SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Phuncz-1686/hero/54698261
Ben P50 met die char en ik heb al full legendary gear (wel nog low level RRoG). Maar dat heeft ook veel met de GoT teammates te maken die efficient te werk gaan
Maar mijn Jade build is nog meh zonder de juiste gear. Ik hoop dat ik er iets van kan maken binnenkort.
[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 14-02-2015 17:38 ]
Beetje met Micro, GakkeRoel en Renquin wat rifts en bounties gedaan.. zit nu op paragon 75 oid
Nu maar ff een pauze en dan weer verder ^^
Iemand een goed idee voor me?
http://eu.battle.net/d3/e...phalem-1159/hero/54668408
[ Voor 12% gewijzigd door Nephalem op 14-02-2015 19:42 ]
Ik help je morgen misschien nog wel even, ben momenteel paragon 8 oid.Thalaron schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:39:
Mijn DH is nog maar lvl 8 en z vermoedelijk pas in de avond/nacht van zondag op maandag 70 halen ivm tijdgebrek...
Wel jammer dat Battle.net niet echt up to date is... Mijn Seasonal char is niet seasonal en heeft paragon 641 volgens de site... Zou leuk zzijn geweest als het andersom was (dat zou een dikke bug zijn geweest voor season start)
al mensen die T6 doorbeuken alsof het non season is?
Inmiddels 28, maar moet ook mijn Monk levelen, maar altijd goedDeagle schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:16:
[...]
Ik help je morgen misschien nog wel even, ben momenteel paragon 8 oid.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ben nu WD tank!!
Ondertussen al T2 dus schiet op, als T2 te makkelijk gaat (door upgrades ooit eens) dan word het tijd voor T3
[ Voor 43% gewijzigd door prutser001 op 15-02-2015 00:45 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Hiero. Heb dat ritje onlangs toevallig zelf ook gedaan. Werkt vrij goed, zeker als je toevallig nog een Schaefer's Hammer heb liggen of wat andere meuk met Lightning dmg erop. Je kan ook met je DH even wat shards scoren en dan gamblen. Ik had aan het schandalige aantal van 2500 shards genoeg voor full Raekor.Nephalem schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:41:
Ben met de barb nog beetje zoekende naar een soepel lopende build zonder set items. Sinds RoS geen barb meer gespeeld en een paar dingen geprobeerd maar het voelt allemaal nogal stroef aan.
Ondertussen season p25 ongeveer. Gaat hard. Ruby in een Leorics Crown, Cindercoat aan en Multishot spammen maar.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Hier het zelfde probleem, kreeg een ancients depth diggers met weapon throw erop, evenals een belt.Nephalem schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:41:
Ben met de barb nog beetje zoekende naar een soepel lopende build zonder set items. Sinds RoS geen barb meer gespeeld en een paar dingen geprobeerd maar het voelt allemaal nogal stroef aan.
Ik snap de hint die blizzard wil geven, maar hett loopt voor geen meter met weapon throw.
Intussen loopt het aardig op T2. Alle drops die ik kreeg buffen frenzy, dus ja...Sinned123 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:45:
[...]
Hier het zelfde probleem, kreeg een ancients depth diggers met weapon throw erop, evenals een belt.
Ik snap de hint die blizzard wil geven, maar hett loopt voor geen meter met weapon throw.
Ancients en berserker om elites neer te halen, fc door grote groepen heen en overblijvers afwerken met frenzy, gaat aardig nu. Dus verder volhouden voor de set items 😊
Is het doel niet voor items te vinden dat je elites en white mobs moet killen ? Zelfs in season heb ik het al meermaals gezien. Het probleem is dat je dan, met als doel hebt om elites te killen, gewoon hopeloos achter geraakt als je geen overpowered char hebt om solo een 4-party game te trekken.
Wat ik zelf doe is EP op de mobs (op T6 gebruik ik de lightning variant), de dot vermoord ze wel en je kan zelf doorgaan.. maar hele elite packs skippen.. nee.. zie de noodzaak niet... zelf een leuke groepje witte mobs blijf ik even wat langer bij om ze te zien ontploffenPhuncz schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:26:
Een trend die ik zie sinds patch 2.1.2 is dat een groot aantal monks Diablo spelen alsof ze een wereldrecord willen neerzetten. Niet zozeer dat ze streven om zo snel en efficient mogelijk te werk gaan, maar door gewoon hele white packs te skippen en vaak ook elite packs. Ik heb zelf twee monks waarvan een Tempest Rush monk die er baat bij heeft er het tempo in te houden, maar als je in je 4-player 3 monks een triple-pack elites ziet skippen in een T6 rift, dan vraag ik me af: waarom ?
Is het doel niet voor items te vinden dat je elites en white mobs moet killen ? Zelfs in season heb ik het al meermaals gezien. Het probleem is dat je dan, met als doel hebt om elites te killen, gewoon hopeloos achter geraakt als je geen overpowered char hebt om solo een 4-party game te trekken.
Zelf gaat S2 op echt heel goed voor me... de items die ik zoch veelal wel gekregen.. alleen een 2e furnace, templar immunity en een furnace ontbreekt. Maar dat mag de pret niet drukken.
Eventjes in de top 50 eu van alle monks gestaan
Verwijderd
dus voor mij is dit the impossible wat me nu is gelukt XD
zoek alleen een beetje een leuke build, denk zelf dat lightning wel leuk is.
Wat doen de andere monks hier?
Incense torch of the grand temple gevonden met goede staat, hoge dmg en 10‰ op. Kan nog rerolle en gift opzetten.
☺
500 is inderdaad de max. Oftewel steeds langs bij Kadala.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:01:
Even een vraagje kan je die shards ook stashen in je voorraad kist? Of kun je laten we zeggen het max aantal shards in je inventory alleen maar uitgeven bij Kadala ? want om steeds bij 500 shards eerst bij Kadala langs te gaan schiet ook niet op.
MHW: Jay
Wel zwaar irritant, eerst vond ik het niet zo'n probleem toen de items goedkoper waren dan ging je voor een inventory vol. Maar nu 100 voor ring/neck en 75 voor wapens... Dan wil ik liever 5000 shards als max. Zeker met een paar van die blood goblins gaat het hard.y0ukn0w schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:18:
[...]
500 is inderdaad de max. Oftewel steeds langs bij Kadala.
Maar het begint al ergens op te lijken, dmg is nog ruk maar T2 is goed te doen en met de huidige items kan ik eigenlijk in alles staan en alles lekker tanken (scheelt weer lopen ja ben lui
Items zijn nog steeds ruk, ik heb nog steeds 3-4 2H wapens in mijn stash zitten die 5-15% meer dmg geven. Heb in ieder geval die stomme RoRG... Wel ruk stats maar in ieder geval binnen.
Geld is ook geen probleem heb die Boon of the hoarder en al een paar keer een upgrade gegeven, soms gewoon 200k en dan doe ik niet eens moeite.
http://eu.battle.net/d3/e...entium-2220/hero/54711691
http://www.diabloprogress...tium-2220/Freaky/54711691
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Inderdaad wat je zegt. Zou fijn geweest zijn als je wat grotere capaciteit had van die shards. Want het is nu niet zo dat elke rift een Blood Goblin fest is.prutser001 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:59:
[...]
Wel zwaar irritant, eerst vond ik het niet zo'n probleem toen de items goedkoper waren dan ging je voor een inventory vol. Maar nu 100 voor ring/neck en 75 voor wapens... Dan wil ik liever 5000 shards als max. Zeker met een paar van die blood goblins gaat het hard.
Enig idee of +ele dmg tegenwoordig ook werkt op de EP death explosie?Sabrac schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:46:
[...]
Wat ik zelf doe is EP op de mobs (op T6 gebruik ik de lightning variant), de dot vermoord ze wel en je kan zelf doorgaan.. maar hele elite packs skippen.. nee.. zie de noodzaak niet... zelf een leuke groepje witte mobs blijf ik even wat langer bij om ze te zien ontploffen
Zelf gaat S2 op echt heel goed voor me... de items die ik zoch veelal wel gekregen.. alleen een 2e furnace, templar immunity en een furnace ontbreekt. Maar dat mag de pret niet drukken.
Eventjes in de top 50 eu van alle monks gestaan
[afbeelding]
Verwijderd
Als je snel veel paragon wilt grinden dan kan dat heel makkelijk door +exp gear te gebruiken en dan te griften. Sinds de laatste patch werkt dit al.. misschien is het een bug, misschien ook wel zo bedoelt door blizz.. wie weet.
een linkje van Datmodz die het nog even uitlegt YouTube: 40b+ Experience/Hour! Diablo 3 Season 2 Farming Method
suc6 ermee
Lightning (1e reroll -> Fire 19%)
609 Dex
597 Vita
4.5% CHC
Voor de 1e poging niet verkeerd dacht ik zo
Zie al mensen in mijn friendlist met paragon 180 lol...
Beun zag ik net ook voorbij komen met Grift Solo 39
[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 16-02-2015 03:32 ]
Ik ga er eigenlijk wel vanuit, alleen nog niet bewezentoolkist schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:54:
[...]
Enig idee of +ele dmg tegenwoordig ook werkt op de EP death explosie?
Cain set werkt ook nog steeds goed voor het levellen; de lvl 70 versie geeft 50%xp, en als je dan ook nog een ruby in je helm doet, zit je zo op de 90%. ik heb (voor mijn doen) weinig gespeeld de afgelopen dagen, maar zit toch alweer op p60. 2 goblin vaults verder en een broken crown zorgden ervoor dat ik qua gems & gold nix te klagen hebVerwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:46:
Hey mensen/clannies,
Als je snel veel paragon wilt grinden dan kan dat heel makkelijk door +exp gear te gebruiken en dan te griften. Sinds de laatste patch werkt dit al.. misschien is het een bug, misschien ook wel zo bedoelt door blizz.. wie weet.
een linkje van Datmodz die het nog even uitlegt YouTube: 40b+ Experience/Hour! Diablo 3 Season 2 Farming Method
suc6 ermee
kanmet mn barb inmiddels wel t2 goed runnen, en ben tot nog toe tot grift 13 gekomen; lekker rustig aan, want ik wil eens kijken hoever ik met zon barbie kan komen
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Damn, dat gaat rap! Heb nog niet zo heel veel gespeeld. Nog maar tot 16 solo en 18 in een party gekomen. Al moesten we voor die 18 wel een paar moeilijke elite packs skippen.Thalaron schreef op maandag 16 februari 2015 @ 03:32:
Beun zag ik net ook voorbij komen met Grift Solo 39
T2 speelt inmiddels wel lekker met de EP monk. Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over die EP / WoL build. Het speelt lang niet zo passief als ik gedacht had.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Op dag 1 had geloof ik al iemand Grift 40+ gecleard. Gaat nergens over ditFreakiebeakie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:30:
t6 heb ik nog niemand zien doen van mijn vrienden, meeste zitten nu op t4 of 5. vind het allemaal iets te snel gaan
Vicariously I live while the whole world dies
40+ had ik op dag 1 nog niet gezien, maar zou me niets verbazen... zoals die 4 man party die op HC G.rift 35 als 1e doet... leuk als je daar inderdaad voor aan het spelen bent en het haalt.. maar dat is het ook.Vicarious schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:48:
[...]
Op dag 1 had geloof ik al iemand Grift 40+ gecleard. Gaat nergens over dit
Vanavond ga ik nog heel even wat T6 rifts doen, mocht men mee willen lopen. Hopelijk vind ik dan een 2e Unity... kan ik eindelijk G. rift 36 en hoger aan
Battle net is nog niet helemaal bijgwerkt. De oude seasonal chars staan nog als season, terwijl de nieuwe seasonal chars onder de non seasonal chars staan.Deadsmell schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:29:
[...]
Damn, dat gaat rap! Heb nog niet zo heel veel gespeeld. Nog maar tot 16 solo en 18 in een party gekomen. Al moesten we voor die 18 wel een paar moeilijke elite packs skippen.
T2 speelt inmiddels wel lekker met de EP monk. Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over die EP / WoL build. Het speelt lang niet zo passief als ik gedacht had.
Ik vond het best weer leuk om samen te levellen. Aardig met gelijkwaardige spelers opgetrokken en dus niet echt geboost. Je wordt er wel even herinnerd aan het feit dat je op non season verwend bent met een shitload aan mats, gems, souls en para levels. Best leuk dat season.
Vooral nog gespeeld met andere levelaars en een paar runs 'gewoon' De level 18 grift was wel leuk inmiddels een paar upgrades, dus dat moet nu beter kunnen! T1 gaat goed, nog niet hoger geprobeerd, maar dat zal deze week wel lukken. Aangezien de meeste nu wel een 70 char hebben komt dat goed!
Ik trapte al wel weer in de valkuil dat ik zaken ga enchanten op gear wat toch nog vervangen moet gaan worden. Moet je eigenlijk niet doen:)...
Battle.net || Strava
Ha, dat laatste is een goede tip. Doe ik ook voortdurend.retlaw schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:11:
[...]
Battle net is nog niet helemaal bijgwerkt. De oude seasonal chars staan nog als season, terwijl de nieuwe seasonal chars onder de non seasonal chars staan.
Ik vond het best weer leuk om samen te levellen. Aardig met gelijkwaardige spelers opgetrokken en dus niet echt geboost. Je wordt er wel even herinnerd aan het feit dat je op non season verwend bent met een shitload aan mats, gems, souls en para levels. Best leuk dat season.
Vooral nog gespeeld met andere levelaars en een paar runs 'gewoon' De level 18 grift was wel leuk inmiddels een paar upgrades, dus dat moet nu beter kunnen! T1 gaat goed, nog niet hoger geprobeerd, maar dat zal deze week wel lukken. Aangezien de meeste nu wel een 70 char hebben komt dat goed!
Ik trapte al wel weer in de valkuil dat ik zaken ga enchanten op gear wat toch nog vervangen moet gaan worden. Moet je eigenlijk niet doen:)...
Ik hoop dat ik nog een goed wapen kan vinden, want ik loop nu rond met een yellow 2-handed mace. Wel verscheidene legendary wapens gevonden, die hadden weliswaar meer dps, maar een een lagere damage range. Kon ik opkrikken door er 10% damage op te rollen, maar ze hadden ook geen socket.
Vanavond maar T2 riftjes runnen en gamblen voor Sunwuko meuk.
Even mijzelf quoten, inmiddels aardig wat veranderd alweer.Angeloonie schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:04:
[...]
Inmiddels best aardige gear nu, alleen vraag ik mij af waar ik mij nu op moet focussen.
Dit is mijn huidige gear: http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/54497219
Mijn huidige verbeterpunten:
- Overal ancient items voor hebben
- Betere rolls voor alle items
- Nieuwe DoD met meer dmg
Jammer dat ik deze build gestart ben, want gisteren dropte bij mij voor het eerst ooit een Mask of Jeram (letterlijke als 1e item nadat ik D3 opstartte), en meteen een Ancient versie met 96%/socket/int/vit en nu CHC

Alleen heb ik er nu niets aan omdat de Carnevil build gewoon zo lekker speelt..
Maar goed, aan mijn Carnevil WD is ook gesleuteld.
Nieuwe belt gecraft:

Vanmorgen dropte er een ancient chest:

Daarnaast rerolls gedaan op shoulders/mojo:

Loop nu met +80% PD damage, +28% FA damage en +22.5% pet damage, gaat erg hard nu met elite packs, T6 rifts slaan nergens meer op.
En dankzij de ancient rolls heb ik er toch zat toughness bijgekregen, dus ook dat gaat aardig.
Enige probleem nu is het totale gebrek aan crafting mats. Ben continue blues aan het salvagen maar heb er nooit genoeg
Eigenlijk is het enige waar ik nu nog flink op kan winnen een WH vinden en een nieuwe DoD. Al het andere zijn maar kleine beetjes (betere ancients dus meer int etc). Tot nu toe geen geluk met de WH helaas
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
liep na 48 uur season in volle T6, bombadiers, witching hour, ancient arcane barb en 1M sheet dps.
Twee keer een vault binnen 30 minuten met daarin 2 blood shard goblins each (jup, that shit can happen), lmao die kadala zal wel gedacht hebben "komt ie weer aanzetten".
Top ook om te zien dat er weer veel mensen in de tweakers channel zitten, altijd leuk als het een beetje populated is (ook al lurk ik 99% en praat ik 1% mee)
Over dat goud: Boon of the hoarder aan, en Ruins of Corvus farmen... Honderden miljoenen per uur als je een beetje doorwerktAngeloonie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:39:
[...]
Even mijzelf quoten, inmiddels aardig wat veranderd alweer.
Jammer dat ik deze build gestart ben, want gisteren dropte bij mij voor het eerst ooit een Mask of Jeram (letterlijke als 1e item nadat ik D3 opstartte), en meteen een Ancient versie met 96%/socket/int/vit en nu CHCInt/vit rolls helaas niet enorm hoog maar toch wel lekker.
[afbeelding]
Alleen heb ik er nu niets aan omdat de Carnevil build gewoon zo lekker speelt..
Maar goed, aan mijn Carnevil WD is ook gesleuteld.
Nieuwe belt gecraft:
[afbeelding]
Vanmorgen dropte er een ancient chest:
[afbeelding]
Daarnaast rerolls gedaan op shoulders/mojo:
[afbeelding][afbeelding]
Loop nu met +80% PD damage, +28% FA damage en +22.5% pet damage, gaat erg hard nu met elite packs, T6 rifts slaan nergens meer op.
En dankzij de ancient rolls heb ik er toch zat toughness bijgekregen, dus ook dat gaat aardig.
Enige probleem nu is het totale gebrek aan crafting mats. Ben continue blues aan het salvagen maar heb er nooit genoegOok beginnen de Souls nu op te raken (voor het weekend nog 200, nu 40) en het goud gaat ook hard
Van 180 mil naar 80 mil
Eigenlijk is het enige waar ik nu nog flink op kan winnen een WH vinden en een nieuwe DoD. Al het andere zijn maar kleine beetjes (betere ancients dus meer int etc). Tot nu toe geen geluk met de WH helaas
Even niets...
Omdat zowat iedere leg of set wel een upgrade was heb ik wel zo goed als geen souls om een beetje nuttige stats te enchanten. Want ik krijg wel set items die ik kan gebruiken maar de stats zijn om te huilen. Maar goed, vanavond wat verder grinden in T1 en m'n gems wat upgraden
Valt het jullie ook op dat 70% van de spelers EP Monks zijn nu? Omdat ik niet in clan zit speel ik maar wat met randoms dan zit je om de 5 min in een nieuwe party en altijd 2 of 3 monks.
Ja klopt, dat komt omdat het ook zo ongelofelijk sterk is. Met twee pieces Sunwoku (die vrij eenvoudig te bemachtigen zijn bij Kadala, in ieder geval de gloves/helm/shoulders) en een gungdo gear is je damage al zo goed en constant dat je makkelijk T2-4 kan gaan doen.[b][message=43755014,noline]
Valt het jullie ook op dat 70% van de spelers EP Monks zijn nu? Omdat ik niet in clan zit speel ik maar wat met randoms dan zit je om de 5 min in een nieuwe party en altijd 2 of 3 monks.
Verwijderd
70% ? Volgens mij meer dan 90% (zal wel niet, maar zo voelt het wel). Heb in mijn list om precies te zijn 2 andere characters gezien dan monk. Ikzelf dan DH en heb net de T6 gehaald gisteravond nadat ik mn M6 compleet had. Alleen nog even een Bombardiers....Inrage schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:21:
Op dit moment heb ik een Crusader dat net aan T1 kan doen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk gewoon een complete set farmen voor mijn Crusader maar hoe kan ik dat het besten doen?
Rifts farmen? Greater Rifts farmen? Of gewoon de quests doen?
Gewone rifts doen, dat is de snelste manier om gear te verzamelen. Gewoon de rifts helemaal uitspelen en daarnaast gokken bij Kadala. Maar in jouw geval zou ik eerst eens uitzoeken welke build je wilt spelen.Xanthian schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:51:
Ik ben al tijden niet meer bezig geweest met Diablo 3 sinds de release van RoS maar sinds kort heb ik D3 toch maar weer eens geüpdate en opgestart. Er is alleen nu zoveel veranderd dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik moet doen.
Op dit moment heb ik een Crusader dat net aan T1 kan doen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk gewoon een complete set farmen voor mijn Crusader maar hoe kan ik dat het besten doen?
Rifts farmen? Greater Rifts farmen? Of gewoon de quests doen?
exact mijn reden om een char te pakken waar ik de minste game-tijd mee heb; de Barbmicrooo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
[...]
Ja klopt, dat komt omdat het ook zo ongelofelijk sterk is. Met twee pieces Sunwoku (die vrij eenvoudig te bemachtigen zijn bij Kadala, in ieder geval de gloves/helm/shoulders) en een gungdo gear is je damage al zo goed en constant dat je makkelijk T2-4 kan gaan doen.
nog geen uber gear, hell, niet eens reakor, maar goed; wil ook voor full IK gaan, maar komt toch goed t2 door al. eens kijken wat vanavond voor me in petto heeft
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Season 1 heb ik totaal aan me voorbij laten gaan, en was ik vooral bezig met verbeteren van me non season chars, en later heb ik ook even een break genomen.
Gister heb ik een barb naar level 70 gebracht, en ben ik daarna gaan spelen, en toen ging er weer een wereld voor me open.
Ben wel bang dat het gearen lang gaat duren, maar heb inmiddels al een Raeckor set item/Ancient wapen en Ancient belt te pakken.
In een goede party kan ik al T3/T4 aan...
Vanavond maar weer verder, kijk er echt naar uit... En dat is lang geleden met Diablo
Wat is er zo speciaal aan Seasons dan? Naast wat extra items en achievements verschilt het toch niet zoveel? Of zie ik dat verkeerd?Protax schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:09:
Moet zeggen dat ik ook wel de smaak te pakken heb met seasons...
Season 1 heb ik totaal aan me voorbij laten gaan, en was ik vooral bezig met verbeteren van me non season chars, en later heb ik ook even een break genomen.
Gister heb ik een barb naar level 70 gebracht, en ben ik daarna gaan spelen, en toen ging er weer een wereld voor me open.
Ben wel bang dat het gearen lang gaat duren, maar heb inmiddels al een Raeckor set item/Ancient wapen en Ancient belt te pakken.
In een goede party kan ik al T3/T4 aan...
Vanavond maar weer verder, kijk er echt naar uit... En dat is lang geleden met Diablo
Het is gewoon leuk omdat iedereen vanaf nul begint.... nee grapje, dat duurde maar 1 dagXanthian schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
[...]
Wat is er zo speciaal aan Seasons dan? Naast wat extra items en achievements verschilt het toch niet zoveel? Of zie ik dat verkeerd?
Nieuwe items dus die nog niet in non-seasonal beschikbaar zijn en sommige zullen het ook leuk vinden om nieuwe poppetjes te levelen en gearen zonder een volle stash en honderden paragon levels om op terug te vallen. Nog andere zullen voor de leaderboards spelen, enz...
[ Voor 27% gewijzigd door Inrage op 16-02-2015 11:21 ]
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken.. Voor mij is het weer de beleving dat je wat nieuws aan het opbouwen bent. Het hopen op een set item, steeds iets betere gear vinden. Alles nog moeten upgraden, zoals gems etc.Xanthian schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
[...]
Wat is er zo speciaal aan Seasons dan? Naast wat extra items en achievements verschilt het toch niet zoveel? Of zie ik dat verkeerd?
Materials tekort komen
Battle.net || Strava
Voor mij was het met name om een monk te bouwen met Gungdo gearXanthian schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
[...]
edit: en wat die gast boven me zegt idd
[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 16-02-2015 11:22 ]
Non-seasonal leaderboards zijn ook tijdgebonden. Na afloop van season 1 zijn ook die gereset.Vicarious schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:22:
[...]
Voor mij was het met name om een monk te bouwen met Gungdo gearVerder kun je proberen om in de seasonal leaderboards te komen. Bij nonseasonal is dat wat lastiger omdat je daar niet tijdgebonden bent en alle gear van sommige verslaafden dusdanig geoptimaliseerd is (alles ancient met perfect rolls) dat je daar nooit meer tussen komt.
edit: en wat die gast boven me zegt idd
Dat hele opnieuw starten vind ik ook het leuke aan seasons. Het is net alsof je een nieuw spel gekocht hebt en voor het eerst speelt. Daarnaast de seasonal items en de uitdaging voor mezelf om een zo hoog mogelijk paragon level te bereiken. Eens kijken of ik dit season 600 kan halen. Vorig season ook ns ingehaald.
Over Gungdo: zijn drie bracers werkelijk zo nuttig voor EP monk? Ik had ze op dag 1 al gevonden op mijn seasonal monk, maar merk weinig effect. Zodra EP af gaat zijn alle mobs dood en is er niets meer over om die secondary skill te triggeren. Misschien op hogere levels...
Denk dat het een beetje situationeel is maar als je geluk hebt kan je een mooie chainreaction in gang zetten als je maar genoeg mobs pult. Met 2 monks met die bracers in m'n party liep ik er maar een beetje lullig bij als Barb...Deadsmell schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:27:
[...]
Over Gungdo, zijn drie bracers werkelijk zo mandatory voor EP monk? Ik had ze op dag 1 al gevonden op mijn seasonal monk, maar merk weinig effect. Zodra EP af gaat zijn alle mobs door en is er niets meer over om die secondary skill te triggeren. Misschien op hogere levels...
Heb gisteren ook met een barb en een andere monk (Retlaw) gespeeld. Was jij dat?Inrage schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:30:
[...]
Denk dat het een beetje situationeel is maar als je geluk hebt kan je een mooie chainreaction in gang zetten als je maar genoeg mobs pult. Met 2 monks met die bracers in m'n party liep ik er maar een beetje lullig bij als Barb...
Ik vond dat erg fijn spelen. Ik hoefde niets anders te doen dan EP verspreiden en de barb triggerde alles. Was een goede samenwerking.
Gewoon alles opnieuw, het sfeertje van "de eerste keer" beleef je opnieuwXanthian schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
[...]
Het speelt toch net wat anders zonder 4B gold, en dat alles TE makkelijk gaat.
Ik had juist van een cache de Grandeur ring, foetsie nu
Vanavond weer eens beginnen en hopelijk wat goede drops om het sneller te doen gaan.
Als iemand op HC speelt en ff wilt boosten tot 50ish ofzo altijd welkom
Als je een pack tegenkomt met een paar elites en een paar kleine beestjes ram je de EP op een van die kleintjes en pop je die zo snel mogelijk. Je doet dan alvast een flinke EP damage op die elites en ze zijn gelijk getagt met een nieuwe EP waardoor je dat niet alsnog hoeft te doen en je gewoon weer pillars kan gooien (meer DPS).Deadsmell schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:27:
[...]
Non-seasonal leaderboards zijn ook tijdgebonden. Na afloop van season 1 zijn ook die gereset.
Dat hele opnieuw starten vind ik ook het leuke aan seasons. Het is net alsof je een nieuw spel gekocht hebt en voor het eerst speelt. Daarnaast de seasonal items en de uitdaging voor mezelf om een zo hoog mogelijk paragon level te bereiken. Eens kijken of ik dit season 600 kan halen. Vorig season ook ns ingehaald.
Over Gungdo: zijn drie bracers werkelijk zo nuttig voor EP monk? Ik had ze op dag 1 al gevonden op mijn seasonal monk, maar merk weinig effect. Zodra EP af gaat zijn alle mobs dood en is er niets meer over om die secondary skill te triggeren. Misschien op hogere levels...
[ Voor 39% gewijzigd door Deadsmell op 16-02-2015 12:38 ]
Het gaat redelijk goed, ondanks mijn lage toughness ben ik bijna 'onsterfelijk' dankzij 25% dmg naar pets en 23.5% elite dmg reduction wat betekent dat ik gewoon in 3-4 van die arcane beams kan staan en 29% extra dmg tegen elites wat op zich niet slecht is. Kan alleen mijn draai nog niet vinden met de gear zelf.. Heb iets van 5 items met +fire dmg en redelijke rolls maar dan lever ik op elk ander gebied flink in misschien dat er wat van te maken is..
T3 is te doen maar omdat mijn dmg wat laag is duurt het best lang om ze dood te krijgen, het lukt wel omdat ik bijna niet dood te krijgen ben en omdat ik een 'dot build' heb. Haunt/Locust swarm doen 2 keer in de helft van de tijd.
Ik vraag me alleen af werkt de gem die ik in mijn amulet heb zitten wel als ranged? http://eu.battle.net/d3/e...entium-2220/hero/54711691
Ja, die werkt op elke aanval van jezelf (dacht ik).prutser001 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:53:
Ik vraag me alleen af werkt de gem die ik in mijn amulet heb zitten wel als ranged? http://eu.battle.net/d3/e...entium-2220/hero/54711691
Heb je de T&T om je Dogs meer hits te laten doen en zodoende meer LoH te genereren? Zonder fetishes vind ik hem een beetje zonde en kun je ook proberen nog een set compleet te maken o.i.d.
Is dit op Season 2?prutser001 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:53:
Nou ondertussen op T3 aangekomen, helaas weinig goede upgrades. Wel T&T binnen, gekregen van een Monk dus moest Dex omzetten naar Int dus niet de beste rolls ook..
Het gaat redelijk goed, ondanks mijn lage toughness ben ik bijna 'onsterfelijk' dankzij 25% dmg naar pets en 23.5% elite dmg reduction wat betekent dat ik gewoon in 3-4 van die arcane beams kan staan en 29% extra dmg tegen elites wat op zich niet slecht is. Kan alleen mijn draai nog niet vinden met de gear zelf.. Heb iets van 5 items met +fire dmg en redelijke rolls maar dan lever ik op elk ander gebied flink in misschien dat er wat van te maken is..
T3 is te doen maar omdat mijn dmg wat laag is duurt het best lang om ze dood te krijgen, het lukt wel omdat ik bijna niet dood te krijgen ben en omdat ik een 'dot build' heb. Haunt/Locust swarm doen 2 keer in de helft van de tijd.
Zo ja: dan kun je alles hieronder ietwat negeren
Ik zie op je account 3 WD's, maar alle drie zijn ze een wirwar van gear en geen duidelijke build
Je speelt nu een DoT build zeg je, maar je gear wijst daar niet op. Een 1-hander met Haunt werkt al niet, want te lage damage. Vandaar dat je dmg ook laag is, en Haunt/Locust Swarm werkt eigenlijk alleen goed met de Jade set.
Maar goed, weet niet wat jouw speelstijl is, want je andere chars wijken ook enorm af qua "standaard" effectieve gear
Ja ben nog een beetje aan het kijken, ik heb al heel wat souls verbrast om niets want 10 minuten later had ik weer een beter item dat zonder enchanten betere stats had... Mijn grootste probleem zijn de wapens.Hafermaut schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:58:
[...]
Ja, die werkt op elke aanval van jezelf (dacht ik).
Heb je de T&T om je Dogs meer hits te laten doen en zodoende meer LoH te genereren? Zonder fetishes vind ik hem een beetje zonde en kun je ook proberen nog een set compleet te maken o.i.d.
Ik ga wel die 'fetish sycophants' gebruiken om te kijken wat dat doet weet alleen nog niet welke andere ik daar voor in ga leveren. Heb in ieder geval wel bijna een Jade set compleet alleen stats zijn een beetje ruk. Ook heb ik al 2 stukjes Zunimassa en daar wil ik eigenlijk mee verder. Ik heb nog niets gehoord of gelezen dat er een nieuwe WD set is of bijzondere items.
Ik heb iets van 5-7 wapens in m'n stash welke 5-12% meer dmg geven maar het zijn allemaal 2H wapens..
Dit is S2 waar het nu om gaat inderdaad (Freaky) En ik heb 5 stuks Jade gear maar ik zie niet zo snel wat daar nu speciaal aan is? Maar ik kan het proberen (Geld zat mwuhahahaAngeloonie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:07:
[...]
Is dit op Season 2?
Zo ja: dan kun je alles hieronder ietwat negeren
Ik zie op je account 3 WD's, maar alle drie zijn ze een wirwar van gear en geen duidelijke build
Je speelt nu een DoT build zeg je, maar je gear wijst daar niet op. Een 1-hander met Haunt werkt al niet, want te lage damage. Vandaar dat je dmg ook laag is, en Haunt/Locust Swarm werkt eigenlijk alleen goed met de Jade set.
Maar goed, weet niet wat jouw speelstijl is, want je andere chars wijken ook enorm af qua "standaard" effectieve gear
En ja ik heb een aantal 2H wapens welke een bak dmg hebben dus ik kijk daar ook wel even naar of ik een verschil ga zien. En beide WD's (S1 en normal) doen het redelijk goed op T6.
Het voordeel van de S2 WD is dat ik eigenlijk overal in kan staan zonder kapot te gaan dankzij die Blackthorne set wat het overleven makkelijk maakt. En opzich leek me 2,5m-3.3m niet slecht voor Haunt per tik? Ben benieuwd wat een 2H daar voor verandering in gaat brengen.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips, in een hoop andere spellen heb ik eigenlijk geen problemen gevonden met een lekkere build maken/uitproberen maar in D3 krijg ik er een punthoofd van.
[ Voor 41% gewijzigd door prutser001 op 16-02-2015 13:16 ]
Dat gevoel heb ik ook wel eens. En als je dan toch lui bent en een cookiecutter build uit een guide neemt, dan speelt die meestal ook niet zoals in de YouTube video. Meestal heeft de maker 700 paragon levels die hij toevallig vergeet te vermelden. Dat is al de helft meer damage en survival.prutser001 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:08:
[...]
Maar in ieder geval bedankt voor de tips, in een hoop andere spellen heb ik eigenlijk geen problemen gevonden met een lekkere build maken/uitproberen maar in D3 krijg ik er een punthoofd van.
Ook als het om 1 of 2 items gaat die je echt nodig hebt kan dat wel eens frustrerend zijn.
Zelf ook benieuwd naar WD, heb em wel al op lvl 70 maar das al van bijna een jaar geleden en dan heb ik em niet meer gespeeld. Dat gaat m'n season 2 altje worden denk ik
Zat te denken om toch maar van build te veranderen totdat ik SWK heb, en dus iets met Way of the... Fists + tornado's en zo van die dingen. Maar ben je dan niet beter met 2 1handers? Want das ook zoiets he...life regen...hoeveel "recovery" moet je hebben om snel je leven terug te leechen? Welke 1 handers zijn aan te raden? Heb gisteren een WKL gevonden en bijgehouden, maar vind de dmg nogal laag...wat zijn zo referentie dmg en eisen op je 1handers?
al bij al ...is monk wel leuk...alleen wat pech gehad bij Kadala nog geen enkel SWK piece, wel al 2 van die andere monksetdinges...dju...maar een vaultje maakte gisteren al veel goed...voorlopig geen goldproblemen meer
<GoT> Brain3#2873
YO! fucknuts! It's Probing time!
De gold hoarder gem dropt nu ook in de Greater Rifts zonder de vault bezocht te hebben. Spaar een aantal greater rifts keys op en begin dan op level 1 (open rift en teleport meteen naar town) Wanneer je het rustig doorloopt dan kom je vanzelf in rift 8 en vervolgens 14. Als het dan te moeilijk wordt dan upgrade je één van je stenen en herhaal het proces. Er zijn nu een stuk of 15 gems in totaal.Freakiebeakie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:16:
die vault heb ik 1 keer gevonden en daarna nooit meer , wil me zakken daar wel weer eens vullen
Ben zelf heel benieuwd hoe de "gem of ease" speelt op level 25 met een nieuw karakter. Dikke 2-hander met int en vit, socket en jezelf levelen. Iemand killde op youtube 4 beestjes en was meteen lvl 6..
De Jade set draait om het plaatsen van Haunt & Locust Swarm, en via Soul Harvest de effecten in 1x te triggeren (ipv over 10 sec). Je doet dus in 1x dik 5000% weapon damage met Jade.prutser001 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:08:
[...]
Dit is S2 waar het nu om gaat inderdaad (Freaky) En ik heb 5 stuks Jade gear maar ik zie niet zo snel wat daar nu speciaal aan is? Maar ik kan het proberen (Geld zat mwuhahaha)
En ja ik heb een aantal 2H wapens welke een bak dmg hebben dus ik kijk daar ook wel even naar of ik een verschil ga zien. En beide WD's (S1 en normal) doen het redelijk goed op T6.
Het voordeel van de S2 WD is dat ik eigenlijk overal in kan staan zonder kapot te gaan dankzij die Blackthorne set wat het overleven makkelijk maakt. En opzich leek me 2,5m-3.3m niet slecht voor Haunt per tik? Ben benieuwd wat een 2H daar voor verandering in gaat brengen.
Aangezien attack speed (en dus weapon speed) totaal niet belangrijk is voor de DoT skills, en Haunt niet stacked (je kunt een vijand niet 2x haunten), wil je een wapen met zo hoog mogelijke DPS zodat je DoT skills bijna 2x zoveel damage doen.
nog efficienter: open een level 1 greaterrift, spawn de riftboss, en kijk even hoeveel tijd je nog over hebt voor de rift (waarschijnlijk +/-8 minuten) teleport terug naar town.Ruigerock schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:32:
[...]
De gold hoarder gem dropt nu ook in de Greater Rifts zonder de vault bezocht te hebben. Spaar een aantal greater rifts keys op en begin dan op level 1 (open rift en teleport meteen naar town) Wanneer je het rustig doorloopt dan kom je vanzelf in rift 8 en vervolgens 14. Als het dan te moeilijk wordt dan upgrade je één van je stenen en herhaal het proces. Er zijn nu een stuk of 15 gems in totaal.
Ben zelf heel benieuwd hoe de "gem of ease" speelt op level 25 met een nieuw karakter. Dikke 2-hander met int en vit, socket en jezelf levelen. Iemand killde op youtube 4 beestjes en was meteen lvl 6..
open vervolgens je map (niet meer teleporten met T!) en ga bounties doen. ik kan er meestal 2 doen voordat er een 6~7 tal minuten voorbij zijn. Open je map weer, en klik op de town. ga vervolgens je portal in en kill de rift guardian. omdat je zo lang bezig bent geweest met de rift, upgrade je key maar 1 of 2 levels (kies voor upgrade keystone obviously)
herhaal deze stap nogmaals, je hebt nu 2 GR en 4 bounties gedaan. Finish de 5e bounty (ik bewaar meestal de bossfight tot de 5e) en recreate de game.
rinse and repeat, bountybag + 2 GR per run.
Ik heb met 2 steentjes en langzaam upgraden al m'n gems bij elkaar geschaatst.
edit: teleporten via je map houdt je originele portal in stand. stel dat je riftboss op floor 4 staat, scheelt het je al gauw 4 minuten lopen!
[ Voor 4% gewijzigd door dyrc op 16-02-2015 15:03 ]
Lightning SoJ (ancient) met leuke rolls dropte. Had % Area DMG dus dat gaat een socket worden (mats op...)

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 16-02-2015 16:29 ]
http://eu.battle.net/d3/e...olgast-2199/hero/54569634
Heb een Ramaladni(?) klaarliggen, maar die wil ik eigenlijk bewaren tot er een Ancient wapen dropt
Overigens wel leuk om met 6 dogs, 1 gargantuan en 15 fetishes rond te lopen
[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 16-02-2015 15:11 ]
Dat heb ik nu ook met m'n Reakor barb (al zit ik nog maar aan T1). Als er een dikke pak mobs staat dan doe ik Furious charge tot ik er zeeziek van word en alles spat uit elkaar. Maar als je dan solo tov de rift guardian staat dan kan ik eigenlijk enkel wat hakken met Frenzy en wat quakjes droppen. Dat gaat meeeeega traag en al ik ben wel unkillable omdat ik via life on hit en life per fury veel kan healen toch is het wel erg saai. Een kwart tijd over was niet genoeg om de lvl 22 boss te killen samen met een AoE focussed crusader naast me.Brain3 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:08:
Heb momenteel een 2Hander weapon op men monk, loop redelijk makkelijk door T1/T2. T3 lukt ook goed, maar enige voorzichtigheid is wel aan te raden. Enige probleem met deze build is dat single target damage heel moeilijk is. Je kan makkelijk door een rift lopen, maar bij de Riftboss ben je wel even zoet.
Met m'n monk was dat ook al zo, als Epiphany op cooldown is dan dropt m'n single target DPS tegen een boss ook enorm. Gelukkig is de CD van Epiphany lager dan de Barbarian CDs.
Maar skills wisselen gaat niet in een Grift... hoe pak je dat dan aan?
Verwijderd
Ik vind dat de officiële naam van dat ding Ramadaladingdong moet worden...Heb een Ramaladni(?) klaarliggen...
Vorig seizoen een DH gespeeld... geen eene bombardiers gevonden (en véél shards in kadala gepompt (that's what she said))
Dit seizoen ga ik voor de barb. M'n eerste char in D3 vanilla
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 15:24 ]
Dat is ook een slimme manier, als je voldoende Trail Keys hebt dan kan je er ook door heen sprinten. Dan ga je van 1 naar 11 en dan 21. Op 21 begon het al wat enger te worden met m'n season HC barbarian.dyrc schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:02:
[...]
nog efficienter: open een level 1 greaterrift, spawn de riftboss, en kijk even hoeveel tijd je nog over hebt voor de rift (waarschijnlijk +/-8 minuten) teleport terug naar town.
open vervolgens je map (niet meer teleporten met T!) en ga bounties doen. ik kan er meestal 2 doen voordat er een 6~7 tal minuten voorbij zijn. Open je map weer, en klik op de town. ga vervolgens je portal in en kill de rift guardian. omdat je zo lang bezig bent geweest met de rift, upgrade je key maar 1 of 2 levels (kies voor upgrade keystone obviously)
mijn stem heb je, binnen mijn guild gebruiken we ramladingdongVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:24:
[...]
Ik vind dat de officiële naam van dat ding Ramadaladingdong moet worden
Omdat het leuk is een character begonnen waar ik heel weinig ervaring mee heb, een crusader:
Season 2 Condemn Crusader
De gear en build nu is een placeholder tot ik wat meer bruikbaar spul vind.
Blizzard heeft alleen nog niet goed door op hun Armory dat dit mijn Season char is, om een of andere rede staat mijn andere crusader zo aangeduid met het juist aantal Plvls.
Na 100 plvls alleen wat wisselend geluk met items vinden, het zwaard is lekker, de belt is een waar feest en de Bracers hebben ook een redelijk Epeen gehalte.
Maar tot nu toe nog maar 2x een Akkhan set item gevonden (2x de helm).
Dus nog druk op zoek naar een set item of 4, een schild, een RoRG en een SoJ met 2 Unitys (leuke shopping list dus).
Het lvlen was wel een stuk saaier dan in Season 1, maar hoe meer gear je vind, hoe lekkerder je char gaat spelen en hoe groter de verleiding is om te blijven spelen.
Speel nu op Torment 3 solo en 3 of 4 in groups, in 4 blaas ik mezelf nog wat teveel op.
Als er mensen zin hebben in wat runs, ben van plan vanavond nog wat Plvls te gaan grinden.
Verwijderd
https://www.youtube.com/watch?v=yD4C9B4zV9Ydyrc schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:25:
[...]
mijn stem heb je, binnen mijn guild gebruiken we ramladingdong(net iets korter om te zeggen)
Passend muziekje
RG's blijven een issue met de barb. Beste tactiek is Call of the Ancients zo vaak je kunt te gebruiken, Mirinae als gem gebruiken en de RG zoveel mogelijk frozen te houden. Bij hoge level grifts ben je in no time dood als je met Frenzy gaat hakken.Inrage schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:14:
[...]
Dat heb ik nu ook met m'n Reakor barb (al zit ik nog maar aan T1). Als er een dikke pak mobs staat dan doe ik Furious charge tot ik er zeeziek van word en alles spat uit elkaar. Maar als je dan solo tov de rift guardian staat dan kan ik eigenlijk enkel wat hakken met Frenzy en wat quakjes droppen. Dat gaat meeeeega traag en al ik ben wel unkillable omdat ik via life on hit en life per fury veel kan healen toch is het wel erg saai. Een kwart tijd over was niet genoeg om de lvl 22 boss te killen samen met een AoE focussed crusader naast me.
Met m'n monk was dat ook al zo, als Epiphany op cooldown is dan dropt m'n single target DPS tegen een boss ook enorm. Gelukkig is de CD van Epiphany lager dan de Barbarian CDs.
Maar skills wisselen gaat niet in een Grift... hoe pak je dat dan aan?
Vorig season is mijn Monk, 2x Barb, Sorcerer, DH allemaal dood gegaan op HC door lag of iets dergelijks ...
Ik speel op een iMac uit 2009, met alles zo laag mogelijk om toch in leven te kunnen blijven.
Hardcore blijft leuk, ik wil alleen die uitbreiding maar ga er nog geen 40 euro voor uitgeven, ik wacht wel tot ik hem voor tien euro kan upgraden
[ Voor 10% gewijzigd door Aight! op 16-02-2015 15:55 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Hij heeft het over lvl 22. Dat is T5 ongeveer, daar zou je toch zo doorheen moeten gaan met een Raekor barb. Toxin gem en pain enhancer zijn dan meer dan genoeg? Met mijn crappy gear lukt het me in een 4p game nog wel om een T6 RG solo snel plat te krijgen.Deadsmell schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:32:
[...]
RG's blijven een issue met de barb. Beste tactiek is Call of the Ancients zo vaak je kunt te gebruiken, Mirinae als gem gebruiken en de RG zoveel mogelijk frozen te houden. Bij hoge level grifts ben je in no time dood als je met Frenzy gaat hakken.
Ik was nog maar 10-12u met m'n barbarian aan het spelen, waarschijnlijk is m'n gear (EN SKILL) gewoon nog niet goed genoeg. Heb wel niet het gevoel dat level 22 T5 is maar soms zit het verschil hem ook in welk type elite packs je krijgt. Ik zag gewoon geen enkele single target DPS skill in m'n build.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:10:
[...]
Hij heeft het over lvl 22. Dat is T5 ongeveer, daar zou je toch zo doorheen moeten gaan met een Raekor barb. Toxin gem en pain enhancer zijn dan meer dan genoeg? Met mijn crappy gear lukt het me in een 4p game nog wel om een T6 RG solo snel plat te krijgen.
Voorlopig gebruik ik de 'mirnae' gem die ik op lvl 5 heb. Op dit moment heb ik nog niet het gevoel dat die een wereld van verschil maakt. (een damage log zoals in WoW zou soms wel handig zijn, want heb ook het gedacht dat die op Whirlwind of Furious niet veel proct...)
Enkele noob vraagjes:
Die pain enchancer, stackt bleed eigenlijk? Toen ik aan het levelen was had ik bijvoorbeeld niet het gevoel dat 'rend' stackte. Dan lijk die gem mij toch niet zo bijzonder aangezien je wel meer dan 1 keer per 3 seconden crit. Toch niet voor single target DPS.
Ook die toxic gem, als die niet stackt dan heb je daar single target toch niet zo veel aan?
Ofwel onderschat ik die gems gewoon, dat kan ook
Ook die bane of the trapped is dan heel situationeel, m'n Furious charge doet wel een stun maar in een bossfight tegen 1 mob is die redelijk veel on coldown.
Bane of the powerful heb ik nog niet gevonden, die zou wel al snel 20% kunnen toevoegen, maar dan ook maar enkel in het begin
Ik heb het dus niet over max lvl gems hé want dat gaat nog effe duren voor ik die haal!
[ Voor 3% gewijzigd door Inrage op 16-02-2015 16:38 ]
Ja dat bedoel ik net, rank 25 ga ik die nog niet snel hebben denk ik. Tot dan is die dus crap voor bossfights.Thalaron schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:41:
Bane of the Trapped lijkt me dan makkelijker? Je komt toch dichtbij met barb dus zonder gem te levelen is die direct 15% continue... Of mis ik iets?
Weet je het zeker van die gold hoarder? Os dat niet alleen als je op HC er 1 in de valt hebt gevonden en die toon gaat dood?Ruigerock schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:32:
[...]
De gold hoarder gem dropt nu ook in de Greater Rifts zonder de vault bezocht te hebben. Spaar een aantal greater rifts keys op en begin dan op level 1 (open rift en teleport meteen naar town) Wanneer je het rustig doorloopt dan kom je vanzelf in rift 8 en vervolgens 14. Als het dan te moeilijk wordt dan upgrade je één van je stenen en herhaal het proces. Er zijn nu een stuk of 15 gems in totaal.
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
volgens mij moet je de vault gehad hebben op seasons.ZTeeVeR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:28:
[...]
Weet je het zeker van die gold hoarder? Os dat niet alleen als je op HC er 1 in de valt hebt gevonden en die toon gaat dood?
Bij mij discte D3 terwijl ik net bij Gheed was, bij de volgende GR dropte de GRG inderdaad de hoarder gem. Ik had al alle gems maar die hoarder gem dropte dus pas ik de vault gehad heb.
Dit betreft S2 softcore dus.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik lees net dat je lvl 40 bent in 15 minuten met deze gem. Ik wilde eerst m'n season monk gaan laten boosten door een vriendelijke medespelerRuigerock schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:32:
[...]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Idem bij mij in m'n 1e GR na de start van season 2, char is nonseasonmitch187 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:03:
Boon of de hoarder was mijn eerste gem op s2 en zojuist pas mijn eerste vault ooit gehad.
Mirinae op level 25 proct om de 3 seconden en daarnaast is er nog een kans bij elke hit. Als je aan het chargen bent in een flinke pack dan gaat 'ie soms meerdere keren per seconde af. Zelfs met drie elites zie ik hem vaak proccen.Inrage schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Ik was nog maar 10-12u met m'n barbarian aan het spelen, waarschijnlijk is m'n gear (EN SKILL) gewoon nog niet goed genoeg. Heb wel niet het gevoel dat level 22 T5 is maar soms zit het verschil hem ook in welk type elite packs je krijgt. Ik zag gewoon geen enkele single target DPS skill in m'n build.
Voorlopig gebruik ik de 'mirnae' gem die ik op lvl 5 heb. Op dit moment heb ik nog niet het gevoel dat die een wereld van verschil maakt. (een damage log zoals in WoW zou soms wel handig zijn, want heb ook het gedacht dat die op Whirlwind of Furious niet veel proct...)
Enkele noob vraagjes:
Die pain enchancer, stackt bleed eigenlijk? Toen ik aan het levelen was had ik bijvoorbeeld niet het gevoel dat 'rend' stackte. Dan lijk die gem mij toch niet zo bijzonder aangezien je wel meer dan 1 keer per 3 seconden crit. Toch niet voor single target DPS.
Ook die toxic gem, als die niet stackt dan heb je daar single target toch niet zo veel aan?
Ofwel onderschat ik die gems gewoon, dat kan ook
Ook die bane of the trapped is dan heel situationeel, m'n Furious charge doet wel een stun maar in een bossfight tegen 1 mob is die redelijk veel on coldown.
Bane of the powerful heb ik nog niet gevonden, die zou wel al snel 20% kunnen toevoegen, maar dan ook maar enkel in het begin
Ik heb het dus niet over max lvl gems hé want dat gaat nog effe duren voor ik die haal!
Volgens mij is er geen enkel bleed effect dat stackt. Je kunt wel meerdere bleeds op één enemy hebben als het van meerdere sources komt.
Je hebt nu een Barb belt? die zegt dat rend 2x stacked op een mob...Deadsmell schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:53:
[...]
Volgens mij is er geen enkel bleed effect dat stackt. Je kunt wel meerdere bleeds op één enemy hebben als het van meerdere sources komt.
Heb 'm jammer genoeg geschard, stom zou best aardig zijn geweest op WW-Rend baba.
Ga nu nog maar voor Reakor-seismic tot ik Reakor-Ancients gear heb.
Heb wel een lekkere maximus gekregen, dus GR 15 tot nu toe
Oh right, Lamentation, dat is de uitzondering dan. Maar dus alleen met die belt.3xNix schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:37:
[...]
Je hebt nu een Barb belt? die zegt dat rend 2x stacked op een mob...
Heb 'm jammer genoeg geschard, stom zou best aardig zijn geweest op WW-Rend baba.
Ga nu nog maar voor Reakor-seismic tot ik Reakor-Ancients gear heb.
Heb wel een lekkere maximus gekregen, dus GR 15 tot nu toe
Lijkt me overigens heerlijk om weer een whirlwind/rend build te hebben. En dan zonder Ancients, net als in 1.0.8. Hopelijk wordt die nieuwe barb set de moeite waard.
Is er een hele nieuwe set dan voor Barb?
Heb me eigenlijk helemaal niet ingelezen voor S2
en de herwerkte skull grasp geeft nog eens +400% damageDeadsmell schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:50:
Nog niet, die komt in een latere content patch. Dat ding geeft geloof ik 300% damage buffs op Whirlwind en Rend.
Gister gaf Kadala me twee Raekor items, waardoor ik nu de drie set bonus heb.
Hopelijk loot ik snel de boots/helm en dan op zoek naar Vile Wards en bracers.
Vanavond weer verder knallen
Hier trouwens wat meer info over wat er nog komen gaat. Die barb set staat er ook tussen.

Huidige Skull Grasps worden zeker niet aangepast? Want ik heb er eentje op mijn barb...Evengeduld schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:51:
[...]
en de herwerkte skull grasp geeft nog eens +400% damage
[ Voor 31% gewijzigd door Deadsmell op 17-02-2015 08:59 ]
Damn, dat is wel interessant!
Wanneer komt die patch?
Dat staat nog niet vast en de content van die patch ook nog niet.Protax schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:04:
[...]
Damn, dat is wel interessant!
Wanneer komt die patch?
Er wordt op battle.net gespeculeerd op juni, omdat Bliz een vaste patch cycle hanteert.
[ Voor 15% gewijzigd door Deadsmell op 17-02-2015 09:09 ]
Daarom is reakor zo sterk, omdat bijna niets terug kan slaan. (op firechain na dan
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsmell op 17-02-2015 09:13 ]
Ik denk dat ze er gewoon spijt van hebben WW generfd te hebben, komt op zeker sterk terugDeadsmell schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:11:
Was altijd hetzelfde met WW. Je hoefde geen hoge toughness te hebben, omdat er weinig was dat je kon raken. Ground effects waren het lastigst. Bovendien hebben we nu twee nieuwe legendary gems die bij kunnen dragen aan de survivability van een WW-barb.
Vermaak me in ieder geval prima met de barb in seasons.
Gister T4 lopen spelen zonder veel moeite
Wat ga je rap trouwens. Verbaas me er over hoe snel sommige mensen gaan in season. Mijn para zit op 50 à 60 en doe T3, al duren sommige elites nog te lang. Terwijl enkele clannies al hun gear al bij elkaar hebben en T6 doen.

Eigenlijk zitten alle stats er al op die ik nodig heb.. Ik lever t.o.v. mijn Fleeting Strap wel veel vit in, waardoor ik er zo'n 10% toughness op achteruit ging.
Wat zal ik hierop rerollen (voor een Carnevil WD)? Poison Dart is hoog genoeg, IAS kan nog 2% hoger, CHD kan 6% hoger, int kan 39 hoger.. Allemaal niet erg veel dus..
What to do?
Combinatie van te veel tijd, en softcore... heb er ook zo 1 op m'n friendlist.
Die loopt al GR 38+ echt niet normaal.
[ Voor 4% gewijzigd door 3xNix op 17-02-2015 09:26 ]
Damn, ook nog even alle juiste rolls voor een poison dart build! Gratz!Angeloonie schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:23:
Oeh oeh! Vanmorgen eindelijk een WH gegambled, en meteen een Ancient
[afbeelding]
Eigenlijk zitten alle stats er al op die ik nodig heb.. Ik lever t.o.v. mijn Fleeting Strap wel veel vit in, waardoor ik er zo'n 10% toughness op achteruit ging.
Wat zal ik hierop rerollen (voor een Carnevil WD)? Poison Dart is hoog genoeg, IAS kan nog 2% hoger, CHD kan 6% hoger, int kan 39 hoger.. Allemaal niet erg veel dus..
What to do?
Met een pets build is denk ik ias het handist om te rerollen. Chd wordt niet mee genomen in de pet damage berekening, als ik me niet vergis. Ias en skill damage wel.
Of secondary rerollen om te compenseren voor verlies aan toughness, maar eigenlijk vind ik dat zonde.
[ Voor 15% gewijzigd door Deadsmell op 17-02-2015 09:31 ]
Dit topic is gesloten.
![]()