.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat versta jij onder een clean install dan? Je kunt in eerste instantie alleen de upgrade doen, want de upgrade naar Windows 10 is gratis. Na die upgrade doe je dus gewoon een clean install....via Reset this pc in je Settings app....of d.m.v. de ISO. En beide zijn net zo clean....Jorrie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:58:
[...]
Kan je geen clean install bij het begin doen dan
timer kan je hier zien: https://www.microsoft.com...sforbusiness/default.aspxhurthonkey365 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:51:
Waarschijnlijk is het al eerder gevraagd, maar ik kan het antwoord niet terug vinden ook niet met de zoek optie, Hoe Laat komt Windows uit? is dat dinsdagavond 00:00 of woensdag pas rond een uur of 12? en dan in Nederlandse tijd graag :d
wel kan het best lang duren voordat hij op jou systeem te zien is. wordt namelijk niet naar iedereen tegelijkertijd verstuurd.
jou vraag wordt hier besproken: https://nl.reddit.com/r/W..._is_it_actually_released/
wellicht handig om bovenstaande vraag / antwoord in de topic warning te zetten..
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Nice...ik heb hier ook nog cd's van 95 (zowel de B als de C versie met USB support), 98SE, Me, XP Home, XP Pro, (3x) Windows Vista Ultimate, (2x) Windows 7 en (3x) Windows 8 liggenDragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:53:
Ik heb altijd een ISO of CD/DVD hier.
Ik heb vanaf Windows 98 de MEESTE (allemaal officieel) versies liggen...
Windows 98SE, Windows XP Home en Windows XP PRO 64-bit, Windows Vista, Windows 7, Windows 8
Hmm...iets met een 32-bits driver dan...of stiekum een stukje 16 bits code?Dragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:38:
Neen, al geprobeerd sedert Win7 64-bit, daar zorgde Win XP modus ervoor dat het programma wel werkte, maar op native 64-bit systemen werkt het niet...
Het zal wel niet, maar ik hoop stiekem dat hij bij mij morgen om 00:00 er is, kan die in de nacht lekker downloaden kan ik woensdag voor t werk gaan gaan installeren en uit werk savonds gaat draaien!spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:56:
[...]
timer kan je hier zien: https://www.microsoft.com...sforbusiness/default.aspx
wel kan het best lang duren voordat hij op jou systeem te zien is. wordt namelijk niet naar iedereen tegelijkertijd verstuurd.
jou vraag wordt hier besproken: https://nl.reddit.com/r/W..._is_it_actually_released/
wellicht handig om bovenstaande vraag / antwoord in de topic warning te zetten..
Die kans is zeer kleinhurthonkey365 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:59:
[...]
Het zal wel niet, maar ik hoop stiekem dat hij bij mij morgen om 00:00 er is, kan die in de nacht lekker downloaden kan ik woensdag voor t werk gaan gaan installeren en uit werk savonds gaat draaien!![]()
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Waar moet je vandaan komen dan...? Ik ben genodigde (kreeg vanmiddag een invite ineens) en ga er wel heen...robg1984 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:16:
[...]
Het is alleen een soort proost-moment in de speciale windows 10 tram voor vooral pers/genodigden naar ik begreep en je dient dan ook een uitnodiging te hebben.
Dit was wat ik kreeg te horen, ik had zelf wel willen gaan maar om nou 2 uur heen en 2 uur terug te reizen (€40,- totaal met de trein/bus) vind ik teveel van het goede.
29 juli 2015: Check-In in 010
Ben je er bij op 29 juli? Laat het ons zo snel mogelijk weten.
Wat? Windows 10 Check-In-tram
Waar? Rotterdam (010), halte Stadhuis op de Coolsingel
Wanneer? Op woensdag 29 juli 2015 om 10.10 uur
Dus om 8 uur 's ochtends op woensdag?spartacusNLD schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:56:
[...]
timer kan je hier zien: https://www.microsoft.com...sforbusiness/default.aspx
Hoop dat refresh in de uiteindelijke release beter werkt. Zowel met preview als met rtm build een inaccessible boot device hierna.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:53:
[...]
Wat versta jij onder een clean install dan? Je kunt in eerste instantie alleen de upgrade doen, want de upgrade naar Windows 10 is gratis. Na die upgrade doe je dus gewoon een clean install....via Reset this pc in je Settings app....of d.m.v. de ISO. En beide zijn net zo clean....
Dat neem ik aan....bij Windows 8.1 is dit nooit een issue geweestcvs79 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Hoop dat refresh in de uiteindelijke release beter werkt. Zowel met preview als met rtm build een inaccessible boot device hierna.
Best mogelijk ofwel hebben ze in dat land nog geen 64-bitTheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:59:
[...]
Nice...ik heb hier ook nog cd's van 95 (zowel de B als de C versie met USB support), 98SE, Me, XP Home, XP Pro, (3x) Windows Vista Ultimate, (2x) Windows 7 en (3x) Windows 8 liggen
[...]
Hmm...iets met een 32-bits driver dan...of stiekum een stukje 16 bits code?
Dat kan natuurlijk ook...wat voor exotische stukje software is het dan?Dragunov schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:27:
[...]
Best mogelijk ofwel hebben ze in dat land nog geen 64-bit
http://windows.microsoft....se-different-language-app (behalve dat die voor Win 8(.1) is niet van toepassing.
Mijn standaardapps blijven echter in het Engels. Hebben jullie dat ook?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Eh....ja, maar bij mij is alles in het Engels...Eagle Creek schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:36:
Draai nu 10240. In eerste instantie in het Engels geïnstalleerd maar daarna de taal gewijzigd naar Nederlands.
http://windows.microsoft....se-different-language-app (behalve dat die voor Win 8(.1) is niet van toepassing.
Mijn standaardapps blijven echter in het Engels. Hebben jullie dat ook?
Die opmerking snap ik even nietTheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:37:
[...]
Eh....ja, maar bij mij is alles in het Engels...
Je kunt je systeemtaal aanpassen en na een logoff (user) of reboot (logon screen / new users) is hij in het Nederlands. Ik zou verwachten dat de apps dan ook meegaan..
Ik vermoed bijna dat je ze handmatig moet herinstalleren via de store..
Edit..
Dunno what happened... maar nu heeft hij ze wél vertaald... Groove muziek, Films en tv, Weer...
Wellicht dat de store ze op de achtergrond bijwerkt maar aangezien je in Win10 geen "update nu" knop meer hebt volgens mij is dat niet echt te volgen.
[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 27-07-2015 22:41 ]
Je moet ze geloof ik opnieuw installeren......meeste apps hebben niet alle taalpacks geinstalleerd by default. Mogelijk werkt hij dat dus automatisch bij....wel netjes....Eagle Creek schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:39:
[...]
Die opmerking snap ik even niet.
Je kunt je systeemtaal aanpassen en na een logoff (user) of reboot (logon screen / new users) is hij in het Nederlands. Ik zou verwachten dat de apps dan ook meegaan..
Ik vermoed bijna dat je ze handmatig moet herinstalleren via de store..
Edit..
Dunno what happened... maar nu heeft hij ze wél vertaald... Groove muziek, Films en tv, Weer...
Wellicht dat de store ze op de achtergrond bijwerkt maar aangezien je in Win10 geen "update nu" knop meer hebt volgens mij is dat niet echt te volgen.
Son (bij Eindhoven)TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:01:
[...]
Waar moet je vandaan komen dan...? Ik ben genodigde (kreeg vanmiddag een invite ineens) en ga er wel heen...
https://www.microsoft.com/netherlands/windows10check-in/
Microsoft zal volgende week woensdag op 29 juli de lancering van Windows 10 via een speciale Windows 10 Check-In-tram vieren. De tram bevindt zich op de Coolsingel in Rotterdam, toepasselijk met 010 als netnummer, en zal om 10:10 uur de aftrap voor de nieuwe Windowsversie geven.
Daarnaast komt Microsoft ook met verschillende Windows 10 Check-Ins waar gebruikers met vragen terecht kunnen. De Check-Ins zijn aanwezig in leercentra van Seniorweb en in de winkels van MediaMarkt, Dixons, BCC, MyCom, Paradigit, Alternate en Staples. Ook is er een speciale website gelanceerd. Vanaf woensdag 29 juli hebben consumenten met Windows 7 en Windows 8.1 een jaar lang de tijd om gratis naar Windows 10 te upgraden.
De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out
"Vanaf volgende week woensdag hebben consumenten met Windows 7 en Windows 8.1 een jaar lang de tijd om gratis naar Windows 10 te upgraden."GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:25:
29 juli om 10:00 pm... niks per mail, wel gevonden:
https://www.microsoft.com/netherlands/windows10check-in/
Microsoft zal volgende week woensdag op 29 juli de lancering van Windows 10 via een speciale Windows 10 Check-In-tram vieren. De tram bevindt zich op de Coolsingel in Rotterdam, toepasselijk met 010 als netnummer, en zal om 10:10 uur de aftrap voor de nieuwe Windowsversie geven.
Daarnaast komt Microsoft ook met verschillende Windows 10 Check-Ins waar gebruikers met vragen terechtkunnen. De Check-Ins zijn aanwezig in leercentra van Seniorweb en in de winkels van MediaMarkt, Dixons, BCC, MyCom, Paradigit, Alternate en Staples. Ook is er een speciale website gelanceerd. Vanaf volgende week woensdag hebben consumenten met Windows 7 en Windows 8.1 een jaar lang de tijd om gratis naar Windows 10 te upgraden.
Hebben ze het over de 29e of over de 5e?
Klik op de link en kijk naar de countdown timer.masauri schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:27:
[...]
"Vanaf volgende week woensdag hebben consumenten met Windows 7 en Windows 8.1 een jaar lang de tijd om gratis naar Windows 10 te upgraden."
The devil is in the details.
Fixed it.masauri schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:27:
[...]
"Vanaf volgende week woensdag 29 juli hebben consumenten met Windows 7 en Windows 8.1 een jaar lang de tijd om gratis naar Windows 10 te upgraden."
Iets wat ik niet kan fixen is de CET bug in de countdown, want zoals het er nu staat is het 11:10 pm
[ Voor 14% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-07-2015 23:35 ]
[ Voor 117% gewijzigd door michaell958 op 27-07-2015 23:37 ]
Eh....de Countdowntimer op de MS NL pagina is wel iets anders dan de eerder genoemde (US) tijd...Hahn schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:28:
[...]
Klik op de link en kijk naar de countdown timer.
De NL timer geeft 23:00 woensdagavond aan
Maar welke geloof je nou eerder, ik denk toch die eerder aangehaalde link.
[ Voor 52% gewijzigd door tiguan op 27-07-2015 23:38 ]
VPN naar US ?TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:36:
[...]
Eh....de Countdowntimer op de MS NL pagina is wel iets anders dan de eerder genoemde (US) tijd...![]()

Ach....wij hebben build 10240 toch allemaal al draaien? Veel nieuws komt er niet bij verwacht ik....

10 over hè.. en gezien de 10-en 'mysterie'..TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:36:
[...]
Eh....de Countdowntimer op de MS NL pagina is wel iets anders dan de eerder genoemde (US) tijd...![]()
Ja , maar nog niet op m'n productiebak.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:38:
[...]
Ach....wij hebben build 10240 toch allemaal al draaien? Veel nieuws komt er niet bij verwacht ik....
Voor mijn vaste PC gebruik ik op het moment geen Windows 10.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:38:
[...]
Heb daar een test PC voor
En ik draai inderdaad de laatste build er op. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niks nieuws. ( kleine bug fixses? )
Let op: Tot 29 juli is het niet mogelijk om een clean install te doen van Windows 10. Lees hier voor meer info. Ontbreekt de reserveer Windows knop? Kijk dan hier: Geen Windows 10 update knop op bestaande Windows 7 of 8*
Korte uitleg ?
Test VM had ik voor de oudere builds, maar sinds build 10158 draai ik hem op al m'n productie bakken (nouja.....m'n Surface Pro 3 en de Lenovo werkmachine)...michaell958 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:43:
[...]
Voor mijn vaste PC gebruik ik op het moment geen Windows 10.
Heb daar een test PC voor![]()
En ik draai inderdaad de laatste build er op. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niks nieuws. ( kleine bug fixses? )
Wat voor uitleg wil je precies, of zal ik die tekst gewoon weghalen?michaell958 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:45:
Maar ik lees dus ff hier bij Let op:
Let op: Tot 29 juli is het niet mogelijk om een clean install te doen van Windows 10. Lees hier voor meer info. Ontbreekt de reserveer Windows knop? Kijk dan hier: Geen Windows 10 update knop op bestaande Windows 7 of 8*
Korte uitleg ?

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2015 23:46 ]
Ik vraag mij af of je via die email een ISO download toegestuurd krijgt en dat je niet verbonden blijft aan Upgrade.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:45:
[...]
Ik draai hier al een paar maanden Windows 10 op mijn productie bakken...
[...]
Test VM had ik voor de oudere builds, maar sinds build 10158 draai ik hem op al m'n productie bakken (nouja.....m'n Surface Pro 3 en de Lenovo werkmachine)...
[...]
Wat voor uitleg wil je precies, of zal ik die tekst gewoon weghalen?
Eh.....je krijgt je update waarschijnlijk gewoons als update aangeboden. Mogelijk net als in de tijd met Windows 7 naar 8....volgens mij een Setup.exe....waarbij vervolgens de rest van de installatie werd gedownload en vanuit die wizard was ook een ISO te maken..michaell958 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:49:
[...]
j
Ik vraag mij af of je via die email een ISO download toegestuurd krijgt en dat je niet verbonden blijft aan Upgrade.
Oke. Bedankt voor je reactieTheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:51:
[...]
Eh.....je krijgt je update waarschijnlijk gewoons als update aangeboden. Mogelijk net als in de tijd met Windows 7 naar 8....volgens mij een Setup.exe....waarbij vervolgens de rest van de installatie werd gedownload en vanuit die wizard was ook een ISO te maken..
Voor de store is een push update geweest. Enkel voor build 10240 waarvan het device-id is geregistreerd.sig69 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:20:
Maar ze gaan dus echt Windows 10 uitrollen met een store die bij veel mensen niet werkt? Slim, als dat een van je main selling points is voor dit os..
It's not a bug..
Inderdaad en sinds die update werkt het eigenlijk allemaal goed...GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:25:
[...]
Voor de store is een push update geweest. Enkel voor build 10240 waarvan het device-id is geregistreerd.
It's not a bug..
[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 28-07-2015 01:03 ]
Totaal belachelijk. Overigens minder erg voor nachtbrakers.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:36:
[...]

Ik vermoed dat die teller niet kloptSjah schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 01:58:
[...]
Totaal belachelijk. Overigens minder erg voor nachtbrakers.
Nope want de Amerikaanse teller gaf gisteravond aan dat omgerekend de launch op 08:00AM NL zou liggen. Zelfs als zou ik uitgaan van PST-tijden, dan is het woensdag 17:00 voor ons en niet 23:00.
/care; ben de enige die die dag de Enterprise-uitvoering kan & mag downloaden dus de rest wacht maar ff met installeren...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik verwacht dat 17:00 CET een betere tijd is inderdaad....maar eh...enterprise versie? Die ga ik dan weer net niet draaien, pas als de KMS bij ons op de zaak is ingeregeld....MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:59:
[...]
Nope want de Amerikaanse teller gaf gisteravond aan dat omgerekend de launch op 08:00AM NL zou liggen. Zelfs als zou ik uitgaan van PST-tijden, dan is het woensdag 17:00 voor ons en niet 23:00.
/care; ben de enige die die dag de Enterprise-uitvoering kan & mag downloaden dus de rest wacht maar ff met installeren...
Potverdorie, wat een ramp.TheVMaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:36:
[...]
The devil is in the details.
Ja best wel.....
KMwat?TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:01:
[...]
Ik verwacht dat 17:00 CET een betere tijd is inderdaad....maar eh...enterprise versie? Die ga ik dan weer net niet draaien, pas als de KMS bij ons op de zaak is ingeregeld....

Maak me meer zorgen om thuis; even 5 machines op een avondje upgraden naar Windows 10 en dan *fingers crossed* hopen dat de hele infra het nog doet.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Anoniem: 172410
Moet dat, alle vijf tegelijk?MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:08:
Maak me meer zorgen om thuis; even 5 machines op een avondje upgraden naar Windows 10 en dan *fingers crossed* hopen dat de hele infra het nog doet.
De rightclick bug op de netwerkkaart (explorer crash) is trouwens gefixed met de "security" update van gister. Ik kan nu weer netjes de properties van mijn netwerkkaart openen op mijn Surface Pro 3.
[ Voor 40% gewijzigd door FREAKJAM op 28-07-2015 08:43 ]
is everything cool?
Hoop wel dat ik een beetje rap kan upgraden. Heb weinig zin eerst de Insider preview te installeren en dan via 8.1 de upgrade naar W10 te doen. En eerst een week 8.1 hoeft van mij ook niet.
is everything cool?
zoekknop -> host -> dit gevonden:dotacom schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:03:
Heeft iemand de link naar artikel waar men uitlegt hoe HOSTS-file aan te passen zodat ads geblokkeerd worden? Heb topic al doorzocht zonder succes.
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
beter zoeken next time
Vind het een beetje zonde om de pro versie te kopen voor alleen die feature.
Ah, ik dacht dat het in fases zou gaan.FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:00:
Je kunt gewoon direct upgraden van Windows 8.1 naar Windows 10.
Het gaat ook in fases. De mensen die op dit moment Insider zijn krijgen wel voorrang morgen (+/-5 miljoen mensen), maar uiteindelijk kun je ook gewoon direct upgraden van Widnows 8.1 naar 10.
is everything cool?
mensen die insider zijn zitten toch al op W10.. waarop krijgen ze dan voorrang?FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:27:
[...]
Het gaat ook in fases. De mensen die op dit moment Insider zijn krijgen wel voorrang morgen (+/-5 miljoen mensen), maar uiteindelijk kun je ook gewoon direct upgraden van Widnows 8.1 naar 10.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Niet nodig. Als je op 10240 met de laatste updates via windows update heb je de zelfde versie als morgen uit komt. Mochten er morgen nog updates komen op W10 kan krijg je die vanzelf via windows update binnen.Haas schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:30:
Ik heb 4 machines met W10 Insider. Kan ik deze het beste blijven gebruiken of moet ik toch de Windows 7 en 8.1 installaties upgraden? Zitten daar nog voordelen aan?
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 09:31 ]
Niet iedereen die Insider is heeft 10240 draaienspartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:28:
[...]
mensen die insider zijn zitten toch al op W10.. waarop krijgen ze dan voorrang?
Je kunt Insider blijven, maar dan ben je verplicht elke nieuwe build te installeren. Elke build heeft zeg maar een einddatum. Als je Windows 7/8.1 upgrade krijg je een "stable" versie van Windows 10, waarbij een geldige licentie een vereiste is. Als je previews blijft draaien, heb je geen key nodig.Haas schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:30:
Ik heb 4 machines met W10 Insider. Kan ik deze het beste blijven gebruiken of moet ik toch de Windows 7 en 8.1 installaties upgraden? Zitten daar nog voordelen aan?
Je moet nog wel uit het Insider program stappen wil je gebruik maken van je Windows 7/8 licentie, anders blijf je uiteindelijk hangen in de slow/fast ring en krijg je dus ook weer nieuwe preview builds (ook na 29 juli)spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:30:
[...]
Niet nodig. Als je op 10240 met de laatste updates via windows update heb je de zelfde versie als morgen uit komt. Mochten er morgen nog updates komen op W10 kan krijg je die vanzelf via windows update binnen.
is everything cool?
Scheelt wel een hoop werk...
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Je zal alleen met insider eerder updates en patches krijgen, die niet altijd het gewenste resultaat geven.Haas schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:30:
Ik draai in principe nog even door, tot wanneer iso's volledig beschikbaar zijn en ik een volledige clean install kan gaan doen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die keuze ligt geheel aan jou. Je kunt Insider blijven en dan heb je dus ook altijd toegang tot nieuwe preview builds. Als je uit het Insider programma stapt heb je dus je licentie van Windows 7/8 nodig en draai je stable.Haas schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:33:
Ben ik nu 'levenslang' insider?
Scheelt wel een hoop werk...
is everything cool?
Dus wil je na morgen uit de insider programma stappen maar wel op W10 blijven wordt je om een key van W7 of W8.1 gevraagd?FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:35:
[...]
Die keuze ligt geheel aan jou. Je kunt Insider blijven en dan heb je dus ook altijd toegang tot nieuwe preview builds. Als je uit het Insider programma stapt heb je dus je licentie van Windows 7/8 nodig en draai je stable.
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 09:36 ]
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
is everything cool?
If your system upgraded from a Genuine Windows 7 or Windows 8.1 license it will remain activatedFREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:37:
Ik vermoed van wel. Zie mijn vorige post.
Ik ben van W8.1 home naar W8.1 Pro gegaan met een upgrade key. Daarna naar W10 pro gegaan met de niet officeele .iso (10240).. ik moet dus upgrade key gebruiken wil ik uit het insider programma stappen?
Daarnaast is het bij veel laptops zo dat de W8 key niet bekend is. Dit omdat deze ''gratis'' met W8 geleverd worden. De key staat bij dit soort systemen in de bios (?) staat.. Hoe gaat dit dan?
Heb namelijk in het verleden veel W8 laptops opnieuw geinstalleerd voor familie enzovoort met de media creation tool heb nooit een key hoeven invullen..
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 09:46 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je kunt met slmgr -dlv in command prompt controleren welke key op dit moment in gebruik is. De laatste 5 cijfers worden weergegeven. Kun je controlen of hij dus je Windows 8.1 key gebruikt.spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:41:
[...]
If your system upgraded from a Genuine Windows 7 or Windows 8.1 license it will remain activated
Ik ben van W8.1 home naar W8.1 Pro gegaan met een upgrade key. Daarna naar W10 pro gegaan met de niet officeele .iso (10240).. ik moet dus upgrade key gebruiken wil ik uit het insider programma stappen?
Daarnaast is het bij veel laptops zo dat de W8 key niet bekend is. Dit omdat deze ''gratis'' met W8 geleverd worden. De key staat bij dit soort systemen in de bios (?) staat.. Hoe gaat dit dan?
Heb namelijk in het verleden veel W8 laptops opnieuw geinstalleerd voor familie enzovoort met de media creation tool heb nooit een key hoeven invullen..
is everything cool?
Ik kan straks wel een ISO'tje downloaden als goed is incl. eigen licentie. Ik denk dat ik van de week direct maar een verse install doe ipv upgrade, zoveel spannends staat er niet op m'n SSD dat dat een hele dag gaat kosten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
net bij mijn beschikbaar gekomen
Helaas gebruikt hij niet mijn upgrade key.. dan maar gewoon in de slow ring blijven voor altijdFREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:52:
[...]
Je kunt met slmgr -dlv in command prompt controleren welke key op dit moment in gebruik is. De laatste 5 cijfers worden weergegeven. Kun je controlen of hij dus je Windows 8.1 key gebruikt.
[ Voor 46% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 10:02 ]
edit:
Security Update for Windows (KB3074683) is already installed on this computer.
[ Voor 105% gewijzigd door FREAKJAM op 28-07-2015 10:03 ]
is everything cool?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Hier gewoon goed binnen gekomen en zit nu op 10240.16384FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:59:
Flinke patch! Direct downloaden die handel. Ziet er naar uit dat men dus RTM (10240) inclusief deze patch morgen (of later) voorgeschoteld gaat krijgen. Grote kans wel dat wij hem niet mogen installeren, wellicht is het een bundel van de zogenaamde security patches van de afgelopen dagen die wij al hebben geinstalleerd. Ik ga er zo achterkomen.
10240.16405 zal morgen dan wel komen ?
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 10:07 ]
Er zijn toch geen 'enter your Windows X key' setups meer bij Windows 10?FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:37:
Ik vermoed van wel. Zie mijn vorige post.
Dat was juist de reden waarom ik gewoon verder ga in insider, ik heb geen zin eerst heel win8.1 te installeren, upgrade 10 en dan pas een clean install naar Windows 10.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Build: 10240.16384 + MSUs .
http://forums.mydigitalli...-to-be-pushed-to-download

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, Hyper-V is nog gewoon aanwezig in Windows 10 ProiRicardo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:12:
Is er hier een Hyper-V expert die mij kan vertellen of er Hyper-V blijft bestaan in Windows 10 Pro? Ik heb soms wat dev machines aan staan of een soort Windows sandbox.
[afbeelding]
Dat is goed nieuws. Bedankt voor de snelle reactie.
En de explorer crash is verholpen:GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:58:
Security update, KB 3074683
FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:39:
De rightclick bug op de netwerkkaart (explorer crash) is trouwens gefixed met de "security" update van gister. Ik kan nu weer netjes de properties van mijn netwerkkaart openen op mijn Surface Pro 3.
Vaag hier geeft hij ook aan dat hij al geinstalleerd is....FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:59:
Flinke patch! Direct downloaden die handel. Ziet er naar uit dat men dus RTM (10240) inclusief deze patch morgen (of later) voorgeschoteld gaat krijgen. Grote kans wel dat wij hem niet mogen installeren, wellicht is het een bundel van de zogenaamde security patches van de afgelopen dagen die wij al hebben geinstalleerd. Ik ga er zo achterkomen.
edit:
Nou nee. Ik heb wel een keer een update voor de store gehad, maar die download starte niet (want downloads in de store doen het niet). Daarna heb ik 'm niet meer terug gezien. Aldus: store nog steeds stuk hier.TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:33:
[...]
Inderdaad en sinds die update werkt het eigenlijk allemaal goed...
Hoe/waar kun je zien hoe groot een update is? De updater geeft hier (ook bij details) helemaal geen details over updates aan, alleen hoe die heet.FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:59:
edit:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De .msu Windows10.0-KB3074683-x64_A18D869EB03E012BF7C655A917BB116B49D2C22B.msu is 310MB. Zie artikel wat Spartacus linkte.Raven schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:23:
[...]
Hoe/waar kun je zien hoe groot een update is? De updater geeft hier (ook bij details) helemaal geen details over updates aan, alleen hoe die heet.
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 28-07-2015 10:25 ]
is everything cool?
Day one patch for Windows 10 features over 1GB of fixes and improvementsRaven schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:23:
[...]
Hoe/waar kun je zien hoe groot een update is? De updater geeft hier (ook bij details) helemaal geen details over updates aan, alleen hoe die heet.
http://www.neowin.net/new...reated-by-previous-updateIn the last few days Microsoft has been constantly releasing updates for Windows 10, trying to patch and update everything ahead of the big launch. But in their rush, the team pushed out a faulty update that made Explorer crash in certain scenarios. And seeing how many users don’t have the option to postpone updates anymore, this was quickly becoming an issue.
Now, a day later, Microsoft pushed out a new patch, KB3074683, which fixes the previous problems that users were seeing. The faulty patch, KB3074681, has been pulled with the new version superseding it. If you’re a Windows insider running the RTM build 10240, you can check for updates and install the patch right now. Otherwise your PC will likely install it automatically the next time you restart your device.
Vaag....ik zit nog steeds op 10.10240GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:22:
Ik heb nu build 10240.16393 (pro 32-bit, zelf systeem taal veranderd van NL naar EN).
FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:25:
[...]
De .msu Windows10.0-KB3074683-x64_A18D869EB03E012BF7C655A917BB116B49D2C22B.msu is 310MB. Zie artikel wat Spartacus linkte.
Ik bedoel dus in Windows zelf
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat staat er bij mij ook als ik check met Winver of ver (cmd).
1. Stel je hebt Windows 8.1 Pro aangeschaft. Krijg je ook nadat je hebt aangemeld voor de Windows 10 upgrade programma die versie?
2. Nu weet ik dat je eerst een initial upgrade moet uitvoeren, wil je achteraf toch voor een ''clean install'' gaan. Maar Krijg je daarna pas een cd-key opgestuurd of hoe zit dat?
In de registry kom ik dit tegen in deze key (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion) : 10240.16393.amd64fre.th1_st1.150717-1719\MelvinB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:34:
[...]
Dat staat er bij mij ook als ik check met Winver of ver (cmd).
Je krijgt geen CD key opgestuurd, hij gebruikt je Windows 8.1 Pro key voor Windows 10.theduke1989 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:35:
Ik heb een paar vragen omtrent Windows 10
1. Stel je hebt Windows 8.1 Pro aangeschaft. Krijg je ook nadat je hebt aangemeld voor de Windows 10 upgrade programma die versie?
2. Nu weet ik dat je eerst een initial upgrade moet uitvoeren, wil je achteraf toch voor een ''clean install'' gaan. Maar Krijg je daarna pas een cd-key opgestuurd of hoe zit dat?
[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2015 10:36 ]
uh gevonden
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion BuildLabEx
Vorige TH1 builds waren 10240- 16384, 16390 en 16391 dacht ik.
Hopen op wat beter weer morgen, en dan rond de middag toch maar eens een rondje Amersfoort gaan doen,
kijken bij Paradigit, MyCom, BCC en MediaMarkt of de vlaggen uitgaan
Ok, mooi zo. Dan kan ik donderdag gewoon direct mijn laptop naar wens installeren. Ben benieuwd hoe ze al die miljoenenenenen downloads gaan handelen.FREAKJAM schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:27:
[...]
Hier het zelfde.. 10240.16405 zou de laatste versie moeten worden volgens winbetaTheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:36:
[...]
In de registry kom ik dit tegen in deze key (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion) : 10240.16393.amd64fre.th1_st1.150717-1719\
wat geen cmd -> slmgr -dlv bij jou aan? bij mij 10240.16384
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 28-07-2015 10:45 ]
Anoniem: 111246
Het is ook niet zo dat elke huis-tuin-keuken gebruiker morgen / overmorgen zijn systeem gaat upgraden. Kijk maar hoe lang mensen op XP bleven zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit topic is gesloten.
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ