Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:44:
Ik heb al een tijdje een choozze-zero abonnement met nummerbehoud met een buitenlandbundel voor €10.
Ik woon Belgie en werk in Nederland.
Nu heb ik problemen met smsen naar Belgie en smsen ontvangen vanuit Belgie.
Persoon a met een belgisch nummer ontvangt mijn smsjes niet, maar ik ontvang zijn smsjes wel. (Telenet)
Persoon b met een belgisch nummer ontvangt mijn smsjes wel, maar ik die van hem niet (Proximus)
Persoon c met een belgisch nummer ontvangt mijn smsjes niet, maar ik die van hem wel. (Proximus)
Persoon d met een belgisch nummer ontvangt mijn smsjes wel, maar ik die van hem niet. (Mobistar)
Er zit dus weinig logica in.
Wie herkent deze problemen? Of wie heeft ook deze problemen?
Choozze is er al weken mee bezig, maar er is nog geen oplossing.
Als ultieme oplossing iedereen aanmoedigen om een smartphone te nemen zodat ze via hun databundel contact met jou kunnen opnemen en jij met hun door middel van Whatsapp, facebook, facebook messenger, google hangouts of een ander willekeurig chat app?
Ik kan me wel voorstellen dat het wel irritant is (ook al is sms 'bijna' uitgestorven)... kunnen de andere personen wel jou bellen?
Nog een stukje over dat fup: persoonlijk denk ik dat het juist beter is om gewoon een harde limiet te hanteren van 9~10GB aangezien mensen het liefst zekerheid willen hebben over hun verbruik, daarnaast kan je gewoon communiceren dat ieder MB buiten de bundel kosten heeft (maximaal 15 euro buiten bundel dan wordt internet afgesloten? Of dat je zelf in de persoonlijke instellingen in kan stellen om internet gewoon direct stop te zetten na de bundel op te hebben gemaakt). Het voordeel van een fup tov een bundel met harde limiet is dat mensen minder geneigd zijn om hun bundel maximaal te benutten. Daarnaast denk ik dat de meeste mensen maandelijks een vast patroon zullen hebben qua verbruik dus sommige mensen gebruiken maandelijks rond de 8GB, terwijl anderen maandelijks rond de 3GB verbruiken. Met een harde limiet voorkom je wel de excessieve gebruikers (11+GB) op jouw netwerk, hoewel jullie er op dit moment soepel mee omgaan door middel van het geven van waarschuwingen.
Het lastige is wel dat jullie adverteerden met 'onbeperkt/onwaarschijnlijk veel minuten/sms/data' (met een disclaimer van 'eerlijk gebruik'), echter had je als klant toen wel een idee van het aantal 'eenheden' dat je kon verbruiken. In principe kan je al dan niet adverteren met het woordje 'onbeperkt' (beetje zelfde verhaal als onbeperkt beperkt internet van T-Mobile hoewel dat om snelheid gaat). Nu heb je dus een fup wat meer aan willekeur onderhevig kan zijn aangezien de 'normale' klant geen inzicht heeft in het gemiddelde verbruik van een Bright gebruiker of hoe fup wordt bepaald.
Hmm, maar het is lastig om afwegingen te maken. Desondanks ben ik wel blij dat jullie een primeur hebben met het aanbieden van de eerste Europese bundel.
[
Voor 39% gewijzigd door
Exor op 28-02-2015 02:31
. Reden: fup tekst ]