Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een laptop en een PC. Op de laptop (Win 8.1) verscheen er een knop om te updaten naar Windows 10 als deze wordt gelanceerd (eind juli).
Op mijn PC (Win 7) krijg ik deze knop echter niet.

Hoe komt dit? Ik heb gelezen dat Windows 7 ook gratis geupdate mag worden naar Win 10. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je de betreffende update geïnstalleerd? kb3035583

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Op W7 zijn er 2 KB's op W8 zijn er 3 KB's bij mijn weten.

Ik kwam ze vanmiddag tegen maar kan de link nu even niet vinden (moet dit namelijk uitschakelen in een image die ik aan het maken ben).

Het mooie is dat ik de KB op deze machine niet te zien krijg (kan handmatig maar ach)

Op alle andere pc's en laptops krijg ik de melding wel... Misschien heeft het te maken met de Windows versie (Ultimate/pro/enterprise etc).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10

Eagle Creek

Breathing security

Enterprise is niet gerechtigd voor de gratis update dus het lijkt mij logisch dat daar de melding niet verschijnt.

Heb hem zelf ook nog niet gezien op mijn Enterprise-plekken.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat in Windows 7 optie 'Installeer recommended updates'?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 10:36
Deze link heb ik gevonden: http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?page=1 Er staan meerdere oplossingen in de reacties als de script in het artikel niet blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Snake schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:13:
Staat in Windows 7 optie 'Installeer recommended updates'?
Het is onverstandig om alle optionele updates te installeren.
Aangezien je de meeste updates die optioneel zijn niet nodig hebt.
Het is wel omslachtig, maar de info is via Windows updates wel te verkrijgen.
Optionele updates lossen problemen op die gerelateerd zijn aan bepaalde processen, waarvan je je dan op de hoogte kan proberen te stellen of je die wel gebruikt.
Dus dan is de term 'Installeer recommended updates' waarbij installeer Nederlands is en recommended Engels een beetje kort door de bocht als het gaat om 1 KB die leidt naar een melding up te graden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Mazzel jij. Ik heb nu spam in m'n Windows wat ik niet wegkrijg. Thanks Microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:40:
Mazzel jij. Ik heb nu spam in m'n Windows wat ik niet wegkrijg. Thanks Microsoft!
Spam in je Windows? Spam hoort bij Mail, vertel eens wat je deed en wat er gebeurd dan. Of beter, open een nieuw draadje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 03-06-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Anoniem: 672534 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Spam in je Windows? Spam hoort bij Mail, vertel eens wat je deed en wat er gebeurd dan. Of beter, open een nieuw draadje :)
Waarschijnlijk blijft het windows icoontje staan.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Anoniem: 672534 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Spam in je Windows? Spam hoort bij Mail, vertel eens wat je deed en wat er gebeurd dan.
Ik deed helemaal niets. Er zit ineens een screeuwerig icoontje in de rechteronderhoek, 'Yes it reaaalllyy FREE! Reserve your FREE update! DOWNLOAD NOW!'. Je kunt niet zeggen: 'NO I don't want your update', en alleen op next drukken. Blijkbaar krijg je het alleen weg door bepaalde windows updates te uninstallen :r

Punt is, ik krijg het niet weg en het ziet er ook nog eens uit als typische adware / spam / virus meuk. Zo wanhopig is Microsoft blijkbaar om mensen van Windows 7 af te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 03-06-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 14:09
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Ik deed helemaal niets. Er zit ineens een screeuwerig icoontje in de rechteronderhoek, 'Yes it reaaalllyy FREE! Reserve your FREE update! DOWNLOAD NOW!'. Je kunt niet zeggen: 'NO I don't want your update', en alleen op next drukken. Blijkbaar krijg je het alleen weg door bepaalde windows updates te uninstallen :r

Punt is, ik krijg het niet weg en het ziet er ook nog eens een keer typische adware / spam / virus meuk. Zo wanhopig is Microsoft blijkbaar om mensen van Windows 7 af te krijgen.
Icoontje verslepen naar de andere inactieve icoontjes werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe wat Ryan voorstelt, hier nog wat tips:
Check even je meldingspictogrammen en zet m op verbergen.
Klik op Start>Uitvoeren en plak:
"rundll32.exe" shell32.dll,Options_RunDLL 5
Klik op OK.

En check msconfig, net als toen met de browserkeuze die uitgeschakeld kon worden in msconfig tabblad opstarten:
Klik op Start>Uitvoeren en plak:
msconfig
Klik op OK. Ga naar tabblad Opstarten en check je opstartitems.
Ik ben wel benieuwd of die daar tussen staat, want dan kan die daar uitgeschakeld worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 03-06-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Anoniem: 147126 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Punt is, ik krijg het niet weg en het ziet er ook nog eens uit als typische adware / spam / virus meuk. Zo wanhopig is Microsoft blijkbaar om mensen van Windows 7 af te krijgen.
Updategeschiedenis, kb 3035583 de-installeren. Daarna gaat de wereld weer verder :)

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 07:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Allemaal mogelijkheden inderdaad. Maar ik was er ook wat verbaasd over dat toen ik gekozen had voor: "ja download maar wanneer mogelijk" het stomme icoontje onderin blijft staan :S.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvl schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:52:
Allemaal mogelijkheden inderdaad. Maar ik was er ook wat verbaasd over dat toen ik gekozen had voor: "ja download maar wanneer mogelijk" het stomme icoontje onderin blijft staan :S.
Zie jij die staan in msconfig systeemconfiguratie tabblad opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 07:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb geen idee welke het zou zijn. Dus misschien was ik ook wat voorbarig met dat er mogelijkheden te over zijn ;).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 16:24
Welke versies van Windows draai je? Win7 en Win8.1 is te algemeen... zoals al genoemd krijgen niet alle versies de gratis update. Sowieso zijn de Enterprise versies uitgesloten van de upgrade, maar blijkbaar kunnen andere versies ook problemen geven... het zijn wel originele Windows? Bij een versie via de achterdeur of bij gebruik van een aangepaste ISO (eventueel wel met legale licentie) is er kans dat het ergens anders ligt. Deze update heeft bijvoorbeeld bij sommige gebruikers wat problemen veroorzaakt, wie weet heeft de bouwer van de ISO wat geblokkeerd? En er zijn denk ik nog wel meer situaties te bedenken waarin een dergelijke update niet wordt getoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb even gegoogled, en de EXE van die Windows 10 downloader heet GWX.exe
die moet wel uit te schakelen zijn via de gebruikelijke weg, aangezien als windows opstart ook GWX.exe opstart. dan hoef je geen update te de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die wordt door taken in taakplanner opgestart en de taken kan ik hier niet verwijderen ivm te weinig rechten :S , uiteindelijk update verwijdert.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 01:10

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, na nog een minuut of 5 googlen vond ik een register aanpassing:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX
DWORD
DisableGWX
0 or delete = enable
1 = disable

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 03-06-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 672534 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:00:
Nou ik heb even gegoogled, en de EXE van die Windows 10 downloader heet GWX.exe
die moet wel uit te schakelen zijn via de gebruikelijke weg, aangezien als windows opstart ook GWX.exe opstart. dan hoef je geen update te de-installeren.
Succes :) Het staat er echt niet bij... dit is een update, zit nu ingebakken in Windows. Zelfde als het netwerk en onderhoud icoon, die staan ook niet tussen 'opstarten'. Beste methode is om de bewuste update te deinstalleren.

@Erik777.... waarom in het register rommelen als je de update ook kan deinstalleren?

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 03-06-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo ingebakken in Windows? gewoon in system32 zoals Eagle Creek laat zien.
Niks is ingebakken in Windows, het is geen gaarkeuken, alles is te manipuleren.
Via het register kan je ook services verwijderen als je er de machtiging over neemt, Windows bestaat gewoon uit zo veel onderdelen. In windows moet je dan de weg zoeken waar GWX opgestart wordt, eventueel gebruik je autoruns van sysinternals, maar de meeste zaken zijn wel via de interface op te lossen, ik hoop dat er nog iemand die dat kan doen hier dat meld voor de anderen, omdat ik zelf die update niet heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MicGlou schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:08:
[...]

Succes :) Het staat er echt niet bij... dit is een update, zit nu ingebakken in Windows. Zelfde als het netwerk en onderhoud icoon, die staan ook niet tussen 'opstarten'. Beste methode is om de bewuste update te deinstalleren.

@Erik777.... waarom in het register rommelen als je de update ook kan deinstalleren?
Omdat die update er weer tussen staat bij de volgende zoektocht naar updates.
En in het register werken noem ik persoonlijk geen rommelen, ik ben zo blij met dat register...
Je kan zelf bepalen hoe ver je wil gaan met deze tips, ben je niet gewend te werken in het register, vraag dan hier gewoon de exacte stappen en maak eventueel een systeemherstelpunt voor je een wijziging aanbrengt als je die vrees hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 03-06-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 672534 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:12:
Hoezo ingebakken in Windows? gewoon in system32 zoals Eagle Creek laat zien.
Niks is ingebakken in Windows, het is geen gaarkeuken, alles is te manipuleren.
Via het register kan je ook services verwijderen als je er de machtiging over neemt, Windows bestaat gewoon uit zo veel onderdelen. In windows moet je dan de weg zoeken waar GWX opgestart wordt, eventueel gebruik je autoruns van sysinternals, maar de meeste zaken zijn wel via de interface op te lossen, ik hoop dat er nog iemand die dat kan doen hier dat meld voor de anderen, omdat ik zelf die update niet heb geïnstalleerd.
Ingebakken als in niet te vinden in items 'opstarten' of 'services', uiteraard is de executable gewoon te vinden in de system32 map, het moet toch ergens vandaan komen.

Je kan de update gewoon 'verbergen' en wordt dan niet meer aangeboden... basic Windows.

BTW... je kan je vorige post gewoon editten, 2x posten is niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 03-06-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MicGlou schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:08:
Omdat de "update verbergen" optie niet werkt, update komt bij de eerstvolgende zoekopdracht weer terug.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MicGlou schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:17:
BTW... je kan je vorige post gewoon editten, 2x posten is niet nodig.
Daar heb je gelijk in :), excuus. Ik ging iets te snel...
Raven schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:19:
[...]

Omdat de "update verbergen" optie niet werkt, update komt bij de eerstvolgende zoekopdracht weer terug.
Ja precies, dat had ik van je gelezen in het windows 10 draadje :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 03-06-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Raven schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:19:
[...]

Eh nee? Hier werkt het prima... zelfs al zoek ik 10x naar nieuwe updates. Het zou ook wel bizar zijn dat je als gebruiker bewust een update blokkeert maar er vervolgens door Microsoft alsnog doorheen wordt gedrukt. Het kan wel zo zijn dat er een aangepaste versie van de update uitkomt, maar die zal dan ook een ander KB nummer hebben... of in zeldzame gevallen dat een update eerst wordt teruggetrokken door Microsoft en later weer wordt aangeboden. Maar dan hebben we het over uitzonderingen, die kunnen er altijd zijn. (Wat als ik mij niet vergis ook met deze specifieke update is gebeurd ;))

[ Voor 29% gewijzigd door MicGlou op 03-06-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MicGlou schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Eh nee? Hier werkt het prima... zelfs al zoek ik 10x naar nieuwe updates. Het zou ook wel bizar zijn dat je als gebruiker bewust een update blokkeert maar er vervolgens door Microsoft alsnog doorheen wordt gedrukt.
Maar ik kan dus concluderen dat gwx.exe niet te zien is bij opstarten? Ok bedankt voor die informatie.
Ik zal die KB even installeren in Windows 7 virtual box, en m er handmatig uithalen, eens kijken of dat lukt, tot later.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 03-06-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 672534 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:23:
[...]

Maar ik kan dus concluderen dat gwx.exe niet te zien is bij opstarten? Ok bedankt voor die informatie.
Yup :) GWX.exe is onderdeel van Windows, het is geen aparte applicatie. En btw... iemand die blijkbaar al niet zo thuis is met dergelijke zaken in Windows zal ik persoonlijk nooit aanraden om het aan te passen in het register, dat brengt toch de nodige risico's met zich mee. Maar als alleen het zien van het icoontje de storende factor is, gewoon verbergen in de taakbalk... maar dan ziet 'Windows Update' er alsnog anders uit ;) Gewoon deinstalleren en verbergen is voldoende en eenvoudig zonder echt risico uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MicGlou schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Eh nee? Hier werkt het prima... zelfs al zoek ik 10x naar nieuwe updates. Het zou ook wel bizar zijn dat je als gebruiker bewust een update blokkeert maar er vervolgens door Microsoft alsnog doorheen wordt gedrukt. Het kan wel zo zijn dat er een aangepaste versie van de update uitkomt, maar die zal dan ook een ander KB nummer hebben... of in zeldzame gevallen dat een update eerst wordt teruggetrokken door Microsoft en later weer wordt aangeboden. Maar dan hebben we het over uitzonderingen, die kunnen er altijd zijn. (Wat als ik mij niet vergis ook met deze specifieke update is gebeurd ;))
Hier kwam ie zo weer terug, meerdere keren verborgen :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Raven schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:32:
[...]

Hier kwam ie zo weer terug, meerdere keren verborgen :?
De update is een keer teruggetrokken, daarna een tijdje optioneel geweest en onlangs als belangrijk uitgebracht... ik vermoed heel sterk dat het daarmee te maken heeft. Ik doe dit overigens op Win8.1 Pro, ik heb dit nog niet op Win7 kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Bedankt voor alle reacties allemaal. Het was inderdaad gewoon omdat ik een update niet had geïnstalleerd. Logisch ook wel :)

Bonusvraag:
Ik heb op deze PC de Nederlandse taal geïnstalleerd (Win 7 Home). Ik las dat bij sommige talen niet alle programma's en documenten automatisch 'bewaard' / 'geupdate' worden bij de overstap naar Win 10.
Ga ik nog risico's lopen dat ik bepaalden dingen kwijt ga zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Stab schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Bonusvraag:
Ik heb op deze PC de Nederlandse taal geïnstalleerd (Win 7 Home). Ik las dat bij sommige talen niet alle programma's en documenten automatisch 'bewaard' / 'geupdate' worden bij de overstap naar Win 10.
Daarom ga ik die ook eerst installeren op een copy-VM om te testen.
offtopic:
Ik heb op mijn laptop Win 7 in het Engels geïnstalleerd en een Win 7 Nederlandse VM voor testen en helpen van mensen met Win 7 NL zoals mijn moeder, van die VM heb ik een copy getrokken voor het testen van Win 10.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Bedankt voor alle reacties allemaal. Het was inderdaad gewoon omdat ik een update niet had geïnstalleerd. Logisch ook wel :)

Bonusvraag:
Daar ben ik niet bekend mee en zou volgens mij ook niet mogen, het is 'maar' een taalpakket die in vele versies ook gewoon is aan te passen, onder de motorkap is het op de taal na allemaal hetzelfde. Als het mis gaat bij bepaalde applicaties dan zou ik persoonlijk de applicatie zelf verdenken.

Maar waar heb je dat gelezen dan? Alijd handig een bronvermelding bij dergelijke vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Update is hier wel geïnstalleerd maar heb m op m gister geïnstalleerde windows 7 SP1 prof. x64 NLD OEM versie ook niet. Op mn overige windows 8 (pro) apparaten wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
MicGlou schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Daar ben ik niet bekend mee en zou volgens mij ook niet mogen, het is 'maar' een taalpakket die in vele versies ook gewoon is aan te passen, onder de motorkap is het op de taal na allemaal hetzelfde. Als het mis gaat bij bepaalde applicaties dan zou ik persoonlijk de applicatie zelf verdenken.

Maar waar heb je dat gelezen dan? Alijd handig een bronvermelding bij dergelijke vragen ;)
Bij deze:

http://www.intowindows.co...osing-installed-programs/
Important

That said, according Microsoft, if you’re running Windows 7, Windows 8, or Windows 8.1 and your system language isn’t English, Brazilian Portuguese, or Chinese Simplified, you will not be able to keep your installed applications and Windows settings while upgrading to Windows 10. Only your personal files will be preserved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Het is een quote uit naam van Microsoft zonder een bronvermelding, terwijl er verder genoeg bronvermeldingen in het artikel staan... ik durf er nog steeds niet veel waarde aan te geven. Als je een officiele link van Microsoft hebt dan wordt het totaal aannemelijk.

Ik heb ook grote moeite om een andere bron daarover te vinden dan de website die je linked...

Edit: Ik heb wel wat bij Microsoft zelf gevonden, maar daar spreekt men alleen bij installatie van de preview...
What is involved in migrating from earlier versions of Windows to the Windows 10 Enterprise Insider Preview?

You can migrate volume licensed computers, managed using System Center Configuration Manager software distribution or Group Policy, to Insider Preview using the in-place upgrade process. For more information, see Try it out: Windows 10 Enterprise Insider Preview. Here are some things to consider:

If you're running Windows 8.1, Windows 8, or Windows 7 and your system language isn't English, Chinese (Simplified or Traditional), French, German, Italian, Japanese, Korean, Russian, Spanish, or Brazilian Portuguese, you can only keep your personal files when you upgrade. You won't be able to keep your apps or Windows settings.
If you're running Windows 8.1, Windows 8, or Windows 7 and have installed a language pack or a language interface pack (LIP), they'll be removed when you install Insider Preview.
Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, het zal in de praktijk met de officiële release getest moeten worden, maar aangezien de preview ook officieel alleen in die smaken is uitgebracht denk ik dat dit alleen is voorbehouden aan de preview.

[ Voor 65% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren (tijdens het besloten Windows Insider event) van Microsoft Nederland begrepen dat de melding niet verschijnt op Domain Joined machines. Moet zeggen dat ik hem ook nog niet gezien heb op mijn Windows 7 machine, maar dat zou ook te maken kunnen hebben dat ze de KB volgens MS iig in batches zouden uitrollen. Kan maximaal een week duren voor je hem dus ziet.....dus tot a.s. maandag kan het dus duren (ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
TheVMaster schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:42:
Ik heb gisteren (tijdens het besloten Windows Insider event) van Microsoft Nederland begrepen dat de melding niet verschijnd op Domain Joined machines. Moet zeggen dat ik hem ook nog niet gezien heb op mijn Windows 7 machine, maar dat zou ook te maken kunnen hebben dat ze de KB volgens MS iig in batches zouden uitrollen. Kan maximaal een week duren voor je hem dus ziet.....dus tot a.s. maandag kan het dus duren (ongeveer).
Niet alle versies krijgen deze update... de enterprise versies krijgen het sowieso niet. Heb je toevallig enterprise draaien? ;) Overigens heb ik bij de hele familie het icoontje mogen laten 'verdwijnen'... het verscheen verspreid over meerdere provincies op dezelfde dag. Het is ook gewoon een 'normale update' die een release datum heeft, als men het nog niet heeft voor een geschikte versie dan is er nog geen update gedraaid vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicGlou schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:39:
[...]

Niet alle versies krijgen deze update... de enterprise versies krijgen het sowieso niet. Heb je toevallig enterprise draaien? ;) Overigens heb ik bij de hele familie het icoontje mogen laten 'verdwijnen'... het verscheen verspreid over meerdere provincies op dezelfde dag. Het is ook gewoon een 'normale update' die een release datum heeft, als men het nog niet heeft voor een geschikte versie dan is er nog geen update gedraaid vermoed ik.
Klopt inderdaad....maar ook Pro machines die domain joined zijn krijgen de melding niet (begreep ik). Overigens kreeg ik de update op mijn Windows 7 machine (vers in vm geinstalleerd) niet en ja hij was volledig bijgewerkt. Vandaag zag ik de Windows 10 update melding wel...

Wat ik al eerder zei....schijnt normaal gedrag te zijn, dat je de update niet allemaal tegelijk krijgt. :+ Maar goed....hij komt vanzelf en als hij niet komt, tja....dan kan het idd een enterprise (of domain joined Pro) versie zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 04-06-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb Win 8.1 Pro Retail maar heb zelf nog geen melding gezien omtrent de update naar Win 10.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:00
Ik heb dit problem gisteren opgelost. Zie sdk1985 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Te herkennen aan de volgende melding in het logboek Event viewer> applications and services logs> Microsoft > gmx-ins: GWX CompatLib: Failed to retrieve CEIP markers. hresult: The system cannot find the file specified.

Oplossing
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\UpgradeExperienceIndicators" /v UpgEx | findstr UpgEx

if "%errorlevel%" == "0" GOTO RunGWX

reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Appraiser" /v UtcOnetimeSend /t REG_DWORD /d 1 /f

schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser" 

:CompatCheckRunning

schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser"

schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser" | findstr Ready

if NOT "%errorlevel%" == "0" ping localhost >nul &goto :CompatCheckRunning

:RunGWX

schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig"

Opslaan als.cmd en draaien tot het klaar is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:51
Krijgt Windows 8.1 with Bing ook een gratis upgrade? Nog geen icoontje gezien terwijl ik die op mijn Windows 7 desktop al een tijdje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik heb gisteren (tijdens het besloten Windows Insider event) van Microsoft Nederland begrepen dat de melding niet verschijnt op Domain Joined machines. Moet zeggen dat ik hem ook nog niet gezien heb op mijn Windows 7 machine, maar dat zou ook te maken kunnen hebben dat ze de KB volgens MS iig in batches zouden uitrollen. Kan maximaal een week duren voor je hem dus ziet.....dus tot a.s. maandag kan het dus duren (ongeveer).
Interessant... had hier juist wel op gehoopt.
Enig idee of dat nog te forceren is? En ja, ik weet dat het haaks staat op de gemiddelde It gedachte binnen bedrijven, maar bij ons werkt het net even anders. ;)

Hoe zit het trouwens met volume licenties van Pro, krijgen die nou wel/geen gratis update naar 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of het te forceren is, volgens mij kun je Windows Updates ook altijd los downloaden...heb de url hier zo ff niet paraat, maar iets met catalog.windowsupdate.com ofzo?

Volume licenenties zijn uitgesloten van de gratis upgrade volgens mij....dus jammer genoeg de meeste bedrijven ook. Al hebben een aantal van die bedrijven wel weer Software Assurance waarmee ze als ik het goed heb altijd de laatste versie mogen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Home.aspx

Werkt alleen in IE en niet alles staat daar op, bijv. die beruchte W10-notificatie update (kb3035583, maar zo zijn er wel meer) en die site werkt tegenwoordig niet geweldig meer. De downloadsectie op microsoft.com staat ook wel het een en ander in en anders zijn directe links wel te Googlen.

Maar de meeste updates zijn daar wel te vinden, al heb ik niet geprobeerd W10 of W8 updates daar te vinden :P

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 07-06-2015 19:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat laatste lees ik alleen i.c.m. Enterprise, die noemen ze in dezelfde zin steeds wanneer het over volumes gaat. Lees niks over een Pro die uitgesloten zou zijn wanneer het een volume licentie is.

Update heb ik al los gedownload (check Online for updates) maar komt niet naar boven op mijn domain joined volume licensed systeem op de zaak. Zal eens testen met een volume licentie op een non-domain joined client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 15:23
Zou het zijn dat de update detecteert of de client een domain member is? Of wordt het niet in een domain uitgerold, omdat wsus gewoon de updates niet standaard distribueert? Ik heb namelijk vorige week en vandaag mijn wsus gecontroleerd en zie gelukkig geen updates met W10 meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Zou het zijn dat de update detecteert of de client een domain member is? Of wordt het niet in een domain uitgerold, omdat wsus gewoon de updates niet standaard distribueert? Ik heb namelijk vorige week en vandaag mijn wsus gecontroleerd en zie gelukkig geen updates met W10 meldingen.
Een computer die lid is van een domain krijgt niet automagisch updates via WSUS. Je zult dan WSUS wel geimplementeerd moeten hebben. Geen idee hoe de techniek precies werkt ('k werk niet voor Microsoft), maar het voor zover ik het heb begrepen krijgen domain joined machines de melding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

Winkiller

De Mopperpot

TheVMaster schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:55:
[...]
Overigens kreeg ik de update op mijn Windows 7 machine (vers in vm geinstalleerd) niet en ja hij was volledig bijgewerkt. Vandaag zag ik de Windows 10 update melding wel...
Ik heb een testje gedaan met een oudere laptop hier, ik wilde dat van die melding ook eens uitproberen.
Op deze laptop stond nog Windows Vista en ik had nog een ongebruikte licentie van Windows 7 liggen.
Ik kreeg de melding (+pictogram) over de gratis update naar Windows 10 pas vanmorgen toen ik de Laptop aanslingerde en had vorige week donderdag Windows 7 geïnstalleerd en bijgewerkt.

Zo blijkt maar weer soms is geduld een schone zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

segil schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Zou het zijn dat de update detecteert of de client een domain member is?
In C:\Windows\System32\GWX bevindt zich een XML file: config.xml
Daarin zie ik wel wat switches/opties staan, wellicht dat daar nog mee te tweaken is?
Wordt iig melding gemaakt van domein joined optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
Zo te lezen is mijn pc voor sommige van jullie een verlossing, ik krijg die update op geen van alle manieren erop. Maar na lang proberen was het uiteindelijk gelukt.

Voor degene die hetzelfde probleem hebben hierbij mijn stappen:

PC: Windows 7.1 PRO 64bit (geactiveerd) en alle update's van de auto update
Staat in een thuisnetwerk zonder server

Omdat de auto update de links niet oppakte de onderstaande links gebruikt:
kb2952664 64Bit: http://download.windowsup...e728f0c0122dd65eff933.msu

kb3035583 64Bit: http://download.windowsup...5343d83709ed1c4bf5812.msu

Nog krijg ik dat icoontje niet te zien.
C:\Windows\System32\GWX (GWXUXWorker) heb ik wel op de pc staan maar deze werkt niet na uitvoeren als admin

De stappen van http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?page=1 ook gevolgd: alles staat goed.
Met ReserveWin10.cmd weggeschreven in C:\ReserveWin10.cmd krijg ik de melding bij uitvoeren als admin:

-----
C:\>REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\
UpgradeExperienceIndicators" /v UpgEx | findstr UpgEx
Fout: Het systeem kan de opgegeven registersleutel of -waarde niet vinden.

C:\>if "1" == "0" GOTO RunGWX

C:\>reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Ap
praiser" /v UtcOnetimeSend /t REG_DWORD /d 1 /f
Fout: Toegang geweigerd.

C:\>schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compa
tibility Appraiser"
Fout: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

------

het bestand win10fix_full.bat gedownload van http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?page=1

Deze uitgevoerd
Stap 1 gaf aan dat ik de update geinstalleerd had
Stap 2 voegde het icoontje toe

-----
Mocht je de 32Bit hebben, dan zijn deze linken voor de handmatige update:
kb2952664: http://download.windowsup...0c2ffeda1def37eddd5e1.msu
kb3035583: http://download.windowsup...3bfe9ed14240eb701e5d2.msu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zota
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
Blijkbaar is het nodig om Internet Explorer ook geïnstalleerd te hebben. Dit staat vermeld ook vermeld op: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_upgrade/...
Also note that you need to not have hid IE in order to receive this.
Enable IE in Programs and Features if you have it off. Go do Windows Updates a few times. The following updates will install:
  • Update for Internet Explorer 8 Compatibility View List for Windows 7 for x64-based Systems (KB2598845)
  • Internet Explorer 11 for Windows 7 for x64-based Systems
    Cumulative Security Update for Internet Explorer 8 for Windows 7 for x64-based Systems (KB3049563)
  • Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB3035583)
  • Cumulative Security Update for Internet Explorer 11 for Windows 7 for x64-based Systems (KB3021952)
  • Cumulative Security Update for Internet Explorer 11 for Windows 7 for x64-based Systems (KB3049563)
Note: You can uncheck IE after your reservation is complete.

Also note that you don't have to make IE your default browser, merely not have hid it in Programs and features.
Dit was dus bij mij het probleem, ik had Internet Explorer uitgezet zoals ik altijd doe bij een schone installatie van Windows. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uitzetten is wat anders dan niet geïnstalleerd hebben :P , of kun je IE tegenwoordig verwijderen?

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 10-06-2015 12:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paultje1983 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:29:
het bestand win10fix_full.bat gedownload van http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?page=1

Deze uitgevoerd
Dank hiervoor.
Heb deze ook gedraaid op een 8.1 Pro met een Volume Licentie (non-domain joined).
Deze kreeg na deze tool netjes de Windows 10 pre-order popup.
Op een zelfde systeem maar dan wel in het domein hangende, kreeg geen popup.

Vraag me af hoe/wanneer ook dat mogelijk zal zijn. Ik wil mijn users lekker zelf de controle geven. ;)
Ja ja, controversieel maar wij doen niet anders @ werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 23:18
ook bovenstaande trucje gehanteerd en dat werkt ook prima met Win 7 Ultimate 64 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij staat die upgrade naar win10 KB nog steeds in de lijst van de optionele updates.
Aangezien ik die niet hetzelfde binnenhaal als essentiële wordt deze ook (nog) niet geïnstalleerd.
Ik installeerde deze vorige week even als test in een virtual box, en ik kon zien in de taakplanner dat deze opgenomen was in de taakplanner.
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\taskschd.msc"
In die bibliotheek van taakplanner stond die in de map Microsoft\Windows\Setup
Dus wanneer de update geïnstalleerd wordt zal deze als taak op een later tijdstip uitvoeren.
En ik denk dat Microsoft niet wil dat iedereen tegelijk die beweging gaat maken, dus zal daar ook wel een soort van planning voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:00
Zota schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:24:
Blijkbaar is het nodig om Internet Explorer ook geïnstalleerd te hebben. Dit staat vermeld ook vermeld op: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_upgrade/...

[...]

Dit was dus bij mij het probleem, ik had Internet Explorer uitgezet zoals ik altijd doe bij een schone installatie van Windows. :9
Misschien moet je IE nog eens proberen. Bij mij laden sommige pagina's een seconde sneller in IE dan in bijvoorbeeld Chrome. Snel even naar nu.nl of tweakers.net gaat bij mij daarom eigenlijk altijd via IE.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

ik heb vorige maand ook het icoontje gezien.

Daarna perrongeluk mijn pc software matig om zeep geholpen.
En sinds dien na een verse install geen win10 meer beschikbaar..

Van alles geprobeerd. maar niks werkte...
Heb er alleen nooit aan gedacht dat ik internet Explorer nooit heb geïnstalleerd..

nu is mijn icoontje terug van vakantie

thanks voor de tip in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563967

paultje1983 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:29:
Zo te lezen is mijn pc voor sommige van jullie een verlossing, ik krijg die update op geen van alle manieren erop. Maar na lang proberen was het uiteindelijk gelukt.

Voor degene die hetzelfde probleem hebben hierbij mijn stappen:

PC: Windows 7.1 PRO 64bit (geactiveerd) en alle update's van de auto update
Staat in een thuisnetwerk zonder server

Omdat de auto update de links niet oppakte de onderstaande links gebruikt:
kb2952664 64Bit: http://download.windowsup...e728f0c0122dd65eff933.msu

kb3035583 64Bit: http://download.windowsup...5343d83709ed1c4bf5812.msu

Nog krijg ik dat icoontje niet te zien.
C:\Windows\System32\GWX (GWXUXWorker) heb ik wel op de pc staan maar deze werkt niet na uitvoeren als admin

De stappen van http://answers.microsoft....-a132-a999a883265b?page=1 ook gevolgd: alles staat goed.
Met ReserveWin10.cmd weggeschreven in C:\ReserveWin10.cmd krijg ik de melding bij uitvoeren als admin:

-----
C:\>REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\
UpgradeExperienceIndicators" /v UpgEx | findstr UpgEx
Fout: Het systeem kan de opgegeven registersleutel of -waarde niet vinden.

C:\>if "1" == "0" GOTO RunGWX

C:\>reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Ap
praiser" /v UtcOnetimeSend /t REG_DWORD /d 1 /f
Fout: Toegang geweigerd.

C:\>schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compa
tibility Appraiser"
Fout: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

------

Deze uitgevoerd

-----
Mocht je de 32Bit hebben, dan zijn deze linken voor de handmatige update:
kb2952664: http://download.windowsup...0c2ffeda1def37eddd5e1.msu
kb3035583: http://download.windowsup...3bfe9ed14240eb701e5d2.msu
Kan je nog een linkje van stap 1 sturen want ik word weer naar een vraag gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
de link voor het bestand win10fix_full.bat is:

https://www.dropbox.com/s...8p/win10fix_full.zip?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Pierre

Van nature lui!

Never mind

[ Voor 96% gewijzigd door Pierre op 18-07-2015 10:52 . Reden: net wakker ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 05:49
Deze werkt inmiddels niet meer!

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik krijg deze melding als ik handmatig na updates zoek iemand ervaring mee hoe het toch lukt ?
heb alle updates gedaan alleen bij 10 geeft die de volgende melding.

http://afbeelding.im/vCDDOY5j (overigens opieuw opstarten heb ik al gedaan)

ik draai windows 7 ultimate

[ Voor 15% gewijzigd door mdaemen op 13-08-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 05:53
mdaemen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:20:
Ik krijg deze melding als ik handmatig na updates zoek iemand ervaring mee hoe het toch lukt ?
heb alle updates gedaan alleen bij 10 geeft die de volgende melding.

http://afbeelding.im/vCDDOY5j (overigens opieuw opstarten heb ik al gedaan)

ik draai windows 7 ultimate
Is het niet makkelijker om op https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO de ISO te downloaden. Deze kun je op een dvd branden, met Rufus op een USB stick zetten of met een ander tooltje openen als virtuele DVD. Start hierna vanuit Windows 7 de setup en je systeem wordt omgezet naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:02
In plaats van Rufus kan je dan wellicht beter de Media Creation Tool van MS zelf gebruiken: http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
iemand deze tool al geprobeerd? A simple tool to remove Windows 10 nags and recover up to 6GB of disk space
ze zeggen dat het de melding verwijderd permanent!!
Pagina: 1