Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Als het even kan wel, maar doorgaans heeft dat bij een topic als dit geen zinSeñor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:07:
Heren, kunnen jullie even letten op het dubbelposten. Je kan gewoon je laatste post editten.

ALO nu achter RAI
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:23 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
meh.
Verwijderd
Dat doet hij volgens mij continu, maar het wil niet lukken.nAffie schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:28:
Denk ook niet meer dat HAM gaat aanvallen...
Ach. als je verder met niemand knokken kan, dan maar met elkaarwsitedesign schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:28:
RAI vs ALO xD
[ Voor 51% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:30 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 18:34 ]
Heel knap 7 seconden goedgemaakt maar heedt niet gebaat. Mooie 2e plaats voor hami.
Verwijderd
Eerst wel 7 seconden verprutst, laten we dan ook niet vergetenv8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:34:
Heel knap 7 seconden goedgemaakt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Welke heb jij gezien? Ik vond het juist weer een lekker spannende race. Veel foutjes en een echt gevecht vooraan.gambieter schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:35:
Redelijk saaie GP uiteindelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 18:36 ]
Tuurlujk maar.ik zie dat rosberg never nooit niet doen. Die kon vaak een pole niet eens omzetten naar winst. 5x winnen vs 11x winnen goh wie is de betereVerwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:35:
[...]
Eerst wel 7 seconden verprutst, laten we dan ook niet vergeten
Dan kun je beter iets anders gaan kijken. Dit was een mooie race.gambieter schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:35:
Redelijk saaie GP uiteindelijk.
Waarschijnlijk moet je dan voor één van de Mercedes rijders zijn.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
[...]
Welke heb jij gezien? Ik vond het juist weer een lekker spannende race. Veel foutjes en een echt gevecht vooraan.
Verwijderd
Ik zie hem nu toch een halve race vooraan blijven ondanks het ontbreken van DRS. Dat is echt knap.v8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
Tuurlujk maar.ik zie dat rosberg never nooit niet doen.
Je kunt het ook andersom zien: uit zoveel meer gewonnen races maar zo weinig extra punten. Het is duidelijk dat Hamilton nog te onbetrouwbaar is.5x winnen vs 11x winnen goh wie is de betere
Vandaag Rosberg.v8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
[...]
Tuurlujk maar.ik zie dat rosberg never nooit niet doen. Die kon vaak een pole niet eens omzetten naar winst. 5x winnen vs 11x winnen goh wie is de betere
Verwijderd
Ik ben voor een mooie race en dat was het. Ik ben hooguit voor Rosberg als ik tussen Rosberg en Hamilton moet kiezen, maar verder heb ik weinig met die jongen. Als het Vettel en Ricciardo waren was ik voor één van die twee geweest.Señor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:37:
Waarschijnlijk moet je dan voor één van de Mercedes rijders zijn.
Uhm je bedoelt hamilton is genaaid door rosberg in spa. En verder gewoon veel pech gehad. Rosberg heeft juist met maar 5x winnen al het geluk van de wereld dat hamilton die pech had.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:37:
[...]
Ik zie hem nu toch een halve race vooraan blijven ondanks het ontbreken van DRS. Dat is echt knap.
[...]
Je kunt het ook andersom zien: uit zoveel meer gewonnen races maar zo weinig extra punten. Het is duidelijk dat Hamilton nog te onbetrouwbaar is.
Verwijderd
Want Rosberg zit in een totaal andere autoSeñor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Uhm, wat dacht je van zijn auto? Hij heeft niet zo weinig voorsprong door slecht rijden, maar een onbetrouwbare auto.
Serieus?? Dit was best een mooie race. Vergelijk dit nou met rusland waar niks gebeurde...El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Saaiste race van het jaar wellicht.
Verwijderd
Genaaid? Ga toch wegv8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Uhm je bedoelt hamilton is genaaid door rosberg in spa.
Sochi en Austin waren veel erger.El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Saaiste race van het jaar wellicht. Verwacht van de finale nu ook niet veel meer. Ofwel Hamilton rijdt onbezorgd naar de overwinning en wordt wereldkampioen, of hij rijdt onbezorgd naar de tweede plaats en wordt alsnog wereldkampioen.. Alleen een probleem (zoals de finale op Interlagos 2008) kan die race nog interessant maken.
Ik heb toch wel gevechten gezien. Waarschijnlijk vind je alle races dit jaar saai?El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Saaiste race van het jaar wellicht. Verwacht van de finale nu ook niet veel meer. Ofwel Hamilton rijdt onbezorgd naar de overwinning en wordt wereldkampioen, of hij rijdt onbezorgd naar de tweede plaats en wordt alsnog wereldkampioen.. Alleen een probleem (zoals de finale op Interlagos 2008) kan die race nog interessant maken.
[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:43 ]
Misschien heeft het ook niet meegeholpen dat ik (voor het eerst) live keek op Duitse RTL. Volgende keer wacht ik wel op de highlights bij BBC. Vind het commentaar bij de Duitsers veel minder en je ziet amper wat van de race tussen alle reclameblokken door..Goron schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:40:
[...]
Serieus?? Dit was best een mooie race. Vergelijk dit nou met rusland waar niks gebeurde...
Verwijderd
Duitsers be Duitsin'. Het is even wennen.El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:42:
Misschien heeft het ook niet meegeholpen dat ik (voor het eerst) live keek op Duitse RTL. Volgende keer wacht ik wel op de highlights bij BBC. Vind het commentaar bij de Duitsers veel minder en je ziet amper wat van de race tussen alle reclameblokken door..
In de live timing kon je zien dat hij sneller was met zn oude banden dan Rosberg op zn hagelnieuwe. Desondanks leuke race
Dan heb je idd wel pech gehad.El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:42:
[...]
Misschien heeft het ook niet meegeholpen dat ik (voor het eerst) live keek op Duitse RTL. Volgende keer wacht ik wel op de highlights bij BBC. Vind het commentaar bij de Duitsers veel minder en je ziet amper wat van de race tussen alle reclameblokken door..
Verwijderd
Vandaag niet, eerder wel. Opvallend is dat Rosberg vandaag foutloos reed, ondanks dat hij eerder in het seizoen nog wel eens foutjes in geforceerd werd.Requiem19 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:43:
Rosberg heeft een probleem: Hamilton is de snellere racecoureur.
Rosberg verloor 6 seconden in 20 rondjes (3e stint). Rosberg was weer een stuk trager vandaag. In kwalificatie is hij net iets sneller. Maar qua racepace is hij te traag. Zonder (dom) foutje van Hamilton had Rosberg vandaag weer in een hoekje kunnen gaan huilenVerwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:45:
[...]
Vandaag niet, eerder wel. Opvallend is dat Rosberg vandaag foutloos reed, ondanks dat hij eerder in het seizoen nog wel eens foutjes in geforceerd werd.
Verwijderd
Hij is een halve race even snel geweest zonder DRS versus Hamilton met DRS. Dan kan je niet meer zeggen dat Hamilton sneller isRequiem19 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:52:
Maar qua racepace is hij te traag.
Een gevecht waar uiteindelijk geen kloot gebeurde? Grootste spanning was even bij Ferrari of waar Vettel de lachende derde was. Verder weinig bijzonders. Zonder DRS was deze race helemaal saai geweest.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
[...]
Welke heb jij gezien? Ik vond het juist weer een lekker spannende race. Veel foutjes en een echt gevecht vooraan.
Sorry? Austin was juist 1 van de leukere omdat daar ook veel langere gevechten waren en ze buiten de DRS nog aan het inhalen waren. Net als dat Bahrein een leuke race was.Señor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:41:
Die is een paar keer minder uitgevallen door technische malheur.
[...]
Sochi en Austin waren veel erger.
Maarja, de haat tegen Tilke zit natuurlijk zo diep dat een klassieke baan wel leuk MOET zijn. Sorry, maar dit was een race van niets.
Verwijderd
Ik zat toch het grootste deel met een verhoogde hartslag op de bank.Martinspire schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:54:
Een gevecht waar uiteindelijk geen kloot gebeurde? Grootste spanning was even bij Ferrari of waar Vettel de lachende derde was. Verder weinig bijzonders. Zonder DRS was deze race helemaal saai geweest.
Meningen kunnen verschillen, maar Tilke er met de haren bij slepen is wat jammer.Maarja, de haat tegen Tilke zit natuurlijk zo diep dat een klassieke baan wel leuk MOET zijn. Sorry, maar dit was een race van niets.
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 19:09 ]
Dan heb je ergens anders naar gekeken, want er gebeurde uiteindelijk weinig. Sure, er reden er een paar dicht bij elkaar, maar om nou te zeggen dat het boeiend was. Veel inhaalacties (bv op Grojean en anderen die het niet gingen redden).Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:56:
[...]
Ik zat toch het grootste deel met een verhoogde hartslag op de bank.
Jij bent er anders negatief over, ik niet.[...]
Meningen kunnen verschillen, maar Tilke er met de haren bij slepen is wat jammer.
Staar je ook niet blind op de 7 seconden die Hamilton weer inhaalde. Rosberg snapt ook dat dat de mogelijkheid is om nog even banden en benzine te sparen. Je merkte dat toen ie er eenmaal op 2 seconden achter zat, ook weer gas ging geven.
Dat Hamilton in sector 1 en 3 sneller was, kwam puur doordat je daar DRS mag gebruiken. Juist in sector 2 liep ie weer uit en dat zorgde ervoor dat ie telkens niet een poging kon doen.
Nee Rosberg heeft prima gereden en zijn koppie erbij gehouden. Verdiend gewonnen. Hamilton heeft 2 fouten gemaakt dit weekend (tijdens kwalificatie bij zijn laatste rondje en de fout tijdens de race) en dat heeft hem nu de winst gekost.
Je bent natuurlijk alleen sneller met DRS als je de voorganger voorbij komt. Tenzij je nog vanaf 1 seconde naar 0,5 seconde rijdt, maar meer dan dat is eigenlijk gewoon niet interessant omdat Hamilton dan alleen maar het risico loopt dat hij zijn banden volledig aan gort rijdt omdat hij er te dicht achter zit (hij zit er met 0,5 seconde al te dicht achter).Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:53:
[...]
Hij is een halve race even snel geweest zonder DRS versus Hamilton met DRS. Dan kan je niet meer zeggen dat Hamilton sneller is
Gezien de slijtage die Hamilton in zijn 3de stint had, vond ik het echt knap dat hij zo dichtbij Rosberg reed aan het begin van de 4de stint, ondanks de slijtage reed Hamilton dus gewoon puike rondjes. Maar de Mercedes auto's zijn natuurlijk praktisch gelijk ingesteld en de coureurs zijn allebei ook gewoon goed, dan is inhalen altijd lastig.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Een hete baan die banden verslindt en twee kampioenskandidaten, waarvan er eentje al eerder een fout maakte en een ander die eerder in het seizoen onder druk meerdere fouten heeft gemaakt, die binnen luttele seconden zitten vallen toch bijzonder spannend te noemen.Martinspire schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:02:
Dan heb je ergens anders naar gekeken, want er gebeurde uiteindelijk weinig. Sure, er reden er een paar dicht bij elkaar, maar om nou te zeggen dat het boeiend was. Veel inhaalacties (bv op Grojean en anderen die het niet gingen redden).
Ik vond dit een spannende race en een prachtige baan, maar ik heb het geen moment over Tilke gehad. Dat is een non-argument dat er bijgesleept wordt, maar als deze baan door meneer T. was ontworpen had ik er niet heel anders over gedacht. Het verschil zit echt in de charme en aankleding van de baan en de spanning van de races die erop verreden worden.Jij bent er anders negatief over, ik niet.
Ik beweer overigens ook absoluut niet dat alle Tilke-races saai zijn, sommige klassieke banen zijn ook saaie optochten - andere zijn dan weer bijzonder spectaculair.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 19:40 ]
Verwijderd
De grap van DRS is natuurlijk dat het makkelijker zou moeten zijn om je voorganger in te halen - verdedigen is met de regel van één verdedigende beweging en een rappere achterop komende concurrent lastig. Desondanks heeft Hamilton geen enkele serieuze aanval kunnen doen.Arjan90 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:07:
Je bent natuurlijk alleen sneller met DRS als je de voorganger voorbij komt.
Edit: whops. Sorry meneer snor!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 19:10 ]
Verwijderd
Klopt. Laat ik het zo zeggen - in eerdere races heb ik het vaak genoeg zien gebeuren dat het afgelopen was zodra de achterligger binnen 1 seconde zat, nu bleef dat gat steeds bestaan. Er kon niet eens een serieuze inhaalpoging gedaan worden. Misschien ligt dat aan de factoren die jij noemt, maar gezien het verleden en de strakke en foutloze race van Rosberg wil ik zijn aandeel toch niet wegcijferen. Hij heeft gewoon een knappe race gereden tegen - als we het seizoen bekijken en eerlijk zijn - toch een doorgaans wat betere en snellere coureur. Waar Hamilton vandaag reed had hij volledig zelf in de hand - zijn pits waren sneller, hij had geen technische malheur en niemand heeft rare streken uitgehaaldRequiem19 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:19:
Drs heb je pas vanaf 1 seconde he... Dat gat dichtrijden van 7 naar 1 seconden gaat zonder drs.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Als Hamilton een fout maakt wordt er niet over gepraat of gebagatelliseerd.
Vind ik een beetje jammer.
Koop de F1 app volgend jaar. Sluit die aan op je audio set en zet het engelse commentaar aan. Dan luister je live mee met BBC 5 Live :El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:42:
[...]
F1 correspondent and commentator James Allen leads the coverage with Allan McNish as co-commentator and pit-lane reporter Jennie Gow.
En ik moet zeggen, dat is helemaal geen verkeerd commentaar!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nog maar twee jaar clean rijden en dan ga ik overwegen hem te gaan aanmoedigen.
How do you save a random generator ?
Voor zover ik begreep zou hij na Rosberg pitten en in dat rondje alles uit z'n banden halen om voorop te komen. Maar hij moest onverwacht nog een extra rondje buiten blijven en had dus zojuist z'n banden aan gort gereden, waardoor hij in die bocht in de problemen kwam.ThunderNet schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:37:
Rosberg rijdt gewoon wat berekener. Hamilton geeft indirect de schuld van z'n spin aan z'n engineer, omdat hij vroeg om te pushen... Sorry Lewis, maar het is jouw taak om niet over de grens te gaan, niet die van je engineer.
Je kan het een excuus noemen (omdat je als coureur bijna altijd kan pitten wanneer je dat wil) maar als je zo je strategie door het putje ziet gaan is dat ook wel jammer.
Verwijderd
Ondanks the cliff wordt een auto niet opeens compleet onbestuurbaarHippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:42:
Maar hij moest onverwacht nog een extra rondje buiten blijven en had dus zojuist z'n banden aan gort gereden, waardoor hij in die bocht in de problemen kwam.
Hij moet echter dat rondje ook doortrappen, omdat hij anders het niet haalt om Rosberg bij de pitstop in te halen. Hamilton geeft echter gewoon toe dat hij een fout maakte (link):Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:44:
Ondanks the cliff wordt een auto niet opeens compleet onbestuurbaar
No-one's mistake but mine.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb trouwens even gemist waarom Ricciardo uitviel ?
Een deel van de voorwielophanging brak linksvoor.Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:49:
Verwijderd
Volgens mij de enige - en netste - conclusiegambieter schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:48:
Hamilton geeft echter gewoon toe dat hij een fout maakte:
Zijn wielophanging bewoog vrij angstig bij het remmen - ik snap goed dat je daarmee niet doorrijdt. Nadat een monteur er even aan stond te wrikken trok die gelijk de stekker eruit.Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:49:
Het gebeurde bij bocht 1, zonder aanraking, maar het kan zijn dat hij eerder wat raakte. Dat werd niet aangegeven.Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:51:
Oh, kwam ie iemand tegen of was het een maandagochtend product ?
We hebben alleen een shot gezien van een strut (tijdens een rem-actie) die ineens kantelde en bewoog. Verder geen verklaring oid. gezien. Lijkt erop dat het gewoon een failure van het onderdeel was.Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:51:
Oh, kwam ie iemand tegen of was het een maandagochtend product ?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
dubbele punten doen exact waar ze voor bedoeld zijn; beslissing valt in laatste race, en de boel wordt 'spannend'Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:27:
Misschien moet Rosberg ook wel kampioen worden, zodat die regel gelijk naar de prullenbak kan. Dan is wat iedereen in februari al voorzag gebeurd.
Rosberg hoeft geen kampioen te worden om aan te tonen dat die regel onzinnig is; daar zijn we nu al achter.Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:27:
Misschien moet Rosberg ook wel kampioen worden, zodat die regel gelijk naar de prullenbak kan. Dan is wat iedereen in februari al voorzag gebeurd.
Sterker nog: F1 staat er al niet goed voor; als Rosberg kampioen wordt, heb je best kans dat veel mensen (buiten Duitsland) afhaken en wordt de sport nog ongeloofwaardiger.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Zonder die regel was de beslissing ook in de laatste race gevallen... Het risico is nu alleen dat Rosberg dubbel zoveel punten goedmaakt als in een normale race...himlims_ schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:29:
[...]
dubbele punten doen exact waar ze voor bedoeld zijn; beslissing valt in laatste race, en de boel wordt 'spannend'

Duitsers haken al massaal af, die lopen niet warm voor Rosberg of Mercedes. Toch zijn er een mannetje of 7 geweest (Bernie, Todt en de 5 teambazen) die dit het beste idee sinds gesneden brood vonden. Dat uit polls blijkt dat 92-93% zwaar tegen is deerde ze niet.MrSleeves schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:32:
[...]
Rosberg hoeft geen kampioen te worden om aan te tonen dat die regel onzinnig is; daar zijn we nu al achter.
Sterker nog: F1 staat er al niet goed voor; als Rosberg kampioen wordt, heb je best kans dat veel mensen (buiten Duitsland) afhaken en wordt de sport nog ongeloofwaardiger.
zeg niet dat ik ie beslissing ondersteun, maar het doet precies waarvoor het in het leven is geroepen; maakt het spannender. gezien nico zijn drive afgelopen weekend, zou het zomaar nog eens kunnen gebeuren dat hij toch champion wordt.Hoogie2004 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:36:
[...]
Zonder die regel was de beslissing ook in de laatste race gevallen... Het risico is nu alleen dat Rosberg dubbel zoveel punten goedmaakt als in een normale race...
Wat dat betreft is dit wil humor: http://www.formula1.com/news/interviews/2014/11/16613.html, de eerste vraag. En het antwoord van Bernie is dan "de laatste 3 races"... nog beter plan: de laatste 19 races dubbele punten!!111Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:43:
[...]
Duitsers haken al massaal af, die lopen niet warm voor Rosberg of Mercedes. Toch zijn er een mannetje of 7 geweest (Bernie, Todt en de 5 teambazen) die dit het beste idee sinds gesneden brood vonden. Dat uit polls blijkt dat 92-93% zwaar tegen is deerde ze niet.
[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 10-11-2014 10:05 ]
Eens met senor sjon trouwens, de formule1 wordt een lachertje als degene die de meeste overwinningen heeft behaald en de mooiste inhaalraces neergezet heeft, dan toch naast de titel grijpt vanwege een kunstmatig iets.
Ik ben geen fan van de 2, Rosberg is geen slechte coureur (ondanks dat ik hem niet moet sinds z'n acties in Monaco en Spa) maar Hamilton is duidelijk de betere van de 2.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik hoop dat de uitslag van het kampioenschap hetzelfde is als zonder de dubbele punten, dan kan ik er prima mee leven. Mochten de dubbele punten de uitslag veranderen, zou ik daar behoorlijk van balen.
* asing denkt met weemoed aan deze finale. : YouTube: Last laps Brazil Grand Prix 2008 - F1
[ Voor 3% gewijzigd door asing op 10-11-2014 10:24 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat ik in Duitsland woon, betekent niet dat ik voor een Duitse F1 kampioen ben.MrSleeves schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:32:
[...]
Rosberg hoeft geen kampioen te worden om aan te tonen dat die regel onzinnig is; daar zijn we nu al achter.
Gisteren de race gemist, maar wel om 8 uur het journaal gekeken. Voordat de beelden gescrammbled werden - op internet mogen de F1 beelden (net als voetbal) niet getoond worden - zag ik nog net een glimp van Rosberg die de beker omhoog deed. Fijn, hoef ik dus ook niet meer de herhaling te bekijken.
Ach zolang de trofeeën maar weer gewoon van metaal worden gemaakt hé LewisMrSleeves schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:04:
Wat dat betreft is dit wil humor: http://www.formula1.com/news/interviews/2014/11/16613.html, de eerste vraag. En het antwoord van Bernie is dan "de laatste 3 races"... nog beter plan: de laatste 19 races dubbele punten!!111
Verder spreekt Ome Bernie zich nogal tegen daar maar het zal wel allemaal opgevat worden als luchtige PR.
De aankondiging zou volgen als ze besloten hebben wie zijn teamgenoot wordt, Button of Magnussen.
Ik vind dat ze Button nog een jaar moeten geven om de auto te helpen ontwikkelen. Magnussen kan best een jaartje als reserve-/testcoureur fungeren. Magnussen heeft het niet slecht gedaan als rookie, maar hij komt nog niet aan de prestaties van Button.
Eens, Magnussen is nog te wisselvallig. En het is algemeen bekend dat Button niet zo sterk is in de kwalificatie, terwijl Magnussen hem nu niet bepaalt heeft gedeklasseerd in de kwalificaties.Zamorano schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:16:
Autosport bevestigt nu ook dat de overgang van Alonso naar McLaren rond is.
De aankondiging zou volgen als ze besloten hebben wie zijn teamgenoot wordt, Button of Magnussen.
Ik vind dat ze Button nog een jaar moeten geven om de auto te helpen ontwikkelen. Magnussen kan best een jaartje als reserve-/testcoureur fungeren. Magnussen heeft het niet slecht gedaan als rookie, maar hij komt nog niet aan de prestaties van Button.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar wel een bak meer kennis en ervaringL1nt schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:16:
Met Button heb je 2 ouwe lullen in je team. McLaren moet ook vooruit denken en dan lijkt me Magnussen een betere gok. Hem nu afserveren is hem volledig afschrijven.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wie heeft het over afserveren?L1nt schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:16:
Met Button heb je 2 ouwe lullen in je team. McLaren moet ook vooruit denken en dan lijkt me Magnussen een betere gok. Hem nu afserveren is hem volledig afschrijven.
Een jaartje in de koelkast zetten hooguit, en dan in 2016 weer naast Alonso zetten.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Testing, one, two ...
Idd, zelf vind ik Button eigenlijk beter wanneer hij een sterkere coureur naast zich heeft. Alonso & Button is de perfecte samenstelling om de auto zsm te ontwikkelenFiresphere schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:31:
Ik hoop dat ze kiezen om Button nog een jaar te laten rijden. Alleen is dat wel lullig voor Magnussen. Zou die de derde kunnen zijn en accepteren?
Nouja dat is dus een beetje het d ing. Button is in Japan best populair vanwege zijn Japanse vriendin. Al kan ie niet veel Japans praten volgens mij. Nieuwe coureur kan ook, maar ik geloof niet dat er veel grote Japanse coureurs zijn op dit moment.hardware-lover schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:32:
Misschien komt Honda wel met een eigen voorstel als coureur naast Alonso. Zou zomaar eens zo'n Aziatisch type kunnen zijn, een japanner bijvoorbeeld?
Zijn wel meer grote rijders geweest die een jaartje ernaast gezet zijn, en er niet slechter van geworden zijn. (Alonso > Benneton, als meest recente voorbeeld).Firesphere schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:31:
Ik hoop dat ze kiezen om Button nog een jaar te laten rijden. Alleen is dat wel lullig voor Magnussen. Zou die de derde kunnen zijn en accepteren?
Alonso reed in dat jaar wel meer als 1500 ronden in tests.... Is niet meer te vergelijken ben ik bang...JPM85 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:07:
[...]
Zijn wel meer grote rijders geweest die een jaartje ernaast gezet zijn, en er niet slechter van geworden zijn. (Alonso > Benneton, als meest recente voorbeeld).
Klein ratterigheidje is wel dat Mercedes in DTM kreeg wat Ferrari/Renault nu vraagt... Andersom zijn ze niet zo gewillig blijkbaar.
De V8 terughalen is het domste wat ze kunnen doen, de huidige motoren zijn superieur qua power en koppel, de wagens zien er tenminste weer wat levendiger uit door die hoeveelheid koppel.
Het enige vreemde is de maximale fuel-flow, waardoor ze begrensd worden. Als ze nu alleen een maximaal verbruik voor de race zouden geven, en niet die rare flow-regel van 100kg/uur is het voor de fans ook nog eens simpel te begrijpen.
Tevens zijn de tv-beelden ook maar verwarrend, de ene keer de fuel use in kilogram, daarna in liters... Wat mij betreft deze motoren houden, en de fuel-flow limiet schrappen.
Ander idee: je mag een nieuwe spec motor introduceren, ten koste van een nieuwe unit. Dus, nieuwe spec = max 4 motoren dat seizoen
Het grootste probleem is denk ik dat ze teveel beperkingen tegelijk opleggen; én je brandstof in de gaten houden, én je banden sparen, én forse straffen bij een kapotte motor/versnellingsbak. De banden zou ik gewoon weer beter laten worden; Pirelli blij, coureurs blij. Denk dat dat qua kosten te overzien is.Hoogie2004 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:38:
Wat een gedoe.
Het enige vreemde is de maximale fuel-flow, waardoor ze begrensd worden. Als ze nu alleen een maximaal verbruik voor de race zouden geven, en niet die rare flow-regel van 100kg/uur is het voor de fans ook nog eens simpel te begrijpen.
Betere banden haalt nu juist het enige nog resterende tactische element uit de sport. Nu zie je nog regelmatig dat een coureur de gok neemt door een stop minder te maken en met gare banden de laatste fase van de race te rijden.Roamor schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:59:
[...]
Het grootste probleem is denk ik dat ze teveel beperkingen tegelijk opleggen; én je brandstof in de gaten houden, én je banden sparen, én forse straffen bij een kapotte motor/versnellingsbak. De banden zou ik gewoon weer beter laten worden; Pirelli blij, coureurs blij. Denk dat dat qua kosten te overzien is.
Als die banden beter zijn heb je dat niet meer, en wordt het voor iedereen een "saaie" één-stopper.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Helemaal correct, zoals in Rusland dus. Omdat het circuit nog onbekend was had Pirelli voor TE goede banden gekozen, en dat was te merken ook.XyritZz schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:21:
[...]
Betere banden haalt nu juist het enige nog resterende tactische element uit de sport. Nu zie je nog regelmatig dat een coureur de gok neemt door een stop minder te maken en met gare banden de laatste fase van de race te rijden.
Als die banden beter zijn heb je dat niet meer, en wordt het voor iedereen een "saaie" één-stopper.
Testing, one, two ...
Dan vallen er nog 3 teams omver ik denk niet dat de sport dat kan hebbenMartinspire schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:32:
Ik heb liever dat ze motor-ontwikkeling weer vrij laten (en je dus nieuwe motoren mag gebruiken). Dat heeft het huidige seizoen gewoon volkomen kapot gemaakt.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.