Toch even het vermelden waard het zit me niet lekker, ik kreeg vorige maand een emailtje van choozze:
"Hallo Choozzer!
We zijn erg bij dat veel mensen gebruik maken van onze abonnementen, de ene klant verbruikt net iets meer dan de ander en dat is prima tot op een bepaalde hoogte. Doordat we zo voordelig mogelijk inkopen kunnen we jullie onze scherpe tarieven blijven bieden. Tot onze spijt is er 1% van de Choozze gebruikers die onze producten excessief gebruiken.
We willen niet dat onze trouwe Choozze gebruiker, daar de dupe van wordt en moeten maatregelen nemen. Gebruikers die binnen deze 1% valt worden op de hoogte gesteld van de maatregelen. Door deze maatregelen te nemen zorgen we er dat Choozze klanten optimaal en onbezorgd kan blijven genieten van een Choozze abonnement! Samen naar mobile happiness.
We hebben moeten constateren dat jouw verbruik de afgelopen periode zo hoog is geweest, dat dit onze Fair Use Policy ver overschrijdt. We vragen van jou om je gebruik te matigen. Mocht deze overschrijding voortduren dan heeft Choozze het recht om jouw verbruik tegen de geldende buitenbundeltarieven alsnog in rekening te brengen of over te gaan tot inperking van jouw abonnement.
We hopen natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen. Mocht je naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, mail ons op info@choozze.nu of bel naar 085-7735555.
Met vriendelijke groet,"
Heb direct een emailtje terug gestuurd dat ik mijn dataverbruik heel scherp bijhoud en dat het ABSOLUUT niet kon dat ik er overheen was.
Kreeg geen reactie op de mail na een aantal werkdagen dus uiteindelijk maar gebeld, heb 30 minuten met de beste man aan de lijn gehangen maar ben niks wijzer geworden.
Ze zeggen dat ze overgaan op in rekening brengen zodra je teveel waarschuwingen hebt gehad, maar niet precies hoeveel waarschuwingen.
Toen ik vroeg hoeveel ik verbruikt had zei hij "Ja, ongeveer tegen de 10 gb aan"
Ze houden er dus wel een beetje een eigen FUP op na, gerekend vanaf het gemiddelde gebruik van alle gebruikers.
Dit getal kreeg ik overigens pas na 20 minuten eruit want het systeem werkt niet, aka het systeem werkt niet om dataverbruik bij te houden maar ik heb wel teveel gebruikt
Ook "Wij gaan niet zomaar op in rekening brengen over" heb ik vaak gehoord, maar als ik nu volgens choozze er weer overheen ga, wat dan?
Mijn eerste waarschuwing heb ik al binnen en die 2e komt natuurlijk te laat om te stoppen met internetten.
Toen ik hem zei dat ik de 10 gb niet had opgebruikt vertelde hij me dat ik het niet als Bundel moet zien, maar dat FUP beschrijft toch duidelijk 10 GB als limiet.
In de mail staat ook, " boven het gemiddelde "
Allemaal erg vaag dus.
Ik ga wat minder gebruiken, maar heb dit abbonement niet voor niks gekozen (En de toch wat slechte bereikbaarheid in de Baltische staten) op de koop genomen.
Dit is mijn enige vaste (snelle) internetverbinding als ik op mijn werk ben (Kustvaartschip), vandaar dat ik waarschijnlijk boven het gemiddelde zit. (Wat jij thuis op de wifi doet moet ik allemaal via 3g doen)
Verder overal bereik gehad maar in Litouwen en Estland 1 groot drama, geen bereik in Estland en in Litouwen geen internet alleen bellen.
Kan niet wachten tot de roamingkosten voor alle providers zijn afgeschaft..
Wie dit leest is gek.