[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.859 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hamilton heeft het al zovaak laten zien. Vanuit pits starten en je team maat ownen. Nu weer 7 seconde ingelop3n en nu battlen. Rosberg is meer een qualificatie rijder. En ik mag rosberg niet sinds hij die rare acties heeft uitgehaald om hamilton te naaien.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Rosberg deze race toch wel weer erg goed rijden - dat Hamilton een gat dichtrijdt is mooi, maar als dat door een eigen fout is gecreëerd vind ik het toch weer minder indrukwekkend.
Señor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:07:
Heren, kunnen jullie even letten op het dubbelposten. Je kan gewoon je laatste post editten.
Als het even kan wel, maar doorgaans heeft dat bij een topic als dit geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FUUUUUU .. RAI verliest 2 plekken aan BUT en VET :X

ALO nu achter RAI

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:23 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton valt toch weer wat terug, ondanks DRS. Dat had ik, gezien de vorige races, niet echt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Harrie

NederVlaming

Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar wat is er met Bottas gebeurd dat hij zo ver terug is gezakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Laatst online: 11-08 13:00
Had een pitstop waarbij ze aan z'n riemen zaten te klooien, heeft seconde of 20 geduurd. Voor de rest weet ik het niet

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

iig 2 matige pitstops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Denk ook niet meer dat HAM gaat aanvallen...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
RAI vs ALO xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nAffie schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:28:
Denk ook niet meer dat HAM gaat aanvallen...
Dat doet hij volgens mij continu, maar het wil niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ach. als je verder met niemand knokken kan, dan maar met elkaar

[ Voor 51% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
17 laps jongere banden maar hij wordt er niet langs gelaten. Alonso niet erg geliefd meer bij ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Laatst online: 11-08 13:00
Wel tof een te zien trouwens dat die drs geen passeerjoker is als de auto's aan elkaar gewaagd zijn. Nu bij mercedes en ferrari

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MASSA 3e !!!! *O* *O*

[ Voor 70% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Overwinning of 2e maakt niet uit. Bij de volgende race moet ie in beide gevallen tweede worden om sowieso kampioen te worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knappe overwinning van Rosberg, dik verdiend. Zelfs met DRS kon de normaal rappere Hamilton nu niets uithalen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Heel jammer dit.... maja volgende racce zelfde doen en middelvinger naar.rosberg :D
Heel knap 7 seconden goedgemaakt maar heedt niet gebaat. Mooie 2e plaats voor hami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst wel 7 seconden verprutst, laten we dan ook niet vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Redelijk saaie GP uiteindelijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoog nachtkaars gehalte. Ik mis ook wel iemand om echt vóór te zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke heb jij gezien? Ik vond het juist weer een lekker spannende race. Veel foutjes en een echt gevecht vooraan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:35:
[...]

Eerst wel 7 seconden verprutst, laten we dan ook niet vergeten :+
Tuurlujk maar.ik zie dat rosberg never nooit niet doen. Die kon vaak een pole niet eens omzetten naar winst. 5x winnen vs 11x winnen goh wie is de betere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
Dan kun je beter iets anders gaan kijken. Dit was een mooie race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
[...]

Welke heb jij gezien? Ik vond het juist weer een lekker spannende race. Veel foutjes en een echt gevecht vooraan.
Waarschijnlijk moet je dan voor één van de Mercedes rijders zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
Tuurlujk maar.ik zie dat rosberg never nooit niet doen.
Ik zie hem nu toch een halve race vooraan blijven ondanks het ontbreken van DRS. Dat is echt knap.
5x winnen vs 11x winnen goh wie is de betere ;)
Je kunt het ook andersom zien: uit zoveel meer gewonnen races maar zo weinig extra punten. Het is duidelijk dat Hamilton nog te onbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
v8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
[...]

Tuurlujk maar.ik zie dat rosberg never nooit niet doen. Die kon vaak een pole niet eens omzetten naar winst. 5x winnen vs 11x winnen goh wie is de betere ;)
Vandaag Rosberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uhm, wat dacht je van zijn auto? Hij heeft niet zo weinig voorsprong door slecht rijden, maar een onbetrouwbare auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:37:
Waarschijnlijk moet je dan voor één van de Mercedes rijders zijn. :+
Ik ben voor een mooie race en dat was het. Ik ben hooguit voor Rosberg als ik tussen Rosberg en Hamilton moet kiezen, maar verder heb ik weinig met die jongen. Als het Vettel en Ricciardo waren was ik voor één van die twee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:47
Saaiste race van het jaar wellicht. Verwacht van de finale nu ook niet veel meer. Ofwel Hamilton rijdt onbezorgd naar de overwinning en wordt wereldkampioen, of hij rijdt onbezorgd naar de tweede plaats en wordt alsnog wereldkampioen.. Alleen een probleem (zoals de finale op Interlagos 2008) kan die race nog interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:37:
[...]

Ik zie hem nu toch een halve race vooraan blijven ondanks het ontbreken van DRS. Dat is echt knap.

[...]

Je kunt het ook andersom zien: uit zoveel meer gewonnen races maar zo weinig extra punten. Het is duidelijk dat Hamilton nog te onbetrouwbaar is.
Uhm je bedoelt hamilton is genaaid door rosberg in spa. En verder gewoon veel pech gehad. Rosberg heeft juist met maar 5x winnen al het geluk van de wereld dat hamilton die pech had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Uhm, wat dacht je van zijn auto? Hij heeft niet zo weinig voorsprong door slecht rijden, maar een onbetrouwbare auto.
Want Rosberg zit in een totaal andere auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Saaiste race van het jaar wellicht.
Serieus?? Dit was best een mooie race. Vergelijk dit nou met rusland waar niks gebeurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
Uhm je bedoelt hamilton is genaaid door rosberg in spa.
Genaaid? Ga toch weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die is een paar keer minder uitgevallen door technische malheur.
Saaiste race van het jaar wellicht. Verwacht van de finale nu ook niet veel meer. Ofwel Hamilton rijdt onbezorgd naar de overwinning en wordt wereldkampioen, of hij rijdt onbezorgd naar de tweede plaats en wordt alsnog wereldkampioen.. Alleen een probleem (zoals de finale op Interlagos 2008) kan die race nog interessant maken.
Sochi en Austin waren veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik heb toch wel gevechten gezien. Waarschijnlijk vind je alle races dit jaar saai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

dit was best een vermakelijke race .... alleen is dat niet te danken aan Mercedes. Die waren vrij tam.. had op zijn minst een prikactie van HAM op ROS verwacht

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:47
Goron schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:40:
[...]
Serieus?? Dit was best een mooie race. Vergelijk dit nou met rusland waar niks gebeurde...
Misschien heeft het ook niet meegeholpen dat ik (voor het eerst) live keek op Duitse RTL. Volgende keer wacht ik wel op de highlights bij BBC. Vind het commentaar bij de Duitsers veel minder en je ziet amper wat van de race tussen alle reclameblokken door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Caballero schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:42:
Misschien heeft het ook niet meegeholpen dat ik (voor het eerst) live keek op Duitse RTL. Volgende keer wacht ik wel op de highlights bij BBC. Vind het commentaar bij de Duitsers veel minder en je ziet amper wat van de race tussen alle reclameblokken door..
Duitsers be Duitsin'. Het is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47
Rosberg heeft een probleem: Hamilton is de snellere racecoureur. Alleen door eigen fouten zoals nu wint Hamilton niet. Hij was op weg Rosberg in te halen in de pits toen hij van de baan vloog.

In de live timing kon je zien dat hij sneller was met zn oude banden dan Rosberg op zn hagelnieuwe. Desondanks leuke race :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
[...]

Dan heb je idd wel pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:43:
Rosberg heeft een probleem: Hamilton is de snellere racecoureur.
Vandaag niet, eerder wel. Opvallend is dat Rosberg vandaag foutloos reed, ondanks dat hij eerder in het seizoen nog wel eens foutjes in geforceerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:45:
[...]

Vandaag niet, eerder wel. Opvallend is dat Rosberg vandaag foutloos reed, ondanks dat hij eerder in het seizoen nog wel eens foutjes in geforceerd werd.
Rosberg verloor 6 seconden in 20 rondjes (3e stint). Rosberg was weer een stuk trager vandaag. In kwalificatie is hij net iets sneller. Maar qua racepace is hij te traag. Zonder (dom) foutje van Hamilton had Rosberg vandaag weer in een hoekje kunnen gaan huilen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:52:
Maar qua racepace is hij te traag.
Hij is een halve race even snel geweest zonder DRS versus Hamilton met DRS. Dan kan je niet meer zeggen dat Hamilton sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:36:
[...]

Een gevecht waar uiteindelijk geen kloot gebeurde? Grootste spanning was even bij Ferrari of waar Vettel de lachende derde was. Verder weinig bijzonders. Zonder DRS was deze race helemaal saai geweest.
Señor Sjon schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:41:
Die is een paar keer minder uitgevallen door technische malheur.

[...]

Sochi en Austin waren veel erger.
Sorry? Austin was juist 1 van de leukere omdat daar ook veel langere gevechten waren en ze buiten de DRS nog aan het inhalen waren. Net als dat Bahrein een leuke race was.

Maarja, de haat tegen Tilke zit natuurlijk zo diep dat een klassieke baan wel leuk MOET zijn. Sorry, maar dit was een race van niets.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:54:
Een gevecht waar uiteindelijk geen kloot gebeurde? Grootste spanning was even bij Ferrari of waar Vettel de lachende derde was. Verder weinig bijzonders. Zonder DRS was deze race helemaal saai geweest.
Ik zat toch het grootste deel met een verhoogde hartslag op de bank.
Maarja, de haat tegen Tilke zit natuurlijk zo diep dat een klassieke baan wel leuk MOET zijn. Sorry, maar dit was een race van niets.
Meningen kunnen verschillen, maar Tilke er met de haren bij slepen is wat jammer.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:56:
[...]

Ik zat toch het grootste deel met een verhoogde hartslag op de bank.
Dan heb je ergens anders naar gekeken, want er gebeurde uiteindelijk weinig. Sure, er reden er een paar dicht bij elkaar, maar om nou te zeggen dat het boeiend was. Veel inhaalacties (bv op Grojean en anderen die het niet gingen redden).
[...]

Meningen kunnen verschillen, maar Tilke er met de haren bij slepen is wat jammer.
Jij bent er anders negatief over, ik niet.

Staar je ook niet blind op de 7 seconden die Hamilton weer inhaalde. Rosberg snapt ook dat dat de mogelijkheid is om nog even banden en benzine te sparen. Je merkte dat toen ie er eenmaal op 2 seconden achter zat, ook weer gas ging geven.
Dat Hamilton in sector 1 en 3 sneller was, kwam puur doordat je daar DRS mag gebruiken. Juist in sector 2 liep ie weer uit en dat zorgde ervoor dat ie telkens niet een poging kon doen.

Nee Rosberg heeft prima gereden en zijn koppie erbij gehouden. Verdiend gewonnen. Hamilton heeft 2 fouten gemaakt dit weekend (tijdens kwalificatie bij zijn laatste rondje en de fout tijdens de race) en dat heeft hem nu de winst gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:53:
[...]

Hij is een halve race even snel geweest zonder DRS versus Hamilton met DRS. Dan kan je niet meer zeggen dat Hamilton sneller is :)
Je bent natuurlijk alleen sneller met DRS als je de voorganger voorbij komt. Tenzij je nog vanaf 1 seconde naar 0,5 seconde rijdt, maar meer dan dat is eigenlijk gewoon niet interessant omdat Hamilton dan alleen maar het risico loopt dat hij zijn banden volledig aan gort rijdt omdat hij er te dicht achter zit (hij zit er met 0,5 seconde al te dicht achter).

Gezien de slijtage die Hamilton in zijn 3de stint had, vond ik het echt knap dat hij zo dichtbij Rosberg reed aan het begin van de 4de stint, ondanks de slijtage reed Hamilton dus gewoon puike rondjes. Maar de Mercedes auto's zijn natuurlijk praktisch gelijk ingesteld en de coureurs zijn allebei ook gewoon goed, dan is inhalen altijd lastig.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:02:
Dan heb je ergens anders naar gekeken, want er gebeurde uiteindelijk weinig. Sure, er reden er een paar dicht bij elkaar, maar om nou te zeggen dat het boeiend was. Veel inhaalacties (bv op Grojean en anderen die het niet gingen redden).
Een hete baan die banden verslindt en twee kampioenskandidaten, waarvan er eentje al eerder een fout maakte en een ander die eerder in het seizoen onder druk meerdere fouten heeft gemaakt, die binnen luttele seconden zitten vallen toch bijzonder spannend te noemen.
Jij bent er anders negatief over, ik niet.
Ik vond dit een spannende race en een prachtige baan, maar ik heb het geen moment over Tilke gehad. Dat is een non-argument dat er bijgesleept wordt, maar als deze baan door meneer T. was ontworpen had ik er niet heel anders over gedacht. Het verschil zit echt in de charme en aankleding van de baan en de spanning van de races die erop verreden worden.

Ik beweer overigens ook absoluut niet dat alle Tilke-races saai zijn, sommige klassieke banen zijn ook saaie optochten - andere zijn dan weer bijzonder spectaculair.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:07:
Je bent natuurlijk alleen sneller met DRS als je de voorganger voorbij komt.
De grap van DRS is natuurlijk dat het makkelijker zou moeten zijn om je voorganger in te halen - verdedigen is met de regel van één verdedigende beweging en een rappere achterop komende concurrent lastig. Desondanks heeft Hamilton geen enkele serieuze aanval kunnen doen.

Edit: whops. Sorry meneer snor! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Drs heb je pas vanaf 1 seconde he... Dat gat dichtrijden van 7 naar 1 seconden gaat zonder drs. Daarnaast is het binnen 1 seconde rijden slecht voor je downforce en banden. Inhalen met gelijkwaardige auto's is hier zeer moeilijk, zelfs met DRS. Vraag maar aan Alonso die raikkonen met moeite voorbij kwam ondanks 20 rondkes versere banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:19:
Drs heb je pas vanaf 1 seconde he... Dat gat dichtrijden van 7 naar 1 seconden gaat zonder drs.
Klopt. Laat ik het zo zeggen - in eerdere races heb ik het vaak genoeg zien gebeuren dat het afgelopen was zodra de achterligger binnen 1 seconde zat, nu bleef dat gat steeds bestaan. Er kon niet eens een serieuze inhaalpoging gedaan worden. Misschien ligt dat aan de factoren die jij noemt, maar gezien het verleden en de strakke en foutloze race van Rosberg wil ik zijn aandeel toch niet wegcijferen. Hij heeft gewoon een knappe race gereden tegen - als we het seizoen bekijken en eerlijk zijn - toch een doorgaans wat betere en snellere coureur. Waar Hamilton vandaag reed had hij volledig zelf in de hand - zijn pits waren sneller, hij had geen technische malheur en niemand heeft rare streken uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Rosberg rijdt gewoon wat berekener. Hamilton geeft indirect de schuld van z'n spin aan z'n engineer, omdat hij vroeg om te pushen... Sorry Lewis, maar het is jouw taak om niet over de grens te gaan, niet die van je engineer.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Tjsa als Rosberg een fout maakt kan hij niet omgaan met de druk.
Als Hamilton een fout maakt wordt er niet over gepraat of gebagatelliseerd.
Vind ik een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:23
[...]

Koop de F1 app volgend jaar. Sluit die aan op je audio set en zet het engelse commentaar aan. Dan luister je live mee met BBC 5 Live :

F1 correspondent and commentator James Allen leads the coverage with Allan McNish as co-commentator and pit-lane reporter Jennie Gow.

En ik moet zeggen, dat is helemaal geen verkeerd commentaar!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maldonado weer clean deze race. :)

Nog maar twee jaar clean rijden en dan ga ik overwegen hem te gaan aanmoedigen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ThunderNet schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:37:
Rosberg rijdt gewoon wat berekener. Hamilton geeft indirect de schuld van z'n spin aan z'n engineer, omdat hij vroeg om te pushen... Sorry Lewis, maar het is jouw taak om niet over de grens te gaan, niet die van je engineer.
Voor zover ik begreep zou hij na Rosberg pitten en in dat rondje alles uit z'n banden halen om voorop te komen. Maar hij moest onverwacht nog een extra rondje buiten blijven en had dus zojuist z'n banden aan gort gereden, waardoor hij in die bocht in de problemen kwam.
Je kan het een excuus noemen (omdat je als coureur bijna altijd kan pitten wanneer je dat wil) maar als je zo je strategie door het putje ziet gaan is dat ook wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:42:
Maar hij moest onverwacht nog een extra rondje buiten blijven en had dus zojuist z'n banden aan gort gereden, waardoor hij in die bocht in de problemen kwam.
Ondanks the cliff wordt een auto niet opeens compleet onbestuurbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:44:
Ondanks the cliff wordt een auto niet opeens compleet onbestuurbaar :)
Hij moet echter dat rondje ook doortrappen, omdat hij anders het niet haalt om Rosberg bij de pitstop in te halen. Hamilton geeft echter gewoon toe dat hij een fout maakte (link):
No-one's mistake but mine.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je kan maar iets de schuld geven toch ? Bovendien zat ik niet in die auto dus moet ik maar aanhoren waarom er wat fout ging. ;)

Ik heb trouwens even gemist waarom Ricciardo uitviel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:49:
Een deel van de voorwielophanging brak linksvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:48:
Hamilton geeft echter gewoon toe dat hij een fout maakte:
Volgens mij de enige - en netste - conclusie :)
Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:49:
Zijn wielophanging bewoog vrij angstig bij het remmen - ik snap goed dat je daarmee niet doorrijdt. Nadat een monteur er even aan stond te wrikken trok die gelijk de stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Oh, kwam ie iemand tegen of was het een maandagochtend product ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:51:
Het gebeurde bij bocht 1, zonder aanraking, maar het kan zijn dat hij eerder wat raakte. Dat werd niet aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Hippocampus schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:51:
We hebben alleen een shot gezien van een strut (tijdens een rem-actie) die ineens kantelde en bewoog. Verder geen verklaring oid. gezien. Lijkt erop dat het gewoon een failure van het onderdeel was.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Dus als Rosberg nu eerste wordt en Hamilton derde in Abu Dhabi dan is Rosberg kampioen. Zet wel vol de druk op Hamilton die zich geen fout kan veroorloven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Misschien moet Rosberg ook wel kampioen worden, zodat die regel gelijk naar de prullenbak kan. Dan is wat iedereen in februari al voorzag gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:27:
Misschien moet Rosberg ook wel kampioen worden, zodat die regel gelijk naar de prullenbak kan. Dan is wat iedereen in februari al voorzag gebeurd.
dubbele punten doen exact waar ze voor bedoeld zijn; beslissing valt in laatste race, en de boel wordt 'spannend'

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:27:
Rosberg hoeft geen kampioen te worden om aan te tonen dat die regel onzinnig is; daar zijn we nu al achter.
Sterker nog: F1 staat er al niet goed voor; als Rosberg kampioen wordt, heb je best kans dat veel mensen (buiten Duitsland) afhaken en wordt de sport nog ongeloofwaardiger.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

himlims_ schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:29:
[...]

dubbele punten doen exact waar ze voor bedoeld zijn; beslissing valt in laatste race, en de boel wordt 'spannend'
Zonder die regel was de beslissing ook in de laatste race gevallen... Het risico is nu alleen dat Rosberg dubbel zoveel punten goedmaakt als in een normale race... :r

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MrSleeves schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:32:
[...]

Rosberg hoeft geen kampioen te worden om aan te tonen dat die regel onzinnig is; daar zijn we nu al achter.
Sterker nog: F1 staat er al niet goed voor; als Rosberg kampioen wordt, heb je best kans dat veel mensen (buiten Duitsland) afhaken en wordt de sport nog ongeloofwaardiger.
Duitsers haken al massaal af, die lopen niet warm voor Rosberg of Mercedes. Toch zijn er een mannetje of 7 geweest (Bernie, Todt en de 5 teambazen) die dit het beste idee sinds gesneden brood vonden. Dat uit polls blijkt dat 92-93% zwaar tegen is deerde ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:36:
[...]

Zonder die regel was de beslissing ook in de laatste race gevallen... Het risico is nu alleen dat Rosberg dubbel zoveel punten goedmaakt als in een normale race... :r
zeg niet dat ik ie beslissing ondersteun, maar het doet precies waarvoor het in het leven is geroepen; maakt het spannender. gezien nico zijn drive afgelopen weekend, zou het zomaar nog eens kunnen gebeuren dat hij toch champion wordt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Señor Sjon schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:43:
[...]

Duitsers haken al massaal af, die lopen niet warm voor Rosberg of Mercedes. Toch zijn er een mannetje of 7 geweest (Bernie, Todt en de 5 teambazen) die dit het beste idee sinds gesneden brood vonden. Dat uit polls blijkt dat 92-93% zwaar tegen is deerde ze niet.
Wat dat betreft is dit wil humor: http://www.formula1.com/news/interviews/2014/11/16613.html, de eerste vraag. En het antwoord van Bernie is dan "de laatste 3 races"... nog beter plan: de laatste 19 races dubbele punten!!111

[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 10-11-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 16:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ik mij niet vergis heeft Hamilton de titel binnen als hij 2e wordt, het enige wat hij dus moet doen is niet zodanig gaan pushen en allerlei risico's nemen. Ik ben geen racer, maar met het oog op de titel zou ik in zijn geval "op safe" naar p2 rijden, de titel pakken en een middelvinger naar Rosberg opsteken.

Eens met senor sjon trouwens, de formule1 wordt een lachertje als degene die de meeste overwinningen heeft behaald en de mooiste inhaalraces neergezet heeft, dan toch naast de titel grijpt vanwege een kunstmatig iets.

Ik ben geen fan van de 2, Rosberg is geen slechte coureur (ondanks dat ik hem niet moet sinds z'n acties in Monaco en Spa) maar Hamilton is duidelijk de betere van de 2.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rosberg moet maar eens eerst die race zien te winnen, hij heeft dit jaar nog geen 2 races op rij gewonnen. Tevens is Lewis in Abu Dhabi altijd een klasse apart, hij gaat daar altijd heel hard...

Ik hoop dat de uitslag van het kampioenschap hetzelfde is als zonder de dubbele punten, dan kan ik er prima mee leven. Mochten de dubbele punten de uitslag veranderen, zou ik daar behoorlijk van balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:23
Hamilton zal wel met 2 vingers in de neus de race winnen. Rosberg zal hem denk ik amper kunnen volgen.

* asing denkt met weemoed aan deze finale. : YouTube: Last laps Brazil Grand Prix 2008 - F1

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 10-11-2014 10:24 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
MrSleeves schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:32:
[...]

Dat ik in Duitsland woon, betekent niet dat ik voor een Duitse F1 kampioen ben. :+

Gisteren de race gemist, maar wel om 8 uur het journaal gekeken. Voordat de beelden gescrammbled werden - op internet mogen de F1 beelden (net als voetbal) niet getoond worden - zag ik nog net een glimp van Rosberg die de beker omhoog deed. Fijn, hoef ik dus ook niet meer de herhaling te bekijken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

MrSleeves schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:04:
Wat dat betreft is dit wil humor: http://www.formula1.com/news/interviews/2014/11/16613.html, de eerste vraag. En het antwoord van Bernie is dan "de laatste 3 races"... nog beter plan: de laatste 19 races dubbele punten!!111
Ach zolang de trofeeën maar weer gewoon van metaal worden gemaakt hé Lewis :9

Verder spreekt Ome Bernie zich nogal tegen daar maar het zal wel allemaal opgevat worden als luchtige PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Autosport bevestigt nu ook dat de overgang van Alonso naar McLaren rond is.

De aankondiging zou volgen als ze besloten hebben wie zijn teamgenoot wordt, Button of Magnussen.

Ik vind dat ze Button nog een jaar moeten geven om de auto te helpen ontwikkelen. Magnussen kan best een jaartje als reserve-/testcoureur fungeren. Magnussen heeft het niet slecht gedaan als rookie, maar hij komt nog niet aan de prestaties van Button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zamorano schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:16:
Autosport bevestigt nu ook dat de overgang van Alonso naar McLaren rond is.

De aankondiging zou volgen als ze besloten hebben wie zijn teamgenoot wordt, Button of Magnussen.

Ik vind dat ze Button nog een jaar moeten geven om de auto te helpen ontwikkelen. Magnussen kan best een jaartje als reserve-/testcoureur fungeren. Magnussen heeft het niet slecht gedaan als rookie, maar hij komt nog niet aan de prestaties van Button.
Eens, Magnussen is nog te wisselvallig. En het is algemeen bekend dat Button niet zo sterk is in de kwalificatie, terwijl Magnussen hem nu niet bepaalt heeft gedeklasseerd in de kwalificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Als je kijkt naar het verschil in punten, vind ik het ook niet heel raar als ze Button nog een jaartje aanhouden. Lijkt me voor Alonso ook een betere optie en volgens mij werkt Button ook iets makkelijker samen met Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

Met Button heb je 2 ouwe lullen in je team. McLaren moet ook vooruit denken en dan lijkt me Magnussen een betere gok. Hem nu afserveren is hem volledig afschrijven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk dat Button eruit gaat en Alonso volgend jaar Magnussen declasseert (zoals Hamilton deed bij Kovalainen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

L1nt schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:16:
Met Button heb je 2 ouwe lullen in je team. McLaren moet ook vooruit denken en dan lijkt me Magnussen een betere gok. Hem nu afserveren is hem volledig afschrijven.
Maar wel een bak meer kennis en ervaring :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
L1nt schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:16:
Wie heeft het over afserveren?
Een jaartje in de koelkast zetten hooguit, en dan in 2016 weer naast Alonso zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik hoop dat ze kiezen om Button nog een jaar te laten rijden. Alleen is dat wel lullig voor Magnussen. Zou die de derde kunnen zijn en accepteren?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien komt Honda wel met een eigen voorstel als coureur naast Alonso. Zou zomaar eens zo'n Aziatisch type kunnen zijn, een japanner bijvoorbeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Firesphere schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:31:
Ik hoop dat ze kiezen om Button nog een jaar te laten rijden. Alleen is dat wel lullig voor Magnussen. Zou die de derde kunnen zijn en accepteren?
Idd, zelf vind ik Button eigenlijk beter wanneer hij een sterkere coureur naast zich heeft. Alonso & Button is de perfecte samenstelling om de auto zsm te ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:32:
Misschien komt Honda wel met een eigen voorstel als coureur naast Alonso. Zou zomaar eens zo'n Aziatisch type kunnen zijn, een japanner bijvoorbeeld?
Nouja dat is dus een beetje het d ing. Button is in Japan best populair vanwege zijn Japanse vriendin. Al kan ie niet veel Japans praten volgens mij. Nieuwe coureur kan ook, maar ik geloof niet dat er veel grote Japanse coureurs zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
Firesphere schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:31:
Zijn wel meer grote rijders geweest die een jaartje ernaast gezet zijn, en er niet slechter van geworden zijn. (Alonso > Benneton, als meest recente voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JPM85 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:07:
[...]

Zijn wel meer grote rijders geweest die een jaartje ernaast gezet zijn, en er niet slechter van geworden zijn. (Alonso > Benneton, als meest recente voorbeeld).
Alonso reed in dat jaar wel meer als 1500 ronden in tests.... Is niet meer te vergelijken ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De engine freeze/unfreeze wordt een steeds groter drama. AMuS zegt dat Ferrari 13 tokens erbij wil, Mercedes er maar 5 wil toestaan. Red Bull benadrukt dat zij elke keer snel gedwarsboomd werden bij nieuwe aero-ontwikkelingen, maar dat Mercedes een heel jaar cadeau krijgt. Ook wordt er gedreigd dat met een meerderheid van stemmen, de V8 in 2016 teruggehaald kan worden. Voor 2015 is unanimiteit nodig, voor 2016 een meerderheid. En gezien de stemverdeling met Bernie (6 stemmen), Todt (6 stemmen) en de 6 teams (6 stemmen), is dat geen onmogelijkheid.

Klein ratterigheidje is wel dat Mercedes in DTM kreeg wat Ferrari/Renault nu vraagt... Andersom zijn ze niet zo gewillig blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een gedoe.

De V8 terughalen is het domste wat ze kunnen doen, de huidige motoren zijn superieur qua power en koppel, de wagens zien er tenminste weer wat levendiger uit door die hoeveelheid koppel.

Het enige vreemde is de maximale fuel-flow, waardoor ze begrensd worden. Als ze nu alleen een maximaal verbruik voor de race zouden geven, en niet die rare flow-regel van 100kg/uur is het voor de fans ook nog eens simpel te begrijpen.

Tevens zijn de tv-beelden ook maar verwarrend, de ene keer de fuel use in kilogram, daarna in liters... Wat mij betreft deze motoren houden, en de fuel-flow limiet schrappen.

Ander idee: je mag een nieuwe spec motor introduceren, ten koste van een nieuwe unit. Dus, nieuwe spec = max 4 motoren dat seizoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:38:
Wat een gedoe.

Het enige vreemde is de maximale fuel-flow, waardoor ze begrensd worden. Als ze nu alleen een maximaal verbruik voor de race zouden geven, en niet die rare flow-regel van 100kg/uur is het voor de fans ook nog eens simpel te begrijpen.
Het grootste probleem is denk ik dat ze teveel beperkingen tegelijk opleggen; én je brandstof in de gaten houden, én je banden sparen, én forse straffen bij een kapotte motor/versnellingsbak. De banden zou ik gewoon weer beter laten worden; Pirelli blij, coureurs blij. Denk dat dat qua kosten te overzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:21
Roamor schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:59:
[...]

Het grootste probleem is denk ik dat ze teveel beperkingen tegelijk opleggen; én je brandstof in de gaten houden, én je banden sparen, én forse straffen bij een kapotte motor/versnellingsbak. De banden zou ik gewoon weer beter laten worden; Pirelli blij, coureurs blij. Denk dat dat qua kosten te overzien is.
Betere banden haalt nu juist het enige nog resterende tactische element uit de sport. Nu zie je nog regelmatig dat een coureur de gok neemt door een stop minder te maken en met gare banden de laatste fase van de race te rijden.

Als die banden beter zijn heb je dat niet meer, en wordt het voor iedereen een "saaie" één-stopper.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:21:
[...]
Betere banden haalt nu juist het enige nog resterende tactische element uit de sport. Nu zie je nog regelmatig dat een coureur de gok neemt door een stop minder te maken en met gare banden de laatste fase van de race te rijden.

Als die banden beter zijn heb je dat niet meer, en wordt het voor iedereen een "saaie" één-stopper.
Helemaal correct, zoals in Rusland dus. Omdat het circuit nog onbekend was had Pirelli voor TE goede banden gekozen, en dat was te merken ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dat kwam weer omdat de stop/go natuur van de baan ervoor zorgde dat ze er met de brandstof niet uitkwamen. Laat ze refuelen en dan zal je altijd zien dat iemand voor vol gas gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Ik heb liever dat ze motor-ontwikkeling weer vrij laten (en je dus nieuwe motoren mag gebruiken). Dat heeft het huidige seizoen gewoon volkomen kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Martinspire schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:32:
Ik heb liever dat ze motor-ontwikkeling weer vrij laten (en je dus nieuwe motoren mag gebruiken). Dat heeft het huidige seizoen gewoon volkomen kapot gemaakt.
Dan vallen er nog 3 teams omver ik denk niet dat de sport dat kan hebben

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.