Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Today, Microsoft is pushing out another update for Windows 10, which includes a security update (KB3074679) and new Intel HD Graphics drivers.

Ik heb hier ook KB3074686 ontvangen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Is het in 10 nog steeds zo dat desktop apps stoppen met het afspelen van audio zodra het scherm uit gaat op tablets etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, met de update van vandaag is de flickering van bv startscherm met de nieuwe Nvidia driver wel opgelost. Apart

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
renderb schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:56:
Is het in 10 nog steeds zo dat desktop apps stoppen met het afspelen van audio zodra het scherm uit gaat op tablets etc?
Dat komt omdat het programma 'connected standby' moet ondersteunen, dat ligt niet aan Microsoft, maar aan de developers van de applicaties zelf. Groove Music ondersteund het bijvoorbeeld wel.
Swerfer schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Fout voorbeeld, Groove Music is geen desktop app. Maar het ligt inderdaad aan de developer...
Fout voorbeeld inderdaad. Volgensmij zijn er geen (of weinig?) win32/desktop apps die connected standby ondersteunen. Dacht dat het een modern only iets was.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 24-07-2015 13:48 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Dus build 10240 is wel rtm, maar er komen een heleboel patches overheen, heb ik het zo goed ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:16:
Dus build 10240 is wel rtm, maar er komen een heleboel patches overheen, heb ik het zo goed ?
Klopt. RTM bestaat eigenlijk niet meer sinds Windows 10, omdat ze de 'Windows as a service' route gegaan zijn, het is dus nooit 'af'. Het is gewoon 'RTM' genoemd zodat OEMs een 'stabiele' versie kunnen installeren op hun systemen. Bij de uitrol op 29 juli heb je dan ook gewoon build 10240 met tot nu toe een stuk of 5 updates.

edit: precies wat @tiguan zegt, het is een snapshot-achtig idee

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 24-07-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Het is eigenlijk meer een soort snapshot. Je moet toch ergens beginnen met een versie die bijgeleverd op nieuwe computers zal worden geïnstalleerd. Kennelijk is dat dus build 10240 geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 24-07-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
blmp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Dat komt omdat het programma 'connected standby' moet ondersteunen, dat ligt niet aan Microsoft, maar aan de developers van de applicaties zelf. Groove Music ondersteund het bijvoorbeeld wel.
Fout voorbeeld, Groove Music is geen desktop app. Maar het ligt inderdaad aan de developer...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Dragunov schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Uitschakelen van driver update die binnenkomen via Windows Update

Rechtermuisknop op Deze PC - Geavanceerde Systeeminstellingen - tabblad Hardware - Instellingen voor Apparaatinstallatie - Daar kiezen voor nooit stuurprogramma's via Windows Update installeren
Dat werkt niet bij mij dan wil die nog de laatste nvdia drivers downen en deze drivers staan niet eens op de nvidia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jaaoie17 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:15:
[...]

Dat werkt niet bij mij dan wil die nog de laatste nvdia drivers downen en deze drivers staan niet eens op de nvidia site.
Updates, ook third party drivers worden gepusht punt

Terug naar 7 of 8/8.1 als je dit niet wilt!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:27:
https://www.alternate.nl/...Desktop/Volledige-versies

Hier heb ik net de Volledige versie van Windows 10 gepreordered.

Kan niet wachten.
Geld zat? Waarom neem je niet een gratis upgrade? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

shoombak schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Misschien heeft ie geen legale Windows versie die voor upgrade in aanmerking komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

masauri

aka qwybyte

mvds schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:
[...]

Misschien heeft ie geen legale Windows versie die voor upgrade in aanmerking komt :)
Heb ik bv ook, maar dan ben ik eerder geneigd om een W8.1 te kopen en die te laten upgraden.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

jaaoie17 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:15:
Lees een paar paginas terug en je weet hoe je dit kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
_Arthur schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Ja met die tool schijnt et te werken. Wel achterlijk dat je weer apart tooltje weer nodig hebt. En blijf je die tool ook nodig te hebben met die versie die 29 juli uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:50:
Today, Microsoft is pushing out another update for Windows 10, which includes a security update (KB3074679) and new Intel HD Graphics drivers.

Ik heb hier ook KB3074686 ontvangen.
Eindelijk nieuwe Intel HD Graphics drivers. Wat kreeg ik vaak een foutmelding tijdens het afspelen van video... Ik zag het scherm net al een paar keer op zwart springen. Waarschijnlijk de nieuwe drivers aan het installeren. ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

_Arthur schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Werkt tot en met build 10166, daarna getest en wel, logischerwijs niet meer. https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930 draai 'm en je zal zien dat ie niks kan uninstallen :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

jaaoie17 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:51:
En blijf je die tool ook nodig te hebben met die versie die 29 juli uitkomt?
Als je Insider blijft; ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

masauri schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Heb ik bv ook, maar dan ben ik eerder geneigd om een W8.1 te kopen en die te laten upgraden.
Maar dan heb je wel een echte MS USB stick, dat moet het toch al waard zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:25:
Ik wou mezelf even flink verwennen met Windows 10 'volledige versie' voor 129 Euro.

De laatste Windows die ik gekocht heb was Windows 8 oem in 2012.

Nu kan ik met Windows 10 op mijn vaste laptop een clean install doen.

Plus omdat het een volledige versie is kan ik em later ook nog op andere
apparaten installeren mocht ik dat willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Ik wou mezelf even flink verwennen met Windows 10 'volledige versie' voor 129 Euro.

De laatste Windows die ik gekocht heb was Windows 8 oem in 2012.

Nu kan ik met Windows 10 op mijn vaste laptop een clean install doen.

Plus omdat het een volledige versie is kan ik em later ook nog op andere
apparaten installeren mocht ik dat willen doen.
Je kunt met de gratis upgrade ook een clean install doen. :X

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FREAKJAM schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Je kunt met de gratis upgrade ook een clean install doen. :X
Let op de laatste zin, hij wilde waarschijnlijk toch al een 2de licentie, kan je nu net zo goed er eentje kopen.

En clean install kan pas na de upgrade, hij kan nu direct een clean doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had zijn laatste zin gelezen, maar om 129 euro te betalen voor het feit dat je direct een clean install wilt doen is mij te overdreven. En wanneer hij praat over andere apparaten vraag ik me af wat voor apparaten hij bedoelt. Grote kans dat daar ook gewoon al een licentie bij zit, en als het een nieuw device betreft uit de winkel zit er meestal wel een Windows licentie bij.

Dan had ik alsnog een Windows 7 licentie gekocht oid die veel cheaper is en dan weer gekozen voor een gratis upgrade. En een clean install doen na de upgrade kost je ook niet zo heel veel extra. (In mijn geval duurt een installatie op een SSD 20 minuten, dus dan moet ik 20 minuten extra wachten).

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 24-07-2015 16:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Met "volledige versie" doelt hij wss op Retail ipv OEM.
Zodat je hem kan overzetten naar een ander moederbord, ook al lukt dat eigenlijk ook met OEM licenties :P

Niet iets wat ik zelf ooit zou doen alleszins.

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zonde van het geld, maar ja wanneer is het dat niet.

Het is inderdaad de Retail versie die ik dan heb op DVD.

Ook handig voor mijn andere apparaten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:10:

Eh....niet handiger dan een OEM versie, aangezien je je Windows licentie (zowel retail als oem) maar op één device tegelijk mag draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Zijn jullie al allemaal overgestapt op Microsoft Edge? ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:37:
Jups....al moet ik zeggen dat ik een LastPass extension wel zou verwelkomen ;) Dus af en toe grijp ik nog even terug naar IE of Chrome, maar Edge is mijn primaire browser....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Nee, ik geef het maar een echte kans wanneer extensie-support er is. :)
Maar het is al zeker niet meer "Argh, Internet Explorer gebruiken om Chrome te downloaden -- The horror"

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Nope, geen Lastpass is een dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik zit op Firefox 41.0a2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutF schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Nope, geen Lastpass is een dealbreaker voor mij.
Inderdaad om dezelfde reden geen Edge voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Eh....niet handiger dan een OEM versie, aangezien je je Windows licentie (zowel retail als oem) maar op één device tegelijk mag draaien....
Order cancellen dus :9 Ik heb zelf een Windows 8.1 licentie en die ga ik gebruiken voor mijn upgrade. Op mijn andere PC blijf ik lekker gratis previews draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 24-07-2015 16:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Net vandaag, op mijn telefoon ;) Op mijn laptop wel een paar keer geprobeerd, maar ik blijf bij FireFox.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ik moet nog even opzoek hoe ik mijn Chrome bladwijzers bij de favorieten van Edge kan importeren. Edge voelt lekker snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:33:
Dit is de eerste Retail Windows die ik besteld heb in mijn leven voor die paar Euro meer.

Ik ben dan ook nog echt een 'old school' nerd.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

zijn er meer mensen die problemen hebben met een wifi verbinding naar cisco upc router? tot nu toe niet op wifi gezeten.. heb thuis alles op kabel.. echter zit ik nu bij mijn ouders en daar valt mijn wifi verbinding steeds weg.. paar keer drukken op ''opnieuw laden'' in chrome en de verbinding herstel zich weer.. vreemd met W8.1 nooit problemen gehad hiermee

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Windows 8.1 with Bing will be upgraded to Windows 10 Home.

Heeft iemand het al op zijn Dell Inspiron 3531 geprobeerd? (in december 2014/januari 2015 populaire deal op Tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:53:

Heeft iemand het al op zijn Dell Inspiron 3531 geprobeerd? (in december 2014/januari 2015 populaire deal op Tweakers)
Japs, hier ging het gewoon goed! Alleen de touchpad driver had wat problemen. Even opnieuw instaleren en ik was klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk nog meer zaken waar mensen zich aan storen? Ben nu bezig met de review van Windows 10 en heb natuurlijk zelf ook het e.e.a opgemerkt, maar ben wel benieuwd waar jullie allemaal tegenaan gelopen zijn.
Wat er voor mij zeker in moet is dat ze OneDrive "verkloot" hebben door af te stappen van de placeholders voor online-only bestanden en mappen. In windows 8 kan je "alleen online beschikbaar maken" doen en dat was de enige reden voor mij om over te stappen op OneDrive..
Zo kon je mooi al je bestanden zien, maar daarom niet op je PC staan en met een simpele klik het naar je PC brengen of enkel in de cloud zetten.

Vooraleer ik echt over kan gaan naar W10/Onedrive zal ik eerst heel m'n OneDrive moeten aanpassen..

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
mvds schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:
[...]

Dan denk ik dat je vroeg of laat toch wel ergens een illegale versie hebt van Win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ja. Wel Hostman-tooltje geinstalleerd tegen de ads.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ja, maar is echt onvolledig, als je iets wilt downloaden dan start ie gewoon maar ipv te vragen of je het wilt opslaan en waar je het wilt opslaan of dat je toch liever het bestand gewoon opent...

Dus al is ie snel en beter dan andere browsers, toch ben ik totaal niet tevreden erover, er zijn nog teveel missende features (ze beloven dat ze nadien komen)

Als je een OS wilt releasen dan moet je ervoor zorgen dat ALLES feature compleet is en niet enkel het OS, want zo zullen er terug mensen overschakelen op Firefox, Opera, ... gewoon omdat ze MEER kunnen doen met die browsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18:01
blmp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Klopt. RTM bestaat eigenlijk niet meer sinds Windows 10, omdat ze de 'Windows as a service' route gegaan zijn, het is dus nooit 'af'. Het is gewoon 'RTM' genoemd zodat OEMs een 'stabiele' versie kunnen installeren op hun systemen. Bij de uitrol op 29 juli heb je dan ook gewoon build 10240 met tot nu toe een stuk of 5 updates.

edit: precies wat @tiguan zegt, het is een snapshot-achtig idee
Met andere woorden, de ISO van 10240 die ik nu op internet terug kan vinden is dus al de definitieve ISO die ook verscheep zal worden? Zo ja, dan moet ik die maar downloaden zodat ik de 29e direct aan de slag kan gaan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Jassy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Met andere woorden, de ISO van 10240 die ik nu op internet terug kan vinden is dus al de definitieve ISO die ook verscheep zal worden? Zo ja, dan moet ik die maar downloaden zodat ik de 29e direct aan de slag kan gaan.
Zover ik hier en daar heb gelezen (Winbeta, reddit) is 10240 de RTM versie ja. Weet niet of OEMs toevallig versies krijgen waar deze laatste extra updates die je achteraf download al inzitten, maar buiten dat gelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
blmp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:05:
[...]

Zover ik hier en daar heb gelezen (Winbeta, reddit) is 10240 de RTM versie ja. Weet niet of OEMs toevallig versies krijgen waar deze laatste extra updates die je achteraf download al inzitten, maar buiten dat gelijk ja.
Dank je wel voor je antwoord.

Ik zit nog even te speuren maar ik kan geen ISO vinden voor zowel Pro als Core. Ik heb zelf een W8.1 Core licentie maar twee andere PC's in huis hebben een W8.1 Pro licentie. Ik heb nu voor Windows 8.1 één USB stick voor zowel Pro als Core, schijnbaar was dit bij MS altijd 1 ISO. Gaan die ISO's nog komen of wordt dit vanaf Windows 10 gescheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wat houdt Core in eigenlijk? Bij Windows server snap ik 't wel, dan heb je geen GUI, maar hoe zit dat bij Windows 8 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Core is geloof ik 'gewoon' Windows 8.1 Home, dus de standaard (=Core) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh op die manier. De vanilla, de home, de core/ plain ... editie :) Ik snap 'm.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 24-07-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeennn er is weer een update.
(Security Update for Windows 10 for x64-based Systems (KB3074680))

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
SmokingCrop schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:45:
[...]

Wat er voor mij zeker in moet is dat ze OneDrive "verkloot" hebben door af te stappen van de placeholders voor online-only bestanden en mappen. In windows 8 kan je "alleen online beschikbaar maken" doen en dat was de enige reden voor mij om over te stappen op OneDrive..
Zo kon je mooi al je bestanden zien, maar daarom niet op je PC staan en met een simpele klik het naar je PC brengen of enkel in de cloud zetten.

Vooraleer ik echt over kan gaan naar W10/Onedrive zal ik eerst heel m'n OneDrive moeten aanpassen..
Dit is inderdaad het de grootste misser wat mij betreft ja. Ik heb mijn desktop PC al twee maanden niet meer aan gehad, maar die gaat dit weekend terug naar 8.1. Net als mijn Surface Pro 3. Voor gebruikers die volledig zijn ingestapt bij het Microsoft ecosysteem is dit een slechte evolutie (IMO).

Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen :P. Ik ga de kat uit de boom kijken wat betreft OneDrive, of het ergens na release nog terugkomt op de 8.1 manier of vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik OneDrive niet, wel Google Drive :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:56:
Ik gebruik OneDrive niet, wel Google Drive :P
Nja, doordat ik Office 365 nog een paar jaar heb (university edition, maar 80 euro voor 4 jaar voor 2 pc's..), komt daar gratis oneindig veel opslag bij (op dit moment nog niet letterlijk oneindig, maar 10TB is oneindig voor mij..). Door die feature + gratis opslag dan overgestapt op Onedrive..

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 24-07-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:46
Propane schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:51:
[...]

Dit is inderdaad het de grootste misser wat mij betreft ja. Ik heb mijn desktop PC al twee maanden niet meer aan gehad, maar die gaat dit weekend terug naar 8.1. Net als mijn Surface Pro 3. Voor gebruikers die volledig zijn ingestapt bij het Microsoft ecosysteem is dit een slechte evolutie (IMO).

Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen :P. Ik ga de kat uit de boom kijken wat betreft OneDrive, of het ergens na release nog terugkomt op de 8.1 manier of vergelijkbaar.
Dat is een reden dat ik OneDrive opgezegd heb (Had een betaald abbo voor 3,99 200 GB) en Office 365 small bussiness (met eigen domeinnaam) heb genomen , hier zit OneDrive 1 TB bij in en hoef je niet speciaal te syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:48:
zijn er meer mensen die problemen hebben met een wifi verbinding naar cisco upc router? tot nu toe niet op wifi gezeten.. heb thuis alles op kabel.. echter zit ik nu bij mijn ouders en daar valt mijn wifi verbinding steeds weg.. paar keer drukken op ''opnieuw laden'' in chrome en de verbinding herstel zich weer.. vreemd met W8.1 nooit problemen gehad hiermee
Heb ik in eerdere builds gehad bij ons op de zaak....met Cisco AP's....en bij een klant, die bleek ook Cisco AP's te hebben. Volgens mij had dat te maken met een bepaalde Intel chipset..? Heb er al een paar builds geen last meer van overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
@hxk-clan: Bedankt, dat maakt het duidelijk. Dan hou ik het voor mijn gebruik voorlopig nog maar even bij een android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

TheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:16:
[...]
Heb ik in eerdere builds gehad bij ons op de zaak....met Cisco AP's....en bij een klant, die bleek ook Cisco AP's te hebben. Volgens mij had dat te maken met een bepaalde Intel chipset..? Heb er al een paar builds geen last meer van overigens...
heb deze wifi kaart van intel: http://www.intel.nl/conte...ss-ac-3160-bluetooth.html

driver probleem dus? kon namelijk nog geen W10 driver er van vinden. De automatische update tool ''failed'' ook steeds als ik wil updaten. Hopelijk snel opgelost. Mischien goed excuus om een dikke wifi kaart te kopen voor mijn laptop van een anders merk.. is kijken :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen
Of hebben daar geen moeite mee.
Zoals mij. Maakt het bovendien in explorer 100% duidelijk wat online en wat offline+online staat.
Wat ik offline nodig heb, staat local gesynced.
Ik gebruik Onedrive privé en zakelijk en dat gaat erg goed moet ik zeggen. En met betere voorwaarden als de concurrentie dus feitelijk is voor mij Onedrive gebruiken een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:10:

Is een USB stick dan niet handiger? Of is die in Nederland nog niet te reserveren?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Of hebben daar geen moeite mee.
Zoals mij. Maakt het bovendien in explorer 100% duidelijk wat online en wat offline+online staat.
Wat ik offline nodig heb, staat local gesynced.
Ik gebruik Onedrive privé en zakelijk en dat gaat erg goed moet ik zeggen. En met betere voorwaarden als de concurrentie dus feitelijk is voor mij Onedrive gebruiken een no brainer.
Dat is het net, die feature is er niet meer in Windows 10.
Je kan niet iets "enkel online" zetten. Je kan enkel kiezen welke mappen er lokaal moeten staan en welke niet. Je kan enkel de mappen zien die lokaal staan. Voor de rest moet je via browser naar Onedrive gaan.

Onedrive heeft weer eens kuren bij mij atm..
Via browser valt hij om de haverklap uit ("er is iets fout gegaan").
Via verkenner is hij ook goed bezig..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/41vAXlo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb zelf ook de 1TB van Office 365 + nog legacy 25GB + 200GB coupon + nog een paar GB voor weet ik veel wat. En ik gebruik ook flink wat van die ruimte, dat past niet allemaal op m'n SP3 :P. Wat ik bijvoorbeeld veel doe in 8.1 is RAW bestanden van mijn camera importeren naar een OneDrive folder, ze bewerken in Lightroom en als ik klaar ben even rechtsklikken en "Make available online-only" selecteren. Ideaal. Dat kan dus niet in W10.

Of de 80GB aan video's die ik erop heb staan... Die heb ik niet dagelijks nodig, maar het is extreem handig om ze in explorer te kunnen benaderen en dan binnentrekken ipv via de website of weer een aparte app...

Maar goed, iedereen heeft dus zijn eigen gebruikswijze, en zoals ik zei kijk ik de kat uit de boom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
Haas schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:53:

Nog niet als update, maar draai al een tijd dual boot. Aangezien de key in de BIOS zit lijkt het me geen probleem te upgraden zodra de activatieservers online zijn. Ik ben wel benieuwd hoe de Win10 upgrade omgaat met een dergelijk device (waar de BING/HOME key in de UEFI bios zit) maar die al is geupgrade naar 8.1 PRO. Hoe vertel je de upgrade welke editie je wilt upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
YouTube: How to stream Xbox One games to Windows 10

Xbox streamen naar Windows 10. Super handig als het goed en vloeiend werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
mtr33 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 07:33:
[...]

Nog niet als update, maar draai al een tijd dual boot. Aangezien de key in de BIOS zit lijkt het me geen probleem te upgraden zodra de activatieservers online zijn. Ik ben wel benieuwd hoe de Win10 upgrade omgaat met een dergelijk device (waar de BING/HOME key in de UEFI bios zit) maar die al is geupgrade naar 8.1 PRO. Hoe vertel je de upgrade welke editie je wilt upgraden?
Ik zal je even mijn ervaring delen. Gisteren heb ik van mijn desktop met geactiveerde Windows 10 installatie een image gemaakt en op de Dell Inspiron 3531 losgelaten. Windows start netjes op en en installeert wat updates. Na een herstart zie ik een Dell tooltje in het startmenu met wat reclame voor Windows 10. Bij instellingen zie ik dat ik Windows moet activeren met een nieuwe key.

Vervolgens zag ik dat er al een ongeldige key was ingevuld. (misschien wel uit de UEFI bios) De image kwam van een Windows 10 Pro insider PC die tegelijkertijd stond te draaien dus dat is al vragen om problemen.

Ik ga nu Windows 8.1 with Bing opnieuw installeren en kijken of ik een reservering voor Windows 10 Home kan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Maar blijkbaar zijn er niet zoveel van die mensen, want ik hoor het maar vrij weinig terug komen :P. Ik ga de kat uit de boom kijken wat betreft OneDrive
Had niet al te lang geleden op het grote interwebs wel gelezen dat hier over juist al veel geklaagd is; dat die feature dus niet meer in OneDrive zit. Of er wat mee gedaan gaat worden is weer een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Afbeeldingslocatie: http://www.re4.nl/public/got/win10reserveren.jpg

Dit scherm kreeg ik direct na de eerste keer inloggen bij de installatie van Windows 8.1 with Bing. Dat komt wel goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Had niet al te lang geleden op het grote interwebs wel gelezen dat hier over juist al veel geklaagd is; dat die feature dus niet meer in OneDrive zit. Of er wat mee gedaan gaat worden is weer een tweede.
Je kan altijd nog selectief syncen. Oftewel: als je bepaalde mappen binnen je OneDrive hebt die grote (of zeer veel) bestanden bevatten die je zelden nodig hebt, dan kan de sync beperken tot alleen die mappen die je daadwerkelijk vaak gebruikt.

Zo doe ik dat ook op mijn Mac waar die feature nog nooit in heeft gezeten: mappen met software, video of iets dergelijks sync ik gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Je kan altijd nog selectief syncen. Oftewel: als je bepaalde mappen binnen je OneDrive hebt die grote (of zeer veel) bestanden bevatten die je zelden nodig hebt, dan kan de sync beperken tot alleen die mappen die je daadwerkelijk vaak gebruikt.
Maar dan moet je dus a priori aangeven (en dus ook weten) wat je altijd offline beschikbaar wilt hebben. Al het andere is simpelweg niet bereikbaar, behalve via de webinterface of je moet tijdelijk de sync-instellingen aanpassen. Dit betekent dus dat je twee aparte locaties hebt voor je OneDrive files (een map op schijf en een browser tab) of dat je telkens door een dialoogvenster heen moet gaan om syncinstellingen aan te passen. Kortom, voor de files die je niet vaak nodig hebt ben je meer tijd kwijt in Windows 10 vergeleken met 8.1.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
joecks schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:14:
[...]

Dat is een reden dat ik OneDrive opgezegd heb (Had een betaald abbo voor 3,99 200 GB) en Office 365 small bussiness (met eigen domeinnaam) heb genomen , hier zit OneDrive 1 TB bij in en hoef je niet speciaal te syncen
Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag? Ik zie online alleen een verlenging staan:

http://www.microsoftstore...66226700#kleine-bedrijven

Ik wil met Windows 10 alles naar de cloud brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:46
Squ1zZy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag? Ik zie online alleen een verlenging staan:

http://www.microsoftstore...66226700#kleine-bedrijven

Ik wil met Windows 10 alles naar de cloud brengen.
Ik gebruik deze Link

Gebruik deze dus gewoon prive voor mij zelf, de rest van de familie die ook het zelfde domein voor de mail gebruikt zit nog op Google Apps... Ik heb ongeveer een uur met een mener van Microsoft support aan de telefoon gezeten en hij heeft dmv een remote desktop (kijk) sessie mij geweldig geholpen om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Weet niet of het al eerder genoemd is, maar CCleaner vanaf versie 5.08.5308 (op moment van schrijven de nieuwste versie) ondersteund nu Edge.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:10:
[...]

Maar dan moet je dus a priori aangeven (en dus ook weten) wat je altijd offline beschikbaar wilt hebben. Al het andere is simpelweg niet bereikbaar, behalve via de webinterface of je moet tijdelijk de sync-instellingen aanpassen. Dit betekent dus dat je twee aparte locaties hebt voor je OneDrive files (een map op schijf en een browser tab) of dat je telkens door een dialoogvenster heen moet gaan om syncinstellingen aan te passen. Kortom, voor de files die je niet vaak nodig hebt ben je meer tijd kwijt in Windows 10 vergeleken met 8.1.
Klopt, het is zeker niet ideaal en uiteraard minder fijn dan voorgaande functie. Echter denk ik dat de meeste mensen hun bestanden wel in een voor zichzelf logische structuur hebben ingedeeld. Zo heb ik bijvoorbeeld een aparte map in de root van OneDrive voor Software, Pictures en Video. Deze drie mappen zijn stuk voor stuk veel groter dan al mijn andere data bij elkaar. Deze drie laat ik dan ook niet syncen en inderdaad: als ik bij een nieuwe Windows 10 installatie de software nodig heb, laat ik die wel tijdelijk syncen. Als ik eenmalig wat nodig heb, ga ik via de browser er naartoe. Pictures wordt voor automatische backup vanaf mijn mobiel gebruikt en heb ik dus ook niet actief op mijn pc/mac nodig.

Ter info: ik gebruik OneDrive o.a. om belangrijke documenten op te slaan en mijn volledige huishouding staat erin (via Scannable op iOS). Uiteraard met two-factor authentication voor extra veiligheid en elk apparaat waarop ik OneDrive heb syncen (of een app zoals iOS) bevat een sterk wachtwoord om überhaupt op in te loggen. Er staan dus vele duizenden bestanden in, misschien wel 10k+, maar dit kost bijna niks aan data om te syncen, het is met name multimedia.

Het enige compromis wat ik heb moeten maken is de lading video's die ik in eerste instantie in mijn "werk" map had zitten (voor zelfstudie) verplaatsen naar de Video map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Hebben jullie ook vaker wanneer je op notificaties klikt dat je niet bij de goede mail terecht komt ofzo? Komt misschien omdat ik 2 mail accounts gebruik? Echt, ik snap niet hoe ze dit half werkend systeem voor jan en alleman al kunnen uitbrengen.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
enomiss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:36:
Hebben jullie ook vaker wanneer je op notificaties klikt dat je niet bij de goede mail terecht komt ofzo? Komt misschien omdat ik 2 mail accounts gebruik? Echt, ik snap niet hoe ze dit half werkend systeem voor jan en alleman al kunnen uitbrengen.
Dit heb je inderdaad met meerdere accounts. Ik heb dit ook als probleem aangegeven in de feedback app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Swerfer schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:45:
[...]

Dit heb je inderdaad met meerdere accounts. Ik heb dit ook als probleem aangegeven in de feedback app...
Even voor de duidelijkheid: hebben we het hier over de Mail app in Windows 10 of Outlook 2013/2016 Preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Even voor de duidelijkheid: hebben we het hier over de Mail app in Windows 10 of Outlook 2013/2016 Preview?
Mail app.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Misschien is dit al wel een aantal keer gevraagd, maar ik kon het zo snel niet vinden. Is het de moeite waard om naar Windows 10 te upgraden? Of is het verstandiger om nog even de kat uit de boom te kijken?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:11:
Misschien is dit al wel een aantal keer gevraagd, maar ik kon het zo snel niet vinden. Is het de moeite waard om naar Windows 10 te upgraden? Of is het verstandiger om nog even de kat uit de boom te kijken?
Je kon het niet zo snel vinden? Je bedoelt dat je niet gezocht hebt? Want heel dit topic gaat erover of het de moeite waard is of niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Kaastosti schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:29:
Mijn negatieve puntjes worden niet heel terecht bevonden lees ik. En ja absoluut, er zit een autistisch trekje aan dat ik liever geen grote (naar mijn mening niets toevoegende) veranderingen zou zien.

"Als je het niet wilt gebruiken, dan toch niet? Je hebt er geen last van"... ja en nee. Als m'n halve explorer boomstructuur in wordt genomen door zooi die ik nooit zal gebruiken, heb ik daar wel degelijk last van. Terwijl het in het register zo'n kleine moeite is om ze er uit te kieperen. Dan had het net zo goed een netjes verwerkte optie kunnen zijn.

Als Cortana inderdaad alles wat met zoeken te maken heeft voor z'n rekening neemt, dan snap ik dat je deze niet uit kunt zetten.

Het argument dat ik dan natuurlijk ook op W7 kan blijven draaien gaat nu misschien nog op, maar zal een keer ophouden. De stap van XP naar W7 was ook een flinke... en support is ook eindig.

Ben gek op nieuwe dingen, ook W10 zal onder de motorkap vast veel verbeteringen brengen ten opzichte van voorgangers. Veel is een kwestie van even wennen. Toch is voor mij altijd de eerste stap om te kijken hoe ik het beste er uit kan halen voor de manier waarop ik het systeem wil gebruiken... daar vallen de mogelijkheden me een beetje tegen.
Sommige dingen begrijp ik wel hoor; ondrive moet hier ook gewoon opzouten 8)

gpedit.msc > computer config.>administ. templates.>windows components>onedrive

Daar kun je hem zo goed als uit zetten en dan verdwijnt hij ook uit de explorer. gpedit zit wel alleen in de pro versie..

Ik ben grote fan van de snelheid en looks van W10, alleen de settings en startmenu vind ik nog steeds een grote faal. Het nieuwe startmenu is een ambigue rommeltje en waar kan ik dingen instellen? En dan kun je er ook nog op rechtermuisklikken voor meer opties met een andere look. De settings vind ik ook maar raar. De oude control panel EN de nieuwe settings die allebij niet volledig zijn. Ook een ambigue usabilityramp imho. Het went.. :>

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Nop, totaal niet de moeite waard. De 280 pagina's van dit topic gaan dan ook alleen maar over hoe klote Windows 10 is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het is dat we het gratis krijgen, maar anders.... :) Het is een mooi OS maar zoals je in de laatste x pagina's kan lezen is het nog niet helemaal klaar. Hou anders aankomende week de frontpage in de gaten, rondom de lancering komt er een uitgebreid artikel ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn laptop een reinstall van Windows 8.1 gegeven waar ik eerst Windows 10 erop had staan.

Nu het bekende probleem met het Windows 10 icoon wat niet tevoorschijn komt.

Eerder op deze laptop had ik met Windows 8.1 wel een icoon.

Wat nu? Gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:05:
Net mijn laptop een reinstall van Windows 8.1 gegeven waar ik eerst Windows 10 erop had staan.

Wat nu? Gewoon wachten?
Als Windows 10 uitkomt, zal er ook een .iso uitkomen. Die uitvoeren en de setup laten runnen. Dat windows icoontje is er zodat je dat niet hoeft te doen, want dan komt het via windows update binnen.
http://answers.microsoft....a9-42bb-b331-0edc4649bf43

Ik zal het gewoon met de iso doen, moet het dan maar 1x downloaden & geen lastigheden met Windows Update..

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 25-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
maratropa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Sommige dingen begrijp ik wel hoor; ondrive moet hier ook gewoon opzouten 8)

gpedit.msc > computer config.>administ. templates.>windows components>onedrive

Daar kun je hem zo goed als uit zetten en dan verdwijnt hij ook uit de explorer. gpedit zit wel alleen in de pro versie..
Thanks! Had er niet aan gedacht om eens in group policy te kijken.
Lijkt direct goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Ik heb zojuist wat ruimte vrijgemaakt op een HDD om straks Windows 10 RTM op te kunnen installeren. Raad iedereen aan om dat te doen voordat je overstapt, voordat je door (driver)problemen met een half werkende PC zit.

Tijdens Windows 8/8.1 kwam ik er namelijk achter dat mijn dure Auzentech geluidskaart geen goede drivers had en ik daardoor allerlei features miste. Daarnaast was de muis laggy en choppy, bleek ook aan die kaart te liggen. Voor mij dus eerst een echte dry run :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Arfman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:18:
Tijdens Windows 8/8.1 kwam ik er namelijk achter dat mijn dure Auzentech geluidskaart geen goede drivers had en ik daardoor allerlei features miste. Daarnaast was de muis laggy en choppy, bleek ook aan die kaart te liggen. Voor mij dus eerst een echte dry run :)
Tja, kan je het Microsoft kwalijk nemen dat ze mogelijk geen goede ondersteuning hebben voor kaarten van bedrijven die sinds eind 2013 kennelijk niet meer bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Tja, kan je het Microsoft kwalijk nemen dat ze mogelijk geen goede ondersteuning hebben voor kaarten van bedrijven die sinds eind 2013 kennelijk niet meer bestaan?
Je kunt denk ik het Microsoft uberhaupt niet kwalijk nemen als partijen geen Windows 10 drivers ontwikkelen. Nu zal het bij 99,9% van de gemiddelde consumenten pc tegenwoordig wel los lopen, maar de meer exotische merken/devices kunnen inderdaad niet meer ondersteund worden. Gelukkig heeft Microsoft daar gewoon een website voor : Microsoft Compatibility Center. Helaas staat Windows 10 er nog niet op, maar volgens mij is iets wat compatible is met Windows 8.1, ook compatible met Windows 10.....

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 25-07-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb wat zitten kloten met reg keys en admin control in gpedit.msc aanzetten van de windows update maar ik kreeg geen oude windows update control panel in de oude control panel interface, dus het lijkt alsof dat er nu helemaal is uitgesloopt? (10 pro build 10240) kreeg de Pro versie nou wel of niet controle over de updates?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:48:
Ik heb wat zitten kloten met reg keys en admin control in gpedit.msc aanzetten van de windows update maar ik kreeg geen oude windows update control panel in de oude control panel interface, dus het lijkt alsof dat er nu helemaal is uitgesloopt? (10 pro build 10240) kreeg de Pro versie nou wel of niet controle over de updates?
Geen controle, alleen de Enterprise versie heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh....waarom zou je de oude Windows Updates in het oude control panel willen hebben..? Dat is er inderdaad volgens mij helemaal uitgehaald.....verwacht dat binnen nu en een jaar ook de rest van het oude control panel verdwenen is.....
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Geen controle, alleen de Enterprise versie heeft dat.
Eh....de Pro versie heeft wel controle (WSUS etc), maar kan ze volgens mij maar zeer beperkt uitstellen. De Enterprise versie kan alles blokkeren qua updates en nieuwe features.

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 25-07-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:05:

Wat nu? Gewoon wachten?
IE geïnstalleerd?
Had het zelfde probleem.. na install van IE weer een icoon..

Wel nog een vraagje... Blijkbaar krijg ik de pro wanneer 10 wordt uitgerold, maar is er nog een verschil tussen 32 of 64 bits
Heb nu 32bits, maar sou ivm geheugen naar 64 willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:00:
[...]
Wel nog een vraagje... Blijkbaar krijg ik de pro wanneer 10 wordt uitgerold, maar is er nog een verschil tussen 32 of 64 bits
Daarvoor moet je denk ik een clean install doen achter de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zolang je Insider bent, krijg je ze door je strot heen geduwt. Je kan updates (ook als Insider) echter wel hiden met deze tool; zie hier _Arthur in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE geïnstalleerd?
Bedoel je internet explorer?

Die zijn gewoon standaard al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
[...]

IE geïnstalleerd?

Klopt, van 32 naar 64 bit moet je opnieuw installeren. Punt is alleen wel, je krijgt de versie gedownload die je al hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 25-07-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheVMaster schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:10:
maar volgens mij is iets wat compatible is met Windows 8.1, ook compatible met Windows 10.....
Ik had het eerder over een usb display in dit topic, bij AIDA64 (die kan die dingen aansturen) hebben ze die wat ik in gedachten had eens getest met W10. De voor Vista gemaakte driver bleek gewoon te werken in W10. 't drivermodel was blijkbaar niet zodanig verandert dat dat voor problemen zorgde.
(Als het goed is kan ik dat straks zelf ook testen.)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 25-07-2015 15:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:52:
[...]

Eh....de Pro versie heeft wel controle (WSUS etc), maar kan ze volgens mij maar zeer beperkt uitstellen. De Enterprise versie kan alles blokkeren qua updates en nieuwe features.
Dat zijn twee verschillende dingen. WSUS wordt vanuit je bedrijfsomgeving beheerd en aangezien je Pro en Enterprise allebei kan laten domain joinen, kan WSUS ze beide bedienen. Dat valt onder Windows Update for Business (en geldt zelfs voor de Education versie van Windows 10).

Het uitstellen van nieuwe features, want let wel: daar gaat het alleen om (meer uitleg zodadelijk) geldt alleen voor de Enterprise versie. Dit valt onder de noemer Long Term Servicing Branch. Zoals gezegd, valt Windows 10 steeds meer als een service te zien en steeds minder als een product. Microsoft heeft zelf al aangegeven dat Windows 10 de laatste Windows versie is. Dat betekent niet dat er nooit meer een versie 10.x of 11 zal komen, maar niet in de traditionele zin van het woord waarbij elk nieuw versienummer een major release betekent met compleet nieuwe features, interface, etc. Vanaf nu zal het in dat opzicht enigszins gaan lijken op wat Apple al een aantal met OS X doet: jaarlijkse updates die niet per definitie nieuwe features met zich meebrengen.

Anderzijds is het zelfs voor de Enterprise versie slechts beperkt mogelijk om belangrijke security patches en bug fixes uit te stellen. En dan alleen maar met als doel om bedrijfskritische applicaties en toepassingen te kunnen testen en erop aan te passen, mocht een dergelijke update er toch effect op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom de fuck zitten er anno 2015 nog steeds geen overscan instellingen in Windows? Bij Nvidia weet ik het wel binnen de drivers te vinden, maar als je dus het genot hebt met Intel drivers te werken, dan zit het dus gewoon echt helemaal nergens. Nou probeer maar eens een tv aan te sluiten dan, dan zie je gewoon je taakbalk en je titelbalk niet meer.

En als je gaat kijken, is er ook nergens een fatsoenlijk tooltje oid wat het dan anders kan forceren. Alsof je fucking de eerste bent.

En voordat iemand begint met "ja maar dan moet je gewoon bij de TV zijn", nee die heeft die settings niet want dat gaat allemaal automagisch. Want dat is handig ofzo :')

Het is dat het niet mijn TV is, anders had ik hem het raam uit gegooid.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-07-2015 17:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zou je wel eens op je taal gebruik kunnen letten?
Dat je fanatiek bent om een overscan instelling in windows te willen hebben, is jou probleem.
Er zullen genoeg alternatieven zijn, en anders stuur je maar een klacht naar intel.com of microsoft.com. Daarvoor heb je dus ook de feedback plaats voor.
Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:12:
Waarom de fuck zitten er anno 2015 nog steeds geen overscan instellingen in Windows? Bij Nvidia weet ik het wel binnen de drivers te vinden, maar als je dus het genot hebt met Intel drivers te werken, dan zit het dus gewoon echt helemaal nergens. Nou probeer maar eens een tv aan te sluiten dan, dan zie je gewoon je taakbalk en je titelbalk niet meer.

En als je gaat kijken, is er ook nergens een fatsoenlijk tooltje oid wat het dan anders kan forceren. Alsof je fucking de eerste bent.

En voordat iemand begint met "ja maar dan moet je gewoon bij de TV zijn", nee die heeft die settings niet want dat gaat allemaal automagisch. Want dat is handig ofzo :')

[ Voor 5% gewijzigd door mysterieworld op 25-07-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:12:

I hate to be the one bringing bad news, maar hiervoor moet je dus deels wel degelijk bij je tv zijn. Mijn Sony tv heeft een tweetal functies, enerzijds een "pc" functie waarbij hij de pixels 1:1 matcht op het scherm, wat perfect werkt met een videokaart die overscan gebruikt. Als ik een laptop zonder die functie aansluit kan ik een optie selecteren die dit automatisch probeert te corrigeren, wat meestal werkt. In het enkele geval dat het niet werkt ben ik overgeleverd aan het handmatig 'verkleinen' van het aangevoerde beeld. Overigens houdt hij deze instellingen vast per HDMI-aansluiting, zodat niet ineens alle inputs een zwarte rand er omheen krijgen.

Verder ben ik het wel met je eens dat dit niet meer anno 2015 is aan de laptop kant, maar je kan er dus met de aanschaf van je volgende tv rekening mee houden.

Edit:
Overigens schiet me te binnen dat ik dit probleem op mijn MacBook Pro retina 15" niet heb, terwijl hier wel een Intel videokaart in zit. En nee, ik heb het niet over OS X (die dit overigens altijd gelijk goed vertoont op beamers en tv's), dit is immers het Windows 10 topic. Ik heb het over een dual-boot (bootcamp) waarbij Windows er native op draait.

[ Voor 9% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-07-2015 17:25 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ