Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:45:
Zoals Majic zegt, ze blokkeren je inderdaad.
Dat is intussen bij mij ook gebeurd, terwijl op mijn choozze nog steeds 90% verbruikt staat.
Intussen proberen te bellen, maar degene die ik aan de lijn kreeg kon mij niet helpen. De persoon die ik moet hebben was in vergadering en gaat mij terugbellen.
Ik baal er nu erg van dat ik een jaar voorruit heb betaald, aan de andere kant plegen ze zelf contractbreuk door de voorwaarde aan te passen als ik het verhaal hierboven zo lees.
per direct opzeggen wegens het leveren van een wanprestatie is best aan te tonen, zeker als ze er zelf niets duidelijk over op papier hebben staan. Moet je wel je geld terug vorderen, al sta je waarschijnlijk in je recht. Zal ook niet zo makkelijk gaan.

Mijn inschatting, overigens als vooralsnog prima tevreden Zero gebruiker:

Bright hebben ze compleet verkeerd ingeschat en kost ze bakken met geld.
Zero levert ze werkelijk geen bal op.
Qua voorwaarden en regels hebben ze grote steken laten vallen om maar snel van start te kunnen gaan.
Ze zitten nu met de handen in het haar om het op te lossen en werken buiten de gecommuniceerde gegevens om met vrij willekeurige nieuwe regels naar klanten die dat terecht niet begrijpen/ nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20
Hmm, dit nodigt niet uit om klant te worden. 'k Krijg er een beetje een zinkend-schip-gevoel bij.

Zat zelf te denken aan Bright en Zero voor m'n vrouw, maar ik wacht eerst maar eens af wat we de komende tijd gaan horen en merken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:25:
Goed,

Ik heb even contact opgenomen met Choozze. En kan jullie vertellen dat er een erg rooskleurig beeld wordt geschetst van het bedrijf t.o.v. de daadwerkelijke intentie/situatie. Wellicht handig om ook de startpost daar op aan te passen.

Het volgende werd mij vandaag ijskoud medegedeeld aan de telefoon toen ik ging informeren of een Choozze Bright voor mij interessant zou zijn:

1) 'Verteld u mij hoeveel u wil gaan gebruiken aan data (in het buitenland) dan vertellen wij u of Bright voor u geschikt is of niet'. Op mijn vraag dat ik liever wil horen hoeveel ik nou precies krijg voor mijn geld werd na veel zeuren uiteindelijk 'ongeveer 4gb' aangegeven.

2) U mag niet langer dan +- 6 weken per jaar in het buitenland verblijven. Meer is niet toegestaan.. Er werd geimpliceerd dat het oneigenlijk gebruik zou zijn en dat het per definitie als zakelijk gebruik zou worden gezien (een student die regelmatig de grens over trekt of die voor een uitwisseling tijdelijk in het buitenland verbleef kon de medewerker aan de telefoon zich absoluut niets bij voorstellen). Tevens werd er geclaimed dat het 6-weken maximum 'aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de gemiddelde choozeklant' was vast gesteld.

3) De website loopt (sterk) achter. Er werd aangegeven dat er 'dagelijks updates aan de website plaatsvinden en zullen plaatsvinden' . Daarin worden beperkingen en limitaties zoals bovenstaande komende tijd aangepast. Op mijn vraag waarom als ik nu een contract afsluit online ik nergens de beperkingen zie staan zoals de 6-weken maximum buitenland verblijf werd ontwijkend geantwoord.

4) Er heerst wat lichte paniek bij Choozze. De dame aan de telefoon gaf aan dat er regelmatig vergaderingen zijn nu om te kijken hoe ze het grootvebruik en het buitenlandverbruik aan banden gaan leggen.

5) Op mijn vraag of het zomaar kan om een product te verkopen met onduidelijke en dagelijks veranderende voorwaarden werd gezegd 'dat klanten er maar mee moeten leven als wij iets aanpassen in de voorwaarden. En als ze het er niet mee eens zijn dan staat het ze vrij om niet langer met ons in zee te gaan'.

6) Als je de (data) FUP overtreed dan wordt je afgesloten na een tweetal waarschuwingen, waarbij bij de volgende maand je weer gebruik kan maken van je abbonement. De mevrouw aan de telefoon zei niets over het betalen van een eventueel teveel gebruikt aantal MB's (maar ik dacht dat wel ergens gelezen te hebben)

Kortom, Choozze is hard bezig om vooral te zorgen dat er allerlei limieten en maximums worden gesteld aan een 'onbeperkt' abbonement. Niet onbegrijpelijk, maar de manier waarop dat gaat is wel erg listig. Op de website kan je een product bestellen en zelfs met het doorlezen van de kleine lettertjes kan je er dan een maand later achterkomen dat je allerlei interne regels van Choozze overtreed.

Product A verkopen maar ondertussen als je doorvraagt product B aanbieden is natuurlijk geen nette vorm van ondernemen. Verder viel het mij op dat Choozze blijkbaar erg verrast is door het data/buitenlandverbruik en daar absoluut geen rekening mee had gehouden bij het starten van zijn campagne/businessmodel.

Hoe naief/wereldvreemd moet je wel niet zijn als ondernemer als je niet eens kunt voorspellen dat mensen veel data gaan opmaken én het pakket regelmatig in het buitenland willen gebruiken. En dan met name omdat je geen duidelijke regelgeving/voorwaarden hebt opgesteld... 8)7

Bright verliest iig veel van zijn charme voor mij - niet zozeer omdat er beperkingen aanzitten (dat vind ik niet meer dan logisch) maar vooral omdat ze laten merken elk moment de voorwaarden van hun diensten te kunnen aanpassen, en dat dit zonder uitzondering altijd in je nadeel zal uitpakken. Verder vind ik het ook nog eens tegen de borst stuiten dat er maxima worden gesteld aan het buitenlandverblijf zonder dat dit duidelijk wordt vermeld. Je moet daar dus voor gaan bellen...
Wellicht nog even een nuttige aanvulling. Het is bij wet verboden om algemene voorwaarden aan te passen, waarbij je als klant slechter af bent. Als je de algemene voorwaarden in het nadeel van de klant aanpast, dan dien je hiervan, met een wettelijke termijn van 4 weken, al je klanten in kennis te stellen.

Het is bij wet verboden, zonder gegronde en aantoonbare reden, een klant af te sluiten van het internet. Ook hier gelden wettelijke bepalingen voor. Men zal je als klant eerst vooraf moeten informeren over het voornemen je af te sluiten van het internet. Doe je dit niet, dan ben je als provider in overtreding. Tenzij er een dringende en aantoonbare reden is, zoals fraude en misbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Achtmaal, ze gaven ook aan dat je het contract dan mag ontbinden als de algemene voorwaarden veranderen. Niet in die letterlijke bewoording, maar wel min of meer. Dus ik denk ook niet dat ze je dat zullen verhinderen.

Overigens lijkt het er op dat Choozze 'dat' soort klanten liever kwijt dan rijk is. Ze hebben dus eerst iets geboden (10GB, buitenland gebruik, indruk van onbeperkt/zonder gezeur) maar vervolgens nadat ze de eerste golf van media publiciteit en klanten hebben (aansluitkosten zijn vrij absurd bij hen, alleen dat is al een interessante inkomstenbron) komen ze overal op terug en worden ze effectief niet zo interessant meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 11:08

Mud.Starrr

I shoot people for money

jurgen1993 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:02:
Mijn ervaring met choozze wordt steeds slechter! Nadat ik eerst in Ierland via Meteor geen internet had werd er naar mijn idee weinig aan gedaan om het op te lossen. Ik heb gebeld/gemaild/getwitterd maar er gebeurde vrij weinig. 2 weken (!) na thuiskomst werd ik gevraagd om meer informatie te geven omtrent het probleem, terwijl ik dit al aan 4 verschillende medewerkers had toegelicht. Ook afgelopen week was de internetverbinding zeer instabiel.

Zojuist heeft choozze het helemaal bond gemaakt, ik heb een waarschuwing voor mijn internet gebruik gekregen omdat ik 6GB heb verbruikt:

"Hallo Choozzer,

We zien dat je deze maand al 6 GB hebt verbruikt. Met je huidige verbruikspatroon houd je je niet aan het Eerlijk Verbruik Beleid.

Matig je verbruik. Zorg ervoor dat je onbezorgd kan blijven genieten van #mobilehappiness

Met vriendelijke groeten,
Het Choozze team"
Die melding kreeg ik dus ook 2 dagen geleden.
Intussen 5mb verder en ik ben geblokkeerd :(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:14:
Achtmaal, ze gaven ook aan dat je het contract dan mag ontbinden als de algemene voorwaarden veranderen. Niet in die letterlijke bewoording, maar wel min of meer. Dus ik denk ook niet dat ze je dat zullen verhinderen.

Overigens lijkt het er op dat Choozze 'dat' soort klanten liever kwijt dan rijk is. Ze hebben dus eerst iets geboden (10GB, buitenland gebruik, indruk van onbeperkt/zonder gezeur) maar vervolgens nadat ze de eerste golf van media publiciteit en klanten hebben (aansluitkosten zijn vrij absurd bij hen, alleen dat is al een interessante inkomstenbron) komen ze overal op terug en worden ze effectief niet zo interessant meer..
Begrijp ik, maar wettelijk zul je eerst je klanten moeten informeren over een op handen zijnde aanpassing van de algemene voorwaarden en daarbij aangeven dat als je het als klant niet eens bent met de aangepaste voorwaarden, je kosteloos mag opzeggen. Pas 4 weken daarna mag je dan de nieuwe algemene voorwaarden implementeren. Wat dus niet mag is, de nieuwe algemene voorwaarden implementeren en dan tegen je klanten zeggen (als de wijziging ze niet bevalt), je kunt opzeggen. Dat is namelijk de omgekeerde wereld en volledig in strijd met de wetgeving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Maar jullie vergeten dat in de algemene voorwaarden niets anders staat dan een referentie naar een FUP. En de restricties die nu worden beschreven kunnen prima binnen een FUP vallen. Dus de algemene voorwaarden worden niet aangepast.

Wat wél vreemd is, is dat er getallen van 3000 minuten en 10GB data werd genoemd op de website als richtlijn. Om mensen nu te blokkeren bij 6GB verbruik (Zeker als dat binnen NL was) is daarom niet netjes. Ik denk niet dat er iets tegen te doen is, maar het is wel erg klant onvriendelijk.

Met betrekking tot de 6 weken per jaar in het buitenland: Dat is de grootste onzin. Ze geven/gaven zelf aan dat, zodra je op vakantie gaat, je de Roam Like Home bundel kunt aanzetten. En dat impliceert 100% van de tijd in het buitenland terwijl die bundel aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Xandrios schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:08:
Maar jullie vergeten dat in de algemene voorwaarden niets anders staat dan een referentie naar een FUP. En de restricties die nu worden beschreven kunnen prima binnen een FUP vallen. Dus de algemene voorwaarden worden niet aangepast.

Wat wél vreemd is, is dat er getallen van 3000 minuten en 10GB data werd genoemd op de website als richtlijn. Om mensen nu te blokkeren bij 6GB verbruik (Zeker als dat binnen NL was) is daarom niet netjes. Ik denk niet dat er iets tegen te doen is, maar het is wel erg klant onvriendelijk.

Met betrekking tot de 6 weken per jaar in het buitenland: Dat is de grootste onzin. Ze geven/gaven zelf aan dat, zodra je op vakantie gaat, je de Roam Like Home bundel kunt aanzetten. En dat impliceert 100% van de tijd in het buitenland terwijl die bundel aangesloten is.
Dat is dus het hele punt : Wat er op hun site staat is volgens henzelf oudated en klopt niet meer. Wat wél klopt is 4gb FUP op dit moment en 6 weken max buitenlandverblijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:45
Dat duurde ook dus niet lang... Het is enigszins misleidend, zeker na dat ene bericht van choozze hier dat er in praktijk weinig zou veranderen. Van onwaarschijnlijk veel naar 4GB...

Zal de ts in de loop van de week wat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

6 Weken buitenland maximaal wat een lachtertje. Van hun eigen website:
Jimmy kent geen grenzen

Ik ben een reiziger. Lang op een plek blijven kan ik niet. Grenzen zijn niet meer van nu. Tegenwoordig zit de wereld in je broekzak. Helaas herken je dat ook in mijn telefoonrekening. Dat is altijd lastig met telefoonabonnementen.

Voor je het weet, heb je een dikke rekening te pakken. Daarom is de Europa optie super geschikt voor mij. Al het contact in Europa gewoon vanuit je bundel.
Gezien alle paniek lijkt het er wel op dat dit business model in ieder geval niet werkt. Dus geniet van bright, zo lang het nog kan. Het zal alleen maar minder worden.

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 24-03-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 04:49
Maar even afwachten hoe het allemaal loopt. Bij ieder 'gedoe' met Choozze surf ik weer een tijdje rond op zoek naar een goed alternatief.

Maar tot nu toe is internet in het buitenland bij geen andere provider echt betaalbaar (wanneer je er regelmatig zit), kan je nergens echt betaalbaar onbezorgd verbruiken (bellen/smsen niet zo veel maar mijn data schommelt tussen de 3 en 5gb per maand) en dat met de vrijheid van maandelijkse aanpassing...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Overigens ben ik net in Zwitserland geland. Krijg doodleuk een SMS: Bij Roam Like Home EU bundels gelden uw Nederlandse tarieven. Lekker misleidend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
knakworst schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:42:
Overigens ben ik net in Zwitserland geland. Krijg doodleuk een SMS: Bij Roam Like Home EU bundels gelden uw Nederlandse tarieven. Lekker misleidend ook.
Zwitserland valt volgens mij niet onder hun EU-roaming voorwaarden. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

majic schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:52:
[...]

Zwitserland valt volgens mij niet onder hun EU-roaming voorwaarden. Of bedoel je dat niet?
Exact. Maar dat is juist het misleidende, de SMS doet voorkomen alsof het wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
majic schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Dat is dus het hele punt : Wat er op hun site staat is volgens henzelf oudated en klopt niet meer. Wat wél klopt is 4gb FUP op dit moment en 6 weken max buitenlandverblijf.
Wat ik bedoel is dat de informatie die op de website te vinden is niet een deel van je contract is. Dus als je, zoals ik, een jaar Bright hebt afgesloten, je geen poot hebt om op te staan als ze de 'secundaire' voorwaarden aanpassen. Dat kunnen ze dus doen zonder dat je het recht hebt om op te zeggen.

In het contract staat enkel 'FUP'. Dat veranderd niet. Dus je hebt geen recht om je contract te ontbinden hier om.
knakworst schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:42:
Klopt, viel mij vorige week in Zurich ook al op. Vraag me af wat ze doen als je wél gebruik maakt van de diensten en de kosten aanvecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Xandrios schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Wat ik bedoel is dat de informatie die op de website te vinden is niet een deel van je contract is. Dus als je, zoals ik, een jaar Bright hebt afgesloten, je geen poot hebt om op te staan als ze de 'secundaire' voorwaarden aanpassen. Dat kunnen ze dus doen zonder dat je het recht hebt om op te zeggen.

In het contract staat enkel 'FUP'. Dat veranderd niet. Dus je hebt geen recht om je contract te ontbinden hier om.
Er staat FUP, maar er staat geen enkel woord over maximum buitenlandverblijf in hun voorwaarden. Sterker nog ik heb gezocht en vond slechts twee referenties naar buitenland verblijf in het hele document, erg summier lijkt me. Die 6 weken is dus het schandalige, niet de FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:05:
[...]

[...]

Klopt, viel mij vorige week in Zurich ook al op. Vraag me af wat ze doen als je wél gebruik maakt van de diensten en de kosten aanvecht..
Fair Use Policy betekent "beleid inzake eerlijk en redelijk gebruik". De provider dient in de algemene voorwaarden aan te geven wat bij hen eerlijk en redelijk gebruik inhoud en wat niet. Daarnaast dient de provider aan te geven wat er gebeurt wanneer er geen sprake meer is van eerlijk en redelijk gebruik. Doet men dit niet, dan is er geen enkele juridische grond om internet af te sluiten, dan wel (tijdelijk) te blokkeren. Elke jurist zal hiervan smullen...... Ik zeg, opzegging doen en geld terugvorderen vanwege contractuele wanprestatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Even ter herhaling:
*Fair Use Policy*
...
Wel wordt hieraan door ons de komende periode extra aandacht besteed om
handhaving tegen de echte excessieve gebruikers in te zetten en waar
mogelijk misverstanden uit de wereld te helpen.

*Het is geen bundel*
Choozze Bright is bedoeld voor normaal particulier gebruik. In onze Fair
Use Policy stond altijd al: "Onder oneerlijk verbruik verstaan we onder
andere". Choozze Bright is geen bundel, maar een 'onbezorgd' abonnement.
De ene maand wat meer, de andere maand wat minder, maar wel 'normaal'
verbruik. Wat is dan normaal verbruik? Dat is een beetje grijs en heeft
ook te maken met wat de markt, en onze eigen klanten grofweg doen.

We snappen dat dat lastig is, maar we realiseerden ons ook: als de
zachte limiet/FUP echt te vertalen zou zijn in bundels, dan zouden we
per definitie ofwel onszelf ofwel onze klant benadelen.

...
De bedoeling die we altijd bij Bright hebben gehad is het bieden van een
'onbezorgd' abonnement - een dienst waar je niet al te veel over na
hoeft te denken. Dat kan, zolang er niet een enkeling is die het voor de
rest verpest (en ja, we zien echt mensen die niet alleen 10G, maar zelfs
40-50GB verstoken). Dat is dan ook precies waar wij op sturen. En
daarbij zijn we ook nog eens ruimdenkend en krijg je zoveel mogelijk
eerst waarschuwingen enzovoorts.
.

*Je bent contractvrij*
Er zijn mensen die zich heel druk maken over hun abonnement en dat dit
wijzigingen in het nadeel zijn. Wij denken dat dat niet het geval is:
Het normale particuliere gebruik heeft altijd zo in de voorwaarden
gestaan. Desalniettemin: Ieder Choozzer is contractvrij. Dat was altijd
al zo, want wij geloven in blije klanten, niet in 24-maanden contracten.
Met een ieder die zich echt benadeeld voelt en bijvoorbeeld een Bright
3, 6 of 12 heeft zullen wij graag individueel de juiste oplossing zoeken.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan contact met ons op per mail (info@choozze.nu), Twitter (@choozzenu) of Facebook.

Vriendelijke groeten,
Het Choozze team
Dus voor de mensen die zich benadeeld voelen door de 4GB limiet, ze kunnen proberen hun abonnement te annuleren. Echter, ik denk dat de meesten gewoon de oude voorwaarden zouden willen hebben. *bliep, dit komt me wel bekend voor :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:48

menonv

Beunhazerij?

Nouja zeg. Als ik die laatste berichten hier lees ben ik blij dat ik nog niet in het zinkende bootje ben gaan zitten. Tijd om toch noch het omslachtige systeem aan te houden van simkaart wisselen om te kunnen internetten in het buitenland, dan maar niet bereikbaar op eigen nummer...

Verslijten die microsim tray! shit... :*) :*) :*)

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 14:21

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Laten ze de FUP cijfers maar eens zien :)
Zo lang ik nog geen melding heb gehad dan vind ik het prima.

5GB+ data
Ik bel heel weinig.

We hebben nog 6 dagen, dus 6 a 7 GB moet ik nog kunnen halen.
Ze hebben geen poot om op te staan als FUP niet bekend is.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Als je gaat bellen met ze dan zeggen ze dat de FUP op dit moment op 4 gb staat. Overigens wel noemenswaardig is dat dus er gewoon werd verteld 'dat een harde maximale datagrens niet in ons belang is omdat gebruikers dan naar dat maximale gebruik gaan toewerken'. Ja...en? zo werken toch vrijwel alle providers tegenwoordig ? Je betaald X euro en je krijgt X gb. Klaar.

Sowieso is het natuurlijk wel een interessant gegeven om met een FUP te werken, voor hen.

1) FUP wordt 'dagelijks' vastgesteld op basis van actueel gebruikersgemiddelde.
2) FUP is door gebruikers niet te verifieren als correct. Choozze kan dit dus ook gewoon uit hun duim zuigen.
3) Actuele FUP volgens Choozze is nergens in te zien (live/website/app). We kunnen ons internetgedrag er dus ook niet op aanpassen / rekening mee houden.
4) Als je meer dan x% van de FUP gebruikt krijg je een waarschuwing/wordt je tijdelijk afgesloten.

Dit is natuurlijk een glijdende schaal. Door actief mensen die negatief afwijken van het gemiddelde af te sluiten of met dreigende berichtjes te dwingen minder te gebruiken zal uiteindelijk de gehele FUP/gemiddelde nog verder omlaag gaan, waardoor je volgende maand/maanden een lagere FUP/gemiddelde krijgt waardoor de uitschieters nóg sneller een waarschuwing krijgen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ze adverteerden toen ik abonnee werd met "waarschijnlijk de grootste databundel van Nederland", en "onwaarschijnlijk veel".

Nu zeggen ze een FUP van 4GB. KPN heeft een bundel van 10GB die verdubbeld wordt met KPN compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Volgens de teller op hun website, hanteert Choozze (nu nog) 10GB als limiet per maand.
Afblijven Chooze _/-\o_

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Achtmaal,

Wij vinden het spijtig te horen dat je niet de juiste antwoorden op je vragen hebt kunnen krijgen via onze servicedesk en nemen dit soort feedback zeker mee om ons te blijven verbeteren.
Toch wil ik van je post gebruik maken om je hopelijk toch nog de antwoorden te geven en het een en ander te verduidelijken.

1) 'Verteld u mij hoeveel u wil gaan gebruiken aan data (in het buitenland) dan vertellen wij u of Bright voor u geschikt is of niet'. Op mijn vraag dat ik liever wil horen hoeveel ik nou precies krijg voor mijn geld werd na veel zeuren uiteindelijk 'ongeveer 4gb' aangegeven.

Choozze Bright is geen bundel, maar een 'onbezorgd' abonnement. De ene maand wat meer, de andere maand wat minder, maar wel 'normaal' verbruik. Wat is dan normaal verbruik? Dat is een beetje grijs en heeft ook te maken met wat de markt, en onze eigen klanten grofweg doen.

We snappen dat dat lastig is, maar we realiseerden ons ook: als de zachte limiet/FUP echt te vertalen zou zijn in bundels, dan zouden we per definitie ofwel onszelf ofwel onze klant benadelen.

Denk hierbij aan een reisverzekering: Je mag een lage premie hebben en ook best af en toe wat claimen, maar als je iedere maand een dure fotocamera 'kwijt raakt' dan komt de verzekeraar toch ook even kijken
wat er aan de hand is.

De bedoeling die we altijd bij Bright hebben gehad is het bieden van een 'onbezorgd' abonnement - een dienst waar je niet al te veel over na hoeft te denken. Dat kan, zolang er niet een enkeling is die het voor de rest verpest (en ja, we zien echt mensen die niet alleen 10G, maar zelfs 40-50GB verstoken). Dat is dan ook precies waar wij op sturen. En daarbij zijn we ook nog eens ruimdenkend en krijg je zoveel mogelijk waarschuwingen enzovoorts.

2) U mag niet langer dan +- 6 weken per jaar in het buitenland verblijven. Meer is niet toegestaan.. Er werd geimpliceerd dat het oneigenlijk gebruik zou zijn en dat het per definitie als zakelijk gebruik zou worden gezien (een student die regelmatig de grens over trekt of die voor een uitwisseling tijdelijk in het buitenland verbleef kon de medewerker aan de telefoon zich absoluut niets bij voorstellen). Tevens werd er geclaimed dat het 6-weken maximum 'aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de gemiddelde choozeklant' was vast gesteld.

Zoals hierboven aangegeven gaan we uit van een FUP welke staat voor een gemiddeld eerlijk verbruik. We limiteren je niet om 6 weken in het buitenland te verblijven, we willen je alleen op de hoogte stellen van de werking van de FUP.

3) De website loopt (sterk) achter. Er werd aangegeven dat er 'dagelijks updates aan de website plaatsvinden en zullen plaatsvinden' . Daarin worden beperkingen en limitaties zoals bovenstaande komende tijd aangepast. Op mijn vraag waarom als ik nu een contract afsluit online ik nergens de beperkingen zie staan zoals de 6-weken maximum buitenland verblijf werd ontwijkend geantwoord.

In onze huidige voorwaarden staat dit 6-weken maximum niet omdat deze nooit gesteld is. De uitleg daarvan vindt je hierboven.

4) Er heerst wat lichte paniek bij Choozze. De dame aan de telefoon gaf aan dat er regelmatig vergaderingen zijn nu om te kijken hoe ze het grootvebruik en het buitenlandverbruik aan banden gaan leggen.

5) Op mijn vraag of het zomaar kan om een product te verkopen met onduidelijke en dagelijks veranderende voorwaarden werd gezegd 'dat klanten er maar mee moeten leven als wij iets aanpassen in de voorwaarden. En als ze het er niet mee eens zijn dan staat het ze vrij om niet langer met ons in zee te gaan'.

In onze algemene voorwaarden heeft altijd de huidige gehanteerde Fair Use Policy gestaan. Op dit moment geven wij meer aandacht aan de handhaving van onze regels en voorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet spontaan veranderd, ze waren er altijd al. De komende periode wordt extra aandacht besteed aan de handhaving van de extreme excessieve gebruikers en waar
mogelijk misverstanden uit de wereld te helpen. Uiteraard wordt er dan op de werkvloer veel gesproken over dit onderwerp, ook omdat dit jullie als gebruikers veel bezig houdt.

6) Als je de (data) FUP overtreed dan wordt je afgesloten na een tweetal waarschuwingen, waarbij bij de volgende maand je weer gebruik kan maken van je abonnement. De mevrouw aan de telefoon zei niets over het betalen van een eventueel teveel gebruikt aantal MB's (maar ik dacht dat wel ergens gelezen te hebben)

Wanneer we merken dat je verbruik niet past binnen ons eerlijk verbruik beleid laten we je dit door verschillende waarschuwingen weten. We zullen je nooit direct afsluiten echter als er na onze waarschuwingen geen verandering in verbruik optreedt, zullen we moeten ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:17:
Hallo Achtmaal,

Wij vinden het spijtig te horen dat je niet de juiste antwoorden op je vragen hebt kunnen krijgen via onze servicedesk en nemen dit soort feedback zeker mee om ons te blijven verbeteren.
Toch wil ik van je post gebruik maken om je hopelijk toch nog de antwoorden geven en het een en ander te verduidelijken.

Choozze Bright is geen bundel, maar een 'onbezorgd' abonnement.
De ene maand wat meer, de andere maand wat minder, maar wel 'normaal'
verbruik. Wat is dan normaal verbruik? Dat is een beetje grijs en heeft
ook te maken met wat de markt, en onze eigen klanten grofweg doen.

We snappen dat dat lastig is, maar we realiseerden ons ook: als de
zachte limiet/FUP echt te vertalen zou zijn in bundels, dan zouden we
per definitie ofwel onszelf ofwel onze klant benadelen.

Denk hierbij aan een reisverzekering: Je mag een lage premie hebben en
ook best af en toe wat claimen, maar als je iedere maand een dure
fotocamera 'kwijt raakt' dan komt de verzekeraar toch ook even kijken
wat er aan de hand is.

waarschuwingen enzovoorts.

Zoals hierboven aangegeven gaan we uit van een FUP welke staat voor een gemiddeld eerlijk verbruik. We limiteren je niet om 6 weken in het buitenland te verblijven, we willen je alleen op de hoogte stellen van de werking van de FUP.

In onze huidige voorwaarden staat dit 6-weken maximum niet omdat deze nooit gesteld is. De uitleg daarvan vindt je hierboven.

In onze algemene voorwaarden heeft altijd de huidige gehanteerde Fair Use Policy gestaan. Op dit moment geven wij meer aandacht aan de handhaving van onze regels en voorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet spontaan veranderd, ze waren er altijd al. De komende periode wordt extra aandacht besteed aan de handhaving van de extreme excessieve gebruikers en waar
mogelijk misverstanden uit de wereld te helpen. Uiteraard wordt er dan op de werkvloer veel gesproken over dit onderwerp, ook omdat dit jullie als gebruikers veel bezig houdt.

6) Als je de (data) FUP overtreed dan wordt je afgesloten na een tweetal waarschuwingen, waarbij bij de volgende maand je weer gebruik kan maken van je abonnement. De mevrouw aan de telefoon zei niets over het betalen van een eventueel teveel gebruikt aantal MB's (maar ik dacht dat wel ergens gelezen te hebben)

Wanneer we merken dat je verbruik niet past binnen ons eerlijk verbruik beleid laten we je dit door verschillende waarschuwingen weten. We zullen je nooit direct afsluiten echter als er na onze waarschuwingen geen verandering in verbruik optreedt, zullen we moeten ingrijpen.
Beste Choozze,

Dank u wel voor de tekst. Echter wat nog steeds niet correct is dat er medio februari de volgende gegevens van uw website is verwijderd:

10Gb/3000min/3000SMS (uiteraard stond de tekst FUP erbij).

Door deze aantallen zijn veel mensen over gestapt naar Choozze.
Er wordt nu elke keer een ander verhaal verteld en zo gaat u straks veel klanten verliezen. Ik neem aan dat u dat niet wilt.

Zet de limiet op 10Gb/3000min/3000SMS en u bent er dan helemaal van het wazige verhaal/gezeur af :)
Over het buitenland, ongeveer 6 weken is ook wat vooraf nooit is aangegeven. (niet dat ik langer dan 6 weken in het buitenland zit, maar toch).

Just my 2 cents.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Hallo Achtmaal,

waarschuwingen enzovoorts.
50GB is natuurlijk veel en iedereen zal wel begrijpen dat zoiets buiten de FUP zal vallen, maar mensen die nu bij 5-6-7GB (al dan niet in het buitenland) waarschuwingen krijgen is natuurlijk wel een heel ander getal dan 50GB.

Zeker gezien de limiet in het begin is geimpliceerd in diverse nieuwsberichten zoals bijvoorbeeld hier op Tweakers. Die bewering kwam vast niet uit de lucht vallen, of is die ''verzonnen'' door de media?
nieuws: Provider begint met mobiel abonnement met 10GB-limiet

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:27
Ik ben inmiddels al overgestapt naar KPN,onbeperkt bellen, sms en 10gb internet + gratis spotify (waarvan ik elke dag gebruik maak), zonder afgesloten te worden of andere vage verhalen aan te moeten horen ). Dan maar niet bellen en internetten in heel Europa en niet maandelijks opzegbaar. Ik ben van mening dat er vreemde spelletjes gespeeld worden achter de rug van klanten om. Het vertrouwen is weg en op deze manier heb ik er geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

RobertowNL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:58:
[...]

50GB is natuurlijk veel en iedereen zal wel begrijpen dat zoiets buiten de FUP zal vallen, maar mensen die nu bij 5-6-7GB (al dan niet in het buitenland) waarschuwingen krijgen is natuurlijk wel een heel ander getal dan 50GB.

Zeker gezien de limiet in het begin is geimpliceerd in diverse nieuwsberichten zoals bijvoorbeeld hier op Tweakers. Die bewering kwam vast niet uit de lucht vallen, of is die ''verzonnen'' door de media?
nieuws: Provider begint met mobiel abonnement met 10GB-limiet
Beste RobertowNL:

Ze gaven het zelfs voor medio februari 2015 aan op hun website! 10Gb/3000min/3000SMS. Dus niet alleen via de media.
Zie mijn bericht boven jou bericht :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

jamesbond007uk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:13:
[...]

Beste RobertowNL:

Ze gaven het zelfs voor medio februari 2015 aan op hun website! 10Gb/3000min/3000SMS. Dus niet alleen via de media.
Zie mijn bericht boven jou bericht :)
Ik zag het, bericht was toen al gepost ;). Vraag is meer hoe ze hier denken 'onderuit' te kunnen komen. Ze hebben in het begin een (zachte) cap gecomuniceerd dus het lijkt mij dat ze zich daar ook aan te houden hebben, fair use of niet.

Denk dat (bijna) iedereen het er hier wel mee eens is dat wat ze nu doen niet reëel is tegenover hun huidige klanten.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
RobertowNL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:25:
[...]

Ik zag het, bericht was toen al gepost ;). Vraag is meer hoe ze hier denken 'onderuit' te kunnen komen. Ze hebben in het begin een (zachte) cap gecomuniceerd dus het lijkt mij dat ze zich daar ook aan te houden hebben, fair use of niet.

Denk dat (bijna) iedereen het er hier wel mee eens is dat wat ze nu doen niet reëel is tegenover hun huidige klanten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je er veel tegen aan kan doen. Hooguit kan je gewoon je abonnement ontbinden en vragen om een restitutie aangezien er een significant verschil zit tussen 10GB adverteren toendertijd en nu bij verbruik van 6GB een afsluiting/waarschuwing te verwachten.

Zelfde verhaaltje als bliep. Huidige bedrijfsmodel was niet meer mogelijk, dus iedereen moest toch over op het nieuwe model ongeacht hoe lang je klant was.

Antwoord van Choozze is helaas gewoon hetzelfde als die toen in maart was gepost met als enige toevoeging iets over de 6 weken, waarbij weer wordt verwezen naar de fup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jamesbond007uk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:56:
[...]

Beste Choozze,

Dank u wel voor de tekst. Echter wat nog steeds niet correct is dat er medio februari de volgende gegevens van uw website is verwijderd:

10Gb/3000min/3000SMS (uiteraard stond de tekst FUP erbij).

Door deze aantallen zijn veel mensen over gestapt naar Choozze.
Er wordt nu elke keer een ander verhaal verteld en zo gaat u straks veel klanten verliezen. Ik neem aan dat u dat niet wilt.

Zet de limiet op 10Gb/3000min/3000SMS en u bent er dan helemaal van het wazige verhaal/gezeur af :)
Over het buitenland, ongeveer 6 weken is ook wat vooraf nooit is aangegeven. (niet dat ik langer dan 6 weken in het buitenland zit, maar toch).

Just my 2 cents.
Hallo jamesbond007uk,

We hebben medio februari de cijfers van de website gehaald omdat we zagen dat deze verwarring schepte bij de gebruikers. We merkten dat de cijfers werden geïnterpreteerd als een norm terwijl de cijfers juist bedoeld werden als uitzondering op de regel. Dat is de aanleiding geweest om op een andere wijze de communicatie in te richten.

Wie een abonnement koopt bij Choozze kan iedere maand zijn abonnement opzeggen (mits je niet vooraf een vaste periode betaald hebt). Geen jaarabonnement, maar juist maandelijks opzegbaar. Ook dat hoort bij vrijheid vinden wij.

Vriendelijke groeten,
Het Choozze team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 05:17
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Vriendelijke groeten,
Het Choozze team
Wordt er nog iets aan jullie administratie/facturering gedaan? Wacht al 3 maanden op de factuur van mijn jaarbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 04:49
Het lijkt erop dat de "FUP" steeds meer vorm begint te krijgen in harde cijfers.

Afgezien van de beloftes en opvattingen hieromtrent, zou het wel fijn zijn als we zelf duidelijker inzicht krijgen in ons gebruik zoals bij iedere andere provider mogelijk is. Dat is geen app voor is, vooruit. Maar dat je geen harde cijfers/historie kan zien op choozze.me maakt het er ook niet echt beter op.

Nu is het maar gokken wat er precies bedoeld wordt met 100% (10GB?)? Bovendien loop je dus de kans te worden afgesloten bij 4/5/6GB terwijl de site aangeeft dat je nog 'netjes' 40% van je 'bundel' over hebt...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Hallo jamesbond007uk,

We hebben medio februari de cijfers van de website gehaald omdat we zagen dat deze verwarring schepte bij de gebruikers. We merkten dat de cijfers werden geïnterpreteerd als een norm terwijl de cijfers juist bedoeld werden als uitzondering op de regel. Dat is de aanleiding geweest om op een andere wijze de communicatie in te richten.

Wie een abonnement koopt bij Choozze kan iedere maand zijn abonnement opzeggen (mits je niet vooraf een vaste periode betaald hebt). Geen jaarabonnement, maar juist maandelijks opzegbaar. Ook dat hoort bij vrijheid vinden wij.

Vriendelijke groeten,
Het Choozze team
Recht praten wat krom is, daar zijn jullie wel een ster in.

Je kan niet met droge ogen beweren dat het hebben van een DUIDELIJK MAXIMUM (10GB/3000minuten/sms) meer verwarring schept bij gebruikers dan een vage FUP die per dag kan verschillen, waar nergens beschreven van staat hoe hoog die is of gaat worden, waar niet van te controleren is of hij is wat jullie claimen dat hij is 8)7 Juist in een tijd waarin alle overige providers i.p.v. met een onduidelijke FUP zijn gaan werken met heldere datalimieten notabene!

Niet alleen dat maar het lijkt er op dat de 'FUP' voor mensen die in het buitenland verblijven anders is dan voor mensen die in Nederland verblijven terwijl daar absoluut geen enkele melding van wordt gemaakt in jullie algemene voorwaarden. Ook de +- 6 weken maximum is vrij absurd en staat in schril contrast met wat jullie zelf claimen :
"Jimmy kent geen grenzen

Ik ben een reiziger. Lang op een plek blijven kan ik niet. Grenzen zijn niet meer van nu. Tegenwoordig zit de wereld in je broekzak. Helaas herken je dat ook in mijn telefoonrekening. Dat is altijd lastig met telefoonabonnementen.

Voor je het weet, heb je een dikke rekening te pakken. Daarom is de Europa optie super geschikt voor mij. Al het contact in Europa gewoon vanuit je bundel."
Laat ik nou precies een Jimmy zijn. Maar als ik vervolgens aan de telefoon zeg dat ik een Jimmy ben, dan vertellen jullie me doodleuk dat Jimmies niet welkom zijn bij Choozze.

Misschien handig om eens na te denken over wat je daadwerkelijk wilt, kunt en gaat aanbieden. Ipv A roepen maar B uitvoeren ?

Want waar het nu op lijkt is dat jullie gewoon keihard liegen over wat jullie bieden om mensen te lokken en vervolgens hen - uiteraard na de royaal hoge aansluitkosten geincasseerd te hebben - die mensen binnen 1 of 2 maanden weer vraagt te vertrekken omdat ze niet stroken met jullie interne, onduidelijk gecommuniceerde en op jullie website tegengesproken regelgeving.

[ Voor 10% gewijzigd door majic op 25-03-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

majic schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:29:
[...]

Recht praten wat krom is, daar zijn jullie wel een ster in.

Je kan niet met droge ogen beweren dat het hebben van een DUIDELIJK MAXIMUM (10GB/3000minuten/sms) meer verwarring schept bij gebruikers dan een vage FUP die per dag kan verschillen, waar nergens beschreven van staat hoe hoog die is of gaat worden, waar niet van te controleren is of hij is wat jullie claimen dat hij is 8)7 Juist in een tijd waarin alle overige providers i.p.v. met een onduidelijke FUP zijn gaan werken met heldere datalimieten notabene!

Niet alleen dat maar het lijkt er op dat de 'FUP' voor mensen die in het buitenland verblijven anders is dan voor mensen die in Nederland verblijven terwijl daar absoluut geen enkele melding van wordt gemaakt in jullie algemene voorwaarden. Ook de +- 6 weken maximum is vrij absurd en staat in schril contrast met wat jullie zelf claimen :

[...]

Laat ik nou precies een Jimmy zijn. Maar als ik vervolgens aan de telefoon zeg dat ik een Jimmy ben, dan vertellen jullie me doodleuk dat Jimmies niet welkom zijn bij Choozze.

Misschien handig om eens na te denken over wat je daadwerkelijk wilt, kunt en gaat aanbieden. Ipv A roepen maar B uitvoeren ?

Want waar het nu op lijkt is dat jullie gewoon keihard liegen over wat jullie bieden om mensen te lokken en vervolgens hen - uiteraard na de royaal hoge aansluitkosten geincasseerd te hebben - die mensen binnen 1 of 2 maanden weer vraagt te vertrekken omdat ze niet stroken met jullie interne, onduidelijk gecommuniceerde en op jullie website tegengesproken regelgeving.
Beste Choozze ,

Zie ons berichten en doe er aub iets aan dat vage teksten van jullie. Het antwoord dat jullie mij hebben gegeven is nog vager dan de FUP dat jullie geven.

Ik zie liever 10gb/3000 bel/3000 SMS. Misschien wat minder spraak en of SMS.

Ik heb zoals velen een jaar vooruit betaald vanwege 10gb internet en dat je vrijuit normaal kan bellen.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
jamesbond007uk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:29:
[...]

Beste Choozze ,

Zie ons berichten en doe er aub iets aan dat vage teksten van jullie. Het antwoord dat jullie mij hebben gegeven is nog vager dan de FUP dat jullie geven.

Ik zie liever 10gb/3000 bel/3000 SMS. Misschien wat minder spraak en of SMS.

Ik heb zoals velen een jaar vooruit betaald vanwege 10gb internet en dat je vrijuit normaal kan bellen.
Het antwoord van Choozze op jouw vraag is gewoon duidelijk. Ze zijn afgestapt van een concreet getal aangezien dat getal bij mensen 'blijkbaar' op de verkeerde verwachtingen (waar zij ook een aandeel in hebben gehad) hebben geschept. Oftewel zoals iemand anders hier al opperde, het succes is te groot en dat proberen ze nu wat in te dammen.

Hoe dan ook, het blijft wel een kwalijke zaak. De early adaptors hebben op goed vertrouwen 3/6/12 maanden van tevoren betaald op basis van onderstaande voorwaarden, terwijl iedereen hier zo wantrouwend was. Daarnaast heeft Choozze in het verleden geen woord gerept over chauffeurs die door Europa zitten rijden op zowel twitter als facebook. Voor die mensen was Choozze Bright dus gewoon ideaal en worden dus door de toekomstige 6 weken regel gedwongen om een alternatief te gaan zoeken.
Onder oneerlijk verbruik wordt onder andere verstaan:
- Je belt maandelijks meer dan 3.000 minuten
- Je stuurt maandelijks meer dan 3.000 sms-berichten en/of meerdere dagen achter elkaar bulk sms-berichten
- Je maximale dataverbruik is maandelijks 10 Gigabyte (10.000 MB)
- Commercieel gebruik (bijvoorbeeld belhuis, telefonische acquisitie of smsacties) is niet toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 12:21
Allemaal waar wat hierboven staat, maar noem eens een provider die een beter aanbod heeft voor mensen die regelmatig in het buitenland komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:05
Choozze, blijft maar om de brij heen draaien, 10gb/3000 bel/3000 SMS plus Europa dat is duidelijk, voor de rest is er niets belangrijk, ga je daar over heen alle recht van spreken blijf je daar onder heb je het keurig gedaan en ben je een prima gebruiker.

dat is waar het omdraait.

ik koop een zak snoep en die mag ik niet leeg eten omdat ik dan straf krijg, dat is natuurlijk onzin waar ik voor betaal mag ik gebruiken punt.
zo werkt dat in het leven, dus Choozze je graaft je eigen graf door te denken dat jullie verdienmodel bestaand uit de restjes die overblijven of niet gebruikt worden omdat het volgens jullie niet netjes is om te gebruiken waar men voor betaald heeft.
je moet betalende klanten koesteren anders lopen ze gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Choozze is helaas in een maar al te bekende valkuil getrapt. Herinneringen aan Tringg komen als vanzelf bij em naar boven. Het gelanceerde product werd gebruikt, en daar schrok men van. Ik denk dat dit soort proivders teveel kijkt naar het all you can eat concept. Want of je nu 1 of 3 borden mag opscheppen als jij na 1 bord al vol zit heb je niets aan die andere 2 borden die je ook nog zou mogen eten. Deze provider denkt mensen een onbezorgd gevoel te geven door een vast bedrag per maand te rekenen. Ze richten zich daarmee niet op de grootgebruikers maar op de gemiddelde gebruiker die geen zin in verrassingen heeft en zcih dus veilig voelt bij een vast bedrag per maand. Maar dat zijn niet de gebruikers die Choozze heeft aangetrokken. De gebrukers die Choozze hebben omarmd zij diegenen die echt groot voordeel hebben bij Choozze, de vrachtwagenchauffeurs, de mensen die veel data nodig hebben omdat ze weinig thuis zijn. Ze hebben asl fastfoodrestaurant zodanig geadverteerd dat alelen de mensen die wel 4 borden op kunnen komen eten, de mensen die maar 1 bordje heoven zij ergens anders goedkoper uit en laten de tent dus links liggen. Ze noemden zichzelf telecomfreaks in en amil die ik in de begindagen met hen wisselde. Maar een echte telecomfreak kent de geschiedenis, en weet nog wel van Tringg en van de prijsaanpassingen bij Robin Mobile. Dus Choozze: hodu je aan je eigen spelregels. 3000 belminuten/sms + 10gb is volges jullie het extreemste geval wat was toegestaan en geen streefgetal. Dan verwachten de gebruikers hier dat jullie hen misschien van te voren een waarschuwings-berichtej sturen maar dat een afsluiting niet zal volgens voordat de 3000 minuten of smsjes of 10gb data echt bereikt zijnn. Zelfs als we jullie lezing volgen was dit het extreemste cijfer wat nog haalbaar was, op grond daarvan hebben mensen hun abonnement bij jullie afgesloten. Jullie zeggen nu dit getal mocht niet als doel gezien worden, prima maar jullie zeggen nu zlef dat dit het maximaal toelaatbare was, dus houd je daar in elk geval aan voor die groep die zich voor 1 maart aangemeld heeft.
WAt dat betreft hebben ze het wel moeilijk voor zichzelf gemaakt bij Choozze. Ze hebben de grootgebruikers en de echt kleine gebruikers naar zich toegetrokken met Choozze bright en Choozze zero. Aan beide doelgroepen verdienen ze neits, ze verliezen er eerder op. Ik hoop dat Chooze blijft wat het is, een uniek merk met inovatieve mogelijkheden, zo niet dan zie ik er gen toekomst voor. Het erder genoemde Bliep wordt naar mijn mening binnen 1 jaar overgenomen doro tele2 en zal dan verdwijnen, laat Choozze niet dezelfde weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Prima analyse van de situatie, maar aub gooi er wat enters tussen zodat je het netjes in alinea's propt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Het probleem is wat mij betreft ook niet zozeer dat ze af willen van 10gb (en dan zal t met name 10gb in het buitenland zijn). Het gaat mij om de manier waarop ze zichzelf presenteren t.o.v. hoe ze daadwerkelijk om gaan met dataverbruik en buitenlandverblijf.

A zeggen maar B doen, dat mag gewoonweg niet van de wet. En is op z'n allerminst een gezond bedrijfsmodel om klanten mee te winnen. Wél om ze mee te verliezen en om een 2de Trring te worden.

Even een paar heldere ideeen om het niet alleen voor Choozze maar ook voor de klanten aantrekkelijk te maken :

1) Verlaag je maximum verbruik naar 5gb, maar introduceer 'zorgeloos' maanden waar je meer mag gebruiken (10/15gb). Dit kan je maximaal 2x per jaar aanzetten, wil je meer, betaal je wat bij. Noem het een verdubbelaar oid?

2) Ruil belminuten/SMS voor MB's om. Zo kunnen klanten die minder willen bellen wat meer data gebruiken, of vice-versa (alhoewel ik betwijfel of er mensen meer dan 3000 minuten willen bellen, maargoed).

Hoe dan ook is het gewoon heel simpel - klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Wat krijg ik precies voor m'n 30+ euro per maand? Bieden dat je volgende maand sowieso minder gaat bieden dan nu is natuurlijk niet aantrekkelijk. Zo schrik je mensen af.

Kijk anders eens bij jullie concurrent in Engeland - Three UK. Die hebben ook een 'roam like home' optie, en een 10GB databundel. Overigens voor véél minder dan dat jullie dat hebben. Uiteraard is de Engelse markt de nederlandse niet, maar er zijn dus weldegelijk mogelijkheden wat dat betreft. Zeker gezien jullie bijna het dubbele vragen zit er nog wel wat marge om grootverbruikers voor lief te nemen. Maar dan moet je jezelf wél aantrekkelijk weten te maken bij het grote publiek, want alleen exclusief grootverbuikers aantrekken is natuurlijk een zekere koers naar faillisement.

[ Voor 60% gewijzigd door majic op 25-03-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
majic schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:37:
...

Kijk anders eens bij jullie concurrent in Engeland - Three UK. Die hebben ook een 'roam like home' optie, en een 10GB databundel. Overigens voor véél minder dan dat jullie dat hebben. Uiteraard is de Engelse markt de nederlandse niet, maar er zijn dus weldegelijk mogelijkheden wat dat betreft. Zeker gezien jullie bijna het dubbele vragen zit er nog wel wat marge om grootverbruikers voor lief te nemen. Maar dan moet je jezelf wél aantrekkelijk weten te maken bij het grote publiek, want alleen exclusief grootverbuikers aantrekken is natuurlijk een zekere koers naar faillisement.
Three UK heeft 'vergelijkbare' voorwaarden (weken in buitenland en maximumverbruik), weliswaar wel een stuk ruimer (vergeleken met de nieuwe situatie van Choozze). Daarnaast is er ook een verschil in dekking (10 landen binnen Europa). Prijs is 'vergelijkbaar' 27 pond ~36 euro per maand of indien je de 4GB wilt vergelijken 24 pond~ 32 euro. Hoewel de meeste mensen steeds minder bellen, is het wel eerlijk voor de vergelijking om deze in beide situaties gelijk te houden.
If you have all-you-can-eat allowances, you can use a portion of these in Feel At Home destinations:

If you have all-you-can-eat data you can use up to 25GB.
If you have all-you-can-eat texts you can use up to 5000 texts.
If you have 3000 or more minutes included in your allowance you can use up to 3000 minutes.
Since Feel At Home is designed for UK residents on holiday or business trips abroad, if you exceed the above allowances abroad in any two months within a 12 month period, it may affect your roaming services and prevent you from using international roaming in the future.

----

Feel At Home is intended for our UK customers who are visiting one of the destinations for short trips, like holidays or business trips.If you only use your plan in a Feel At Home destination for a complete month, and this happens three times within a year,, we may have to suspend international roaming on your account, which would mean you wouldn’t be able to use your phone or device abroad anymore. We’d let you know if this were likely to happen. If you spend a full month abroad but some of that time is spent in a destination that isn’t included in Feel At Home, the restriction won’t apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Hey,

Dat gaat over all you can eat, voor zover ik kan zien. 25GB is echt fors meer dan de 4gb FUP van Choozze, toch?

Overigens heb ik een andere pagina / abbo gezien waar ik het over had :
http://store.three.co.uk/...availableContractLength=1

15 pond voor 10gb. Misschien zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
majic schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:18:
Hey,

Dat gaat over all you can eat, voor zover ik kan zien. 25GB is echt fors meer dan de 4gb FUP van Choozze, toch?

Overigens heb ik een andere pagina / abbo gezien waar ik het over had :
http://store.three.co.uk/...availableContractLength=1

15 pond voor 10gb. Misschien zie ik wat over het hoofd?
Blijkbaar kunnen 'Pay Monthly Mobile Broadband.' ook meedoen met de 'feel at home' roaming. Dus het kan idd wel 15 pond voor 10GB, heb je wel geen minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bliksemsss
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 17:51
Sinds gisteren zijn mijn vrouw en ik afgesloten van internet omdat we de FUP hebben overschreden.
We zitten op een vakantiepark zonder vaste internetverbinding, vandaar dat ik een half jaar terug ben overgestapt op Choozze vanwege de 10GB per maand.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik af en toe meer dan 10GB per maand heb verbruikt, maar meestal er onder zat. Alles gewoon binnen Nederland.
Mijn vrouw heeft de laatste maand écht de 10GB niet gehaald, en als ik bij mij kijk staat de teller op 9.5GB.

Ik heb het gevoel dat Choozze de zaakjes niet echt meer in de hand kan houden en nu links en rechts de regels probeert aan te passen om het gebruik naar beneden te brengen.
Erg jammer dit. Deze maand dus alleen maar internet op m'n werk PC...

Wat betreft de 'duidelijke en vele' waarschuwingen: Die komen veel te laat. Na de waarschuwingen internet bijna niet meer gebruikt, maar toch afgesloten.
Ik krijg nu zelfs nog mails/sms'jes nadat ik ben afgesloten dat ik mijn verbruik moet matigen, omdat ik anders afgesloten wordt :/

[ Voor 16% gewijzigd door bliksemsss op 26-03-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hallo Achtmaal,

Toch wil ik van je post gebruik maken om je hopelijk toch nog de antwoorden te geven en het een en ander te verduidelijken.

Choozze Bright is geen bundel, maar een 'onbezorgd' abonnement. De ene maand wat meer, de andere maand wat minder, maar wel 'normaal' verbruik. Wat is dan normaal verbruik? Dat is een beetje grijs en heeft ook te maken met wat de markt, en onze eigen klanten grofweg doen.

We snappen dat dat lastig is, maar we realiseerden ons ook: als de zachte limiet/FUP echt te vertalen zou zijn in bundels, dan zouden we per definitie ofwel onszelf ofwel onze klant benadelen.

Denk hierbij aan een reisverzekering: Je mag een lage premie hebben en ook best af en toe wat claimen, maar als je iedere maand een dure fotocamera 'kwijt raakt' dan komt de verzekeraar toch ook even kijken
wat er aan de hand is.

De bedoeling die we altijd bij Bright hebben gehad is het bieden van een 'onbezorgd' abonnement - een dienst waar je niet al te veel over na hoeft te denken. Dat kan, zolang er niet een enkeling is die het voor de rest verpest (en ja, we zien echt mensen die niet alleen 10G, maar zelfs 40-50GB verstoken). Dat is dan ook precies waar wij op sturen. En daarbij zijn we ook nog eens ruimdenkend en krijg je zoveel mogelijk waarschuwingen enzovoorts.

Ik heb bijvoorbeeld vorige maand maar 2GB gebruikt. Deze maand 9GB (vanwege vakantie zonder WIFI).
De ene maand wat minder de andere maand wat meer. Precies zoals je impliceert dat mogelijk moet zijn.
Een beetje raar dat ik dan toch geblocked ben.
Ik ben nog steeds van mening dat ik nog 10% te gaan heb, zoals de mijn choozze pagina ook aangeeft.
Daar heb ik ook rekening mee gehouden toen ik op vakantie was, en met 1Gb zou ik het de rest van de maand prima redden mits ik geen gekke dingen zo gaan doen. Nu kan ik niet eens even een mailtje binnen halen, of iMessage/whatsapp berichten sturen.
Ook nog steeds geen duidelijke reactie van jullie gehad, zit met spanning te wachten op jullie collega die ik aan de lijn had.

Edit:
bliksemsss schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:11:
Sinds gisteren zijn mijn vrouw en ik afgesloten van internet omdat we de FUP hebben overschreden.
We zitten op een vakantiepark zonder vaste internetverbinding, vandaar dat ik een half jaar terug ben overgestapt op Choozze vanwege de 10GB per maand.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik af en toe meer dan 10GB per maand heb verbruikt, maar meestal er onder zat. Alles gewoon binnen Nederland.
Mijn vrouw heeft de laatste maand écht de 10GB niet gehaald, en als ik bij mij kijk staat de teller op 9.5GB.

Ik heb het gevoel dat Choozze de zaakjes niet echt meer in de hand kan houden en nu links en rechts de regels probeert aan te passen om het gebruik naar beneden te brengen.
Erg jammer dit. Deze maand dus alleen maar internet op m'n werk PC...

Wat betreft de 'duidelijke en vele' waarschuwingen: Die komen veel te laat. Na de waarschuwingen internet bijna niet meer gebruikt, maar toch afgesloten.
Ik krijg nu zelfs nog mails/sms'jes nadat ik ben afgesloten dat ik mijn verbruik moet matigen, omdat ik anders afgesloten wordt :/
Yup dat had ik ook.
3 berichtjes kort na elkaar, waarschuwing, nog een waarschuwing en afgesloten.
Tussen het eerste en laatste bericht zaten maar een paar MB verbruik.
En ook nu ik al afgesloten ben krijg ik nog steeds berichtjes.
Ik zou zeggen, klim in de telefoon. Ik heb ook nog geen duidelijk antwoord, maar ze moeten toch een oplossing geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-03-2015 10:25 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedero
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik zit in het zelfde schuitje. Allemaal sms'jes dat ik afgesloten zou worden omdat ik over hun fair use heen ben gegaan. (ik heb nog 'maar' 6gig verbruikt). Echt geweldig dat ik hiervoor een jaar vooruit heb betaald.

Mij werd ook verteld dat hun nu een FUP hebben van 4gig. Daarnaast gaat het internet in het buitenland dubbel tellen. Als je nu 100mb in het buitenland verbruikt zal dat als 200mb worden geregistreerd. Je houdt dus nog maar 2gig in het buitenland over. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
Ik vind het steeds waziger worden, ook al heb ik er zelf nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
Wanneer je betaald hebt met een credit card (altijd een goed idee bij dit soort wazige toestanden) zou ik proberen via de creditcardmaatschappij je geld terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat is geen goed idee ASW1. Want je hebt wel degelijk een product ontvangen de afgelopen maanden. Je kunt daarom niet het gehele bedrag zomaar terugvorderen. Een deel van het bedrag terugkrijgen kan niet (gemakkelijk?) via de creditcard maatschappij, maar wél via Choozze zelf (Zoals ze hierboven ook hebben aangegeven). Je kunt dus gewoon opzeggen en het geld van de resterende maanden terugkrijgen.

Ik denk dat ik wellicht wél een van de gebruikers ben die bij het 'nieuwe' Choozze profiel past: Ik bel nooit meer dan een paar uur per maand, en raak de 10% van de databundel nog niet aan.
Maar ik heb, na een half jaar Bright klant te zijn, nog steeds geen data verbinding in Griekenland. Dat is erg vervelend want daar ben ik bijna de helft van de tijd! In dat opzicht heb ik mijn abonnement eigenlijk maar voor 50% kunnen benutten. En het feit dat er wederom geen reacties volgen op mijn support ticket doet me er aan denken om te kijken naar een overstap. Zoals het er nu uit ziet zijn mijn problemen namelijk over 6 maanden nóg niet opgelost.

[ Voor 44% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 17:50
Start augustus 2014 met 10 GB nu zitten we op Maart 2015 is nog 4 GB over..
Dit gaat wel heel snel omlaag..
Op dit moment bij KPN 5GB data, onbeperkt bellen 32.50 ( indien Europa niet belangrijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:47:
Start augustus 2014 met 10 GB nu zitten we op Maart 2015 is nog 4 GB over..
Dit gaat wel heel snel omlaag..
Op dit moment bij KPN 5GB data, onbeperkt bellen 32.50 ( indien Europa niet belangrijk is)
Maar wel 4G en Choozze niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:38:
Dat is geen goed idee ASW1. Want je hebt wel degelijk een product ontvangen de afgelopen maanden. Je kunt daarom niet het gehele bedrag zomaar terugvorderen. Een deel van het bedrag terugkrijgen kan niet (gemakkelijk?) via de creditcard maatschappij, maar wél via Choozze zelf (Zoals ze hierboven ook hebben aangegeven). Je kunt dus gewoon opzeggen en het geld van de resterende maanden terugkrijgen.

Ik denk dat ik wellicht wél een van de gebruikers ben die bij het 'nieuwe' Choozze profiel past: Ik bel nooit meer dan een paar uur per maand, en raak de 10% van de databundel nog niet aan.
Maar ik heb, na een half jaar Bright klant te zijn, nog steeds geen data verbinding in Griekenland. Dat is erg vervelend want daar ben ik bijna de helft van de tijd! In dat opzicht heb ik mijn abonnement eigenlijk maar voor 50% kunnen benutten. En het feit dat er wederom geen reacties volgen op mijn support ticket doet me er aan denken om te kijken naar een overstap. Zoals het er nu uit ziet zijn mijn problemen namelijk over 6 maanden nóg niet opgelost.
Misschien verbinding maken met een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Misschien verbinding maken met een ander netwerk.
Uiteraard is die optie bekeken maar dat werkt niet in dit geval. De enige operator die buiten de hoofdsteden een 3G dataverbinding kan leveren, heeft een technisch probleem icm Choozze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
Wat een geluk dat ik net een dag te laat was om een voordelig bright jaarabonnement af te sluiten. Ik heb toen maar een zero abonnement genomen. 10 smsjes per maand. Ik zal de fair use policy toch niet overschrijden?
Bij hi.nl kan je een kpnabonnement afsluiten met onbeperkt bellen, sms , 10 gig data en spotify voor 37.50.
Wat gebeurt er m choozze et je nummer als op de fles gaat.? Kan je het dan nog porteren.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

hakuin schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:07:10 smsjes per maand. Ik zal de fair use policy toch niet overschrijden?
Nou pas maar op, die FUP wordt elke dag bijgeschroeft als we bovenstaande berichten moeten lezen.
Choozze. Bespaar ons de ergernis. Wat kunnen we volgen..
1) FUP, soft gemiddelde wat niet bekend is MAAAR, wel met duidelijkere waarschuwingen op 50% / 75% en 100% (en dus niet zoals nu 98%, 99% etc... )

2) Verbruikslimiet die op eigen website wordt aangegeven (Dus 10% van bundel gebruikt etc) waarbij klanten hoeveel ze nog hebben en hoeveel er nog kan worden gebruikt.

Mensen willen duidelijkheid, no nonsense, dat willen jullie toch ook. Dan hebben jullie ook een maatstaf wat kan worden aangehouden.
Een degelijk product zonder nonsense, waarbij iedereen welkom is, met verschillende soorten gebruik was toch, en is toch nog steeds het verhaal?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

Jrz

––––––––––––

Wat een gemoeilijk zet. Volgens mij valt het allemaal prima mee, en als je echt > 10GB wil gebruiken dan moet je je ook afvragen of dat zo fair is.

Ik heb naast mn bright net een extra free kaartje besteld.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

We willen jullie graag een update geven over het volgende:

1. Mijn Choozze heeft een upgrade gekregen. Bright abbonees hebben vanaf nu verbeterde inzicht in hun verbruiksgegevens en het huidige verbruik in relatie tot het Eerlijk Verbruik beleid. Ook wordt er een prognose van je verbruik voor deze maand in relatie tot het Eerlijk Verbruik beleid geschetst.

2. We hebben een geautomatiseerde monitoringstool in gebruik genomen. Deze is op de helft van de maand maart geactiveerd. Daardoor kan het zijn dat de waarschuwingsberichten nu kort achter elkaar verzonden worden. Dit kan er voor hebben gezorgd dat jullie dit hebben ontvangen als een sms op 98,99 en 100 procent. Vanaf 1 april is dit verholpen en worden de berichten verstuurd op het moment dat je oneerlijk verbruik nadert. Via Mijn Choozze is dit vanaf nu inzichtelijk gemaakt.

Mochten er onduidelijkheden zijn, horen we dat graag.

Vriendelijke groeten,
Het Choozze team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik krijg haast plaatsvervangende schaamte zeg, Choozze is toch echt wel de nieuwe kampioen kontendraaien.

Alleen maar damage control en indekken. Totaal niet ingaan op het commentaar van klanten waarbij valse beloftes zijn gedaan of waar een verkeerd beeld geschetst is.

Wat een drama deze club, goeie beurt voor een beginnende provider. Los eerst eens het probleem op van de klanten waar jullie je bestaan aan te danken hebben. Degene die als early-adopters vooruitbetaald hebben.

Overigens ben ik geen klant. Ik schrijf dit puur omdat ik vind dat elke vorm van service of begrip lijkt te ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Inderdaad. Het is natuurlijk mooi dat er nu meer inzichtelijkheid is - maar het basis probleem blijft:

Wat krijgen bestaande (of nieuwe) klanten nou precies voor hun geld?

Maak heldere, duidelijke regels. Zet die heldere, duidelijke regels op je site.
Hoeveel tijd in het buitenland. Hoeveel GB gebruik alvorens je een waarschuwing krijgt.

Een FUP is gewoon een waardeloos instrument - het bied alleen voordelen voor Choozze, en geen enkele voor de gemiddelde gebruiker. Jullie hanteren de FUP (of eigenlijk een bepaald gemiddelde of iig getal) als een EXACTE limiet. Zo is een FUP nooit bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
majic schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:48:Jullie hanteren de FUP (of eigenlijk een bepaald gemiddelde of iig getal) als een EXACTE limiet. Zo is een FUP nooit bedoeld.
En dat is geen enkel probleem, maar laat de klanten dan wel weten wát die limieten zijn. Dat kunnen we nu waarschijnlijk wel gaan achterhalen aan de hand van de smileys op choozze.me, maar dat is eigenlijk een beetje een omgekeerde wereld.

Daarnaast blijft het argument staan dat een groot aantal mensen vorig jaar vooruitbetaald hebben onder andere voorwaarden. De 10GB limiet is simpelweg keihard neergezet door choozze als het maximum: Als je daar maar onder blijft is alles goed. Althans, dat is wat destijds is beloofd.

Nu dat veranderd zullen een aantal grootverbruikers weggaan. Zeker diegenen die meer dan 10GB verbruikten zullen hier onder vallen, en persoonlijk vind ik dat ook niet meer dan logisch.
Echter het nieuwe limiet is lager dan 10GB, en Choozze zou in de overgangsperiode coulant moeten zijn mbt de nieuwe regels (Wellicht wel waarschuwingen sturen, maar niet daadwerkelijk afsluiten?). Daarbij zou Choozze aan iedereen duidelijk moeten maken dat een eventuele overstap naar een andere provider gedaan kan worden. Wat is de deadline voor een porteringsverzoek? Hoe worden de vooruitbetaalde kosten terugbetaald? Enzovoorts.

In feite zou iedereen de kans moeten krijgen om te kunnen overstappen, terwijl de oude voorwaarden nog van kracht zijn. Pas ná die periode kan ik me voorstellen dat klanten worden 'geblokkeerd' gaan worden bij een verbruik dat met de nieuwe regels als 'te hoog' wordt gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Xandrios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:59:
[...]

En dat is geen enkel probleem, maar laat de klanten dan wel weten wát die limieten zijn.
En dan noemen we het een bundel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@choozze: Hoewel dit bericht iets duidelijker is als het vorige zie ik nogsteeds geen concreet antwoord op de vraag die de laatse dagen het belangrijkste is. Wat gaan jullie doen richting de gebruikers die uitgingen van jullie eigen cijfers: 10gb, 3000minuten en 3000sms. Het ljikt mij het eerlijkst alel gebruikers die zich hebben aangemeld toen deze cijfers nog op de site aanwezig waren niet af te sluiten voordat deze cijfers zij bereikt(dit werd doro julie als de uitersten gezien) en mensen hebben zelfs een jaar vooruit betaald om dit te krijgen.
Wat er nu gebeurd is namelijk heel oneerlijk: er wordt een fup van 4gb genoemd aan de telefoon die meer dan de helft kleiner is dan de eerder genoemde 10gb. De persoon dei heir aangaf een amadn 2gb te hebben gebruikt en deze maand 9 zou voglens jullie eigen spelregels goed gehandeld moeten hebben maar toch is hij geblocked. EEn automatische monitorign tool is leuk maar stel die dan af op 10g 3000 minuten en 3000 sms. Op deze manier wordt het maandgemiddelde nameljik steeds lager en zal de fup straks zo laag zijn dat een chooze bright abonnement gewoon duur is zelfs nu is kpn met 4g al vergeljikbaar in prijs dus choozze moet niet afzwakken anders heeft het totaal geen functie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-01-2022
Hahahah. Die nieuwe video van ze op youtube.. Ik ben nu een oranje smiley op choozze.me maar prognose is rood. Als het zover is: toedeledokie ga ik overstappen :)

Oh ja mn stats:

Happiness verbuiksmeter
Deze maand is jouw verbruik tot nu toe...
... 6,4 GB mobiel internet
... 112 minuten bellen
... 90 SMS berichten

Kunnen we even delen hier misschien?

Van mijn eigen choozze.me pagina:

Het huidige verbruik geeft aan of je gebruik op dit moment past binnen ons eerlijk verbruik beleid.
Het prognose verbruik geeft aan of je met je huidige gebruik, aan het eind van de maand, alsnog op eerlijk verbruik uit komt.

Groene smiley? Uitstekend! Je bent goed bezig! Je hebt een gezonde relatie met je telefoon, jouw verbruik is eerlijk t.o.v. andere Choozze gebruikers.
Oranje smiley? Verontrustend! Je bent erg veel met je telefoon bezig. Vergeet niet om je heen te kijken. Voor je het weet kom je op oneerlijk verbruik uit!
Rode smiley? Zorgwekkend! Je bent een Heavy User. Je verbruik past niet in ons eerlijk verbruik beleid. Pas je het gebruik niet aan? Dan nemen we contact met je op!

[ Voor 88% gewijzigd door 3ebdie op 26-03-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
dicksterk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:03:
@choozze: Hoewel dit bericht iets duidelijker is als het vorige zie ik nogsteeds geen concreet antwoord op de vraag die de laatse dagen het belangrijkste is. Wat gaan jullie doen richting de gebruikers die uitgingen van jullie eigen cijfers: 10gb, 3000minuten en 3000sms. Het ljikt mij het eerlijkst alel gebruikers die zich hebben aangemeld toen deze cijfers nog op de site aanwezig waren niet af te sluiten voordat deze cijfers zij bereikt(dit werd doro julie als de uitersten gezien) en mensen hebben zelfs een jaar vooruit betaald om dit te krijgen.
Wat er nu gebeurd is namelijk heel oneerlijk: er wordt een fup van 4gb genoemd aan de telefoon die meer dan de helft kleiner is dan de eerder genoemde 10gb. De persoon dei heir aangaf een amadn 2gb te hebben gebruikt en deze maand 9 zou voglens jullie eigen spelregels goed gehandeld moeten hebben maar toch is hij geblocked. EEn automatische monitorign tool is leuk maar stel die dan af op 10g 3000 minuten en 3000 sms. Op deze manier wordt het maandgemiddelde nameljik steeds lager en zal de fup straks zo laag zijn dat een chooze bright abonnement gewoon duur is zelfs nu is kpn met 4g al vergeljikbaar in prijs dus choozze moet niet afzwakken anders heeft het totaal geen functie meer.
In principe is het simpel voor de bestaande gebruikers van voor 1 maart 2015. Ontbinding van het contract waarbij je de resterende maanden teruggestort krijgt. Mensen die het dus niet eens zijn met de nieuwe voorwaarden hebben dus de mogelijkheid om op te zeggen, de anderen die niet opzeggen gaan dus gewoon akkoord met de nieuwe voorwaarden (zoals gebruikelijk bij elke negatieve verandering in het contract). Daarmee heb je dus direct die mensen die ontevreden/niet eens zijn uit jouw klantenbestand ongeacht hoe lang je klant bent. Dit doen dus de meeste bedrijven/providers als zij van 100 abonnementstructuren terug willen gaan naar maximaal 5.

Echter, Choozze vermeldt dat zij in hun voorwaarden 'eerlijk verbruik' hebben geschreven en dus elke wijziging (in de positieve en negatieve zin) in het eerlijk verbruik valt. Ik denk dat de meesten (waaronder tweakers) toch uit waren gegaan van de tekst op de website, dus 10GB aangezien een verbruik van 'meer dan 10GB' toentertijd als oneerlijk verbruik werd aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Even ter compleetheid de recent geuploade video van hen:

YouTube: CHOOZZE | Eerlijk verbruik beleid

Afgezien dat het duidelijk vrij haastig in elkaar is gezet (de stagaire die een A4tje afleest net achter de camera staat er niet echt lekker ontspannen bij) is wel interessant om het contrast met hun vorige video te zien: YouTube: CHOOZZE

De oude video wekt de indruk van onbeperkt, zorgeloos, geen problemen, doen wat je wil, overal en altijd 'all you can eat'. Overigens een term die ze duidelijk van Three UK hebben 'geleend', niets mis met een beetje buurtjepik natuurlijk.

De nieuwe video echter heeft het over matigen, over beleid en maant huidige of toekomstige gebruikers vooral het gezonde verstand te gebruiken.

Een flink contrast, en dat maar in zes maandjes. Dat zal ongetwijfeld gekomen zijn door een aantal grootverbruikers (of waarschijnlijker, het uitblijven van grote aantallen winstgevende, 'kleinschalige' gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Ik heb net verzoek ingediend om mijn abonnement per 1 april om te zetten naar Choozze zero en de al betaalde 10 maanden terug te storten.

Hierbij aangegeven dat ik zeer ontevreden bent met 2x wijziging sinds half februari. Op twitter nog eens een melding gemaakt met ticket nummer.

Wie volgt?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Een eerlijke manier van geautomatiseerde fair use policy invoeren en berekenen zou het volgende kunnen zijn (om een fair fup te krijgen).
Ik beperk de berekening voor het gemak even tot data maar alle benoemde referenties naar data kun je natuurlijk ook vervangen door minuten of sms.
Ik doe het in kleinschrift zodat het niet een te groot stuk wordt qua ruimte maar raad - in het byzonder choozze zelf - aan om het weldegelijk te lezen. Al is het maar om idee'en van op te doen.

1e maand berekening
Neem alle Choozze Bright abonnees verbruikscijfers van de afgelopen maand. Verwijder de 5% uitschieters van grootverbruikers en verwijder de 5% uitschieters kleinverbruikers. Van de overgebleven klanten tel je alle verbruikscijfers bij elkaar op en deel deze door het aantal klanten waarvan de verbruikscijfers daadwerkelijk gebruikt zijn in de berekening.
Hier komt een gemiddeld gebruik uit.
Bij aanvang van nieuwe periode, stuur een melding "Het fup verbruikscijfer voor deze maand is vastgesteld op ##,##GB. Zie de berekening en cijfers op choozze.nu/fupberekening" (de ingevulde uitwerking om openheid van zaken te geven, zodat klanten niet in je nek gaan hijgen over de fup.)
Stuur bij 75% een melding let op je zit op 75%
Stuur bij 90% een melding let op je zit op 90% en moet dringend minderen
Stuur bij 100% een melding dat je de fup verbruikt hebt en afsluiting voor de rest van de maand riskeert
Sluit bij 150% ook daadwerkelijk af. (let op, dit is maand 1 hè!)

2e maand berekening
Neem alle Choozze Bright abonnees verbruikscijfers van de afgelopen maand. Verwijder de 5% uitschieters van grootverbruikers en verwijder de 5% uitschieters kleinverbruikers. Van de overgebleven klanten tel je alle verbruikscijfers bij elkaar op en deel deze door het aantal klanten waarvan de verbruikscijfers daadwerkelijk gebruikt zijn in de berekening.
Hier komt een gemiddeld gebruik uit van afgelopen maand.
Laat dit gemiddelde gebruik voor 60% meetellen en het vorige maand berekende gemiddelde gebruik mee laten tellen voor 40%.
Na deze verrekening kom je op een gemiddeld verbruik uit van de afgelopen 2 maanden.
Bij aanvang van nieuwe periode, stuur een melding "Het fup verbruikscijfer voor deze maand is vastgesteld op ##,##GB. Zie de berekening en cijfers op choozze.nu/fupberekening" (de ingevulde uitwerking om openheid van zaken te geven, zodat klanten niet in je nek gaan hijgen over de fup.)
Stuur bij 100% een melding dat je de fup verbruikt hebt en afsluiting voor de rest van de maand riskeert
Sluit bij 130% ook daadwerkelijk af. (let op, dit is maand 2..)

3e maand berekening
Laat dit gemiddelde gebruik voor 60% meetellen en het vorige maand berekende gemiddelde gebruik mee laten tellen voor 25%. Het berekende cijfer van de maand daarvoor telt voor 15% mee.
Na deze verrekening kom je op een gemiddeld verbruik uit van de afgelopen 3 maanden.
Stuur bij 100% een melding dat je de fup verbruikt hebt en afsluiting voor de rest van de maand nabij is
Sluit bij 120% ook daadwerkelijk af. (let op, dit is maand 3..)

Vanaf nu de standaard maand berekening
Laat dit gemiddelde gebruik voor 60% meetellen en het vorige maand berekende gemiddelde gebruik mee laten tellen voor 25%. Het berekende cijfer van de 2 maanden daarvoor telt voor 10% en 5% resp. mee.
Na deze verrekening kom je op een gemiddeld verbruik uit van de afgelopen 3 maanden.
Stuur bij 75% een melding let op je zit op 75% en moet minderen
Stuur bij 90% een melding let op je zit op 90% en moet dringend minderen omdat boven de 100% afsluiting volgt
Stuur bij 100% een melding dat je de fup verbruikt hebt en dat er afsluiting voor de rest van de maand plaats vindt
Sluit bij 115% ook daadwerkelijk af. (dat er niet direkt bij 100% wordt afgesloten ervaren klanten dan als iets positiefs.)

LET OP: Indien het berekende verbruikscijfer van een maand beneden de 3GB uit komt, dan zal dat cijfer worden veranderd in 3GB. Dit, om een stukje extra value te garanderen boven het gebruik van het Zero abonnement met bundels. En, indien het berekende gebruikscijfer boven de 10GB uit komt, dan zal dat cijfer worden veranderd in 10GB. Dit, omdat dit de eerder gepubliceerde limiet van maximum acceptabel gebruik is. Deze harde waarden zullen ieder jaar met 3x het percentage van de positieve inflatie worden opgehoogd. De tarieven worden ieder jaar met 1,5x het percentage van de positieve inflatie opgehoogd. Zo blijft de value ook gegarandeerd bij de (noodzakelijke) prijsverhogingen.

LET OP 2: Afgesloten gebruikers worden alleen voor de rest van de maand afgesloten op het onderdeel waarvan zij teveel gebruikt hebben, de andere diensten worden separaat berekend en zo nodig afgesloten bij overschrijding. Voor een bedrag van 5 Euro kan de gebruiker 25% van het gebruik van de bundel voor de afgesloten dienst afkopen waarbij de geldigheid gelijk blijft aan de hoofdbundel, zodat de gebruiker de kosten zelf in de hand heeft maar niet 'veroordeeld' wordt tot geen gebruik als hij bereid is dit bedrag te betalen als vorm van eerlijke compensatie voor het gewenste meerverbruik.

Bovenstaande dynamische fup berekening blijft binnen de gestelde minimum en maximum waarden maar kan daarbinnen vrij bewegen in beide richtingen, zonder excessieve sprongen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat is het alternatief? Ik ben behoorlijk veel in het buitenland. Zolang ik geen afsluitmelding krijg, is alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Nog steeds een beetje een vreemd verhaal inderdaad.
Toegegeven aan de andere kant, ze hebben mijn internet ge-deblokkeerd.
Ik mag dus weer internetten, mijn gebruik zit nu net boven de 9Gb.
Er is wel op mijn hart gedrukt het niet te bont te maken de laatste dagen van de maand, geen probleem.
Ook heb ik leuke rode smileys gekregen op mijn choozze, ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Maar ik ben weer iets positiever.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16
jamesbond007uk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:38:
Ik heb net verzoek ingediend om mijn abonnement per 1 april om te zetten naar Choozze zero en de al betaalde 10 maanden terug te storten.

Hierbij aangegeven dat ik zeer ontevreden bent met 2x wijziging sinds half februari. Op twitter nog eens een melding gemaakt met ticket nummer.

Wie volgt?
Ik volg je actie nauwgezet. Wat heb je precies aan ze geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

WiseDise schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:16:
[...]

Ik volg je actie nauwgezet. Wat heb je precies aan ze geschreven?
heel kort en krachtig. De max beloofde bundel en dat de communicatie erg slecht is.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@carnager: jouw berekening is toch volledig ten nadele van de gebruikers... de 5% grootgebruikers mogen niet meetellen en de mensen die de fup overschreden hebben worden in ej voorbeeld steeds eerder geblokkeerd. Logisch gevolg de fup zzakt elke maand meer in. ik weet een simpeler oplossing: Choozze blijft de klanten geven wat ze beloofd hebben. 10gb, 3000 minuten en 3000 sms als absolute maximum. Bij 7,5 gb waarschuwing bi 9gb dringende waarscuwing en bij 10gb afsluiting voor de rest van de maand. Om de mogeljike financieele gevolgen te compenseren komt Choozze met meer abonnementen die 100% winstgeved zijn om op deze manier het bedrijf wat steunpilaren te geven. Deze discussie doet zoveel negatiefs voor de merknaam dat dat al meer geld kost dan die heel fupwijziging ooit zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:05
Let op als de eu beslist dat roaming kosten niet meer mogen wordt het heel interessant eens over de grens te gaan kijken voor een abb, en zal de race beginnen van de wie de meeste mb voor zijn geld gaat geven bellen is uit en sms is uit dus alles draait om de mb ook nog voip er bij en je bent klaar.
dus ik denk dat choozze geen lang leven beschoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
knakworst schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:10:Wat is het alternatief? Ik ben behoorlijk veel in het buitenland. Zolang ik geen afsluitmelding krijg, is alles prima.
De enige die in de buurt komt is T-mobile. Hun basisabonnement staat 2 uur bellen van/naar EU toe, en gratis gebeld worden binnen de hele EU.

Data kost dan echter nog steeds 15 euro voor 500MB..
pecari schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:22:
Let op als de eu beslist dat roaming kosten niet meer mogen wordt het heel interessant eens over de grens te gaan kijken voor een abb, en zal de race beginnen van de wie de meeste mb voor zijn geld gaat geven bellen is uit en sms is uit dus alles draait om de mb ook nog voip er bij en je bent klaar.
Zo rechttoe rechtaan is dat niet. De EU discussie mbt roaming is nog niet afgerond. Laatste voorstel was om 5MB per dag uit de bundel te laten roamen in het buitenland. Niet erg realistisch dus..

Daarnaast wil je natuurlijk wél een Nederlands nummer. Het is namelijk niet gezegd dat bellen naar een internationaal nummer gratis gaat worden. Het zal dus vervelend zijn als iedereen die jou wil bellen ineens internationaal tarief moet betalen daarvoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
een NL vast nr heb je al voor een tientje per jaar bij Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

@dicksterk In mijn voorbeeld-fup: Als een relatief grote groep boven de 100% komt en eventueel zelfs bijbetaalt, zal het gemiddelde stijgen. Wanneer de meerderheid sterk onder de 100% blijft zal het gemiddelde dalen.
Onder de streep, gewoon lekker onbezorgd blijven werken via de fup en de fup 'leert' wat onbezorgd gebruik daadwerkelijk inhoudt.

NB. Naar mate er data-intensievere apps gebruikt gaan worden, zal de fup meegroeien. Early-adopters zullen allicht tegen het plafond komen maar met gepaste schrede volgt de fup de trend wel over de maanden die volgen. Staat de fup na een tijd maand na maand tegen de 10+GB maximum acceptabele limiet te hikken, dan is het allicht tijd dat Choozze een vernieuwde versie van Bright introduceert die inspeelt op dit gebruik, bijvoorbeeld Bright 2.0. De oude formule zal dan voor legacy users blijven bestaan (1.0) die per maand mogen beslissen of ze over willen naar 2.0 of blijven hangen. Terugvallen op het oude aanbod is, met uitfasering in het achterhoofd, dan natuurlijk niet meer een optie. Dit lijkt me een houdbare manier om aan de vraag van de markt te voldoen zonder het bedrijfsplan in gevaar te brengen. Maar da's natuurlijk mijn 2ct. :)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
pecari schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:22:
Off-topic:
Ehhh, denk niet dat het zo simpel zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk moet je voor jouw simkaart woonachtig zijn in land van aansluiting en mag je maar X maanden in het buitenland verblijven. Wat je dus nu bij three uk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Als je in Europa wil internetten op een iPhone moet je dan ook optie EU internet aanzetten of is data roaming aanzetten voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door xminator op 26-03-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

xminator schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:46:
Als je in Europa wil internetten op een iPhone moet je dan ook optie EU internet aanzetten of is data roaming aanzetten voldoende?
EU internet uit laten staan (merk je snel genoeg, als je hem aanzet heb je geen verbinding).
Dit is in de iPhone handleiding en op de choose info pagina beiden duidelijk beschreven.
EU internet is voor wisselen tussen abonnementen van providers (in verschillende landen) op de zelfde simkaart. Mensen met campers gebruik(ten) dat veel.
Met een goed roaming abbo (zoals we nog steeds hopen dat choozze blijft) is dat niet nodig.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Mud.Starrr schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:26:
[...]

EU internet uit laten staan (merk je snel genoeg, als je hem aanzet heb je geen verbinding).
Dit is in de iPhone handleiding en op de choose info pagina beiden duidelijk beschreven.
EU internet is voor wisselen tussen abonnementen van providers (in verschillende landen) op de zelfde simkaart. Mensen met campers gebruik(ten) dat veel.
Met een goed roaming abbo (zoals we nog steeds hopen dat choozze blijft) is dat niet nodig.
oké, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHOOZZE heeft sinds 1 maart haar bright formule aangepast. De limiet van 10GB bestaat niet meer.
In de plaats daarvan wordt nu bijna dagelijks het gemiddelde van de gebruikers gemeten en de top gebruikers krijgen een waarschuwing om te minderen. Doe je dit niet na 3 waarschuwingen word je abo gestopt of je diensten tot einde maand geblokkeerd !!!

Choozze claimt hierover duidelijk gecommuniceerd te hebben in een email midden februari, helaas hier staat NIETS in over een wijziging van hun bright product! Choozze kiest er ook voor om negatieve commentaren op hun facebook te verwijderen en de plaatser ervan te blokeren zodat deze niet meer op hun berichten kan reageren. Hun website werd ondertussen ook zo aangepast dat van de vorige formule NIETS terug te vinden is, ook GEEN mededeling dat het product veranderd werd !

Deze formule is erg negatief voor de klanten want op deze manier zal het gemiddelde verbruik steeds gaan dalen!

Bewijs: https://plus.google.com/p...1?authkey=CN_InIGT86SQtgE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 17:50
Menig provider zou juist blij zijn als je er over heen gaat (genereert extra inkomsten)
Het lijkt erop of Choozze er alles aan doet om het verdienmodel zo laag mogelijk te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:01:
CHOOZZE heeft sinds 1 maart haar bright formule aangepast. De limiet van 10GB bestaat niet meer.
In de plaats daarvan wordt nu bijna dagelijks het gemiddelde van de gebruikers gemeten en de top gebruikers krijgen een waarschuwing om te minderen. Doe je dit niet na 3 waarschuwingen word je abo gestopt of je diensten tot einde maand geblokkeerd !!!

Choozze claimt hierover duidelijk gecommuniceerd te hebben in een email midden februari, helaas hier staat NIETS in over een wijziging van hun bright product! Choozze kiest er ook voor om negatieve commentaren op hun facebook te verwijderen en de plaatser ervan te blokeren zodat deze niet meer op hun berichten kan reageren. Hun website werd ondertussen ook zo aangepast dat van de vorige formule NIETS terug te vinden is, ook GEEN mededeling dat het product veranderd werd !

Deze formule is erg negatief voor de klanten want op deze manier zal het gemiddelde verbruik steeds gaan dalen!

Bewijs: https://plus.google.com/p...1?authkey=CN_InIGT86SQtgE
Heb je de laatste paar pagina's doorgelezen?
Von Henkel schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:07:
Menig provider zou juist blij zijn als je er over heen gaat (genereert extra inkomsten)
Het lijkt erop of Choozze er alles aan doet om het verdienmodel zo laag mogelijk te houden
Het verschil is dat choozze een flat fee aanhoudt anders zou je voor elk MB te veel X bedrag betalen, wat dus winstgevend zou zijn voor de provider.

[ Voor 15% gewijzigd door Exor op 27-03-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Choozze, geef opheldering over deze situatie, daar deze situatie uitkomt op het Jimmy verhaal op jullie website.
Waarom worden Choozzers (gedreigd met) afgesloten (te worden) terwijl deze door jullie eigen meter nog aangemerkt worden dat deze nog tientallen procenten over hebben deze maand, zelfs in combinatie met maar enkele procenten van de andere diensten te hebben genuttigd. (Bel + Sms).

Geef alsjeblieft inzicht naar wat er onder Eerlijk Verbuik wordt verstaan, Geef ons een nummer.
4GB Per maand? of toch 10GB per maand, maar telt zoals eerder ergens vermeld dat Data in buitenland Dubbel telt?

Moeten we ons zorgen maken over de prognose die jullie (nieuwe) applicatie gaat stellen?
Dat gaat namelijk inhouden dat je de eerste paar dagen je telefoon niet kan gebruiken van de maand ; omdat anders de prognose je meteen neerzet als zwaar gebruiker, zoals ook al eerder bevestigd door andere gebruikers.

Het ziet er naar uit dat het 'verbruiks-systeem' compleet andere waardes heeft geconfigureerd dan het 'prognose en waarschuwings-systeem'. :?

[ Voor 3% gewijzigd door menonv op 27-03-2015 16:05 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hoewel wellicht niet inhoudelijk wil ik toch even kwijt dat het jammer is dat het nu zo gaat met Choozze. Ik was een potentiële klant, maar het eenzijdig zomaar aanpassen van voorwaarden en onduidelijkheden over harde limieten hebben me toch doen besluiten om het eerst nog maar even aan te kijken.

Ik zal vast niet de enige zijn met dit gevoel en ik vrees dan ook dat het jammer genoeg niet goed af gaat lopen met Choozze. Al hoop ik van niet, want het initiatief was prima. Echter zijn er verwachtingen gewekt die nu resulteren in teleurstellingen. En het verleden leert dat goodwill te voet komt en te paard gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wellicht even je telefoonnummer van die screenshots verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:12:
[...]

Wellicht even je telefoonnummer van die screenshots verwijderen...
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Xandrios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:59:
[...]

En dat is geen enkel probleem, maar laat de klanten dan wel weten wát die limieten zijn. Dat kunnen we nu waarschijnlijk wel gaan achterhalen aan de hand van de smileys op choozze.me, maar dat is eigenlijk een beetje een omgekeerde wereld.

Daarnaast blijft het argument staan dat een groot aantal mensen vorig jaar vooruitbetaald hebben onder andere voorwaarden. De 10GB limiet is simpelweg keihard neergezet door choozze als het maximum: Als je daar maar onder blijft is alles goed. Althans, dat is wat destijds is beloofd.

Nu dat veranderd zullen een aantal grootverbruikers weggaan. Zeker diegenen die meer dan 10GB verbruikten zullen hier onder vallen, en persoonlijk vind ik dat ook niet meer dan logisch.
Echter het nieuwe limiet is lager dan 10GB, en Choozze zou in de overgangsperiode coulant moeten zijn mbt de nieuwe regels (Wellicht wel waarschuwingen sturen, maar niet daadwerkelijk afsluiten?). Daarbij zou Choozze aan iedereen duidelijk moeten maken dat een eventuele overstap naar een andere provider gedaan kan worden. Wat is de deadline voor een porteringsverzoek? Hoe worden de vooruitbetaalde kosten terugbetaald? Enzovoorts.

In feite zou iedereen de kans moeten krijgen om te kunnen overstappen, terwijl de oude voorwaarden nog van kracht zijn. Pas ná die periode kan ik me voorstellen dat klanten worden 'geblokkeerd' gaan worden bij een verbruik dat met de nieuwe regels als 'te hoog' wordt gezien.
Hier zou ik inderdaad ook antwoord op willen.
Ik heb dan nu weer internet gekregen, maar hoe gaat dat volgende maand?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:27
Er werd mij laatst verteld dat Choozze je gegevens doorverkoopt om winst te maken?

Klopt dit? Of een broodje aap verhaal...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 28-09 23:42
MerlijnD schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:20:
Er werd mij laatst verteld dat Choozze je gegevens doorverkoopt om winst te maken?

Hangt er vanaf wie het jou verteld heeft? Als het de directeur van Choozze was, dan zal het wel geen broodje aap verhaal zijn.

Voor het overige: mensen roepen vaak ook maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MerlijnD schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:20:

Hallo Merlijn,

Dat is niet het geval. Sterker nog, Choozze is groot voorstander geweest van de afschaffing van de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens, zodat de kans op het uitlekken van klantgegevens nihil wordt.

Vriendelijke groeten
Het Choozze team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De datalimiet was 10 GB per maand (moest je wel even de kleine lettertjes voor lezen, want de kop luidde "onbeperkt"). Een abonnement voor een jaar afgesloten, vooruit betaald en binnen de kortste keren verlaagt men de datalimiet. Schoolvoorbeeld van oplichting, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:30:
[...]

Hallo Merlijn,

Dat is niet het geval. Sterker nog, Choozze is groot voorstander geweest van de afschaffing van de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens, zodat de kans op het uitlekken van klantgegevens nihil wordt.

Vriendelijke groeten
Het Choozze team
Het is misschien ook geen onhandig idee, als jullie toch hier het forum lezen en inhoudelijk kunnen reageren op berichten van gebruikers, dat jullie ook een aantal andere heldere vragen en zorgen kunnen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdnoorman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik kom uit het zakenleven.
Gedurende 40 jaar heb ik diensten geleverd tegen een, vaak, afgesproken prijs. Ik heb een leveringsplicht voor die afgesproken prijs.
Zo heb ik in december ook 12 maanden Choozze Bright gekocht. Een bedrag van € 300,- vooruit betaald en in de veronderstelling te zijn dat ook geleverd te krijgen. Daar heb ik recht op, want men heeft mijn betaling voor de dienstverlening geaccepteerd en zal dus moeten leveren.
Men komt er nu achter dat er teveel "grootverbruikers" zijn en zullen dit moeten aanpassen. Hier is niets mis mee als het de nieuwe boekingen zal gaan betreffen. Dus mensen die een Zero hebben en af en toe een maand Bright inkopen zullen zich aan de nieuwe voorwaarden moeten vereenzelvigen. Hetzelfde zal ik ook moeten bij verlenging van mijn Bright abonnement. Het zij zo.
Mijn mening is dat Choozze een leveringsplicht heeft en dit afgedwongen kan worden.

Helaas lees ik nu dat mensen hun geld terug vragen. Choozze is daar maar al te graag bereid toe. Op deze manier zal er geen toetsing kunnen plaats vinden bij de gerechtelijke macht of geschillencommissie. Beter is om een rechtsbijstand aan te spreken en Choozze in gebreke te stellen. Let wel, dat kan alleen maar als je al een levering van te voren hebt afgesproken en betaald en dat deze door Choozze geaccepteerd/afgeschreven is!
Dus niet opzeggen en geld terug vragen, maar in gebreke stellen!

Zelf ben ik niet zo'n grote internetter. Ik gebruik gemiddeld minder dan 5 GB per maand. Ik telefoneer ongeveer 200 minuten per maand en 10 SMS.
Wat zou er eigenlijk gaan gebeuren als ik mijn E-mailverkeer weer vervang door de betreffende personen te gaan bellen? Dan wordt mijn telefoongebruik zo ongeveer 1500 tot 2000 minuten per maand.
En, is het niet zo dat er nog ergens is te internetten via een inbelverbinding? Dat kon vroeger ook met de Nokiabox, dus dat moet toch nog steeds een mogelijkheid zijn? Het vergt misschien wat aanpassingen, maar is dat wel wat Chooze wil voor die klanten die het lef hebben gehad om vooruit te betalen?

Ik heb mijn vaste glasvezel opgezegd, hier zat telefoon, televisie en internet in. Choozze is hiervan op de hoogte en is er ook van in kennis gesteld. Men heeft mij ook niet aangegeven dat dit niet mag. Ondanks dit, gebruik ik mijn bundel maar matig maar voel steeds de dreiging. Ik ben de overeenkomst aangegaan in de wetenschap dat ik extra per mb moet betalen bij verbruik boven de 10 GB. Als men dan ook nog zo maar gaat afsluiten, pleegt men dus een wanprestatie.
Ik denk ook dat een geschillencommissie Choozze in het ongelijk gaat stellen bij een clash. Immers, zo ver ik weet, hanteren alle aanbieders bij nieuwere (aangepaste) voorwaarden de stelling dat het voor klanten gaat die na de wijziging een overeenkomst aan gaan. Daarom zijn er zoveel verschillende, en soms verouderde, abonnementen.

@Choozze.

Mij lijkt het wijsheid om eens goed overeen te stemmen wat te doen. Laat de vooruitbetaalde klanten met rust en concentreer je op de nieuwe klanten. Zorg voor een goede advertentiecampagne. Trek klanten aan die ook gewoon met een smartphone werken. Hoe meer dat er zijn, hoe lager het totale verbruik zal zijn. Zeker als je stelt dat het de FUP niet mag overstijgen.
Maak die FUP inzichtelijk. Dat is eerlijk. Hier kweek je goodwill mee.
Jullie zijn een club van beginners op de markt en kunnen best groot worden. Dit kan zelfs met steun van jullie klanten. Niemand zal het jullie kwalijk nemen dat jullie het verbruik ietwat verkeerd hebben ingeschat. Wij allen kunnen jullie helpen om het gebruik te beperken. De meesten willen dit ook vast wel doen.
Maar,,,, om te kunnen helpen, moeten wij wel het gevoel hebben erbij te horen. Dat kan niet als alles zo duister blijft.
En, Thijs Boin, bedenk even als jij je auto wegbrengt voor een grote beurt tegen vastgesteld tarief, jij het ook niet prettig zou vinden als je bij het ophalen een rekening gaat krijgen die twee keer zo hoog is.

Met vriendelijke groet, Rudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Choozze (T-Mobile NL) netwerk net nog bereik in Gronau Duitsland. bellen en internetten gaat nog net en 3G ontvangst is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoofdnoorman.
Goede suggestie om Choozze in gebreke te stellen ipv geld terug vragen. Afspraak is afspraak tenslotte; lijkt me een kwestie van goed ondernemerschap. Zoals het dat ook is om niet je verkeerde inschatting af te wentelen op je gebruikers. Wellicht kan het verstandig zijn dat alle "Choozzers" een zelfde standaardbrief schrijven om levering van afgesproken diensten te eisen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
  • Laatst online: 14-03-2022
Als gebruiker van het eerste uur (toen was er nog choozze chic) en kort erna veel collega's (int chauffeurs) aangespoord om ook over te stappen.. Dit zelfs in overleg met choozze want ik heb destijds een pakket met flyers op gestuurd gekregen omdat bij de collega's te verspreiden. Achteraf zeer jammer.. Want velen gingen over ivm met beloofde "aanbiedingen" die choozze aanbood op dat moment.

Choozze nam zelfs plaats in persoon van Florian bij BNR Radio en melde daar dezelfde voorwaarden van het all you can eat model bij bright

http://www.bnr.nl/?servic...ragment=20140826140915900

Nu nog geen half jaar later worden mooie beloftes ingewisseld voor veel mindere opties... En ben ik nu en velen van mijn collega's skeptisch of dit een goede keuze is geweest.

Op zich niet een probleem, men kan zich immers vergissen in een nieuw concept.

Als men gewoon duidelijk zou zijn over wat men krijgt aan data bijv 5 gyg, ga je hierover heen betaal je extra of heb je tot nieuwe maand geen internet meer,dan zou dit ivm de huidige prijzen van concurrenten nog steeds een zeer aantrekkelijk aanbod zijn...

In de huidige tijd wil de consument immers duidelijkheid van hetgeen waarvoor men betaalt... En niet een bedrag van te voren storten en zien waar het schip dan strand..

Overigens dat is mijn volgende vraag.. Aan Florian, Thijs, Linda, Helena of wie er ook antwoordt hier, heeft choozze op het verkeerde paard gewed? En gedacht/gehoopt dat de mobiele markt qua Roaming open gebroken ging worden??

Nu het lijkt dat dit niet het geval is reken dit dan niet af bij de consument die immers onder de eerste voorwaarden (het al you can eat principe ) over gingen naar choozze.

Mijn is immers geleerd die zich brand moet op de blaren zitten.. Maar zoals @hoofdnoorman al aangaf mede met jullie klanten is deze pijn te verzachten maar kom dan wel met duidelijkheid en transparantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Reactie op bovenstaande 3.
Ik werd ook afgesloten (terug te lezen in dit topic).
En ik heb gewoon aangegeven (na meermaals mailen en bellen) dat ik recht heb op 10GB ofwel 100% van mijn verbruik.
Dit werd uiteindelijk gehonoreerd, en ik heb intussen weer internet.
Dus ik denk dat je, als je vooruit hebt betaald, er ook gewoon op kunt staan dat je er recht op hebt.
Nu moet ik nog afwachten hoe het volgende maand gaat, ik heb natuurlijk geen zin om er elke keer achteraan te moeten. Maar ik heb hoop.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Users\gebruiker6\Desktop\62e789b2a4264fe268115565f096ea8a.jpg

Netwerk bereik op het drielandenpunt van Nederland, Duitsland en België bij Vaals. :) :)F :)B

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 15:20 . Reden: Afbeelding wordt niet geopend ]

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Let op:
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze