Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
De FUP is gewoon 10gb.... als het te gek is krijg je waarschijnlijk toch wel eerst een waarschuwing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 11:43
Ze zeiden tegen mij dat ik al "tegen de/ongeveer 10gb" had gebruikt.

Ik zal het er mee moeten doen, net als dat jullie mij op m'n blauwe ogen moeten geloven dat ik niet meer dan 7gb gebruikt heb :)

Het is allemaal nog echt in een beginfase bij Choozze, kies je daarvoor zal je met prijs/abonnement verhouding tevreden zijn net als ik.

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ze ronden het data verbruik wel af op 10kb. Denk dat het dan veel harder gaat met je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
xabre16v schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:46:
Ze ronden het data verbruik wel af op 10kb. Denk dat het dan veel harder gaat met je data.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Dat is per sessie, en niet per elk bestand wat je download. Diverse andere providers rekenen zelfs af per 100 KB of naar een geheel aantal MB per dag. Zie hier een overzicht: http://vindabo.nl/providers#afronding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
robinvs93 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 03:51:

Ik zal het er mee moeten doen, net als dat jullie mij op m'n blauwe ogen moeten geloven dat ik niet meer dan 7gb gebruikt heb :)

Het is allemaal nog echt in een beginfase bij Choozze, kies je daarvoor zal je met prijs/abonnement verhouding tevreden zijn net als ik.
Ik denk dat het probleem is dat Choozze als MVO een systeem van t-mobile gebruikt.
Volgens mij hebben alle providers moeite om je exacte dataverbruik te meten, je leest er wel vaker klachten over.
Wat gebruikte je voorheen? Had je dan wel betere dekking?
Jou ervaringen zijn in ieder geval wel interesant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoor je voordat er geporteerd wordt ook al netwerk te hebben op de Choozze sim?
Die zit hier al als duo sim naast m'n huidige T-Mobile simkaart en geeft volgens mij enkel geen service aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
robinvs93 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 03:51:

Jeetje! ik heb 10Gb als bundel tegen mijn vriend verteld (ook bij roaming)! Oops!

Ik hoop dat rond 5-7Gb roaming is onder FUP. (10kb per datasessie is veel maal beter than HollandsNieuwe bijvorbeeld die doen 100kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
sambalbaj schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:02:
Hoor je voordat er geporteerd wordt ook al netwerk te hebben op de Choozze sim?
Die zit hier al als duo sim naast m'n huidige T-Mobile simkaart en geeft volgens mij enkel geen service aan.
Als je je sim activeert via https://choozze.me, dan heb je tot nummerportering de beschikking over Choozze Zero op je tijdelijke nummer. Zie onderste puntje: https://choozze.freshdesk...-gaat-mijn-abonnement-in- (er vanuit gaande dat je Bright hebt gekozen)

[ Voor 3% gewijzigd door kauwgomballen op 11-02-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Wil net overstappen naar choozze. Vodafone abbo loopt af op 2 maart. Echter heb ik een zakelijke aansluiting en dan moet je volgens choozze drie maanden wachten. Jammer want had 2 maand geleden ook al gebeld en toen is me dat niet verteld.

Nu twijfel ik toch erg of ik niet bij vodafone zou blijven.

Red Business SUPER
2 JAAR
1 GB data en onbeperkt bellen/sms'en in 43 Voordeellanden
5 GB data nationaal
Max. downloadsnelheid
4G abonnement

Iemand een inhoudelijke reactie?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:21
een paar zaken in het voordeel van choozze:
geen contractperiode (kun je wel voor kiezen in ruil voor korting)
10 gb in binnen en buitenland
bellen geldt ook NAAR buitenland, bij VF dacht ik alleen IN het buitenland

nadeel van Choozze
geen 4g
alleen geldig in EU, bv niet in Zwitserland of Turkije, wat VF dan weer wel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:20
Ik heb me op 2 februari aangemeld voor Choozze Zero, met nummerbehoud, en vandaag kreeg ik een mailtje dat mijn nummer was overgezet.
In totaal heeft het hele overstap-proces dus 9 dagen geduurd, en ik heb geen minuut zonder telefoon- of internetverbinding gezeten.
En in de tussentijd kreeg ik af en toe een mailtje met een update over het proces.
Tot nu toe ben ik dus heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
kauwgomballen schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:36:
[...]

Als je je sim activeert via https://choozze.me, dan heb je tot nummerportering de beschikking over Choozze Zero op je tijdelijke nummer. Zie onderste puntje: https://choozze.freshdesk...-gaat-mijn-abonnement-in- (er vanuit gaande dat je Bright hebt gekozen)
was zero maar toch bedankt want de stappen nalopen hielp uiteindelijk wel mee.

Toch raar, al die tijd geen service. Was ik dan vergeten te activeren? Nee, dat geeft enkel een foutmelding. Maar eens een account aanmaken op het tijdelijke nummer dan. Sms met wachtwoord komt uiteraard niet binnen. Toen de sim maar eens handmatig uitgeschakeld en weer aangezet (had ik daarvoor al zo vaak geprobeerd) en ineens choozze netwerk en sms komt binnen. Nog een streepje meer dan T-Mobile gek genoeg en ben bereikbaar. Naja, het werkt nu dus laat die portering maar komen.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is er iets mis met Choozze?
Ik heb geen dataverbinding.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:51
NIMIC schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:09:
Is er iets mis met Choozze?
Ik heb geen dataverbinding.
Storing denk ik. Hier ook geen internet op het moment

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:21
hier geen probleem

• kauwgomballen
Tik dit nu via 3G verbinding in 020. Werkt prima :)

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 21:03
Ik kan inderdaad bevestigen dat ik er korte tijd ook last van had in Noord-Holland. In ieder geval vanaf 08:00 uur merkbaar. Toen ik om 08:45 uur weer keek; werkte het weer.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:54

knakworst

Get more sats!

Bij mij was de verbinding vanochtend even weg, maar dat heeft een halfuurtje maximaal geduurd. Ik luister 's ochtends in de auto radio via 3G maar dat ging dus even niet.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:49
Zelfde hier in Eindhoven, heel even geen 3G.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Verwijderd

pa2ra schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:37:
[...]

En weet je zeker dat in je laptop wel een 3G-module zit, en geen GPRS of EDGE module? Dat laatste (edge) lijkt namelijk wel te passen bij de snelheid die jij noemt...
Nou ja, in principe wel. Er zit een Sierra Wireless MC8780 Air Card 7.2Mbps 3G HSUPA/HSDPA/UMTS Mini PCI-E Module (support 3.6Mbps/7.2Mbps) in, dus ik denk dat er softwarematig wat fout zit... Enfin, weet ik iig dat het wel sneller kan :) Ik had eerst Robin Mobile die op 80kb/s werd afgekapt dus ik me niet eens afgevraagd of het wel sneller kon :P

• xminator
  • Laatst online: 14:08
Klantenservice via social media is wel erg slecht van choozze, dagen geen antwoord/reactie op simpele vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand de data tarieven voor Zwitserland? Ik kan ze nergens op de site van Choozze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Let op: we bieden geen garantie voor het kunnen gebruiken van het netwerk in landen buiten de EU.

Let op: De kosten voor servicenummers worden op een andere manier verrekend. De belkosten die gelden in het betreffende land, plus de kosten voor het servicenummer worden in rekening gebracht. Deze kosten vallen buiten de Choozze bundels en zullen na-gefactureerd worden.

Choozze tarieven
Zelf bellen € 1,15 p/min.
Gebeld worden € 0,22 p/min.
Sms versturen € 0,25 p/sms.
Internetten € 0,62 p/MB.

met kans op:
Geen dekking... nul noppes nada niente

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43556763

[ Voor 104% gewijzigd door lazydave-II op 16-02-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Omdat Dropbox binnenkort stopt met de bonus aan opslag die ik ontving door de ruimterace-actie wou ik gaan inloggen bij Dropbox om het boventallige deel eraf te halen. Nu heb ik al lange tijd niet meer naar mijn Dropbox account omgekeken, maar voorheen heb ik wel na ingelogd te zijn 2FA ingeschakeld. Dus ik typ mijn e-mail en ww in, krijg ik het bericht op mijn pc: "Sms-bericht voor tweestapsverificatie kan niet worden verzonden. Help" Dus ik klik op help, enorme uitleg, maar waar Dropbox in het Engels om de backup-code in te kunnen voeren. Maar zover kom ik niet eens, want het enige wat ik kan selecteren is wachtwoord vergeten en niet zoiets als na inloggen: ik ben mijn telefoon verloren.

Ik krijg het idee alsof Choozze specifiek voor Dropbox de 2FA smsjes blokt, terwijl dit niet zo is bij andere diensten waarbij ik 2FA aan heb staan. Iemand anders ervaring mee? Ben nu dus buitengesloten van mijn eigen Dropbox account omdat Dropbox (volgens de app) 'uw mobiele provider helaas niet ondersteund'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:19:Ik krijg het idee alsof Choozze specifiek voor Dropbox de 2FA smsjes blokt, terwijl dit niet zo is bij andere diensten waarbij ik 2FA aan heb staan. Iemand anders ervaring mee? Ben nu dus buitengesloten van mijn eigen Dropbox account omdat Dropbox (volgens de app) 'uw mobiele provider helaas niet ondersteund'.
Ik heb geen dropboxm dus ik heb geen flauw idee. Ik heb wel een telefoon waar je in de "security" kan instellen dat apps geen SMSjes mogen sturen. Heb je niet per ongeluk iets in die richting aan gezet of vergeten de dropbox app ook toestemming te geven om te mogen SMS'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
Joosie200 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:19:
Omdat Dropbox binnenkort stopt met de bonus aan opslag die ik ontving door de ruimterace-actie wou ik gaan inloggen bij Dropbox om het boventallige deel eraf te halen. Nu heb ik al lange tijd niet meer naar mijn Dropbox account omgekeken, maar voorheen heb ik wel na ingelogd te zijn 2FA ingeschakeld. Dus ik typ mijn e-mail en ww in, krijg ik het bericht op mijn pc: "Sms-bericht voor tweestapsverificatie kan niet worden verzonden. Help" Dus ik klik op help, enorme uitleg, maar waar Dropbox in het Engels om de backup-code in te kunnen voeren. Maar zover kom ik niet eens, want het enige wat ik kan selecteren is wachtwoord vergeten en niet zoiets als na inloggen: ik ben mijn telefoon verloren.

Ik krijg het idee alsof Choozze specifiek voor Dropbox de 2FA smsjes blokt, terwijl dit niet zo is bij andere diensten waarbij ik 2FA aan heb staan. Iemand anders ervaring mee? Ben nu dus buitengesloten van mijn eigen Dropbox account omdat Dropbox (volgens de app) 'uw mobiele provider helaas niet ondersteund'.
Als je een android telefoon hebt, kun je met Google Authenticator ook tweestaps authentificatie gebruiken, o.a. voor Google, maar ook voor Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
JeroenE schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:46:
[...]
Ik heb geen dropboxm dus ik heb geen flauw idee. Ik heb wel een telefoon waar je in de "security" kan instellen dat apps geen SMSjes mogen sturen. Heb je niet per ongeluk iets in die richting aan gezet of vergeten de dropbox app ook toestemming te geven om te mogen SMS'en?
Ik heb ook wel eens gehad dat dat soort smsjes niet binnenkwamen op mijn Choozzekaartje. Wel gewoon bij kpn, vodafone en tmobile (bliep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
pa2ra schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:16:
[...]

Als je een android telefoon hebt, kun je met Google Authenticator ook tweestaps authentificatie gebruiken, o.a. voor Google, maar ook voor Dropbox.
Daar ben ik ook wel achter, maar hoe ga ik dat dan bewerkstelligen voor mijn bestaande account waar ik nu niet bij kan i.v.m. 2FA via sms die niet aan wil komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Joosie200 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Daar ben ik ook wel achter, maar hoe ga ik dat dan bewerkstelligen voor mijn bestaande account waar ik nu niet bij kan i.v.m. 2FA via sms die niet aan wil komen?
Kun je niet aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent en dat hij dan een ander mailadres de herstelinfo stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Joosie200 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Kun je hier wat mee? https://www.dropbox.com/en/help/364

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
pa2ra schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:20:
[...]

Kun je niet aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent en dat hij dan een ander mailadres de herstelinfo stuurt?
Al gedaan, enkel een nieuwe link voor het invoeren van een nieuw ww. Dus daar kom ik niet verder mee helaas.
Al gecheckt. Ben niet recentelijk nog ingelogd via de pc app of Android app. Waar ze het hebben over..
Recover your account with your emergency backup code
Zover kom ik niet, ik krijg die optie niet van de Nederlandse Dropbox site. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Joosie200 op 16-02-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Joosie200 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:23:
[...]

Al gedaan, enkel een nieuwe link voor het invoeren van een nieuw ww. Dus daar kom ik niet verder mee helaas.

[...]

Al gecheckt. Ben niet recentelijk nog ingelogd via de pc app of Android app. Waar ze het hebben over..

[...]

Zover kom ik niet, ik krijg die optie niet van de Nederlandse Dropbox site. :/
nederlandse site? Pak de engelse dan eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
pa2ra schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:22:
[...]

nederlandse site? Pak de engelse dan eens?
Ook bij de Amerikaanse/Engelse krijg je dan dit
https://www.dropbox.com/forgot

Nergens valt die functie te ontrafelen waar de FAQ over rept zodat ik mijn backup code kan invoeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Joosie200 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:49:
[...]

Ook bij de Amerikaanse/Engelse krijg je dan dit
https://www.dropbox.com/forgot

Nergens valt die functie te ontrafelen waar de FAQ over rept zodat ik mijn backup code kan invoeren 8)7
Jammer, maar we raken off topic in dit forum. Ik zou een mail naar de helpdesk van dropbox sturen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
pa2ra schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:25:
[...]

Jammer, maar we raken off topic in dit forum. Ik zou een mail naar de helpdesk van dropbox sturen als ik jou was.
Al gedaan ;) Was gewoon benieuwd omdat dit mij niet eerder is voorgevallen met mijn Choozze Zero simmetje anderen dit wellicht ook hadden ondervonden :)

OT: Voor de rest bevalt Choozze mij nog steeds prima. Het getuigt alleen niet van professionaliteit als je geeneens elke maand een factuur stuurt. Zo had ik door de kerstvakantie 1 euro buiten de bundel kosten, maar die zijn tot op heden nog niet geïncasseerd. Het bedrag overmaken ga ik niet doen, want ik weet niet naar welk rekeningnummer, onder vermelding van welk factuurnummer. En ondertussen kraait Choozze er niet naar lijkt het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
Zie net het volgende daarover op Facebook (https://www.facebook.com/choozze/posts_to_page) als antwoord op iemand die dezelfde vraag stelde:
Choozze Hallo Vincent, wij gaan dit per mail versturen. Binnen enkele weken kan je de nog missende facturen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
kauwgomballen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:48:
Zie net het volgende daarover op Facebook (https://www.facebook.com/choozze/posts_to_page) als antwoord op iemand die dezelfde vraag stelde:

[...]
Ik heb al een aantal maanden Choozze Bright en nog nooit abonnementskosten betaald. Maar het komt vast goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
lazydave-II schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:02:
Let op: we bieden geen garantie voor het kunnen gebruiken van het netwerk in landen buiten de EU.

Let op: De kosten voor servicenummers worden op een andere manier verrekend. De belkosten die gelden in het betreffende land, plus de kosten voor het servicenummer worden in rekening gebracht. Deze kosten vallen buiten de Choozze bundels en zullen na-gefactureerd worden.

Choozze tarieven
Zelf bellen € 1,15 p/min.
Gebeld worden € 0,22 p/min.
Sms versturen € 0,25 p/sms.
Internetten € 0,62 p/MB.

met kans op:
Geen dekking... nul noppes nada niente

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43556763
Thanks. Ik zie het. Jammer dat Zwitserland niet in de bundel zit maar ja dat wist ik van te voren. :) Zou leuk zijn als Local Break Out (euinternet) wel werkt maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubentju
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:11
pa2ra schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:58:
[...]

Ik heb al een aantal maanden Choozze Bright en nog nooit abonnementskosten betaald. Maar het komt vast goed...
Ik heb sinds sept. 2014 een zero abbo + een data bundel van 7,50 per maand. 1 keer de activatie kosten betaald en in dec 9,50 voor de rest nog geen rekening gekregen. Zal wel zien hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Rubentju schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:56:
[...]

Ik heb sinds sept. 2014 een zero abbo + een data bundel van 7,50 per maand. 1 keer de activatie kosten betaald en in dec 9,50 voor de rest nog geen rekening gekregen. Zal wel zien hoe het afloopt.
Ik heb sinds augustus Choozze zero. 1x activatiekosten betaald. In oktober 2GB bundeltje gehad: niet voor betaald. Sinds november Choozze Bright: niet voor betaald.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
xabre16v schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Thanks. Ik zie het. Jammer dat Zwitserland niet in de bundel zit maar ja dat wist ik van te voren. :) Zou leuk zijn als Local Break Out (euinternet) wel werkt maar goed.
Die LBO werkt niet, want Zwitserland zit niet in de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja. Lokaal simmetje kopen dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
pa2ra schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Ik heb sinds augustus Choozze zero. 1x activatiekosten betaald. In oktober 2GB bundeltje gehad: niet voor betaald. Sinds november Choozze Bright: niet voor betaald.

Ben benieuwd...
Jeetje, als de administratie zo slom is dan gaat het onderneming zo snel helemaal onder . RIP choozze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 18:24
Ik was afgelopen week voor werk in zuid amerika: Meerdere landen geprobeerd maar geen enkel signaal met mijn Choozze sim. Jammer (en lastig!)...

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 17-02-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:54

knakworst

Get more sats!

Zeker jammer, daar kunnen ze juist goed aan verdienen. Dat stond voorheen ook niet duidelijk gecommuniceerd. Nu staat er een disclaimer.
Ik ga over 2 weken naar Antillen, zal daar ook wel niet werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Xandrios schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:03:
Ik was afgelopen week voor werk in zuid amerika: Meerdere landen geprobeerd maar geen enkel signaal met mijn Choozze sim. Jammer (en lastig!)...
Dat zal de bedoeling van Choozze niet zijn. Welke landen? Dan vragen we het even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
knakworst schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:21:
Zeker jammer, daar kunnen ze juist goed aan verdienen. Dat stond voorheen ook niet duidelijk gecommuniceerd. Nu staat er een disclaimer.

[...]

Ik ga over 2 weken naar Antillen, zal daar ook wel niet werken dan.
Vraag het gewoon even na. Bel ze, dat is het snelst: +31 85 773 55 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
pa2ra schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Vraag het gewoon even na. Bel ze, dat is het snelst: +31 85 773 55 55
Dat is leuk, maar ik had dus geen signaal om mee te bellen ;)

Ondertussen wel weer terug in Nederland maar ik zal wel zorgen dat ik een backup simkaartje meeneem de volgende keer. Dat het een keer in één land voorkomt kan ik me voorstellen - maar dit klinkt alsof het op de meeste plaatsen buiten Europa/US/Canada niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Xandrios schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Ondertussen wel weer terug in Nederland maar ik zal wel zorgen dat ik een backup simkaartje meeneem de volgende keer. Dat het een keer in één land voorkomt kan ik me voorstellen - maar dit klinkt alsof het op de meeste plaatsen buiten Europa/US/Canada niet werkt.
Ik wil ook wel voor je bellen hoor. Ik wil namelijk ook weten waarom ze in dat soort landen geen dekking hebben. Dus in welke landen was dat?

Als je op de site kijkt, zie je een calculatietool waarmee je kunt bekijken hoeveel de bel/sms/mb kosten zijn in die landen. Dan is het dus ook de bedoeling van Choozze zelf dat ze ook dekking hebben.

Bedoeling van Tweakers is dat we samen verder komen. Dus heb je een overzichtje van de landen waarin het niet werkt volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Xandrios schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Een vraag. Je geeft aan dat je geen signaal had.

1) Helemaal geen bereik. Dus geen netwerk strepen.
2) Wel bereik, maar alleen noodbellen

Welke is het?
Had je ook geprobeerd om andere netwerken te selecteren (handmatig)?

Dat zie ik niet terug in jou tekst :)
Ik ben erg benieuwd namelijk.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De landen waar het om gaat kan/mag ik hier helaas niet publiekelijk posten. Het gaat om de central america / caribbean regio. Ik zal bij Choozze een ticket aanmaken met de exacte details.

De landen staan overigens inderdaad ook in de kosten-calculator voor 15+ euro per MB en 2 euro per minuut.

Ik heb op elke locatie met de hand elk beschikbaar netwerk gekozen. In alle gevallen: Geen bereik/signaal op de telefoon. De meest voorkomende netwerken in deze regio zijn overigens Telefonica en Claro, welke in vrijwel elk land aanwezig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 18-02-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Xandrios schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:01:
De landen waar het om gaat kan/mag ik hier helaas niet publiekelijk posten. Het gaat om de central america / caribbean regio. Ik zal bij Choozze een ticket aanmaken met de exacte details.

De landen staan overigens inderdaad ook in de kosten-calculator voor 15+ euro per MB en 2 euro per minuut.

Ik heb op elke locatie met de hand elk beschikbaar netwerk gekozen. In alle gevallen: Geen bereik/signaal op de telefoon. De meest voorkomende netwerken in deze regio zijn overigens Telefonica en Claro, welke in vrijwel elk land aanwezig zijn.
Klinkt spannend 8)

Je kon de netwerken dus wel vinden via handmatig zoeken. Wat gebeurde er als je probeerde zo'n gevonden netwerk te kiezen? Geen bereik/signaal zegt me niks, als je wordt geweigerd krijg je een melding op je scherm.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Laten we maar zeggen dat ik geluk heb die kant op te mogen en er nog voor betaald te krijgen ook ;)

Alle netwerken werden inderdaad gevonden. Door er handmatig een te kiezen gebeurde er niets (iPhone 6). Enkel "No signal" of "No service" in de linkerbovenhoek. Ik heb elk netwerk in ieder geval 5 minuten gegeven om toegang te krijgen (soms duurt het wat langer) maar dat hielp niets in dit geval. Er was geen melding dat de toegang geweigerd is - maar dat zie ik wel vaker bij netwerken die niet ondersteund worden. Vodafone in Griekenland zag ik hetzelfde gedrag bijvoorbeeld.

Ik zag op choozze.me dat er nu ook verbruikstatistieken voor Bright klanten aanwezig zijn:

Mobiel internet - fair use (4% gebruikt)
Belminuten - fair use (2% gebruikt)
SMSjes - fair use (0% gebruikt)

Wel vreemd om een percentage te zien voor een FUP (Simpelweg het verbruik zonder de limiet was logischer geweest), maar wel goed om te zien dat ze de website nog uitbreiden met nieuwe features.

[ Voor 44% gewijzigd door Xandrios op 18-02-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
Nice, zie het nu ook. Al kom ik denk ik never nooit door die bundel heen :)

Voorheen had ik bij T-mobile 220 MB/min/SMS en was ik gewoon zuinig qua dataverbruik. Nu boeit het me niks, maar zit ik alsnog maar op 2% internet en 1% belverbruik. En dan te bedenken dat ik al over m'n oude T-mobile bundel heen ben qua verbruik :+

Komende dagen lekker roamen; zit nu in de vrachtwagen in Duitsland. Morgenochtend maar eens wat Nederlandse radiostations streamen :)

• Joosie200
  • Niet online
kauwgomballen schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:48:

[...]
De eerste factuur is binnen per email. Zo ongeveer een half uur geleden ontvangen voor de maand september. Ze gaan de komende weken de achterstand inhalen zodat per maart je de factuur over de maand februari tijdig moet ontvangen aldus Choozze in de mail.

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
krijg zojuist een factuur!!!!
Hallo Choozzer,
Sinds kort gebruiken we een nieuw facturatiesysteem. We willen er zeker van zijn dat jouw administratie van Choozze up-to-date is en je geen factuur mist. Daarom sturen we je (nogmaals) al jouw facturen, vanaf het moment dat je bent overgestapt naar Choozze tot en met de maand februari. De facturen worden verspreid naar je gestuurd de komende weken.

Vanaf maart zal de facturatie weer als normaal verlopen, maandelijks ontvang je dan jouw factuur van de vorige maand (voorbeeld: in maart ontvang je de factuur van februari).

Let op: Heb je een Choozze Bright abonnement? Dan kan het bedrag wat op de factuur staat afwijken van het bedrag dat geïncasseerd is. Het gaat hier om een kleine afwijking die we niet in rekening gaan brengen.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Man Man Man, Nu ook alle gekheid op een stokje.

In December afgesloten voor een jaar zodat ik wat goedkoper kon gaan bellen. In Januari geen afschrijving gehad en nu ik op mijn rekening kijk hebben ze gewoon 35,- euro afgeschreven... fijn...

Dus ik even op mijn choozze kijken, wist ik mijn wachtwoord niet meer. Krijg je na het kiezen van je nieuwe wachtwoord een mailtje met dit is het door jou ingevulde wachtwoord!
Fijn, die worden dus ook nog eens in plain tekst opgeslagen. Anders is zoiets niet mogelijk.

Ben best tevreden, maar dit is toch wel echt slecht dat ze niet eens hun beveiliging op orde hebben.

• xminator
Heeft er ook al iemand een factuur ontvangen die voor een jaar vooruit heeft betaald?

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 21:03
xminator schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:50:
Heeft er ook al iemand een factuur ontvangen die voor een jaar vooruit heeft betaald?
Ik - helaas - (nog) niet.

• sambalbaj
  • Niet online
thedon46 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:48:

Dus ik even op mijn choozze kijken, wist ik mijn wachtwoord niet meer. Krijg je na het kiezen van je nieuwe wachtwoord een mailtje met dit is het door jou ingevulde wachtwoord!
Fijn, die worden dus ook nog eens in plain tekst opgeslagen. Anders is zoiets niet mogelijk.

Ben best tevreden, maar dit is toch wel echt slecht dat ze niet eens hun beveiliging op orde hebben.
je hebt alleen geen wachtwoord gekozen, maar bij aanmaak account een onmogelijk wachtwoord van ze gekregen wat tot op heden ook niet te wijzigen is.

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:31
sambalbaj schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:52:
[...]

je hebt alleen geen wachtwoord gekozen, maar bij aanmaak account een onmogelijk wachtwoord van ze gekregen wat tot op heden ook niet te wijzigen is.
Thedon46 heeft duidelijk wel een wachtwoord gekozen. Op te maken uit de zin "met dit is het door jou ingevulde wachtwoord!"
Ik kan dit verhaal overigens bevestigen.. erg slordig van choozze 8)7

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

xminator schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:50:
Betaald, maar factuur, nope.
Wel goede ervaring met het abbo.
Mijn tel was altijd vol vanwege teveel muziek, nu gewoon streamen _/-\o_

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Ook betaald en per 1 februari het abonnement in gebruik.
Via creditcard betaald en keurig een order bevestiging met kosten.

Helaas ook nog geen officiele factuur.
Ach, ja dat maakt mij niets uit het werkt in ieder geval.

Hebben jullie ook dat er af en toe geen data verbinding aanwezig is, terwijl je wel (vol) bereik heb op 3G?
Dit heb ik op het oude- en nieuwe T-mobile netwerk.
Ze hebben dan een probleem met hun APN toegangspunt..

Jamesbond007uk

• xabre16v
  • Niet online
Ja, soms heb ik dat ook. Dan kom je thuis en springt die over op wifi en komt er ineens een bult WhatsApp berichten binnen enzo. Slecht 1x tot nu toe hoor.
Ik had hiervoor Simyo (KPN) een jaar of 4. Daarvoor T-Mobile. In die 4 jaar is het netwerk niet echt beter geworden heb ik de indruk. T-Mobile blijft brak maar het is desondanks prima te doen.

Overigens heb ik Choozze Zero. Dataverbruik goed in de gaten houden dus. Lukt me aardig. Nokia HERE geinstalleerd voor navigatie want Google Maps is best data hongerig. Misschien neem ik per volgende maand de 500 of 1000mb bundel. Overigens dataverbruik volgens Choozze en volgens m'n telefoon klopt uitstekend. :) Choozze blijft een uitstekende deal.

[ Voor 38% gewijzigd door xabre16v op 19-02-2015 18:45 ]

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 20:33
Ik ben ook sinds een aantal dagen bij Choozee, tot nu toe zeer tevreden. Heb een Choozze Zero.

Woon in het ''oude T-Mobile-gebied'' maar opzich is hier niet te klagen over de ontvangst. Ik ga ervanuit dat het netwerk hier nog verder zal verbeteren de komende maanden.

Weet er iemand wanneer bij Choozze de maand ''voorbij'' is? Dus wanneer er nieuwe Minuten/smsjes/MB ter beschikking staan? Is dit steeds op de 1e? of op de startdatum van het abo?
Kan hier op de site van Choozze niet direct iets over vinden...

Bedankt!

• xabre16v
  • Niet online
Gewoon de 1ste van de nieuwe maand. :)

• Dave1988
xabre16v schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:23:
Gewoon de 1ste van de nieuwe maand. :)
Thanks Xabre voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Sinds deze week heb ik ook Choozze Bright, ik ben tot nu toe erg tevreden. Zonder zorgen in Duitsland/Polen gebruik kunnen maken van prima verbinding op het T-mobile 3G netwerk, ook buiten het stedelijk gebied. Enkel de optie EU Internet op de iPhone gooide wat roet in het eten de eerste dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:23
Zit er ook aan te denken om Choozze aan te schaffen voor m'n moeder, is puur zodat ze niet alleen thuis (via wifi) maar ook buitenshuis kan appen. Bellen zal zeer sporadisch zijn...

Maar weet iemand toevallig hoe de dekking is in Zuid-Limburg (omgeving meerssen, stein, maastricht airport, Ulestraten)? Ik meen me te herinneren dat t-mobile hier vroeger niet al te best was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:10

Jrz

––––––––––––

Woohooo, aangevraagd. Kan niet wachten!

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:01
Maar weet iemand toevallig hoe de dekking is in Zuid-Limburg (omgeving meerssen, stein, maastricht airport, Ulestraten)? Ik meen me te herinneren dat t-mobile hier vroeger niet al te best was...
Nu weet ik niet hoe oud deze dekkingskaart is maar dan heb je een idee.

https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart

[ Voor 10% gewijzigd door thegreenhunter op 21-02-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Exterminator schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:50:
Zit er ook aan te denken om Choozze aan te schaffen voor m'n moeder, is puur zodat ze niet alleen thuis (via wifi) maar ook buitenshuis kan appen. Bellen zal zeer sporadisch zijn...

@exterminator:

wanneer het voor je moeder alleen belangrijk is om te kunnen appen buitenshuis dan is het helemaal geen probleem in de genoemde Regio, daar heeft ze aan 2G (GPRS) snelheid genoeg.

Check anders eens op www.4gmasten.nl de kaart van T-Mobile 3G, hier zie je waar precies de 3G masten staan. In Ulestraten staat er een, Maastricht Airport 3, Meerssen 1, Stein en Elsloo 3, Beek 3, moet dus wel voldoende zijn! In het bos zal ze redelijk snel terugvallen op 2G maar zoals gezegd het is genoeg.

Probeer het uit, op de aansluitkosten na is het gratis voor haar!
T-Mobile gaat tussen april en juni nog veel werken aan het netwerk in Zuid-Limburg waardoor de dekking daarna nog veel beter zal zijn en op nog meer plaatsen 3G dekking zal zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:23
Dave1988 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:16:
[...]

@exterminator:

wanneer het voor je moeder alleen belangrijk is om te kunnen appen buitenshuis dan is het helemaal geen probleem in de genoemde Regio, daar heeft ze aan 2G (GPRS) snelheid genoeg.

Check anders eens op www.4gmasten.nl de kaart van T-Mobile 3G, hier zie je waar precies de 3G masten staan. In Ulestraten staat er een, Maastricht Airport 3, Meerssen 1, Stein en Elsloo 3, Beek 3, moet dus wel voldoende zijn! In het bos zal ze redelijk snel terugvallen op 2G maar zoals gezegd het is genoeg.

Probeer het uit, op de aansluitkosten na is het gratis voor haar!
T-Mobile gaat tussen april en juni nog veel werken aan het netwerk in Zuid-Limburg waardoor de dekking daarna nog veel beter zal zijn en op nog meer plaatsen 3G dekking zal zijn.

Succes!
Bied Choozze wel 2g dekking aan? Of is t puur en alleen 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Ja hoor. Ze bieden ook 2G en in nieuwe gebieden ook Edge aan!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Precies, als ze omgebouwd hebben, rond juni dus, zal er ipv GPRS ook EDGE geactiveerd zijn op het 2G-netwerk waardoor het Internet sneller zal worden als er een keer geen 3G beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de sim kaart in een dongel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
Ik heb de simkaart in een Huawei E220 gestopt en dat werkt. Kreeg eerst geen verbinding, maar dat was omdat de dongel ook een cd drive emuleert en dat vindt Linux niet zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
  • Laatst online: 28-01-2022
Per 1 maart wordt de fair use policy aangepast:

Choozze heeft abonnementen met onbeperkt verbruik. Hieronder verstaan we eerlijk en redelijk verbruik.

Let op: Per 1 maart wordt onderstaande Fair Use Policy gewijzigd.

Om oneerlijk verbruik tegen te gaan hebben we enkele richtlijnen. Overschrijd je deze richtlijnen dan zullen we contact met je opnemen. Ga je daarna wederom over de richtlijnen, dan zullen we maatregelen nemen om verder excessief verbruik te voorkomen. Als wederom excessief verbruik wordt vastgesteld, dan kan Choozze deze bij je in rekening brengen tegen de geldende buitenbundeltarieven, nadat je hierover bent geïnformeerd.

Onder oneerlijk verbruik verstaan we onder andere:
• Je belt maandelijks meer dan 3.000 minuten
• Je stuurt maandelijks meer dan 3.000 sms-berichten en/of meerdere dagen achter elkaar bulk sms-berichten
• Je verbruikt maandelijks meer dan 10 GB (10.000 MB)
• Commercieel gebruik (bijvoorbeeld belhuis, telefonische acquisitie of smsacties) is niet toegestaan

bron:
https://choozze.freshdesk...e-onder-eerlijk-verbruik-

Hoop niet dat het nadelig zal gaan uitpakken, net besteld namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kauwgomballen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:55:
Ik heb de simkaart in een Huawei E220 gestopt en dat werkt. Kreeg eerst geen verbinding, maar dat was omdat de dongel ook een cd drive emuleert en dat vindt Linux niet zo fijn
Dank je, werk nu met een mifi routertje met 2 dongels, in m'n vrachtauto maar daar kan ik niet mee bellen.
Wil in de toekomst gaan tetheren maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Heb een Iphone 4s maar dat schijnt in buitenland problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel klote dat ik dit te laat gezien heb. Hiervoor wil ik het 4G wel laten schieten. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf afgelopen vrijdag ook choozzer met bright abo. De overstap met nummerbehoud is perfect verlopen. Nu afwachten hoe de dekking is. Volgende week naar Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:13:
Ik ben vanaf afgelopen vrijdag ook choozzer met bright abo. De overstap met nummerbehoud is perfect verlopen. Nu afwachten hoe de dekking is. Volgende week naar Duitsland
Let op! In Duitsland bij geen data bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thnx voor tip. Heb je nog meer tips voor buitenland . Ik kom door heel europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

3ebdie schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:10:
Per 1 maart wordt de fair use policy aangepast:

Choozze heeft abonnementen met onbeperkt verbruik. Hieronder verstaan we eerlijk en redelijk verbruik.

Let op: Per 1 maart wordt onderstaande Fair Use Policy gewijzigd.

Om oneerlijk verbruik tegen te gaan hebben we enkele richtlijnen. Overschrijd je deze richtlijnen dan zullen we contact met je opnemen. Ga je daarna wederom over de richtlijnen, dan zullen we maatregelen nemen om verder excessief verbruik te voorkomen. Als wederom excessief verbruik wordt vastgesteld, dan kan Choozze deze bij je in rekening brengen tegen de geldende buitenbundeltarieven, nadat je hierover bent geïnformeerd.

Onder oneerlijk verbruik verstaan we onder andere:
• Je belt maandelijks meer dan 3.000 minuten
• Je stuurt maandelijks meer dan 3.000 sms-berichten en/of meerdere dagen achter elkaar bulk sms-berichten
• Je verbruikt maandelijks meer dan 10 GB (10.000 MB)
• Commercieel gebruik (bijvoorbeeld belhuis, telefonische acquisitie of smsacties) is niet toegestaan

bron:
https://choozze.freshdesk...e-onder-eerlijk-verbruik-

Hoop niet dat het nadelig zal gaan uitpakken, net besteld namelijk....
De fair use policy hadden ze al vanaf het begin (augustus 2014).

Dus er is niets veranderd ;)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
jamesbond007uk schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:21:
[...]

De fair use policy hadden ze al vanaf het begin (augustus 2014).

Dus er is niets veranderd ;)
Hij schrijft (goed lezen!) dat de 'onderstaande' fair use gaat veranderen. Het is dus de oude fair use die hij beschrijft.

Ben benieuwd wat hij gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Ach ja. Lezen..... Dan gaan het leuk worden. Dan mogen de mensen die een jaar vooruit hebben betaald opzeggen als het nadelig wordt.

Een wijziging hoord ook minimaal 30 dagen van te voren worden gemeld.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Heb al een tijdje geen goed gevoel meer over Choozze. (slechte klantenservice, slechte administratie geen factuur enz.)

Als ze dan ook nog eens hun bundels gaan aanpassen in het nadeel van de klant, dan heb ik helaas een fout gemaakt door voor een jaar vooruit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
xminator schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:06:
Heb al een tijdje geen goed gevoel meer over Choozze. (slechte klantenservice, slechte administratie geen factuur enz.)

Als ze dan ook nog eens hun bundels gaan aanpassen in het nadeel van de klant, dan heb ik helaas een fout gemaakt door voor een jaar vooruit te betalen.
Valt wel mee toch?
3000min+3000sms!!!
En nog steeds de 10000mb
Dus eigenlijk niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

krissie100 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:08:
[...]

Valt wel mee toch?
3000min+3000sms!!!
En nog steeds de 10000mb
Dus eigenlijk niks veranderd
Het wordt nog aangepast per 1 maart. Ik ga vanavond al een helpdesk incident aanmaken voor informatie over de nieuwe bundels en of het ook voor huidige Choozze gebruikers is.
Zo ja dan ga ik mijn jaar abonnement stop zetten en mogen ze crediteren als het internet bundel minder wordt. Ik gebruik plus minus 6 tot 9GB per maand.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
jamesbond007uk schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:37:
[...]

Het wordt nog aangepast per 1 maart. Ik ga vanavond al een helpdesk incident aanmaken voor informatie over de nieuwe bundels en of het ook voor huidige Choozze gebruikers is.
Zo ja dan ga ik mijn jaar abonnement stop zetten en mogen ze crediteren als het internet bundel minder wordt. Ik gebruik plus minus 6 tot 9GB per maand.
ah idd, lezen blijft moeilijk, dan wachten wij het gewoon even af :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16

menonv

Beunhazerij?

Exterminator schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:50:

Bereik is hier overal 3G uitstekend. Enige Kleine problemen in Spaubeek. Maar voor de rest, in de woonplaatsen die jij hebt opgenoemd is de dekking uitstekend. Binnenkort in Mei (2015) zetten ze het 4G netwerk aan. De masten zijn in Januari / Februari vernieuwd in de omgeving.

[ Voor 9% gewijzigd door menonv op 22-02-2015 18:34 ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
zie in noordoost Brabant, noordelijk Limburg en Zuid Gelderland toch genoeg gebieden die enkel 2g hebben. Ben erg benieuwd wat dat wordt als t-mobile 2g gaat afbouwen vanaf april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Net een bericht stuurt via E-mail en een twitter bericht.
Ik heb gevraagd wat de nieuwe voorwaardes worden......

Ben erg benieuwd en hopelijk wordt het niet opzeggen.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit momenteel in Oostenrijk, maar krijg geen data verbinding hier via Choozze en het T-Mobile network!

Moet dus helaas een andere provider (Orange AT) kiezen waarvan het ontvangs signaal (waar ik zit) heel laag is.

Mijn Android telefoon is eigenwijs en kiest steeds weer het sterktste signaal (T-Mobile)... Geen data dus...

Bagger......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:44:
Zit momenteel in Oostenrijk, maar krijg geen data verbinding hier via Choozze en het T-Mobile network!

Moet dus helaas een andere provider (Orange AT) kiezen waarvan het ontvangs signaal (waar ik zit) heel laag is.

Mijn Android telefoon is eigenwijs en kiest steeds weer het sterktste signaal (T-Mobile)... Geen data dus...

Bagger......
Je kunt bij een Androidtelefoon gewoon handmatig het netwerk kiezen en dan gaat hij niet automatisch naar een ander netwerk. Je doet waarschijnlijk iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menonv schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:32:
[...]
Bereik is hier overal 3G uitstekend. Enige Kleine problemen in Spaubeek. Maar voor de rest, in de woonplaatsen die jij hebt opgenoemd is de dekking uitstekend. Binnenkort in Mei (2015) zetten ze het 4G netwerk aan. De masten zijn in Januari / Februari vernieuwd in de omgeving.
Waar is hier? Als ik op de 3G kaart kijk van T-Mobile heb je dus een vrij groot gebied waar geen antenne staat. Het ligt er dus al aan waar je zit? Spaubeek moet het doen met 1 antenne; die bij het station. Wellicht nog een beetje van de antenne in Geleen (van Akenstraat). Ook 4G zal hier niet veel aan veranderen. Het gebied vooral tussen Spaubeek en Schimmert is een probleem, Daar zou een extra antenne geen weggegooid geld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16

menonv

Beunhazerij?

Dat klopt KMeijers. Spaubeek en Schimmert is inderdaad rottig!
De rest buitenom ; Geleen, Beek, Neerbeek, Sittard, Maastricht Airport, Meerssen, Valkenburg, Heerlen, Brunssum, Hoensbroek is allemaal in orde.

Ik heb aangegeven aan mensen die mij via PM aanspreken dat ik morgen even in Geulle ga kijken, laat ik het hier even weten.

[ Voor 5% gewijzigd door menonv op 23-02-2015 15:24 ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:49
menonv schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:32:
[...]
Binnenkort in Mei (2015) zetten ze het 4G netwerk aan.
Wie? Choozze?
Heb ik iets gemist? :)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
pimsaint schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Wie? Choozze?
Heb ik iets gemist? :)
T-Mobile, niet Choozze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
Volgens mij is Geulle ook goed genoeg qua 3G, buitenshuis en niet in het bos. Een kennis zit bij Ben en woont in Geulle. Ik geloof dat T-Mobile hier zoals de anderen ook in een hoogspanningsmast hangt. Verder is er ook nog een antenne tussen Elsloo en Geulle, die dan oa het treintraject dekt.

Maar ben benieuwd naar de bevindingen morgen :)

@menonv: Hoe weet je dat er in Limburg al werkzaamheden hebben plaatsgevonden? Ik dacht dat T-Mobile pas vanaf Maart - april gaat verder werken in Limburg?

[ Voor 18% gewijzigd door Dave1988 op 23-02-2015 17:01 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze