Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:52:
[...]

Edge zou sneller zijn als chrome:
http://www.winbeta.org/ne...ding-javascript-benchmark

Merk zelf dat het een hele vlotte browser is. Als ze nou is snel zorgen dat er extensies komen voor edge (lastpass, addblock enz) dan gaat chrome de deur uit :)
Same here, mis vooral Lastpass..

Ik vind zelf dat de UI van Edge een beetje "groot" is. Het neemt allemaal veel ruimte in op je scherm. Het donker thema is wel een pluspunt.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Kapitein187 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Same here, mis vooral Lastpass..

Ik vind zelf dat de UI van Edge een beetje "groot" is. Het neemt allemaal veel ruimte in op je scherm. Het donker thema is wel een pluspunt.
Tsja hier kan ik ook echt niet zonder enkele extensies. Ik werk de hele dag in een browser en die extensies maken mijn leven echt een stuk lekkerder. Dus tot die tijd is Edge een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:52:
[...]

Edge zou sneller zijn als chrome:
http://www.winbeta.org/ne...ding-javascript-benchmark

Merk zelf dat het een hele vlotte browser is. Als ze nou is snel zorgen dat er extensies komen voor edge (lastpass, addblock enz) dan gaat chrome de deur uit :)
Voor adblocking kan je tot die tijd toch prima spul in een host file blokken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Workaholic schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:56:
Welke antivirus gebruiken jullie momenteel? Ik heb nu een proef versie van Bitdefender 2015 in gebruik maar deze werkt niet helemaal 100% met Win10. Er is een 2016 beta uit las ik.. maar wellicht kan ik beter even wachten.. of wat anders gebruiken.
Avira Free heb ik op 10162 gebruikt, geen issues opgemerkt.
HitmanPro 3.7 + Alert op 10162 en nu 10240, ook geen issues en exploitbescherming voor een aantal 3rd party software werkt ook prima.
NOD32 heb ik een licentie voor maar deze is actief op een andere pc, misschien dat ik die de komende dagen nog eens op 10240 ga uitproberen.

Verder Windows Defender doet het prima als real-time beveiliging, trekt wel wat meer resources bij obekende/riskante bestanden dan veel andere virus scanners!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oid schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:48:
Iemand de VMware vSphere Client 5.1/6 correct draaien op windows 10 laatste build?

Krijg een error:
[afbeelding]

Heb ook al de applicatie troubleshooter gedraaid maar Windows 8 of 7 compatible geeft geen verschil.
Ook al op internet gespeurd maar kan er weinig / niets over vinden.

Zelfde error krijg ik ook bij VMware Workstation 9
offtopic:
Ik dacht dat er voor ESXi6 geen vSphere Client zou komen zoals die voor 5.5 en ouder?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oid schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Krijg hem met geen mogelijkheid werkend.

Ik ga weer terug naar windows 7 want dit is voor mij te belangrijk. Wacht tot de RTM uit is.
Waarom gebruik je niet de Web Console van de ESXi omgeving? De Web Console biedt sinds ESXi 5.5 al méér functionaliteit dan de vSphere Client. Bepaalde zaken kun je zelfs niet eens meer in de vSphere client.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34
Nice, ga ik eens proberen. Thanks.

Helaas, werkt niet. Ik krijg een melding "Application not found" en dan wordt SonicWALL mobile connect geopend in de store. Maar niets wil downloaden uit de store. Staan nu 26 apps in de queue. Alleen regenmeter komt per 300kB binnen als ik 'm pauzeer en weer start.

[ Voor 79% gewijzigd door sig69 op 20-07-2015 12:49 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Waarom gebruik je niet de Web Console van de ESXi omgeving? De Web Console biedt sinds ESXi 5.5 al méér functionaliteit dan de vSphere Client. Bepaalde zaken kun je zelfs niet eens meer in de vSphere client.
Maar de webconsole is niet gratis. Je kunt hem officieel maar 60 dagen als demo gebruiken. (er vanuit gaande dat je ESXi privé gebruikt). Ik heb trouwens zonder problemen de vSphere client (versie 5.1) draaien op mijn werk pc (Surface Pro 3 met Windows 10 Enterprise).

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 11:51 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

ralpje

Deugpopje

Hier vSphere Client versie 6.0.0 (build 2502222) zonder problemen op Win10 build 10240.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 19:53
engelbertus schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:29:
[...]

ah, mijn laptop heeft geen miracast of widi.. dus helaas.. maar dat werkt verder via wifi ? of het netwerk?

ik heb een sony tablet s gehad, daarmee kon je ook het beeld op de tv weergeven, werkte dat ook zo?
ik heb dat nooit gedaan omdat ik geen geschikte tv heb. nu heb ik een philips, die dit wel zou kunnen, maar is de tablet naar zijn grootje. heb nu een samsung tablet.
Ik ben geen expert dus wat ik zeg kan niet kloppen maar ik denk dat het werkt via wifi direct. Dus de twee apparaten (laptop en tv) communiceren met elkaar via een eigen aangemaakt wifi netwerkje.

En de meeste smartphones en tablets van de voorbije jaren hebben deze functionaliteit. Dus waarschijnlijk had je sony tablet s dit ja. Fabrikanten mogen de naam Miracast veranderen. Dus je zal zien dat elk merk (samsung, lg, sony,....) er een andere naam voor heeft. Maar als het je scherm kan delen zal het 99% van de tijd wel miracast zijn dat gebruikt wordt.

Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen en ben benieuwd hoe dit gaat werken. Ik heb een Lumia 930 en een Surface 3 dus normaal zou dit mooi moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:56
Wat is nu wijsheid te doen? Ik heb hier een gloednieuw laptop met een Windows 8.1 key in de BIOS/UEFI met een lege SSD erin. Vanavond wil ik de laptop gaan installeren. Vorige week woensdag heb ik wel de ISO met Build 10162 gedownload. Volgens de laatste berichten op www.winbeta.org ga ik die Windows 10 nooit meer geachtiveerd krijgen krijgen. Overigen heb ik in het verleden wel Build 9926 een tijdje gedraaid. Eigenlijk heb ik geen zin meer om Windows 8.1 te gaan installeren. Dillema's.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 13:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Gewoon installeren, build 10240 esd downloaden en gaan ;-) Gister avond dezelfde overweging gemaakt, met een paar trucs is hij via kms nog prima te activeren...

[ Voor 46% gewijzigd door Donnie op 20-07-2015 13:37 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:36:
Wat is nu wijsheid te doen? Ik heb hier een gloednieuw laptop met een Windows 8.1 key in de BIOS/UEFI met een lege SSD erin. Vanavond wil ik de laptop gaan installeren. Vorige week woensdag heb ik wel de ISO met Build 10162 gedownload. Volgens de laatste berichten op www.winbeta.org ga ik die Windows 10 nooit meer geachtiveerd krijgen krijgen. Overigen heb ik in het verleden wel Build 9926 een tijdje gedraaid. Eigenlijk heb ik geen zin meer om Windows 8.1 te gaan installeren. Dillema's.
de .iso's die te vinden zijn zijn vaak PRO versie's.. let er dus op dat je een 10240 .iso gebruikt met de zelfde versie is als je W8.1 versie, bijvoorbeeld HOME. anders lukt de activatie niet.
Donnie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:36:
Gewoon installeren, build 10240 esd downloaden en gaan ;-) Gister avond dezelfde overweging gemaakt, met een paar trucs is hij via kms nog prima te activeren...
zo makkelijk is het niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 20-07-2015 13:42 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Maar Home versies zijn er wss niet zoveel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Iemand ook problemen met het installeren van updates in de Windows Store?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dwZkR5AjjuNLKkDLqz6a4Lyz/thumb.png

Edit:Dit heb ik al geprobeerd: http://answers.microsoft....-aa0a-6e4d1d9c1550?auth=1
Maar heeft niet geholpen

[ Voor 31% gewijzigd door Kapitein187 op 20-07-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 12:15
Mijn baas wil persé als 1 van de eerste Windows 10 op zijn Surface Pro 3 draaien waarop momenteel W8.1 Pro draait.
Ik heb de Win10 Pro ISO (10240) en installatie al eens doorlopen op een oude laptop thuis.
Ik heb begrepen dat upgrade probleemloos zou moeten gaan met de OEM key die hij nu bezit.
Wat als er voor een custom installatie wordt gekozen waarbij alles opnieuw wordt geïnstalleerd? Kan dit probleemloos?

Ik dacht gelezen te hebben dat Win7 Pro's ook probleem konden upgraden? Vanwaar dan alleen maar W8.1 momenteel? Bij de installatie kan gekozen "Who owns this PC?" Wat zijn de grote verschillen tussen de 2 opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dragunov schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:49:
Maar Home versies zijn er wss niet zoveel te vinden
goed zoeken :) je kan de pro .iso proberen maar dat geeft vrijwel altijd problemen. lees de laatste pagina's op dit forum maar is. probleem genoeg beschreven.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
dotacom schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:53:
Mijn baas wil persé als 1 van de eerste Windows 10 op zijn Surface Pro 3 draaien waarop momenteel W8.1 Pro draait.
Ik heb de Win10 Pro ISO (10240) en installatie al eens doorlopen op een oude laptop thuis.
Ik heb begrepen dat upgrade probleemloos zou moeten gaan met de OEM key die hij nu bezit.
Wat als er voor een custom installatie wordt gekozen waarbij alles opnieuw wordt geïnstalleerd? Kan dit probleemloos?

Ik dacht gelezen te hebben dat Win7 Pro's ook probleem konden upgraden? Vanwaar dan alleen maar W8.1 momenteel? Bij de installatie kan gekozen "Who owns this PC?" Wat zijn de grote verschillen tussen de 2 opties?
Je kunt ook gewoon vanaf Windows 7 upgraden, geen probleem. Lees Windows 10 FAQ anders even goed door.

Verder moet je je niet wijs laten maken door je baas. Wij draaien hier ook Windows 8.1 en als mijn baas roept dat hij Windows 10 wil, krijgt hij van mij toch echt een nee. Het is niet alleen de upgrade waar rekening mee gehouden moet worden, maar ook de policies, windows updates, mcafee agent etc etc. Komt veel meer bij kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 13:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:56:
[...]

goed zoeken :) je kan de pro .iso proberen maar dat geeft vrijwel altijd problemen. lees de laatste pagina's op dit forum maar is. probleem genoeg beschreven.
Dan vind ik dat ze gewoon alle versies in 1 ISO moeten steken en dat naargelang dan terug via de serial de juiste versie wordt geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Je kunt ook gewoon vanaf Windows 7 upgraden, geen probleem. Lees Windows 10 FAQ anders even goed door.

Verder moet je je niet wijs laten maken door je baas. Wij draaien hier ook Windows 8.1 en als mijn baas roept dat hij Windows 10 wil, krijgt hij van mij toch echt een nee. Het is niet alleen de upgrade waar rekening mee gehouden moet worden, maar ook de policies, windows updates, mcafee agent etc etc. Komt veel meer bij kijken.
Bedankt voor de reactie, zal dit eens doorlezen.
Verder geef ik je 100% gelijk, hij draait momenteel Win8.1 Pro.
Heb hem dit ook duidelijk gemaakt maar kreeg het mooie antwoord: "kan mij allemaal niet schelen, ik wil Win10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
En vervolgens wel komen mekkeren als iets niet goed werkt. De officiele policies zijn nog niet eens gereleased, die moet je waarschijnlijk vissen uit de lokale c-schijf van de Windows installatie.

Gewoon dealtje met hem sluiten, je krijgt Windows 10, maar als iets niet werkt kan ik je er niet bij helpen. :+ (oftewel you have been warned).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, ik heb ook nog wel een Windows 8.1 Pro productcode die nooit gebruikt is.

Bij de Windows 8.1 ISO installeerde de ISO of de gewone of Pro a.d.h.v. productcode, dat is dus verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Altijd zo irritant als de baas iets wilt, maar hij weet zelf eigenlijk niet eens of 't goed voor 'm is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Of het een bug is of de hardware aan het begeven was, ik weet het niet. Maar ik had een PC met Windows 10 voor 7 dagen en na de 7e dag, pc was uitgevallen. Nou ja dat kan. Dus opnieuw opstarten. Niets, hele PC dood. Dat was een Shuttle XV97 met een Intel G3258 CPU. Mijn eerste en laatste ervaring tot heden aan toe. Werk nu maar met een Apple Mac mini maar.

Ik merkte wel dat de onboard Realtek bij de Shuttle XV97 in Windows 8 echt drama en ellende was/is maar bij Windows 10 al veel beter ging maar ook het browsen in het netwerk gaat veel sneller. De netwerkkaart zorgde voor hiks in het systeem in Windows 8 en Windows 10 had je daar veel minder last van, maar wel hoge CPU verbruik, maar de Realtek netwerktroep blijft echt goedkope sh*tzooi. Het was al vroeger met de RTL8139 barslecht maar de nieuwe doet er niet voor onder. Je merkt meteen als je met Intel netwerkkaarten werkt. Ik betaal liever € 10 meer voor een Intel netwerkkaart dan die zooi van Realtek.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:04:
En vervolgens wel komen mekkeren als iets niet goed werkt. De officiele policies zijn nog niet eens gereleased, die moet je waarschijnlijk vissen uit de lokale c-schijf van de Windows installatie.

Gewoon dealtje met hem sluiten, je krijgt Windows 10, maar als iets niet werkt kan ik je er niet bij helpen. :+ (oftewel you have been warned).
Ja, dat is het plan. Verder is hij wel voor rede vatbaar hoor en kent ook wel wat van PC's.
Wat bedoel je met officiële policies? Doel je dan op GPO's die niet gaan werken op dat toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
tiguan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:04:
Altijd zo irritant als de baas iets wilt, maar hij weet zelf eigenlijk niet eens of 't goed voor 'm is :P
Nog erger, stel hij is super enthousiast over Windows 10. Dan mag je binnen no-time je hele organisatie uitrollen met Windows 10 omdat hij het wil. Terwijl hij (waarschijnlijk) helemaal niet weet wat er allemaal bij komt kijken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
dotacom schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Ja, dat is het plan. Verder is hij wel voor rede vatbaar hoor en kent ook wel wat van PC's.
Wat bedoel je met officiële policies? Doel je dan op GPO's die niet gaan werken op dat toestel?
Normaliter moet je op bijv je domain controller de nieuwe admx bestanden installeren wil je policies afdwingen op je client. Deze zijn nog niet officieel uitgebracht door Microsoft.

Als je bijvoorbeeld de Store wil uitschakelen, of OneDrive etc. Nu zullen de meeste Windows 8 policies wel werken, maar er zullen vast ook nieuwe policies zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 14:08 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dotacom schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:06:
[...]

de 10240 / RTM versie van W10 is nooit officeel uitgebracht door MS. :) Deze versie's zijn door handige gebruiks gemaakt nav de Windows Update release
dus oftwel downloaden / installeer op eigen risico

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 20-07-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:06:
[...]
Nog erger, stel hij is super enthousiast over Windows 10. Dan mag je binnen no-time je hele organisatie uitrollen met Windows 10 omdat hij het wil. Terwijl hij (waarschijnlijk) helemaal niet weet wat er allemaal bij komt kijken.
En dan staan vloeken tieren als dit of dat niet (direct) backwards compatible is 8)7 Zucht!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Wordt Build 10162 nu nog wel geupdate naar 10240 of ligt dit de komende negen dagen ook stil?

Anders kan ik de ESD ook niet veiligstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Ik heb net een clean install gedaan van Windows 10, dus heb weer lekker veel ruimte beschikbaar. Nadeel is wel dat alle progamma's er weer af zijn.

Ik bedacht me net welke progamma's ik nou echt nodig heb en welke progamma's een aanrader zijn, waar dit beter te vragen dan hier!

Kort gezegd: Welke progamma's zijn volgens jullie echt een must have die elke schone computer direct verdient.

Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:10:
Wordt Build 10162 nu nog wel geupdate naar 10240 of ligt dit de komende negen dagen ook stil?

Anders kan ik de ESD ook niet veiligstellen.
Als deze voor 16 juli is geïnstalleerd en je device id bekend is bij Microsoft hoort deze de RTM 10240 gepusht te krijgen. Anders na 29 juli.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kapitein187 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:52:
Iemand ook problemen met het installeren van updates in de Windows Store?
[afbeelding]

Edit:Dit heb ik al geprobeerd: http://answers.microsoft....-aa0a-6e4d1d9c1550?auth=1
Maar heeft niet geholpen
Jep, is erg oud nieuws, voor mij dan :+ Wsreset doet iig niets hier, krijg geen reset melding. Uiteindelijk heb ik de probleemgevallen verwijdert, daar werkte de uninstall knop toevallig wél, bij veel andere apps is die nog steeds greyed out :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:22:
[...]

Jep, is erg oud nieuws, voor mij dan :+ Wsreset doet iig niets hier, krijg geen reset melding. Uiteindelijk heb ik de probleemgevallen verwijdert, daar werkte de uninstall knop toevallig wél, bij veel andere apps is die nog steeds greyed out :/
Heb ik ook net gedaan haha. Alleen "App-Connector" komt steeds weer terug bij updates. Ook al heb ik deze verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kapitein187 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Welke progamma's zijn volgens jullie echt een must have die elke schone computer direct verdient.
Standaard installeer ik altijd een paar programma, ze werken allemaal perfect op Windows 10:

7-Zip 15.05 bèta
foobar2000 v1.3.8 (music)
HitmanPro.Alert 3.0.48.196
K-Lite Codec Pack 11.2.0 Standard met Media Player Classic
Firefox 39.0 + uBlock Origin (adblock)
Notepad++ 6.7.9.2
paint.net 4.0.5
SABnzbd 0.7.20 (was ik vergeten)
SumatraPDF 2.5.2 (3 heeft geen prettige UI)

Voor mij zijn dit zeker essentiele basics, naast device drivers, beveiliging en Win updates

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Windows 10 is op dit moment nog niet beschikbaar, dus je baas kan het niet eens geinstalleerd krijgen. Als hij dat had willen hebben, had hij zich (net als sales/management bij ons) gewoon als Windows Insider moeten registeren. Bij ons zijn sales/management collegas die dat ook hebben gedaan en die draaien dus wel de 10240.

Over iets meer dan een week kan je Windows 10 op de officiele manier verkrijgen en hem Windows 10 installeren. Overigens kun je natuurlijk zonder problemen de gemiddelde werkplek van Windows 10 voorzien, al zul je in veel (zakelijke omgevingen) gevallen wel eerst de applicaties moeten testen etc..

Policies zijn natuurlijk in veel gevallen compatible, alleen zullen er wel weer een hele rits nieuwe GPO's bij komen...
dotacom schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor de reactie, zal dit eens doorlezen.
Verder geef ik je 100% gelijk, hij draait momenteel Win8.1 Pro.
Heb hem dit ook duidelijk gemaakt maar kreeg het mooie antwoord: "kan mij allemaal niet schelen, ik wil Win10".
Dan installeert hij dat toch mooi zelf? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 20-07-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kapitein187 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:31:
[...]

Heb ik ook net gedaan haha. Alleen "App-Connector" komt steeds weer terug bij updates. Ook al heb ik deze verwijderd.
Volgens mij was dat er juist een die ik niet kon verwijderen en die gaf juist geen problemen met updaten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:34:
[...]

Standaard installeer ik altijd een paar programma, ze werken allemaal perfect op Windows 10:

7-Zip 15.05 bèta
foobar2000 v1.3.8 (music)
HitmanPro.Alert 3.0.48.196
K-Lite Codec Pack 11.2.0 Standard met Media Player Classic
Firefox 39.0 + uBlock Origin (adblock)
Notepad++ 6.7.9.2
paint.net 4.0.5
SumatraPDF 2.5.2 (3 heeft geen prettige UI)

Voor mij zijn dit zeker essentiele basics, naast device drivers, beveiliging en Win updates
patch my pc
system mechanic
tribler (veeel beter dan utorrent)
sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel win10 op een oude HDD draaien, en zojuist een SSD aangeschaft.
Kan ik nu een clean windows install op de SSD zetten, en dan activeren? Ik heb al een tijdje deze build draaien, geupdate via insiders program.
Of kan ik beter de hele partitie moven of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:47:
Ik heb momenteel win10 op een oude HDD draaien, en zojuist een SSD aangeschaft.
Kan ik nu een clean windows install op de SSD zetten, en dan activeren? Ik heb al een tijdje deze build draaien, geupdate via insiders program.
Of kan ik beter de hele partitie moven of iets dergelijks?
Zeer waarschijnlijk dat je hardware config van invloed is op je device-id... Ik zou wachten tot na 29 juli.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:18:
[...]

Als deze voor 16 juli is geïnstalleerd en je device id bekend is bij Microsoft hoort deze de RTM 10240 gepusht te krijgen. Anders na 29 juli.
Hmmm, het is een nieuwe laptop met een nieuwe SSD, hiervoor stond Windows 10 op een PC die ik nu niet meer in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:52:
[...]

Zeer waarschijnlijk dat je hardware config van invloed is op je device-id... Ik zou wachten tot na 29 juli.
Mja nieuwe SSD erin hangen dus die wil ik meteen gebruiken, overigens zit de andere HDD er nog gewoon bij in. Wellicht partitie overzetten? Maar weet niet of dit qua performance van de SSD uitmaakt, paar jaar uit de PC wereld geweest en nog niet eerder met SSD gewerkt vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:15

ghostman

dwarf

Hebben er meer mensen last van als je notitie's maakt in Edge (op een website dus) dat die dan heel traag word met scrollen? Het stuk waar ik het een en ander neer zet scrolt echt gigantisch langzaam terwijl de gewone site het wel gewoon doet.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:59:
[...]
Mja nieuwe SSD erin hangen dus die wil ik meteen gebruiken, overigens zit de andere HDD er nog gewoon bij in. Wellicht partitie overzetten? Maar weet niet of dit qua performance van de SSD uitmaakt, paar jaar uit de PC wereld geweest en nog niet eerder met SSD gewerkt vandaar.
Normaliter.. maakt dit je device-id, het blijft een gok, maar persoonlijk denk ik de verkeerde gok als je nu hardware vervangt.

Windows Product Activation checks eight different categories of hardware:

* Processor & Serial Number
* IDE Adapter
* Hard Drive Device and VSN
* RAM Amount Range
* Display Adapter
* Optical Drive
* SCSI Adapter
* Network Adapter

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kapitein187 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Ik heb net een clean install gedaan van Windows 10, dus heb weer lekker veel ruimte beschikbaar. Nadeel is wel dat alle progamma's er weer af zijn.

Ik bedacht me net welke progamma's ik nou echt nodig heb en welke progamma's een aanrader zijn, waar dit beter te vragen dan hier!

Kort gezegd: Welke progamma's zijn volgens jullie echt een must have die elke schone computer direct verdient.

Ik ben benieuwd. :)
Tip: maak gebruik van portable versies van programma's.
Dan kan je die letterlijk gewoon copy/pasten naar een andere computer(of cloud)/USB stick. Als het programma in de Portableapps.com launcher zit, dan is het updaten van die programma's ook nog eens veel makkelijker en sneller (het moet immers maar gewoon downloaden, oude non-config files verwijderen en de nieuwe in de plaats zetten). Nog een voordeel is dat ze natuurlijk je register en dergelijke niet zitten te vervuilen.

Enige nadeel(/voordeel) is wel dat je geen integratie hebt met rechtermuisknop in verkenner (bv: 7zip -> pak hier uit e.d.).

De programma's die ik hiermee heb (Portable in naam = verkrijgbaar met Portableapps.com):
7-ZipPortable, AudacityPortable, AutorunsPortable, CCleaner, ChecksumControlPortable, CommandPromptPortable, ConvertAllPortable, CPU-ZPortable, CrystalDiskInfoPortable, CrystalDiskMarkPortable, Defraggler, Everything, File Encryption, FileZillaPortable, FirefoxPortable, FoxitReaderPortable, Furmark, GIMPPortable, GoogleChromePortable, GPU-ZPortable, HWiNFOPortable, LibreOfficePortable, MSI Afterburner, Notepad++Portable, OperaPortable, PngOptimizerPortable, Prime95, qBittorrentPortable, Recuva, RevoUninstallerPortable, RufusPortable, SpaceSniffer, Speccy, Sublime Text 3, VLCPortable, WhoDatPortable, WinDirStatPortable, WorldClockPortable
=> Lijkt veel, maar bij PortableApps is het een kwestie van een vinkje te plaatsen in de lijst van apps & eenmaal opgezet, kan je het kopiëren naar al je PC's waar je het wil (of gewoon op een USB-stick).

Zeer handige is Everything om files/directories te vinden op je PC, veel sneller/beter dan Windows Search.

Programma's die ik installeer naast die portable apps: 7zip, Corsair Link, MS Office, Bitdefender, Lighshot (handig voor screenshots), Steam, Origin, Uplay, VMWare, Chrome & Cyberghost VPN

Een herinstallatie van Windows is op die manier lekker snel gedaan ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 20-07-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Damn wat een programma's :D

Bij mij is het dan wel redelijk makkelijk om een herinstallatie uit te voeren:
Photoshop, After Effects, Premiere Pro, InDesign, Illustrator, Acrobat, Keypass, Spotify, Skype, Notepad++, VLC, uTorrent, Filezilla, Winrar en OneDrive for Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Programma's die ik hier installeer:

Adobe Acrobat
Adobe Lightroom
Adobe Photoshop
Apple iTunes
Dropbox
ImgBurn
Microsoft Office
Oracle VM Virtualbox
Origin
Shark007 Codecs
Steam
U Play
WinRAR

Verder heb ik mijn Portable Apps in Dropbox staan, overal altijd bijgewerkte Bookmarks en Password database. Tevens hoef je een update van zo'n programma maar één keer te draaien en hij staat op je Desktop, Laptop en Tablet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:24:
Damn wat een programma's :D

Bij mij is het dan wel redelijk makkelijk om een herinstallatie uit te voeren:
Photoshop, After Effects, Premiere Pro, InDesign, Illustrator, Acrobat, Keypass, Spotify, Skype, Notepad++, VLC, uTorrent, Filezilla, Winrar en OneDrive for Business.
Http://www.ninite.com en het meeste van wat je opnoemt installeer je met een paar klikken. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Met een domein account kun je dus niet je settings synchroniseren, waar dit met Windows 8.1 wel mogelijk was:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jsPEurMS07lJeO9MplZ9aTNz/medium.png

Dit is met 10240.

Dit ligt niet aan een policy want ik gebruik geen policies. Op mijn Windows 8.1 pc werkt het (in hetzelfde domein) wel gewoon.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
@Workaholic: Avira betaalde versie is al helemaal klaar voor 10

@FreakJam: hij is de baas, je weet : wie betaalt die bepaalt ;)

@Coldstream: you are in for a treat, je weet niet wat je meemaakt, als je nu pas SSD meemaakt

Zelf installeer ik deze programmas, ik noem alleen de tijdrovende:
Firefox. minder tijdrovend dankzijn Sync.
Thunderbird, waarbij ik gelijk ook Lightning instel.
Steam, ja ik bewaar de games, maar toch is alles goed krijgen altijd weer even studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Http://www.ninite.com en het meeste van wat je opnoemt installeer je met een paar klikken. 😊
En hoe zit het met al die extra bloatware die je krijgt als je de vinkjes niet uitzet of op Skip drukt tijdens de installatie in zo'n pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 13:17
Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:00:
[...]

En hoe zit het met al die extra bloatware die je krijgt als je de vinkjes niet uitzet of op Skip drukt tijdens de installatie in zo'n pakket?
Ninite will

start working as soon as you run it
not bother you with any choices or options
install apps in their default location
say no to toolbars or extra junk
install 64-bit apps on 64-bit machines
install apps in your PC's language or one you choose
do all its work in the background
install the latest stable version of an app
skip up-to-date apps
skip any reboot requests from installers
use your proxy settings from Internet Explorer
download apps from each publisher's official site
verify digital signatures or hashes before running anything
work best if you turn off any web filters or firewalls
save you a lot of time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Dat zijn idd een hoop progamma's. Ik ga dat portableapps even checken en ninenite ook!
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Eindelijk, uitbreiding van Cortana!
https://twitter.com/GabeAul/status/623132333319720960

Maar geen Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 23:08
Hm....

Me Windows update is weg uit de settings... Alsof die is verdwenen haha zo opens

Edit:

Een restart fixed het, toch vreemd dat die opens verdween :P

[ Voor 28% gewijzigd door dglavimans op 20-07-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Mijn firefox doet in windows 10 een beetje vreemd. Hij zegt bij heel veel sites dat de verbinding geen ssl verbinding is. Ik zal m straks eens herinstalleren.
Edit: een herinstallatie waarbij ik het profiel heb verwijderd heeft het probleem opgelost.Nog niet bij alle sites. Dit lijkt een probleem met bitdefender en Firefox, heb er in edge gelukkig geen last van en dat is een mooie gelegenheid om edge eens te proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door pcman007 op 20-07-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die ook last hebben van bijvoorbeeld als je je configuratie scherm opent dat die eerst flikkert en dan opent? ik zit trouwens op de rtm versie.
Alleen jammer dat sommige vensters en programma's de scaling nog niet goed is dus het ene venster is heel klein kwa letters en de andere weer de normale grote.
En bij bij crashed explorer ook als ik op een mapje rechts klik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:36:
Zijn er nog mensen die ook last hebben van bijvoorbeeld als je je configuratie scherm opent dat die eerst flikkert en dan opent? ik zit trouwens op de rtm versie.
Alleen jammer dat sommige vensters en programma's de scaling nog niet goed is dus het ene venster is heel klein kwa letters en de andere weer de normale grote.
En bij bij crashed explorer ook als ik op een mapje rechts klik.
Van beide heb ik geen last.
Verder is edge een goede browser, mooi clean uiterlijk en hartstikke snel, echt een hele grote verbetering ten opzichte van internet explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Sjah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:57:
@Workaholic: Avira betaalde versie is al helemaal klaar voor 10

@FreakJam: hij is de baas, je weet : wie betaalt die bepaalt ;)

@Coldstream: you are in for a treat, je weet niet wat je meemaakt, als je nu pas SSD meemaakt

Zelf installeer ik deze programmas, ik noem alleen de tijdrovende:
Firefox. minder tijdrovend dankzijn Sync.
Thunderbird, waarbij ik gelijk ook Lightning instel.
Steam, ja ik bewaar de games, maar toch is alles goed krijgen altijd weer even studeren.
Ik vind dat een baas niet degene is die moet bepalen wat er in een netwerk draait. Daar heb je systeembeheerders voor aangenomen en je moet vertrouwen op hun expertise. Dat hij de rekeningen betaalt is bijzaak.

Mijn baas mag best een keer Windows 10 van dichtbij zien, maar dan krijgt ie toch echt een apart device die aangesloten is op het gastennetwerk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcman007 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:53:
[...]

Van beide heb ik geen last.
Verder is edge een goede browser, mooi clean uiterlijk en hartstikke snel, echt een hele grote verbetering ten opzichte van internet explorer.
Ik erger me er dood aan, Kijk : http://prntscr.com/7uv2ps
Ja ben ook verplicht om edge nu te gebruiken andere browsers zijn nog niet echt plezierig om naar te kijken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Alles is vertaald voor Cortana, maar je kan inderdaad nog steeds niet activeren en zo te lezen zal het er ook nog niet direct van komen.

Ze zouden dan beter gewoon Cortana taalonafhankelijk maken, zodat je zelf de taal van Cortana kan kiezen.

Al meerdere malen gemeld aan dev team van Xbox One, mijn land staat op Belgie, maar dan kan ik enkel kiezen voor Nederlands of Frans, niet voor Engels, dus me Kinect staat ook stof te happen omdat ik die niet kan gebruiken voor taalinput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:59:
[...]

Ja hoor, gewoon even in dit topic zoeken, is al een paar keer aan bod gekomen.
Heb je geen pagina nummer? er zijn er ook maar 263+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:04:
[...]

Heb je geen pagina nummer? er zijn er ook maar 263+ 8)7
Zoek eens op het woord spacing zou ik zeggen, daar is de zoekfunctie voor. :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:22:
[...]

Zoek eens op het woord spacing zou ik zeggen, daar is de zoekfunctie voor. :)
Mijn excuses, dit was mij niet bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
Ik heb wel één probleempje in edge, op YouTube kan ik de beperkte modus niet uitzetten, en dan denk ik eindelijk dat de beperkte modus uit is en dan refresh ik hem of ga naar een video en dan staat ie weer aan. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:00:
[...]

Ik vind dat een baas niet degene is die moet bepalen wat er in een netwerk draait. Daar heb je systeembeheerders voor aangenomen en je moet vertrouwen op hun expertise. Dat hij de rekeningen betaalt is bijzaak.

Mijn baas mag best een keer Windows 10 van dichtbij zien, maar dan krijgt ie toch echt een apart device die aangesloten is op het gastennetwerk.
Ik zit daar meestal toch iets anders in maar da's waarschijnlijk inherent aan het feit dat "de baas" waar ik voor werk meestal niet direct m'n werkgever is.

Als "de baas" met dit soort producten, welke zich feitelijk nog in een "Beta" stadium bevinden, wil werken op een productie netwerk dan mag 'ie dat (eigenlijk heb ik ook niets liever). Support op dat soort producten wil ik dan vaak ook nog wel iets verder trekken dan het reguliere support op basis van "Best Effort". De meeste "bazen" maken vaak alleen gebruik van de standaard KA en dat is vrij basis, zeker in dit stadium van Windows 10.

Hoe eerder de mensen met "besluitrecht" binnen een organisatie zien dat het wérkt, hoe sneller er een akkoord komt voor een migratie pilot op de werkvloer (incl. de business applicaties).

Bijvoorbeeld: De omgeving van "de baas" (lees: klant") waar ik nú actief ben draait op Windows 8 Pro. Microsoft stopt per 31-11-2015 met het support op Windows 8 (24 Maanden ná het verschijnen van 8.1). Betreffende klant mag uiteraard zélf bepalen wat de te bewandelen weg gaat worden (zowel 8.1 als 10 vereisen een upgrade naar 2012R2 aan de backend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Juist wimmel jij begrijpt het.
De grotere bedrijven zitten niet te wachten op showstoppers, en mensen die in problemen denken.
(wij ICT'rs zijn dit vaak eigen :) )
De bedrijfspolitiek is de laatste flink jaren veranderd , just release... net als wimmel zegt.
Dat geeft uiteindelijk 'most effort'.
Ook in bedrijfssoftwareland zie je dit fenomeen toch?Elke 2maanden release.Dit blijkt toch over het algemeen het best te werken/meest op te leveren,zowel in geld als manuren.
Tevens @freakjam je bent slechts adviseur toch?Als je beslisser bent ligt de situatie voor jou persoonlijk anders.

on topic: ik heb de 10240 draaien met win 8 pro update activated.Love it _/-\o_
Zou het direct adviseren......

[ Voor 8% gewijzigd door ziggymaster op 20-07-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
windows 10 werkt echt supper. ik zou het iedereen aanraden, ook in kantooromgevingen.
het enige puntje dat problemen kan geven is de compatibiliteit met bedrijfssoftware, en andere zaken die ooit ontwikkeld zijn, en iedere keer met kunst en vliegwerk weer in de lucht gekregen moet worden op een nieuw platform. en dat moet dus eerst uitgebreid getest worden...

of gewoon daarmee ook eens een stap vooruit maken ipv windows xp in een virtuele omgeving dumpen oid.... dan kan je het net zo goed op een losse pc laten werken. om de snelheid gaat het bij dat soort toepassingen zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik vind het gewoon onverstandig om direct na een major release je hele bedrijf te migreren naar een nieuw OS die nu nog niet eens officieel op de markt te verkijgen is. Het heeft mij persoonlijk een jaar gekost om ons heel bedrijf te migreren naar Windows 8.1/Windows 2012R2. Inrichten policies, images maken, applicaties testen, testen met terminal server, userprofiles migreren. En dan praat ik over minimaal 800 werkplekken. Met een team kun je het natuurlijk sneller realiseren, maar ik moest ook nog eerst MDT 2013 inrichten etc.

Als een baas simpelweg roept ik wil naar Windows 10, dan roep ik toch echt dat hij moet wachten. En just release? Daar ben ik het niet mee eens. Waarom steken zoveel bedrijven nog op Windows XP en Windows 2003 dan? Toen ik tegen onze partner riep dat wij wilden migreren naar Windows 8.1, vonden ze onze stap juist erg gewaagd, aangezien 8.1 toen pas een half jaar op de markt was. Hier praten we over een product wat nog niet eens op de markt is. Ik vind dat toch wel een groot verschil.

Bij ons speelt het natuurlijk ook nog mee dat ik graag alles gelijk houd (client en server). Windows 8.1 staat gelijk aan Server 2012R2. Ik zou bijvoorbeeld opteren om te migreren wanneer Windows Server 2016 ook op de markt is verschenen. Ik heb nu bij ons de boel namelijk uniform ingericht; voor-gedefineerde tegellayout op de fat client zelf, en op de terminal server omgeving. Het lijkt mij best wel verwarrend voor een eindgebruiker om dan ineens lokaal Windows 10 weer voorgeschoteld te krijgen met een startmenu in in de terminal server weer te stuiten op de zogenaamde Windows 8.1 layout in Server 2012R2. Verder lijkt het mij voor een eindgebruiker ook best vervelend om om de 2 jaar te moeten migreren naar bijvoorbeeld een nieuw OS. Ik vind dat je ook rekening moet houden met je eindgebruiker. Het blijven eindgebruikers en die hebben niet zo heel veel verstand van de techniek. Als ik als nitwit om de 2 jaar zou moeten werken met een nieuw OS en bijvoorbeeld steeds een nieuw Office pakket zou ik daar ook niet vrolijk van worden. Ik moet wel zeggen dat ik Windows 10 zie als een voortborduursel van Windows 8.1, dus je zou zeggen dat er niet zo heel veel verschil is voor de eindgebruiker, maar onder de motorkap is er denk ik best wel veel veranderd.

Nee, ik wacht wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 18:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Misschien dat VDI iets is voor jullie organisatie :P

Al moet ik mezelf nu waarschijnlijk gaan schamen dat ik 't nóg durf aan te raden.... MS wil er eigenlijk al weer vanaf :+

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 20-07-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:52:
[...]

offtopic:
Ik dacht dat er voor ESXi6 geen vSphere Client zou komen zoals die voor 5.5 en ouder?
Voor free esxi is dat nu gewoon nog de standaard.
wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Het probleem is niet zo zeer de vpshere client, als wel dat ik vmware workstation niet draaiend kreeg. Heb inmiddels Windows 7 er op gezet, wil zeker snel over naar 10 maar eerst uitzoeken waarom het niet werkte.

[ Voor 20% gewijzigd door Oid op 20-07-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
VDI is een optie, maar wij draaien op dit moment nog RDS en dat bevalt eigenlijk goed. Ook ons Windows 2012R2 RDS-farm beheer ik met behulp van MDT 2013 en een golden image. Grote kans dat wij volgend jaar migreren naar de cloud en Azure gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 18:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:53:
VDI is een optie, maar wij draaien op dit moment nog RDS en dat bevalt eigenlijk goed. Ook ons Windows 2012R2 RDS-farm beheer ik met behulp van MDT 2013 en een golden image. Grote kans dat wij volgend jaar migreren naar de cloud en Azure gaan gebruiken.
Wáár is de "Thumbs Up" smiley als je 'm nodig hebt? (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Bedankt voor de link. Gaat me de volgende keer veel tijd besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Stiekem vind ik de cloud nog best eng hoor. Van de ene kant scheelt het mij enorm veel in beheer, maar ik vind het stiekem ook wel vervelend als je de grip/controle verliest op je netwerk. Ik bedoel, het staat toch allemaal extern. Wat is er nu precies van jou en wat is van Microsoft? Wat mag je veranderen en wat niet? Komt er ook nog eens bij dat wij een zorginstelling zijn (EPD's, je kent het wel), dus dan is het nog maar de vraag of we wel volledig de cloud in gaan. Volgens NEN7510 mogen de patiëntengegevens niet buiten Nederland staan, dus dan is het nog maar de vraag of we wel Azure kunnen gebruiken.

Anyways, ik ben het er mee eens dat Windows 10 een goed product is en nog beter gaat worden, maar ik vind het pakket nog iets te prematuur om nu al in te gaan zetten in de organisatie. Dan wacht ik nog liever minimaal een half jaar of tot de volgende release (redstone). Kan me nog wel herinneren dat we een aantal jaar geleden een service pack upgrade deden van Exchange 2010 die net 1 dag uit was en dat de upgrade mislukte en Exchange stuk was. Werd je ook niet vrolijk van.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 20-07-2015 19:05 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:56:
[...]

code:
1
 d:)b

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:46:
Ik vind het gewoon onverstandig om direct na een major release je hele bedrijf te migreren naar een nieuw OS die nu nog niet eens officieel op de markt te verkijgen is. Het heeft mij persoonlijk een jaar gekost om ons heel bedrijf te migreren naar Windows 8.1/Windows 2012R2. Inrichten policies, images maken, applicaties testen, testen met terminal server, userprofiles migreren. En dan praat ik over minimaal 800 werkplekken. Met een team kun je het natuurlijk sneller realiseren, maar ik moest ook nog eerst MDT 2013 inrichten etc.

Als een baas simpelweg roept ik wil naar Windows 10, dan roep ik toch echt dat hij moet wachten. En just release? Daar ben ik het niet mee eens. Waarom steken zoveel bedrijven nog op Windows XP en Windows 2003 dan? Toen ik tegen onze partner riep dat wij wilden migreren naar Windows 8.1, vonden ze onze stap juist erg gewaagd, aangezien 8.1 toen pas een half jaar op de markt was. Hier praten we over een product wat nog niet eens op de markt is. Ik vind dat toch wel een groot verschil.

Bij ons speelt het natuurlijk ook nog mee dat ik graag alles gelijk houd (client en server). Windows 8.1 staat gelijk aan Server 2012R2. Ik zou bijvoorbeeld opteren om te migreren wanneer Windows Server 2016 ook op de markt is verschenen. Ik heb nu bij ons de boel namelijk uniform ingericht; voor-gedefineerde tegellayout op de fat client zelf, en op de terminal server omgeving. Het lijkt mij best wel verwarrend voor een eindgebruiker om dan ineens lokaal Windows 10 weer voorgeschoteld te krijgen met een startmenu in in de terminal server weer te stuiten op de zogenaamde Windows 8.1 layout in Server 2012R2.

Nee, ik wacht wel :)
Tja, je had win 8.1 ook over kunnen slaan en vanaf xp, vista overslaand, windows 7 hebben gebruikt...
het is dus dat je eigenlijk net af bent van de slapeloze nachten mbt de migratie naar windows 8 en server 2012, dat je je er nu een beetje tegen verzet.
ik zou het ook zeker niet aanraden om over 1 nacht ijs te gaan, en dus ook niet met half legale iso's de boel met kunst en vliegwerk in de lucht te krijgen voordat er een officiële support is op het product.

met het feit dat er in windows 10 een boel dingen veranderen client-side, is volgens mij het onderliggende netwerk en AD gebeuren nog niet heel erg anders, en ook driver modellen, en het gedoe met 32 en 64 bit is nu ook wel eens een keer uitgekauwd. opeens nieuwe 64 bits drivers en daardoor ook nieuwe 32 bits drivers voor je printers moeten installeren, gaat soms niet van een leien dakje, en frustreert gebruikers enorm wanneer iets niet meer werkt of niet meer kan. (omdat ze het niet kunnen vinden)

dus je hardware zou niet veel moeilijkheden moeten geven, blijft over dat je moet testen of oudere software zaken wel of niet gaan werken met windows 10.

bij ons werken we niet met zwevende profielen, dus dat scheelt al een hoop, ook is onze organisatie een stuk kleiner. pc worden geleverd met een Os en in de meeste gevallen worden die niet geüpgraded na een jaar, die blijven zo draaien tot end of life, of wanneer er iets mee is wat een herinstallatie of latere versie van een OS vereist.

dat is qua management van de hardware natuurlijk een hele andere benadering als bij jullie het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grrr..... Als ik de term "zwevende profielen" lees dan krijg ik nekharen welke anders reageren dan dat ze behoren te doen :)

Roaming Profiles = Zwervende Profielen =! Zwevende Profielen.

:P

edit:
Grootste fout welke meestal met "roaming profiles" begaan wordt is het plaatsen van die profiles op een share waar óók de homedirectories staan. Home-Directories mogen "offline" cachen..... Roaming Profiles mogen dat AB-SO-LUUT NIET!!! .... Die setting wordt echter op server/share niveau bepaalt.

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 20-07-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Oid schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:52:
[...]

Voor free esxi is dat nu gewoon nog de standaard.

[...]

Het probleem is niet zo zeer de vpshere client, als wel dat ik vmware workstation niet draaiend kreeg. Heb inmiddels Windows 7 er op gezet, wil zeker snel over naar 10 maar eerst uitzoeken waarom het niet werkte.
Heeft iemand eigenlijk al Windows 10 in de azure AD gejoined, dat had ik namelijk gedaan. Heb niet getest of het op een lokaal account wel werkte, ga nu eens Windows 10 in vmware workstation draaien kijken of ik alles werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wij hebben gelukkig ook geen roaming profiles meer hoor. Maar ik moest ons netwerk wel eerst dusdanig werkend krijgen zodat een gebruiker kon inloggen op zowel een XP als Windows 8 fatclient en dat alles toch goed werkte. In RDS hebben we gewoon vhdx.

Windows 10 zal wel een nieuw nummertje krijgen (v4).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:30
In het weekend heb ik dus windows 10 geinstalleerd op mijn htpc. Achteraf kon ik misschien beter wachten haha.

Ik had dus een win7 32bit key nog ergens liggen. Ik heb die geinstalleerd en vervolgens win10 32bit upgrade en daarna win10 64bits clean install. Windows is geactiveerd ik weet alleen nog niet precies hoe want ik heb geen key ingevoerd. In ieder geval het werkt :-)

Ik heb alleen de volgende problemen en ik denk dat het komt door de drivers.
- Netflix geeft screen tearing tijdens afspelen films.
- Netflix dolby werkt niet (met Kodi werkt het wel).
- Kodi geeft screen tearing tijdens afspelen films.

Er is geen officiële driver voor mijn Intel HD Graphics (Celeron 4de generatie processor) voor win10. Ik heb al met graphics instellingen zitten spelen maar nog steeds tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Ik weet niet of het bij de meeste al bekend is, maar.....

Als je de RTM build 10240 installeerd VOOR 29 juli, dan kan het zijn dat, als je een officiele key gebruikt,
deze NA 29 juli niet meer werkt.

Kan de bron site even niet meer vinden, maar was ergens op een site answers.microsoft.com

het is maar dat het bekend is.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thc_Nbl schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:21:
Ik weet niet of het bij de meeste al bekend is, maar.....

Als je de RTM build 10240 installeerd VOOR 29 juli, dan kan het zijn dat, als je een officiele key gebruikt,
deze NA 29 juli niet meer werkt.

Kan de bron site even niet meer vinden, maar was ergens op een site answers.microsoft.com

het is maar dat het bekend is.
Dat lijkt me sterk, als je win8 key officieel is dan heb je recht op een upgrade net zoals alle andere mensen :). Los van het insiders programma of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 20-07-2015 19:22 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
joepiesaus schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:19:
In het weekend heb ik dus windows 10 geinstalleerd op mijn htpc. Achteraf kon ik misschien beter wachten haha.

Ik had dus een win7 32bit key nog ergens liggen. Ik heb die geinstalleerd en vervolgens win10 32bit upgrade en daarna win10 64bits clean install. Windows is geactiveerd ik weet alleen nog niet precies hoe want ik heb geen key ingevoerd. In ieder geval het werkt :-)

Ik heb alleen de volgende problemen en ik denk dat het komt door de drivers.
- Netflix geeft screen tearing tijdens afspelen films.
- Netflix dolby werkt niet (met Kodi werkt het wel).
- Kodi geeft screen tearing tijdens afspelen films.

Er is geen officiële driver voor mijn Intel HD Graphics (Celeron 4de generatie processor) voor win10. Ik heb al met graphics instellingen zitten spelen maar nog steeds tearing.
Je kunt met slmgr.vbs -dlv in command prompt controleren welke key hij daadwerkelijk gebruikt. Hij laat dan de laatste 5 cijfers zien van je key. Als je key eindigt op 3V66T, heb je dus niet je Windows 7 key in gebruik.

Vervelend van die Intel drivers. Zag vanmorgen toevallig wel al dat er bijvoorbeeld Windows 10 drivers zijn van de HD 4400 series.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:30
Dankje, key eindigt op 3V66T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dat is de specifieke key van build 10240 zelf dus. Ik denk dat het straks wel zal lukken met de final.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FREAKJAM schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:29:
Dat is de specifieke key van build 10240 zelf dus. Ik denk dat het straks wel zal lukken met de final.
Zou een beetje schandalig zijn als dat niet zo zou zijn, hè. Mensen welke zich vrijwillig aanmelden voor een "Insider" ID de registratie van d'r oude "oude" OS afhandig maken.... Ze kopen maar iets nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hier ook.

Dus het is niet echt een Retail key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik lees net dat er een Windows 10 Home X64 English van een OEM fabrikant leaked is, klopt dit wel? Bij de Warnings staat strikt dat je de eerste keer moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
wimmel_1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:32:
[...]

Zou een beetje schandalig zijn als dat niet zo zou zijn, hè. Mensen welke zich vrijwillig aanmelden voor een "Insider" ID de registratie van d'r oude "oude" OS afhandig maken.... Ze kopen maar iets nieuws :P
Correct! Maar ik wilde de desbetreffende tweaker alleen maar even duidelijk maken dat hij niet moest denken dat hij nu Windows 10 had draaien met zijn Windows 7 licentie :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:58:
Ik lees net dat er een Windows 10 Home X64 English van een OEM fabrikant leaked is, klopt dit wel? Bij de Warnings staat strikt dat je de eerste keer moet upgraden.
Zou zo maar kunnen. Vraag me alleen af wat je met een OEM WIN 10 wil gaan doen als de RTM over iets meer dan een week uit komt én iedereen met een OEM/RETAIL van Windows 7/8/8.1 middels een legitieme download zelf kan upgraden.

Mensen met een 7/8/8.1 HOME license zijn nou meestal niet de personen welke graag als eerste een nieuwe OEM versie willen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:58:
Da's toch niet zo gek? Of dacht je dat OEM's al hun machines met Win8 gaan installeren om ze daarna te updaten naar 10 ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ralpje schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:06:
[...]

Da's toch niet zo gek? Of dacht je dat OEM's al hun machines met Win8 gaan installeren om ze daarna te updaten naar 10 ofzo? :p
Die waarschuwing snap ik. :) Dat is voor de gebruikers nu thuis.

Maar ik ben benieuwd of het een officiële ISO is. Hashes zijn niet te checken. ;)

The guy said he only got a part nr. when he obtained the image, so the file name is not original.

File: X20-08980_SW_DVD5_NTRL_Win_10_64BIT_English_Win_Pro.img
Size: 4,083,855,360 bytes
CRC32: B1A4699E
MD5: 23E397A21A9E01F141C64B7E1260314A
SHA-1: 60CCE9E9C6557335B4F7B18D02CFE2B438A8B3E2
SHA-256: DEE793B38CE4CD37F32847605776B0F91D8A30703DFC5844731B00F1171A36FF

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

zijn er mensen die ESET als antivirus hebben? werkt HIPS bij jullie? bij mij niet iig.. dit lost het iig niet op: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2811

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 20-07-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

spartacusNLD schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:09:
zijn er mensen die ESET als antivirus hebben? werkt HIPS bij jullie? dit werkt bij mij niet iig: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2811
Werkt 't niet, óf werkt 't "té goed"? Ik ben hier met McAfee 8.8 AV/HIPS aan het spelen en dat blocked "verrekkes" :P (lees: Te goed. Firewall Rules vanuit EPO lijken niet door te komen, iig.).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 20-07-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
FREAKJAM schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:00:
[...]

We doen hier elkaar permanent de groeten hoor :9
ok geen groetjes meer. :)
Weet je wat het probleem is ik wil beleeft zijn en dat mag niet meer maar goed bij deze dus niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door rjmno1 op 20-07-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 00:58
Na een clean install van 10240 nog steeds grote pictogrammen na het opstarten;

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ldko74.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rjmno1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:57:
[...]

ok geen groetjes meer. :)
Weet je wat het probleem is ik wil beleeft zijn en dat mag niet meer maar goed bij deze dus niet meer.
Elkaar de "groeten" doen is vaak een teken van "niet respecteren".....

Én de groeten, hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rickpm1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:57:
Na een clean install van 10240 nog steeds grote pictogrammen na het opstarten;

[afbeelding]
Vind de pictogrammen juist klein. Moet je eens zien hoeveel spacing ertussen zit :P

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 00:58
Switchie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Vind de pictogrammen juist klein. Moet je eens zien hoeveel spacing ertussen zit :P
Dat lijkt misschien op de afbeelding, zo hoort het te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ixt7no.png
Pagina: 1 ... 66 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ