mad-dog schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:31:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar kan het zo 123 niet vinden. Ik draai nu als insider de RTM build, maar wil graag een clean install gaan doen zonder eerst weer Windows 8 te hoeven installeren(draai het al voordat de registratie functie z'n intrede deed).
Is het al bekend of ik de Windows 8 key kan gaan gebruiken of moet ik echt eerst Windows 8 weer moet installeren
Die vraag is inderdaad al vele malen gesteld.
Het kan, maar dan moet je eerst wachten totdat Windows 10 straks daadwerkelijk uit is en van RTM naar GA gaat (er bestaat een kleine kans dat de GA build straks geen 10240 is maar een net iets nieuwere), je Windows 10 installatie moet dan geactiveerd zijn en zodra Microsoft de ISO's uitgeeft voor de GA build (wat net zo goed dus 10240 kan zijn), kan je een schone installatie doen.
Vergeet echter een fijne feature in Windows 10 niet: Reset en Refresh, waarmee je met Reset compleet naar 'fabrieksinstellingen' gaat en al je eigen data en apps verwijderd worden, ook 8.x historie. Dat zou voor minimaal 99% op hetzelfde neer moeten komen als een clean install. Een Refresh ververst het OS volledig, maar laat je data en apps intact.
Edit: voor de duidelijkheid moet je dus de "free upgrade offer" optie gebruiken, daarna kan je altijd opnieuw installeren als je wilt.
Wat me nog te binnen schiet: als je nu in de fast/slow ring van de Insiders zit, dan zou je straks daar uit moeten om niet steeds nieuwe preview builds te ontvangen, want Microsoft blijft hier mee doorgaan nadat Windows 10 straks in GA status is.
[
Voor 13% gewijzigd door
MooDyBLueS op 25-07-2015 17:42
]