After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je kunt met Windows 10 (eigenlijk al vanaf Windows 8 ) niet meer écht spreken van een "RTM" (Release To Market / Release To Manufacturer).Sjah schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:57:
Nou, RTM was gecompileerd op bepaalde datum, zelfde als 10 hoorde ik?
Misschien dat het je nog niet opgevallen is maar Microsoft is afgestapt van de term "Service Pack's" sinds de introductie van Windows 8. Er wordt alleen nog maar met "Buildnumbers" gewerkt en niet meer met Beta/Gold/RTM/SP.
Afgelopen week hier ook al eens geroepen: "Just Release"
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 22-07-2015 20:06 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het spijt mij. Dat had ik niet gezien.
Er wordt momenteel meer geklaagd over de gang van zaken in het Insider programma en de kleine informatie die over patches worden vrijgegeven.FREAKJAM schreef:
Er wordt dus niet uitgebreid gemeld wat er daadwerkelijk gefixed is. Alleen dat er improvements etc zijn aangebracht. Ik wil gewoon graag waten wat nu exact de non-security-related changes zijn. (Vandaar dat ik zeg dat het onbekend is wat er daadwerkelijk gefixed is).
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Bedoel je niet sinds 7SP1?wimmel_1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:03:
Misschien dat het je nog niet opgevallen is maar Microsoft is afgestapt van de term "Service Pack's" sinds de introductie van Windows 8. Er wordt alleen nog maar met "Buildnumbers" gewerkt en niet meer met Beta/Gold/RTM/SP.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Eigenlijk niet. Windows 7SP1 is feitelijk al niet meer supported sinds de introductie van Windows 8 (welke eind November óók uit het support contract gaat doordat 8.1 dan z'n tweede verjaardag viert).Raven schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:06:
[...]
Bedoel je niet sinds 7SP1? Voor die paar honderd updates (and counting) komt bij mijn weten geen servicepack (2).
Het uitbrengen van security updates voor Windows Vista, 7 en zometeen ook Windows 8 heeft verder niks met support te maken, er worden alleen geen hotfixes meer voor uit gebracht als er een "bug" in blijkt te zitten.
Best jammer, want op GoT herkent de browser wel automatisch wat de volgende pagina moet zijn. In Win8 is het geniaal om in Modern IE te scrollen met je vinger en dan als je beneden bent om simpel naar links te vegen om naar de volgende pagina te gaan.Swerfer schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:47:
[...]
Afaik... Net getest op de SP3 in tablet mode. Je hebt gelijk, geen swipe gestures...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Thanks! Werkt prima tot nu toe.Aegir81 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:36:
[...]
Je kunt in alle Windows-versies reclame blokkeren door je HOSTS-file aan te passen. Werkt meteen en in alle browsers.
Lees dit maar eens: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik draai 8 niet, maar heb nog nooit hier op Tweaker gelezen: jongens er is nieuwe Win8.1 build uit!!......?wimmel_1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:03:
[...]
8.1.1 niet meegemaakt?Sjah schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:53:
[...]
Ik draai 8 niet, maar heb nog nooit hier op Tweaker gelezen: jongens er is nieuwe Win8.1 build uit!!......?
Is die iso bestanden wat je kunt downloaden van windows 10 een upgrade of een volledige versie?
Als je die iso kunt downloaden in plaats van upgraden zou je dus een windows 10 versie hebben met sleutel erbij, en zou je dus een windows versie 10 op schijf kunnen branden?En dus voor altijd bewaren.
En zou je als het een volledige windows is meteen windows 10 installeren?
In plaats van te upgraden van windows 7 of 8.0/8.1?
dus kort door de bocht een vraag is windows 10 een upgrade of is het een volledige versie?
de 29 ste weten we meer.
[ Voor 11% gewijzigd door rjmno1 op 22-07-2015 21:16 ]
De iso zal gewoon de volledige versie zijn en als je hem opstart zal hij je de keuze geven tussen upgraden en een clean install. Maar met een volledige versie bedoel ik niet dat er ook meteen een key bij zit. Als je gewoon vanaf windows 7/8 komt en hem er overheen installeert / laat clean installen heeft je pc de key al dus hoef je ook niets in te voeren. Als je geen geldige key hebt of er sowieso nog niets op je pc stond zal je waarschijnlijk na installatie de vraag krijgen om een geldige windows 10 key in te voeren.rjmno1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:09:
Ik had nog een vraag over windows 10 eigenlijk 2 vragen:
Is die iso bestanden wat je kunt downloaden van windows 10 een upgrade of een volledige versie?
Als je die iso kunt downloaden in plaats van upgraden zou je dus een windows 10 versie hebben met sleutel erbij, en zou je dus een windows versie 10 op schijf kunnen branden?En dus voor altijd bewaren.
dus kort door de bocht een vraag is windows 10 een upgrade of is het een volledige versie?![]()
de 29 ste weten we meer.
Ik neem trouwens aan dat je vanaf windows 7/8 wel direct de mogelijkheid krijgt tot een clean install zonder dat hij je geldige code wist
1. Once the initial upgrade to Windows 10240 is complete the device is registered to Microsoft as a Windows 10 Device.rjmno1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:09:
Ik had nog een vraag over windows 10 eigenlijk 2 vragen:
2. Once a device is registered, you may create a Recovery Drive and Clean Install.
Vanuit een recente Preview kan je nu niet meer updaten naar Build 10240. 16 juli 2015 was de laatste mogelijkheid.. Heb je een geactiveerde 10240? Configuratiescherm zoekveld, herstel, kies een herstelstation maken, maak een back-up van de systeembestanden naar het herstelstation, volgende..
3. The product activation is tied to the device. You can reinstall using a different Microsoft Account or Local Account and the device will activate.
4. You may change minor hardware such as a SSD/HDD and clean install. I changed from a SSD to HDD for a quick test and Microsoft Product Activation was applied.
NRG
Wat ik me dan wel afvraag is of de Windows 8.1 licentie welke je hebt gebruikt om gratis naar Windows 10 te upgraden dan nog wel werkt... Want anders is het allemaal leuk die gratis upgrade, maar zodra je computer er mee stopt kun je een nieuwe licentie kopen.This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no cost.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Als de oorsprong een OEM was is het afgelopen gok ik, maar bij een Retail zou je misschien nog telefonisch kunnen activeren.. optie 0 andere systemen geactiveerd met deze keySaeverix schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:56:
Wat ik me dan wel afvraag is of de Windows 8.1 licentie welke je hebt gebruikt om gratis naar Windows 10 te upgraden dan nog wel werkt... Want anders is het allemaal leuk die gratis upgrade, maar zodra je computer er mee stopt kun je een nieuwe licentie kopen.
NRG
http://www.ghacks.net/201...ates-from-windows-update/ kun je eens proberen.jaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:13:
Is er echt geen optie in windows 10, om de automatische updates uit te schakelen? Hij downloade net nvidia drivers, maar met die experience optie wat ik niet wil.
[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 22-07-2015 22:21 ]
Schijnbaar heb je toch écht zelf aangegeven dat je die updates wil ontvangen. Windows 10 is nog niet publiekelijk uitgebracht, toch?jaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:13:
Is er echt geen optie in windows 10, om de automatische updates uit te schakelen? Hij downloade net nvidia drivers, maar met die experience optie wat ik niet wil.
Iets met Advandced Options onder de settings van Windows Update én Insider Builds.
met experience optie, bedoelde ik geforce experience.wimmel_1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:25:
[...]
Schijnbaar heb je toch écht zelf aangegeven dat je die updates wil ontvangen. Windows 10 is nog niet publiekelijk uitgebracht, toch?
Iets met Advandced Options onder de settings van Windows Update én Insider Builds.
Insider-versies stoppen betekent ook geen push updates meer, ook niet voor device drivers. Het is een keuzejaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:43:
[...]
met experience optie, bedoelde ik geforce experience.
NRG
Daar doelde ik niet op.jaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:43:
[...]
met experience optie, bedoelde ik geforce experience.
Deze "Hot-Fixes" komen nú over je 10240 release heen. Weet jij wat ze exact doen?Hotfix(s): 2 Hotfix(s) Installed.
[01]: KB3074667
[02]: KB3074674
Ja klopt die nvidia drivers hebben ze al voor windows 10 .jaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:13:
Ik heb deze al handmatig geïnstalleerd.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
naar boven scrollen en windows 10 selecteren.
@ iedereen die windows 10 van mij is al geactiveerd maar er staat geen versienummer rechts onder op het scherm.Wat voor een versie nummer zal ik nu hebben?
Volgens mij is het gewoon een oem versie.
[ Voor 17% gewijzigd door rjmno1 op 22-07-2015 23:05 ]
Is een troubleshooter voor. Kan je updates verbergen. Werkt iig op windows 10 pro build 10240:jaaoie17 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:13:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
[ Voor 5% gewijzigd door RedNas74 op 22-07-2015 23:05 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wassen neusRedNas74 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:04:
[...]
Is een troubleshooter voor. Kan je updates verbergen. Werkt iig op windows 10 pro build 10240:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
NRG
Dat is trouwens een notebook driver :-)spartacusNLD schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:09:
[...]
deze driver is nieuwer: http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/84891/en-us
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Bij een nieuwe computer krijg je ook weer een nieuwe licentie, dus ik zie het probleem niet zo.Saeverix schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:56:
Wat ik me dan wel afvraag is of de Windows 8.1 licentie welke je hebt gebruikt om gratis naar Windows 10 te upgraden dan nog wel werkt... Want anders is het allemaal leuk die gratis upgrade, maar zodra je computer er mee stopt kun je een nieuwe licentie kopen.
Heb voor de gein een oudere geforce driver geïnstalleerd (schijnbaar wel de nieuwste op de nvidia site). Maar hij gaat toch weer doodleuk de nieuwste driver installeren en dus ook weer die geforce experience.
[ Voor 7% gewijzigd door jaaoie17 op 22-07-2015 23:53 ]
Geen last van hier, maar ik heb dan ook geen premium versie van de 2016 PreviewJumpman schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:09:
Hmmm, net weer een bug, na de installatie van Microsoft Office 2016 Premium Preview werkte mijn Startmenu niet meer.
Ze zijn goed bezig die heren en dames van Microsoft! Me happy end looser
NRG
Inderdaad, en als je zelfbouw-pc ermee stopt, bouw je een nieuwe met de nog goede onderdelen (vaak is het mobo en cpu ram nieuw halen), en wat je doet is gewoon met je oude licentie met de telefoon activeren, ja dit lukt zelfs voor OEM Windows.tiguan schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:49:
[...]
Bij een nieuwe computer krijg je ook weer een nieuwe licentie, dus ik zie het probleem niet zo.
Maar niet oneindig (dat "verplaatsen/nieuwe hardware"), en of er met een Win7/8 naar 10 key geupgrade key een adder is, we zullen het zien (heb het weer over OEM/Systembuilder versie).
Even serieus: Waar heb jij nou eigenlijk een probleem mee?Sjah schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:57:
[...]
Inderdaad, en als je zelfbouw-pc ermee stopt, bouw je een nieuwe met de nog goede onderdelen (vaak is het mobo en cpu ram nieuw halen), en wat je doet is gewoon met je oude licentie met de telefoon activeren, ja dit lukt zelfs voor OEM Windows.
Maar niet oneindig (dat "verplaatsen/nieuwe hardware"), en of er met een Win7/8 naar 10 key geupgrade key een adder is, we zullen het zien (heb het weer over OEM/Systembuilder versie).
Een "Gebruikers Licentie" verbinden aan een gebruiker is niet goed. Een Gebruikers Licentie verbinden aan een moederbord middels UEFI is niet goed.......
Oh je zoekt wat redenen om je review wat negatiever te maken natuurlijkWoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk nog meer zaken waar mensen zich aan storen? Ben nu bezig met de review van Windows 10 en heb natuurlijk zelf ook het e.e.a opgemerkt, maar ben wel benieuwd waar jullie allemaal tegenaan gelopen zijn.
Ik denk dat je aan dit topic wel een goede hebt:
http://www.windowscentral...problems-missing-features
Wat ik zelf ervaar:
Een heleboel apps zijn bijgewerkt, maar bevatten niet meer features en zijn ook niet altijd handiger in gebruik. Denk aan de mail app of personen.
Daarnaast vind ik bepaalde apps nog niet echt betrouwbaar. De store bijvoorbeeld. Niet alleen is ie traag en bevat ie geen download history, ook de downloads zelf (zeker op mobile) zijn niet betrouwbaar. Downloaden gebeurt niet, stopt of geeft problemen. Andere keren blijft het hangen en dan heb je nog de vraag of je wel alle nieuwe versies hebt draaien. En waarom kan ik niet een lijstje met favoriete apps maken/delen? De huidige store biedt (behalve een nieuwe indeling) niet veel nieuws en is zeker niet sneller.
De mail-app vind ik zelf echt een downgrade. Het gemis aan een unified inbox is groot en dan zijn er nog van die dingen waar je je vragen bij hebt. Denk aan dat als je je spam-folder een keer opent, deze voortaan ook notificaties gaat geven en op je live-tile verschijnen. Mocht je nog niet genoeg hebben van spam, dan krijg je het zo wel (alleen op te lossen door opnieuw de account toe te voegen).
Veel Microsoft apps hebben ook geen livetile. Waarom doet Outlook 2016 dat nog niet?
Veel notificaties komen niet in de action center. Sommige popups zie je wel, maar komen daar niet. Toch gaat het icoontje wel om.
De verbeteringen om apps als normale vensters te gebruiken is erg fijn en ook de vernieuwingen voor meerdere monitoren zijn erg fijn. Maar toch hadden ze verder door mogen gaan. Waarom niet meteen een system tray erbij? Waarom kan ik geen apps pinnen en waarom kan ik niet bepalen waar bepaalde applicaties moeten opstarten? Dat ze bijvoorbeeld standaard de muis volgen om te bepalen welke monitor het moet zijn (en je uitzonderingen maakt voor vensters die je op een specifieke monitor wilt).
Toch moet gezegd worden: de meeste issues heb ik met apps of dingen die nog bijgewerkt kunnen worden (store bijvoorbeeld ook). Dus het lijkt me dat dat wel goed komt, of anders komen er goede alternatieven. Punt wat ik nog wel wil aanhalen is dat ik het jammer vindt dat er de laatste maanden op app-gebied weinig spannends bij is gekomen. Zeker Nederlandse apps zijn er heel weinig bij en dat blijft toch jammer. Het had mooi geweest als MS (NL) meer apps over had gekregen naar het platform, want nu ga je geheid commentaar krijgen op de inhoud van de store. Ach ja, kijk over een jaar maar.
Dit alles gezegd hebbende, vind ik Windows 10 wel echt het beste OS wat ik ooit heb gebruikt. Ik heb welliswaar wel wat 3rd party apps (Tweetium voor Twitter, Regenmeter voor weer), gebruik momenteel nog Chrome ipv Edge (mis extentions) en Actual Multiple Monitors voor betere multi-monitor ervaring, maar toch. Het werkt gewoon lekker vlot. Het ziet er mooi en beter afgewerkt uit. Het werkt prima met tobo/muis/hoge DPI en draait al sinds de 3e build bij mij prima. Ik ben er vrij vlot aan gewend en de nieuwe manier om apps te gebruiken zorgt ervoor dat ik er nu ook veel meer gebruik.
Het previewprogramma heeft zo zijn ups&downs gehad, maar overall vind ik hem (op desktop) zeker geslaagd. Weinig issues gehad (alleen in het begin met mn drivers) en vlekkeloos kunnen blijven upgraden. Heb ook aardig mee zitten stemmen en feedback geven. Wel is het jammer dat mijn eigen content weinig stemmen kreeg en je eigenlijk alleen dingen van 1000+ stemmen echt zag veranderen. Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, die soms wat apart staan (de witte pixels linksboven de action center bijvoorbeeld, of de vele verschillende vensters en stijlen tijdens de installatie), maar overall is er momenteel niets beters. Tijd geleden de macbook van mn werk ook over gezet en die doet het ook als een zonnetje (vind de taakbalk echt te fijn werken en ben aparte muis gewend).
Wat denk ik het allerbelangrijkste is: ik ben sneller geworden met het gebruiken van mijn pc en gebruik er ook meer features van. En dat is iets waar Windows 10 wel goed in is, zowel voor de beginner als ervaren gebruiker afgestemd. Kortom, tevreden Tweaker
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2015 00:08 ]
Kan ik lekker licenties vrij houden als ik binnen een jaar nog mijn hardware ga upgraden.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
• UI: Het is een rommeltje met Modern Apps en reguliere programma's, in vorige Windows versies kon je van alles instellen om het naar je (wan)smaak te maken qua kleur, transparantheid (weg met blur!), met een rare tweak kun je de titlebar een andere kleur geven, maar dat is alles.WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk nog meer zaken waar mensen zich aan storen? Ben nu bezig met de review van Windows 10 en heb natuurlijk zelf ook het e.e.a opgemerkt, maar ben wel benieuwd waar jullie allemaal tegenaan gelopen zijn.
• Config: Er zit van alles overal en nergens

• ALT+P is niet via een keyboard shortcut direct te benaderen (voorheen deed ik dat met een hidden desktop icon en DisplaySwitch.exe WERKT INMIDDELS
• Driver model push en eigenwijsheid, sommige drivers wil je niet

• Insiders only: text boot default!!
Wat bedoel je hiermee? Ik kan apps gewoon pinnen, natuurlijk aan start, maar ook gewoon aan de taskbar...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
maar niet aan de taskbar van een 2e monitorSwerfer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:24:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Ik kan apps gewoon pinnen, natuurlijk aan start, maar ook gewoon aan de taskbar...
Dat heeft niets met Win10 zelf te maken, maar wel met het feit dat je Insider bent en preview-builds draait.Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 01:24:
• Driver model push en eigenwijsheid, sommige drivers wil je niet
Het is natuurlijk nog steeds één taskbar die toevallig over twee beeldschermen loopt. Beetje mierenneuken Martin.....heeft met geen enkele Windows versie out-of-the-box gekund volgens mij...Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:57:
[...]
maar niet aan de taskbar van een 2e monitor
Het startmenu, de knoppen en het feit dat je er alleen vensters van die monitor kunt neerzetten, doet vermoeden dat het wel mogelijk is. Maar dan nog: Het is toch gewoon een gemis? Ik zou diverse apps daar willen neerzetten omdat ik ze eigenlijk altijd op die monitor open. Maar dat kan niet. En ook wil ik de tijd er bv zien als ik op de primaire monitor een app fullscreen heb staan.TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:04:
[...]
Het is natuurlijk nog steeds één taskbar die toevallig over twee beeldschermen loopt. Beetje mierenneuken Martin.....heeft met geen enkele Windows versie out-of-the-box gekund volgens mij...
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2015 08:30 ]
Ik neem aan dat major upgrade moederbord/cpu vervangen is?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Wel als je een persoon bent die geen kant en klare computers koopt maar ze zelf bouwt. De licentie is dan zoals ik op de site van Microsoft lees gekoppeld aan het Systeem, en kun je dus niet simpel even verhuizen naar de nieuwe door middel van een licentiecode. Vind het allemaal erg onduidelijk en denk dat Microsoft hier even wat duidelijker in moet worden.tiguan schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:49:
[...]
Bij een nieuwe computer krijg je ook weer een nieuwe licentie, dus ik zie het probleem niet zo.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Ehh....en dan koppel ik een scherm los, omdat mijn Surface Pro 3 nu eenmaal mobiel is....en dan? Dan heb ik een hele rits applicaties ineens niet meer gepinned staan, omdat ze aan de taakbalk van het tweede scherm hangen (die niet is aangesloten)Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:29:
[...]
Het startmenu, de knoppen en het feit dat je er alleen vensters van die monitor kunt neerzetten, doet vermoeden dat het wel mogelijk is. Maar dan nog: Het is toch gewoon een gemis? Ik zou diverse apps daar willen neerzetten omdat ik ze eigenlijk altijd op die monitor open. Maar dat kan niet. En ook wil ik de tijd er bv zien als ik op de primaire monitor een app fullscreen heb staan.
Eh.....ik neem aan dat je dit bedoelt m.b.t. de de ervaringen van een OEM Windows 10 licentie, aangezien dit het Windows 10 ervaringen topic is?Gijs007 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:21:
Is het vervangen van een grafische kaart of ram ook een minder upgrade?
Ik neem aan dat major upgrade moederbord/cpu vervangen is?
[ Voor 49% gewijzigd door TheVMaster op 23-07-2015 09:45 ]
Zou dit te maken hebben met het feit dat de ISO's ook down zijn voor 29 juli?
Insider settings staan nog wel goed.
Heeft iemand ergens nog een 10240 iso liggen waarmee ik kan upgraden?
er zijn inderdaad dingen waar ik me aan loopt te storen , zeker wat betreft het geluid in Wondows 10 is zwaar ondermaatWoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
als ik zeg maar op Youtube filmpjes kijkt is alles gewoon normaal dan kan ik mijn boxen op 10% volume zetten maar ga ik dan naar Horizon Go dan moet ik mijn Volume op 100% zetten wil ik het net willen horen , en zo heb ik dat ook weer met films , de eene is hard en de andere is gewoon niet te horen ...
En ik heb het soms ook tijden het kijken dat het geluid in een keer weg valt
dit is me nog niet eerder gebeurd , en dat vanaf windos 3.11 niet
en het niet veranderen van achtergrond en zo is zo irritant
PS zijn er meer mensne die nu in eens een Videodriver geinstaleerd krijgen ( Nvidia kaarten )
En gelijk heel mijn beeld is weer vervormt ..
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Jup, het leven van een Insider gaat niet over rozenravw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:30:
PS zijn er meer mensne die nu in eens een Videodriver geinstaleerd krijgen ( Nvidia kaarten )
En gelijk heel mijn beeld is weer vervormt ..kan ik weer de Nvidia drivers gaan instaleren )
Nadat je opnieuw je (eigen) Nvidia drivers hebt geinstalleerd, dit dingetje even draaien en de Microsoft-videokaart driver hiden: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
Gaat natuurlijk goed, totdat Microsoft met een nieuwe Nvidia driver komt. Maar na 29juli kan je kiezen of je uit het Insider programma stapt, dan heb je dit gedoe niet meer (als je niet de Home editie draait dan).
jep hier ook (lenovo y50 gtx 860m) niks aan de hand werkt perfectravw schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:30:
[...]
zijn er meer mensne die nu in eens een Videodriver geinstaleerd krijgen ( Nvidia kaarten )
En gelijk heel mijn beeld is weer vervormt ..kan ik weer de Nvidia drivers gaan instaleren )
bij mijn werkt er ook aangegeven in de update ''nvidea drivers voor GTX 860m''. Blijkbaar zijn het dus gewoon algemene drivers?
de vorige drivers gaven gewoon normale FPS in games zoals BF4 en World of Warships.. vanavond nog ff met deze drivers test doen. denk niet dat er iets veranderd is.
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 23-07-2015 10:57 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Uitschakelen van driver update die binnenkomen via Windows Update_Arthur schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Jup, het leven van een Insider gaat niet over rozen![]()
Nadat je opnieuw je (eigen) Nvidia drivers hebt geinstalleerd, dit dingetje even draaien en de Microsoft-videokaart driver hiden: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
Gaat natuurlijk goed, totdat Microsoft met een nieuwe Nvidia driver komt. Maar na 29juli kan je kiezen of je uit het Insider programma stapt, dan heb je dit gedoe niet meer (als je niet de Home editie draait dan).
Rechtermuisknop op Deze PC - Geavanceerde Systeeminstellingen - tabblad Hardware - Instellingen voor Apparaatinstallatie - Daar kiezen voor nooit stuurprogramma's via Windows Update installeren
Er is nooit een officiele ISO geweest van versie 10240. Even googlen naar de ESD en zelf converteren naar ISO met ESD-decrypter. Een "dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth" wil ook wel eens helpen.McPoowl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:21:
Ik ben dus een week geleden teruggestapt naar build 10166, maar krijg nu op geen enkele manier build 10240 voorgeschoteld via Windows Update.
Zou dit te maken hebben met het feit dat de ISO's ook down zijn voor 29 juli?
Insider settings staan nog wel goed.
Heeft iemand ergens nog een 10240 iso liggen waarmee ik kan upgraden?
[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 23-07-2015 11:29 ]
is everything cool?
Gaat dit weer zo'n Microsoft artikel worden met negatieve insteek zoals het vorige nieuws bericht waarin de kop Microsoft verdient minder.....blablabla was ? nieuws: Microsoft verdient minder geld met verkoop Windows-licenties.WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Twee onderdelen gaan wat minder waarvan de oorzaken duidelijk zijn, maar toch gaat het over het algemeen beter, maar toch weer een negatieve kop. Tja, typisch tweakers. Microsoft=slecht, Google=goed.Daarentegen deed Microsoft het over de rest van de linie wel goed...
XBL: MRE Inc
Misschien domme vraag maar is er verschil tussen website aan reading list toevoegen of aan favortites in Edge? Zie hier niet echt groot verschil in.
Waarom quote je mij?mysterieworld schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:42:
Jan en alleman hebben ze allang in gebruik.
Sommige clamen de beste besturingsysteem van allemaal, ondanks dat het allemaal nog niet af is (zelfs eerste preview builds)
En sommigen klagen dat bepaalde software niet werken ,en eisen dat ook nog. En daarbij hebben ze het ook over oude software zooi die niet eens geupdate zijn.
Microsoft had nooit deze groep Windows 10 previews moeten geven.
[...]
https://opensea.io/seaart
Vergeet Apple nietMRE-Inc schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:29:
Twee onderdelen gaan wat minder waarvan de oorzaken duidelijk zijn, maar toch gaat het over het algemeen beter, maar toch weer een negatieve kop. Tja, typisch tweakers. Microsoft=slecht, Google=goed.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is een verschil van tablet met PC overigens, maar wat is je probleem dan? Lijkt me dat je daar applicaties pint die je graag open wilt hebben. Ik zou inderdaad veel dubbele pins aanmaken, puur omdat ik dat fijn vindt (sneller dan via startscherm bv).TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:44:
[...]
Ehh....en dan koppel ik een scherm los, omdat mijn Surface Pro 3 nu eenmaal mobiel is....en dan? Dan heb ik een hele rits applicaties ineens niet meer gepinned staan, omdat ze aan de taakbalk van het tweede scherm hangen (die niet is aangesloten)
Maar ik snap niet precies wat er erg is aan het hebben van pins op het ene scherm en op het andere scherm niet. Zolang het primaire scherm maar gewoon gelijk blijft. Ik denk dat het aantal systemen met meerdere schermen die daar vast zijn aangesloten, groter is dan mobiele devices met externe schermen. En ik zou niet weten waarom je wel een taakbalk op je 2e scherm wilt hebben, maar met halve features.
Momenteel werk ik op een laptop waar het 2e scherm groter is dan dat van de laptop. Daar open ik dan ook de meeste applicaties op. Maar volgens jouw logica mag ik daar geen applicaties pinnen.
Ik mag toch oprecht hopen dat Wout er een mooi positief verhaal van maakt, aangezien hij volgens mij ook enthousiast is over het gebruik van Windows 10MRE-Inc schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Gaat dit weer zo'n Microsoft artikel worden met negatieve insteek zoals het vorige nieuws bericht waarin de kop Microsoft verdient minder.....blablabla was ? nieuws: Microsoft verdient minder geld met verkoop Windows-licenties.
[...]
Twee onderdelen gaan wat minder waarvan de oorzaken duidelijk zijn, maar toch gaat het over het algemeen beter, maar toch weer een negatieve kop. Tja, typisch tweakers. Microsoft=slecht, Google=goed.
Ongeslagen nummer 1:WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Edge/Spartan.
Hadden ze nu de algemene werking van IE overgenomen, was het een stuk minder, maar zo'n beetje elk aspect is op de schop gegaan, ik ben blij dat IE ook nog te draaien is. Het 'blenden' van de adres balk, het auto-aanvul-druk-enter principe werkt eerder 10x tegen je dan 1x voor je (met name bij Ebay links), bij maximaliseren reset fullscreen modus op 2de scherm (goed, is een bug). En doordat het de default browser is bij aanklikken van elke app/game-url, voelt het echt als een 'door je strot' principe.
Het 'door je strot' komt helaas ook in de settings, legacy control panel zou verdwijnen, terwijl dat tot op heden nog steeds mijn standaard is.
Notificatiebalk
Zeker nu is de notificatie balk wel 'leuk', maar doordat MS nu meerdere programma's aan 1 dienst heeft hangen, krijg je dingen veelal dubbel op of je mist juist de optie om te kiezen welke default moet zijn. Zo bijvoorbeeld Xbox berichten, je hebt dus Smartglass, Smartglass Beta en Xbox App, waar je dus 3x dezelfde melding krijgt van een bericht. Beta is dan overbodig, maar hou je nog steeds de strijd tussen de XBO en smartglass app. Het is ook nog wat buggy, bij een restart krijg je vaak dezelfde notifcaties die je al 2x had weggeklikt, maar verdwijnen ze ook niet als je ze buiten de notificatiebalk alsnog leest.
Zijn wel mijn 2 grootste dit moment, nu kan dat hopelijk nog veranderen door wat fixes. Verder vind ik, zoals velen, Windows 10 inmiddels veruit de beste Windows. Zelf vond ik Win8 al enorm goed, jammer dat ze nu apps en legacy naast elkaar gaan draaien, heeft Win10 toch weer dat extra wat het beter maakt.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En dat werkt dus niet, die setting wordt genegeerd in de preview-builds.Dragunov schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:13:
Uitschakelen van driver update die binnenkomen via Windows Update
Rechtermuisknop op Deze PC - Geavanceerde Systeeminstellingen - tabblad Hardware - Instellingen voor Apparaatinstallatie - Daar kiezen voor nooit stuurprogramma's via Windows Update installeren
daar was ik ook al achter_Arthur schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:34:
[...]
En dat werkt dus niet, die setting wordt genegeerd in de preview-builds.
ach nog even een weekje volhouden dan geen zorgen meer
omdat volgende week mijn nieuwe windows goed er op te zetten
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je mag van mij alles pinnen. Het zou mooi zijn als de mogelijkheid er in ieder geval wel was.....al zou ik de feature alleen gebruiken op mijn desktop-wannabe-laptop en niet op de devices die met regelmaat met en zonder (extra) scherm gebruikt wordt....Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Dat is een verschil van tablet met PC overigens, maar wat is je probleem dan? Lijkt me dat je daar applicaties pint die je graag open wilt hebben. Ik zou inderdaad veel dubbele pins aanmaken, puur omdat ik dat fijn vindt (sneller dan via startscherm bv).
Maar ik snap niet precies wat er erg is aan het hebben van pins op het ene scherm en op het andere scherm niet. Zolang het primaire scherm maar gewoon gelijk blijft. Ik denk dat het aantal systemen met meerdere schermen die daar vast zijn aangesloten, groter is dan mobiele devices met externe schermen. En ik zou niet weten waarom je wel een taakbalk op je 2e scherm wilt hebben, maar met halve features.
Momenteel werk ik op een laptop waar het 2e scherm groter is dan dat van de laptop. Daar open ik dan ook de meeste applicaties op. Maar volgens jouw logica mag ik daar geen applicaties pinnen.
Sta je dan met je 2560x1440 monitor...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Om mijzelf even te quoten: extra harde schijf ingeplugd en met de USB stick Windows 10 geinstalleerd. Kan deze logischerwijs dus niet activeren maar verder lijkt alles wel gewoon te werken. Krijg windows updates binnen en apps worden ook geupdate. Krijg de nieuwste build nog niet tot mijn beschikking maar dat kan nog komen. Het werkt dus verder wel prima.engessa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:13:
Ik heb vorige week voor de deadline de ISO gedownload en op een usb stick gezet. Daarnaast mijn product key genoteerd maar nog niet geinstalleerd. Nu lees ik dat Microsoft alle die product keys gedeactiveerd heeft. Wat gebeurd er als ik toch Windows 10 vers installeer? Kan ik deze na installatie uberhaupt niet gebruiken of kan ik bv geen updates en apps installeren? En wat zou er na 29 juli gebeuren? Kan ik dan wel gebruik maken van deze build en dan gebruiken?
En Windows 10 werkt inderdaad erg gelikt. Ik ben twee jaar geleden van OSX naar Windows 7 overstapt en miste nog dagelijks OSX. Het ljikt erop dat Windows 10 dit gemist wat kleiner kan maken.
NeeMRE-Inc schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Gaat dit weer zo'n Microsoft artikel worden met negatieve insteek
Maak zelf ff een nieuwe dan?MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:57:
Is het iemand al opgevallen dat de achtergronden enkel een 1080p resolutie hebben??
Ben je een tweaker of niet?
Of wacht tot de 29e ... ?
En wordt het (net als Windows 10) telkens bijgewerkt?
alstu: https://www.reddit.com/r/WidescreenWallpaper/MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:57:
Is het iemand al opgevallen dat de achtergronden enkel een 1080p resolutie hebben??
Gaat altijd goed op mijn pricewatch: LG 29UM65-P Zwart
[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 23-07-2015 14:08 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Jij bent de review van de Surface 3 (dus niet de Pro 3) van Jelle al vergeten ? Een mager 6je was het toch ? Of de games special van vorig jaar waarin in het eerste artikel (die voor iOS en Android) niks werd gerept over een 2e artikel waarin WP games besproken zouden worden. Dan komt er een storm van kritiek en ineens is daar een week later een WP games artikel waarin doodleuk wordt gezegd:TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Ik mag toch oprecht hopen dat Wout er een mooi positief verhaal van maakt, aangezien hij volgens mij ook enthousiast is over het gebruik van Windows 10
Als je weet dat het kritiek op gaat leveren, waarom doe je het dan ?Ergens hadden we het wel een beetje verwacht. Toen we besloten om Windows Phone achterwege te laten bij onze vorige week gepubliceerde Mobile Games Special, wisten we dat dat bij lang niet iedereen een even populaire beslissing zou zijn
Lol, hier zakte toen mijn broek van af want in het ios/android artikel wordt er namelijk niks gezegd over een 2e artikel waarin WP besproken wordt. Deze quote icm de eerste quote, dat strookt namelijk niet. Dan vermeld je het wel in het eerste artikel, dat je WP niet vergeten bent en dat later komt. Nee, in dit geval is er gewoon keihard besloten om GEEN WP games special te maken. Maar na veel kritiek is de redactie alsnog overstag gegaan.Overigens was dat toen ook al met het idee om het platform op een later moment alsnog mee te pakken
Na kritiek in het ios/android artikel is er ineens wel tijd om een extra review te maken?Een combinatie van gebrek aan tijd
Nee, tweakers zie ik al lang niet meer als onafhankelijke bron van informatie over technische zaken, zeker niet mbt Microsoft produkten. Zolang Arnoud als Android/Google fan WP telefoons reviewed en Wout, ook met een voorliefde voor Google produkten Windows 10 gaat reviewen...... Daarom ook mijn vraag aan Wout of het een negatief artikel zou worden. Tevens vind ik het frappant dat Tweakers een artikel gaat maken over Windows 10, terwijl de definitieve versie nog niet uit is. Dan gaat het erop lijken dat dit artikel aardig in de buurt gaat komen van:
1. Dit werkt niet,
2. Dat werkt niet,
3 Zus is niet compleet geimplementeerd tov W8.1 (wat al 3 jaar op de markt is als RTM)
etc.
Waarom niet een artikel schrijven over Windows 10 als deze een aantal weken uit is, dus RTM met de nodige patches en updates. Dat zou een stuk eerlijker zijn, lijkt mij. Maar goed, wellicht moet ik wat meer vertrouwen hebben in Wout als hoofdredacteur nu die andere weg is, die overigens opperde om helemaal geen WP hardware meer te bespreken.
XBL: MRE Inc
Vertrouwen hebben in mij is sowieso altijd aan te radenMRE-Inc schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:08:
Waarom niet een artikel schrijven over Windows 10 als deze een aantal weken uit is, dus RTM met de nodige patches en updates. Dat zou een stuk eerlijker zijn, lijkt mij. Maar goed, wellicht moet ik wat meer vertrouwen hebben in Wout als hoofdredacteur nu die andere weg is, die overigens opperde om helemaal geen WP hardware meer te bespreken.
Ik vind het overigens frappant dat wij elkaar niet kennen, en voor zover ik weet nog nooit gesproken hebben, maar jij toch weet te vertellen wat mijn voorliefdes zijn.en Wout, ook met een voorliefde voor Google produkten Windows 10 gaat reviewen
[ Voor 13% gewijzigd door WoutF op 23-07-2015 14:15 ]
De melding als ik een YouTube filmpje start is: "Deze video is niet beschikbaar in de beperkte modus. Meer informatie"
Je kan op meer informatie klikken en dan kom je op deze pagina: https://support.google.com/youtube/answer/174084?hl=nl
Heeft iemand enig idee?
Komt hier de game-prestatie tov Win7/8 ook aan bod? Aardig wat drivers zijn al Win10 gemaakt (AMD heeft zelfs officiële uitgebracht), al zijn de testresultaten nog vrij wisselvallig.WoutF schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:13:
[...]
Vertrouwen hebben in mij is sowieso altijd aan te radenVerder denk ik dat heel veel mensen volgende week een artikel over Windows 10 willen lezen omdat hij op de 29e 'uitkomt'. Dat Microsoft een ander releasemodel gebruikt en continu zal blijven schaven aan het OS en de apps is natuurlijk iets dat ik in mijn achterhoofd houd bij het beschrijven en beoordelen van Windows 10.
We leven in 2015. Je zou toch verwachten dat ze toch minstens UHD wallpapers zouden meeleveren.masauri schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:44:
[...]
Maak zelf ff een nieuwe dan?
Ben je een tweaker of niet?
Of wacht tot de 29e ... ?
Ach... Het lijkt erop dat Microsft moeite heeft afscheid te nemen van 2009...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Eh...ze leveren van de Windows Hero afbeelding volgens mij wel een UHD versie mee hoorMazeWing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:
[...]
We leven in 2015. Je zou toch verwachten dat ze toch minstens UHD wallpapers zouden meeleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 23-07-2015 14:57 ]
Het meest interessante aan gaming op Windows 10 is natuurlijk DirectX 12, en er zijn nog geen games met ondersteuning ervoor. We zullen het wel belichten aan de hand van de DX12-test in 3DMark.SinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Komt hier de game-prestatie tov Win7/8 ook aan bod? Aardig wat drivers zijn al Win10 gemaakt (AMD heeft zelfs officiële uitgebracht), al zijn de testresultaten nog vrij wisselvallig.
Mja gewoon reviewen zoals ie op dat moment is. Lijkt me meer dan voldoende op die dag. Eventueel later nog wat diepte-artikelen zoals inderdaad benchmarks. Zolang je het met een disclaimer afvangt, zie ik ook niet wat het probleem is. Anders blijf je maar aan het uitstellen.WoutF schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:13:
[...]
Vertrouwen hebben in mij is sowieso altijd aan te radenVerder denk ik dat heel veel mensen volgende week een artikel over Windows 10 willen lezen omdat hij op de 29e 'uitkomt'. Dat Microsoft een ander releasemodel gebruikt en continu zal blijven schaven aan het OS en de apps is natuurlijk iets dat ik in mijn achterhoofd houd bij het beschrijven en beoordelen van Windows 10.
Misschien via je Google zoekprofiel?[...]
Ik vind het overigens frappant dat wij elkaar niet kennen, en voor zover ik weet nog nooit gesproken hebben, maar jij toch weet te vertellen wat mijn voorliefdes zijn.
Komen er in het artikel trouwens nog verschillende doelgroepen aan bod? Zoals bijvoorbeeld hoe Huismoeders het ervaren, hoe bedrijven, is het voor de student de moeite waard, etc. Of komen er nog (preview)gebruikers voor in review of video? En of mensen van de Tweakers redactie het (snel) gaan gebruiken?
Die overhead test (drawcall?) van 3Dmark neem ik aan? Veel games zullen ws geen DX12 upgrade krijgen, dus ik dacht het ook te bekijken vanuit huidige games en of daar Win10 de betere is (zoals Win8 vele gevallen beter was dan Win7).WoutF schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:01:
Het meest interessante aan gaming op Windows 10 is natuurlijk DirectX 12, en er zijn nog geen games met ondersteuning ervoor. We zullen het wel belichten aan de hand van de DX12-test in 3DMark.
Mja volgens mij zal er weinig verschil zijn.SinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:09:
[...]
Die overhead test (drawcall?) van 3Dmark neem ik aan? Veel games zullen ws geen DX12 upgrade krijgen, dus ik dacht het ook te bekijken vanuit huidige games en of daar Win10 de betere is (zoals Win8 vele gevallen beter was dan Win7).
Overigens, enigszins gerelateerd: Nvidia heeft schijnbaar via Win Update en nieuwe driver gepushed (die hoger ligt dan wat je kunt downloaden), maar echt lekker werkt deze niet. Veel flickering bij bijvoorbeeld het startmenu. Erg muf.
En ik blijf het jammer vinden dat de Oculus Rift DK2 nog geen Win10 drivers heeft.
Want iedereen heeft een UHD monitor?MazeWing schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:
[...]
We leven in 2015. Je zou toch verwachten dat ze toch minstens UHD wallpapers zouden meeleveren.
Dat is inderdaad waar, marge werk van een paar frames. Maar wel groot verschil is de ondersteuning van de Game DVR, APB had dacht ik nu al ondersteuning hierin, maar Guildwars bijvoorbeeld nog niet. De hele Xbox app mag van mij ook de nodige aandacht krijgen in de review, inmiddels is party-support toegevoegd (beta, maar in de basis werkt dit al, ik zat in een party van XBO spelers - en toen kwamen de bugs), het lijkt erop dat games uit de Store direct speelbaar worden, het friends&party systeem is in aanloop voor Fable al aardig cross-platform aan het worden.Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:10:
[...]
Mja volgens mij zal er weinig verschil zijn.
Overigens, enigszins gerelateerd: Nvidia heeft schijnbaar via Win Update en nieuwe driver gepushed (die hoger ligt dan wat je kunt downloaden), maar echt lekker werkt deze niet. Veel flickering bij bijvoorbeeld het startmenu. Erg muf.
En ik blijf het jammer vinden dat de Oculus Rift DK2 nog geen Win10 drivers heeft.
Verwijderd
Hier heb ik net de Volledige versie van Windows 10 gepreordered.
Kan niet wachten.
is everything cool?
Heb je geen windows 7 of 8.1 op het moment? Want ik zou eigenlijk niet weten waarom je nu zoveel geld zou neer leggen voor een volledige versie van Windows 10. een upgrade of gewoon windows 8.1 kopen is dan goedkoperVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:27:
https://www.alternate.nl/...Desktop/Volledige-versies
Hier heb ik net de Volledige versie van Windows 10 gepreordered.
Kan niet wachten.
Nee maar downscalen van wallpapers is makkelijker dan (ugly) upscalen...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar heb jij al eens je xbox aan gehad terwijl je op pc in party chat zat? Want bij mij gaat ie er dan uit op pcSinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:21:
[...]
Dat is inderdaad waar, marge werk van een paar frames. Maar wel groot verschil is de ondersteuning van de Game DVR, APB had dacht ik nu al ondersteuning hierin, maar Guildwars bijvoorbeeld nog niet. De hele Xbox app mag van mij ook de nodige aandacht krijgen in de review, inmiddels is party-support toegevoegd (beta, maar in de basis werkt dit al, ik zat in een party van XBO spelers - en toen kwamen de bugs), het lijkt erop dat games uit de Store direct speelbaar worden, het friends&party systeem is in aanloop voor Fable al aardig cross-platform aan het worden.
Inderdaad, plus je kan ook niet joinen als je al aan de andere kant in de party zit. Werkte in mijn geval wel toen ik van account op de XBO wisselde en daarmee in party ging, kon ik met mijn hoofdaccount ook bij de party. Maar lijkt erop dat je dus maar '1x per account ongeacht platform' in een party kan zitten.Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:53:
[...]
Maar heb jij al eens je xbox aan gehad terwijl je op pc in party chat zat? Want bij mij gaat ie er dan uit op pc
Klinkt wel logisch; anders moet XBL zelf in de gaten houden, samen met je router dat je op de One een game hebt opgestart, op je Windows 10 tablet wil chatten en dan zometeen wil streamen naar een Windows 10 PC.SinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:00:
[...]
Inderdaad, plus je kan ook niet joinen als je al aan de andere kant in de party zit. Werkte in mijn geval wel toen ik van account op de XBO wisselde en daarmee in party ging, kon ik met mijn hoofdaccount ook bij de party. Maar lijkt erop dat je dus maar '1x per account ongeacht platform' in een party kan zitten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
En de PC via je hdmi in van je XBO af.. Wacht, dat kan nietMAX3400 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Klinkt wel logisch; anders moet XBL zelf in de gaten houden, samen met je router dat je op de One een game hebt opgestart, op je Windows 10 tablet wil chatten en dan zometeen wil streamen naar een Windows 10 PC.
An sich zouden ze gewoon toch een (pc) tag erop kunnen plakken, net als guest username(1) krijgt. Al heb ik niet meer getest dat je als guest ook in een party kan, ander account werkt wel maar enkel actieve account is hoorbaar.
Probleem bij de xbox app is dat hij default recording devicce gebruikt, welke bij mij dus niet werkt (ik heb bv in skype en vent aparte input devices). Maargoed, daar is de feedback voor.
Ja of de upgrade licensie van Windows 8.1.TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:44:
Eh.....ik neem aan dat je dit bedoelt m.b.t. de de ervaringen van een OEM Windows 10 licentie, aangezien dit het Windows 10 ervaringen topic is?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Dat werkt op dezelfde manier als nu al bij Windows 8.1 OEM.....grafische kaart of RAM zal geen issue zijn, maar ik verwacht dat vervanging van je moederbord wel een issue kan zijn. Aan de andere kant kun je dan ook vaak d.m.v. een telefoontje aan Microsoft je licentie weer geactiveerd krijgen...
Perfect. thanks voor de snelle reply.TheVMaster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:00:
[...]
Dat werkt op dezelfde manier als nu al bij Windows 8.1 OEM.....grafische kaart of RAM zal geen issue zijn, maar ik verwacht dat vervanging van je moederbord wel een issue kan zijn. Aan de andere kant kun je dan ook vaak d.m.v. een telefoontje aan Microsoft je licentie weer geactiveerd krijgen...
Geen last van. (GT750M)Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:10:
[...]
Ow wacht, Win10 draait op mijn XPS 15 Haswell standaard op de Intel-videokaart.
[ Voor 9% gewijzigd door MelvinB op 23-07-2015 18:05 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Dat je maar in 1 party mag, vind ik nog wel best en ook recording devices is voor mij geen issue. Maar ik kan nu dus niet op mn Xbox gamen en de party via PC laten lopen want dan word ik er simpelweg uitgegooid. Wel balen, want via mn PC heb ik het wel helemaal wirelessSinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:00:
[...]
Inderdaad, plus je kan ook niet joinen als je al aan de andere kant in de party zit. Werkte in mijn geval wel toen ik van account op de XBO wisselde en daarmee in party ging, kon ik met mijn hoofdaccount ook bij de party. Maar lijkt erop dat je dus maar '1x per account ongeacht platform' in een party kan zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2015 18:27 ]
Dat is wel apart, ik kan dus gewoon vrij gamen op de XBO terwijl ik in een party zit op de PC. Ik zat daarna juist met het probleem dat ik er daarna op XBO niet meer in kwam, zelfs na leaven op de PC.Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:26:
Dat je maar in 1 party mag, vind ik nog wel best en ook recording devices is voor mij geen issue. Maar ik kan nu dus niet op mn Xbox gamen en de party via PC laten lopen want dan word ik er simpelweg uitgegooid. Wel balen, want via mn PC heb ik het wel helemaal wireless
Mja zal waarschijnlijk met poorten te maken hebben, maar blijft muf dat die op de PC dan niet effe op andere poort zit oid. Mijn Xbox zit trouwens in de DMZ. Mn pc heeft overigens gewoon vast IP. UpNp staat wel aan, maar volgens mij heeft dat hier nog nooit wat goeds gedaan.SinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:39:
[...]
Dat is wel apart, ik kan dus gewoon vrij gamen op de XBO terwijl ik in een party zit op de PC. Ik zat daarna juist met het probleem dat ik er daarna op XBO niet meer in kwam, zelfs na leaven op de PC.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 23-07-2015 19:45 ]
Het schijnt dat WDDM 2.0 ook zijn effecten heeft. Al met al een interessante testcase.WoutF schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:01:
[...]
Het meest interessante aan gaming op Windows 10 is natuurlijk DirectX 12, en er zijn nog geen games met ondersteuning ervoor. We zullen het wel belichten aan de hand van de DX12-test in 3DMark.
Daar heb je een punt idd.MAX3400 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:51:
[...]
Nee maar downscalen van wallpapers is makkelijker dan (ugly) upscalen...
Vooraleerst; in mijn beleving is het Windwos 10 eco-systeem briljant. Iets wat ze natuurlijk al jaren willen/proberen maar nu pas echt van de grond komt. Ik hoop dan ook dat bijv de TV functie, die nu in het Xbox os zit, ook naar Windows 10 komt. Ik mis nog steeds de tv functie van Mediacenter. Nee...Kodi of Mediaportal zijn simpelweg nog niet volwassen wat dat betreft. In de versies voor 10130 was het nog mogelijk om je productkey in te voeren om zo mediacenter te verkrijgen. Xbox One streamen; Lekker op je laptop Forza of wat dan ook spelen. Kan ik ook met me vrouw op de bank kletsen en af en toe een blik op de tv werpen.WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Prettig is ook de meerdere desktops om op te werken, wat een beetje doet denken aan de multi terminals van bijv Linux,BSD hoewel die natuurlijk een andere (multi-user) functie hebben. Prettig is ook dat je de inlogprocedure goed kunt customizen; Jantje logt in met een pincode, pietje door voor de webcam te gaan zitten, etc. De stabiliteit is met 10240 zeer goed. Met sommige oudere builds had ik wel 's een bsod, etc. Het is makkelijk om een waslijst met alle pros is te bedenken maar je vroeg tenslotte wat er stoort.
Er is nog meer te verzinnen maar het volgende is wat mij het meest stoort.
[list]
• Een bug; Als je de computernaam wijzigt moet je inlogen met je account op de oude computernaam of met dezelfde account op de nieuwe computernaam alleen werkt 1 van de 2 niet. De rechten zitten vast aan een naam. Hierdoor moet je opnieuw rechten toekennen aan aanwezige bestanden/mappen op een (andere) partitie/schijf.
• Windows 10 is nogal kieskeurig wb drivers. Sommige apparaten werken gewoon niet meer goed of helemaal niet meer als je de Windows 10 driver vervangt met een "oudere" Windows 7 of 8(.1) driver. In mijn geval werkt online bankieren met Abn-amro sowieso niet, tenzij ik werk met een pincode. Hiervoor moet ik dus voorlopig een Windows 8.1 machine als backup blijven gebruiken totdat bijv de Abn-amro software is geupdate.
• Wat dan weer raar is dat, een upgrade, wat ik getest heb, vrijwel probleemloos gaat.
• Cortana hoewel zeer veelbelovend is nog "under construction" wat in mijn beleving voor heel build 10240 geldt. Kinect integratie zie ik helemaal zitten met bijvoorbeeld inloggen/uit slaapstand halen en om apps/progs te openen met een stem-commando.
• Edge slaat (voorlopig) helemaal nergens op. Met 1 enkele tabblad is het idd sneller maar met meerdere tabbladen stijgt de cpu en geheugen gebruik tot tegen de 100% en heeft nog geen enkele app/extensie.
• Opera browser heeft ook cpu/geheugen gebruik tot tegen de 100%, bij vooral het kijken van Twitch, wat dan niet meer te doen is. Bovendien wordt het geluid bij het kijken van Youtube onderdrukt tot soms onhoorbaar.
• Veel overlap. Bijvoorbeeld; Control panel vs Settings vs Windows + X. Ik vind de toetscombis wel prettig hoor maar zoveel overlap is onlogisch.
• Live tiles zitten nu in het "startmenu" maar updaten niet en zijn buggy. Overigens vind ik de quick access wel prettig. De Windows 8 tiles zijn voor digibeten die alleen maar internetten,mailen en een enkel spelletje doen ideaal. Er zijn er die pictogrammen niet begrijpen maar wel overweg kunnen met de 3 tiles die ze zien bij opstarten. Windows 8(.1) is wat dat betreft onovertroffen.
• Netwerkshares zijn pas te benaderen als je ingelogd bent als local user/local account en niet als administrator. Nogmaals; de beveiliging is echt beter en dik in orde voor de gemiddelde gebruiker maar voor een tweaker hinderlijk en onlogisch.
1 en ander komt beslist goed maar microsoft wil met het (briljante) eco-systeem wellicht te veel tegelijkertijd waardoor 10240 eerder beta is dan RTM.
Nog een zelfquote: ik kon vandaag ook de nieuwste build installeren. Zeer benieuwd of ie het ook blijft doen na de 29ste en of ik aangemerkt ben/blijf als Insider.engessa schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Om mijzelf even te quoten: extra harde schijf ingeplugd en met de USB stick Windows 10 geinstalleerd. Kan deze logischerwijs dus niet activeren maar verder lijkt alles wel gewoon te werken. Krijg windows updates binnen en apps worden ook geupdate. Krijg de nieuwste build nog niet tot mijn beschikking maar dat kan nog komen. Het werkt dus verder wel prima.
En Windows 10 werkt inderdaad erg gelikt. Ik ben twee jaar geleden van OSX naar Windows 7 overstapt en miste nog dagelijks OSX. Het ljikt erop dat Windows 10 dit gemist wat kleiner kan maken.
Geen veranderingen zo snel te zien, maar hopelijk wel een hoop bugs geplet. Wel een probleem, de feedback app wil full permissions, (https://i.imgur.com/IontOI3.jpg) maar als ik dan naar settings ga dan krijg ik de melding dat de windows insider app deze setting managed. Raar want die is er al een tijdje niet meer, of mis ik nu iets? https://i.imgur.com/q7VZd0C.png
Gefixed, je gaat in het register naar HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\DataCollection en wijzigd de instelling naar 3. Dan werkt die weer.
[ Voor 15% gewijzigd door Iekozz op 24-07-2015 06:24 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Dit topic is gesloten.
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ