Kapitein187 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:15:
Ik heb net een clean install gedaan van Windows 10, dus heb weer lekker veel ruimte beschikbaar. Nadeel is wel dat alle progamma's er weer af zijn.
Ik bedacht me net welke progamma's ik nou echt nodig heb en welke progamma's een aanrader zijn, waar dit beter te vragen dan hier!
Kort gezegd: Welke progamma's zijn volgens jullie echt een must have die elke schone computer direct verdient.
Ik ben benieuwd.

Tip: maak gebruik van portable versies van programma's.
Dan kan je die letterlijk gewoon copy/pasten naar een andere computer(of cloud)/USB stick. Als het programma in de Portableapps.com launcher zit, dan is het updaten van die programma's ook nog eens veel makkelijker en sneller (het moet immers maar gewoon downloaden, oude non-config files verwijderen en de nieuwe in de plaats zetten). Nog een voordeel is dat ze natuurlijk je register en dergelijke niet zitten te vervuilen.
Enige nadeel(/voordeel) is wel dat je geen integratie hebt met rechtermuisknop in verkenner (bv: 7zip -> pak hier uit e.d.).
De programma's die ik hiermee heb (Portable in naam = verkrijgbaar met Portableapps.com):
7-ZipPortable, AudacityPortable, AutorunsPortable, CCleaner, ChecksumControlPortable, CommandPromptPortable, ConvertAllPortable, CPU-ZPortable, CrystalDiskInfoPortable, CrystalDiskMarkPortable, Defraggler, Everything,
File Encryption, FileZillaPortable, FirefoxPortable, FoxitReaderPortable, Furmark, GIMPPortable, GoogleChromePortable, GPU-ZPortable, HWiNFOPortable, LibreOfficePortable, MSI Afterburner, Notepad++Portable, OperaPortable, PngOptimizerPortable, Prime95, qBittorrentPortable, Recuva, RevoUninstallerPortable, RufusPortable, SpaceSniffer, Speccy, Sublime Text 3, VLCPortable, WhoDatPortable, WinDirStatPortable, WorldClockPortable
=> Lijkt veel, maar bij PortableApps is het een kwestie van een vinkje te plaatsen in de lijst van apps & eenmaal opgezet, kan je het kopiëren naar al je PC's waar je het wil (of gewoon op een USB-stick).
Zeer handige is
Everything om files/directories te vinden op je PC, veel sneller/beter dan Windows Search.
Programma's die ik
installeer naast die portable apps: 7zip, Corsair Link, MS Office, Bitdefender, Lighshot (handig voor screenshots), Steam, Origin, Uplay, VMWare, Chrome & Cyberghost VPN
Een herinstallatie van Windows is op die manier lekker snel gedaan ook
[
Voor 6% gewijzigd door
SmokingCrop op 20-07-2015 17:02
]