Today, Microsoft is pushing out another update for Windows 10, which includes a security update (KB3074679) and new Intel HD Graphics drivers.
Ik heb hier ook KB3074686 ontvangen.
NRG
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
NRG
Dat komt omdat het programma 'connected standby' moet ondersteunen, dat ligt niet aan Microsoft, maar aan de developers van de applicaties zelf. Groove Music ondersteund het bijvoorbeeld wel.renderb schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:56:
Is het in 10 nog steeds zo dat desktop apps stoppen met het afspelen van audio zodra het scherm uit gaat op tablets etc?
Fout voorbeeld inderdaad. Volgensmij zijn er geen (of weinig?) win32/desktop apps die connected standby ondersteunen. Dacht dat het een modern only iets was.Swerfer schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:46:
[...]
Fout voorbeeld, Groove Music is geen desktop app. Maar het ligt inderdaad aan de developer...
[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 24-07-2015 13:48 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Klopt. RTM bestaat eigenlijk niet meer sinds Windows 10, omdat ze de 'Windows as a service' route gegaan zijn, het is dus nooit 'af'. Het is gewoon 'RTM' genoemd zodat OEMs een 'stabiele' versie kunnen installeren op hun systemen. Bij de uitrol op 29 juli heb je dan ook gewoon build 10240 met tot nu toe een stuk of 5 updates.k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:16:
Dus build 10240 is wel rtm, maar er komen een heleboel patches overheen, heb ik het zo goed ?
[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 24-07-2015 13:45 ]
[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 24-07-2015 13:24 ]
Fout voorbeeld, Groove Music is geen desktop app. Maar het ligt inderdaad aan de developer...blmp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:14:
[...]
Dat komt omdat het programma 'connected standby' moet ondersteunen, dat ligt niet aan Microsoft, maar aan de developers van de applicaties zelf. Groove Music ondersteund het bijvoorbeeld wel.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat werkt niet bij mij dan wil die nog de laatste nvdia drivers downen en deze drivers staan niet eens op de nvidia site.Dragunov schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:13:
[...]
Uitschakelen van driver update die binnenkomen via Windows Update
Rechtermuisknop op Deze PC - Geavanceerde Systeeminstellingen - tabblad Hardware - Instellingen voor Apparaatinstallatie - Daar kiezen voor nooit stuurprogramma's via Windows Update installeren
Updates, ook third party drivers worden gepusht puntjaaoie17 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:15:
[...]
Dat werkt niet bij mij dan wil die nog de laatste nvdia drivers downen en deze drivers staan niet eens op de nvidia site.
NRG
Geld zat? Waarom neem je niet een gratis upgrade?Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:27:
https://www.alternate.nl/...Desktop/Volledige-versies
Hier heb ik net de Volledige versie van Windows 10 gepreordered.
Kan niet wachten.
Misschien heeft ie geen legale Windows versie die voor upgrade in aanmerking komtshoombak schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:25:
[...]
Geld zat? Waarom neem je niet een gratis upgrade?
Heb ik bv ook, maar dan ben ik eerder geneigd om een W8.1 te kopen en die te laten upgraden.mvds schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:
[...]
Misschien heeft ie geen legale Windows versie die voor upgrade in aanmerking komt
Lees een paar paginas terug en je weet hoe je dit kan voorkomen.jaaoie17 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:15:
Dat werkt niet bij mij dan wil die nog de laatste nvdia drivers downen en deze drivers staan niet eens op de nvidia site.
Ja met die tool schijnt et te werken. Wel achterlijk dat je weer apart tooltje weer nodig hebt. En blijf je die tool ook nodig te hebben met die versie die 29 juli uitkomt?_Arthur schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Lees een paar paginas terug en je weet hoe je dit kan voorkomen.
Eindelijk nieuwe Intel HD Graphics drivers. Wat kreeg ik vaak een foutmelding tijdens het afspelen van video... Ik zag het scherm net al een paar keer op zwart springen. Waarschijnlijk de nieuwe drivers aan het installeren.GerardVanAfoort schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:50:
Today, Microsoft is pushing out another update for Windows 10, which includes a security update (KB3074679) and new Intel HD Graphics drivers.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Werkt tot en met build 10166, daarna getest en wel, logischerwijs niet meer. https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930 draai 'm en je zal zien dat ie niks kan uninstallen_Arthur schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Lees een paar paginas terug en je weet hoe je dit kan voorkomen.
NRG
Als je Insider blijft; ja.jaaoie17 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:51:
En blijf je die tool ook nodig te hebben met die versie die 29 juli uitkomt?
Maar dan heb je wel een echte MS USB stick, dat moet het toch al waard zijnmasauri schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:47:
[...]
Heb ik bv ook, maar dan ben ik eerder geneigd om een W8.1 te kopen en die te laten upgraden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik wou mezelf even flink verwennen met Windows 10 'volledige versie' voor 129 Euro.
Je kunt met de gratis upgrade ook een clean install doen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:46:
[...]
Ik wou mezelf even flink verwennen met Windows 10 'volledige versie' voor 129 Euro.
De laatste Windows die ik gekocht heb was Windows 8 oem in 2012.
Nu kan ik met Windows 10 op mijn vaste laptop een clean install doen.
Plus omdat het een volledige versie is kan ik em later ook nog op andere
apparaten installeren mocht ik dat willen doen.
is everything cool?
Let op de laatste zin, hij wilde waarschijnlijk toch al een 2de licentie, kan je nu net zo goed er eentje kopen.FREAKJAM schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:48:
[...]
Je kunt met de gratis upgrade ook een clean install doen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 24-07-2015 16:03 ]
is everything cool?
[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 16:08 ]
Verwijderd
Eh....niet handiger dan een OEM versie, aangezien je je Windows licentie (zowel retail als oem) maar op één device tegelijk mag draaien....Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:10:
Het is zonde van het geld, maar ja wanneer is het dat niet.
Het is inderdaad de Retail versie die ik dan heb op DVD.
Ook handig voor mijn andere apparaten dus.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Jups....al moet ik zeggen dat ik een LastPass extension wel zou verwelkomenHaas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
Zijn jullie al allemaal overgestapt op Microsoft Edge?
Nee, ik geef het maar een echte kans wanneer extensie-support er is.Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 16:50 ]
Nope, geen Lastpass is een dealbreaker voor mij.Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
Verwijderd
Nope, ik zit op Firefox 41.0a2Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
Verwijderd
Inderdaad om dezelfde reden geen Edge voor mij.WoutF schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:50:
[...]
Nope, geen Lastpass is een dealbreaker voor mij.
Order cancellen dusTheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:33:
[...]
Eh....niet handiger dan een OEM versie, aangezien je je Windows licentie (zowel retail als oem) maar op één device tegelijk mag draaien....
[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 24-07-2015 16:58 ]
is everything cool?
Net vandaag, op mijn telefoonHaas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
Hail to the king baby!
Verwijderd
Dit is de eerste Retail Windows die ik besteld heb in mijn leven voor die paar Euro meer.TheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:33:
Eh....niet handiger dan een OEM versie, aangezien je je Windows licentie (zowel retail als oem) maar op één device tegelijk mag draaien....
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Japs, hier ging het gewoon goed! Alleen de touchpad driver had wat problemen. Even opnieuw instaleren en ik was klaar.Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:53:
Windows 8.1 with Bing will be upgraded to Windows 10 Home.
Heeft iemand het al op zijn Dell Inspiron 3531 geprobeerd? (in december 2014/januari 2015 populaire deal op Tweakers)
Wat er voor mij zeker in moet is dat ze OneDrive "verkloot" hebben door af te stappen van de placeholders voor online-only bestanden en mappen. In windows 8 kan je "alleen online beschikbaar maken" doen en dat was de enige reden voor mij om over te stappen op OneDrive..WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk nog meer zaken waar mensen zich aan storen? Ben nu bezig met de review van Windows 10 en heb natuurlijk zelf ook het e.e.a opgemerkt, maar ben wel benieuwd waar jullie allemaal tegenaan gelopen zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 19:51 ]
Dan denk ik dat je vroeg of laat toch wel ergens een illegale versie hebt van Win10mvds schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:
[...]
Misschien heeft ie geen legale Windows versie die voor upgrade in aanmerking komt
Ja. Wel Hostman-tooltje geinstalleerd tegen de ads.Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ja, maar is echt onvolledig, als je iets wilt downloaden dan start ie gewoon maar ipv te vragen of je het wilt opslaan en waar je het wilt opslaan of dat je toch liever het bestand gewoon opent...Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
Met andere woorden, de ISO van 10240 die ik nu op internet terug kan vinden is dus al de definitieve ISO die ook verscheep zal worden? Zo ja, dan moet ik die maar downloaden zodat ik de 29e direct aan de slag kan gaan.blmp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Klopt. RTM bestaat eigenlijk niet meer sinds Windows 10, omdat ze de 'Windows as a service' route gegaan zijn, het is dus nooit 'af'. Het is gewoon 'RTM' genoemd zodat OEMs een 'stabiele' versie kunnen installeren op hun systemen. Bij de uitrol op 29 juli heb je dan ook gewoon build 10240 met tot nu toe een stuk of 5 updates.
edit: precies wat @tiguan zegt, het is een snapshot-achtig idee
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zover ik hier en daar heb gelezen (Winbeta, reddit) is 10240 de RTM versie ja. Weet niet of OEMs toevallig versies krijgen waar deze laatste extra updates die je achteraf download al inzitten, maar buiten dat gelijk ja.Jassy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:59:
[...]
Met andere woorden, de ISO van 10240 die ik nu op internet terug kan vinden is dus al de definitieve ISO die ook verscheep zal worden? Zo ja, dan moet ik die maar downloaden zodat ik de 29e direct aan de slag kan gaan.
Dank je wel voor je antwoord.blmp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:05:
[...]
Zover ik hier en daar heb gelezen (Winbeta, reddit) is 10240 de RTM versie ja. Weet niet of OEMs toevallig versies krijgen waar deze laatste extra updates die je achteraf download al inzitten, maar buiten dat gelijk ja.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 24-07-2015 20:14 ]
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 20:41 ]
Dit is inderdaad het de grootste misser wat mij betreft ja. Ik heb mijn desktop PC al twee maanden niet meer aan gehad, maar die gaat dit weekend terug naar 8.1. Net als mijn Surface Pro 3. Voor gebruikers die volledig zijn ingestapt bij het Microsoft ecosysteem is dit een slechte evolutie (IMO).SmokingCrop schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Wat er voor mij zeker in moet is dat ze OneDrive "verkloot" hebben door af te stappen van de placeholders voor online-only bestanden en mappen. In windows 8 kan je "alleen online beschikbaar maken" doen en dat was de enige reden voor mij om over te stappen op OneDrive..
Zo kon je mooi al je bestanden zien, maar daarom niet op je PC staan en met een simpele klik het naar je PC brengen of enkel in de cloud zetten.
Vooraleer ik echt over kan gaan naar W10/Onedrive zal ik eerst heel m'n OneDrive moeten aanpassen..
Nja, doordat ik Office 365 nog een paar jaar heb (university edition, maar 80 euro voor 4 jaar voor 2 pc's..), komt daar gratis oneindig veel opslag bij (op dit moment nog niet letterlijk oneindig, maar 10TB is oneindig voor mij..). Door die feature + gratis opslag dan overgestapt op Onedrive..
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 21:20 ]
Dat is een reden dat ik OneDrive opgezegd heb (Had een betaald abbo voor 3,99 200 GB) en Office 365 small bussiness (met eigen domeinnaam) heb genomen , hier zit OneDrive 1 TB bij in en hoef je niet speciaal te syncenPropane schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:51:
[...]
Dit is inderdaad het de grootste misser wat mij betreft ja. Ik heb mijn desktop PC al twee maanden niet meer aan gehad, maar die gaat dit weekend terug naar 8.1. Net als mijn Surface Pro 3. Voor gebruikers die volledig zijn ingestapt bij het Microsoft ecosysteem is dit een slechte evolutie (IMO).
Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen. Ik ga de kat uit de boom kijken wat betreft OneDrive, of het ergens na release nog terugkomt op de 8.1 manier of vergelijkbaar.
Heb ik in eerdere builds gehad bij ons op de zaak....met Cisco AP's....en bij een klant, die bleek ook Cisco AP's te hebben. Volgens mij had dat te maken met een bepaalde Intel chipset..? Heb er al een paar builds geen last meer van overigens...spartacusNLD schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:48:
zijn er meer mensen die problemen hebben met een wifi verbinding naar cisco upc router? tot nu toe niet op wifi gezeten.. heb thuis alles op kabel.. echter zit ik nu bij mijn ouders en daar valt mijn wifi verbinding steeds weg.. paar keer drukken op ''opnieuw laden'' in chrome en de verbinding herstel zich weer.. vreemd met W8.1 nooit problemen gehad hiermee
heb deze wifi kaart van intel: http://www.intel.nl/conte...ss-ac-3160-bluetooth.htmlTheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:16:
[...]
Heb ik in eerdere builds gehad bij ons op de zaak....met Cisco AP's....en bij een klant, die bleek ook Cisco AP's te hebben. Volgens mij had dat te maken met een bepaalde Intel chipset..? Heb er al een paar builds geen last meer van overigens...
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Of hebben daar geen moeite mee.Propane schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:51:
[...]
Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen
Is een USB stick dan niet handiger? Of is die in Nederland nog niet te reserveren?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:10:
Het is zonde van het geld, maar ja wanneer is het dat niet.
Het is inderdaad de Retail versie die ik dan heb op DVD.
Ook handig voor mijn andere apparaten dus.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat is het net, die feature is er niet meer in Windows 10.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:13:
[...]
Of hebben daar geen moeite mee.
Zoals mij. Maakt het bovendien in explorer 100% duidelijk wat online en wat offline+online staat.
Wat ik offline nodig heb, staat local gesynced.
Ik gebruik Onedrive privé en zakelijk en dat gaat erg goed moet ik zeggen. En met betere voorwaarden als de concurrentie dus feitelijk is voor mij Onedrive gebruiken een no brainer.
Nog niet als update, maar draai al een tijd dual boot. Aangezien de key in de BIOS zit lijkt het me geen probleem te upgraden zodra de activatieservers online zijn. Ik ben wel benieuwd hoe de Win10 upgrade omgaat met een dergelijk device (waar de BING/HOME key in de UEFI bios zit) maar die al is geupgrade naar 8.1 PRO. Hoe vertel je de upgrade welke editie je wilt upgraden?Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:53:
Windows 8.1 with Bing will be upgraded to Windows 10 Home.
Heeft iemand het al op zijn Dell Inspiron 3531 geprobeerd? (in december 2014/januari 2015 populaire deal op Tweakers)
Ik zal je even mijn ervaring delen. Gisteren heb ik van mijn desktop met geactiveerde Windows 10 installatie een image gemaakt en op de Dell Inspiron 3531 losgelaten. Windows start netjes op en en installeert wat updates. Na een herstart zie ik een Dell tooltje in het startmenu met wat reclame voor Windows 10. Bij instellingen zie ik dat ik Windows moet activeren met een nieuwe key.mtr33 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:33:
[...]
Nog niet als update, maar draai al een tijd dual boot. Aangezien de key in de BIOS zit lijkt het me geen probleem te upgraden zodra de activatieservers online zijn. Ik ben wel benieuwd hoe de Win10 upgrade omgaat met een dergelijk device (waar de BING/HOME key in de UEFI bios zit) maar die al is geupgrade naar 8.1 PRO. Hoe vertel je de upgrade welke editie je wilt upgraden?
Had niet al te lang geleden op het grote interwebs wel gelezen dat hier over juist al veel geklaagd is; dat die feature dus niet meer in OneDrive zit. Of er wat mee gedaan gaat worden is weer een tweede.Propane schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:51:
Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen. Ik ga de kat uit de boom kijken wat betreft OneDrive
Je kan altijd nog selectief syncen. Oftewel: als je bepaalde mappen binnen je OneDrive hebt die grote (of zeer veel) bestanden bevatten die je zelden nodig hebt, dan kan de sync beperken tot alleen die mappen die je daadwerkelijk vaak gebruikt._Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:41:
[...]
Had niet al te lang geleden op het grote interwebs wel gelezen dat hier over juist al veel geklaagd is; dat die feature dus niet meer in OneDrive zit. Of er wat mee gedaan gaat worden is weer een tweede.
Maar dan moet je dus a priori aangeven (en dus ook weten) wat je altijd offline beschikbaar wilt hebben. Al het andere is simpelweg niet bereikbaar, behalve via de webinterface of je moet tijdelijk de sync-instellingen aanpassen. Dit betekent dus dat je twee aparte locaties hebt voor je OneDrive files (een map op schijf en een browser tab) of dat je telkens door een dialoogvenster heen moet gaan om syncinstellingen aan te passen. Kortom, voor de files die je niet vaak nodig hebt ben je meer tijd kwijt in Windows 10 vergeleken met 8.1.MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:47:
[...]
Je kan altijd nog selectief syncen. Oftewel: als je bepaalde mappen binnen je OneDrive hebt die grote (of zeer veel) bestanden bevatten die je zelden nodig hebt, dan kan de sync beperken tot alleen die mappen die je daadwerkelijk vaak gebruikt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag? Ik zie online alleen een verlenging staan:joecks schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:14:
[...]
Dat is een reden dat ik OneDrive opgezegd heb (Had een betaald abbo voor 3,99 200 GB) en Office 365 small bussiness (met eigen domeinnaam) heb genomen , hier zit OneDrive 1 TB bij in en hoef je niet speciaal te syncen
Ik gebruik deze LinkSqu1zZy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag? Ik zie online alleen een verlenging staan:
http://www.microsoftstore...66226700#kleine-bedrijven
Ik wil met Windows 10 alles naar de cloud brengen.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Klopt, het is zeker niet ideaal en uiteraard minder fijn dan voorgaande functie. Echter denk ik dat de meeste mensen hun bestanden wel in een voor zichzelf logische structuur hebben ingedeeld. Zo heb ik bijvoorbeeld een aparte map in de root van OneDrive voor Software, Pictures en Video. Deze drie mappen zijn stuk voor stuk veel groter dan al mijn andere data bij elkaar. Deze drie laat ik dan ook niet syncen en inderdaad: als ik bij een nieuwe Windows 10 installatie de software nodig heb, laat ik die wel tijdelijk syncen. Als ik eenmalig wat nodig heb, ga ik via de browser er naartoe. Pictures wordt voor automatische backup vanaf mijn mobiel gebruikt en heb ik dus ook niet actief op mijn pc/mac nodig.RayNbow schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:10:
[...]
Maar dan moet je dus a priori aangeven (en dus ook weten) wat je altijd offline beschikbaar wilt hebben. Al het andere is simpelweg niet bereikbaar, behalve via de webinterface of je moet tijdelijk de sync-instellingen aanpassen. Dit betekent dus dat je twee aparte locaties hebt voor je OneDrive files (een map op schijf en een browser tab) of dat je telkens door een dialoogvenster heen moet gaan om syncinstellingen aan te passen. Kortom, voor de files die je niet vaak nodig hebt ben je meer tijd kwijt in Windows 10 vergeleken met 8.1.
https://opensea.io/seaart
Dit heb je inderdaad met meerdere accounts. Ik heb dit ook als probleem aangegeven in de feedback app...enomiss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:36:
Hebben jullie ook vaker wanneer je op notificaties klikt dat je niet bij de goede mail terecht komt ofzo? Komt misschien omdat ik 2 mail accounts gebruik? Echt, ik snap niet hoe ze dit half werkend systeem voor jan en alleman al kunnen uitbrengen.
Even voor de duidelijkheid: hebben we het hier over de Mail app in Windows 10 of Outlook 2013/2016 Preview?Swerfer schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:45:
[...]
Dit heb je inderdaad met meerdere accounts. Ik heb dit ook als probleem aangegeven in de feedback app...
Mail app.MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:53:
[...]
Even voor de duidelijkheid: hebben we het hier over de Mail app in Windows 10 of Outlook 2013/2016 Preview?
https://opensea.io/seaart
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Je kon het niet zo snel vinden? Je bedoelt dat je niet gezocht hebt? Want heel dit topic gaat erover of het de moeite waard is of niet.TheRicolaa10 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:11:
Misschien is dit al wel een aantal keer gevraagd, maar ik kon het zo snel niet vinden. Is het de moeite waard om naar Windows 10 te upgraden? Of is het verstandiger om nog even de kat uit de boom te kijken?
The devil is in the details.
Sommige dingen begrijp ik wel hoor; ondrive moet hier ook gewoon opzoutenKaastosti schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:29:
Mijn negatieve puntjes worden niet heel terecht bevonden lees ik. En ja absoluut, er zit een autistisch trekje aan dat ik liever geen grote (naar mijn mening niets toevoegende) veranderingen zou zien.
"Als je het niet wilt gebruiken, dan toch niet? Je hebt er geen last van"... ja en nee. Als m'n halve explorer boomstructuur in wordt genomen door zooi die ik nooit zal gebruiken, heb ik daar wel degelijk last van. Terwijl het in het register zo'n kleine moeite is om ze er uit te kieperen. Dan had het net zo goed een netjes verwerkte optie kunnen zijn.
Als Cortana inderdaad alles wat met zoeken te maken heeft voor z'n rekening neemt, dan snap ik dat je deze niet uit kunt zetten.
Het argument dat ik dan natuurlijk ook op W7 kan blijven draaien gaat nu misschien nog op, maar zal een keer ophouden. De stap van XP naar W7 was ook een flinke... en support is ook eindig.
Ben gek op nieuwe dingen, ook W10 zal onder de motorkap vast veel verbeteringen brengen ten opzichte van voorgangers. Veel is een kwestie van even wennen. Toch is voor mij altijd de eerste stap om te kijken hoe ik het beste er uit kan halen voor de manier waarop ik het systeem wil gebruiken... daar vallen de mogelijkheden me een beetje tegen.
Nop, totaal niet de moeite waard. De 280 pagina's van dit topic gaan dan ook alleen maar over hoe klote Windows 10 isTheRicolaa10 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:11:
Misschien is dit al wel een aantal keer gevraagd, maar ik kon het zo snel niet vinden. Is het de moeite waard om naar Windows 10 te upgraden? Of is het verstandiger om nog even de kat uit de boom te kijken?
Het is dat we het gratis krijgen, maar anders....TheRicolaa10 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:11:
NRG
Verwijderd
Als Windows 10 uitkomt, zal er ook een .iso uitkomen. Die uitvoeren en de setup laten runnen. Dat windows icoontje is er zodat je dat niet hoeft te doen, want dan komt het via windows update binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:05:
Net mijn laptop een reinstall van Windows 8.1 gegeven waar ik eerst Windows 10 erop had staan.
Nu het bekende probleem met het Windows 10 icoon wat niet tevoorschijn komt.
Eerder op deze laptop had ik met Windows 8.1 wel een icoon.
Wat nu? Gewoon wachten?
[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 25-07-2015 13:12 ]
Thanks! Had er niet aan gedacht om eens in group policy te kijken.maratropa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Sommige dingen begrijp ik wel hoor; ondrive moet hier ook gewoon opzouten![]()
gpedit.msc > computer config.>administ. templates.>windows components>onedrive
Daar kun je hem zo goed als uit zetten en dan verdwijnt hij ook uit de explorer. gpedit zit wel alleen in de pro versie..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tja, kan je het Microsoft kwalijk nemen dat ze mogelijk geen goede ondersteuning hebben voor kaarten van bedrijven die sinds eind 2013 kennelijk niet meer bestaan?Arfman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:18:
Tijdens Windows 8/8.1 kwam ik er namelijk achter dat mijn dure Auzentech geluidskaart geen goede drivers had en ik daardoor allerlei features miste. Daarnaast was de muis laggy en choppy, bleek ook aan die kaart te liggen. Voor mij dus eerst een echte dry run
Je kunt denk ik het Microsoft uberhaupt niet kwalijk nemen als partijen geen Windows 10 drivers ontwikkelen. Nu zal het bij 99,9% van de gemiddelde consumenten pc tegenwoordig wel los lopen, maar de meer exotische merken/devices kunnen inderdaad niet meer ondersteund worden. Gelukkig heeft Microsoft daar gewoon een website voor : Microsoft Compatibility Center. Helaas staat Windows 10 er nog niet op, maar volgens mij is iets wat compatible is met Windows 8.1, ook compatible met Windows 10....._Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:37:
[...]
Tja, kan je het Microsoft kwalijk nemen dat ze mogelijk geen goede ondersteuning hebben voor kaarten van bedrijven die sinds eind 2013 kennelijk niet meer bestaan?
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 25-07-2015 14:11 ]
Verwijderd
Geen controle, alleen de Enterprise versie heeft dat.maratropa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:48:
Ik heb wat zitten kloten met reg keys en admin control in gpedit.msc aanzetten van de windows update maar ik kreeg geen oude windows update control panel in de oude control panel interface, dus het lijkt alsof dat er nu helemaal is uitgesloopt? (10 pro build 10240) kreeg de Pro versie nou wel of niet controle over de updates?
Eh....waarom zou je de oude Windows Updates in het oude control panel willen hebben..? Dat is er inderdaad volgens mij helemaal uitgehaald.....verwacht dat binnen nu en een jaar ook de rest van het oude control panel verdwenen is.....maratropa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:48:
Ik heb wat zitten kloten met reg keys en admin control in gpedit.msc aanzetten van de windows update maar ik kreeg geen oude windows update control panel in de oude control panel interface, dus het lijkt alsof dat er nu helemaal is uitgesloopt? (10 pro build 10240) kreeg de Pro versie nou wel of niet controle over de updates?
Eh....de Pro versie heeft wel controle (WSUS etc), maar kan ze volgens mij maar zeer beperkt uitstellen. De Enterprise versie kan alles blokkeren qua updates en nieuwe features.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:51:
[...]
Geen controle, alleen de Enterprise versie heeft dat.
[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 25-07-2015 14:53 ]
Verwijderd
IE geïnstalleerd?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:05:
Net mijn laptop een reinstall van Windows 8.1 gegeven waar ik eerst Windows 10 erop had staan.
Nu het bekende probleem met het Windows 10 icoon wat niet tevoorschijn komt.
Eerder op deze laptop had ik met Windows 8.1 wel een icoon.
Wat nu? Gewoon wachten?
Daarvoor moet je denk ik een clean install doen achter de upgrade.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:00:
[...]
Wel nog een vraagje... Blijkbaar krijg ik de pro wanneer 10 wordt uitgerold, maar is er nog een verschil tussen 32 of 64 bits
Heb nu 32bits, maar sou ivm geheugen naar 64 willen gaan.
Zolang je Insider bent, krijg je ze door je strot heen geduwt. Je kan updates (ook als Insider) echter wel hiden met deze tool; zie hier _Arthur in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"maratropa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:48:
Verwijderd
Bedoel je internet explorer?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:00:
IE geïnstalleerd?
Had het zelfde probleem.. na install van IE weer een icoon..
Klopt, van 32 naar 64 bit moet je opnieuw installeren. Punt is alleen wel, je krijgt de versie gedownload die je al hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:00:
[...]
IE geïnstalleerd?
Had het zelfde probleem.. na install van IE weer een icoon..
Wel nog een vraagje... Blijkbaar krijg ik de pro wanneer 10 wordt uitgerold, maar is er nog een verschil tussen 32 of 64 bits
Heb nu 32bits, maar sou ivm geheugen naar 64 willen gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 25-07-2015 15:23 ]
Ik had het eerder over een usb display in dit topic, bij AIDA64 (die kan die dingen aansturen) hebben ze die wat ik in gedachten had eens getest met W10. De voor Vista gemaakte driver bleek gewoon te werken in W10. 't drivermodel was blijkbaar niet zodanig verandert dat dat voor problemen zorgde.TheVMaster schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:10:
maar volgens mij is iets wat compatible is met Windows 8.1, ook compatible met Windows 10.....
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 25-07-2015 15:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat zijn twee verschillende dingen. WSUS wordt vanuit je bedrijfsomgeving beheerd en aangezien je Pro en Enterprise allebei kan laten domain joinen, kan WSUS ze beide bedienen. Dat valt onder Windows Update for Business (en geldt zelfs voor de Education versie van Windows 10).TheVMaster schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:52:
[...]
Eh....de Pro versie heeft wel controle (WSUS etc), maar kan ze volgens mij maar zeer beperkt uitstellen. De Enterprise versie kan alles blokkeren qua updates en nieuwe features.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-07-2015 17:12 ]
Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:12:
Waarom de fuck zitten er anno 2015 nog steeds geen overscan instellingen in Windows? Bij Nvidia weet ik het wel binnen de drivers te vinden, maar als je dus het genot hebt met Intel drivers te werken, dan zit het dus gewoon echt helemaal nergens. Nou probeer maar eens een tv aan te sluiten dan, dan zie je gewoon je taakbalk en je titelbalk niet meer.
En als je gaat kijken, is er ook nergens een fatsoenlijk tooltje oid wat het dan anders kan forceren. Alsof je fucking de eerste bent.
En voordat iemand begint met "ja maar dan moet je gewoon bij de TV zijn", nee die heeft die settings niet want dat gaat allemaal automagisch. Want dat is handig ofzo
Het is dat het niet mijn TV is, anders had ik hem het raam uit gegooid.
[ Voor 5% gewijzigd door mysterieworld op 25-07-2015 17:21 ]
I hate to be the one bringing bad news, maar hiervoor moet je dus deels wel degelijk bij je tv zijn. Mijn Sony tv heeft een tweetal functies, enerzijds een "pc" functie waarbij hij de pixels 1:1 matcht op het scherm, wat perfect werkt met een videokaart die overscan gebruikt. Als ik een laptop zonder die functie aansluit kan ik een optie selecteren die dit automatisch probeert te corrigeren, wat meestal werkt. In het enkele geval dat het niet werkt ben ik overgeleverd aan het handmatig 'verkleinen' van het aangevoerde beeld. Overigens houdt hij deze instellingen vast per HDMI-aansluiting, zodat niet ineens alle inputs een zwarte rand er omheen krijgen.Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:12:
Waarom de fuck zitten er anno 2015 nog steeds geen overscan instellingen in Windows? Bij Nvidia weet ik het wel binnen de drivers te vinden, maar als je dus het genot hebt met Intel drivers te werken, dan zit het dus gewoon echt helemaal nergens. Nou probeer maar eens een tv aan te sluiten dan, dan zie je gewoon je taakbalk en je titelbalk niet meer.
En als je gaat kijken, is er ook nergens een fatsoenlijk tooltje oid wat het dan anders kan forceren. Alsof je fucking de eerste bent.
En voordat iemand begint met "ja maar dan moet je gewoon bij de TV zijn", nee die heeft die settings niet want dat gaat allemaal automagisch. Want dat is handig ofzo
Het is dat het niet mijn TV is, anders had ik hem het raam uit gegooid.
[ Voor 9% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-07-2015 17:25 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq