hoe laat kunnen we updaten
Over 2 dagen???
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Woensdag wordt toch gestart met de uitrol. Niet iedereen krijgt 'm direct.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mensen die blind een script uitvoeren zonder te weten waar het voor dient verdienen het om een keer goed de mist in te gaan...MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:14:
[...]
Waarom geen BOLD waarschuwing voor mensen die regel 11 t/m 15 niet lezen en gewoon blind een script uitvoeren want cool Windows 10.

Het topic (en voor sommigen het OS) is al zo lekker stabiel/labiel met sommige vragen / opmerkingen / open deuren van een flinke groep "Windows 10 experts" dus het lijkt me niet meer dan logisch dat dit soort halfbakken scripts gewoon even wat extra documentatie krijgen van degene die het post.barrymossel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:57:
[...]
Mensen die blind een script uitvoeren zonder te weten waar het voor dient verdienen het om een keer goed de mist in te gaan...
En voer je het script wel uit monitor de komende dagen even je eventviewer op fout- en kritieke- logs!
Het script gaat het niet stabieler maken inderdaad. Bezint eer ge begint.MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:02:
[...]
Het topic (en voor sommigen het OS) is al zo lekker stabiel/labiel met sommige vragen / opmerkingen / open deuren van een flinke groep "Windows 10 experts" dus het lijkt me niet meer dan logisch dat dit soort halfbakken scripts gewoon even wat extra documentatie krijgen van degene die het post.
NRG
FORMAT C: misschien een nog betere optie?mysterieworld schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:20:
@echo off
color 1f
pushd "%CD%"
CD /D "%~dp0"
(NET FILE||(powershell -command Start-Process '%0' -Verb runAs -ArgumentList '%* '&EXIT /B))>NUL 2>NUL
:--------------------------------------
ECHO -------------------------------------------------------------------------------
echo. Windows Store Apps Removal Script
ECHO -------------------------------------------------------------------------------
ECHO This script will removal all Windows Store installed apps.
ECHO It will not remove the Store, and you can re-install the apps by
ECHO re-downloading them at any time. Powershell warning messages will
ECHO be shown during the process. You can ignore these.
ECHO If you get a null or empty error, then you have no UI Apps installed.
CHOICE /c YN /n /M "Run this script? (Y/N): "
set errortemp=%ERRORLEVEL%
IF %ERRORTEMP% EQU 2 EXIT
IF %ERRORTEMP% EQU 0 EXIT
echo Get-AppxProvisionedPackage -Online ^| Remove-AppxProvisionedPackage –Online >%TEMP%\PSR.ps1
echo ^(Get-AppxPackage ^| Where-Object ^{$_.PublisherId -ne ^"cw5n1h2txyewy^"^}^).PackageFullName ^| Remove-AppxPackage >>%TEMP%\PSR.ps1
powershell Set-ExecutionPolicy RemoteSigned
powershell %TEMP%\PSR.ps1
del %TEMP%\PSR.ps1
echo. Finished
echo Press any key to exit...
pause>NUL
Daarnaast is het zo dat eerst de 5 miljoen mensen die Insider zijn de update als eerste krijgen. Vervolgens wordt het gefaseerd uitgerold. Niet iedereen krijgt dus 29 juli de update.
is everything cool?
Inderdaad....eerst krijgen de Insiders de laatste patches, zodat alles nog even gladgestreken kan worden voordat de rest van de wereld Windows 10 krijgt...FREAKJAM schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Daarnaast is het zo dat eerst de 5 miljoen mensen die Insider zijn de update als eerste krijgen. Vervolgens wordt het gefaseerd uitgerold. Niet iedereen krijgt dus 29 juli de update.
Hebben jullie trouwens nieuwe Intel drivers geinstalleerd voor Windows 10? Ik geupgrade vanaf Windows 8.1 en geen nieuwe drivers geinstalleerd en merk de laatste tijd dat mijn laptop, ook als ik niet zo veel doet wel wat warm wordt. Dat was met Windows 8.1 dacht ik niet zo...
Hail to the king baby!
Er zit een bug in de laatste Intel drivers, bevestigd door Microsoft en Intel. Ze werken in ieder geval op dit moment nog aan een fix. Volgens mij betrof dit een battery bug. Ik weet niet om welk device het precies gaat? (videokaart?)
Je kunt ook even kijken of je (nieuwere) drivers kunt vinden op intel.com, daar staan ook al een hoop Windows 10 drivers.Intel is reportedly working on a patch to address a small bug that affects battery life, as it prepares for the big Windows 10.
Microsoft's latest version of its popular operating system, Windows 10, is set to start rolling out to PCs on July 29. Battery performance is apparently a bit of a concern for Intel ahead of the big OS release, but it plans to have everything fixed in due time.
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2015 09:33 ]
is everything cool?
Het staat inmiddels ook op de FP.Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:32:
Ook weer nieuwe Nvidia drivers die alle problemen moeten oplossen. Helaas faalde hij en na retry probeert ie het niet nog een keer
nieuws: Verplichte driver-updates Nvidia-kaarten zorgden voor problemen in Windows 10
Voor de overige insiders die tot nu toe klaagden dat je geen driver updates kunt blokkeren; dat kan dus inmiddels met deze tool.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2015 09:51 ]
is everything cool?
Rebadged? Ah vandaar.GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:01:
Houdt er rekening mee dat een aantal gerebadged programs onder de kap nog weleens gebruik maken van services met de oude naam.. Groove Music gebruikt op de achtergrond Xbox services en zo zullen er nog wel meer zijn Microsoft kennende..
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Intel verwijst weer naar Microsoft updates.FREAKJAM schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:32:
Er zit een bug in de laatste Intel drivers, bevestigd door Microsoft en Intel. Ze werken in ieder geval op dit moment nog aan een fix. Volgens mij betrof dit een battery bug. Ik weet niet om welk device het precies gaat? (videokaart?)
[...]
Je kunt ook even kijken of je (nieuwere) drivers kunt vinden op intel.com, daar staan ook al een hoop Windows 10 drivers.
https://downloadcenter.intel.com/download/25027
Als je de latest W8.1 drivers installeert dan heb je graphic glitches.
Op kantoor heb ik keurig een bericht gekregen om me aan te melden voor Windows 10.
Maar thuis (waar ik het juist als eerst op wil installeren), krijg ik geen melding dat ik windows 10 kan registeren.
Ik gebruik hetzelfde live account en op beide systemen staat Windows 8.1.
Iemand enige idee waarom mijn laptop wel het verzoek krijgt om voor Windows 10 aan te melden en mijn PC niet ? Alle Windows 7, 8 en 8.1 krijgen toch een gratis update.
Via microsoft website kom ik ook niet veel wijzer, die verwijzen steeds maar naar het incoontje in je taakbalk, die ik dus maar niet krijg thuis.
Het is een PC van 1,5 jaar oud en heb er gewoon Windows 8 op gekocht (Geen PRO, maar gewoon OEM)
Maar thuis (waar ik het juist als eerst op wil installeren), krijg ik geen melding dat ik windows 10 kan registeren.
Iemand enige idee waarom mijn laptop wel het verzoek krijgt om voor Windows 10 aan te melden en mijn PC niet ? Alle Windows 7, 8 en 8.1 krijgen toch een gratis update.
Via microsoft website kom ik ook niet veel wijzer, die verwijzen steeds maar naar het incoontje in je taakbalk, die ik dus maar niet krijg thuis.
Het is een PC van 1,5 jaar oud en heb er gewoon Windows 8 op gekocht (Geen PRO, maar gewoon OEM)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Nog even een quote van Robert Hallock van AMD over de drivers in W10:
Bronquote: AMD_RobertUsers will install drivers on Windows 10 like they always have on any other Windows OS. WU may supply something basic, but you can go download the driver from a mfgr website.
MS required WU driver distribution during technical preview to do a shakedown of the WU system's reliability.
Check deze link even: http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?auth=1Pykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
Op kantoor heb ik keurig een bericht gekregen om me aan te melden voor Windows 10.
En dan vooral het gedeelte vanaf: "This section posted by Susan Bradley"
Een OEM versie kan ook rustig een Pro versie zijnPykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
Wat dus interessanter is, is de vraag of je misschien op de zaak een Home versie hebt gebruikt. Daar zou je de melding wel moeten krijgen.....op een Pro krijg je de melding alleen als hij niet aan het domein hangt...
Als ik hier verkeerd zit dan alvast mijn excuses.
Onderaan dit topic staat dat
Ik ben student en heb een licentie nodig voor een pc. Op dit moment is de prijs 60 euro een Retail Windows 8.1 pro via Microsoft. Hartstikke mooie prijs, maar ik vraag mij af of ik dat nu nog snel moet doen of gewoon moet wachten op Windows 10. Als ik met niet vergis krijg je dan te maken met Windows 10 educational, toch?
1) Weet iemand of dit een abonnement/tijdelijk licentie zal worden?
2) Enig idee wat de prijs zal zijn?
Onderaan dit topic staat dat
, maar volgens mij is e.e.a. toch al bekend? Ik kan in ieder geval richtprijzen voor home en pro vinden.Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.
Ik ben student en heb een licentie nodig voor een pc. Op dit moment is de prijs 60 euro een Retail Windows 8.1 pro via Microsoft. Hartstikke mooie prijs, maar ik vraag mij af of ik dat nu nog snel moet doen of gewoon moet wachten op Windows 10. Als ik met niet vergis krijg je dan te maken met Windows 10 educational, toch?
1) Weet iemand of dit een abonnement/tijdelijk licentie zal worden?
2) Enig idee wat de prijs zal zijn?
Lees ook even de topic-warning. Daar word je netjes verwezen naar Geen Windows 10 update knop op bestaande Windows 7 of 8*Pykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
is everything cool?
Gisteren een volledige reinstall gedaan van mijn Win 8.1 Pro na hardware upgrades, netjes geactiveerd en gekoppeld aan mijn Microsoft account maar ook ik krijg het Icoontje niet (tijdens mijn vorige install had ik de upgrade wel al aangevraagd op mijn Microsoft account, welke ook mee doet aan de Insider Program). Dus ik weet niet zeker of het nu daarom niet meer zichtbaar is (immers al geregistreerd) of dat er iets anders is.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:03:
Wat dus interessanter is, is de vraag of je misschien op de zaak een Home versie hebt gebruikt. Daar zou je de melding wel moeten krijgen.....op een Pro krijg je de melding alleen als hij niet aan het domein hangt...
Hoe dan ook ik zou me er niet heel druk om maken, immers het eerste jaar upgraden is toch gratis. Kortom je hebt nog tijd zat om je gratis upgrade te registreren.Pykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Op kantoor heb ik Pro versie geïnstalleerd staan en zit ik niet in een domein.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:03:
[...]
Een OEM versie kan ook rustig een Pro versie zijnHet gaat meer om het wel of niet aan domein gejoined zijn (dat kan overigens alleen met een Pro of Enterprise versie).
Ik kreeg daarop al heel snel de vraag of ik me wilde aanmelden voor Windows 10, wat ik natuurlijk heb gedaan, maar niet gelijk ga uitvoeren.
Ik wil eerst thuis kijken of alles werkt op mijn eigen PC. Werkt onze applicatie goed, kan ik Windev draaien etc.
Hier zal ik vanavond eens naar gaan kijken als ik weer achter mijn PC thuis zit.spokje schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:01:
[...]
Check deze link even: http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?auth=1
En dan vooral het gedeelte vanaf: "This section posted by Susan Bradley"
Verwijderd
Deze methode werkte bij mij meteen:Pykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:41:
http://www.zdnet.be/downl...windows-10-upgrade-icoon/
Ik heb een Dell M3800 en sinds ik die heb geupdate naar 10 (10240) is de Fan aldoor druk.
CPU doet max 10% en geheugen ook minimaal.
Windows 8.1 had ik er geen last van, meer mensen met dit fenomeen? of is het de nvidia k1100 die er in zit en de botched drivers?
Windows 8.1 had ik er geen last van, meer mensen met dit fenomeen? of is het de nvidia k1100 die er in zit en de botched drivers?
Bears and Bulls
HIPS werkt inmiddels zag ik net per toeval in de GUI van ESET! Zal wel een kb-tje van Microsoft voor nodig zijn geweest.
spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:09:
zijn er mensen die ESET als antivirus hebben? werkt HIPS bij jullie? bij mij niet iig.. dit lost het iig niet op: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2811
McPoowl schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:15:
Klopt. HIPS werkt niet bij ESET. Zelf beta 9 geprobeerd, en ook daar werkt het niet. De volledige versie van ESET 8 werkt nog minder, daar houdt op een gegeven moment heel het systeem op met werken.
Ik zou dus even van ESET afblijven totdat Win10 officieel uit is, en ze bij ESET een goede release hebben utigebracht.
NB: evaringen zijn van een paar builds geleden, dus wie weet werkt het nu anders.
Iekozz schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:34:
Eset smart security werkkt soort van. Telkens als je nieuwe updates krijgt krijg je een melding. Hips kan niet worden ingeschakeld, communicatie met stuurprogramma mislukt. Maar buiten dat werkt het prima.
NRG
Ik heb de XPS 15 Haswell topmodel en nergens last van. Zit alleen een gt750m in.mindcre8r schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:18:
Ik heb een Dell M3800 en sinds ik die heb geupdate naar 10 (10240) is de Fan aldoor druk.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Die van mij ook,heb hem maar bij de buren gedownload.Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:32:
Ook weer nieuwe Nvidia drivers die alle problemen moeten oplossen. Helaas faalde hij en na retry probeert ie het niet nog een keer
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=401109
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Die installeert bij mij dus niet. Nog iets speciaals gedaan? En was het direct na foute installatie van windows, een herstart of hoe?beta-ark schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:09:
[...]
Die van mij ook,heb hem maar bij de buren gedownload.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=401109
nieuwe update gedraaid, (met dus de nieuwe drivers) en hij blaast niet meer.MelvinB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:53:
[...]
Ik heb de XPS 15 Haswell topmodel en nergens last van. Zit alleen een gt750m in.
resolutie op 3 monitor setup was ook botched, werd niet onthouden. nu wel.
Wat ook grappig is dat mijn start menu op de verschillende monitoren niet onthouden worden.
ik heb een pivot monitor waarbij het menu onderin moet maar main screen van mijn laptop niet.
dat word dus gelijk getrokken na een reboot.
Bears and Bulls
Na veel pogingen is het mij eindelijk gelukt. Via deze link de installfile downloaden en aan de hand van het filmpje het nv_disp.cat bestand rechten geven. Daarna de setup opstarten en toen installeerde hij volledig bij mij. Ik heb echt tig installatiepogingen gedaan en deze werkte zowaar meteen.Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:38:
[...]
Die installeert bij mij dus niet. Nog iets speciaals gedaan? En was het direct na foute installatie van windows, een herstart of hoe?
Hier wou ie de Nvidia driver installeren, mislukte!
Draaide Black Mesa en zag direct dat het niet goed ging...
GeForce Experience herkende zelfs geen driver meer, dus op site van Nvidia terug laatste gedownload en geïnstalleerd, PC heropgestart omdat de installatie zei dat het mislukt was, GeForce Experience zag dan terug de driver, maar optimalisaties ging nog niet, voldeed niet aan de vereisten...
Dus in GeForce Experience laten zoeken op updates, vond gene, maar alles leek terug goed te werken, en ook de optimalisaties!
Dus nog niet veel goeds te zeggen over drivers via Windows Update
Draaide Black Mesa en zag direct dat het niet goed ging...
GeForce Experience herkende zelfs geen driver meer, dus op site van Nvidia terug laatste gedownload en geïnstalleerd, PC heropgestart omdat de installatie zei dat het mislukt was, GeForce Experience zag dan terug de driver, maar optimalisaties ging nog niet, voldeed niet aan de vereisten...
Dus in GeForce Experience laten zoeken op updates, vond gene, maar alles leek terug goed te werken, en ook de optimalisaties!
Dus nog niet veel goeds te zeggen over drivers via Windows Update
Weet iemand overigens ook of er nog een Windows 10 Launch event is in Nederland....ik weet dat een is in Londen, NY, etc.....maar heb niets gehoord over Nederland....nouja wel iets in de wandelgangen...
WU blijft hier helaas zeiken over updates. Overigens niet alleen voor AMD, ook voor mijn printer is WU ervan overtuigd dat hij een betere driver kan vinden. Beide willen dan weer niet geinstalleerd worden en ze gaan ook niet weg...LongBowNL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:50:
Nog even een quote van Robert Hallock van AMD over de drivers in W10:
[...]
Bron
Installatie lukt hier inderdaad. Weet alleen nog niet of dat blijft werken na reboot en windows update, maar we zullen zien. Hij faalt in ieder geval niet.flippiej schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:56:
[...]
Na veel pogingen is het mij eindelijk gelukt. Via deze link de installfile downloaden en aan de hand van het filmpje het nv_disp.cat bestand rechten geven. Daarna de setup opstarten en toen installeerde hij volledig bij mij. Ik heb echt tig installatiepogingen gedaan en deze werkte zowaar meteen.
Komt er dus op neer om die driver te downloaden (linkje onderin) en na openmaken het certificaat van de driver aan te passen (waarom dat filmpje met Duitse taal is gemaakt, snap ik ook niet helemaal). Dan lukt installeren wel gewoon prima.
Ging hier trouwens ook door na uitpakken aan te passen en het installatie-scherm gewoon even open te laten staan. Hoef je hem niet opnieuw op te starten
Zit op dit moment nog op build 10166, helaas kan ik geen update doen via de fast / slow ring.
Normaal ging je via windows + i of start /settings naar het action center voor update etc.
Echter kom ik nu direct in de windows store terecht. Hier zie ik nergens een functie om een upgrade te doen naar een nieuwere build.
Normaal ging je via windows + i of start /settings naar het action center voor update etc.
Echter kom ik nu direct in de windows store terecht. Hier zie ik nergens een functie om een upgrade te doen naar een nieuwere build.
Wel, het kan soms even duren heb ik gemerkt. Heb hier thuis 2 dezelfde machines staan, draaien allebei Windows 8.1 en hebben beide alle updates geïnstalleerd. 1 machine kreeg het de dag dat er melding werkt gemaakt dat dit begon, de andere machine pas enkele dagen later. Het kan dus in sommige gevallen even duren.ShadowBumble schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:08:
[...]
Gisteren een volledige reinstall gedaan van mijn Win 8.1 Pro na hardware upgrades, netjes geactiveerd en gekoppeld aan mijn Microsoft account maar ook ik krijg het Icoontje niet (tijdens mijn vorige install had ik de upgrade wel al aangevraagd op mijn Microsoft account, welke ook mee doet aan de Insider Program). Dus ik weet niet zeker of het nu daarom niet meer zichtbaar is (immers al geregistreerd) of dat er iets anders is.
[...]
Hoe dan ook ik zou me er niet heel druk om maken, immers het eerste jaar upgraden is toch gratis. Kortom je hebt nog tijd zat om je gratis upgrade te registreren.
Aankomende woensdag, Rotterdam...TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:50:
Weet iemand overigens ook of er nog een Windows 10 Launch event is in Nederland....ik weet dat een is in Londen, NY, etc.....maar heb niets gehoord over Nederland....nouja wel iets in de wandelgangen...
Meer info krijg ik als het goed is later vandaag.
Rotterdam is ook een eind, iemand enig idee in België?robg1984 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:25:
[...]
Aankomende woensdag, Rotterdam...
Kan er niks van vinden.

Je kunt het beste gewoon naar settings -> update & security gaan. Anders even in dit topic de zoekfunctie gebruiken, het is al vaker besproken.G.Scholtens schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:20:
Zit op dit moment nog op build 10166, helaas kan ik geen update doen via de fast / slow ring.
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2015 14:42 ]
is everything cool?
kan een van jullie het onderstaande bericht op reddit bevestigingen?
New NVIDIA driver (353.62) from windows update - finally fixed all my issues
Dan weet ik dat ik vanavond rustig wat W10 updates kan gaan draaien..
New NVIDIA driver (353.62) from windows update - finally fixed all my issues
Dan weet ik dat ik vanavond rustig wat W10 updates kan gaan draaien..
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 27-07-2015 14:45 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Bij Martijnspire werkte het in eerste instantie geloof ik niet, zie paar posts boven je.
Martinspire in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Met een workaround werkte het schijnbaar wel:
Met een workaround werkte het schijnbaar wel:
[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2015 14:47 ]
is everything cool?
Als ik alle verhalen hier lees over problemen met Nvidia, dan wacht ik nog eventjes met het updaten van mijn PC naar Windows 10,
Mijn laptop heeft een AMD HD 5730 mobile kaart, dus daar heb ik minder last.
Mijn laptop heeft een AMD HD 5730 mobile kaart, dus daar heb ik minder last.
Thuis had ik ook wat problemen met Nvidia, maar niet zoals hier beschreven, bij mij pakte hij bij een boot de drivers niet goed. Als ik vervolgens rebootte doet hij het wel.
Iets anders:
Over de ' search web and Windows' bar. Als ik daar bijvoorbeeld Illustrator intyp, is dat programma gelijk geselecteerd om te draaien. Echter bij Photoshop en Filezilla komt deze niet te voorschijn. Bij Battle.net, Steam en Brackets dan weer wel, iemand ervaringen hiermee waarom sommige applicaties niet verschijnen?
Iets anders:
Over de ' search web and Windows' bar. Als ik daar bijvoorbeeld Illustrator intyp, is dat programma gelijk geselecteerd om te draaien. Echter bij Photoshop en Filezilla komt deze niet te voorschijn. Bij Battle.net, Steam en Brackets dan weer wel, iemand ervaringen hiermee waarom sommige applicaties niet verschijnen?
Dat klinkt als een grofe fout.Rann schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:50:
Thuis had ik ook wat problemen met Nvidia, maar niet zoals hier beschreven, bij mij pakte hij bij een boot de drivers niet goed. Als ik vervolgens rebootte doet hij het wel.
Iets anders:
Ik kan zelf echt niet meer werken zonder Search Web and Windows.
Ik start vrijwel alle propgramma's op deze manier op sinds Windows 7 (al was het in Win 7 alleen een Windows search)
Ik kan nu ook bevestigen dat het na een reboot en check bij windows update gewoon blijft werken. Mooiflippiej schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:56:
[...]
Na veel pogingen is het mij eindelijk gelukt. Via deze link de installfile downloaden en aan de hand van het filmpje het nv_disp.cat bestand rechten geven. Daarna de setup opstarten en toen installeerde hij volledig bij mij. Ik heb echt tig installatiepogingen gedaan en deze werkte zowaar meteen.
Ah mooi zo, dan kan ik dalijk met een gerust hart ook eens restarten. Alsnog mag nvidia het zelf binnenkort eens fixen, maar dit is in ieder geval een oplossing voor nu. Geforce Experience werd trouwens niet mee geinstalleerd, maar dat gebruik ik verder toch niet.Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:33:
[...]
Ik kan nu ook bevestigen dat het na een reboot en check bij windows update gewoon blijft werken. Mooi
Werkt het alleen via de workaround? Of werkt de driver via Windows Update nu wel goed?Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:33:
[...]
Ik kan nu ook bevestigen dat het na een reboot en check bij windows update gewoon blijft werken. Mooi
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Rann schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:50:
Iets anders:
Bij mij was de functie ook niet zoals het hoort te zijn (build 10240). Kleine verdenking richting systeemtaal. Even geprutst vanuit modern en oude configuratie, liep niet vlotjes, dus beste methode denk ik om via modern instellingen te gaan naar tijd en taal, regio en taal, en daar Englisch US toe te voegen, opties downloaden. En die als standaard systeem taal in te stellen (evt. met de oude opties, ook startscherm en nieuwe accountsPykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:58:
Dat klinkt als een grofe fout.
Ik kan zelf echt niet meer werken zonder Search Web and Windows.
Herstart, Windows toets en typen, bij de eerste opdracht komt de melding: zoeken enz. wordt voorbereid.
Daarna functioneert het.. paar oude config settings kan je niet snelzoeken..
Goed, dit was mijn laatste Nederlandstalige Windows, hoop dat ik 29 juli gelijk een EN versie krijg.
Werkt net zo fijn, meer functies, sneller updates/bugfixes..
NRG
Zelf draai ik een clean english (activated) install van win10 (240) waar dit probleem zich voordoet..GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:59:
Bij mij was de functie ook niet zoals het hoort te zijn (build 10240). Kleine verdenking richting systeemtaal. Even geprutst vanuit modern en oude configuratie, liep niet vlotjes, dus beste methode denk ik om via modern instellingen te gaan naar tijd en taal, regio en taal, en daar Englisch US toe te voegen, opties downloaden. En die als standaard systeem taal in te stellen (evt. met de oude opties, ook startscherm en nieuwe accounts)
Herstart, Windows toets en typen, bij de eerste opdracht komt de melding: zoeken enz. wordt voorbereid.
Daarna functioneert het.. paar oude config settings kan je niet snelzoeken..
Taalpakket NL downloaden, instellen als systeemtaal.. Je kan altijd weer terug..Rann schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Zelf draai ik een clean english (activated) install van win10 (240) waar dit probleem zich voordoet..
Lampje: configuratiescherm, zoek indexing options, change how.., advanced, troubleshooting.. delete and rebuild index
[ Voor 17% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-07-2015 16:16 ]
NRG
Via de workaround. Denk niet dat de nieuwe al in WU staat.spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Werkt het alleen via de workaround? Of werkt de driver via Windows Update nu wel goed?
Oke, Anders doe ik dan vanavond wel. Enig idee hoelang zo is bij MS duurt?Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:15:
[...]
Via de workaround. Denk niet dat de nieuwe al in WU staat.
opzich snap ik niet dat alles via Windows update gaat.
Soms wil je een driver niet eens update en dan gaat windows toch een update uitvoeren.
Natuurlijk kan je veelal weer uitschakelen denk ik en op de ouderwetse manier zelf drivers installeren (Toch ??)
Soms wil je een driver niet eens update en dan gaat windows toch een update uitvoeren.
Natuurlijk kan je veelal weer uitschakelen denk ik en op de ouderwetse manier zelf drivers installeren (Toch ??)
Dit komt omdat het een preview versie betreft. Omdat je als Insider een preview draait ging je bij het installeren automatisch akkoord met het volgende: (lees hier het Insider Program Agreement).Pykow schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:43:
opzich snap ik niet dat alles via Windows update gaat.
Het is juist van groot belang dat ook driver updates werden getest in alle previews, dus distribueren via Windows Update was dus juist erg handig. Het is alleen niet handig als er buggy drivers gepushed worden, maar van de andere kant, het is (was) niet voor niks een preview. Dat de laatste Nvidia driver die is gepushed via Windows Update (en vlak voor 29 juli) zo extreem buggy was, scoorde Microsoft natuurlijk niet veel punten meeThe Program Services update automatically, for example, through Windows Update, which cannot be turned off. By using the Program Services, you agree to receive automatic updates without any additional notice, and permit Microsoft to download and install them for you. You agree to obtain these updates only from Microsoft or Microsoft authorized sources .
[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2015 16:49 ]
is everything cool?
ik draai zelf nog geen Windows 10 en heb ook nooit aangemaakt voor een previewFREAKJAM schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:45:
[...]
Dit komt omdat het een preview versie betreft. Omdat je als Insider een preview draait ging je bij het installeren automatisch akkoord met het volgende: (lees hier het Insider Program Agreement).
[...]
Het is juist van groot belang dat ook driver updates werden getest in alle previews, dus distribueren via Windows Update was dus juist erg handig. Het is alleen niet handig als er buggy drivers gepushed worden, maar van de andere kant, het is (was) niet voor niks een preview. Dat de laatste Nvidia driver die is gepushed via Windows Update (en vlak voor 29 juli) zo extreem buggy was, scoorde Microsoft natuurlijk niet veel punten mee
Dus ik ben nog nergens mee akkoord gegaan haha.
Dus ben benieuwd of het dan nog steeds allemaal via WU gaat.
Aan de telefoon eerder vanmiddag wisten ze niet precies of er een launch event komt (2 x doorverbonden). Ik heb zojuist een mail gestuurd naar events@robg1984 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:25:
[...]
Aankomende woensdag, Rotterdam...
Gok dat er wel wat komt, anders hadden ze nu toch wel mogen zeggen, mea culpa, het antwoord is nee..
NRG
Ik snap dat ze ook dingen moeten testen. Maar aan de andere kant moet je dat niet meer doen op 2 dagen voor release. Verder is het maar de vraag of ze straks wel met release goede drivers hebben. Want daar zit je dan met je gamepc, klaar om te kijken hoe de performance is in Win10 en dan kun je geen goede drivers krijgen. Ik zie de bui al hangen.FREAKJAM schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:45:
[...]
Dit komt omdat het een preview versie betreft. Omdat je als Insider een preview draait ging je bij het installeren automatisch akkoord met het volgende: (lees hier het Insider Program Agreement).
[...]
Het is juist van groot belang dat ook driver updates werden getest in alle previews, dus distribueren via Windows Update was dus juist erg handig. Het is alleen niet handig als er buggy drivers gepushed worden, maar van de andere kant, het is (was) niet voor niks een preview. Dat de laatste Nvidia driver die is gepushed via Windows Update (en vlak voor 29 juli) zo extreem buggy was, scoorde Microsoft natuurlijk niet veel punten mee
Verder snap ik dat er dingen gepushed worden, maar het werkt averechts. Mensen gaan nu hacks uithalen om maar werkende drivers te verkrijgen, tot het stopzetten van Windows update aan toe. Dat lijkt me ook niet gewenst.
Ik snap daarom ook niet waarom ze er niet voor kiezen niet zomaar handmatig geïnstalleerde drivers te overschrijven of dat je een melding krijgt oid. En daarnaast hadden die drivers natuurlijk binnen een uur teruggetrokken moeten worden met fallback naar vorige release om ervoor te zorgen dat men gewoon verder kan. Want je overige tests lopen nu ook de soep in.
Als ze dit een maand geleden hadden geprobeerd, had er niet zo'n heisa ontstaan. Maar zo dicht voor launch nog zo lopen klunzen is gewoon echt niet slim. Dat is meteen slechte publiciteit en schrikt mensen af.
Aan de andere kant zijn Insiders er juist voor om te testen. Zonder de insiders had de bug misschien pas bij release bekend geworden en dat wil je zeker niet!...Martinspire schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:20:
[...]
Ik snap dat ze ook dingen moeten testen. Maar aan de andere kant moet je dat niet meer doen op 2 dagen voor release. Verder is het maar de vraag of ze straks wel met release goede drivers hebben. Want daar zit je dan met je gamepc, klaar om te kijken hoe de performance is in Win10 en dan kun je geen goede drivers krijgen. Ik zie de bui al hangen.
Verder snap ik dat er dingen gepushed worden, maar het werkt averechts. Mensen gaan nu hacks uithalen om maar werkende drivers te verkrijgen, tot het stopzetten van Windows update aan toe. Dat lijkt me ook niet gewenst.
Ik snap daarom ook niet waarom ze er niet voor kiezen niet zomaar handmatig geïnstalleerde drivers te overschrijven of dat je een melding krijgt oid. En daarnaast hadden die drivers natuurlijk binnen een uur teruggetrokken moeten worden met fallback naar vorige release om ervoor te zorgen dat men gewoon verder kan. Want je overige tests lopen nu ook de soep in.
Als ze dit een maand geleden hadden geprobeerd, had er niet zo'n heisa ontstaan. Maar zo dicht voor launch nog zo lopen klunzen is gewoon echt niet slim. Dat is meteen slechte publiciteit en schrikt mensen af.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Wat ik het vreemdst vind is dat schijnbaar zowel Mircosoft als Nivdia schijnbaar amper de driver getest hebben. Want als ik in de toekomst een driver via windows updates binnenkrijg verwacht ik toch op z'n minst dat de driver redelijk stabiel is. Ook al wordt het makkelijk gemaakt om de windows update te weigeren/ of een oude versie terug te zetten. Ik hoop in ieder geval dat er in de toekomst eerst worden gekeken naar de stabiliteit van een driver voordat deze via windows update wordt aangeboden.Swerfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:47:
[...]
Aan de andere kant zijn Insiders er juist voor om te testen. Zonder de insiders had de bug misschien pas bij release bekend geworden en dat wil je zeker niet!...
Wat is de makkelijkste manier om een Windows 10 upgrade aan te vragen als Windows 7 niet geïnstalleerd is? Is er geen key-only methode? Eerst Windows 7 installeren om vervolgens een upgrade te kunnen aanvragen lijkt mij wat omslachtig. Maar ik ben nog geen andere manier tegengekomen om dit toch te kunnen aanvragen
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:37:
Wat is de makkelijkste manier om een Windows 10 upgrade aan te vragen als Windows 7 niet geïnstalleerd is? Is er geen key-only methode? Eerst Windows 7 installeren om vervolgens een upgrade te kunnen aanvragen lijkt mij wat omslachtig. Maar ik ben nog geen andere manier tegengekomen om dit toch te kunnen aanvragen
Hoe weet MS dat jij ooit voor je W7 / W8 / W8.1 betaald hebt en dus recht op gratis W10 ?
[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 27-07-2015 18:40 ]
Je Windows 7/8/8.1 key tijdens de installatie invullen?spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:40:
[...]
Dus W10 gratis geven aan iemand die nooit voor een W7 licentie betaald heeft.. das raar toch?
Hoe weet MS dat jij ooit voor je W7 / W8 / W8.1 betaald hebt en dus recht op gratis W10 ?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
??? Waar baseer je dat op? Ik heb hier nog een oude laptop staan die is geleverd met Windows 7 (dus inclusief licentie) maar waar Ubuntu op draait. Ik vond hem te traag voor Windows 7 en ben benieuwd hoe hij gaat draaien onder Windows 10spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:40:
[...]
Dus W10 gratis geven aan iemand die nooit voor een W7 licentie betaald heeft.. das raar toch?
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:55:
[...]
??? Waar baseer je dat op? Ik heb hier nog een oude laptop staan die is geleverd met Windows 7 (dus inclusief licentie) maar waar Ubuntu op draait. Ik vond hem te traag voor Windows 7 en ben benieuwd hoe hij gaat draaien onder Windows 10
Dat werkte bij de preview niet.. MS heeft (dacht ik) aangegeven dat er geen .iso vrij komt na 29-07-2015.. dus wordt moeilijk om een clean instal te doen lijkt me vanaf een ander (niet windows) OS als je geen .iso van W10 kunt downloaden. En al doe je dat wel (via illigale weg) dan is het niet mogelijk om W10 te activeren met een W7 of W8 key.Luuk1983 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:52:
[...]
Je Windows 7/8/8.1 key tijdens de installatie invullen?
zie ook: http://www.reddit.com/r/W..._upgrade_on_a_fresh_hard/
[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 27-07-2015 19:16 ]
Ik vond dat wel irritant bij Windows 8, toen ik een nieuwe SSD kreeg moest ik eerst Windows 7 installeren om de upgrade key van W8 te gebruiken. Of ik was ergens verkeerd bezig
Verwijderd
Nope klopt, is tenslotte een upgrade dus moet er een oude windows opstaan ;-)Jorrie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:57:
Ik vond dat wel irritant bij Windows 8, toen ik een nieuwe SSD kreeg moest ik eerst Windows 7 installeren om de upgrade key van W8 te gebruiken. Of ik was ergens verkeerd bezig
Haha ja, wel lastig dan als ik hetzelfde tegenkom voor Windows 10. Moet ik eerst Windows 7 installeren om Windows 10 te installeren

Verwijderd
Tja, nog een leuke....spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:40:
[...]
Had een Win8.1 installatie die *knip* geactiveerd was, krijg nu toch echt de gratis upgrade.
Nooit betaald dus voor Win8.1 Pro =)
Draai nu overigens gewoon een preview, de laatste dacht ik...
[ Voor 2% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2015 19:34 ]
Mja valt me ook op, maar ik als ook al dat WHQL eigenlijk weinig voorstelt. Al vraag ik me af of dit ook in automatische tests niet vaker voor had moeten komen.bloodlynx schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:09:
[...]
Wat ik het vreemdst vind is dat schijnbaar zowel Mircosoft als Nivdia schijnbaar amper de driver getest hebben. Want als ik in de toekomst een driver via windows updates binnenkrijg verwacht ik toch op z'n minst dat de driver redelijk stabiel is. Ook al wordt het makkelijk gemaakt om de windows update te weigeren/ of een oude versie terug te zetten. Ik hoop in ieder geval dat er in de toekomst eerst worden gekeken naar de stabiliteit van een driver voordat deze via windows update wordt aangeboden.
In ieder geval treft Nvidia de meeste blaam, maar MS is ook niet vrij.
Dat snap ik, maar ze moeten sneller schakelen. Krijgen ze negatieve feedback binnen, dan moet je hem gewoon als de wiedeweerga blokkeren en een oudere versie herstellen als nieuwste. Blijkbaar kan dat niet (of ze hebben het bewust niet gedaan), dus dat vind ik raar.Swerfer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:47:
[...]
Aan de andere kant zijn Insiders er juist voor om te testen. Zonder de insiders had de bug misschien pas bij release bekend geworden en dat wil je zeker niet!...
Ik vraag me nog altijd af hoeveel inspraak we hebben in hun keuzes!?
Windows feedback appDragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:28:
Ik vraag me nog altijd af hoeveel inspraak we hebben in hun keuzes!?
net zo veel inspraak wat wij hebben in elk ander bedrijf in de westerse wereld.. wil je meer inspraak moet je een hele boel Microsoft aandelen kopen
Ik ben ervan overtuigd dat er een ISO is of komt van Windows 10 Final (RTM). De OEM's moeten toch ook een ISO hebben om nieuwe machines in batches van Windows 10 te voorzien? En wat krijg he als je Windows 10 dan in de retail koopt?
Mijn pad wordt bij elke machine: Windows 7/8/8.1 upgraden naar 10, dan clean install via menu of via de ISO (al dan niet verkregen via Microsoft).
Mijn pad wordt bij elke machine: Windows 7/8/8.1 upgraden naar 10, dan clean install via menu of via de ISO (al dan niet verkregen via Microsoft).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als je nu eerst even op je oude disk de upgrade doet, dan kun je vervolgens op je SSD een clean install doen. Dat mag namelijk met Windows 10, al moet hij eerst even de upgrade gedaan hebben en dan de key aan je MS Account hangen...Jorrie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:00:
Haha ja, wel lastig dan als ik hetzelfde tegenkom voor Windows 10. Moet ik eerst Windows 7 installeren om Windows 10 te installeren
ISO's zijn nergens meer voor nodig....Jumpman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:36:
Ik ben ervan overtuigd dat er een ISO is van Windows 10 Final (RTM) is/komt. De OEM's moeten toch ook een ISO hebben om nieuwe machines in batches van Windows 10 te voorzien. En wat krijg he als je Windows 10 dan in de retail koopt?

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2015 19:37 ]
ISO's zijn zeker nodig. :-) ik verander vaak van SSD en heb de oude dan verkocht of weggegeven.
In de nieuwe situatie moet ik dan eerst gaan clonen of de SSD's beide in de Notebook zetten en via de oude Windows op de nieuwe SSD installeren.
Ik wil gewoon met me legale key zelf kunnen bepalen hoe ik installeer.
In de nieuwe situatie moet ik dan eerst gaan clonen of de SSD's beide in de Notebook zetten en via de oude Windows op de nieuwe SSD installeren.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Was ook gekkigheid......de gemiddelde user heeft geen ISO nodig, wij Tweakers wel natuurlijk...moet zeggen dat ik zelf ook vaak de ISO gebruik voor een herinstallatieJumpman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:44:
ISO's zijn zeker nodig. :-) ik verander vaak van SSD en heb de oude dan verkocht of weggegeven.
In de nieuwe situatie moet ik dan eerst gaan clonen of de SSD's beide in de Notebook zetten en via de oude Windows op de nieuwe installeren.
Ah dus windows 10 hangt dat de key aan een MS account?? Ik weiger windows 8 / 10 met een gekoppeld ms account te gebruiken..Ik heb de key na een upgrade van een geactiveerde windows 8.1 laptop met een tooltje uit het systeem gehaald. Dan is een clean install met die key gewoon mogelijk daarna toch? Mag ook hopen dat koppelen aan een ms account nooit verplicht wordt ofzo..
Ik heb altijd een ISO of CD/DVD hier.
Ik heb vanaf Windows 98 de MEESTE (allemaal officieel) versies liggen...
Windows 98SE, Windows XP Home en Windows XP PRO 64-bit, Windows Vista, Windows 7, Windows 8
Ik heb vanaf Windows 98 de MEESTE (allemaal officieel) versies liggen...
Windows 98SE, Windows XP Home en Windows XP PRO 64-bit, Windows Vista, Windows 7, Windows 8
Ach, heb een berichtje op Ms' NL facebook pagina gelezen van een medewerker: op de 29e komen de details van hoe en wat qua install en activatie beschikbaar. Tot overmorgen weet ik niks zeker op dat gebied>>
of er wel/geen iso komt, of er nou wel/geen clean install kan (officieel), of nou wel/geen W7/8 key ingevuld kan worden met zo een clean install, of MSA nodig is persee.
of er wel/geen iso komt, of er nou wel/geen clean install kan (officieel), of nou wel/geen W7/8 key ingevuld kan worden met zo een clean install, of MSA nodig is persee.
Kan je geen clean install bij het begin doen danTheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:36:
[...]
Als je nu eerst even op je oude disk de upgrade doet, dan kun je vervolgens op je SSD een clean install doen. Dat mag namelijk met Windows 10, al moet hij eerst even de upgrade gedaan hebben en dan de key aan je MS Account hangen...
[...]
ISO's zijn nergens meer voor nodig....althans om een herinstallatie te doen, gewoon refresh vanuit je Instellingen/Settings menu...
je hebt een optie in de upgrade ''niets bewaren'' of iets dergelijks.. dan neemt hij niks mee naar W10 van je settings maar je houd wel een windows.old map.. dus een ''echte'' clean instal is het niet.Jorrie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:58:
[...]
Kan je geen clean install bij het begin doen dan
Wel raar aangezien Microsoft zelf al een KB-artikel had om een dualboot te maken van Win10TP en, bijvoorbeeld, Windows 7: http://answers.microsoft....13-4d8d-b10b-587e78c6ac36spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:01:
[...]
je hebt een optie in de upgrade ''niets bewaren'' of iets dergelijks.. dan neemt hij niks mee naar W10 van je settings maar je houd wel een windows.old map.. dus een ''echte'' clean instal is het niet.
Meh, wou dat juist wel doen. Dan eerst maar op de HDD opslaan..spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:01:
[...]
je hebt een optie in de upgrade ''niets bewaren'' of iets dergelijks.. dan neemt hij niks mee naar W10 van je settings maar je houd wel een windows.old map.. dus een ''echte'' clean instal is het niet.
Hello I'm Cortana, my excuses that I can't answer in your foreign language, but the answer for last 10 questions is almost equal:
Yes. Once you’ve upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, you will be able to reinstall, including a clean install, on the same device. You won’t need to purchase Windows 10 or go back to your prior version of Windows and upgrade again.
You’ll also be able to create your own installation media like a USB drive or DVD, and use that to upgrade your device or reinstall after you’ve upgraded.
Yes. Once you’ve upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, you will be able to reinstall, including a clean install, on the same device. You won’t need to purchase Windows 10 or go back to your prior version of Windows and upgrade again.
You’ll also be able to create your own installation media like a USB drive or DVD, and use that to upgrade your device or reinstall after you’ve upgraded.
NRG
GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:04:
Hello I'm Cortana, my excuses that I can't answer in your foreign language, but the answer for last 10 questions is almost equal:
Yes. --------> Once you’ve upgraded to Windows 10 <---- using the free upgrade offer, you will be able to reinstall, including a clean install, on the same device. You won’t need to purchase Windows 10 or go back to your prior version of Windows and upgrade again.
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 27-07-2015 20:17 ]
GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:04:
Hello CH 033, can I upgrade my Enterprise Preview to Enterprise using the VLK/KMS keys released in 2 days?
Ik vraag me af hoeveel programma's er nu EINDELIJK naar 64-bit gaan of nu kunnen geïnstalleerd zijn op een 64-bit OS
[ Voor 26% gewijzigd door Dragunov op 27-07-2015 20:20 ]
0... Want er is ook nog steeds een 32-bit Windows 10 te koop en dat werkt natuurlijk briljant op al die instap laptops/desktops/ultrabooks waar je exact 4GB RAM gaat krijgen van de leverancier.Dragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:19:
Ik vraag me af hoeveel programma's er nu EINDELIJK naar 64-bit gaan of nu kunnen geïnstalleerd zijn op een 64-bit OS
Microsoft's head of the Windows Insider program recently extolled the virtues of 32-bit Windows on Twitter and announced that Microsoft will be providing 32-bit versions of Windows 10. This is surprising considering that 92.8% of new Windows computers utilize 64-bit operating systems.
32-bit operating systems pigeonhole users to 4GB of user addressable memory, not just RAM. Many GPU's feature much more than 1GB of RAM, and this drains the user addressable memory pool, so subtract a portion of video memory (it's not a direct 1:1 ratio) from the total RAM you can actually use. Add in PCI and ACPI and the pool starts to get pretty shallow, so why oh why is Microsoft still moving forward with 32-bit?
Of course Microsoft has to consider all of the existing computers that run 32-bit versions of the operating system, which are estimated to be roughly 71 million. This is based off of computers that are currently receiving patches, but it could expand into the hundreds of millions. Considering that Windows is deployed into over a billion computers this still seems like a small fraction of the user base, and with the vast majority of systems being 64-bit compatible it is interesting that Microsoft will still develop 32-bit versions.
The existing 32-bit user ecosystem still seems to be a paltry excuse for Microsoft to continue wielding the arcane 32-bit cludge, and this is likely more of an attempt for Microsoft to defray any negative press around the release of Windows 10. I can't count the number of people I have encountered with 8GB of RAM and a 32-bit operating system, the average user simply doesn't know they aren't actually utilizing the extra memory. Worse yet, someone running a 3GB GPU with a 32-bit OS. Oh, the pain.
Expect this troubling trend to continue with Windows 10.
Read more at http://www.tweaktown.com/...32-bit-version/index.html

Ja éénmalig! Maar dat lijkt voor sommige zelfs teveel gevraagdspartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:15:
[...]
![]()
een clean instal voordat je upgrade vanaf W7 of W8 werkt dus niet.. dus je moet eerst op W10 zitten wil je dat zelfde OS ''clean installen''
NRG
Ja, ik heb een programma die enkel op 32-bit systemen kan geïnstalleerd worden.MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:23:
[...]
0... Want er is ook nog steeds een 32-bit Windows 10 te koop en dat werkt natuurlijk briljant op al die instap laptops/desktops/ultrabooks waar je exact 4GB RAM gaat krijgen van de leverancier.
[...]
![]()
![]()
Ik kan wel een virtuele machine installeren, maar dan moet ik dan ook nog een recent besturingssysteem hebben op 32-bit, mss een Win7 32-bit of zo, maar ik vind het toch zonde dat je nog steeds moet teruggrijpen op zo'n zaken
[ Voor 6% gewijzigd door Dragunov op 27-07-2015 20:29 ]
Ietwat offtopic maar 64-bit bestaat al sinds 1998 ofzo in consumenten-CPU's. Ik noem het dus laksheid van een leverancier/programmeur om in bijna 20 jaar nog steeds geen 64-bit applicatie te maken; Microsoft begon er al mee met Windows XP64.Dragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:28:
[...]
maar ik vind het toch zonde dat je nog steeds moet teruggrijpen op zo'n zaken
Maar WOW64 zit toch ook in Windows 10 of kan je daadwerkelijk de applicatie niet installeren dan?
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2015 20:34 ]
Neen, al geprobeerd sedert Win7 64-bit, daar zorgde Win XP modus ervoor dat het programma wel werkte, maar op native 64-bit systemen werkt het niet...
Die optie heb ik dit niet, zodra ik naar settings (instellingen) ga via het start menu.FREAKJAM schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:39:
[...]
Je kunt het beste gewoon naar settings -> update & security gaan. Anders even in dit topic de zoekfunctie gebruiken, het is al vaker besproken.
Opent hij de windows store. De start pagina van de store geeft direct een page not found error.
Met de code 0x0000005
Heb dus windows 10 op mn test systeem. Dat is een systeem zonder uefi. Ooit ga ik windows 10 op mn systeem installeren met uefi, zijn de uefi opties dan verplicht en secure boot. En kun je dan gewoon installeren op een mbr partitie?
Can happen, %% vergeten om de programfiles heen te zetten voor de installer, paar keer meegmaakt 5 jaar geleden.. gelukkig nog bèta.Dragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:38:
Neen, al geprobeerd sedert Win7 64-bit, daar zorgde Win XP modus ervoor dat het programma wel werkte, maar op native 64-bit systemen werkt het niet...
Als dit het geval is, kan dit helpen: http://blogs.msdn.com/b/a...-editions-of-windows.aspx
Kortgezegd alleen maar een junction naar de x86 directory, let op alleen voor submappen, anders draaien je nog te installeren 64-bit apps niet
NRG
Het is alleen een soort proost-moment in de speciale windows 10 tram voor vooral pers/genodigden naar ik begreep en je dient dan ook een uitnodiging te hebben.GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:19:
[...]
Aan de telefoon eerder vanmiddag wisten ze niet precies of er een launch event komt (2 x doorverbonden). Ik heb zojuist een mail gestuurd naar events@
Gok dat er wel wat komt, anders hadden ze nu toch wel mogen zeggen, mea culpa, het antwoord is nee..
Dit was wat ik kreeg te horen, ik had zelf wel willen gaan maar om nou 2 uur heen en 2 uur terug te reizen (€40,- totaal met de trein/bus) vind ik teveel van het goede.
29 juli 2015: Check-In in 010
Ben je er bij op 29 juli? Laat het ons zo snel mogelijk weten.
Wat? Windows 10 Check-In-tram
Waar? Rotterdam (010), halte Stadhuis op de Coolsingel
Wanneer? Op woensdag 29 juli 2015 om 10.10 uur
10 tram Check-In in 010 Rotterdam (010) 29 juli om 10.10robg1984 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:16:
[...]
Het is alleen een soort proost-moment in de speciale windows 10 tram voor vooral pers/genodigden naar ik begreep en je dient dan ook een uitnodiging te hebben.
Dit was wat ik kreeg te horen, ik had zelf wel willen gaan maar om nou 2 uur heen en 2 uur terug te reizen (€40,- totaal met de trein/bus) vind ik teveel van het goede.
29 juli 2015: Check-In in 010
Ben je er bij op 29 juli? Laat het ons zo snel mogelijk weten.
Wat? Windows 10 Check-In-tram
Waar? Rotterdam (010), halte Stadhuis op de Coolsingel
Wanneer? Op woensdag 29 juli 2015 om 10.10 uur
De dame die ik als laatste aan de telefoon had adviseerde mij te mailen naar events@ .com Zodra ik een antwoord heb post ik het hier.
NRG
Net zonder problemen via WU naar de laatste versie van de nvidea drivers geupdate.. niks aan de hand zo het blijkt
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 27-07-2015 21:51 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ