| ||||||||||||||||||||||||||||
De Grote FG Kettingbrief is een initiatief van Nomad (admin Foto & Video hier op GoT) en dateert alweer van 2008. Regelmatig wordt deze kettingbrief weer georganiseerd, al is dit niet ieder jaar. Bij kettingbrief deel 5 heb ik aangegeven het volgende deel te willen organiseren, echter heeft dit wat langer geduurd dan dat ik zelf van plan was. Nomad heeft me er dan ook vriendelijk aan herinnerd dat het misschien een goed idee is om de planning voor deel 6 te gaan starten. Ik kan het niet meer dan eens zijn met hem, en bij deze dus het voorbereidings-topic voor De Grote FG Kettingbrief – Deel 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Wat is de bedoeling? | ||||||||||||||||||||||||||||
De bedoeling van de kettingbrief is een verhaal te creëren puur en alleen aan de hand van foto’s. De foto die je zelf maakt heeft is dus gebaseerd op de foto die je krijgt. Dit kan natuurlijk vanalles zijn, zoals de kleuren, compositie, locatie, etc. Het leukste is het natuurlijk als je probeert om te begrijpen wat je voorganger heeft proberen uit te beelden en hierop verder gaat, zodat er ook daadwerkelijk een verhaal ontstaat. | ||||||||||||||||||||||||||||
Hoe pakken we het aan? | ||||||||||||||||||||||||||||
Ik maak de eerste foto. Mijn foto stuur ik voor 12:00 's middags naar persoon 2 op de lijst. Persoon 2 heeft 48 uur de tijd een nieuwe foto te maken. Die foto dient geïnspireerd te zijn op foto 1. Dit mag het thema zijn (wat je er dan ook in ziet), de stijl, kleurgebruik, vormen. Als je je maar laat inspireren en als hij maar duidelijk te linken is aan de foto die je hebt ontvangen. Persoon 2 stuurt zijn foto voor 12:00 's middags door naar persoon 3, die weer hetzelfde doet als persoon 2 deed. En zo herhaalt het proces zich totdat iedereen aan de beurt is geweest. | ||||||||||||||||||||||||||||
Planning | ||||||||||||||||||||||||||||
Mijn voorstel is om rond half oktober te beginnen met de kettingbrief. 18 oktober lijkt mij een prima dag. De eerste foto zal door mij worden gemaakt, en worden verstuurd naar de eerstvolgende deelnemer. Deze deelnemer zal dan na zijn beurt de foto doorsturen naar de volgende etc. Hier zitten wel een strikte tijdsplanning aan vast, wat nodig is om iedereen een zelfde periode aan tijd te geven voor zijn/haar foto. | ||||||||||||||||||||||||||||
Duur van de kettingbrief (poll) | ||||||||||||||||||||||||||||
De totale duur van de kettingbrief hangt af van het aantal personen die meedoen. De duur per beurt is na een poll vastgesteld op 48 uur. | ||||||||||||||||||||||||||||
De regels | ||||||||||||||||||||||||||||
Aanmelden | ||||||||||||||||||||||||||||
Aanmelden kan door mij een DM te sturen met je voorkeursdatum. Het aanmelden zelf zullen we starten vanaf 22 September, wanneer de poll over de duur van een beurt is gesloten. Je kan natuurlijk sowieso je voorkeur aangeven. | ||||||||||||||||||||||||||||
Deelnemers - Aanmeldingen | ||||||||||||||||||||||||||||
Onderstaande lijst bevat de aangemelde deelnemers. De namen staan in willekeurige volgorde, dus niet op volgorde van aanmelden etc. Het aantal vakjes heeft niets te maken met de open plaatsen. Er worden meer vakjes gemaakt wanneer nodig. Wil je ook meedoen? Stuur dan even een DM of post een berichtje in het topic. | ||||||||||||||||||||||||||||
Deelnemers - Planning | ||||||||||||||||||||||||||||
De huidige planning is op deze link te vinden: De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 6 - Planning De uiteindelijke planning zal hieronder in een tabel worden weergegeven, zodat het ook hier direct duidelijk zal zijn wie wanneer aan de beurt is. | ||||||||||||||||||||||||||||
Resultaat | ||||||||||||||||||||||||||||
De foto’s zullen nadat de kettingbrief is afgelopen in een apart topic worden geplaatst. De link naar dit topic zal hier komen te staan. | ||||||||||||||||||||||||||||
Voorgaande series | ||||||||||||||||||||||||||||
#1 - De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 1 + De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 1 – Het Resultaat #2 - De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 2 + De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 2 – Het Resultaat #3 - De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 3 + De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 3 – Het Resultaat #4 - De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 4 + De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 4 – Het Resultaat #5 - De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 5 + De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 5 – Het Resultaat | ||||||||||||||||||||||||||||
Contact organisator | ||||||||||||||||||||||||||||
Je kan me bereiken via DM of via email: hans.woltering@gmail.com | ||||||||||||||||||||||||||||
Voorbeeld foto | ||||||||||||||||||||||||||||
Dit is de verwachte grootte van de foto's. Zowel liggend als staand dus 800px op de langste zijde. De verhouding mag natuurlijk anders zijn. | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 46% gewijzigd door TranceSetter op 01-10-2014 09:42 ]