Ik zei de gek als Dash monk, klablabla als Barb, Spud als Barb en Adam als bash crusader.
Later op de avond werd klablabla vervangen voor McWizzle (bubble wizard) en Spud door Maximus (wederom barb).
Uiteindelijk was de snelste & hoogste run een 48 in 4:58
Zeker niet de meeste ideale samenstelling, maar het ging alsnog heel hard.
Heb nu nog een stuk of 100 keys boven de 49
[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 25-06-2015 09:31 ]
Ik vrees de power creep hoe dan ook. Als ik even naar m'n Talsere setup kijk en wat de 3 slots zo even uit de losse pols opleveren:Sabrac schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:02:
Ach ja, zo zijn er nog genoeg andere opties zolang je binnen je eigen class items blijft.
Mocht het echter wel zo zijn dat je buiten je class kan... dan vrees ik voor de power creep die ontstaat.
P.S. Witch Doctors worden de meest OP damage dealers in de volgende patch is mijn voorspelling.(Carnevil + Mask of jeram / RoRG zodat FnR gebruikt kan worden en dan SMK effect terwijl je een DoD gebruikt?..... OverPowered much?)
- RoRG bonus op jewelry slot: RoRG en CoE (1.5 dmg multiplier) eruit, Bastion erin (2.25 dmg multiplier)
- Serpent Sparkler bonus op weapon slot: Mammoth is main dmg dealer (2.0 dmg multiplier)
- T&T bonus op armor slot: Bij m'n huidige IAS / breakpoint levert dit een 1.50 dmg multiplier op Mammoth op
De power creep die we gaan zien zal echt veel groter zijn dan de 2.2 power creep die we gezien hebben.
Een geinige optie die ik op PTR zeker ga proberen is iets dat ik al heel lang op m'n verlanglijstje heb...high IAS proc build! Wizard met Tal bonus (je wil toch dmg doen) en Mirrorball. De 2-pierce Buriza bonus op weapon cube slot. Magic Missile - Seeker als spam skill. Mirinae als een van de gems, Skysplitter als wapen. Als dit inderdaad doet wat ik zou verwachten, zijn het dus 9 hits met een proc rate van 1.0 per cast. Dat zou behoorlijk wat Mirinae / Skycutter zaps op moeten leveren =)
Buriza kan je niet in je cube gebruiken als wizardZarhrezz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:01:
[...]
Ik vrees de power creep hoe dan ook. Als ik even naar m'n Talsere setup kijk en wat de 3 slots zo even uit de losse pols opleveren:Dus als de huidige base dmg B is, zou ik van 1.5 * B naar 2.25 * 2.0 * 1.5 B gaan. De overall increase is dan 2.25 * 2.0 * 1.5 * B / 1.5 * B = 4.5 keer m'n huidige output, of 350% increased damage. Dit is dus de increase op een aardig goed (maar niet uber) gegearede build. Er zijn vast classes / builds die er meer uit kunnen halen.
- RoRG bonus op jewelry slot: RoRG en CoE (1.5 dmg multiplier) eruit, Bastion erin (2.25 dmg multiplier)
- Serpent Sparkler bonus op weapon slot: Mammoth is main dmg dealer (2.0 dmg multiplier)
- T&T bonus op armor slot: Bij m'n huidige IAS / breakpoint levert dit een 1.50 dmg multiplier op Mammoth op
De power creep die we gaan zien zal echt veel groter zijn dan de 2.2 power creep die we gezien hebben.
Een geinige optie die ik op PTR zeker ga proberen is iets dat ik al heel lang op m'n verlanglijstje heb...high IAS proc build! Wizard met Tal bonus (je wil toch dmg doen) en Mirrorball. De 2-pierce Buriza bonus op weapon cube slot. Magic Missile - Seeker als spam skill. Mirinae als een van de gems, Skysplitter als wapen. Als dit inderdaad doet wat ik zou verwachten, zijn het dus 9 hits met een proc rate van 1.0 per cast. Dat zou behoorlijk wat Mirinae / Skycutter zaps op moeten leveren =)
Daarnaast denk ik dat de powercreep van de cube niet zo extreem zal zijn als dat je net tekent met 350 % increased damage. Gezien TnT en SS alleen je hydra damage maar is, wat ongeveer 30-40 % van je damage is (meteors / bubbles de andere helften). zal eerder een 150-180 % damage increase zijn.
Het is nog steeds veel en je zal dan g.rift 60 als bubble wizard gaan halen denk ik, maar veel extremer zal het (hopelijk) niet zijn.
RorG, Nieuwe Seasonal Quiver (double Multishot), en Hexing pants Bovenop de reeds bestaande UE build.
Ik zie zelfs weer een M6 icm Bombardiers en die Seasonal Double multishot hit... 5 sentries die double multishotten...
Even niets...
Haha nondeju dat ging inderdaad hard! Die 4.58 was wel mooi, was mij ook nog niet eerder gelukt. Ik had echt het gevoel dat we 40jes aan het clearen waren, zo soepel was het. Bash crusader blijft toch echt ontzettend leuk om te spelen.Sabrac schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:16:
Gisteren ook met een volle SG groep wat van m'n 46 t/m 48 keys erdoor gegooid (stuk of 20).
Ik zei de gek als Dash monk, klablabla als Barb, Spud als Barb en Adam als bash crusader.
Later op de avond werd klablabla vervangen voor McWizzle (bubble wizard) en Spud door Maximus (wederom barb).
Uiteindelijk was de snelste & hoogste run een 48 in 4:58toch waren alle run binnen 4 tot 8 minuten gedaan. Lekker van 723 naar 727 gegaan die avond
Zeker niet de meeste ideale samenstelling, maar het ging alsnog heel hard.
Heb nu nog een stuk of 100 keys boven de 49
Heb daarna nog al mijn 53 keys erin gegooid, maar geen enkele gehaald helaas. Wel weer wat gem upgrades.
Denk dat ik vanavond mijn NS karakters maar eens wat liefde ga geven. 568 paragon levels op de crusader is wel weer even genoeg.
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Buriza is een generic xbow die door een Wiz gewoon gebruikt kan worden...dit loont normaal niet omdat je dan een low-dmg 2-hander wield, dus niet competitive. De mod is op deze manier wel interessant omdat je dan gewoon 1-handed + source of 2-handed melee kan blijven gebruiken. Overigens is het sowieso meer een fun-build dan echt iets effectiefs...maar meer fun builds die wel redelijk meekomen zou ik graag zien.Sabrac schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:08:
Buriza kan je niet in je cube gebruiken als wizardhet blijft class only.
Daarnaast denk ik dat de powercreep van de cube niet zo extreem zal zijn als dat je net tekent met 350 % increased damage. Gezien TnT en SS alleen je hydra damage maar is, wat ongeveer 30-40 % van je damage is (meteors / bubbles de andere helften). zal eerder een 150-180 % damage increase zijn.
Het is nog steeds veel en je zal dan g.rift 60 als bubble wizard gaan halen denk ik, maar veel extremer zal het (hopelijk) niet zijn.
Wat betreft de damage increase: het is inderdaad wat kort door de bocht, maar de DPS van Mammoth is echt flink in vergelijking met bubble en Meteors. Mijn huidige situatie:
- Mammoth DPS is ongeveer 330% weapon dmg (WD) * 4.8 sec * 1.667 (Mammoth ApS) * 1.30 (Hydra bonus) = 3430% DPS
- Bubble DPS is 2000% WD
- Meteors is grofweg 8000% WD elke 8 seconde * 1.45 (Meteor bonus) = 1450% DPS
Dan nog CoE meenemen: 12150% DPS als vergelijkingsbasis.
De nieuwe situatie zou grofweg het volgende worden:
• Mammoth DPS wordt ongeveer 330% weapon dmg (WD) * 4.8 sec * 2.500 (Mammoth ApS) * 1.30 (Hydra bonus) * 2 (extra Hydra) = 10300 % DPS
• Bubble DPS is weer 2000% WD
• Meteor DPS is weer 1450% WD
[/list]
Optellen met elemental bonusen: 10300* 1.2 + 2000% * 1.2 + 1450% * 1.1 = 16300% DPS.
Dan Bastion erbij: 36800% DPS als vergelijkingsbasis.
36800 / 12150 = 3...dus inderdaad "maar" 200% increased damage

De hoogste Talsere clear die ik ken is een tier 57 zonder Mammoth. Gezien wat dit kan doen voor Mammoth, denk ik dat solo 60 binnen een paar weekjes wel een gepasseerd station zal zijn op de leader boards.
Ja, voor M6 wordt het ook enorm goed. UE kan al met Bastion werken, M6 niet. Door RoRG / DML / Cindercoat bonussen op cube kan M6 ook van CoE naar Bastion (= 50% meer dmg t.o.v. CoE).FireDrunk schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:11:
Voor Demon Hunters gaat de power creep denk ik veel groter zijn...
RorG, Nieuwe Seasonal Quiver (double Multishot), en Hexing pants Bovenop de reeds bestaande UE build.
Ik zie zelfs weer een M6 icm Bombardiers en die Seasonal Double multishot hit... 5 sentries die double multishotten...
[ Voor 9% gewijzigd door Zarhrezz op 25-06-2015 11:31 . Reden: Reactie gemerged ]
Gisteren weer 3 levels opgeschoten (730!) gaat echt hard. Weer een lading 38-48 keys erdoor gerammed.
Eind van de dag met 3 man een 52 gedaan (EP monk, WW Barb, Bash Crusader) in 9:53.. en daarna een 54 net niet gehaald (irritante monsters
Ach, weet in ieder geval dat het leger aan keys dat ik nu heb, er wel doorheen komt met deze party
Holy mother of monk sets.
•2 pieces: [Every third hit of your Spirit Generators applies Exploding Palm.]
•4 pieces: [Your Seven-Sided Strike deals its total damage with each hit.]
•6 pieces: [Your Seven-Sided Strike detonates your Exploding Palm.]
+
P3_ItemPassive_Unique_Ring_027 -Each hit with Seven-Sided Strike grants {c_magic}[{VALUE1}*100|1|]%{/c_magic} damage reduction for 7 seconds.
+
Shenlong's Spirit [Reworked] • 2 pieces: [When reaching maximum Spirit, all damage is increased by 300%, but you no longer passively regenerate Spirit and 65 Spirit is drained every second until you run out of Spirit.]
Dat is me daar een potje sterk.. nu de vraag nog of dit met SWK te combineren valt
[ Voor 51% gewijzigd door Sabrac op 26-06-2015 08:04 ]
Deze zijn wel heel erg interessant:schaapiej schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 04:34:
Wat leesvoer voor op de vrijdagochtend!
http://www.diablofans.com...tamined-class-changes-set
Reforge Legendary - Law of Kulle
1x Legendary Item
5x Khanduran Rune
5x Caldeum Nightshade
5x Arreat War Tapestry
5x Corrupted Angel Flesh
5x Westmarch Holy Water
50x Forgotten Soul
Convert Set Item - Skill of Nilfur
1x Set Item
10x Death's Breath
10x Forgotten Soul
Ben benieuwd of Reforge enkel reroll op huidige rarity is of ook de kans op een ancient
Wat die set items inhouden geen idee
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hmm, ik had het inderdaad nog niet gezien als een Reroll en tot nu toe alleen nog maar als een "convert to ancient" mogelijkheid gezien. maar als je een ancient vind en je kan de stats rerollen... dat vind ik ook goedAngeloonie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:38:
[...]
Deze zijn wel heel erg interessant:
Reforge Legendary - Law of Kulle
1x Legendary Item
5x Khanduran Rune
5x Caldeum Nightshade
5x Arreat War Tapestry
5x Corrupted Angel Flesh
5x Westmarch Holy Water
50x Forgotten Soul
Convert Set Item - Skill of Nilfur
1x Set Item
10x Death's Breath
10x Forgotten Soul
Ben benieuwd of Reforge enkel reroll op huidige rarity is of ook de kans op een ancient
Wat die set items inhouden geen ideeMisschien om een ander item van de set te krijgen?
Ik ruik mogelijkheden.P3_ItemPassive_Unique_Ring_005 -Multishot attacks [{VALUE1}*100]% faster.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
En Hammerdin weer terug

De 7-Sided set zal nog wel iets tuned down worden...je kunt geloof ik al perma-7-sided doen, maar nu levert dat te weinig damage op. Dat lijkt opgelost te worden en dan doe je dus hoge damage terwijl je invulnerable bent...en dat wil Bliz dus niet.
De Unstable Anomaly chance is welkom...nog niet zo goed als de andere classes, maar waarschijnlijk genoeg om werkbaar te worden.
Unstable zal nog steeds in group play niet gekozen worden vanwege de knockback, waardoor het harde werk van de support ongedaan wordt gemaakt. als ze de knockback verwijderen en er een knockup o.i.d. van maken, zal deze stukken beter zijn.Zarhrezz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:47:
De 7-Sided set zal nog wel iets tuned down worden...je kunt geloof ik al perma-7-sided doen, maar nu levert dat te weinig damage op. Dat lijkt opgelost te worden en dan doe je dus hoge damage terwijl je invulnerable bent...en dat wil Bliz dus niet.
De Unstable Anomaly chance is welkom...nog niet zo goed als de andere classes, maar waarschijnlijk genoeg om werkbaar te worden.
Qua 7-sided set, moet er inderdaad nog getuned worden.
Als je nagaat dat je EP explodeert elke keer als je 7 Sided gebruikt en je Madstone kan gebruiken om overal EP op de casten.. en kan je met 1 7-sided al 12 000 % weapon dmg per hit doen.. aka 94 000 weapon dmg per cast..
Als je dan de flow of eternity erbij doet en de CDR 7-sided neemt, kan je dit elke 7 seconde doen.. of als je de fist of Azz neemt dan kan je dit elke 14 seconde doen voor 18 000 % weapon dmg per hit (143 000 per cast).
Als we dan de nieuwe Shenlong set erbij in mixen en een focus + restrain en Sunwuko (even uitgaande dat dit uberhaubt kan.... wie weet). dan hebben we iets van een 500 % multiplier op de EP (van 6000 weapon dmg naar 30 000 weapon dmg), een 300 % multiplier op EP en SSS en een 225 % multiplier op EP en SSS..... hallo 100 miljard damage in 1 7-sided?
100 miljard lijkt veel, maar als je nagaat dat ik met SWK + F&R + Fist of Az nu al 8-10 miljard EPs kan casten, wat nog zonder de 300 % van shenlong is en je elke 7-SIDE een EP doet.. is dat sowieso al 70 miljard damage, zonder shenlong.. en zonder de 7-sided damage mee te rekenen.
•ItemPassive_Unique_Ring_915_x1 Seven-Sided Strike performs an additional [VALUE] strikes. (changed from "seven")
Lijkt me lichtelijk overpowered
[ Voor 11% gewijzigd door Sabrac op 26-06-2015 10:18 ]
Voor group play kan ik het nadeel zien, maar voor group play is cheat death net wat minder belangrijk dan voor solo pushes.Sabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:59:
Unstable zal nog steeds in group play niet gekozen worden vanwege de knockback, waardoor het harde werk van de support ongedaan wordt gemaakt. als ze de knockback verwijderen en er een knockup o.i.d. van maken, zal deze stukken beter zijn.
Het probleem bij solo pushes nu is dat de 45% heal heel vaak niet genoeg is om weg te komen. Grappen als Jailer + ground effect of Thunderstorm proct 'em, je healt wat en binnen de seconde weer dood. Het red je eigenlijk alleen als je melee-piled wordt en daaraan dood gaat. In de meeste andere gevallen is het dood / proc / weer dood. Ik ben nog niet zo zeker of deze wijziging dit probleem op gaat lossen.
Het probleem zit in de 6-piece van de nieuwe set; detonate EP op SSS hit. Daarmee verschuift de EP damage van on-kill naar on-hit...en aangezien je een enemy maar een keer kan killen maar heel vaak kan hitten, is dat waar de damage skyrocket. Dit wordt zeker een setup waar ik mee ga testen op PTR (net als de halve wereld)...we zullen zien wat het uiteindelijk gaat worden. Ik ben altijd wel SSS fan geweest, maar die skill is gewoon niet competitive op het moment. Net als voor Archon is het dus zeker welkom dat er hier iets gaat gebeuren.Sabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:59:
[...]
Qua 7-sided set, moet er inderdaad nog getuned worden.
Als je nagaat dat je EP explodeert elke keer als je 7 Sided gebruikt en je Madstone kan gebruiken om overal EP op de casten.. en kan je met 1 7-sided al 12 000 % weapon dmg per hit doen.. aka 94 000 weapon dmg per cast..
Als je dan de flow of eternity erbij doet en de CDR 7-sided neemt, kan je dit elke 7 seconde doen.. of als je de fist of Azz neemt dan kan je dit elke 14 seconde doen voor 18 000 % weapon dmg per hit (143 000 per cast).
Als we dan de nieuwe Shenlong set erbij in mixen en een focus + restrain en Sunwuko (even uitgaande dat dit uberhaubt kan.... wie weet). dan hebben we iets van een 500 % multiplier op de EP (van 6000 weapon dmg naar 30 000 weapon dmg), een 300 % multiplier op EP en SSS en een 225 % multiplier op EP en SSS..... hallo 100 miljard damage in 1 7-sided?
edit:
100 miljard lijkt veel, maar als je nagaat dat ik met SWK + F&R + Fist of Az nu al 8-10 miljard EPs kan casten, wat nog zonder de 300 % van shenlong is en je elke 7-SIDE een EP doet.. is dat sowieso al 70 miljard damage, zonder shenlong.. en zonder de 7-sided damage mee te rekenen.
•ItemPassive_Unique_Ring_915_x1 Seven-Sided Strike performs an additional [VALUE] strikes. (changed from "seven")
Lijkt me lichtelijk overpowered
Denk dat we dit wel goed in de gaten moeten houdenOriginally Posted by Blizzard (Blue Tracker / Official Forums)
I've said this already on Twitter, but it bears reiteration:
Take external information and datamining with a grain of salt. When we experiment with things internally, we often leave behind remnants of those experiments even after a feature or tweak is pulled. Said details may show up in a later patch... or not at all.
It can be a lot of fun to speculate, and I encourage that discussion! But, it's also part of our duty as community managers to help manage (see what I did thar?) expectations. There's already a couple of strings I've seen that I can confirm are not making it into this patch for various reasons. Cursed Realms continue to be an internal experiment and will not be appearing in Patch 2.3.0. The ability to level a Legendary up to your level using the Kanai's Cube was pulled because it created a lot of unforeseen interactions and nasty bugs that will take too long for us to implement for this particular patch (though we may revisit it at a later date).
It's early yet, though. The PTR isn't live yet, after all! I encourage you to temper your excitement over third-party info and hang tight for the official patch notes. They are on their way.
Paar dagen wachten en we het zeker.
Battle.net Spud#2543
Daarnaast bied de SSS set i.c.m. de items van CDR en meer hits ook inderdaad wat je al eerder zei, immunity voor dmg. Combineer dit met de Serenity ability en genoeg CDR.. en je kan beide afwisselen. Nooit damage ontvangen = toughness opofferen voor insane damage. Als dat zo is, worden SSS monks de nieuwe 'must have' voor group play. Elke hit meerdere miljarden aoe damage en onstervelijkZarhrezz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:22:
Het probleem zit in de 6-piece van de nieuwe set; detonate EP op SSS hit. Daarmee verschuift de EP damage van on-kill naar on-hit...en aangezien je een enemy maar een keer kan killen maar heel vaak kan hitten, is dat waar de damage skyrocket. Dit wordt zeker een setup waar ik mee ga testen op PTR (net als de halve wereld)...we zullen zien wat het uiteindelijk gaat worden. Ik ben altijd wel SSS fan geweest, maar die skill is gewoon niet competitive op het moment. Net als voor Archon is het dus zeker welkom dat er hier iets gaat gebeuren.
Archon i.c.m. de item dat je meer armor / resist per stack krijgt kan ook erg leuk zijn ja, als het je lukt deze stacks actief te houden, bouw je dus letterlijk een cannon op voor het eventuele gevecht met de rift guardian
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 26-06-2015 11:37 ]
Gezien de PTRs in het verleden wellicht vanavond al (ochtend in de US)...zou leuk zijn.TepelStreeltje schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:32:
Denk dat we dit wel goed in de gaten moeten houden
Paar dagen wachten en we het zeker.
Ja...maar dat gevecht moet dan wel binnen 35 seconde over zijn...en daar zit het probleem een beetje, de duty-cycle van een Archon setup als dit. Zelfs met 50% CDR heb je een 50 seconde cooldown. Stel dat je er een 2 ApS channel met Zodiak bij gebruikt in de downtime, dan heb je elke seconde -3 seconde cooldown duration. In dat geval heb je na 17 seconde channelen Archon van cooldown. Met de 15 seconde buff vasthouden heb je dan maar 2 seconde geen damage buff. Dat is op zich goed, maar het vereist nogal wat:Sabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:35:
Archon i.c.m. de item dat je meer armor / resist per stack krijgt kan ook erg leuk zijn ja, als het je lukt deze stacks actief te houden, bouw je dus letterlijk een cannon op voor het eventuele gevect met de rift guardian
- 50% CDR op je gear
- Full set + Zodiak + Swami bonus allemaal actief
- Voldoende resources / RCR om 17 seconde channel vol te houden
- 17 seconde stilstaan om te channelen
Misschien dat een In-geom hierbij kan helpen? 10 cd minder cd per elite kill, als je snel genoeg elites killed en je de stacks op deze manier actief kan houden zou er best wat leuks kunnen gebeuren. Mocht het men lukken om permanent archon (of in ieder geval het niet verliesen van stacks) voor elkaar te krijgen, dan kan je extreem hoog met Wizards komen. Je kan dan dmg etc inleveren voor CDR, gezien je dit uiteindelijk toch wel van de stacks krijgt.Zarhrezz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:53:
[...]
Ja...maar dat gevecht moet dan wel binnen 35 seconde over zijn...en daar zit het probleem een beetje, de duty-cycle van een Archon setup als dit. Zelfs met 50% CDR heb je een 50 seconde cooldown. Stel dat je er een 2 ApS channel met Zodiak bij gebruikt in de downtime, dan heb je elke seconde -3 seconde cooldown duration. In dat geval heb je na 17 seconde channelen Archon van cooldown. Met de 15 seconde buff vasthouden heb je dan maar 2 seconde geen damage buff. Dat is op zich goed, maar het vereist nogal wat:Een 2 seconde non-buffed downtime lijkt me dus niet erg realistisch. De vraag is wat wel speelbaar wordt. De 35 seconde buff duration is fixed. Hoe het overall uitpakt hangt van de downtime af. Ook kan het zomaar zijn dat de bonus niet genoeg gaat zijn...Tal heeft doorgaans een minimale 450% bonus en het grootste deel van de tijd 600%. Dat evenaren wordt niet makkelijk.
- 50% CDR op je gear
- Full set + Zodiak + Swami bonus allemaal actief
- Voldoende resources / RCR om 17 seconde channel vol te houden
- 17 seconde stilstaan om te channelen
Wil nu met S4 wel gelijk mee zijn. Dus ff hier goed int oog houden welke classes best gaan scoren in de GR's. Ik wil uiteindelijk ook wel eens aan GR50 geraken. Momenteel was dat maar een GR45 ofzo in S2. En een GR44 momenteel in S3.
<GoT> Brain3#2873
G.rift 50 halen de meeste classes wel, voor S3 is de 'makkelijkste' waarschijnlijk de Barb of de Wizard.Brain3 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:58:
Wil nu met S4 wel gelijk mee zijn. Dus ff hier goed int oog houden welke classes best gaan scoren in de GR's. Ik wil uiteindelijk ook wel eens aan GR50 geraken. Momenteel was dat maar een GR45 ofzo in S2. En een GR44 momenteel in S3.
Alle top records van de classes staan nu op 59 t/m 64
Mocht je dus nog G.rift 50 willen halen in S3, even een barb / wizard aanmaken en je bent er zo
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 26-06-2015 12:01 ]
Ja idd, heb geen van die classes gespeeld in S3. HEb nu onlangs een wiz gemaakt omdat ik die class nog nooit heb gespeeld in sinds de release van D3 (wel tot men account was gehacked)....maar ik ontbreek nog de nodige spullen om nog maar deftig T6 te doen.Sabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:00:
[...]
G.rift 50 halen de meeste classes wel, voor S3 is de 'makkelijkste' waarschijnlijk de Barb of de Wizard.
Alle top records van de classes staan nu op 59 t/m 64
Mocht je dus nog G.rift 50 willen halen in S3, even een barb / wizard aanmaken en je bent er zoResultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Zal er een beetje werk van maken...zou wel leuk zijn om GR50 eens aan te tikken ^^
Daarom ook dat ik volgend seizoen toch goed ga kijken welke class en BEUKT !
Quinn69 (op Youtube) heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de monk voor S3 en Retlaw ook toen we samen wat Rifts deden in S2 met zijn monk. Maar mijn monkje kicked niet echt ASS in GR's. GR44 max momenteel. En men Nat's DH zit momenteel op max GR43
Mischien nog snel ff een Barbje proberen ^^..we zien wel
<GoT> Brain3#2873
Ik zit ongeveer op hetzelfde niveau met mijn barb non-season, maar ik moet bekennen dat ik een 80/20 speler benBrain3 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:58:
Moet zeggen dat ik me dit seizoen heb mispakt...ben begonnen met een monk en nadien een DH...Maar kheb niet echt veel potten gebroken in S3. S2 ging beter met men DH.....daar zat ik goed.
Zodra mijn char goed gegeared is zie ik geen uitdaging in het repetitive grinden om iets procentueel iets betere versie van mijn items te vinden (of eindeloos doorgrinden voor item x welke een gamechanger is voor class y, build z).
Houd niet in dat ik af en toe leuk vind om ff een avondje mindless te grinden met een bierke
Datamined patch notes klinken in ieder geval erg interessant, dat gaat me wel weer een x aantal weken bezighouden na release / start new season
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Met een monk is g.rift 50+ ook zeker wel te doen, ook als je geen ancient Flying dragon hebt.Brain3 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:05:
[...]
Ja idd, heb geen van die classes gespeeld in S3. HEb nu onlangs een wiz gemaakt omdat ik die class nog nooit heb gespeeld in sinds de release van D3 (wel tot men account was gehacked)....maar ik ontbreek nog de nodige spullen om nog maar deftig T6 te doen.
Zal er een beetje werk van maken...zou wel leuk zijn om GR50 eens aan te tikken ^^
Daarom ook dat ik volgend seizoen toch goed ga kijken welke class en BEUKT !
Quinn69 (op Youtube) heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de monk voor S3 en Retlaw ook toen we samen wat Rifts deden in S2 met zijn monk. Maar mijn monkje kicked niet echt ASS in GR's. GR44 max momenteel. En men Nat's DH zit momenteel op max GR43
Mischien nog snel ff een Barbje proberen ^^..we zien wel
Ben zelf altijd al een monk speler geweest (70 % van mn tijd in monks ^^ ca 1400 uur). Fire dash maakt het redelijk makkelijk om te bereiken, mits je een paar ancient items hebt en de juiste gems / rift
Heb men monk onlangs aangepast naar firedash met ring of the zodiac enzo...maar kzie waarschijnlijk dingen over het hoofd of ik speel em helemaal verkeerd?Sabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:10:
[...]
Met een monk is g.rift 50+ ook zeker wel te doen, ook als je geen ancient Flying dragon hebt.
Ben zelf altijd al een monk speler geweest (70 % van mn tijd in monks ^^ ca 1400 uur). Fire dash maakt het redelijk makkelijk om te bereiken, mits je een paar ancient items hebt en de juiste gems / rift
Je kan idd wel veel meer dashen dan anders, maar ik ga nog veel te snel dood...
<GoT> Brain3#2873
Fire dash is alleen te spelen als je permanent epiphany voor elkaar krijgt. Hiervoor heb je ~40 % RCR nodig en 40-45 % CDR. Daarnaast mis je een Taeguk gem voor het toughness deel.Brain3 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:12:
[...]
Heb men monk onlangs aangepast naar firedash met ring of the zodiac enzo...maar kzie waarschijnlijk dingen over het hoofd of ik speel em helemaal verkeerd?
Je kan idd wel veel meer dashen dan anders, maar ik ga nog veel te snel dood...
Als alles goed gaat loop je met 70+ taeguk stacks (35 % armor), vol epiphany (50 % dmg reductie) en permanent inner sanctuary (55 % dmg reductie) en spirit guards (36 in jouw geval) rond. 150-200 miljoen toughness met alles up en je kan g.rift 55 aan qua toughness.
Belangrijkste is de attackspeed krijgen, de RCR en CDR krijgen en zorgen dat je nooit op de charge van Dash moet wachten. Zodra je dash moet chargen, houd je epiphany niet constant up en ga je dood, waardoor je de taeguk stacks verliest.
Op het moment mis je RCR op je belt (Saffron Wrap), Shoulders, RoRG
[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 26-06-2015 12:18 ]
70+ taeguk stacks = welke level ongeveer?Sabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:17:
[...]
Fire dash is alleen te spelen als je permanent epiphany voor elkaar krijgt. Hiervoor heb je ~40 % RCR nodig en 40-45 % CDR. Daarnaast mis je een Taeguk gem voor het toughness deel.
Als alles goed gaat loop je met 70+ taeguk stacks (35 % armor), vol epiphany (50 % dmg reductie) en permanent inner sanctuary (55 % dmg reductie) en spirit guards (36 in jouw geval) rond. 150-200 miljoen toughness met alles up en je kan g.rift 55 aan qua toughness.
Belangrijkste is de attackspeed krijgen, de RCR en CDR krijgen en zorgen dat je nooit op de charge van Dash moet wachten. Zodra je dash moet chargen, houd je epiphany niet constant up en ga je dood, waardoor je de taeguk stacks verliest.
Op het moment mis je RCR op je belt (Saffron Wrap), Shoulders, RoRG
<GoT> Brain3#2873
Taeguk begint bij 20 op lvl 0, 70+ is dus 50+ gem levels
En anders heb je iets om naar toe te werkenSabrac schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Taeguk begint bij 20 op lvl 0, 70+ is dus 50+ gem levelsgezien je een 50 wil halen, ga ik er vanuit dat je gems dan ook minimaal 50 zijn ^^.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
WW barb.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/MayheM-2685/hero/36510136
Als het nou op season was, had ik zo wat 48-52's met je gedaaninternaut schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:18:
Aangzien ik in Publics nogal veel beunhazen tegenkom zoek ik nog wat mensen om greater rifts te doen tussen 48-52 want gems levelen boven 50 gaat nogal traag.
WW barb.
Verwijderd
Die patch zal vast voor season 4 zijn zeker?schaapiej schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 04:34:
Wat leesvoer voor op de vrijdagochtend!
http://www.diablofans.com...tamined-class-changes-set
Ik doe gerust meeinternaut schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:18:
Aangzien ik in Publics nogal veel beunhazen tegenkom zoek ik nog wat mensen om greater rifts te doen tussen 48-52 want gems levelen boven 50 gaat nogal traag.
WW barb.
Heb je vast toegevoegd.
Dat is wel heel waarschijnlijk. Naar alle waarschijnlijkheid net als vorige keer; einde S3, paar dagen later patch, paar dagen later S4 start (1 week tussen seasons).Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:23:
[...]
Die patch zal vast voor season 4 zijn zeker?
Als het weer zo gaat zoals met Season 3 en patch 2.2 dan zie ik weer weinig reden om een nieuw season te gaan spelen. Wat mij betreft gewoon patch 2.3 voor Season 4 zodat het daadwerkelijk wat nieuws heeft wat je op non-season niet hebt. En niet een paar exclusieve items..Zarhrezz schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:34:
[...]
Dat is wel heel waarschijnlijk. Naar alle waarschijnlijkheid net als vorige keer; einde S3, paar dagen later patch, paar dagen later S4 start (1 week tussen seasons).
(en ja ik heb ook een Season 3 character
Het is heel onwaarschijnlijk dat de 2.3 changes exclusief S4 worden (als dat technisch al mogelijk is). Ik ga er vanuit dat het net als 2.2 / S3 wordt; een aantal items S4 exclusive. Waarschijnlijk ook weer een legendary per class en een paar nieuwe legendary gems.schaapiej schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:11:
Als het weer zo gaat zoals met Season 3 en patch 2.2 dan zie ik weer weinig reden om een nieuw season te gaan spelen. Wat mij betreft gewoon patch 2.3 voor Season 4 zodat het daadwerkelijk wat nieuws heeft wat je op non-season niet hebt. En niet een paar exclusieve items..
(en ja ik heb ook een Season 3 charactermeer om nog samen met m'n broer te kunnen riften)
Beeromaniac
Om de zoveel tijd opnieuw beginnen, iedereen begint weer op 0.. gelijke kansen voor de leaderboards etc, ipv met mensen van 1800+ paragon, natuurlijk zijn er weer mensen die dan 24/7 spelen en in no time 1000+ zijn.
Diablo 2 ladders vond ik ook altijd al geweldig, dus ik zal ook altijd season spelen
Amulet -> Zelfde gevonden met 50 strength extra en na een paar rerolls 6% meer CHD dan m'n huidige.
Chest -> Ancient variant gevonden (ongeveer 120 strength/vita erbij)
Boots -> Ancient variant gevonden (ongeveer 120 strength/vita erbij)
Om m'n barb "compleet" te maken moet ik nu nog een betere RORG (heb wel een ancient meer geen CHC of CHD erop), ancient waste pants, een 2e BK wapen ancient en ancient IK belt.
Eventueel een betere Unity want die is wat betreft damage output ook niet heel denderend. Maar misschien dat ik ga proberen om er naartoe te werken dat ik zonder unity kan spelen en met CoE want die heb ik wel een mooie.
Beeromaniac
Het voordeel van die 4 maanden is voor mij dat dat neerkomt op 1 of twee maanden spelen + pauze voor andere dingen. Het jaar rond Diablo spelen houd ik niet vol ook al was er genoeg content voor.Phuncz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:03:
Dat vind ik ook wel leuk om vanaf 0 te beginnen, maar ik vind de periode van 4 maanden dan weer te lang.
Ik heb nu wel weer zin in een frisse start in ieder geval. S4 mag van mij over twee weken beginnen!
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Mja ik zit momenteel ook op pauze, maar ik hoop niet dat ik tegen dan alweer de clan uit ben geschoptTektoon schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:13:
[...]
Het voordeel van die 4 maanden is voor mij dat dat neerkomt op 1 of twee maanden spelen + pauze voor andere dingen. Het jaar rond Diablo spelen houd ik niet vol ook al was er genoeg content voor.
Ik heb nu wel weer zin in een frisse start in ieder geval. S4 mag van mij over twee weken beginnen!

Wel een dillemma nu...wat te gamblen zolang de PTR patch notes er niet zijn
Haha, geweldigZarhrezz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:32:
Jaja, het is gelukt....3 Talsere Wizzes + 1 monk en m'n videokaart heeft zodanig de 70 graden aangetikt dat de fan naar de 35% gegaan is!![]()
Wel een dillemma nu...wat te gamblen zolang de PTR patch notes er niet zijn
Dit weekend zelf niet kunnen klagen. Vrijdag avond begon het al met een ancient Flying dragon met dubbele healing stats (WOHOO!!!). Had nog 300 shards over, kwam net thuis en had zoiets van 'ach.. waarom ook niet'. Direct eerste wapen was de FD.
Gezien de verbetering ten opzichte van m'n vorige FD (1070 life per spirit spent extra, 2000 life per hit extra, 50 damage minder *sadface*). Geloof ik dat de 57 en misschien de 58 er nog wel in zit qua solo push.
Heb de FD al wel in een 55 uitgeprobeerd... 11 minuten en 20 seconde.. te ziek voor woorden. De 55 erna was helaas wat minder leuk.. 15 minuten en 35 seconde
Qua gamblen gaat alles voor mij nu in Cindercoats en Saffron Wraps... de patch is voor mij niet interesant, dan is season toch afgelopen.. weer een voordeel vn season
Daarnaast gisteren nog met mn collega (bubble wiz) gekeken hoe hoog we keys kunnen farmen in trials... record is nu een 54 key met 2 man... met een 3e dmg dealer gaan we zeker hoger halen... dus even de 3e persoon vinden en dan kan ik misschien mijn 57/58 keys farmen voor pushes
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 29-06-2015 08:14 ]
- als je een legendary hebt ge-"absorbed", kun je die dan nog terughalen als een item later ?
- wordt het interessant alle legendaries (met unique passive) meteen erin te mikken ?
Ik hoop dat de PTR snel start, ik kan niet wachten
Als het geen ancient is of een brakke roll heeft, naar mijn idee gewoon meteen in die cube gooien!Phuncz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:14:
De Kanai's Cube geeft eigenlijk heel wat nieuwe mogelijkheden en builds, maar er zijn toch een paar zaken waar ik me vragen bij stel:
- als je een legendary hebt ge-"absorbed", kun je die dan nog terughalen als een item later ?
- wordt het interessant alle legendaries (met unique passive) meteen erin te mikken ??
Ik hoop wel dat het mogelijk is om items die je nu al hebt erin te kunnen knikkeren... heb bijvoorbeeld een crappy Serpent Sparker in stash laten staan met als doel een enkeltje de cube in!
Yup, Jimi was goed EPs aan het verspreiden.Sabrac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:13:
Haha, geweldigtoevallig een EP monk? (dat veroorzaakt ook nog wel wat leuke effecten namelijk).
Het viel me nog mee op framerate...het lijkt erop dat de drop-to-0-FPS eruit is. Dat had ik de laatste weken zeer regelmatig (ook bv. in town in een single player). Ondanks de volle load is m'n in-game FPS zover ik kon zien niet onder de 30 gekomen. Delpetro was wel aan het klagen over slideshows =)
Ik ga uit van absorb = destroy. De implementatie daarvan is eenvoudiger en het wordt een daadwerkelijke afweging die je als speler moet maken.Phuncz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:14:
De Kanai's Cube geeft eigenlijk heel wat nieuwe mogelijkheden en builds, maar er zijn toch een paar zaken waar ik me vragen bij stel:
- wordt het interessant alle legendaries (met unique passive) meteen erin te mikken ?
Of het interessant wordt om alles dat geen directe upgrade is erin te mikken...niet voor alles. Er zullen items zijn die je wil dragen en er zullen er zijn die alleen vanuit de cube interessant zijn. Daarnaast zijn er kosten aan verbonden. In het begin zal de afweging om iets te cuben afhangen van beschikbare materials die daarvoor nodig zijn. Over een tijdje zal alles wat je aan mods niet in de cube hebt direct erin gaan.
Dit weekend op S3 toch ook eens een wiz naar 70 gebracht.
Voorlopig doel is om hiermee GR30 te kunnen gaan halen. Nu eerst maar eens verzamelen van gear
(Gear is nu crap + een paar leuke items: WizIII)
Toch wel even leuk om ranged te spelen na wat melee classes.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Sommige legendaries hebben inderdaad nog andere leuke stats zoals een Gesture of Orpheus bijvoorbeeld.Zarhrezz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:26:
Ik ga uit van absorb = destroy. De implementatie daarvan is eenvoudiger en het wordt een daadwerkelijke afweging die je als speler moet maken.
Of het interessant wordt om alles dat geen directe upgrade is erin te mikken...niet voor alles. Er zullen items zijn die je wil dragen en er zullen er zijn die alleen vanuit de cube interessant zijn. Daarnaast zijn er kosten aan verbonden. In het begin zal de afweging om iets te cuben afhangen van beschikbare materials die daarvoor nodig zijn. Over een tijdje zal alles wat je aan mods niet in de cube hebt direct erin gaan.
Voor mij is het geen probleem dat de legendaries erin kapot gaan, je vind toch vaak genoeg een crappy variant I guess. Als ze niet kapot gaan, heb je een leuke "encyclopedie" natuurlijk en hoef je niet alle zooi te bewaren. Nu eigenlijk ook niet, maar je zal wel sommige dingen dubbel willen hebben.
Ik hoop maar dat de kosten niet de spuigaten uit gaan lopen, maar het voordeel is dan alweer (lijkt het) dat alle chars kunnen bijdragen maar ook gebruik maken van de cube.
[ Voor 47% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2015 09:42 ]
Had toch nog 2x een 42 key liggen denk van ja we zien wel hoe het loopt en die afgerond in een 12 minuten en nog wat. Kon een stuk sneller, maar moest heel voorzichtig spelen door een leuke bug.
Meer mensen die last hebben dat als ze een (G)rift doen met de layout van de keep (dus veel gangetjes en kleine ruimtes) dat ze dan de vijanden niet kunnen zien in de volgende ruimtes? Ik kan mijn pet en templar zien vechten, ik kan monsters aanvallen, maar ik zie niet wat ik allemaal raak. Daarvoor moet ik fysiek in die ruimte aanwezig zijn,geen prettig gevoel als bijna alles 1 shot is.
Even de PTR (en uiteindelijke patch) afwachten wat de kosten precies gaan worden.Phuncz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:40:
[...]
Sommige legendaries hebben inderdaad nog andere leuke stats zoals een Gesture of Orpheus bijvoorbeeld.
Voor mij is het geen probleem dat de legendaries erin kapot gaan, je vind toch vaak genoeg een crappy variant I guess. Als ze niet kapot gaan, heb je een leuke "encyclopedie" natuurlijk en hoef je niet alle zooi te bewaren. Nu eigenlijk ook niet, maar je zal wel sommige dingen dubbel willen hebben.
Ik hoop maar dat de kosten niet de spuigaten uit gaan lopen, maar het voordeel is dan alweer (lijkt het) dat alle chars kunnen bijdragen maar ook gebruik maken van de cube.
Ik denk dat dingen zoals de RoRG en Furnace wel de 'belangrijkste' items zijn om mee te starten. Gratis 50% elite damage en Bastions Will kunnen gebruiken waar dat normaal niet kan.
schaapiej schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Als het geen ancient is of een brakke roll heeft, naar mijn idee gewoon meteen in die cube gooien!
Ik hoop wel dat het mogelijk is om items die je nu al hebt erin te kunnen knikkeren... heb bijvoorbeeld een crappy Serpent Sparker in stash laten staan met als doel een enkeltje de cube in!
Gaat spul kosten om de leg power te extracten.Extract Legendary Power - Archive of Tal Rasha
1x Legendary Item with Special Power
1x Khanduran Rune
1x Caldeum Nightshade
1x Arreat War Tapestry
1x Corrupted Angel Flesh
1x Westmarch Holy Water
5x Death's Breath
Overigens krijg je deze mats door bounties te doen.
[ Voor 27% gewijzigd door TepelStreeltje op 29-06-2015 10:14 ]
Battle.net Spud#2543
Ik val nogal snel in slaap bij het grinden van bounties

*Note to myself; goed lezen*TepelStreeltje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:10:
[...]
[...]
Gaat spul kosten om de leg power te extracten.
Overigens krijg je deze mats door bounties te doen.
Is dan, denk ik, nog wel goed te doen als je dat spul met bounties krijgt. Zolang de droprate maar enigzins normaal is. Geeft in ieder geval ook weer een reden om weer eens wat anders dan alleen maar Act 1 bounties te doen! Gelukkig geen blauwe mats nodig want die kom ik echt chronisch te kort! Deaths breath ook maar weer eens gaan oppakken dan (al heb ik er daar volgens mij wel een heleboel van)..
Uitgaande dat T10 ongeveer g.rift 40 wordt, zal mn monk er alsnog slapend doorheen gaan, de dash T6 speed monk one shot alles t./m 35 en 2 shot alles t/m 43Phuncz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:19:
Gelukkig maken ze bounties ook interessanter en heb je T7-10 om je char's spieren te kunnen flexen.
Ik val nogal snel in slaap bij het grinden van bounties
Rekening houdend met de power creep die de cube met zich meebrengt, zal T10 dus ook een snore fest worden
[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 29-06-2015 10:22 ]

Zie het laatste vakje.
Dat lijkt inderdaad nog een issue in het nieuwe file system te zijn...in sommige situaties krijg je inderdaad grafische pop-ups als dit.Neles7 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:43:
Meer mensen die last hebben dat als ze een (G)rift doen met de layout van de keep (dus veel gangetjes en kleine ruimtes) dat ze dan de vijanden niet kunnen zien in de volgende ruimtes? Ik kan mijn pet en templar zien vechten, ik kan monsters aanvallen, maar ik zie niet wat ik allemaal raak. Daarvoor moet ik fysiek in die ruimte aanwezig zijn,geen prettig gevoel als bijna alles 1 shot is.
Wat betreft goed bezig zijn...als het idee is "even snel wat trials" en je haalt 50...de 50 als volgende in de pillar proppen

Het is inderdaad te hopen dat ze T10 schalen rond de tier 70. Voor sommige classes / builds levert 2.3 (met de kennis van nu) meer dan +100% DPS op. Als die nu zo'n tier 50 halen, zou T10 schalen naar tier 40 inderdaad zinloos zijn als het gaat om Adventure mode weer wat uitdagend te maken.Sabrac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:22:
Uitgaande dat T10 ongeveer g.rift 40 wordt, zal mn monk er alsnog slapend doorheen gaan, de dash T6 speed monk one shot alles t./m 35 en 2 shot alles t/m 43Daarna word m'n toughness pas een probleem.
Rekening houdend met de power creep die de cube met zich meebrengt, zal T10 dus ook een snore fest worden.
Haha dat is een leuke oefening ja. Herkenbaar gevoel met mijn 41, proberen een fast af te schudden kom je de volgende fast groep tegen, oh shitZarhrezz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:22:
[...]
Dat lijkt inderdaad nog een issue in het nieuwe file system te zijn...in sommige situaties krijg je inderdaad grafische pop-ups als dit.
Wat betreft goed bezig zijn...als het idee is "even snel wat trials" en je haalt 50...de 50 als volgende in de pillar proppenIk was de enige die niet minimaal een keer naar town moest wegens red gear (ok, wellicht ben ik te defensive gespect
). We hebben 'em wel afgemaakt voor de upgrades, maar laten we het erop houden dat de tijd niet zo goed was. Wat niet hielp is dat we op een gegeven moment met 4 packs ofzo aan het vechten waren...ik had er in ieder geval 3 op m'n dak. Aan de andere kant was het ook wel weer een goede oefening in grift survival

Wat ik dus merk is dat mobs nu meer schalen op basis van jouw level en een beetje op basis van difficulty. Kan je nog steeds overpowered worden of blijven mobs altijd op jouw niveau mee schalen? Ik had namelijk mijn stash vol met de beste items en kon een hele party van 1 naar 60 racen in no-time omdat ik alles kon one-shotten met mijn level gear. Is dat nog steeds mogelijk met nieuwe items? (ik ga er vanuit dat mijn huidige gear nu afval is geworden).
GTA VI - All aboard the hype train!!
Dit weekend ook een wijziging op mn tal bubble wizard geprobeert. Voorheen speelde ik met Wildebeest + Toxin + Trapped. Dit weekend zonder Wildebeest en met Zei's gespeeld.Zarhrezz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:22:
[...]
Wat betreft goed bezig zijn...als het idee is "even snel wat trials" en je haalt 50...de 50 als volgende in de pillar proppenIk was de enige die niet minimaal een keer naar town moest wegens red gear (ok, wellicht ben ik te defensive gespect
). We hebben 'em wel afgemaakt voor de upgrades, maar laten we het erop houden dat de tijd niet zo goed was.
Had het vermoeden dat ik qua regen te veel zou inleveren om in leven te blijven... maar dat viel echt enorm mee.
G.rift 52 gedaan met 4 man en slechts 1x dood gegaan (lag spike / framedrop... gamefreeze.. wat het ook was.. alles stond even stil
De damage boost is zeer welkom en overleven was geen probleem, binnenkort eens proberen in een solo push op 54 (heb al 25 keys klaarliggen).
Ben bang dat T10 naar g.rift 70 iets te extreem is (uitgaande dat T6 nog steeds g.rift 25 is). Maar iets meer in de buurt van G.rift 50 zou voor veel mensen al 'uitdagend' genoeg zijn denk ik zo.Zarhrezz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:27:
[...]
Het is inderdaad te hopen dat ze T10 schalen rond de tier 70. Voor sommige classes / builds levert 2.3 (met de kennis van nu) meer dan +100% DPS op. Als die nu zo'n tier 50 halen, zou T10 schalen naar tier 40 inderdaad zinloos zijn als het gaat om Adventure mode weer wat uitdagend te maken.
Dat is nog steeds mogelijk. De hoogste diff is nu T6 en de meeste spelers hebben het niveau bereikt dat dit niets meer voorstelt. Ook je huidige gear is vrij zwak nu, de nieuwe set items zijn gewoon zoveel beter. Gewoon lekker spelen, Lv 70/Act V halen en dan in adventure mode farmen voor nieuwe set items.Sir_Hendro schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:38:
Ik heb D3 nu sinds release van RoS niet meer gespeeld. Echter vandaag de expansion gekocht. Er schijnt heel veel veranderd te zijn en is mijn build en gear niks meer. Alles werkt ook nu compleet anders.
Wat ik dus merk is dat mobs nu meer schalen op basis van jouw level en een beetje op basis van difficulty. Kan je nog steeds overpowered worden of blijven mobs altijd op jouw niveau mee schalen? Ik had namelijk mijn stash vol met de beste items en kon een hele party van 1 naar 60 racen in no-time omdat ik alles kon one-shotten met mijn level gear. Is dat nog steeds mogelijk met nieuwe items? (ik ga er vanuit dat mijn huidige gear nu afval is geworden).
Bij deze een "quick guide", ik zie in ieder geval dat ik gisteren nog wat verkeerde items had
Active Skills
•Way of the Hundred Fists - Assimilation
•Exploding Palm - Impending Doom
•Blinding Flash - Faith in the Light
•Mystic Ally - Fire Ally
•Inner Sanctuary - Forbidden Palace
•Mantra of Conviction - Overawe
Passive Skills
•Mythic Rhythm
•Determination
•Relentless Assault
•Combination Strike
(met andere woorden, glass cannon).
En qua items:
Focus + Restraint ringen.
4 items SWK (gloves, shoulders, helm en amulet).
2 items Inna (Broek + Belt).
Crudest boots
Tyreals Might chest (voor de +20 % dmg to demons, bijna alles in de trials zijn namelijk demons op 1 a 2 monsters na).
Utar's Roar (craftable, 20 % cold)
Fist of Azz (90+ EP dmg).
Op de helm en boots +15 % EP rollen.
Rest van de items is dmg stacken.
Focus & Restraint met +dmg, crit, crit dmg.
Attack speed is nutteloos
Gems: Zei's, Trapped en Iceblink (Season only) of ipv Iceblink kan je Toxin / Taeguk of Gogok nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 29-06-2015 11:51 ]
Zei's op een monk? Je valt toch voornamelijk melee aan en zei's is bedoelt om afstand te houden, of mis ik hier iets?Sabrac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:50:
@Temp, we hadden het gisteren nog over de EP monk voor trials..
Bij deze een "quick guide", ik zie in ieder geval dat ik gisteren nog wat verkeerde items had
Gems: Zei's, Trapped en Iceblink (Season only) of ipv Iceblink kan je Toxin / Taeguk of Gogok nemen.
Het is een build speciaal voor trials... je rent weg zodat de demons hunters / wizards de exploding palms kunnen triggeren..Neles7 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:53:
[...]
Zei's op een monk? Je valt toch voornamelijk melee aan en zei's is bedoelt om afstand te houden, of mis ik hier iets?
Bijna alle damage boosts snapshotten in de EP. De Zei's bonus is een van de weinigen die update als je wegloopt
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 29-06-2015 11:58 ]
Gisteren deed ik heel even mee met Temp, 4th en Laryx in trials.. had toen nog wel een verkeerde build / zwakkere items en daarmee werd inderdaad 60/61 gehaald. Mocht ik nu de juiste spec nemen en mijn season items hebben (40-50% meer dmg) dan is 63+ zeker te doen.Grin schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:56:
EP monk kan je idd heel goed gebruiken voor trials, wij halen er constant 62 mee met uitschieters naar 63. Monk, crus, LDH en wiz, twee LDH's kan natuurlijk ook, daarmee is ook zeker 63 te halen. WD ipv monk is ook een optie maar het is absoluut van belang om je DPS chars echt full dmg te zetten, dus geen Awareness/Unstable skill's voor trials, geen elite dmg items, etc etc Thoughness == missen van een dmg stat == killing voor een goede trial.
Moet wel zeggen, zelf met de zwakkere build zag ik al 12 miljard palms... ben benieuwd hoeveel hoger het kan
[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 29-06-2015 12:03 ]
Oke ik zal na 70 die adventure mode eens uitproberen. Moet wel nog even wachten tot woensdag tot mijn nieuwe SSD binnenkomt want vroeger liep D3 niet lekker van een normale hdd. Als je van Floor 1 naar Floor 2 ging moest je lang wachten terwijl met een SSD je instantly verder kon spelen. Ik zou opzich wel alvast non-hardcore kunnen spelen en wennen aan de nieuwe gameplay features.Neles7 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:44:
[...]
Dat is nog steeds mogelijk. De hoogste diff is nu T6 en de meeste spelers hebben het niveau bereikt dat dit niets meer voorstelt. Ook je huidige gear is vrij zwak nu, de nieuwe set items zijn gewoon zoveel beter. Gewoon lekker spelen, Lv 70/Act V halen en dan in adventure mode farmen voor nieuwe set items.
Kan ik tevens D3 nu installeren op een normale hdd en dan woensdag probleemloos de folder cut / paste naar de SSD doen of moet ik hem opnieuw installeren?
Dat wil ik ook wel zienSabrac schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:02:
[...]
Gisteren deed ik heel even mee met Temp, 4th en Laryx in trials.. had toen nog wel een verkeerde build / zwakkere items en daarmee werd inderdaad 60/61 gehaald. Mocht ik nu de juiste spec nemen en mijn season items hebben (40-50% meer dmg) dan is 63+ zeker te doen.
Moet wel zeggen, zelf met de zwakkere build zag ik al 12 miljard palms... ben benieuwd hoeveel hoger het kan
@Sabrac nog bedankt voor me laten mee leachen op Season van het weekend echt belachelijk hoe goed het gaat met paragon 260 even een 52 mee lopen op een zdps WD. In 10 uur tijd gewoon een SMK, full blackthorn, xephirian en zodiac (thx nog voor deze) mis alleen nog een RORG.
Zou ik zeker doen even spelen om te wennen. Speel hier gewoon op een HDD en 0,0 vertragingen met het laden, gaat gewoon snel. Verder is adventure-mode pas beschikbaar nadat je malthael hebt verslagen. Je kunt level 70 al eerder bereiken.Sir_Hendro schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:14:
[...]
Oke ik zal na 70 die adventure mode eens uitproberen. Moet wel nog even wachten tot woensdag tot mijn nieuwe SSD binnenkomt want vroeger liep D3 niet lekker van een normale hdd. Als je van Floor 1 naar Floor 2 ging moest je lang wachten terwijl met een SSD je instantly verder kon spelen. Ik zou opzich wel alvast non-hardcore kunnen spelen en wennen aan de nieuwe gameplay features.
Kan ik tevens D3 nu installeren op een normale hdd en dan woensdag probleemloos de folder cut / paste naar de SSD doen of moet ik hem opnieuw installeren?
Ik weet niet of je de folder zo kunt verplaatsen, maar het installeren duurt toch niet zo heel lang? Dat is mijn ervaring i.i.g.
Wat is de beste manier om dit op te vangen?
Daarnaast merk ik dat ik met mijn WW barb eigenlijk weinig toe kom aan het gebruiken van Rend. Wat zou een goede vervanger zijn?
Beeromaniac
Ik heb Diablo 3 vorige week op een SSD gezet (daarvoor op een 8 jaar oude HDD) en merk zo goed als geen verschil in laadtijden. Het spel start natuurlijk wel veel veel sneller op en een game joinen gaat wat sneller, maar laadtijden tussen maps waren en zijn nog steeds rond de 2 seconden. Zou me er dus niet te druk om maken.Sir_Hendro schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:14:
[...]
Oke ik zal na 70 die adventure mode eens uitproberen. Moet wel nog even wachten tot woensdag tot mijn nieuwe SSD binnenkomt want vroeger liep D3 niet lekker van een normale hdd. Als je van Floor 1 naar Floor 2 ging moest je lang wachten terwijl met een SSD je instantly verder kon spelen. Ik zou opzich wel alvast non-hardcore kunnen spelen en wennen aan de nieuwe gameplay features.
De eerste die ik vind van een drop in 522 para levels.. (grift boss)
De gene welke ik had kreeg ik op de eerste stack shards welke ik aan weapons uitgaf...
Kijken hoelang het duurt voor een Ancient DoD
Al een kleine verbetering gemaakt qua grift van 46 naar 47 met meer als 4min over dus daar zit nog ruimte
https://eu.battle.net/d3/en/profile/Cyggie-2622/hero/91355809
Moeilijk te zeggen, welke skills en passives gebruik je nu?Thompson schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:50:
Ok na wat wisselen qua skills/items etc kan ik nu qua damage een hogere Grift aan (45 was m'n max, qua damage moet 48 nu denk ik wel lukken). Probleem is nu vooral de 1-hits. Veel mobs die tegelijk hitten en vooral de rift guardian.
Wat is de beste manier om dit op te vangen?
Daarnaast merk ik dat ik met mijn WW barb eigenlijk weinig toe kom aan het gebruiken van Rend. Wat zou een goede vervanger zijn?
Heb daar ook veel mee geëxperimenteerd, maar Rend blijft toch wel DE skill bij uitstek, mede omdat ik dan nog 10% extra damage doe. (frost rune)
Cut / paste gaat niet zomaar. Er zitten in je registry referenties naar de locatie, o.a. voor de uninstaller en waarschijnlijk zal de auto-updater van Bliz ook niet werken als je zomaar de folder cut / paste.Sir_Hendro schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:14:
Als je de SSD naast de HDD gaat gebruiken zou ik een re-install doen. Het zou zomaar kunnen zijn dat je settings intact blijven (die hangen doorgaans in de ProgramData of Users\<jij>\.
Ik ben destijds helemaal overgestapt van HDD naar SSD en wat ik gedaan heb:
- Windows backup (disk image) op externe HDD
- Oude HDD loskoppelen, nieuwe SSD koppelen
- Booten vanaf Windows DVD en kiezen voor restore image op de SSD
Waar je wel rekening mee moet houden is dat in een disk image de door Windows gegenereerde HD GUID wordt overgenomen. Als je beide disks dus koppelt, zal je systeem niet booten (disk conflict...Windows ziet twee identieke schijven en dat vind die niet leuk). Dit is op te lossen door te zorgen dat je HDDs hot-pluggable zijn en dan te booten van je SSD en daarna je HDD in te pluggen. In disk management kun je dan het conflict op laten lossen. Vervolgens kun je de oude HDD formatten zodat je 'em als storage disk kan gebruiken.
Image zal hem niet worden omdat het om een extra schijf erbij gaat en niet ter vervanging van een bestaande. Ik heb nu 1x ssd en 5x hdd waarvan 1 defect is. Deze defecte hdd gaat eruit en een tweede ssd komt erin. De bestaande ssd blijft dan voor Windows en programma's de nieuwe ssd vooral voor games.
rend verbruikt veel fury en is dus goed om de timers te resetten. Je kunt natuurlijk overpower gebruiken voor meer DPS of Ignoe pain voor toughness.3xNix schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Moeilijk te zeggen, welke skills en passives gebruik je nu?
Heb daar ook veel mee geëxperimenteerd, maar Rend blijft toch wel DE skill bij uitstek, mede omdat ik dan nog 10% extra damage doe. (frost rune)
Of sprint zelf
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Klopt. Ik zie ook niet in waarom je copy/paste zou willen doen (tenzij je op het platteland woont waar alleen een 8mbit ADSL lijntje ligt). Diablo is met hedendaagse verbindingen zo snel geïnstalleerd (zeker "playable" is snel bereikt, geloof na 4GB al). Ik zou altijd voor een reinstall gaan ipv copy/paste.Zarhrezz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:41:
[...]
Cut / paste gaat niet zomaar. Er zitten in je registry referenties naar de locatie, o.a. voor de uninstaller en waarschijnlijk zal de auto-updater van Bliz ook niet werken als je zomaar de folder cut / paste.
Dan iets heel anders: mensen vanavond zin om non-season "lage" griftjes te runnen (35-45)?
[ Voor 6% gewijzigd door adamvansanten op 29-06-2015 17:16 ]
Ik ben altijd wel in. Ik ben vanavond wel online, al weet ik niet hoelaat precies.adamvansanten schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:15:
Dan iets heel anders: mensen vanavond zin om non-season "lage" griftjes te runnen (35-45)?
sure, ben zo onlineadamvansanten schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:15:
[...]
edit
Sabrac wijst me net op het Non Season gedeelte van je post
wordt em dus niet voor mij, heb niet echt 40+ characters
[ Voor 21% gewijzigd door TepelStreeltje op 29-06-2015 20:07 ]
Battle.net Spud#2543
Rond 20:00 ben ik ook online
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Euh ja dat was wel handig geweest om dat te vermelden.3xNix schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Moeilijk te zeggen, welke skills en passives gebruik je nu?
BK Set.
Run nu full waste met een CoE en Unity.
Witching hour belt.
Pain Enhancer, Teaguk, BotT
Passives; Weapon Master, Berserker Rage, Ruthless, Rampage.
2 shouts, berseker, rend, whirlwind en gebruik nu Overpower met de 8% crit rune erbij.
Kan de belt wel wisselen naar Pride of Cassius en dan Ignore Pain nemen ipv overpower maar dat heeft maar 50% uptime ofzo, dat is niet genoeg om die vervelende 1-hits op te vangen. En dan raak ik toch een aanzienlijk deel damage kwijt.
Zou eventueel ook nog Pain Enhancer gem kunnen wisselen voor Esoteric oid?
Beeromaniac
Met BK gebruik in F/R, voor hogere GR vaak 6w/4IK. Maar ben ban ik dat nu sowieso een ancient weapon nog heb verder te kunnen (2e ancient BK of IK BB).
Esoteric klinkt ook erg interessant, ben benieuwd naar de resultaten.
Amulet: Eye of Etlicht (30-35 % minder ranged dmg).Phuncz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:03:
Over een paar maandjes kan je met de cube weer wat toughness stacken, maar nu ik erover nadenk zijn er eigenlijk weinig goede armor/weapon/jewelry die je toelaten veel te stacken. Buiten een Unity en immunity-amu kom ik op niet veel goede ideëen die véél minder nuttig zijn dan de damage items. Veel van de effectieve toughness zit in sets (Blackthorne's, Aughild's bv.), gems of skill passives. Of vergeet ik nu veel items ?
Belt: String of Ears (25-30 % minder melee dmg).
Beide erg goede alternatieven met minimal damage loss
Gisteren nog een klein beetje gespeeld.. wel weer 2 levels gehaald. Even weer op mn wizard gespeeld. Tijdje als double wizard + barb, later kwam er een barb bij en 2-3 runs later ging de 1e barb weer weg.
Ach ja, trash ging snel met double bubble wizard en dubble barb. Guardian / Elites daarentegen duurde even
Ah correct, dat zijn al interessante items voor de cube bij gebrek aan toughness. Alhoewel het bij Eye of Etlich misschien discutabel wordt of een immunity amulet of een Unity geen betere keuze wordt. Met twee immunities kan je namelijk véél damage 100% neutraliseren, zeker als ranged class.Sabrac schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:44:
Amulet: Eye of Etlicht (30-35 % minder ranged dmg).
Belt: String of Ears (25-30 % minder melee dmg).
Aan deze items heb je niets in de cube, het effect is namelijk niet legendaryPhuncz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:11:
[...]
Ah correct, dat zijn al interessante items voor de cube bij gebrek aan toughness. Alhoewel het bij Eye of Etlich misschien discutabel wordt of een immunity amulet of een Unity geen betere keuze wordt. Met twee immunities kan je namelijk véél damage 100% neutraliseren, zeker als ranged class.
Maar je kan ze wel dragen met een andere toughness items in de chest, voor nog meer toughness.
[ Voor 8% gewijzigd door Sabrac op 30-06-2015 09:14 ]

T10 valt me een beetje tegen als je een beetje gear hebt kan je dat al gewoon nu farmen
Dps van de monsters gaat ook erg naar beneden maar nog niets gezien of ze jailer en andere 1 shot mechanic's gaan aanpassen. Zonder perma cc worden dat toch echt grote problemen.
Als ik dit dus goed lees... als je nu g.rift 50 kan clearen, dan zal dat in patch 2.3 ongeveer g.rift 60 zijn? hmm jammer die inflatieTemp2264 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:14:
Net deze gevonden let op datamined dus kan elk moment veranderen
..
T10 valt me een beetje tegen als je een beetje gear hebt kan je dat al gewoon nu farmen
Dps van de monsters gaat ook erg naar beneden maar nog niets gezien of ze jailer en andere 1 shot mechanic's gaan aanpassen. Zonder perma cc worden dat toch echt grote problemen.
Denk dat Esoteric wel zal helpen, en een amu zoals Mara's Kaleidoscope of een goeie hellfire amu.Thompson schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:02:
[...]
Euh ja dat was wel handig geweest om dat te vermelden.
BK Set.
Run nu full waste met een CoE en Unity.
Witching hour belt.
Pain Enhancer, Teaguk, BotT
Passives; Weapon Master, Berserker Rage, Ruthless, Rampage.
2 shouts, berseker, rend, whirlwind en gebruik nu Overpower met de 8% crit rune erbij.
Kan de belt wel wisselen naar Pride of Cassius en dan Ignore Pain nemen ipv overpower maar dat heeft maar 50% uptime ofzo, dat is niet genoeg om die vervelende 1-hits op te vangen. En dan raak ik toch een aanzienlijk deel damage kwijt.
Zou eventueel ook nog Pain Enhancer gem kunnen wisselen voor Esoteric oid?
Rend lijkt me overbodig als je geen 4IK loopt.
Denk ook aan life per rage spend... dat kan echt waanzinnig healen zonder dat je iets raakt.
Heal je terwijl je weg whirlt
Wat ik ook zeg het is een datamine (geen idee hoe betrouwbaar) kan allemaal nog veranderen.Sabrac schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:16:
[...]
Als ik dit dus goed lees... als je nu g.rift 50 kan clearen, dan zal dat in patch 2.3 ongeveer g.rift 60 zijn? hmm jammer die inflatie
Hou er ook rekening mee dat ze de monsters en/of de RG gaan veranderen zodat je meer tijd met de monsters bezig bent en minder met de RG. Dus dat betekent niet dat als je nu 50 kan doen dat je 60 kan doen na de patch
Ge-one-hit worden in bounties of rifts is niet-optimaal, dan ga je beter een difficulty lager. Als ze 100x (of zoiets) meer damage doen dan op T6 bv. dan zullen weinig mensen T10 optimaal kunnen lopen zonder de juiste combo van damage prevention en/of immunity.Sabrac schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:16:
[...]
Als ik dit dus goed lees... als je nu g.rift 50 kan clearen, dan zal dat in patch 2.3 ongeveer g.rift 60 zijn? hmm jammer die inflatie
We vinden sterven in GR's minder erg, want die one-shots horen erbij. Als de support char neer ligt, sterft het hele team ook meteen. Maar op NR's (Nephalem Rifts) wordt al minder gericht en gefocused gespeeld, waardoor het een zeer moeilijke taak wordt.
Zoals het nu lijkt doen ze 10x zoveel damage, tjah, tijd van glass cannon is over. Eindelijk moet men wat toughness halen zonder de perma cc. Ik vind het heerlijk, misschien eindelijk eens plek voor andere damage dealers dan DH's in parties. Ook al zou T10 net zo moeilijk worden als G.rift 45 nu, dan nog vliegen er genoeg mensen hard doorheen. M'n monk zal er in ieder geval geen moeite mee hebbenPhuncz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:23:
[...]
Ge-one-hit worden in bounties of rifts is niet-optimaal, dan ga je beter een difficulty lager. Als ze 100x (of zoiets) meer damage doen dan op T6 bv. dan zullen weinig mensen T10 optimaal kunnen lopen zonder de juiste combo van damage prevention en/of immunity.
We vinden sterven in GR's minder erg, want die one-shots horen erbij. Als de support char neer ligt, sterft het hele team ook meteen. Maar op NR's (Nephalem Rifts) wordt al minder gericht en gefocused gespeeld, waardoor het een zeer moeilijke taak wordt.
Beeromaniac
Vooral omdat permanent cc straks niet meer mogelijk is en alle hoge clears nu extreem afhankelijk zijn hiervan.Thompson schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:31:
Ik vind het aanpassen van het Grift niveau ook niet echt een succes. Je wordt al vele male sterker doordat je er meer legendary powers bijkrijgt, waarom dan ook nog die niveau aanpassing?
Dit topic is gesloten.