Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dr.dunno schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:41:
Voor degenen die al een abonnement hebben, krijg je de facturen altijd gemaild of moet je inloggen en downloaden? En staat de BTW apart gespecificeerd? Hoe is de sterkte/kwaliteit van de verbinding ook buiten de grote steden?
Lees de berichten rond 18-25 februari eens door zou ik zeggen. Choozze is vorige maand gestart met het versturen van alle facturen van september t/m februari, waarin ze een achterstand hadden. Vanaf maart zou het per maand gewoon 1 mail moeten betreffen met de maandelijkse factuur. Uiteraard staat de BTW apart gespecificeerd. Sterkte/kwaliteit v/d verbinding is gelijk aan T-Mobile, want met Choozze roam je op dat netwerk.

En in mijn regio (Zwolle-Assen-Groningen) houdt dat nog immer in: driewerf waardeloos op het platteland, redelijk in de steden. Maargoed, pay peanuts, get monkeys. Ik heb Choozze Zero en heb enkel die 25 euro gelapt in het begin, dus voor 1,04 euro per maand voor de komende anderhalf jaar vind ik het wel prima met 100min/100sms/100MB. Goedkoper vind ik zoiets nergens anders. Bellen/smsen doe ik sporadisch, 90% WiFi en 10% 3G-gebruik en ik kan prima toe met een datalimiet van 100MB. Dus aan mij verdient Choozze verrekte weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
Joosie200 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Lees de berichten rond 18-25 februari eens door zou ik zeggen. Choozze is vorige maand gestart met het versturen van alle facturen van september t/m februari, waarin ze een achterstand hadden. Vanaf maart zou het per maand gewoon 1 mail moeten betreffen met de maandelijkse factuur. Uiteraard staat de BTW apart gespecificeerd.
Ik lees die berichten ook, heb ze sinds november ook vaak gevraagd wanneer ik de facturen krijg en de incasso's, maar tot op heden nog niks.

Ik heb sinds september Choozze en ben in november naar Choozze Bright overgestapt en heb nog nooit een factuur gehad, geen incasso.

Ben ik de enige bij wie dat niet gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Joosie200 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Lees de berichten rond 18-25 februari eens door zou ik zeggen. Choozze is vorige maand gestart met het versturen van alle facturen van september t/m februari, waarin ze een achterstand hadden. Vanaf maart zou het per maand gewoon 1 mail moeten betreffen met de maandelijkse factuur. Uiteraard staat de BTW apart gespecificeerd. Sterkte/kwaliteit v/d verbinding is gelijk aan T-Mobile, want met Choozze roam je op dat netwerk.

En in mijn regio (Zwolle-Assen-Groningen) houdt dat nog immer in: driewerf waardeloos op het platteland, redelijk in de steden. Maargoed, pay peanuts, get monkeys. Ik heb Choozze Zero en heb enkel die 25 euro gelapt in het begin, dus voor 1,04 euro per maand voor de komende anderhalf jaar vind ik het wel prima met 100min/100sms/100MB. Goedkoper vind ik zoiets nergens anders. Bellen/smsen doe ik sporadisch, 90% WiFi en 10% 3G-gebruik en ik kan prima toe met een datalimiet van 100MB. Dus aan mij verdient Choozze verrekte weinig :P
Wat ik nooit begrijp: ik zit ook vaak in jouw regio, maar heb al die problemen niet. Altijd goede verbinding, 3G/H+

Misschien heb ik gewoon een betere telefoon, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pa2ra schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:33:
[...]

Wat ik nooit begrijp: ik zit ook vaak in jouw regio, maar heb al die problemen niet. Altijd goede verbinding, 3G/H+

Misschien heb ik gewoon een betere telefoon, dat kan natuurlijk ook.
Komt omdat ik continu heen en weer trein, tussen Meppel-Hoogeveen als je net het station voorbij bent > black spot. Tussen Hoogeveen - Beilen: blackspot, tussen Beilen-Assen: blackspot, net na Assen-Haren: blackspot. En bij dorpen in Drenthe is T-Mobile verre van een prettig netwerk, Vodafone is in mijn beleving net zo erg. Alleen KPN heb ik nog nooit eerder geprobeerd.

Maar enfin, ik neem het voor lief. Zo heb ik mijn maandelijkse kosten voor een abbo praktisch tot 0 gereduceerd. Op het KPN netwerk roamen voor praktisch niks gaat nooit gebeuren. Alhoewel, zeg nooit nooit. Mocht er ooit iemand anders zijn als concullega van SpeakUp die het idee van Choozze gaat benutten, maar dan op het KPN-netwerk neem ik wel een tweede simmetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Edit: Dubbel.

[ Voor 94% gewijzigd door Quad op 08-03-2015 19:42 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Edit, dubbel.

[ Voor 94% gewijzigd door Quad op 08-03-2015 19:42 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb inmiddels ook Choozze besteld, als simmetje voor erbij. Als dat goed bevalt zal ik mijn ouders ook overzetten, ze zitten nu met prepaid en verbruiken haast niets.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Seroczynski schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:34:
Geen oplossing, maar misschien helpt het je een oplossing te vinden.

Wat jij omschrijft is wat bij mij "battery safe" heet.
Geloof niet dat Cyanogenmod een functie heeft om accu te besparen, buiten achtergrond gegevens beperken dan.
Deze APN is bij mij actief, in jou quote staat dat bijna alle vakken leeg mogen zijn. Terwijl op hun support pagina dit staat:
9. Bij Naam, voer Mobiel Internet in
10. Bij APN, voer basic.internet.spmb.data in
11. Stel MCC op 204 in
12. Stel MNC op 16 in
13. Verificatietype: PAP
14. APN-Type: default (let op: in kleine letters) wanneer hier een keuze mogelijkheid is vink Internet aan

15. Kies opslaan
16. Kies Mobiel Internet en vink deze aan
Hier staat dus dat bij een aantal opties weer wel wat ingevoerd moet worden. Erg vreemd allemaal. Heb nu APN-Type helemaal leeg gemaakt. Eens kijken of dat helpt.

Heb verder nog Droidwall (root) draaien voor het beperken van het internet op 3G. Hier eigenlijk alles geblokkeerd behalve Whatsapp en browser. Misschien dat ik hier een app heb aangevinkt die de achtergrond processen regelt? Zou niet weten welke app dit moet zijn hoor.
Bart95 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:33:
[...]

Je wachtwoord is te wijzigen. Als je op de inlogpagina (www.choozze.me) op wachtwoord vergeten klikt kun je jouw 06-nummer en e-mailadres opgeven en wordt er een e-mail gestuurd met een link. Als je op deze link klikt kun je zelf een nieuw wachtwoord invoeren. Ik heb er ook goed naar moeten zoeken en vind het onhandig op deze manier omdat ik op wachtwoord vergeten moet klikken terwijl ik mijn wachtwoord niet vergeten ben maar het gewoon wil wijzigen.
Dit wist ik nog niet, bedankt voor de tip! Vorige keer dat ik dit probeerde kreeg ik gewoon een wachtwoord opgestuurd via SMS.

Is alleen wel jammer dat na het aanpassen van je wachtwoord, het wachtwoord vervolgens in plain tekst naar je mailadres verstuurd wordt. Zou het dan wel versleuteld / gehasht op de server opgeslagen staan?

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 09-03-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 1 week Choozze Bright in gebruik en ben tevreden.
De simkaart heb ik in een dongel en die zit weer in een mifirouter.
Alleen als ik de grens over rijd moet ik de dongel even in de laptop plaatsen en via de software een netwerk te kiezen, daana kan de dongel weer terug in de mifirouter.
Verbruik eerste week (5 werkdagen) 21% data.
Dongel en software is van Aldi Talk Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:25:
Heb nu 1 week Choozze Bright in gebruik en ben tevreden.
De simkaart heb ik in een dongel en die zit weer in een mifirouter.
Alleen als ik de grens over rijd moet ik de dongel even in de laptop plaatsen en via de software een netwerk te kiezen, daana kan de dongel weer terug in de mifirouter.
Verbruik eerste week (5 werkdagen) 21% data.
Dongel en software is van Aldi Talk Duitsland.
Jij kan binnenkort denk ik een mail verwachten van choozze omtrent je gebruik als je deze trend voortzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ebdie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Jij kan binnenkort denk ik een mail verwachten van choozze omtrent je gebruik als je deze trend voortzet
Waarom? Zolang hij maandelijks beneden de 10GB (100%) blijft is het toch goed? Hoe hij die 10GB dan wil gebruiken moet die toch zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 20:20
rens-br schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:04:
Is alleen wel jammer dat na het aanpassen van je wachtwoord, het wachtwoord vervolgens in plain tekst naar je mailadres verstuurd wordt. Zou het dan wel versleuteld / gehasht op de server opgeslagen staan?
Hier heeft Choozze al op geantwoord.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:19:
*Wachtwoorden*
De wachtwoorden die voor Mijn Choozze worden gegenereerd of ingevoerd
staan wel degelijk gecodeerd op onze systemen, wij kunnen ze niet
teruglezen. Bij het wijzigen wordt het wachtwoord, ongeacht of dat
gegenereerd is of handmatig door jullie ingevoerd, alleen eenmalig
verstuurd voor jullie eigen archief.

Vriendelijke groeten,
Het Choozze team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:49
rens-br schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:04:
[...]
Deze APN is bij mij actief, in jou quote staat dat bijna alle vakken leeg mogen zijn. Terwijl op hun support pagina dit staat:
Ik gebruik zelf ook Cyanogenmod (CM11S op de OnePlus) en heb maar even screenshots gemaakt van de, bij mij perfect werkende, actieve APN instellingen. Ik heb mijn telefoon altijd op "power safe" staan, dus ook dat zal het niet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/20809/20809323a439c695797905aefe29b783629fe04e.jpgAfbeeldingslocatie: http://img4.uploadhouse.com/fileuploads/20809/20809304e711ea5d0f881e3a42c15c5c86c60fd9.jpg Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/20809/20809302d196d08a2432c348b97318b3c7500874.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 09-03-2015 14:24 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

pimsaint schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik zelf ook Cyanogenmod (CM11S op de OnePlus) en heb maar even screenshots gemaakt van de, bij mij perfect werkende, actieve APN instellingen. Ik heb mijn telefoon altijd op "power safe" staan, dus ook dat zal het niet zijn.

[...]
Super bedankt!

Ga het eens met deze instellingen proberen. Het APN-Type leeg houden was helaas ook niet de oplossing. Heb jou instellingen nu letterlijk overgenomen, enige verschilverschil: Verificatietype: is bij jou leeg. Heb ik nu ook leeg gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik begin me langzamerhand enigszins te ergeren aan de Choozze support. Sinds October heb ik een roaming issue in Griekenland en dat staat nog steeds open. Dat is niet direct erg als er aan gewerkt wordt - maar ik krijg simpelweg geen inhoudelijke reactie meer. Ook na bellen wordt er de belofte gedaan dat mijn testresultaten zullen worden uitgezocht - maar dan blijft het weer voor weken stil.

Een ander ticket, met betrekking tot netwerk signaal in Zuid America, staat al drie weken open zonder ook maar énige reactie.

ik heb sympathie voor een nieuwe partij die een uitdagend product probeert te lanceren. Ik wil ook prima helpen met testen op locatie (Kan me voorstellen dat Choozze niet gemakklijk zelf kan testen in GR). Maar niet als ik het idee heb dat er niets gebeurd...dan is die 'goede zin' snel verdwenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 09-03-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

pimsaint schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:22:
[...]

[...]
Nogmaals bedankt voor de instellingen. Helaas was het leegmaken van het Verificatietype niet de oplossing, ik had wel netwerk 3G/H/H+, maar kon ik geen verbinding maken met een website / app / iets anders. Erg vreemd dat deze instellingen voor jou wel werken.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-03-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Ik ben super tevreden.. Internet snel zat, zelfs om te tetheren

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Xandrios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:03:
Ik begin me langzamerhand enigszins te ergeren aan de Choozze support. Sinds October heb ik een roaming issue in Griekenland en dat staat nog steeds open. Dat is niet direct erg als er aan gewerkt wordt - maar ik krijg simpelweg geen inhoudelijke reactie meer. Ook na bellen wordt er de belofte gedaan dat mijn testresultaten zullen worden uitgezocht - maar dan blijft het weer voor weken stil.

Een ander ticket, met betrekking tot netwerk signaal in Zuid America, staat al drie weken open zonder ook maar énige reactie.

ik heb sympathie voor een nieuwe partij die een uitdagend product probeert te lanceren. Ik wil ook prima helpen met testen op locatie (Kan me voorstellen dat Choozze niet gemakklijk zelf kan testen in GR). Maar niet als ik het idee heb dat er niets gebeurd...dan is die 'goede zin' snel verdwenen.
Ik zou graag een factuur ontvangen van Choozze. Heb al een paar maand Choozze Bright, maar nog nooit iets betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:31
pa2ra schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Ik zou graag een factuur ontvangen van Choozze. Heb al een paar maand Choozze Bright, maar nog nooit iets betaald.
Stuur een mail/tweet/pm/post of bel naar de klantenservice van Choozze en vraag of jouw gegevens (waaronder e-mail) correct in hun systeem staan. Beller is sneller. Ik denk niet dat het het helpt om hier te vermelden dat jij nog geen factuur hebt ontvangen/betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Exor schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:11:
[...]

Stuur een mail/tweet/pm/post of bel naar de klantenservice van Choozze en vraag of jouw gegevens (waaronder e-mail) correct in hun systeem staan. Beller is sneller. Ik denk niet dat het het helpt om hier te vermelden dat jij nog geen factuur hebt ontvangen/betaald.
Ik meld het hier omdat ik het ook al via email gemeld heb, maar ik heb geen reactie gehad. Overigens wordt het hier vaker door mensen gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik las hier ergens dat de facturen vanaf deze of komende maand met terugwerkende kracht worden uitgedeeld.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
pa2ra schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:18:
[...]

Ik meld het hier omdat ik het ook al via email gemeld heb, maar ik heb geen reactie gehad. Overigens wordt het hier vaker door mensen gemeld.
Ik raad je toch aan om toch te bellen met Choozze/Speakup dan heb je tenminste 'iemand' aan de lijn die jou direct kan antwoorden waarom niemand op jouw mail reageert. Daarnaast, Choozze (bedrijfsaccount) reageert hier alleen als er hier iets/discussie aan de hand is...
Hallo Choozzer,
Sinds kort gebruiken we een nieuw facturatiesysteem. We willen er zeker van zijn dat jouw administratie van Choozze up-to-date is en je geen factuur mist. Daarom sturen we je (nogmaals) al jouw facturen, vanaf het moment dat je bent overgestapt naar Choozze tot en met de maand februari. De facturen worden verspreid naar je gestuurd de komende weken.

Vanaf maart zal de facturatie weer als normaal verlopen, maandelijks ontvang je dan jouw factuur van de vorige maand (voorbeeld: in maart ontvang je de factuur van februari).

Let op: Heb je een Choozze Bright abonnement? Dan kan het bedrag wat op de factuur staat afwijken van het bedrag dat geïncasseerd is. Het gaat hier om een kleine afwijking die we niet in rekening gaan brengen.
Denk toch dat je morgen maar eens moet gaan bellen. Het probleem van dat facturen ervaringen is dat er maar 4 mogelijkheden zijn, wij als 'gewone gebruiker' niet meer weten/kunnen dan jij en je krijgt opsommingen (is alleen maar leuk in het begin, dan wordt het herhalend). Uiteindelijk krijg je dan mensen die zoiets posten:

- Ja, ik heb Bright en heb een factuur ontvangen
- Ja, ik heb Zero en heb een factuur ontvangen
- Nee, ik heb Bright en heb geen factuur ontvangen
- Nee, ik heb Zero en heb geen factuur ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Exor schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:34:
[...]

Ik raad je toch aan om toch te bellen met Choozze/Speakup dan heb je tenminste 'iemand' aan de lijn die jou direct kan antwoorden waarom niemand op jouw mail reageert. Daarnaast, Choozze (bedrijfsaccount) reageert hier alleen als er hier iets/discussie aan de hand is...
Ik heb ze ook zo'n 4x gebeld. En als ik mijn vraag stel, herkennen ze me inderdaad. Maar toch geen factuur.

Maar niet getreurd: ik blijf bellen en geld reserveren op een aparte spaarrekening.

Ik heb ze ook gevraagd of ik nu gratis mag bellen (kwijtschelding) maar toen kreeg ik te horen dat ze met problemen kampten en dat de facturen echt wel zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou vorige week Choozze zero voor mijn schoonvader besteld, nog niet gehoord of thuisgestuurd gekregen. Hoop dat die snel komt.

Hoe snel hadden jullie de simkaart binnen?

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 11-03-2015 13:25 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
dfrenner schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:24:
Nou vorige week Choozze zero voor mijn schoonvader besteld, nog niet gehoord of thuisgestuurd gekregen. Hoop dat die snel komt.

Hoe snel hadden jullie de simkaart binnen?
Ik heb er eentje op woensdag 4 maart om 3 uur besteld en die was zaterdag binnen. Was zonder nummerbehoud.

Tip: als je contact met ze opneemt bel dan, op een e-mail reageren ze waarschijnlijk pas als je hem allang binnen hebt ;) Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00, nummer staat helemaal onderaan de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bart95 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:40:
Ik heb er eentje op woensdag 4 maart om 3 uur besteld en die was zaterdag binnen. Was zonder nummerbehoud.

Tip: als je contact met ze opneemt bel dan, op een e-mail reageren ze waarschijnlijk pas als je hem allang binnen hebt ;) Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00, nummer staat helemaal onderaan de website.
Bij mijn schoonvader met nummerbehoud van Hi prepaid... Misschien is dat het...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 21:02
Ik overweeg om Choozze Zero te nemen voor sporadisch gebruik in Nederland en Duitsland, incl. internet. Dat zou me dan 10 euro/maand kosten voor de "Overal in Europa" optie.

In oudere posts in dit topic zie ik dat de internationale roaming soms niet helemaal goed gaat. Zijn er mensen met recente ervaringen in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Antique schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:40:
Ik overweeg om Choozze Zero te nemen voor sporadisch gebruik in Nederland en Duitsland, incl. internet. Dat zou me dan 10 euro/maand kosten voor de "Overal in Europa" optie.

In oudere posts in dit topic zie ik dat de internationale roaming soms niet helemaal goed gaat. Zijn er mensen met recente ervaringen in Duitsland?
Let wel even op dat je

100 minuten kan bellen in Europa, 100 sms kan sturen binnen Europa, 100MB kan gebruiken binnen Europa en dat je 100 minuten gebeld kan worden binnen Europa (m.u.v. Nederland). Dat laatste staat niet duidelijk op hun site, echter heb ik dit op twitter toendertijd nagevraagd. Het kan ook zijn dat ze dit laatste hebben aangepast, maar nog eens navragen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
Wel balen... heb ik mijn oude moedertje choozze aangeraden.
Helemaal geen bereik in huis. Komt zelfs een kruis door de verbinding te staan.
Met je arm in de lucht buiten voor de deur komt er net bereik.
Heel onhandig met mijn.ING. De sms met tan-code komt niet eens binnen.

Wat is hier nou aan te doen ?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1ilc9w.jpg

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
Driel24, mijn vader woont daar vlakbij (omg. Zierikzee). Wij hebben geconcludeerd dat je in Zeeland echt KPN nodig hebt, zodoende heeft hij nu een Simyo prepaid.
Exor schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:15:
[...]

Let wel even op dat je

100 minuten kan bellen in Europa, 100 sms kan sturen binnen Europa, 100MB kan gebruiken binnen Europa en dat je 100 minuten gebeld kan worden binnen Europa (m.u.v. Nederland). Dat laatste staat niet duidelijk op hun site, echter heb ik dit op twitter toendertijd nagevraagd. Het kan ook zijn dat ze dit laatste hebben aangepast, maar nog eens navragen kan geen kwaad.
Bedankt voor de tip. Die 100 minuten "gebeld worden binnen Europa", is dat een aparte teller of zijn dat dezelfde 100 minuten waarmee ik vanuit Nederland naar Duitsland mag bellen?

Voorbeeld: ik bel 50 minuten NL>NL, 20 minuten DE>NL, 20 minuten DE>DE - dus in totaal 90 minuten aan gesprekken die ik heb gestart. Daarnaast word ik ook nog eens 20 minuten gebeld (dus iemand anders start het gesprek en ik neem op) terwijl ik in Duitsland ben. Zit ik dan over de bundel of niet?

[ Voor 77% gewijzigd door Antique op 11-03-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Antique schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:38:
Driel24, mijn vader woont daar vlakbij (omg. Zierikzee). Wij hebben geconcludeerd dat je in Zeeland echt KPN nodig hebt, zodoende heeft hij nu een Simyo prepaid.

[...]

Bedankt voor de tip. Die 100 minuten "gebeld worden binnen Europa", is dat een aparte teller of zijn dat dezelfde 100 minuten waarmee ik vanuit Nederland naar Duitsland mag bellen?

Voorbeeld: ik bel 50 minuten NL>NL, 20 minuten DE>NL, 20 minuten DE>DE - dus in totaal 90 minuten aan gesprekken die ik heb gestart. Daarnaast word ik ook nog eens 20 minuten gebeld (dus iemand anders start het gesprek en ik neem op) terwijl ik in Duitsland ben. Zit ik dan over de bundel of niet?
Volgens mij geldt het alleen als 'jijzelf' in het buitenland verblijft en dan opneemt, dus in jouw voorbeeld heb je dan 40 minuten 'gebeld worden in het buitenland' gebruikt (en voor de volledigheid 70 minuten 'binnen Europa').Maar dat zou ik wel even expliciet navragen bij Choozze. Het is aan te raden om dan ook met een cijfervoorbeeld te komen.
driel24 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:34:

[afbeelding]
Klagen bij Choozze dat er geen netwerk aanwezig is (ondersteunend met een screenshot van de netwerkdekking) i jouw woonplaats en vragen om een ontbinding van het contract? Tenminste dit zou het zijn als je bij een van de grote drie geen netwerkverbinding zou hebben. Of je gaat kijken of een van de buren van je moeder of jouw vrienden een T-mobile verbinding hebben en vraag hun om te klagen bij T-mobile dat zij geen dekking hebben als zij bij jouw moeder op bezoek zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Exor op 11-03-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

driel24 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:34:

[afbeelding]
Ik zou Choozze even bellen en zeggen dat je er op deze manier niets aan hebt.
Ik heb dit ooit (jaar of 10-15 geleden) gehad bij overstap van Orange naar ehm... (iets anders haha), toen kon ik mijn abbo gewoon annuleren en heb al mijn geld terug gehad. Ze hebben eerst wel allerlei tests gedaan, maar concludeerde dat ik inderdaad geen normaal werkende verbinding kon krijgen op mijn thuis locatie.
Tja als het thuis niet werkt heb je er niet veel aan.
Toen maar weer terug naar Orange gegaan, waarna het overgenomen werd door T-mobile. Maar dat ging verder prima.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
  • Laatst online: 05-08 21:35
Net de incasso machtiging ingetrokken die club blijft maar afschrijven zonder duidelijke omschrijving vorige week al een mail gestuurd dat er eerst eens onderbouwing moet komen alvorens 3x per maand te incasseren.

Ik wacht op een factuur en facturen met terugwerkende kracht alvorens er nog iets betaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 20:47
Wow, ik moet ruim 50,- extra betalen! Heb vanuit de VS mijn telefoon gebruikt en had geen idee dat dat zo duur was. Die tarievenwebsite lag er de hele tijd uit. Nu antwoord op mijn mail gekregen wat de tarieven dan zijn: 5,3 per minuut om te bellen! Echt absurd duur. Ik weet het, eigen schuld, had ik moeten mailen over de tarieven voordat ik belde. Maar dit even als waarschuwing voor de anderen. Dit ligt echt ver boven de tarieven van andere providers (die liggen ergens tussen de 1 a 2 per minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
Aliene schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:06:
Wow, ik moet ruim 50,- extra betalen! Heb vanuit de VS mijn telefoon gebruikt en had geen idee dat dat zo duur was. Die tarievenwebsite lag er de hele tijd uit. Nu antwoord op mijn mail gekregen wat de tarieven dan zijn: 5,3 per minuut om te bellen! Echt absurd duur. Ik weet het, eigen schuld, had ik moeten mailen over de tarieven voordat ik belde. Maar dit even als waarschuwing voor de anderen. Dit ligt echt ver boven de tarieven van andere providers (die liggen ergens tussen de 1 a 2 per minuut).
Bekijk het positief: mensen zoals jij zorgen dat de club niet failliet gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aliene schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:06:
Heb je geen welkoms smsje gekregen? ik krijg alleen welkom in de EU. wat als je buiten de EU bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Wat is jullie de huidige percentage internet verbruik?

Ik heb (volgens Android) 1GB gebruikt, maar er staat 15% in "Mijn Choozze" pagina. Dat is wel erg veel verschil.

Ben erg benieuwd wat jullie hebben.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-10 20:47
3ebdie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:29:
[...]

Bekijk het positief: mensen zoals jij zorgen dat de club niet failliet gaat :)
Haha, ja daar zal ik het dan maar mee moeten doen.
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:30:
[...]

Heb je geen welkoms smsje gekregen? ik krijg alleen welkom in de EU. wat als je buiten de EU bent.
Nee, geen smsje met tarieven ofzo gehad. En de tarieven zijn dus ook niet op de site te vinden, maar dat zal wel tijdelijk zijn. Je moet een mailtje sturen met van welk land je het wilt weten, en dan krijg je een week later antwoord. Tijdig bedenken waar je wilt gaan bellen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
jamesbond007uk schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:50:

Ik heb (volgens Android) 1GB gebruikt, maar er staat 15% in "Mijn Choozze" pagina. Dat is wel erg veel verschil.

Wat voor bundel heb je? Of heb je Choozze Bright? Als het goed is krijg je sowieso als je 80% gebruikt hebt een waarschuwings SMS en als je 100% gebruikt hebt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Bart95 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Wat voor bundel heb je? Of heb je Choozze Bright? Als het goed is krijg je sowieso als je 80% gebruikt hebt een waarschuwings SMS en als je 100% gebruikt hebt ook.
Choozze Bright. Ja dat weet ik :)
Echter vorige maand was het nog 10GB en liep mijn teller aardig gelijk.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Voor de mensen die van lijstjes houden en van plan zijn om op vakantie te gaan:
In welke landen kan ik mobiel bellen met welke operators?
In de Mobile Operator List vindt u alle landen waarin u met SpeakUp Mobiel kunt bellen. Tevens kunt u zien welke operators er voor dit land beschikbaar zijn.
Zover ik het heb gelezen klopt het lijstje (Griekenland, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk), echter in dat lijstje staat ook Bosnië tussen, terwijl een tweaker hier meldde dat er geen dekking daar aanwezig was. In ieder geval, je kan hier dus kijken in welke landen Choozze dekking heeft, zodat je weet of je überhaupt bereikbaar bent in het buitenland voor vrienden of familie.

Hmm, volgens mij weet ik wel waarom Choozze de tarievencalculator offline hebben gehaald. Zij hadden toen ook landen erin staan waar zij geen dekking voor boden. Als je bovenstaand lijstje vergelijkt met een ander Elephanttalk provider mobile88 dan zie je dat mobile88 het wat 'netter' heeft aangepakt qua informeren over de tarieven in het buitenland en als je wilt bellen naar het buitenland. Hoewel, mobile88 vermeldt niet wat je kwijt bent als je in het buitenland naar het buitenland wilt gaan bellen. Het is wel ironisch... mobile88 richt zich op Chinezen, echter biedt zij geen dekking aan als je in China op vakantie bent :+ .

[ Voor 35% gewijzigd door Exor op 12-03-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:30:
[...]

Welkom met alarmnummer maar niet de tarieven dus daar heb je niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16

Je hebt gelijk. Volgens mijn OnePlus One heb ik 1,66 GB verbruikt en ik zit op 16% fair use...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
jamesbond007uk schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:19:
Choozze Bright. Ja dat weet ik :)
Echter vorige maand was het nog 10GB en liep mijn teller aardig gelijk.
Choozze Bright heeft geen datalimiet. Ze hebben de FAQ aangepast en ze gebruiken nu een FUP en niet meer "ongeveer 10GB". Als je je precieze gebruik wilt weten zou ik contact met ze opnemen, kun je direct vragen wanneer ze je ongeveer zouden gaan waarschuwen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Bart95 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:28:
[...]

Choozze Bright heeft geen datalimiet. Ze hebben de FAQ aangepast en ze gebruiken nu een FUP en niet meer "ongeveer 10GB". Als je je precieze gebruik wilt weten zou ik contact met ze opnemen, kun je direct vragen wanneer ze je ongeveer zouden gaan waarschuwen nu.
Hij wilt terugrekenen van fup naar een concreet getal. Dan heb je natuurlijk wel wat meer meetpunten nodig dan n=1. Natuurlijk kan je het aan Choozze vragen, echter kans is groot dat zij gewoon verwijzen naar datgene wat in hun Faq staat over 'eerlijk verbruik'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) sinds 20 feb lid van choozze. 1-3 maand europa bundel gebruikt en dit maand geen add on bundels. er is nog geen factuur ontvangen of een bedrag geïncasseerd.

Kan iemand misschien zijn factuur uploaden als voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
thedon46 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:55:
Ben zelf net terug van een paar dagen naar Duitsland.
Rond Düsseldorf koos hij steeds automatisch voor het Vodafone netwerk, waar ik geen internet verbinding mee had. Handmatig kiezen voor een ander netwerk hielp wel, maar waarom kan dit niet automagisch?
Nu moet ik steeds kijken op welk netwerk ik zit om te weten of ik weer handmatig moet switchen
Heeeuuullll lang geleden heb ik dit bovenstaande probleem aangegeven bij Choozze en gingen ze ermee aan de slag.

Zojuist een zinvolle update (na 3x we zijn er mee bezig) gekregen:
Hallo Thedon46,

Ik heb zojuist een update ontvangen over het probleem, ze verwachten volgende week een antwoord van Vodafone DE in verband met de problemen op het netwerk. Daarnaast hebben ze aangeboden om het netwerk tijdelijk uit te schakelen voor klanten. De verwachting is dat ze deze aanpassing volgende week uit kunnen voeren.

Wanneer ik hier een datum voor heb hoor je het van mij.

Met vriendelijke groet,

Thijs
Het Choozze Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
thedon46 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Heeeuuullll lang geleden heb ik dit bovenstaande probleem aangegeven bij Choozze en gingen ze ermee aan de slag.

Zojuist een zinvolle update (na 3x we zijn er mee bezig) gekregen:

[...]
Bedankt voor het delen van de update. Heb ik nog 2 vragen voor je: zou je Choozze voor gebruik in Duitsland verder als voldoende omschrijven (ook het internet)? En die Europa bundel, is die zonder gezeik/allerlei voorwaarden gewoon per maand aan/uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Zelf maak ik gebruik van Choozze bright en heb ik geen europa bundel. Dus heb ik gewoon hetzelfde als normaal.
Nu had ik dus gedoe dat ik steeds op het vodafone netwerk zat en ik daarop geen internet had.
Maar daar zijn ze nu dus mee bezig.

Als ik op een andere provider zat werkt het net zoals in Nederland en merk je er niks van dat je in het buitenland bent.
Bellen werkt btw wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
thedon46 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:03:
Zelf maak ik gebruik van Choozze bright en heb ik geen europa bundel. Dus heb ik gewoon hetzelfde als normaal.
Nu had ik dus gedoe dat ik steeds op het vodafone netwerk zat en ik daarop geen internet had.
Maar daar zijn ze nu dus mee bezig.

Als ik op een andere provider zat werkt het net zoals in Nederland en merk je er niks van dat je in het buitenland bent.
Bellen werkt btw wel gewoon.
Eventjes voor de duidelijkheid :) :

Choozze Bright is inclusief de Europa bundel/Roam Like Home. Bij choozze zero kan je een Europa bundel bijbestellen (lees eventjes de voorwaarden bij Choozze zero in combinatie met de Roam Like Home). Je kan maandelijks switchen van Bright naar Zero of andersom. Dan gaat de verandering pas in per begin volgende maand. Echter, als je vantevoren Choozze Bright voor 3\6\12 maanden afsluit dan kan je dus niet tijdelijk switchen naar Choozze Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb gisteren de simkaart ontvangen van Choozze, dit was gewoon een triple sim, zowel klassiek, micro als nano!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Quad schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:54:
Ik heb gisteren de simkaart ontvangen van Choozze, dit was gewoon een triple sim, zowel klassiek, micro als nano!
Goed om te horen dat ze dus naar ons geluisterd hebben en een triple sim hebben nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Eveneens (zojuist) simkaart binnengekregen; het is een standaard-/micro-/nanosim uitdrukgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33

26% > 2,67 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zucht, ik wil mijn Choozze simkaart activeren, maar het 06 nummer wat ik heb gekregen via de mail is niet correct. :/ Ik kom een cijfer te kort.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Quad schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:15:
Zucht, ik wil mijn Choozze simkaart activeren, maar het 06 nummer wat ik heb gekregen via de mail is niet correct. :/ Ik kom een cijfer te kort.
Haha, dat is jammer. Maar je kan toch gewoon gokken tussen 10 cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maar waar zou het dan zitten. :+misschien is er wel meer niet correct.. Mogen zij uitzoeken. :Y

Edit: Lol, toch even geprobeerd, en halverwege pakte hij er eentje. :D

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 14-03-2015 20:39 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
krissie100 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:32:
[...]

Haha, dat is jammer. Maar je kan toch gewoon gokken tussen 10 cijfers?
..Als je weet waar het missende cijfer zou moeten, ja. Anders heb je 10 mogelijke posities voor het missende cijfer..maal 10 mogelijke cijfers. Dus 100 keer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 12:25
Xandrios schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:40:
[...]

..Als je weet waar het missende cijfer zou moeten, ja. Anders heb je 10 mogelijke posities voor het missende cijfer..maal 10 mogelijke cijfers. Dus 100 keer proberen..
Niet helemaal correct: 8 mogelijke posities, voor 06 en tussen 06 is zeer onwaarschijnlijk. 8)7
Na 06 zijn er maar een paar opties mogelijk. Blijft nog steeds rond 76 mogelijkheden, maar enfin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
Geen12 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:24:
[...]

Niet helemaal correct: 8 mogelijke posities, voor 06 en tussen 06 is zeer onwaarschijnlijk. 8)7
Na 06 zijn er maar een paar opties mogelijk. Blijft nog steeds rond 76 mogelijkheden, maar enfin...
Als je al 76 keer het gaat proberen zouden die extra 24 ook niets meer uitmaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Vanavond net over de grens geweest, Kleve. Maar behoorlijk wat problemen gehad, morgen Choozze maar eens contacteren hierover:
- geen data op Vodafone netwerk (was al eerder genoemd)
- geen data op E-Plus netwerk
- geen data via Edge/GPRS
Later met moeite wel data via Telekom DE netwerk, maar dus wel handmatig netwerk moeten selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:49
Ik heb ook vaak dat het netwerk dat automatisch door mijn telefoon gekozen wordt niet het "goede" netwerk is. Van de week in Italië geweest en ook daar hetzelfde issue als in DE, UK en BE. Het zou handig zijn als Choozze een lijstje van voorkeursnetwerk per land zou aanbieden.

Op een of andere manier doet mijn telefoon (OnePlus) er eeuwen over om de lijst met beschikbare netwerken te tonen, één voor één proberen duurt bij 3 beschikbare netwerken minstens een half uur...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimsaint schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:29:
Ik heb ook vaak dat het netwerk dat automatisch door mijn telefoon gekozen wordt niet het "goede" netwerk is. Van de week in Italië geweest en ook daar hetzelfde issue als in DE, UK en BE. Het zou handig zijn als Choozze een lijstje van voorkeursnetwerk per land zou aanbieden.

Op een of andere manier doet mijn telefoon (OnePlus) er eeuwen over om de lijst met beschikbare netwerken te tonen, één voor één proberen duurt bij 3 beschikbare netwerken minstens een half uur...
Bij oudere mobiele telefoons kan je uit een lijst met netwerken je voorkeursnetwerk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
pimsaint schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:29:

heb zelf ook een 1+1 maar ervaar dit niet,althans niet zo lang.
Wat ik wel gemerkt hebt is als je je data instelt op 2G dit veel sneller gaat.Dan het netwerk kiezen wat je hebben wilt en weer omzetten naar 3 G....

Wat betreft de aanbieders in het buitenland,ik zelf heb vanaf augustus 2014 choozze en rij zelf door heel europa als chauffeur en dit zijn tot nu toe mijn bevindingen met netwerken die goede dekking geven en redelijke tot goede snelheid.

in Belgie Base
in Spanje moviestar,Vodafone
in Frankrijk Orange en F bouyges
in Duitsland T-mobile
in Oosterijk A1
in Italië TIM
In Engeland T mobile en vodafone
in Denemarken Telenor en TDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Hebben jullie ook problemen met het ontvangen van geautomatiseerde SMS-berichten? Bijvoorbeeld bij het installeren van Uber of RedPhone wordt gewerkt met een bevestigingsbericht met daarin een code. Deze komen bij mij nooit aan. Sommige apps bieden de mogelijkheid je dan te bellen, maar bijvoorbeeld Uber kan ik dus nooit registreren.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

cyberstalker schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:32:
Hebben jullie ook problemen met het ontvangen van geautomatiseerde SMS-berichten? Bijvoorbeeld bij het installeren van Uber of RedPhone wordt gewerkt met een bevestigingsbericht met daarin een code. Deze komen bij mij nooit aan. Sommige apps bieden de mogelijkheid je dan te bellen, maar bijvoorbeeld Uber kan ik dus nooit registreren.
Dit heb ik ook wel eens bij Dropbox, Microsoft account en de ING. Maar dit had ik niet alleen bij Choozze maar ook bij mijn vorige provider (Blyk). Verder als ik dan druk op laten bellen, wordt ik ook niet gebeld. Dus bij mij heeft dat weinig te maken met de provider, maar het zal op dat moment wel druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:31
Dus voor eenmalig 25,- heb ik 100 gratis belminuten per maand. Internet kan je gewoon blokkeren neem ik aan. Waar zit dan het addertje onder het gras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Klaassen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:30:
Dus voor eenmalig 25,- heb ik 100 gratis belminuten per maand. Internet kan je gewoon blokkeren neem ik aan. Waar zit dan het addertje onder het gras...
er zit geen addertje onder het gras. ze kunnen dit bieden omdat zij een erg goedkoop website hebben. ziet er wel goedkoop uit en ze hebben niet echt een klantenservice. alleen via mail, soms via telefoonnummer.

Buitenbundelkosten en een deel van choozze brighters compenseren ze met choozze zero denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:33:
[...]

er zit geen addertje onder het gras. ze kunnen dit bieden omdat zij een erg goedkoop website hebben. ziet er wel goedkoop uit en ze hebben niet echt een klantenservice. alleen via mail, soms via telefoonnummer.

Buitenbundelkosten en een deel van choozze brighters compenseren ze met choozze zero denk ik. :)
Is er ook iets om ervoor te zorgen dat je niet over die 100 minuten heen gaat? Behalve hun 'waarschuwings' sms'je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Klaassen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:35:
[...]

Is er ook iets om ervoor te zorgen dat je niet over die 100 minuten heen gaat? Behalve hun 'waarschuwings' sms'je dan.
Je kan via de mobiele site van choozze je gebruik inzien. je kan een MB verbruik app downloaden en een limiet instellen. (iphone) Bij android kan je ervoor zorgen dat het niet meer mogelijk is om 3G te gebruiken denk ik.

Wat je ook kan doen is alleen mobiel data gebruiken wanneer het nodig is. als ik geen wifi kan vinden doe ik even m'n data aan om whatsapp berichten te ontvangen en als ik klaar ben dan doe ik hem weer uit, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Je kan via de mobiele site van choozze je gebruik inzien. je kan een MB verbruik app downloaden en een limiet instellen. (iphone) Bij android kan je ervoor zorgen dat het niet meer mogelijk is om 3G te gebruiken denk ik.

Wat je ook kan doen is alleen mobiel data gebruiken wanneer het nodig is. als ik geen wifi kan vinden doe ik even m'n data aan om whatsapp berichten te ontvangen en als ik klaar ben dan doe ik hem weer uit, :)
Mijn GSM ondersteunt dual-sim. Ik zet 3G gewoon compleet uit voor Choozze, ik wil het enkel voor de belminuten. Heb je daar ook advies voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Klaassen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:40:
[...]

Mijn GSM ondersteunt dual-sim. Ik zet 3G gewoon compleet uit voor Choozze, ik wil het enkel voor de belminuten. Heb je daar ook advies voor? :P
Heb je dan voor het eerste sim wel data? dan kan je gewoon op choozze.me inloggen en kijken hoeveel belminuten je gebruikt hebt. anders via wifi. bij logboek in je telefoon kan je ook zien hoeveel min je gebeld hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Heb je dan voor het eerste sim wel data? dan kan je gewoon op choozze.me inloggen en kijken hoeveel belminuten je gebruikt hebt. anders via wifi. bij logboek in je telefoon kan je ook zien hoeveel min je gebeld hebt. ;)
Uiteraard, 4gb data maandelijks via eerste sim.
Jammer, had liever een app die het kon begrenzen. Zelf in de gaten houden wil nog wel eens fout lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
[...]

Misschien Call-timer proberen (geen ervaring ermee), hoewel ik weet ook niet of het werkt voor een dual-sim mobiel.

In ieder geval, je krijgt als het goed is ook een sms als je 80% van je bundel hebt verbruikt. Hoewel,als jouw eerste gesprek 60 minuten duurt en jouw tweede 60 minuten dan krijg je pas de waarschuwing/sms bij 120 minuten denk ik, dus nadat jouw gesprek is afgerond en niet halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee, ik heb een Choozze Bright simmetje en ben in Spanje; Wat mij verbijstert is dat ik met een android telefoon gewoon het internet kan delen hoe ik ook wil, maar stop ik de sim in een iphone 4 dan ineens niet |:( ga naar de site van t-mobile staat er dan..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:17:
[..] met een android telefoon gewoon het internet kan delen [..] in een iphone 4 dan ineens niet [..]
Dat melden ze zelf ook op hun website. ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

[...]

Je kan een app downloaden die bijhoud hoeveel je hebt gebeld. Ik gebruik daarvoor DroidStats. Je kan ook instellen dat hij melding(en) geeft bij verschillende limiteten (bijv. 50/70/95%). Het is helaas niet mogelijk om in te stellen dat je dan niet meer kan bellen / smsen, dit kan wel bij data.

Het is geen mooie app(uiterlijk), maar functioneel werkt hij prima!

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 19-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 19:09
Om te voorkomen dat mijn 100 mb zomaar opgaan ben ik NoRoot Data Firewall aan het testen.
Zijn er ervaringen met andere (betere) apps? Of is het uitschakelen vaan achtergrondgegevens voor mobiele netwerken via het instellingen menu in Android net zo effectief?

[ Voor 0% gewijzigd door mpx200_05 op 20-03-2015 08:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carnager schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:41:
[...]

Dat melden ze zelf ook op hun website. ;)
Lekker dan, hoe belachelijk! Wiens schuld is dat, van *pple of van de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:50:

Lekker dan, hoe belachelijk! Wiens schuld is dat, van *pple of van de provider?
Als het bij Android wel kan lijkt me die vraag niet heel moeilijk te beantwoorden. Ik dacht dat Choozze ook niet de enige provider is waarbij dat bij Apple niet kan. Volgens mij kan het wel als je hem jailbreakt, maar dat weet ik ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Bart95 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:56:
[...]

Als het bij Android wel kan lijkt me die vraag niet heel moeilijk te beantwoorden. Ik dacht dat Choozze ook niet de enige provider is waarbij dat bij Apple niet kan. Volgens mij kan het wel als je hem jailbreakt, maar dat weet ik ook niet zeker.
even een aanvulling: bij Windows Phone werkt ook. Dus de schuld ligt duidelijk bij Apple :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

De 'schuld' ligt in een combinatie van zowel Apple als provider.
Oorzaak is dat er een certificaat geissued moet worden, net zoals bij een aantal andere zaken waarvan recentelijk (nou ja, een jaar tot anderhalf jaar geleden alweer) het 4G-certificaat bij diverse providers het meest besproken was.
Je moet dus ook melden bij Choozze als je wilt tetheren met een iOS device als bron, waarna zij je toestel middels een certificaat vrijschakelen. Dit certificaat is echter beperkt tot tetheren alleen in Nederland. Of dit een kwestie is van prijs die aan Apple betaald moet worden voor een 'beter' certificaat te kunnen issuen of dat het eerder een zelfbescherming is van Choozze, zodat er met opzet alsnog een rem gezet kan worden op in het buitenland tetheren vanaf iOS devices zodat de internationale data niet te hoog oploopt, tja, daar zullen we als buitenstaanders denk ik niet snel een (eerlijk?) antwoord op kunnen krijgen want schuld afschuiven op de andere partij is immers veel makkelijker?

Puntje bij paaltje, het werkt dus niet. In de toekomst? Wie weet. Oplossing? Duw je sim in een android of winphone of in een mifi desnoods. Gebruik je iPhone desgewenst over de WiFi als mini-tablet. Eenmaal terug in NL kun je je sim dan weer terugzetten in je iPhone.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
carnager schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:51:
De 'schuld' ligt in een combinatie van zowel Apple als provider.
Oorzaak is dat er een certificaat geissued moet worden, net zoals bij een aantal andere zaken waarvan recentelijk (nou ja, een jaar tot anderhalf jaar geleden alweer) het 4G-certificaat bij diverse providers het meest besproken was.
Je moet dus ook melden bij Choozze als je wilt tetheren met een iOS device als bron, waarna zij je toestel middels een certificaat vrijschakelen. Dit certificaat is echter beperkt tot tetheren alleen in Nederland. Of dit een kwestie is van prijs die aan Apple betaald moet worden voor een 'beter' certificaat te kunnen issuen of dat het eerder een zelfbescherming is van Choozze, zodat er met opzet alsnog een rem gezet kan worden op in het buitenland tetheren vanaf iOS devices zodat de internationale data niet te hoog oploopt, tja, daar zullen we als buitenstaanders denk ik niet snel een (eerlijk?) antwoord op kunnen krijgen want schuld afschuiven op de andere partij is immers veel makkelijker?

Puntje bij paaltje, het werkt dus niet. In de toekomst? Wie weet. Oplossing? Duw je sim in een android of winphone of in een mifi desnoods. Gebruik je iPhone desgewenst over de WiFi als mini-tablet. Eenmaal terug in NL kun je je sim dan weer terugzetten in je iPhone.
Waarom zou zo'n certificaat nodig zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:21
De facturering van Choozze is echt een puinhoop, er wordt vanalles afgeschreven zonder dat iemand me kan vertellen waarvoor. Heb ze tot eind deze week gegeven om het op te lossen. Jammer, want verder ben ik tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

menonv

Beunhazerij?

stijnec1 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:12:
De facturering van Choozze is echt een puinhoop, er wordt vanalles afgeschreven zonder dat iemand me kan vertellen waarvoor. Heb ze tot eind deze week gegeven om het op te lossen. Jammer, want verder ben ik tevreden
Word er wel in verhouding tot het bedrag per maand, de juiste hoeveelheid afgeschreven?
Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld studenten zeg maar niet in een keer 90 dagen (en dus om en rond de 100 euro) in een keer kunnen afbetalen, daar zij per maand rond moeten komen met studiefinanciering en andere zaken.
Alhoewel, ja goed, je betaald al 3 maanden dan niets, maargoed.
> Staat het in verhouding / is het mogelijk met facturering die nog niet heeft plaatsgevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door menonv op 21-03-2015 15:43 . Reden: Spelling ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]carnager schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:51Puntje bij paaltje, het werkt dus niet. In de toekomst? Wie weet. Oplossing? Duw je sim in een android of winphone of in een mifi desnoods. Gebruik je iPhone desgewenst over de WiFi als mini-tablet. Eenmaal terug in NL kun je je sim dan weer terugzetten in je iPhone.
Bedankt voor je uitleg! Moet je ook maar geen *pho*e nemen :X Alleen een beetje lullig want ik had Choozze dus aangeraden aan een vriendin van me omdat het bij mij perfect werkt allemaal..

Iemand die weet of dat 'jailbreaking' nog solaas biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dit heeft niets te maken met kosten voor Apple. Apple biedt simpelweg de mogelijkheid aan telco's om de hotspot-functie te enablen of disablen per regio.

Choozze heeft gekozen om dit voor roaming (enkel dan!) te disablen. En ik kan ze geen ongelijk geven. Maar ze maken dit duidelijk via de website, dus dit was gewoon op te zoeken vóór het aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
menonv schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:42:
[...]

Word er wel in verhouding tot het bedrag per maand, de juiste hoeveelheid afgeschreven?
Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld studenten zeg maar niet in een keer 90 dagen (en dus om en rond de 100 euro) in een keer kunnen afbetalen, daar zij per maand rond moeten komen met studiefinanciering en andere zaken.
Alhoewel, ja goed, je betaald al 3 maanden dan niets, maargoed.
> Staat het in verhouding / is het mogelijk met facturering die nog niet heeft plaatsgevonden?
Nee het was bin mij lukraak en onvoorspelbaar. Eerst maanden niet, toen opeens heel veel in 1x,meer ook dan ze van me tegoed hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Nu online

menonv

Beunhazerij?

Heb je uberhaubt al een factuur ontvangen met specificaties van de geleverde / gebruikte diensten en kosten hiervan dan?
Terugwerkende kracht is dus,
1) Geld inhouden en dan 2) Factuurtje bouwen?

Volgens mij moet dat toch echt andersom zijn, of tegelijkertijd zoals de meeste telecom operators doen. (Lees, dat je een email krijgt, of sms, "je rekening staat online".)

Nouja vaag 8)7

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Nog nooit een factuur gezien. Wel uitgebreid gemaild, conclusie is dat ze het zelf ook niet weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:17
Ik heb mn simkaart geactiveerd (choozze zero), kan zelf bellen,sms en ook internetten, maar als iemand mij wil bellen of sms wil sturen wordt er gemeld dat het nummer niet in gebruik is, wtf.
Morgen maar eens bellen, vreemde zaak.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellhound schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:03:
Ik heb mn simkaart geactiveerd (choozze zero), kan zelf bellen,sms en ook internetten, maar als iemand mij wil bellen of sms wil sturen wordt er gemeld dat het nummer niet in gebruik is, wtf.
Morgen maar eens bellen, vreemde zaak.
Ik had hetzelfde. Choozze een mailtje gestuurd en ik kreeg al snel bericht terug dat ik de telefoon eens uit en weer aan moest zetten. En dat was de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:17:
Kee, ik heb een Choozze Bright simmetje en ben in Spanje; Wat mij verbijstert is dat ik met een android telefoon gewoon het internet kan delen hoe ik ook wil, maar stop ik de sim in een iphone 4 dan ineens niet |:( ga naar de site van t-mobile staat er dan..
Kan wel, je moet het echter even bij choozze aanvragen.
Ik heb ze gebeld en ze hebben voor mijn beide iPhone's, Tethering aangezet.
Afgelopen wintersport heb ik mijn internet met een aantal apparaten gedeeld, werkt perfect.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Choozze lijkt me voor mijn situatie nou eens ideaal. Ik ben veel in het buitenland (Reis door heel europa, woon half in Nederland half elders, nu vooral veel in Spanje) en kom regelmatig situaties tegen waar ik geen wifi heb maar toch voor m'n werk als zelfstandige wat basic internet wil hebben - een paar mbit is genoeg.

Ik heb nu het volgende :
een Spaanse simkaart met 150 belminuten en 1gb (€10)
een nederlandse simkaart van Bliep welke als ik in NL ben internet geef (€0 a €15/maand)
Skype Europe Unlimited (onbeperkt bellen naar FR/UK/ES/DE/PT vast en mobiel) (€20)
Skype 120 minuten naar NL, vast only (€5)
Skype call-in nummer (geen idee, was geloof ik 10 euro/jaar)

Dat kan ik dus allemaal in één klap vervangen door een Choozze abbo. Ik kan dan namelijk vanuit het buitenland naar nederland bellen, vanuit het buitenland naar het buitenland (EU) bellen. En heb gewoon overal - in theorie - een dataverbinding die ik als backup kan gebruiken voor als ik eens een paar weken geen betrouwbare wifi heb.

Verder, heeft er hier iemand ervaring met de dekking in Spanje so far? Daar zit ik nu, en wil ik hem dan ook primair gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

majic schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:33:

Verder, heeft er hier iemand ervaring met de dekking in Spanje so far? Daar zit ik nu, en wil ik hem dan ook primair gaan gebruiken.
ESP, Xfera (Yoigo) Spain Xfera (Yoigo)
ESP, Movistar Spain Movistar
ESP, Vodafone Spain Vodafone
ESP, Orange Spain Orange

Waarschijnlijk dus prima, gezien je op 4 netwerken terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Tot nu toe prima ervaringen met Choozze, tot ik deze maand wat meer internet heb gebruikt vanwege een vakantie zonder wifi.

Ik heb deze maand tot nu toe 9Gb gebruikt (waarvan deels in Duitsland).
Krijg ik eergisteren een melding van Choozze dat ik op mijn verbruik moet letten
(prima, ik zit tenslotte op 90% van mijn verbruik).

Gisteren 0.7mb gebruikt (hele dag thuis, dus op Wifi gezeten), krijg ik wederom een SMS + mail.
Deze keer de melding dat als ik niet op mijn verbruik let dat ze me gaan afsluiten. Ehm????

Ook als ik inlog op mijn choozze, staat er bij internet 90% verbruik (komt dus overeen met wat ik zelf meet).
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij mag ik dan gewoon die laatste 10% verbruiken als ik dat wil?
Daarnaast vind ik het raar dat ze je waarschuwen, en als je dan nog niet eens 1mb meer verbruikt ze al gaan dreigen met afsluiten.
Zeker als internet verbruik op 90% aangegeven staat volgens hun eigen gegevens, volgens mij heb ik volgens de FUP gewoon nog 1gb te gaan.

raarrr |:(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Nu online

menonv

Beunhazerij?

Mud.Starrr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:44:
Tot nu toe prima ervaringen met Choozze, tot ik deze maand wat meer internet heb gebruikt vanwege een vakantie zonder wifi.

Ik heb deze maand tot nu toe 9Gb gebruikt (waarvan deels in Duitsland).
Krijg ik eergisteren een melding van Choozze dat ik op mijn verbruik moet letten
(prima, ik zit tenslotte op 90% van mijn verbruik).

Gisteren 0.7mb gebruikt (hele dag thuis, dus op Wifi gezeten), krijg ik wederom een SMS + mail.
Deze keer de melding dat als ik niet op mijn verbruik let dat ze me gaan afsluiten. Ehm????

Ook als ik inlog op mijn choozze, staat er bij internet 90% verbruik (komt dus overeen met wat ik zelf meet).
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij mag ik dan gewoon die laatste 10% verbruiken als ik dat wil?
Daarnaast vind ik het raar dat ze je waarschuwen, en als je dan nog niet eens 1mb meer verbruikt ze al gaan dreigen met afsluiten.
Zeker als internet verbruik op 90% aangegeven staat volgens hun eigen gegevens, volgens mij heb ik volgens de FUP gewoon nog 1gb te gaan.

raarrr |:(
Als je dit verhaal aangeeft via de support (bellen ofzo) wat geven ze dan aan als je over deze (FUP!!) grens heengaat?
Sluiten ze af, of brengen ze dan extra kosten in rekening?
Tevens.... als klant mag je hiervan dan in dat laatste geval eens over geinformeerd worden wat voor een tarief of welke kosten er in rekening worden gebracht bij 'excessief gebruik'.

Ik snap niet waarom ze hier zo vaag over doen. Laat me bijna denken aan Robin Mobile... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Goed,

Ik heb even contact opgenomen met Choozze. En kan jullie vertellen dat er een erg rooskleurig beeld wordt geschetst van het bedrijf t.o.v. de daadwerkelijke intentie/situatie. Wellicht handig om ook de startpost daar op aan te passen.

Het volgende werd mij vandaag ijskoud medegedeeld aan de telefoon toen ik ging informeren of een Choozze Bright voor mij interessant zou zijn:

1) 'Verteld u mij hoeveel u wil gaan gebruiken aan data (in het buitenland) dan vertellen wij u of Bright voor u geschikt is of niet'. Op mijn vraag dat ik liever wil horen hoeveel ik nou precies krijg voor mijn geld werd na veel zeuren uiteindelijk 'ongeveer 4gb' aangegeven.

2) U mag niet langer dan +- 6 weken per jaar in het buitenland verblijven. Meer is niet toegestaan.. Er werd geimpliceerd dat het oneigenlijk gebruik zou zijn en dat het per definitie als zakelijk gebruik zou worden gezien (een student die regelmatig de grens over trekt of die voor een uitwisseling tijdelijk in het buitenland verbleef kon de medewerker aan de telefoon zich absoluut niets bij voorstellen). Tevens werd er geclaimed dat het 6-weken maximum 'aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de gemiddelde choozeklant' was vast gesteld.

3) De website loopt (sterk) achter. Er werd aangegeven dat er 'dagelijks updates aan de website plaatsvinden en zullen plaatsvinden' . Daarin worden beperkingen en limitaties zoals bovenstaande komende tijd aangepast. Op mijn vraag waarom als ik nu een contract afsluit online ik nergens de beperkingen zie staan zoals de 6-weken maximum buitenland verblijf werd ontwijkend geantwoord.

4) Er heerst wat lichte paniek bij Choozze. De dame aan de telefoon gaf aan dat er regelmatig vergaderingen zijn nu om te kijken hoe ze het grootvebruik en het buitenlandverbruik aan banden gaan leggen.

5) Op mijn vraag of het zomaar kan om een product te verkopen met onduidelijke en dagelijks veranderende voorwaarden werd gezegd 'dat klanten er maar mee moeten leven als wij iets aanpassen in de voorwaarden. En als ze het er niet mee eens zijn dan staat het ze vrij om niet langer met ons in zee te gaan'.

6) Als je de (data) FUP overtreed dan wordt je afgesloten na een tweetal waarschuwingen, waarbij bij de volgende maand je weer gebruik kan maken van je abbonement. De mevrouw aan de telefoon zei niets over het betalen van een eventueel teveel gebruikt aantal MB's (maar ik dacht dat wel ergens gelezen te hebben)

Kortom, Choozze is hard bezig om vooral te zorgen dat er allerlei limieten en maximums worden gesteld aan een 'onbeperkt' abbonement. Niet onbegrijpelijk, maar de manier waarop dat gaat is wel erg listig. Op de website kan je een product bestellen en zelfs met het doorlezen van de kleine lettertjes kan je er dan een maand later achterkomen dat je allerlei interne regels van Choozze overtreed.

Product A verkopen maar ondertussen als je doorvraagt product B aanbieden is natuurlijk geen nette vorm van ondernemen. Verder viel het mij op dat Choozze blijkbaar erg verrast is door het data/buitenlandverbruik en daar absoluut geen rekening mee had gehouden bij het starten van zijn campagne/businessmodel.

Hoe naief/wereldvreemd moet je wel niet zijn als ondernemer als je niet eens kunt voorspellen dat mensen veel data gaan opmaken én het pakket regelmatig in het buitenland willen gebruiken. En dan met name omdat je geen duidelijke regelgeving/voorwaarden hebt opgesteld... 8)7

Bright verliest iig veel van zijn charme voor mij - niet zozeer omdat er beperkingen aanzitten (dat vind ik niet meer dan logisch) maar vooral omdat ze laten merken elk moment de voorwaarden van hun diensten te kunnen aanpassen, en dat dit zonder uitzondering altijd in je nadeel zal uitpakken. Verder vind ik het ook nog eens tegen de borst stuiten dat er maxima worden gesteld aan het buitenlandverblijf zonder dat dit duidelijk wordt vermeld. Je moet daar dus voor gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Zoals Majic zegt, ze blokkeren je inderdaad.
Dat is intussen bij mij ook gebeurd, terwijl op mijn choozze nog steeds 90% verbruikt staat.
Intussen proberen te bellen, maar degene die ik aan de lijn kreeg kon mij niet helpen. De persoon die ik moet hebben was in vergadering en gaat mij terugbellen.
Ik baal er nu erg van dat ik een jaar voorruit heb betaald, aan de andere kant plegen ze zelf contractbreuk door de voorwaarde aan te passen als ik het verhaal hierboven zo lees.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen1993
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 03:01
Mijn ervaring met choozze wordt steeds slechter! Nadat ik eerst in Ierland via Meteor geen internet had werd er naar mijn idee weinig aan gedaan om het op te lossen. Ik heb gebeld/gemaild/getwitterd maar er gebeurde vrij weinig. 2 weken (!) na thuiskomst werd ik gevraagd om meer informatie te geven omtrent het probleem, terwijl ik dit al aan 4 verschillende medewerkers had toegelicht. Ook afgelopen week was de internetverbinding zeer instabiel.

Zojuist heeft choozze het helemaal bond gemaakt, ik heb een waarschuwing voor mijn internet gebruik gekregen omdat ik 6GB heb verbruikt:

"Hallo Choozzer,

We zien dat je deze maand al 6 GB hebt verbruikt. Met je huidige verbruikspatroon houd je je niet aan het Eerlijk Verbruik Beleid.

Matig je verbruik. Zorg ervoor dat je onbezorgd kan blijven genieten van #mobilehappiness

Met vriendelijke groeten,
Het Choozze team"
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze