Hmm, klinkt heftig. Overigens kreeg ik zelf van Bitdefender een update waarna ie zichzelf verwijderd heeft. Echter kwam er na de reboot geen installatie naar voren. Dus ik kan weer verder kijken naar een andere AV/FW.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:31:
Net geprobeerd mijn AV suite te instaleren (bitdefender total security) op het eind 95% een bsod en nu zit ik in een bootloop, zodra windows 10 boot direct een BSOD en ik heb geen idee hoe ik in safe mode kan komen?
Iemand suggesties hoe ik toch weer in windows kan komen en bitdefender eraf kan krijgen?
Ben bang als ik hem herstel dat windows niet meer wil activeren?
Overigens raad ik iedereen af bitdefender te instaleren!
Er is een 2016 bèta voor Windows 10, zie 6 posts hierboven. Of had je die self distructing version al te pakken?Martinspire schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:17:
[...]
Hmm, klinkt heftig. Overigens kreeg ik zelf van Bitdefender een update waarna ie zichzelf verwijderd heeft. Echter kwam er na de reboot geen installatie naar voren. Dus ik kan weer verder kijken naar een andere AV/FW.
NRG
Voor zover ik weet is er nog geen Nederlandse te vinden op internet. Misschien dat iemand hier zo vriendelijk is om een esd te posten.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:05:
Heeft iemand een betrouwbare link voor de Windows 10 Professional x64 NL10240? Ik heb Windows 8.1 Pro opnieuw geïnstalleerd en ik ben nog steeds Insider Preview alleen krijg ik de download niet meer aangeboden via Windows update. Vorige keer wel. Alleen dat icoontje rechts onderin heb ik. Graag de Nederlandse dus zodat mijn geldige licentie wordt meegenomen van Windows 8.1 pro.
Net zo slim geweest om een back-up van mijn bestanden in de cloud te gooien. Kom ik er dus na een herinstall achter dat mijn wachtwoorden dus in de cloud staan (wel met encryptie), maar nu kom ik er niet meer bij
[ Voor 17% gewijzigd door ghostman op 18-07-2015 19:30 ]
Al jaren gebruik ik bitdefender en nog nooit geen problemen mee gehad, zowel Bitdefender 2015 als 2016 Beta werken zonder problemen op Windows 10 bij mijVerwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:31:
Net geprobeerd mijn AV suite te instaleren (bitdefender total security) op het eind 95% een bsod en nu zit ik in een bootloop, zodra windows 10 boot direct een BSOD en ik heb geen idee hoe ik in safe mode kan komen?
Iemand suggesties hoe ik toch weer in windows kan komen en bitdefender eraf kan krijgen?
Ben bang als ik hem herstel dat windows niet meer wil activeren?
Overigens raad ik iedereen af bitdefender te instaleren!
Bij mij crashte bitdefender ook bij 95% tijdens de installatie.
Verwijderd
De ESD die heb ik. Alleen krijg deze met geen mogelijkheid geconverteerd tot een ISO omdat de .ESD file "isolated" is. Lukt niet met ESDtoISO en niet met NTLite.ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:28:
[...]
Voor zover ik weet is er nog geen Nederlandse te vinden op internet. Misschien dat iemand hier zo vriendelijk is om een esd te posten.
Hoe bedoel je isolated? Volgens mij kun je dat op lossen door met rechter muis knop het bestand te kopieren en dan in een andere map te plakken. Kijk dan ook meteen bij eigenschappen of die toevallig read only is.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:31:
[...]
De ESD die heb ik. Alleen krijg deze met geen mogelijkheid geconverteerd tot een ISO omdat de .ESD file "isolated" is. Lukt niet met ESDtoISO en niet met NTLite.
[ Voor 7% gewijzigd door ghostman op 18-07-2015 19:33 ]
Verwijderd
Nope. Werkt niet.ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:32:
[...]
Hoe bedoel je isolated? Volgens mij kun je dat op lossen door met rechter muis knop het bestand te kopieren en dan in een andere map te plakken.
ESD-Decrypter 6.7 (esd-decrypter-wimlib-6.7z) werkte prima bij mij voor de laatste build (10240)
is everything cool?
spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Stuur even een berichtje naar SpartacusNLD, volgens mij heeft hij de esd /iso die jij bedoelt.
Mij is het wel gelukt, heb de ESD naar de installfolder van ESDtoISO gekopieerd. Maar waarschijnlijk heb jij dat ook al 100x geprobeerd.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:31:
[...]
De ESD die heb ik. Alleen krijg deze met geen mogelijkheid geconverteerd tot een ISO omdat de .ESD file "isolated" is. Lukt niet met ESDtoISO en niet met NTLite.
Verwijderd
Bedankt. Deze versie werkt inderdaad wel. Via Google kwam je op versie 4.7 uit. De niet werkende.FREAKJAM schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:34:
ESD-Decrypter 6.7 (esd-decrypter-wimlib-6.7z) werkte prima bij mij voor de laatste build (10240)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 19:39 ]
4.7 werkt gewoon hoor, je moet alleen de juist key in het cmd bestand plakken.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:38:
[...]
Bedankt. Deze versie werkt inderdaad wel. Via Google kwam je op versie 4.7 uit. De niet werkende.
XBL: MRE Inc
Geldt dit ook voor hardware die je nog nooit aan het programma hebt laten meedoen? Heb tot nu toe nl alleen VM's gebruikt voor W10 maar wil eigenlijk wel m'n Surface Pro 2 updaten. Maar op de insider pagina staat dat ze geen nieuwe PC's toelaten.wimmel_1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:28:
@ Ghostman: Als je een 10162 ISO hebt liggen (welke je tót 14 Juli kon downloaden) én je geregistreerd bent bij het MS Insider Programma dan kun je het systeem gewoon zélf z'n werk laten doen.
Je zet de 10162 Build dan óver je geactiveerde WIndows 8(.1) installatie heen (géén Productkey nodig) en daarna log je in met je MS ID wat aan het Insider Program verbonden is. Build 10162 blijft dan geactiveerd en is vervolgens te updaten naar 10240 (gebeurd automagisch als je de instellingen van WIndows Update aanpast naar Beta relases).
Er kan dan overigens wel een dag over heen gaan, afhankelijk van de drukte op het MS netwerk qua updates.
Volgens mij moet je insider zijn en voor de 16de gebruik hebben gemaakt van Windows 10. Dan zou het moeten kunnen (het is mij vandaag gelukt).Ashram schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:04:
[...]
Geldt dit ook voor hardware die je nog nooit aan het programma hebt laten meedoen? Heb tot nu toe nl alleen VM's gebruikt voor W10 maar wil eigenlijk wel m'n Surface Pro 2 updaten. Maar op de insider pagina staat dat ze geen nieuwe PC's toelaten.
Ik weet (nog) niet wat er gebeurd als je nog nooit een ARM (Quad-core 1.7 GHz Cortex-A15?) processor hebt geregistreerd. Als je een "nieuwe" X64 machine inricht dan mág en kan dat gewoon.
Een nieuwe VM is feitelijk ook gewoon nieuwe hardware met nieuwe ID's voor de processor, het geheugen én moederbord.
Voor jou: Even vlug een nieuwe Windows 8 Pro VM ingericht én geäctiveerd (X64).... Eens kijken of die ook weer netjes naar WIN10 wil upgraden.

En omdat ik ook nog andere zaken te doen had; De andere screendumps wat later......

En de VM wordt inmiddels keurig bijgewerkt naar Build 10240 vanuit MS .

De rede dat ik deze VM via de 10162 Build laat updaten is alleen omdat de 10240 Build niet officieel leverbaar is en mensen er dus ook niet om moeten gaan "zeuren" (lees: vragen).
Een nieuwe VM is feitelijk ook gewoon nieuwe hardware met nieuwe ID's voor de processor, het geheugen én moederbord.
Voor jou: Even vlug een nieuwe Windows 8 Pro VM ingericht én geäctiveerd (X64).... Eens kijken of die ook weer netjes naar WIN10 wil upgraden.

En omdat ik ook nog andere zaken te doen had; De andere screendumps wat later......

En de VM wordt inmiddels keurig bijgewerkt naar Build 10240 vanuit MS .

De rede dat ik deze VM via de 10162 Build laat updaten is alleen omdat de 10240 Build niet officieel leverbaar is en mensen er dus ook niet om moeten gaan "zeuren" (lees: vragen).
[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 19-07-2015 00:40 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
De laatste Windows 10 pro x64 staat erop. Werkt weer vlekkeloos en eindelijk dit keer wel geactiveerd via mijn Windows 8.1 Pro licentie.
Top! MooizoVerwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:40:
De laatste Windows 10 pro x64 staat erop. Werkt weer vlekkeloos en eindelijk dit keer wel geactiveerd via mijn Windows 8.1 Pro licentie.
NRG
Verwijderd
Alles werkt echt perfect in Windows 10 Pro. VPN naar de zaak en 3 servers overnemen gaat allemaal vlekkeloos. Zelfs in de agenda app kun je ook je Exchange e-mail gewoon benaderen via Mail. Hij laat ook al je submappen zien. Helemaal top. Alle afspraken van de zaak komen automatisch in de agenda nu. Dit is zeker een verbetering t.o.v. Windows 8.1.
GoPro Studio, Photoshop CC 2015, Office 2013 Pro, VLC media player en uTorrent werken ook perfect. Lekker films kijken nu.
Quicktime werkt niet.
GoPro Studio, Photoshop CC 2015, Office 2013 Pro, VLC media player en uTorrent werken ook perfect. Lekker films kijken nu.
Quicktime werkt niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 21:40 ]
Mooi dat het werkt. Is er dan nog iemand die de 10162 x64 EN/US Build betrouwbaar heeft? Heb voor mijn VM alleen de x86 ivm te weinig geheugen. Maar die ga ik natuurlijk niet over m'n huidige installatie zetten...
Ik heb een vraagje
Heb windows 8.1 geupgrade naar windows 10 166 versie , die heb ik een reinstal gedaan naar een schone instal , toen windows 10 240 uitkwam heb ik hem geupgrade , maar nu is mijn vraag is hij nu geactiveerd op mijn oude Windows 8.1 code of heb je een nieuwe gelkregen ?
Heb windows 8.1 geupgrade naar windows 10 166 versie , die heb ik een reinstal gedaan naar een schone instal , toen windows 10 240 uitkwam heb ik hem geupgrade , maar nu is mijn vraag is hij nu geactiveerd op mijn oude Windows 8.1 code of heb je een nieuwe gelkregen ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Heb je echt een upgrade gedaan (dus de setup.exe) of heb je een clean install gedaan (via een usb)? Als je echt de upgrade hebt gedaan en je hebt geen licentie code hoeven in te vullen tijdens de installatie dan zou die omgezet moeten zijn naar de nieuwe.ravw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:34:
Ik heb een vraagje
ik heb de eerste keer dat ik windows 10 ging instaleren , geupdate van 8.1 naar 10 , dit met de versie 166ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Heb je echt een upgrade gedaan (dus de setup.exe) of heb je een clean install gedaan (via een usb)? Als je echt de upgrade hebt gedaan en je hebt geen licentie code hoeven in te vullen tijdens de installatie dan zou die omgezet moeten zijn naar de nieuwe.
door dat ik fouten had heb ik hem opnieuw geinstaleerd dus een schone setup gedraaid van uit windows 10 166
en toen later geupdate naar versie 240
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Volgens mij zou die dan omgezet moeten zijn, aangezien je al een upgrade gedaan hebt. Je zou even via produkey je key Googlen om te kijken of het een default key is die Windows geeft aan de insiders of dat het je eigen key is.ravw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:39:
[...]
ik heb de eerste keer dat ik windows 10 ging instaleren , geupdate van 8.1 naar 10 , dit met de versie 166
door dat ik fouten had heb ik hem opnieuw geinstaleerd dus een schone setup gedraaid van uit windows 10 166
en toen later geupdate naar versie 240
ik heb mijn code van windows 8.1 ingevoerd en hij zegt dat het goed is.ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:43:
[...]
Volgens mij zou die dan omgezet moeten zijn, aangezien je al een upgrade gedaan hebt. Je zou even via produkey je key Googlen om te kijken of het een default key is die Windows geeft aan de insiders of dat het je eigen key is.
nu alleen kijken of ik ergens een iso van 240 kan score ( nl versie )
en weet iemand al waar je die usb sticks van window 10 kan bestellen
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 18-07-2015 23:55 ]
Op Google of waar je je product key invult? Kijk anders even via het programma produkey naar de licentie van Windows 10, zoek die even op Google. Als er niks (of weinig) over kan vinden op Google dan is die omgezet.ravw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:53:
[...]
ik heb mijn code van windows 8.1 ingevoerd en hij zegt dat het goed is.
nu alleen kijken of ik ergens een iso van 240 kan score ( nl versie )
Is nog niet te vinden online. Wat je kunt proberen is om een paar Tweakers een DM te sturen of hun de esd hebben voor jenu alleen kijken of ik ergens een iso van 240 kan score ( nl versie )
Nog onbekend. Zullen we met 11 dagen achter komenen weet iemand al waar je die usb sticks van window 10 kan bestellen
[ Voor 27% gewijzigd door ghostman op 18-07-2015 23:59 ]
Verwijderd
Dat is raar. Ik heb gewoon een product key gekregen welke je ook via Google kan vinden. Terwijl ik een upgrade heb gedaan van mijn gekochte online Windows 8 Pro licentie. In Windows 10 Pro heb ik dus woon een standaard key gekregen met de upgrade.
Lees hierboven vele opmerkingen over keys, maar ik denk dat het zo zit: wacht tot de 29e voordat je key op zeker wordt omgezet en geregistreerd als zijnde (binnen een jaar geupgrade) key voor W10.
Heb het zelf ervaren, een W7 key, in W7, en upgrade naar W10 10240 betekent niet (NU) dat mijn W7 key is gebruikt volgens het slmgr /dlv commando.
Heb het zelf ervaren, een W7 key, in W7, en upgrade naar W10 10240 betekent niet (NU) dat mijn W7 key is gebruikt volgens het slmgr /dlv commando.
Dit verklaart waarom veel mensen issues hebben met het activeren: http://www.winbeta.org/ne...activated-july-29th-nears
Komt er dus op neer dat een clean install niet gaat tot de 29e.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Goede aanvullende info. Nu maar hopen dat mensen de komende twee weken de zoekfunctie gebruiken en op je post stuiten
is everything cool?
Verwijderd
Vreemd, 2015 veroorzaakt CRITICAl_PROCESS_KILLED oid en na de uninstall werkt alles weer. Probeer straks 2016 beta zoals genoemd hierboven.SmokingCrop schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:28:
[...]
Al jaren gebruik ik bitdefender en nog nooit geen problemen mee gehad, zowel Bitdefender 2015 als 2016 Beta werken zonder problemen op Windows 10 bij mij
Misschien doordat het op een VM is?Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 06:19:
[...]
Vreemd, 2015 veroorzaakt CRITICAl_PROCESS_KILLED oid en na de uninstall werkt alles weer. Probeer straks 2016 beta zoals genoemd hierboven.
Dank niet dat ik het al op een echte Pc geprobeerd heb.
edit: still working btw

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 19-07-2015 09:24 ]
zou dit in de topic info warning mogen komen? scheelt weer een hoop teleurgestelde mensen die er na instal achter komen dat ze niet kunnen activerenIekozz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 00:16:
Dit verklaart waarom veel mensen issues hebben met het activeren: http://www.winbeta.org/ne...activated-july-29th-nears
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Topic warning bedoel je? Er zijn maar weinig mensen die die lezen 
TR ingediend met verzoek dat te doen
TR ingediend met verzoek dat te doen
[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 19-07-2015 10:59 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gisteren upgrade gedaan van ssd. Ik had oude gecloned naar de nieuwe dus was ideale moment om windows 10 te testen. (Backup op oude ssd).
Iso van 10240 afgehaald, upgrade van windows 7 ultimate naar windows 10. Alles gelukt zonder problemen. (Duurde wel even). Alles geactiveerd en alles werkt. Enige wat foutjes gaf bij opstarten was corsairlink, maar dat is niet echt vreemd ^^. Wel hoop crap zoals xbox, onenote, zune,...erin maar deze zijn makkelijk te verwijderen na wat googlefu.
Voorlopig ff wennen aan interface
Iso van 10240 afgehaald, upgrade van windows 7 ultimate naar windows 10. Alles gelukt zonder problemen. (Duurde wel even). Alles geactiveerd en alles werkt. Enige wat foutjes gaf bij opstarten was corsairlink, maar dat is niet echt vreemd ^^. Wel hoop crap zoals xbox, onenote, zune,...erin maar deze zijn makkelijk te verwijderen na wat googlefu.
Voorlopig ff wennen aan interface
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Kan ik ook een beperkt account gebruiken in win10 is dat het kinderaccount?
Want het is toch niet veilig om continue met admin account te surfen?
[ Voor 32% gewijzigd door digidokter.net op 19-07-2015 12:29 ]
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
Je surft niet continue met Admin rechten he....het werkt net als in Windows 7 en 8. Als je iets 'admin' achtigs uit wil voeren, krijg je een UAC melding. Ik zou overigens voor mensen die niet weten hoe computers werken (je kleine broertje/zusje of pa/ma/opa/omaparanoia68 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:26:
Kan dat activeren, gelijk hoe het vroeger was, dan niet na 1 maand ook nog? Dan is er geen probleem.spartacusNLD schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:15:
[...]
zou dit in de topic info warning mogen komen? scheelt weer een hoop teleurgestelde mensen die er na instal achter komen dat ze niet kunnen activeren
Iets anders: ik raad sterk af vanaf Win7 naar 10 te upgraden, is langzaam, gewoon een clean install doen. Ok, de 1e keer zal je wel moeten ivm licentie/key, maar daarna niet.
Eerst zeg je dat je iedereen sterk afraadt om te upgraden van Windows 7 naar 10, maar vervolgens zeg je dat het moet vanwege de licentie (wat ook zo is). Je opmerking is dan niet zo heel erg slimSjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:12:
[...]
Kan dat activeren, gelijk hoe het vroeger was, dan niet na 1 maand ook nog? Dan is er geen probleem.
Iets anders: ik raad sterk af vanaf Win7 naar 10 te upgraden, is langzaam, gewoon een clean install doen. Ok, de 1e keer zal je wel moeten ivm licentie/key, maar daarna niet.
Verder denk ik dat de upgrade van Windows 7 naar 10 niet voor iedereen langzaam zal verlopen; wellicht is het in jouw geval een incident. Kan aan onwijs veel factoren liggen.
is everything cool?
Als ik bij instellingen kijk zie ik daar wel een optie om voor je familie een account aan te maken en je kinderen veilig op de computer te kunnen laten gaan. Zie deze link voor meer informatie van Microsoft.paranoia68 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:26:
Trouwens het valt me nu in een keer op, maar mijn webcam word gewoon herkend in Devices (zelfde naam, Asus Webcam 2.0 oid), maar als ik hem open dan krijg ik een gigantisch grijs beeld (zie afbeelding). Ik kan nog net mijn hoofd en arm er een beetje uit halen door het kleine kleur verschil, maar de webcam doet het nog niet goed.

Klik voor groot.
[ Voor 34% gewijzigd door ghostman op 19-07-2015 13:25 ]
Met langzaam bedoel ik niet de upgrade-snelheid bij install, maar hoe Win10 daarna loopt, het start hardstike langzaam op, ben nu terug in Win7, en mijn ervaring zegt dat dat in Win10 komt omdat die met een oud onderliggend systeem heeft te maken, of gewoon dat upgrade niet ideaal is. Win7 loopt veel sneller, dat zou toch zgn. niet mogen. Dus gewoon met schone lei beginnen als het kan met W10.FREAKJAM schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Eerst zeg je dat je iedereen sterk afraadt om te upgraden van Windows 7 naar 10, maar vervolgens zeg je dat het moet vanwege de licentie (wat ook zo is). Je opmerking is dan niet zo heel erg slim![]()
Verder denk ik dat de upgrade van Windows 7 naar 10 niet voor iedereen langzaam zal verlopen; wellicht is het in jouw geval een incident. Kan aan onwijs veel factoren liggen.
Hoe lang heb je Windows 10 na de installatie ook daad werkelijk gebruikt? Bij mij was die aan het begin ook heel traag, maar volgens mij was die alles aan het indexeren.Sjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:27:
[...]
Met langzaam bedoel ik niet de upgrade-snelheid bij install, maar hoe Win10 daarna loopt, het start hardstike langzaam op, ben nu terug in Win7, en mijn ervaring zegt dat dat in Win10 komt omdat die met een oud onderliggend systeem heeft te maken, of gewoon dat upgrade niet ideaal is. Win7 loopt veel sneller, dat zou toch zgn. niet mogen. Dus gewoon met schone lei beginnen als het kan met W10.
Notificatie paneel hebben ze de tijden nu ook aangepast naar 24 uurs, zie afbeelding
Ah op die manier. Ik interpreteerde het als de upgrade zelf die langzaam is.Sjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:27:
[...]
Met langzaam bedoel ik niet de upgrade-snelheid bij install, maar hoe Win10 daarna loopt, het start hardstike langzaam op, ben nu terug in Win7, en mijn ervaring zegt dat dat in Win10 komt omdat die met een oud onderliggend systeem heeft te maken, of gewoon dat upgrade niet ideaal is. Win7 loopt veel sneller, dat zou toch zgn. niet mogen. Dus gewoon met schone lei beginnen als het kan met W10.
is everything cool?
W10;10162 automatisch geinstalleerd op een oude Hp/testmachine. Laatste update ontvangen op 14/07.
staat op fastring. Update zegt updates beschikbaar; dat zijn 1xdefender en 1xremovaltool updates.
sindsdien geen updates ontvangen,dus ook geen 10240.
Heb W10 ook op een laptop staan, naast een W7, en die is van de week geupdate naar 10240 en krijgt dagelijks updates. Overigens het ziet er wel prachtig uit allemaal.
Vraag: krijg je maar 1x een update naar 10240 op je MS insider account? Of nog geduld hebben?
staat op fastring. Update zegt updates beschikbaar; dat zijn 1xdefender en 1xremovaltool updates.
Heb W10 ook op een laptop staan, naast een W7, en die is van de week geupdate naar 10240 en krijgt dagelijks updates. Overigens het ziet er wel prachtig uit allemaal.
Vraag: krijg je maar 1x een update naar 10240 op je MS insider account? Of nog geduld hebben?
Op elk geactiveerde Windows 10 machine krijg je de update. Kijk anders even naar de onderstaande link, ik had zelf het probleem ook.b.krijger schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:35:
W10;10162 automatisch geinstalleerd op een oude Hp/testmachine. Laatste update ontvangen op 14/07.
ghostman in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
5 dgn met vaak opstarten, en dat zou genoeg moeten zijn voor als die iets zou moeten optimaliseren, althans ik merkte er niks niks van. En aan het begin vd HDD zetten, tja we praten over een SSD hier. Indexeren heeft niet dit effect wat ik hier meemaakte.Voor de duidelijkheid zal ik even melden dat het om dik 2 jaar oude W7 install gaat (die an sich nog lekker loopt), misschien dat het bij een 2 uur geleden erop gegooid W7 naar W10 priiimmaaa gaat.ghostman schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:32:
[...]
Hoe lang heb je Windows 10 na de installatie ook daad werkelijk gebruikt? Bij mij was die aan het begin ook heel traag, maar volgens mij was die alles aan het indexeren.
Jup, maar dat is mijn schuld, ik had het wel wat mogen specificeren.FREAKJAM schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:35:
[...]
Ah op die manier. Ik interpreteerde het als de upgrade zelf die langzaam is.
Dan denk ik dat je gewoon even pech hebt gehad. Bij mij heeft het zo'n 2 uur geduurd voordat die 'echt' snel was. Je zou het opnieuw kunnen proberen om te kijken of het nu nog zo is.Sjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:39:
[...]
5 dgn met vaak opstarten, en dat zou genoeg moeten zijn voor als die iets zou moeten optimaliseren, althans ik merkte er niks niks van. En aan het begin vd HDD zetten, tja we praten over een SSD hier. Indexeren heeft niet dit effect wat ik hier meemaakte.Voor de duidelijkheid zal ik even melden dat het om dik 2 jaar oude W7 install gaat (die an sich nog lekker loopt), misschien dat het bij een 2 uur geleden erop gegooid W7 naar W10 priiimmaaa gaat.
Ja, kan best, die pech, misschien dat iets even 7 secondes in een "loop" raakt aan het begin, wie weet. Maar bij jou verliep het dus wel naar wens en supergoed, hhmmm ok.ghostman schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:42:
[...]
Dan denk ik dat je gewoon even pech hebt gehad. Bij mij heeft het zo'n 2 uur geduurd voordat die 'echt' snel was. Je zou het opnieuw kunnen proberen om te kijken of het nu nog zo is.
Kan iemand mij met zekerheid vertellen dat Windows 10 x64 Home Premium meer dan 16GB ram ondersteunt? Windows 7 Home Premium ondersteunt ook maar tot 16GB. Aangezien mijn systeem 32GB ram heeft zou ik dit wel graag zeker willen weten.
Diverse bronnen spreken elkaar hierover tegen, alhoewel de meerderheid van deze bronnen aangeven dat Windows 10 x64 HP meer dan 16GB ram zal ondersteunen.
Diverse bronnen spreken elkaar hierover tegen, alhoewel de meerderheid van deze bronnen aangeven dat Windows 10 x64 HP meer dan 16GB ram zal ondersteunen.
Je zou dit als richtlijn kunnen aanhouden lijkt mij:Snowwie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:13:
Kan iemand mij met zekerheid vertellen dat Windows 10 x64 Home Premium meer dan 16GB ram ondersteunt? Windows 7 Home Premium ondersteunt ook maar tot 16GB. Aangezien mijn systeem 32GB ram heeft zou ik dit wel graag zeker willen weten.
MSDN: Memory Limits for Windows and Windows Server Releases (Windows)
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Als ik op Google kijk kom ik dit tegen.Snowwie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:13:
Als die niet goed werkt kun je ook via cmd (als admin) even sfc /scannow doen. Dan zou die het moeten doen.Sjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:11:
[...]
Ja, kan best, die pech, misschien dat iets even 7 secondes in een "loop" raakt aan het begin, wie weet. Maar bij jou verliep het dus wel naar wens en supergoed, hhmmm ok.
[ Voor 21% gewijzigd door ghostman op 19-07-2015 14:25 ]
Ik vind die geluiden voor notificaties trouwens 3x niks.
Hopen op een soundpackje.
-edit-
Hoe stel je in dat je een andere geluidje krijgt te horen bij bijv. een email? Ik heb dit bij Systeemgeluiden ingesteld, maar ik hoor dat geluid niet bij binnenkomst nieuwe mail.
Je hoort nu elke keer alleen maar het standaard geluid van de meldingsbanner als er een nieuw mailtje binnenkomt of als er iets anders gemeld moet worden. Er zit geen onderscheid in.
Hopen op een soundpackje.
-edit-
Hoe stel je in dat je een andere geluidje krijgt te horen bij bijv. een email? Ik heb dit bij Systeemgeluiden ingesteld, maar ik hoor dat geluid niet bij binnenkomst nieuwe mail.
Je hoort nu elke keer alleen maar het standaard geluid van de meldingsbanner als er een nieuw mailtje binnenkomt of als er iets anders gemeld moet worden. Er zit geen onderscheid in.
[ Voor 68% gewijzigd door MelvinB op 19-07-2015 14:54 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Schijf OPTIMALISEREN uitvoeren!Sjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:39:
[...]
5 dgn met vaak opstarten, en dat zou genoeg moeten zijn voor als die iets zou moeten optimaliseren, althans ik merkte er niks niks van. En aan het begin vd HDD zetten, tja we praten over een SSD hier. Indexeren heeft niet dit effect wat ik hier meemaakte.Voor de duidelijkheid zal ik even melden dat het om dik 2 jaar oude W7 install gaat (die an sich nog lekker loopt), misschien dat het bij een 2 uur geleden erop gegooid W7 naar W10 priiimmaaa gaat.
[...]
The Defrag function should be left on. Windows 8 does not defrag SSDs it optimizes them by running the trim command.
SSDs use flash memory and this technology unlike the traditional mechanical hard disks uses block erasable devices. The trim function was introduced in the Windows 7 days to find regions of the SSD that were not being used and then work to perform a cleanup in the background called ‘reclaiming’ that helps prepare these blocks for the next writes.
In Windows 8, the Storage Optimizer will detect that the volume is mounted on a solid state drive and it will send a complete set of trim hints for the entire volume, finding and reclaiming unused blocks. This process is done during idle times and helps allow SSDs that were unable to perform the cleanup at an earlier time a chance to reclaim and prepare the SSD blocks and optimize the drive for the best performance.
NRG
Dat doet hij standaard elke week toch op basis van een schedule? (hier wel in ieder geval).
is everything cool?
Yep, maar zolang dit op nooit uitvoeren/uitgevoerd staat moet je de eerste keer van deze taak (per schijf) nog wel eens zelf aanslingerenFREAKJAM schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:30:
Dat doet hij standaard elke week toch op basis van een schedule? (hier wel in ieder geval).
Ook 'bepaalde' virusscanners willen dit proces nog wel eens tot in lengte van dagen dwarsbomen..
NRG
Ok, heb nou 3 dingen gehoord:
1 SFC; 2 optimaliseren van SSD; 3 mijn eigen "zal wel komen doordat upgrade iets niet lekker heeft gedaan."
Zal het nog eens goed beschrijven, hij start op, niet supersnel, komt bij buroblad, en start daar gelijk de Taakbeheer op (via Taskschedule is dat). Daarna seconde of 6 voordat ik het begintune hoor, en dan pas de rest vd autom. opstartdingen. Sloom vind ik het. Maar kan die dingen die jullie aandragen wel testen, heb de W10 in een Image staan, staat er zo weer op.
1 SFC; 2 optimaliseren van SSD; 3 mijn eigen "zal wel komen doordat upgrade iets niet lekker heeft gedaan."
Zal het nog eens goed beschrijven, hij start op, niet supersnel, komt bij buroblad, en start daar gelijk de Taakbeheer op (via Taskschedule is dat). Daarna seconde of 6 voordat ik het begintune hoor, en dan pas de rest vd autom. opstartdingen. Sloom vind ik het. Maar kan die dingen die jullie aandragen wel testen, heb de W10 in een Image staan, staat er zo weer op.
Ik weet dat het activeren niet werkt momenteel tenzij je een Windows 8 Pro versie gaat upgraden.
Helaas heb ik alleen een Windows 8 enterprise key waarbij dit niet werkt.
Ik overweeg dus om een Windows 8 Pro OEM licentie te kopen via de goedkoopste pricewatch winkel.
Zou dit een goed idee zijn of kan ik beter nog even geduld hebben en wachten op de release van 10?
Als ik het goed heb begrepen ga ik met de aankoopprijs van 80 euro goedkoper uit zijn en kan ik na een eenmalige tussenstap met ugprade, daarna gewoon clean installs doen met deze key?
Ik overweeg dus om een Windows 8 Pro OEM licentie te kopen via de goedkoopste pricewatch winkel.
Zou dit een goed idee zijn of kan ik beter nog even geduld hebben en wachten op de release van 10?
Als ik het goed heb begrepen ga ik met de aankoopprijs van 80 euro goedkoper uit zijn en kan ik na een eenmalige tussenstap met ugprade, daarna gewoon clean installs doen met deze key?
heb ik wel gedaan. heb via surfspot.nl een upgrade key voor W7 gekocht. Deze key werkte (bij mij) ook gewoon om W8.1 pro te activeren na installatie. ik heb met de MS media creation tool een W8.1 bootstick gemaakt + geactiveerd met een code van surfspot (ik ben student dus kan daar inloggen) daarna moeiteloos kunnen upgraden via 10420 .iso naar W10 pro.Workaholic schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:48:
Ik weet dat het activeren niet werkt momenteel tenzij je een Windows 8 Pro versie gaat upgraden.
https://www.surfspot.nl/s...-bit-of-64-bit-nl-uk.html
heeft me €22,- euro gekost.. ongeduld kost geld
hier ook een aanbieding: http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500 geen idee of ze kunnen controleren of je ''echt'' student bent mij de MS store
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 19-07-2015 16:10 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
*knip* 1 van mijn machines heeft een Nederlandse Windows 8.1 Pro met engelse language pack. Upgraden met de engelse windows pro 10 10162 iso werkt niet.
[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 19-07-2015 19:30 ]
Verwijderd
thanks, die werkt prima!GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Had je een bèta van BitDefender voor Windows 10, zie: SmokingCrop in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"
En hen je je pc kunnen herstellen?
Als je een stukje hardware hebt (USB display) waarbij de meest recente driver uit het Vista-era is, hoe groot is dan de kans dat die driver op W10 gaat werken? Las her en der dat sinds Vista het drivermodel niet noemenswaardig is verandert en vroeg mij af of iemand hier al tegenaan is gelopen, al dan niet met dezelfde hardware.
Testen kan niet omdat ik dat apparaat (nog) niet heb
Testen kan niet omdat ik dat apparaat (nog) niet heb
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 19-07-2015 17:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ben ik tegenaan gelopen, voor een Canon scanner, enige 64 driver die er ooit is uitgebracht is een 64 bit Vista uit 2006. Werkt prima in 10, zoals ik verwachtte. Voor een geluidskaart of videokaart zou ik dat verwachtingspatroon minder hebben, en over USB display kan ik niks zinnigs zeggen.Raven schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:28:
Als je een stukje hardware hebt (USB display) waarbij de meest recente driver uit het Vista-era is, hoe groot is dan de kans dat die driver op W10 gaat werken? Las her en der dat sinds Vista het drivermodel niet noemenswaardig is verandert en vroeg mij af of iemand hier al tegenaan is gelopen, al dan niet met dezelfde hardware.
Testen kan niet omdat ik dat apparaat (nog) niet heb![]()
Heb je dan alleen de driver of ook de Navigator software? Canon au heeft vreemd genoeg vaak nieuwere of aangepaste drivers beschikbaar die bijna nergens te vinden zijn. http://support-au.canon.com.au Daar kun je Navigators downloaden die aangepast zijn t/m Windows 8.1, ook voor wat oudere printer/scanners.Sjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Ben ik tegenaan gelopen, voor een Canon scanner, enige 64 driver die er ooit is uitgebracht is een 64 bit Vista uit 2006. Werkt prima in 10, zoals ik verwachtte. Voor een geluidskaart of videokaart zou ik dat verwachtingspatroon minder hebben, en over USB display kan ik niks zinnigs zeggen.
Edit: Canon Pixma MP 160 hier getest en werkt met MP Navigaor 3.0. Printer/scanner driver voor Windows 7 32-bit en de Navigator 3.0.3 driver geschikt voor 32-bit t/m Windows 8.1.
[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 19-07-2015 18:34 ]
NRG
Ik heb de driver, Navigator software ken ik niet. Wat ik wel heb is het programma Toolbox, en daar ook alleen maar versie 4.6 die werkt hoor, hoger pakt die niet. Maar ok, het werkt. 
Op die site van je vind ik niks op Canoscan 4200f. Ok je Navigator werkt niet, laat ik het zo zeggen. Nee ook 3.03 niet, hij zeurt dat die geen geschikte driver vindt, dat jouwes werkt , zegt niet gek veel over wat ik hier heb.
Op die site van je vind ik niks op Canoscan 4200f. Ok je Navigator werkt niet, laat ik het zo zeggen. Nee ook 3.03 niet, hij zeurt dat die geen geschikte driver vindt, dat jouwes werkt , zegt niet gek veel over wat ik hier heb.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 19-07-2015 18:46 ]
Is er echt geen mogelijkheid om Windows 10 ergens te downloaden, of wanneer komt die uit / program weer beschikbaar ?
Ja hij is te downloaden maar daar moet je Google voor gebruiken. Hier worden geen niet officiële links geplaatst.walkstyle schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:52:
Is er echt geen mogelijkheid om Windows 10 ergens te downloaden, of wanneer komt die uit / program weer beschikbaar ?
Vanaf 29 juli komt hij uit. Laat je je PC upgraden, dan kan het een tijdje duren voordat hij downloadbaar wordt. Heb je Windows 10 niet gereserveerd?
Ps. Lees ook de topic eens door in plaats van hier meteen een vraag stellen. Jouw vragen zijn al 10-tallen keren voorbij gekomen...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Mogelijkheden genoeg...niet meer via officiële kanalen.walkstyle schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:52:
Tubes....It's what make music music!
Dat klinkt hoopvolSjah schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Ben ik tegenaan gelopen, voor een Canon scanner, enige 64 driver die er ooit is uitgebracht is een 64 bit Vista uit 2006. Werkt prima in 10, zoals ik verwachtte. Voor een geluidskaart of videokaart zou ik dat verwachtingspatroon minder hebben, en over USB display kan ik niks zinnigs zeggen.
Oscar Wilde
Ik heb gehoord van windows continuum. dit zou er voor moeten zorgen dat je met je windows Phone het beeld op een ander device kunt weergeven dan op de Phone.. handig! maar werkt dit ook met bijvoorbeeld een laptop? dat je hetbeeld op een grote tv kunt tonen, zoals met een simpele Phone dus nu wel kan?
Dit gaat ook met laptops. Veel laptops ondersteunen het gewoon niet. Je moet een laptop hebben met miracast of widi. De surface laptops kunnen dit bijvoorbeeld.engelbertus schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:36:
Ik heb gehoord van windows continuum. dit zou er voor moeten zorgen dat je met je windows Phone het beeld op een ander device kunt weergeven dan op de Phone.. handig! maar werkt dit ook met bijvoorbeeld een laptop? dat je hetbeeld op een grote tv kunt tonen, zoals met een simpele Phone dus nu wel kan?
Voorbeeld: YouTube: How to use Win8.1 Wireless display Miracast with Laptop
Weet iemand hoe het zit met de local account vs microsoft account in Windows 10? Is dit verplicht om de laatste updates te krijgen? Ik kom niet verder als 10162 momenteel en heb wel een geactiveerde versie.
Ik gebruik meerdere devices, zowel zakelijk als privé en wil daarom niet één account met settings welke ge-synced worden tussen verschillende apparaten.
Ik gebruik meerdere devices, zowel zakelijk als privé en wil daarom niet één account met settings welke ge-synced worden tussen verschillende apparaten.
je kan die synchronisatie uitzetten (voor enkel de PC waar je het aanpast).Workaholic schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:03:
Weet iemand hoe het zit met de local account vs microsoft account in Windows 10? Is dit verplicht om de laatste updates te krijgen? Ik kom niet verder als 10162 momenteel en heb wel een geactiveerde versie.
you got mailwalkstyle schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:52:
waar ik net achter kom.. je kan je startmenu groter / kleiner maken met je muis
[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 19-07-2015 21:47 ]
Officieel mag je het ook niet delen via de berichtenfunctie op tweakers. Ze hebben het niet voor niets geen "private message" genoemd, maar direct message.
Wanneer je een nieuw bericht aan iemand stuurt valt er ook te lezen dat een crewlid in staat is deze berichten te lezen. (wanneer het noodzakelijk geacht wordt).Als je het niet eens bent met de regels die al sinds de dag in 2006 (?) dat DM's werden ingevoerd onder elk bericht dat je verstuurt staan dan mag je gerust een topic in Lieve Adjes openen om dat te bespreken. We hebben ze destijds zelfs bewust niet "private" messages genoemd om geen verwarring te wekken.
is everything cool?
Top. Dan zit ik alleen met het idee dat ik aanmeld met hetzelfde wachtwoord als mijn microsoft account, m.a.w. men kan op mijn pc aanmelden aangezien mijn wachtwoord ergens in een database staat..SmokingCrop schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:08:
[...]
je kan die synchronisatie uitzetten (voor enkel de PC waar je het aanpast).
ah, mijn laptop heeft geen miracast of widi.. dus helaas.. maar dat werkt verder via wifi ? of het netwerk?manmad schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:40:
[...]
Dit gaat ook met laptops. Veel laptops ondersteunen het gewoon niet. Je moet een laptop hebben met miracast of widi. De surface laptops kunnen dit bijvoorbeeld.
Voorbeeld: YouTube: How to use Win8.1 Wireless display Miracast with Laptop
ik heb een sony tablet s gehad, daarmee kon je ook het beeld op de tv weergeven, werkte dat ook zo?
ik heb dat nooit gedaan omdat ik geen geschikte tv heb. nu heb ik een philips, die dit wel zou kunnen, maar is de tablet naar zijn grootje. heb nu een samsung tablet.
Ik ben reuze benieuwd naar de multi gpu support in directx 12 in Windows 10
https://www.google.nl/?gw...2012%20multi%20gpu%20test
In mijn systeem met een onboard intel hd graphics en een externe gpu [amd r9 280x]
is het mij altijd aangeraden om in het bios de onboard video card uit te schakelen ...
https://www.google.nl/?gw...2012%20multi%20gpu%20test
In mijn systeem met een onboard intel hd graphics en een externe gpu [amd r9 280x]
is het mij altijd aangeraden om in het bios de onboard video card uit te schakelen ...
control alt oeps deleted
Weet iemand hoe Windows 10 straks wordt aangeboden? Wordt Windows 10 helemaal automatisch gedownloaded en geinstalleerd of kan je zelf het moment kiezen wanneer je Windows 10 download en installeer net zoals bij andere updates?
Ik wil het niet direct installeren, maar even de kat uit de boom kijken.
Uit Windows 10 FAQ:Toad schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:26:
Weet iemand hoe Windows 10 straks wordt aangeboden? Wordt Windows 10 helemaal automatisch gedownloaded en geinstalleerd of kan je zelf het moment kiezen wanneer je Windows 10 download en installeer net zoals bij andere updates?
Ik ga er vanuit dat je bij die notificatie zelf de controle hebt over alles, dus ook de boel kunt postponen.When you reserve, you can confirm your device is compatible with Windows 10. Between reservation and when your upgrade is ready, the files you need for the upgrade will be downloaded to your PC to make the final installation go more quickly. Then, when your upgrade is ready after July 29, 2015, you get a notification that lets you get started with your upgrade.
is everything cool?
Ok, bedankt voor het opzoeken. Ik neem aan dat je er nog de controle over hebt, anders gaat ie installeren op het moment dat het niet uitkomt en dat zal niet in 5 minuten gebeurd zijn.FREAKJAM schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:33:
[...]
Uit Windows 10 FAQ:
[...]
Ik ga er vanuit dat je bij die notificatie zelf de controle hebt over alles, dus ook de boel kunt postponen.
Na de eerste paar preview builds was ik heel snel klaar met windows 10 en weer terug gegaan naar windows 7. Voornamelijk omdat de vpn naar m'n werk niet werkte. Vandaag toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en m'n laptop naar windows 10 geupgrade en ik ben echt super positief verrast! Er is echt veel veranderd sinds die eerste builds, het bevalt me wel! Twee minpunten:
-vpn werkt nog steeds niet, maar misschien moet ik dat even uitzoeken
-edge browser: ik kan geen standaard pagina instellen voor nieuwe tabs?
En ik ben echt blij dat je nu wel gewoon gebruik kan maken van bv de email app zonder dat je moet inloggen met je live account. Mijns insziens een goede zaak om dat allemaal wat minder te koppelen, nu heb je in ieder geval een keuze.
En ik ben echt blij dat je nu wel gewoon gebruik kan maken van bv de email app zonder dat je moet inloggen met je live account. Mijns insziens een goede zaak om dat allemaal wat minder te koppelen, nu heb je in ieder geval een keuze.
[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 19-07-2015 22:39 ]
Verwijderd
Zoek even naar een post van mij hierover in dit topic, ik moest voor een juniper vpn verbinding ook eerst een app installeren, zal ook gelden voor andere vpn providers (anders dan Windows)sig69 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:32:
Na de eerste paar preview builds was ik heel snel klaar met windows 10 en weer terug gegaan naar windows 7. Voornamelijk omdat de vpn naar m'n werk niet werkte. Vandaag toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en m'n laptop naar windows 10 geupgrade en ik ben echt super positief verrast! Er is echt veel veranderd sinds die eerste builds, het bevalt me wel! Twee minpunten:
Netextender van Dell hier, ga morgen wel even googlen.
Voor nu is IE11 weer de standard browser. Jammer want ik vond Edge wel ok uit zien eigenlijk. Snap niet dat ze zoiets simpels hebben kunnen missen.
Ligt het aan mij of hebben ze IE11 expres gemankeerd gemaakt? Met IE11 krijg ik tussen elke pagina een witte "flash", en met Edge niet. Op Win 7 met IE 11 had ik dat ook niet.
Voor nu is IE11 weer de standard browser. Jammer want ik vond Edge wel ok uit zien eigenlijk. Snap niet dat ze zoiets simpels hebben kunnen missen.
Ligt het aan mij of hebben ze IE11 expres gemankeerd gemaakt? Met IE11 krijg ik tussen elke pagina een witte "flash", en met Edge niet. Op Win 7 met IE 11 had ik dat ook niet.
[ Voor 30% gewijzigd door sig69 op 19-07-2015 23:14 ]
Juniper Network Connect -> werkt perfect onder windows 10, getest onder 1 van de heel oude builds nog.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:38:
[...]
Zoek even naar een post van mij hierover in dit topic, ik moest voor een juniper vpn verbinding ook eerst een app installeren, zal ook gelden voor andere vpn providers (anders dan Windows)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Iemand de VMware vSphere Client 5.1/6 correct draaien op windows 10 laatste build?
Krijg een error:

Heb ook al de applicatie troubleshooter gedraaid maar Windows 8 of 7 compatible geeft geen verschil.
Ook al op internet gespeurd maar kan er weinig / niets over vinden.
Zelfde error krijg ik ook bij VMware Workstation 9
Krijg een error:

Heb ook al de applicatie troubleshooter gedraaid maar Windows 8 of 7 compatible geeft geen verschil.
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik de spacing van mij icons op het bureaublad kan aanpassen?
ziet er nu zo uit: http://prntscr.com/7unlar
Heb al het een en ander geprobeerd maar is me nog niet gelukt dit aan te passen.
Heb al het een en ander geprobeerd maar is me nog niet gelukt dit aan te passen.
Build 10240 draait hier prima op Vmware vSphere 6.Oid schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:48:
Iemand de VMware vSphere Client 5.1/6 correct draaien op windows 10 laatste build?
Krijg een error:
[afbeelding]
Welke antivirus gebruiken jullie momenteel? Ik heb nu een proef versie van Bitdefender 2015 in gebruik maar deze werkt niet helemaal 100% met Win10. Er is een 2016 beta uit las ik.. maar wellicht kan ik beter even wachten.. of wat anders gebruiken.
Volgens mij heeft hij het over de client software om te kunnen connecteren naar ESXi/Vsphere en niet de virtuele machine zelf met daarin windows 10Pixarr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:53:
[...]
Build 10240 draait hier prima op Vmware vSphere 6.
[ Voor 34% gewijzigd door Workaholic op 20-07-2015 07:57 ]
Oh, dat weet ik niet. Kan het zo wel even uittesten.Workaholic schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:56:
[...]
Volgens mij heeft hij het over de client software om te kunnen connecteren naar ESXi/Vsphere en niet de virtuele machine zelf met daarin windows 10
Ja hoor, gewoon even in dit topic zoeken, is al een paar keer aan bod gekomen.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:27:
Iemand enig idee hoe ik de spacing van mij icons op het bureaublad kan aanpassen?
nieuwe laptop en wilde gelijk beginnen met windows 10. ISO gedownload en beetje ingelezen en gegokt dat 10240 ook echt de rtm is.. Als je een windows 8.1 hebt upgrade je naar een windows 10 home had ik gelezen. Dat is dus niet gebeurd, geen upgrade (niet erg, lekker verse windows op mijn nieuw laptop) en ook windows 10 pro geïnstalleerd. Daar heb ik geen licentie voor dus hoop dat ik dit nog kan fixen. Nu wel geactiveerd, maar dat zal denk ik ook niet zo blijven.
Verder vind ik windows 10 tot dusver een pareltje, merk zelfs al dat ik edge vaker gebruik dan chrome :-)
Verder vind ik windows 10 tot dusver een pareltje, merk zelfs al dat ik edge vaker gebruik dan chrome :-)
Ik kan bevestigen dat Vmware-viclient-all-6.0.0-2502222 werkt op build 10240.
Dat zal een kwestie van tijd zijn denk ik. Ik zie deze opmerking namelijk regelmatig terug in Windows Feedbacksig69 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:32:
Vanaf 29 juli kun je upgraden vanaf Windows 7/8. Misschien verstandig om tegen die tijd Windows 8.1 erop te zetten en met die licentie te upgraden. Heb je sowieso een volledig legitieme en geactiveerde Windows 10.[Roland] schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:09:
nieuwe laptop en wilde gelijk beginnen met windows 10. ISO gedownload en beetje ingelezen en gegokt dat 10240 ook echt de rtm is.. Als je een windows 8.1 hebt upgrade je naar een windows 10 home had ik gelezen. Dat is dus niet gebeurd, geen upgrade (niet erg, lekker verse windows op mijn nieuw laptop) en ook windows 10 pro geïnstalleerd. Daar heb ik geen licentie voor dus hoop dat ik dit nog kan fixen. Nu wel geactiveerd, maar dat zal denk ik ook niet zo blijven.
De ingebouwde virusscanner in Windows 10 werkt prima. Windows Defender heet deze. Hij komt in tests misschien niet als beste uit de bus, maar Microsoft is met een flinke inhaalslag bezig omdat ze Windows 10 standaard "gewoon veilig" willen hebben. Windows staat bekend als virus besturingssysteem vanwege het grote marktaandeel van Windows en Microsoft wil daar verandering in aanbrengen met Windows 10.Workaholic schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:56:
Welke antivirus gebruiken jullie momenteel? Ik heb nu een proef versie van Bitdefender 2015 in gebruik maar deze werkt niet helemaal 100% met Win10. Er is een 2016 beta uit las ik.. maar wellicht kan ik beter even wachten.. of wat anders gebruiken.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Edge zou sneller zijn als chrome:[Roland] schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:09:
http://www.winbeta.org/ne...ding-javascript-benchmark
Merk zelf dat het een hele vlotte browser is. Als ze nou is snel zorgen dat er extensies komen voor edge (lastpass, addblock enz) dan gaat chrome de deur uit
Krijg hem met geen mogelijkheid werkend.Pixarr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:10:
Ik kan bevestigen dat Vmware-viclient-all-6.0.0-2502222 werkt op build 10240.
Ik ga weer terug naar windows 7 want dit is voor mij te belangrijk. Wacht tot de RTM uit is.
Je kan zelfs zonder Netextender client werken:sig69 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:51:
Netextender van Dell hier, ga morgen wel even googlen.
http://www.envisionsucces...ithout-netextender-client
(en de nieuwere versies schijnen wel te werken, maar dan moeten ze aan de zaak wat upgraden denk ik https://support.software.dell.com/kb/sw13562 )
Me Tarzan, U nix!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ