Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar kan het zo 123 niet vinden. Ik draai nu als insider de RTM build, maar wil graag een clean install gaan doen zonder eerst weer Windows 8 te hoeven installeren(draai het al voordat de registratie functie z'n intrede deed).
Is het al bekend of ik de Windows 8 key kan gaan gebruiken of moet ik echt eerst Windows 8 weer moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:31:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar kan het zo 123 niet vinden. Ik draai nu als insider de RTM build, maar wil graag een clean install gaan doen zonder eerst weer Windows 8 te hoeven installeren(draai het al voordat de registratie functie z'n intrede deed).
Is het al bekend of ik de Windows 8 key kan gaan gebruiken of moet ik echt eerst Windows 8 weer moet installeren
Die vraag is inderdaad al vele malen gesteld. ;)
Het kan, maar dan moet je eerst wachten totdat Windows 10 straks daadwerkelijk uit is en van RTM naar GA gaat (er bestaat een kleine kans dat de GA build straks geen 10240 is maar een net iets nieuwere), je Windows 10 installatie moet dan geactiveerd zijn en zodra Microsoft de ISO's uitgeeft voor de GA build (wat net zo goed dus 10240 kan zijn), kan je een schone installatie doen.

Vergeet echter een fijne feature in Windows 10 niet: Reset en Refresh, waarmee je met Reset compleet naar 'fabrieksinstellingen' gaat en al je eigen data en apps verwijderd worden, ook 8.x historie. Dat zou voor minimaal 99% op hetzelfde neer moeten komen als een clean install. Een Refresh ververst het OS volledig, maar laat je data en apps intact.

Edit: voor de duidelijkheid moet je dus de "free upgrade offer" optie gebruiken, daarna kan je altijd opnieuw installeren als je wilt.

Wat me nog te binnen schiet: als je nu in de fast/slow ring van de Insiders zit, dan zou je straks daar uit moeten om niet steeds nieuwe preview builds te ontvangen, want Microsoft blijft hier mee doorgaan nadat Windows 10 straks in GA status is.

[ Voor 13% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-07-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:40:
[...]

Die vraag is inderdaad al vele malen gesteld. ;)
Het kan, maar dan moet je eerst wachten totdat Windows 10 straks daadwerkelijk uit is en van RTM naar GA gaat (er bestaat een kleine kans dat de GA build straks geen 10240 is maar een net iets nieuwere), je Windows 10 installatie moet dan geactiveerd zijn en zodra Microsoft de ISO's uitgeeft voor de GA build (wat net zo goed dus 10240 kan zijn), kan je een schone installatie doen.

Vergeet echter een fijne feature in Windows 10 niet: Reset en Refresh, waarmee je met Reset compleet naar 'fabrieksinstellingen' gaat en al je eigen data en apps verwijderd worden, ook 8.x historie. Dat zou voor minimaal 99% op hetzelfde neer moeten komen als een clean install. Een Refresh ververst het OS volledig, maar laat je data en apps intact.

Edit: voor de duidelijkheid moet je dus de "free upgrade offer" optie gebruiken, daarna kan je altijd opnieuw installeren als je wilt.

Wat me nog te binnen schiet: als je nu in de fast/slow ring van de Insiders zit, dan zou je straks daar uit moeten om niet steeds nieuwe preview builds te ontvangen, want Microsoft blijft hier mee doorgaan nadat Windows 10 straks in GA status is.
Wachten tot de daadwerkelijke final build doe ik sowieso, maar met welke key dien ik deze dan te installeren, dat is me nog steeds een beetje onduidelijk

Edit:
Je hebt het over het upgrade offer, dus dien eerst Windows 7/8 weer te installeren ?

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 25-07-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:12:
Waarom de fuck zitten er anno 2015 nog steeds geen overscan instellingen in Windows? Bij Nvidia weet ik het wel binnen de drivers te vinden, maar als je dus het genot hebt met Intel drivers te werken, dan zit het dus gewoon echt helemaal nergens. Nou probeer maar eens een tv aan te sluiten dan, dan zie je gewoon je taakbalk en je titelbalk niet meer.

En als je gaat kijken, is er ook nergens een fatsoenlijk tooltje oid wat het dan anders kan forceren. Alsof je fucking de eerste bent.

En voordat iemand begint met "ja maar dan moet je gewoon bij de TV zijn", nee die heeft die settings niet want dat gaat allemaal automagisch. Want dat is handig ofzo :')

Het is dat het niet mijn TV is, anders had ik hem het raam uit gegooid.
Vaag, op m'n werk heb ik ook een intel IGP er in zitten en als ik die op één van onze Sony TV's aansluit is het beeld perfect 1 op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:44:
[...]

Wachten tot de daadwerkelijke final build doe ik sowieso, maar met welke key dien ik deze dan te installeren, dat is me nog steeds een beetje onduidelijk

Edit:
Je hebt het over het upgrade offer, dus dien eerst Windows 7/8 weer te installeren ?
Je Windows 7/8.x key, die wordt gebruikt om te herkennen dat je een upgrade hebt gedaan en ook daarna om je Windows 10 te kunnen activeren. Dat wil niet zeggen dat je die als installatiekey voor Windows 10 moet gebruiken, waarschijnlijk zal Microsoft een extra verificatie inbouwen om te checken of je een legitieme Windows 7/8.x installatie hebt.

Het kan daarna ook zomaar zijn dat het aan je Microsoft account gekoppeld wordt, maar dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
tiguan schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:46:
[...]

Vaag, op m'n werk heb ik ook een intel IGP er in zitten en als ik die op één van onze Sony TV's aansluit is het beeld perfect 1 op 1.
Yup, precies zoals ik met mijn MBPr15 (zowel Windows 8.1 als 10) en Sony tv. Wellicht dat het type Intel IGP nog uitmaakt in zijn geval? Of een tv die er gewoon niet goed mee omgaat, no matter what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:21:
[...]

I hate to be the one bringing bad news, maar hiervoor moet je dus deels wel degelijk bij je tv zijn. Mijn Sony tv heeft een tweetal functies, enerzijds een "pc" functie waarbij hij de pixels 1:1 matcht op het scherm, wat perfect werkt met een videokaart die overscan gebruikt. Als ik een laptop zonder die functie aansluit kan ik een optie selecteren die dit automatisch probeert te corrigeren, wat meestal werkt. In het enkele geval dat het niet werkt ben ik overgeleverd aan het handmatig 'verkleinen' van het aangevoerde beeld. Overigens houdt hij deze instellingen vast per HDMI-aansluiting, zodat niet ineens alle inputs een zwarte rand er omheen krijgen.

Verder ben ik het wel met je eens dat dit niet meer anno 2015 is aan de laptop kant, maar je kan er dus met de aanschaf van je volgende tv rekening mee houden.

Edit:
Overigens schiet me te binnen dat ik dit probleem op mijn MacBook Pro retina 15" niet heb, terwijl hier wel een Intel videokaart in zit. En nee, ik heb het niet over OS X (die dit overigens altijd gelijk goed vertoont op beamers en tv's), dit is immers het Windows 10 topic. Ik heb het over een dual-boot (bootcamp) waarbij Windows er native op draait.
Deze TV heeft dat niet. Het is ook zo'n HD-ready ding met 1080i als hoogste. Maar dan klopt er dus niks van je beeld. Heb dat altijd al gehad via HDMI waarbij het gewoon niet in te stellen is via de TV. Oud ding ook, toen hadden ze daar ook al lak aan. Ik heb zelfs het idee dat de behuizing van het scherm iets ruimer is om ervoor te zorgen dat het beeld mooi afsluit, maar zeker weten doe ik het niet. Er is in ieder geval geen instelling en al helemaal geen pc-modus. Het beeld van de laptop moet dus kleiner en dat lukt met geen mogelijkheid momenteel. Wat wel raar is, want werken met monitoren moet gewoon makkelijk in te stellen zijn. Nvidia heeft dus een prima instelling hiervoor en AMD volgens mij ook. Maar Intel dus niet. Van wat ik lees op internet, heeft het er wel ingezeten, maar hebben ze het er nu uitgehaald. En wat me ook opviel is dat het configuratiepaneel ook niet kleiner kan dan een gemaximaliseerd scherm. Waarom Intel, waarom?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:03:
[...]

Deze TV heeft dat niet. Het is ook zo'n HD-ready ding met 1080i als hoogste. Maar dan klopt er dus niks van je beeld. Heb dat altijd al gehad via HDMI waarbij het gewoon niet in te stellen is via de TV. Oud ding ook, toen hadden ze daar ook al lak aan. Ik heb zelfs het idee dat de behuizing van het scherm iets ruimer is om ervoor te zorgen dat het beeld mooi afsluit, maar zeker weten doe ik het niet. Er is in ieder geval geen instelling en al helemaal geen pc-modus. Het beeld van de laptop moet dus kleiner en dat lukt met geen mogelijkheid momenteel. Wat wel raar is, want werken met monitoren moet gewoon makkelijk in te stellen zijn. Nvidia heeft dus een prima instelling hiervoor en AMD volgens mij ook. Maar Intel dus niet. Van wat ik lees op internet, heeft het er wel ingezeten, maar hebben ze het er nu uitgehaald. En wat me ook opviel is dat het configuratiepaneel ook niet kleiner kan dan een gemaximaliseerd scherm. Waarom Intel, waarom?
Welk type tv heb je precies? Bij mijn LG 50PK350 ga ik naar menu >ingangsignaal >HDMI %x% > en stel daar de bron in. In geval van pc is de weergave goed. Over en underscan moet je ook voorkomen te gebruiken heb ik van een die hard gamer gehoord. Kan het me wel voorstellen, maar weet niet of het ook heel erg is.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders te spelen met de refreshrate, dan gebruikt de kaart andere timings waardoor de tv het opeens wel 1:1 weergeeft, dat was mijn ervaring met Nvidia iig.

Met de IGP heb ik er verder geen last van, maar mijn tv heeft dan ook een Screen Fit mode.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TjEPmXxf2fGP9pPZiePNlqIX/full.jpg
Zet ik de boel op 16:9 krijg je last van overscan inderdaad waardoor een deel van je desktop kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Tja, kan je het Microsoft kwalijk nemen dat ze mogelijk geen goede ondersteuning hebben voor kaarten van bedrijven die sinds eind 2013 kennelijk niet meer bestaan?
Nee natuurlijk niet :) Toen 8/8.1 uitkwam was Auzentech echter nog gewoon bestaand maar ze verzuimden om goede drivers te leveren en daardoor was de hele Windows 8 omgeving bij mij extreem slecht. Heb er toen nog topics over geopend, vragen gesteld in de 8 fora, weer teruggegaan naar Windows 7 om er vervolgens achter te komen dat de geluidskaart al die tijd mijn problemen veroorzaakte.

Daarom dus ook een echte dry run, dat was mijn boodschap.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg al, het is een JVC uit 2003 oid, dus daar werkt het gewoon anders (lees: niet). Ik kan niet eens een resolutie selecteren of size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:26:
Ik zeg al, het is een JVC uit 2003 oid, dus daar werkt het gewoon anders (lees: niet). Ik kan niet eens een resolutie selecteren of size.
Tja dan is het tijd voor iets nieuws ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:26:
Ook niet in het servicemenu?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:36:
[...]

Als je daar al in kan komen, mijn vorige tv moest een speciale remote hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:30:
[...]

Tja dan is het tijd voor iets nieuws ben ik bang.
Of Windows kan gewoon zelf het beeld schalen. Blijft dom dat dit er niet in zit. Maar goed, ik stuur wel feedback in.
Raven schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:36:
[...]

Alsof dat ding een servicemenu heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je weet maar nooit :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zelfs m'n ouwe beeldbuis bak van 17 jaar oud heeft een service menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
De vraag is inderdaad meer hoe je het servicemenu zou moeten activeren. Als je daarvoor een andere remote moet hebben, dan wordt het wellicht lastig voor een tv die 12 jaar oud is, maar wie weet dat (als je dat hebt) een universele afstandsbediening zo'n service remote nog kan nabootsen?

Tip: zoek eens in het Engels met het merk+model tv wat je hebt en zoiets als "how to enter/enable service menu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zien draaien....niet de originele....maar ik vond de pc super snel draaien....eindelijk prestatie met een microsoft windows....simpel, clean, en snel.... :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:53:
Ik heb hem zien draaien....niet de originele....maar ik vond de pc super snel draaien....eindelijk prestatie met een microsoft windows....simpel, clean, en snel.... :9 >:)
Wij hebben het sinds vorig jaar al draaien, het orgineel >:)

Simpel en clean? Not so much, met teveel mix van legacy panels en Modern.

Snel ja.

Wat wil je eigenlijk mededelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:12:
Waarom de fuck zitten er anno 2015 nog steeds geen overscan instellingen in Windows? Bij Nvidia weet ik het wel binnen de drivers te vinden, maar als je dus het genot hebt met Intel drivers te werken, dan zit het dus gewoon echt helemaal nergens. Nou probeer maar eens een tv aan te sluiten dan, dan zie je gewoon je taakbalk en je titelbalk niet meer.

En als je gaat kijken, is er ook nergens een fatsoenlijk tooltje oid wat het dan anders kan forceren. Alsof je fucking de eerste bent.

En voordat iemand begint met "ja maar dan moet je gewoon bij de TV zijn", nee die heeft die settings niet want dat gaat allemaal automagisch. Want dat is handig ofzo :')

Het is dat het niet mijn TV is, anders had ik hem het raam uit gegooid.
overscan, is een feature die nodig is om een gebrek bij tv op te lossen...
waarom is MS verplicht om zoiets onnozels op te lossen? wanneer je een incompatible device koopt kun je die natuurlijk niet gewoon zonder problemen aansturen.

wanneer ik een 3:4 beamer koop, krijg ik er ook geen fatsoen 16:9 uit, net als wanneer je 16:10 op 16:9 wilt tonen.

misschien kun je je pc op 4:3 zetten, en dan kijken wat je tv er van maakt, of een andere resolutie die kleiner is dan je tv native weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet, koop gewoon wat nieuws, dat hok uit 2003 verbruikt waarschijnlijk meer dan de grote nieuwe tv's en zijn in aanschaf een stuk minder kostbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
@Engelbertus: tja ik heb een flatscreen Panasonic FHD van nog geen 2 jaar, vind je dat ook incompatible zooi? Toch heeft ook mijnes de functie die de AMD driver meebrengt nodig (althans, ja dacht het wel). Ach boeit verder niet zo allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 25-07-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is niet zozeer Windows of de drivers, maar de tv fabrikanten die doelbewust bepaalde opties zeer diep verstoppen (al dan niet in het Service/Option menu).
Heb het gezien met mijn vorige tv, de HDMI inputs waren compleet ruk, viel vrijwel niets aan de zogenaamde "verbeteringen" uit te zetten en ik moest met V/H timings rommelen om een 1080p beeld te forceren, maar dan nog zag VGA er beter uit.

Huidige tv was ook raar maar dat was met een firmware update opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:46:
Het probleem is niet zozeer Windows of de drivers, maar de tv fabrikanten die doelbewust bepaalde opties zeer diep verstoppen (al dan niet in het Service/Option menu).
Heb het gezien met mijn vorige tv, de HDMI inputs waren compleet ruk, viel vrijwel niets aan de zogenaamde "verbeteringen" uit te zetten en ik moest met V/H timings rommelen om een 1080p beeld te forceren, maar dan nog zag VGA er beter uit.

Huidige tv was ook raar maar dat was met een firmware update opgelost..
Aan de andere kant is het ook niet moeilijk voor Windows om toe te voegen. Zeker ook omdat je als gebruiker niet altijd de mogelijkheid hebt om die dingen aan te passen. Denk aan een TV bij familie, op de zaak of van een vereniging. Het zou in ieder geval een boel geneuzel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

KB3074681 druppelt hier net binnen..

Nog 3 dagen :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Die hide tool werkte paar dagen goed, maar nou download tie die nvidia driver weer. Welke ik dus gehided had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://hmemcpy.com/2015/0...installing-on-windows-10/

Werkt redelijk voor mijn Realtek Audio Do not Install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Bugje in de nieuwste update, als je naar de eigenschappen van je netwerk adapter gaat, restart explorer, handig :+

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Ten tijde van windows 8 waren er overal prachtig mooie deals waar je voor een prikkie de nieuwe windows kon aanschaffen. Klopt het dat deze deals nu veel minder te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Mastadont schreef op zondag 26 juli 2015 @ 07:47:
Ten tijde van windows 8 waren er overal prachtig mooie deals waar je voor een prikkie de nieuwe windows kon aanschaffen. Klopt het dat deze deals nu veel minder te vinden zijn?
Dat waren upgrade licenties voornamelijk die je voor €15/€30 kon oppikken. Nu is die upgrade dus gratis.

Retail / OEM licenties waren toentertijd ook normaal geprijsd zover ik me nog herinner.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:08
Klopt, die upgrade licenties waren handig om Windows XP/Vista klanten aan Windows 8 te helpen voor weinig. Inmiddels is de gratis upgrade naar 10 alleen te installeren vanaf Windows 7.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, gisteren heb ik wéér W10-notificatie "nagware" moeten verwijderen. Niet KB3035583 (die al een keer "spontaan" als belangrijk werd gepushed terwijl ie verborgen was), maar KB2952664 dat een proces laat runnen dat de hdd na het starten behoorlijk lang flink aan het werk zet...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

:) don't push audio and graphic drivers Microsoft! Alhoewel ik met de Nvidia drivers die gepusht zijn geen problemen ervaar.

Welke Realtek chip of mobo heb je? Ik heb gisteren uitgebreid wat mobo's bekeken en ook naar de beschikbaarheid van Windows 10 drivers bij de fabrikanten. Toch best al veel bord/merk/audiochip specifieke Realtek drivers beschikbaar!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Iekozz schreef op zondag 26 juli 2015 @ 03:37:
Bugje in de nieuwste update, als je naar de eigenschappen van je netwerk adapter gaat, restart explorer, handig :+
Reproduceerbaar! Al bij het aanklikken van de adapter bij netwerkcentrum >adapterinstellingen..
Hier een Intel PRO/1000 PL

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:16:
[...]

Reproduceerbaar! Al bij het aanklikken van de adapter bij netwerkcentrum >adapterinstellingen..
Hier gebeurt niks. (Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260)

-edit-

Okee, moest je wel ff uitleggen op welke manier je die bug reproduceert, want anders werkt het niet. Ik dacht dat je in Apparaatbeheer bedoelde, maar dan gebeurt er namelijk niks.

Je adapter -> Netwerkcentrum openen -> Adapterinstellingen wijzigen -> dan rechtklik op de adapter en dan Eigenschappen.

[ Voor 34% gewijzigd door MelvinB op 26-07-2015 11:41 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:16:
[...]

+1

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:31:
[...]
Okee, moest je wel ff uitleggen op welke manier je die bug reproduceert, want anders werkt het niet. Ik dacht dat je in Apparaatbeheer bedoelde, maar dan gebeurt er namelijk niks.

Je adapter -> Netwerkcentrum openen -> Adapterinstellingen wijzigen -> dan rechtklik op de adapter en dan Eigenschappen.
:) ik heb 'm beschreven zoals ik 'm kan reproduceren.. :) Zoals lekozz en jij beschrijven is het pas als je de eigenschappen wil weten. Dubbelklik 'm maar eens :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:48:
[...]

:) ik heb 'm beschreven zoals ik 'm kan reproduceren.. :) Zoals lekozz en jij beschrijven is het pas als je de eigenschappen wil weten. Dubbelklik 'm maar eens :)
Ja ik doelde ook op de reactie van lekozz. My bad. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wie is er al op de hoogte van Microsoft acties in de EU rondom de lancering van Windows 10, en dan voornamelijk acties op hardware zoals de Surface en/of accesoires?

In de VS en Canada doen ze in de fysieke stores wel het e.e.a. vanaf 29 juli

20% hardware korting Microsoft Store

Windows 10 op een Surface 3, het lijkt me wel wat! Maar Hollander.. :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:48:
zijn er meer mensen die problemen hebben met een wifi verbinding naar cisco upc router? tot nu toe niet op wifi gezeten.. heb thuis alles op kabel.. echter zit ik nu bij mijn ouders en daar valt mijn wifi verbinding steeds weg.. paar keer drukken op ''opnieuw laden'' in chrome en de verbinding herstel zich weer.. vreemd met W8.1 nooit problemen gehad hiermee
heb het probleem ondertussen opgelost.. mocht iemand anders dit probleem ook hebben (in de toekomst)

alle drivers (die windows automatisch installeert) verwijderen en de drivers van de (laptop)fabrikant zelf installeren.. windows installeert versie 17 van intel.. dit terwijl versie 18.1 de laatste is.. deze laatste versie heeft geen problemen en werkt perfect.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:33:

Windows 10 op een Surface 3, het lijkt me wel wat! Maar Hollander.. :)
Surface 4 in oktober, volgens de geruchten. Met Skylake aan boord... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:13:
[...]

Dit staat hier al bovenaan het verlanglijstje......net naast de Lumia 950XL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:06:
[...]

:) don't push audio and graphic drivers Microsoft! Alhoewel ik met de Nvidia drivers die gepusht zijn geen problemen ervaar.

Welke Realtek chip of mobo heb je? Ik heb gisteren uitgebreid wat mobo's bekeken en ook naar de beschikbaarheid van Windows 10 drivers bij de fabrikanten. Toch best al veel bord/merk/audiochip specifieke Realtek drivers beschikbaar!
Laptop hier, geen idee eigenlijk, ik ben al blij dat de standaard Microsoft HD Audio blijft werken :P
Iekozz schreef op zondag 26 juli 2015 @ 03:37:
Hier ook, zowel bij de Realtek PCIe FE controller als de Qualcomm Atheros AR9485 WiFi adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Raven schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:01:
maar KB2952664 dat een proces laat runnen dat de hdd na het starten behoorlijk lang flink aan het werk zet...
* Snowwie mompelt iets over elke tweaker heeft toch minimaal wel een ssd? :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Toepassingen, bestanden en instellingen worden tijdens de upgrade overgezet. Dit geldt mogelijk niet voor alle toepassingen of instellingen.

Voor antivirus- en antimalware-programma‘s controleert Windows tijdens de upgrade of je abonnementen voor deze programma‘s nog actief zijn. Windows verwijdert het programma maar behoudt de instellingen. Als de upgrade voltooid is, installeert Windows de meest recente, beschikbare versie met de oorspronkelijke instellingen van vóór de upgrade. Als je geen actief abonnement hebt, wordt tijdens de upgrade Windows Defender geactiveerd.

Ik ben benieuwd of dit goed gaat, ik denk dat ik me virusscanner toch liever zelf opnieuw installeer van me 8.1 pro naar me W10 pro.

Ook wil ik me 8.1 behouden maar of dat mogelijk is?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MAX3400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:13:
[...]
Aha, dat is het geduld zeker waard. Hopen op mooie deals dan bij de introductie!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snowwie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:50:
[...]

* Raven mompelt iets over elke tweaker heeft toch minimaal wel een ssd? :)
offtopic:
Nope, maar zodra pc geüpgrade wordt (heb al verlanglijstje) komen er ook SSD's in.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Snowwie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:50:
[...]

* GerardVanAfoort mompelt iets over elke tweaker heeft toch minimaal wel een ssd? :)
En toch was deze Tweaker verrast toen hij deze week een 'gelekte' OEM 10 (as aspected, not OEM) op een ATA IDE installeerde, uiteraard even offline. Installatie vanaf USB in 40 minuutjes rond, systeem was zelfs vlot te noemen, herstart binnen een minuutje.. Op 9 jaar oude hardware.

Draai nu de preview ook ff tijdelijk op een SATA I of II HDD en ook die is gewoon vlot te noemen >:)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Sjah schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:27:
@Engelbertus: tja ik heb een flatscreen Panasonic FHD van nog geen 2 jaar, vind je dat ook incompatible zooi? Toch heeft ook mijnes de functie die de AMD driver meebrengt nodig (althans, ja dacht het wel). Ach boeit verder niet zo allemaal.
Bij mijn Panasonic(ongeveer 1 jaar oud) is het een optie die ergens goed verstopt zat. Ik ben er ook wel ff naar aan het zoeken geweest. Het is dus geen bug van Intel maar een "optie" van je TV. Het is dat ik nog op vakantie ben anders zou ik even voor je opzoeken waar deze optie bij mijn tv te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:23:
[...]

En toch was deze Tweaker verrast toen hij deze week een 'gelekte' OEM 10 (as aspected, not OEM) op een ATA IDE installeerde, uiteraard even offline. Installatie vanaf USB in 40 minuutjes rond, systeem was zelfs vlot te noemen, herstart binnen een minuutje.. Op 9 jaar oude hardware.

Draai nu de preview ook ff tijdelijk op een SATA I of II HDD en ook die is gewoon vlot te noemen >:)
Op zich niet zo vreemd. De systeemeisen van Windows zijn al sinds Vista hetzelfde en aangezien die uit 2007 ofzo komt zal dat gewoon goed draaien. De enige reden dat ik vorig jaar nieuwe hardware heb gekocht is games. Zou ik niet gamen zou die E6600 met 4GB en een SSD nog uitstekend werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Toen W8.1 op mijn gloednieuwe laptop die op dat moment nog niet voorzien was van een SSD 2weken geleden besloot om zichzelf te updaten was het anders wel een dramatisch langdurend proces.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Zelfde hier :)

Al werk ik voor Microsoft, thuis had ik alles van Apple. Dit is veranderd na de dood van Stevie, maar voornamelijk door de Surface Pro. Ben zeer tevreden en dit ivm Windows 10 is het wel een setup waar je trots op kan zijn :)

Al is build 10162 nog wel buggy op de SP3 (voornamelijk Hyper-V en Edge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
TheVMaster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Zelfde verlanglijstje, alleen die XL mag eraf bij mij. Hopen dat de SP3 nog wat gaat opleveren tegen die tijd en dat de SP4 in de dock past van de SP3 en dat het keyboard ook past. Al begint de laatste regelmatig de 'R' niet aan te willen slaan. Ik had hem er al afgepeuterd, maar schoonmaken hielp niet. En garantie? Ik wil absoluut geen NL keyboard, dus ik wacht nog even de ervaring van sommige ruilers af...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swerfer schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:26:
[...]

Zelfde verlanglijstje, alleen die XL mag eraf bij mij. Hopen dat de SP3 nog wat gaat opleveren tegen die tijd en dat de SP4 in de dock past van de SP3 en dat het keyboard ook past. Al begint de laatste regelmatig de 'R' niet aan te willen slaan. Ik had hem er al afgepeuterd, maar schoonmaken hielp niet. En garantie? Ik wil absoluut geen NL keyboard, dus ik wacht nog even de ervaring van sommige ruilers af...
Moet wel zeggen dat iedereen die Windows 10 ervaart er super enthousiast over is.....en op een Surface Pro 4 (al zal die niet veel afwijken van de 3 begrijp ik qua specs) werkt dat natuurlijk super...net als op de Lumia's (en dan puur de XL omdat ik de 930 toch wat klein vindt..)

Als alles goed gaat krijg ik een US keyboard. Wat is er mis met een NL keyboard, volgens mij krijgen wij hier in NL by default een US International keyboard met een Euro teken erop..?

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 00:38
Wel op mijn toetsenbord staat er geen Euro teken, dus wss heb ik een echt Amerikaans toetsenbord van Razer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm, ik vind de W10 touch ervaring op een SP3 toch nog achterlopen op de touch ervaring met W8.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Swerfer schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:26:
[...]

Zelfde verlanglijstje, alleen die XL mag eraf bij mij.
Same here; alhoewel de 950 voor mij pas volgend jaar in de boodschappenmand komt te liggen (waarschijnlijk). Ben tevreden met mijn 930, doe er geen vreemde dingen mee en hoef niet op dag 1 een Continuum-device dus hoop dat Windows 10 voldoende vriendelijk omgaat met de resources van een 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
TheVMaster schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Moet wel zeggen dat iedereen die Windows 10 ervaart er super enthousiast over is.....en op een Surface Pro 4 (al zal die niet veel afwijken van de 3 begrijp ik qua specs) werkt dat natuurlijk super...net als op de Lumia's (en dan puur de XL omdat ik de 930 toch wat klein vindt..)

Als alles goed gaat krijg ik een US keyboard. Wat is er mis met een NL keyboard, volgens mij krijgen wij hier in NL by default een US International keyboard met een Euro teken erop..?
Een NL keyboard heeft een andere indeling waar ik niet aan kan wennen. Tevens kies ik altijd voor US ipv US international omdat ik gewoon meteen een aanhalingsteken wil als ik op die toets typ ipv dat het aanhalingsteken pas verschijnt bij een volgende toets (puur als voorbeeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Swerfer schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:02:
[...]

Een NL keyboard heeft een andere indeling waar ik niet aan kan wennen. Tevens kies ik altijd voor US ipv US international omdat ik gewoon meteen een aanhalingsteken wil als ik op die toets typ ipv dat het aanhalingsteken pas verschijnt bij een volgende toets (puur als voorbeeld)...
Dat laatste heeft geen bal met het toetsenbord te maken, dat ligt aan je regional settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 00:38
Ik kan jammergenoeg geen trema meer plaatsen, zoals op België ...

Iemand die weet aan wat dit ligt, want als ik een ander toetsenbord kies in Win10, dan heb ik wel trema, maar dan klopt rest van indeling niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een clean install van windows 10 doen.

Ik las dat windows zegt: dat kan, je hoeft alleen maar gewoon up te graden, en de pc dan te recoveren naar fabrieksinstellingen. Maar dan heb ik alle bloatware toch ook weer erop? (ik heb een recovery nooit echt gezien als een schone installatie).

Is dit toch de goede methode? of kan/moet het toch dmv een bootable usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:21:
Ik wil een clean install van windows 10 doen.

Ik las dat windows zegt: dat kan, je hoeft alleen maar gewoon up te graden, en de pc dan te recoveren naar fabrieksinstellingen. Maar dan heb ik alle bloatware toch ook weer erop? (ik heb een recovery nooit echt gezien als een schone installatie).

Is dit toch de goede methode? of kan/moet het toch dmv een bootable usb stick?
Welke bloatware bedoel je precies? Progs die vanuit Oem zijn meegeleverd?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switchie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:28:
[...]

Welke bloatware bedoel je precies? Progs die vanuit Oem zijn meegeleverd?
ja idd, al die programma's die niemand echt wilt, die er na een recovery van een pc weer netjes opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:34:
[...]

ja idd, al die programma's die niemand echt wilt, die er na een recovery van een pc weer netjes opstaan.
Volgens mij is dit al eens voorbij gekomen in dit topic.
Anders staat hier volgens mij precies de info die je zoekt.
However, Windows will restore the system to a known-good state before installing the manufacturer-provided software and configuration changes. These changes will be stored separately in a different package. You’ll be able to delete this manufacturer-provided package of software and changes from a Windows 10 PC and then run a refresh or reset. This will restore your computer to a fresh state with only Microsoft’s own Windows software installed and no manufacturer-provided junkware installed.

[ Voor 35% gewijzigd door Switchie op 26-07-2015 17:47 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Switchie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:45:
quote:
This will restore your computer to a fresh state with only Microsoft’s own Windows software installed and no manufacturer-provided junkware installed.
Toe te juichen dit, another good reason to upgrade to Windows 10! Microsoft luisterd echt wel naar zijn gebruikers, weg met nutteloze bloatware. Gokje, 90 days trials van virusscanners gaan we ook niet meer zien op een nieuw aan te schaffen Windows device..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Alleen heb je dan nog wel nutteloze metro apps die je niet kan verwijderen (Xbox, Groove music, Movies & Tv, Wheater, Onenote, Maps, etc)

(ja het kan wel, via powershell dan)

En dan ook nog de onedrive intergratie die je alleen maar helemaal kan uitschakelen via Group Policy :N

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

_David_ schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:18:
Alleen heb je dan nog wel nutteloze metro apps die je niet kan verwijderen (Xbox, Groove music, Movies & Tv, Wheater, Onenote, Maps, etc)

En dan ook nog de onedrive intergratie die je alleen maar helemaal kan uitschakelen via Group Policy :N
Het is dat JIJ de mod bent.. Nou pek en veren dan maar.. :)

Overigens bij 8 stoorde ik mijzelf daar ook aan hoor dat opgedrongen, ach ze proberen allemaal een eco systeem te maken hè. Wordt tijd dat we die eco systemen eens gaan jailbreaken :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is prima dat ze een eco systeem proberen te maken, maar geef mij wel de optie om het makkelijk te verwijderen/uitschakelen als ik het niet wil.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja...het gros van de mensen vindt het maar wat handig hoor, die sync van je instellingen via OneDrive. Volgens mij sloop je dat er op die manier ook gelijk uit.....maar goed, het is fijn dat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik heb een Win. 10 x64 Enterprise RTM US versie en wil een 8.1 NL OS upgraden (niet van mezelf) dit gaat niet vanwege het feit dat de 8.1 op NL draait en Win. 10 een US versie is.

Is hier een omweg voor om dit alsnog te doen (door bijv. de US taal module te installeren op 8.1 en dan te upgraden) of moet ik simpelweg wachten tot woensdag waarna het wel mogelijk is om hem via internet te updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

Piet400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:06:
Ik heb een Win. 10 x64 Enterprise RTM US versie en wil een 8.1 NL OS upgraden (niet van mezelf) dit gaat niet vanwege het feit dat de 8.1 op NL draait en Win. 10 een US versie is.
Als die 8.1 geen Pro is, zou je sowieso niet kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 20-09 15:11

NSG

Je weet niks!

Ik meen te herinneren dat ik tijdens de installatie van TH1 een aantal van de apps die jij zojuist noemde kon uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 01:18

Eagle Creek

Breathing security

Ik draai nu build 10162 (volgens mijn WU de meest recente...).
Zowel op de desktop als in het startmenu (all programs) heb ik geen icoon voor Internet Explorer.

Als ik echter na het openen van het startmenu "internet explorer" intyp verschijnt wel het icoon.
Grappig om te zien dat IE11 nu opgenomen is als accessoire...

(overigens vind ik het vergeleken met Windows Vista en 7 een heel stuk onduidelijker dat je meteen kunt beginnen met typen :))

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 26-07-2015 20:15 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

NSG schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:11:
[...]

Ik meen te herinneren dat ik tijdens de installatie van TH1 een aantal van de apps die jij zojuist noemde kon uitvinken?
Heb ik niet gehad? Enige optie die ik gebruikt heb is local account ipv Microsoft account, geen opties om apps uit te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

KB 3074678 komt binnen. Kijk ik net bij geschiedenis van updates.. is de geschiedenis weg behalve KB 3074681, ok een update om de historie van updates te verwijderen

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Eagle Creek schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:15:
Ik draai nu build 10162 (volgens mijn WU de meest recente...).
Zowel op de desktop als in het startmenu (all programs) heb ik geen icoon voor Internet Explorer.

Als ik echter na het openen van het startmenu "internet explorer" intyp verschijnt wel het icoon.
Grappig om te zien dat IE11 nu opgenomen is als accessoire...

(overigens vind ik het vergeleken met Windows Vista en 7 een heel stuk onduidelijker dat je meteen kunt beginnen met typen :))
De RTM versie is de meest actuele versie dit is nr. 10240.
IE is niet standaard aanwezig, wel de opvolger hiervan, dit is Edge.
Deze staat bij mij standaard op de taakbalk. Tevens in het start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Weer een nieuwe update, en dat op een zondag: http://www.windowscentral...ce=wpc&utm_medium=twitter

Hopelijk fixed het de restartende explorer bug als je naar de eigenschappen van je netwerk adapter gaat.

Edit: Nope, helaas nogsteeds hier met een intel lan adapter.

[ Voor 9% gewijzigd door Iekozz op 26-07-2015 21:54 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Piet400 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:31:
[...]
IE is niet standaard aanwezig, wel de opvolger hiervan, dit is Edge.
C:\%Program Files%\Internet Explorer\iexplore.exe ..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Later maar eens proberen, heb een hele zooi apps met nog altijd gedisablede uninstall knop :(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:49
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:04:
[...]

C:\%Program Files%\Internet Explorer\iexplore.exe ..
run -> iexplore nog handiger :)
en het is trouwens %programfiles% zonder spatie en c:\ hoeft er ook niet voor.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als je upgrade naar 10 (vanaf 7 of 8.1) kun je dan nog altijd terug? Of vervalt je oude key dan en zit je aan Windows 10 vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:57:
Als je upgrade naar 10 (vanaf 7 of 8.1) kun je dan nog altijd terug? Of vervalt je oude key dan en zit je aan Windows 10 vast?
Je kan met je oudere key de vorige versie nog gewoon installeren, maar dat moet dan hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe installatie worden. Downgraden kan vrijwel nooit. Downgraden kan blijkbaar wel, netjes :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 26-07-2015 23:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:57:
Ja hoor, dat kan schijnbaar binnen een maand. Nog meer info in deze blog.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 26-07-2015 23:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:53:
[...]
Later maar eens proberen, heb een hele zooi apps met nog altijd gedisablede uninstall knop :(
Open admin powershell
Run the command 'Get-AppxPackage | Select Name,PackageFullname'
Type 'Remove-AppXPackage <PackageFullname>' replace <PackageFullname> with the text you copied from the list
Zo heb ik er aardig wat verwijderd :)

[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 26-07-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 01:18

Eagle Creek

Breathing security

Hahn schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Je kan met je oudere key de vorige versie nog gewoon installeren, maar dat moet dan hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe installatie worden. Downgraden kan vrijwel nooit.
Er zit een optie onder herstel om een rollback te doen naar je oude OS.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hahn schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Je kan met je oudere key de vorige versie nog gewoon installeren, maar dat moet dan hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe installatie worden. Downgraden kan vrijwel nooit.
FREAKJAM schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:58:
[...]

Ja hoor, dat kan schijnbaar binnen een maand.
Oke thnx, snelle reactie haha. Ik ben sowieso altijd een voorstander van een verse installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
De downgrade moet wel gebeuren binnen een maand. Heb een extra linkje naar een blog gepost in mijn vorige post.
"You will have one month to revert back to the old OS on your device. During the upgrade process we save all your settings and files to make it easier to go back if you choose."

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FREAKJAM schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:02:
De downgrade moet wel gebeuren binnen een maand. Heb een extra linkje naar een blog gepost in mijn vorige post.

[...]
In je eerste link staat ook dit:
Even if it’s been more than a month, you should be able to reinstall the version of Windows that came with your PC using fresh installation media and its product key.
Ik denk dus dat je binnen een maand makkelijk kunt downgraden en dat je erna een verse installatie moet doen.

Als ik deze pagina trouwens doorlees:
http://answers.microsoft....32-4002-9e7b-77f65823c59e
Krijg ik de indruk dat je Win10 ook op aangepast en/of andere systemen kunt installeren dan waar de Windows7/8 licentie vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

In Windows 8.1 gaat het ook al soepel. Laatst een SSD waarop de installatie stond overgezet naar nieuw mobo / cpu en geheugen. Windows activeren via telefoon en voila, werkt weer. Zelfde ging met een oem licentie van Office 2013, telefonisch activeren en werkte weer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja maar die post doet suggereren dat telefonische activatie niet eens meer nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_David_ schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:59:
[...]

[...]

Zo heb ik er aardig wat verwijderd :)
Ik krijg een hele lange lijst, met name apps die niet in AddOrRemovePrograms staan en in AddOrRemovePrograms staan er weer wat die niet door PowerShell weergegeven worden. Daarnaast zijn er de nodige waarvan de naam weergegeven door PowerShel totaal niet overeenkomt met wat in AddOrRemovePrograms staat 8)7

edit: En dit helpt ook niet:
This app is part of Windows and cannot be uninstalled on a per-user basis. An administrator can attempt to remove the app from the computer using Turn Windows Features on or off. However, it may not be possible to uninstall the app.
Een van die Xbox dingen. Niet de app zelf (die is weg) maar Microsoft.XboxGameCallableUI_1000.10240.16384.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy

edit2: "Food & Drink" en "Health & Fitness", shortcuts die niet werken ("this app can't install" popup) en kan die niet verwijderen :/

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 26-07-2015 23:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Raven schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:27:
[...]
Ik krijg een hele lange lijst, met name apps die niet in AddOrRemovePrograms staan en in AddOrRemovePrograms staan er weer wat die niet door PowerShell weergegeven worden. Daarnaast zijn er de nodige waarvan de naam weergegeven door PowerShel totaal niet overeenkomt met wat in AddOrRemovePrograms staat 8)7
Dit is mijn lijst na het verwijderen van de nodige troep: http://puu.sh/jdWkw.png
edit: En dit helpt ook niet:
Dat kreeg ik ook ja bij het verwijderen van de "XboxGameCallableUI" en "XboxIdentityProvider " packages, maar ik kon de normale xbox app wel gewoon verwijderen.
[...]
edit2: "Food & Drink" en "Health & Fitness", shortcuts die niet werken ("this app can't install" popup) en kan die niet verwijderen :/
Raar, al een restart gedaan? bij mij gingen die icons weg na het verwijderen via powershell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die shortcuts staan er al een paar restarts, geen idee of ik die apps zelf heb verwijdert, ze zijn iig niet aanwezig in de powershell-lijst maar ook in AddOrRemovePrograms niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Houdt er rekening mee dat een aantal gerebadged programs onder de kap nog weleens gebruik maken van services met de oude naam.. Groove Music gebruikt op de achtergrond Xbox services en zo zullen er nog wel meer zijn Microsoft kennende..

2 days left :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@echo off
color 1f
pushd "%CD%"
CD /D "%~dp0"
(NET FILE||(powershell -command Start-Process '%0' -Verb runAs -ArgumentList '%* '&EXIT /B))>NUL 2>NUL
:--------------------------------------
ECHO -------------------------------------------------------------------------------
echo. Windows Store Apps Removal Script
ECHO -------------------------------------------------------------------------------

ECHO This script will removal all Windows Store installed apps.
ECHO It will not remove the Store, and you can re-install the apps by
ECHO re-downloading them at any time. Powershell warning messages will
ECHO be shown during the process. You can ignore these.
ECHO If you get a null or empty error, then you have no UI Apps installed.
CHOICE /c YN /n /M "Run this script? (Y/N): "
set errortemp=%ERRORLEVEL%
IF %ERRORTEMP% EQU 2 EXIT
IF %ERRORTEMP% EQU 0 EXIT
echo Get-AppxProvisionedPackage -Online ^| Remove-AppxProvisionedPackage –Online >%TEMP%\PSR.ps1
echo ^(Get-AppxPackage ^| Where-Object ^{$_.PublisherId -ne ^"cw5n1h2txyewy^"^}^).PackageFullName ^| Remove-AppxPackage >>%TEMP%\PSR.ps1
powershell Set-ExecutionPolicy RemoteSigned
powershell %TEMP%\PSR.ps1
del %TEMP%\PSR.ps1
echo. Finished
echo Press any key to exit...
pause>NUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom al die Store Apps verwijderen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:33:
[...]

Waarom in een .bat een .PS1 aanroepen? Lijkt me eigenlijk een veel interessantere vraag gezien de commando's :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:33:
[...]

Waarom geen BOLD waarschuwing voor mensen die regel 11 t/m 15 niet lezen en gewoon blind een script uitvoeren want cool Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 03:25:
[...]

Waarom in een .bat een .PS1 aanroepen? Lijkt me eigenlijk een veel interessantere vraag gezien de commando's :o
Dat is niet zo ingewikkeld :+ Iets met een lijstje (tijdelijke file) genereren met alle te verwijderen AppX packages en dan de gegenereerde PowerShell uitvoeren.....daarna file netjes weer weggooien.
Pagina: 1 ... 71 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ