Verwijderd

Anno schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:01:
Nadat ik een focus en restraint heb gevonden mijn build omgezet naar een UE firebuild. Wat een wereld van verschil is dat qua damage met mijn vorige Nat strafe build.

Nu farmen voor een Kridershot en ancient gear upgrades.
Kriderwatte? Die bestaan niet.... Ik speel regelmatig samen met 3 andere andere DH's en niemand heeft er ook maar 1 gevonden (zelfs niet non-ancient). En alle 4 rond de Plvl 500 inmiddels in seasons....

Dus Tweakers-RNG... hier wordt weer gebeden :)

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-12 13:58
Sabrac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:08:
[...]

Precies.

Qua wapens, er zijn een paar wapens die ook non-ancient beter zijn dan een ancient 2 hander.

Dit zijn:

Flying Dragon (voor de Rainment Set), heeft life per hit nodig, damage is niet zo belangrijk.
Incense Torch of the Grand Temple, de Wave of Light damage boost + spirit cost reductie is enorm sterk, meer Bells = Meer damage.
The Furnace, de elite damage % is geweldig.
Ik geloof dat ik nog wel een Furnace had bewaard, wetende dat deze best goed is, maar nog niet in gebruik vanwege non-ancient. Kan eens proberen hoe die uitpakt.

Ik denk ook dat ik, tot ik andere gems heb eens ga proberen hoe toxic zich verhoudt tot Bane of the Powerful.

Mijn build blijf tnog een beetje non-standaard vanwege de +cold damge die ik nu heb op gear.
(Eigenlijk is door de Spirit Guards die ik heb enkel de SoJ nog het item dat me bij Cold damage houdt (en wellicht de combo van Bane of the Trapped met de chill / freeze van cold skills).

Ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik wordt gedragen in T4 rifts, T5 zal ook nog wel gaan, voor T6 heb ik het gevoel nog te weinig damage te doen op het moment.

Maar ik ben al blij als ik tot GR 35 of 38 kom zodat ik een goede kans heb om mijn gems naar level 25 te krijgen (non seasonal heb ik er nog geen op 25+, sterker nog, mijn hoogste level gem is Rank 18 op hardcore, maar softcore is het pas rank 6).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:49

Anno

Griefmaker#2862

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:14:
[...]

Kriderwatte? Die bestaan niet.... Ik speel regelmatig samen met 3 andere andere DH's en niemand heeft er ook maar 1 gevonden (zelfs niet non-ancient). En alle 4 rond de Plvl 500 inmiddels in seasons....

Dus Tweakers-RNG... hier wordt weer gebeden :)
Wauw, dan bid ik met je mee. Ik hoop er toch een te vinden voordat ik plvl 500 ben.
Heb hem ook nog nooit gevonden in 643 para non-season en ~320 season.. Furnaces vallen bij de vleet maar Kridershot is een mysterie.

On that note: Heb al 4 dagen werkelijk 0,0 upgrades gevonden voor mijn DH m.u.v. een nieuwe Focus. Zou toch zeker upgrades moeten kunnen vinden voor mijn UE items maar dat lukt blijkbaar niet, krijg telkens slechtere non-ancient versies -O-
Wel een WH kunnen gamblen, maar helaas dramatische roll: zonder dex en maar 27% CHD. Heb er maar dex op gerolled want deze gaat hopelijk toch weer vervangen worden. Inmiddels ruim 20.000 shards op belts en maar 1x een WH ;(
Anno schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:01:
Nadat ik een focus en restraint heb gevonden mijn build omgezet naar een UE firebuild. Wat een wereld van verschil is dat qua damage met mijn vorige Nat strafe build.

Nu farmen voor een Kridershot en ancient gear upgrades.
Dan zou ik als eerste je Balefire vervangen met een crossbow (ancient Arcane Barb craften). 1handers en UE is niet ideaal. Ook is Fire niet echt de beste keuze.
Daarnaast Archery vervangen met Steady Aim en Tactical Advantage met Ambush. :)

En zonde dat je vit heb gerolled op je DML.. Daar had je +disc op moeten rollen. Zelfde met je cloak :P

[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 28-04-2015 09:50 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12 22:53

Grin

Ride si sapis.

Grift 60 gehaald met onze 4P GoT party @ 11:31! *O*
Erg lekker griftje en Rime als boss, zeker niet de makkelijkste maar ook niet de vervelendste.
Met enkele kleine aanpassingen aan de DH's trialen we behoorlijk constant 62 keys, we kunnen dus nog even vooruit.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 21:44
Omg speel het nu 2 jaar en gister pas voor het eerst een koe rift met baas en al... Super leuk!

Anyway wat ik me afvraag: heel veel maar dan ook echt heel veel mensen gebruiken:
Wrath of Lighting, maar kan je niet beter Simplicity's strength daarvoor in de plaats gebruiken.

Dit omdat je maar moet hopen dat wrath afgaat, en Simplicity het altijd doet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:36:
Omg speel het nu 2 jaar en gister pas voor het eerst een koe rift met baas en al... Super leuk!

Anyway wat ik me afvraag: heel veel maar dan ook echt heel veel mensen gebruiken:
Wrath of Lighting, maar kan je niet beter Simplicity's strength daarvoor in de plaats gebruiken.

Dit omdat je maar moet hopen dat wrath afgaat, en Simplicity het altijd doet.
Ik kan me eerlijk gezegd geen class bedenken waarbij je uberhaubt één van beide gems wilt gebruiken.
Welke class heb jij het over?

Wreath of Lightning doet gewoon te weinig damage, het enige nut is de movement speed increase.
Simplicity is leuk als je alleen primaries gebruikt, maar wie doet dat nog tegenwoordig. Andere gems zijn dan sterker.

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Sabrac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:37:
[...]

Ik kan me eerlijk gezegd geen class bedenken waarbij je uberhaubt één van beide gems wilt gebruiken.

Wreath of Lightning doet gewoon te weinig damage, het enige nut is de movement speed increase.
Simplicity is leuk als je alleen primaries gebruikt, maar wie doet dat nog tegenwoordig. Andere gems zijn dan sterker.
Simplicity is een prima gem voor de WD Poison Dart build.

• Dj Neo Ziggy
[...]

Ik speel met een fire wizard, met nu ongeveer %59 fire dmg
Met een mirrorball is dat leuke dmg.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-12 12:03
Gister met wat tweakeroni's wat GRifts gedaan van rond de 43. Ging lekker en mooi mijn gear kunnen upgraden. Loop nu rond met 6 piece Delsere + Focus + Restraint. Crits gingen van rond de 70 mill naar 500+ mill

Eury#2434

• Dj Neo Ziggy
Ohh en dit is mijn build:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ziggy-2912/hero/58629439

Tips zijn welkom

Verwijderd

Zoek een set bij elkaar is een goed begin :P

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

[...]
Natalya's speedrift/strafe T6 build, heel soms mik ik dan die lightning gem in een socket.
Maar behoudens die build kan ik me geen builds bedenken.

• Dj Neo Ziggy
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:52:
[...]

Zoek een set bij elkaar is een goed begin :P
? das geen tip....
Ik zie ook heel veel builds waar de set gewoon minder doet dan losse rares.
Ik heb ze wel in mijn kist zitten, maar als ik die omzet verwacht ik dat ik minder dmg doe.
En dood gaan doe ik ook echt niet

Deadsmell schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:45:
[...]

Simplicity is een prima must-have gem voor de WD Poison Dart build.
Fixed it :P
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:56:
[...]

? das geen tip....
Ik heb ze wel in mijn kist zitten, maar als ik die omzet verwacht ik dat ik minder dmg doe.
Lijkt mij sterk. Er is geen class-set build die zwakker is dan een non-set build. Uitgaande van het feit dat je dus minimaal een paar van de set-bonussen hebt.

Of zit je blind op profile DPS te staren?

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:56:
[...]

? das geen tip....
Nou ja, de nieuwe sets zijn erg sterk. Delsere en de gebuffde Tal Rasha bedoel ik dan.
En ik kan je bijna garanderen dat je meer damage doet met een set, dan met losse rares/ legendaries.

En sinds je een Serpent's Sparker heb raad ik je aan Tal Rasha te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 11:03 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Ik gebruik soms twee verschillende sets op een karakter zodat ik van de een de 2 sets bonus en ander 4 sets bonus heb. Ik vind het jammer dat er zoveel nadruk op sets gelegd is, gewone legendaries zijn daardoor weinig nuttig.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:46:
[...]
Ik speel met een fire wizard, met nu ongeveer %59 fire dmg
Met een mirrorball is dat leuke dmg.
Mirrorball, Depth Diggers en Simplicity is prima voor T6 maar uiteindelijk zal je met spenders meer damage doen dan met je generators (hoewel met DH een Devouring Arrow goed in de buurt komt, zie hieronder). Gems als Zei's en BotT verhogen al je damage en zijn multiplicatief, Simplicity is een class A buff, dus additief in de minst gunstige categorie.

Wat betreft de Wreath...dit geeft X% weapon damage als de buff actief is. Afhankelijk van je setup kan dit goed zijn of niet. Als je met je skills al goede damage doet, is een gem die dat boost beter dan wat extra base damage. Met de Tal bonus zijn Wreath / Pain Enchancer / Mirinae / Toxic wel weer leuk, als je 4 stacks kan houden en een hoge proc rate skill spamt (bv. Glacial Spike met Mirrorball) is het flinke collateral damage. Nadeel van de gems is echter dat je ze niet kan targetten.

Dan nog DH met Devouring Arrow...
Met een 2-pierce Buriza en de nieuwe UE set kan Devouring Arrow echt grove damage doen, zeker tegen solo targets. Als je Bastion of Will gebruikt, kun je Depth Diggers niet gebruiken en dan wordt Simplicity gunstiger.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Dj Neo Ziggy
Angeloonie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:59:
[...]

Fixed it :P

[...]

Lijkt mij sterk. Er is geen class set-build die zwakker is dan een non-set build. Uitgaande van het feit dat je dus minimaal een paar van de set-bonussen hebt.

Of zit je blind op profile DPS te staren?
Nee het rare is namelijk de ene keer wordt er gezegd, Focus je op CHC, de ene keer op Elemental, en nu zijn het weer sets... :(
En elke set is wel geholpen met een ring of Grandeur, maar volgens mij is dat ding echt rare geworden. OF zit ie nog steeds in de bounty?

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:05:
[...]

Nee het rare is namelijk de ene keer wordt er gezegd, Focus je op CHC, de ene keer op Elemental, en nu zijn het weer sets... :(
En elke set is wel geholpen met een ring of Grandeur, maar volgens mij is dat ding echt rare geworden. OF zit ie nog steeds in de bounty?
RoRG zit nog steeds in bounty cashes, maar voor een Tal Rasha's build heb je die niet nodig. Je wilt Focus + Restraint of Convention of Elements + Halo of Arlyse/Unity.
[...]

RoRG zit nog in de bounty maar heb je niet altijd nodig.

Je moet je altijd focussen op CHC/CHD en Elemental, maar in combinatie met de sets. Heb je wel eens de set bonussen bekeken? dan kom je er snel achter dat een set bonus meer waard is dan een 20% elemental bonus.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Het is dan ook geen eenvoudig spel ;)
RoRG is nog nooit een gewone drop geweest, die zat en zit nog altijd in A1 bounty caches.

Set's met CHC/CHD/socket(s) stats zijn erg belangrijk, eigenlijk is dat onveranderd sinds de introductie van legendary gems. Voor deze gems was er inderdaad een focus op elemental dmg, das war ein mal...
Als vuistregel kan je nu stellen dat elemental dmg alleen belangrijk is op je bracers en evt je SoJ. Alle andere items zijn -afhankelijk van je build/charakter- full CHC/CHD/socket/CDR/etc etc

[...]
Het is nogal build / gear afhankelijk waar je focus zou moeten liggen. Daarnaast is er met 2.2 veel veranderd op dat vlak waardoor sets de eerste focus is. CHC / CHD is altijd goed. Voor Wizard geldt grofweg:
  • Firebird: focus op fire %
  • Delsere: kies een element en focus daarop
  • Tal Rasha: geen focus op elemental %, neem het voor je main damage dealer mee op bracer

<GOT> Zarhrezz#2885

• Dj Neo Ziggy
Daarom dacht ik een Firebird met een cindercoat is niet slecht.
Ik heb nu nog 3 firebird items in mijn kist zitten maar die zijn allemaal minder dan wat ik nu aan heb.
Zal het vanavond ff aantrekken en goedzetten. Is kijken of ik dan T6 met twee vingers in mijn neus dit aankan.

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:15:
Ik heb nu nog 3 firebird items in mijn kist zitten maar die zijn allemaal minder dan wat ik nu aan heb.
Zal het vanavond ff aantrekken en goedzetten. Is kijken of ik dan T6 met twee vingers in mijn neus dit aankan.
Je moet het niet bekijken per item eigenlijk. Het is de setbonus die het sterk maakt.

• Dj Neo Ziggy
Ik ga het vanavond ff aantrekken, en zal dan ff nieuwe link posten.

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:43:
Heb hem ook nog nooit gevonden in 643 para non-season en ~320 season.. Furnaces vallen bij de vleet maar Kridershot is een mysterie.

[...]

Dan zou ik als eerste je Balefire vervangen met een crossbow (ancient Arcane Barb craften). 1handers en UE is niet ideaal. Ook is Fire niet echt de beste keuze.

En zonde dat je vit heb gerolled op je DML.. Daar had je +disc op moeten rollen. Zelfde met je cloak :P
Helemaal eens met je comments over de skills en de DML maar niet met het vervangen van de Balefire. Je wilt juist GEEN xbow met UE-fire.

Zie:
Unhallowed Essence Fire
All of the special bows (Windforce, Leonine, Odyssey) seem to be about on par with Calamity / Balefire and they all bring their own strengths. For Windforce, using Steady Strikers or Strongarm should be about equally strong. Leonine can shine in dense rifts with lots of slow monsters, however you probably want to use sentries to reliably proc the slow. Odyssey's End might shine at the top end (56+) because it can speed up your RG kill enormously, but will be a lot more difficult to use during the rift (since you want to use sentries for slow and use Mortal Enemy). Cluckeye only has a marginal damage bonus, but the added benefit from the stun is also nice to have.
Other than that, the 1h Crossbows seem to be the strongest options raw dmg wise. Given equal rolls, Calamity and Balefire are more or less the same, if you have fire% on your amulet Calamity wins out by a few %, also keep in mind that in groups you will buff others with Calamity as well. Also, a somewhat hidden champion might be Kridershot with Immolation Arrow + Mortal Enemy + Ess of Johan. It's behind numbers wise, but I feel that it is underrated in the spreadsheet and it could turn out to be insane if you can play it well.
In addition to Evasive Fire – Focus, Multishot – Arsenal, Preparation – Invigoration and Vault – Tumble, it seems preferable to use Companion – Bat + Vengeance – Seethe for crossbows, Bat + Marked for Death – Mortal Enemy for Bows and Caltrops – Bait the Trap + Mortal Enemy for 1h crossbows. All of the choices are pretty close (within 1-5%, except Seethe for fast weapons), so you can experiment a little. If you want to run fire in groups, Bait the Trap and Mortal Enemy should be the best for every weapon type.

Bovenstaand komt van Wudijo die toch wel gezien wordt als 1 vd topDH's. Zie http://www.reddit.com/r/D...need_to_know_about_ue_m6/

Overigens is UE-Krider/Lightning wel beter, maar vind die maar eens zoals gezegd ;)
De 4-set Firebird is al 3 bonus explosions voor 400% in een area. De 6-set bonus is simpelweg een verdubbeling van al je fire damage, naast de death DoT. Dergelijke bonussen ga je niet halen met een paar legendaries. Vandaar de eerste focus op set, dan pas op fire % en andere mods.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:49

Anno

Griefmaker#2862

Angeloonie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:43:
[...]

Ancient Barb probeer ik al een tijdje te craften... maar nog geen succes.

Wat elemental damage betreft leek fire mij de beste keus totdat ik een Kridetshot vind. Daarna wilde ik switchen naar de lightning ball build.

Ik zal de DML en Cloack vanavond eens rerollen... Maar wordt mijn char dan geen glasscannon ?

Ook zal ik de passives veranderen. Maar Tactical Advantage naar Ambush ??? Ik heb beide al :)

Bedankt voor de tips.

[ Voor 30% gewijzigd door Anno op 28-04-2015 11:48 ]

Verwijderd

Fire multishot build werkt prima hoor met UE. Zelfs met 1 handers. Ik gebruik danetta combo voor speed t6 runs.

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-11 15:28
Firebird op dit moment is echt de slechste set die er beschikbaar is, ik zou zelfs zover gaan dat de 2 piece tal'rasha meer waarde heeft.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je beschikbaar heb en als dat firebird is gebruik dat, maar blijf er niet bij vast hangen, ik speel op dit moment de Tal'rasha melee build en heb tot nu toe Grift lvl49 gecleared en vanmorgen bijna een 50, maar er zijn zoveel goede wizard builds, helaas is firebird er daar niet 1 van, dat wil niet zeggen dat je er geen grift level 40 mee kan halen, dat moet makkelijk lukken.

Als je wil kan je ook mij vanavond ingame message en dan runnen we rifts samen, heb op zich weinig nodig behalve want specifieke ancient items, en loot sharen maakt het toch wel makkelijker (dit aanbod geld voor andere ook [lorune#2844]) :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:37:
[...]

Helemaal eens met je comments over de skills en de DML maar niet met het vervangen van de Balefire. Je wilt juist GEEN xbow met UE-fire.

Zie:
Unhallowed Essence Fire
All of the special bows (Windforce, Leonine, Odyssey) seem to be about on par with Calamity / Balefire and they all bring their own strengths. For Windforce, using Steady Strikers or Strongarm should be about equally strong. Leonine can shine in dense rifts with lots of slow monsters, however you probably want to use sentries to reliably proc the slow. Odyssey's End might shine at the top end (56+) because it can speed up your RG kill enormously, but will be a lot more difficult to use during the rift (since you want to use sentries for slow and use Mortal Enemy). Cluckeye only has a marginal damage bonus, but the added benefit from the stun is also nice to have.
Other than that, the 1h Crossbows seem to be the strongest options raw dmg wise. Given equal rolls, Calamity and Balefire are more or less the same, if you have fire% on your amulet Calamity wins out by a few %, also keep in mind that in groups you will buff others with Calamity as well. Also, a somewhat hidden champion might be Kridershot with Immolation Arrow + Mortal Enemy + Ess of Johan. It's behind numbers wise, but I feel that it is underrated in the spreadsheet and it could turn out to be insane if you can play it well.
In addition to Evasive Fire – Focus, Multishot – Arsenal, Preparation – Invigoration and Vault – Tumble, it seems preferable to use Companion – Bat + Vengeance – Seethe for crossbows, Bat + Marked for Death – Mortal Enemy for Bows and Caltrops – Bait the Trap + Mortal Enemy for 1h crossbows. All of the choices are pretty close (within 1-5%, except Seethe for fast weapons), so you can experiment a little. If you want to run fire in groups, Bait the Trap and Mortal Enemy should be the best for every weapon type.

Bovenstaand komt van Wudijo die toch wel gezien wordt als 1 vd topDH's. Zie http://www.reddit.com/r/D...need_to_know_about_ue_m6/

Overigens is UE-Krider/Lightning wel beter, maar vind die maar eens zoals gezegd ;)
Ik weet niet hoor, maar per MS doet een Crossbow veel meer damage dan een 1-hander. Waarom zou ik dan een 1-hander willen?

Die balefire: 1482-2355 per schot (gemiddeld 1918,5)
Mijn Xbow: 2519-3033 per schot (gemiddeld 2776)

M.a.w. Xbow doet per MS zo'n 40% meer damage

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 28-04-2015 12:05 ]

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12 19:32
Angeloonie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:03:
[...]

Ik weet niet hoor, maar per MS doet een Crossbow veel meer damage dan een 1-hander. Waarom zou ik dan een 1-hander willen?
Voor sneller hatred te krijgen? Een 2H crossbow doet (veel) meer damage per schot maar als bij de hogere rifts je Hatred pot leeg is gaat 't traag om die weer vol te krijgen...

Apsie's profiel

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Voor hoge Grifts wil je absoluut een (ancient) Kridershot i.c.m. met de UE set. Hatred issues heb je niet met de +4 hatred/shot van je Krider. 1H bow is m.i. niet viable op 50+.

• _Peter2_
Sabrac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:15:
Mijn season monk (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sabrac-2206/hero/58327400) is t/m g.rift 45-50 nagenoeg onstervelijk, alleen als ik niet oplet gaat hij dood. 50+ is een ander verhaal omdat je daar in 2-3 hits dood gaat.
Ik zie dat je de templar als follower gebruikt.

2 vraagjes daarover:
1. Wat is zijn meerwaarde t.o.v. de scoundrel? (Ik gebruik de scoundrel op dit moment vanwege de Dex-gear die je als monk standaard vindt)
2. Hoe lom je aan fatsoenlijke gear voor hem?

[ Voor 8% gewijzigd door _Peter2_ op 28-04-2015 13:00 ]

• Apsie
Grin schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:46:
Voor hoge Grifts wil je absoluut een (ancient) Kridershot i.c.m. met de UE set. Hatred issues heb je niet met de +4 hatred/shot van je Krider. 1H bow is m.i. niet viable op 50+.
Er doen spelers 55+ solo met een dubbel Danetta combo (Ik niet! Ben er veel te traag voor :) :) )
1 handers lijken mij prima zolang de DPS hoog is....

Apsie's profiel

_Peter2_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:59:
[...]

Ik zie dat je de templar als follower gebruikt.

2 vraagjes daarover:
1. Wat is zijn meerwaarde t.o.v. de scoundrel? (Ik gebruik de scoundrel op dit moment vanwege de Dex-gear die je als monk standaard vindt)
2. Hoe lom je aan fatsoenlijke gear voor hem?
Templar:

Life per second
Healed voor 400k elke 20-30 seconds als jij het nodig hebt
Stunned meerdere mobs
Verhoogt je spirit generatie met 10 % (dit is de belangrijkste factor).
Kan de eu-jang-do dragen, dit leg ik bij de gear nog wel uit.

Scoundrel:

Slowed mobs... heb je niets aan als melee
Blind mobs... ok dat is wel een beetje handig
Verhoogt je crit of je damage met een minimale aantal... weegt niet op tegen de 10 % spirit generatie.

Gear voor de templar:

Liefst wil je strength gear, dus speel met een barbarian of een crusader, alleen is het niet per sé nodig.
Wat ik qua gear heb gedaan (let op, er zijn meer mogelijkheden).

Templar cannot die relic (anders verknald de templar zijn heals op zichzelf.. en dat wil je niet).
Ess of Johan, pulled alle mobs bij elkaar, waardoor je meer enemies raakt met je ablities. Liefst met Attackspeed + Physical Damage + Cooldown, strength en/of crit kans werkt ook (i.p.v cooldown, attackspeed en physical zijn een must).
Lidless Wall, Physical damage % + crit kans + strength + socket is de ideale combinatie, socket wil je een +270 Strength gem in doen.
Bul Kathos Wedding Band, Crit kans + Attack speed + Strength + Socket (of cooldown). Het effect van bul kathos doet heel veel damage, deze damage wordt verhoogt met je Physical %, vandaar dat je dat op je shield + amulet wilt. Kan 30-40 mil per seconde aan damage doen.
Eu-jang-do, nieuw wapen, als monsters onder de 20 % life (afhankelijk van je roll.. maar je wilt 19 of 20 %) komen, worden ze bevroren voor 3 seconden. Met genoeg attack speed, is zelf een guardian vanaf 19-20 % bevroren, kan helemaal niets meer. Daarnaast wil je dat de weapon damage op lightning staat.
Wyrdward - 2e ring Vanwege de wyrdward, met genoeg attack speed + lightning base damage, stunned de templar naast zijn eigen stuns ook heel vaak met auto attacks. Wederom attack speed + Crit + Strength + socket (of Cooldown)

• _Peter2_
Hmm overwoog de templar alleen bij HC vanwege zijn heals.
Kan ook een barbarian maken om (goede) items met dex om te rollen naar Str, scheel volgens mij ook een bak aan damage op de templar.

_Peter2_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:19:
Hmm overwoog de templar alleen bij HC vanwege zijn heals.
Kan ook een barbarian maken om (goede) items met dex om te rollen naar Str, scheel volgens mij ook een bak aan damage op de templar.
Je hoeft natuurlijk de Strength class niet zelf te spelen, als je met een barbarian of crusader in de party zit kan je altijd vragen om die specifieke items :)

• _Peter2_
Sabrac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:25:
[...]

Je hoeft natuurlijk de Strength class niet zelf te spelen, als je met een barbarian of crusader in de party zit kan je altijd vragen om die specifieke items :)
Klopt, maar als je een redelijk item vind met Dex erop, kun je dit volgens mij niet snel rerollen naar Str als monk, vandaar een (level 1) barb of Crusader die dat veel sneller zal kunnen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sabrac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:14:
[...]

Lidless Wall, Physical damage % + crit kans + strength + socket is de ideale combinatie, socket wil je een +270 Strength gem in doen.
Bul Kathos Wedding Band, Crit kans + Attack speed + Strength + Socket (of cooldown). Het effect van bul kathos doet heel veel damage, deze damage wordt verhoogt met je Physical %, vandaar dat je dat op je shield + amulet wilt. Kan 30-40 mil per seconde aan damage doen.
Eu-jang-do, nieuw wapen, als monsters onder de 20 % life (afhankelijk van je roll.. maar je wilt 19 of 20 %) komen, worden ze bevroren voor 3 seconden. Met genoeg attack speed, is zelf een guardian vanaf 19-20 % bevroren, kan helemaal niets meer. Daarnaast wil je dat de weapon damage op lightning staat.
Wyrdward - 2e ring Vanwege de wyrdward, met genoeg attack speed + lightning base damage, stunned de templar naast zijn eigen stuns ook heel vaak met auto attacks. Wederom attack speed + Crit + Strength + socket (of Cooldown)
Waarom geen freeze of deflection? Die gebruik ik zelf meestal icm de rest (geen Wyrdward maar Unity kan hier nog wel naar kijken) Ik heb al meerdere malen gehad dat een boss/elite mijn templar staat te meppen en deze bijna 90% van de tijd gewoon stunned staat.

Voorderest WW barb (full wastes/hexing pants + BK) werkt wel lekker pas sinds afgelopen zaterdag wat mee gaan doen (kreeg bijna 90% van de benodigde gear op mijn Crus)

2 stuks IK kan me niet echt boeien(belt/boots), ook met 3 (wapen/belt/boots) is het niet echt boeiend zeker als je net begint is het een beetje ruk terwijl je met BK's gelijk vol met Fury zit. BK's werken gewoon lekker en is goed zat voor 40-45.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Sabrac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:14:
[...]
Dus je hebt perma freeze op een RG als hij beneden 17-20% life zit met dat wapen en daarboven geen freeze? Is Azurewrath dan niet veel handiger?

• _Peter2_
Deadsmell schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:40:
[...]

Dus je hebt perma freeze op een RG als hij beneden 17-20% life zit met dat wapen en daarboven geen freeze? Is Azurewrath dan niet veel handiger?
Die heeft geen lighting damage en proct daardoor de Wyrdward niet.

• Terence(x)
[...]

Veel bosses gaan helemaal nuts op lage % life, en dan is die perma freeze gewoon heel prettig

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-12 16:14

UTADDICT

NERF

Esit: Meh, ik kan niet lezen.

[ Voor 96% gewijzigd door UTADDICT op 28-04-2015 14:13 ]

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• Grin

Grin

Ride si sapis.

UTADDICT schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:10:
[...]

Dit is onzin. Alle theorycraft en cijfers laten als sinds de ptr zien dat firebird nog net zo goed (zelfs iets beter) is dan voor de patch.

Firebird heeft alleen ook nog dezelfde hard-cap in Grifts als voor de patch, maar niet iedereen wil 52+ halen. Voor comfortabel tot 40 en T6 groep-runs is firebird voor een casual speler nog steeds prima. Niets veranderd. Tals is alleen veeeeeeeel beter sinds de patch (uiteraard niet alleen met de 2-set).
Ik hoop echt dat je gelijk hebt en wellicht loop ik te prutsen (zeeeeer waarschijnlijk ;) ) maar ik kan met mijn FB wiz toch echt niet comfortabel Grift 40 spelen. En dit is volgens mij prima gear (alleen de SoJ met 48%CHD zit in de stash). Wat doe ik verkeerd? :?

prutser001 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:31:
[...]

Waarom geen freeze of deflection? Die gebruik ik zelf meestal icm de rest (geen Wyrdward maar Unity kan hier nog wel naar kijken) Ik heb al meerdere malen gehad dat een boss/elite mijn templar staat te meppen en deze bijna 90% van de tijd gewoon stunned staat.
[...]

Freeze of deflection heb ik nooit nuttig gevonden.
Om een goede block kans te hebben moet je teveel andere stats opofferen waarmee de templar leuke damage kan doen.
En ik merk dat de bosses bijna altijd op mij slaan i.p.v. op de templar, dus ook daar heb ik dan weinig aan.
Zoals ik al zei in mijn post over de templar, er zijn meerdere alternatieven om je templar te gearen, dit is alleen mijn insteek na veel setups testen.

Ik heb het één en ander getest met Thunderfury / AzureWrath... met de Oculus Ring, met de Nagelring met Freeze of Deflection of Defender of Westmarch, met een Dovu Energy trap of een Moonlight Ward amulet, uiteindelijk was dit de setup waar ik persoonlijk het meeste aan had

Daarnaast is de boss i.c.m. Wyrdward en de Templar stuns nu ook voor 50-60 % van de tijd gestunned. Vervolgens is de 20 % range van bosses de gevaarlijkste, die eerste 50 % boeit weinig.

[ Voor 27% gewijzigd door Sabrac op 28-04-2015 14:42 . Reden: Iets meer informatie over bepaalde keuzes ]

• Terence(x)
Grin schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:14:
[...]

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en wellicht loop ik te prutsen (zeeeeer waarschijnlijk ;) ) maar ik kan met mijn FB wiz toch echt niet comfortabel Grift 40 spelen. En dit is volgens mij prima gear (alleen de SoJ met 48%CHD zit in de stash). Wat doe ik verkeerd? :?
Firebird speel je met blizzard, niet met meteor, en daarnaast heb je ook echt een unity nodig, of anders heel goede eye of etlich, string of ears, en defense gem zoals wildebeest gizzard, anders ga je echt aan alles dood.

Firebird voor de patch was in staat op hoge rifts te doen, in de heel zeldzame gevallen dat je de perfecte rift had, met de perfecte boss en pylon stacking, zelf heb ik het nooit hoger als 41 gekregen zonder veel ancient gear, nu zit ik op grift 49 en zie ik me zelf wel hoger gaan nog.

Wat ik zei, 40 moet makkelijk kunnen als je beetje ok items heb (focus en restraint zal het misschien nog wel beter maken als je kan overleven), maar rift lvl50+ zie ik je er niet mee raken :) (ik heb graag ongelijk dus als het je wel lukt, mad props maar ik ga het niet proberen :D)

Heb net even naar je gear zitten kijken, ziet er op zich goed uit, allen snap ik de captain crimson niet helemaal, en je kan het beste de templar gebruiken voor de heals en arcane power regen, samen met unity en templar cant die item.

[ Voor 30% gewijzigd door Terence(x) op 28-04-2015 14:29 ]

Verwijderd

Grin schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:46:
Ik heb wel filmpjes gezien van een grift lvl 59 clear met Nats fire build..! :)

Ik heb wel een vraagje, ik heb namelijk wel een Kridershot en een UE set liggen, maar welk element kan ik me dan het beste op richten? Fire doet meer dps, hoewel lightning ook altijd fijn is (was).

Ik heb nu een Nats fire build, maar hiermee kom ik solo niet veel verder dan grift 35, en in parties loop ik 40 wel mee zonder echt dood te gaan en toch nog zat DPS output te hebben. Moet ook m'n templar nog even een Thunderfury geven, en een Ess of Zohan amulet, dan is ie hoe ik 'm hebben wil, dan red ik denk ik wel hogere grifts :)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:27:
[...]

Ik heb wel filmpjes gezien van een grift lvl 59 clear met Nats fire build..! :)

Ik heb wel een vraagje, ik heb namelijk wel een Kridershot en een UE set liggen, maar welk element kan ik me dan het beste op richten? Fire doet meer dps, hoewel lightning ook altijd fijn is (was).

Ik heb nu een Nats fire build, maar hiermee kom ik solo niet veel verder dan grift 35, en in parties loop ik 40 wel mee zonder echt dood te gaan en toch nog zat DPS output te hebben. Moet ook m'n templar nog even een Thunderfury geven, en een Ess of Zohan amulet, dan is ie hoe ik 'm hebben wil, dan red ik denk ik wel hogere grifts :)
Ik was inderdaad onvoldoende specifiek in mijn vorige post, wanneer ik het over Grifts heb dan gaat het altijd over een 4 player party (tenzij nadrukkelijk anders vermeldt ;) ).

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-12 16:14

UTADDICT

NERF

Grin schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:14:
[...]

Dude, we hebben vaak genoeg samen gespeeld. Jij kan zeker 40 halen! Opschieten.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:43
Dilemma... heb dikke Unhallowed Ancient boots geloot...

600+ Dex
600+ Vita
100+ AR
14% MultiShot

+2 pickup
-40 lvl req

Rest is prima kwa stats...
14% MultiShot is pas na seizoen zinvol maar niet helemaal nutteloos (UE Lightning) maar Elemental Arrow zou beter zijn natuurlijk!

Echter weet ik niet in hoeverre ik in de toekomst MultiShot zou gaan gebruiken zodra seasons voorbij is...
En -40 lvl req. is natuurlijk complete crap...

Wat is jullie ervaring met MultiShot vs Krider EleArrow?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Geen vergelijking met Krider, maar met MS one-shot je solo alle mobs op T6 en in party zijn 3-4 Multishots genoeg om een mob te levelen.

Ik zou hem laten staan, maar je kunt hem natuurlijk ook weer terug rollen naar MS..

• Thalaron
Angeloonie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:12:
Geen vergelijking met Krider, maar met MS one-shot je solo alle mobs op T6 en in party zijn 3-4 Multishots genoeg om een mob te levelen.

Ik zou hem laten staan, maar je kunt hem natuurlijk ook weer terug rollen naar MS..
Thnx
T6 is echter geen doel natuurlijk.. Mijn M6 Marauder met SoJ en RoRG/Pride's Fall voldoet daar meer dan prima! (En anders speedstrafe wel)

Ik doelde meer op of ik -40lvl req naar bv %stun zou moeten rollen ipv skill aanpassen.. Gezien %skill niet heel veel toevoegd zodra ik ook op een toekomstige ancient krider discipline zou hebben (nu 24 extra discipline van gear wat al 24x15% geeft...)

Aan de andere kant.. Hoe waardevol is een paar %stun waard..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Dj Neo Ziggy
Terence(x) schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:52:
[...]

Firebird op dit moment is echt de slechste set die er beschikbaar is, ik zou zelfs zover gaan dat de 2 piece tal'rasha meer waarde heeft.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je beschikbaar heb en als dat firebird is gebruik dat, maar blijf er niet bij vast hangen, ik speel op dit moment de Tal'rasha melee build en heb tot nu toe Grift lvl49 gecleared en vanmorgen bijna een 50, maar er zijn zoveel goede wizard builds, helaas is firebird er daar niet 1 van, dat wil niet zeggen dat je er geen grift level 40 mee kan halen, dat moet makkelijk lukken.

Als je wil kan je ook mij vanavond ingame message en dan runnen we rifts samen, heb op zich weinig nodig behalve want specifieke ancient items, en loot sharen maakt het toch wel makkelijker (dit aanbod geld voor andere ook [lorune#2844]) :)
Ok kan je nu mijn build checken.

Ik vond nog een focus en restraint, en een 6 piece firebird.
Tiv was nu echt met twee vingers in mijn neus. Al moet ik zeggen dat ik toch liever mirrorball heb.
Dan maar Kadala rapen en hopen op de shoulders

Thalaron schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:20:
[...]

Thnx
T6 is echter geen doel natuurlijk.. Mijn M6 Marauder met SoJ en RoRG/Pride's Fall voldoet daar meer dan prima! (En anders speedstrafe wel)

Ik doelde meer op of ik -40lvl req naar bv %stun zou moeten rollen ipv skill aanpassen.. Gezien %skill niet heel veel toevoegd zodra ik ook op een toekomstige ancient krider discipline zou hebben (nu 24 extra discipline van gear wat al 24x15% geeft...)

Aan de andere kant.. Hoe waardevol is een paar %stun waard..
Ik zou die -40 lvl requirement gewoon laten zitten en bijvoorbeeld de skill (tzt) kunnen rerollen :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Thalaron
Vidra schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:49:
[...]

Ik zou die -40 lvl requirement gewoon laten zitten en bijvoorbeeld de skill (tzt) kunnen rerollen :D
Lijkt me de meest veilige optie inderdaad... Van mij mogen ze -lvl req er wel uithalen... zeker met die Gem of Ease erbij is het in mijn ogen vrij nutteloos... Of alleen wanneer je 1 of meerdere chars hebt met minder dan max lvl ofzo :+

Thalaron schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:55:
[...]

Lijkt me de meest veilige optie inderdaad... Van mij mogen ze -lvl req er wel uithalen... zeker met die Gem of Ease erbij is het in mijn ogen vrij nutteloos... Of alleen wanneer je 1 of meerdere chars hebt met minder dan max lvl ofzo :+
Het voegt inderdaad niet zoveel toe ... tenzij je nog een DH wil levelen :+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Thalaron
Vidra schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:07:
[...]

Het voegt inderdaad niet zoveel toe ... tenzij je nog een DH wil levelen :+
Heb er nog maar 5 :o

Zo is hij geworden:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2v1soeo.png

:)

Wel leuke boots op lvl 30 >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 28-04-2015 18:44 ]

Thalaron schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:43:
[...]

Heb er nog maar 5 :o

Zo is hij geworden:
[afbeelding]

:)

Wel leuke boots op lvl 30 >:)
Leuk inderdaad :P

Vind net mijn eerste Kridershot ever ooit *O*

Helaas met matige rolls ;( Geen +discipline, damage roll was iets van 2400.. Nu met 10% damage kom ik op 2641 DPS.

Iemand leuke builds (geen UE) voor Krider? Heb complete Marauder en Natalya sets in stash zitten :P

Evt kan ik ook mijn main (UE physical) omgooien, maar dan lever ik 12 discipline en 400 DPS in. Is een Krider+UE build dat waard?

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 28-04-2015 19:21 ]

• Dj Neo Ziggy
Ok ik begin nu te begrijpen dat die wrath niet handig is, maar wat ik heel veel zie is dat de
Gem of Efficacious Toxin ook heel veel gebruikt word bij wizards.
Helaas heeft battle.net mijn char nog niet geupdate.

• Thalaron
Angeloonie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:14:
Vind net mijn eerste Kridershot ever ooit *O*

Helaas met matige rolls ;( Geen +discipline, damage roll was iets van 2400.. Nu met 10% damage kom ik op 2641 DPS.

Iemand leuke builds (geen UE) voor Krider? Heb complete Marauder en Natalya sets in stash zitten :P

Evt kan ik ook mijn main (UE physical) omgooien, maar dan lever ik 12 discipline en 400 DPS in. Is een Krider+UE build dat waard?
UE Lightning kan ook met non ancient Krider leuk meedoen in party. Heb zelf helaas ook nog geen ancient gevonden... Ook geen betere dan mijn huidige van voor patch...

Armory is niet up-tp-date dus even ingame mijn account opzoeken ;)

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:22:
Ok ik begin nu te begrijpen dat die wrath niet handig is, maar wat ik heel veel zie is dat de
Voor Tal builds is die Toxic interessant, want de Tal bonus boost de DoT ook mee. Het effect is makkelijk op mobs te krijgen en de debuff is dan mooi om erbij te hebben. Als je hoge crit hebt is Pain Enhancer een interessant alternatief. Als je met Firebird iets death-DoT, is Toxic weer leuk, omdat je death-DoT ook wat geboost wordt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Terence(x)
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:22:
Speel je season?, if so, als je zin heb voeg me gerust toe Lorune#2844 als je wat rifts wil doen :)

• Dj Neo Ziggy
Terence(x) schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:20:
[...]

Speel je season?, if so, als je zin heb voeg me gerust toe Lorune#2844 als je wat rifts wil doen :)
Ja ik speels season, ik ga zo alleen nog eerst ff hardlopen rond 22.00 ben ik weer terug.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 13:49
schaapiej schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:46:
[...]

Bedoel je de GoT clan of Community?
Moet ook maar eens een request sturen..
Grin zojuist maar eens lief aangekeken.. :P
Meteen geregeld, top!

Zoals in mijn sig te zien > in-game bekend als NightStalker :)

<GoT>NightStalker

• _Peter2_
Gisteren een paar normale riftsjes (random group) op T4 gedaan. Na het eten gekeken of ik met wat Tweakers kon spelen. Kreeg een invite van Flex.

Deden eerst een Rift op T6, daarna een seire GR (had even niet door dat de bedoeling was om een lev 1 GR steen te halen in de trial, dus begonnen we op GR 8).

In de laatste GR mijn Bane of the Trapped naar rank 20 gekregen.
Daarna nog wat lopen shuffelen met mijn gear.

Mijn wapen (Ancient Sultan of the Blinding Sand (3885.3 DPS, 1442 Dex, 8% CDR en een Socket) vervangen door een non Ancient Furnace (huidig wapen op B.net).

Verder wat tests gedaan met diverse item combos in de trials:
4 pc Inna (Ancient Gloves, Chest, Pants, RoRG), 2 pc Sunwuko (Ancient Helm, Ancient Shoulder), reapers wraps, fleeting strap en Ancient Rainment boots
6 pc Inna (Als hierboven + belt, en boots), 2pc Sunwuko.

4 pc Inna, 2 pc Rainment, 3pc Aughild (Shoulders, Bracers, RoRG)

Nog geen enkele keer een hogere steen dan 24 verkregen in de trials.

Voor trials zal die Sultan beter zijn dan de Furnace aangezien er geen Elites rondlopen in de trials.

Qua sets-items heb ik nu het volgende intussen verzameld:
5 stuks Inna:
Ancient Gloves
Chest
Belt
Pants
Boots

5 stuks Rainment:
Helm
Gloves
Chest
Pants
Ancient Boots

2 Stuks Sunwuko:
Ancient Helm
Ancient Shoulder

(Non monk:)
Aughild:
Shoulder
Bracers (met cold damage).

Ik zou nu ook nog een combo van 6pc Rainment met 3pc Aughild kunnen proberen.
De mogelijkheden die er nu zijn qua builds maken dit Season wel interessant.

Verder ben ik nu Seasonal (SC) al een hoger PL dan non seasonal (HC), nog niet als SC, maar dat gaat ook wel gebeuren denk ik zo.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Zo, de PS4 variant van Zoltan Kulle is dood!

M'n vrouw heeft haar 2e Faithfull Memory (2H sword) gekregen, en was een aardige upgrade. Wel raar, zij had opeens een "Gift for <mijn PSN naam>" in haar inventory, die heb ik dus nog nooit gezien. Iemand idee hoe die er komen? Heb er zelf namelijk nog totaal geen voor haar :-( (Zat trouwens wel een leuke legendary Broken Tusk masker in).
Nu Act 2 maar afmaken, en dan door Act 3 facerollen, het makkelijkste deel :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Gisteren met de clan HC wezen spelen. had maar 2 zuni pieces in stash x) Einde van de avond had ik de set compleet mede door loot share. Bedankt heren!

Ik moet zeggen; die zuni set op HC speelt super nice, fetishes geven ~46% dmg reduction tanken de mobs voor je en met de 6 set bonus doen ze ook nog eens lekkere damage! Gisteren weer super vermaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ealjebij op 29-04-2015 08:47 ]

D3 Profiel

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-12 09:53
Ben sinds 1.5 week ook weer begonnen met Diablo, die season characters maken het toch wel weer leuk.
Lijkt allemaal zoveel sneller te gaan dan ik mij kan herinneren.

Zelf een enorme fan van de Witch Dokter class, maar vrienden hadden nu aangegeven dat ik dat niet moest gaan spelen behalve als ik een zDPS class wou spelen, nou dat lijkt mij helemaal niks.

Ondertussen een WW barb gemaakt en een Dashing Strike Monk.
Beide zijn enorm sterk, maar toch blijft WD mij trekken, is een pet dokter viable naar jullie idee?

PSN: MaxxusNL

• Apsie
Maxxus schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:36:
Ben sinds 1.5 week ook weer begonnen met Diablo, die season characters maken het toch wel weer leuk.

Zelf een enorme fan van de Witch Dokter class, maar vrienden hadden nu aangegeven dat ik dat niet moest gaan spelen behalve als ik een zDPS class wou spelen, nou dat lijkt mij helemaal niks.

Beide zijn enorm sterk, maar toch blijft WD mij trekken, is een pet dokter viable naar jullie idee?
Tuurlijk, maar qua damage blijft de WD wel iets achter :P

De zDPS is trouwens erg leuk om te doen hoor, zeer arbeidsintensief! :*)

Apsie's profiel

Verwijderd

Gisteren de Tweakers community gejoined en meteen wat T6 rift runs gedaan met mede tweakers.

Is best gezellig en ging nog snel ook. 2x WW barbs + 2 leechers (character leveling) en nogsteeds gemiddeld 3-5 min per rift.

Helaas zelf geen 2x BK wapens (wel 1 drop gekregen gisteren) dus ik liep meer achter de andere WW barb aan dan dat ik zelf damage deed.

Al met al - wel een geslaagde avond.

• Maxxus
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:59:
Gisteren de Tweakers community gejoined en meteen wat T6 rift runs gedaan met mede tweakers.

Is best gezellig en ging nog snel ook. 2x WW barbs + 2 leechers (character leveling) en nogsteeds gemiddeld 3-5 min per rift.

Helaas zelf geen 2x BK wapens (wel 1 drop gekregen gisteren) dus ik liep meer achter de andere WW barb aan dan dat ik zelf damage deed.

Al met al - wel een geslaagde avond.
Volgens mij zat jij in mijn groep :)

Verwijderd

zal zomaar kunnen ;)

Lengie of Lamuerte.

Vind het nogsteeds raar dat je account naam krijg te zien ipv character naam :P

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Apsie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:43:
[...]

Tuurlijk, maar qua damage blijft de WD wel iets achter :P

De zDPS is trouwens erg leuk om te doen hoor, zeer arbeidsintensief! :*)
ach het is wat je ambitie is. als je G50+ solo wil, dan is het misschien niet al te makkelijk voor WD.

anders kan je net zoveel lol hebben met WD tot ~G40/45, en in parties betekent WD meestal inderdaad erg veel .

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Apsie
Mofkees schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:08:
[...]

ach het is wat je ambitie is. als je G50+ solo wil, dan is het misschien niet al te makkelijk voor WD.

anders kan je net zoveel lol hebben met WD tot ~G40/45, en in parties betekent WD meestal inderdaad erg veel .
Precies!! _/-\o_ _/-\o_

Apsie's profiel

Verwijderd

Wat kan het makkelijk zijn waneer er al meerdere characters op 70 staan.
Ik had een monk tot grift 41 gekregen toen ik het zat werd. Begon een barb die 47 makkelijk aankan (niet echt hoger geprobeerd).

Toen dacht ik, laat ik toch eens een crusader maken (waar ik de andere seizoenen mee begon en verreweg het meeste speelde). Nadat ik 70 was had ik gister even gespeeld en vanochtend nog een uurtje. Ik kon grift 31 al aan (voordeel van focus+restrain van me barb afpakken en de defence gems gebruiken, en dat met een zelfgemaakte sweep build zonder Roland items).
Had ik opeens in een uur tijd 4 roland items (dropte 2 min of meer tegelijkertijd). Helaas moest ik toen naar me werk, dus nog niet uit kunnen testen. Zou wel een verschil moeten gaan maken, 6 maal zoveel dmg :-)

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Een vraag over zuni / tasker and theo op een pet WD.

wat doet meer dmg? zuni gloves en de pox ring vervangen met Stone of Jordan / little finger. Of TnT met pox ring?

In mijn ogen lijkt TnT de beste keuze aangezien al mijn pets ronde de 45% meer attack speed krijgen. Dit lijkt me een (bijna) verdubbeling van de DPS of werkt hier de formule anders?

D3 Profiel

De WD is zeker viable op hoge grifts. Ook daarmee is solo 50+ te halen. De build die momenteel erg goed gaat is de poison dart build. Erg leuk om te spelen (vermoed ik - ik heb het mask nog steeds niet :P), maar enkele items zijn lastig om te krijgen. Deze build kom je ook nog steeds vrij ver mee. 40+ gegarandeerd, maar ik weet niet of hij de 50 haalt. Zo te horen ligt die laatste meer in je straatje en die is sowieso goed om mee te beginnen, omdat hij minder gear specifiek is en je een groot deel van de items kunt craften.

Check ook vooral diablofans.com even voor de meest recente patch 2.2.0 builds.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsmell op 29-04-2015 11:07 ]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gisteren een nieuwe wiz build getest: wat een lol met deze setup! Bubbles spammen voor crowd control, met Magic Missile stacks opbouwen en vervolgens Arcane Orb spammen totdat alles plat ligt. De dmg is prima met de F+R ringen, een Triumvirate met 3*96% dmg stack op AO. Ook de crowd control is voldoende met een oude GoO, deze heeft een 50-70% CDR op bubbles ipv 30-40% (66% in mijn geval :*) ).
Al met al erg leuke gameplay en m'n wiz doet nu weer mee op grift 40-45 (dus in een 3-4 speler party).

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:10

Zoals je gister kon zien op mijn WD(Pilzer) is pet doc opzich best viable, het gaat alleen niet zo snel als je bv t6 speedruns wil doen aangezien trash gewoon vrij lang duurt. Ook in wat smallere rifts staat soms de helft niks te doen, als je dan geen smk hebt om ze aan de andere kant te spawnen gaat je snelheid erg omlaag. Ondanks de wat lagere clearspeed blijft een WD toch zeer leuk om te spelen.

Oja, en gister een 100% MoJ gevonden :D http://eu.battle.net/d3/en/profile/Pilzer-2526/hero/58584273

• Maxxus
De WD zal eerder voor greater rifts worden, blijft het gewoon leuke class vinden.

Barbie snelheid is ziekelijk, dus die blijf ik gebruiken om T6 rifts te farmen.

Vanavond eens mijn WD omhoog krijgen, en dan gaan we de gear race beginnen :)

Nice :) De eerste MoJ die ik ooit vond was bij mij een Ancient met 96%m socket en int/vit, alleen was hij op dat moment totaal niet nuttig meer -O- :+
En nog steeds niet aangezien ik nog geen SMK heb :P

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik heb nu een Ancient Mask op mijn pet doctor van 97% oid. Erg blij mee met de drop toen!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PnKS8nTs3kzU0HnEdU8dHSqq/full.png

Laat ik alleen tegenwoordig meer op mijn Jade doctor spelen :P Echt ziekelijk hoe snel packs weg geharvest worden :) Solo kom ik daarmee op de grift 40 uit dan begin ik toch echt wel te merken dat ik geen klappen kan hebben. Tegenwoordig wel de fetish belt als meatshield erbij maar die kunnen niet alles tegenhouden :)

Pet WD: http://eu.battle.net/d3/e...ivaciane-2189/hero/114164
Jade WD: http://eu.battle.net/d3/e...aciane-2189/hero/55203508

[ Voor 21% gewijzigd door Jaguar645 op 29-04-2015 12:20 ]

• Kogeltje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-05-2022
Hoi allemaal !

Na een pauze van 2 jaar heb ik Diablo 3 ook weer opgepakt.
Direct de ROS gekocht en aan de slag gegaan.

Dit is mijn build : http://eu.battle.net/d3/e...ogeltje-2662/hero/3964570

Iemand nog tips of suggesties ?

je kan me ook toevoegen als friend, ik speel voornamelijk bounties en greater rift

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:17
Welkom terug! Je build ziet er best goed uit. Tot hoever kom je in GRs?

Ik heb gister even geëxperimenteerd met een speed strafe build op mijn Demon Hunter. Even wennen ten opzichte van een sentry build, maar wel gaaf. Mijn gear is eigenlijk niet helemaal geschikt, maar ga nu al sneller door T6 rifts heen als met mijn oude build. Van de week nog maar wat verder optimaliseren. Ik gebruik deze als voorbeeld: http://www.diablofans.com...peedfarm-updated-25-april Iemand daar nog op of aanmerkingen op?

• Kogeltje
Bedankt !

Single ben ik tot 31 gekomen, misschien dat ik nog hoger kan komen maar ben meestal public aan het spelen.
Ben vooral op zoek naar mensen om mee te spelen. Aangezien als je public speelt 9 van de 10 keer mensen elke keer leaven als je een GR start

• cybergi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08-2019

cybergi

ARCHANGELINC #2253

Kogeltje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:49:
Bedankt !

Single ben ik tot 31 gekomen, misschien dat ik nog hoger kan komen maar ben meestal public aan het spelen.
Ben vooral op zoek naar mensen om mee te spelen. Aangezien als je public speelt 9 van de 10 keer mensen elke keer leaven als je een GR start
hoihoi

Welcome back :)

We hebben een none seasonal clan (ARCINC)er zijn ook een aantal andere clans hier GOT /SG etc
Beste een clan zoeken en dan met clanies spelen :)

D3 Profile¦ArchangelINC#2253

• Kogeltje
Thnx !

Ik zal de clan joinen als ik minimaal paragon 400 ben.Ik zit nu op 367 dus nog even te gaan.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

NL-RaVeR schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:42:
Welkom terug! Je build ziet er best goed uit. Tot hoever kom je in GRs?

Ik heb gister even geëxperimenteerd met een speed strafe build op mijn Demon Hunter. Even wennen ten opzichte van een sentry build, maar wel gaaf. Mijn gear is eigenlijk niet helemaal geschikt, maar ga nu al sneller door T6 rifts heen als met mijn oude build. Van de week nog maar wat verder optimaliseren. Ik gebruik deze als voorbeeld: http://www.diablofans.com...peedfarm-updated-25-april Iemand daar nog op of aanmerkingen op?
Ook ik gebruik een dergelijke build op m'n DH voor T6 speedriftjes, maar dan met fire ipv lightning. Mocht je er een hebben dan zou ik je Helltrapper omruilen voor een Calamity. Een Hexing Pants en een Crashing Rain belt geven daarnaast ook een bak extra dmg tov je huidige gear. Daarstaast is een Cidercoat ook wel fijn als je fire speelt, extra dmg en RCR.

• cybergi

cybergi

ARCHANGELINC #2253

Kogeltje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:53:
Thnx !

Ik zal de clan joinen als ik minimaal paragon 400 ben.Ik zit nu op 367 dus nog even te gaan.
je kan gewoon apply doen als je dat wil maar kijk ook naar de andere clans eventueel ook leuke er bij :)
We zijn meer international.Dus niet alleen NL mensen . GOT en SG zijn volgens mij 100% NL ben niet zeker sorry als ik fout zeg.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

cybergi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
[...]

je kan gewoon apply doen als je dat wil maar kijk ook naar de andere clans eventueel ook leuke er bij :)
We zijn meer international.Dus niet alleen NL mensen . GOT en SG zijn volgens mij 100% NL ben niet zeker sorry als ik fout zeg.
NP :)
We hebben in ieder geval 1 Zuid-Afrikaan in de clan, en natuurlijk JimMorrison onze Oost-Duitser/DDR'er. _O- :w

• cybergi

cybergi

ARCHANGELINC #2253

Grin schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:00:
[...]

NP :)
We hebben in ieder geval 1 Zuid-Afrikaan in de clan, en natuurlijk JimMorrison onze Oost-Duitser/DDR'er. _O- :w
Oost-Duitser/DDR'er ben ik ook BTW...

• Kogeltje
Ik kan alleen de clan Solidarity Gaming Alts vinden ingame.

• cybergi

cybergi

ARCHANGELINC #2253

Kogeltje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:02:
Ik kan alleen de clan Solidarity Gaming Alts vinden ingame.
Ik add je wel vanavond :)

• Kogeltje
is goed bedankt :)

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:00

4th

Kogeltje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:53:
Thnx !

Je kan ook altijd de SG teamspeak joinen en alvast met leden meespelen, zit je in avondje op de 400 met lootshare heb je meeste set items snelgenoeg bij elkaar ;)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:17
Grin schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:56:
[...]

Ook ik gebruik een dergelijke build op m'n DH voor T6 speedriftjes, maar dan met fire ipv lightning. Mocht je er een hebben dan zou ik je Helltrapper omruilen voor een Calamity. Een Hexing Pants en een Crashing Rain belt geven daarnaast ook een bak extra dmg tov je huidige gear. Daarstaast is een Cidercoat ook wel fijn als je fire speelt, extra dmg en RCR.
Thanks! Ga ik vanavond eens kijken wat ik nog aan gear heb liggen :)
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.