Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:17:
Hallo Achtmaal,
Wij vinden het spijtig te horen dat je niet de juiste antwoorden op je vragen hebt kunnen krijgen via onze servicedesk en nemen dit soort feedback zeker mee om ons te blijven verbeteren.
Toch wil ik van je post gebruik maken om je hopelijk toch nog de antwoorden geven en het een en ander te verduidelijken.
1) 'Verteld u mij hoeveel u wil gaan gebruiken aan data (in het buitenland) dan vertellen wij u of Bright voor u geschikt is of niet'. Op mijn vraag dat ik liever wil horen hoeveel ik nou precies krijg voor mijn geld werd na veel zeuren uiteindelijk 'ongeveer 4gb' aangegeven.
Choozze Bright is geen bundel, maar een 'onbezorgd' abonnement.
De ene maand wat meer, de andere maand wat minder, maar wel 'normaal'
verbruik. Wat is dan normaal verbruik? Dat is een beetje grijs en heeft
ook te maken met wat de markt, en onze eigen klanten grofweg doen.
We snappen dat dat lastig is, maar we realiseerden ons ook: als de
zachte limiet/FUP echt te vertalen zou zijn in bundels, dan zouden we
per definitie ofwel onszelf ofwel onze klant benadelen.
Denk hierbij aan een reisverzekering: Je mag een lage premie hebben en
ook best af en toe wat claimen, maar als je iedere maand een dure
fotocamera 'kwijt raakt' dan komt de verzekeraar toch ook even kijken
wat er aan de hand is.
De bedoeling die we altijd bij Bright hebben gehad is het bieden van een
'onbezorgd' abonnement - een dienst waar je niet al te veel over na
hoeft te denken. Dat kan, zolang er niet een enkeling is die het voor de
rest verpest (en ja, we zien echt mensen die niet alleen 10G, maar zelfs
40-50GB verstoken). Dat is dan ook precies waar wij op sturen. En
daarbij zijn we ook nog eens ruimdenkend en krijg je zoveel mogelijk
waarschuwingen enzovoorts.
2) U mag niet langer dan +- 6 weken per jaar in het buitenland verblijven. Meer is niet toegestaan.. Er werd geimpliceerd dat het oneigenlijk gebruik zou zijn en dat het per definitie als zakelijk gebruik zou worden gezien (een student die regelmatig de grens over trekt of die voor een uitwisseling tijdelijk in het buitenland verbleef kon de medewerker aan de telefoon zich absoluut niets bij voorstellen). Tevens werd er geclaimed dat het 6-weken maximum 'aan de hand van het gemiddelde jaarverbruik van de gemiddelde choozeklant' was vast gesteld.
Zoals hierboven aangegeven gaan we uit van een FUP welke staat voor een gemiddeld eerlijk verbruik. We limiteren je niet om 6 weken in het buitenland te verblijven, we willen je alleen op de hoogte stellen van de werking van de FUP.
3) De website loopt (sterk) achter. Er werd aangegeven dat er 'dagelijks updates aan de website plaatsvinden en zullen plaatsvinden' . Daarin worden beperkingen en limitaties zoals bovenstaande komende tijd aangepast. Op mijn vraag waarom als ik nu een contract afsluit online ik nergens de beperkingen zie staan zoals de 6-weken maximum buitenland verblijf werd ontwijkend geantwoord.
In onze huidige voorwaarden staat dit 6-weken maximum niet omdat deze nooit gesteld is. De uitleg daarvan vindt je hierboven.
4) Er heerst wat lichte paniek bij Choozze. De dame aan de telefoon gaf aan dat er regelmatig vergaderingen zijn nu om te kijken hoe ze het grootvebruik en het buitenlandverbruik aan banden gaan leggen.
5) Op mijn vraag of het zomaar kan om een product te verkopen met onduidelijke en dagelijks veranderende voorwaarden werd gezegd 'dat klanten er maar mee moeten leven als wij iets aanpassen in de voorwaarden. En als ze het er niet mee eens zijn dan staat het ze vrij om niet langer met ons in zee te gaan'.
In onze algemene voorwaarden heeft altijd de huidige gehanteerde Fair Use Policy gestaan. Op dit moment geven wij meer aandacht aan de handhaving van onze regels en voorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet spontaan veranderd, ze waren er altijd al. De komende periode wordt extra aandacht besteed aan de handhaving van de extreme excessieve gebruikers en waar
mogelijk misverstanden uit de wereld te helpen. Uiteraard wordt er dan op de werkvloer veel gesproken over dit onderwerp, ook omdat dit jullie als gebruikers veel bezig houdt.
6) Als je de (data) FUP overtreed dan wordt je afgesloten na een tweetal waarschuwingen, waarbij bij de volgende maand je weer gebruik kan maken van je abonnement. De mevrouw aan de telefoon zei niets over het betalen van een eventueel teveel gebruikt aantal MB's (maar ik dacht dat wel ergens gelezen te hebben)
Wanneer we merken dat je verbruik niet past binnen ons eerlijk verbruik beleid laten we je dit door verschillende waarschuwingen weten. We zullen je nooit direct afsluiten echter als er na onze waarschuwingen geen verandering in verbruik optreedt, zullen we moeten ingrijpen.