleine impact op de veiligheid en een te grote op de sport en bijkomende financieen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MetaFrame schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:21:
[...]
A: Altijd safetycar inzetten met het risico van bovenstaande bijv. en het sportieve deel dat iemand zijn voorsprong kwijt is. Daarnaast is het met regenachtig weer nog steeds geen garantie dat niemand de macht over het stuur verliest en alsnog op de plek waar men aan het werk is crasht.
Ze hebben toch radio-communicatie waar bv ook de stewards op aangesloten kunnen worden, die dan centraal kunnen omroepen dat het een fullcourse yellow is (maw dus SC) en het dus niet toegestaan is harder dan de SC snelheid te rijden.

Voorsprong kwijt heb ik in die situaties geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

enchion schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:27:
[...]

Ze hebben toch radio-communicatie waar bv ook de stewards op aangesloten kunnen worden, die dan centraal kunnen omroepen dat het een fullcourse yellow is (maw dus SC) en het dus niet toegestaan is harder dan de SC snelheid te rijden.
Voorsprong kwijt heb ik in die situaties geen boodschap aan.
Heb je nog steeds het risico dat iemand in regenachtige omstandigheden van de baan gaat, dit ga je nooit uitsluiten namelijk. Zowiezo het aantal incidenten achter de safetycar is groter dan het aantal incidenten zoals met Jules.

Wat ik me nu bedenk overigens is altijd safetycar inzetten zowiezo niet wenselijk, dan krijg je weer van die zaken zoals Schumacher zo mooi deed in Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Als ik zo het wikipedia artikel lees over Diffuse Axonal injury word ik niet erg vrolijk als ik dingen zie als most devestating form of brain injury en most common cause for vegetational state...

Zie het zwaar in voor hem...

Aan de andere kant hoor ik dan ook weer positieve dingen over Schumacher, waarvan ook gedacht werd dat ie een kasplantje zou zijn...

We wachten het maar af...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Damian schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:55:

Aan de andere kant hoor ik dan ook weer positieve dingen over Schumacher, waarvan ook gedacht werd dat ie een kasplantje zou zijn...
Dat werd gedacht maar we hoorden ook helemaal niks over z'n toestand of herstel. Tot van de week Todt heeft gezegd dat Schumacher waarschijnlijk een 'redelijk normaal' bestaan kan hebben.

Hier wordt vertelt wat Bianchi heeft en dus is het stukken waarschijnlijker dat hij wel als een kasplantje eruit komt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Prognosis is niet al te best voor DAI. Als ik in de medische wetenschappelijke literatuur zoek, is de prognose vegetative state (40-90%) en death (30-50%) het meest voorkomend.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Richard Hammond heeft dat ook opgelopen met zijn crash jaren geleden. Dus er is nog altijd hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Interessant stukje van TJ13 over het al dan niet laten zien van beelden van de crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hmmm, niet zo spannend eigenlijk. Een lang verhaal met als kern:

the inquiring mind may ask whether the authorities are concerned over whether relevant footage of Jules accident may raise questions of culpability for race control. Hence the absence of video released.

En dat is in context gebruikt tegen de moraaltwitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

MetaFrame schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:21:
Ik vind het lastig maar gezien de afgelopen jaren kies ik denk ik voor C, A en B hebben wat mij betreft een te kleine impact op de veiligheid en een te grote op de sport en bijkomende financieen.
Of, zoals ik al eerder opperde in dit topic: niet meer in de regen rijden met een droog-weer-set-up. Wel leuk en aardig dat je na de kwali niets meer aan de auto mag veranderen, maar ik vind dat regen/een natte baan een dusdanige factor is die de veiligheid niet ten goede komt welke kostenloos (relatief) veiliger gemaakt kan worden door de mogelijkheid te hebben een natte set-up toe te passen. Ik heb dat al sinds de invoering een idiote regel gevonden.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

McBoom schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:47:
[...]
Of, zoals ik al eerder opperde in dit topic: niet meer in de regen rijden met een droog-weer-set-up. Wel leuk en aardig dat je na de kwali niets meer aan de auto mag veranderen, maar ik vind dat regen/een natte baan een dusdanige factor is die de veiligheid niet ten goede komt welke kostenloos (relatief) veiliger gemaakt kan worden door de mogelijkheid te hebben een natte set-up toe te passen. Ik heb dat al sinds de invoering een idiote regel gevonden.
Daar heb je wel een punt, maar wat doe je dan op het moment dat het tijdens de race gaat regenen? Rode vlag om aanpassingen aan de auto`s te doen? waarvan je overigens niet zeker weet dat ze werken als het de dagen er voor droog is geweest. Op die manier weten de coureurs ook niet waar ze aan toe zijn en kan het rijgedrag ook onvoorspelbaar worden.

Overigens houd je ten alle tijden, welke keuze je ook maakt het risico van aquaplanning en verkeerde inschattingen van coureurs.

[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 07-10-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

MetaFrame schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

Daar heb je wel een punt, maar wat doe je dan op het moment dat het tijdens de race gaat regenen? Rode vlag om aanpassingen aan de auto`s te doen? waarvan je overigens niet zeker weet dat ze werken als het de dagen er voor droog is geweest. Op die manier weten de coureurs ook niet waar ze aan toe zijn en kan het rijgedrag ook onvoorspelbaar worden.
Er zijn dingen relatief makkelijk aan te passen en daarbij was het in dit geval een volledig natte race, wat niet als een verrassing kwam. De Red Bulls hebben met een natte set-up de kwali gereden in droge omstandigheden. En ik mag toch wel aannemen dat een F1-coureur daar wel weet mee om te gaan.
Overigens houd je ten alle tijden, welke keuze je ook maakt het risico van aquaplanning en verkeerde inschattingen van coureurs.
Zeker waar, bij een natte set-up kan je net zo goed last van aquaplaning krijgen, maar minder snel dan bij een auto waarbij de bodemplaat haast op het asfalt ligt.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Even een update, ik heb de JCB verlaagt naar 6250-650kg van 10.000kg. Ik heb de de impact die een sidepod onder die hoeken kan absorberen doorgerekend, en kom ik uit op 94G voor zijn hoofd. Ik heb nog niet meegenomen de absorptiekracht van de helm, maar in dit geval zou die denk ik niet de limiet overschrijden, aangezien je voor 700 euro al een helm kan kopen die 300G kan absorberen. De enige schade zal dan dus inderdaad intern zijn door de extreme deceleratie. Ik ga daar nog even mee aan de slag. Hoe hoog schatten jullie de eindsnelheid in na de impact met de JCB? Volgens de telemetrie uit het filmpje hadden we 213 (exit speed), zo'n 150 uit mijn hoofd, onderlangs de JCB en na het los komen zo'n 80km/u?

Hier trouwens een stukje interessant leesvoer, waaronder er onder andere over de crash van Kubica in Canada wordt gepraat.

[ Voor 38% gewijzigd door fynrd1 op 07-10-2014 19:32 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
fynrd1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:19:
Hoe hoog schatten jullie de eindsnelheid in na de impact met de JCB? Volgens de telemetrie uit het filmpje hadden we 213 (exit speed), zo'n 150 uit mijn hoofd, onderlangs de JCB en na het los komen zo'n 80km/u?
Maar wel wat van richting veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Een quote van Van Der Garde 'Adrian Sutil, mijn teamgenoot, was gecrasht. Hij kwam terug in de garage en hij zei: wat ik net gezien heb is ongelooflijk. Bianchi is gecrasht op de takelwagen. Hij is met zijn kop onder die truck gekomen. En zijn vizier ging open, zijn ogen gingen dicht. Dat was gewoon heel heftig. Sutil was ook best wel in shock."'
Als je leest dat Sutil zag dat Bianchi z'n vizier open ging en zijn ogen dicht, dan schrik je daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

fynrd1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:19:
Hoe hoog schatten jullie de eindsnelheid in na de impact met de JCB? Volgens de telemetrie uit het filmpje hadden we 213 (exit speed), zo'n 150 uit mijn hoofd, onderlangs de JCB en na het los komen zo'n 80km/u?
80km/u lijkt mij veel te hoog. Hij staat inderdaad nog niet stil na de impact maar als ie uiteindelijk wel stil staat, zitten de achterwielen en dus de achterkant van de auto nog onder de JCB.
Hoe lang is een F1-auto? 3 meter? Hij begint pas echt langzamer te gaan als de rollbar/luchtinlaat de JCB raakt, dan heb je al de helft van de auto gehad.

Hij gaat dus mijn inziens van inderdaad +/- 150km/u of nog iets meer naar ongeveer 30km/u in minder dan 2 meter. En dan staat ie ook eigenlijk al stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Hij verplaatst de Cat ook nog. Dus knalt eronderdoor tot de rollbar de zijkant van de Cat ontmoet en daar komen alle krachten vrij. De rollbar trekt het niet gelukkig, dus remt wel af maar de auto schiet echt nog een autolengte door voor deze stilstaat.

Het HANS systeem houdt zijn nek en hoofd wel op zijn plek, maar de interne massa schiet vooruit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
Overigens een stukje van een ver verleden... Oud-coureur De Cesaris overleden. Of beter gezegd, bij een motorongeluk omgekomen.
De Cesaris had 200+ starts achter zijn naam, had slechts één pole position, won nooit en heeft bij tien teams gereden.

[ Voor 22% gewijzigd door Dadona op 07-10-2014 23:44 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

asing schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:43:
Hij verplaatst de Cat ook nog. Dus knalt eronderdoor tot de rollbar de zijkant van de Cat ontmoet en daar komen alle krachten vrij. De rollbar trekt het niet gelukkig, dus remt wel af maar de auto schiet echt nog een autolengte door voor deze stilstaat.

Het HANS systeem houdt zijn nek en hoofd wel op zijn plek, maar de interne massa schiet vooruit.
Ja dat klopt, hij verplaatst idd die JCB. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Maar dat verandert niet dat ie slechts over enkele meters stil staat.

Ik bedoelde ook niet met mijn post dat ik denk dat de verwondingen mee zullen vallen. Integendeel. Ik denk dat z'n hersenen.. mjah.. pulp zijn :/
Ik zou echt ten zeerste verbaasd zijn als hij nog uberhaupt weer wakker wordt. En if so, als ie dan nog kan communiceren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hier Bianchi in een lang interview van paar weken geleden. Symphatieke gast, en wat klinken alle woorden nu wrang. Vooral de laatste zin YouTube: F1: Off the Grid: Extended Jules Bianchi Conversation&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
AzzKickah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:52:
[...]

Ja dat klopt, hij verplaatst idd die JCB. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Maar dat verandert niet dat ie slechts over enkele meters stil staat.

Ik bedoelde ook niet met mijn post dat ik denk dat de verwondingen mee zullen vallen. Integendeel. Ik denk dat z'n hersenen.. mjah.. pulp zijn :/
Ik zou echt ten zeerste verbaasd zijn als hij nog uberhaupt weer wakker wordt. En if so, als ie dan nog kan communiceren etc.
Troost je, ook als Sutil daar niet gestrand was en die kraan er niet stond, dan denk ik dat de impact met de muur hetzelfde effect had gehad. Dan heb je namelijk nog minder meters om af te remmen. Ja het chassis en de banden pakken heel veel energie, maar hersenen wegen 1-1,5 kilo. Bij 1 kilo en 150 km/h is dat 0.5*1000*(150/3.6)^2= 866.666 joules. 1.2MJ met een zwaar hoofd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
AzzKickah schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:37:
[...]

80km/u lijkt mij veel te hoog. Hij staat inderdaad nog niet stil na de impact maar als ie uiteindelijk wel stil staat, zitten de achterwielen en dus de achterkant van de auto nog onder de JCB.
Hoe lang is een F1-auto? 3 meter? Hij begint pas echt langzamer te gaan als de rollbar/luchtinlaat de JCB raakt, dan heb je al de helft van de auto gehad.

Hij gaat dus mijn inziens van inderdaad +/- 150km/u of nog iets meer naar ongeveer 30km/u in minder dan 2 meter. En dan staat ie ook eigenlijk al stil.
Ik denk dat een F1 auto tussen 4.40m en 4.70m lang is, en het verschilt per team.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Raven__NL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:23:
Richard Hammond heeft dat ook opgelopen met zijn crash jaren geleden. Dus er is nog altijd hoop ;)
Die vergelijking heb ik afgelopen dagen vaker voorbij zien komen, maar lees dit eens:

- 20 September 2006: Dag van het ongeluk. Hammond was direct na het ongeluk aanspreekbaar, en is nauwelijks buiten bewustzijn geweest.
- 21 September 2006: Artsen zeggen dat hij zware hersenschade heeft maar dat kans op herstel groot is.
- 22 September 2006: Hammond loopt zelfstandig naar het toilet.

Na twee dagen zelfstandig lopen, tegenover geen moment van bewustzijn na het ongeluk bij Bianchi vind ik een zeer groot contrast en daarom vrees ik toch voor de ergste vorm van DAI bij Bianchi.

Hammond reed dan wel veel harder dan Bianchi, maar heeft ook een veel langere remweg gehad.

Meer info over die crash van Hammond staat hier: http://topgear.wikia.com/wiki/Hammond's_crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Net het vergelijk tussen ronde 42 en 43 van Bianchi gevonden. Hij ging zelfs harder dan de ronde ervoor...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xfe5Sj5U4h59OV07UeYTanC4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Tja, dat bevestigd mijn gevoel dat hij gewoon te hard heeft gereden zeker onder dubbel geel en dat hij de marshals en zichzelf in gevaar heeft gebracht.

Als ze dit soort gedrag wat volgens mij gewoon vaker voor komt nou gewoon eens bestraffen met een race schorsing dan leren ze dat snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hij ging er met 206 km/h doorheen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Top schijnt 213 te zijn geweest, de app pollt eens(?) per seconde. Ik heb gisteren de video van de app gepost, maar dan zie je hem gewoon volgas doorgaan de gele zone in.

Aan een kant ben ik wel blij dat het nu een coureur is overkomen. De dood van marshals heeft altijd wat minder indruk gemaakt op pers, publiek en coureurs. Misschien snappen ze nu eindelijk waarom je af moet remmen voor geel, nu ze zelf niet onsterfelijk blijken te zijn.

Ik vrees dan ook het ergste voor hem, het lijkt erop dat zijn hersenschade komt door de botsing van de hersenen tegen de schedel, terwijl bij bv. Schumacher het een klap op de schedel was door de rots.

[ Voor 58% gewijzigd door Señor Sjon op 08-10-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
SnowDude schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:58:
Tja, dat bevestigd mijn gevoel dat hij gewoon te hard heeft gereden zeker onder dubbel geel en dat hij de marshals en zichzelf in gevaar heeft gebracht.

Als ze dit soort gedrag wat volgens mij gewoon vaker voor komt nou gewoon eens bestraffen met een race schorsing dan leren ze dat snel af.
Als er zelfs van levensgevaar voor de marshals is, dan zou zelfs dood-door-schuld opgelegd kunnen worden. Dat is hier niet ter sprake, maar kan het bewust hard rijden onder geel van coureurs vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik denk dat daarom de coureurs ook zo geschrokken zijn, ze weten donders goed dat ze het allemaal ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

Kan Bianchi dan niet ook in de vorige ronden langs die situatie zijn gereden dan? Volgens mij stond Sutil er al even voor Bianchi eruit vloog. Zo was de JCB al gearriveerd en aan het takelen, dat lukt ze nooit in dezelfde ronde volgens mij.

Wat mij een goed plan lijkt is dat de gele vlaggen niet meteen overgaan in groen, maar dat tot de volgende bocht wordt gewacht zodat je een langer stuk hebt waar je langzaam moet. Plus dat je dan ook niet kunt gaan inhalen vlak erna. Sterker: inderdaad die pitlimiter aan op plekken waar men bezig is waar men normaal 200+ rijdt. Dubbel geel = pitlimiter aan = veiliger.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij ook wel wat, gewoon bij dubbel geel bij de eerst volgende acceleratie mogelijkheid (zomaar het vermogen weg halen lijkt mij in bochten ook gevaarlijk) het vermogen van de auto's afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martinspire schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:48:
Kan Bianchi dan niet ook in de vorige ronden langs die situatie zijn gereden dan? Volgens mij stond Sutil er al even voor Bianchi eruit vloog. Zo was de JCB al gearriveerd en aan het takelen, dat lukt ze nooit in dezelfde ronde volgens mij.

Wat mij een goed plan lijkt is dat de gele vlaggen niet meteen overgaan in groen, maar dat tot de volgende bocht wordt gewacht zodat je een langer stuk hebt waar je langzaam moet. Plus dat je dan ook niet kunt gaan inhalen vlak erna. Sterker: inderdaad die pitlimiter aan op plekken waar men bezig is waar men normaal 200+ rijdt. Dubbel geel = pitlimiter aan = veiliger.
Sutil reed vlak achter Bianchi. Een ronde later crasht Bianchi, die als enige nog niet langs de gele vlag situatie was gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Martinspire schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:48:

Volgens mij stond er in die bocht al meteen een kraan dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind die hele discussie zo grappig hier over geel en langzamer rijden enz. Dit is toch gewoon een freak ongeval wat moeilijk te voorkomen is? Ik denk dat Bianchi net zo stuk was geweest als die JCB er niet had gestaan. Moeilijk te concluderen nog maar waarschijnlijk ook gewoon de fout van Bianchi zelf omdat ie veel te hard reed...

Zijn volgens mij weinig gevallen dat er echt iets fout ging terwijl er marshalls aanwezig waren OP de baan. Heb het niet over rondvliegend debris zoals die marshall toen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Damian schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:29:
Ik vind die hele discussie zo grappig hier over geel en langzamer rijden enz. Dit is toch gewoon een freak ongeval wat moeilijk te voorkomen is? Ik denk dat Bianchi net zo stuk was geweest als die JCB er niet had gestaan. Moeilijk te concluderen nog maar waarschijnlijk ook gewoon de fout van Bianchi zelf omdat ie veel te hard reed...

Zijn volgens mij weinig gevallen dat er echt iets fout ging terwijl er marshalls aanwezig waren OP de baan. Heb het niet over rondvliegend debris zoals die marshall toen.
Ook al zou het een moeilijk te voorkomen ongeluk zijn, je kan hiervan leren. Voorkomen kan je ongelukken nooit in de autosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik denk dat Bianchi net zo stuk was geweest als die JCB er niet had gestaan.
Ik gok dat de bandenstapels geleidelijker afremmen dan de JCB. Ook al komt het niet vaak voor wil niet zeggen dat er ergens niet iets is fout gegaan, en soms kan je dat voortaan voorkomen door bv regels aan te scherpen of een andere procedure te gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat ook om het feit dat men niet afremt, ook al staan er marshals aan de verkeerde kant van de vangrail. Dit kan ook bij een brand of bewusteloze coureur zijn die direct hulp nodig heeft. Als Sutil de baan weer opgegleden was, dan had Bianchi ook geen schijn van kans.

Sommigen verwijzen naar het Brundle/Morbidelli incident in Japan 1994. Maar ook daar viel al op met welke snelheid men die bocht uitkwam en hoe weinig rekening men hield met de marshals langs de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@ Señor Sjon en plaatje met die timings: kan je ook zien hoe snel de rest daar reed ? want daar ben ik dan ook wel benieuwt naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik pluk die van het autosport.com forum af als ik ze tegenkom. Jammer genoeg reed Bianchi daar vrij alleen. Ik denk dat iemand die de betaalde app heeft, wel een replay kan krijgen van de live timing en de tracker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Ik heb net de app even goed bekeken, maar ik zie eigenlijk iedereen daar 210+ rijden vlak na bocht 7 in aanloop naar bocht 8. Hamilton doet daar 224. Ik neem aan dat er toen al dubbel geel hing.

//edit Riciardo ook gevolgd, die zie ik op 230+ daar rijden. Hoewel ik niet heel goed kan zien op de app, krijg ik het gevoel dat ze groen zien en weer accelereren. Maar dat is gissen

[ Voor 32% gewijzigd door WoKo op 08-10-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37
http://www.f1today.net/nl...en-duidelijk-te-herkennen
quote: Hulkenberg
Dat er vlak achter het wrak van Sutil met groen gezwaaid werd heeft geen rol gespeeld. Die bocht is blind de heuvel op. Die groene vlag kan Jules nooit gezien hebben. Op dat moment was hij de controle over zijn auto al kwijt.
Goed, kunnen we het hele hoofdstuk over de groene vlag ook weer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
Ik vind die hele discussie zo grappig hier over geel en langzamer rijden enz. Dit is toch gewoon een freak ongeval wat moeilijk te voorkomen is?
Of het moeilijk te voorkomen is, is dan natuurlijk de vraag.
Elk ernstig ongeluk in de F1 is per definitie een complexe samenloop van omstandigheden. elke factor op zich is niet per direct een reden tot zorg, maar het optelsommetje zorgt dan voor dat freak accident.

Het is niet gek dat het regent.
Het is niet gek dat coureurs, zelfs onder dubbel geel, te hard blijven rijden.
Het is niet gek dat er meerdere coureurs op dezelfde plek ervan af vliegen.
Het is niet gek dat die voertuigen toch zo snel mogelijk verwijderd worden.

Als je er over nadenkt is het dan ook niet gek dat een bergingsvoertuig precies op dezelfde plek staat als waar de volgende coureur van de baan vliegt.

Wat mij betreft is het eerder freaky hoe weinig het in de formule 1 echt misgaat. De situatie van afgelopen race is in het verleden al vaker voorgekomen, waarbij slechts 1 van de factoren net anders was (de plek van het bergingsvoertuig).
De F1 als geheel kan het zich permitteren als er 1 keer zo'n ongeluk gebeurd. Als we echter bij een volgende regenrace exact hetzelfde meemaken is de wereld te klein....dan kom je niet meer weg met "freak accident"

Niet meer racen als het regent, zou er voor zorgen dat we binnen no time alleen nog maar races hebben op plekken waar het nooit regent.
gecrashte auto's laten staan is ook onveilig.

De makkelijkste optie is de snelheid omlaag brengen bij een gevaarlijke situatie.
Dat kun je vervolgens bij de coureur zelf leggen, zoals nu, maar beter handhaven..
Of je gaat er voor zorgen dat die snelheid omlaag gaat, ook als er een met adrenaline volgepompt strebertje (en dat zijn ze gelukkig allemaal) toch het risico aandurft.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hulkenberg: "Ik heb wel even een seconde op de rem getrapt om er zeker van te zijn dat ik niet van de baan zou vliegen en dat ik de baancommissarissen niet in gevaar zou brengen. Die bocht is bij regen zo lastig dat je echt nul risico kan nemen."

Ik weet niet, maar ik vind het een beetje overkomen alsof hij het braafste jongetje van de klas wil zijn, als je zo'n opmerking maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:02

DDX

Zo'n zelfde situatie was 10 jaar geleden idd ook met Schumacher alleen stond bergingsvoertuig toen gelukkig paar meter verder. (en werd Schumacher ook genoeg afgeremd)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.