Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:41:
Kan ik nu gewoon via een live CD de Windows map verwijderen en de Windows.old map weer hernoemen naar Windows? Werkt alles dan gewoon weer?
als ik dat soort dingen tegen kom en dan gebruik ik altijd de officeele windows tool:
Installatiemedium maken voor Windows 8.1
het enige wat je nodig hebt is een usb stick. densnoods maak je de W8.1 stick met de tool op een andere pc. Dan booten vanaf de stick en je kan W8.1 pro weer installeren.

ik vind trouwens (ook door mijn posts afgelopen tijd) dat er een ''ik heb een probleem met W10 installeren'' topic moet komen..

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 18-07-2015 08:48 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

spartacusNLD schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:46:
[...]

als ik dat soort dingen tegen kom en dan gebruik ik altijd de officeele windows tool:
Installatiemedium maken voor Windows 8.1
het enige wat je nodig hebt is een usb stick. densnoods maak je de W8.1 stick met de tool op een andere pc. Dan booten vanaf de stick en je kan W8.1 pro weer installeren.

ik vind trouwens (ook door mijn posts afgelopen tijd) dat er een ''ik heb een probleem met W10 installeren'' topic moet komen..
Met de Windows.old map bedoel ik dus de Windows 10 build 10074. Windows 8.1 Pro had ik al verwijderd omdat Windows 10 Pro vlekkeloos werkte. Alleen met de upgrade 10240 heeft hij weer een Windows.old map aangemaakt. Dus ik wil de build 10074 herstellen.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04
Ik dacht mijn iconen probleem opgelost te hebben maar helaas. Nadat ik mijn pc vanochtend opstartte waren de iconen weer veel te groot. De scaling staat in windows op 100% en in de NVIDIA driver heb ik alle opties geprobeerd. Staat er in de registry misschien iets verkeerd?

• Rickpm1
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:03:
[...]

Met de Windows.old map bedoel ik dus de Windows 10 build 10074. Windows 8.1 Pro had ik al verwijderd omdat Windows 10 Pro vlekkeloos werkte. Alleen met de upgrade 10240 heeft hij weer een Windows.old map aangemaakt. Dus ik wil de build 10074 herstellen.
Windows.old slaat hij op zodat je je pc naar deze build kan terugzetten. Deze verwijder je door schijfopruiming te doen en dan vervolgens 'systeembestanden opruimen' aan te klikken.

Verwijderd

Rickpm1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:05:
[...]

Windows.old slaat hij op zodat je je pc naar deze build kan terugzetten. Deze verwijder je door schijfopruiming te doen en dan vervolgens 'systeembestanden opruimen' aan te klikken.
Nee, je leest mijn post niet goed. Ik wil build 10074 dus herstellen wat nu de map Windows.old is geworden. Ik had gisteren de allernieuwste versie erop gezet van Windows 10 wat ze alvast aan leveranciers geven om op de computers te zetten. Alles werkte gewoon goed alleen ik kon mijn licentie niet activeren bij eigenschappen van systeem. Nog even in mijn mailbox gekeken naar de aangeschafte Windows 8.1 pro x64 licentie maar deze werd niet geaccepteerd in de nieuwste Windows 10 Pro x64. Dus heb ik gekozen via instellingen en dan Windows update om terug te zetten naar de vorige Insider preview. In mijn geval build 10074.

Terugzetten doet hij dan ook alleen blijft hij dat doen in een bootloop. Hij blijft deze stap dus herhalen van herstellen. Nu vraag ik dus of ik via een live CD de huidige Windows map kan verwijderen en dan Windows.old gewoon weer hernoemen naar Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 09:13 ]

Verwijderd

Lijkt mij niet, er zit meer achter dat rollback proces dan het rename van een map.
Maar goed, het is toch al stuk? Dus waarom probeer je het niet gewoon?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:15:
Lijkt mij niet, er zit meer achter dat rollback proces dan het rename van een map.
Maar goed, het is toch al stuk? Dus waarom probeer je het niet gewoon?
Dat wordt een clean Install... ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Dat wordt een clean Install... ;)
Ik vermoed van wel ja. Ach, keertje schoon kan geen kwaad. Van Windows 7 naar Windows 8 toen upgrade gedaan. Nu Windows 10. Dus alle programma's iedere keer meegenomen. Installatie van Windows 10 was ook maar 15 minuten werk op een SSD. Maar eerst nog wat stapjes proberen. Schijnbaar werkt Shift + F8 ook in Windows 10. Hoop ik dan.

• Rickpm1
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Ik vermoed van wel ja. Ach, keertje schoon kan geen kwaad. Van Windows 7 naar Windows 8 toen upgrade gedaan. Nu Windows 10. Dus alle programma's iedere keer meegenomen. Installatie van Windows 10 was ook maar 15 minuten werk op een SSD. Maar eerst nog wat stapjes proberen. Schijnbaar werkt Shift + F8 ook in Windows 10. Hoop ik dan.
In deze link staat dat als Windows niet direct activeert dat het zich na een aantal dagen zelf activeert. http://answers.microsoft....b3-4d1c-812f-4b21fbd807a7

Verwijderd

Rickpm1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:32:
[...]

In deze link staat dat als Windows niet direct activeert dat het zich na een aantal dagen zelf activeert. http://answers.microsoft....b3-4d1c-812f-4b21fbd807a7
Dat is mooi kut :F . Weer te impulsief gehandeld dus. Dan werkte de RTM versie gewoon perfect.

• Rickpm1
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Dat is mooi kut :F . Weer te impulsief gehandeld dus. Dan werkte de RTM versie gewoon perfect.
Nu moet je volgens mij eerst Win 8.1 installeren en daarna de RTM build, daarna kun je eventueel een clean install doen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:34:
[...]

:Y waarschijnlijk..altijd eerst even geduldig afwachten. Systeem werkte inmiddels vlekkeloos. ;)

Tubes....It's what make music music!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:18:
Gabriel Aul
@GabeAul
We're releasing an update package on WU for PC build 10240 today. It will install automatically or you can check for updates to grab it.
En inmiddels te downloaden. (kb3074665)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Rickpm1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:04:
Ik dacht mijn iconen probleem opgelost te hebben maar helaas. Nadat ik mijn pc vanochtend opstartte waren de iconen weer veel te groot. De scaling staat in windows op 100% en in de NVIDIA driver heb ik alle opties geprobeerd. Staat er in de registry misschien iets verkeerd?
Dit heb ik gisteren ook gehad. Mijn aktie op dat moment: computer aan, receiver aan S/PDIF en mijn TV aangezet HDMI. Iconen te groot en foobar2000 autostart met normaal venster was veel te klein. Resolutie stond nog steeds op 1920x1080. Even gewacht, opnieuw opstarten, hersteld!

Edit: leuk die push updates nvidia driver gepusht damn.. Ik was bezig een oplossing te zoeken..

[ Voor 27% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-07-2015 10:33 ]

NRG

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net tig updates gehad van zgn core apps zoals Calendar, Mail, Groove Music etc. Dus allemaal van die Microsoft apps. Als je dan een update uitbrengt van bv Weer, fix dan gelijk die fucking irritante AM/PM zooi. Echt wordt er schijtziek van. Allemaal mooie beloftes van MS dat ze zich meer op Europa gaan richten. En dan verwacht ik idd niet dat Cortana meteen in elke taal in EU wordt uitgerold, maar dan kun je best met de kleine dingen gaan beginnen door voor EU (en eigenlijk de rest van de wereld) een 24u klok in te bouwen.

/rant

XBL: MRE Inc

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MRE-Inc schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:35:
Net tig updates gehad van zgn core apps zoals Calendar, Mail, Groove Music etc. Dus allemaal van die Microsoft apps.
En allemaal apps waarvan de uninstall knop gedisabled is en die behalve in de geïnstalleerde-apps-lijst nergens terug te vinden lijken te zijn :/

Dit keer overigens geen foutmeldingen bij het updaten in de appstore.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@MRE-inc
Bij "Weer" zie ik op het overzichtsscherm bij zonsondergang etc. gewoon 24-uur klok, of bedoel je iets anders?

Bij Gezondheid en fitness staat nog wel steeds miles ipv kilometers.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

OK dan! Nvidia driver die ik zelf had geïnstalleerd was 341.44 voor mijn GeForce 210. Deze driver is nu vervangen middel push update voor 341.74. Kan hierover zo gauw niks terug vinden op site/forum nvidia.

Had pas net mijn pc aangeslingerd, updates kwamen vrij snel op de achtergrond, en het updaten ging ook vlot. Stabiliteit vindt ik dik in orde. Idd wat core functies/apps die gewoon 100% op orde moeten komen zoals MRE-Inc ook al meld.

NRG

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FREAKJAM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:59:
Kun je voor de grap eens controleren of hij ook echt daadwerkelijk je Windows 8 key gebruikt dan? slmgr.vbs -dlv in command prompt. (hij laat laatste 5 cijfers zien van je license key).
wimmel_1 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Partitial Product Key: 7XM87
License State: Licensed
Grappig. Na de installatie van KB3074665 heb ik ook op die VM de "normale" 10240 installatie key welke eindigt op 3V66T :P

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Overigens wel irritant dat er nergens een changlog te vinden is en dat er bij Windows Update de classificatie "Security Update" aan gehangen is waarbij ook het build-nummer veranderd (10240.16384).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rickpm1
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Dit heb ik gisteren ook gehad. Mijn aktie op dat moment: computer aan, receiver aan S/PDIF en mijn TV aangezet HDMI. Iconen te groot en foobar2000 autostart met normaal venster was veel te klein. Resolutie stond nog steeds op 1920x1080. Even gewacht, opnieuw opstarten, hersteld!

Edit: leuk die push updates nvidia driver gepusht damn.. Ik was bezig een oplossing te zoeken..
Welke update wordt er bij jou gepushed? Ik draai nu 353.49, 353.50 is stopgezet vanwege een muis cursor probleem bij velen.

Verwijderd

Ik heb ook een Nvidia (GTX970) en deze driver staat er op (zat ingebakken in 10240):
http://www.geforce.com/drivers/results/86510

Geen issues mee, maar goed mijn schermen zijn aangesloten via DisplayPort & DVI.

• MRE-Inc

MRE-Inc

geenstijl schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:48:
@MRE-inc
Bij "Weer" zie ik op het overzichtsscherm bij zonsondergang etc. gewoon 24-uur klok, of bedoel je iets anders?

Bij Gezondheid en fitness staat nog wel steeds miles ipv kilometers.
Als je een Engelse Windows hebt en je opent de Weer app, dan kun je naar onderen scrollen. De weer app is bij mij ook in het Engels en dan zie je bij Sunrise en Sunset gewoon 5:35 am en 9:47 pm staan. Het kan zijn dat het op een NL systeem wel allemaal 24u klok is, maar nogmaals, als it-er kan ik niet werken met een NL Windows. Op het werk is alles Engels. KB artikelen van MS en updates komen allemaal meteen in Engels beschikbaar. Tis gewoon veel makkelijker voor mij.

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 13:45

zTz

Even een vraagje. Als ik bijvoorbeeld Hearthstone speel in een windowed mode, is er aan de bovenkant een label waar dan "Hearthstone" staat en natuurlijk het minimaliseren,maximaliseren en afsluiten. Is het mogelijk om dit te hiden?

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Heb ik eindelijk een iso van build 10240 is dit een engelse waardoor ik mijn programmas niet kan behouden bij een upgrade :X :( .

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Apps-menu werkt eindelijk, is niet meer leeg. Dit is blijkbaar gefixed in de huidige beta van Classic Shell :) Alleen werkt right-click uninstall niet, gebeurt niets, al zijn dat ook de apps waarvan de uninstall knop greyed out is in settings->system->apps&features.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rickpm1
pcman007 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:14:
Heb ik eindelijk een iso van build 10240 is dit een engelse waardoor ik mijn programmas niet kan behouden bij een upgrade :X :( .
Als het goed is moet je de taal kunnen veranderen via het configuratiescherm.

• pcman007
Rickpm1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Als het goed is moet je de taal kunnen veranderen via het configuratiescherm.
Ik heb de taal ook veranderd naar engels en de regio maar toen deed ie het ook niet.

• Rickpm1
pcman007 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Ik heb de taal ook veranderd naar engels en de regio maar toen deed ie het ook niet.
Volg deze eens: http://windows.microsoft....ange-the-display-language

Verwijderd

MRE-Inc schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Als je een Engelse Windows hebt en je opent de Weer app, dan kun je naar onderen scrollen. De weer app is bij mij ook in het Engels en dan zie je bij Sunrise en Sunset gewoon 5:35 am en 9:47 pm staan. Het kan zijn dat het op een NL systeem wel allemaal 24u klok is, maar nogmaals, als it-er kan ik niet werken met een NL Windows. Op het werk is alles Engels. KB artikelen van MS en updates komen allemaal meteen in Engels beschikbaar. Tis gewoon veel makkelijker voor mij.
Bij mij is het als volgt:
Engelse Windows 10 (10240)
Nederlandse Weer App, 24 uurs notatie.
Denk dat dit komt n.a.v. hoe je je locatie hebt ingesteld. Die staat bij mij op Nederland.
Windows zelf blijft verder gewoon engels, ook foutmeldingen e.d.
Datum/tijd is 24 uurs en op NL notatie. Dat de Apps dan in het NL zijn, tja... jammer. Voor mij persoonlijk geen dealbreaker hoor.

Voor de rest helemaal eens met je. NL Windows is niet te doen voor een IT-er. ;)

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-11 10:41
Na de laatste beveiliging update voor 64.

Wilt het systeem niet meer opstarten.
Valt continue in het herstel proces.

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 10:48

ghostman

dwarf

spartacusNLD schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:46:

Is dat niet een gedeelte van de ervaring? ;) Ik denk dat als zomenteen iedereen kan upgraden vanaf Windows 7/8/8.1 dat het hier nog wel redelijk druk word aangezien er genoeg mensen zijn die gewoon het hier in gooien en dan niet zoeken. Daarnaast staat hier ook al het een en ander uitgelegd. Wat misschien wel makkelijk is, is om in de ts een lijstje te maken met wat je kan proberen (volgens mij word die eerder gelezen dan de topic warning).

Ander nieuws: Ik ga weer terug naar 10166.. Het iso idee klonk heel leuk, maar eerst kreeg ik het niet voor elkaar om mijn laptop te verifieren, en nu krijg ik de melding dat Windows niet geactiveerd is. Als ik me eigen key invul krijg ik te horen dat het nu niet kan (DNS probleem) en als ik andere key's probeer krijg ik dat er een error heeft plaatst gevonden.

Zal even kijken of het helpt om de laptop een nacht aan te laten staan en daarna proberen te upgraden, anders ga ik weer terug naar 8.1

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• pcman007
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Denk dat dit komt n.a.v. hoe je je locatie hebt ingesteld. Die staat bij mij op Nederland.
Datum/tijd is 24 uurs en op NL notatie. Dat de Apps dan in het NL zijn, tja... jammer. Voor mij persoonlijk geen dealbreaker hoor.

Voor de rest helemaal eens met je. NL Windows is niet te doen voor een IT-er. ;)
Ik bedoelde dat ik wilde upgraden vanaf windows 7 en toen zei hij dat hij niet mijn applicaties en instellingen kon behouden omdat mijn huidige windows versie niet in dezelfde taal stond als de windows 10 iso. Toen heb ik de taal in windows 7 veranderd in engels maar toen wilde hij nog steeds niet upgraden.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Rickpm1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Welke update wordt er bij jou gepushed? Ik draai nu 353.49, 353.50 is stopgezet vanwege een muis cursor probleem bij velen.
341.74 zie: GerardVanAfoort in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" :)

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:24:
[...]
Ander nieuws: Ik ga weer terug naar 10166.. Het iso idee klonk heel leuk, maar eerst kreeg ik het niet voor elkaar om mijn laptop te verifieren, en nu krijg ik de melding dat Windows niet geactiveerd is. Als ik me eigen key invul krijg ik te horen dat het nu niet kan (DNS probleem) en als ik andere key's probeer krijg ik dat er een error heeft plaatst gevonden.

Zal even kijken of het helpt om de laptop een nacht aan te laten staan en daarna proberen te upgraden, anders ga ik weer terug naar 8.1
Misschien een paar dagen wachten voordat Windows geactiveerd wordt! Ik kan het me wel voorstellen. Lees post: Rickpm1 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Alhoewel dat een stappenplan van januari is.. ik zou het proberen, 48-72 uren

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-07-2015 11:40 ]

NRG

• Rickpm1
Ja sorry ik las het al , ik heb een GTX 970 die heeft een nieuwere lijn drivers. Maar als jij hetzelfde probleem hebt zijn de drivers wss niet het probleem. Het probleem is gewoon dat de bureaublad iconen niet op beide schermen hetzelfde gescaled worden, de rest heeft gewoon zijn normale grootte. Ook zie ik dat mijn Sony TV als primair scherm wordt herkend terwijl ik wil dat dat mijn Iiyama monitor is , ik kan dat nergens veranderen :(.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Rickpm1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Ja sorry ik las het al , ik heb een GTX 970 die heeft een nieuwere lijn drivers. Maar als jij hetzelfde probleem hebt zijn de drivers wss niet het probleem. Het probleem is gewoon dat de bureaublad iconen niet op beide schermen hetzelfde gescaled worden, de rest heeft gewoon zijn normale grootte. Ook zie ik dat mijn Sony TV als primair scherm wordt herkend terwijl ik wil dat dat mijn Iiyama monitor is , ik kan dat nergens veranderen :(.
Beeldscherminstelling, detecteren en dan standaard kiezen werkt niet?

Ik zal m eens afsluiten nu zonder 'snel opstarten' ingeschakeld.

Edit: nu blijft het in orde, maar de beste test is als ie wat langer uit heeft gestaan mogelijk.
Edit zondag: ook nu bij opstarten blijven iconen en schaling in orde.

Heel fijn, not! Nu gaat mijn taakbalk en background ook ff héél kort freezen en refreshen..
Tot nu toe 1 keer meegemaakt, valt weer mee!

[ Voor 29% gewijzigd door GerardVanAfoort op 19-07-2015 12:36 ]

NRG

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Heb nog wat zitten spelen met de instellingen. Als ik Nederlands boven Engels zet, zijn alle apps in het Nederlands. Echter kun je met de zoek functie nog wel Maps in tikken om bij Kaarten uit te komen. Je hebt dan wel in alle apps 24u notatie. Alleen nog even kijken of ik hier aan kan wennen. Zou graag per App willen opgeven of ze in Engels of Nederlands kunnen worden weergegeven. Is dat mogelijk ?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fuRZPPVXfJ24h1UfrmrIHnqu/full.png

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
zTz schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:12:
Even een vraagje. Als ik bijvoorbeeld Hearthstone speel in een windowed mode, is er aan de bovenkant een label waar dan "Hearthstone" staat en natuurlijk het minimaliseren,maximaliseren en afsluiten. Is het mogelijk om dit te hiden?
Je zegt het zelf al 'draai in windowed mode', een window heeft min/max/close. Volgensmij de enige manier om ze niet te zien is met een modern app in tablet mode of fullscreen.

[ Voor 44% gewijzigd door blmp op 18-07-2015 11:51 . Reden: wat uitgebreid ]

Patient gamer

Verwijderd

MRE-Inc schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Heb nog wat zitten spelen met de instellingen. Als ik Nederlands boven Engels zet, zijn alle apps in het Nederlands. Echter kun je met de zoek functie nog wel Maps in tikken om bij Kaarten uit te komen. Je hebt dan wel in alle apps 24u notatie. Alleen nog even kijken of ik hier aan kan wennen. Zou graag per App willen opgeven of ze in Engels of Nederlands kunnen worden weergegeven. Is dat mogelijk ?

[afbeelding]
http://windows.microsoft....se-different-language-app

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 13:45

zTz

blmp schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:45:
[...]

Je zegt het zelf al 'draai in windowed mode', een window heeft min/max/close. Volgensmij de enige manier om ze niet te zien is met een modern app in tablet mode of fullscreen.
Ja dat dacht ik wel. Zou er wel een stuk slicker uit zien als je dat kon verbergen tho.

• Rickpm1
zTz schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:59:
[...]

Ja dat dacht ik wel. Zou er wel een stuk slicker uit zien als je dat kon verbergen tho.
Zit er geen windowed borderless mode in Heartstone?

Edit: volgens mij zit hier wel een oplossing voor je tussen: http://www.reddit.com/r/h...vqxo/windowed_borderless/

[ Voor 20% gewijzigd door Rickpm1 op 18-07-2015 12:11 ]

• Rickpm1
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:41:
[...]

Beeldscherminstelling, detecteren en dan standaard kiezen werkt niet?

Ik zal m eens afsluiten nu zonder 'snel opstarten' ingeschakeld.

Edit: nu blijft het in orde, maar de beste test is als ie wat langer uit heeft gestaan mogelijk.
Edit zondag: ..

Heel fijn, not! Nu gaat mijn taakbalk en background ook ff héél kort freezen en refreshen.. Don't push audio or video drivers Microsoft |:(
Oke dat ga ik vanavond ( na werk ) ook eens proberen!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Eindelijk na dagen lezen lezen en nog eens lezen op nieuwsgroepen een ESD file gevonden met de Nederlandse 64 bit Windows 10 Home editie, deze zelf omgezet naar ISO en gebruikt om mijn 2 weken oude Dell XPS 13 te upgraden van Windows 8.1 naar Windows 10 home. Ging zonder enig probleem en Windows 10 is zonder vragen of problemen automatisch geactiveerd. Ik ben wel Windows Insider met het emailadres dat ook mijn hoofdaccount was in Windows 8.1. Tot nu toe draait Windows 10 soepel en probleemloos, maar kan nog tegen dingen aan gaan lopen natuurlijk.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 17:34
Ik heb nu de laatste build erop, en ik ben er erg tevreden mee, heb zelfd de nvidia gforce draainde! nu heb ik alleen nog 2 "apparaten" die niet worden herkend, hoe kom ik er achter welke dit zijn?
zou dit een modem kunnen zijn?

Wat ik wel zag is dat MS nu een print to pdf functie heeft, en een send tot OneNote of zoiets.. erg handig!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik draai ook al even Windows 10. Heb alleen 1 probleem met Mail. De tijd van de binnengekomen mailtjes klopt totaal niet met de tijd waar ze echt op binnen gekomen zijn. De tijd van de computer staat wel goed maar ik kan nergens iets vinden voor tijdinstelling van de Mail. Iemand een idee?
engelbertus schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:32:
Ik heb nu de laatste build erop, en ik ben er erg tevreden mee, heb zelfd de nvidia gforce draainde! nu heb ik alleen nog 2 "apparaten" die niet worden herkend, hoe kom ik er achter welke dit zijn?

Wat ik wel zag is dat MS nu een print to pdf functie heeft, en een send tot OneNote of zoiets.. erg handig!
Device manager -> rechtermuisknop op het onbekende device -> tabblad details - hardware id.
onderste waarde kopieren en Googlen maar.

Iets meer eigen inzet mag trouwens wel in dit topic en dat heb ik al vaker gezegd. Veel mensen dumpen maar een beetje hun vraag hier neer wat niets met de ervaringen van Windows 10 te maken heeft. Als je een unknown device hebt staan in je device manager en zelf actie onderneemt en een beetje Googled vind je genoeg op het web.

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 18-07-2015 12:45 ]

is everything cool?

• ghostman

ghostman

dwarf

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Misschien een paar dagen wachten voordat Windows geactiveerd wordt! Ik kan het me wel voorstellen. Lees post: Rickpm1 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Alhoewel dat een stappenplan van januari is.. ik zou het proberen, 48-72 uren
Ben al terug naar 10166. Volgens mij lag het aan de iso. Mijn licentie die ik had ingevoerd voor de installatie was veranderd naar een standaard licentie die je ook gewoon op internet kan vinden, daarnaast stond waar ik hem vandaan haalde dat er ook iets met de dns gegevens veranderd was in de iso ofzo.

Vond het te veel lijken op een illegale versie dus gewoon het zekere voor het onzekere.
Timmy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:39:
Voor de mensen die nog op een oude build (<= 10166) vastzitten:

Microsoft gebruikt je DeviceID om updates te targetten. Het DeviceID behoort statisch te zijn maar in sommige gevallen blijkt het te veranderen, in mijn geval zelfs 7 maal sinds woensdag. Dat betekent dat ik op het moment dat ik naar updates zoek "onbekend" ben en daarom geen nieuwe builds krijg.

Als oplossing raden ze aan je pc voor het slapen gaan te rebooten, daarna "idle" te laten staan en de volgende ochtend nogmaals naar updates te zoeken. Dit zou in de meeste gevallen moeten werken. Aan een definitieve oplossing wordt gewerkt.
Heb je hier een bron van? Ik zoek al dagen en heb dit nog niet eerder gelezen.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

88Gamer88 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:23:
Na de laatste beveiliging update voor 64.

Wilt het systeem niet meer opstarten.
Valt continue in het herstel proces.
Intel graphics inschakelen in BIOS en HDMI onboard aansluiten?

NRG

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FREAKJAM schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Device manager -> rechtermuisknop op het onbekende device -> tabblad details - hardware id.
onderste waarde kopieren en Googlen maar.

Iets meer eigen inzet mag trouwens wel in dit topic en dat heb ik al vaker gezegd. Veel mensen dumpen maar een beetje hun vraag hier neer wat niets met de ervaringen van Windows 10 te maken heeft. Als je een unknown device hebt staan in je device manager en zelf actie onderneemt en een beetje Googled vind je genoeg op het web.
Met als aanvulling dat je op pcidatabase.com de ven(dor) en dev(ice) codes kunt gebruiken als zoekterm.
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Device-ID.png

Oscar Wilde

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 17:34
Ricoh mmc media card apparaat, ergens win 8 drivers gevonden en ginstalleerd. opgelost !

ik moet zeggen dat windows 10 supersnel aanvoelt, inclusief edge,

mijn idee is dat edge een prima vervanger is voor internet explorer..

ik ben in ieder geval erg blij met windows 10.
samen met de upgrade van de hdd naar sdd, kan ik eigenlijk voor alles wat ik thuis met de laptop moet doen, nog een hele tijd vooruit op mijn laptop met 2 GB geheugen, en een intel T7250 processor denk ik.
het zal er echter wel op uitdraaien dat ik tch ook andere dingen moet doen waarvoor ik een snellere laptop nodig heb, en dan is deze helaas een beetje over...

Verwijderd

Wat ik wel een gemis vind in "Edge" (hoop dat dat nog komt) is tekst selecteren en dan kiezen voor Search waarbij dan je geselecteerde tekst naar Bing of Google werd gestuurd.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
MRE-Inc schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Heb je al feedback gegeven? Ik heb "Weather app does not use 24 hour format even though it's in my regional settings." ge-upvote...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Bij mij is de weather app ondertussen 24 uurs notatie gaan gebruiken hoor. Ik gebruik wel gewoon Engelse Windows.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
tiguan schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:36:
Bij mij is de weather app ondertussen 24 uurs notatie gaan gebruiken hoor. Ik gebruik wel gewoon Engelse Windows.
Engels UK of Engels US? Het blijft gewoon vreemd dat de app de regionale instellingen niet overneemt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Engels US

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:11
ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:41:
Heb je hier een bron van? Ik zoek al dagen en heb dit nog niet eerder gelezen.
Ik heb gisteravond na uren logs uitwisselen met een MS medewerker geskyped. Hij liet mij zien dat ik in een dag 3 verschillende deviceid's heb gehad. Overigens heeft het bij mij nog niet tot een update mogen leiden...

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:03
Al mensen die een surface pro 3 hebben geupgrade?

How are you doing?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• ghostman

ghostman

dwarf

Timmy schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Ik heb gisteravond na uren logs uitwisselen met een MS medewerker geskyped. Hij liet mij zien dat ik in een dag 3 verschillende deviceid's heb gehad. Overigens heeft het bij mij nog niet tot een update mogen leiden...
Google anders even op je key. Na mijn downgrade van 10240 naar 10166 pakt die mijn key niet meer :? Nu sta ik dus geactiveerd met een key die de update niet krijgt.

Ik ga lekker terug naar 8.1 en wacht wel even 11 dagen.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 17:03

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

je kan ook driver-booster installeren.. die herkent ze ook en haalt dan de drivers.

You are NIJL-ed!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

_Arthur

blub

stftweaker schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:02:
En toen je welgeteld 3 seconden de search gebruikte in dit topic, wat vond je toen?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

stftweaker schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:02:
_Arthur schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:14:
[...]

En toen je welgeteld 3 seconden de search gebruikte in dit topic, wat vond je toen?
toen vond de persoon dit:

https://gathering.tweaker...ords%5D=surface%20pro%203

;)

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 18-07-2015 14:17 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Swerfer schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:33:
[...]
Heb je al feedback gegeven? Ik heb "Weather app does not use 24 hour format even though it's in my regional settings." ge-upvote...
Die koele Finnen, Foreca, zijn de hosters hiervan. Maar idd Microsoft moet gewoon zorgen dat de data opgehaald wordt met de door jou gekozen time notation!
Please consider the 12h time to be a relic from the dark ages when Roman numerals were used, the number zero had not yet been invented and analog clocks were the only known form of displaying a time. Please avoid using it today, especially in technical applications!!
;)

NRG

• ghostman

ghostman

dwarf

Trouwens, verwachten jullie dat er nog een iso vrij komt van Microsoft voordat de officele versie beschikbaar is?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:00:
Trouwens, verwachten jullie dat er nog een iso vrij komt van Microsoft voordat de officele versie beschikbaar is?
nope: nieuws: Microsoft gaat iso's Windows 10-preview offline halen

Verwijderd

Inmiddels Windows 8.1 Pro erop gekregen na een gefaalde Windows 10 installatie door eigen schuld. Maar het was gigantisch veel werk. Het was onmogelijk om Windows 8.1 Pro opnieuw te installeren of te herstellen vanaf een back-up omdat hij Windows 10 zag staan en dit niet accepteerde. Heel raar. Ik moest dus eerst via Opdrachtprompt vanaf de DVD de hele SSD formateren. Daarna zag hij pas de SSD om daarop Windows te installeren.

• ghostman

ghostman

dwarf

Dat had ik gelezen, maar er zijn redelijk wat mensen die problemen ondervinden met de update naar 10240. Ik neem toch niet aan dat Microsoft die mensen laat zitten? Had ook ergens gelezen dat er misschien een iso kwam (gerucht), maar ik ben die link kwijt :X

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:04:
Inmiddels Windows 8.1 Pro erop gekregen na een gefaalde Windows 10 installatie door eigen schuld. Maar het was gigantisch veel werk. Het was onmogelijk om Windows 8.1 Pro opnieuw te installeren of te herstellen vanaf een back-up omdat hij Windows 10 zag staan en dit niet accepteerde. Heel raar. Ik moest dus eerst via Opdrachtprompt vanaf de DVD de hele SSD formateren. Daarna zag hij pas de SSD om daarop Windows te installeren.
als je windows 8.1 PRO geactiveerd hebt is het daarna heel makkelijk om op W10 PRO te komen. Ik kan je wel een .iso verzenden. W10 zal dan niet meer naar een activatie vragen en pakt hij automatisch je code van W8.1. Op die manier is het mij gisteren avond gelukt om op W10 PRO te komen
ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:05:
[...]

Dat had ik gelezen, maar er zijn redelijk wat mensen die problemen ondervinden met de update naar 10240. Ik neem toch niet aan dat Microsoft die mensen laat zitten? Had ook ergens gelezen dat er misschien een iso kwam (gerucht), maar ik ben die link kwijt :X
10240 is niet uitgebracht door MS, zij kunnen hierdoor dus niet aansprakelijk worden gesteld dat mensen hier problemen mee hebben.. :+ 10240 is ''gemaakt'' door gebruiks zelf en is daarna het internet gekomen..

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 18-07-2015 15:09 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

spartacusNLD schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:06:
[...]

als je windows 8.1 PRO geactiveerd hebt is het daarna heel makkelijk om op W10 PRO te komen. Ik kan je wel een .iso verzenden. W10 zal dan niet meer naar een activatie vragen en pakt hij automatisch je code van W8.1. Op die manier is het mij gisteren avond gelukt om op W10 PRO te komen
Kan dit ook met Windows 8.1 home? Ik ga zo eerst 8.1 installeren en activeren, en daarna (als ik een iso heb) kan ik gewoon weer updaten en dan wel naar 10240? Of werkt dit niet zo?
[...]

10240 is niet uitgebracht door MS, zij kunnen hierdoor dus niet aansprakelijk worden gesteld dat mensen hier problemen mee hebben.. :+ 10240 is ''gemaakt'' door gebruiks zelf en is daarna het internet gekomen..
Wat? Nu snap ik hem niet meer :P Bedoel je de update of de iso bestanden die rond zweven?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Kan dit ook met Windows 8.1 home? Ik ga zo eerst 8.1 installeren en activeren, en daarna (als ik een iso heb) kan ik gewoon weer updaten en dan wel naar 10240? Of werkt dit niet zo?

[...]

Wat? Nu snap ik hem niet meer :P Bedoel je de update of de iso bestanden die rond zweven?
De .iso die ik heb werkt alleen voor pro..

De .iso bestanden met build 10240 zijn nooit door MS uitgebracht en zijn door gebruiks die vanaf een lagere build naar 10240 hebben upgedate gemaakt.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Door gebruikers zelf, o.a. TheVMaster :) Maar er zal vast een officiële 10240 build gemaakt zijn voor de release to manufactarers. Dus de echte distributie naar fabrikanten, ja alhoewel je wel van lotje getikt moet zijn om DIE te lekken, it can happen.

NRG

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Ghostman: Als je een 10162 ISO hebt liggen (welke je tót 14 Juli kon downloaden) én je geregistreerd bent bij het MS Insider Programma dan kun je het systeem gewoon zélf z'n werk laten doen.

Je zet de 10162 Build dan óver je geactiveerde WIndows 8(.1) installatie heen (géén Productkey nodig) en daarna log je in met je MS ID wat aan het Insider Program verbonden is. Build 10162 blijft dan geactiveerd en is vervolgens te updaten naar 10240 (gebeurd automagisch als je de instellingen van WIndows Update aanpast naar Beta relases).

Er kan dan overigens wel een dag over heen gaan, afhankelijk van de drukte op het MS netwerk qua updates.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:28:
Je zet de 10162 Build dan óver je geactiveerde WIndows 8(.1) installatie heen (géén Productkey nodig) en daarna log je in met je MS ID wat aan het Insider Program verbonden is. Build 10162 blijft dan geactiveerd en is vervolgens te updaten naar 10240 (gebeurd automagisch als je de instellingen van WIndows Update aanpast naar Beta relases).
Er kan dan overigens wel een dag over heen gaan, afhankelijk van de drukte op het MS netwerk qua updates.
Heb hier veel in het topic voorbij zien komen dat dit niet werkt.. heb je het zelf getest? Dit zou tot 16-07 00:00 gewerkt hebben en daarna niet meer...

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 18-07-2015 15:30 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

spartacusNLD schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Heb hier veel in het topic voorbij zien komen dat dit niet werkt.. heb je het zelf getest?
Yups. Met een geactiveerde verse Windows 8 Pro installatie in een VM. Met een 7 / 8 / 8.1 Enterprise versie met VLK lukt het me (nóg) niet), overigens. Daarbij valt de activatie weg ná de update met 10162....

Zie de "Original Install Date" :)
Host Name: HOME-VPC-02
OS Name: Microsoft Windows 10 Pro
OS Version: 10.0.10240 N/A Build 10240
OS Manufacturer: Microsoft Corporation
OS Configuration: Member Workstation
OS Build Type: Multiprocessor Free
Registered Owner: Wimmel_1
Registered Organization: @HOME
Product ID: 00330-80000-00000-AA690
Original Install Date: 17-7-2015, 16:07:19
System Boot Time: 18-7-2015, 15:13:26
System Manufacturer: Microsoft Corporation
System Model: Virtual Machine
System Type: x64-based PC
Processor(s): 1 Processor(s) Installed.
[01]: Intel64 Family 6 Model 15 Stepping 6 GenuineIntel ~3000 Mhz
BIOS Version: Microsoft Corporation Hyper-V UEFI Release v1.0, 26-11-2012
Windows Directory: C:\WINDOWS
System Directory: C:\WINDOWS\system32
Boot Device: \Device\HarddiskVolume2
System Locale: nl;Dutch (Netherlands)
Input Locale: en-us;English (United States)
Time Zone: (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
Total Physical Memory: 2.045 MB
Available Physical Memory: 412 MB
Virtual Memory: Max Size: 3.197 MB
Virtual Memory: Available: 1.289 MB
Virtual Memory: In Use: 1.908 MB
Page File Location(s): C:\pagefile.sys
Domain: HOME.CORP
Logon Server: \\MicrosoftAccount
Hotfix(s): 2 Hotfix(s) Installed.
[01]: KB3074663
[02]: KB3074665
Network Card(s): 1 NIC(s) Installed.
[01]: Microsoft Hyper-V Network Adapter
Connection Name: Ethernet
DHCP Enabled: Yes
DHCP Server: 192.168.178.254
IP address(es)
[01]: 192.168.178.10
[02]: fe80::248e:3e05:558b:efe1
Hyper-V Requirements: A hypervisor has been detected. Features required for Hyper-V will not be displayed.
PC is een Domain Member maar er is (gelukkig) ook nog in te loggen met een MS ID zodat ik de update's van het Beta/Insider programma nog kan ophalen.

[ Voor 78% gewijzigd door Will_M op 18-07-2015 16:31 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:28:
@ Ghostman: Als je een 10162 ISO hebt liggen (welke je tót 14 Juli kon downloaden) én je geregistreerd bent bij het MS Insider Programma dan kun je het systeem gewoon zélf z'n werk laten doen.

Super, ben er al mee bezig. Windows 8.1 is nu geinstalleerd en ik haal zo even de iso van me hdd af en we zullen zien of het werkt.

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:22
Apart probleem hier:

Sinds dat het mogelijk was heb ik 2 apparaten (Surface Pro 3 en een desktop) geupgrade naar build 10240. In eerste instantie alles goed. Merk alleen vandaag dat ik geen internet meer heb op beide apparaten. Andere apparaten (zonder die Win10 build) werken nog prima.

Desktop net terug gezet naar build 10166 en internet werkt weer...

Iemand meer met dit probleem, en nog beter, een oplossing? Hou er niet van om niet op de meest recente build te zitten :+

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

McPoowl schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:10:
Apart probleem hier:

Sinds dat het mogelijk was heb ik 2 apparaten (Surface Pro 3 en een desktop) geupgrade naar build 10240. In eerste instantie alles goed. Merk alleen vandaag dat ik geen internet meer heb op beide apparaten. Andere apparaten (zonder die Win10 build) werken nog prima.

Desktop net terug gezet naar build 10166 en internet werkt weer...

Iemand meer met dit probleem, en nog beter, een oplossing? Hou er niet van om niet op de meest recente build te zitten :+
Zoek op surface 3 of: Epiphany in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Het is een known issue en op te lossen
En deze: marco5 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-07-2015 16:20 ]

NRG

• McPoowl
Hmm thanks. Wel raar, want ik heb het dus ook bekabeld op mijn desktop.. Nog maar eens upgraden for testing purposes :+

//edit: Meh, krijg natuurlijk nu niet meer de 10240 update binnen via Windows Update...

[ Voor 8% gewijzigd door McPoowl op 18-07-2015 16:27 ]

Verwijderd

Net geprobeerd mijn AV suite te instaleren (bitdefender total security) op het eind 95% een bsod en nu zit ik in een bootloop, zodra windows 10 boot direct een BSOD en ik heb geen idee hoe ik in safe mode kan komen?
Iemand suggesties hoe ik toch weer in windows kan komen en bitdefender eraf kan krijgen?
Ben bang als ik hem herstel dat windows niet meer wil activeren?

Overigens raad ik iedereen af bitdefender te instaleren!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:31:
Net geprobeerd mijn AV suite te instaleren (bitdefender total security) op het eind 95% een bsod en nu zit ik in een bootloop, zodra windows 10 boot direct een BSOD en ik heb geen idee hoe ik in safe mode kan komen?
Iemand suggesties hoe ik toch weer in windows kan komen en bitdefender eraf kan krijgen?
Ben bang als ik hem herstel dat windows niet meer wil activeren?

Overigens raad ik iedereen af bitdefender te instaleren!
Kun je niet in "Safe Mode" booten (Zónder netwerk!!) en dan BitDefender verwijderen? Virusscanners werken altijd met Filter Drivers en die worden niet geladen in Safe Mode.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

McPoowl schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:23:
[...]
Hmm thanks. Wel raar, want ik heb het dus ook bekabeld op mijn desktop.. Nog maar eens upgraden for testing purposes :+

//edit: Meh, krijg natuurlijk nu niet meer de 10240 update binnen via Windows Update...
Gezien eerdere meldingen van geen verbinding, maar ook van Device ID's die niet 'aankloppen' bij MS zou ik je router resetten en je Surface (aan de prik) gewoon ff aan laten staan. Maarja er is al veel over gezegd, ik hoop dat je m alsnog op 10240 krijgt.

NRG

Verwijderd

Geen idee hoe ik met deze win in safemode kom, heb dual boot met win 8.1 duskom sowieso al in het keuzescherm.

• McPoowl
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:35:
[...]

Gezien eerdere meldingen van geen verbinding, maar ook van Device ID's die niet 'aankloppen' bij MS zou ik je router resetten en je Surface (aan de prik) gewoon ff aan laten staan. Maarja er is al veel over gezegd, ik hoop dat je m alsnog op 10240 krijgt.
Allebei de apparaten staan nu weer op 10166, en daarmee werkt alles weer naar behoren.
Denk dat ik maar even afwacht totdat Microsoft de officiele release doet. Wil niet voor een unactivated build komen te staan. Allang blij dat het nu weer werkt!

Thanks voor het mee-denken!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Raar "probleem:

ik heb een Win7 Image Backup, die dir hernoemd naar WIB7. Toen in 10 een image gemaakt, 1 van 4 dgn later, en van een ander OS dus (10). Ik opstarten met Win10 iso/USB, ziet die alleen de Win7 Image van 4 dgn terug. Apart...
Oja, in ConfigScherm, heet bij mij Backup maken en Terugzetten (Windows 7). Dat Win7 tussen haakjes zal misschien de reden zijn, maar ga je me nou vertellen dat Win10 Backup (Image) niet werkt ofzo...

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:35:
Geen idee hoe ik met deze win in safemode kom, heb dual boot met win 8.1 duskom sowieso al in het keuzescherm.
Selecteer windows 10 en tegelijk op enter en F4 tikken, snel of meermaals:)

NRG

• ghostman

ghostman

dwarf

Even een vraagje. Ik heb een iso van 10240 gevonden en via een geactiveerde 8.1 de upgrade gedaan naar 10240. Nu kijk ik via produkey naar de licentie's die ik heb, maar nu zie ik dat de Windows 10 licentie anders is dan mijn oem key. Klopt het dat Windows de key veranderd naar een nieuwe / nieuw soort key of heb ik wederom een rare versie?

[ Voor 10% gewijzigd door ghostman op 18-07-2015 16:52 ]

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:44:
[...]

Selecteer windows 10 en tegelijk op enter en F4 tikken, snel of meermaals:)
Thanks, zit er inmiddels weer in.. ouderwets F8 spammen werkte uiteraard niet :p

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:47:
Even een vraagje. Ik heb een iso van 10240 gevonden en via een geactiveerde 8.1 de upgrade gedaan naar 10240. Nu kijk ik via produkey naar de licentie's die ik heb, maar nu zie ik dat de Windows 10 licentie anders is dan mijn oem key. Klopt het dat Windows de key veranderd naar een nieuwe / nieuw soort key of heb ik wederom een rare versie?
Zie:

wimmel_1 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

• ghostman

ghostman

dwarf

Oeps, my bad. Klopt dus wel. Als ik mijn Win10 key Google kom ik die ook nergens tegen.

Dan zit ik nu eindelijk op de goede 10240 versie met een werkende key :) Bedankt voor alle hulp jongens!

[ Voor 15% gewijzigd door ghostman op 18-07-2015 16:58 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Oeps, my bad. Klopt dus wel. Als ik mijn Win10 key Google kom ik die ook nergens tegen.

Dan zit ik nu eindelijk op de goede 10240 versie met een werkende key :) Bedankt voor alle hulp jongens!
En weer een doorzetter die het lukt!!! Volgende graag :)

Misschien nog ff je router herstarten zodat je cache leeg is en je juiste device id weer aanklopt/gematched wordt bij Microsoft?

NRG

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:00:
[...]

En weer een doorzetter die het lukt!!! Volgende graag :)

Misschien nog ff je router herstarten zodat je cache leeg is en je juiste device id weer aanklopt/gematched wordt bij Microsoft?
Ik vrees dat ik maar wéér een Support Ticket bij onze vriendelijke vrienden van Tech Support Bij MS aan ga maken. Een issue wat al sinds járen speelt is nog steeds niet opgelost in de GUI :o

http://blogs.technet.com/...-to-quot-quot-failed.aspx

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

wimmel_1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:04:
[...]

Ik vrees dat ik maar wéér een Support Ticket bij onze vriendelijke vrienden van Tech Support Bij MS aan ga maken. Een issue wat al sinds járen speelt is nog steeds niet opgelost in de GUI :o

http://blogs.technet.com/...-to-quot-quot-failed.aspx
KB2018583 bestaat sedert 22/03/2011 jammer weer dit dan hè :?

NRG

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Win 10 build 10164 geinstalleerd in hyper-v op windows 8.1, geen probleem, ook update naar build 10240 ging prima. (ook in vmware)

Na een week toch de gok genomen om win 10 te installeren op een vhd, om zo een dual boot te maken op mijn huidige windows 8.1 pc, installeren ging prima (clean metal icm een lokale wds server ipv usb stick) updates van drivers ook prima.

Kat in het bakkie dacht ik, NOT

Build 10240 wilt zich niet installeren omdat de volgende melding verschijnt tijdens het installeren van de update naar de nieuwe build: "you can't install Windows on an virtual drive" .

Na het klikken op "ok" gaat windows update het eea opschonen.

Iemand nog tips?
Heb de virtual drive als vhdx aangemaakt.

Volgens windows insiders kan je win 10 wel degelijk installeren op zowel een vhd als hyper-v en vmware.

Update: nieuwe builds via windows update kunnen niet worden geinstalleerd op een vhd(x).

Dan maar een eigen iso maken voor build 10240 dmv deze website.

[ Voor 15% gewijzigd door zipper646 op 18-07-2015 17:59 . Reden: update ]

Apple iMac 2013

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:11:
[...]

KB2018583 bestaat sedert 22/03/2011 jammer weer dit dan hè :?
Op zich is het natuurlijk geen drama doordat je (ik) maar sporadisch Windows machines handmatig aan een domein toe voeg(t), meestal laat ik die taak over aan SCCM óf WDS, maar het had wel netjes geweest als die onzinnige melding er tussen uit gesloopt zou zijn :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

zipper646 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:46:
Win 10 build 10164 geinstalleerd in hyper-v op windows 8.1, geen probleem, ook update naar build 10240 ging prima. (ook in vmware)

Na een week toch de gok genomen om win 10 te installeren op een vhd, om zo een dual boot te maken op mijn huidige windows 8.1 pc, installeren ging prima (clean metal icm een lokale wds server ipv usb stick) updates van drivers ook prima.

Kat in het bakkie dacht ik, NOT

Build 10240 wilt zich niet installeren omdat de volgende melding verschijnt tijdens het installeren van de update naar de nieuwe build: "you can't install Windows on an virtual drive" .

Na het klikken op "ok" gaat windows update het eea opschonen.

Iemand nog tips?
Heb de virtual drive als vhdx aangemaakt.

Volgens windows insiders kan je win 10 wel degelijk installeren op zowel een vhd als hyper-v en vmware.

Update: nieuwe builds via windows update kunnen niet worden geinstalleerd op een vhd(x).

Dan maar een eigen iso maken voor build 10240 dmv deze website.
WIndows 10 als VM..... On-Mo-Ge-Lijk >:)

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/r70woi.jpg

Misschien dat je toch beter even wat door dit topic kunt gaan bladeren......

edit:
Ik heb overigens nog niet geprobeerd om WIN 10 op een "type 2" Hypervisor te laten landen.... Ik kan me zo voorstellen dat daar nu jouw issue zit.

De Screendump komt overigens van een NON SLAT machine welke zélf dus ook geen Hyper-V of ESXi (Type 1 Hypervisor) kan draaien. Alle VM's, onder in beeld, draaien op "iets" ander speelgoed hier thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 18-07-2015 18:44 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:53:
[...]
Thanks, zit er inmiddels weer in.. ouderwets F8 spammen werkte uiteraard niet :p
Had je een bèta van BitDefender voor Windows 10, zie: SmokingCrop in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4"
En hen je je pc kunnen herstellen?

NRG

• ghostman

ghostman

dwarf

Voor iedereen die gebruik wilt maken van zijn pincode bij opstart, maar het gigantisch irritant vind om elke keer numlock in te drukken. Zie hier een uitleg over hoe je dat kan aanpassen.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ghostman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:46:
Voor iedereen die gebruik wilt maken van zijn pincode bij opstart, maar het gigantisch irritant vind om elke keer numlock in te drukken. Zie hier een uitleg over hoe je dat kan aanpassen.
Die tip om dit vanuit het bootscreen te doen, handig, past dus het BIOS aan. Maar stap 1 is natuurlijk om dit zelf via je BIOS in te stellen. Ik gebruik m'n pincode en kan default via het nummerieke gedeelte inloggen.

NRG

• ghostman

ghostman

dwarf

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:57:
[...]

Die tip om dit vanuit het bootscreen te doen, handig, past dus het BIOS aan. Maar stap 1 is natuurlijk om dit zelf via je BIOS in te stellen. Ik gebruik m'n pincode en kan default via het nummerieke gedeelte inloggen.
Ik heb zelf niet de optie om dit in de bios aan te passen, vandaar dat ik hem hier ook even post.

Verwijderd

Heeft iemand een betrouwbare link voor de Windows 10 Professional x64 NL10240? Ik heb Windows 8.1 Pro opnieuw geïnstalleerd en ik ben nog steeds Insider Preview alleen krijg ik de download niet meer aangeboden via Windows update. Vorige keer wel. Alleen dat icoontje rechts onderin heb ik. Graag de Nederlandse dus zodat mijn geldige licentie wordt meegenomen van Windows 8.1 pro.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 19:07 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ