[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.855 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Rosberg met een boer-met-kiespijn lach :P

http://imgur.com/H1Y4Bbs

[ Voor 7% gewijzigd door Goron op 03-11-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Heb je dat gezicht van Rosberg niet gezien op het podium, toen Andretti zei dat er nog 75 punten te vergeven waren, en dat alles nog mogelijk was. Hij trok echt zo'n gezicht van 'never gonna happen...'

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Hoogie2004 schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:20:
Heb je dat gezicht van Rosberg niet gezien op het podium, toen Andretti zei dat er nog 75 punten te vergeven waren, en dat alles nog mogelijk was. Hij trok echt zo'n gezicht van 'never gonna happen...'
Ach, alles kan nog. Het gat is nu een punt of 24 toch?. Eén uitvalbeurt voor Hamilton en Rosberg pakt (de leiding in) het kampioenschap. Die Mercedes is niet 100% betrouwbaar, en dusdanig sneller dan de tegenstanders dat bij één uitvaller de ander makkelijk de race wint in cruise mode.

Zou het overigens zwaar onterecht vinden als Rosberg de titel pakt gezien het aantal overwinningen van Hamilton, maar goed het zijn de punten die aan het einde van het seizoen achter je naam staan die tellen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

XyritZz schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:26:
[...]
Zou het overigens zwaar onterecht vinden als Rosberg de titel pakt gezien het aantal overwinningen van Hamilton
+1

Hamilton is eigenlijk het hele seizoen al de snellere, maar heeft veel pech gehad. Zonder die pech was het misschien al beslist... (uitvalbeurt meer, 2x die zooi in de Quali, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
Het is wel echt bizar dat het nu zelfs mogelijk is dat Rosberg de volgende race geen punten pakt, Lewis wint dan is het verschil 49 punten. En wanneer Lewis dan uitvalt de laatste race en Rosberg zou deze winnen hij nog gewoon wereldkampioen is. Dat zou echt een ongelooflijke anticlimax zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Dat is inderdaad extreem bizar, en Rosberg zou in dat scenario dan onverdiend kampioen zijn.

De 25 punten voor de winnaar zijn ooit geïntroduceerd omdat de meeste consistente rijder wereldkampioen is geworden (ik meen Prost) en niet de rijder met de meeste overwinningen.

Het risico dat dit weer gebeurd is wel levensgroot dit jaar. Hamilton heeft toch duidelijk bewezen de betere van de twee te zijn (meer pole positions en meer overwinningen).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sterker nog, als je de gemiste 1e bocht van Rosberg niet meetelt in Rusland, heeft Rosberg Hamilton nog helemaal niet ingehaald op de baan dit jaar...

Tevens is Rosberg pas 3 keer voor Hamilton geeindigd (in de races dat ze beiden finishten).

Ik hoop echt dat de dubbele punten geen invloed hebben op de uitslag van het kampioenschap, want Rosberg gaat echt niet de laatste race niet finishen bij een defect bij Hamilton, om te zorgen voor een waardige kampioen...

Die dubbele punten moeten zo snel mogelijk worden geschrapt, bij voorkeur morgen :+

Wij fans willen geen kunstmatige beslissing in het kampioenschap in de laatste race, dat is wel duidelijk...

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-11-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nouja onverdiend, onterecht of onwaardige winnaar zou Rosberg niet zijn want dan heeft hij gewoon de meeste punten (en die punten heeft ie niet voor niets).
Die dubbele punten zijn er voor de spanning en volgens mij lukt dat nog aardig zo, ook al vind ik het nogal een kunstgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Hamilton hoeft nog maar 1 ding te doen, de laatste 2 GPs ook winnen. Hij is het hele jaar al de betere van de twee en zit nu een zodanige vibe dat alles lijkt te lukken.

En dan in 2015 gewoon voor het 3e kampioenschap. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Gynnad schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:36:
Het is wel echt bizar dat het nu zelfs mogelijk is dat Rosberg de volgende race geen punten pakt, Lewis wint dan is het verschil 49 punten. En wanneer Lewis dan uitvalt de laatste race en Rosberg zou deze winnen hij nog gewoon wereldkampioen is. Dat zou echt een ongelooflijke anticlimax zijn.
Dan schaffen ze de regel waarschijnlijk direct weer af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

HAM heeft er nu 5 op rij gewonnen. Zo'n winning streak eindigt ook een keer. Ik zie niet gauw dat er 7 wedstrijden achter elkaar gewonnen worden door dezelfde persoon.

Als ROS nu nog kampioen wordt loop ik na de laatste race naar buiten en kots ik op straat.
frankivo schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:27:
[...]

Dan schaffen ze de regel waarschijnlijk direct weer af.
Die is al weer afgeschaft voor na dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm.... Vettel heeft 9 races op rij gewonnen.... vorig seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

AzzKickah schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:28:
HAM heeft er nu 5 op rij gewonnen. Zo'n winning streak eindigt ook een keer. Ik zie niet gauw dat er 7 wedstrijden achter elkaar gewonnen worden door dezelfde persoon.

Als ROS nu nog kampioen wordt loop ik na de laatste race naar buiten en kots ik op straat.

[...]

Die is al weer afgeschaft voor na dit seizoen.
Rosberg mag de volgende race winnen... zelfs als Rosberg de komende 2 races wint en HAM is tweede, dan is hij nog kampioen. Nog 75 punten voor de winnaar, en 54 voor de nummer 2.

Het verschil is 21 punten en HAM heeft er 24 voorsprong. Maar.... 1x uitvallen voor HAM kan desastreus zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
rally schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:13:
[...]

Rosberg mag de volgende race winnen... zelfs als Rosberg de komende 2 races wint en HAM is tweede, dan is hij nog kampioen. Nog 75 punten voor de winnaar, en 54 voor de nummer 2.

Het verschil is 21 punten en HAM heeft er 24 voorsprong. Maar.... 1x uitvallen voor HAM kan desastreus zijn!
Precies dit. Hamilton moet de komende twee races nog uit-cruisen en minstens tweede worden. Dan pakt hij het kampioenschap met 3 punten. Het mooiste is natuurlijk de laatste twee ook nog winnen maar is dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Stel Hamilton wint Brazilië en Rosberg wint Abu Dhabi terwijl een motorpobleem of wat dan ook een einde maakt aan Hamilton's race op Abu Dhabi. Dan is Rosberg dus kampioen, terwijl Rosberg 5 keer gewonnen heeft en Hamilton 11 keer.

Als dit gebeurt, staat Rosberg voor eeuwig in de geschiedenisboeken als wereldkampioen 2014, maar zou hij hiermee nu oprecht blij kunnen zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ja hoor. Hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ach wie niet.

Vettel zijn eerste titel was ook een vreemde. Pas bij de laatste race voor het eerst aan de leiding van het wk. En Kimi werd alleen kampioen omdat de twee auto's die voor hem stonden in het wk de laatste race in Brazilië meer met elkaar bezig waren. Hamilton had toen al kampioen moeten zijn en had pech in die laatste race. Alonso vond het allang best dat Lewis geen kampioen werd. Daar maalt Kimi echt niet om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
asing schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:56:
Hamilton hoeft nog maar 1 ding te doen, de laatste 2 GPs ook winnen
2 Dingen dus :+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

BlauweFles schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:13:
Ach wie niet.

Vettel zijn eerste titel was ook een vreemde. Pas bij de laatste race voor het eerst aan de leiding van het wk. En Kimi werd alleen kampioen omdat de twee auto's die voor hem stonden in het wk de laatste race in Brazilië meer met elkaar bezig waren. Hamilton had toen al kampioen moeten zijn en had pech in die laatste race. Alonso vond het allang best dat Lewis geen kampioen werd. Daar maalt Kimi echt niet om ;)
Dat is allemaal prima, maar daar was er geen kunstmatige comeptitievervalsende regel van dubbele punten van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:06:
Mercedes had de luxe dat ze hun motor lekker konden downtunen. In sector 2 (enorm lange rechte stuk) reed de Williams consequent 40.4 terwijl Hamilton en Rosberg rond 41.0 zaten. In kwalificatie was dat verschil een stuk kleiner. Mercedes had zo 1 seconde per ronde sneller gekund...

Als alle teams dichter bij komen volgend jaar zal er ook minder gespaard kunnen worden motorisch gezien.

1.36.0, was dat trouwens niet sneller dan de pole van vorig jaar?
Je zal wel gedeeltelijk gelijk hebben, maar het is al vrij lang bekend dat Williams met een kleinere tank rondrijdt.
Een kleinere tank omdat ze dan een andere aero pakket met minder luchtweerstand konden gebruiken waardoor Williams ongeveer altijd het snelste is op het rechte stuk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
AzzKickah schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:33:
[...]

Dat is allemaal prima, maar daar was er geen kunstmatige comeptitievervalsende regel van dubbele punten van toepassing.
Agh, het was voordat het seizoen begon al bekend, en niet in het leven geroepen omdat Rosberg het nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mat.hi.as schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 05:00:
Agh, het was voordat het seizoen begon al bekend, en niet in het leven geroepen omdat Rosberg het nodig had.
Maakt dat uit? Het is vervalsing, er is geen enkele daadwerkelijke reden om die laatste punten opeens zwaarder te tellen. Het is kunstmatig gefriemel dat de sport niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 05:20:
[...]

Maakt dat uit? Het is vervalsing, er is geen enkele daadwerkelijke reden om die laatste punten opeens zwaarder te tellen. Het is kunstmatig gefriemel dat de sport niet ten goede komt.
Sure, ik ben het ermee eens dat het niet is zoals het hoort, maar ik denk niet dat Rosberg het achteraf erg zou vinden als het in zijn voordeel zou werken. Dat laatste punt probeer ik duidelijk te maken, niet de dubbele-punts-regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik denk niet alleen Rosberg. Ik vermoed dat het iedere coureur goed uit zou komen als die regel hem wereldkampioen zou maken.... Maar ja, daar zijn nog maar twee kandidaten voor.

Bovendien: Het feit dat het voor het volgende seizoen al is afgeschaft maakt duidelijk dat de regel geen draagvlak had (hoewel de teams hem wel hebben aangenomen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bij Mercedes waren ze er ook al achter..

Bron: http://formule1.nl/nieuws...en-seizoen-overschaduwen/

Wolff: ‘Dubbele punten kunnen seizoen overschaduwen’

Het verschil in punten tussen Lewis Hamilton en Nico Rosberg is met twee races te gaan klein genoeg, om niet uit te kunnen sluiten dat de dubbele punten in Abu Dhabi de beslissing in de titelstrijd gaan brengen. Mercedes-teambaas Toto Wolff voorziet een controverse wanneer dat gebeurt.

“Ik ben niet bang, maar ik denk dat de dubbele punten in de laatste race de potentie hebben om een schaduw te werpen over de rest van het seizoen”, zegt Wolff tegen Autosport. Het scenario waar hij het over heeft, is dat waarin Hamilton komend weekend in Brazilië zijn elfde overwinning haalt met Rosberg opnieuw op de tweede plek, waarna de Brit in Abu Dhabi lager dan de zesde plaats finisht, terwijl Rosberg de race wint. In dat geval is Rosberg kampioen, met zes overwinningen minder dan Hamilton.

Wolff begrijpt waarom de dubbele punten voor de laatste race in werden gevoerd. “Het was een goed idee om het spektakel te verhogen voor de toeschouwers, de fans en het televisiepubliek.” Nu blijkt echter de keerzijde van het systeem, weet de Oostenrijker. “De situatie is nu zo dat de dubbele punten de uitkomst van het kampioenschap kunnen beïnvloeden.”

Hamilton en Rosberg

De mannen die straks op de baan uit gaan maken of de dubbele punten een probleem worden, laten zich er het hoofd niet door op hol brengen. “Je mag er gewoon niet aan denken”, zegt Hamilton. “Het is mogelijk dat het de boel op zijn kop zet, maar dat weiger ik te accepteren. Als je heel de tijd denkt in termen van ‘wat als’, bereik je misschien niet wat je wilt bereiken. Ik wil de komende races gewoon winnen.”

Rosberg zou het intussen niks uitmaken als de dubbele punten hem de titel opleveren. “Zo werkt het nou eenmaal in de sport. Je kijkt naar wat er op het scorebord staat, en de persoon die eerste staat, is eerste. Het is natuurlijk wel een beetje kunstmatig, maar als achterliggende partij vind ik het natuurlijk een prima idee! Zolang ik maar een punt meer heb als de vlag valt in Abu Dhabi, het kan me niet schelen hoe. De regels zijn hetzelfde voor iedereen.”

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
BlauweFles schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:13:
Ach wie niet.

Dat seizoen gaf wel mooi aan wat het met een team kan doen als je geen teamorders geeft richting de coureurs. Met beide mannen het WK missen op 1 puntje... één teamorder voor wie dan ook en de titel was richting McLaren gekomen.

Gezien spygate had ik dat overigens onterecht gevonden, dus wat mij betreft is Kimi een verdiende winnaar van dat seizoen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Interessante weersvoorspelling voor Brazilië overigens.
Vrijdag 90% kans op regen rond 14:00 uur.
Zaterdag > 80% kans op regen vanaf 11:00 's ochtends tot 's avonds laat
Zondag > 60% kans op regen tot 17:00 uur

Data van google overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat 't alsjeblieft droog zijn tijdens in ieder geval de race. Mocht Lewis 't verkloten in de qualificatie met regen dan is z'n wagen snel genoeg om de rest van het veld tijdens de race nog in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Maakt niet uit, de Mercedes is zoveel beter dat ie sowieso altijd 1e of 2e wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het is pas dinsdag, vaak veranderen die voorspellingen >3 dagen vooruit nog wel behoorlijk. Maar het geeft wel een interessant scenario natuurlijk. Het kampioenschap kan er niet beslist worden in ieder geval.

Overigens nog een interessant iets, stel een van de Merc's verkloot de Q in Brazilië, kan hij dan daarna nog beslissen om de hele power-unit en zooi te vervangen en vanuit de pits te starten (zoals Vettel deed)? Want dat zou bij de laatste race dan wel een zwaar voordeel zijn t.o.v. de teamgenoot die dan een oude motor zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ing._Buttje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:18:
Bij Mercedes waren ze er ook al achter..
Er zijn al eerder seizoenen geweest met kunstmatige puntentellingen, zoals 1980 waar alleen de beste 5 resultaten van de eerste 7 GPs telden, en de beste 5 van de tweede zeven GPs. En dat was het eerste seizoen wat ik zo snel kon vinden, maar het zijn er meer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:52:
Maakt niet uit, de Mercedes is zoveel beter dat ie sowieso altijd 1e of 2e wordt.
Dat wel, maar hij rijdt nogal roekeloos. Las gisteren nog een interview waarin Lewis aangeeft dat hij altijd rijd 'like you stole it'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:55:
[...]

Dat wel, maar hij rijdt nogal roekeloos. Las gisteren nog een interview waarin Lewis aangeeft dat hij altijd rijd 'like you stole it'.
Om eerlijk te zijn vind ik dit sinds België erg meevallen, hij rijdt echt behoorlijk berekenend, en lijkt precies te weten wanneer hij wat moet doen om Rosberg af te troeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:57:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik dit sinds België erg meevallen, hij rijdt echt behoorlijk berekenend, en lijkt precies te weten wanneer hij wat moet doen om Rosberg af te troeven.
Daar heb je wel een punt opzich. Naja, het blijft toch speculeren.

Fingers crossed op uitval van Rosberg en P1 voor Hamilton, dan is 't alvast klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie praat, maar je gelooft zelf ook niet dat Mercedes hem daarmee laat wegkomen - nog los van dat je dan banden oprookt en brandstof verstookt alsof het niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

gambieter schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:54:
[...]

Er zijn al eerder seizoenen geweest met kunstmatige puntentellingen, zoals 1980 waar alleen de beste 5 resultaten van de eerste 7 GPs telden, en de beste 5 van de tweede zeven GPs. En dat was het eerste seizoen wat ik zo snel kon vinden, maar het zijn er meer.
Dat was juist heel gebruikelijk in die tijd vanwege de hoge uitvalkans. Nu zou dat ook beter zijn: alleen de x beste resultaten tellen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Hij had 8 seconden per ronde marge op zijn GTA-bewering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:00:
[...]

Daar heb je wel een punt opzich. Naja, het blijft toch speculeren.

Fingers crossed op uitval van Rosberg en P1 voor Hamilton, dan is 't alvast klaar.
Dan zou Lewis 49 punten voorsprong hebben na Sao Paulo. In Abu Dhabi zijn er 50 te verdienen :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:04

Moofnor

King of my castle

Beetje hypocriet hier, niet?
Vorig jaar werd er alleen maar gezeken op Vettel die te snel kampioen zou worden, geen echte spanning in het veld.
En nu zitten jullie om het hardst te roepen dat Hamilton niet snel genoeg kampioen mag worden. Liever gister dan morgen.

Hoewel de dubbele punten verwerpelijk zijn, vind ik het interessant om te zien dat er in de laatste 2 races nog alles kan gebeuren.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vettel was vorig jaar de terechte kampioen, en wanneer dat gebeurt maakt mij persoonlijk niet uit. Een terechte kampioen is imho belangrijker dan d.m.v. rare constructies het kampioenschap spannend houden :r

Overigens zijn er berichten dat CVC de crisis m.b.t. de boycot door Sauber, FI en Lotus heeft afgewend door een toezegging van een bijdrage aan de kleinere teams (100 miljoen pond).
Bronnen: http://www.nu.nl/sport/39...tige-formule-1-teams.html en http://www1.skysports.com...ment-according-to-reports

[ Voor 49% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-11-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zou Alonso dít bedoelen met dat bepaalde zaken eerst op hun plek moeten vallen maar langzamerhand de goede kant op gaan ... ??? ;)

http://formule1.nl/nieuws/detail/ferrari-zet-raikkonen-onder-positieve-druk/

m.a.w. Kimi er (weer) uit en dan Alonso en Vettel samen uitkomen voor Ferrari ?! :P

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-11-2014 12:10 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Overal lees je weer wat anders over Alonso. Echt een silly season.

Reports indicate Alonso-McLaren deal is signed and sealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:18
Iedereen deze tweet gemist vanmorgen?
Of is dit weer een of ander fake-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DesireHD schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:49:
Geverifieerde accounts hebben altijd een blauw vinkje naast de naam (kijk maar eens bij https://twitter.com/McLarenF1 of https://twitter.com/LewisHamilton).

Is dus een fake account :) Ik kan overigens geen echt account vinden van Vettel, hij lijkt geen twitter te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 13-09 19:20
Hoogie2004 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:00:
Overigens zijn er berichten dat CVC de crisis m.b.t. de boycot door Sauber, FI en Lotus heeft afgewend door een toezegging van een bijdrage aan de kleinere teams (100 miljoen pond).
Moet dit niet nog altijd goedgekeurd worden door alle teams ? Ecclestone en CVC kunnen wel zeggen dat ze de kleine teams willen helpen maar als je al op voorhand weet dat de teams het niet gaan goedkeuren, is het natuurlijk gemakkelijk om dergelijke uitspraken te doen.

PS dat de teams het zouden afkeuren, is een aanname

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Kenhas schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:53:
[...]

Moet dit niet nog altijd goedgekeurd worden door alle teams ? Ecclestone en CVC kunnen wel zeggen dat ze de kleine teams willen helpen maar als je al op voorhand weet dat de teams het niet gaan goedkeuren, is het natuurlijk gemakkelijk om dergelijke uitspraken te doen.

PS dat de teams het zouden afkeuren, is een aanname
Tja, het staat de CVC natuurlijk vrij om een 'sponsorovereenkomst' met die kleine teams aan te gaan. Ik denk dat hier altijd wel een mouw aan te passen is. Zeker omdat het lijkt te gaan om een extra injectie vanuit CVC met 'hun' geld, het geld dat verdiend is aan de F1.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-11-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

DesireHD schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:49:
Zeker fake, want zoals gezegd heeft Vettel geen twitter.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Moofnor schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:47:
Beetje hypocriet hier, niet?
Vorig jaar werd er alleen maar gezeken op Vettel die te snel kampioen zou worden, geen echte spanning in het veld.
En nu zitten jullie om het hardst te roepen dat Hamilton niet snel genoeg kampioen mag worden. Liever gister dan morgen.

Hoewel de dubbele punten verwerpelijk zijn, vind ik het interessant om te zien dat er in de laatste 2 races nog alles kan gebeuren.
Wie heeft er lopen klagen dan? Volgens mij was het alleen Bernie en die FIA die hard schreeuwden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dan voornamelijk Bernie. Die zal wel een delegatie op bezoek hebben gehad uit Abu Dhabi dat er toch echt wel wat te winnen moest zijn en dat ze de seizoensfinale wilde hebben van Brazilië.

Een steriel circuit met fonkelende lampjes is natuurlijk veel beter dan de oude meuk bij Interlagos (ondanks dat er nu gerenoveerd wordt).

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 04-11-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik neem aan dat dat sarcastisch bedoeld is :)

Kijk voor de grap eens met Street View op dat stukje van Interlagos wat te bekijken is met Street View. Gras piept tussen de vangrail en de kerbs door, etc. Een 'natuurlijke' baan.

Die neppe flutbanen zoals Abu Dhabi is toch compleet sfeerloos in vergelijking daarmee. Ja leuk, lampjes en dit en dat. Nee. Natuurlijke banen wil ik zien. Spa, Interlagos, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je sarcasmedetector is stuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

AzzKickah schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:03:

Kijk voor de grap eens met Street View op dat stukje van Interlagos wat te bekijken is met Street View. Gras piept tussen de vangrail en de kerbs door, etc. Een 'natuurlijke' baan.

Die neppe flutbanen zoals Abu Dhabi is toch compleet sfeerloos in vergelijking daarmee. Ja leuk, lampjes en dit en dat. Nee. Natuurlijke banen wil ik zien. Spa, Interlagos, etc.
Dat je er nog zo diep op ingaat. Natuurlijk is dat sarcastisch bedoeld.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

AzzKickah schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:03:

Je gebeden zijn verhoord zo te zien...
Ecclestone: In 2016 race in Panama
Afbeeldingslocatie: http://img.thijsdewert.com/albums/userpics/10001/photo_2014-11-04_16-28-25.jpg

Vanaf 2016 staat er mogelijk een race in Panama op de kalender, zegt Bernie Ecclestone, hoogste baas van de Formule 1.

"De race in Panama zal een uitdagende worden, waarbij de auto's verder worden getest dan waar ze oorspronkelijk voor waren ontworpen", aldus de 84-jarige Brit. Op de vraag of "midden in het regenwoud" wellicht geen handige plek is, reageerde hij ontkennend: "Niet handig? Dat maakt niks uit. De techniek is tegenwoordig zo ver gevorderd dat we gras wat tussen de kerbs vandaan komt gewoon weg kunnen trimmen"

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_O-

Alleen de foto is een beetje onrealistisch. Hij stuurt naar links en er zitten groeven in de slicks.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jammer dat die auto lijkt te vliegen :P Verder wel geinig :+

Overigens was mijn rant(je) niet tegen Senor Sjon gericht maar meer gewoon als algemeen geklaag richting Bernie en de ellende in z'n geheel :)

[ Voor 54% gewijzigd door AzzKickah op 04-11-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet gaat Verstappen jr. komend winter dan nog wel ff snel wat testjes afwerken in een WRC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

http://www.nu.nl/sport/39...deelnemerslijst-2015.html

toch 11 teams in 2015. Caterham en Marussia zijn voorlopig ingeschreven. Marussia echter als Manor GP (oorspronkelijke naam nog voordat Virgin in stapte).

Forza Rosso is echter nergens te bekennen maar kans is groot dat als het een serieuze poging was ze via Caterham instappen. Kolles bemoeit zich immers ook met dat team.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:14
Zou Forza Rosso niet in 2016 instappen net als Haas?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nee, onlangs zeiden ze nog dat ze in 2015 mee wilden doen.

http://formule1.nl/nieuws...steeds-op-entree-in-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Firesphere schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:38:
_O-

Alleen de foto is een beetje onrealistisch. Hij stuurt naar links en er zitten groeven in de slicks.
Hoe wil jij zonder gegroefde banden in het regenwoud gaan racen ;)?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jegapia schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:47:
[...]

Hoe wil jij zonder gegroefde banden in het regenwoud gaan racen ;)?
Op full-wets ipv gegroefde slicks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met de voormalige eigenaar van Spyker F1 gaat het ook goed: http://www.nu.nl/ondernem...oet-binnen-week-pand.html

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een dier was zou je het waarschijnlijk afmaken om het lijden niet onnodig te rekken. Wanhopige rechtszaken om maar ergens geld los te peuteren, inboedelveilingen die op het allerlaatste moment afgeblazen worden en nu dit weer. Ik hoop echt op een andere uitkomst, maar het klinkt toch alsof de boel daar met man en macht net boven water gehouden moet worden en dat het ene gat met het andere gevuld wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik kwam de volgende afbeelding tegen op reddit. Afbeeldingslocatie: https://joesaward.files.wordpress.com/2014/11/f1-payment-structures2.jpg

Source

Ik weet in hoeverre de getallen waar zijn, maar zo wordt het wel duidelijk in beeld gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Wait, whut? Dus Marussia krijgt 10m en de rest een flink stuk meer?

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 05-11-2014 23:15 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 17-08 15:42
Destruction schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:14:
Ja, alleen de top 10 teams krijgen een deel blijkbaar. Ik las op BBC vandaag ook een artikel waar er wat meer uitgelegd werd.

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29905081
One half is divided equally between the top 10 teams as defined by their results over the previous three seasons; the other is split between the top 10 from the previous year alone, with each position receiving a given percentage. The higher up you finished in the constructors' championship, the more money you get.

There is also a separate pot called the constructors' championship bonus (CCB), which is about £187.5m and split between Ferrari, Red Bull and McLaren, with Ferrari earning by far the most.

[ Voor 42% gewijzigd door Solictice op 05-11-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft krijgt iedereen sowieso een gelijk deel - je doet allemaal mee en draagt ook allemaal bij aan de feestvreugde. Daarbovenop kan je nog een prestatiegerelateerd onderdeel leggen, maar die basis voorkomt dan gelijk dat er een paar teams helemaal wegzakken en dat het veld totaal oninteressant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ericsson en Nasr bij Sauber volgend seizoen. Van der Garde lijkt me nu wel klaar in de F1.

The Sauber F1 Team is pleased to announce Felipe Nasr as its driver for the 2015 season and Banco do Brasil as its partner. Felipe Nasr completes the driver line-up alongside Marcus Ericsson.

The 22-year-old Brazilian was the test and reserve driver for the Williams F1 Team this year. Felipe is also participating in the 2014 GP2 series, in which he is currently lying second with four wins. In 2011 he won the British Formula 3 championship and finished second in the prestigious Formula 3 Macau Grand Prix. In 2009 Felipe became Formula BMW Europe champion in his rookie year.

Banco do Brasil has been a partner of Felipe Nasr and has supported him for several years. Its logos will be visible on the side pods and at the back of the rear wing of the C34.

Read more on www.sauberf1team.com.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat van der Garde er slim aan doet om zijn vleugels uit te slaan en te gaan kijken naar andere klasses. Het is niet dat ik hem een geweldig coureur vind oid, maar ik denk dat hij sterker uit de verf komt in een WEC oid en met het geld van zijn schoon pa moet hij daar toch wel een leuk stoeltje kunnen regelen. En voor het zelfde geld als 1 jaar in de F1 kan hij daar decenia vertoeven. ;)
Destruction schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:14:
Ik denk dat dit een overzicht is van vorig jaar. Vorig jaar eindigde Marussia inderdaad op de 11e stek en omdat alleen de top 10 "goed" verdienen, mochten zij het met de fooi doen. Waarom denk je dat Caterham probeert nog 3 punten te halen, dat zorgt ervoor dat zij weer in de top segment zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door ge-flopt op 06-11-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Dat is zuur voor Giedo, net te weinig centjes meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Jammer, ik ben geen groot fan van Giedo, maar ik keek er naar uit om 2 Nederlanders in de F1 te zien volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Solictice schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:11:
Ik kwam de volgende afbeelding tegen op reddit. [afbeelding]

Source

Ik weet in hoeverre de getallen waar zijn, maar zo wordt het wel duidelijk in beeld gebracht.
Die afbeelding zal vast ongeveer kloppen, maar er valt me al meteen op dat de gele post 'Formula 1 teams' rechtsboven, 900 miljoen ontvangt en er gaat maar 855 miljoen weg. Er verdwijnt daar 45 miljoen (helaas niet naar mij...)

#edit: ah, de source heeft de getallen bijgewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://joesaward.files.wordpress.com/2014/11/f1-payment-structures3.jpg?w=500&h=369

De getallen zijn eigenlijk hoger als dat ik had verwacht, met name de basis-betaling aan de top 10... Ik vind het overigens oneerlijk dat de nr 11 hier niets van krijgt, deze verdient imho ook dit basisbedrag. De feiten onderstrepen dat de verdeling nogal scheef is, maar ik zou toch max 60% van die inkomsten als vaste uitkering doen over alle teams (is nu 50%, Column 1), en dan de overige 40% naar prestatie. Overigens vind ik de betaling aan Ferrari vanwege 'historie' ronduit belachelijk, deze is echt disproportioneel...

[ Voor 33% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-11-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Als je ziet hoeveel geld Ferrari krijgt tov de andere teams en dan nog geen fatsoenlijke auto neer kunnen zetten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat hier niet bijstaat, maar wel in het eerder door Solictice gelinkte BBC artikel wordt genoemd, is dat de motor leveranciers ook nog extra krijgen. De Merc krijgt geld voor de powerunits aan McL, Williams, ForceIndia. Daarnaast zijn sponsoren ook niet meegenomen in dit overzicht, maar alleen het geld dat ze krijgen van de groep.

Er was ook een staatje vorige week hoeveel het kost om een team te runnen. In principe is de aanname dat je met 200m meedoet om overwinningen. Of, als je het goed aanpakt en een beetje geluk hebt, vanaf 120m. Dat is wat Williams dit jaar is gelukt, maar Lotus bijvoorbeeld niet.

En dat Mclaren en Ferrari het niet goed doen is eigenlijk een aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik dit zo zie, vind ik het al knap dat Marussia zo ver is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Toyota F1 blijft het bewijs dat budget niet alles zegt in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, hoog budget is geen garantie voor winst, maar een laag budget uiteindelijk wel voor failissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Op de een of andere manier ben ik de complete sympathie die ik toch altijd voor Sauber had wel kwijt ondertussen. De capriolen met pay-drivers (eerst Guttierez en nu met Nasr / Ericsson) vind ik toch wel zeer discutabel...

Balen voor Van der Garde, maar of hij bij dat team wel wil rijden is ook maar de vraag. Als die centjes belangrijker zijn dan wat dan ook, zou het niet echt een team zijn waar ik mijn naam aan wil verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:31:
Op de een of andere manier ben ik de complete sympathie die ik toch altijd voor Sauber had wel kwijt ondertussen. De capriolen met pay-drivers (eerst Guttierez en nu met Nasr / Ericsson) vind ik toch wel zeer discutabel...

Balen voor Van der Garde, maar of hij bij dat team wel wil rijden is ook maar de vraag. Als die centjes belangrijker zijn dan wat dan ook, zou het niet echt een team zijn waar ik mijn naam aan wil verbinden.
dan is de keuze simpel; niet rijden, maar dat wil geen een coureur

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ik had ook symphatie, maar onder leiding van Monisha Kaltenborn is dat steeds meer afgebrokkeld. Vorig jaar het geintje met Frijns, daarvan kan je veel zeggen, maar nu het geintje met GvdG, dat maakt het bij mij teveel 1+1=2... Echt zwaar teleurstellend, tijd dat Sauber overgenomen wordt of dat Peter Sauber weer de dagelijkse leiding terug overneemt.
Tijd om Sauber te boycotten, geen media exposure voor Sauber in NL, zou ik zo zeggen... (niet dat het veel zoden aan de dijk zet, maar....)

[ Voor 16% gewijzigd door Juncto op 06-11-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sutil zou ook een doorlopend contract gehad hebben en we hebben natuurlijk ook nog Sirotkin en nog een dame gehad (ben even haar naam kwijt). Waar ze vroeger ethiek vrij hoog in het vaandel hadden staan, is dat nu wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ben ik nou de enige die Van der Garde geen kans gaf? Ook Sauber is bijna failliet, geen wonder dat ze voor het geld gaan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Muse schreef op donderdag 06 november 2014 @ 06:50:
Jammer, ik ben geen groot fan van Giedo, maar ik keek er naar uit om 2 Nederlanders in de F1 te zien volgend jaar.
Idem, en wederom blijkt Sauber een zeer onbetrouwbare werkgever te zijn (is niet de eerste keer, plus dat zowel Sutil als Guiterrez contracten hadden voor volgend jaar toch?).

Ander idee: Boekhoorn stopt flink geld in Caterham of Marussia, zet VDG in de auto en een paydriver ernaast. :P Probleem opgelost: voldoende auto's en 2 Nederlanders in de F1. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 06-11-2014 12:59 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Bart-Willem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:56:
[...]

Idem, en wederom blijkt Sauber een zeer onbetrouwbare werkgever te zijn (is niet de eerste keer, plus dat zowel Sutil als Guiterrez contracten hadden voor volgend jaar toch?)
Alleen Sutil. GUT niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ah okee, maar dan nog blijkt Sauber een slechte werkgever te zijn: Sutil's contract negeren ze, Frijns hadden ze om vage redenen eruit geflikkerd, Sirotkin is ook erg lang aan het lijntje gehouden (zou zelfs contract hebben maar die is nietig verklaard doordat sponsors niet op tijd bevestigd waren) en zo is er nog een hele muk aan andere rijders die diverse toezeggingen zijn gedaan. Uiterst onbetrouwbare leiding die alleen maar naar het geld kijkt. Beetje de Ahold van de F1 dus: externe partijen uitknijpen om zoveel mogelijk geld over te houden. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Bart-Willem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:01:
[...]

Ah okee, maar dan nog blijkt Sauber een slechte werkgever te zijn: Sutil's contract negeren ze, Frijns hadden ze om vage redenen eruit geflikkerd, Sirotkin is ook erg lang aan het lijntje gehouden (zou zelfs contract hebben maar die is nietig verklaard doordat sponsors niet op tijd bevestigd waren) en zo is er nog een hele muk aan andere rijders die diverse toezeggingen zijn gedaan. Uiterst onbetrouwbare leiding die alleen maar naar het geld kijkt. Beetje de Ahold van de F1 dus: externe partijen uitknijpen om zoveel mogelijk geld over te houden. :+
Helemaal niets nieuws dus. Dat gebeurt al tientallen jaren en is de sport eigen in de achterhoede teams die moeite hebben hun hoofd boven water te houden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sauber was altijd een positieve uitzondering vroeger, maar sinds Peter Sauber weg is, is het hard achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gé Brander schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:23:
[...]

Helemaal niets nieuws dus. Dat gebeurt al tientallen jaren en is de sport eigen in de achterhoede teams die moeite hebben hun hoofd boven water te houden.
Ik geloof dat Jordan, Minardi, Arrows en het vroegere Sauber anders wel een stuk netter waren dan die rare Kaltenborn nu. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Bart-Willem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:18:
[...]

Ik geloof dat Jordan, Minardi, Arrows en het vroegere Sauber anders wel een stuk netter waren dan die rare Kaltenborn nu. :P
Valt het je zelf ook op dat al die teams failliet gingen of voor weinig zijn verkocht. Dat heeft een reden. Je kan in de F1 niet lief zijn, dan wordt je ondersteboven gelopen door de concurrentie.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

SnowDude schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:32:
[...]

Valt het je zelf ook op dat al die teams failliet gingen of voor weinig zijn verkocht. Dat heeft een reden. Je kan in de F1 niet lief zijn, dan wordt je ondersteboven gelopen door de concurrentie.
Zonder Torro Rosso had Minardi hoogstwaarschijnlijk gewoon nog bestaan hoor. :P Jordan is helaas in "verkeerde handen" gevallen (Kolles en Spyker-figuren noem ik niet echt betrouwbaar), Arrows is wel helaas ter ziele gegaan (mede dankzij FIA-geneuzel).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Bart-Willem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:10:
[...]

Zonder Torro Rosso had Minardi hoogstwaarschijnlijk gewoon nog bestaan hoor. :P Jordan is helaas in "verkeerde handen" gevallen (Kolles en Spyker-figuren noem ik niet echt betrouwbaar), Arrows is wel helaas ter ziele gegaan (mede dankzij FIA-geneuzel).
Nouja, Jordan is nu best goed. Volgens mij is dat nu Force India.

En als ik zo de geschiedenis kijk, is Arrows niet de voorloper van Red Bull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nee, Jaguar en daarvoor Stewart is de voorloper van Red Bull. :P Arrows was vroeger Footwork (en daarvoor weer Arrows geloof ik) en hadden destijds een hoop van Prost/Ligier overgenomen en extra investeerders aangetrokken. Helaas besloot de FIA om de licentie voor het nieuwe seizoen te weigeren en was het dus -> Exit Arrows. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bart-Willem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:45:
Nee, Jaguar en daarvoor Stewart is de voorloper van Red Bull. :P Arrows was vroeger Footwork (en daarvoor weer Arrows geloof ik) en hadden destijds een hoop van Prost/Ligier overgenomen en extra investeerders aangetrokken. Helaas besloot de FIA om de licentie voor het nieuwe seizoen te weigeren en was het dus -> Exit Arrows. :/
Nou zit je er toch schandalig naast betreft Arrows.

De voorgeschiedenis klopt Arrows > Footwork > Arrows > failliet.
Echter daarna ga je mis. Arrows zat diep in de shit. Verstappen had al contract maar mocht wieberen ten gunste van HH Frentzen. Ondertussen ging Prost (voorheen idd Ligier) op de fles (door koppigheid van dhr Prost overigens).
Walkinshaw heeft toen via een vriendje onder de noemer Phoenix de inboedel over gekocht maar niet de licentie. Zodoende wouden ze instappen maar omdat de licentie niet over genomen was hadden ze geen recht om in te stappen.

De bedoeling was om Arrows te laten ploffen en de schuldeisers te laten stikken en dan met Phoenix verder te gaan.

De naam Phoenix is ook goede hint
De Grieken geloofden dat de feniks in staat was steeds weer opnieuw uit zijn eigen as herboren te worden.
De FIA zijn mierenneukers maar hier hebben ze gewoon correct gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ah dan klopt het inderdaad wel dat de FIA de licentie geweigerd heeft. :P

Terug naar Sauber: er lijkt zich een complete soap te ontwikkelen. Kennelijk (ook volgens Olav Mol) hebben er maar liefst 4 rijders een contract om te racen daar volgend jaar: Nasr, Ericsson, Van der Garde en Sutil. Sutil heeft vandaag die geruchten min of meer bevestigd, en Kaltenborn reageert op haar beur dat Nasr en Ericsson de racerijders zullen zijn en de rest "intern opgelost zal worden". Als je het mij vraagt gaan ze gewoon intern de stoeltjes veilen en wie het meest biedt gaat rijden ofzo. :') Er lijkt in ieder geval veel meer aan de hand te zijn dan Sauber/Kaltenborn nu de wereld probeert te laten geloven. Het doet me trouwens ook een beetje denken aan het verhaal van een vriend van me: die runt een grote website en heeft veel met Indiërs van doen, en dat schijnt toch een héél apart volk te zijn om mee te handelen en/of afspraken te maken. Sterker nog: al die reposter-accounts op YouTube en allerlei clickfarms (de nep-likes op Facebook etc) zijn ook allemaal Indiërs. Ook op mijn site (zie hieronder) krijg ik dagelijks tientallen mails vanuit India en heb je ook allerlei slechte kopieën in zeer gebrekkig Engels van m'n site. :P Google je even verder erop en je komt op Amerikaanse forums uit waaruit blijkt dat veel webmasters India doodleuk blokkeren. :P Ik wil niet discrimineren, maar ik kan me er wel iets van voorstellen dat men het er niet zo op heeft. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:22

ThunderNet

Flits!

Bart-Willem schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:19:
Ah dan klopt het inderdaad wel dat de FIA de licentie geweigerd heeft. :P

Terug naar Sauber: er lijkt zich een complete soap te ontwikkelen. Kennelijk (ook volgens Olav Mol) hebben er maar liefst 4 rijders een contract om te racen daar volgend jaar: Nasr, Ericsson, Van der Garde en Sutil. Sutil heeft vandaag die geruchten min of meer bevestigd, en Kaltenborn reageert op haar beur dat Nasr en Ericsson de racerijders zullen zijn en de rest "intern opgelost zal worden". Als je het mij vraagt gaan ze gewoon intern de stoeltjes veilen en wie het meest biedt gaat rijden ofzo. :') Er lijkt in ieder geval veel meer aan de hand te zijn dan Sauber/Kaltenborn nu de wereld probeert te laten geloven. Het doet me trouwens ook een beetje denken aan het verhaal van een vriend van me: die runt een grote website en heeft veel met Indiërs van doen, en dat schijnt toch een héél apart volk te zijn om mee te handelen en/of afspraken te maken. Sterker nog: al die reposter-accounts op YouTube en allerlei clickfarms (de nep-likes op Facebook etc) zijn ook allemaal Indiërs. Ook op mijn site (zie hieronder) krijg ik dagelijks tientallen mails vanuit India en heb je ook allerlei slechte kopieën in zeer gebrekkig Engels van m'n site. :P Google je even verder erop en je komt op Amerikaanse forums uit waaruit blijkt dat veel webmasters India doodleuk blokkeren. :P Ik wil niet discrimineren, maar ik kan me er wel iets van voorstellen dat men het er niet zo op heeft. :+
Mjah, dat is ook niet zo moeilijk, bijna een 1/5e van de wereldbevolking woont in india.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

India <--> Sauber? :p

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ThunderNet schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:24:
[...]

Mjah, dat is ook niet zo moeilijk, bijna een 1/5e van de wereldbevolking woont in india.
En groeit het hardst van de wereld. De anti-India-figuren @ USA spreken van een kakkerlakkenplaag. :P
Kaltenborn komt uit India. ;) Nu woont ze wel een groter deel van haar leven in Oostenrijk dan in India, maar in een interview met Autoweek was ze trots op haar India-roots en handelswijze die beter zou zijn dan de klassieke Europese benadering ofzoiets. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 06-11-2014 21:32 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:20

IkWilbert

Het is mij!

Adam Cooper voorspelt ook een mooie sauber soap.

Twitter: https://mobile.twitter.com/adamcooperF1

[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 06-11-2014 21:38 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de middelste twee heren doen? Het is net alsof eentje een kusje geeft voordat hij weer de baan om moet, maar hoewel ik dat fantastisch zou vinden vermoed ik dat dat het niet is.

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-lol.9cache.com/photo/aEGMg3n_460sa_v1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:40:
Weet iemand wat de middelste twee heren doen? Het is net alsof eentje een kusje geeft voordat hij weer de baan om moet, maar hoewel ik dat fantastisch zou vinden vermoed ik dat dat het niet is.

[afbeelding]
Waarschijnlijk is er 1tje om de vizier van de helm te controleren.
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.