Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Net paar updates binnen gehad:

- Feature on Demand for X64 (Insider Hub)

- KB3074667: Beveiligingsupdate voor Windows 10 voor x64-systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Zijn er mensen met een MS Action Pack subscription?
Ik heb momenteel met mijn collega's Windows 8.1 Pro via MS Action Pack, ik ben wel benieuwd of we dan Windows 10 iso's tegelijk op 29 juli zullen zien daarzo.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor iedereen die al op WIN10 draait: https://technet.microsoft.com/library/security/MS15-078

Out of the band kán......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een WSUS server update gezien? Die zie Windows 10 clients als "Vista". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:23:
Iemand al een WSUS server update gezien? Die zie Windows 10 clients als "Vista". :/
De reactie boven je...... Ik ben "toevallig" net bezig met WSUS :P

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/aln8rq.jpg

Ik blijf 't overigens grappig vinden dat er hier mensen blijven beweren dat je niét (meer?) zou kunnen upgraden vanuit een geregistreerde 10162 release....

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/s6he9j.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 20-07-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:11
Klein bugje: heb de EN/US versie geïnstalleerd op m'n Surface Pro 2, maar in de apps-lijst staat er Instellingen ipv Settings. In de rest van de interface wordt wel steeds naar Settings verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Heeft iemand soms ook last van het volgende???

Je gebruik je (bij mij toshiba encore) een tijdje niet meer, komt terug, drukt op de windows knop en voert de pincode in..

maar dan accepteerd ie de code niet...

work around is dat ik dan aangeef het wachtwoord te willen invoeren (invul veld moet leeg zijn, anders werkt dat niet...) me wachtwoord invul en op ENTER druk (en dan is all just fine...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dutch2007 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:03:
Heeft iemand soms ook last van het volgende???

Je gebruik je (bij mij toshiba encore) een tijdje niet meer, komt terug, drukt op de windows knop en voert de pincode in..

maar dan accepteerd ie de code niet...

work around is dat ik dan aangeef het wachtwoord te willen invoeren (invul veld moet leeg zijn, anders werkt dat niet...) me wachtwoord invul en op ENTER druk (en dan is all just fine...)
Met wat voor een soort accounts werk je?

Een account met een "PIN" duidt op een MS/LIVE ID (waarbij het systeem dus écht 100% online moet zijn), het account met een wachtwoord is waarschijnlijk een lokaal ge-cached account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:09:
zijn er mensen die ESET als antivirus hebben? werkt HIPS bij jullie? bij mij niet iig.. dit lost het iig niet op: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2811
Net via de eset live installer geïnstalleerd en geactiveerd. Inderdaad nog steeds geen werkende HIPS, tot nu toe heeft deze functie nog niet gewerkt voor Windows 10.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Met wat voor een soort accounts werk je?

Een account met een "PIN" duidt op een MS/LIVE ID (waarbij het systeem dus écht 100% online moet zijn), het account met een wachtwoord is waarschijnlijk een lokaal ge-cached account?
zelfde account verbinden met de wifi..

Het is idd een MS/Live ID...

Probleem alleen op de tablet, de laptop heeft dit probleem niet...

qua animation ziet het er ook niet altijd "zuiver" uit...

Ik druk op 't scherm...

voer code in, unlock screen gaat weg...

komt even snel terug, en dan komt toch 't desktop terug/ danwel gaat ie naar tablet mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik heb een pro versie, keurig alle builds doorlopen ondertussen tot en met 10240.
Mijn collega had een home editie windows, die blijft nu steken op de laatste beta build (Ik meen 10166?)
Zou dat kunnen komen omdat hij geen pro maar home heeft?
10240 verschijnt niet bij de updates helaas.
Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 8% gewijzigd door reinier666 op 20-07-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 13:48
spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:09:
zijn er mensen die ESET als antivirus hebben? werkt HIPS bij jullie? bij mij niet iig.. dit lost het iig niet op: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2811
Klopt. HIPS werkt niet bij ESET. Zelf beta 9 geprobeerd, en ook daar werkt het niet. De volledige versie van ESET 8 werkt nog minder, daar houdt op een gegeven moment heel het systeem op met werken :+.

Ik zou dus even van ESET afblijven totdat Win10 officieel uit is, en ze bij ESET een goede release hebben utigebracht.

NB: evaringen zijn van een paar builds geleden, dus wie weet werkt het nu anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

McPoowl schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:15:
[...]

Klopt. HIPS werkt niet bij ESET. Zelf beta 9 geprobeerd, en ook daar werkt het niet. De volledige versie van ESET 8 werkt nog minder, daar houdt op een gegeven moment heel het systeem op met werken :+.

Ik zou dus even van ESET afblijven totdat Win10 officieel uit is, en ze bij ESET een goede release hebben utigebracht.

NB: evaringen zijn van een paar builds geleden, dus wie weet werkt het nu anders.
Zo erg is het bij mij zeker niet. scans enzovoort werken gewoon. alleen HIPS wil zichzelf niet activeren. morgen maar is een chat openen via hun website en de bug melden

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:24:
[...]

De reactie boven je...... Ik ben "toevallig" net bezig met WSUS :P
Mijn vraagstelling was wellicht wat onduidelijk, gaat mij niet om die security update, maar om een update voor wsus zelf, dat het OS netjes als Windows 10 wordt herkend i.p.v. Vista. ;)
Maar goed, dat duurde bij 8.1 ook enige tijd, dus dat zal nu wel niet anders zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Mijn vraagstelling was wellicht wat onduidelijk, gaat mij niet om die security update, maar om een update voor wsus zelf, dat het OS netjes als Windows 10 wordt herkend i.p.v. Vista. ;)
Maar goed, dat duurde bij 8.1 ook enige tijd, dus dat zal nu wel niet anders zijn vermoed ik.
Jouw vraagstelling was duidelijk... En in 2012(R2) WSUS kun je ook de updates voor WIN10 al afzonderlijk selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik kan via school (MSDN/Dreamspark) 2 keys en iso's krijgen voor Windows 10, Engels (32 bits + 64 bits) en Nederlands (32 bits + 64 bits). Voor beide talen krijg ik 1 key per taal. Nu wil ik graag op zowel mijn eigen laptop als op de desktop van mijn ouders een clean install van Windows 10 uitvoeren. Kan iemand mij vertellen of ik de key voor de Engelse versie van Windows 10 (zowel de NL versie als de ENG versie is Windows 10 pro) kan gebruiken voor het activeren van een Nederlandse Windows 10? Ik heb namelijk liever 2 maal de Nederlandse versie als 1x de Nederlandse en 1x de Engelse.

Misschien dat het ook wel mogelijk is dezelfde key te gebruiken, ik wil namelijk op de pc van mijn ouders de 32 bits variant gebruiken en op mijn laptop de 64 bits versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:23:
Er is al een tijdje een WSUS update, ik denk dat hij bij de laatste patch tuesday zat. Er komt een nieuwe update variant speciaal voor Windows 10 (Windows Update for Business) en het systeem werkt ook anders. Straks download een Windows 10 client de update niet zozeer direct van de WSUS-server, maar gebruikt hij andere clients ook. Zie het als een soort van peer-to-peer delivery
With Windows 10, we’re excited to provide you a new option – Windows Update for Business. We have been working with IT professionals all over the world to design new capabilities in Windows Update, designed for end-user devices within businesses. Windows Update for Business will provide:
  • Distribution rings, where the IT Pro can specify which devices go first in an update wave, and which ones will come later (to ensure any quality kinks are worked out).
  • Maintenance windows, where the IT Pro can specify the critical timeframes when updates should and should not occur.
  • Peer to peer delivery, which IT can enable to make delivery of updates to branch offices and remote sites with limited bandwidth very efficient.
  • Integration with your existing tools like System Center and the Enterprise Mobility Suite – so that these tools can continue to be that ‘single pane of glass’ for all of your systems management.
Even vlug ingelogd op onze WSUS-server:

Bij products and classifications staat bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3SepWHE.png

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 22:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Er is al een tijdje een WSUS update. Er komt een nieuwe update variant speciaal voor Windows 10 (Windows Update for Business) en het systeem werkt ook anders. Straks download een Windows 10 client de update niet zozeer direct van de WSUS-server, maar gebruikt hij andere clients ook. Zie het als een soort van peer-to-peer delivery

[...]

Even zoeken welke KB het ook alweer precies was :+
Die update qua "BranchCache" is er al langer......

En néé.... Ik wil het er niet over hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

init schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:34:
Ik kan via school (MSDN/Dreamspark) 2 keys en iso's krijgen voor Windows 10, Engels (32 bits + 64 bits) en Nederlands (32 bits + 64 bits). Voor beide talen krijg ik 1 key per taal. Nu wil ik graag op zowel mijn eigen laptop als op de desktop van mijn ouders een clean install van Windows 10 uitvoeren. Kan iemand mij vertellen of ik de key voor de Engelse versie van Windows 10 (zowel de NL versie als de ENG versie is Windows 10 pro) kan gebruiken voor het activeren van een Nederlandse Windows 10? Ik heb namelijk liever 2 maal de Nederlandse versie als 1x de Nederlandse en 1x de Engelse.

Misschien dat het ook wel mogelijk is dezelfde key te gebruiken, ik wil namelijk op de pc van mijn ouders de 32 bits variant gebruiken en op mijn laptop de 64 bits versie.
2 systemen 2 keys, niet 1 key en die in 32- en 64-bit installeren, dat bestaat niet! Die Engelstalige versie kan je natuurlijk instellen met een andere systeem taal/language pack en regio settings. Walla 2 keer Windows 10 Nederlandstalig. Overigens zal je nog minimaal tot 29 juli moeten wachten voor dit klusje..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
De ISO die ik vanavond gedownload heb, lijkt inderdaad een OEM ISO, hij doet Windows 10 64 Bit Home en Pro beide installeren, dus net als met een Windows 8.1 ISO.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 23:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb zojuist een SSD gekocht omdat ik die een jaar geleden niet erbij nam (iets met te weinig geld en niet nog ff langer willen wachten :P). De bedoeling is om hier Windows 10 clean op te installeren en vervolgens de oude HDD gebruiken voor de mass storage en games die er op staan.

Nu heb ik 2 vragen:
-Gaan de games het gewoon doen, of moet ik ze opnieuw installeren?
-Hoe ga ik Windows 10 op die SSD krijgen? Ik heb begrepen dat er clone software is dat mijn huidige Windows naar mijn SSD kan clonen. Is dit een optie? Dit neemt alleen wel allemaal extra junk mee die er nu op staat lijkt mij. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen? Vanzelfsprekend wil ik het liefst gewoon een verse Windows 10 hebben op de SSD in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:07:
Ik heb zojuist een SSD gekocht omdat ik die een jaar geleden niet erbij nam (iets met te weinig geld en niet nog ff langer willen wachten :P). De bedoeling is om hier Windows 10 clean op te installeren en vervolgens de oude HDD gebruiken voor de mass storage en games die er op staan.

Nu heb ik 2 vragen:
-Hoe ga ik Windows 10 op die SSD krijgen? Ik heb begrepen dat er clone software is dat mijn huidige Windows naar mijn SSD kan clonen. Is dit een optie? Dit neemt alleen wel allemaal extra junk mee die er nu op staat lijkt mij. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen? Vanzelfsprekend wil ik het liefst gewoon een verse Windows 10 hebben op de SSD in eerste instantie.
Ik vraag me af hoe ik de komende weken m'n parasol open en dicht ga krijgen, óf is dat ook een vraag waar ik al eerder een antwoord op kan krijgen met wat eigen inzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dattack schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:07:

Nu heb ik 2 vragen:
Je huidige installatie migreren naar de SSD. Vervolgens wachten totdat Windows 10 uit is, je Windows 8.1 upgraden naar Windows 10. Als je Windows 10 dan geactiveerd hebt, de SSD formatteren en een 'clean install' doen met de recentste officiële Windows 10 ISO en je geactiveerde update productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:06:
De ISO die ik vanavond gedownload heb, lijkt inderdaad een OEM ISO, hij doet Windows 10 64 Bit Home en Pro beide installeren, dus net als met een Windows 8.1 ISO.
Wat krijg je bij deze installatie zoal te zien dan met slmgr -dlv

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Dragunov schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:20:
Net paar updates binnen gehad:

- Feature on Demand for X64 (Insider Hub)
Wat zou dit betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:17:
[...]

Wat krijg je bij deze installatie zoal te zien dan met slmgr -dlv
Dat weet ik morgen, ik heb vanavond gebruikt om me in te lezen over deze ISO en wat andere dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:12:
[...]

Je huidige installatie migreren naar de SSD. Vervolgens wachten totdat Windows 10 uit is, je Windows 8.1 upgraden naar Windows 10. Als je Windows 10 dan geactiveerd hebt, de SSD formatteren en een 'clean install' doen met de recentste officiële Windows 10 ISO en je geactiveerde update productcode.
Dank, Jumpman. Dit had ik even nodig! _/-\o_ Nu is het afwachten tot ik kan gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:57:
2 systemen 2 keys, niet 1 key en die in 32- en 64-bit installeren, dat bestaat niet!
Niet in OEM & Retail. Wel in MAK & KMS b.v. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:34:

Keys zijn taalonafhankelijk. Maareh...waarom zou je nog de 32 bits versie willen installeren? Volgens mij is de standaard sinds Windows 8 eigenljk al 64-bits tenzij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Schandalig :)

Met hetzelfde MS account kan je je apps niet meer op 81 devices installeren. Maar op 10! Even tellen:
PC, laptop, Surface, Xbox, Lumia, PixelSense. Ok kan net ;)

http://www.neowin.net/new...-81-to-10-with-windows-10

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:57:
Schandalig :)

Met hetzelfde MS account kan je je apps niet meer op 81 devices installeren. Maar op 10! Even tellen:
PC, laptop, Surface, Xbox, Lumia, PixelSense. Ok kan net ;)

http://www.neowin.net/new...-81-to-10-with-windows-10
Ik las het ook inderdaad....(was me overigens al eerder opgevallen). Wat ik niet zo goed begrijp is dat ik dus met 81 devices nog wel uit kon komen, maar eh..met 10 devices kom ik toch aardig in de buurt : Mijn SP3, Surface 2 van de vrouw, mijn Lumia 930, Mijn Lumia 635, Lumia 930 van de vrouw, Xbox One....nog 4 devices te gaan :)

Ja, je kunt op de Lumia devices van 'iemand anders' met Windows 10 gewoon met een tweede account inloggen op de Store...net zoals nu al kan op tablets

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheVMaster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:59:
[...]

Ik las het ook inderdaad....(was me overigens al eerder opgevallen). Wat ik niet zo goed begrijp is dat ik dus met 81 devices nog wel uit kon komen, maar eh..met 10 devices kom ik toch aardig in de buurt : Mijn SP3, Surface 2 van de vrouw, mijn Lumia 930, Mijn Lumia 635, Lumia 930 van de vrouw, Xbox One....nog 4 devices te gaan :)

Ja, je kunt op de Lumia devices van 'iemand anders' met Windows 10 gewoon met een tweede account inloggen op de Store...net zoals nu al kan op tablets
Ik had van jou toch wel verwacht dat je (inmiddels) met een VLK óf MAK licentie aan het werken zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:13:
[...]

Ik had van jou toch wel verwacht dat je (inmiddels) met een VLK óf MAK licentie aan het werken zou zijn ;)
Eh....zou mooi zijn al dat zou werken...een MAK licentie om de apps op alle devices beschikbaar te maken :+ Neuh...ik koop een app graag maar één keer en als ik hem dan op al m'n devices mag draaien...dan maak ik daar natuurlijk gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Yep, en het Insider Program legt ze ook geen windeieren, en als ik hier al zie dat mensen diverse VM test builds optuigen (goh wat mis ik die speeltuin snapshot three's en clones :)) zou het prettig zijn als ook daarop 'ongelimiteerd' je apps kan installeren.. 16 devices zou beter zijn!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:15:
Yep, en het Insider Program legt ze ook geen windeieren, en als ik hier al zie dat mensen diverse VM test builds optuigen (goh wat mis ik die speeltuin snapshot three's en clones :)) zou het prettig zijn als ook daarop 'ongelimiteerd' je apps kan installeren.. 16 devices zou beter zijn!
Misschien dat er dadelijk ook nog uitgelegd moet gaan worden dat Visual Studio gewoon (legaal) gratis te gebruiken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

TheVMaster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:55:
[...]

Keys zijn taalonafhankelijk. Maareh...waarom zou je nog de 32 bits versie willen installeren? Volgens mij is de standaard sinds Windows 8 eigenljk al 64-bits tenzij......
Dit is een een opmerking welk onnodig is, waarom zou je een benzine auto kopen als er ook een diesel is? Er blijft immers een bepaalde groep die noodgedwongen nog 32 bit versie's gebruikt vanwege de gebruikte extra software (16 bit via NTVDM) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Jouw vraagstelling was duidelijk... En in 2012(R2) WSUS kun je ook de updates voor WIN10 al afzonderlijk selecteren.
Blijkbaar niet. ;)
Wanneer je een systeem hebt gekoppeld aan wsus, verschijnt die in het overzicht van systemen die updates via wsus downloaden, niet als Windows 10 maar als Vista.
FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Er is al een tijdje een WSUS update, ik denk dat hij bij de laatste patch tuesday zat. Er komt een nieuwe update variant speciaal voor Windows 10 (Windows Update for Business) en het systeem werkt ook anders. Straks download een Windows 10 client de update niet zozeer direct van de WSUS-server, maar gebruikt hij andere clients ook. Zie het als een soort van peer-to-peer delivery

[...]

Even vlug ingelogd op onze WSUS-server:

Bij products and classifications staat bij mij:
[afbeelding]
Ook dat bedoel ik niet. ;)
In het overzicht van al je clients wordt het systeem bij mij als Vista systeem aangemerkt ipv dat er netjes Windows 10 staat. Alle updates staan al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 04:44:
[...]
Dit is een een opmerking welk onnodig is, waarom zou je een benzine auto kopen als er ook een diesel is? Er blijft immers een bepaalde groep die noodgedwongen nog 32 bit versie's gebruikt vanwege de gebruikte extra software (16 bit via NTVDM) :)
Daar heb je inderdaad een punt, maar ik weet niet heel zeker of de gemiddelde thuisgebruiker nog dat soort oude software gebruikt die verlangt dat je een 32 bits versie van Windows gebruikt. In de meeste gevallen is het niet meer dan onkunde of gewenning....anno 2015 is het gewoon 64 bits tenzij, vandaar ook de tenzij he.....daarmee bedoel ik natuurlijk dat er best zwaarwegende argumenten kunnen zijn (en het enige argument is inderdaad de 16 bits software of geen 64 bits drivers voor een 'oud' stukje hardware bv)....maar in de meeste gevallen voldoet 64 bits gewoon.

Zakelijk gezien kan ik me hier zeker iets bij voorstellen en moet zeggen dat ik daar ook nog regelmatig Windows XP etc tegenkom (wat zeg ik...ik ben as we speak ook nog 2003 naar 2008 servers aan het migreren bij een klant)....

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Even over de 32bits Windows.

Eigenlijk alle kleine Windows tablets gebruiken 32bits. Dit had weer te maken met de connected standby functie die alleen in 32bits zat en niet in 64bits. Tegenwoordig is dat rechtgetrokken door Microsoft.
Alleen hebben de tablet fabrikanten een 32bits UEFI gebruikt (omdat ze alleen 32bits Windows konden gebruiken).

Dus het heeft niet te alleen te maken met oude software draaien. Want 64bits Windows draait prima 32bits applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starck schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:16:
Even over de 32bits Windows.

Eigenlijk alle kleine Windows tablets gebruiken 32bits. Dit had weer te maken met de connected standby functie die alleen in 32bits zat en niet in 64bits. Tegenwoordig is dat rechtgetrokken door Microsoft.
Alleen hebben de tablet fabrikanten een 32bits UEFI gebruikt (omdat ze alleen 32bits Windows konden gebruiken).

Dus het heeft niet te alleen te maken met oude software draaien. Want 64bits Windows draait prima 32bits applicaties.
Eh...mijn Surface Pro 3 heeft ook connected standby en die draait toch echt Windows 10 64-bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Eh...mijn Surface Pro 3 heeft ook connected standby en die draait toch echt Windows 10 64-bit...
Klopt, daarom zei ik dat het rechtgetrokken was door Microsoft.
Alleen het gros van de tablets draait nog mooi 32bits met geen mogelijkheid om te upgraden naar 64bits door de 32bits UEFI.

Maar ik hoop dat Lenovo ooit nog wel een 64bits UEFI gaat uitbrengen voor mijn Miix 3.
De Atoms kunnen het namelijk prima draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starck schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:31:
[...]

Klopt, daarom zei ik dat het rechtgetrokken was door Microsoft.
Alleen het gros van de tablets draait nog mooi 32bits met geen mogelijkheid om te upgraden naar 64bits door de 32bits UEFI.

Maar ik hoop dat Lenovo ooit nog wel een 64bits UEFI gaat uitbrengen voor mijn Miix 3.
De Atoms kunnen het namelijk prima draaien
Ik hoop het ook voor je :+ Ach...die bakjes hebben 2 GB ram....die profiteren ook niet echt van de 64 bits versie natuurlijk. Ben wel benieuwd wanneer Microsoft stopt met de ontwikkeling van een 32 bits client, op Server vlak zijn ze hier natuurlijk even geleden mee gestopt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:55:
[...]

Mijn ouders hebben nogal weinig RAM in hun Pc en de Pc is ook al vrij oud. Om hem in ieder geval up to date te houden wou ik graag Windows 10 32 bits erop installeren.

Ik zou natuurlijk 1 of 2 bankjes RAM kunnen bij plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Mijn ouders hebben nogal weinig RAM in hun Pc en de Pc is ook al vrij oud. Om hem in ieder geval up to date te houden wou ik graag Windows 10 32 bits erop installeren.

Ik zou natuurlijk 1 of 2 bankjes RAM kunnen bij plaatsen...
Wat is weinig RAM? 2 GB....dan kun je daar ook zonder issues de 64 bits versie op draaien (zo hoef je maar één versie te onderhouden), ander alternatief is er iets extra RAM in te drukken.....maar ja als het een oude pc is kan dat ook prijzig zijn| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Daar heb je inderdaad een punt, maar ik weet niet heel zeker of de gemiddelde thuisgebruiker nog dat soort oude software gebruikt die verlangt dat je een 32 bits versie van Windows gebruikt. In de meeste gevallen is het niet meer dan onkunde of gewenning....anno 2015 is het gewoon 64 bits tenzij, vandaar ook de tenzij he.....daarmee bedoel ik natuurlijk dat er best zwaarwegende argumenten kunnen zijn (en het enige argument is inderdaad de 16 bits software of geen 64 bits drivers voor een 'oud' stukje hardware bv)....maar in de meeste gevallen voldoet 64 bits gewoon.

Zakelijk gezien kan ik me hier zeker iets bij voorstellen en moet zeggen dat ik daar ook nog regelmatig Windows XP etc tegenkom (wat zeg ik...ik ben as we speak ook nog 2003 naar 2008 servers aan het migreren bij een klant)....
Ik zou gewoon een 64bit OS installeren en van alle 16bit applicaties een AppV maken. Werkt prima en heb het zelf al diverse keren zo gedaan bij bedrijven die nog 16bit applicaties gebruikten. Kost je eenmalig even een half uurtje, maar daarna heb je er geen omkijken meer na. Of je maakt gewoon een 32bits vm aan op je 64bits machine. Tis maar net wat je makkelijk vind.

http://www.softgridblog.com/?p=164

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 00:58
Om de grote iconen te voorkomen bij het opstarten moet ik mijn 2e scherm loskoppelen ( aangesloten dmv HDMI ), het is wachten tot deze bug gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Rickpm1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:09:
Om de grote iconen te voorkomen bij het opstarten moet ik mijn 2e scherm loskoppelen ( aangesloten dmv HDMI ), het is wachten tot deze bug gefixt wordt.
Ik heb hier ook 2 schermen en nergens last van. Welke videokaart heb je en welke drivers (versie) heb je geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
Repost van m'n post in het W10 Mobile topic:

In dit filmpje is 10166 te zien draaiend op een x86 pc, met een Windows Mobile Tablet UI: http://v.youku.com/v_show/id_XMTI4NjE4OTc4MA==.html

Ziet er wel gaaf uit :) de apps die hij laat zien scalen al goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Updaten Windows 10 verplicht voor Home-gebruikers
Waar veiligheidsupdates in het verleden nog optioneel waren, worden ze in Windows 10 verplicht gedownload en geïnstalleerd. Tenminste, bij Home-gebruikers. Ze kunnen dat proces niet meer uitstellen tot later, of helemaal negeren.

Dat meldt onder meer The Verge. Windows 10 Home-bezitters hebben twee opties: updates downloaden, installeren en de computer automatisch opnieuw opstarten (wanneer je deze niet actief gebruikt) of downloaden, installeren en zelf kiezen wanneer te herstarten.

Microsoft kan de updates aanbieden zonder waarschuwing vooraf. Je gaat hiermee akkoord zodra je de gebruiksvoorwaarden van Windows 10 accepteert. In Windows 8.1 hebben gebruikers meer opties, waaronder het nooit checken naar updates en zelf bepalen wanneer het downloaden het beste uitkomt.

Goeie zaak?
Hoewel het downloaden van potentieel grote updates wellicht niet altijd gelegen komt, wil Microsoft voorkomen dat gebruikers belangrijke veiligheidsupdates missen. Windows 10 Pro- en Enterprise-gebruikers (veelal bedrijven) krijgen meer controle over de updates, zodat IT-afdelingen de bedrijfssoftware er op af kunnen stemmen.
Aan de ene kant vind ik 't positief, maar aan de andere kant zijn er zo nu en dan nog wel eens "problematische" updates...

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 21-07-2015 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Raven schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:24:
[...]
Aan de ene kant vind ik 't positief, maar aan de andere kant zijn er zo nu en dan nog wel eens "problematische" updates...
Eens, maar de kwaliteit van de patches is de laatste jaren wel erg goed geworden. Wanneer is de laatste keer geweest dat Windows in de soep liep door een security patch? Best lang geleden volgens mij.

En ook al test je het nog zo goed, er kan altijd wel wat fout gaan idd. Nou ja , we gaan het zien. Thuis heb ik een home editie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe zit het dan met de Pro-edities? Daar wordt het door de systeembeheerder geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Binnen bedrijven zie je eerder Enterprise edities. Bij Windows 8.1 moet je bijvoorbeeld perse een Enterprise editie draaien wil je een voorgedefinieerde tegel-layout uitrollen naar je gebruikers, dat kan met de Pro versie niet.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Ik zou gewoon een 64bit OS installeren en van alle 16bit applicaties een AppV maken. Werkt prima en heb het zelf al diverse keren zo gedaan bij bedrijven die nog 16bit applicaties gebruikten. Kost je eenmalig even een half uurtje, maar daarna heb je er geen omkijken meer na. Of je maakt gewoon een 32bits vm aan op je 64bits machine. Tis maar net wat je makkelijk vind.

http://www.softgridblog.com/?p=164
Amen! :)
Raven schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:24:
[...]
Volgens mij is de laatste keer dat er issues waren met een Windows Update alweer even geleden enneh.....volgens mij krijgen de Windows Insiders patches als eerste..?
FREAKJAM schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:53:
Binnen bedrijven zie je eerder Enterprise edities. Bij Windows 8.1 moet je bijvoorbeeld perse een Enterprise editie draaien wil je een voorgedefinieerde tegel-layout uitrollen naar je gebruikers, dat kan met de Pro versie niet.
Pro wordt ook wel veel gebruiklt, althans als men geen Enterprise Agreement (met SA) heeft....zit nu bij een gemeente en die hebben gewoon Pro versies....

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Rickpm1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:09:
Snel opstarten uitschakelen bij energiebeheer heeft dit voor mij opgelost.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
_Arthur schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:14:
[...]

Ik heb hier ook 2 schermen en nergens last van. Welke videokaart heb je en welke drivers (versie) heb je geinstalleerd staan.
Ik heb een GTX 970 en daarvoor de driver 353.49 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Snel opstarten uitschakelen bij energiebeheer heeft dit voor mij opgelost.
Dank je ga ik meteen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
tiguan schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Eens, maar de kwaliteit van de patches is de laatste jaren wel erg goed geworden. Wanneer is de laatste keer geweest dat Windows in de soep liep door een security patch? Best lang geleden volgens mij.

En ook al test je het nog zo goed, er kan altijd wel wat fout gaan idd. Nou ja , we gaan het zien. Thuis heb ik een home editie :P
Volgens mij minder dan een jaar geleden nog haha. Ik weet niet meer welke KB het was maar die hebben ze toen in allereil teruggetrokken..

Edit: Gevonden! http://www.infoworld.com/...-patch-is-to-kill-it.html
KB 2949927, :9

Edit2: Weet niet zeker of dat hem was. Weet wel dat er flinke problemen waren bij sommige mensen na installatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapitein187 op 21-07-2015 16:15 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vorige week voor de deadline de ISO gedownload en op een usb stick gezet. Daarnaast mijn product key genoteerd maar nog niet geinstalleerd. Nu lees ik dat Microsoft alle die product keys gedeactiveerd heeft. Wat gebeurd er als ik toch Windows 10 vers installeer? Kan ik deze na installatie uberhaupt niet gebruiken of kan ik bv geen updates en apps installeren? En wat zou er na 29 juli gebeuren? Kan ik dan wel gebruik maken van deze build en dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:02
engessa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:13:
Ik heb vorige week voor de deadline de ISO gedownload en op een usb stick gezet. Daarnaast mijn product key genoteerd maar nog niet geinstalleerd. Nu lees ik dat Microsoft alle die product keys gedeactiveerd heeft. Wat gebeurd er als ik toch Windows 10 vers installeer? Kan ik deze na installatie uberhaupt niet gebruiken of kan ik bv geen updates en apps installeren? En wat zou er na 29 juli gebeuren? Kan ik dan wel gebruik maken van deze build en dan gebruiken?
10240 kan je gewoon nu gebruiken, heb zelf laatst kale install gedaan, hij activeert zich met (blijkbaar) geintegreerde eigen key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Sjah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:14:
[...]

10240 kan je gewoon nu gebruiken, heb zelf laatst kale install gedaan, hij activeert zich met (blijkbaar) geintegreerde eigen key.
Kan je op dit moment activeren dan? Ik probeer 't al een aantal keer sinds de builds bevroren zijn, maar het lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Kan je op dit moment activeren dan? Ik probeer 't al een aantal keer sinds de builds bevroren zijn, maar het lukt maar niet.
Wat is in de praktijk het gevolg van een build die je niet kunt activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:02
tiguan schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Nouja ik weet niet of hij het bij install doet, 5 minuten na install keek ik, en toe zei die doodleuk dat die geactiveerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
engessa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Wat is in de praktijk het gevolg van een build die je niet kunt activeren?
Ehhh? Ik kan mijn background niet veranderen, die is nu vervelend saai grijs. En nog meer personalization settings kan je niet aanpassen nu.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 21-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:44:
[...]

Wat is weinig RAM? 2 GB....dan kun je daar ook zonder issues de 64 bits versie op draaien (zo hoef je maar één versie te onderhouden), ander alternatief is er iets extra RAM in te drukken.....maar ja als het een oude pc is kan dat ook prijzig zijn| :+
Windows 64 bit gebruikt meer ram dan de 32 bit variant.
Mijn laptop heeft 4GB ram en ik ben beter af met de 32bit versie met 3gb bruikbare ram.

64bit clean install: 35-40% ram gebruik vd 4GB
32bit clean install: 25-30% ram gebruik vd 3GB

Anderen gaan de theorie waarschijnlijk wel goed kunnen uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jurgen.D schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:40:
[...]

Mijn laptop heeft 4GB ram en ik ben beter af met de 32bit versie met 3gb bruikbare ram.

Eh..maar dat verschil weegt niet op tegen de voordelen van een 64-bits OS. Daarnaast gebruikt een 16-bits OS nog minder memory, maar ja....dat gebruikt ook niemand meer :+

40% van 4GB = 1638 MB
30% van 3 GB = 921 MB

Tja.....en toch zou ik voor 64-bits gaan, wat ik zeg.....de 'voordelen' van 64-bits wegen mij net iets zwaarder. Daarbij heeft mijn bak meer dan 4 GB en tja...dan is 32-bit niet eens een optie...

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Kan je me even uitleggen welk voordeel precies voor huis-tuin-keuken gebruik?
Dan leer ik weer wat bij. :)

Ik heb niet de indruk iets te missen op de 32 bit variant. Maar gebruik hem enkel om te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jurgen.D schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:47:
Kan je me even uitleggen welk voordeel precies voor huis-tuin-keuken gebruik?
Dan leer ik weer wat bij. :)

Ik heb niet de indruk iets te missen op de 32 bit variant. Maar gebruik hem enkel om te surfen.
Ik denk ook niet dat je iets 'mist'... Voordeel van 64-bits is bijvoorbeeld dat je browser (en iedere andere applicatie) meer dan 4 GB ram kan gebruiken (volgens mij kunnen 32-bits applicaties maximaal zelfs maar 2GB memory toewijzen, maar dat weet ik niet helemaal zeker).

Maar goed...als je alleen maar surft op je pc...tja...dan kun je dat ook op een ipad/android tablet en dus ook op een 32-bits Windows 10 versie :+ (om maar even weer on-topic te gaan).

Als je een 64-bits versie van Windows draait heb je ook de mogelijkheid om bepaalde games (die ook/alleen maar) in 64-bits versies te draaien....en natuurlijk Office, Photoshop etc....maar goed, laten we het weer over Windows 10 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:46:

Tja.....en toch zou ik voor 64-bits gaan, wat ik zeg.....de 'voordelen' van 64-bits wegen mij net iets zwaarder. Daarbij heeft mijn bak meer dan 4 GB en tja...dan is 32-bit niet eens een optie...
Bij meer dan 4GB zou ik ook niet twijfelen. :)
Maar mijn 5j oude laptop gaat met een 32 bit OS merkbaar sneller dan met een 64 bit OS.
Over games moet ik zelfs niet spreken met een 9700m GT ;)

[ Voor 6% gewijzigd door System op 21-07-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Weet niet of dit hier thuis hoort. Zo niet mag een mod dit verwijderen. :)

Maar velen met een Synology NAS hebben het probleem dat hij niet meer terug te vinden is in windows verkenner onder netwerk>computer.

Dit is een bug voor wie inlogt met een microsoft account en een pin-code.
Inloggen met uw wachtwoord ipv de pincode en de nas staat er netjes.

Gezien ik er zelf uuuren naar gezocht heb en ook hier niet vond leek het me interessant om te delen.
Mogelijk is dat probleem er ook met andere netwerk apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Ehhh? Ik kan mijn background niet veranderen, die is nu vervelend saai grijs. En nog meer personalization settings kan je niet aanpassen nu.
Dat is het? Daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
engessa schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Dat is het? Daar kan ik wel mee leven.
Ja maar ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jurgen.D schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:40:
[...]

Ongetwijfeld dat de de applicaties die daadwerkelijk 64-bit benutten hiervoor dan meer ruimte reserveren, en dus sneller uit de startblokken schieten. Windows prefetch en superfetch zijn services die leren wanneer en hoe jij ongeveer je geïnstalleerde programma's of services benut en reserveren al naar gelang je gebruik hier meer of minder geheugen voor. Zeer efficiënt dus!

64-bit haalt in de meeste gevallen meer uit je hardware. Wat heb je eraan als je altijd onder de 3 GB gebruik blijft? Het draait geen 20.000 toeren ;)
Ook je graphics hebben shared memory, en reserveren hier ruimte voor. Volgens mij is dit niet meer of minder in 64-bit, maar wederom wel sneller met bijvoorbeeld afspelen in VLC, MPC enz. bij groooote bestanden waarbij je dus ook je shared memory gebruikt.

Normaal 7 Pro 64-bit op een Pentium D 2.8 met 4 GB DDR2
Nu even 32-bit vanwege een paar eerder mislukte updates in de TP, gewoon een gevoel weet niet of 64-bit hier de boosdoener was.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik zie nog zoveel fouten en dingen die niet kloppen in W10. Ik mag toch hopen dat er nog een flinke update komt voordat jan en alleman W10 krijgt.

Om maar een simpel voorbeeld te noemen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rw4Oaqh.png

[ Voor 25% gewijzigd door enomiss op 21-07-2015 18:14 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

Ligt het aan mij of zit energiebeheer héél ver weg gestopt in windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik heb een clean install gedaan vanwege updates die niet downloaden uit de store, geen effect helaas..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sig69 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:02:
Ik heb een clean install gedaan vanwege updates die niet downloaden uit de store, geen effect helaas..
Het enige dat dat probleem op lijkt te lossen is het verwijderen van de betreffende apps, een andere oplossing heb ik nog niet weten te vinden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is de 10162 ISO offline gehaald?

Wilde de laatste ISO downloaden, maar kan de link niet meer vinden.

Edit: Als de ISO niet meer te downloaden is, kan iemand mij een MD5 hash van ISO geven?

[ Voor 30% gewijzigd door Squ1zZy op 21-07-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Squ1zZy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:06:
Is de 10162 ISO offline gehaald?

Wilde de laatste ISO downloaden, maar kan de link niet meer vinden.
Topic warning:
Let op: De Windows Insider ISO's zijn niet meer beschikbaar. Alle Insiders worden overgezet naar de TH1 branch (Klik hier voor meer info). Van deze branch is zojuist voor zowel de Fast als Slow ring Windows 10 Build 10240 uit gekomen.
O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Raven schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:04:
[...]

Het enige dat dat probleem op lijkt te lossen is het verwijderen van de betreffende apps, een andere oplossing heb ik nog niet weten te vinden.
Dat gaat niet voor allemaal (mail en calendar bijvoorbeeld). En dan zou ik de store zelf ook moeten verwijderen..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Thanks, ben echt blind :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sig69 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:08:
[...]

Dat gaat niet voor allemaal (mail en calendar bijvoorbeeld). En dan zou ik de store zelf ook moeten verwijderen..
Klopt, niet alles kan verwijdert worden :/ , maar die geven hier juist geen problemen, althans, op het moment niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jurgen.D schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:00:
Ligt het aan mij of zit energiebeheer héél ver weg gestopt in windows 10?
Hoe dichtbij wil je het hebben 'GodMode' werkt nog steeds hoor, zeer uitgebreid configuratiescherm. Maak een nieuwe map op je bureaublad of elders en hernoem deze: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Je kan natuurlijk ook gewoon het klassieke configuratiescherm (op 2 manieren) als snelkoppeling op je bureaublad plaatsen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Raven schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:10:
[...]

Klopt, niet alles kan verwijdert worden :/ , maar die geven hier juist geen problemen, althans, op het moment niet.
Nou ik heb alle apps verwijderd die verwijderd konden worden, maar er download nog steeds helemaal niets uit de store. Heb alle trucs ondertussen wel gehad. Hopelijk wordt het snel gefixt, wachten maar.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik heb nog wel de USB stick. Wilde Windows 10 op Hyper-V draaien. Weet je toevallig een makkelijke manier om de guest OS te installeren? Of moet ik van de wim een iso maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

sig69 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:02:
Heb je bij instellingen en privacy niet teveel beperkt/restricties zelf ingesteld waardoor misschien benodigde informatie niet naar de Store komt (in de TP willen ze wellicht wat meer gedeelde informatie).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System

System

Leef of wordt geleefd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:13:
[...]

Hoe dichtbij wil je het hebben 'GodMode' werkt nog steeds hoor, zeer uitgebreid configuratiescherm. Maak een nieuwe map op je bureaublad of elders en hernoem deze: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Je kan natuurlijk ook gewoon het klassieke configuratiescherm (op 2 manieren) als snelkoppeling op je bureaublad plaatsen.
Ik bedoel eerder een icoontje in de taakbalk waarmee ik vlot kan switchen tussen verschillende modi.
Op laptop is dit normaal. Maar ook op een desktop is het van tijd tot tijd handig om standby uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:25:
[...]

Heb je bij instellingen en privacy niet teveel beperkt/restricties zelf ingesteld waardoor misschien benodigde informatie niet naar de Store komt (in de TP willen ze wellicht wat meer gedeelde informatie).
Nope, alles staat gewoon default (heb gewoon express settings gebruikt tijdens het installeren).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Squ1zZy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Ik heb nog wel de USB stick. Wilde Windows 10 op Hyper-V draaien. Weet je toevallig een makkelijke manier om de guest OS te installeren? Of moet ik van de wim een iso maken?
Heb geen ervaring met Hyper-V, maar als je in VMWare Workstation vanaf een USB-stick wil booten, dan ben je afhankelijk van http://www.plop.at/en/bootmanager/download.html , daarmee kan het. Misschien ook in Hyper-V? 't is simpel: Mount de floppy image of cd-image en koppel de USB-stick. Boot van floppy of cd-image en selecteer USB in het menu. Met wat mazzel werkt dat ook met W10 en in Hyper-V.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New Notifications

Klik je erop.. Niets!

Ik hoop dat dat eens gefixed gaat worden :o

Samen met Blur/transparant/not transparant :X Blijft rommelig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:58:
New Notifications

Klik je erop.. Niets!

Ik hoop dat dat eens gefixed gaat worden :o

Samen met Blur/transparant/not transparant :X Blijft rommelig zo.
Instellingen, systeem, meldingen en acties, meldingen van deze apps weergeven. Third party software (bv virus scanner) die een melding weergeeft.. updated definitions ofzo? Misschien zeer kort, wat vaak weer in te stellen is in de UI en settings van de scanner.

Ik blijf positief verrast, vindt alles er gelikt uitzien. Die rommelige UI van 8/8.1 hebben ze behoorlijk verbeterd!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Windows 10 wil ik weer een serieuze kans geven, dus dus insider edition build 10162 in een VM gezet. En ondanks dat ik wil kijken welke functies voor mij toegevoegde waarde hebben, ben ik binnen een paar minuten alweer aan het zoeken naar mogelijkheden om ingebouwde opties er uit te trappen.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om dingen aan de gebruiker over te laten? Ik heb geen mapje 'Music' of 'Pictures' nodig, OneDrive zal ik ook nooit gebruiken. Laat me dat dan gewoon verwijderen. Nee, daarvoor moet je meteen de registry in.

Geen microfoon, geen camera en hoef niet zo nodig een profiel. Cortana er geheel uit? Kan niet. Kill je het proces, dan is deze binnen een paar seconden automagisch terug.

Ik snap best dat je een OS neer wilt zetten wat voor de massa alles biedt, maar kom op... het moet er toch ook gewoon uit kunnen? Duw het maar door de strot, men slikt het toch wel :?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Je kan ook natuurlijk gewoon ff moeilijk doen om niks. :p

Wanneer komen die addons beschikbaar voor Edge? Vind het een fijne browser tot nu toe, maar niet zonder adblocker.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zat net ff rond te kijken bij Microsoft en in dit forum maar ik kom nou nergens tegen of je Windows 10 Enterprise Preview zometeen met 1 klik op de productkey kan omzetten naar de daadwerkelijke licentie van je bedrijf.

Vanmiddag ook al ingelogd op ons license-portal maar ook daar weinig (voorlopige) info gevonden over upgrades.

Anyone? :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Voor de fan boys and girls, Microsoft heeft een paar ninjacat backgrounds gemaakt met de tekst I'm a Windows Insider. Hier te downloaden:
http://blogs.windows.com/...ise-for-windows-insiders/

Mijn desktop:

Windows 10 Insider backgrounds

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:53

RayNbow

Kirika <3

Ik heb nog niet de laatste build van Windows 10 (kan 'm niet installeren op deze .vhd vanuit Windows zelf), maar heeft een van jullie ook problemen met Facebook in Edge? Als ik een reply probeer te tikken verdwijnt er soms tekst. In Modern IE (Win8) had ik voorheen ook vergelijkbare problemen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:25:
Voor de fan boys and girls, Microsoft heeft een paar ninjacat backgrounds gemaakt met de tekst I'm a Windows Insider. Hier te downloaden:
http://blogs.windows.com/...ise-for-windows-insiders/

Mijn desktop:

[afbeelding]
Ik snap niet wat daar leuk of mooi aan is. Ik zou dat echt niet als wallpaper/lockscreen hebben, maar ja smaken verschillen natuurlijk. :)

[ Voor 0% gewijzigd door MelvinB op 21-07-2015 21:46 . Reden: Tiepfauten ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jan en alleman hebben ze allang in gebruik.

Sommige clamen de beste besturingsysteem van allemaal, ondanks dat het allemaal nog niet af is (zelfs eerste preview builds)

En sommigen klagen dat bepaalde software niet werken ,en eisen dat ook nog. En daarbij hebben ze het ook over oude software zooi die niet eens geupdate zijn.

Microsoft had nooit deze groep Windows 10 previews moeten geven.
enomiss schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:11:
Ik zie nog zoveel fouten en dingen die niet kloppen in W10. Ik mag toch hopen dat er nog een flinke update komt voordat jan en alleman W10 krijgt.

Om maar een simpel voorbeeld te noemen:

[afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door mysterieworld op 21-07-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MelvinB schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:38:
[...]

Ik snap niet wat daar leuk of mooi aan is. Ik zou dat echt nirt als wallpaper/lockscreen hebben, masr ja smaken verschillen natuurlijk. :)
Just a typical internet community thing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb nog even snel een VM'etje opgetuigd: ook geen downloads uit de store. Nu geef ik het op.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:46:
[...]

Eh..maar dat verschil weegt niet op tegen de voordelen van een 64-bits OS. Daarnaast gebruikt een 16-bits OS nog minder memory, maar ja....dat gebruikt ook niemand meer :+

40% van 4GB = 1638 MB
30% van 3 GB = 921 MB

ja moet het ook zo zien:
60% van 4GB = 2400 MB vrij.
70% van 3GB = 2100 MB vrij...

het is maar net wat welk systeem dus swapt.
bij een systeem met maximaal 3GB wordt er dus meer geswapt, en heb je standaard minder geheugen tot je beschikking. ik zie dus alleen voordelen in jou situatie.

wanneer je in beide situaties slechts 2GB zou hebben, kunnen de cijfers er du anders uitzien, en dan alsnog voor de 64bits versie spreken
Pagina: 1 ... 67 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ