Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik ben nu in Frankrijk, en er is niet altijd 3G. Wat mij opvalt, is dat ik dan helemaal GEEN data kan verzenden/ontvangen, op geen van de 3 beschikbare netwerken. Ik heb in Nederland totnutoe altijd 3G gehad, als ik terug ben zal ik testen of 2G het doet.
Als in Nederland ook zo is ga ik op facebook een vragen.
Mijn toestel staat ivm accu gebruik standaard op edge... Geen klachten tot dusver; werkt zoals het moetknakworst schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:25:
Hoe is bij jullie internet via 2G?
Ik heb in Nederland totnutoe altijd 3G gehad, als ik terug ben zal ik testen of 2G het doet.
Jamesbond007uk
Daarbij komt een handigheid, ik woon dichtbij de belgische grens en alle providers komen hier vol binnen met 4G. Is het zo dat er wél toegang is tot 4G in het buitenland?
Zo ja, kan ik een van die telco's benutten en van de 4G profiteren in plaats van tmobprul. Iemand van jullie hier ervaring mee?
Als er toegang is tot 4G in het buitenland > ok super, maar dan nog twijfel ik over de brakke setup qua APN's, telco's waar geen internet doorheen te trekken is...
Het is nog moeilijk uit te maken uit dit topic of het de gok waard is en of het "gebruikersfouten (APN verkeerd, passwoorden, authentication e.d.)" of dat het "opstart- capaciteit- / jong kindje op de markt problemen problemen" zijn.
Iemand wat opheldering?
[ Voor 0% gewijzigd door menonv op 31-12-2014 14:50 . Reden: Typvouten ]
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Dus ook niet via de buitenlandse vriendjes.
[ Voor 48% gewijzigd door krissie100 op 31-12-2014 14:58 ]
Inmiddels werkt 2G hier in Frankrijk ook weer (op Orange netwerk).
Bijvoorbeeld bij Hi krijg je 6gb + 4g voor 30€, voor 25 was dat maar 3gb.
[ Voor 9% gewijzigd door cctl01 op 01-01-2015 11:25 . Reden: Info toegevoegd. ]
[ Voor 56% gewijzigd door knakworst op 01-01-2015 12:46 ]
Eerdaags zal ik mijn simkaart ook binnen krijgen. Abonnement gaat helaas eind maart 2015 pas in.
Jamesbond007uk
30 euro per maand. Als je gaat bestellen krijg je nog 35 euro per maand te zien. Als het inderdaad 30 euro is, is de prijs toch hetzelfde gebleven?(5*12+85=145 korting van vorig jaar). Of mis ik iets?
Krijg overigens steeds dit inlogscherm als ik hun site bezoek (en nee gelukkig werkt admin admin niet):

Tot gisteren was het 12 * 25 = 300 euro's (per jaar, in 1x betalen)Theswitch schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:27:
Als je op de hoofdpagina komt:
30 euro per maand. Als je gaat bestellen krijg je nog 35 euro per maand te zien. Als het inderdaad 30 euro is, is de prijs toch hetzelfde gebleven?(5*12+85=145 korting van vorig jaar). Of mis ik iets?
Vanaf vandaag is het 12 * 30 = 360 euro's (per jaar in 1x betalen)
Dus nu is het 60 euro's duurder. Jou berekening van 5*12 = 60 is dus fout
Toch nog een mooie prijs.
Jamesbond007uk
Daarnaast het was al vantevoren aangekondigd dat de tijdelijke actieprijzen tot eind van het jaar geldig was (in ieder geval je wist dat de normale prijs 35 euro bij niet vooruitbetalen zou zijn). Het is maar afwachten of je in de toekomst ook kan vooruitbetalen om korting te krijgen of dat ze daarmee stoppen, waardoor het gewoon een maandelijkse abonnement wordt van 35 euro. Volgens mij heb ik wel ergens gelezen of gehoord en dat je gewoon kon verlengen na 1 jaar (radiospot van bnr?)?
[ Voor 52% gewijzigd door Exor op 02-01-2015 01:49 ]
Website klopt gelukkig wel. Er staat ook vanafExor schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:39:
Volgens mij staat het fout op de homepage van choozze... Ipv 30 euro per maand zou het 35 euro per maand moeten zijn bij maandelijkse betaling. Anders kloppen de kortingen niet bij vooruitbetalen. De aansluitkosten zijn inbegrepen bij vooruitbetalen, dus voor de drie maanden voorbeeld (3*35+25= 130 euro, echter nu voor 100 te krijgen dus 30 euro korting). Mocht het wel 30 euro zijn, dan zou niemand gemotiveerd zijn om vooruit te betalen aangezien er geen voordeel te behalen valt op de 25 euro aansluitkosten na.
Daarnaast het was al vantevoren aangekondigd dat de tijdelijke actieprijzen tot eind van het jaar geldig was (in ieder geval je wist dat de normale prijs 35 euro bij niet vooruitbetalen zou zijn). Het is maar afwachten of je in de toekomst ook kan vooruitbetalen om korting te krijgen of dat ze daarmee stoppen, waardoor het gewoon een maandelijkse abonnement wordt van 35 euro. Volgens mij heb ik wel ergens gelezen of gehoord en dat je gewoon kon verlengen na 1 jaar (radiospot van bnr?)?
De 30 euro per maand is als je voor het hele jaar betaald.
Per drie maanden kost het je 33,33 euro's per maand + eenmalig 25 euro's.
Ik heb ook begrepen dat als je nu 300 euro per jaar hebt betaald dat het dezelfde bedrag is bij verlenging.
Jamesbond007uk
Ik weet zeker dat gisteren nog in dat dropdown menu stond: ik hoef geen extra korting en betaal 30 euro per maandjamesbond007uk schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 06:28:
[...]
Website klopt gelukkig wel. Er staat ook vanaf.
De 30 euro per maand is als je voor het hele jaar betaald.
Per drie maanden kost het je 33,33 euro's per maand + eenmalig 25 euro's.
Ik heb ook begrepen dat als je nu 300 euro per jaar hebt betaald dat het dezelfde bedrag is bij verlenging.
Je mist volgens mij iets, ik zat eigenlijk te denk aan 10*12+25=145 korting was dus 10 eu per maand. Heb ik het verkeerd begrepen?Theswitch schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:27:
Als je op de hoofdpagina komt:
Enige nadeeltje is dat je met een buitenlands nummer zit natuurlijk, maar als je vooral zelf belt is dat geen echt probleem.
Choozze werkt maar wat kunnen we verwachten als de concurrentie zijn deuren gaat oppenen!!
Duosim telefoon en choozze zero op de 2e sim... Heb je ook weer een Nederlands nummerT_E_O schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:06:
Enige nadeeltje is dat je met een buitenlands nummer zit natuurlijk, maar als je vooral zelf belt is dat geen echt probleem.
Maar on: nee heb er geen een gevonden nog... Maar die komen er vast, vooruit lopend op eu regelgeving
Veel info mbt de nieuwe regelgeving, vanuit een telco perspectief. Hier worden ook enkele Franse providers genoemd die een soortgelijk abonnement als Choozze aanbieden.
Maar dan zit je met een Frans nummer. Dat is driewerf ruk uiteraard. Het hele idee van een partij die gratis roaming doet is dat je juist geen duosim meer nodig hebt..
[ Voor 22% gewijzigd door Xandrios op 03-01-2015 13:34 ]
Klopt, wou er nog wat over schrijven hier, maar was te lam ;-)Exor schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:20:
[...]
Ik weet zeker dat gisteren nog in dat dropdown menu stond: ik hoef geen extra korting en betaal 30 euro per maand
Komt nogal amateuristisch over, mijn toestel (Motorola Moto X) is heel kieskeurig.
Ja, daar leek het bij mij 2 weken geleden nog wel op. Netjes genoeg geknipt voor een Moto E.xabre16v schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:07:
Klopt het dat je bij Choozze nog steeds een verknipte simkaart krijgt als je kiest voor een nano of micro sim?
Komt nogal amateuristisch over, mijn toestel (Motorola Moto X) is heel kieskeurig.
Klopt inderdaad, kun je in het bestelproces aanvinken: https://choozze.nu/bestellen onder het kopje "Nummerbehoud"kauwgomballen schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:16:
Ik belde met T-mobile om mijn abonnement op te zeggen (i.v.m. overstap naar Choozze). De medewerker vertelde mij dat als ik m'n nummer wil behouden, dat ik dan juist niet moet opzeggen, maar bij Choozze moet aangeven dat ik m'n nummer mee wil nemen, dan regelen zij de opzegging. Klopt dit? 't Is al weer heel wat jaren geleden dat ik van provider ben geswitcht...
Remember what the dormouse said
Ik heb het vermoeden dat het bij de MVNE ligt.
Edit: Hier is het nu ook voorbij
En om 15:18 uur werkt het weer (voor even???)
[ Voor 32% gewijzigd door knakworst op 06-01-2015 15:18 ]
Inderdaad, het is weer raak. Minimaal de 3e keer sinds de aanschaf van mijn abo in september. Het wordt nu wel vervelend...WiseDise schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:18:
Op dit moment heeft Choozze (weer) last van een verstoring met betrekking tot mobiel internet. Zowel op 2G als 3G. Ik moet zeggen; dit gebeurd de laatste tijd helaas vaker.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Nu ik m'n eigen vraag teruglees, zie ik dat deze op twee manieren geïnterpreteerd kan worden...c0burn schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:22:
[...]
Klopt inderdaad, kun je in het bestelproces aanvinken: https://choozze.nu/bestellen onder het kopje "Nummerbehoud"
Ik bedoelde: klopt het dat als ik bij Choozze aangeef dat ik nummerbehoud wil, dat Choozze mijn abonnement bij T-Mobile beëindigd?
// Inmiddels is er terug mobiel internet.

[ Voor 16% gewijzigd door Wom op 06-01-2015 15:15 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgens mij is Chooozeee zero dan de ideale oplossing voor mij. 0,- p/m en kosten maak ik niet omdat ik niet bel/sms met dat nummer.
Kijk ik nou nog ergens overheen volgens jullie?
ps. Dualsim is geen optie, ik ga de telefoon (single-SIM) van mijn werk gebruiken.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dank! Ga ik dit van het weekend even aanvragen!Wom schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:28:
Je gedachtegang klopt helemaal. Enkel de aansluitkosten niet vergeten
[ Voor 0% gewijzigd door BiggyB op 09-01-2015 19:17 . Reden: spelvout ]
Wat ik wel lastig vond bij het aanmaken van een Choozze account, dat je wachtwoord ge-sms't wordt naar dat tijdelijke nummer. Ik had de simkaart nog niet in de telefoon gestopt, en was daardoor wel verplicht dat te doen. Overigens mis ik wel de mogelijkheid om het wachtwoord aan te passen...
Erg slechte zaak, hebben jullie t gevoel dat dit start-up problems zijn? T houdt wel een beetje aan...
Anders dan hou ik gewoon voor onbepaalde tijd mijn tmobprul abbo en roaming sims voor Belgie en Duitsland aan... Het kan echt niet zo zijn dat het er maandelijks wel een keer uit ligt.

[ Voor 2% gewijzigd door menonv op 11-01-2015 14:07 . Reden: Formulatie. ]
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Welke storingen heb je gelezen? Veel storingen is een groot begript. Er zijn bij mij weten 2 grote storingen geweest en een kleintje.menonv schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:06:
Ik lees toch veel negatieve berichten over Choozze, Lees veel storingen qua internet of dat de hele zaak eruit ligt.
Erg slechte zaak, hebben jullie t gevoel dat dit start-up problems zijn? T houdt wel een beetje aan...
Anders dan hou ik gewoon voor onbepaalde tijd mijn tmobprul abbo en roaming sims voor Belgie en Duitsland aan... Het kan echt niet zo zijn dat het er maandelijks wel een keer uit ligt.
In ieder geval liggen ze niet elke maand eruit.
Het zijn volgens mij startup up problemen. Ik heb met Vodafone ook onregelmatig verstoringen....
Je moet kiezen waar jij het beste bij voelt
Jamesbond007uk
5183
Heb van de week Choozze Zero aangevraagd voor mijn alarmcentrale
Zo ervaar ik het ook bij VF.. Slechte provider is het geworden.5183 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:44:
Liever een meer een storing dan zoals bij Vodafone de helft van de tijd GPRS hebben op hun krakkemikkige netwerk.
Heb van de week Choozze Zero aangevraagd voor mijn alarmcentrale
Jamesbond007uk
Wel een beetje raar omdat er wel tarieven op de site staan volgens mij.
Dit is geen schult van Choozze maar van T-mobile. Choozze zal wel met regelmaat de overeenkomsten nakijken en hun website bijwerken.
Periodiek kijken ze naar Roaming tarieven en worden er overeenkomsten gesloten. met buitenlandse mobiele providers.
In heel EU is het in ieder geval goed geregeld
Jamesbond007uk
Klopt wel hoor. Bosnië hoort niet bij de EU en staat niet in de lijst: https://helpdesk.choozze....n-geldt-de-europa-bundel-Vandread schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:46:
Mijn collega kwam erachter dat je in Bosnië helemaal geen dekking hebt... uiteindelijk bevestigd door Choozze.
Bij T-Mobile valt dit ook in 'zone 2' (buiten EU)
Dat laatste zou een behoorlijk slechte zaak zijn
Heb nu een week geleden besteld en direct een automatische bevestiging gehad waarin enkel nummerbehoud 0 euro staat zonder de details ervan en sindsdien niets meer vernomen.
edit: en een paar uur later een reactie dat het verwerkt is en nummerbehoud aangevraagd is.
[ Voor 16% gewijzigd door sambalbaj op 12-01-2015 15:04 ]
Jamesbond007uk
Zoals Dave zegt, GEEN dekking.kauwgomballen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:23:
[...]
Klopt wel hoor. Bosnië hoort niet bij de EU en staat niet in de lijst: https://helpdesk.choozze....n-geldt-de-europa-bundel-
Bij T-Mobile valt dit ook in 'zone 2' (buiten EU)
OK, dan heb ik het verkeerd begrepen. Mijn excuses. Lijkt me dat dit een probleem is bij Choozze, want dit zou dan gewoon buiten je bundel moeten vallen.
Als je kosten opgeeft voor bellen/gebeld worden in een land ga je uit dat er ook dekking is.
Indien dat niet zo is moeten ze een land gewoon uit de lijst schrappen.
Precies, dekking zou er wel moeten zijn (bijv. ook in de VS, dat ligt ook niet in de EU). Ik mag aannemen dat Choozze wel met alle providers wereldwijd afspraken heeft. Alleen de EU-landen vallen in je Choozze Bright bundel. In andere landen betaal je buiten-de-bundelkostenkauwgomballen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:51:
[...]
OK, dan heb ik het verkeerd begrepen. Mijn excuses. Lijkt me dat dit een probleem is bij Choozze, want dit zou dan gewoon buiten je bundel moeten vallen.
Wat heeft Choozze dan precies bevestigd? Dat ze geen dekking in dat land hebben? Of dat je handmatig een provider moet kiezen? Of dat Bosnie geen EU-land is en dus buiten de bundel valt (ik snap dat dat laatste geen antwoord op je vraag is, maar het kan zijn dat een Choozze medewerker je vraag gewoon verkeerd begrepen heeft, en je dus een verkeerd antwoord geeft).Vandread schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:46:
Mijn collega kwam erachter dat je in Bosnië helemaal geen dekking hebt... uiteindelijk bevestigd door Choozze.
Niet, nada, noppes, niente...
Assumption.... the mother of all....pa2ra schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:46:
[...]
Ik mag aannemen dat Choozze wel met alle providers wereldwijd afspraken heeft.
1. Choozze zeroeL_Jay schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:43:
Ik snap de meerwaarde t.o.v. het slechts marginaal duurdere tele 2 niet. Secundaire voorwaarden zijn daar een stuk beter.
2. Bright met eu gebruik binnen de bundel voor 10 euro extra
Ik ben veel onderweg door Europa. Er is, naar mijn weten, geen provider in Nederland die kan bieden wat choozze aanbiedt met Choozze bright.eL_Jay schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:43:
Ik snap de meerwaarde t.o.v. het slechts marginaal duurdere tele 2 niet. Secundaire voorwaarden zijn daar een stuk beter.
Namelijk
3000 minuten
3000 sms
10 Gig data
Geldig in de hele EU
Kloptroutier_lub schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:24:
[...]
Ik ben veel onderweg door Europa. Er is, naar mijn weten, geen provider in Nederland die kan bieden wat choozze aanbiedt met Choozze bright.
Namelijk
3000 minuten
3000 sms
10 Gig data
Geldig in de hele EU
https://www.vodafone.nl/z...nement/red-business.shtml
Veel minder data natuurlijk, maar het werkt bijv. ook in Zwitserland en Turkije en in de meeste Europese landen kun je ook 4G gebruiken
Bij Choozze trouwens wel soms erg hoge tarieven in buitenlanden buiten Europa. Om maar iets te noemen: 6 euro per maand in Kaapverdië, 5 euro per minuut in Marokko. Vraag me af waarom die tarieven zo ontzettend hoog zijn daar, zeker omdat het een provider is die graag de binnenland-buitenlandgrens wil doen vervagen...
Maar verder erg gaaf dat iemand de moeite neemt en de durf heeft om dit zo op te zetten! Ben benieuwd of Choozze flink hard gaat groeien in de toekomst!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ex BTW, dus bijna € 55,- inc BTW.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:00:
Vodafone heeft nu een actie met Red Business simonly voor € 45:
Scheelt dan toch alweer aardig wat pegels
Verder is Choozze natuurlijk een kleine speler die inkopen bij bij T-mobile volgens een bepaald concept, voor Choozze is waarschijnlijk de inkoop buiten Europa ook gewoon relatief duur.
Hopelijk komt er ooit nog een bedrijf dat het voor mekaar krijgt om echt wereldwijd iets te doen met de tarieven! Vodafone met haar Vodafone Carrier Services kan in theorie echt veel lagere prijzen aanbieden in heel veel landen, omdat ze op veel (niet alle!) plekken redelijk goedkoop inkopen. Echter ze doen het niet
Helder, dus voornamelijk interessant voor de extremen in het spectrum.routier_lub schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:24:
[...]
Ik ben veel onderweg door Europa. Er is, naar mijn weten, geen provider in Nederland die kan bieden wat choozze aanbiedt met Choozze bright.
Namelijk
3000 minuten
3000 sms
10 Gig data
Geldig in de hele EU
Dus voor de (internationale (EU)) extreme POWER-user en voor lowest-end-users.
Overigens is die zero wel uber voor een dual-sim, jammer dat de mainstream telefoons dat nog niet ondersteunen.
De enige reden dat Europa met een scherp tarief te doen is komt door tante Neelie Kroes.
Uiteindelijk zal dat steeds meer doorzetten want tante is nog niet klaar
Verder zou ik zakelijk nog geen Choozze nemen, daarvoor moeten ze nog wat vertrouwen winnen.
[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 13-01-2015 17:05 ]
Krijg steeds na een seconde of 15 de melding "Bericht niet verzonden"
Hier de kleine lettertjes....
U kunt met dit abonnement onbeperkt bellen en sms'en in Nederland en in 43 Voordeellanden. In de Voordeellanden heeft u ook 1 GB data. Bellen vanuit Nederland naar de Voordeellanden is niet inbegrepen.
Bellen vanuit Nederland naar de Voordeellanden is niet inbegrepen!!!!
Dat is bij Choozze gelukkig wel anders...
[ Voor 13% gewijzigd door _Richie_ op 13-01-2015 21:25 ]
Anoniem: 132733
Vandag email gekregen dat m'n Simmetje op de Post is, dus verwacht hem morgen binnen.
Ik zit 2 dagen per week in Belgie en bel dan vrij veel en wordt ook veel gebeld, vooral NL> Be en BE > NL. Daarom is Choozze voor mij dus hartstikke interessant, en uiteraard ook met vakantie in Spanje, Oostenrijk etc. daar kan VF Red Business niet tegenop en Helder van TMo ook niet. Zelfde probleem voor mij, geen ondersteuning van (binnen bundel) NL>BE bellen.
50 uur internationaal bellen, mwa, daar moet ik een eind mee kunnen komen....
Ik zet m;n eigen 06-nummer nog niet over, wil toch even de kat uit de boom kijken, ook al zit ik nu ook bij T-Mo. Ik lees toch wel de nodige issues met data, af en toe bereikbaarheid etc.
Als het goed gaat, kan ik sowieso eind mei overstappen en dan dus met nummerbehoud.
Maar wél 4G.Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:10:
Klopt, dan heb je Red Business Super nodig, dan heb je 150 minuten naar die landen vanuit NL. Beetje karig is dat wel
Ik ga zo eens per maand de grens over (binnen EU) en gebruik ongeveer 5GB per maand (zegt 500MB in het buitenland). Dus choozze leek voor mij geknipt. Maar sinds september al een keer of 3 zonder data (of zelfs enige verbinding) gezeten en 3G voelt steeds meer als een bottleneck op mijn OnePlus.
Nu T-mobile vanaf 19 januari met maandelijks aanpasbare abonnementen gaat komen én roamingkosten voor bellen en smsen afschaft, wordt het toch heel aantrekkelijk om over te stappen van Choozze naar hen. Er vanuitgaande dat ze de prijzen niet verhogen kost me dat 27,50 per maand met soms hier en daar een dag/weekbundeltje aan internet roaming (ik betaal nu 35 voor Bright).
Helaas houdt Choozze haar kaken stijf op elkaar mbt 4G plannen...
Daarbij, in mijn regio (omgebouwd naar umts900) is het 3g bereik prima, stuk beter dan mijn zakelijk VF (ook 3g only abbo). Dus geef mij maar Choozze voorlopig!
Alles meteen werken, alleen typisch dat op MyChoozze.nu de internet instellingen GEEN verificatie-instellingen = PAP staat, terwijl die wel nodig lijkt te zijn (hier in NL tenminste).
daarvoor leek het wel te werken, emails kwamen binnen, alleen Speedtest klapte er uit (maar kan ook aan de server in Zoetermeer liggen).
Met PAP "aan" werkt het als een zonnetje.
Volgens Speedtest hier haal ik nu ca. 8.65Mb down en 2.32 Up. Prima om emails te ontvangen en wat te surfen.
Op de andere SIM heb ik dus nu nog m'n eigen TMo abbo (wel met 4G maar gebruik ik toch niet). Eens een paar weken proberen, dan kunnen we daarna mogelijk TMo stoppen en volledig overgaan op Choozze.
Volgende week weer 2 dagen Belgie, eens kijken of ik lekker naar NL kan bellen voor verders nop :-)
Weet trouwens iemand wat er gebeurt met je eigen 06-nummer, mocht Choozze omvallen/failliet gaan?
Ik heb een eigen speciaal 06-nummer (ooit cadeau gekregen van zeer dankbare mobiele leverancier, die houden mooie nummer-reeksen achter of verkopen die voor meer geld) die ik nooit niet kwijt wil...
http://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=244.0Anoniem: 132733 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:40:
Weet trouwens iemand wat er gebeurt met je eigen 06-nummer, mocht Choozze omvallen/failliet gaan?
Ik heb een eigen speciaal 06-nummer (ooit cadeau gekregen van zeer dankbare mobiele leverancier, die houden mooie nummer-reeksen achter of verkopen die voor meer geld) die ik nooit niet kwijt wil...
Dat weet ik, misschien had ik het een beetje raar omschreven. 4G in het buitenland is voor mij persoonlijk geen gemis, ik zou dan denk ik ook zo door die 500MB roaming heen zijn. Maar hier in Nederland zou ik het graag hebben. Ik ben nogal van 't dubio, blijf tot die tijd nog wel even lekker 'zorgeloos' zitten bij ChoozzeSorcerer8472 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:09:
@pimsaint: vergeet niet dat T-Mobile je ook geen 4G roaming geeft voorlopig.
https://choozze.freshdesk...rnet-in-op-mijn-telefoon-Anoniem: 132733 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:40:
dat op MyChoozze.nu de internet instellingen GEEN verificatie-instellingen = PAP staat, terwijl die wel nodig lijkt te zijn (hier in NL tenminste
Hier staat pap gewoon bij?
Overigen is dat alleen de auth handshake, maakt voor stabiliteit niks uit... Waarschijnlijk toeval
Kijk, dat is nog eens een duidelijke uitleg, vervolgens hopen dat, indien nodig, dit proces ook zo werkt.
Thanks voor de tip!
En inderdaad, in de "uitgebreidere" uitleg staat wel de PAP-instelling, alleen op de intro-pagina waar je op komt nadat je bent ingelogd op Mychoozze.nu stat dat niet. Is enigszins onduidelijk voor de wat minder begaafde gebruiker.
Tot nu geen vervolg email van choozze. Benieuwd of ik 30 dagen moet wachten of kunnen ze het al op de 19de van dit maand nummer overzetten!
En ja!, heb ook een speciaal 06-nummer, ben zeker als ze dicht doen krijgen allemaal van de gebruikers tijdig notice en kunnen ergens gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door drwoo op 16-01-2015 10:18 ]
Wel had ik bij T-mobile nog werkbare snelheden op EDGE maar met Choozze heb ik echt 3G nodig.
Wat mij het meeste trekt is de maandelijkse opzegbaarheid, zodat als er eventueel een beter abbonement uitkomt dat ik meteen kan overstappen..
Verder zwaar irritant dat je het wachtwoord van Chooze.me niet kan aanpassen, dat komt er wel aan zei de mevrouw van de helpdesk; ze had het over een update in het systeem.
Wie dit leest is gek.
Anoniem: 616000
Ik heb het bright abonnement, maar ook kosten buiten de bundel.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 616000 op 16-01-2015 10:48 ]
Bel speakup op en vraag ze een mail te sturen met specificaties?Anoniem: 616000 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:48:
Weet iemand hoe je de facturen kunt inzien?
Ik heb het bright abonnement, maar ook kosten buiten de bundel.
Het klopt blijkbaar dus gewoon. En als ik het goed begrijp kan ik de bundel uit de OP gewoon gebruiken in elk EU land (dus zonder bijbetaling?). Klinkt goed!
[ Voor 23% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-01-2015 15:46 ]
Gaan we dit eens samen uitproberen. We hebben jarenlang bij Blyk gezeten, ongeveer hetzelfde idee alleen dan zat er geen data bij en nu wel dus top!
Heb nu droidwall geïnstalleerd voor het beperken van de 3G verbinding en droidstats voor het bijhouden van data/sms en bel geschiedenis. Zijn er mensen die andere / betere apps gebruiken?
[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 19-01-2015 13:14 ]
Ik kan het op hun site niet zo snel vinden behalve dat je "maximaal 60 dagen voor het verlopen van je Choozze contract het contract opzeggen" kunt.
Hoe lang is het contract dan?
19. Duur en beëindiging
19.1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumperiode
van 1 maand, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
19.2. Is binnen de looptijd van de Overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde
werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan geldt deze bij benadering en is
dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een dergelijke termijn dient
Contractant Choozze derhalve schriftelijk in gebreke te stellen en Choozze een
redelijk termijn te stellen haar verplichtingen alsnog na te komen.
19.3. Indien de Overeenkomst voor onbepaalde tijd is aangegaan, kan ieder der partijen de
Overeenkomst schriftelijk opzeggen tegen het einde van een factuurperiode met
inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders is overeengekomen.
19.4. Indien de Overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, kan ieder der partijen de
Overeenkomst opzeggen tegen het einde van de bepaalde termijn met inachtneming
van een opzegtermijn van 1 kalendermaand, tenzij anders is overeengekomen.
https://www.consuwijzer.n...a.14216722020821749122124
https://helpdesk.choozze....duur-van-mijn-abonnement-
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze