schaapiej schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:14:
Ik snap dat het een piek is omdat de PTR niet online is, maar een wachtrij van 9 uur hoeft naar mijn idee niet meer tegenwoordig. Zelf speel ik de PTR verder niet omdat ik het zonde vind dat je progress 'voor niets' is. Uiteraard wel voor het testen maar dat laat ik wel aan andere over!

Tja, ik zie wel in waarom Bliz geen geld uitgeeft om die paar dagen per jaar de queues te voorkomen. Het verbaasd mij elke keer weer hoeveel mensen er op PTR inloggen vanwege de drop buff...dus puur en alleen om grote stapels loot te zien droppen. Ze testen niets, loggen niet meer in zodra buff eindigd en in sommige gevallen nog rants en rage-quits als ze erachter komen dat de loot niet mee mogen nemen naar live
Ik speel PTR inderdaad om te testen, om te zien of bepaalde ideeën werken of niet. Dit zijn nog wel eens ideeën waarbij je goeie items tegen hoge kosten gaat rerollen, dat doe je toch niet zo snel op live. Nu met de cube is het ook nog eens het destroyen van items. Voordat je je enige Serpent Sparkler / Kridershot / etc. in die cube mikt wil je toch even zeker weten dat je theory-crafted idee echt werkt...
Daarnaast geeft het ruimte voor general feedback; ik heb ook de missende buff icon voor Broken Promises nog maar eens gemeld (veel zichtbaarder in PTR feedback dan in general tijdens live) en het gebrek aan competitive jewelry aangekaart (Bastion wordt nu voor elke build haalbaar vanwege RoRG in cube...ik zou niet weten welke combinatie van jewelry beter gaat zijn dan Bastion). Wat me bijvoorbeeld een goed idee lijkt is om veel van de nieuwe belt / bracer legendary powers op een ring te gooien. Bastion is dan goed voor general setups, alternatieve ringen voor specifieke builds.
En je komt er sneller achter dat bepaalde coole ideeën niet doorgaan. De Buriza pierce is DH only, dus helaas geen extra pierce op Magic Missiles

Sabrac schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:33:
Gisteren veel PTR streams bekeken door die wachttijden. Uiteindelijk qua monk veel geleerd.
Zoals het nu is:
Exploding Palm + SSS set heeft ongeveer g.rift 60 als limiet.
Huidige Dashing Strike set heeft ongeveer g.rift 70 als limiet.
Monk is op het moment de enige class die g.rift 70 haalt solo, barbs halen 65/66 en andere classes komen tot 60.
Dit zal waarschijnlijk betekenen dat de barbs / monks zwakker worden gemaakt om bij de 60 van de andere classes in de buurt te komen of de andere classes worden versterkt.
In het laatste geval zal ook de SSS / EP set sterker moeten worden.
Ik kijk geen streams enzo, maar het verbaasd me wel dat SSS niet zo hoog komt...gezien de items die gestackt kunnen worden zou ik die juist erg sterk verwachten (full dmg op elke strike, EP application + detonation...het effect van de extra strikes fist weten we pas later).
Dat bestaande builds beter gaan performen is wel logisch, je geeft 3 gratis slots...het is de vraag welke setup daar het meest van profiteert. Vaak zie je ook pas in de loop van PTR (na een paar weken) een nieuwe setup bovendrijven die alles overstijgt. Ik heb helaas nog niet kunnen kijken hoeveel sterker m'n Talsere wordt; door een gebugde quest geen A5 stash dus geen mats om te extracten. Daarnaast heb ik kennelijk ook geen Serpent Sparkler bewaard...niet handig, maar goed op te vangen door K te spammen en de gele wands in de cube te mikken voor een potentiële Sparkler (vooralsnog niet, maar het is goedkoop zat).
Vyr + Chantodo heb ik nu ook compleet dus daar zou ik mee kunnen gaan testen (de feature om een set item in de cube te mikken voor random roll naar ander item in die set is ook handig). Ik denk dat ik dat echter pas ga doen als ze S3 beëindigd hebben zodat het met Zodiak kan, die zal noodzakelijk zijn om de Archon CD te reduceren. Bottom line met die set is dat je damage zonder stacks verwaarloosbaar is. De 2e power van Chantodo's vind ik vaag omschreven, dus daar moet ik eerst een gevoel bij krijgen. Ik speel wel met het idee om een alternatieve ability voor de 6-set van Vyr te posten:
- Gain a 400% bonus to all damage while Archon is on cooldown
Het idee daarbij is om wel voldoende damage te kunnen doen om de downtime door te kunnen komen, zonder dat het zo hoog is dat je liever op CD zit dan in Archon.
[
Voor 38% gewijzigd door
Zarhrezz op 02-07-2015 11:00
. Reden: Merge van reacties ]