Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

mysterieworld schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:42:
Microsoft had nooit deze groep Windows 10 previews moeten geven.
Ligt er aan wat hun insteek er bij is. En ik gok 'zoveel mogelijk feedback verzamelen uit het veld' er minimaal 1 van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
voorkomen dat ze weer een "miskleun: begaan door het startmenu helemaal uit een OS te slopen, en dat ze het er later weer in moeten stoppen. dat voorkom je met deze insider preview builds. zogezegd.

jan met de pet zal oiet officieel gaan klagen, als hij maar weer weet hoe hij zijn mail en internet kan bekijken, en in word een vruef kan typen.

mensen die de hele dag met windows moeten werken willen graag een beetje meer werkbare functionaliteit. en accepteren een complete sloop van het startmenu dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 12:15
Zonet mijn HP Elitebook Revolve 810 upgegrade naar Win10. (RTM versie)
Na installatie wordt mijn NIC niet gedetecteerd.
Als ik op website HP naar drivers zoek en laatste installeer voor Win8.1 worden deze nog steeds niet herkend (http://h20565.www2.hp.com...swLangOid=8&swEnvOid=4158)

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RTM versie is nog niet uit...........zucht
dotacom schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:09:
Als ik op website HP naar drivers zoek en laatste installeer voor Win8.1 worden deze nog steeds niet herkend (http://h20565.www2.hp.com...swLangOid=8&swEnvOid=4158)

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
mysterieworld schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:14:

[...]
Build 10240 die in sé de RTM versie is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mysterieworld schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:14:

[...]
RTM versie...wat is dat...? :+ Je weet dat Windows 10 niet-rtm gaat voor de lancering van 29 juli?
Jurgen.D schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:00:
Ligt het aan mij of zit energiebeheer héél ver weg gestopt in windows 10?
Eh...rechtermuisknop op Start button en dan Power Options of het batterij icoon in je taakbalk.....op een laptop dan :)
Kaastosti schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:55:
Windows 10 wil ik weer een serieuze kans geven, dus dus insider edition build 10162 in een VM gezet. En ondanks dat ik wil kijken welke functies voor mij toegevoegde waarde hebben, ben ik binnen een paar minuten alweer aan het zoeken naar mogelijkheden om ingebouwde opties er uit te trappen.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om dingen aan de gebruiker over te laten? Ik heb geen mapje 'Music' of 'Pictures' nodig, OneDrive zal ik ook nooit gebruiken. Laat me dat dan gewoon verwijderen. Nee, daarvoor moet je meteen de registry in.

Geen microfoon, geen camera en hoef niet zo nodig een profiel. Cortana er geheel uit? Kan niet. Kill je het proces, dan is deze binnen een paar seconden automagisch terug.

Ik snap best dat je een OS neer wilt zetten wat voor de massa alles biedt, maar kom op... het moet er toch ook gewoon uit kunnen? Duw het maar door de strot, men slikt het toch wel :?
Eh..dan blijf je op Windows 7 of installeer je Ubuntu?

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er staat nergens dat 10240 RTM is, en sowieso waar het wel staat zijn geruchten alleen.
dotacom schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Iemand die raad weet?
Probeer de driver packs eens, misschien de driver voor Win 7? Asus Xonar kreeg ik niet geïnstalleerd met de 8.1 driver, wel met de 8 driver.. It could happen :)

http://ftp.hp.com/pub/cap...riverpack_Matrix_x64.html

Enige verwarring Windows 10 build 10240 is natuurlijk RTM candidate....

[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 21-07-2015 22:49 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:29:
Eh...rechtermuisknop op Start button en dan Power Options of het batterij icoon in je taakbalk.....op een laptop dan :)
of 3 letters typen in Start :P
http://i.imgur.com/pr4nebp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:17:
[...]

Wat krijg je bij deze installatie zoal te zien dan met slmgr -dlv
-3V66T

Ik heb een 'clean install' gedaan met de OEM ISO en Windows 10 Pro 64 Bit geïnstalleerd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:59:
[...]

-3V66T

Ik heb een 'clean install' gedaan met de OEM ISO en Windows 10 Pro 64 Bit geïnstalleerd.
Een clean install wordt afgeraden door Microsoft he.....maar een OEM ISO...? Er is toch helemaal geen OEM ISO? Je kunt zelf een ISO maken van de ESD, maar dat maakt het niet ineens een OEM ISO....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

Windows 10 wil ik weer een serieuze kans geven, dus dus insider edition build 10162 in een VM gezet. En ondanks dat ik wil kijken welke functies voor mij toegevoegde waarde hebben, ben ik binnen een paar minuten alweer aan het zoeken naar mogelijkheden om ingebouwde opties er uit te trappen.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om dingen aan de gebruiker over te laten? Ik heb geen mapje 'Music' of 'Pictures' nodig, OneDrive zal ik ook nooit gebruiken. Laat me dat dan gewoon verwijderen. Nee, daarvoor moet je meteen de registry in.

Geen microfoon, geen camera en hoef niet zo nodig een profiel. Cortana er geheel uit? Kan niet. Kill je het proces, dan is deze binnen een paar seconden automagisch terug.

Ik snap best dat je een OS neer wilt zetten wat voor de massa alles biedt, maar kom op... het moet er toch ook gewoon uit kunnen? Duw het maar door de strot, men slikt het toch wel :?
Autistisch trekje?
Ik gebruik ook nooit de achterbank van mijn auto. Maar ik ga die toch ook niet er uit flikkeren?
Gebruik je het niet? Best. Maar zeur daar toch niet over.
Don't like it? Geen probleem. Zoek iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

dotacom schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Hopelijk niet, want bugvrij is het ding nog zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Tsja OneDrive wordt niet alleen gebruikt voor 'dropbox' achtige dingen, maar ook voor bijvoorbeeld het syncen van background, thema, browser settings geloof ik. Dus het zit vrij diep in het systeem genesteld. En gebruik je het niet, dan heb je er toch ook geen last van ... het is niet alsof hij constant zeurt of zo??
Cortana is dan ook letterlijk de hele search. Dat balkje waar je in Windows Vista, 7, 8 en 8.1 intypt welk programma je wilt openen, dat is nu Cortana (al doet Cortana nog meer dingen als die op US staat natuurlijk). Dus lijkt me raar dat je dat uit wilt schakelen. Daarnaast werkt contana toch nog niet in NL, dus het is letterlijk hetzelfde als in 7/8/8.1.... wat is het probleem nou dan? Nogal mieren.... dit :+ ?
Als je het uit zet, wordt het niet gebruikt, dus wat is het probleem nou? Die 10kb ram besparen ... poe poe nou nou 8)7. Het valt bijna in de klasse Internet Explorer uit Windows slopen .. het zit er nou eenmaal in, daar is het Windows voor. Zo pushed Google met Android Gmail en Drive ...tsja dat is nou eenmaal het platform waar je voor kiest.

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 21-07-2015 23:45 . Reden: uitgebreid hier en daar ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jumpman schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:59:
[...]
-3V66T

Ok, was toch wel benieuwd. Dit is volgens mij gewoon een generieke 10240 Pro key. Als je in je register kijkt zal HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\BuildLabEx wel 10240.16384 zijn. Hierna zijn nog kleine updates 16390 en 16393 gevolgd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
blmp schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:39:
[...]

Tsja OneDrive wordt niet alleen gebruikt voor 'dropbox' achtige dingen, maar ook voor bijvoorbeeld het syncen van background, thema, browser settings geloof ik. Dus het zit vrij diep in het systeem genesteld. En gebruik je het niet, dan heb je er toch ook geen last van ... het is niet alsof hij constant zeurt of zo??
En is het niet zo dat als je geen Microsoft Account gebruikt (maar een local account aanmaakt op de machine zelf), heel OneDrive nergens op aangesloten wordt en er dus helemaal geen probleem meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:17:
[...]

Een clean install wordt afgeraden door Microsoft he.....maar een OEM ISO...? Er is toch helemaal geen OEM ISO? Je kunt zelf een ISO maken van de ESD, maar dat maakt het niet ineens een OEM ISO....
Er is wel OEM ISO 64 Bit US, hiermee kan je Home en Pro afhankelijk van de productcode net als in Windows 8.1 installeren.

29 juli 2015 installeer ik Windows 8.1 Pro wel even voor een upgrade, en dan doe ik daarna een 'clean install'. Nu heb ik dat even om te testen gedaan, tot 29 juli 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:15:
[...]

Er is wel OEM ISO 64 Bit US, hiermee kan je Home en Pro afhankelijk van de productcode net als in Windows 8.1 installeren.

29 juli 2015 installeer ik Windows 8.1 Pro wel even voor een upgrade, en dan doe ik daarna een 'clean install'. Nu heb ik dat even om te testen gedaan, tot 29 juli 2015.
Eh....volgens mij kan een OEM versie alleen door een OEM partij uitgebracht worden, er is op dit moment officieel niet eens een ISO, laat staan een (zoals jij het noemt) OEM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die raad weet?
Volgens de support pagina zit er een i217 kaart in je Elitebook. Ga even naar de Intel site en zoek daar naar de driver zou ik zeggen. Beetje logisch nadenken :X

Nieuwe update voor Windows 10 uit trouwens:
Another hotfix rollup (KB3074674) now available for #WindowsInsiders running build 10240 on Windows Update.

[ Voor 34% gewijzigd door FREAKJAM op 22-07-2015 00:52 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

FREAKJAM schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:49:
[...]
[...]
Bedankt, ik hoorde al wat blazen een half uur geleden :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:05:
[...]

Elkaar de "groeten" doen is vaak een teken van "niet respecteren".....

Én de groeten, hè :P
volgens mij leef jij op een omgedraaide wereld.
mvg:rjmno1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Voor diegene die een ISO willen wanneer ze alleen een DVD/USB stick hebben met daarop de ISO: Dit kan met oscdimg (WAIK):

oscdimg –n –d –m "sourceFolder" "target.iso"

Edit: Voor een bootable ISO:

oscdimg –bD:\boot\etfsboot.com –u2 –h -maxsize:4096 -lWIN_EN_DVD D:\ C:\temp\Whatever.iso

[ Voor 28% gewijzigd door Squ1zZy op 22-07-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Windows 10 build 10240 gets another hotfix update

net binnen gehaald :)

hier nog wat dingen over W10 te weten gekomen die ik nog niet wist:
http://www.windowscentral...-everything-you-need-know

bijvoorbeeld:

Insider Hub: Microsoft mentioned this previously, but moving forward, the "Insider Hub" app is no longer installed by default. Users are encouraged to enable and use the app with the following steps:

1- Open Settings > System > Apps & features.

2- Click Manage optional features then Add a feature.

3- Select the Insider Hub entry and click Install.

[ Voor 60% gewijzigd door spartacusNLD op 22-07-2015 07:36 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:28:
[...]

Eh....volgens mij kan een OEM versie alleen door een OEM partij uitgebracht worden, er is op dit moment officieel niet eens een ISO, laat staan een (zoals jij het noemt) OEM versie.
Blijkbaar wel. Het is een ISO van 3,8GB en je kan Windows 10 Home en Pro 64 Bit US hiermee installeren. Het is een RTM OEM image, dus een image die naar de OEM's gaat waarmee ze hun eigen ISO bouwen om machines in te spoelen.

Officieel is er inderdaad vast geen ISO. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:30:
Windows 10 build 10240 gets another hotfix update

net binnen gehaald :)

hier nog wat dingen over W10 te weten gekomen die ik nog niet wist:
http://www.windowscentral...-everything-you-need-know

bijvoorbeeld:

Insider Hub: Microsoft mentioned this previously, but moving forward, the "Insider Hub" app is no longer installed by default. Users are encouraged to enable and use the app with the following steps:

1- Open Settings > System > Apps & features.

2- Click Manage optional features then Add a feature.

3- Select the Insider Hub entry and click Install.
Beiden al in dit topic voorbij gekomen, maar mensen die attent zijn met nieuwtjes is altijd fijn _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 22-07-2015 08:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mijn negatieve puntjes worden niet heel terecht bevonden lees ik. En ja absoluut, er zit een autistisch trekje aan dat ik liever geen grote (naar mijn mening niets toevoegende) veranderingen zou zien.

"Als je het niet wilt gebruiken, dan toch niet? Je hebt er geen last van"... ja en nee. Als m'n halve explorer boomstructuur in wordt genomen door zooi die ik nooit zal gebruiken, heb ik daar wel degelijk last van. Terwijl het in het register zo'n kleine moeite is om ze er uit te kieperen. Dan had het net zo goed een netjes verwerkte optie kunnen zijn.

Als Cortana inderdaad alles wat met zoeken te maken heeft voor z'n rekening neemt, dan snap ik dat je deze niet uit kunt zetten.

Het argument dat ik dan natuurlijk ook op W7 kan blijven draaien gaat nu misschien nog op, maar zal een keer ophouden. De stap van XP naar W7 was ook een flinke... en support is ook eindig.

Ben gek op nieuwe dingen, ook W10 zal onder de motorkap vast veel verbeteringen brengen ten opzichte van voorgangers. Veel is een kwestie van even wennen. Toch is voor mij altijd de eerste stap om te kijken hoe ik het beste er uit kan halen voor de manier waarop ik het systeem wil gebruiken... daar vallen de mogelijkheden me een beetje tegen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kaastosti schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:29:
Mijn negatieve puntjes worden niet heel terecht bevonden lees ik. En ja absoluut, er zit een autistisch trekje aan dat ik liever geen grote (naar mijn mening niets toevoegende) veranderingen zou zien.
Bovenstaande plus onderstaande rijmen echt niet met elkaar he...
Ben gek op nieuwe dingen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
FREAKJAM schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:49:
[...]

Volgens de support pagina zit er een i217 kaart in je Elitebook. Ga even naar de Intel site en zoek daar naar de driver zou ik zeggen. Beetje logisch nadenken :X

[...]
Geïnstalleerd maar krijg foutmelding dat er geen Intel(R) adapters worden gevonden in mijn systeem.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34exi7b.png

Toch zie ik al mijn network adapters mooi opgelijst staan in device manager.
Ik heb geprobeerd met USB Wlan dongle, ook deze wordt correct geïnstalleerd.

Toch verschijnt er geen enkele adapter. Als ik op change network adapter klik, wordt er niets opgelijst. De statusled voor WiFi op men laptop zelf blijft oranje en kan deze ook niet wijzigen via de normale hotkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
MelvinB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:59:
Je kan ook natuurlijk gewoon ff moeilijk doen om niks. :p

Wanneer komen die addons beschikbaar voor Edge? Vind het een fijne browser tot nu toe, maar niet zonder adblocker.
Je kunt in alle Windows-versies reclame blokkeren door je HOSTS-file aan te passen. Werkt meteen en in alle browsers.

Lees dit maar eens: http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

_Arthur schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:31:
[...]Bovenstaande plus onderstaande rijmen echt niet met elkaar he...[...]
Hehe toen ik 't tikte dacht ik al dat daar een opmerking over zou komen :P Nieuwe dingen proberen om te zien of ik er iets moois mee kan vind ik gaaf. In dit geval is het nog niet overweldigend positief, maar is het wel het OS wat uiteindelijk W7 zal gaan vervangen.

Sommige dingen vergen wat tijd om aan te wennen, dat komt vanzelf. Nu is het alles tegelijk, geforceerd en officieel ook niet aan te passen. Daar gaat het bij mij persoonlijk mis.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 10:51
Ik heb nu W10 geïnstalleerd op mijn Asus T100. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de snelheid en interface van Windows 10 ten opzichte van Windows 8 op dit toestel.
Ook mijn XPS 15 geüpdatet.

Tot nu toe geen enkel issue tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kaastosti schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:39:
Nu is het alles tegelijk, geforceerd en officieel ook niet aan te passen. Daar gaat het bij mij persoonlijk mis.
Dan zijn er 2 opties; of je er bij neerleggen en het over je heen laten komen, of gewoon 11 maanden wachten en dan upgraden en hopen dat er in die tijd door anderen genoeg opties zijn gevonden om het te customizen zoals jij het wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:05:
[...]

Dan zijn er 2 opties; of je er bij neerleggen en het over je heen laten komen, of gewoon 11 maanden wachten en dan upgraden en hopen dat er in die tijd door anderen genoeg opties zijn gevonden om het te customizen zoals jij het wenst.
Als ik zo kijk naar Windows 10, dan wil je dat gewoon toch allemaal over je heen laten komen......al die greatness en gaafheden... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:07:
Als ik zo kijk naar Windows 10, dan wil je dat gewoon toch allemaal over je heen laten komen......al die greatness en gaafheden... :9~
Ja, maar veranderingen zijn eng he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:08:
[...]

Ja, maar veranderingen zijn eng he 8)
Dat is natuurlijk ook wel zo, ze hebben niet voor niets het Start Menu weer teruggebracht uit de dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:09:
Dat is natuurlijk ook wel zo, ze hebben niet voor niets het Start Menu weer teruggebracht uit de dood...
Nou moet ik zeggen dat die verandering, dat ie er weer is, mij wel weer positief stemt. In Win8(.1) gebruikte ik een third-party start-menu vervanger. Het gaat mij dan vooral om de programmas/tools die ik niet dagelijks gebruik. Al de dagelijkse zaken staan vast gepinned in de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:09:
[...]

en maar gelukkig ook, waarom een fullscreen startscherm nemen wanneer je hetzelfde ook in een kleine box kan steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:07:
[...]

....al die greatness en gaafheden... :9~
De enige gaafheid en greatness is de stabiliteit.

De UI, meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vind die multiple desktops ideaal voor thuiswerken (Citrix). Al m'n werk zooi op een aparte desktop, ideaal.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:30:
[...]

De enige gaafheid en greatness is de stabiliteit.

De UI, meh.
Ik moet zeggen dat het op een Surface Pro 3 wel veel greatness brengt, op een laptop denk ik overigens wel dat het startmenu een welkome verandering is...t.o.v. het start scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Ik moet zeggen dat het op een Surface Pro 3 wel veel greatness brengt, op een laptop denk ik overigens wel dat het startmenu een welkome verandering is...t.o.v. het start scherm...
Ik heb dan geen Surface Pro 3 maar een normale laptop en ik vind het nieuwe start menu stukken beter dan het start scherm! Erg goede combi tussen Windows 7 en Windows 8 :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:41:
[...]

...op een laptop denk ik overigens wel dat het startmenu een welkome verandering is...t.o.v. het start scherm...
Daar heb ik W10 niet voor nodig :+

Wat ik zeg, op wat pebkac na heb ik W10 nog niet op de knietjes gekregen, dat in tegenstelling t.o.v. 7,8 en 8.1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

CAP-Team schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:32:
Ik vind die multiple desktops ideaal voor thuiswerken (Citrix). Al m'n werk zooi op een aparte desktop, ideaal.
Ik ben ook blij met die multiple desktops :)
Is er op touch-enabled devices eigenlijk een manier om tussen die dekstops te switchen? Bedenk me net dat ik dat nog niet eens getest heb...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het nog ergens mogelijk die 'upgrade naar Win10 reservering' te forceren op Win8? Laptop heeft nog steeds die popup niet gehad, terwijl die wel volledig up to date is qua updates.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SinergyX schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:29:
Is het nog ergens mogelijk die 'upgrade naar Win10 reservering' te forceren op Win8? Laptop heeft nog steeds die popup niet gehad, terwijl die wel volledig up to date is qua updates.
Ik had je willen wijzen op een link in de topicwarning die verwijst naar een topic over het gebrek aan die popup, maar die is weggehaald :?

edit: Geen Windows 10 update knop op bestaande Windows 7 of 8* dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-07-2015 11:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even Googlen op "No Windows 10 App".

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raven schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:31:
[...]

Ik had je willen wijzen op een link in de topicwarning die verwijst naar een topic over het gebrek aan die popup, maar die is weggehaald :?

edit: Geen Windows 10 update knop op bestaande Windows 7 of 8* dus ;)
Ah, daar is dat topic gebleven. Probleem al gevonden, internet explorer :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
Hier is een tooltje beschikbaar om te checken voor updates etc. die nodig zijn voor Windows 10.
http://www.cnet.com/how-t...rade-icon-if-its-missing/

Heb het al op 2 win8.1 laptops gebruikt en werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat ik maar een volledige reinstall eerst doe, zie nu dat Win8 niet meer geactiveerd is (raar, zonder melding), websites met flash starten niet meer op (youtube etc), denk dat iemand op linkjes heeft geklinkt die ze niet moesten klikken.

Ander nieuws, Creative heeft aangegeven Win10 drivers te gaan maken vanaf deze maand tot ergens oktober zullen ze beschikbaar komen, mijn X-fi is helaas pas oktober aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SinergyX schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Ah, daar is dat topic gebleven. Probleem al gevonden, internet explorer :P
:)

Inmiddels is ie weer terug in de warning :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Inmiddels is ie weer terug in de warning :P
Ik dacht dat iedereen nu wel voorzien was van of de melding of Windows 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar niet :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Als je computer op een domein zit, krijg je 'm sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tiguan schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:32:
Als je computer op een domein zit, krijg je 'm sowieso niet.
Mijn licenties Windows 8.1 Pro OEM zitten thuis in mijn eigen AD-forest; de update is gewoon doorgekomen en die zogenaamde "update offers" staan in mijn systray.

Je bedoelt waarschijnlijk iets anders...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Mijn licenties Windows 8.1 Pro OEM zitten thuis in mijn eigen AD-forest; de update is gewoon doorgekomen en die zogenaamde "update offers" staan in mijn systray.

Je bedoelt waarschijnlijk iets anders...
Nee, er is duidelijk op internet te vinden en het is hier ook besproken, dat computers die op een domein zijn aangemeld, geen update icoontje krijgen. Ik zal eerdaags mijn werk laptop eens uit het domein halen voor de test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Ik had het vreemde probleem in build 10240 dat ik mijn netwerk adapters wel zag in device manager maar in mijn netwerkcentrum waren deze niet gedetecteerd. Zo kon ik geen netwerkverbinding maken zowel via kabel als wifi. Zag nogtans activiteit op NIC als ik kabel insloot.

Hierop besloot ik repair uit te voeren waardoor ik bij volgend probleem aankom.
Mijn repair zit vast in loop.
Pc herstart steeds, hij geraakt tot 64% (configuring settings)
Na reboot doet hij exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Sinds een aantal dagen draai ik Windows 10 build 10240 (geupgrade vanaf mijn 8.1 pro installatie) en alhoewel ik erg te spreken ben over de snelheid en stabiliteit ben ik toch van mening dat ze de UI op bepaalde punten echt wel hadden kunnen verbeteren.

Zo vind ik het onbegrijpelijk dat window titles gewoon helemaal wit zijn ipv een kleur. Ook is het nu erg lastig om te zien welk venster nu actief is en welk venster niet. Ik weet dat er een extreem subtiele border omheen komt, echter is dit wel erg karig.
Daarbij lijkt het wel of de search in het start menu slechter is dan windows 7 en windows 8. Waar ik voorheen bijvoorbeeld "color" intypte om color management te starten, moet ik nu echt "colorcpl" intypen. Bij alleen color vindt hij alleen maar documenten met de naam/inhoud color.

Ook is het Microsoft nog steeds niet gelukt alle icoontjes te updaten naar de nieuwe stijl en zeker in het configuratiescherm zijn er nog steeds vista/windows 7 icoontjes te vinden. Erg jammer...

Na enkele dagen van gebruik ben ik in iedergeval nog niet overtuigd door de vernieuwingen en blijf ik windows 7, zeker qua UI, de beste windows versie tot nu toe vinden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MazeWing schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:00:
Na enkele dagen van gebruik ben ik in iedergeval nog niet overtuigd door de vernieuwingen en blijf ik windows 7, zeker qua UI, de beste windows versie tot nu toe vinden.
Ondanks dat het pakket "Windows" heet, kan 99% van de GUI me gestolen worden. Maar ja, zal wel komen omdat grofweg 10 uur per dag zakelijk moet werken met het OS en hierdoor echt niet kan vallen over 2 pixels of een ander kleurtje. Stabiliteit, snelheid en nieuwe technologie/implementaties vind ik veel belangrijker. Daarentegen heb ik meteen geen oordeel over Windows 7; heb die periode overgeslagen want draaide toen Server 2008 als main OS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Ondanks dat het pakket "Windows" heet, kan 99% van de GUI me gestolen worden. Maar ja, zal wel komen omdat grofweg 10 uur per dag zakelijk moet werken met het OS en hierdoor echt niet kan vallen over 2 pixels of een ander kleurtje. Stabiliteit, snelheid en nieuwe technologie/implementaties vind ik veel belangrijker. Daarentegen heb ik meteen geen oordeel over Windows 7; heb die periode overgeslagen want draaide toen Server 2008 als main OS.
Uiteindelijk zijn prestaties en stabiliteit het allerbelangrijke! Het oog wil echter ook wat en ik ben zo'n persoon die zich echt kan irriteren aan bepaalde design keuzes of inconsistente zaken zoals oude en nieuwe icoontjes.
Gelukkig is het niet meer zo erg als bij Vista en Windows 8.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
heeft er iemand al ervaring met Eventghost op windows 10? (ik gebruik eventghost om mijn kodi install op de achtergrond te bedienen met de MCE remote vista/win7 plugin)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Waar ik voorheen bijvoorbeeld "color" intypte om color management te starten, moet ik nu echt "colorcpl" intypen. Bij alleen color vindt hij alleen maar documenten met de naam/inhoud color.
Hier vind ie gewoon Color Management als 2e optie, als ik 'col' tiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Oid schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:16:
[...]

Heeft iemand eigenlijk al Windows 10 in de azure AD gejoined, dat had ik namelijk gedaan. Heb niet getest of het op een lokaal account wel werkte, ga nu eens Windows 10 in vmware workstation draaien kijken of ik alles werkend kan krijgen.
Heb opnieuw Windows 10 geinstalleerd, met een lokaal account gaat het goed en kan ik de software prima draaien. Met een Azure account krijg ik weer dezelfde foutmelding. Ga daar eens induiken!

Iemand anders ervaring met Azure ad koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door dotacom op 22-07-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Arthur schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:09:
[...]

Hier vind ie gewoon Color Management als 2e optie, als ik 'col' tiep.
Hier ook...en als ik Color intiep, dan krijg ik hem zelfs als eerste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vreemd.
Als ik col intyp krijg ik:
Microsoft Solitaire Collection.

Maak ik het woord af krijg ik geen resultaten meer en kan ik in mijn bestanden zoeken, waarbij er vervolgens alleen maar documenten naar voren komen.
Heb zojuist ook via troubleshoot de search gerepareerd (waarbij er rechten zijn hersteld) echter maakt dit geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vind ik het onbegrijpelijk dat window titles gewoon helemaal wit zijn ipv een kleur. ...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SH3gZDMF1vOsFqmjUWoAiu1I/thumb.jpg

Het kan wel :+

http://winaero.com/blog/g...title-bars-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het probleem blijft dan aanwezig dat zowel de actieve als inactieve vensters beide dezelfde kleur hebben.
Welk briljant persoon bij MS dat nu weer bedacht heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag hopen dat het na de officiële launch gefixed gaat worden, dit gaat qua UI design gewoon nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:29
Mwa, vind ik meevallen, maar door dat configuratiescherm wat nog niet is uitgebannen voelt het gewoon niet af, net zoals met de andere versies van Win8., met W10 is het wel beter.
Misschien komt dat nog, of wordt het pas weer een w00t ervaring met Win11 (want die komt er, wedje leggen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 22-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon irritant, ik grijp vaak genoeg het verkeerde venster :F
maar door dat configuratiescherm wat nog niet is uitgebannen voelt het gewoon niet af, net zoals met de andere versies van Win8., met W10 is het wel beter.
Misschien komt dat nog, of wordt het pas weer en w00t ervaring met Win11 (want die komt er, wedje leggen?)
Windows X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er eigenlijk nog meer zaken waar mensen zich aan storen? Ben nu bezig met de review van Windows 10 en heb natuurlijk zelf ook het e.e.a opgemerkt, maar ben wel benieuwd waar jullie allemaal tegenaan gelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MazeWing schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:59:
Het probleem blijft dan aanwezig dat zowel de actieve als inactieve vensters beide dezelfde kleur hebben.
Welk briljant persoon bij MS dat nu weer bedacht heeft....
Dit wordt nu alleen nog in de taakbalkknoppen duidelijk. Nou heb ik die toch altijd al op brede weergave (dus labels tonen) waardoor je ook altijd netjes een voortgangsbalkje ziet als een programma nog iets uitvoerd. In die bredere modus zie je wat duidelijker het actieve vernster grijs.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap echt niet dat Microsoft af is gestapt van het systeem qua vensters welke ze altijd gebruikt hebben.

Alles een "plattere" look geven ok, maar je kunt ook doorslaan.

Wat dat betreft doet Apple het met Yosemite een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:40:
Zijn er eigenlijk nog meer zaken waar mensen zich aan storen? Ben nu bezig met de review van Windows 10 en heb natuurlijk zelf ook het e.e.a opgemerkt, maar ben wel benieuwd waar jullie allemaal tegenaan gelopen zijn.
Wat heb je zelf ervaren als storend tijdens je review? (of mag je dit nog niet prijsgeven omdat de review nog gepubliceerd moet worden?)

Ik stoor mij op dit moment aan voornamelijk 2 dingen:
  • Het configuratiescherm is nog aanwezig, nog niet alles is gemigreerd naar "Settings". Pas in de volgende release (redstone waarschijnlijk) zal het configuratiescherm verdwijnen.
  • De hoeveelheid logging die by default aan staat. Tijdens de installatie heb ik onwijs veel dingetjes uitgezet bij de expres settings.

[ Voor 36% gewijzigd door FREAKJAM op 22-07-2015 16:04 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat logging zal toch hopelijk alleen bij insider previews zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
FREAKJAM schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Wat heb je zelf ervaren als storend tijdens je review? (of mag je dit nog niet prijsgeven omdat de review nog gepubliceerd moet worden?)
Ik draai de Insider-builds al sinds januari en had stilletjes gehoopt dat de UI nog wat meer polish en detail zou krijgen. Een strak en simpel design is mooi, maar sommige vensters, dialogboxes en dus ook zaken als de titelbalken van vensters zijn nu wel heel kaal. Daarnaast blijft ook Windows 10 een mengelmoes van oude iconen/dialogen en nieuwe. Het is niet zo erg als bij Windows 8, maar het zal nog wel even duren voor MS van alle legacy af is.

Verder merk je duidelijk dat ze een ander soort release/updatemodel gaan gebruiken. Met het oude model (alleen grote updates bij servicepacks/major releases) hadden ze W10 denk ik niet in zijn huidige vorm vrijgegeven. Edge voelt bijvoorbeeld nog erg kaal en is voor mij persoonlijk zonder extensiesupport niet bruikbaar. Ook Cortana heeft nog zeker wat werk nodig. Dat kunnen ze nu dus allemaal via Windows Update gaan pushen, dat vind ik een goede zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:02:
Dat logging zal toch hopelijk alleen bij insider previews zo staan.
Zie de 2 screenshots in mijn vorige post die bij default aan staan (ook in build 10240).
WoutF schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:04:
[...]

Ik draai de Insider-builds al sinds januari en had stilletjes gehoopt dat de UI nog wat meer polish en detail zou krijgen. Een strak en simpel design is mooi, maar sommige vensters, dialogboxes en dus ook zaken als de titelbalken van vensters zijn nu wel heel kaal. Daarnaast blijft ook Windows 10 een mengelmoes van oude iconen/dialogen en nieuwe. Het is niet zo erg als bij Windows 8, maar het zal nog wel even duren voor MS van alle legacy af is.

Verder merk je duidelijk dat ze een ander soort release/updatemodel gaan gebruiken. Met het oude model (alleen grote updates bij servicepacks/major releases) hadden ze W10 denk ik niet in zijn huidige vorm vrijgegeven. Edge voelt bijvoorbeeld nog erg kaal en is voor mij persoonlijk zonder extensiesupport niet bruikbaar. Ook Cortana heeft nog zeker wat werk nodig. Dat kunnen ze nu dus allemaal via Windows Update gaan pushen, dat vind ik een goede zet. :)
Ik ervaar precies hetzelfde (zie mijn vorige post waarin ik zeg dat er nog een mengelmoes is van settings/configuratiescherm). Cortana is ook nog niet af lijkt het (in ieder geval niet beschikbaar voor NL). Qua theming had het van mij ook beter gemogen. Aero is verleden tijd en je hebt vlakke/platte themes nu. Edge voelt ook niet af. Weinig settings, nog geen extensiesupport etc. Ze hebben zichzelf in de vingers gesneden door veel dingen aan te kondigen de afgelopen tijd, maar het helaas niet af hebben kunnen krijgen voor de 29ste. Ik verwacht dat redstone een vele mooiere release zal zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door FREAKJAM op 22-07-2015 16:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

De Snap-ervaring in Tablet mode is minder vergeleken met 8.1 (geen idee of dit gefixt is in de laatste builds).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

masauri

aka qwybyte

FREAKJAM schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Ik stoor mij op dit moment aan voornamelijk 2 dingen:
  • Het configuratiescherm is nog aanwezig, nog niet alles is gemigreerd naar "Settings". Pas in de volgende release (redstone waarschijnlijk) zal het configuratiescherm verdwijnen.
  • De hoeveelheid logging die by default aan staat. Tijdens de installatie heb ik onwijs veel dingetjes uitgezet bij de expres settings.
Ja we verwachten hier op tweakers wel wat input en duidelijkheid van de vraag vooralleer men hulp kan verwachten he })

Ik ga de overstap maken van w7 naar w10, heb zelf ook met 8.1 gewerkt maar voelde niet zo goed aan als deze stap. Dit is erg gevoelsmatig maar tis gewoon zo.

Verder zoals genoemd de manier om alles in te stellen, er is enorm veel logging dat ge uit moet vinken en wat naar mijn mening wel invloed heeft op het systeem.

Het config scherm is wel om te zetten naar de "oude" klassiekere icoontjes bv., maar kebt gevoel alsof ze moeilijk de grens kunnen bepalen in welke mate ze terug gaan van hun W8.1 filosofie naar het aanpassen zoals de wijziging van het startmenu.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
FREAKJAM schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:05:
[...]

Zie de 2 screenshots in mijn vorige post die bij default aan staan (ook in build 10240).
Klopt, maar je zit nog steeds in de insider preview omgeving als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]
Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als ik zeg dat ik echt niet zit te wachten op push updates!
Professional en Enterprise editions krijgen hier dan (gelukkig) ook niet mee te maken. Home editions en gebruikers die deel blijven nemen aan het Insider Programma krijgen wel push updates.

Persoonlijk zou ik nooit meer een Home edition willen gebruiken als de opt-out voor automatische updates onmogelijk wordt.
Die Pro edition gaat veel verkocht worden :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou, bij deze geprobeerd. Laptop uit domein gehaald. Reboot, log in met lokaal account, per direct een upgrade icoontje. Heb 'm gelijk maar even gereserveerd.

Nu weer terug het domein in gegooid. Ben benieuwd of ik 'm op 29 juli weer uit het domein moet halen, het icoontje is nu weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Zijn er meer mensen die wazige tekst hebben bij sommige windows instellingen en skype,steam en sommige andere programma's wanneer je dpi scaling op 125% instelt.

bij windows 8.1 heeft dit altijd gewoon goed gewerkt maar bij windows 10 ( build 10240) is alle tekst wazig als ik de dpi scaling op 125% instel.

het schijnt een bekend probleem te zijn maar ik heb nog niet gezien dat veel mensen dit probleem hebben

ik hoor graag of meerdere mensen dit hebben en mocht er iemand een oplossing hiervoor hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pummetje schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:56:
Zijn er meer mensen die wazige tekst hebben bij sommige windows instellingen en skype,steam en sommige andere programma's wanneer je dpi scaling op 125% instelt.

bij windows 8.1 heeft dit altijd gewoon goed gewerkt maar bij windows 10 ( build 10240) is alle tekst wazig als ik de dpi scaling op 125% instel.

het schijnt een bekend probleem te zijn maar ik heb nog niet gezien dat veel mensen dit probleem hebben

ik hoor graag of meerdere mensen dit hebben en mocht er iemand een oplossing hiervoor hebben hoor ik het graag :)
Bij Windows 8.1 waren Steam en Skype ook gewoon wazig zodra de dpi niet op 100% stond.
Je kan in het eigenschappenmenu van de snelkoppelingen DPI scaling uitzetten.
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/patricka/WindowsLiveWriter/Fuzzyiconsclippedtextandmissingbuttonsat_DC13/image_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vrij weinig eigenlijk, heb het nu draaien op 2 tablets en 2 desktop systemen en heb eigenlijk geen problemen ervaren buiten wat initiële driver problemen die nu inmiddels allemaal gerepareerd lijken. Enige wat vooral naar voren komt in Windows 10 is het gebrek aan consistentie zoals je al eerder vermeldde. Verschillende dialoogvensters, oude (legacy) beheeritems (device manager, control panel etc.).

Edge is erg fijn als browser, maar extensies zijn zeker welkom. Niet dat ik ze echt mis (meeste hebben ook websites), maar toch maakt het de browser ervaring wel compleet. Ervaring voor touch is naar mijn idee wel een stuk beter. Continuum werkt erg nice, met de tablet op de bank in tablet mode voor wat casual surfen en wil ik productief zijn in desktop mode. De nieuwe taskswitcher en multi-workspace toevoegingen vind ik wel veel fijner en maken mij zeker productiever. Taskswitcher werkt daarnaast ook sneller als Windows 8.1 (vind ik dan).

Ook ben ik wel tevreden over ben dat alle apps zo'n beetje updates gepushed krijgen via de Store (incl. de Store zelf). En de systeemspecifieke updates via Windows update. Denk dat Windows 'as a service' wel een goede stap voor MS gaat zijn als ze regelmatig blijven updaten met nieuwe features, tweaks en dergelijke. Zat toevallig te denken door deze post dat het wel cool zou zijn als ook system apps via de Store te updaten zijn (zoals device manager, control panel, explorer etc.) :+ .

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 22-07-2015 18:33 . Reden: stukje over edge ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik vind Windows 10 voor de massa behoorlijk af. De massa weet niet wat extensies voor een browser zijn totdat ze weer een keer een vinkje vergeten zijn uit te zetten bij het installeren van een programma. Ik vind dat zelf ook geen gemis en ben toch wel een poweruser.

Waar ik mij nog steeds aan stoor in Edge is de tijd die het in beslag neemt voordat je kan scrollen. Vergelijk ik bijvoorbeeld http://windowscentral.com in Chrome en Edge, dan kan je in Chrome vrijwel meteen scrollen, maar in Edge kan het soms seconden duren, terwijl de scrollbar allang aangeeft dat er gescrolled zou kunnen worden. Edge is in veel zaken sneller is steeds de promotie, maar met het scrollen slaan ze de plank mis.

De Outlook app vind ik met meerdere accounts niet goed opgezet. Als je in een ander account in de mail, en klik je op Accounts, dan zie je je andere accounts, maar zonder informatie of er nieuwe mails zijn. Ik heb 6 mail accounts en nu moet ik elke openen om te zien of er nieuwe mail is. Ik weet dat je het notificatiecentrum hebt, maar het zou ook in de mail app naar voren moeten komen. Eigenlijk achter de knop Accounts al een nummertje.

Dat Cortana nog niet in elke taal uit is snap ik op zich wel, maar laat gebruikers in ieder geval kunnen kiezen om de regio op hun eigen land te zetten en eventueel ook de Windows taal, maar dat je in Cortana kan instellen dat je toch bijvoorbeeld Cortana (US) wilt gebruiken.

Met OneDrive vind ik het een gemis dat er geen placeholders meer zijn van online bestanden. Als ik bijvoorbeeld een map niet offline wil hebben, maar er wel regelmatig wat naar toe wil kopieren, dan kan dat niet vanuit de explorer, omdat de map niet zichtbaar is. Nu moet je via lastige omwegen je data in die map zien te krijgen.

Verder ben ik wel tevreden met hoe Windows 10 is geworden en zie ik zeker een goede basis waar ook Windows 10 Mobile van gaat profiteren...

Edit:

Heb ik een update van Edge gemist? Het lijkt erop dat mijn irritatie (zie hoger) is verholpen en dat je meteen kan scrollen. Tevens als je een link hebt aangeklikt terwijl je gescrold hebt en je gaat terug, dan is Edge weer vrijwel meteen op de gescrolde positie. Voorheen duurde dat ook altijd even. Net of hij de pagina weer opnieuw moest inladen...

Edit 2:

Te vroeg gejuicht. Toch wee 'scrollvertraging' bij windowscentral. Net of een ad of javascript tegenwerkt en eerst compleet moet worden gedownload/uitgevoerd voordat je kan scrollen...

[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 22-07-2015 18:42 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was gister een zogenaamde hotfix update met wat bugfixes. Hij staat in je history als security update (KB3074674). Er is onbekend wat er daadwerkelijk gefixed is.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
FREAKJAM schreef:
Er was gister een zogenaamde hotfix update met wat bugfixes. Hij staat in je history als security update (KB3074674). Er is onbekend wat er daadwerkelijk gefixed is.
"This security update resolves a vulnerability in Windows that could allow elevation of privilege if the Windows Installer service incorrectly runs custom action scripts. Additionally, this update includes non-security-related changes to enhance the functionality of Windows 10 through new features and improvements.". Zie deze blog post.

Is er al meer nieuws bekend of Windows 10 inderdaad een 2-factor authenticatie gebruikt? Deze feature is zeer welkom.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hebben er overigens meer mensen last van het scroll gedrag op de T.Net FrontPage artikelen als er gebrowsed wordt in "Edge"? Ik heb standaard ingesteld dat ik alle reacties wil zien, voor mijn part -3 :P, en dan loopt dat scrollen niet écht soepel (lees: écht niet soepel).

Op GoT kan ik scrollen wat ik wil, dat blijft gewoon soepel verlopen.

Voor de volledigheid: Ik draai hier alles middels een Hypervisor.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
wimmel_1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:00:
Hebben er overigens meer mensen last van het scroll gedrag op de T.Net FrontPage artikelen als er gebrowsed wordt in "Edge"? Ik heb standaard ingesteld dat ik alle reacties wil zien, voor mijn part -3 :P, en dan loopt dat scrollen niet écht soepel (lees: écht niet soepel).

Op GoT kan ik scrollen wat ik wil, dat blijft gewoon soepel verlopen.

Voor de volledigheid: Ik draai hier alles middels een Hypervisor.
Hier soepel in Tweakers frontpage reacties...

Voor de volledigheid: Ik draai hier GEEN Hypervisor.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iRicardo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:55:
[...]

"This security update resolves a vulnerability in Windows that could allow elevation of privilege if the Windows Installer service incorrectly runs custom action scripts. Additionally, this update includes non-security-related changes to enhance the functionality of Windows 10 through new features and improvements.". Zie deze blog post.

Is er al meer nieuws bekend of Windows 10 inderdaad een 2-factor authenticatie gebruikt? Deze feature is zeer welkom.
Wist ik, zie mijn eerdere post.
Additionally, this update includes non-security-related changes to enhance the functionality of Windows 10 through new features and improvements.
Er wordt dus niet uitgebreid gemeld wat er daadwerkelijk gefixed is. Alleen dat er improvements etc zijn aangebracht. Ik wil gewoon graag waten wat nu exact de non-security-related changes zijn. (Vandaar dat ik zeg dat het onbekend is wat er daadwerkelijk gefixed is).

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 22-07-2015 19:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Swerfer schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:08:
[...]

Hier soepel in Tweakers frontpage reacties...

Voor de volledigheid: Ik draai hier GEEN Hypervisor.
Denk dat ik 't "issue" al gevonden heb.... :o

Heb het artikel waarbij ik vanmiddag dat issue had (in een Windows 10 VM op m'n werk laptop) nu nogmaals geopend in diezelfde VM op diezelfde werklaptop. Enige verschil is dat ik nú over m'n eigen router naar buiten ga waarbij de fysieke laptop vanuit de router een netwerkprofiel krijgt toegewezen waarop wat DNS filtering plaats vind.

Hier thuis met diezelfde VM dus ook geen problemen op de FrontPage (alleen een melding dat ik reclame's blokkeer) 8)

edit:
En ná het toestaan van "vrije doorgang" (buiten de filters om) hapert 't spul inderdaad weer :X

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 22-07-2015 20:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:25:
[...]

Bij Windows 8.1 waren Steam en Skype ook gewoon wazig zodra de dpi niet op 100% stond.
Je kan in het eigenschappenmenu van de snelkoppelingen DPI scaling uitzetten.
[afbeelding]
bedankt voor de tip dit heeft gewerkt alleen sommige instellingen in configuratie scherm zijn nog steeds wazig
maar waarschijnlijk wordt dit binnenkort gepatched

heb dit trouwens nog nooit hoeven doen in windows 8.1 ( ook niet bij skype )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Swerfer schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:29:
[...]

Waar ik mij nog steeds aan stoor in Edge is de tijd die het in beslag neemt voordat je kan scrollen. Vergelijk ik bijvoorbeeld http://windowscentral.com in Chrome en Edge, dan kan je in Chrome vrijwel meteen scrollen, maar in Edge kan het soms seconden duren, terwijl de scrollbar allang aangeeft dat er gescrolled zou kunnen worden. Edge is in veel zaken sneller is steeds de promotie, maar met het scrollen slaan ze de plank mis.
Grappig dat je dat zegt, want voor mij is het compleet omgekeerd. In Chrome heb ik vaak dat hij tijdens de pageload nog een beetje hangt en niet op input reageert, terwijl ik in Edge veel sneller en vloeiender kan scrollen. Windows Central vind ik in beide browsers overigens poepietraag, die site zit niet heel strak in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

Edge voelt bijvoorbeeld nog erg kaal en is voor mij persoonlijk zonder extensiesupport niet bruikbaar. Ook Cortana heeft nog zeker wat werk nodig. Dat kunnen ze nu dus allemaal via Windows Update gaan pushen, dat vind ik een goede zet. :)
...oh, over Edge gesproken. Het ondersteunt afaik nog steeds geen swipe gestures voor back/forward i.t.t. Modern IE.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
RayNbow schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:41:
[...]

...oh, over Edge gesproken. Het ondersteunt afaik nog steeds geen swipe gestures voor back/forward i.t.t. Modern IE.
Afaik... Net getest op de SP3 in tablet mode. Je hebt gelijk, geen swipe gestures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vraagje:

hoe zat dat nou met Windows 95, die kwam ook ongeveer rond deze tijd uit, 20 jaar terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sjah schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:55:
Vraagje:

hoe zat dat nou met Windows 95, die kwam ook ongeveer rond deze tijd uit, 20 jaar terug?
Kun je wat specifieker zijn?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, RTM was gecompileerd op bepaalde datum, zelfde als 10 hoorde ik?
Pagina: 1 ... 68 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ