De voornaamste reden is inderdaad dat blizzard niet wil dat je 'achteruit' gaat qua G.rifts, dit zou namelijk niet 'eerlijk' zijn. Als teams nu met perma cc g.rift 74 kunnen halen, moeten ze ook g.rift 74 halen zonder perma cc. Dus als je de g.rifts makkelijker maakt en tegelijkertijd perma cc weghaald is de kans aanwezig dat 4 man parties inderdaad 74 gaan halen.

Solo zou het eerder inhouden dat je ineens een grote sprong kan maken qua hoogste g.rift en ik denk ook dat het verschil tussen solo en 4 man pushes minder extreem zal zijn (op het moment 10 levels verschil, zal denk ik later misschien 4 of 5 levels verschil zijn).

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05

Thompson

Beeromaniac

Nephalem schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:01:
[...]

Vooral omdat permanent cc straks niet meer mogelijk is en alle hoge clears nu extreem afhankelijk zijn hiervan.
Ah dat heb ik gemist. Passen ze skills aan of zetten ze er gewoon een soort van cap op?

Beeromaniac

Sabrac schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:03:
Solo zou het eerder inhouden dat je ineens een grote sprong kan maken qua hoogste g.rift en ik denk ook dat het verschil tussen solo en 4 man pushes minder extreem zal zijn (op het moment 10 levels verschil, zal denk ik later misschien 4 of 5 levels verschil zijn).
De sprong die ik maakte op Wiz in de loop van 2.2 is zo'n 15-20 tiers (boing Tal bonus). Als ik kijk naar hoogste clear 2.1 vs 2.2 over alle classes is het zo'n 6 tiers...dat kan nog wel een paar tiers hoger als ik serieus solo pushes ga doen.

Nu dat alle classes redelijk vergelijkbaar scoren op de solo boards (59-62 min/max van US en EU) verwacht ik minder grote sprongen te zien dan met de introductie van 2.2. Pre-2.2 hadden een aantal classes gewoon geen builds / setups die competitive waren op solo greaters. Nu doet elke class wel mee. Er zullen door de nieuwe sets wat nieuwe setups bij komen, maar die zullen in lijn zijn met wat er nu al is.

Waar Bliz wel op zal mikken is inderdaad dat de highest clear met je huidige karakters niet lager zal zijn (voor het gevoel en voor de shards cap).

<GOT> Zarhrezz#2885

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:33
Thompson schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Ah dat heb ik gemist. Passen ze skills aan of zetten ze er gewoon een soort van cap op?
Geen aanpassing van skills hoe ze het gaan doen weten we nog niet geruchten gaan dat morgen de PTR uit komt. Dan weten we meer als zdps WD ben ik ook erg benieuwd hoe ze het gaan doen.

<SG>Temp2264

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:25

3xNix

golfr in hart en nieren

Zal wel via diminishing returns gaan, zoals bij andere Bliz games.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

FireDrunk

BBG'er
Dat denk ik ook, er is nu bij veel skills een max aan de diminishing return. Zoals blind van de crus blind altijd minimaal 0.8 seconde ofzo. Kan goed zijn dat dat terug gaat naar 0.

Even niets...

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Natalya's set met focus en restraint. Ik haal nu makkelijk GR40. en ben van Plvl 410 naar 414 gegaan dit weekend. Ik weet alleen niet goed welke gems erbij passen.

Ik heb nu gogok, bane of the trapped en dan de poisson afgewisseld met bane of the powerful, maar die laatste lijken me allebei niet zo te helpen. Ik hoop ook dat ik weer eens een Natalya's Slayer krijg als drop, want ik heb nog een cube om er op los te laten, zal wat extra damage opleveren hoop ik.

Welke Gems zijn voor de trails en welke voor de GR het beste?

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:15
EnzoMatrix schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:45:
Natalya's set met focus en restraint. Ik haal nu makkelijk GR40. en ben van Plvl 410 naar 414 gegaan dit weekend. Ik weet alleen niet goed welke gems erbij passen.

Ik heb nu gogok, bane of the trapped en dan de poisson afgewisseld met bane of the powerful, maar die laatste lijken me allebei niet zo te helpen. Ik hoop ook dat ik weer eens een Natalya's Slayer krijg als drop, want ik heb nog een cube om er op los te laten, zal wat extra damage opleveren hoop ik.

Welke Gems zijn voor de trails en welke voor de GR het beste?
Rare combo van gems. Een DH is vooral van afstand aanvallen en dan is Zei's heel handig. Wellicht heb je iets aan deze guide. Top Nataly GR guide op Diablofans :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Ja, Zeis af en toe, maar met strafe merk ik gewoon dat je altijd ergens in terecht komt. je muis pointer staat toch op waar je richt, dus ik ga altijd richting de pack. en het vervelende is, als ik de bombardement wil spammen dan klik ik altijd op een pack, en dan geeft ie doodleuk de healthbar weer, maar de skill komt niet :D dat is irritant. Dus vaak klik ik dan naast zo'n pack, en als die dan een sprongetje of 2 maakt, is de damage op een andere plek als de pack.

De gogok zie ik wel werken, de dmg en armor gaan omhoog, en de BOTT, tja, die heeft toch als prefix dat als ze neerkomen ze extra damage hebben? Dus iedere keer als ik zo'n beast trigger met de belt en ze maken een sprongetje komt er wat damage bij. En die poison, dat is alles wat je raakt 10% extra dmg. Ik dacht dat ik er redelijk over na had gedacht :) Maar misschien kan het anders, dat denk ik wel, aangezien ik pas nu net GR40 haal.

....kan zijn dat ik wat skills van gems door elkaar haal, maar ik zit hier op het netwerk op het werk, dus kan niks nazoeken.

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• Neles7
Dan wordt het lastig ja. BoT triggerd zichzelf als je inderdaad dicht bij de mobs komt. Dus dat is automatisch gratis dmg. Verder spendeer je constant hatred dus is volgens die guide taegeuk ook aanbevolen gem naast zei's. Anders moet je thuis de link maar eens doornemen, ik heb te weinig kennis van nats om je goed te helpen.

• barudi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-01 16:23

barudi

<GoT> Barudi#1806

Gisteren een aantal leuke grift runs gedaan op season met barb (samen met Sabrac). Ondanks ik niets zag door de bubbles en hydra's van 2 wizs op gr54 ging ik niet vaak dood :)
Daarna ben ik op NS verder gegaan met m'n shieldbash crus met iemand van SG gr44 daarna paar gr50's, dat ging echt lekker met crits van 3-5b en af en toe 12-15b door coe denk ik xD.

Vanavond ga ik solo leaderboard pushen met mn crus 50-51 moet te doen zijn met mn ancient furnace :D we gaan t zien

D3 BattleTag Barudi#1806

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:56
Ptr 2.3 lijkt online te zijn als ik Diablofans.com begrijp.
Patchnotes beloven veel goeds. :)

• Neles7
Vanavond lekker gezellig riften met wat mede-tweakers. Daarnaast solo me persoonlijk record weer iets verbeterd, Grift 43 clear :) Op naar de 44!

Henkje.doc schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:22:
Ptr 2.3 lijkt online te zijn als ik Diablofans.com begrijp.
Patchnotes beloven veel goeds. :)
Inderdaad online, queues als gebruikelijk. Patch notes staan hier

Ik heb even een stukje T2 story in A5 gedaan (de 9 seconde wachttijd is dan maar iets van 5-10 min) en de Vyr helm al gevonden...die ziet er in ieder geval tof uit. Jammer alleen dat ik alle Chantodo's meuk in het verleden getrashed heb...

<GOT> Zarhrezz#2885

• stingray2012
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03 16:36

stingray2012

<GoT>Stingray

PTR is online. Helaas wil iedereen erin en heeft Blizzie een server beschikbaar gesteld. Wachttijd is al opgelopen van 1.5 uur op de lage tiers tot 3 uur op tier 7 en hoger :( . Moet niet gekker worden |:( .
Sla ook deze maar weer over :o

Battle.net tag

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 14:32

adamvansanten

Appletje voor de dorst

barudi schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:46:
Gisteren een aantal leuke grift runs gedaan op season met barb (samen met Sabrac). Ondanks ik niets zag door de bubbles en hydra's van 2 wizs op gr54 ging ik niet vaak dood :)
Daarna ben ik op NS verder gegaan met m'n shieldbash crus met iemand van SG gr44 daarna paar gr50's, dat ging echt lekker met crits van 3-5b en af en toe 12-15b door coe denk ik xD.

Vanavond ga ik solo leaderboard pushen met mn crus 50-51 moet te doen zijn met mn ancient furnace :D we gaan t zien
Die NS was ik ;) Ging inderdaad lekker samen, met de pull monk aan mijn kant! Wat mij betreft snel weer, maar ik moet vanavond even Tomb Raider afmaken (beter laat dan nooit).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Holy fuck dit is interessant:
Upgrade Rare Item: Upgrades the quality of a level 70 Rare item to Legendary. This item will roll as a randomized Legendary that shares that item's equipment type.
Als het zo werkt dat als je een zelfde legendary krijgt als het slot kan dat echt leuk worden. Lekker amu's upgraden of handcrossbows oid. :D

En nieuw BiS boog voor UE builds:
Yang's Recurve

New Legendary Bow
Multishot attacks 40% faster
Rolls with +30-40% Resource Cost Reduction

[Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 01-07-2015 08:53]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Angeloonie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:48:
Holy fuck dit is interessant:
[...]
Als het zo werkt dat als je een zelfde legendary krijgt als het slot kan dat echt leuk worden. Lekker amu's upgraden of handcrossbows oid. :D
Die was me ook al opgevallen. Dit is inderdeed heel lucratief omdat je nog gerichter dan bij Kadala kan zoeken. Het is even afwachten hoe de kosten in de praktijk uitpakken, maar aangezien ik nog geen Aether Walker heb, zal ik dit zeker gaan doen.

De combinatie met reroll van een legendary is ook erg interessant. Eerst rares upgraden tot je de legendary hebt die je wil, dan die rerollen tot gewenste stats.

Uber-rarity wordt hiermee vervangen door gericht materials farmen.

<GOT> Zarhrezz#2885

stingray2012 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:12:
PTR is online. Helaas wil iedereen erin en heeft Blizzie een server beschikbaar gesteld. Wachttijd is al opgelopen van 1.5 uur op de lage tiers tot 3 uur op tier 7 en hoger :( . Moet niet gekker worden |:( .
Sla ook deze maar weer over :o
Zoals elke keer tijdens community buff. Gewoon even wachten tot die afgelopen is. Het is niet alsof je op T10 niet snel genoeg kan farmen, zeker in combinatie met de cube kan je ook zo wel aan de items komen die je wil testen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hellfire Amulet
Now rolls with a guaranteed socket
Dat maakt het misschien al iets interessanter.

Die nieuwe monk set lijkt me echt heerlijk. Seven Sided Strike is back :D

/edit: Zo nu heb ik ze helemaal gelezen. Veel (kleine) positieve veranderingen wat mij betreft.

[Voor 20% gewijzigd door Thompson op 01-07-2015 10:41]

Beeromaniac

Zarhrezz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Zoals elke keer tijdens community buff. Gewoon even wachten tot die afgelopen is. Het is niet alsof je op T10 niet snel genoeg kan farmen, zeker in combinatie met de cube kan je ook zo wel aan de items komen die je wil testen.
T10 is vergelijkbaar met GR45; de meesten van ons hadden al geen probleem om op dit niveau te speedfarmen, dus dat zal nu ook wel gaan.

Voordeel is wel je krijgt meer mats van de bounties op T10 dan op bijvoorbeeld T6, dus dat is een plus. Door de mats die je nodig hebt voor de KC (Kanai's Cube) - wordt het weer ouderwets bounties doen.

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 32GB - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 22:26
Vidra schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:52:
[...]

T10 is vergelijkbaar met GR45; de meesten van ons hadden al geen probleem om op dit niveau te speedfarmen, dus dat zal nu ook wel gaan.

Voordeel is wel je krijgt meer mats van de bounties op T10 dan op bijvoorbeeld T6, dus dat is een plus. Door de mats die je nodig hebt voor de KC (Kanai's Cube) - wordt het weer ouderwets bounties doen.
En ik liep al zover voor met aantal bounties van de mensen op TS.. :(

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aartss |

4th schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:27:
[...]

En ik liep al zover voor met aantal bounties van de mensen op TS.. :(
Heb je nu een reden om je favo bezigheid nog verder vorm te geven :*)

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 32GB - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 18:02
iemand nog een plekje over in ptr ?

thurantjee#2531 GoT clan member

• barudi

barudi

<GoT> Barudi#1806

Heb gisteren geluk gehad met de queue op PTR rond 22.30 kwam ik erin na +- 15minuten wachten. Heb de cube kunnen bemachtigen en daarna gelijk 'even' alle bounties gedaan op t7. Gr50 ging vervolgens soepel met de extra leg powers van furnace, orotz en leoric's crown (bugged) op mn ww barb.

Gaan mensen nog vanavond testen op de PTR dan kunnen we samen spelen (barudi#1806). Heb geen zin om solo alle bounties nogmaals te doen gaat veel sneller in een groepje :)

D3 BattleTag Barudi#1806

Wat gebeurt er eigenlijk als je al een Furnace aan hebt en je wilt ook de legendary power ervan? Stacked dat of kun je Furnace of de power niet equippen (afhankelijk van welke eerder aanwezig was)?

• barudi

barudi

<GoT> Barudi#1806

Angeloonie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:26:
Wat gebeurt er eigenlijk als je al een Furnace aan hebt en je wilt ook de legendary power ervan? Stacked dat of kun je Furnace of de power niet equippen (afhankelijk van welke eerder aanwezig was)?
Het stacked iig niet dus equippen is zinloos ;)

D3 BattleTag Barudi#1806

Zal dan wel de passive power versie (die is altijd max) activeren ipv de itempower. 2 actief was sowieso veels te OP geweest, maar vroeg het mij af of ze dit wel ondervangen hadden :+

[Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 01-07-2015 14:29]

Ik zit ook op PTR. Ik heb ook een GoT clan aangemaakt, thuran en barudi al toegevoegd. Laat maar weten als je ook wil worden toegevoegd.

<GOT> Zarhrezz#2885

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:58

SideShow

Administrator

Lees ik dat nu goed of zijn er weer een hele resem aan mats in het leven geroepen om de cube te voeden?

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46

sorcees

Atari 2600 woody

Hoe kom ik in de PTR?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:31
Als je de Battle.net cliënt opent staat er nu bij regio Europa. Daar kan je voor PTR kiezen. Als je die selecteert dan gaat hij vanzelf installeren.

Doe niet teveel moeite, ik zag net al een wachtrij van 9 uur.. :p hoe verwachten ze dat mensen de PTR kunnen testen als ze één server uit 1874 beschikbaar stellen?

<GoT>NightStalker

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben momenteel mijn eigen Diablo 3 aan het maken. Ik verwacht dat dat eerder klaar is dan het wachten op een plek op de PTR.
schaapiej schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:58:
Doe niet teveel moeite, ik zag net al een wachtrij van 9 uur.. :p hoe verwachten ze dat mensen de PTR kunnen testen als ze één server uit 1874 beschikbaar stellen?
Er zijn waarschijnlijk enkele hunderden zoal niet duizenden spelers aan het testen...het is alleen zo dat niet iedereen die zou willen testen dit kan doen. Maar dat maakt voor de test niet uit.

Even wachten tot buff weg is, dan kun je weer gewoon inloggen op PTR.

<GOT> Zarhrezz#2885

SideShow schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:21:
Lees ik dat nu goed of zijn er weer een hele resem aan mats in het leven geroepen om de cube te voeden?
Het valt wel mee...5 nieuwe mats. Aan de andere kant ben je af van de keys (zijn nu direct machines) en van de verschillende tier greater stones. Dus netto wat ruimtebesparing.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Zarhrezz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Er zijn waarschijnlijk enkele hunderden zoal niet duizenden spelers aan het testen...het is alleen zo dat niet iedereen die zou willen testen dit kan doen. Maar dat maakt voor de test niet uit.

Even wachten tot buff weg is, dan kun je weer gewoon inloggen op PTR.
Ik snap dat het een piek is omdat de PTR niet online is, maar een wachtrij van 9 uur hoeft naar mijn idee niet meer tegenwoordig. Zelf speel ik de PTR verder niet omdat ik het zonde vind dat je progress 'voor niets' is. Uiteraard wel voor het testen maar dat laat ik wel aan andere over! :p

<GoT>NightStalker

Gisteren veel PTR streams bekeken door die wachttijden. Uiteindelijk qua monk veel geleerd.

Zoals het nu is:

Exploding Palm + SSS set heeft ongeveer g.rift 60 als limiet.
Huidige Dashing Strike set heeft ongeveer g.rift 70 als limiet.

Monk is op het moment de enige class die g.rift 70 haalt solo, barbs halen 65/66 en andere classes komen tot 60.
Dit zal waarschijnlijk betekenen dat de barbs / monks zwakker worden gemaakt om bij de 60 van de andere classes in de buurt te komen of de andere classes worden versterkt.

In het laatste geval zal ook de SSS / EP set sterker moeten worden.

-------------

Daarnaast nog heel even gespeeld... was veel te warm. Wel paragon 747 gehaald en eindelijk een ancient saffron wrap gevonden (yey).
Nu alleen nog een ancient cindercoat met +physical, 3 sockets, dash, dex en 30 % reduction (ik weet.. ik vraag niet veel).

schaapiej schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:14:
Ik snap dat het een piek is omdat de PTR niet online is, maar een wachtrij van 9 uur hoeft naar mijn idee niet meer tegenwoordig. Zelf speel ik de PTR verder niet omdat ik het zonde vind dat je progress 'voor niets' is. Uiteraard wel voor het testen maar dat laat ik wel aan andere over! :p
Tja, ik zie wel in waarom Bliz geen geld uitgeeft om die paar dagen per jaar de queues te voorkomen. Het verbaasd mij elke keer weer hoeveel mensen er op PTR inloggen vanwege de drop buff...dus puur en alleen om grote stapels loot te zien droppen. Ze testen niets, loggen niet meer in zodra buff eindigd en in sommige gevallen nog rants en rage-quits als ze erachter komen dat de loot niet mee mogen nemen naar live :?

Ik speel PTR inderdaad om te testen, om te zien of bepaalde ideeën werken of niet. Dit zijn nog wel eens ideeën waarbij je goeie items tegen hoge kosten gaat rerollen, dat doe je toch niet zo snel op live. Nu met de cube is het ook nog eens het destroyen van items. Voordat je je enige Serpent Sparkler / Kridershot / etc. in die cube mikt wil je toch even zeker weten dat je theory-crafted idee echt werkt...

Daarnaast geeft het ruimte voor general feedback; ik heb ook de missende buff icon voor Broken Promises nog maar eens gemeld (veel zichtbaarder in PTR feedback dan in general tijdens live) en het gebrek aan competitive jewelry aangekaart (Bastion wordt nu voor elke build haalbaar vanwege RoRG in cube...ik zou niet weten welke combinatie van jewelry beter gaat zijn dan Bastion). Wat me bijvoorbeeld een goed idee lijkt is om veel van de nieuwe belt / bracer legendary powers op een ring te gooien. Bastion is dan goed voor general setups, alternatieve ringen voor specifieke builds.

En je komt er sneller achter dat bepaalde coole ideeën niet doorgaan. De Buriza pierce is DH only, dus helaas geen extra pierce op Magic Missiles :N
Sabrac schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:33:
Gisteren veel PTR streams bekeken door die wachttijden. Uiteindelijk qua monk veel geleerd.

Zoals het nu is:

Exploding Palm + SSS set heeft ongeveer g.rift 60 als limiet.
Huidige Dashing Strike set heeft ongeveer g.rift 70 als limiet.

Monk is op het moment de enige class die g.rift 70 haalt solo, barbs halen 65/66 en andere classes komen tot 60.
Dit zal waarschijnlijk betekenen dat de barbs / monks zwakker worden gemaakt om bij de 60 van de andere classes in de buurt te komen of de andere classes worden versterkt.

In het laatste geval zal ook de SSS / EP set sterker moeten worden.
Ik kijk geen streams enzo, maar het verbaasd me wel dat SSS niet zo hoog komt...gezien de items die gestackt kunnen worden zou ik die juist erg sterk verwachten (full dmg op elke strike, EP application + detonation...het effect van de extra strikes fist weten we pas later).

Dat bestaande builds beter gaan performen is wel logisch, je geeft 3 gratis slots...het is de vraag welke setup daar het meest van profiteert. Vaak zie je ook pas in de loop van PTR (na een paar weken) een nieuwe setup bovendrijven die alles overstijgt. Ik heb helaas nog niet kunnen kijken hoeveel sterker m'n Talsere wordt; door een gebugde quest geen A5 stash dus geen mats om te extracten. Daarnaast heb ik kennelijk ook geen Serpent Sparkler bewaard...niet handig, maar goed op te vangen door K te spammen en de gele wands in de cube te mikken voor een potentiële Sparkler (vooralsnog niet, maar het is goedkoop zat).

Vyr + Chantodo heb ik nu ook compleet dus daar zou ik mee kunnen gaan testen (de feature om een set item in de cube te mikken voor random roll naar ander item in die set is ook handig). Ik denk dat ik dat echter pas ga doen als ze S3 beëindigd hebben zodat het met Zodiak kan, die zal noodzakelijk zijn om de Archon CD te reduceren. Bottom line met die set is dat je damage zonder stacks verwaarloosbaar is. De 2e power van Chantodo's vind ik vaag omschreven, dus daar moet ik eerst een gevoel bij krijgen. Ik speel wel met het idee om een alternatieve ability voor de 6-set van Vyr te posten:
  • Gain a 400% bonus to all damage while Archon is on cooldown
Het idee daarbij is om wel voldoende damage te kunnen doen om de downtime door te kunnen komen, zonder dat het zo hoog is dat je liever op CD zit dan in Archon.

[Voor 38% gewijzigd door Zarhrezz op 02-07-2015 11:00. Reden: Merge van reacties]

<GOT> Zarhrezz#2885

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 20:57
Zarhrezz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:13:
Ik zit ook op PTR. Ik heb ook een GoT clan aangemaakt, thuran en barudi al toegevoegd. Laat maar weten als je ook wil worden toegevoegd.
Heel graag, ik kom er alleen niet in.

Enige manier hoe ik uit die klere queue kom? Bij opening van PTR zat ik op 2 uur, gisteren op 6 uur ...

Barthelomeus#2737

badabingbadaboo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:01:

Enige manier hoe ik uit die klere queue kom? Bij opening van PTR zat ik op 2 uur, gisteren op 6 uur ...
Zet je battletag ff in je forum info / signature / een post =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 20:57
Zarhrezz schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Zet je battletag ff in je forum info / signature / een post =)
Barthelomeus#2737 :)

Barthelomeus#2737

• barudi

barudi

<GoT> Barudi#1806

badabingbadaboo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Heel veel communities joinen helpt ;) Zo kan je queue omzeilen met wat geluk, gister is het ons gelukt met Zarhrezz om de cube te bemachtigen en bounties te doen. Helaas was een van de bounties bugged..

D3 BattleTag Barudi#1806

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

PTR --> Game Start:
Gisterenavond: 7u queue
Gisterennacht: 8u queue
Vanmiddag: 13u queue :X

Ik bekijk het volgende week wel weer eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
Ik wacht rustig af tot het live, de PTR queue slaat nergens op

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:39
Ik krijg het idee dat het wel drukker is nu met de PTR sinds de nieuwe releasenotes.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ach ja, ik haal mn informatie gewoon uit Reddit en andere fora :)

"When you complete the Bonus act bounties a new act becomes the Bonus act. If you do the acts in bonus order you will get double the caches and the mats they hold."

is wel handig bijvoorbeeld, zo haal je de grootste bonus uit alle act bounties. 1 act per keer met 4 man splitfarmen en dan op naar de volgende bonus act :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 19:03
Met het oog op season hoop ik wel dat ze de cache leg droprates van T1-6 niet omlaag schroeven. Dan wordt het farmen van een rorg een nog vervelender klusje.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sabrac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:35:
Ach ja, ik haal mn informatie gewoon uit Reddit en andere fora :)

"When you complete the Bonus act bounties a new act becomes the Bonus act. If you do the acts in bonus order you will get double the caches and the mats they hold."

is wel handig bijvoorbeeld, zo haal je de grootste bonus uit alle act bounties. 1 act per keer met 4 man splitfarmen en dan op naar de volgende bonus act :)
Het enige is dat 'splitfarmen' niet helemaal meer werkt omdat de bonus cache die je krijgt als je de bounty complete niet krijgt als je niet in de same area staat.

Aan de andere kant is het een knap verhaal als je T10 bounties (Grift 45 niveau) kan splitfarmen ... :D

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nephalem schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:55:
Met het oog op season hoop ik wel dat ze de cache leg droprates van T1-6 niet omlaag schroeven. Dan wordt het farmen van een rorg een nog vervelender klusje.
Op dit moment is dit gelijk gebleven. In T7-10 is de xp en mats bonus wel hoger, de droprate is vergelijkbaar met T6 is momenteel de consensus.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vidra schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:30:
Het enige is dat 'splitfarmen' niet helemaal meer werkt omdat de bonus cache die je krijgt als je de bounty complete niet krijgt als je niet in de same area staat.

Aan de andere kant is het een knap verhaal als je T10 bounties (Grift 45 niveau) kan splitfarmen ... :D
Ik moet zeggen dat dat me meeviel...ik heb één keer in een split-farm T9 game gezeten en dat lukt wel. Het is niet meer miep-miep-BOOM en in 5 minuten rond, maar dat vind ik wel prettig. Het betekent dat je daadwerkelijk aan het vechten bent met een combat-build in plaats van alles 1-shotten met een build / gear setup die gericht is op zo snel mogelijk een map overvliegen (als ik Sonic wil spelen, ga ik wel Sonic spelen).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nephalem schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:55:
Grote pluspunt is dat je nog maar 1 RoRG nodig hebt per season (of eenmalig NS...en die heb je waarschijnlijk al wel ergens liggen...anders nog ff halen in 2.2). Het is het eerste ding dat je in de cube mikt, dus stats zijn totaal niet meer relevant.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vidra schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:30:
[...]

Mwah, mn monk vliegt nu ook in 2 á 4 minuten door een g.rift 40-45 heen, met de bonus van de kanai's cube zal T10 splitfarmen een eitje zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sabrac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:39:
[...]

Mwah, mn monk vliegt nu ook in 2 á 4 minuten door een g.rift 40-45 heen, met de bonus van de kanai's cube zal T10 splitfarmen een eitje zijn :)
Mijn excuses - ik bedoelde dat het wellicht voor een wizard, DH, witch doctor of Crusader lastig zal worden om T10 te split farmen; dit mede-gezien de verhoogde crowd control resistance (van 65% naar 95%) van elites/bosses. Hierdoor hebben de voorgenoemde classes mogelijk wat problemen om full dps te kunnen doen (zonder dood te gaan).

En dat barbarians en monks dit wel kunnen doen.... :+
  • Voor de DH veranderd er niet zoveel in de nieuwe patch;
  • De nieuwe set (aanpassingen) voor de WD zijn momenteel te instabiel en 60% van de skills van WD's zijn crowd control georienteerd (fear/stun, etc.) en dus nagenoeg nutteloos
  • De wizard komt in de problemen doordat dezelfde crowd control aanpassingen, waardoor alle cold en lightning skills minder effectief zijn
En dan speel ik nu juist bij voorkeur intelligence georienteerde classes, en bij verveling een DH :X . Hopend op een oplossing... ben ik benieuwd naar de aanpassingen de komende tijd op de PTR :'(

[Voor 9% gewijzigd door Vidra op 03-07-2015 10:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het klopt inderdaad dat een aantal classes nu in de problemen komen.

Wat er waarschijnlijk nog uit de PTR komt zal dit hopelijk rechtzetten. Zelf heb ik de volgende mening qua 'balans'

1) WD's mogen wel eens de hoogste damage dealers zijn. WD damage is al een paar patches vergeten of liep achter.. het is wel eens tijd dat WDs de beste zijn (met een kleine marge natuurlijk).
2) Monks en Barbarians hebben op hogere g.rifts nooit een plek gehad in 4 man parties, het wordt wel eens tijd dat dit veranderd
3) Wizards en Crusaders moeten gebuffed worden om competetief op solo en team te worden, maar net iets minder goed dan de anderen.
4) DH's... altijd al te goed geweest voor parties en slecht in solo, wordt wel eens tijd dat ze goed in solo worden en wat minder goed in team play.

Dit zal natuurlijk de nodige negatieve reacties geven, maar het zorgt er wel voor dat de huidige 3/4 man meta van Crusader en/of WD support + 2 DH's of DH + Wizard ten einde komt.

Het feit dat perma cc niet meer werkt (alhoewel het op het moment te extreem is), zorgt er al voor dat DHs en Wizards niet meer class cannon kunnen gaan.. Ze zullen wat van hun damage moeten inleveren voor toughness om de klappen te kunnen opvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Vidra schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Mijn excuses - ik bedoelde dat het wellicht voor een wizard, DH, witch doctor of Crusader lastig zal worden om T10 te split farmen; dit mede-gezien de verhoogde crowd control resistance (van 65% naar 95%) van elites/bosses. Hierdoor hebben de voorgenoemde classes mogelijk wat problemen om full dps te kunnen doen (zonder dood te gaan).

En dat barbarians en monks dit wel kunnen doen.... :+
  • Voor de DH veranderd er niet zoveel in de nieuwe patch;
  • De nieuwe set (aanpassingen) voor de WD zijn momenteel te instabiel en 60% van de skills van WD's zijn crowd control georienteerd (fear/stun, etc.) en dus nagenoeg nutteloos
  • De wizard komt in de problemen doordat dezelfde crowd control aanpassingen, waardoor alle cold en lightning skills minder effectief zijn
En dan speel ik nu juist bij voorkeur intelligence georienteerde classes, en bij verveling een DH :X . Hopend op een oplossing... ben ik benieuwd naar de aanpassingen de komende tijd op de PTR :'(
Ik heb nog niet op de PTR gespeeld, maar ik verwacht toch wel dat mijn Shield Bash crusader heel weinig moeite gaat hebben met T10 hoor... We zaten van de week nog 50+ grifts te "speedriften" met 4 DPS builds, dus ik denk niet dat het echt een uitdaging wordt ;)

Witch Doctor Carnevil zal er ook niet heel veel problemen mee hebben, aangezien de CC niet extreem belangrijk is voor de CC zelf, maar voornamelijk voor de Zuni 6-piece proc. Mijn Fetishes houden de slechterikken wel tegen. Ben echter allang blij dat er weer wat te doen is naast Grifts, want T6 is gewoon niet leuk meer om te spelen.

Voor mijn andere builds daarentegen... Eerst maar eens testen op de PTR, wanneer het wat rustiger wordt. Queue's ga ik niet aan beginnen.

[Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 03-07-2015 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hoe ik het nu zie (en laten we eerlijk zijn, dit is echt nog maar een grove eerste indicatie):
  1. WD van puur nuttig als zDPS naar damage dealing zou goed zijn. Ik zou dat graag zien buiten pet builds om, maar goed, ik heb een hekel aan pet builds maar er zijn mensen die er dol op zijn. Met de cube wordt Jade ook weer wat meer viable, dus wie weet. Met de cube erbij heeft WD volgens mij niet echt een dmg output probleem; 100% pet damage op de DoD build met daarbij Bastion en een 2e weapon of mojo bonus.
  2. Eens. Daarnaast is Dashing monk is OP door de te stacken item bonussen. Daar zal Bliz iets aan moeten doen. Ook de SSS set komt nog niet mee...dat verbaasd me eigenlijk, maar ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om er mee te testen.
  3. Wat ik voor Wiz zie, is dat de top solo clears allemaal Talsere zijn. De nieuwe Vyr / Chantodo komt dus nog niet mee. Wat wellicht interessant wordt is Talvyrdo (6 Tal / 4 Vyr / 2 Chantodo). Je speelt met full Tal bonus, dus je bouwt stacks op. Daarnaast bouw je Chantodo stacks op. Op een gegeven moment activeer je Archon (terwijl je 600% bonus van Tal hebt) voor een 3680% weapon damage nuke die als het goed is ook nog een 300% bonus krijgt van 50 Archon stacks. Als Tal en Archon stacks multiplicative zijn, is dat echt epic-huge-wtf-die (effectief een 2700% bonus), additief is het ook al veel. Tijdens de 20 seconde Archon heb je 300% van stacks en "maar 150% Tal", voor 900% bonus (muliplicatief) of "slechts" 450% bonus (additief) op je boosted Archon abilites. Door kills groeit deze bonus (en die eerste blast kan zomaar voor wat kills zorgen). Door de Archon helm legendary power op cube te doen, kun je na de 20 seconde Archon de 300%+ bonus bovenop de volle Tal bonus stacken...Voor Wiz zie ik dus wel potentieel..needs testing.

Wat betreft Crusader kan ik het niet inschatten. De eerste geluiden over de nieuwe set zijn wel positief zover ik gelezen heb.
  4. DH is inderdaad lastig solo momenteel. Gezien de wijzigingen die we nu zien, veranderd dat niet heel erg, hoewel je met Unity / Beckon Sail bonussen op cube wel heel veel survivability wint.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Zarhrezz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:37:
[...]

Grote pluspunt is dat je nog maar 1 RoRG nodig hebt per season (of eenmalig NS...en die heb je waarschijnlijk al wel ergens liggen...anders nog ff halen in 2.2). Het is het eerste ding dat je in de cube mikt, dus stats zijn totaal niet meer relevant.
Unity of RORG. Andere opties voor jewelry in de cube zijn allemaal minder wat mij betreft.
Misschien voor een grotere kans op een gunstige rift guardian een imunity amu. Maar met de mindere health die RG's krijgen is dat al iets minder belangrijk.

Beeromaniac

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:16

Grin

Ride si sapis.

Gister nog even wat lopen prutsen op 62 en een leuke tijd genoteerd van tien en een halve minuut; cuddle bears/pony's FTW. Vol goede moed hebben we toen een 63 gestart en deze, met Perdition als boss, gecleared in 14:08. Nu 2 gems op 65, hopelijk kan ik daarmee m'n solo wiz record naar de 53 brengen! Op naar de 64, jammer dat we 64 (nog) niet kunnen trialen...

[Voor 12% gewijzigd door Grin op 03-07-2015 13:40]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0Henk 'm!
Grin schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:39:
Gister nog even wat lopen prutsen op 62 en een leuke tijd genoteerd van tien en een halve minuut; cuddle bears/pony's FTW. Vol goede moed hebben we toen een 63 gestart en deze, met Perdition als boss, gecleared in 14:08. Nu 2 gems op 65, hopelijk kan ik daarmee m'n solo wiz record naar de 53 brengen! Op naar de 64, jammer dat we 64 (nog) niet kunnen trialen...
Die clears inspireerden mij om ook maar weer eens greaters te pushen...eerste 50 na 3-4 min geskipt (lacuni + spear throwers + nog wat van die nare zooi in map met smalle gangen). Tweede 50 in 19 minuten...lastige mobs, alleen conduit net voor RG...maar ja, op Ghom doet dat niet zo veel. Toen een 51 ook in 19 minuten...de lightning charge angel als RG (ik had 2:30 over toen de spawnde). Ook daar weinig aan pylons.

Aangezien ik nog 2x CHD op ringen mis en hoever ik nu kom, moet tier 51 zeker haalbaar zijn...de vraag is of ik het ga grinden voor 2.3 (ik gok van niet...RoRG farmen op dit moment voelt wel heel nutteloos).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nu 2 gems op 65, hopelijk kan ik daarmee m'n solo wiz record naar de 53 brengen!
Makkelijk! Mijn wiz heeft ook 53 als rec (talsere) met maar 55 gems :P met 65 moet het helemaal makkelijk zijn :)

[EDIT] *sadface* ik wil ook 65 gems T_T, helaas haalt mn monk nog niet hoger dan 56 en zijn mn gems dus 55 t/m 57.

[Voor 16% gewijzigd door Sabrac op 03-07-2015 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:16

Grin

Ride si sapis.

Sabrac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:58:
[...]

Makkelijk! Mijn wiz heeft ook 53 als rec (talsere) met maar 55 gems :P met 65 moet het helemaal makkelijk zijn :)

[EDIT] *sadface* ik wil ook 65 gems T_T, helaas haalt mn monk nog niet hoger dan 56 en zijn mn gems dus 55 t/m 57.
Had al het vermoeden dat dat het issue niet zou moeten zijn maar heb waarschijnlijk enorme pech met 53 grifts; stomme mobs zonder XP/progress en slechte layout + low density... Heb zeker al 10-12 53's gedaan en ben daardoor eigenlijk wel klaar met solo pushen...maar ja, wil eigenlijk de 54 nog ff pakken dit seizoen, met een Wildebeest op 63, BotT + Tox op 65 ben ik het aan "m'n stand" verplicht... O-) ;)
En het is een opdracht van Jim....met hem wil ik liever geen mot...*angstig kijkt*

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-03 22:43
Vreselijk die PTR queue, weet iemand ook hoe de cube werkt op HC? Ben je alles dan ook kwijt wat er in de cube zit? Of is dit voor enchants die actief stonden?

D3 Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2020
Sabrac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:35:
Het klopt inderdaad dat een aantal classes nu in de problemen komen.

Wat er waarschijnlijk nog uit de PTR komt zal dit hopelijk rechtzetten. Zelf heb ik de volgende mening qua 'balans'

1) WD's mogen wel eens de hoogste damage dealers zijn. WD damage is al een paar patches vergeten of liep achter.. het is wel eens tijd dat WDs de beste zijn (met een kleine marge natuurlijk).
2) Monks en Barbarians hebben op hogere g.rifts nooit een plek gehad in 4 man parties, het wordt wel eens tijd dat dit veranderd
3) Wizards en Crusaders moeten gebuffed worden om competetief op solo en team te worden, maar net iets minder goed dan de anderen.
4) DH's... altijd al te goed geweest voor parties en slecht in solo, wordt wel eens tijd dat ze goed in solo worden en wat minder goed in team play.

Dit zal natuurlijk de nodige negatieve reacties geven, maar het zorgt er wel voor dat de huidige 3/4 man meta van Crusader en/of WD support + 2 DH's of DH + Wizard ten einde komt.

Het feit dat perma cc niet meer werkt (alhoewel het op het moment te extreem is), zorgt er al voor dat DHs en Wizards niet meer class cannon kunnen gaan.. Ze zullen wat van hun damage moeten inleveren voor toughness om de klappen te kunnen opvangen.
Kan je dit even toelichten? Want als ik naar de huidige solo leaderboards kijk (zowel NS als S) dan is de DH solo toch in prima shape vergeleken met de andere classes ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ealjebij schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:15:
Vreselijk die PTR queue, weet iemand ook hoe de cube werkt op HC? Ben je alles dan ook kwijt wat er in de cube zit? Of is dit voor enchants die actief stonden?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je iets uit de cube verliest als je doodgaat op HC. Je verliest toch ook geen crafting recipes bij de Blacksmith? Het is een Artisan en account-wide, dus doodgaan zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
adamvansanten schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je iets uit de cube verliest als je doodgaat op HC. Je verliest toch ook geen crafting recipes bij de Blacksmith? Het is een Artisan en account-wide, dus doodgaan zou geen probleem moeten zijn.
Cube is inderdaad account-wide dus dat zal wel geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Grin schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Had al het vermoeden dat dat het issue niet zou moeten zijn maar heb waarschijnlijk enorme pech met 53 grifts; stomme mobs zonder XP/progress en slechte layout + low density... Heb zeker al 10-12 53's gedaan en ben daardoor eigenlijk wel klaar met solo pushen...maar ja, wil eigenlijk de 54 nog ff pakken dit seizoen, met een Wildebeest op 63, BotT + Tox op 65 ben ik het aan "m'n stand" verplicht... O-) ;)
En het is een opdracht van Jim....met hem wil ik liever geen mot...*angstig kijkt*
Ik moet wel zeggen dat in mijn 53 ik een goatman / unburied rift had.. hele makkelijke mobs en daardoor heb ik het in 12 minuten gedaan. Ik weet zo niet of ik het met een andere mob type had gehaald.

Ik zou ook graag 54 halen met m'n wizard, maar ik push alleen maar als mn collega me voorbij is.. en dat is nog niet zo :(
JimMorrison schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Kan je dit even toelichten? Want als ik naar de huidige solo leaderboards kijk (zowel NS als S) dan is de DH solo toch in prima shape vergeleken met de andere classes ;)
Ik zag mn fout al in na de post, maar te lui het aan te passen, klopt dat DH's op het moment koning van team en solo play is... nerfen die DH's! :P

Maar met de huidige PTR zijn de solo DH's heel slecht bezig, geloof iets van g.rift 59 max o.i.d.

[Voor 4% gewijzigd door Sabrac op 03-07-2015 16:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sabrac schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:05:
Ik zag mn fout al in na de post, maar te lui het aan te passen, klopt dat DH's op het moment koning van team en solo play is... nerfen die DH's! :P

Maar met de huidige PTR zijn de solo DH's heel slecht bezig, geloof iets van g.rift 59 max o.i.d.
Ach, toen ik gister keek was Wiz dead last in the performance category...en dat zijn dus gebuffde Talsere setups...zelfs Crusader had hogere clears =)

Probleem met PTR is een beetje dat er in het begin heel veel item grabbelaars komen en het competentieniveau is *ahum* "soms wat minder dan verwacht" (als je in een T9 game een rift doet en de DH en monk met 900+ paragon liggen constant met d'r pootjes omhoog terwijl je als Talsere Wiz alles aan het clearen bent, is er toch iets mis). Dat type speler gaat dus ook gewoon vrolijk de 70-capable build nadoen en zo rondrennen...toegevoegde waarde voor testen nul maar de servers zitten wel vol.

Pas als de buff een weekje afgelopen is, kunnen we aan de leaderboards echt wat zien...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46

sorcees

Atari 2600 woody

PTR schiet niet op, 2x ingelogd, wachten, wachten, wachten, iets anders gaan doen, terugkomen om vast te stellen dat je eruit gekickt bent vanwege inactivitie.
Ik geef het op, ik heb wel wat beters te doen, b.v. gewoon weer terug naar 2.2.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2020
[...]

Ik moet wel zeggen dat in mijn 53 ik een goatman / unburied rift had.. hele makkelijke mobs en daardoor heb ik het in 12 minuten gedaan. Ik weet zo niet of ik het met een andere mob type had gehaald.

Ik zou ook graag 54 halen met m'n wizard, maar ik push alleen maar als mn collega me voorbij is.. en dat is nog niet zo :(

[...]

Ok duidelijk :) Denk inderdaad dat de DH klappen gaat krijgen met deze patch, maar goed het is nog vroeg in de PTR natuurlijk...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Temp2264
Zarhrezz schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:01:
Hoe ik het nu zie (en laten we eerlijk zijn, dit is echt nog maar een grove eerste indicatie):
  1. WD van puur nuttig als zDPS naar damage dealing zou goed zijn. Ik zou dat graag zien buiten pet builds om, maar goed, ik heb een hekel aan pet builds maar er zijn mensen die er dol op zijn. Met de cube wordt Jade ook weer wat meer viable, dus wie weet. Met de cube erbij heeft WD volgens mij niet echt een dmg output probleem; 100% pet damage op de DoD build met daarbij Bastion en een 2e weapon of mojo bonus.
Het grootse probleem met WD op het moment is dat alle skills met CC nutteloos zijn gemaakt. Grasp of the dead, horrify en mass confusion zijn hellemaal nutteloos alle cold skills veel runes doen ook niet veel meer.
De nieuwe Helltooth goed alle set bonussen maar het blijkt dat om 6 piece te activeren de zombies van de wall of death de enemies moeten raken. En dat blijkt 1 uit 5x te lukken en jij ziet niet wanneer dit gebeurd dus je weet niet waar je op moet mikken.
De Spirit of Arachyr leuke set maar de 6 set he damage of your creature skills is increased by 500%. Creature skills are Corpse Spiders, Firebats, Hex, Piranhas, and Plague of Toads. 2x Primary skill 2x cooldown skill en 1 mana spender waarvoor je stil moet gaan staan. En dan nog de dps is nou niet echt verschrikkelijk goed.
2 sets met mana spenders en allebij kunnen niet mee lopen met de huidige zuni en jade
Er moet echt wat aan de ptr gesleuteld worden om de WD met andere classen mee te laten lopen.
Gratz ik zie dat wij weer aan de slag moeten ;) kijken of we die tijden kunnen verbeteren :P

<SG>Temp2264

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56

Je wilt dat ze DH's gaan nerfen? Ik heb liever dat ze andere klassen even viable buffen/aanpassen.
Ofwel.. dat het niet uitmaakt of je nu met 4 gelijke... 4 verschillende... of wat voor combi dan ook even ver kan komen.

Nerfen vindt ik alleen ok wanneer iets echt onwenselijk scheef is... ofwel niet zoals bedoeld...

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik kon even in een TX game dus even met Talvyr-Do getest. Wapen was ancient, orb niet en ook de nieuwe Vyr pieces het echt beste stats. Ik heb nog geen extracts kunnen doen, dus geen cube buffs. TX split was wel even lastig. Ik kreeg zooi wel dood, maar niet bepaald snel (dus niet effectief). Ook is de inkomende dmg flink hoger dan met m'n Talsere setup (Primus), dus dat is wennen. Broken Promises is ook verre van optimaal voor de setup. Desalniettemis kreeg ik zooi dood in een volle TX game. Als je Archon in gaat met 4 Tal stacks en 20 Chantodo stacks, vliegen de 600m hits wel even rond.

Hopelijk kan ik morgen een game met A5 cache in, dan kan ik RoRG / The Swami / <some weapon mod> cuben. Zodra S3 eindigt op PTR, kan ik ook Zodiak gaan dragen naast CoE.

Ook nog wat tweaken op skill layouts...als ik weer CHC gear heb, gaat Expore eruit voor Conflag (Archon is fire runed, zodat je tijdens Archon de Molten Impact krijgt).

Nog een hoop te proberen / testen, maar vooralsnog heb ik het gevoel dat dit een alternatief voor Talsere kan worden. Talsere is meer control en debuff (met Primus), Talvyr-Do is hoge burst door Archon.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Temp2264
Gisteren samen met Fire 4th en Laryx ons 62 record verbroken van 11:59 naar 10:45 daar naar zijn we doorgegaan met een 63.
We hadden een prachtige rift alleen een kut RG sandshaper toch de rift weten af te ronden in 12:47 >:) .
64 ook nog gedaan we hadden een kut rift we de RG binnen de tijd 14:40 of zo het kan wel maar gewoon geluk hebben met de monsters.
Grin je moet weer aan de bak ;) .
Hier onder de 2 rifts de 62 heeft alleen niet mijn mic op genomen 8)7 ik was vergeten die weer aan te zetten.

<SG>Temp2264

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-05 19:27
Mensen die al rifts op de PTR hebben gespeeld? Ik ben benieuwd naar de veranderingen. Heb al gelezen dat Blizzard het aantrekkelijker wilde maken om de hele rift uit te spelen maar hoe doen ze dat?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hehe ik de PTR downloaden, ga spelen. Dus ik denk, goh heb ik nou zoveel geluk? Kom nergens een wachtrij tegen. Tot ik op start game drukte en er kwam te staan 5,5 uur wachttijd :9

/edit: Even later en de wait time staat nog maar op 35 minuten :)
Als je op de PTR een item gebruikt in de cube etc. etc. Dan behoudt je dit allemaal toch nog gewoon op NS?

What happens on PTR stays on PTR toch?

/edit2: Goddamnit, nou veranderd de wachttijd weer terug naar 5,5 uur...

/edit3: :'( Zat ik erin met wat geluk, pas ik difficulty aan, moet ik opnieuw in de wachtrij... Damnit ik wil mijn idee uitproberen!

[Voor 59% gewijzigd door Thompson op 04-07-2015 11:40]

Beeromaniac

• FireDrunk

FireDrunk

BBG'er
Gister een poosje PTR gespeeld. Erg gaaf die Kunai's Cube hoor! Leuke toevoeging. Nadeel is wel: Het kost echt mega veel crafting mats (1 van elke act per legendary die je wil 'crushen' in je cube).

Dat betekend dat als je 10 legendary powers wil je 10 * 5 * 5 bounties moet doen...
(Uiteraard kan je dat splitfarmen, want de items komen uit de caches..)

Best veel :(

[Voor 10% gewijzigd door FireDrunk op 04-07-2015 11:58]

Even niets...

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

FireDrunk schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:58:
Gister een poosje PTR gespeeld. Erg gaaf die Kunai's Cube hoor! Leuke toevoeging. Nadeel is wel: Het kost echt mega veel crafting mats (1 van elke act per legendary die je wil 'crushen' in je cube).

Dat betekend dat als je 10 legendary powers wil je 10 * 5 * 5 bounties moet doen...

En eigenlijk is 250 bounties toch niet zo veel, als je ze splitfarmt tenminste. 2-3 uurtjes speeltijd ofzo? In het begin lijkt het veel, maar op een gegeven moment heb je de meeste items wel in je cube zitten natuurlijk...

• Anoniem: 67535
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Meneer Grin 800 !!! _/-\o_ GZ man doelstelling 2015 gehaald, kan je mooi opschalen naar 900 :+
Met Phuncz op T8 kunnen testen...gelukkig A5 bounty niet bugged dit keer, dus de eerste 4 powers in cube (RoRG / The Swami / T&T / AW). Ik had SS er in willen hebben, maar die dropte dus maar niet (totdat ik de AW er met laatste mats in gedaan had). Maar goed, AW zou wel eens de betere keus kunnen zijn.

Ik heb wat regearing kunnen doen en verder getest met TalVyr-Do. Nu met de cube powers met Swami en Bastion erbij. Dat maakt het echt wel een krachtige build. De Archon activation nuke is echt heel hard als je 4 stacks en F/R bonus hebt....T8 2-p Maghda was door de transform 50-60% life kwijt.

The Swami bonus is ook heel sterk in deze setup. Als Archon afliep, zat ik op zo'n 9-14m paper DPS, vanaf een base 1.3m. Als je bedenkt dat je dan dus 20 seconde daarmee Tal stacks en F/R gaat doen...dat ruimt aardig op.

Ik moet nog solo greaters gaan pushen ermee en vergelijken met een cube-boosted Talsere. Ik vermoed dat het regelijk gelijk op zal gaan...Talsere zal constanter en veiliger zijn, TalVyr-Do is zware nukes en iets minder damage na aflopen van de stacks. To be continued...

<GOT> Zarhrezz#2885

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die game is nog open trouwens, je kan mij friend-requesten met Phuncz#1686, ik verwacht nog tot 20u de game open te houden, misschien langer. Maar let op: alle bounties zijn gedaan en de cube quest ook !
Dus enkel Rifts en Greater Rifts.

Zarhrezz knalde er inderdaad losjes doorheen, ik viel nogal eens een keer om op T8 met mijn DH. Nu ik de cube heb kunnen voorzien van RRoG, Buriza en Cindercoat, heb ik wat gear kunnen swappen om zo Focus/Restraint te gebruiken, enkel heb ik nu nog een slot vrij voor een armor piece... Misschien Ice Climbers ?

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

FireDrunk schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:58:

Split farm werkt niet meer!!
Weet niet precies waar je moet staan, maar zoals het nu gaat (iedereen eigen quest) kan niet meer.
Ga er vanuit dat je in zelfde area moet zijn wanneer de quest completed is!

• FireDrunk

FireDrunk

BBG'er
Sinds wanneer? Ik heb vannacht gespeeld... Is dat gehotfixt?

Even niets...

TepelStreeltje schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:30:
[...]

Split farm werkt niet meer!!
Weet niet precies waar je moet staan, maar zoals het nu gaat (iedereen eigen quest) kan niet meer.
Ga er vanuit dat je in zelfde area moet zijn wanneer de quest completed is!
Het is nu raar. Party leader lijkt altijd bonus cache te krijgen. Ik kreeg alleen de laatste keer de bonus cache. We hebben vrijwel alles samen gedaan...

<GOT> Zarhrezz#2885

• Henkje.doc
Ptr queue times ook dit weekend nog enorm. Denk dat er weinig te testen meer valt. Live me die patch :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik heb vanmiddag even op de PTR kunnen spelen, tijd helaas niet echt nuttig besteed. Was er niet van op de hoogste dat je op de PTR geen progress kunt saven dus heb er verder weinig tijd meer in gestoken. Heb de tijd/zin er niet echt voor om uren achter elkaar door te spelen om echt goed te kunnen testen op de PTR.

Beeromaniac

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hoe kan je dat feit missen ? Ik had het hier nog met Zarhrezz over maar ik snap het niet:

- je moet Public TEST Realm specifiek activeren op je account
- je moet 15GB aan game binnentrekken (een patch is helemaal zo groot niet)
- je ziet de melding dat dit een TEST omgeving is, bedoeld om fouten en bugs te melden
- je begint met een compleet lege account, zonder enige progress, achievements of wat dan ook
- je moet je progress manueel kopiëren vanuit een andere realm (geen copy in andere richting !)
- je hebt alle aanwijzigingen gemist dat je progress totaal losstaat van de andere realms
- je stelt geen vragen bij de gigantische buffs en waarom niet iedereen het doet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 09:39
Henkje.doc schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:47:
Ptr queue times ook dit weekend nog enorm. Denk dat er weinig te testen meer valt. Live me die patch :)
PTR zal nog wel een maand of méér draaien eer de patch live gaat imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wie interesse heeft,
Members only: PTR game
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 05-07-2015 09:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11
internaut schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:47:
[...]

PTR zal nog wel een maand of méér draaien eer de patch live gaat imo.
Dus na de zomer, helemaal goed :*)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zat gisteren nog wat te denken over Vyr varianten, maar ik zie niet hoe full Vyr beter gaat zijn dan TalVyr-Do. Ik zat ook te denken aan een optie zonder Chantodo (dit zou een slot opleveren op de set spaces). Toen besefte ik echter dat de transform nuke niet de ergste klap is...dat zijn de eerste paar blasts van de Chantodo wave of destruction. Binnen de paar seconde dat 4-stacks Tal en F/R nog actief zijn, is de wave vrolijk 7350% weapon damage per seconde in een range 30. Na het verlopen van de buffs is de damage flink lager, maar goed, 7350% area blasting zonder effort is nog aanzienlijk, en daarnaast doe je met de Archon abilities nog eens 900% weapon damage per attack.

Net nog even met z'n 4-en op T8 (thanks Phuncz!) en TalVyr-Do kan het makkelijk hebben. Voor hogere tiers wordt survivability wel een aandachtspunt...T8 Malthael full-face met Archon doet veel damage, maar zijn output is zodanig dat je wel uit moet gaan kijken. Maar goed, dat zal ik moeten gaan zien in solo greater pushes.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
Zarhrezz schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:44:
Ik zat gisteren nog wat te denken over Vyr varianten, maar ik zie niet hoe full Vyr beter gaat zijn dan TalVyr-Do. Ik zat ook te denken aan een optie zonder Chantodo (dit zou een slot opleveren op de set spaces). Toen besefte ik echter dat de transform nuke niet de ergste klap is...dat zijn de eerste paar blasts van de Chantodo wave of destruction. Binnen de paar seconde dat 4-stacks Tal en F/R nog actief zijn, is de wave vrolijk 7350% weapon damage per seconde in een range 30. Na het verlopen van de buffs is de damage flink lager, maar goed, 7350% area blasting zonder effort is nog aanzienlijk, en daarnaast doe je met de Archon abilities nog eens 900% weapon damage per attack.

Net nog even met z'n 4-en op T8 (thanks Phuncz!) en TalVyr-Do kan het makkelijk hebben. Voor hogere tiers wordt survivability wel een aandachtspunt...T8 Malthael full-face met Archon doet veel damage, maar zijn output is zodanig dat je wel uit moet gaan kijken. Maar goed, dat zal ik moeten gaan zien in solo greater pushes.
Yep toughness stacken zal nodig zijn. Lag met mn barb bijna het gehele gevecht op de grond. Nog te snel een one-shot voor mn kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:49
Laatste paar dagen veel met de nieuwe WD sets gespeeld, maar het is weer een grote tegenvaller. De nieuwe sets kunnen niet op tegen de oude carnevil i.c.m. de cube.

Hier een linkje naar een battle.net forum waar precies de problemen van de WD worden aangekaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Komende paar uren:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schaapiej
Phuncz schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:22:
Komende paar uren:
Toevallig met verse bounties?
Kan nog wel wat mats gebruiken om in die Cube te flikkeren :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Gisteravond nog even snel mijn Tal en Delsere wizards gecombineerd tot één Talsere wizard. Vandaag maar eens mee aan de slag gegaan (gems levelen, gear rollen, etc). Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Met mediocre rolls en gems met een level hoog in de 30 toch al een Grift 50 gecleared onder de 12 minuten, goed voor een #3 plek in de clan. De komende weken maar eens optimaliseren en gems hoger levelen en kijken hoe ver ik ermee kan komen! Leaderboards moet sowieso gaan lukken, de rift zelf is een eitje, alleen de guardian duurt zo lang...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:49
Members only:
Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee