Eentje kijkt bovenop de helm en de ander naar voren, dus hoe je dan het vizier controleert weet ik nietRyur schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:46:
Waarschijnlijk is er 1tje om de vizier van de helm te controleren.
Airpot leeg halen volgens mij en die onderste checkt iets
[aluhoedje]
Extra gewicht plaatsen dat er bij de vorige stop uit is gehaald om zo in de middelste stint onder minimumgewicht te kunnen rijden.
[/]
Extra gewicht plaatsen dat er bij de vorige stop uit is gehaald om zo in de middelste stint onder minimumgewicht te kunnen rijden.
[/]
Eerder auto stabiel houden denk ik.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Dat klink mij als de meest plausibele verklaring in de orenSeñor Sjon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:54:
Dat of ze schreeuwen naar de lollipopman dat de voorkant klaar is, terwijl de lollipopman zich hoofdzakelijk op de achterkant concentreert.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:57:
[...]
Dat klink mij als de meest plausibele verklaring in de oren
Het is nl moeilijk voor een mens om op twee dingen tegelijk te letten, zeker als het supersnel moet.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Gezien die jongens een helm op hebben en de herrie die zo'n auto maakt lijkt me dat dan weer extreem onwaarschijnlijkenchion schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:01:
Dat of ze schreeuwen naar de lollipopman dat de voorkant klaar is, terwijl de lollipopman zich hoofdzakelijk op de achterkant concentreert.
Het is nl moeilijk voor een mens om op twee dingen tegelijk te letten, zeker als het supersnel moet.
Die herrie die je op TV bijna niet hoort bedoel je?Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:02:
[...]
Gezien die jongens een helm op hebben en de herrie die zo'n auto maakt lijkt me dat dan weer extreem onwaarschijnlijk
Opzich wel maar het kan ook een visuele key zijn, bv dat 1 van die twee hun hand opsteken als iets niet goed is.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:02:
[...]
Gezien die jongens een helm op hebben en de herrie die zo'n auto maakt lijkt me dat dan weer extreem onwaarschijnlijk
En kijken naar mogelijk vuil tussen de wielen, en schade aan de vleugel.
btw ze hebben radio in de auto voor de rijder die ook een helm op heeft dus denk ik dat ze het wel voor elkaar zouden kunnen krijgen dat ook bij de monteurs te regelen.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 06-11-2014 22:09 ]
Volgens mij ontladen die de auto van energie/stroom die mogelijk uit het KERS systeem komt. Ik meen me te herinneren dat marshalls langs de baan die dingen ook aan hebben. Dat was in ieder geval zo toen KERS net geïntroduceerd was.
En dat is het, ze luisteren met zijn tweeën of de motor nog draaitAzzKickah schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:04:
[...]
Die herrie die je op TV bijna niet hoort bedoel je?
Testing, one, two ...
Die twee houden de auto stabiel. De jacks aan de voor en achter kant zijn veel minder stabiel dan vroeger. dit komt door dat ze smaller zijn en om dat ze een extra scharnier hebben waardoor de jackmen niet meer recht voor de auto hoeven te staan.
De stabiliteit is nodig om de wielen snel te kunnen wisselen, het is makkelijker met het wiel op de as zetten en met vastschroeven.
edit:
De stabiliteit is nodig om de wielen snel te kunnen wisselen, het is makkelijker met het wiel op de as zetten en met vastschroeven.
edit:
hardware-lover schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:41:
[...]
En dat is het, ze luisteren met zijn tweeën of de motor nog draait

[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 06-11-2014 22:42 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Señor Sjon heeft het meteen goed gezien.Señor Sjon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:54:
Testing, one, two ...
Je kan goed zien dat de wheelguns er al op zitten voor dat hij stil staat.
O en rechts achter was te laat
O en rechts achter was te laat
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Welke lollipopman?enchion schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:01:
[...]
Dat of ze schreeuwen naar de lollipopman dat de voorkant klaar is, terwijl de lollipopman zich hoofdzakelijk op de achterkant concentreert.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Viel mij ook al op dat ik hem niet meer zag, maar linksvoor staat nog iemand op te letten lijkt het weliswaar zonder lollie.
Het is inderdaad om de auto te stabiliseren. Elke wheel gun heeft twee knopjes waarmee de gene die in charge is over de pitstop het signaal krijgt dat dat wiel er goed op zit, diegene stuurt het stoplicht aan waarna de lollipop man hem released.enchion schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:01:
[...]
En wat betreft geluid. Ik heb de V6'en niet gehoord, maar als er naast je opeens een wheel gun (~35 bar) af gaat tijdens de test voor de pit stops. Damn dan schrik je wel even, ook met earplugs op

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 06-11-2014 23:26 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
http://www.nu.nl/sport/39...formule-1-zegen-fans.html
Rosberg vind de dubbele punten een zegen voor de fans.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Column in De Telegraaf vanochtend:
Al met al alle ingrediënten voor een 'Perfect Storm' voor de F1. De lege tribunes zullen volgend jaar alleen maar talrijker worden. Het is natuurlijk niet representatief, maar ons vriendencluppie gaat volgend jaar waarschijnlijk niet naar de F1, voor het eerst. Reden: de hele beleving is weg. De F2 en F3 zorgen voor nog wat sensatie, de F1 is een doodstille en -saaie optocht geworden. De enige wagen die na wordt gekeken (en hoorbaar is) tijdens een F1 race is die van Bernd Maylander.
Aan het begin van het jaar zette ik de wekker nog om op zondagochtend 7 uur Australië te kunnen zien. Maar nu, ondanks het mooie tijdstip heb ik de race van afgelopen zondag opgenomen, en hem nog niet eens bekeken. En de kans is niet groot dat dat nog gaat gebeuren.
Was vroeger alles beter? Meestal een uitspraak van ouwe lullen, en aangezien ik ook ten noorden van de 40 zit zal dat ook wel voor mij gelden. Maar mocht de F1 zichzelf de komende maanden de nek omdraaien, dan kunnen we met recht zeggen: vroeger was alles beter. Maar ik hoop het niet.
Kan dit alleen maar onderschrijven. En naast alle financiële perikelen natuurlijk de inspiratieloze nieuwe vierkante kilometers parkeerterrein, sorry banen. Het aborteren van de duivelse motoren ten faveure van de brave eco burgermansturbootjes, de debiele gridstraffen als iemand een versnellingsbak oid vervangt, en natuurlijk de idiote engine freeze waardoor we waarschijnlijk nog een tijdje met een Mercedes dominantie zitten.F1 blaast zichzelf op
De Formule 1 verkeert in de ernstigste crisis sinds jaren. Na het omvallen van de achterhoedeteams Caterham en Marussia vechten nog minimaal drie andere renstallen (Sauber, Lotus en Force India) voor hun voortbestaan.
*knip* het is niet toegestaan hele artikelen te kopiëren van andere sites, zeker als ze achter het premium gedeelte zitten. De link (Premium) is: http://www.telegraaf.nl/t...laast_zichzelf_op___.html
Al met al alle ingrediënten voor een 'Perfect Storm' voor de F1. De lege tribunes zullen volgend jaar alleen maar talrijker worden. Het is natuurlijk niet representatief, maar ons vriendencluppie gaat volgend jaar waarschijnlijk niet naar de F1, voor het eerst. Reden: de hele beleving is weg. De F2 en F3 zorgen voor nog wat sensatie, de F1 is een doodstille en -saaie optocht geworden. De enige wagen die na wordt gekeken (en hoorbaar is) tijdens een F1 race is die van Bernd Maylander.
Aan het begin van het jaar zette ik de wekker nog om op zondagochtend 7 uur Australië te kunnen zien. Maar nu, ondanks het mooie tijdstip heb ik de race van afgelopen zondag opgenomen, en hem nog niet eens bekeken. En de kans is niet groot dat dat nog gaat gebeuren.
Was vroeger alles beter? Meestal een uitspraak van ouwe lullen, en aangezien ik ook ten noorden van de 40 zit zal dat ook wel voor mij gelden. Maar mocht de F1 zichzelf de komende maanden de nek omdraaien, dan kunnen we met recht zeggen: vroeger was alles beter. Maar ik hoop het niet.
[ Voor 43% gewijzigd door Señor Sjon op 07-11-2014 09:00 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Eerder voor zichzelf denk ik omdat dat nog zijn enige kans is om het WK te winnen.Als hij een grotere achterstand had gehad had hij het waarschijnlijk ook een onzinnige regel gevonden.L1nt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:16:
http://www.nu.nl/sport/39...formule-1-zegen-fans.html
[video]
Yamaha MT-09
Doemscenario: Rosberg wint WK dor dubbele punten, er staan maar 12 auto's aan de start en het voortbestaan van de hele F1 hangt aan een zijden draadje ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zou inderdaad zomaar kunnen. Denk zelfs dat er van tevoren wel even met Rosberg 'gepraat' wordt mocht dit scenario zich ontvouwen (Hamilton crasht in de eerste ronde). Dat mijnheer Rosberg een mooie bonus in het vooruitzicht wordt gesteld als hij vervolgens een 'mechanical problem' krijgtArfman schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:31:
Doemscenario: Rosberg wint WK dor dubbele punten, er staan maar 12 auto's aan de start en het voortbestaan van de hele F1 hangt aan een zijden draadje ...
Dan heb je als Rosberg het dilemma: wereldkampioen worden, maar volgens vele op een niet zo nette manier, of voor altijd wroeging hebben dat je de kans niet pakte om wereldkampioen te worden. Als ik Rosberg zou zijn, zou ik gewoon een eikel zijnalexbl69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:35:
[...]
Zou inderdaad zomaar kunnen. Denk zelfs dat er van tevoren wel even met Rosberg 'gepraat' wordt mocht dit scenario zich ontvouwen (Hamilton crasht in de eerste ronde). Dat mijnheer Rosberg een mooie bonus in het vooruitzicht wordt gesteld als hij vervolgens een 'mechanical problem' krijgt.

Wereldkampioenschap niet netjes winnen is al een aantal coureurs eerder gelukt, hij kan dan makkelijk in datzelfde rijtje komen. En ach, ik vind Rosberg tot nu toe niet erg sympathiek, dus dat kan er nog wel bij.
Ik schat Rosberg nog wel in dat hij een bonus zou accepteren om Hamilton eraf te rijden. Hamilton schat ik iets wijzer en die gewoon wil racen.
[/some random thoughts]
Ik schat Rosberg nog wel in dat hij een bonus zou accepteren om Hamilton eraf te rijden. Hamilton schat ik iets wijzer en die gewoon wil racen.
[/some random thoughts]
Ik denk zomaar dat Rosberg al genoeg geld heeft en het WK het enige is dat telt.alexbl69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:35:
[...]
Zou inderdaad zomaar kunnen. Denk zelfs dat er van tevoren wel even met Rosberg 'gepraat' wordt mocht dit scenario zich ontvouwen (Hamilton crasht in de eerste ronde). Dat mijnheer Rosberg een mooie bonus in het vooruitzicht wordt gesteld als hij vervolgens een 'mechanical problem' krijgt.
Ben het overigens wel eens met bovenstaande artikel, vind het alleen onterecht dat ze v.d. Garde er nu bij halen als slachtoffer van de situatie. Als er geen paydrivers nodig waren in de F1 was v.d. Garde nooit in beeld geweest om te gaan racen bij Sauber.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Tot ie bij zijn laatste pitstop geen nieuwe banden krijgt.mat.hi.as schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:37:
[...]
Dan heb je als Rosberg het dilemma: wereldkampioen worden, maar volgens vele op een niet zo nette manier, of voor altijd wroeging hebben dat je de kans niet pakte om wereldkampioen te worden. Als ik Rosberg zou zijn, zou ik gewoon een eikel zijn. En ik denk iedereen
Het toont wel aan hoe wereldvreemd hij is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het team gaat zich echt niet bemoeien met wie er kampioen wordt, doen ze dat wel, dan halen ze meteen Alonso binnen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat precies ?Señor Sjon schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:59:
Het toont wel aan hoe wereldvreemd hij is.
Hij noemt de dubbele punten een zegen voor de fans terwijl de fans juist fel tegen de dubbele punten zijn.
Daarbij is ie ook hypocriet want als ie in Hamilton's schoenen stond was het een desastreuze regel voor de fans.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zo hypocriet zijn ze natuurlijk allemaal. En als Rosberg kampioen wordt, is dat mijn inziens gewoon terecht. Dan had hamilton maar niet zo vaak moeten uitvallen in het begin van het seizoen.L1nt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:03:
[...]
Hij noemt de dubbele punten een zegen voor de fans terwijl de fans juist fel tegen de dubbele punten zijn.
Daarbij is ie ook hypocriet want als ie in Hamilton's schoenen stond was het een desastreuze regel voor de fans.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Tuurlijk, alsof Hamilton bewust uitvalt...ThunderNet schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:09:
[...]
Zo hypocriet zijn ze natuurlijk allemaal. En als Rosberg kampioen wordt, is dat mijn inziens gewoon terecht. Dan had hamilton maar niet zo vaak moeten uitvallen in het begin van het seizoen.

Goede reden, niet zoveel uit moest vallen. 
Als ik kijk hoeveel overwinning Hamilton meer heeft tov Rosberg, i.e. 7 stuks, dan zou het logisch zijn dat Hamilton wereldkampioen wordt. Echter, er wordt gewoon geraced, dus beide heren hebben een kans.
Als ik kijk hoeveel overwinning Hamilton meer heeft tov Rosberg, i.e. 7 stuks, dan zou het logisch zijn dat Hamilton wereldkampioen wordt. Echter, er wordt gewoon geraced, dus beide heren hebben een kans.
Mja overwinningen zijn leuk maar zeggen niks in een puntenklassement.Jolke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:15:
Goede reden, niet zoveel uit moest vallen.
Raven__NL schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:11:
[...]
Tuurlijk, alsof Hamilton bewust uitvalt...![]()
![]()
![]()
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wait, hûh?Hippocampus schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:21:
[...]
Mja overwinningen zijn leuk maar zeggen niks in een puntenklassement.
Overwinningen zeggen juist alles in een puntenklassement. Hoe meer overwinningen, hoe meer punten.
Waarom kan Rosberg dan nog steeds winnen, terwijl er veel minder races zijn dan dat hij overwinningen achterloopt?Jolke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:29:
[...]
Wait, hûh?
Overwinningen zeggen juist alles in een puntenklassement. Hoe meer overwinningen, hoe meer punten.
Ja dat je de meeste punten krijg voor een overwinning is logisch maar als nummer 2 in het wk meer overwinningen heeft dan de nummer 1 dan heb je er verder niks aan toch ?Jolke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:29:
Wait, hûh?
Dan heeft de nummer 1 toch beter punten gesprokkeld dan de nummer 2 en daarmee kampioen geworden ondanks dat er heel veel mensen vinden dat de nummer 2 de betere was op basis van overwinningen.
Het is een beetje een moeilijk onderwerp.
Op zich zou diegene die het meeste wint kampioen moeten worden. Maar wat als Hamilton 10x zou winnen en de andere 10x door eigen domme schuld uitvalt? En Rosberg (of wie dan ook) paar races wint en in de rest van de races ook zijn punten pakt?
Is Hamilton dan de terechte kampioen ivm 10x winnen of Rosberg ivm het meeste aantal punten?
Aan de andere kant waar praten we over? Punten werken ze al bijna 65 jaar mee en het heeft vrijwel altijd een terechte kampioen voort gebracht. Alleen dit jaar lopen we het risico, omdat 1 baan perse een spectaculaire afsluiter wou hebben, dat de #2 alsnog kampioen kan worden omdat ze zo nodig dubbele punten moeten uitdelen.
Op zich zou diegene die het meeste wint kampioen moeten worden. Maar wat als Hamilton 10x zou winnen en de andere 10x door eigen domme schuld uitvalt? En Rosberg (of wie dan ook) paar races wint en in de rest van de races ook zijn punten pakt?
Is Hamilton dan de terechte kampioen ivm 10x winnen of Rosberg ivm het meeste aantal punten?
Aan de andere kant waar praten we over? Punten werken ze al bijna 65 jaar mee en het heeft vrijwel altijd een terechte kampioen voort gebracht. Alleen dit jaar lopen we het risico, omdat 1 baan perse een spectaculaire afsluiter wou hebben, dat de #2 alsnog kampioen kan worden omdat ze zo nodig dubbele punten moeten uitdelen.
Het zo efficiënt mogelijk binnenhalen van de titel zit de Rosbergjes tenminste wel in het bloed. Vadertje lief werd in 1982 kampioen met slechts één pole position, geen enkele snelste ronde en slechts één overwinning. Klik.
Overigens had hij wel het "geluk" dat de nummer 2 van dat jaar, Didier Pironi, de laatste 5 races van het seizoen niet meer meedeed na de crash in Hockenheim welke zijn carrière beëindigde. Voorafgaand aan deze GP was de stand Pironi 39 - Rosberg 23. Rosberg kwam uiteindelijk op 44 punten.
Overigens vind ik de hele discussie omtrent die dubbele punten in samenhang met Hamilton en Rosberg een beetje onzinnig. De reacties van beide coureurs zijn voorspelbaar en ook volkomen logisch. Neemt niet weg dat het een debiele regel is.
Overigens had hij wel het "geluk" dat de nummer 2 van dat jaar, Didier Pironi, de laatste 5 races van het seizoen niet meer meedeed na de crash in Hockenheim welke zijn carrière beëindigde. Voorafgaand aan deze GP was de stand Pironi 39 - Rosberg 23. Rosberg kwam uiteindelijk op 44 punten.
Overigens vind ik de hele discussie omtrent die dubbele punten in samenhang met Hamilton en Rosberg een beetje onzinnig. De reacties van beide coureurs zijn voorspelbaar en ook volkomen logisch. Neemt niet weg dat het een debiele regel is.
[ Voor 17% gewijzigd door alexbl69 op 07-11-2014 10:52 ]
Ze kunnen beter wat punten uitdelen voor pole position of zelfs de top 10 in kwalificatie, want dan is er ook meer incentive om die top 10 te halen voor de wat mindere teams, en als ze hem halen om dan daadwerkelijk er ook voor te gaan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Deze redenering klopt, totdat je 1 van de evenementen dubbele punten gaat uitdelen...Hippocampus schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:34:
[...]
Ja dat je de meeste punten krijg voor een overwinning is logisch maar als nummer 2 in het wk meer overwinningen heeft dan de nummer 1 dan heb je er verder niks aan toch ?
Dan heeft de nummer 1 toch beter punten gesprokkeld dan de nummer 2 en daarmee kampioen geworden ondanks dat er heel veel mensen vinden dat de nummer 2 de betere was op basis van overwinningen.
Als alle races gelijk zijn, is degene met de meeste punten de beste, klaar. Ook al wint ie geen een race, maar wordt ie overal 2e.
Zodra je voor een evenement een andere puntentelling introduceert, zegt het niet veel meer over het totale seizoen, omdat 1 race (die met de afwijkende puntentelling) de uitslag extreem kan beinvloeden.
Dat is lang niet altijd zo geweest; er zijn genoeg voorbeelden van coureurs die niet netjes hun wereldkampioenschap hebben gekregen. Senna/Prost in Japan '90, om er 1 te noemen, waarbij Senna Prost in de eerste bocht van de baan reed, om Prost het onmogelijk te maken nog punten te halen.L1nt schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:40:
[...]
Aan de andere kant waar praten we over? Punten werken ze al bijna 65 jaar mee en het heeft vrijwel altijd een terechte kampioen voort gebracht.
[...]
En in '89 was het andersom. En we hebben '94 ook nog. Ik zei ook "vrijwel altijd" niet "altijd".Jolke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:08:
[...]
Dat is lang niet altijd zo geweest; er zijn genoeg voorbeelden van coureurs die niet netjes hun wereldkampioenschap hebben gekregen. Senna/Prost in Japan '90, om er 1 te noemen, waarbij Senna Prost in de eerste bocht van de baan reed, om Prost het onmogelijk te maken nog punten te halen.
En dat zijn dan 3 uit 65. Hier en daar zal ik er vast nog een paar vergeten zijn maar dat doet verder niks af aan het plaatje.
Meen laatst ergens gelezen te hebben dat de reden voor die dubbele punten simpelweg is dat de organisatie in Abu Dhabi de kans iets groter wilde maken het er bij 'hun' race nog ergens om ging.
Hm, 'vrijwel altijd' stond er idd. 
Zo lang we maar elke race gelijk behandelen, dus hetzelfde aantal punten en geen dubbele punten, dan werkt het puntensysteem m.i. prima.
Zo lang we maar elke race gelijk behandelen, dus hetzelfde aantal punten en geen dubbele punten, dan werkt het puntensysteem m.i. prima.
1) Zuurpruimalexbl69 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:27:
Column in De Telegraaf vanochtend:
[...]
Kan dit alleen maar onderschrijven. En naast alle financiële perikelen natuurlijk de inspiratieloze nieuwe vierkante kilometers parkeerterrein, sorry banen. Het aborteren van de duivelse motoren ten faveure van de brave eco burgermansturbootjes, de debiele gridstraffen als iemand een versnellingsbak oid vervangt, en natuurlijk de idiote engine freeze waardoor we waarschijnlijk nog een tijdje met een Mercedes dominantie zitten.
2) Race van afgelopen zondag was juist 1 van de leukere van de laatste tijd
3) Dit jaar zijn de races op Tilke-banen vooralsnog leuker geweest dan de klassiekers.
100% mee eens.Martinspire schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:22:
[...]
1) Zuurpruim
2) Race van afgelopen zondag was juist 1 van de leukere van de laatste tijd
3) Dit jaar zijn de races op Tilke-banen vooralsnog leuker geweest dan de klassiekers.
Dit jaar heeft pas enkele echt saaie races opgeleverd. Het gevecht ging misschien niet altijd om de overwinning, maar er was over het algemeen genoeg actie. (Rusland is om eerlijk te zijn de enige race die ik erg saai vond dit jaar...)
Punt is natuurlijk vooral dat Hamilton uitgevallen is door pech of nadeel gehad van een overenthousiaste teamgenoot. En bij een 1-op-1 gevecht wordt Rosberg keer op keer verslagen: of hij komt er niet voorbij of hij wordt door Hamilton ingehaald.
Het is dat je daar geen punten voor krijgt, maar als je ziet dat van de 10 1-2'tjes er 8 zijn waarbij Hamilton gewonnen heeft, dan weet je wie de beste coureur (van de twee) is.. imo zou de beste coureur het wereldkampioenschap moeten winnen.
Het is dat je daar geen punten voor krijgt, maar als je ziet dat van de 10 1-2'tjes er 8 zijn waarbij Hamilton gewonnen heeft, dan weet je wie de beste coureur (van de twee) is.. imo zou de beste coureur het wereldkampioenschap moeten winnen.
Mja en wat te denken van Hongarije. Die race vond ik ook erg leuk, was er zelf ook verbaasd over

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 07-11-2014 11:34 ]
Maar je auto heel houden is ook 1 van de taken van een coureur... Tuurlijk heeft hamilton hier niet altijd schuld aangehad, maar Rosberg is er dit seizoen gewoon beter in geslaagd.MrSleeves schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:33:
Punt is natuurlijk vooral dat Hamilton uitgevallen is door pech of nadeel gehad van een overenthousiaste teamgenoot. En bij een 1-op-1 gevecht wordt Rosberg keer op keer verslagen: of hij komt er niet voorbij of hij wordt door Hamilton ingehaald.
Je zou mensen die nu steen en been klagen eens moeten dwingen om drie willekeurige races te kijken uit de jaren 2003-2008. Daar zaten in elk seizoen races met 0 inhaalacties. Alleen in de pit vonden er positiewisselingen plaats.
Leuk hoor, die brullende V10's begin jaren '0, leuk hoor die banden die onverslijtbaar waren en dat bijtanken, maar sommige races waren echt draken. Vooral droge races op Spanje/Hongarije etc. Als je die nu integraal terugzou kijken zou je heel blij zijn met het spektakel in 2014.
Leuk hoor, die brullende V10's begin jaren '0, leuk hoor die banden die onverslijtbaar waren en dat bijtanken, maar sommige races waren echt draken. Vooral droge races op Spanje/Hongarije etc. Als je die nu integraal terugzou kijken zou je heel blij zijn met het spektakel in 2014.
Dat gold tot ergens in de jaren 90. Nu kan een coureur bijna niet meer zelf een auto stuk maken, tenzij hij iets echt heel doms doet (keihard over curbs bijv en je bodemplaat beschadigen.ThunderNet schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:35:
[...]
Maar je auto heel houden is ook 1 van de taken van een coureur... Tuurlijk heeft hamilton hier niet altijd schuld aangehad, maar Rosberg is er dit seizoen gewoon beter in geslaagd.
Denk niet dat je de schuld bij de coureur moet leggen. Hamilton heeft 3 retirement, die buiten zijn schuld werden veroorzaakt (waarvan één door Rosberg). En daarnaast nog een berg pech die hij welliswaar nog in een podium kon omzetten.ThunderNet schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:35:
[...]
Maar je auto heel houden is ook 1 van de taken van een coureur... Tuurlijk heeft hamilton hier niet altijd schuld aangehad, maar Rosberg is er dit seizoen gewoon beter in geslaagd.
Rosberg heeft 2 retirements, maar ook buiten zijn schuld. Kortsluiting in de bekabeling kan je moeilijk een coureur aanrekenen.
En in die tijd telden niet eens alle races mee, maar bv. 16 van de 19 beste resultaten (als dat dit jaar zo zou zijn, zou het verschil al 42 punten zijn. Maar bij iedere volgende overwinning van Hamilton, gaat er ook een derde plek af, dus het dan wel iets meer rekenen)..Requiem19 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:37:
[...]
Dat gold tot ergens in de jaren 90. Nu kan een coureur bijna niet meer zelf een auto stuk maken, tenzij hij iets echt heel doms doet (keihard over curbs bijv en je bodemplaat beschadigen.
[ Voor 30% gewijzigd door MrSleeves op 07-11-2014 11:41 ]
Van der Garde schijnt net als Sutil in het bezit te zijn geweest van een geldig contract. Sauber heeft zich wat op de hals gehaald met het contracteren van 2 extra coureurs...
http://www.f1today.net/nl...nt-en-advocaten-op-sauber
http://www.f1today.net/nl...nt-en-advocaten-op-sauber
Van mij had Sauber wel om mogen vallen ipv Caterham/Marussia (nou ja: die zijn bijna omgevallen dan).
Dit is gewoon echt mega-beschamend.

Dit soort zaken zijn vaak juridisch veel ingewikkelder dan ze lijken van de buiten wereld.
Ik geloof echt niet dat V/d Garde een volledig kant en klaar contract had, waarin geen enkele voorbehouden namens Sauber zijn gemaakt. Sauber heeft ook advocaten die meer verdienen dan waarschijnlijk alle topic posters hier bij elkaar.
Onder de Nederlandse wet heb je zelfs recht op schadervergoeding als je zeer ver gevorderd bent in contract onderhandelingen en je rederlijkerwijs mocht verwachten dat het contract afgesloten zou worden (Plas-valburg arrest als je interesse hebt). Vermoedelijk probeert Giedo gewoon nog te redden wat er te redden valt...
Ik geloof echt niet dat V/d Garde een volledig kant en klaar contract had, waarin geen enkele voorbehouden namens Sauber zijn gemaakt. Sauber heeft ook advocaten die meer verdienen dan waarschijnlijk alle topic posters hier bij elkaar.
Onder de Nederlandse wet heb je zelfs recht op schadervergoeding als je zeer ver gevorderd bent in contract onderhandelingen en je rederlijkerwijs mocht verwachten dat het contract afgesloten zou worden (Plas-valburg arrest als je interesse hebt). Vermoedelijk probeert Giedo gewoon nog te redden wat er te redden valt...
Gezien alle commotie, uitlatingen en opmerkingen van Sutil en een aantal zeer betrouwbare bronnen denk ik juist wel dat VDG een kant en klaar contract had.
Magnussun heeft nieuwe spoilers ;p https://twitter.com/F1/status/530694743916044289
Misschien zouden ze die dan niet moeten betalen en houden ze geld over om te racen.Requiem19 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:23:
Sauber heeft ook advocaten die meer verdienen dan waarschijnlijk alle topic posters hier bij elkaar.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Marussia definitief opgedoekt hoor ik nu op Sky. 'All employees will be made redundant'.
"Nee hoor het ziet er hoopgevend uit! In Abu Dhabi zijn ze er hoogstwaarschijnlijk gewoon weer bij!"
"Nee hoor het ziet er hoopgevend uit! In Abu Dhabi zijn ze er hoogstwaarschijnlijk gewoon weer bij!"

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 07-11-2014 13:52 ]
Volgens sky (commentaar bij vrije training) is Marussia daadwerkelijk kopje onder nu
Eens, vaak zat in slaap gevallen bij vroege races of ondertussen maar wat anders gaan doen omdat er gewoon geen fuck gebeurde. Sure, geluid is leuk en sommige regels zijn ook niet bepaald competitie-bevorderend (sta gewoon motor-ontwikkeling toe), maar het is door het hele veld gezien wel spannender en er gebeurd meer. Niet alle inhaalacties zijn even gewenst (DRS voegt soms wel wat teveel snelheid toe), maar je ziet nu ook veel vaker mensen terugkomen naar een hogere positie dan voorheen.Requiem19 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:36:
Je zou mensen die nu steen en been klagen eens moeten dwingen om drie willekeurige races te kijken uit de jaren 2003-2008. Daar zaten in elk seizoen races met 0 inhaalacties. Alleen in de pit vonden er positiewisselingen plaats.
Zeker netjes, altijd jammer dat je niet weet hoe goed zo'n tijd nou is, en waar de rest voor rondrijdt.
Supermooi dat Max 'm niet compleet laat spinnen 
Die achterkant van de Torro Rosso is wel errrrg zenuwachtig zo te zien.
Die achterkant van de Torro Rosso is wel errrrg zenuwachtig zo te zien.
[ Voor 42% gewijzigd door AzzKickah op 07-11-2014 13:56 ]
Had hij het na de volgende races ook steeds over, dat die banden hem tegenvielen, maar zo gaat het wel erg vlot...
Looks like @MaxVerstappen3 thinks he's driving a Mk2 Escort - awesome sideways work @ToroRossoSpy
Yamaha MT-09
dubbel

[ Voor 68% gewijzigd door Kw4kje op 07-11-2014 14:06 ]
Thanks! Heerlijke foto. Als er in die bocht een fotograaf stond die dit heeft vastgelegd... woah
Damn, die is lekker bezig zeg
Yamaha MT-09
VES Net ff over de parkeerplaats, buurten met de medical car
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wel netjes hoor, nergens tegenaan gereden! Vreemde route, maar wel heel gehouden!Polbeer91 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:13:
Eigenlijk had hij nog net ietsje harder moeten gaan, dan had hij driften het einde van de bocht gehaald
edit: waar ging verstappen nou weer naar toe?
Max is deze sessie wel duidelijk aan het pushen voor het eerst
Bocht 1 gemist, linksvoor blokkeerde en hij ging rechtdoor idd. Wel netjes dat ie em heel houdtRyur schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:21:
[...]
Wel netjes hoor, nergens tegenaan gereden! Vreemde route, maar wel heel gehouden!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ach dat van de baan af schieten gebeurt de beste, heb er al wat voormalig wereldkampioenen af zien gaan ook.
No guts, no glory
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
True, maar knap dat hij zijn hoofd koel houdt en kijkt waar hij naar toe kan en niet alsong probeert op het circuit te blijven en daardoor zijn auto in een vangrail zet ergensADDG schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:27:
Ach dat van de baan af schieten gebeurt de beste, heb er al wat voormalig wereldkampioenen af zien gaan ook.
Inderdaad en ook een prima tijd neergezet.Polbeer91 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:29:
[...]
True, maar knap dat hij zijn hoofd koel houdt en kijkt waar hij naar toe kan en niet alsong probeert op het circuit te blijven en daardoor zijn auto in een vangrail zet ergens
Gewoon 6e tijd dat is inderdaad meer dan prima
1. N. Rosberg
2. L. Hamilton
3. D. Kvyat
4. F. Alonso
5. F. Massa
6. M. Verstappen
7. P. Maldonado
8. K. Raikkonen
9. K. Magnussen
10. D. Ricciardo
1. N. Rosberg
2. L. Hamilton
3. D. Kvyat
4. F. Alonso
5. F. Massa
6. M. Verstappen
7. P. Maldonado
8. K. Raikkonen
9. K. Magnussen
10. D. Ricciardo
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb geen tijden hier, waar is kvyat terecht gekomen? En wat was het verschil tussen de 2? Ja ik weet, ander programma, meer-minder benzine etc maar voor het idee.
edit : gynnad was me voor.
edit : gynnad was me voor.
[ Voor 8% gewijzigd door asing op 07-11-2014 14:34 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
3e en 6e. 0.11 verschil.asing schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:33:
Ik heb geen tijden hier, waar is kvyat terecht gekomen? En wat was het verschil tussen de 2? Ja ik weet, ander programma, meer-minder benzine etc maar voor het idee.
Gewoon supernetjes.
Dat is inderdaad HEEL netjes.
Zat er aan te komen natuurlijk..Marussia keert niet terug in de Formule 1. Dat hebben de curators van het in financiële problemen verkerende team gezegd tegenover de BBC.
Marussia staat sinds eind oktober onder curatele. Eerder werd al besloten dat het team niet aan de start zou verschijnen van de Grands Prix in de Verenigde Staten en Brazilië.
Marussia is het team van Jules Bianchi, de Fransman die zwaar crashte tijdens de Japanse Grand Prix. Zijn toestand is nog steeds kritiek, maar stabiel.
Ook Caterham sloeg wegens financiële problemen al de Grand Prix van de Verenigde Staten over en zal ook niet in actie komen in Brazilië.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hoor net op Sky dat Caterham gaat crowdfunden om Abu Dabi te halen #refeulcaterham
Ze willen 2M ophalen binnen 2 weken..
Ze willen 2M ophalen binnen 2 weken..
In Belgland is in een paar uur tijd meer dan 10k opgehaald voor iemand wiens auto in de fik was gezet tijdens betoging. Wat is 2M dan in 2 weken
Denk niet dat men het gevoel heeft dat Caterham onrecht is aangedaan..Dupje schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:53:
In Belgland is in een paar uur tijd meer dan 10k opgehaald voor iemand wiens auto in de fik was gezet tijdens betoging. Wat is 2M dan in 2 weken
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Het zijn ook trage auto's?fynrd1 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:55:
[...]
Denk niet dat men het gevoel heeft dat Caterham onrecht is aangedaan..
De drift van Verstappen:
http://wtf1.co.uk/verstap...erfeed&utm_medium=twitter
http://wtf1.co.uk/verstap...erfeed&utm_medium=twitter
[ Voor 12% gewijzigd door Exocet op 07-11-2014 15:11 ]
Man wat irriteer ik me toch altijd aan hoe onverstaanbaar die Boullier praat. Kerel, doe een TIKKIE meer moeite om te articuleren en je bent prima verstaanbaar.
Aan z'n Engels ligt het zeker niet. Hij weet alle woorden en lult zo een stuk weg maar z'n uitspraak...
'Brazilian'
'Performance'
'Strategy'
Soms is ie al 2 zinnen verder en dan door de context denk ik opeens 'OHHH dat was dat woord!'.
Stomme Fransoos
Aan z'n Engels ligt het zeker niet. Hij weet alle woorden en lult zo een stuk weg maar z'n uitspraak...

'Brazilian'
'Performance'
'Strategy'
Soms is ie al 2 zinnen verder en dan door de context denk ik opeens 'OHHH dat was dat woord!'.
Stomme Fransoos
Op een andere noot: Als er 1 zo'n flapje van een voorvleugel afwappert, wordt die vleugel dan eigenlijk gerepareerd? Maken ze er dan gewoon een nieuw flapje op, of wordt dat end-plate stuk met alle flapjes vervangen?
Hoeveel vleugels heeft een team eigenlijk gemiddeld bij zich in een weekend? 4? 8? En hoeveel reserve-flapjes?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
Hoeveel vleugels heeft een team eigenlijk gemiddeld bij zich in een weekend? 4? 8? En hoeveel reserve-flapjes?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.