[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.860 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
En Mercedes dreigt alweer met stoppen als er een V8 Im Frage komt. Zou ik ook doen, liever de V10 terug. :+

Ze willen natuurlijk hun SC verkopen als zijnde luider dan F1. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Honda stapte ook alleen maar in omdat de V8 verbannen is...

Als ze teruggaan ben je meteen 2 leveranciers kwijt, en blijven Ferrari en Renault over. Einde F1 :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wie weet komt Cosworth of Ford zelf weer terug. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:36:
[...]

Dan vallen er nog 3 teams omver ik denk niet dat de sport dat kan hebben
Maar is dat door de motoren of omdat ze sowieso al financiële problemen hebben? Ik vind niet dat je teveel naar de achterhoede moet kijken. Het moet uiteindelijk nog wel een uitdaging blijven voor de voorhoedeteams. Nu staat de ontwikkeling gewoon stil en ik denk niet dat de grote motorenbouwers dat graag hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zie het niet gebeuren...

Het grote issue hiermee is dat het klagen zin heeft.sinds dat debacle met die banden. De teams gebruikten ze verkeerd (links rechts verkeerd om monteren, hogere camber als voorgeschreven etc), en de klagers kregen uiteindelijk gelijk. Nu blijft men weer klagen en roepen totdat ze hun gelijk krijgen.

Simpelste manier is Ferrari / Renault (of vooral RedBull) eens een dikke boete geven voor het in diskrediet brengen van de sport, want dat is wat al dit gezeik doet....

Ze mogen van mij ook een compromis sluiten, de mindere teams meer geld (dus de grote teams wat inleveren) en dan in ruil de motoren iets versoepelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Bergie

Lekker belangrijk...

Martinspire schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:55:
[...]

Maar is dat door de motoren of omdat ze sowieso al financiële problemen hebben? Ik vind niet dat je teveel naar de achterhoede moet kijken. Het moet uiteindelijk nog wel een uitdaging blijven voor de voorhoedeteams. Nu staat de ontwikkeling gewoon stil en ik denk niet dat de grote motorenbouwers dat graag hebben.
Eens. Nu was het na race 1 eigenlijk al duidelijk dat Mercedes oppermachtig was. Het moet wel mogelijk zijn om je auto zodanig te verbeteren dat je een achterstand goed kan maken vind ik.

Dus meer testdagen en soepelere regels mbt ontwikkeling van de motoren.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:06:
Dus meer testdagen en soepelere regels mbt ontwikkeling van de motoren.
Dat gaat natuurlijk niet werken, dan krijg je teams met meer geld die meer kunnen testen en dus oppermachtig zijn. Dan verruil je Mercedes voor Ferrari o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoezo? Mercedes kan dan ook testen, maar Ferrari kan nu de motor niet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:13:
maar Ferrari kan nu de motor niet verbeteren.
Dat is wel een beetje overtrokken. Er is maar een heel klein deel van de techniek 'bevroren' voor komend seizoen en ook maar een klein beetje extra voor het seizoen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:21
Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:13:
Hoezo? Mercedes kan dan ook testen, maar Ferrari kan nu de motor niet verbeteren.
Dit vind ik ook heel krom. Een team met een zwakke motor en top aerodynamics is de lul, terwijl een team met een topmotor en zwakke aerodynamica bijna onbeperkt kan verbeteren aan de auto.

Wat dat betreft zou een budgetlimiet nog steeds de mooiste oplossing zijn, laat de teams zelf maar uitzoeken waaraan ze het uitgeven. Dat het niet te controleren is geloof ik ook geen snars van, accountants kunnen complete organisaties doorlichten, waarom zou dat bij een F1 team niet kunnen?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zamorano schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:14:
[...]

Dat is wel een beetje overtrokken. Er is maar een heel klein deel van de techniek 'bevroren' voor komend seizoen en ook maar een klein beetje extra voor het seizoen daarna.
Maar de auto niet. Dan zou je ook een chassis moeten homologeren aan het begin van het jaar. Hoppa, 1 maart motor + auto inleveren en bij elke wijziging een raceban. Ben benieuwd hoeveel mensen er na 1-2 jaar nog F1 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

XyritZz schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:20:
Wat dat betreft zou een budgetlimiet nog steeds de mooiste oplossing zijn, laat de teams zelf maar uitzoeken waaraan ze het uitgeven. Dat het niet te controleren is geloof ik ook geen snars van, accountants kunnen complete organisaties doorlichten, waarom zou dat bij een F1 team niet kunnen?
Nou dan geeft je zelf 10 miljoen uit aan motor ontwikkeling en laat je via de achterdeur een compleet nieuw blok binnenkomen waar 50 miljoen aan research in zit door een ander bedrijf. En dan zeg je vrolijk, kijk dat hebben we gedaan met maar 10 miljoen budget. Ik neem aan dat ze bij Ferrari of Mercedes niet heel hun boekhouding overleggen, maar alleen dat van de f1 tak. Hoe ga je dan bewijzen dat er niet eerlijk gehandeld is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50

Player1S

Probably out in the dark

Hippocampus schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:54:
[...]

Nou dan geeft je zelf 10 miljoen uit aan motor ontwikkeling en laat je via de achterdeur een compleet nieuw blok binnenkomen waar 50 miljoen aan research in zit door een ander bedrijf. En dan zeg je vrolijk, kijk dat hebben we gedaan met maar 10 miljoen budget. Ik neem aan dat ze bij Ferrari of Mercedes niet heel hun boekhouding overleggen, maar alleen dat van de f1 tak. Hoe ga je dan bewijzen dat er niet eerlijk gehandeld is ?
"ja dat blok hebben we ontwikkeld voor WEC maar dat plan is toch de ijskast in gegaan en voor 2miljoen hebben we hem kunnen ombouwen naar F1. Dus netjes binnen budget gebleven. Ja dat WEC project heeft ons 100 miljoen gekost maar dat is geen F1 he....."

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Precies, er is altijd wel een vage constructie te bedenken.
Maar hoeveel mag men nu nog aan de motoren tweaken ? Want al dat geld in een paar extra flapjes op de voorvleugel steken is ook maar ongein natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58

Martinspire

Awesomeness

Mja plus dat met die afstelling van de versnellingsbak aan het begin van het jaar. Stel dat Mercedes daar een grote gok heeft genomen en de rest niet. Dan betaald dat zich nu uit maar ze mogen niets wijzigen.

Of de domme regel van gridpenalty bij het wisselen van een bak of motor voor de eerste auto ook maar de baan op gaat. Sure, dat je het doet tijdens het weekend is onhandig, maar voor je nog maar een voet op het circuit hebt gezet, iets dergelijks bestraffen is natuurlijk waanzin.

Enige manier om kosten te drukken is meer onderdelen standaardiseren of verder vaststellen waardoor er weinig ruimte voor interpretatie is (denk aan: uitlaat op vaste plek).

Toch vind ik niet dat het allemaal maar op de cent nauwkeurig moet gaan, het blijft tenslotte topsport met een hoog reclame-gehalte. Ik denk dat ze al veel kunnen bereiken door het zoeken en vinden van sponsoren te vergemakkelijken en meer moeite doen om zo het budget te verhogen dan te laten krimpen. Ik ben het met Bernie eens dat het geen sport voor sloebers is. Er wordt kwaliteit verwacht met hoogstaande technologie. Dat kost geld.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Op zich denk ik niet eens dat je echt kosten hoeft te besparen.
Begin met het geld beter te verdelen. Juist die kleine teams zouden wat meer moeten krijgen omdat de grotere teams, doorgaans, makkelijker sponsoren kunnen aantrekken (McLaren is een uitzondering dit jaar).

Versoepel ook de regels qua paintjobs. Niet 2 auto's in dezelfde kleuren maar laat toe dat een persoonlijke sponsor extra betaald en de auto van zijn rijder in zijn kleuren te laten rijden. Levert de kleine teams ook weer wat extra centen op.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:23:
Mja plus dat met die afstelling van de versnellingsbak aan het begin van het jaar. Stel dat Mercedes daar een grote gok heeft genomen en de rest niet. Dan betaald dat zich nu uit maar ze mogen niets wijzigen.
Hier hebben ze een joker voor. Volgens mij hebben de meeste teams na Italië de bakverhoudingen gewisseld (enkele al eerder).

Mercedes had tot Italië de 8e versnelling nog bijna niet gebruikt, die zaten er dus nog een fractie naast aan het begin van het jaar. Heeft zeker geen voordeel opgeleverd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.gpupdate.net/n...one-ontkent-crisis-in-f1/

Wat een nare man is het toch ook :P Elke keer van die antwoorden wat geen antwoorden zijn of er net omheen lullen, of glashard beweren dat er niks beloofd is.

'Wat is een klein team?' Nee Bernie, je zult vast niet weten wat Eddie bedoelt.
'Dan was jij ook een klein team.' Yeah so?
'De F1 is gebouwd op 1 motorfabrikant. Afgezien van Ferrari dan.' Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

[ Voor 33% gewijzigd door AzzKickah op 11-11-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Mooi om te zien hoe dat Bernie Eddie betutteld om gezag af te dwingen en Eddie duidelijk te maken dat ie maar een andere vraag moet stellen.
Ecclestone is duidelijk een man van achterkamertjes politiek en handje klap en wil zo min mogelijk verantwoording afgeven aan het publiek.

Formule 1 is niet in de problemen (ze halen nog genoeg geld op ieder jaar) maar alleen een paar teams zijn in de problemen daar ben ik het wel mee eens. Maar hij geeft niet toe dat er afspraken niet zijn nagekomen, want tja daar weet hij dan ineens niks vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

-O-

en nu dit weer ..

Bron: http://formule1.nl/nieuws...eeft-plan-voor-super-gp2/
Ecclestone heeft plan voor ‘Super-GP2

In een overleg met de teams afgelopen weekend in Brazilië, heeft Bernie Ecclestone het idee geopperd om de grid aan te vullen met zogenoemde ‘Super-GP2’-auto’s. Dat zeggen Monischa Kaltenborn van Sauber en Bob Fernley van Force India.

Een Super GP2-wagen zou hetzelfde zijn als een normale GP2, maar dan met een sterkere motor, weet adjunct-teambaas Fernley. Er zou één type chassis komen, zoals dat nu al het geval is in de GP2, dat dan door klantenteams gebruikt gaat worden. Daarmee zou de Formule 1 in feite een kampioenschap met verschillende klassen worden. “We hebben sterke aanwijzingen gekregen dat de eigenaars van de sport graag vijf constructeurs, en vijf klantenteams zien. Dat vinden zij de beste richting voor de toekomst”, zegt Fernley.
..dan heb je een Super GP2 wagen die de F1 om de oren rijdt 7(8)7

|:(

[ Voor 60% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2014 11:46 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ach midden jaren 80 reden ze met gemodificeerde F3000 wagens in F1.

Als ze niet beter zijn dan de huidige F1 auto's vind ik het niet eens zo'n heel slecht idee. Klein team koopt stock auto, rijd paar jaar mee, doet ervaring op en bouwt aan een basis. Zodra ze potten willen breken moeten ze toch echt een eigen auto ontwerpen en bouwen.
Lekker volle grid van 26 autos waarbij een aantal ook nog afvallen tijdens de kwalificatie. Eventueel zou je teams met eigen auto bepaalde bescherming kunnen bieden zodat 1 slechte kwalificatie ze niet direct een DNQ hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Niet mee eens? Of juist wel..?

Dat Super-GP2 idee bevestigt dat alleen nog maar meer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga je een enkel volume draaien dan? Lijkt me een aardige (re)build tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Lijkt een beetje op wat ze deden met MotoGP

Fabrieksteams werden te duur en konden nog maar een halve grid vullen, dus nu allerlei kunstgrepen om getunede WSBK achtige motoren toe te laten, die gewoon veel langzamer zijn.

Ik vind het bij de MotoGP in ieder geval een neppe shit.. en Bernie vast ook, maar hij heeft kennelijk geen goed alternatief.

Komt op mij over alsof Bernie in een spagaat is:
- Kan niet onder de deals uitkomen met de huidige topteams mbt het prijsgeld/presentiegeld dat zij ontvangen
- Hierdoor te weinig geld over voor kleinere teams
- Geen opties voor nieuwe teams, op Haas na...
- Andere kleinere teams krijegn het ook weer steeds moeilijker, Sauber, Force India...
- straks een Grid met 14 auto's, dat zou echt triest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

AzzKickah schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:52:
[...]

Niet mee eens? Of juist wel..?
:Y
Dat Super-GP2 idee bevestigt dat alleen nog maar meer imo.
:Y

zo beter? ;)

edit:
MikeyMan schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:57:
Ga je een enkel volume draaien dan? Lijkt me een aardige (re)build tijd.
verkeerde afslag genomen? :P

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2014 12:17 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Requiem19 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:01:
Lijkt een beetje op wat ze deden met MotoGP

Fabrieksteams werden te duur en konden nog maar een halve grid vullen, dus nu allerlei kunstgrepen om getunede WSBK achtige motoren toe te laten, die gewoon veel langzamer zijn.

Ik vind het bij de MotoGP in ieder geval een neppe shit.. en Bernie vast ook, maar hij heeft kennelijk geen goed alternatief.

Komt op mij over alsof Bernie in een spagaat is:
- Kan niet onder de deals uitkomen met de huidige topteams mbt het prijsgeld/presentiegeld dat zij ontvangen
- Hierdoor te weinig geld over voor kleinere teams
- Geen opties voor nieuwe teams, op Haas na...
- Andere kleinere teams krijegn het ook weer steeds moeilijker, Sauber, Force India...
- straks een Grid met 14 auto's, dat zou echt triest zijn.
Tja bij de WEC doen ze het ook, daar rijden ze ook met meerdere klassen door elkaar. Anders zouden er maar 6 of 9 LMP1's rond rijden

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In MotoGP vind ik het al helemaal niks. Je ziet dan ook echt een two-tier kampioenschap. Bij F1 kan je dan wel ophouden. Ben benieuwd of IndyCar een keer wakker is en wat meer promotie gaat doen buiten de VS, zeker qua (live) uitzendrechten.

Maar je hebt geen super-gp2 nodig, de huidige GP2 komt ook al aardig in de richting van de backmarkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wat ik totaal niet begrijp van deze hele discussie over de motoren:

- Renault en Ferrari hebben volledig zelfbewust ingestemd met de regelgeving omtrent motoren
- Nu ze opeens toch niet oppermachtig zijn, willen ze hals over kop alle regels veranderen
- Ze mogen al 52% van de motor veranderen tussen de seizoenen door, is dat dan niet genoeg?

Hoe komen zowel Renault als Ferrari weg met dit totaal op eigen belang gerichte gedrag, terwijl ze het nog verkopen alsof 'Mercedes' de sport kapot maakt.

1) hadden ze zelf betere regels moeten afspreken inzake de development freeze
2) ze hebben behoorlijke ruimte om sinds dit jaar 52% van de motor te herontwerpen.

Mijn respect voor schreeuwlelijken als Christian Horner en die nieuwe Ferrari Playboy gaat richting zero Kelvin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, ze mogen elk jaar telkens een beetje minder veranderen. Ze hadden wel verwacht dat er verschillen zouden zijn, maar niet dat Mercedes 2 seconden per rondje in reserve heeft.

Sowieso vind ik de hele regelset onzinning. Geef het dan gewoon vrij. 100kg benzine en verzin het maar.
V2 turbo die erg licht is maar minder snel? Ga je gang. Zonder al die ballast van hybride systemen kan zo een kg of 100 van het minimale gewicht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:33:
Maar je hebt geen super-gp2 nodig, de huidige GP2 komt ook al aardig in de richting van de backmarkers.
dit seizoen zijn er 2 races gereden waar GP2 snellere tijd heeft neergezet dan F1, ben ff aan het zoeken welke en wie dat zijn geweest

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:11:
Nee, ze mogen elk jaar telkens een beetje minder veranderen. Ze hadden wel verwacht dat er verschillen zouden zijn, maar niet dat Mercedes 2 seconden per rondje in reserve heeft.

Sowieso vind ik de hele regelset onzinning. Geef het dan gewoon vrij. 100kg benzine en verzin het maar.
V2 turbo die erg licht is maar minder snel? Ga je gang. Zonder al die ballast van hybride systemen kan zo een kg of 100 van het minimale gewicht af.
Alle regels met betrekking tot beperkte development zijn bedacht om kosten te besparen.

Als je het vrij geeft worden de kosten enorm, immers moet je dan alle opties gaan onderzoeken, uitwerken en eventueel je gehele motor ombouwen als blijkt dat je concurrent een voorsprong heeft.

Feit blijft dat Ferrari en Reanult Geen enkel probleem hadden met de beperkte ontwikkeling, totdat ze ineens hun zaken niet op orde hadden.

En overigens.. 2 seconden.. Christian Horner noemde zelf laatst 1 seconde per ronde. En dat zal al een overdreven getal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mercedes heeft dan ook enorm ingezet op deze motoren qua kosten. Die hebben er een hoop R&D ingestopt, veel meer dan Renault en Ferrari. Mercedes zelf heeft al aangegeven in de persco dat ze niet echt malen om de kleinere teams. Maar ja, welke motorfabrikant wil hier nou instappen? Je moet niet alleen een motor bedenken, maar ook allerlei aanhangsels en als je het mis hebt, dan mag je maar 1x/jaar tokens gebruiken om de motor te verbeteren. Dat is gewoon een heilloze weg. Volgend jaar komt Honda dan wel terug, maar eerst hadden we nog Cosworth. Dus per saldo zitten we nog steeds op 4 PU's.

Er zijn maar een paar races geweest waarbij ze een deel redelijk vol gas gingen, dat waren Canada, Bahrein en Brazilië. Voor de rest houden ze zich voornamelijk aan de delta's.

Kostenbesparingen werken gewoon niet. Het scheve is dat F1 wel 2 miljard per jaar ophaalt, maar dat aan alle kanten kijkers, sponsoren en teams afhaken vanwege o.a. de kosten. Hoe bedoel je rot van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Requiem19 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:27:
[...]

Alle regels met betrekking tot beperkte development zijn bedacht om kosten te besparen.

Als je het vrij geeft worden de kosten enorm, immers moet je dan alle opties gaan onderzoeken, uitwerken en eventueel je gehele motor ombouwen als blijkt dat je concurrent een voorsprong heeft.

Feit blijft dat Ferrari en Reanult Geen enkel probleem hadden met de beperkte ontwikkeling, totdat ze ineens hun zaken niet op orde hadden.

En overigens.. 2 seconden.. Christian Horner noemde zelf laatst 1 seconde per ronde. En dat zal al een overdreven getal zijn.
Wie zegt dat de kosten enorm worden dan? Zowel Ferrari als Renault geven aan dat het niets extra kost om tijdens het seizoen updates op de motor te introduceren. Volgens mij is het bij de topteams altijd vrij simpel; ze hebben een gigantische zak met geld en die gaat elk jaar op. Als het niet in de motor mag gaan zitten dan vinden ze wel iets anders om het geld aan uit te geven.

Wat dat betreft zouden ze het beter juist wel in die motor kunnen stoppen, want dan hebben de klant-teams er ook nog wat aan. Alle ontwikkeling die in aerodynamica gaat zitten vergroot het gat tussen de topteams en de kleine teams terwijl een betere motor verplicht ook naar de kleine teams moet (is volgens mij reglementair vastgelegd dat klant-teams een motor met identieke specificaties moet krijgen als de hoofdmacht).

Komt nog bij dat Ferrari, Renault en Mercedes volgens mij gewoon volle bak investeren in de motor. Vanwege de ban kan het nu enkel op een testbank getest worden ipv in een auto maar die ontwikkeling gaat gewoon door in de fabriek zodat ze in de winter een mega update kunnen doen.

Mercedes staat dan wel in hun recht om updates tijdens het seizoen te weigeren, voor de fans wordt het er niet leuker op als je na één race weet welk team het kampioenschap gaat pakken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Señor Sjon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:45:
Er zijn maar een paar races geweest waarbij ze een deel redelijk vol gas gingen, dat waren Canada, Bahrein en Brazilië.
uhm, huh? In Brasil tuften ze allemaal rond in de 1:16 maar toen HAM ff wat wou inlopen voor z'n pitstop deed ie een 1:14 op oude banden ook nog. Die spin vernaggelde dat weer maar ik bedoel maar..

Hoezo vol gas? :P

Verder met je eens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tja en omdat Mercedes de boel wel op orde heeft zijn ze tegen versoepeling. Maar iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat zij vooraan stonden te schreeuwen als 1 van die andere 2 de boel op orde had en zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Laatste stuk gingen ze wel wat harder, ze liepen dan ook in no-time fors uit.

De rondetijden: http://macofan.com/en/ind...berg&dr2=Lewis%20Hamilton

Rond ronde 17 gaan ze van de 1:16 stand af en twee rondjes later cirkelen ze in 1:15 rond. Met de rondetijden zie je eigenlijk vooraf bepaalde momenten dat ze harder gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
XyritZz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:54:
[...]

Wie zegt dat de kosten enorm worden dan? Zowel Ferrari als Renault geven aan dat het niets extra kost om tijdens het seizoen updates op de motor te introduceren. Volgens mij is het bij de topteams altijd vrij simpel; ze hebben een gigantische zak met geld en die gaat elk jaar op. Als het niet in de motor mag gaan zitten dan vinden ze wel iets anders om het geld aan uit te geven.

Wat dat betreft zouden ze het beter juist wel in die motor kunnen stoppen, want dan hebben de klant-teams er ook nog wat aan. Alle ontwikkeling die in aerodynamica gaat zitten vergroot het gat tussen de topteams en de kleine teams terwijl een betere motor verplicht ook naar de kleine teams moet (is volgens mij reglementair vastgelegd dat klant-teams een motor met identieke specificaties moet krijgen als de hoofdmacht).

Komt nog bij dat Ferrari, Renault en Mercedes volgens mij gewoon volle bak investeren in de motor. Vanwege de ban kan het nu enkel op een testbank getest worden ipv in een auto maar die ontwikkeling gaat gewoon door in de fabriek zodat ze in de winter een mega update kunnen doen.

Mercedes staat dan wel in hun recht om updates tijdens het seizoen te weigeren, voor de fans wordt het er niet leuker op als je na één race weet welk team het kampioenschap gaat pakken.
Wat zou jij zeggen als je Ferrari/Renault was? Zodra je toegeeft dat het duurder wordt, krijg je helemaal niemand mee in de regelwijziging.

De engine freeze is bedacht, door de teams zelf, om de kosten van motorontwikkeling in de hand te houden. Voor de engine freeze liep het compleet uit de hand, met bijzondere metalen als berylium en minieme updates per race om maar 2 pk extra te krijgen. Omdat dit systeem niet te handhaven was, zelfs niet voor de big spenders, hebben ze toen met zn allen bedacht een engine freeze in te voeren.

Die engine freeze is behoorlijk gelift voor de nieuwe motoren, er zijn nu veel meer aanpassingen mogelijk tussen de seizoenen door dan voorheen. Het is dus al soepeler (en duurder....).

Voornaamste feit blijft dat dit hun eigen afspraak is, die ze opeens willen openbreken omdat dat hen goed uitkomt. Dan kunnen ze het wel anders gaan draaien, maar het blijft gewoon erg treurig.

Toen RB vier jaar een voorsprong had door hun Aerodynamica en Ferrari meer wenste te testen vond Horner dat ook geen goed idee....

alles eigen belang is prima, maar wees dan eerlijk en niet lafhartig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die 'afspraak' was redelijk onder dwang ontstaan. Als FIA het vroeg genoeg aankondigt, kunnen ze gewoon regels veranderen zonder consensus. Toen was Max Mosley nog volop bezig met de tender voor de 2010 teams en waren ze bezig met de $45m kostencap. Dus hij kondigde die regels op tijd aan. Pas later zijn ze van de I4 naar de V6 gegaan toen VAG toch niet mee wilde doen.

Edit
http://www.f1today.net/nl...-1-onder-een-vergrootglas

Binnen 5-10 jaar zijn de alcoholreclames ook wel weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 12-11-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Gewoon een paar blurpixels erop!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Marcus Ericsson is per direct weg bij Caterham.
Als ze er al bij zijn dan zonder Ericson :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:38:
Die 'afspraak' was redelijk onder dwang ontstaan. Als FIA het vroeg genoeg aankondigt, kunnen ze gewoon regels veranderen zonder consensus. Toen was Max Mosley nog volop bezig met de tender voor de 2010 teams en waren ze bezig met de $45m kostencap. Dus hij kondigde die regels op tijd aan. Pas later zijn ze van de I4 naar de V6 gegaan toen VAG toch niet mee wilde doen.

Edit
http://www.f1today.net/nl...-1-onder-een-vergrootglas

Binnen 5-10 jaar zijn de alcoholreclames ook wel weg.
In Frankrijk is dat volgens mij al verboden, alcoholreclame bij autoraces. En zo was er op Le Mans een LMP2, met BruichLaddich als hoofdsponsor. Geen probleem, de reclame op de auto werd veranderd in een reclame voor bronwater >:)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

Onder het mom van kostenbesparing hadden ze ook wel de V8 blokken kunnen behouden. Die waren prima, en zo betrouwbaar als een hond. Nu zitten we met de situatie dat de Ferrari en Renault blokken nooit de performance van het Mercedes blok kunnen benaderen, maar een nieuwkomer zoals bijvoorbeeld Honda zich nog vol kan blijven ontwikkelen totdat deze zijn entree maakt. Ik weet niet hoe soepel de regelgeving is, maar mocht Honda er in Abu Dahbi achter komen dat hun motor ver van de verwachte prestaties af ligt, dat zij hun entree maar een seizoen verschuiven. Ook verdere nieuwkomers hebben theoretisch een flink voordeel op Ferrari en Renault in de huidige toestand. Die 52% is overigens grappig, want die zijn niet vrij te besteden. Gericht op prestatie zit daar nauwelijks rek in.

We stevenen af op een interessante ontwikkeling in de Formule 1, want zelfs met een ongelimiteerd budget zullen de teams met een Ferrari en Renault blok niks kunnen uithalen. Ik heb het idee dat Ferrari al jaren de Formule 1 wilt verlaten, maar dat de inkomsten hun nog binnenboord houden, en er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief is qua status in de motorsport. Als ze door de beperking, structureel niet verder zouden kunnen rijden dan achterin de top 10, zal het op termijn de naam van Ferrari buiten het F1 circus ook gaan schaden.
Misschien wordt het daar eens tijd om verder te kijken, en een herintrede te overwegen in de LMP1 klasse.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ursus was ook 'bronwater' op de pacific-lotus van vroegah. ;)

Er zijn toch ook regels die het rebadgen van motoren moeten voorkomen? Red Bull wou met een Infiniti 'fork' van Renault gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:40
[...]

Als je de regels vrijgeeft komt Ferrari met een V12, gewoon omdat dat historisch zo hoort :+ .

Wat kan er dan in hemelsnaam nog fout gaan?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zomaar een ideetje maar misschien was het handiger geweest als ze de eerste 2 seizoenen met de V6 de ontwikkeling gewoon vrij hadden gegeven en vanaf dan voor een X periode te bevriezen. Of iets in die geest.

Zoals het nu is, is compleet krom inderdaad. Honda kan lekker doen wat ze willen tot 2015 en de rest moet het doen met wat volgend jaar al 2 jaar oud is, ff simpel gezegd.

Kan niet zo blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Gewoon voor alle teams een jaarlijks maximaal budget vaststellen op xxx miljoen.
Is het maximum bereikt: jammer voor je. Kun je het maximale bedrag niet opbrengen: jammer voor je.

Optyfen met al die regeltjes. Het is nondeju Den Haag niet! :+

[ Voor 17% gewijzigd door max op 12-11-2014 20:57 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat is al vaker aangehaald; dat is absoluut niet te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:55:
Gewoon voor alle teams een jaarlijks maximaal budget vaststellen op xxx miljoen.
Is het maximum bereikt: jammer voor je. Kun je het maximale bedrag niet opbrengen: jammer voor je.
We hebben al een paar keer vastgesteld dat zoiets nooit gaat werken, want dan koopt een team gewoon technologie in bij een ander bedrijf. Raceteam Ferrari dat bijvoorbeeld voor een prikje motoren kan inkopen bij Ferrari bv.

Het is een leuk plan, maar het valt gewoon niet uit te voeren op een manier dat het ook beter wordt dan het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Als Caterham er in Abu Dhabi al bij is (ik denk het niet) dan ben ik benieuwd wie ze in de auto van Ericsson gaan zetten. De persoon waarvan de achternaam met een F begint gaan we alvast maar niet noemen.

Lotterer?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 17:44
Alice Powell wil de race in Abu Dhabi wel voor Caterham racen;
http://www1.skysports.com...finale-in-abu-dhabi?34567

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Lol, opa betaald wel :P

Is dat onderdeel van die crowdfunding actie, 50 dollar petje, 35k dollar FP1, 200k dollar race?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Destruction schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:24:
Als Caterham er in Abu Dhabi al bij is (ik denk het niet) dan ben ik benieuwd wie ze in de auto van Ericsson gaan zetten. De persoon waarvan de achternaam met een F begint gaan we alvast maar niet noemen.

Lotterer?
Barichello, die staat te springen om een comeback :+
Alice Powell wel wil rijden, maar die krijgt geen super-licentie (geen enkele reden om die toe te kennen)
Lotterer is misschien een optie, als hij wil en zijn sponsoren nog een keer betalen.

Misschien kunnen ze Susie Wolff of Simona de Silvestro (Sauber) verleiden tot een rit, lijkt me wel leuk om eens een dame te zien in de F1 :) Tevens zeer goed voor de media aandacht (ik snap niet dat er geen mindere teams zijn die zo'n kans aanpakken om een dame te laten rijden, zorgt toch voor veel media-aandacht voor de sponsoren)

Aan de andere kant, wie rijd in de andere wagen, Kobayashi? Weet niet of die uberhaupt nog veel zin heeft na al dat drama sinds België.

Ze moeten maar eens eerst die auto's op de grid krijgen, dan zoeken ze dan maar coureurs met licentie die toevallig ergens rondlopen daar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-11-2014 08:44 ]

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

SnowDude schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:21:
[...]

Tja bij de WEC doen ze het ook, daar rijden ze ook met meerdere klassen door elkaar. Anders zouden er maar 6 of 9 LMP1's rond rijden
WEC is een multie class serie. Al reden er 15 P1's rond, dan was het nog steeds multi class.

Kan je niet vergelijken met F1.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Iemand de tweet van Webber naar Button gezien?

@jensonButton. Matey, just sign that sports car contract and get on with it. Be mega to have you with / against us next year

Waarop Button reageert

@AussieGrit One day fella one day

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Destruction
  • Laatst online: 19:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja, had het gezien.

Weet niet of je er echt wat mee moet doen verder, er waren natuurlijk geruchten dat Button over zou gaan stappen. Die tweet van Webber kan alleen een boodschap zijn van "kom erbij jongen!", en dat Button dan reageert met een boodschap "Het word mijn volgende klasse, na de F1"

Het kan ook zeggen dat er ergens al een contract klaar ligt voor Button, maar daar hebben we verder ook nog niks over gehoord en Button blijft het liefst bij McLaren in de F1 rijden las ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 13-11-2014 11:24 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Webber zegt dus dat Jenson het contract moet tekenen voor de sports car. Dus hij heeft een contract voor zijn neus liggen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Niellie41 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:22:
[...]

WEC is een multie class serie. Al reden er 15 P1's rond, dan was het nog steeds multi class.

Kan je niet vergelijken met F1.
Je ziet wel binnen de P1 een groot verschil tussen de LMP1-H en LMP1-L, ook daar zit een groot gat tussen de fabrikanten met flink budget, en de kleinere teams.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

u_nix_we_all schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:39:
[...]

Je ziet wel binnen de P1 een groot verschil tussen de LMP1-H en LMP1-L, ook daar zit een groot gat tussen de fabrikanten met flink budget, en de kleinere teams.
Wat trouwens geflopt is en weer terug wordt gedraaid. Privateers hebben niets te zoeken in LMP1 IMO, tenzij ze een auto kunnen kopen van een van de fabrikanten.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 13-11-2014 11:44 ]

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

backupdevice schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:25:
Webber zegt dus dat Jenson het contract moet tekenen voor de sports car. Dus hij heeft een contract voor zijn neus liggen.
Is maar de vraag; ik neem aan dat Webber niet weet wat zijn concurrenten precies doen en "against us" is dus niet in hetzelfde team als Webber.
Zou best kunnen dat Button al wat andere opties heeft bekeken, want hij voelt het ook wel aankomen (of hij weet het al).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Zamorano
  • Niet online
Morgen de McLaren Honda voor het eerst op de baan. :)
Met Oliver Turvey & Stoffel Vandoorne achter het stuur, schijnt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 13-11-2014 12:26 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

In welke auto? Die van dit jaar? Dat haal ik er ff niet uit.

Is de MP4-29 van dit jaar?

• Zamorano
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:28:
In welke auto? Die van dit jaar? Dat haal ik er ff niet uit.

Is de MP4-29 van dit jaar?
Een tussenmodel, zodat ze de motor kunnen testen.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23

iichel

Gazoooo

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die kleur mogen ze van mij de wagen van volgend jaar maken. Ontzettend mooi imho :)

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23

iichel

Gazoooo

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/McLaren_MP4-4_front-right_Honda_Collection_Hall.jpg

Of deze! *kwijl*

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

de tot op heden meest dominante auto. 15 v/d 16 races gewonnen en #16 ging mis door een achterblijver.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mercedes zit nu ook al op 15 overwinningen in een seizoen, de kans is groot dat ze dat record gaan breken dit jaar,

Qua percentage winst weer niet. :p

[ Voor 14% gewijzigd door MegaTronics op 13-11-2014 16:49 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

qua aantal heeft Ferrari het in 2002 en 2004 al geëvenaard. Qua percentage komt nog niemand in de buurt. dat is 94%.

• SnowDude
Zamorano schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:35:
[...]

Een tussenmodel, zodat ze de motor kunnen testen.
Als ik het goed begrijp zullen ze die test nog niet doen met de honda motor:
It has been rumored for some time that McLaren will run an interim car at the last test in Abu Dhabi to facilitate track time for the Honda Powerunit ahead of 2015. In an interview at Suzuka, Ron Dennis has confirmed that the team will use a car designated the MP4-29H, giving the team time to hone the MP4-30 before Melbourne. He also went onto say that out of respect for Mercedes the team wouldn't test the Honda PU at the post Abu Dhabi GP.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Zamorano
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:49:
[...]
Als ik het goed begrijp zullen ze die test nog niet doen met de honda motor:

[...]
Nou, volgens de berichten doen ze juist die test met de Honda motor.
Dat is het hele idee.
Of ze de Abu Dhabi post-race test dan weer niet met de Honda motor (mogen) doen, is een ander verhaal.
Honda's new Formula 1 engine will run on track for the first time on Friday, as McLaren's development MP4-29H makes its first appearance at Silverstone.
[URL=Honda's new Formula 1 engine will run on track for the first time on Friday, as McLaren's development MP4-29H makes its first appearance at Silverstone.]bron[/URL]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MikeyMan schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:17:
Dat is al vaker aangehaald; dat is absoluut niet te controleren.
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:25:
[...]

We hebben al een paar keer vastgesteld dat zoiets nooit gaat werken, want dan koopt een team gewoon technologie in bij een ander bedrijf. Raceteam Ferrari dat bijvoorbeeld voor een prikje motoren kan inkopen bij Ferrari bv.

Het is een leuk plan, maar het valt gewoon niet uit te voeren op een manier dat het ook beter wordt dan het nu is.
Dus? Recht van de slimste. Wie niet sterk is moet slim zijn. Dat gaat zo ongeveer voor de hele wereld op, maar in F1 kan dat dan weer niet. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 17:44
Volgens mij is in Ted's Notebook (Sky Sports) van de afgelopen race verteld dat de persoon die verantwoordelijk is voor het ontwerp van de auto van volgend jaar, de komende race wat aerodynamische onderdelen wilde uitproberen en daar het groene licht voor had gekregen.

De auto met Honda motor wordt morgen op Silverstone getest.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• P.K.
  • Laatst online: 12-09 19:37
Ironisch is het wel dat sinds de regels in 2009 zo drastisch zijn veranderd om het racen spannender te maken, er eigenlijk totaal geen spanning meer is in de kampioenschappen. Elk jaar was er een constructeur die er duidelijk bovenuit stak. (Brawn, Red Bull en nu Mercedes).

En nu zitten we weer met een motorreglement op gescheept waardoor Mercedes volgend jaar ook wel weer de boel zal aanvoeren. Alleen Honda heeft de mogelijkheid om een concurrerende motor te bouwen...

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Brawn was anders best nipt, Red Bull is ook niet alle jaren oppermachtig geweest. Winnaar WK is over het algemeen vaak pas in de laatste race bekend geworden.

• asing
Voor degenen die nog effe willen watertanden... Iemand heeft de Arrows Asiatech van Jos op de kop getikt. Ja, incl de V10. And not afraid to use it!

http://www.autoblog.nl/ni...ie-met-een-f1-wagen-71946

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OMG!!! :o

Eerste 30 seconden: met open mond + kriebels in de buik
Daarna: nog steeds kriebels in de buik

En vragen, vragen, vragen. Hoe komt ie eraan? Wat kost 'm zo'n dagje? Waar haalt ie onderdelen weg als ie 'm crasht?

En wat een prachtige auto nog steeds <3

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

AzzKickah schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:20:
En vragen, vragen, vragen. Hoe komt ie eraan?
Nou, gewoon kopen via internet ;)
http://www.f1-sales.com/stock.htm

Wel jammer dat die 3-seater al verkocht is :+

[ Voor 9% gewijzigd door Edd op 13-11-2014 22:26 ]

-

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Stond in de suggestie lijst.
Back toen Mercedes ook heerste in de F1

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7xWL0wCfIFU]

[ Voor 39% gewijzigd door enchion op 13-11-2014 22:31 ]

How do you save a random generator ?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Edd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:25:
[...]

Nou, gewoon kopen via internet ;)
http://www.f1-sales.com/stock.htm

Wel jammer dat die 3-seater al verkocht is :+
Ik moet daar niet naar kijken.

In ieder geval 3 nieuwe items op m'n Als-ik-tig-miljoen-win-lijstje :Y

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

AzzKickah schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:31:
[...]

Ik moet daar niet naar kijken.

In ieder geval 3 nieuwe items op m'n Als-ik-tig-miljoen-win-lijstje :Y
Ik weet niet hoe uptodate die lijst is, want volgens mij staat die F1 van Arrows ook in de lijst als te koop, maar racen ze er dus nog wel mee.
Maar af en komt er een berichtje langs. Toevallig in de afgelopen week een paar:
http://www.autoblog.nl/ni...rmule-1-auto-met-v8-71743
http://www.autoblog.nl/ni...1-van-jenson-button-71843
http://www.autoblog.nl/ni...odium-wordt-geveild-71866

De goedkoopste is dus rond de €80k. Misschien een inzameling houden met Tweakers? :+

-

• asing

En vragen, vragen, vragen. Hoe komt ie eraan? Wat kost 'm zo'n dagje? Waar haalt ie onderdelen weg als ie 'm crasht?

Ik ben blij dat ik je blij heb kunnen maken! :)

Ik weet echter nog iets... Er is een foto van deze gebeurtenis :

Jos in de Arrows, vol gas over het rechte eind langs de tribune. Twee fonteinen water de lucht in en de auto vol sprietjes en sensoren. Recht van voren genomen. Die foto heb ik eens gehad, en dat beeld liet niet meer los. Ik kan alleen de foto nergens meer vinden. :'(

Mocht je willen genieten, er is een race klasse met oude F1 auto's. BOSS (Big Open Single Seaters) GP.

[ Voor 9% gewijzigd door asing op 13-11-2014 23:01 ]

• Requiem19
  • Nu online
P.K. schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:01:
Ironisch is het wel dat sinds de regels in 2009 zo drastisch zijn veranderd om het racen spannender te maken, er eigenlijk totaal geen spanning meer is in de kampioenschappen. Elk jaar was er een constructeur die er duidelijk bovenuit stak. (Brawn, Red Bull en nu Mercedes).

En nu zitten we weer met een motorreglement op gescheept waardoor Mercedes volgend jaar ook wel weer de boel zal aanvoeren. Alleen Honda heeft de mogelijkheid om een concurrerende motor te bouwen...
Wow, welke kampioenschappen heb jij gezien?
2010 was een bizarre climax, waarbij de grootste underdog won in de laatste race
In 2012 spinde Vettel in de eerste ronde en leek Alonso lange tijd te gaan winnen.

Wehebben best wat geweldige kampioenschappen gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
2010 was anders saai door een conservatieve Bridgestone met de twee compound regels en het tankverbod. 2012 blijft altijd Pirelli aan kleven, vooral met de 7 winnaars in 7 races spin die eraan gegeven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Edd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:49:
[...]De goedkoopste is dus rond de €80k. Misschien een inzameling houden met Tweakers? :+
8)7 Als ik een tonnetje over had, stond ik volgende week in de garage :+ toch een schijntje. Maar goed, onderhoud en raceklaar maken kost ook nog wat. Nu niet dat je ff bij de kwikfit na binnen rijdt (zou wel toffe actie zijn overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz

Valt mij ook altijd op hoe mooi de auto's uit die tijd waren :). Wat dat betreft hebben de nieuwe regels de F1 qua uiterlijk wel verpest.

Auto kun je gewoon kopen zoals al is gereageerd. Dagje zal aardig wat kosten, de video toont ook al reclame van Rennwerk wat volgens mij een bedrijf is dat gespecialiseerd is in het werkend houden van dit soort auto's en ik vermoed dat Rennwerk ook reserve onderdelen regelt/maakt.

Jos reed volgens mij met een Asiatech achterin en ik las her en der dat deze auto een HART motor heeft welke Arrows in '98 en '99 gebruikte. Geen origineel blok dus voor deze auto en je ziet bijv. ook dat er geen originele banden onder liggen. Het zal wat dat betreft ook wat 'verzamelen' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Meestal zitten er wel wat onderdelen bij, als je een Ferrari op de kop weet te tikken dan heb je het meeste geluk, die hebben een complete afdeling die zich richt op het onderhoud van de F1 auto.s van de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die blokken van vroeger gingen ook 315km mee. ;) Als je een beetje zuinig doet zijn dat een paar trackdays. Een week voor de GP van Monaco is er de Classic GP, dan zie je verschillende decennia racen. Erg leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:38:
8)7 Als ik een tonnetje over had, stond ik volgende week in de garage :+ toch een schijntje. Maar goed, onderhoud en raceklaar maken kost ook nog wat. Nu niet dat je ff bij de kwikfit na binnen rijdt (zou wel toffe actie zijn overigens)
Ik vraag me af of die auto's nog rijdend te krijgen zijn, gezien de complexe procedures die bij alleen al starten komen kijken en de kwetsbaarheid van die dingen. Volgens mij komt dat spul al uit het tijdperk waar eerst hete olie door het blok gepompt moet worden voor het überhaupt wil draaien.

Bij ééntje kan het, zo te zien :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:16:
[...]
Meestal zitten er wel wat onderdelen bij, als je een Ferrari op de kop weet te tikken dan heb je het meeste geluk, die hebben een complete afdeling die zich richt op het onderhoud van de F1 auto.s van de klanten.
Denk dat dat eerder een kwestie van geld is i.p.v. geluk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En je kunt het spul natuurlijk down-tunen .. RPM limiter een paar 1000rpm eerder en wat minder peut insproeien scheelt al een heleboel !! Dat spul was natuurlijk tot op het bot afgetraind maar 600pk is nog steeds stoer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ing._Buttje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:48:
En je kunt het spul natuurlijk down-tunen .. RPM limiter een paar 1000rpm eerder en wat minder meer peut insproeien scheelt al een heleboel !! Dat spul was natuurlijk tot op het bot afgetraind maar 600pk is nog steeds stoer! 8)
Even gefixt, iets meer brandstof inspuiten is veiliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Pfff kijkend en vooral luisterend naar die oude auto's doet me bijna in tranen uitbarsten als ik die facade van dit jaar bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:30:
[...]

Ik vraag me af of die auto's nog rijdend te krijgen zijn, gezien de complexe procedures die bij alleen al starten komen kijken en de kwetsbaarheid van die dingen. Volgens mij komt dat spul al uit het tijdperk waar eerst hete olie door het blok gepompt moet worden voor het überhaupt wil draaien.

Bij ééntje kan het, zo te zien :+
Meestal zit alle benodigde hardware er bij om de auto op te warmen en te starten. Ik heb ook nog wel eens "aanbiedingen" gezien waar ook nog een complete team trailer bij zat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als ik toch ergens toevallig een aantal miljoen win, is dit toch wel een heel leuk hobby-projectje :P
Al kun je voor 1500-3000 euro ook al een trackday doen met verschillende steeds sneller wordende auto's, met aan het eind een oude F1. (bijv. http://www.racing-school.co.uk/driving/formula1.asp)

[ Voor 51% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-11-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Bedrijf die onderhoud doet van F1 auto uit filmpje :

http://www.stevegrayracing.com/
Current projects we are working on are building a batch of four Hart V10 E spec Formula one engine for a customer, race preparing and storing three F1 cars

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
http://www.gpupdate.net/n...aal-niets-aan-jonge-fans/

Wat een vent is het toch ook :D.

Kennelijk ziet hij niet in dat die 70-jarigen het eeuwige leven niet hebben, en je de jonge generatie juist zo jong mogelijk binnen moet halen als fan. Ze komen vanzelf in een leeftijdsfase dat ze wel geld te besteden hebben.

Daar komt nog bij dat Ecclestone er niets mee op schiet als een 70-jarige fan een Rolex koopt. Ecclestone schiet juist wat op met fans die kaarten kopen, en als ik rond me kijk als ik een race bezoek zie ik geen 70 jarigen maar juist vooral jongeren op de tribune zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het formule1 circus begint meer en meer een echt circus te worden ;w

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Die vent is echt seniel aan het worden. Compleet losgerukt van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Firesphere schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:06:
Het formule1 circus begint meer en meer een echt circus te worden ;w
was het dat al niet? wel serieus triest hoe de sport in zoń korte tijd compleet verkracht is. dat is dan weer wel knap van ze ;(

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.