Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 45 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 42.087 views

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Redeta schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:41:
Oh ok dan ga ik wel even verder om de T-34 te krijgen.
Maar bedankt voor de tip.

Alleen hoe kan ik beter worden in map tactics (weet wel iets, maar ook weer niet extreem veel)?
Youtube filmpjes is al gezegd, daar kun je een hoop uit halen. Wat ik voor mezelf ook vind helpen is het kijken van livestreams van goede spelers. Je ziet dan namelijk ook wat ze doen in potjes waar het misschien wat minder soepel loopt.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 13:21
Mr_Size schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:45:
Ja, de teams waren "speciaal" vanavond:

Wins/Battles: 7 (16) (43.8%)
Efficiency/WN8: 2 173 / 2 892

Avond nog enigszins weten te saven door de laatste 4 potjes op rij te winnen, ander was de WR ónder de 25% geweest :X

O.a. 5 potjes nodig gehad om de IS-8 te dubbelen, voor 2 van de 4 losses was 4K dmg doen niet genoeg 8)7
Ik dacht nog: "Yes platoonen met Size, winnnuuuuuhhhh!!!" Not! :)

Op het einde van de avond een 0/7 streakje op de Conqueror, dat zegt genoeg :D
Combinatie van slecht teams, bad luck en ook een groot deel slechte beslissingen van mezelf, noooob!

Uiteindelijk niet eens zo'n frustrerende avond want er zaten toch een paar leuke games tussen met lachwekkende momenten. Zo heb ik met mijn ELC een full HP T32 in het water gerammed en had ik nog 1 HP over. Was RNG waardig!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-08 16:46
Gisteravond ook de TOG binnengesleept. Yay! :D

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

wsLy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 04:47:
[...]

En nu moeten wij klappen ofzo?
Ja! Tuurlijk, is toch prachtig, je bent echt soms eeuwen bezig om een volgende wn8 kleur te halen.

Gefeliciteerd!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inrage schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Zo heb ik met mijn ELC een full HP T32 in het water gerammed en had ik nog 1 HP over. Was RNG waardig!
Hehe, zo had ik laatst nog een geinige pot in de KV-1S. De eerste vijandelijke tank die ik tegenkom is een... KV-1S. Enfin, lekker heen en weer knallen. Zijn laatste schot op mij zorgde ervoor dat ik nog 1 hp over had. Voor de rest van het potje. Krap an. :P Enfin, fast forward naar de laatste paar seconden van de battle. Vijand heeft nog 1 tank, een M5 Stuart, op 100%.

Uiteindelijk vol gas er op af, 1 schot erin geplant en daarna hebben we elkaar geramt. Allebei dood. Heb ik hem toch een kamikaze-medaille gegeven. :P

Uiteindelijk gefinished met 4 kills. Best netjes vond ik, gezien het begin van de pot.

• Bigsexy3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-01 18:12

Bigsexy3

Planner

Over gisteren wil ik het niet meer hebben. 2 potjes samen met Shockwave gedaan voordat hij er mee stopte. Kwamen we in een team waarvan je denkt die moeten we wel gaan winnen. Ik, Shock en panzer in platoon samen met een platoon van OMNI gasten en nog een paar wat beter dan gemiddelde spelers. Tier 9, wij top tier, leuk zou je zeggen. Maar niets was minder waar hoor. Dik verliezen natuurlijk. Gisteren wis ik maar snel uit mijn geheugen. Was echt dramatisch!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:28

PcDealer

HP ftw \o/

BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Ja! Tuurlijk, is toch prachtig, je bent echt soms eeuwen bezig om een volgende wn8 kleur te halen.

Gefeliciteerd!
Mits je zelf speelt wel ja...

LinkedIn WoT Cash Converter

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Oke, ik denk dat ik iets mis.. gezien bovenstaande...

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

20 potjes is niks.. dan heeft ie nog steeds 99,9% zelf gedaan.

In dit topic lopen er een paar rond die heiliger dan de paus zijn, als je niet je wn8 haalt, zonder premium ,met aleen maar AP/HE shells, en zonder mods. Dan ben je een stomme cheater!!.

Ik deel die mening niet, verre van. @ www.wotlabs.net

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:16:
20 potjes is niks.. dan heeft ie nog steeds 99,9% zelf gedaan.

In dit topic lopen er een paar rond die heiliger dan de paus zijn, als je niet je wn8 haalt, zonder premium ,met aleen maar AP/HE shells, en zonder mods. Dan ben je een stomme cheater!!.

Ik deel die mening niet, verre van. @ www.wotlabs.net
Ik denk dat je nog meer mist, het was niet 1x 20 potjes... Maar laten we het lekker over tanks hebben ipv over iemand die z'n eigen stats loopt te showen die die zelf niet heeft behaald

• Riegah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55
poderosoo schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 01:11:
[...]

Niet zo gek als je Orzanel 25 euro per dag betaald om op je account te spelen.
Something doesn't compute... XP-converten is goedkoper dan dat... of is 3000 wn8 echt zoveel geld waard voor iemand :? .

|> WoT: riegah | Noobmeter | My wotreplays <|

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

Riegah schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:27:
[...]
Something doesn't compute... XP-converten is goedkoper dan dat... of is 3000 wn8 echt zoveel geld waard voor iemand :? .
Blijkbaar 8)7

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Als je het vervolgens zelf net zo hard weer omlaag trekt is het natuurlijk wel zonde van je geld _O-

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

3000 wn8 daar voor betalen? LOL dat kan veel hoger gepad worden.. klinkt als afzetten, ik zou om 4500wn8 vragen :P

• dutchassasin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-12-2020
Wat een kneus een beetje gaan opscheppen dat ie blauw is, terwijl hij gewoon iemand inhuurt om voor hem te spelen. 8)7

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

hij had beter van dat geld een IS6 kunnen kopen, dan voedsel erin, juiste equipment, en vol apcr blaffen.

En dan gaat hij zelf veel hoger halen, dan deze optie.
[...]

wsLy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 04:47:
[...]

En nu moeten wij klappen ofzo?
dutchassasin schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:55:
Wat een kneus een beetje gaan opscheppen dat ie blauw is, terwijl hij gewoon iemand inhuurt om voor hem te spelen. 8)7
Haha stop feeding the troll guys, pls stahp! Photo zit zich waarschijnlijk rot te lachen straks als hij dit leest :7
Inrage schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Ik dacht nog: "Yes platoonen met Size, winnnuuuuuhhhh!!!" Not! :)

Op het einde van de avond een 0/7 streakje op de Conqueror, dat zegt genoeg :D
Combinatie van slecht teams, bad luck en ook een groot deel slechte beslissingen van mezelf, noooob!

Uiteindelijk niet eens zo'n frustrerende avond want er zaten toch een paar leuke games tussen met lachwekkende momenten. Zo heb ik met mijn ELC een full HP T32 in het water gerammed en had ik nog 1 HP over. Was RNG waardig!
Ghehe dus in plaats van winnnuuuuuhhhh!!! werd het whinnnuuuuuhhhh!!!"?
Sorry Size O-)

Reef Tank @ IG || x570 \\ 5950x \\ RTX3090Ti

• Kliko
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:59:
hij had beter van dat geld een IS6 kunnen kopen, dan voedsel erin, juiste equipment, en vol apcr blaffen.

En dan gaat hij zelf veel hoger halen, dan deze optie.
Je lijkt verdomd goed te weten dat dit werkt. ervaring mee? :o :+ :9

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Expected damage van 1400 heeft dat ding, je moet 4x raak schieten en vol daamge doen voor 2000wn8, en bij 6x raak schieten rijd je al hele mooie paarse cijfers.

Iets met expected damage tables door lezen.

• Kliko
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:18:
Expected damage van 1400 heeft dat ding, je moet 4x raak schieten en vol daamge doen voor 2000wn8, en bij 6x raak schieten rijd je al hele mooie paarse cijfers.

Iets met expected damage tables door lezen.
Haha, just kidding. ;)
Niet zo happen joh! :9 })

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

mkliko schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Haha, just kidding. ;)
Niet zo happen joh! :9 })
Lunchtijd 8)

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik hap niet, ik leg het uit.

Je mag mij voor alles uitmaken wat je wilt, na 17 jaar internet is mijn huid dik genoeg. :D

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09-2021
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 01:32:
[...]

Welke zijn dat? De nieuwe t8 mediums dan ja, de Panther met de 8.8cm lijkt me wel aardig en ik ga proberen de FV te unlocken voordat die naar t8 gaat zodat ik de missie kan doen voor de premium tank. Voor de Panther 8.8cm eerst alleen kijken of Wargaming niet een manier vind om dat alsnog volledig te verpesten zoals waardeloze aimtime, DPM of iets anders dat die tank weerhoud om competitief te zijn.

Oh en natuurlijk de nieuwe Type 59 met de T-54 model 1945 hou ik ook in de gaten. ;)
Nee, ik geloof er niks van dat die tank niet tenminste een beetje BS zal zijn tenzij ik bewijs zie.
Ik heb geloof ik iets gemist :? ...... Nieuwe Type en panther met 88mm, als prem? Is dat op de WoT site geweest of via welke site dan?

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

Norinco schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:09:
[...]

Ik heb geloof ik iets gemist :? ...... Nieuwe Type en panther met 88mm, als prem? Is dat op de WoT site geweest of via welke site dan?
http://ftr.wot-news.com/

• Kliko
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:05:
Ik hap niet, ik leg het uit.

Je mag mij voor alles uitmaken wat je wilt, na 17 jaar internet is mijn huid dik genoeg. :D
Je gaf die indruk dan in ieder geval. :Y)

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Snap ik, maar als die arme jongen iemand betaalt voor zijn stats, allicht dan wel zo lief hem te vertellen dat het goedkoper kan, zonder dat iemand het voor hem doet.

Niet dat ie dan veel liefde gaat krijgen. Maar dan doet is het wel zelf.

• photomorti
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2016
[...]

Mijn laatste 1000 battles wn8 is boven de 3K , orzanel heeft in totaal 55 potjes gespeeld.
Dus zonder orzanel zou ik ook alsnog rond de 2940 zitten en dat is nog ruim gemeten.

Het maakt op 5K battles echt niet zo'n enorm verschil die 55 potjes.

Het is niet dat ik tomaat ben die graag een groene speler wilt zijn ik kan mezelf ook gewoon super unicum maken.
1000B: 3114 WN8 en 57.44% WR?
Overall: 1900 WN8 en 51.86% WR?

Guys, I found the statspadder!

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Iemand 1 potje tegen betaling op je account laten spelen, is voor sommigen al genoeg, om de pek en hooivork te pakken.

En dat je er geld voor betaalt, en dat bedrag zal voor jouw peanuts zijn, voor anderen kan het een week vrijbesteedbaar inkomen zijn. Dat maakt bovenstaand volk nog gekker.

Als het een trol actie is, dan is het goedgelukt. Hun bloed kookt :+

• Inrage
  • Laatst online: 01-08 13:21
Ik wil een ignore functie op Tweakers!
GoT kanaal in WoT is er terug leefbaar door geworden.

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:00
Ik heb gister de grind naar de FV4202 afgerond (en gekocht). De Centurions zijn toch wel erg fijne mediums. Vooral de Cent 7/1 met de 105 L7 is 1 van mijn favoriete mediums geworden, In een goede game heb je daar zo over de 3k dmg te pakken en uitschieters boven de 4k zijn ook zeer goed te doen. Vooral in mappen met oneffen terrein, zoals die vernieuwde Murovanka zijn centurions perfect (hull down) Een aanrader!

[Voor 16% gewijzigd door blonderulez op 31-10-2014 14:29]

• Kliko
User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:55:
1000B: 3114 WN8 en 57.44% WR?
Overall: 1900 WN8 en 51.86% WR?

Guys, I found the statspadder!
Maybe I'm ognorant.
Maarem... Als wat hij (photomorti) zegt wat waar is. En die dude heeft mar 55 potjes gespeeld.
Dan speelt hij zelf ook niet slecht. Ik denk dat je dit resultaat ook niet haalt met 100% gold schieten imo.

Dat neemt niet weg dat hij bij mij geen vertrouwen heeft gewekt dat hij dit helemaal zelf gedaan heeft. :X

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik lig hier dubbel,

"hij heeft bij mij geen vertrouwen gewonnen" Hahahah hoe verzin je het.

Vrijdag middag nivo, is awesome vandaag :+
mkliko schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

Maybe I'm ognorant.
Maarem... Als wat hij (photomorti) zegt wat waar is. En die dude heeft mar 55 potjes gespeeld.
Dan speelt hij zelf ook niet slecht. Ik denk dat je dit resultaat ook niet haalt met 100% gold schieten imo.

Dat neemt niet weg dat hij bij mij geen vertrouwen heeft gewekt dat hij dit helemaal zelf gedaan heeft. :X
Met een WN8 val je ongeveer in de 97ste percentiel (Je bent beter dan 97% van alle spelers), met een winrate van ~51% zit je op iets van 80%. Effectief betekend dit dat zijn WR zo'n 50% slechter is dan zijn WN8.

Simpel gezegd, hij is vele malen slechter dan dat zijn WN8 doet vermoeden.
WN8 seeks to measure the observable contribution to matches, across an account, and hopefully infers some information about the latent variable “skill”.
Bron: WN* wiki
Des te hoger de WN8, des te hoger de contributie. Des te hoger de contributie, des te hoger de winrate. Je zou dus verwachten dat de WN8 en WR in ongeveer dezelfde percentiel zitten, echter is dit bij photomorti niet het geval. Ra-ra hoe kan dat?

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 10:27
Gaat je vergelijk wel op?
Ik heb vaak verloren potten met hoge wn8 en win potten met lage wn8

maar ja, ik ben ook niet de meest stabiele speler.

"Today is the worst day since yesterday"

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Met de juiste sample size wel, over duizenden spelers in combinatie met duizenden battles klopt het perfect wat User vertelt.

er zijn outliners, maar het onderwerp is dat zeker niet.

Een hoge winrate halen is niet zo heel moeilijk (platoons)
Een hoge wn8 halen (tank selectie) ook niet.

Maar beide tegerlijkertijd, dat is wel heel erg pittig.

• KeiFront
  • Laatst online: 15:10
Tja zijn wn8 kan nog altijd droppen naar zijn prelevel stats van begin dit jaar als Orzanel stop met zijn diensten ;). En de vaste gotters kennen photomorti zijn reputatie al van het ingame got channel O-) .

[Voor 27% gewijzigd door KeiFront op 31-10-2014 14:50]

Nukar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:44:
Gaat je vergelijk wel op?
Ik heb vaak verloren potten met hoge wn8 en win potten met lage wn8

maar ja, ik ben ook niet de meest stabiele speler.
WN8 is niet geldig voor enkele potten, maar wordt pas accuraat na een potje of 1000. En zelfs dan is het nog niet echt accuraat omdat de invloed van een enkele tank te groot is/kan zijn. Als ik 1000 potjes in een tank met onrealistische expected stats* doe en ik heb 3000 WN8, ben ik dan goed, of heb ik gepad? Als ik 1000 potjes doe in een aantal verschillende (typen) tanks en ik heb een WN8 van 3000, ben ik dan goed, of heb ik gepad?

*Ze willen een ander systeem maken waarbij de skill ceiling van tanks meegenomen wordt, wat nu niet het geval is.

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:49:
[...]
WN8 is niet geldig voor enkele potten, maar wordt pas accuraat na een potje of 1000. En zelfs dan is het nog niet echt accuraat omdat de invloed van een enkele tank te groot is/kan zijn. Als ik 1000 potjes in een tank met onrealistische expected stats* doe en ik heb 3000 WN8, ben ik dan goed, of heb ik gepad? Als ik 1000 potjes doe in een aantal verschillende (typen) tanks en ik heb een WN8 van 3000, ben ik dan goed, of heb ik gepad?

*Ze willen een ander systeem maken waarbij de skill ceiling van tanks meegenomen wordt, wat nu niet het geval is.
Bijkomende moeilijkheid is dan nog dat sommige tanks gebuffed/generfed worden waardoor in het verleden behaalde resultaten niet representatief zijn voor de tanks nu. Zeker bij arty is dit zo.
UdiBenLudi schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:54:
[...]

Bijkomende moeilijkheid is dan nog dat sommige tanks gebuffed/generfed worden waardoor in het verleden behaalde resultaten niet representatief zijn voor de tanks nu. Zeker bij arty is dit zo.
Dat wordt over het algemeen redelijk snel rechtgetrokken. Ze gaan binnenkort[small]tm[/small] een systeem invoeren waarbij de expected values alleen over de laatste X maanden gemeten worden, en niet de hele WoT carrière.

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Wat bedoel je met skill ceiling? ik snap de combo niet.

er zullen toch altijd mensen zijn die beter zijn in tank A dan een ander? waarom dat beperken met een ceiling? Of mis ik (wederom)dingen.

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08-2021
Steelwall in a Leopard 1, ja het kan! Wel het meest lucky potje wat dat betreft :P

http://wotreplays.com/sit...ndra-serpentnld-leopard_1

• J0rn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 10:13
SerpentNL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:03:
Steelwall in a Leopard 1, ja het kan! Wel het meest lucky potje wat dat betreft :P

http://wotreplays.com/sit...ndra-serpentnld-leopard_1
Ode to the bouncer :+
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:57:
Wat bedoel je met skill ceiling? ik snap de combo niet.

er zullen toch altijd mensen zijn die beter zijn in tank A dan een ander? waarom dat beperken met een ceiling? Of mis ik (wederom)dingen.
Er zit altijd verschil in spelers en tanks, dat klopt. Maar een speler kan op de ene tank makkelijker goeie scores halen dan op een andere tank. Zo is het bijvoorbeeld het 'maximaal haalbare' op een T110E3 een stuk lager dan het 'maximaal haalbare' op een T-62A (uitgaande van gemiddelden, pieken bestaan altijd). Iemand die superunicum is op de E3 zal hoogstwaarschijnlijk een betere speler zijn dan een superunicum op de T-62A. Op vbaddict zijn ~55 spelers met een gemiddelde WN8 boven de 4000. T110E3 spelers met meer dan 4000 WN8? Nul.

• Kliko
User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:16:
[...]
Er zit altijd verschil in spelers en tanks, dat klopt. Maar een speler kan op de ene tank makkelijker goeie scores halen dan op een andere tank. Zo is het bijvoorbeeld het 'maximaal haalbare' op een T110E3 een stuk lager dan het 'maximaal haalbare' op een T-62A (uitgaande van gemiddelden, pieken bestaan altijd). Iemand die superunicum is op de E3 zal hoogstwaarschijnlijk een betere speler zijn dan een superunicum op de T-62A. Op vbaddict zijn ~55 spelers met een gemiddelde WN8 boven de 4000. T110E3 spelers met meer dan 4000 WN8? Nul.
Wow, blijkbaar heb ik nogal wat losgemaakt hier. :F

Maar om dit soort resultaten te halen moet je alsnog wel een goede speler zijn.
Als je een of andere prutser bent en je zit in een T-62A (ik volg even jouw voorbeeld), dan zal je alsnog die WN8 niet halen.

Natuurlijk is het logisch dat als je een hoog WN8-gemiddelde hebt, dat je winrate ook hoger is. Maar nogmaals, als hij zijn potjes zelf gespeeld heeft (buiten die 55 om), is het alsnog niet slecht.
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:42:
Ik lig hier dubbel,

"hij heeft bij mij geen vertrouwen gewonnen" Hahahah hoe verzin je het.

Vrijdag middag nivo, is awesome vandaag :+
Mag ik vragen wat er zo dom/grappig is aan de opmerking dat ik hem niet vertrouw? :S

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Ah dat is duidelijk. Dankje!

Maar dat gaat dus om de verschillen tussen super unicums, daar zou niemand op GoT last van moeten hebben (zover ik het weet)
mkliko schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:34:
[...]

Wow, blijkbaar heb ik nogal wat losgemaakt hier. :F

Maar om dit soort resultaten te halen moet je alsnog wel een goede speler zijn.
Als je een of andere prutser bent en je zit in een T-62A (ik volg even jouw voorbeeld), dan zal je alsnog die WN8 niet halen.

Natuurlijk is het logisch dat als je een hoog WN8-gemiddelde hebt, dat je winrate ook hoger is. Maar nogmaals, als hij zijn potjes zelf gespeeld heeft (buiten die 55 om), is het alsnog niet slecht.
Klopt, maar spelers van dezelfde kwaliteit moeten op elke tank in principe dezelfde WN8 krijgen, en dat is op dit moment niet zo.

Een gemiddelde speler zal inderdaad in de T-62A en T110E3 'ongeveer' hetzelfde presteren (Expected stats liggen wel redelijk uit elkaar, maar ter vergelijking neem ik aan dat ze hetzelfde zijn). Echter is de een moeilijker om op z'n top te spelen, of ligt de top hoger. Men wil dit ooit nog een keer opvangen door het implementeren van een 2-punten systeem, momenteel is er maar 1 punt (1565 WN8). Dit betekend dat de expected stats berekend worden voor 1565 WN8. Als je de expected stats behaalt, heb je 1565 WN8. Aan de hand van die berekende stats wordt dus de WN8 bepaald, als je exact het dubbele van de expected stats haalt heb je 1565 * 2 = 3130 WN8. Met het 2-punten systeem zullen er 2 'meetpunten' komen, 1 voor gewone spelers en 1 voor supergoeie spelers. Men kijkt dan wat de topspelers op een bepaalde tank behalen en dat wordt dan als tweede punt genomen waar dan een WN8 waarde aangehangen wordt. Met deze methode zullen de topspelers in alle tanks dezelfde WN8 hebben en niet zoals nu 6000 WN8 op de T-62A en 3900 WN8 op de T110E3.
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:36:
Maar dat gaat dus om de verschillen tussen super unicums, daar zou niemand op GoT last van moeten hebben (zover ik het weet)
Er lopen hier genoeg mensen rond waarvan de recente stats op unicum/superunicum niveau zitten.

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Let wel met sommige tanks kan je beter overweg als met andere. Met de M12 kan ik gezien de winrate niet overweg met de M44 wel. Vergelijkbare tanks als de T29 (blijft leuk om T9's te trollen maar nog steeds geen Ace tanker wel 8 keer first class in de laatste week) en de T32 komen ze dan wel weer aardig overeen.

Merk ook dat op tanks met een 2e of 3e skill het vele male makkelijker is om een goede score neer te zetten als in een tank waar je dat nog niet hebt.

Merk ook dat ik de t57 en de m7 priest (was toen nog t4) te leuk heb gevonden in de wn7 en wn8 scores (1k battles met die 2) daarmee wat lager zijn. Geeft niet hoef niet zo'n bulls eye op m'n tanks hoewel ik merk in met name de T29 dat er wel heel vaak met gold (Noobs O-) ) bestookt wordt.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Twee dingen die ik mij nu afvraag. Ten eerste kijk ik nog wel eens cynisch naar de WN8 scores ingame. Het maakt mij niet veel uit wat je score is, als het unicum is dan ga ik vanuit dat het alweer iemand is die alleen maar premium ammo schiet ook al hoeft dat helemaal niet en is soms is dat gelukkig ook niet zo. Premium ammo is gewoon skillcompensatie in WoT. Zit je in een rotpositie dan laat je gewoon wat "skill". Ik doe het ook en met mij velen. Ik probeer alleen altijd wel eerst met normale AP wat te doen. Mijn punt is eigenlijk wat maakt het uit of iemand zijn score WN8 2500 of WN8 3500 is als je deze kan verhogen door magische altijdpen munitie? Vaak genoeg sloop ik als nog steeds een "groene appel" gewoon "blauwe" spelers en er zijn ook games waar ik volledig afga en gesloopt word door een "banaan".

Unicums hebben ook echt wel eens een slechte game en als je een slechte match krijgt voorgeschoteld kan komt de "skill" tevoorschijn om er toch zoveel mogelijk uit te halen. Dat verstoord WN8 scores denk ik meer dan welke tank je speelt.

Het tweede punt is wel welke tank je speelt. Wat is precies het punt om tanks gelijk te gaan trekken in maximale WN8? Er zijn gewoon tanks betere dan andere en in die tanks zal je betere scores gaan halen. Dan kan je maar lekker statpadden, leuk voor jou dat je een WN8 van 3000 hebt. Ik speel de game liever gewoon echt en probeer daar goede scores bij te halen en te winnen. Dat lukt niet altijd, volgende dag beter.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• xVJ
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06 11:32
User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
Met deze methode zullen de topspelers in alle tanks dezelfde WN8 hebben en niet zoals nu 6000 WN8 op de T-62A en 3900 WN8 op de T110E3.
das toch raar? Topspelers lopen op een E3 tegen een skill ceiling aan en scoren dan allemaal gelijk. Bij een T-62A ligt de skill ceiling hoger en zie je (meestal) nog wel verschil. Dat is toch juist het hele idee van het begrip 'skill ceiling'?

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

En als ik nou zo goed speel , dat ik heel veel creditts verdien (skill)

En dat ik dan de credits gebruik om food en apcr/heat shells te kunnen gebruiken, in tanks waar dat niet rendabel in is.

Gebruik ik dan mijn skill effectiever?

• Bigsexy3

Bigsexy3

Planner

OMG, wat een gedoe. En dat alleen maar omdat photo ons moest laten weten dat tie een ander kleurtje heeft 8)7.

Ik ga me hier niet mee bezig houden. Ik gaat weekend vieren! Fijn weekend allemaal, dat je RNG goden maar met ons mogen zijn dit Halloween weekend _/-\o_

• ThomasG
xVJ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:24:
[...]

das toch raar? Topspelers lopen op een E3 tegen een skill ceiling aan en scoren dan allemaal gelijk. Bij een T-62A ligt de skill ceiling hoger en zie je (meestal) nog wel verschil. Dat is toch juist het hele idee van het begrip 'skill ceiling'?
Het verschil is dat als je een goede speler bent, je met een T-62A gemakkelijk 2, 3 of misschien zelfs 4 keer betere resultaten kunt halen dan de 'expected stats'. Bij een T110E3 is dat ook mogelijk, maar veel en veel moeilijker. En daar houd WN8 geen rekening mee, waardoor je met een T-62A een veel hogere WN8 kunt halen.

[Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 31-10-2014 16:36]

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
Altijd leuk die goldammo discussie :P

Vanmiddag had ik een potje in mijn type 59 en ik bounce een is 8 heat shell. (Tier X gun).
IS8 staat ver weg dus ik schiet en pen hem met een APCR shell.
Vervolgens in chat een hele rage dat ik een gold noob ben..... The logic was stronk with that one...

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:20:
Twee dingen die ik mij nu afvraag. Ten eerste kijk ik nog wel eens cynisch naar de WN8 scores ingame. Het maakt mij niet veel uit wat je score is, als het unicum is dan ga ik vanuit dat het alweer iemand is die alleen maar premium ammo schiet ook al hoeft dat helemaal niet en is soms is dat gelukkig ook niet zo. Premium ammo is gewoon skillcompensatie in WoT. Zit je in een rotpositie dan laat je gewoon wat "skill". Ik doe het ook en met mij velen. Ik probeer alleen altijd wel eerst met normale AP wat te doen. Mijn punt is eigenlijk wat maakt het uit of iemand zijn score WN8 2500 of WN8 3500 is als je deze kan verhogen door magische altijdpen munitie? Vaak genoeg sloop ik als nog steeds een "groene appel" gewoon "blauwe" spelers en er zijn ook games waar ik volledig afga en gesloopt word door een "banaan".

Unicums hebben ook echt wel eens een slechte game en als je een slechte match krijgt voorgeschoteld kan komt de "skill" tevoorschijn om er toch zoveel mogelijk uit te halen. Dat verstoord WN8 scores denk ik meer dan welke tank je speelt.

Het tweede punt is wel welke tank je speelt. Wat is precies het punt om tanks gelijk te gaan trekken in maximale WN8? Er zijn gewoon tanks betere dan andere en in die tanks zal je betere scores gaan halen. Dan kan je maar lekker statpadden, leuk voor jou dat je een WN8 van 3000 hebt. Ik speel de game liever gewoon echt en probeer daar goede scores bij te halen en te winnen. Dat lukt niet altijd, volgende dag beter.
Probeer je nu half om half te zeggen dat een (super)unicum alleen maar een (super)unicum is omdat hij premium schiet?

Het verschil tussen een blauwe en paarse speler is in 1 op 1 niet denderend groot, beide weten hoe ze moeten schieten. Het verschil tussen die 2 is: 1. Consistentie en 2. Mapawareness. Blauwe spelers hebben lang niet altijd door hoe ze moeten reageren op situaties ergens anders op de map. Paarse spelers weten dat wel, en presteren (winnen) dus ook meer.
xVJ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:24:
[...]

Nee, dat klopt niet. Het is niet dat ze niet beter presteren omdat ze zelf niet beter zijn, maar ze presteren niet beter omdat de tank niet beter kan presteren. Is een F1 coureur beter dan een DTM coureur puur omdat een F1 auto sneller kan? Nee. Als beide coureurs 90% van hun races winnen, zijn ze ten opzichte van hun tegenstanders even goed.

• xVJ
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-06 11:32
ten opzichte van hun tegenstanders wel, dat snap ik. Maar ten opzichte van elkaar toch niet?

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Bovenstaande vroeg ik me dus ook af.

Hoe gaan je een t62a met een t62a vergelijken als ze een max hebben. En er ook nog een hele zwik mensen zijn die ver boven die max kunnen presteren?

Of ga je dan straks krijgen, dat als je een bepaalde waarde in een tank haalt, wat zijn ceilling is dat je dan ineens omhoog schiet, dus in de t110e3 rijd je bevoorbeeld 2500 wn8, maar met jouw skills zou je dus 5000 wn8 moeten halen, dus krijg je dan ook 5000wn8?

En ach, nieuwe manier van meten = nieuwe manier van padden.

Gezien het feit dat dat al gebeurde bij wn1 t/m wn8. Tja wat verwachten we bij wn9?

Sorry voor al de vragen User....

• hexta
  • Laatst online: 05-08 23:53
xVJ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:45:
ten opzichte van hun tegenstanders wel, dat snap ik. Maar ten opzichte van elkaar toch niet?
Maar dat is weer een vergelijking die je gewoon niet kan maken, en ook niet uitmaakt. het gaat in het spel hoe goed je bent in verhouding met andere spelers toch? Niet wat de beste tank is.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

xVJ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:45:
Als een F1 coureur in een DTM race ook in 90% van de potjes eerste wordt, waarom zou hij dan lager beoordeeld worden? Andersom ook. Ze winnen nog steeds 90% van de potjes. Waarom zou de 1 dan boven de ander gezet worden?

Als het WN8 systeem in de race-industrie gebruikt zou worden, zou een DTM coureur bijvoorbeeld Brons krijgen als ie het seizoen wint en een F1 coureur zou Goud krijgen als hij het seizoen wint. Slaat volstrekt nergens op.

Als een speler 3000 WN8 in zijn E3 heeft, en de T-62A op hetzelfde niveau speelt als zijn E3, waarom zou hij dan in zijn T-62A een hogere WN8 krijgen? Hij beheerst beide tanks even goed.

Als hij de ene tank minder beheerst dan de ander dan zal hij uiteraard minder WN8 krijgen, maar waarom zou een top E3 speler 4000 WN8 krijgen terwijl een goede T-62A speler ook 4000 WN8 krijgt? De E3 speler behoort tot de top 0.01% in die tank, terwijl de T-62A misschien tot de top 0.1% behoort. Volgens WN8 zijn beide spelers gelijk, wat ze niet zijn.
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:50:
Bovenstaande vroeg ik me dus ook af.

Hoe gaan je een t62a met een t62a vergelijken als ze een max hebben. En er ook nog een hele zwik mensen zijn die ver boven die max kunnen presteren?

Of ga je dan straks krijgen, dat als je een bepaalde waarde in een tank haalt, wat zijn ceilling is dat je dan ineens omhoog schiet, dus in de t110e3 rijd je bevoorbeeld 2500 wn8, maar met jouw skills zou je dus 5000 wn8 moeten halen, dus krijg je dan ook 5000wn8?

En ach, nieuwe manier van meten = nieuwe manier van padden.

Gezien het feit dat dat al gebeurde bij wn1 t/m wn8. Tja wat verwachten we bij wn9?

Sorry voor al de vragen User....
Het tweede meetpunt zal dan berekend worden op basis van de topspelers in die tank. Er zal (op het moment van meten) dus niemand zijn die significant hogere stats heeft.

Als dat doorgevoerd wordt, zal de top behoorlijk verschuiven qua WN8, voor de gemiddelde speler zal er vrij weinig veranderen omdat die rond het 53% WR gebied zitten. Op het moment dat de ratings 'rechtgetrokken' worden zal de top 0.01% van de E3 spelers een WN* van X hebben, en de top 0.01% van de T-62A spelers zullen hetzelfde cijfertje hebben. Beide groepen hebben een tank tot de max gespeeld en worden dus ook hetzelfde beoordeeld.

[Voor 4% gewijzigd door User op 31-10-2014 17:00]

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Dat klinkt best redelijk, benieuwd of er dan ook minder super unicums zijn. ( persoonlijk zie ik de groep graag kleiner worden)

user doe je ook mee in dit process, of ben je gewoon erg geintresseerd?

ben reuze benieuwd wat dat verhaal met mijn scores gaat doen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:32:
[...]
Probeer je nu half om half te zeggen dat een (super)unicum alleen maar een (super)unicum is omdat hij premium schiet?
Nee maar het schieten van premium is meestal wel een factor in het unicum zijn.
Het verschil tussen een blauwe en paarse speler is in 1 op 1 niet denderend groot, beide weten hoe ze moeten schieten. Het verschil tussen die 2 is: 1. Consistentie en 2. Mapawareness. Blauwe spelers hebben lang niet altijd door hoe ze moeten reageren op situaties ergens anders op de map. Paarse spelers weten dat wel, en presteren (winnen) dus ook meer.
Dit vind ik dus echt onzin. Omdat je blauw bent kan je niet consistent zijn. Alsof er geen blauwe groene etc spelers zijn welke consistent een niveau halen. Dat er wel eens een game of een speelsessie positief of negatief uitschiet gebeurd iedereen. Zelfs de super terribads zijn in staat om een niveau te halen. Als jij 20k games speelt en nog steeds geen WN8 van 200 hebt dan ben je verdomt consistent bezig. :P

Dan de map. Ik kan als groene speler een map zo onderhand inschatten dat ik snel zie waar het team fouten maakt en dan spam ik op de map en gebruik ik de chat in soms iets minder lieve bewoordingen zodat ze wat doen. Dat het vaak alsnog misgaat gebeurd en dan kijk ik wat ik kan doen. Soms gaat het verkeerd en soms doe ik het goed en dan veeg ik de fout uit en win de game. Ben ik dan een unicum omdat ik de goede beslissing maak? Nee. Ben ik waardeloos omdat ik de verkeerde beslissing maak? Nee. Maakt een Unicum altijd de juiste beslissing? Gezien het feit dat ik nog wel eens unicums extreem domme dingen zie doen waarna ze als eerste dood zijn zegt mij nee.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:51
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:05:
Dat klinkt best redelijk, benieuwd of er dan ook minder super unicums zijn. ( persoonlijk zie ik de groep graag kleiner worden)

Er zijn 0,01% super unicums. dat vind jij teveel??
Kijk de term unicum slaat nergens op, maar een kleur voor de bovenste 0,01% van alle spelers lijkt mij toch prima?

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik speel op de NA server, daar zitten ze. Op de EU server zie je er haast nooit eentje.

Ik heb er al eens 6 in 1 game gezien. Juist ja. Teveel dus vanuit dat perspectief.
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:05:

Ik help niet mee, maar ik probeer het wel zo goed mogelijk te volgen.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Nee maar het schieten van premium is meestal wel een factor in het unicum zijn.
En dat is erg, omdat? Als ik op een bepaalde manier kan winnen, gebruik ik die manier om te winnen. Ik zie niet in waarom ik mijzelf zou moeten handicappen omdat anderen dat amoreel vinden. (Tenzij het door WG verboden is)
[...]

Dit vind ik dus echt onzin. Omdat je blauw bent kan je niet consistent zijn. Alsof er geen blauwe groene etc spelers zijn welke consistent een niveau halen. Dat er wel eens een game of een speelsessie positief of negatief uitschiet gebeurd iedereen. Zelfs de super terribads zijn in staat om een niveau te halen. Als jij 20k games speelt en nog steeds geen WN8 van 200 hebt dan ben je verdomt consistent bezig. :P

Dan de map. Ik kan als groene speler een map zo onderhand inschatten dat ik snel zie waar het team fouten maakt en dan spam ik op de map en gebruik ik de chat in soms iets minder lieve bewoordingen zodat ze wat doen. Dat het vaak alsnog misgaat gebeurd en dan kijk ik wat ik kan doen. Soms gaat het verkeerd en soms doe ik het goed en dan veeg ik de fout uit en win de game. Ben ik dan een unicum omdat ik de goede beslissing maak? Nee. Ben ik waardeloos omdat ik de verkeerde beslissing maak? Nee.
Een paarse speler is paars omdat ie constant op paars niveau speelt. Jij laat het klinken dat hij alleen maar paars is omdat hij gold schiet of omdat ie een paar goeie potjes heeft.

Je kan de map prima kennen, maar waarom zit je op de map te plingen en te schelden in de chat? Waarom doe je er zelf niets aan? Ik heb het hier niet over dingen als "De andere flank is compleet weg, daar moet iemand heen", maar ik heb het over "Als niemand die andere flank gaat helpen, is die flank over een paar minuten weg. Als ik daar heen ga houd die flank het en wordt de kans dat we het potje winnen aanzienlijk groter".

En je zegt het zelf al, soms gaat het bij jou goed, soms gaat het fout. Bij een unicum gaat het nagenoeg altijd goed.Dat is überhaupt het feit dat hem een unicum maakt.
Maakt een Unicum altijd de juiste beslissing? Gezien het feit dat ik nog wel eens unicums extreem domme dingen zie doen waarna ze als eerste dood zijn zegt mij nee.
Correlation =/= Causation. :X

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
BTU_Natas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:19:
Ik speel op de NA server, daar zitten ze. Op de EU server zie je er haast nooit eentje.

Ik heb er al eens 6 in 1 game gezien. Juist ja. Teveel dus vanuit dat perspectief.
Sluitend bewijs, geen speld tussen te krijgen...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens mij zei ik zelf dat ik ook premium munitie gebruik. Je bent bijna gek als je het niet doet. Alleen als je het gaat gebruiken als primaire munitie in veel tanks dan moet je vraagtekens gaan plaatsen bij de toegevoegde waarde van je WN8 score...

Een paarse speler haalt een hoger gemiddelde dan een blauwe of groene. Paarse spelers hebben alleen geen alleenrecht op consistentie zoals jij beweerd. Op elk niveau heb je spelers welke consistent spelen en welke met pieken en dalen spelen. Ik pak mijn stats er even bij.

Ik ben "maar" groen maar de laatste 900 games zijn meer blauw tot donkerblauw geweest dan groen. Er zaten alleen dagen bij waar werkelijk niks lukt en dagen dat elke game 2000+ WN8 was. Verder waren er ook perioden waarbij het eindresultaat redelijk stabiel was en de games totaal verschillend en dagen waar elke game ongeveer 2000 WN8 was met een winrate van 56%. In de stats zie je dit niet terug. De 900 battles, 7 dagen en recent lijken vrij consistent met elkaar terwijl ze dit helemaal niet zijn geweest.

Dus wat ben ik dan? De stats voor de afgelopen 900 battles zeggen consistent blauw tot donkerblauw, de bijna 5000 games zeggen groen tegen blauw aan en ik zeg dat er helemaal geen consistentie was maar dat dit een gemiddelde is.

Dan nog de map. Waar zei ik dat ik niet ingrijp als het kan? Het probleem is dat ik nogal veel in de Löwe of T34 zit omdat ik permanent veel te weinig credits heb. Wissel maar eens van flank in die tanks. Als ik in een snelle medium zit dan kan ik ingrijpen, in een trage heavy niet of nauwelijks. Het niet of nauwelijks kunnen ingrijpen zegt alleen niks over mapinzicht maar over de tank welke je speelt. De belangrijkste reden dat ik een t8 medium wil (dus niet de Superlangzaam met crapkanon) is omdat ik dan misschien eens van flank kan wisselen.

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Ik heb een wn8 van onder de 1000 met 3.5k battles maar ik.vind het gewoon een leuk spel. Mag dat ook? :-P

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ZTeeVeR schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:07:
Ik heb een wn8 van onder de 1000 met 3.5k battles maar ik.vind het gewoon een leuk spel. Mag dat ook? :-P
Jazeker. Ik speel ook gewoon voor mijn plezier. Dat ik ondertussen ook vrij aardig speel is een leuke bijkomstigheid.

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:33
De meeste zijn gewoon rond dat niveau. Zelf heb ik nu iets van 5.5k games en WN8 van 1272. Komt voor groot gedeelte door me o zo heilige t29. Makelijk 2 of 3k damage en unicum WN8 eruit.
Dat mag zeker! Ik wou dat ik net als jij was, niet op stats letten maar gewoon leuk spelen :) Aan de andere kant, je best doen om elke keer beter te worden motiveert wel. Alleen ja, dan is de rage groot als de teams weer eens dramatisch zijn, dat is de keerzijde :9

• Emryte
  • Laatst online: 15:46
Hehe nieuwe ssd + windows werkend.
Nu als eerste game World of Tanks opnieuw installeren

game pc

• BTU_Natas
  • Nu online

BTU_Natas

Superior dutchie

Ilikebananas schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:50:
[...]

Sluitend bewijs, geen speld tussen te krijgen...
Idd niet echt sluitend.

De clan waar ik in zit, had er 2 maanden terug, 12. Ja 12 super unicums. En D-O-S is verre van de beste clan op de NA server.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:51:
Volgens mij zei ik zelf dat ik ook premium munitie gebruik. Je bent bijna gek als je het niet doet. Alleen als je het gaat gebruiken als primaire munitie in veel tanks dan moet je vraagtekens gaan plaatsen bij de toegevoegde waarde van je WN8 score...
Sinds wanneer telt het gebruik van premium munitie mee in de berekening van WN8?

Ik daag je uit om te bewijzen dat het non-stop gebruik van gold zorgt voor (super)unicum stats, 1000 solo potjes op je Panther II, waarbij je alleen maar goud schiet. En dan geef ik je nog het voordeel van een medium, waarmee je kan mediumpadden.
Een paarse speler haalt een hoger gemiddelde dan een blauwe of groene. Paarse spelers hebben alleen geen alleenrecht op consistentie zoals jij beweerd. Op elk niveau heb je spelers welke consistent spelen en welke met pieken en dalen spelen.
Ik zit redelijk veel op WoTLabs en ik heb op het officiële forum een script waarmee ik de overall en recente stats kan zien. Het gros van de blauwe spelers heeft paarse recente stats. De spelers die wel blauwe recente stats hebben, hebben die meestal doordat ze het ene potje paarse stats hebben en het andere potje groene stats. Een speler die constant op blauw niveau speelt, bestaat bijna niet. En nee, ik ben niet de enige die die conclusie getrokken heeft.

En ik heb nergens gezegd dat een groene speler niet consequent 'groene potjes' kan hebben of een rooie consequent 'rooie potjes'.
Ik pak mijn stats er even bij.

[afbeelding]

Ik ben "maar" groen maar de laatste 900 games zijn meer blauw tot donkerblauw geweest dan groen. Er zaten alleen dagen bij waar werkelijk niks lukt en dagen dat elke game 2000+ WN8 was. Verder waren er ook perioden waarbij het eindresultaat redelijk stabiel was en de games totaal verschillend en dagen waar elke game ongeveer 2000 WN8 was met een winrate van 56%. In de stats zie je dit niet terug. De 900 battles, 7 dagen en recent lijken vrij consistent met elkaar terwijl ze dit helemaal niet zijn geweest.

Dus wat ben ik dan? De stats voor de afgelopen 900 battles zeggen consistent blauw tot donkerblauw, de bijna 5000 games zeggen groen tegen blauw aan en ik zeg dat er helemaal geen consistentie was maar dat dit een gemiddelde is.
Zoals al eerder aangegeven, is WN8 niet echt geschikt voor kleine batches aan potjes. Zelfs bij een groep van 1000 potjes is de invloed van tankkeuze te groot. Om daar wat aan te doen komen we weer bij de vorige discussie uit.
Dan nog de map. Waar zei ik dat ik niet ingrijp als het kan? Het probleem is dat ik nogal veel in de Löwe of T34 zit omdat ik permanent veel te weinig credits heb. Wissel maar eens van flank in die tanks. Als ik in een snelle medium zit dan kan ik ingrijpen, in een trage heavy niet of nauwelijks. Het niet of nauwelijks kunnen ingrijpen zegt alleen niks over mapinzicht maar over de tank welke je speelt. De belangrijkste reden dat ik een t8 medium wil (dus niet de Superlangzaam met crapkanon) is omdat ik dan misschien eens van flank kan wisselen.
Dan doe je simpelweg wat verkeerd. Of zijn de mensen die wél (super)unicum stats op de Löwe/T34 hebben goldspammers en cheaters? Als je jezelf in een situatie werkt waarbij je niet goed kan reageren op dingen die op de map gebeuren, heb je wat verkeerd gedaan. En dat, is een van de grote verschillen tussen een groene en een paarse speler.

• warlord01
Zucht zo slecht zijn ze weer eens niet maar winnen met dit geval nope

Defeat!
Severogorsk
AT 15A
Experience received:1.184 46.822
Battle achievements Master Gunner

Total: 39 198 WN8: 3 089 (99)

Defeat!
Erlenberg
AT 15A
Experience received:2.192 71.686
Battle achievements Steel Wall, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"

Total: 64 984 WN8: 3 827 (100)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:54
User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:28:
[...]
[...]
En dat is erg, omdat? Als ik op een bepaalde manier kan winnen, gebruik ik die manier om te winnen. Ik zie niet in waarom ik mijzelf zou moeten handicappen omdat anderen dat amoreel vinden. (Tenzij het door WG verboden is)
Klopt natuurlijk helemaal, maar je kunt er niet onderuit dat je door vooral premium ammo te gebruiken een hogere WN8 gaat halen dan iemand die nooit premium ammo gebruikt. En WN8 is toch bedoelt om de skill weer te geven van iemand, maar je krijg nu toch een verschil die niets met skill te maken heeft.

[Voor 5% gewijzigd door redwing op 31-10-2014 20:19]

[removed]

• ThomasG
redwing schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:11:
[...]

Klopt natuurlijk helemaal, maar je kunt er niet onderuit dat je door vooral premium ammo te gebruiken een hogere WN8 gaat halen dan door nooit premium ammo te gebruiken. En aangezien WN8 juist om de skill gaat krijg je toch verschil die niets met skill te maken heeft.
Nee. Premium ammunitie KAN een hogere WN8 opleveren, mits je het strategisch gebruikt. Het is niet zo dat wanneer je enkel en alleen met premium ammunitie schiet, dat je dan een hogere WN8 krijgt.. Als de schoten er met 'normale' ammunitie niet doorheen waren gegaan, krijg je inderdaad een hogere WN8. Maar je kunt je dan ook afvragen of je misschien beter moet mikken, en dat het er dan wel doorheen was gegaan zonder premium ammunitie. Ik ben een blauwe speler, maar mijn WN8 over de laatste 12k gevechten is paars, en ik schiet zelden tot nooit met premium ammunitie. In ieder geval niet in random battles, team battles, tank company of skirmish. In Clan Wars wil ik daar nog wel eens van afwijken, om hopelijk begrijpbare redenen - maar zelfs dan schiet ik niet het ganse gevecht met premium ammunitie.

• warlord01
Overigens had ik die inmiddels 3 potten ook niet met premium ammo kunnen winnen helaas is de hoeveelheid damage die je doet beslissend voor WN8. Doet niet terzake of je een flank houdt tegen een 5-1 meerderheid.

• redwing
ThomasG schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:29:
[...]
Nee. Premium ammunitie KAN een hogere WN8 opleveren, mits je het strategisch gebruikt.
Het is niet zo dat wanneer je enkel en alleen met premium ammunitie schiet, dat je dan een hogere WN8 krijgt.. Als de schoten er met 'normale' ammunitie niet doorheen waren gegaan, krijg je inderdaad een hogere WN8. Maar je kunt je dan ook afvragen of je misschien beter moet mikken, en dat het er dan wel doorheen was gegaan zonder premium ammunitie.
Je schoten kunnen altijd bouncen en premium heeft altijd een grotere kans om er toch wel door te gaan. Gemiddeld zul je dus ongeacht hoe goed je mikt met premium ammo een hogere WN8 hebben. Het is dus niet KAN, het IS gewoon zo :)
Ik ben een blauwe speler, maar mijn WN8 over de laatste 12k gevechten is paars, en ik schiet zelden tot nooit met premium ammunitie. In ieder geval niet in random battles, team battles, tank company of skirmish. In Clan Wars wil ik daar nog wel eens van afwijken, om hopelijk begrijpbare redenen - maar zelfs dan schiet ik niet het ganse gevecht met premium ammunitie.
Ik zeg nergens dat je premium nodig hebt om blauw/paars te worden. Ik zeg ook niet dat je met premium standaard een hoge WN8 hebt. Ik zeg alleen dat ik 100% zeker weet dat iemand die 100% premium schiet een hogere WN8 heeft dan iemand met dezelfde skill die niet premium ammo gebruikt. Het zal echter zeer zeker niet het verschil tussen een standaard en een unicum maken :P

[removed]

• warlord01
Ach het scheelt of je wel of niet door de gunmantlet van bijvoorbeeld een T29 schiet.

Maar veel plezier verder met een pay to win game dit weekend. Wordt bijna alleen maar afgeschoten met gold ammo 12 van de 15 gevechten.

Ben t weer ff zat.

[Voor 49% gewijzigd door warlord01 op 31-10-2014 21:02. Reden: numlock]

redwing schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:36:
[...]

Je schoten kunnen altijd bouncen en premium heeft altijd een grotere kans om er toch wel door te gaan. Gemiddeld zul je dus ongeacht hoe goed je mikt met premium ammo een hogere WN8 hebben. Het is dus niet KAN, het IS gewoon zo :)
Gold heeft zo ook z'n nadelen. Die van HEAT hoef ik jullie (hopelijk) niet te vertellen, maar APCR heeft ook zo z'n nadelen. De penetration drop-off is een stuk hoger/sneller dan van AP en het heeft minder normalisatie. En over HESH heb ik het maar even helemaal niet. ;)

Ik ga hier uiteraard niet ontkennen dat premium ammo nooit beter is dan normale ammo, maar het is absoluut niet de "I win"-knop zoals sommige mensen willen beweren. De keren dat premium ammo écht voor een win zorgen, zijn in de minderheid ten opzichte van de potjes waar het weinig uitmaakt. En als ik een potje kan winnen door een paar schoten premium ammo te schieten, waarom zou ik dat niet doen dan? Iedereen kan het en zo veel credits kost het niet. Niemand zal er arm van worden als ze het doen.

Ik zie zelf het probleem niet. Als ik er met AP ook doorheen kom, waarom is het dan zo'n drama dat ik premium schiet? Het kost mij extra credits en ik heb er geen voordeel van. Als ik het gebruik omdat ik er met AP niet doorheen kom, waarom zou ik mezelf moeten handicappen?
Dus, kan iemand van jullie 'goudhaters' mij antwoorden op die 2 vragen geven? :)

• warlord01
Voor de echt heel goede spelers niet want die weten waar ze een tank kunnen of moeten raken. Alleen zij n er teveel die gewwoon gold ammo aanschaffen waardoor ze wel damage kunnen doen op plekken waar zij er normaal niet doorheen zouden moeten komen.

Dat heeft dus met de extra pen te maken en als je er genoeg aan de overkant hebt zoals vandaag dan maakt dat uit voor iemand die uit principe geen gold ammo schiet! (O ken wel het verschil in het verleden wel uitgeprobeerd)

• redwing
User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:07:
Ik zie zelf het probleem niet. Als ik er met AP ook doorheen kom, waarom is het dan zo'n drama dat ik premium schiet? Het kost mij extra credits en ik heb er geen voordeel van. Als ik het gebruik omdat ik er met AP niet doorheen kom, waarom zou ik mezelf moeten handicappen?
Dus, kan iemand van jullie 'goudhaters' mij antwoorden op die 2 vragen geven? :)
Ik ben geen goudhater (zoals je ook wel weet ;) ) dus ik kan je geen antwoord geven. De enige reden waarom ik regelmatig goldnoob roep ingame is vanwege de leuke reacties :+

Voor de rest probeer ik met AP te schieten als dat kan en switch naar gold wanneer ik verwacht dat het echt voordeel gaat geven. Dus ik zie zelf eigenlijk ook geen reden om het niet te gebruiken. Wat ik wel vind is dat het eigenlijk niet in het spel zou moeten zitten maar dat is een ander verhaal.

[removed]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Ik ben zelf geen goudhater, maar ik vind het soms wel lullig als de voorkant van mijn IS-3 of andere flink stevige tank gepennend word door een tank van twee tiers lager die gold naar mij aan het smijten is.

Aan de andere kant, ik lachte mij gister bijna dood toen een T-25 8x achter elkaar op mijn Jumbo Sherman bouncde, met APCR.

Overigens roep ik ook nog wel eens goldnoob, vanuit mijn KV-5 [die trouwens op een gold-arm dieet zit, 167mm is zat als je weet wat je doet, arme E-75 commanders]

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08
heerlijk potje met de t54 op malinovka. Alleen soms zit je in een team waar je gewoon de battle niet mee kunt winnen. Hoeveel je ook doet, het mag gewoon niet.
Wel een leuke pot uiteindelijk met 5,5k dmg, 3k spotting en 1,7k geblockt.

http://wotreplays.com/site/1289838#self

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 19:14
Damn heerlijke avond gehad! 30 battles, 80% gewonnen, 2500 avg damage en een WN8 van ~3500.

Sinds vanavond uit S3AL gegaan en zondag krijg ik een invite voor KAZNA, ze waren erg tevreden over me tijdens de trial :).

Stichting Hobbyserver

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
wsLy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:45:
Damn heerlijke avond gehad! 30 battles, 80% gewonnen, 2500 avg damage en een WN8 van ~3500.

Sinds vanavond uit S3AL gegaan en zondag krijg ik een invite voor KAZNA, ze waren erg tevreden over me tijdens de trial :).
Ging inderdaad lekker, best een leuke combo 2 x type59 en een T7 franse arty... _/-\o_

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:41

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mooi Cold! Hopelijk ga je daar veel plezier beleven!
Houdt ons wel op de hoogte van je ervaringen.

Btw ben je er op gekomen ze te joinen via dakillzor of?

[Voor 11% gewijzigd door Frozen op 01-11-2014 01:03]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:13

themaxter

Bugged..

Ik gok op Delert (ook een oud GoT lid :) ).

• Bean77
themaxter schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:02:
Ik gok op Delert (ook een oud GoT lid :) ).
inderdaad en indirect Yzne en superbabs wss.
mooie stap :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-07 12:45
@coldzer0

just saying, maar hun weten ook niet hoe ze een Löwe moeten researchen.

• wsLy
Ik was een tijdje geleden weer aan het platoonen met Delert en toen had ik het erover om Kazna te joinen nadat ik terug zou komen van vakantie.

@dr34m3dd, wanneer vertel je mij nou eens hoe dat moet :(?

Stichting Hobbyserver

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:41

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wsLy schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:24:
Ik was een tijdje geleden weer aan het platoonen met Delert en toen had ik het erover om Kazna te joinen nadat ik terug zou komen van vakantie.

@dr34m3dd, wanneer vertel je mij nou eens hoe dat moet :(?
Ahhhh okee. En zo komt van het een het ander :9
Hopelijk ga je wat meer streamen, dan kan ik nog wat van je leren.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Zo, jullie hadden niets te doen gisteren? Wat een comments ineens in een dag tijd :)
p0st schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:10:
Ghehe dus in plaats van winnnuuuuuhhhh!!! werd het whinnnuuuuuhhhh!!!"?
Sorry Size O-)
FUUUUUUUUUUUUU :+

Feli met de TOG, maar eens ff wat TOG platoontjes doen :) En interessante KV-220 replay. dat is wel wat voor mijn YT kanaal denk ik ;)
Mr_Size schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:38:
FUUUUUUUUUUUUU :+

Feli met de TOG, maar eens ff wat TOG platoontjes doen :) En interessante KV-220 replay. dat is wel wat voor mijn YT kanaal denk ik ;)
Ghehe >:)
Klinkt als een plan, TOGTOG :D
Oeh nice, would be cool :) maar dan zien mensen wel mijn gold-spam :+

[Voor 11% gewijzigd door p0st op 01-11-2014 13:50]

Vae Victus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:04:
Gisteren een Pools medal op de Cromwell gehaald. Ook meteen m'n ace binnen. Voor mij de eerste Pools medal. Heb toen de T34 nog T9 was er eens 11 kills mee gehaald maar toen had je deze medals nog niet.

Zie replay voor een mooie pot.
http://wotreplays.eu/site...depark-vicecomes-cromwell
Nice! Cromwell vind ik echt een bazentank :)
Vae Victus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:12:
Persoonlijk vond ik de Pershing echt geweldig! M46 is helemaal epic. M48 krijg ik dan weer niet aan de praat.
Die vind ik toch wel erg fijn, heb er niet super stats op maar dat kwam omdat ik er slecht mee begon en toen voor zo'n 40-50 battles uitsluitend in CW mee gespeeld heb.
De tank kan lekkere DPM outputten en camo is ook bijzonder belangrijk op de tank, ik ben bijna niet te spotten als ik ergens veilig achter een bosje aan het knallen ben!
markbenq schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:49:
Heeft er iemand ervaring met de T44 en de Pershing?

Ik ben alleen bekend met de T44 en vindt dit een erg lekkere tank, maar hoor er weinig positief over praten.. is de pershing een "betere" tank of valt dat wel mee?
In de T-44 heb ik het lang niet slecht gedaan maar ik vond de tank minder leuk dan de Pershing die ik 2 jaar geleden gegrind heb :)
De T-43, T-54 en Object 140 zijn dan wel weer geweldig!
PcDealer schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:33:
Dankzij de tip van noil om de AT 8 uit te laten:
Ik vond de AT8 echt een leuke TD in die lijn evenals de AT7 :)
De AT15 heb ik gelukkig lekker in Team Battles gespeeld.. wilt natuurlijk niemand meenemen dus dan maar zelf teams leiden en als dat goed loopt wilt opeens iedereen bij je in het team ;)
Ilikebananas schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:02:
[...]

Dat ding is über ALS je z'n gun aan de gang krijgt. De rest van de tijd is hij traag en kwetsbaar en vaak rij je tandenknarsend achter de actie aan...
Klopt, daarnaast schiet iedereen door je heen.. Vaak zat dikke damage in potjes maar dat zijn dan veelal de potjes waarin ik één van de weinige ben die wel een prestatie neer zet.
MrJ schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:26:
IS gaat lekker vandaag, hoop tzt de 60% wr op deze tank te halen.

Vandaag mijn eerste Ace er op gekregen. Daarna nog een goede pot qua damage, maar kon er helaas geen win uit halen.
Ik vond dat samen met de IS-2 echt heel erg lekkere tanks.. bizar dat je dat T10s bang mee kunt krijgen als je er goed mee overweg kan.

:)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• wsLy
Wow... nog nooit zoveel teamdamage in zo een korte tijd gekregen...

Ik sta met mijn 50 120 op karelia en ik zit te wachten tot de vijanden door die vallei komen aan de rechterkant, krijg ik ineens 960HP damage van een E100... 'You are in my way' WTF??? Ik sta niet in je weg achterlijke gladiool.

Op airfield ben ik een Leopard 1 aan het beschieten die over de landingsbaan aan het rijden is, ineens krijg ik 504 HP damage van een E100... 'Sorry' Ga dan niet achter mij staan en schieten! Voor zover ik weet stond ik al stil en was ik aan het schieten en ben jij ACHTER MIJ KOMEN STAAN!!!

Op Hidden village wil ik met mijn 50 120 een IS-8 gaan afmaken die met zijn turret de andere kant staat opgericht... Ineens ben ik dood... WTF? Krijg je te zien dat een IS-3 van je eigen team je heeft afgeschoten terwijl die IS-8 achter een berg stond... had hem waarschijnlijk nog op auto-aim staan, omfg... Ik was 1 van de 2 mensen die geteamkilled werden in dat team...

GG gasten, GG...

Stichting Hobbyserver

Ik had vandaag ook zo'n heroïsche TOG 2.

"Are you calling me bad because I went to the right flank!?"

Spoiler: Hij ging naar de linkerflank.

• Gaius
  • Niet online
User schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:40:
Ik had vandaag ook zo'n heroïsche TOG 2.

"Are you calling me bad because I went to the right flank!?"

Spoiler: Hij ging naar de linkerflank.
Was de linkerflank de juiste flank? :P

Het valt me op dat ik al een hele tijd geen bijna-potten meer heb gehad. Van die potten waarbij het lange tijd twee kanten op kan gaan en dan 15-13 wordt ofzo. Meestal is het gewoon 'opeens' 12-3 of een dergelijke score, zowel de winst- als verliespartijen.

• Bean77
Je hebt wel eens van die potjes waar je bijna alles zelf moet doen. Lage winchance, teamgenoten die zich als gekken laten wegschieten in het begin, nog een paar spelers die in een hoekje gaan staan en echt niks doen. Maar soms weet je die battle toch nog te winnen zoals dit potje. Toch wel erg lekker gevoel bij.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee