Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Verwijderd
Komt BlackDragon het spel binnenvallen ........... 762 en bedankt nog een hele lange weg te gaan dus.
Petrus Gothc
Grats met 500!Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:47:
Ben ik gisteravond lekker aan het spelen ( hc seasons crus) en......haal paragon 500 wauw dat is super.![]()
Komt BlackDragon het spel binnenvallen ........... 762 en bedankt nog een hele lange weg te gaan dus.
Petrus Gothc
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Mmm, ik ben het er wel mee eens dat er iets moest gebeuren, nu: 5 sentries, zelf om een hoekje gaan staan en wachten tot alles dood is...desjaak909 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:55:
[...]
De huidige DH'er op live vind ik juist heel relaxed, niks chillers dan lekker rondrennen en wat sentries plaatsen en alles lekker snel zien doodgaan, als ik actief wil spelen speel ik wel met me jade dr. Begrijp ook niet waarom ze iets wat goed werkt en blijkbaar veel mensen spelen zo graag willen veranderen. Komt toch ook al een multishot set die voor actieve gamplay moet zorgen, evt hadden ze ook nog de shadow set kunnen aanpakken
Dit was tot een week geleden op de PTR iets anders: met 5 sentries moest je zelf aan de bak om er damage uit te krijgen, maar als je dan ook 5 sentries had staan ging het als de brandweer
Nu hebben ze de damage zo generfd dat je geen deuk in een pakje boter schiet, ik haalde met gemak solo 45 een week geleden, nu moet je vreselijke moeite doen om de 34 te halen. Op zich niet erg natuurlijk maar tel erbij op dat je nogal kwetsbaar bent: om een beetje damage te doen moet je zelf tegen het monster schieten. Dit maakt dat je meerdere keren extra dood gaat (Buiten de jailer, enz. om)
E.e.a. zal helaas inhouden dat de DH met goede groepen (WD/Monk <> 2/3 DH's) niet meer zal bestaan... De DH is dan leuk voor trails maar tegen Elites leggen ze het keer op keer af.....
Dat zie ik totaal anders. Ook met een perfecte DH zie ik wel degelijk uitdaging. T6 is geen uitdaging meer maar daarin staat de DH niet alleen; er zijn meer (alle?) characters met een sterke build. Ik hoop dat de DH het dmg kanon blijft die het nu is...Mad-Matt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:07:
Omdat met de perfect DH er geen uitdaging meer is, dus gameplay omgooien en zorgen dat mensen weer gaan farmen.
De rol van een DH is volgens mij ook een pure DPS char.Grin schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:09:
[...]
Dat zie ik totaal anders. Ook met een perfecte DH zie ik wel degelijk uitdaging. T6 is geen uitdaging meer maar daarin staat de DH niet alleen; er zijn meer (alle?) characters met een sterke build. Ik hoop dat de DH het dmg kanon blijft die het nu is...
Even niets...
Mijn WD mag qua DPS best iets achterblijven, met mijn andere skills kan ik in group play de rest buffen of CC-en waardoor onze waarde behouden blijft. Maar het gat moet niet een gelijk of groter percentage damage worden dan ik zou kunnen buffen.FireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:04:
En in mijn ogen terecht... Die chars heb je ook nodig. Probleem was meer dat andere DPS relatief gezien achter bleef. De tijd zal het leren of ze het nu fixxen
Even niets...
Cindercoat vinden en en een goede 1h zoals de the burning axe of sankis met firedmg en anders een Devastator met firedmg craften. Dan kun je je firebird source gebruiken om je set weer te completen.Mad-Matt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:27:
Aan Marauder niet zo veel, wat er wel veranderd is dat je sentries alleen schieten als jij ook schiet.
Is wel een aardige aanpassing in speelstijl wat ik heb ondervonden op het PTR.
Ik heb wat hulp nodig met mijn wizard.
http://eu.battle.net/d3/e...Doctor-2181/hero/27636654
Ik heb nog een furnace liggen met 3240 basedmg (niets nuttigs meer te rerollen).
M'n huidige wapen werkt nu wel prettig met meteor, maar ik ben bang dat ik mezelf geen vooruitgang geef door hem te behouden. (Gister wel een leuke firebirds eye gevonden, maar nog geen goed 1hand wapen erbij)
Waar kan ik me het beste op focussen voor verbetering? (Witching hour wil nog niet droppen, dus gebruik nog even mijn oude)
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Weet ik, ik sprak over mijn hoopFireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:12:
No offence, maar ik denk dat die iets, toch meer is dan je denkt
En no offence taken. Rotzakkie
[ Voor 7% gewijzigd door Ngangatar op 17-12-2014 13:20 ]
Even niets...
Heb ook DPS Witch Doctor:FireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:21:
Hahaha, je mag zeker meedoen hoor op hoge grifts, ik moet eerlijk toegeven dat het best lang gelden is dat we met een echte DPS Witch Doctor gespeeld hebben... Temp heeft er wel een, maar daar speelt hij amper mee op hoge GRifts.
http://www.diabloprogress.com/hero/edwin-2558/Edwin/28330285
Dus je kan me ook wel inviten als je wilt. Alleen grift 40~41 is het hoogste wat ik met team heb gedaan tot nu toe.
Solo haalde ik gister 34.
1 * Fear Witch Doctor
1 * Support Crusader
2 * Lightning Demon Hunter
Hoogste wat we tot nu toe gehaald hebben is 46, maar 47 moet ook kunnen, alleen hebben we veel pech gehad met de riftindeling (veel caves, lage density, veel reflect packs).
Even niets...
Zodra ik Rechels ring gevonden heb, kom ik een keer meedoen.FireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:26:
Solo zegt 0,0 over hoe ver je komt in een team. We spelen vaak:
1 * Fear Witch Doctor
1 * Support Crusader
Hoogste wat we tot nu toe gehaald hebben is 46, maar 47 moet ook kunnen, alleen hebben we veel pech gehad met de riftindeling (veel caves, lage density, veel reflect packs).
Even niets...
Rechels zorgt ervoor dat ik ahead of the group kan blijven.
En ik wil niet met moeite mijn ding kunnen doen als support WD, nee ik wil dan echt kunnen zorgen voor een meerwaarde.
[ Voor 7% gewijzigd door Ngangatar op 17-12-2014 13:44 ]
Als je een keer nog een dh nodig hebt , wil ik wel een paar grifts meedoen.FireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:26:
Solo zegt 0,0 over hoe ver je komt in een team. We spelen vaak:
1 * Fear Witch Doctor
1 * Support Crusader
Waarom gebruik je Addling toads eigenlijk ipv Rain? Ik heb die een paar keer geprobeerd maar stap meestal binnen een dag weer terug.Edwin__ schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:25:
[...]
Heb ook DPS Witch Doctor:
http://www.diabloprogress.com/hero/edwin-2558/Edwin/28330285
Dus je kan me ook wel inviten als je wilt. Alleen grift 40~41 is het hoogste wat ik met team heb gedaan tot nu toe.
Solo haalde ik gister 34.
Je hebt een wat merkwaardige Tiki build, waarom pestilence en hwoi wrap en waarom geen schild? Als je sneller wilt zijn neem dan fierce loyalty en hondjes, zie eventueel mijn WD: http://eu.battle.net/d3/e...ichael-2678/hero/51777027Ngangatar schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:44:
En ik wil niet met moeite mijn ding kunnen doen als support WD, nee ik wil dan echt kunnen zorgen voor een meerwaarde.
Movies: letterboxd
Mijn enige bruikbare WD is Farrokh. http://eu.battle.net/d3/e...mmelSan-2814/hero/4624645
Ik ga de jouwe eens bekijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Ngangatar op 17-12-2014 14:00 ]
Kom maar naar de SG TeamSpeak server, dan kan je meedoennubys schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:45:
[...]
Als je een keer nog een dh nodig hebt , wil ik wel een paar grifts meedoen.
Ik speel *eigenlijk* alleen met mensen die op TS zitten.
Even niets...
Het Confuse effect is behoorlijk prettig.Ngangatar schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:48:
[...]
Waarom gebruik je Addling toads eigenlijk ipv Rain? Ik heb die een paar keer geprobeerd maar stap meestal binnen een dag weer terug.
En het werkt ook tegen elites, en als je paar nare mortar elites heb ben ik blij als ze af en toe niet aanvallen.
Wij zitten daar elke avond, alleen in het verkeerde kanaal meen ikFireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:18:
[...]
Kom maar naar de SG TeamSpeak server, dan kan je meedoen
Thanks, toch eens langer volhouden dan.Edwin__ schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:21:
[...]
Het Confuse effect is behoorlijk prettig.
En het werkt ook tegen elites, en als je paar nare mortar elites heb ben ik blij als ze af en toe niet aanvallen.
Heh, lekker bleren door de microfoon in de woonkamer terwijl m'n vrouw goede tijden zit te kijken, lijkt me geweldigFireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:18:
[...]
Kom maar naar de SG TeamSpeak server, dan kan je meedoen
Je mag ook gewoon luisteren hoor, je hoeft niet continu te praten... Tis meer dat de supports kunnen gillen als er een reflect pack is, en je kan gillen om een ress
Even niets...
Resurrect in greater rifts is wel voordelig zodat je dat pleuriseind niet terug hoeft te lopen, maar anders kun je toch gewoon zelf reviven?FireDrunk schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:33:
En terecht! Moet ze die rommel maar afzetten
Je mag ook gewoon luisteren hoor, je hoeft niet continu te praten... Tis meer dat de supports kunnen gillen als er een reflect pack is, en je kan gillen om een ress
Vicariously I live while the whole world dies
Dan is TS echt een uitkomst.
Even niets...
Battle.net || Strava
Even niets...
Zwak excuusretlaw schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:00:
Spelen met TS is wel even wennen. Heb best wel eens gehad dat ik met mijn char tegen een muur aan het hakken was, omdat er teveel geouwehoerd werd.
van de week hadden we geen TS, maar ondanks dat ging het niet veel beterretlaw schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:00:
Spelen met TS is wel even wennen. Heb best wel eens gehad dat ik met mijn char tegen een muur aan het hakken was, omdat er teveel geouwehoerd werd.
Even niets...
Haha, ja toen waren we wel aan het prutsen jaMad-Matt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:02:
[...]
van de week hadden we geen TS, maar ondanks dat ging het niet veel beter
Prutsen voor gevorderenSkarloc schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:33:
[...]
Haha, ja toen waren we wel aan het prutsen ja
Je mogen best wel op onze teamspeak server (ts.solidaritygaming.com) een kanaaltje gebruiken bij dat soort noodgevallenMad-Matt schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:02:
[...]
van de week hadden we geen TS, maar ondanks dat ging het niet veel beter
[ Voor 45% gewijzigd door Vidra op 17-12-2014 16:31 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
D3 is me nu actief aan het trollen. Ik moet nog iets van 7 imperial Ruby's dan heb ik eindelijk 3 top-str gems voor m'n armour, maar neeee, natuurlijk droppen we die niet ;-)
Na iets van 4 uurtjes bounties / rifts / keywardens runnen even gekeken hoeveel ik nou had opgehaald (diamonds had ik net al opgeruimd - 48x mar en 5x imper), nou lekker gaat dat.
Heb echt het idee dat die dingen droppen in de vorm van "Waar heb je het minste van? Dan krijg je dat!".
Vitality heb ik genoeg, all res niet meer echt, en int / dex heb ik niet aan, dus daar krijg ik verreweg het meeste van.
Maar goed, ik kan nu T5-6 opzich wel spelen, maar in T6 doe ik simpelweg nog wat weinig dmg.
Ondertussen 3+ tabs vol met uniques en set items en iets van 12 souls over nu, er dropt genoeg en ik heb ook wel vrij veel spul gecraft al, maar upgrades zijn nu wel zeldzaam zeg...
Iemand vanavond laat zin in wat T5-6 content slopen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Daarnaast vroeg ik me af of jullie wellicht nog wat tips hebben met betrekking tot mn items/build. Ik realiseer me dat dit momenteel nog niet veel is, maar zou het bijv zin hebben om het een en ander te rerollen? Ik heb in ieder geval al begrepen dat ik uiteindelijk als DH redelijk aangewezen ben op de Marauder set.
Uiteindelijk wil/moet je volledig nieuwe gear, maar je kan bijv. je ammy rerollen: area damage naar ChD zou een lekkere optie zijn (als je wat souls hebt) maar als je "krap bij kas" bent gewoon wachten en doorspelen, goede gear komt vanzelf...siddler schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:06:
Zo, vanavond eindelijk Malthael verslagen en eens aan de slag gegaan met de eerste bounties en een rift. Op zich wel leuk, al kan ik me voorstellen dat dit op den duur eentonig wordt. Blijft dit zo een beetje hetzelfde? Dus kill zo veel, vind boss X etc? Of gaat er nog t een en ander veranderen?
Daarnaast vroeg ik me af of jullie wellicht nog wat tips hebben met betrekking tot mn items/build. Ik realiseer me dat dit momenteel nog niet veel is, maar zou het bijv zin hebben om het een en ander te rerollen? Ik heb in ieder geval al begrepen dat ik uiteindelijk als DH redelijk aangewezen ben op de Marauder set.
Build is altijd zo relatief: e.e.a. hangt sterk af van wat er valt..
[ Voor 3% gewijzigd door Apsie op 17-12-2014 23:45 ]
Ik las in een blog post op battle.net over Season 2 dat Blizzard niet van plan is om seasons naar de console te brengen, omdat het dat niet vindt passen bij de manier van spelen op de console.Bospa01 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:53:
Hoe zit het overigens met seasons en seasons gear op de PS4?
Edit:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/16607841
Q: Will Seasons be coming to console?
A: Some features on console are best designed for that platform, and the same is true for the PC version of the game. A large part of the fun of Seasons is the entire community rerolling heroes together at the same time. The offline and disconnected nature of console does not support this style of play. As a result, we do not currently have plans to implement Seasons on console.
[ Voor 42% gewijzigd door Deadsmell op 18-12-2014 09:42 ]
Dat is jammer, maar season 1 loot word uiteindelijk wel gepatched naar de PS4 neem ik aan?Deadsmell schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:40:
[...]
Ik las in een blog post op battle.net over Season 2 dat Blizzard niet van plan is om seasons naar de console te brengen, omdat het dat niet vindt passen bij de manier van spelen op de console.
Edit:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/16607841
[...]
(waarschijnlijk as S1 eindigt, zoals op pc voor non season players, als het maar gebeurt
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat vondik opzich wel handig aan D2.. Offline karakter gearen (met patch) en zien of het speelbaar was. Nu is het zoeken om gear online en zien of het werkt ja of nee. xD best lullig om erachter te komen dat een build super bagger is nadat je uren gegerind hebt om gear te krijgen ;p 2 verschillende barb builds btw, WW en raekor, vind ik persoonlijk helemaal niks..Nephalem schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:15:
Op de ps4 kun je savefiles editen dus om een berg geklaag over cheaters te ontwijken krijgt de ps4 geen seasons.
raekor vs riftboss: cooldown nonstop.. Q_Q
WW algemeen: Ice cimbers een must, dmg output om te janken. zelfs met (eindelijk) mr yan pants
Dit heb ik helaas ook gezien bij bepaalde spelers, enkele voorbeelden:Nephalem schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:15:
Op de ps4 kun je savefiles editen dus om een berg geklaag over cheaters te ontwijken krijgt de ps4 geen seasons.
- Ringen met 3 sockets
- Leg gems met rank 20miljoen ofzo
- gear met +1000 waardes van primary stats
Ik had besloten om op de PS4 verder te gaan, maar de vriend waarmee ik altijd speel op de PS4 en vroegah D2 mee speelde gaat inmiddels nu ook de pc game halen.
Het wordt anders spelen, maar nerfen zou ik het niet meteen noemen. Het is nogal onwenselijk om als beste build voor je class een char te hebben die constant met alle mobs gaat wegrennen, dat belet eigenlijk teamplay. Leuk voor de solo leaderboards, kut voor al rifts en Grifts.NastyNickNL schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:45:
Maar raekor word generfed toch?
Dat doen ze nu ook met de DH en Monk sets: ze zien dat ze een bizarre speelstijl veroorzaken (DH ineens Wizard, Monk = ButtonSmasher Pro 2000) en gaan de speelstijl van die sets aanpassen met ruwweg de zelfde potentie. Ik geef ze helemaal gelijk dat ze het doen, de essentie van de characters moet wel behouden blijven.
Uiteindelijk zijn de zeer specifieke builds die misschien een beetje afwijken wel zo leuk, zoals b.v. D2 melee Sorc.
Eigenlijk speel ik m'n "AoE"-sader ook niet helemaal zoals het bedoeld is denk ik, maar ik gooi ook gewoon cooldown spells neer vanaf een afstandje en gooi wat hamers in de algemene richting.
Natuurlijk is het prima als ze wat aan de balans doen, maar ik zou het liever zo zien dat ze niet alleen maar nerfen als iets "onwenselijk" is, maar vooral dingen die "leuk" zijn maar niet echt mogelijk wat zouden boosten. Nou moet ik zeggen dat dat met wat specifieke gear wel gedaan wordt al, dus echt klagen kunnen we ook niet. Liever dit dan wat er in PoE wordt gedaan zeg maar. (hoewel het er vrij dicht tegenaan zit al, met hun "build van deze patch"-achtige praktijken nu)
Zoals in PoE, waar succesvolle builds welke niet bedoeld zijn zoals men initieel bedoelde, compleet generfed worden. Dan heb je plots een lvl80+ char welke totaal niet meer speelbaar is en mag je een andere build gaan proberen. De totem builds waren hiervan een groot voorbeeld in het verleden.
In Diablo is het meer tweaken, waar de playstyle iets anders wordt. Althans, ik heb veel changes nog niet als nerf mogen ervaren. De PTR kan ook niet als leidraad gebruikt worden nog aangezien men daar nog aan het finetunen is.
Het is jammer dat veel spelers, zodra 1 post verschijnt dat er iets veranderd, in grote getallen beginnen te roepen dat Bliz loopt te nerfen, zonder eerst zelf zaken uit te proberen. Of zonder eerst te kijken of een change wellicht andere mogelijkheden biedt.
Over nerf gesproken: 0-dog, anyone???Phuncz schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:35:
Ze nerfen juist nauwelijks in D3, ze veranderen en powercreepen juist constant. In mijn ogen is dat ook goed voor de community als je ze niet afstraft voor het vinden van een geldige strategie of combo. In D2 werd alles wat te populair was, generfed. Dit doen ze nu niet, ze passen gewoon de strategie aan. Wat ze wél hebben generfed is de legacy Rimeheart. Ze hebben echter Marauder's niet generfed.
Is geen rechtlullen, eerder een verschil van perceptie. Waar trek je de grens?NastyNickNL schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:13:
Tjah zou kun je alles weer recht lullen. De frozen orb build is ook 'gefixed'
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
[ Voor 40% gewijzigd door Phuncz op 18-12-2014 15:54 ]
Anders dan in andere ARPG's waar je inderdaad ziet dat je build opeens waardeloos kan zijn geworden, gaat het hier wat rustiger er aan toe.
Wat niet wegneemt dat er duidelijk "betere" builds zijn en skills waar je gewoon niets mee kan beginnen. Het lijkt er namelijk momenteel op dat je tenminste twee speciale modifiers MOET hebben en Legendary stats als je in T4-6 wilt meedoen. (dus setbonus buffs / legendary mods zijn bijna verplicht - geen mod voor die skill? Geen synergie met een andere? Jammer joh.)
Ik maak me meer zorgen over het feit dat je misschien volgende update al minimaal wat ancient legendaries MOET hebben om mee te kunnen draaien in de hoogste / meest belonende difficulties.
Uiteindelijk doet Blizzard dit soort aanpassingen voor jullie, de gamers. Als je alles hebt gevonden en er is geen verbetering meer te behalen op je gear, is het enige volgende om te doen unbalanced spul, luck en glitches te misbruiken om zo hoger te komen. Zoals die hoogste solo barb op de leaderboards die het enkel kon halen door de zeer goede omstandigheden en een Conduit pylon op de ideale plek, bij de Rift Guardian.
En daar is men ook weer niet blij mee dat dit "de manier om te spelen is". Alsof er geen gameplay was vóór G.Rifts en leaderboards ? Blijkbaar mis ik dat "gen" om leaderboards heeuullll belangrijk te vinden, maar mij maakt het geen zak uit of ik G.Rift 30, 40 of 50 aankan. Ik ben al blij dat ik al mijn gems kan "unlocken" naar lvl 25 en als je dat niet solo kan, kan een groep je dat wel voorzien.
Verwijderd
Goed verwoord. Mensen lopen constant te zeuren dat de huidige generatie games te makkelijk is, maar als ze niet binnen 20-30 uur het hoogste niveau aankunnen dan is het niet goed en zijn ze aan het whinen dat het allemaal niet snel genoeg gaat.Phuncz schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:56:
Wel je kan de lat zo hoog leggen als je zelf wilt. Men vind het ineens doornormaal om minimaal T6 te kunnen of je word niet serieus genomen. Blijkbaar is men al vergeten hoe het was voor 2.0, het heeft ook een tijd geduurd voordat men T6 kon ook nog maar proberen te overleven op Act 1, nu klagen er mensen hoe je binnenkort meer moet klikken om op T6 en hoger (G.Rift >25) te kunnen facerollen. Nu heb ik met mijn chars ook geen Ancient Legendaries nodig om mijn gems tot lvl 25 te kunnen brengen, dus waarom zou dat binnenkort dan ineens MOET'en ?
Uiteindelijk doet Blizzard dit soort aanpassingen voor jullie, de gamers. Als je alles hebt gevonden en er is geen verbetering meer te behalen op je gear, is het enige volgende om te doen unbalanced spul, luck en glitches te misbruiken om zo hoger te komen. Zoals die hoogste solo barb op de leaderboards die het enkel kon halen door de zeer goede omstandigheden en een Conduit pylon op de ideale plek, bij de Rift Guardian.
En daar is men ook weer niet blij mee dat dit "de manier om te spelen is". Alsof er geen gameplay was vóór G.Rifts en leaderboards ? Blijkbaar mis ik dat "gen" om leaderboards heeuullll belangrijk te vinden, maar mij maakt het geen zak uit of ik G.Rift 30, 40 of 50 aankan. Ik ben al blij dat ik al mijn gems kan "unlocken" naar lvl 25 en als je dat niet solo kan, kan een groep je dat wel voorzien.
Possible Legendary Power: Strafe now pierces.
- This would change up gameplay as you'd want to line up enemies to hit as many as you can with each bolt.
- These two might get buffed or have a Legendary that influences them in the future.
The Vanilla Class Sets will get changes in 2.2 on top of the 3 new Sets:
Natalya's
4P idea: Rain of Vengeance deals more damage
6P idea: Whenever you cast a generator or Spender, reduce your CD of Rain of Vengeance by 2 seconds
Off Piece Set: Whenever your Rain of Vengeance is active, you gain ~200% additional damage.
The current idea is for it to work best with the Rain of Vengeance Lightning Rune.
Zunimassa's
Basic idea: Pet-based. However, Pets hitting harder and faster is already on other items
One angle: Sacrifice for Fetishes?
Immortal King's
Still trying to find focus: Maybe Hammer of the Ancients or Seismic Slam?
PTR specific
- M6 Turret Range may currently be a bit too far and will be looked into
- The PTR M6 increasing Sentry damage was a bug and was removed.
- The reason it wasn't designed this way is that it made your character weaker compared to your Sentries, while your character should be the source of the power.
- Goblins should not appear in GR on PTR as they do now. This will be hotfixed soon.
- The old Nightstalker had the same problem as Critical Mass did for Wizard.
- It basically removed all challenge since it allowed for permanent immunity from Smoke Screen.
- [b]Misc[/b]
- Being able to upgrade current items to Ancient items would mean that you don't care about future drops, which isn't great.
- New Legendary Gems might go in other slots, it's just a matter of where they make most sense.
- Ramaladni's for other slots isn't as necessary for weapons and thus may or may not happen.
- Sentry Timer has been thought about but it seems to clutter up the AI more than it does good.
- The Blood Shard cap exists because new players would hold them until they can't pick up any more and only then try to find a way to spend them.
- The new Revive at Corpse on PTR does not just reduce your Rift timer becuase of group play and it punishing the group for one person's death.
- Conduit might be a bit too weak on PTR right now, and its damage might get looked at again.
- Originally, patch 2.1.2 was supposed to be out this week, but if things went wrong there wouldn't be anyone in the office to fix it due to the holidays.
- Play Your Way will probably not return before the next patch.
- Also, there was an ominous announcement of an announcement by Nevalistis. No idea what it's going to be yet!
Nooooooooo !!! Zoveel vrije tijd tijdens de feestdagen en nu moeten we wachten tot de werksleur...
Maar ik zie ook voor de DH een Strafe > Rain of Vengeance build aankomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Meatwagon op 19-12-2014 09:47 ]
Ik had ook liever gezien dat men 1 week geleden de patch had uitgebracht zodat we met de feestdagen de nieuwe patch konden spelen. Maar liever dit dan dat tijdens de feestdagen je speelplezier vergald wordt door een bug oid.
Even niets...
Join the club & tot volgend jaar dusFireDrunk schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:55:
Ik heb juist een Diablo break, omdat je nu een beetje voor jan met de korte achternaam speelt voor mijn gevoel... Kan je wel hersenloos gaan grinden voor crafting mats, maar daar vind ik persoonlijk geen reet aan
Succes heren!
2:51 min
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c5qTlFvsAMg]
3:31 min met wat leggies en ik mis er zelfs 1
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b465SMn1dhg]
Volgende keer maar even 1080 opnemen met wat betere software :}
Signature
Cool, ik heb het al eens geprobeerd met de huidge natalya set icm shadow set op lightning. Idee was om permanent RoV te kunnen spammen en dat lukte aardig.. Alleen de damage was om te huilen, zelfs met goede gear. Als dat beter wordt (ooit) heb je best een leuke build!Meatwagon schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:46:
Slaat inderdaad helemaal nergens op
Maar ik zie ook voor de DH een Strafe > Rain of Vengeance build aankomen.
Battle.net || Strava
Zo hoop ik dat electrocute nog eens een viable skill kan worden, ziet er retestrak uit en prachtige crowd control builds mee te creeeren. Maar die damage output
Het is wel zo, dat indien je kiest om permanente serenity te bereiken je de trade off moet maken met damage doen, wat bij de DH anders is...
Battle.net || Strava
Ik denk dat de monk daarop niet wordt "gestraft". Want zoals je zelf aangeeft leveren monks flink dmg in hiervoor. Een DH kan niet echt een support zijn (shoot me if i'm wrongretlaw schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:20:
Ben trouwens ook benieuwd hoe lang de rune Ascencion nog blijft op Serenity voor de monk. Volgens de redenering dat met Nightstalker een constante immuniteit kan worden bereikt, is dat bij de monk ook zo.
Het is wel zo, dat indien je kiest om permanente serenity te bereiken je de trade off moet maken met damage doen, wat bij de DH anders is...
Ze willen dat je of DPS bent of support.
Even niets...
Verwijderd
Ben afgelopen week begonnen, laat ik nou net het geluk hebben met mijn drops dat ik beide items had en eerst nog een lange periode zonder heb gedaan.Vicarious schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:19:
Condemn build
Sterker nog, ik heb echt het geluk dat ik volgens mij een complete set wat ik nu heb in redelijk korte tijd bij elkaar heb. Het werkt gewoon zo goed
Had ook blindelings voor het eerst een Greater Rift met wat mensen gedaan, nog nooit heb ik iets zo immens onderschat. Gelukkig wel overleefd maar toch, ik durf het de komende tijd niet aan.
Was zo geschrokken dat ik de bedoeling van Grifts ook nog niet echt snap.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 11:59 ]
Je bent een legendary vergeten @ 1:22 -> v=b465SMn1dhgmouzetc schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:52:
Gisteren even wat speedruns met Velsenard opgenomen met wat oude capture-software. Speelt niet echt lekker, want haperde her en der flink, maar toch wat leuke runs gecaptured. Een beetje afhankelijk van de dens waren de meeste runs tussen de 3 a 4min, maar er zaten er wat onder de 3min bij!
2:51 min
[video]
3:31 min met wat leggies en ik mis er zelfs 1![]()
[video]
Volgende keer maar even 1080 opnemen met wat betere software :}
Paar tipjes nog om je build snel te verbeteren:Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:24:
[...]
Ben afgelopen week begonnen, laat ik nou net het geluk hebben met mijn drops dat ik beide items had en eerst nog een lange periode zonder heb gedaan.
Sterker nog, ik heb echt het geluk dat ik volgens mij een complete set wat ik nu heb in redelijk korte tijd bij elkaar heb. Het werkt gewoon zo goed![]()
http://eu.battle.net/d3/e...had0wZ-2549/hero/52673292
Had ook blindelings voor het eerst een Greater Rift met wat mensen gedaan, nog nooit heb ik iets zo immens onderschat. Gelukkig wel overleefd maar toch, ik durf het de komende tijd niet aan.
Was zo geschrokken dat ik de bedoeling van Grifts ook nog niet echt snap.
- Aughild shoulders en bracers of armor samen met Ring of Royal Grandeur geeft je een hele goede set bonus, en die items zijn te craften bij de blacksmith (of hoe hij ook heet)
- Zelfde geldt voor de Crimson set: 2 items daarvan en een Ring of Royal Grandeur heeft ook hele goede set bonussen en ook deze zijn te craften.
- In je wapen kun je het beste een groene gem doen voor extra crit damage. Je zult je DPS dan omhoog zien schieten.
- In je build zou ik me focussen op cooldown reduction, crit chance en crit damage, dus als je een nutteloze stat rerollt, probeer dan hiervoor te gaan (en natuurlijk sockets in je jewelry voor legendary gems).
- Het einddoel is om de Akkhan set bonus te halen zodat je Akarat Champion cooldown gehalveerd wordt. Met Akarat Champion schiet je damage en je tankyness omhoog dus als je daar (bijna) fulltime in kan blijven scheelt dat behoorlijk
Verwijderd
Ik heb altijd de neiging om te focussen op survivability omdat het dus een hc character is en dus loop ik te stacken op life per hit, life regen, health % en elemental resistances. Uiteindelijk deed ik dus weinig damage, dus was ik opzich al heel blij met de items voor de condemned combo waardoor ik nu vrij makkelijk door Torment 1 heen blaas. Vanaf hier wordt het langzaam mijn build proberen te veranderen, geen van de plans heb ik dus met een beetje geluk heb ik die ook vrij snel.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 11:16 ]
Oh shit, had niet door dat je hardcore was. Dan is survivability inderdaad prioriteit nummer 1. Daarnaast kun je natuurlijk zoveel mogelijk van die andere stats proberen te verzamelen, maar het moet niet teveel ten koste gaan van je toughness in dat geval.Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:13:
Bedankt voor de tips.
Ik heb altijd de neiging om te focussen op survivability omdat het dus een hc character is en dus loop ik te stacken op life per hit, life regen, health % en elemental resistances. Uiteindelijk deed ik dus weinig damage, dus was ik opzich al heel blij met de items voor de condemned combo waardoor ik nu vrij makkelijk door Torment 1 heen blaas.
[ Voor 98% gewijzigd door PWSteal op 20-12-2014 15:23 ]
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk in een party, moet ik dan 1-2 difficulties terug om ongeveer dezelfde moeilijkheids graad te krijgen als Torment 3?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 00:50 ]
Nee, verschilt per build. De damage output van monsters wordt niet veel hoger, wel hun tough gaat flink omhoog. Met ranged builds is in teams makkelijker omdat er minder mobs gemiddeld op je afkomen.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:47:
Zo, inmiddels stats rerolled en nog een Akkhan piece gevonden nadat ik was wezen experimenteren op Torment verschillende Torment levels. Oh en de life on hit diamond vervangen met elite damage %. Zit nu vrij comfortable in Torment 3 rifts te doen, 4 zou misschien nog wel lukken als solo.
Hoe zit het eigenlijk in een party, moet ik dan 1-2 difficulties terug om ongeveer dezelfde moeilijkheids graad te krijgen als Torment 3?
Dit moet Blizzard niet bedoelt hebben.
De naam van die Elite ik vind dat niet echt helemaal passen.
[ Voor 24% gewijzigd door Daniel. op 21-12-2014 15:17 ]
Uiteindelijk is het een naam waarvan een deel overeenkomt met een ziekte in het Nederlands. Zal met andere woorden/namen ook wel is zijn; en voor hun is het natuurlijk een onmogelijke taak om voor elke naam die ze gebruiken (dat zijn er heel veel) te controleren of het in een bepaalde taal overeenkomt met een woord waar sommige mensen aanstoot aan kunnen nemen. Zou beteken dat ze zo ongeveer in elke taal alles moeten gaan controleren.ShittyNL schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:16:
Ik dacht dat dit was gefixt.
Dit moet Blizzard niet bedoelt hebben.
De naam van die Elite ik vind dat niet echt helemaal passen.
[afbeelding]
Ik heb ook nare ervaringen met die ziekte, maar ik moest hier stiekem wel om lachen
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
- Paragon level 600+
- Grift 47 clearen met een 4 player <GoT> party
- TnT voor m'n DH

Op naar 2015!
Vermoedelijke doelstelling voor 2015:Grin schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:03:
D3 doelstellingen 2014:[afbeelding]
- Paragon level 600+
- Grift 47 clearen met een 4 player <GoT> party
- TnT voor m'n DH
Op naar 2015!
TnT voor je DH vervangen met wat anders
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Even niets...
Ik heb geen doelstellingen, ik zie wel waar het schip strandt
Het kan aan mij liggen maar ik merk dat er een duidelijk verschil is tussen T4 en T5 wat het aantal legendary drops betreft. Na een serie bounties krijg ik nu ook veel vaker een legendary en ook de RoRG zie ik nu veel vaker, al zit er nog niet een goede tussen. Nu nog proberen Plvl 300 aan te tikken in de vakantie (nog 38 te gaan).
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Trifecta magefist/marauders, hexing pants (dex, vit, all res en 2 sockets) en cindercoat (dex, vit en 3 sockets) zitten al in de stash. Kom maar door met die patch!FireDrunk schreef op maandag 22 december 2014 @ 07:52:
Idd, staar je er maar niet blind op, die ga je vast een week voor de patch vinden, en de week erna weer dumpen
Maar de laatste berichten die ik hoor uit de PTR: de DH wordt een invalide... Dus op naar een ander char!
Nouja daar hebben ze ook veel runs voor moeten doen lijkt me. Ik heb inmiddels op 3 characters gear waarmee ik op T6 mee kan komen (ik kan solo rifts en quests doen en kan solo greater rift tot respectievelijk level 25, 25 en 20), maar perfect is het nog lang niet. En als ik dan eindelijk een goed item vind is het vaak een matige roll dus ook daarin kan dan nog veel verbeterd worden.Lekker Ventje schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:02:
Dan moet ik meer DPS doen, maar het schiet nog niet op met de betere loot. Ik vind nu meer legendaries dus dat komt dan vanzelf wel. Al vind ik het onbegrijpelijk hoe sommige zo snel aan die uber-gear komen die ik op youtube zie.
De community roept nogal snel dat iets verknoeid is omdat men de exacte speelstijl van 10 minuten geleden niet meer kan gebruiken om exact hetzelfde te bereiken. Niet even zoeken wat er veranderd is en je daarop aanpassen, nee het gaat niet meer en de volledige class is nu WAARDELOOS !Grin schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:37:
Maar de laatste berichten die ik hoor uit de PTR: de DH wordt een invalide... Dus op naar een ander char!
[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 22-12-2014 11:13 . Reden: Offensieve opmerking weggehaald ]
Ik kan op mijn DH T5 doen, de rest is hooguit T3. Maar het verbaasde mij dat die streamers al snel na de release van RoS op T6 bezig waren. Wellicht dat de build ook meespeelt want ik speel met builds die ik leuk vind om te spelen, heb bv geen Marauderspul op mijn DH omdat ik nog geen geweldige items gevonden heb en ik mijn 3 wolfjes niet kwijt wil.Vicarious schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:50:
[...]
Nouja daar hebben ze ook veel runs voor moeten doen lijkt me. Ik heb inmiddels op 3 characters gear waarmee ik op T6 mee kan komen (ik kan solo rifts en quests doen en kan solo greater rift tot respectievelijk level 25, 25 en 20), maar perfect is het nog lang niet. En als ik dan eindelijk een goed item vind is het vaak een matige roll dus ook daarin kan dan nog veel verbeterd worden.
Dit topic is gesloten.
![]()