Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
spartacusNLD schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:58:
[...]

wat ik fout gedaan heb is het volgende: ik heb een W8.1 Home naar W10 pro willen upgraden.. nu er nergens een 101240 home iso's te vinden is ga ik maar W8.1 pro installeren en activeren en dan updaten naar W10 pro omdat ik daar wel een betrouwbare 101240 iso van heb :9

je zou maar zo ongeduldig zijn als mij.. ben je al heel de avond aan het klooien :+ hopelijk werkt t dan wel ..
Je had mij gisteravond/nacht moeten zien :p ik moest en zou de upgrade van 2 VM's (een met Win8.1 pro en 1 met Build 10162) klaar hebben voor ik naar bed ging....pff...dat duurde eeuwen. Vanmorgen nog een Win8.1 upgrade (zonder ms account) aangezet.....hehe MS Geeks rule :)

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
Heb nog even een trouble shoot gedaan...
Krijg deze melding, en verder geen opties hoe je dat moet oplossen. Kan ook niks nuttigs vinden op internet hoe ik aan 10240 kom (draai nu op 10166, daarvoor 10162 en 10130).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ikupp0XMdux4DRlbKaOJL0YN/full.png

[ Voor 18% gewijzigd door Kapitein187 op 16-07-2015 23:06 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

_Arthur

blub

Bedankt voor deze nutteloze melding. (En graag gedaan voor mijn nutteloze opmerking hier over).

[ Voor 17% gewijzigd door _Arthur op 16-07-2015 23:08 ]

Kapitein187 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:05:
Heb nog even een trouble shoot gedaan...
Krijg deze melding, en verder geen opties hoe je dat moet oplossen. Kan ook niks nuttigs vinden op internet hoe ik aan 10240 kom (draai nu op 10166, daarvoor 10162 en 10130).

[afbeelding]
Minuutje Googlen. (tip: lees 5th attempt). Gegoogled op "service registration is missing or corrupt windows 10" beperkt tot resultaten van enkel de afgelopen maand.

[ Voor 69% gewijzigd door FREAKJAM op 16-07-2015 23:14 ]

is everything cool?

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
FREAKJAM schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:07:
[...]

Minuutje Googlen. (tip: lees 5th attempt). Gegoogled op "service registration is missing or corrupt windows 10" beperkt tot resultaten van enkel de afgelopen maand.
Dankje... files corrupt. Hielp niet, nu nieuwe install.

Edit: zelfs na clean install (alleen bestand behoud) geen update. Ben er klaar mee voor vandaag haha. 29e is er al bijna.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein187 op 17-07-2015 00:45 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-11 23:51

Hachy

Laadpas Nerd

Ramon schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Wat is precies het probleem met het gewoon uitzetten ervan? Het lijkt me niet dat ze een net ingebouwde feature weer eruit gaan halen omdat Stacheldraht zegt dat het onveilig is 8)7
Hét probleem van Wifi Sense is dat het opt-out is. Het zou default uit moeten staan zodat je het aan kunt zetten indien je dat wenst.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Ik draai nog op 10162 en daar is het niet mogelijk om een proxy te gebruiken. Tenminste - wel met Internet Explorer, maar niet met Edge, Store en andere nieuwe apps.

Heeft iemand dit al kunnen testen op 10166 of 10240?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:08:
Ik draai nog op 10162 en daar is het niet mogelijk om een proxy te gebruiken. Tenminste - wel met Internet Explorer, maar niet met Edge, Store en andere nieuwe apps.

Heeft iemand dit al kunnen testen op 10166 of 10240?
netsh winhttp set proxy gebruiken in command prompt.

is everything cool?

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 02:28
Heb ik hem nou of is dit nog de beta.. ( geplukt van piratebay )

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/rs86h7toz/Capture.jpg

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Uh, met produkey van nirsoft trek ik dit build 10240:
==================================================
Product Name : Windows 10 Pro
Product ID : 00330-80000-00000-AA179
Product Key : TY**G-JD*H7-VJ2*F-D**X9-H**C6
Installation Folder : C:\WINDOWS
Service Pack :
Computer Name : DESKTOP-dieisveeltelangomintevoeren
Modified Time : 16-7-2015 15:46:13
met slmgr krijg ik te zien Pro Retail 3V66T licentie resterend 1001/1001

De eerste key is iig geen generieke.. Dell OEM XP Pro geleverd. Bij een fresh install Win7 is er altijd weer die WMI event id 10, die ik altijd na het updaten weer elimineer met die fijne Fix it.
Dat event heeft zich nog niet gemeld..

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

michaell958 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:51:
Heb ik hem nou of is dit nog de beta.. ( geplukt van piratebay )

[afbeelding]
OEM, Enterprise? succes met raden van de productkey :)

NRG

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 09:42
Goedemorgen,

Ik heb misschien een hele domme vraag. Op dit moment draai ik Windows 8.1 (legaal, van de fabrikant). Het liefste wil ik, als straks Windows 10 uit is, deze een clean install doen:

- Hoe kan ik dit het beste doen?
- Moet ik eerst het oorspronkelijke OS installeren (8 of 8.1) voor ik weer kan updaten naar 10?

Ik heb de licentiecode al uit mijn systeem gesleurd met een tooltje.

Wat is er precies mogelijk (na 29 juli)?

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 14:45
Ik ben benieuwd hoe dat zo meteen trouwens gaan. is hij "gratis" of zit er nog een anaconda onder het gras?
AFCAjax schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:18:
Goedemorgen,

Ik heb misschien een hele domme vraag. Op dit moment draai ik Windows 8.1 (legaal, van de fabrikant). Het liefste wil ik, als straks Windows 10 uit is, deze een clean install doen:

- Hoe kan ik dit het beste doen?
- Moet ik eerst het oorspronkelijke OS installeren (8 of 8.1) voor ik weer kan updaten naar 10?

Ik heb de licentiecode al uit mijn systeem gesleurd met een tooltje.

Wat is er precies mogelijk (na 29 juli)?
Het is inderdaad niet de eerste keer dat die vraag wordt gesteld. Je zult eerst een upgrade moeten doen, na die eerste upgrade is het mogelijk om een clean install te doen. Je Windows 10 key is dan aan je hardware/MS Account gekoppeld.
chimera2 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:22:
Ik ben benieuwd hoe dat zo meteen trouwens gaan. is hij "gratis" of zit er nog een anaconda onder het gras?
Hij is compleet gratis.....alleen als je na 28 juli 2016 wilt upgraden, dan zul je moeten betalen...

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 17-07-2015 08:26 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

gisteren W8.1 PRO kunnen activeren op mijn laptop (had nog ergens een key) daarna een .iso van een tweaker gebruikt om naar W10 PRO te upgraden.. blijkbaar vind windows mij echt niet lief want nu is C:/ niet te openen en werkt vrijwel niets in de verkenner / werkt de windows W10 UI niet..

wat wel positief was is dat je geen key meer hoeft in te geven als je W8.1 pro hebt geactiveerd (legaal) en wil upgraden naar W10 PRO :)

maar weer terug naar W8.1 pro en wachten / of andere .iso proberen.. nog ff over nadenken :+

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 17-07-2015 08:59 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:14
Hachy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:06:
[...]

Hét probleem van Wifi Sense is dat het opt-out is. Het zou default uit moeten staan zodat je het aan kunt zetten indien je dat wenst.
Ik weet niet of dat nou echt het probleem is, of dat het gewoon per definitie flawed is (zoals ik eerder al reageerde). Het zou handiger zijn als het via NFC kon ofzo. Even tappen en klaar. Of via iets vergelijkbaars als AirDrop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Ik weet niet of iemand anders ook dezelfde problemen ervaart. Maar gisteren heb ik mijn Surface Pro naar de release candidate upgrade. Echter als ik naar een ander Wifi netwerk ga, krijg ik daar geen werkende verbinding..
Kreeg na de upgrade ook de firmware van mei voorgeschoteld.

[ Voor 12% gewijzigd door Epiphany op 17-07-2015 09:06 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wellicht al voorbij gekomen, maar ik heb geen zin om te wachten tot 29 juli en overweeg om nu dit te doen:

1) Upgrade 8.1 naar Win10 PRO (verkrijgen van gratis upgraden) met ISO Windows10_InsiderPreview_x64_NL-NL_10162

2) Format C:

3) Clean install met dezelfde ISO als hierboven

4) 29 juli --> update naar non preview version?

Kan bovenstaand stappenplan of kan ik bovenstaande ISO niet activeren en daarmee niet mijn windows 10 key claimen? Mogelijk dus toch nog even wachten/geduld hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 17-07-2015 09:12 ]

Mijn V&A

Je hoeft geen format C: te doen. Je kunt vanuit Windows 10 na de upgrade een clean install triggeren. (2de optie). Wellicht zoek je beter een 10240 ISO op het web en probeer je het daar alvast mee. Schijnbaar kun je alleen niet je Windows 8.1 key gebruiken bij de 10240 ISO. (Bij sommige mensen lukt het wel, en sommige niet).

Ik zou nog gewoon twee weekjes wachten. Als je nu ook al maanden hebt kunnen wachten, kunnen die twee weken ook vast nog wel.
Epiphany schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:04:
Ik weet niet of iemand anders ook dezelfde problemen ervaart. Maar gisteren heb ik mijn Surface Pro naar de release candidate upgrade. Echter als ik naar een ander Wifi netwerk ga, krijg ik daar geen werkende verbinding..
Wat zegt je eventlog? Wat heb je al geprobeerd? Beetje eigen inzet :)

[ Voor 109% gewijzigd door FREAKJAM op 17-07-2015 09:13 ]

is everything cool?

• Sjah
  • Laatst online: 21:11
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:57:
Uh, met produkey van nirsoft trek ik dit build 10240:
Product Name : Windows 10 Pro
Product ID : 00330-80000-00000-AA179
Product Key : TY**G-JD*H7-VJ2*F-D**X9-H**C6
Installation Folder : C:\WINDOWS
Service Pack :
Computer Name : DESKTOP-dieisveeltelangomintevoeren
Modified Time : 16-7-2015 15:46:13
met slmgr krijg ik te zien Pro Retail 3V66T licentie resterend 1001/1001

De eerste key is iig geen generieke.. Dell OEM XP Pro geleverd. Bij een fresh install Win7 is er altijd weer die WMI event id 10, die ik altijd na het updaten weer elimineer met die fijne Fix it.
Dat event heeft zich nog niet gemeld..
Zeg je nou dat je 2 keys hebt op je install??

Iets anders: kan het kloppen dat 10 aduio stukkie harder uitstuurt dan 7 gewend was te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 17-07-2015 09:51 ]

• Epiphany
FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:09:

Wat zegt je eventlog? Wat heb je al geprobeerd? Beetje eigen inzet :)
Was misschien een beetje kort door de bocht :) Heb gisteren ook al een volledige factor Reset gedaan naar win8.1 en vanaf daaraf aan weer opnieuw verder gegaan, zelfde resultaat.
Ik was ook meer op zoek naar mensen met hetzelfde probleem.
In de eventlog niet echt iets gerelateerd daar aan te vinden. Kon in ieder geval in een elevated command prompt geen ipconfig /release of /renew doen, omdat het systeem The specified file niet kon vinden...

Maar goed hier de zaken die ik al geprobeerd heb:
  • Reset van winsocket (netsh winsock Reset)
  • Reset van IP stack (netsh int IP Reset) (kreeg een melding dat het systeem het bestand niet kon vinden)
  • Herstarten
  • Wifi drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Uiteindelijk heb ik de DHCP client en alle depended services gestopt en daarna DHCP client opnieuw gestart, heb nu werkend wifi, maar ben bang dat als ik naar het volgende wifi netwerk ga, ik weer hetzelfde probleem heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Epiphany op 17-07-2015 09:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:21:
Hmm... Als ik in 10240 een VPN wil aanmaken, krijg ik alleen de Windows buildin optie te zien. Geen juniper o.i.d. dat is wel een gemis! Meer mensen dit?
Hoop dat die optie er de 29ste wel in zit...
Ben er al achter, je moet blijkbaar deze client (app) handmatig installeren.
In mijn geval de Pulse Secure VPN app vanuit de Windows (10) Store.

Zou graag een linkje naar deze app bijvoegen, maar de 'share' optie vanuit de Store App geeft alleen maar de mogelijkheid tot delen via "Reading List" & "OneNote".

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Iemand al een oplossing gevonden voor niet werkende feedback app, naja werkt wel maar krijg melding dat ik naar settings etc moet, maar goed geen optie tevinden daar.
devil-strike schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:35:
Iemand al een oplossing gevonden voor niet werkende feedback app, naja werkt wel maar krijg melding dat ik naar settings etc moet, maar goed geen optie tevinden daar.
Nog geen oplossing afaik. Zelfde probleem hier (setting staat bij mij ook op enhanced).

is everything cool?

Verwijderd

Windows Feedback werkt gewoon hier zonder melding :?

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren ook geupdate naar de laatste versie en heb toch nog wat probleempjes.

1- als ik een app in het start menu wil plaatsen, door rechter muis knop en dan maak aan start vast gebeurd er niks. Ik kan hem er wel heen slepen.

2- Swipen in edge voor pagina terug en vooruit werkt niet.

3- Bij apparaat aansluiten werken niet alle apparaten zoals mijn Marantz versterker, ik kan dus geen muziek luister over mijn Marantz.

Hebben meer mensen hier last van?

Draai Windows 10 op mijn Surface tablet.

• devil-strike
  • Laatst online: 12-11 12:43
@Krusher, kan goed hoor, heb privacy instellingen tijdens install veranderd, denk dat het daarom niet meer werkt hier en bij andere.

Dit kon je in windows 7/8.1 nog veranderen, maar in windows 10 dus niet of nog niet mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door devil-strike op 17-07-2015 10:29 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sjah schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Zeg je nou dat je 2 keys hebt op je install??
Uh ja, BIOS OEM key.. XP Pro, draait al jaren niet meer.

Maar zo soepel als het op een Dell 9150 van 9 jaar oud, met wat geupgrade hardware en drivers voor Windows 8 draait, is voor mij voldoende overtuiging om 10 Pro Retail aan te schaffen. Dan behoud ik tenminste ook mijn 7 Pro Retail :)

Mijn upgradepath klopt op dit moment toch van geen kant, en Insider sinds 16 juli :D
Iets anders: kan het kloppen dat 10 aduio stukkie harder uitstuurt dan 7 gewend was te doen?
Ligt eraan welke kaart of onboard audio en/of de juiste driver. Met SB Audigy 2 weet ik nog wel dat het van 7 naar 8 zéér brak klonk op een ASRock Z68 mobo. (de onboard gesloopt met testen..)

Welke audio heb je?

[ Voor 43% gewijzigd door GerardVanAfoort op 17-07-2015 19:47 ]

NRG

Verwijderd

Hmm ik lees er her en der wel iets over in deze thread en op reddit maar ik snap er nog niet veel van wat betreft de key.
Op mijn hoofd partitie draai ik 8.1 Retail legit.
Heb Win10 insider laatst op een andere partitie geinstalleerd, ernaast. Gewoon de MS Key gebruikt die op de site stond.
slmgr.vbs geeft key 3V66T hij pakt dus nergens mijn Win8 install/key?
Daarbij lees ik dat deze versie gebonden is aan mijn account en niet zal verlopen? Is hier al wat duidelijkheid over inmiddels? :p

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Een clean install gemaakt met 10240 ISO, op zich alles perfect, echter kan ik met geen mogelijkheid nog een connect met Windows Server 2012 R2 Essentials (die ik gebruik als mediaserver) meer maken.
Connector software downloaden oké, maar bij instaleren krijg ik gelijk een foutmelding.
Meer die deze ervaring hebben of zal dit waarschijnlijk nog worden opgelost?
Zo word ik bijna gedwongen Windows 8.1 te blijven gebruiken.

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55
Epiphany schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:04:
Dit had ik ook op een SP3 na de update naar 10240. Hij maakte wel verbinding met WIFI maar kreeg geen IP adres (gewoon op hetzelfde netwerk waar 10 minuten daarvoor de update op was gedownload). Herstarten van de Surface en router hielp niet.

Toen heb ik maar een statisch ip adres + dns ingevuld, wat direct werkte.
Later om te testen weer op automatisch IP toewijzen gezet en dat werkte toen direct. Daarna geen problemen meer gehad.

Beetje vaag, maar wie weet helpt dit bij jou ook.

De firmware update van mei krijg ik al weken elke keer opnieuw aangeboden, volgens de logs is hij goed geïnstalleerd maar na een paar dagen komt hij gewoon weer terug.
Ik zit hier zonder problemen op wifi met mijn Surface 3 Pro (ik draai wel 10240 Enterprise). Ik krijg hier ook telkens de update van mei voor mijn kiezen. Eerst even de KMS server updaten zodat hij snapt dat ik een Windows 10 client ben.

Ben benieuwd wanneer de nieuwe WSUS variant wordt uitgebracht.

is everything cool?

Verwijderd

FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 00:46:
[...]

netsh winhttp set proxy gebruiken in command prompt.
Dat doet in feite hetzelfde als wat ik handmatig al deed: de proxy instellen. Internet Explorer werkt dan inderdaad prima, maar Edge niet.

Enfin, ik zal wel even wachten tot ik de RTM build ontvang voordat we hier teveel tijd aan besteden.
Niet helemaal waar, wanneer je de proxy instelt via het netsh commando stel je de proxy in voor de WinHTTP library in en niet specifiek voor een browser. (WinINET library) Meer info hier.

Kijk anders eens in je lokale policies (gpedit.msc).

Computer Configuration –> Administrative Template –> Network –> Network Isolation ->Internet Proxy server for apps.

proxy werkt trouwens goed hier in Edge en de Store, maar heb dat via policies geregeld (windows proxy automatisch discovery via de dhcp scope)

[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 17-07-2015 12:57 ]

is everything cool?

• Epiphany
marco5 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Dit had ik ook op een SP3 na de update naar 10240. Hij maakte wel verbinding met WIFI maar kreeg geen IP adres (gewoon op hetzelfde netwerk waar 10 minuten daarvoor de update op was gedownload). Herstarten van de Surface en router hielp niet.

Toen heb ik maar een statisch ip adres + dns ingevuld, wat direct werkte.
Later om te testen weer op automatisch IP toewijzen gezet en dat werkte toen direct. Daarna geen problemen meer gehad.

Beetje vaag, maar wie weet helpt dit bij jou ook.

De firmware update van mei krijg ik al weken elke keer opnieuw aangeboden, volgens de logs is hij goed geïnstalleerd maar na een paar dagen komt hij gewoon weer terug.
Bedankt, zal eens kijken als ik straks thuis kom of mijn issue opgelost is anders zal ik jou methode eens probreren.

is everything cool?

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:38:
Hmm ik lees er her en der wel iets over in deze thread en op reddit maar ik snap er nog niet veel van wat betreft de key.
Heb Win10 insider laatst op een andere partitie geinstalleerd, ernaast. Gewoon de MS Key gebruikt die op de site stond.
Daarbij lees ik dat deze versie gebonden is aan mijn account en niet zal verlopen? Is hier al wat duidelijkheid over inmiddels? :p
Zo draai ik 'm nu ook: OEM (uefi) 8.1 met daarnaast 10 preview. Ik ben met name benieuwd of ik wanneer ik uit het insider programma stap 'gewoon' de geïnstalleerde 10 kan laten staan of dat ik over de 8.1 installatie moet upgraden om 'm te koppelen aan de BIOS key.

Als antwoord op je vraag: zolang je insider blijft verloopt je preview versie niet, stap je eruit dan kun je de 8.1 Retail versie upgraden naar 10.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:38:
Je moet je Windows 8.1 upgraden naar Windows 10, niet ernaast installeren anders "migreert" hij je sleutel niet naar Windows 10. Het upgradepath is namelijk verplicht.

is everything cool?

• Epiphany
Epiphany schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:59:
[...]

Bedankt, zal eens kijken als ik straks thuis kom of mijn issue opgelost is anders zal ik jou methode eens probreren.
Ik kan bevestigen dat het resetten van de DHCP client ook het issue opgelost heeft

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04
Heeft iemand twee schermen aan zijn PC gekoppeld? De scaling werkt niet goed, bij het ene scherm zijn mijn iconen gigantisch wanneer ik mijn andere scherm eraan gekoppeld heb terwijl scaling op 100% staat? Niemand :'( ?
Rickpm1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:06:
Heeft iemand twee schermen aan zijn PC gekoppeld? De scaling werkt niet goed, bij het ene scherm zijn mijn iconen gigantisch wanneer ik mijn andere scherm eraan gekoppeld heb terwijl scaling op 100% staat? Niemand :'( ?
Geen problemen hier. Heb twee beeldschermen op 100% staan en resolutie is op beiden goed. (Surface Pro 3 met docking station).

is everything cool?

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04
FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:14:
[...]

Geen problemen hier. Heb twee beeldschermen op 100% staan en resolutie is op beiden goed. (Surface Pro 3 met docking station).
Heb het eindelijk gevonden, de settings in mijn NVIDIA driver stonden niet ipv Windows ! Gelukkig opgelost!!! ( Vond het al raar dat ik hier geen reactie kreeg met soortgelijke gevallen ). Onbegrijpelijk dat ik daar niet eerder ging kijken 8)7 8)7 8)7

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Rickpm1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:06:
Geen probleem. Beide schermen op 125% staan. SP3 in docking station met extern 27" beeldscherm.

Hmm... Je had het al opgelost zag ik. Spuit 11...

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 17-07-2015 16:40 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Is winaero een betrouwbare site om de iso af te halen of zal ik maar gewoon wachten tot 29 juli?

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-10 18:41
Even een paar stomme vragen;

Mocht ik over 1-2 maanden besluiten Windows 8.1 aan te schaffen, krijg je dan nog steeds de gratis upgrade naar Win 10? Of moet je Windows licentie voor een bepaalde datum geactiveerd zijn wil je in aanmerking komen voor de gratis upgrade?

Daarnaast kun je lezen:
''This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no cost.''

Houdt dit in dat het OEM licenties zijn? Omdat ze verwijzen naar levensduur van het apparaat.

Laatste vraag:
Win 8.1 pro --> gratis upgrade --> Win 10 pro? Of krijgt iedereen de standaard Win 10 Home edition?
Al je vragen zijn al ontzettend vaak besproken in dit topic. Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Lees ook het FAQ eens door van Windows 10. Bijna al je vragen worden beantwoord op de FAQ pagina.

[ Voor 48% gewijzigd door FREAKJAM op 17-07-2015 18:16 ]

is everything cool?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Als je NU een clean install doen van de 12400 build (die TM1 iig)..

Als je een device hebt met een UEFI 32bits bios.. pakt ie daarna de windows versie ook als full?

Heb nml nu op een tablet een 162 staan, maar krijg die (uiteraard) niet geactiveerd... suggesties?
Dutch2007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:17:
Als je NU een clean install doen van de 12400 build (die TM1 iig)..

Als je een device hebt met een UEFI 32bits bios.. pakt ie daarna de windows versie ook als full?

Heb nml nu op een tablet een 162 staan, maar krijg die (uiteraard) niet geactiveerd... suggesties?
Waarom zou hij hem niet pakken? Als je de zoekfunctie gebruikt met betrekking tot je laatste vraag kun je lezen dat de oudere builds niet meer geactiveerd kunnen worden sinds de builds offline zijn gehaald.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 17-07-2015 18:24 ]

is everything cool?

• Dutch2007
FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:20:
[...]

Waarom zou hij hem niet pakken? Als je de zoekfunctie gebruikt met betrekking tot je laatste vraag kun je lezen dat de oudere builds niet meer geactiveerd kunnen worden sinds de builds offline zijn gehaald.
Key staat niet meer op de website :o :9 :+

Ik accepteer PM's dus als iemand die key kan/wil posten alvast bedankt...
of ik moet al de windows 8.1 (non-pro) key uitlezen en deze dan gebruiken..

misschien staat het in het overzet topic..

8.1 pro --> 10 pro
7 pro --> 10 pro

maar wat als je insider wordt/blijft?

Dan mag je mits ik mij niet vergis gewoon welke versie je wilt gebruiken ook gewoon blijven gebruiken toch? (als je met insider stopt heb je wel een retail/OEM licence nodig...)
Je kunt ook die key gewoon Googlen hoor. Maar dan is nog de vraag of hij het doet.
Je overige vraag: FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

is everything cool?

Verwijderd

Een vraag die de laatste paar pagina's al vaker voorbij gekomen is, maar nog niet beantwoord is:

Kan je de Insider Versie 240 gewoon voor altijd blijven gebruiken?

En kan je die later weer opnieuw installeren door bijvoorbeeld een clean install?

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 10:48

ghostman

dwarf

Ondertussen ben ik alweer bezig met het downloaden van Windows 8.1 x64.. Helaas krijg ik het gewoon niet voor elkaar om de update binnen te krijgen en aangezien je moet updaten naar 10240 om de final edition te krijgen ga ik maar weer terug naar 8.1.

Voor de mensen die het zelfde probleem hebben, hier staat een link van mijn post in het forum van Microsoft.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:16:
Een vraag die de laatste paar pagina's al vaker voorbij gekomen is, maar nog niet beantwoord is:

Kan je de Insider Versie 240 gewoon voor altijd blijven gebruiken?

En kan je die later weer opnieuw installeren door bijvoorbeeld een clean install?
Dat staat letterlijk in de link in de post boven je.
Each individual build will expire after a time, but you’ll continue to receive new builds so by the time an older prerelease build expires you’ll have received a new one.
ghostman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:28:
Ondertussen ben ik alweer bezig met het downloaden van Windows 8.1 x64.. Helaas krijg ik het gewoon niet voor elkaar om de update binnen te krijgen en aangezien je moet updaten naar 10240 om de final edition te krijgen ga ik maar weer terug naar 8.1.

Voor de mensen die het zelfde probleem hebben, hier staat een link van mijn post in het forum van Microsoft.
sfc /scannow en dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth al geprobeerd? Zie mijn vorige post.
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 39% gewijzigd door FREAKJAM op 17-07-2015 19:32 ]

is everything cool?

• ghostman

ghostman

dwarf

FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:30:

[...]

sfc /scannow en dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth al geprobeerd? Zie mijn vorige post.
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Jup, heb ondertussen ook al 2 maal een volledige reset gedaan waarbij alle programma's, bestanden etc verwijderd worden en Windows opnieuw geinstalleerd word. Mocht ook niet baten. ;(

• Dutch2007
FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:00:
Je kunt ook die key gewoon Googlen hoor. Maar dan is nog de vraag of hij het doet.
Je overige vraag: FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
Ik heb 1 install met 10pro insider geinstalleerd... (x64...)

de key van x64 en x86 zijn toch gelijk?

want de key's die ik via produkey deed uitlezen pakt hij beide niet....

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Iemand ook last van een stretched out cursor in Edge?

Dus niet de pijl.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dutch2007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:59:
[...]
Ik heb 1 install met 10pro insider geinstalleerd... (x64...)

de key van x64 en x86 zijn toch gelijk?

want de key's die ik via produkey deed uitlezen pakt hij beide niet....
x64 en x86 zijn gelijk, elke build had een andere, 10240 heeft geen key! Ben benieuwd hoe je een (echte) clean install nog geactiveerd krijgt....

NRG

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen update 10240 gehad. IK draai nog steeds build 10074. Andere updates komen wel gewoon binnen. Hoe bemachtig ik nu de 10240?
Dit is het Windows 10 ervaringen topic. Er komen teveel vragen voorbij dat mensen niet kunnen upgraden. Gebruik de zoekfunctie eerst, maak een nieuw topic aan en geef aan wat je al geprobeerd hebt.

is everything cool?

• ghostman

ghostman

dwarf

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:17:
Ik heb nog steeds geen update 10240 gehad. IK draai nog steeds build 10074. Andere updates komen wel gewoon binnen. Hoe bemachtig ik nu de 10240?
Google geprobeerd? Heb je in dit topic gekeken? Een paar post boven jou heb ik namelijk nog het een en ander er neer gezet.

Verwijderd

ghostman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:21:
[...]

Google geprobeerd? Heb je in dit topic gekeken? Een paar post boven jou heb ik namelijk nog het een en ander er neer gezet.
Ik ga dan even teruglezen. Dacht dat dit sneller was >:)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dragunov schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:05:

Dus niet de pijl.
De cursor is niet de arrow idd :) Ja de cursor is in dit veld (schrijf nu in Edge) iets lager als de regel. Ik vindt het niet storend overigens.

NRG

• Zorian
  • Laatst online: 21-11 19:54

Zorian

What the fox?

Nog meer mensen op TH1 die last hebben van dat de taakbalk af en toe een soort van flikkert voor een halve seconde? Alsof ie zichzelf op random tijden even 'refreshed'.

• Dragunov
De mijne is volledig uitgerokken, veeeeeel te groot!

[ Voor 5% gewijzigd door Dragunov op 17-07-2015 20:25 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

Dragunov schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:25:
Geen idee of dit ook echt het probleem is, maar heb je toevallig de scaling op 125% of groter staan? Kleine kans dat het daar aan ligt

• Dutch2007
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:16:
[...]

x64 en x86 zijn gelijk, elke build had een andere, 10240 heeft geen key! Ben benieuwd hoe je een (echte) clean install nog geactiveerd krijgt....
*knip* Niet nodig!

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 17-07-2015 22:44 ]

• Dragunov
ghostman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Geen idee of dit ook echt het probleem is, maar heb je toevallig de scaling op 125% of groter staan? Kleine kans dat het daar aan ligt
Pijl en handje is normaal enkel de cursor is enorm groot

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zorian schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:25:
Nog meer mensen op TH1 die last hebben van dat de taakbalk af en toe een soort van flikkert voor een halve seconde? Alsof ie zichzelf op random tijden even 'refreshed'.
Nope, geen last van. Melding van een app in de systray (al dan niet hidden)?

NRG

• Zorian

Zorian

What the fox?

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:31:
[...]

Nope, geen last van. Melding van een app in de systray (al dan niet hidden)?
Zou zo snel niet weten wat een melding moet veroorzaken, laat staan zo bizar vaak. Denk aan elke 10-20 seconden.

• ghostman

ghostman

dwarf

Dragunov schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:29:
[...]

Pijl en handje is normaal enkel de cursor is enorm groot
Jammer, dacht al wel dat het daar niet aan zou liggen, maar kon het proberen natuurlijk :P

-----------------------------------------------------------------------------------
Wat vinden jullie trouwens van de optie dat je notitie's kan maken in Edge zelf? Lijkt me wel redelijk makkelijk voor als je een Windows tablet hebt, maar ik heb het nog steeds niet gebruikt op me laptop en zie eigenlijk geen echte toegevoegde waarde er in.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zorian schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:32:
[...]

Zou zo snel niet weten wat een melding moet veroorzaken, laat staan zo bizar vaak. Denk aan elke 10-20 seconden.
Een incompatible werkbalk of tray icon is bij mijn weten vaak de veroorzaker van dat flikkeren. Heb je werkbalken van een geïnstalleerd programma?

NRG

• Zorian

Zorian

What the fox?

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Een incompatible werkbalk of tray icon is bij mijn weten vaak de veroorzaker van dat flikkeren. Heb je werkbalken van een geïnstalleerd programma?
Niet dat ik weet, zo ziet hij eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pe3tSSMl.png

Let niet op de startknop, het flikkeren was er al ruimschoots voordat ik StartIsBack++ installeerde.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 17-07-2015 20:37 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dragunov schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:25:
Zelfde probleem hier, moet haast wel een bug zijn.

• Dragunov
Printscreen kan ik niet maken ervan, want ik weet dat het er dan niet zal opstaan!

-----------------------

Schermbeveiliging werkt hier niet!

Ingesteld op linten, 5 minuten, maar doet niks, ingesteld op een minuut, doet niks!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zorian schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Niet dat ik weet, zo ziet hij eruit:

[afbeelding]

Let niet op de startknop, het flikkeren was er al ruimschoots voordat ik StartIsBack++ installeerde.
Hmm, je zou eens via instellingem, systeem, meldingen en acties, geef aan welk... Altijd alle pictogrammen weergeven kunnen kiezen. En ff je oog op de iconen houden, dan weet je welke het kan veroorzaken.

NRG

• Zorian

Zorian

What the fox?

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:42:
[...]

Hmm, je zou eens via instellingem, systeem, meldingen en acties, geef aan welk... Altijd alle pictogrammen weergeven kunnen kiezen. En ff je oog op de iconen houden, dan weet je welke het kan veroorzaken.
Beet, zag heel toevallig toen ik daar bezig was wat het veroorzaakte: Het veranderen van de wallpaper. Ik heb 3 schermen en elk scherm wisselt om de beurt van wallpaper elke 30 seconden. Heb handmatig lopen cyclen en bij elke wissel flikkerde de taakbalk heftig.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zorian schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Beet, zag heel toevallig toen ik daar bezig was wat het veroorzaakte: Het veranderen van de wallpaper. Ik heb 3 schermen en elk scherm wisselt om de beurt van wallpaper elke 30 seconden. Heb handmatig lopen cyclen en bij elke wissel flikkerde de taakbalk heftig.
:) Probeer John's Background switcher maar eens, is gratis zonder crap. Ben benieuwd, als die hetzelfde veroorzaakt is het de combi x icon met Start is back.

P.s. Start is back is ugly op Win 10 :)

NRG

• Zorian

Zorian

What the fox?

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:50:
[...]

:) Probeer John's Background switcher maar eens, is gratis zonder crap. Ben benieuwd, als die hetzelfde veroorzaakt is het de combi x icon met Start is back.

P.s. Start is back is ugly op Win 10 :)
Vind dit anders mooier dan het standaardmenu met die kansloze Metro-tegels rechts. En ik mis een knop 'Deze computer', 'Downloads' etc.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U1ujEFtl.png

Heb nu even een statische achtergrond ingesteld en het geflikker lijkt foetsie te zijn. Toch een bugje die ze nog even mogen pletten. Alleen zo jammer dat er geen Feedbackapp meer is. :/

//Zojuist alweer een totale vastloper te pakken. Wanneer dit gebeurd gaan 2 van de 3 schermen op zwart en blijft alleen het primaire scherm aan. De computer reageert echter niet meer en zit totaal vast. Als er geluid afspeelt op dat moment krijg je een enorm luide RRRRRRRRRRRRRRRRR te horen en moet het systeem geforceerd herstart worden met de resetknop. In de logboeken mist vervolgens een uur of 3-4 aan entries en is niks terug te vinden wat er nou gebeurd is.

[ Voor 23% gewijzigd door Zorian op 17-07-2015 21:00 ]

• Sjah
  • Laatst online: 21:11
Even ranten op het alle apps gedeelte van Start, vind de lijst veel te lang. Het is toch wel zuig dat ik dat knopje Xbox niet kan weghalen, ja kan vast met een 3rd party prorgramma wat eigenlijk van de zotte is (moet nog uitvinden welk programma ik moet hebben). edit: workaround voor alle meelezers, die ook wat aan mijn opmerking willen hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 17-07-2015 21:35 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Dragunov schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:05:

Dus niet de pijl.
Videokaart driver issue. Had ik ook; oudere Nvidia beta driver loste het probleem op. Nu met 353.30 werkt het ook weer ok. Met 353.50 had ik problemen.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zorian schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:54:
[...]
Heb nu even een statische achtergrond ingesteld en het geflikker lijkt foetsie te zijn. Toch een bugje die ze nog even mogen pletten. Alleen zo jammer dat er geen Feedbackapp meer is. :/

//Zojuist alweer een totale vastloper te pakken. Wanneer dit gebeurd gaan 2 van de 3 schermen op zwart en blijft alleen het primaire scherm aan. De computer reageert echter niet meer en zit totaal vast. Als er geluid afspeelt op dat moment krijg je een enorm luide RRRRRRRRRRRRRRRRR te horen en moet het systeem geforceerd herstart worden met de resetknop. In de logboeken mist vervolgens een uur of 3-4 aan entries en is niks terug te vinden wat er nou gebeurd is.
Noem me kritisch, dat ben ik ook, maar als ex tech supporter heb ik talloze pc's met incompatible tweaks op afstand hersteld, zodat de software waarvoor wij eigenlijk support leverde gewoon bleek te werken... Bam!

Sommige progjes zijn nou eenmaal niet zo lekker backwards compatible of zitten gewoon slecht in elkaar. Soms verbeter je de ellende nog iets door bij programma's en onderdelen, Windows onderdelen inschakelen, .NET Framework x.x in dit geval 3.5 (incl 2 en 3) ff updates draaien, herstarten en eventueel de tweak progjes opnieuw installeren.

Wel grappig, volgens mij kampte je in april of mei ook met soortgelijke problemen, heb toen nog op je 'kicks' geantwoord.. Geloof me, uiteindelijk ben je beter af zonder die (vaak) brakke progjes.

In IEDER geval zijn dit natuurlijk geen bugjes die Microsoft nog ff mag gladstrijken. Dat is voor ontwikkelaars gezien de omgekeerde wereld!!!

NRG

• Zorian

Zorian

What the fox?

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:45:
[...]

Noem me kritisch, dat ben ik ook, maar als ex tech supporter heb ik talloze pc's met incompatible tweaks op afstand hersteld, zodat de software waarvoor wij eigenlijk support leverde gewoon bleek te werken... Bam!

Sommige progjes zijn nou eenmaal niet zo lekker backwards compatible of zitten gewoon slecht in elkaar. Soms verbeter je de ellende nog iets door bij programma's en onderdelen, Windows onderdelen inschakelen, .NET Framework x.x in dit geval 3.5 (incl 2 en 3) ff updates draaien, herstarten en eventueel de tweak progjes opnieuw installeren.

Wel grappig, volgens mij kampte je in april of mei ook met soortgelijke problemen, heb toen nog op je 'kicks' geantwoord.. Geloof me, uiteindelijk ben je beter af zonder die (vaak) brakke progjes.

In IEDER geval zijn dit natuurlijk geen bugjes die Microsoft nog ff mag gladstrijken. Dat is voor ontwikkelaars gezien de omgekeerde wereld!!!
Op Windows 8.1 werkte het ook uitstekend. En zoals ik al zei, ik had die flikkeringen ruim voordat ik StartIsBack++ installeerde. :) Nee, ik vermoed eerder dat er een driver ligt aan te kloten ergens. En mijn vermoeden gaat richting de GPU driver. Voornamelijk omdat 2 van de 3 beeldschermen uitgaan zodra hij vastloopt.

In april/mei had ik last van andere problemen, dat was dat Windows heel snel leek te alttabben tussen alle mogelijke opties. Dit gebeurde toen zelfs direct na een clean install zonder drivers of applicaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 17-07-2015 21:49 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

Ondertussen zit ik ook eindelijk op 10240 *O*

• _Arthur

_Arthur

blub

ghostman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:48:
Nou, gefeliciteerd dan maar he 8)

Verwijderd

En de oplossing was?

• ghostman

ghostman

dwarf

_Arthur schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Nou, gefeliciteerd dan maar he 8)
Heb een iso gedownload en via daar mijn licentie ingevoerd. Licentie werd geaccepteerd en werd gewoon geinstalleerd. Krijg nu nog de melding ik mijn account niet kan verifiëren maar daar zoek ik wel weer een oplossing voor.

• mysterieworld
  • Niet online
Behalve dan, dat de veries niet helemaal kloppen.

Apparaat beheer geeft ondanks build 240, versie 10.10011.16384

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Duurt ff, maar dan heb je ook wat :)

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zorian schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Op Windows 8.1 werkte het ook uitstekend. En zoals ik al zei, ik had die flikkeringen ruim voordat ik StartIsBack++ installeerde. :) Nee, ik vermoed eerder dat er een driver ligt aan te kloten ergens. En mijn vermoeden gaat richting de GPU driver. Voornamelijk omdat 2 van de 3 beeldschermen uitgaan zodra hij vastloopt.

In april/mei had ik last van andere problemen, dat was dat Windows heel snel leek te alttabben tussen alle mogelijke opties. Dit gebeurde toen zelfs direct na een clean install zonder drivers of applicaties.
OK. Gewoon vanuit gaan dat kort na de release van Win 10 de GPU driver een goede update krijgt. En driver voor GPU niet door Windows laten installeren, maar zelf je versie kiezen bij de leverancier van je GPU.

NRG

Er zijn al W10 drivers van Nvidia en AMD toch? HP heeft trouwens ook al W10 drivers staan op hun website voor een aantal zakelijke systemen. (Bijvoorbeeld de 400 G1 Microtower). Best netjes.

is everything cool?

Verwijderd

Het is jammer dat je bepaalde drivers je strot ingeduwt krijgt, kreeg alweer Realdrek drivers voorgeschoteld, het was lange tijd rustig :F Dan maar weer handmatig slopen :P

• _Arthur

_Arthur

blub

FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:14:
Er zijn al W10 drivers van Nvidia
Jup, WHQL's, waarvan 353.30 de laatste is.

Verwijderd

Gabriel Aul
@GabeAul
We're releasing an update package on WU for PC build 10240 today. It will install automatically or you can check for updates to grab it.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:18:
Gabriel Aul
@GabeAul
We're releasing an update package on WU for PC build 10240 today. It will install automatically or you can check for updates to grab it.
Maar is dat dan een update voor windows update of is dat een update voor 10240? :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Update voor 10240 :P
"It is a package of fixes based on reported issues in 10240."

is everything cool?

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Voor de mensen die nog op een oude build (<= 10166) vastzitten:

Microsoft gebruikt je DeviceID om updates te targetten. Het DeviceID behoort statisch te zijn maar in sommige gevallen blijkt het te veranderen, in mijn geval zelfs 7 maal sinds woensdag. Dat betekent dat ik op het moment dat ik naar updates zoek "onbekend" ben en daarom geen nieuwe builds krijg.

Als oplossing raden ze aan je pc voor het slapen gaan te rebooten, daarna "idle" te laten staan en de volgende ochtend nogmaals naar updates te zoeken. Dit zou in de meeste gevallen moeten werken. Aan een definitieve oplossing wordt gewerkt.

Verwijderd

Is Redstone al in de Fast Ring? *hihi*
Voor zover stabiliteit is het voor mij een dikke 10, crashes (Op pebkac na) heb ik niet gezien. Maar het blijft nog steeds een raar rommeltje van UI.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

hier ook :) enige wat nu nog moeilijk doet is synology assistant en displayfusion maar dat zal wel goed komen ooit met updates :) zeer blij hier met deze build :9

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

De build 10240 zag ineens mijn geldige Windows 8 Pro licentie niet meer. Ik kon hem niet meer activeren. Dus nu heb ik gekozen om terug te gaan naar de vorige insider preview 10074. Maar hij blijft hangen in een bootloop. Continue herstellen en dan opnieuw opstarten weer.

Kan ik nu gewoon via een live CD de Windows map verwijderen en de Windows.old map weer hernoemen naar Windows? Werkt alles dan gewoon weer?
Pagina: 1 ... 63 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ