Ik heb gisteren een Thrustmaster T-Flight in ontvangst genomen en de E:D beta gekocht. Ik heb al een Rift DK2 en ik moet zeggen dat het echt al een gave ervaring is - en ik heb gisteren alleen maar een paar tutorials kunnen doen!
Verwijderd
Van de week de beta ook maar eens aangeschaft en geprobeerd. Was tenslotte de game die me aanzette tot het gamen in 1984...
Maar vraagje aan de medetweakers: Hoe bedienen jullie alles? Ben er inmiddels wel achter dat ik met muis/keyboard redelijk gek wordt en de helft vergeet waar alles zit:)
Voice-attack al wel gedownload maar nog niet ingesteld. Scheelt dat echt zoveel?
Maar vraagje aan de medetweakers: Hoe bedienen jullie alles? Ben er inmiddels wel achter dat ik met muis/keyboard redelijk gek wordt en de helft vergeet waar alles zit:)
Voice-attack al wel gedownload maar nog niet ingesteld. Scheelt dat echt zoveel?
Je hebt ook meteen een geweldige combinatie om het spel te beleven! Veel plezier!-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:31:
Ik heb gisteren een Thrustmaster T-Flight in ontvangst genomen en de E:D beta gekocht. Ik heb al een Rift DK2 en ik moet zeggen dat het echt al een gave ervaring is - en ik heb gisteren alleen maar een paar tutorials kunnen doen!
Ik adviseer je eigenlijk om meteen een Hotas joystick aan te schaffen. Deze heb je al voor rond de 40 euro. Zelf gebruik ik momenteel een Thrustmaster Hotas X en ik heb er geen seconde spijt van. De exacte handelingen die je kan uitvoeren op een joystick wegen niet op tegen muis en toetsenbord naar mijn mening. Daarnaast is Voice Attack een uitstekende aanschaf. Je kan zo vreselijk veel commando's onderbrengen dat je uiteindelijk je toetsenbord nauwelijks tot niet meer gebruikt. Er zijn op het forum van Elite Dangerous erg veel voorbeelden te vinden over voice attack en het gebruik hier van. Ik raad je aan deze even door te nemen. Tevens raad ik je aan om een 3 tal keer je voice recognition door te lopen. Hoe beter deze is getraind, des te beter Voice Attack reageert.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:48:
Van de week de beta ook maar eens aangeschaft en geprobeerd. Was tenslotte de game die me aanzette tot het gamen in 1984...
Anders dan dat kan ik je veel plezier met ED wensen, maar ik denk dat dit wel gaat lukken.
If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.
Bedankt voor de tip guys!shoney24 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Ik heb begrepen dat het zelfs het beste werkt met een oude PSEye. Maar het is inderdaad een goed low budget alternatief als je nog een webcam hebt liggen.
Heb E:D gekocht vlak voor Beta 1 en heb ondertussen ook Star Citizen. Had al zitten kijken naar TrackIR maar was nogal prijzig. Daarom een geweldig alternatief voor mij!
Gelukkig heb ik nog ergens een PS3 Eye rondslingeren.
Verwijderd
Thx mate, daar kan ik wat mee!shoney24 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:58:
Ik adviseer je eigenlijk om meteen een Hotas joystick aan te schaffen. Deze heb je al voor rond de 40 euro. Zelf gebruik ik momenteel een Thrustmaster Hotas X en ik heb er geen seconde spijt van. De exacte handelingen die je kan uitvoeren op een joystick wegen niet op tegen muis en toetsenbord naar mijn mening. Daarnaast is Voice Attack een uitstekende aanschaf. Je kan zo vreselijk veel commando's onderbrengen dat je uiteindelijk je toetsenbord nauwelijks tot niet meer gebruikt. Er zijn op het forum van Elite Dangerous erg veel voorbeelden te vinden over voice attack en het gebruik hier van. Ik raad je aan deze even door te nemen. Tevens raad ik je aan om een 3 tal keer je voice recognition door te lopen. Hoe beter deze is getraind, des te beter Voice Attack reageert.
Anders dan dat kan ik je veel plezier met ED wensen, maar ik denk dat dit wel gaat lukken.
Een vriend van mij speelt het momenteel met een webcam en FaceTrackNoir en op een paar hicups na speelt het, volgens hem, prima. Hij is er erg gelukkig mee en headtracking in ED maakt echt wel een verschil.Facerafter schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:25:
[...]
Bedankt voor de tip guys!
Heb E:D gekocht vlak voor Beta 1 en heb ondertussen ook Star Citizen. Had al zitten kijken naar TrackIR maar was nogal prijzig. Daarom een geweldig alternatief voor mij!
Gelukkig heb ik nog ergens een PS3 Eye rondslingeren.
Graag gedaan dus.
@shoney24, heeft hij, en wil hij, misschien zn FaceTrackNoir profiel posten of mailen? Ik wordt er gek van dat ie zo hakkerig loopt en dat krijg ik niet goed afgesteld 
Edit : ruimte is goed verlicht, dus daar ligt het niet aan
[ Voor 15% gewijzigd door Patje040175 op 29-10-2014 16:12 ]
Goedzo !
zou de releasedate (eind 2014) nog gehaald gaan worden?
Ik zit eigenlijk te wachten op die release. 20 euro meer voor iets wat gewhiped gaat worden..
Ik zit eigenlijk te wachten op die release. 20 euro meer voor iets wat gewhiped gaat worden..
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ik hoop het! Ik zit in hetzelfde schuitje: wel ge-pre-ordered maar niet extra betaald voor beta access. Maar als ik het zo een beetje probeer te volgen lijkt het alsof de betas allemaal best voorspoedig gaan en er gigantische aantallen bugs geplet worden. Ik lees nog nergens dat er redenen zijn om grote vertragingen te verwachten.hexta schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:13:
zou de releasedate (eind 2014) nog gehaald gaan worden?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Als ze het nog willen halen zullen ze in de volgende Beta of misschien al Gamma aardig wat schips moeten toevoegen. Ik geloof dat er nog 9 schepen in de planning staan.SnoeiKoei schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:24:
[...]
Ik hoop het! Ik zit in hetzelfde schuitje: wel ge-pre-ordered maar niet extra betaald voor beta access. Maar als ik het zo een beetje probeer te volgen lijkt het alsof de betas allemaal best voorspoedig gaan en er gigantische aantallen bugs geplet worden. Ik lees nog nergens dat er redenen zijn om grote vertragingen te verwachten.
Kan trouwens niet wachten voor de expansions, landen op planeten, echt rondlopen in je schip, etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Facerafter op 29-10-2014 16:38 ]
De vraag is of het nodig is al die andere schepen ook te testen in beta of gamma.Facerafter schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:37:
[...]
Als ze het nog willen halen zullen ze in de volgende Beta of misschien al Gamma aardig wat schips moeten toevoegen. Ik geloof dat er nog 9 schepen in de planning staan.
Kan trouwens niet wachten voor de expansions, landen op planeten, echt rondlopen in je schip, etc.
Dat misschien niet, maar ze stonden geplant om bij de release erin te zitten.SnoeiKoei schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:42:
[...]
De vraag is of het nodig is al die andere schepen ook te testen in beta of gamma.
[ Voor 4% gewijzigd door Facerafter op 29-10-2014 16:44 ]
(Gamma-) release komt (99,9%) zeker nog in 2014. Ook recent op het forum is dit nog een aantal keer door de developers herhaald. Op 22 november wordt (hoogstwaarschijnlijk) de release date bekend gemaakt: dit event wordt ook op twitch gestreamed: http://www.twitch.tv/elitedangerous Ik ga ervan uit dat bij de start van de gamma fase de basisfunctionaliteiten getest zijn en ingame zitten en dat er in de loop van de tijd nog schepen e.d. toegevoegd zullen worden en nog het eea. gebalanceerd zal worden. In principe zullen er vanaf de gamma geen wipes meer zijn, maar dit is niet gegarandeerd.
Is het het waard om nog voor €20 extra mee te doen met de beta? Tja, als je het geld hebt liggen en je wilt graag al eens wat rondkijken en verschillende mechanics uittesten dan zal je er zeker veel plezier aan beleven. Er zitten nog wel wat bugs in, maar het spel zit over het algemeen al erg goed in elkaar en speelt leuk weg. Kan je nog even wachten en heb je nog geen pre-order gedaan, dan zou ik zeggen koop in ieder geval voor de release nog als pre-order de 'mercenary edition' . Deze heeft €10 korting op de release prijs en heeft ook nog een aantal leuke digitale goodies (extra schip, paintjobs en decal).
Nog een paar weekjes wachten dus.
David Braben:
Is het het waard om nog voor €20 extra mee te doen met de beta? Tja, als je het geld hebt liggen en je wilt graag al eens wat rondkijken en verschillende mechanics uittesten dan zal je er zeker veel plezier aan beleven. Er zitten nog wel wat bugs in, maar het spel zit over het algemeen al erg goed in elkaar en speelt leuk weg. Kan je nog even wachten en heb je nog geen pre-order gedaan, dan zou ik zeggen koop in ieder geval voor de release nog als pre-order de 'mercenary edition' . Deze heeft €10 korting op de release prijs en heeft ook nog een aantal leuke digitale goodies (extra schip, paintjobs en decal).
David Braben:
You've committed to a 2014 release. Are you 100 per cent sure Elite: Dangerous is coming out in 2014?
David Braben: Yep. It's exciting. The more we do the more we realise there is to do. We don't stop at release. We will keep adding to it and improving. There's so much richness to come. There is so much there today - particularly when people see beta 2 - how much gameplay there is there. The game is already playable from start to finish. We're just making it richer and richer. It's exciting. That's why I'm confident.
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
mercenary edition gaat sowieso lukken, de vraag is of het die 20 waard is idd. Eerst maar eens kijken hoeveel tijd ik over heb deze maanden.Ervig schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:00:
(Gamma-) release komt (99,9%) zeker nog in 2014. Ook recent op het forum is dit nog een aantal keer door de developers herhaald. Op 22 november wordt (hoogstwaarschijnlijk) de release date bekend gemaakt: dit event wordt ook op twitch gestreamed: http://www.twitch.tv/elitedangerous Ik ga ervan uit dat bij de start van de gamma fase de basisfunctionaliteiten getest zijn en ingame zitten en dat er in de loop van de tijd nog schepen e.d. toegevoegd zullen worden en nog het eea. gebalanceerd zal worden. In principe zullen er vanaf de gamma geen wipes meer zijn, maar dit is niet gegarandeerd.
David Braben:
[...]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Dat lijkt me wel handig, de balancing van de verschillende schepen is heel belangrijk, als je dat niet goed op grote schaal test loop je de kans dat een model veel te sterk wordt.SnoeiKoei schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:42:
[...]
De vraag is of het nodig is al die andere schepen ook te testen in beta of gamma.
Zelfs in games waar veel minder variabelen zijn (en met een groter budget) worden dat soort fouten gemaakt, zoals de totaal imba zijnde granaatwerpers in Call of Duty MW2 of de shotguns in Black Ops die op 100 meter afstand nog exact precies konden mikken
Ik zou trouwens ook heel graag een paar dagen zien voor de final wipe waarin ze iedereen een miljard credits geven, lijkt me heel tof als iedereen in de grootste schepen rond vliegt en iedereen tot de tanden bewapend tegen elkaar kan lopen knallen
Beta 3 trailer.
En @gekkeprutser: zou inderdaad mooi zijn als iedereen een flinke hoeveelheid credits zou krijgen aan het einde van de beta.
En @gekkeprutser: zou inderdaad mooi zijn als iedereen een flinke hoeveelheid credits zou krijgen aan het einde van de beta.
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Weet niet meer van waar ik het heb maar kon dl link nog vinden: https://dl.dropboxusercontent.com/u/98632834/Ed_test_zip.zipPatje040175 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:12:
@shoney24, heeft hij, en wil hij, misschien zn FaceTrackNoir profiel posten of mailen? Ik wordt er gek van dat ie zo hakkerig loopt en dat krijg ik niet goed afgesteld
Heb er een uurtje mee getest, leek me wel een goede basis om mee te starten, veel stabieler dan default settings alvast.
ik zal even vragen of hij het beschikbaar wil maken. Tot die tijd kan de post van Pure_Evil je al aardig op weg helpen.Patje040175 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:12:
Met dank aan Pure_Evil natuurlijk
Verwijderd
Nou, net lekker transportmissie aan het doen, server down.
Log ik terug in, dikke fine omdat de missie niet volbracht was.
Nog even een cargo scan erover heen gekregen:
He, gestolen goederen!
Nog meer boetes, 25k totaal.
Beetje jammer...
He, gestolen goederen!
Beetje jammer...
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:23:
Nou, net lekker transportmissie aan het doen, server down.
He, gestolen goederen!
Beetje jammer...

Tnx pure evil, hier kan ik zeker wat mee :-)
Goedzo !
Wat is het toch een mooi spel, heb net ook de knoop doorgehakt en de Mercenary Edition gekocht kan niet wachten op de release.
Ik had trouwens een vraag? Zijn er mensen die ervaring hebben met een dual joystick setup had op reddit gelezen dat dat beter is voor space sims?
Ik had trouwens een vraag? Zijn er mensen die ervaring hebben met een dual joystick setup had op reddit gelezen dat dat beter is voor space sims?
WelkomBlackCurry schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 00:39:
Wat is het toch een mooi spel, heb net ook de knoop doorgehakt en de Mercenary Edition gekocht kan niet wachten op de release.![]()
Verwijderd
Hmm, the saga continues:
Heb een fine in een system, alle space stations langsgegaan.
Ze weten van niets...
Kan mijn fine dus niet betalen.
Beta beta..
Ze weten van niets...
Beta beta..
Ik heb inderdaad gelezen dat er momenteel een bug is met fines. Het zal mij niets verbazen als er weer snel een update uitkomt. Overigens is dat nu iedere keer nog zo geweest na een major update.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:51:
Hmm, the saga continues:
Ze weten van niets...
Beta beta..
Heb zelfde voor, vlug even door Eranin gevlogen, uurtje later ergens anders mission opgepikt en toen zag ik ook fine in Eranin. Nergens kunnen betalen dus vanavond bounty op mijn hoofd zeker

3.01 is op komst die o.a. de fine bug gaat fixen, alsook het alt-tabben en multi-monitor mouse cursor.
--> http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=53169
patch notes:
Beta 3.01 will be available by 11:00 GMT - the servers will go down before that to implement the update.
You can see the full change log below:
•Protect against infinite loop when generating profiling report from server
•Stop memory error on shutdown causing a crash
•Prevent a null launch pad crashing the game
•Fix crash caused by rings in galaxy map
•Fix server telemetry crash
•Fix crash from broken mission template
•Fix crash from shield bank replication
•Fix for shadow crash on launch pads that aren’t ready
•Fix resource naming for bounty hunter loadout
•Fix crash in icon instance buffers
•Fix for crash when unable to lock vertex buffer for line rendering
•Add debugging to help find missing asteroid chunks
•Fix hardcoded '9000' energy per unit mass which should be '90000', and is causing fuel to run our really quickly
•New time formatter added that shows time as 16h 32min rather than 16:32 - resolves ambiguity in situations where the number doesn't rapidly change
•Added new layers for alpha deferred emissive support – stops some cockpit items sorting incorrectly
•Fixed render sorting issues with emissive materials rendering behind deferred elements
•Alt-tabbing game fixed
•Game starting on wrong monitor fixed
•Mouse not working on multi-monitor fixed
•Ensure we send the ROUTE letter to all the servers we connect to, not just the first – fixes missing NPC’s in session
•Protect against failing to get the launch bay interface when saving
•Fix the ship preview failing to darken when the pause menu is displayed on top of it
•Server now refreshes its mission information when a client connects, meaning that returning to a server before it has forgotten about you will not leave stale data there
•Clamp Wear-and-Tear values to a sensible range
Additional server-side updates have been implemented over the last 24 hours:
•Fixed issue with fines being awarded but unpayable. Newly issued fines should now be payable in any space station allied with the same issuing Major Faction (Alliance, Federation, or Empire)
•Existing unpayable fines will be made payable shortly.
•Allow hardpoints to contain enough ammunition for the point defence turrets
•Number of reliability and performance improvements
Keep the feedback coming. Similarly to Beta 2, there will be further updates as the team spot any further issues. Thanks for playing Beta 3 - it's only as smooth as it is thanks to your ticketing and feedback.
--> http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=53169
patch notes:
Beta 3.01 will be available by 11:00 GMT - the servers will go down before that to implement the update.
You can see the full change log below:
•Protect against infinite loop when generating profiling report from server
•Stop memory error on shutdown causing a crash
•Prevent a null launch pad crashing the game
•Fix crash caused by rings in galaxy map
•Fix server telemetry crash
•Fix crash from broken mission template
•Fix crash from shield bank replication
•Fix for shadow crash on launch pads that aren’t ready
•Fix resource naming for bounty hunter loadout
•Fix crash in icon instance buffers
•Fix for crash when unable to lock vertex buffer for line rendering
•Add debugging to help find missing asteroid chunks
•Fix hardcoded '9000' energy per unit mass which should be '90000', and is causing fuel to run our really quickly
•New time formatter added that shows time as 16h 32min rather than 16:32 - resolves ambiguity in situations where the number doesn't rapidly change
•Added new layers for alpha deferred emissive support – stops some cockpit items sorting incorrectly
•Fixed render sorting issues with emissive materials rendering behind deferred elements
•Alt-tabbing game fixed
•Game starting on wrong monitor fixed
•Mouse not working on multi-monitor fixed
•Ensure we send the ROUTE letter to all the servers we connect to, not just the first – fixes missing NPC’s in session
•Protect against failing to get the launch bay interface when saving
•Fix the ship preview failing to darken when the pause menu is displayed on top of it
•Server now refreshes its mission information when a client connects, meaning that returning to a server before it has forgotten about you will not leave stale data there
•Clamp Wear-and-Tear values to a sensible range
Additional server-side updates have been implemented over the last 24 hours:
•Fixed issue with fines being awarded but unpayable. Newly issued fines should now be payable in any space station allied with the same issuing Major Faction (Alliance, Federation, or Empire)
•Existing unpayable fines will be made payable shortly.
•Allow hardpoints to contain enough ammunition for the point defence turrets
•Number of reliability and performance improvements
Keep the feedback coming. Similarly to Beta 2, there will be further updates as the team spot any further issues. Thanks for playing Beta 3 - it's only as smooth as it is thanks to your ticketing and feedback.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Meh ik kon me niet langer inhouden, ik heb (na de Mercenary Edition voor €40) alsnog beta access gekocht
Ik wil namelijk eerst zien hoe vloeiend het draait op mijn systeem enzo voor ik beslis een Thrustmaster hotas x te kopen.
Tip voor mensen die E:D willen kopen en ook beta access willen hebben: Direct Mercenary Edition + beta access = €60, als je eerst Merc Ed koopt en later alsnog beta access ben je in totaal €58 kwijt. Scheelt maar 2 euries maar wie het kleine niet eert...

Tip voor mensen die E:D willen kopen en ook beta access willen hebben: Direct Mercenary Edition + beta access = €60, als je eerst Merc Ed koopt en later alsnog beta access ben je in totaal €58 kwijt. Scheelt maar 2 euries maar wie het kleine niet eert...
voor degene die hem nog kennen maar zo gemist hebben in beta 2 Slopey's BPC Market Tool is weer terug!
Hou er rekening mee dat er nog wel veel bugs in het spel zitten nu beta 3.0 net released is, waarvan sommigen niet direct opgelost zullen zijn. Na een grote release zoals nu, komen er de eerste paar dagen flink wat bugfixes uit. Echter fixen ze alleen de (volgens hen) belangrijkste problemen zodat mensen iig kunnen spelen. Daarna gaan ze keihard aan het werk aan een volgend (grote) build en worden bugs (deels) niet opgelost in de huidige patch, maar meegenomen als fix in de volgende grote patch.SnoeiKoei schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:31:
Meh ik kon me niet langer inhouden, ik heb (na de Mercenary Edition voor €40) alsnog beta access gekocht
Tenminste, ik heb het idee dat het zo de afgelopen paar keer is gegaan, maar ik ben helaas geen ontwikkelaar en kan het compleet mis hebben
Ja, daar ben ik me van bewust, beta is beta. Ben nog geen bugs tegengekomen trouwens. En ik ga ook nog niet helemaal los, dat komt wel na de release (vind het wat zonde om nu dingen op te bouwen die straks toch weer weg zijn, liever wen ik nu gewoon aan de besturing en zoek ik uit hoe alles werkt). Gisteravond even wat tutorials doorlopen en meteen controls aangepast waar nodig. Paar keer gelaunched en geland en ondanks dat het nog wel even heel erg wennen is ben ik nog niet gecrashed, meevaller.Ervig schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:36:
[...]
Hou er rekening mee dat er nog wel veel bugs in het spel zitten nu beta 3.0 net released is, waarvan sommigen niet direct opgelost zullen zijn.
De tutorials vallen me overigens vooralsnog tegen qua bruikbaarheid, er wordt wel gezegd wat je moet doen ("Select space station from contacts and request docking permission") maar meestal staat er niet bij hoe je dat voor elkaar krijgt ("druk op 1 om het linker paneel te openen, op E tot de contacts tab geselecteerd is" etc.) Wie weet wordt dat beter in de release-versie (of komt er een goeie manual) maar nu word je uiteindelijk wijzer van fan-made tutorials op youtube dan van de tutorials in het spel zelf. Vooral bij de tutorial over de frame shift drive word je nogal in het diepe gegooid maar die beheers ik nu ook al redelijk.
Anyways, eerste indrukken: erg gaaf, lekker complex, ziet er geweldig uit, landen = epic!
Thrustmaster T-Flight Hotas X is ook al besteld, zal ook wel weer een hele puzzel worden om de instellingen daarvoor een beetje logisch te krijgen.
De Hotas X van Thrustmaster lijkt wel speciaal gemaakt voor Elite Dangerous. Grappig is dat deze nu zelfs weer op de voorpagina van Thrustmaster staat. Dat is al een tijdje niet meer gebeurd.
Over het algemeen is het instellen van de Hotas een klein klusje waar je veel plezier van beleeft. Er zijn wat "standaard" instellingen die door veel spelers gebruikt worden.
Deze kan je hier terugvinden.
Over het algemeen is het instellen van de Hotas een klein klusje waar je veel plezier van beleeft. Er zijn wat "standaard" instellingen die door veel spelers gebruikt worden.
Awesome, bedankt!shoney24 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:34:
De Hotas X van Thrustmaster lijkt wel speciaal gemaakt voor Elite Dangerous. Grappig is dat deze nu zelfs weer op de voorpagina van Thrustmaster staat. Dat is al een tijdje niet meer gebeurd.![]()
Verwijderd
Eigenlijk is deze tool een schoolvoorbeeld van metagaming. Tenzij je in local mode aan het spelen bent. Ook al is het maar een beta. FD kan het niet stoppen. Denk dat ze zelf dan ook een met een oplossing moeten gaan komen zodat iedereen een gelijke kans heeft.shoney24 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:03:
voor degene die hem nog kennen maar zo gemist hebben in beta 2 Slopey's BPC Market Tool is weer terug!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 13:52 ]
Het direct uitlezen van geheugen is geblokkeerd geweest door FD. Ik gebruikte Slopey wel lokaal, en naar mijn mening voor deze enkel in die modus te gebruiken, is er niets mis. Het wordt dan gewoon een geautomatiseerde versie van met pen & papier alles op te schrijven wanneer je langs een (nieuw) station komtVerwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:52:
[...]
Eigenlijk is deze tool een schoolvoorbeeld van metagaming. Tenzij je in local mode aan het spelen bent. Ook al is het maar een beta. FD kan het niet stoppen. Denk dat ze zelf dan ook een met een oplossing moeten gaan komen zodat iedereen een gelijke kans heeft.
De tool van Slopey was in het begin redelijk gamebreaking, maar dat valt nu heel erg mee. Het vervangt inderdaad voor een groot deel het "pen & paper" aspect. Vandaag de dag zie ik mijzelf niet meer bezig zijn met stapels papier of joekels van spreadsheats.
Overigens was de tool niet het probleem van de storingen bij ED maar de scraper tool waar Slopey gebruik van maakte was het probleem. Dat was nog leuk toen we 50 stelsels hadden maar hoe groter het spel wordt, des te minder deze manier te gebruiken is. Ik moet er niet aan denken om een zoekopdracht voor 400 miljard sterrenstelsels uit te voeren.
Overigens was de tool niet het probleem van de storingen bij ED maar de scraper tool waar Slopey gebruik van maakte was het probleem. Dat was nog leuk toen we 50 stelsels hadden maar hoe groter het spel wordt, des te minder deze manier te gebruiken is. Ik moet er niet aan denken om een zoekopdracht voor 400 miljard sterrenstelsels uit te voeren.

Release date wordt volgende week bekend gemaakt!
Ik heb de boel ook maar even ge pre-ordered 
Waar kan ik de beta acces er eigenlijk bij kopen?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Welkom en goede keuze denk ik, want de mercenary editie is goedkoper en heeft een paar leuke voordeeltjes.Fordox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:45:
Ik heb de boel ook maar even ge pre-ordered
Voor de beta: in dezelfde store, gewoon de beta selecteren en dan wordt de korting vanzelf gerekend. Je kan desgewenst nog wachten, want de game komt nog dit jaar uit.
Verder is net in beta 3 reputatie toegevoegd. Enorm gaaf dat je sommige delen niet welkom bent als je reputatie te laag/ vijandig is.
Ik hoop wel dat ze een functie inbouwen dat je ook de backer-voordelen uit kan zetten voor mensen die vanilla willen spelen.In Elite: Dangerous there will be areas of the game that will not be immediately accessible. Players may have to build a reputation with the governing faction in order to be given a permit to visit an area under their jurisdiction.
The Solar system, which is the star system of the birth of humanity, is restricted in this way. In the year 3300 humanity's homeworld has become a rich playground for the successful, the wealthy, and the powerful and famous.
Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om een vanilla character op te starten. Dit had in eerste instantie te maken met het feit dat je als je aan de Beta meedoet je er een eagle extra bij krijgt en er waaren een groot aantal spelers die dit niet wilden.
Het zou mij iig niet verbazen als er een vanilla optie komt.
Het zou mij iig niet verbazen als er een vanilla optie komt.
Zo, zaterdag m'n Thrustmaster T-flight in ontvangst genomen en mooi even mee kunnen spelen dit weekend. Ben nog wat aan het experimenteren met de button mapping, uitgangspunt is het profiel dat bluekieran op het forum heeft gepost:
https://forums.frontier.c...016&viewfull=1#post897016
Zijn uitganspunt van 1 modifier (1 knop als "shift") i.c.m. de rest van de knoppen vind ik superhandig, maar er zitten nog wat schoonheidsfouten in (dubbele key binds die je niet in zijn schema terugziet, combinaties die m.i. niet handig zijn). En ik wil Voice Attack ook nog gaan gebruiken, als dat goed werkt komen er weer wat knoppen vrij van functies die niet perse via de joystick hoeven (toggle landing gear & landing lights (wil ik 1 commando van maken), (dis)engage frameshift drive, deploy/retract cargo scoop, retract hard points, open/close map, macrootje voor landing permission vragen?).
Anyways, natuurlijk ook al wel wat rondgevlogen met de huidige setup en dat vliegt al goddelijk! Hier kan ik wel aan wennen
https://forums.frontier.c...016&viewfull=1#post897016
Zijn uitganspunt van 1 modifier (1 knop als "shift") i.c.m. de rest van de knoppen vind ik superhandig, maar er zitten nog wat schoonheidsfouten in (dubbele key binds die je niet in zijn schema terugziet, combinaties die m.i. niet handig zijn). En ik wil Voice Attack ook nog gaan gebruiken, als dat goed werkt komen er weer wat knoppen vrij van functies die niet perse via de joystick hoeven (toggle landing gear & landing lights (wil ik 1 commando van maken), (dis)engage frameshift drive, deploy/retract cargo scoop, retract hard points, open/close map, macrootje voor landing permission vragen?).
Anyways, natuurlijk ook al wel wat rondgevlogen met de huidige setup en dat vliegt al goddelijk! Hier kan ik wel aan wennen
De VA macro voor landing persmission is niet echt moeilijk:
press 1, e, e, space, s, space, 1.
Tussen elke optie 0,5 seconden pause en you're golden!
Het werkt simpelweg omdat je navigatie scherm na iedere "jump" altijd op het beginscherm terugkomt. Als je opnieuw een docking request wilt doen is hetzelfde als boven maar zonder 2x de E toets.
Handig als je docking request denied is.
Het werkt simpelweg omdat je navigatie scherm na iedere "jump" altijd op het beginscherm terugkomt. Als je opnieuw een docking request wilt doen is hetzelfde als boven maar zonder 2x de E toets.
@SnoeiKoei
Als je knoppen tekort komt, kijk dan ook naar de Roccat PowerGrid (is ook al op dit forum een paar keer benoemd maar kan het hier op mijn werk niet zo snel terugvinden).
Ook op het forum van Frontier topics over te vinden
Met Powergrid kun je knoppen definieren op een iOS of Android tablet.
Stukje op je PC installeren om met tablet te communiceren.
Werkt leuk mee aan de immersion.
Als je knoppen tekort komt, kijk dan ook naar de Roccat PowerGrid (is ook al op dit forum een paar keer benoemd maar kan het hier op mijn werk niet zo snel terugvinden).
De Roccat link heb ik hier.roepie88 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:20:
@SnoeiKoei
Als je knoppen tekort komt, kijk dan ook naar de Roccat PowerGrid (is ook al op dit forum een paat keer benoemd maar kan het hier op mijn werk niet zo snel terugvinden).
Dat was idd wat ik al in gedachten had te proberen, als je vlakbij een station bent staat die altijd bovenaan in je contacts heb ik gemerkt dus ik dacht al dat dat wel zou werken. Ideaal!shoney24 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:20:
De VA macro voor landing persmission is niet echt moeilijk:
Da's ook een leuke optie!roepie88 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:20:
@SnoeiKoei
@shoney24: is het misschien een idee om in de OP een lijstje te maken van alternatieve controlers met een korte beschrijving? Ik heb nu al langs zien komen:
* verschillende HOTAS apparaten -> joystick met gashendel
* Voice Attack -> keypresses en macro's uitvoeren aan de hand van stemcommando's
* Oculus Rift -> VR-bril
* FaceTrackNoir -> face tracking met behulp van een webcam
* Roccat Powergrid -> misbruik iOS- of Androiddevice als extra bedieningspaneel
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-11-2014 13:53 ]
Ik was al bezig daarmee om dat vorm te geven en dan netjes in 1x toe te voegenSnoeiKoei schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:42:
[...]
@shoney24: is het misschien een idee om in de OP een lijstje te maken van alternatieve controlers met een korte beschrijving? Ik heb nu al langs zien komen:
* verschillende HOTAS apparaten -> joystick met gashendel
* Voice Attack -> keypresses en macro's uitvoeren aan de hand van stemcommando's
* Oculus Rift -> VR-bril
* FaceTrackNoir -> face tracking met behulp van een webcam
* Roccat Powergrid -> misbruik iOS- of Androiddevice als extra bedieningspaneel
Keep the TS posted
Ik was zelf aan het denken om men oude hercules dj-control-mp3-e2 of iets dergelijks te gebruiken voor extra knoppen. Of een drumpad. Maar dat zijn MIDI signalen en geen HID dus zo simpel zal het niet werken denk ik 
Misschien is dit wel een oplossing, extra veel knopkes op overschot dan
Tijdje niet gespeeld en nu met Beta 3 weer opgestart. Is het alleen bij mij of hebben anderen ook last van lange laadtijden en lage FPS op veel plekken?
Ik kan het niet vergelijken met eerdere betas want ik ben pas met b3 begonnen maar laadtijden zijn fors ja. Lage fps valt over het algemeen wel mee, alleen als ik dichtbij planeten ben gaat het stotteren maar dat schijnt wel een bekend probleem te zijn (veel klachten over op beta-bugs-forum). Ik heb ook al ergens een fix gezien (moest je iets in een lokaal settings bestandje editen) maar ik weet niet meer waar. Anyway, ik ga er vanuit dat dat nog wel gepatched wordt.celshof schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:04:
Tijdje niet gespeeld en nu met Beta 3 weer opgestart. Is het alleen bij mij of hebben anderen ook last van lange laadtijden en lage FPS op veel plekken?
Gisteravond mn Lacon-6 bijelkaar gesprokkeld (tnx to Slopey's tool). Na een mislukt debacel om weer op de bounty tour te gaan met mn gepimte Viper (NPC's die je head on rammen, Authority vessels die random beginnen te schieten zonder dat je wanted bent) deze toch maar ingeruild voor een Cobra. Na wat lucrative trade-runs heb ik dan eindelijk een groter handelsschip. Nu eerst wat credits verdienen en dan maar weer een Cobra pimpen, Love this game
Goedzo !
Ik had al ergens gelezen dat niet alleen ED de Thrustmaster Cougar ondersteunt, maar er zelfs al aanpassingen voor ED zijn.BlaSfem0n schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:11:
Ik was zelf aan het denken om men oude hercules dj-control-mp3-e2 of iets dergelijks te gebruiken voor extra knoppen. Of een drumpad. Maar dat zijn MIDI signalen en geen HID dus zo simpel zal het niet werken denk ik
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=52342
Op vraag van Ervig:Ervig schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:23:
@BlaSfem0n Zou je een foto van jouw EDtracker willen plaatsen als hij binnen is? Ik ben benieuwd.
Gisteren mijn EDTracker aangekregen. Proper verpakt in een doosje ter grootte van een sigarendoos.
Papiertje bij met een bedankje, de drift waarden en wat algemene info omtrent calibratie etc.
USB kabel die erbij zat is lekker lang (inderdaad 3 meter zoals gezegd) en redelijk zwaar omdat het een braided sleeve heeft (lekker stevig). Wel oppassen dat er niet teveel druk op de kabel, en zo op de microusb poort van de tracker komt, naar het schijnt kan die nogal fragiel zijn. En met zo zware kabel erop gaat die sowieso al wat "trekken".
Tracker zelf is ongeveer zo groot als een dik luciferdoosje met de enclosure erbij, en weegt nagenoeg niets.
Heb de tracker gemonteerd op men headset door middel van stukje velcro strip (heb die van naai/brei/... gereedschap koffer genomen, dus maw een textiel velcro), zodat ik de tracker er zonder problemen nog vanaf kan halen. Velcro strip zelf plakt aan headset en tracker door middel van een Tesa extra strong dubbelzijdige plakband (kan normaal tot 6 kg ondersteboven houden). Nu nog velcro of andere binders voor de usbkabel te laten samenlopen met de kabel van de headset en we zitten goed
Zaken voor op te letten:
- Windows zal standaard de tracker niet volledig erkennen. Via de Arduino website kan jde drivers downloaden, om dan handmatig ze te installeren (alhoewel dit voor een goede werking niet perse nodig is). Meer uitleg via de EDTracker website.
- De calibratietool, zelfs al koop je de volledig op voorhand geinstalleerde, geflashte en gecalibreerde tracker, toch best downloaden van de website. De calibratie is gebeurd met de tracker in een bepaalde oriëntatie die kan verschillen met hoe jij de tracker bevestigt op je headset (dit staat ook op het bijgeleverde papiertje). In mijn geval was dit als "Top/USB Right" ingesteld, terwijl ik hem "Top/USB Front" had bevestig op de headset. Even wijzigen in de tool en hij deed het perfect
Wel raar gevoel in het begin. Kon niet direct constant met headlook aan spelen, zal wel kwestie van gewoonwording zijn. Ook als je even wat wil onderuitzakken zal je de tracker even moeten resetten via het knopje.
Foto ? 
*edit* Ah gemist dat je die vanavond gaat nemen, haha! *edit*
*edit* Ah gemist dat je die vanavond gaat nemen, haha! *edit*
[ Voor 78% gewijzigd door Ervig op 04-11-2014 10:54 ]
Misschien moet ik er ineens een productreview van makenZal proberen vanavond wat foto's te nemen van het geheel.
[ Voor 13% gewijzigd door BlaSfem0n op 04-11-2014 10:13 ]
The making of Elite Dangerous (developer interview) toegevoegd aan de TS
Ik zeg: doenBlaSfem0n schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:12:
[...]
[...]
Misschien moet ik er ineens een productreview van maken
Een paar extra tips,BlaSfem0n schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:04:
[...]
Op vraag van Ervig:
Gisteren mijn EDTracker aangekregen. Proper verpakt in een doosje ter grootte van een sigarendoos.
Papiertje bij met een bedankje, de drift waarden en wat algemene info omtrent calibratie etc.
USB kabel die erbij zat is lekker lang (inderdaad 3 meter zoals gezegd) en redelijk zwaar omdat het een braided sleeve heeft (lekker stevig). Wel oppassen dat er niet teveel druk op de kabel, en zo op de microusb poort van de tracker komt, naar het schijnt kan die nogal fragiel zijn. En met zo zware kabel erop gaat die sowieso al wat "trekken".
Tracker zelf is ongeveer zo groot als een dik luciferdoosje met de enclosure erbij, en weegt nagenoeg niets.
Heb de tracker gemonteerd op men headset door middel van stukje velcro strip (heb die van naai/brei/... gereedschap koffer genomen, dus maw een textiel velcro), zodat ik de tracker er zonder problemen nog vanaf kan halen. Velcro strip zelf plakt aan headset en tracker door middel van een Tesa extra strong dubbelzijdige plakband (kan normaal tot 6 kg ondersteboven houden). Nu nog velcro of andere binders voor de usbkabel te laten samenlopen met de kabel van de headset en we zitten goed. Zal proberen vanavond wat foto's te nemen van het geheel.
Zaken voor op te letten:
- Windows zal standaard de tracker niet volledig erkennen. Via de Arduino website kan jde drivers downloaden, om dan handmatig ze te installeren (alhoewel dit voor een goede werking niet perse nodig is). Meer uitleg via de EDTracker website.
- De calibratietool, zelfs al koop je de volledig op voorhand geinstalleerde, geflashte en gecalibreerde tracker, toch best downloaden van de website. De calibratie is gebeurd met de tracker in een bepaalde oriëntatie die kan verschillen met hoe jij de tracker bevestigt op je headset (dit staat ook op het bijgeleverde papiertje). In mijn geval was dit als "Top/USB Right" ingesteld, terwijl ik hem "Top/USB Front" had bevestig op de headset. Even wijzigen in de tool en hij deed het perfect.
Wel raar gevoel in het begin. Kon niet direct constant met headlook aan spelen, zal wel kwestie van gewoonwording zijn. Ook als je even wat wil onderuitzakken zal je de tracker even moeten resetten via het knopje.
1. stel de EDTracker in via de opties in Elite Dangerous zelf. Hierdoor verlies je niet de toegang tot navigatie schermen via toetsaanslagen. Met opentrack etc. gebeurt dit namelijk wel.
2. Hou je Edtracker UI software open (te downloaden via de website) en voeg een resetkey toe. Dat scheelt op het knopje van de EDtracker drukken.
3. Als je VoiceAttack hebt, voeg de reset toets van Edtracker UI toe. Zo kan je via een Voice commando je EDTracker opnieuw centreren.
4. Laat de EDTracker opwarmen. Klinkt raar maar als de EDTracker goed opgewarmd is, is hij veel accurater dan als hij koud is. Je hebt dan ook minder last van Yawdrift. Deze is te corrigeren via de EDTracker UI software.
[ Voor 3% gewijzigd door shoney24 op 04-11-2014 12:29 ]
Mooie toevoegingen aan de TS Shoney! Vooral Voiceattack lijkt me een leuke toevoeging. Voiceattack kan echter ook behoorlijk misgaan

Tell me about it! Ultieme tip: Koppel niet je Boost aan VA! ik spreek uit ervaringErvig schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:22:
Mooie toevoegingen aan de TS Shoney! Vooral Voiceattack lijkt me een leuke toevoeging. Voiceattack kan echter ook behoorlijk misgaan

Voor degene die de T.flight Hotas x gebruiken : centreert bij jullie de throttle slider wel naar 0? Bij mij niet en ik weet niet of dat een driver/software fout is of dat het hardware gerelateerd is. Ik kan de slider in ieder geval nu niet voor vertical of lateral thrust gebruiken........
Edit: ik bedoel de "rocker"knop achterop, niet de throttle zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door Patje040175 op 04-11-2014 14:14 ]
Goedzo !
Ja bij mij centreert ie goed. Maar kans dat dat bij jou ook goed gaat als je ff in Windows je joystick calibreert (ergens in control panel -> apparaten en printers -> joystick of zoiets), worden alle knoppen en pookjes enzo netjes gereset.Patje040175 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:13:
Voor degene die de T.flight Hotas x gebruiken : centreert bij jullie de throttle slider wel naar 0? Bij mij niet en ik weet niet of dat een driver/software fout is of dat het hardware gerelateerd is. Ik kan de slider in ieder geval nu niet voor vertical of lateral thrust gebruiken........
Overigens, voor mensen die lage FPS hebben als ze in de buurt van planeten vliegen in supercruise schijnt dit de oplossing te zijn:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=52907
[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2014 14:50 ]
@Snoeikoei Bedankt voor je reactie (tflighthotasx), dit had ik al gedaan, helaas hielp het mij niet
[ Voor 8% gewijzigd door Patje040175 op 04-11-2014 14:54 ]
Goedzo !
Evt kun je in E:D zelf bij de controls de dead zone van die slider iets groter maken volgens mij.Patje040175 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:53:
@Snoeikoei Bedankt voor je reactie (tflighthotasx), dit had ik al gedaan, helaas hielp het mij niet
Ik had gisteren inderdaad opeens dat hij continu naar links stond te thrusten.. Kwam er nogal laat achter tijdens het docken met nogal fatale gevolgenPatje040175 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:13:
Ik heb E:D opnieuw opgestart en toen deed hij het goed. Volgens mij had ik mijn hand er op toen hij zich kalibreerde in het begin.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 04-11-2014 15:28 ]
Er is calibratie-software van thrustmaster beschikbaar voor de hotas, die geeft bij mij aan dat hij niet goed centreert (Niet met een melding maar zie wel dat hij niet naar het midden van de balk gaat als ik de knop loslaat) datzelfde zie ik ook in het windows-calibratie programma. Die deadzone slider heb ik niet geprobeerd maar ik ben bang dat het ingame niet te verhelpen is...............
Goedzo !
@patje ik kan je helaas niet helpen. Kan je niet alle software eraf gooien en het opnieuw proberen (of op een andere pc proberen)? Als dat niet werkt ben ik bang dat het een hardware probleem is... (maar ik ben geen expert!).
Voor de liefhebbers is er vanavond (dinsdag 4 november) om 20:00 uur (19:00 GMT) een officiële livestream waar ook een paar beta keys worden weggegeven voor diegenen die de game nog niet hebben. Tevens is het nog mogelijk om vragen op het forum te stellen die dan tijdens de stream behandeld zullen worden.
Voor de liefhebbers is er vanavond (dinsdag 4 november) om 20:00 uur (19:00 GMT) een officiële livestream waar ook een paar beta keys worden weggegeven voor diegenen die de game nog niet hebben. Tevens is het nog mogelijk om vragen op het forum te stellen die dan tijdens de stream behandeld zullen worden.
Hi guys,
We'll be streaming tonight at 7PM GMT at the following location - www.twitch.tv/elitedangerous
Producers Adam Woods and Eddie Symons will be on the stream answering your questions - so put them in the thread below!
Make sure you tune in, because there will be a couple of prize giveaways, too!
Cheers. See you later!
Ed
Zou ik wel even checken. Een deadzone is een stuk van het traject waarbinnen je slider niet reageert en dat zou je probleem kunnen oplossen. Ik weet alleen niet 100% zeker of deze slider idd ook een deadzone slider heeft.Patje040175 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:43:
Die deadzone slider heb ik niet geprobeerd maar ik ben bang dat het ingame niet te verhelpen is...............
Verwijderd
Zo, mezelf ook maar even aan de TweaCommanderslijst toegevoegd. Nu weet ik dat een aantal van jullie met de Thrustmaster Hotas X spelen. Heeft een van jullie toevallig een binds-bestandje ter beschikking?
Je kan hem ook hier vandaan halen, dat heb ik wel gedaan : https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140
Goedzo !
Ook gedaan zojuist. Commander TinyPwny reporting for duty!Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:46:
Zo, mezelf ook maar even aan de TweaCommanderslijst toegevoegd.
Ik heb net als Patje hierboven bindings van het E:D forum gehaald en die inmiddels licht aangepast. Als uitgangspunt heb ik die gebruikt van bluekieran in deze post.Nu weet ik dat een aantal van jullie met de Thrustmaster Hotas X spelen. Heeft een van jullie toevallig een binds-bestandje ter beschikking?
Verwijderd
Thx beideSnoeiKoei schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:05:
[...]
Ook gedaan zojuist. Commander TinyPwny reporting for duty!![]()
[...]
Ik heb net als Patje hierboven bindings van het E:D forum gehaald en die inmiddels licht aangepast. Als uitgangspunt heb ik die gebruikt van bluekieran in deze post.
Jorrie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:14:
Release date 16 december!
Yep! It's official! Nu alleen hopen dat ze de stabiliteit nog onder controle krijgen
Verwijderd
Ze willen gewoon voor kerst gold gaan.
Dat er dan nog wat bugs in zitten soit. (Erger dan EA is toch al een uitdaging, alhoewel X-Rebirth een geslaagd poging was op dat vlak)
Dan kan het personeel ook een fijne feestdagen zonder deadlines doorbrengen.
Dat er dan nog wat bugs in zitten soit. (Erger dan EA is toch al een uitdaging, alhoewel X-Rebirth een geslaagd poging was op dat vlak)
Dan kan het personeel ook een fijne feestdagen zonder deadlines doorbrengen.
Bugs of geen bugs, het is dichtbij genoeg voor mij om geen beta aan te schaffen
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat of het geld op begint te raken en ze hopen met de launch weer een lading geld binnen te halen, of dat de Venture Capitalists die ook hebben geinvesteerd in dit project druk zetten op Braben om het nog dit jaar uit te brengen.Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:48:
Ze willen gewoon voor kerst gold gaan.
Persoonlijk hoop ik dat het geen van beiden is, maar dat ze daadwerkelijk een 'af' product op de markt kunnen zetten voldende maand.
Ik vrees dat de kans groter is dat het personeel hard door mag werken om de ernstigste bugs eruit te halen (er zullen altijd bugs zijn bij launch, bij zulke grote spellen) en server-stabiliteit etc te kunnen garanderen.Dan kan het personeel ook een fijne feestdagen zonder deadlines doorbrengen.
Verwijderd
Denk niet dat Braben een Scrooge is. 
Maar ze hebben beloofd dit jaar dat het uit zou komen.
En op zich kan het wel als ze nog wat bugs pletten toch?
Hoop overigens nog wel dat ze wat gaan doen aan het newbie griefen in de starter systemen. Dat schijnt wat minder prettig te zijn. (Gewoon niet te lang daar rondhangen en even een paar jumps maken naar een wat stiller stuk van het universum, want keuze genoeg.)
Dat er mensen die binnen een week proberen in een Anaconda te vliegen (en vakantie opnemen) blijf je toch wel houden.
Maar ze hebben beloofd dit jaar dat het uit zou komen.
En op zich kan het wel als ze nog wat bugs pletten toch?
Hoop overigens nog wel dat ze wat gaan doen aan het newbie griefen in de starter systemen. Dat schijnt wat minder prettig te zijn. (Gewoon niet te lang daar rondhangen en even een paar jumps maken naar een wat stiller stuk van het universum, want keuze genoeg.)
Dat er mensen die binnen een week proberen in een Anaconda te vliegen (en vakantie opnemen) blijf je toch wel houden.
Voor zover ik het begrijp was het altijd het idee om eind december het spel te releasen. Dat zou dan een 'gamma release' zijn waar iedereen die het spel gekocht heeft aan mee kon doen. Het spel zou daarna verder ontwikkeld worden tot de officiële soft-release datum.
Ik heb het idee dat ze dit nog steeds op dezelfde manier doen, maar het anders noemen omdat dit 'financieel handiger' is.Start van gamma heet nu 'release date': andere woorden, maar geen wijziging van strategie.
Ik verwacht dan ook dat op 16 december het spel nog lang niet 'af' is, maar gewoon doortonwikkeld wordt.
Ik heb het idee dat ze dit nog steeds op dezelfde manier doen, maar het anders noemen omdat dit 'financieel handiger' is.Start van gamma heet nu 'release date': andere woorden, maar geen wijziging van strategie.
Ik verwacht dan ook dat op 16 december het spel nog lang niet 'af' is, maar gewoon doortonwikkeld wordt.
Frontier Developments plc
(the "Company")
Announces end of Beta phase of Elite: Dangerous
Frontier Developments plc (AIM: FDEV; "Frontier", the "Company"), a leading independent developer of video games with studios in Cambridge, UK and Halifax, Canada, publically announced last week that the Beta phase of its development of Elite: Dangerous will come to an end on Saturday 22 November 2014, with the full public release happening in the current calendar quarter.
22 November is also the date Frontier has announced for the worldwide Premiere event it is holding for Elite: Dangerous at Imperial War Museum, Duxford.
Frontier has now raised total funding via Kickstarter, the crowd-funding website, and its own site of over £7.5 million from over 140,000 backers in order to develop Elite: Dangerous.
David Braben, Chief Executive Officer of Frontier Developments, said:
"Development continues to track well for a 2014 launch, and the end of a successful Beta phase on the 22nd November means we expect to be able to recognize a substantial portion of the deferred revenue received before the end of the calendar year."
[ Voor 3% gewijzigd door Ervig op 10-11-2014 12:25 ]
Uiteraard zal Frontier een hoop tijd gaan besteden in het corrigeren van Bugs, maar doelt Braben met "development" misschien niet in dit geval op het ontwikkelen van de expansions?
Menig onder ons heeft natuurlijk al extra betaald voor de lifetime expansion pass en hij heeft nogal wat ambities op dat vlak.
Menig onder ons heeft natuurlijk al extra betaald voor de lifetime expansion pass en hij heeft nogal wat ambities op dat vlak.
Ik hoop dat tenminste de vele crashes / disconnects gefixt zijn als de gamma live gaat. Ik word echt schijtsimpel van missies die uit je interface verdwenen zijn na een disconnect. Zit je daar met je volle cargo space te wachten tot de missie officieel gefaald is, word je vaak ook nog eens opgezadeld met een flinke fine ipv een leuke winst, moet je van je "gestolen" cargo af zien te komen... Zo'n 50% van de missies kost me geld op het moment, de rest levert wel winst op maar dat gaat begrijpelijkerwijs wel erg langzaam zo. Zolang we in de beta zitten is het irritant maar acceptabel, als dit nog zo is in de gamma of (nog erger) de release, dan ben ik echt HEEL snel klaar met dit spel. 
Net nog een half uurtje gespeeld, accepteer een missie die me 8.5K credits oplevert met 5.4K fine als het faalt, heb anderhalf uur de tijd om hem in te leveren, inleveren is 1 jump verderop. Bij het docken heb ik een disconnect, dus die 5.4K ben ik kwijt (kan de missie niet meer inleveren).
Net nog een half uurtje gespeeld, accepteer een missie die me 8.5K credits oplevert met 5.4K fine als het faalt, heb anderhalf uur de tijd om hem in te leveren, inleveren is 1 jump verderop. Bij het docken heb ik een disconnect, dus die 5.4K ben ik kwijt (kan de missie niet meer inleveren).
[ Voor 17% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-11-2014 13:41 ]
@Snoeikoei dat is echt mega vervelend zeg. Wel denk ik dat er met release nog steeds bugs zullen zijn omdat er gewoon nog heel veel content na de release bij gaat komen. Ik hoop van niet maar denk dat vanaf 13 december het nog een soort gamma fase gaat worden.
Maar goed, ik heb ook geen glazen bol
Maar goed, ik heb ook geen glazen bol
Eerder in het topic een vraag over het verschil tussen E:D en Star Citizen. Hier een vrij aardige en eerlijke vergelijking: http://www.reddit.com/r/p...elite_dangerous_and_star/
Verwijderd
Die had ik ook gezien ja. Best eerlijk, ook wel eens verfrissend op het internetErvig schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:58:
Eerder in het topic een vraag over het verschil tussen E:D en Star Citizen. Hier een vrij aardige en eerlijke vergelijking: http://www.reddit.com/r/p...elite_dangerous_and_star/
Overigens heb ik het nu goed begrepen?
21/22 november, wipe van alle voortgang die je in de laatste Beta gehaald hebt
22 november Start Gamma
16 december Release (waarbij de voortgang op de Gamma voor alle Alpha/Beta-backers bewaard blijft)
KloptVerwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:44:
[...]
Die had ik ook gezien ja. Best eerlijk, ook wel eens verfrissend op het internet![]()
Overigens heb ik het nu goed begrepen?
21/22 november, wipe van alle voortgang die je in de laatste Beta gehaald hebt
22 november Start Gamma
16 december Release (waarbij de voortgang op de Gamma voor alle Alpha/Beta-backers bewaard blijft)
Verwijderd
Je krijgt dus een maand voorsprong als je de beta hebt betaald (plus dat je al bekend bent met het spel en dus niets meer hoeft te leren). Begrijpelijk maar voor de mensen die niet meer wilden betalen voor de beta dan het spel zelf is het toch wel minder. Na een paar maanden zal het weinig verschil uitmaken ook al neigt het naar een pay to win constructie.
Frontier heeft altijd geroepen dat niet alleen de alpha / beta buyers access krijgen voor de gamma maar ALLE mensen die ge-pre-ordered hebben (dus ook gewone pre-orders en kickstarter backers enzo). Laatste paar dagen is er verwarring over ontstaan omdat er in de newsletter van afgelopen vrijdag stond:Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:06:
Je krijgt dus een maand voorsprong als je de beta hebt betaald (plus dat je al bekend bent met het spel en dus niets meer hoeft te leren). Begrijpelijk maar voor de mensen die niet meer wilden betalen voor de beta dan het spel zelf is het toch wel minder. Na een paar maanden zal het weinig verschil uitmaken ook al neigt het naar een pay to win constructie.
Anyway, het is dus nog even spannend wie die "maand voorsprong" allemaal krijgenEvery Alpha and Beta backer will receive a pre-release "Preview" build (which we have called Gamma in development-speak in the past) on November 22nd, and can continue to play, receive updates, and help us verify it before the final game is released on December 16th.

Sowieso vermoed ik dat het effect van die voorsprong mee (of tegen) gaat vallen, het is geen puur pvp spel en met zoveel verschillende systems om heen te reizen denk ik dat na een paar hyperspace jumps de spoeling van spelers al heel snel heel dun wordt en je sowieso tamelijk alleen speelt.
Los daarvan is het maar de vraag hoe goed de gamma te spelen zal zijn, als er niet heel veel aan de stabiliteit gebeurt denk ik dat de gamma tamelijk kleinschalig zal zijn. Maar dat gaan we zien, ik heb sowieso beta access. Ik houd er stiekem rekening mee dat het spel pas rond 16 december echt goed speelbaar zal zijn eigenlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2014 22:27 ]
Ik denk inderdaad ook dat de uiteindelijke "voorsprong" van de Gamma spelers een illusie is. Daar het spel niet echt een "doel" heeft anders dan Elite worden kan je niet echt spreken van een voorsprong. De doelen zet je zelf.
Je zal andere spelers zien met grotere schepen dan jijzelf. Big Deal of Wanna wanna maar meer ook niet.
Fingers crossed that inderdaad de online stabiliteit verbeterd wordt. Daar staat of valt alles mee en dat kan voor Frontier heel vervelend uitpakken als ze het niet snel onder controle krijgen.En dat zou jammer zijn want ik heb in tijden niet een spel gezien dat ZO VEEL potentie heeft als Elite Dangerous.
Overigens heb ik die stabiliteit problemen in Group en Solo niet. Dan draait het spel prima zonder problemen.
Je zal andere spelers zien met grotere schepen dan jijzelf. Big Deal of Wanna wanna maar meer ook niet.
Fingers crossed that inderdaad de online stabiliteit verbeterd wordt. Daar staat of valt alles mee en dat kan voor Frontier heel vervelend uitpakken als ze het niet snel onder controle krijgen.En dat zou jammer zijn want ik heb in tijden niet een spel gezien dat ZO VEEL potentie heeft als Elite Dangerous.
Overigens heb ik die stabiliteit problemen in Group en Solo niet. Dan draait het spel prima zonder problemen.
Verwijderd
Vrijwel met alles eens wat shoney zegt. Alleen heb ik de stabiliteitsproblemen ook in solo helaas.shoney24 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:27:
Ik denk inderdaad ook dat de uiteindelijke "voorsprong" van de Gamma spelers een illusie is. Daar het spel niet echt een "doel" heeft anders dan Elite worden kan je niet echt spreken van een voorsprong. De doelen zet je zelf.
Volgens mij was dit nog niet gepost hier:
Bv. Uniek space station om de aarde? Of misschien gewoon heel groot aanbod aan goederen/missies/equipment?
Ik vraag me af of er nog iets ander speciaal is aan sol.quote: Newsletter #47In Elite: Dangerous there will be areas of the game that will not be immediately accessible. Players may have to build a reputation with the governing faction in order to be given a permit to visit an area under their jurisdiction.
The Solar system, which is the star system of the birth of humanity, is restricted in this way. In the year 3300 humanity's homeworld has become a rich playground for the successful, the wealthy, and the powerful and famous. And of course, as a Beta backer, you belong in that set. All visiting commanders will need a permit, granted by The Federation in order to visit Sol or anywhere in the Solar system. However, all Alpha and Beta backers will be given an automatic permit, without having to first earn a reputation with The Federation. (For those of you whose allegiances lie elsewhere this could be a very useful benefit indeed!).
Bv. Uniek space station om de aarde? Of misschien gewoon heel groot aanbod aan goederen/missies/equipment?
[ Voor 8% gewijzigd door Facerafter op 13-11-2014 10:51 ]
Er zal vast wel iets speciaals te halen zijn bij Sol, als bakermat van de mensheid zijnde. Een bijzondere mission, unieke decals of paint job, kweenie... er is vast een goede reden om Sol te bezoeken, behalve het idee dat het daar allemaal begon.
Was van plan een "deftige" productreview te maken voor de EDTracker, maar kreeg het product niet zomaar in de pricewatch wegens te weinig info omtrent de tracker. Ik zal eens horen of het écht nodig is dat het product tussen de pricewatch moet staan alvorens je hier op tweakers een productreview erover kunt aanmaken.
Anders post ik de meuk gewoon hier in het forum met de foto's en al erbij
Nog een weekje en dan begint gamma release
Ik denk dat ik mzelf een tricked out Viper ga maken en andere mensen ga lastigvallen voor de wipe
Anders post ik de meuk gewoon hier in het forum met de foto's en al erbij
Nog een weekje en dan begint gamma release
Ik denk dat ik mzelf een tricked out Viper ga maken en andere mensen ga lastigvallen voor de wipe
Nou, succesBlaSfem0n schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:39:Ik denk dat ik mzelf een tricked out Viper ga maken en andere mensen ga lastigvallen voor de wipe

Nieuwe Newsletter! #49 Alweer...
Beta 3.9, Alpha/Beta spelers krijgen toegang tot 5 gratis schepen en 25% korting op insurance!
Yay!
http://us2.campaign-archi...d1c21b73b1e&id=cea4f4cd56
Beta 3.9, Alpha/Beta spelers krijgen toegang tot 5 gratis schepen en 25% korting op insurance!
Yay!
Hoho, je krijgt niet toegang tot 5 gratis schepen he. Je krijgt toegang tot 1 gratis schip (waarbij je de keus hebt uit 5 modellen). Belangrijk verschilFacerafter schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:04:
Nieuwe Newsletter! #49 Alweer...
Yay!
(trouwens ook niet helemaal correct want daarnaast heb je je standaard Sidewinder en de Mercenary Edition's Eagle natuurlijk)
Oeps, verkeerd gelezenSnoeiKoei schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:50:
[...]
Hoho, je krijgt niet toegang tot 5 gratis schepen he. Je krijgt toegang tot 1 gratis schip (waarbij je de keus hebt uit 5 modellen). Belangrijk verschil![]()
(trouwens ook niet helemaal correct want daarnaast heb je je standaard Sidewinder en de Mercenary Edition's Eagle natuurlijk)

Daar zal op het Elite Dangerous forum wel weer een hele discussie om ontstaan omdat puristen zo kaal mogelijk willen beginnen 
Ik vind het in iedergeval grappige perks.
Wat ik persoonlijk interessanter vond was Braben's kijk op wat ze hierna gaan doen. Dedicated support en onderhoud voor het spel en inderdaad aan het werk aan de expansions dus! En dat vind ik een heel geruststellende gedachte.
Ik vind het in iedergeval grappige perks.
Wat ik persoonlijk interessanter vond was Braben's kijk op wat ze hierna gaan doen. Dedicated support en onderhoud voor het spel en inderdaad aan het werk aan de expansions dus! En dat vind ik een heel geruststellende gedachte.
Ook uit de Newsletter:
"Galaxy, story, missions, have to match, and it does mean the single player has to connect to the server from time to time, but this has the added advantage that everyone can participate in the activities that can happen in the galaxy. A fully offline experience would be unacceptably limited and static compared to the dynamic, ever unfolding experience we are delivering.""
Dus geen (100%) offline mode.
Frontier forum staat nu bol met eenzijdige discussie topics met teksten als "ja maar Frontier heeft offline beloofd in de kickstarter".
Ik heb begrip voor de spelers die graag offline mode zien door een crappy internetverbinding, maar polls en topics maken dat je een refund gaat vragen vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Het 'all information is subject to change' wordt gemakshalve even vergeten.
"Galaxy, story, missions, have to match, and it does mean the single player has to connect to the server from time to time, but this has the added advantage that everyone can participate in the activities that can happen in the galaxy. A fully offline experience would be unacceptably limited and static compared to the dynamic, ever unfolding experience we are delivering.""
Dus geen (100%) offline mode.
Frontier forum staat nu bol met eenzijdige discussie topics met teksten als "ja maar Frontier heeft offline beloofd in de kickstarter".
Ik heb begrip voor de spelers die graag offline mode zien door een crappy internetverbinding, maar polls en topics maken dat je een refund gaat vragen vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Hoop ik wel dat ze nog flink wat werken aan de stabiliteit. Sinds eergisteren word ik er de hele tijd uitgegooid onderweg naar Beagle...
Heb trouwens iedereen uit de startpost toegevoegd als "friend", mocht je je afvragen waar de uitnodiging vandaan komt.
Heb trouwens iedereen uit de startpost toegevoegd als "friend", mocht je je afvragen waar de uitnodiging vandaan komt.
Zeker, maar het was ook een behoorlijk selling point. Ik wilde ook Elite backen (had uiteindelijk geen geld), omdat het een offline-mode aanbood, in tegenstelling tot Star Citizen, welke juist focus heeft op online. en ik zal niet de enige geweest zijn.roepie88 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:13:
Ik snap de reden ook niet en denk eerder dat het gewoon een verkapte extra DRM is.
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-11-2014 09:18 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit topic is gesloten.