i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Verwijderd
Misschien heeft men eea helemaal verkeerd ingeschat en komt men op deze manier niet uit de kosten. Misschien is het wel ingecalculeerd dat 90% van de gebruikers het erbij zal laten. Dit betekent uiteraard wel dat de limiet elke maand lager zal komen te liggen. Over niet al te lange tijd zal de limiet gehalveerd zijn tov de voorgespiegelde 10 GB. Het geld is dan al binnen, natuurlijk.
Verwijderd
Kijk maar naar Robin Mobile, die moest toen ook ineens allerlei beperkingen gaan opleggen, omdat het businessmodel niet deugde.
Ik snap op zich wel dat er een fup is. Volgens mij is die ook bij vast internet. Een 'normale' gebruiker moet er alleen geen last van hebben en er helemaal niet mee bezig hoeven te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:55:
Al dit soort toko's vergissen zich enorm, en verslikken zich vroeg of laat in hun eigen businessmodel.
Kijk maar naar Robin Mobile, die moest toen ook ineens allerlei beperkingen gaan opleggen, omdat het businessmodel niet deugde.
Verwijderd
Ben inmiddels al ruim anderhalf jaar klant bij Robin Mobile en ben echt wel een flinke dataslurper. Gemiddeld per maand zo'n 25 Gb. Eén keer een mailtje gehad dat m'n dataverbinding bijna 2 dagen continue had opgestaan, maar dat is dan ook alles. Begreep wel dat dit niet de bedoeling was. Nooit afgesloten geweest wegens teveel gebruiken of zo en zelfs nooit een waarschuwing hiervoor gehad. En nog nooit een rekening achteraf gekregen. Kost me wel 40 piek per maand maar dat is het me zeker wel waard. Volgens mij ben ik echt geen winstgevende klant voor Robin Mobile, maar nooit gezeur hierover, nooit een wanklank. En hun business model, tja das hun probleem. Ben een super tevreden klant en nooit geen gezeik.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:55:
Al dit soort toko's vergissen zich enorm, en verslikken zich vroeg of laat in hun eigen businessmodel.
Verwijderd
Een fup is prima, maar dat betekent niet dat je een datalimiet kunt afspreken om hem vervolgens, als het abonnementsgeld binnen is, te verlagen.Laudor schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:11:
[...]
Ik snap op zich wel dat er een fup is. Volgens mij is die ook bij vast internet. Een 'normale' gebruiker moet er alleen geen last van hebben en er helemaal niet mee bezig hoeven te zijn.
Ter controle via WiFi: Geen enkel probleem.
Ter controle via een T-Mobile sim: Geen enkel probleem.
Ter controle terug naar Choozze: Probleem terug.
Inmiddels werkt het dan wel weer (zonder verdere interactie,) maar ik hoop niet dat ze dit te vaak doen want dat riekt naar een stukje netneutraliteit-schending. Voor deze ene keer houd ik het maar even op een storing bij Choozze, al heb ik al meer haperingen in Spotify service gemerkt (terwijl andere traffic gewoon werkt en blijft werken.)
Dit overigens met een Choozze Zero met 2GB bundel (dus fup me r...)
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verzenden gaat niet heb ik gevonden maar het gaat om ontvangen.
Iemand had me er vandaag per ongeluk een gestuurd maar dus niet ontvangen.
Verwijderd
nopesambalbaj schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:35:
Kan je eigenlijk een MMS ontvangen met Choozze?
Verzenden gaat niet heb ik gevonden maar het gaat om ontvangen.
Iemand had me er vandaag per ongeluk een gestuurd maar dus niet ontvangen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
lekker, ik had het zelfde probleem, verdacht mijn telefoon eerder als mijn provider.. (hoe ignorant als je choozze hebt).stijnec1 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:32:
Heb helemaal geen verbinding met spotify via 3g,via WiFi wederom geen probleem
Hoe dan ook omdat ik synchronisatie fouten zag bij mijn google account (android telefoon) heb ik die helemaal weg gegooid. Nu raad je het al.. Het toevoegen van een nieuw account geeft ook verbindingsproblemen.

EDIT, Choozze bright, vooruit betaald.
[ Voor 3% gewijzigd door cctl01 op 01-04-2015 10:21 ]
Wel een andere telefoon
Wel erg verdacht inderdaad dat alleen met een choozze sim de verbinding van Spotify niet loopt.
Alleen hoe ga je dat bewijzen?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Nexus4 android 5.0
Choozze > geen spotify en playstore
Choozze + VPN > geen wel spotify en playstore
WIFI > wel spotify en playstore
WIFI + VPN > wel spotify en playstore
Het lijkt dus niet helemaal aan Choozze te kunnen liggen aangezien die bij vpn "buitenspel" worden gezet.
Ik heb geen sim van een andere provider die ik kan proberen.
Ook direct even het issue van spotify en play store aangekaart, ze hebben meer meldingen gehad, en de TD gaat ermee aan de slag. Ik word terug gebeld......
Ik krijg nu ineens duitse reclames op spotify. Werken ze nu achter de schermen met een duits netwerk?stijnec1 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:35:
verbindinsproblemen zijn nu opgelost bij mij
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
En ik heb vandaag in de auto naar spotify geluisterd. Lange rit in Nederland. 162 MB verbruikt.carnager schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:20:
@pa2ra Ook opvallend: ineens een Duitse google portal nu.
Het is de eerste dag van de maand. Heb nu meteen een gele smiley te pakken....

Of mensen die vooruit hebben betaald voor de verandering hebben de 10GB limiet.
En anderen die later gekomen zijn, of per maand betalen (je kunt dan tenslotte per maand opzeggen) niet.
Ik weet niet of dat wettelijk zou mogen, maar klinkt wel een beetje als logisch?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Nu heb ik wel een groot deel van de data in het buitenland gebruikt. Zouden buitenlandse mb's dan toch echt dubbel tellen? Vreemde situatie, want dat staat ook nergens vermeld.
Telefoon geeft aan 127MB !!!! (My data manager app) . Ik ben niet in buitenland geweest, alleen maar rondom/in Amsterdam.
We moeten dit wel allemaal melden.
Jamesbond007uk
Deze maand is jouw verbruik tot nu toe...
... 0 MB mobiel internet
... 0 minuten bellen
... 0 SMS berichten
Groene smiley
@Knakworst, gebruik jij jou kaart niet meer?knakworst schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:10:
Happiness verbuiksmeter
Deze maand is jouw verbruik tot nu toe...
... 0 MB mobiel internet
... 0 minuten bellen
... 0 SMS berichten
Groene smiley
Jamesbond007uk
Maar er is eigenlijk helemaal niks veranderd, moet wel zeggen ik gebruik Chooze Zero + 1000MB. Zijn er wel mensen waarbij het is aangepast / veranderd?MIJN CHOOZZE
’Mijn Choozze' heeft een grote upgrade gekregen. We hebben de Happiness Verbruiksmeter toegevoegd aan de website. Alle klanten kunnen nu eenvoudig het verbruik inzien. Choozzers met een Bright abonnement zien nu een prognose van het verbruik in de lopende maand. Benieuwd hoe dit er voor jou uit ziet?
In de mail staat ook dat ze een filmpje hebben gemaakt om duidelijker te maken wat verbruik nu inhoud.
Bijschrift:
Dus dat zegt voor de Chooze Bright gebruikers nog steeds helemaal niks. (Wat de FUP inhoud en wat de 'harde' grens is.Bij Choozze willen we dat iedereen altijd mobile happy is.
Om een zo groot mogelijke groep gebruik te laten maken van Choozze Bright hanteren we geen mobiele bundels maar een eerlijk verbruik beleid.
Wat betekent eerlijk verbruik voor jou?
Het betekent dat je wel zorgeloos je roaming in kan schakelen als je de grens over gaat, het betekent echter niet dat je continu video’s kan kijken in het buitenland. Zo kun je ook prima je telefoon als hotspot gebruiken als je er een keer om verlegen zit, maar continu je telefoon verbinding laten maken met andere apparaten is niet de bedoeling.
Hoe werkt het?
Zie het als een verzekering. Je betaalt elke maand je premie en soms declareer je iets, bijvoorbeeld een verloren telefoon. Doe je dit echter elke maand, dan begint de verzekering zich toch af te vragen of je niet oneerlijk bezig bent.
Dit kan je vergelijken met Choozze Bright. Iedereen kan wel eens veel verbruiken, bijvoorbeeld doordat je een keer op citytrip bent en je dit wilt delen met je vrienden en familie thuis. Met een Bright abonnement is dit geen probleem, want uiteindelijk kom je maandelijks op een eerlijk verbruik uit.
"EERLIJK VERBRUIK BELEID
Eerlijk Verbruik is een veelbesproken onderwerp. We merken dat klanten vragen stellen rondom dit thema. Daarom zijn we druk geweest met het aanscherpen van de informatie op de website. Bekijk hieronder de belangrijkste punten!"
En dan daaronder... helemaal niets... alleen een fokkin' video

Men weigert bijkbaar de klanten inzichtelijk te maken aan welke regels de fup gebonden is.
Er is alleen een soort goochelaarshoed waar een kleur smiley uitkomt, en de klant mag dan gaan raden hoe dat tot stand gekomen is.
Ze denken dat dit soort raadseltjes voor minder vragen gaat zorgen, en ik zeg dat ze het mis hebben.
Elke communicatieuiting leidt tot meer mist
Heb nu Choozze Bright, en door de weeks, elke week in het buitenland, verbruik ik alleen voor whatsapp, email, browsen, en voip (Skype/Viber/etc.)
Choozze Zero + Roam Like Home + 2GB = 25 euro/mnd.
100min (bel out + in totaal) + 2GB elke maand om in EU te gebruiken.
Als dit steeds bij Choozze acceptable is dan en geen FUP over buitenlands gebruik, vind ik het goede deel.
2GB elke maand is steeds goedkoper dan elke andere provider optie. (voor 25 euro p/mnd totaal)
(Of 0.24c / MB EU tarief, of EU bundels bij andere providers, die vaak zijn minder data voor 7-10-15 euro / 7 dagen / 30 dagen)
Wat vinden julie.
2GB elke maand in de EU zullen ze nu niet direct moeilijk overdoen. Het gaat om de mensen die structureel excessief verbruiken.drwoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:12:
Aangezien de onduidelijkheid over de FUP bij Choozze Bright:
Heb nu Choozze Bright, en door de weeks, elke week in het buitenland, verbruik ik alleen voor whatsapp, email, browsen, en voip (Skype/Viber/etc.)
Als dit steeds bij Choozze acceptable is dan en geen FUP over buitenlands gebruik, vind ik het goede deel.
2GB elke maand is steeds goedkoper dan elke andere provider optie. (voor 25 euro p/mnd totaal)
(Of 0.24c / MB EU tarief, of EU bundels bij andere providers, die vaak zijn minder data voor 7-10-15 euro / 7 dagen / 30 dagen)
Wat vinden julie.
Je hoort in dit topic nu een paar mensen klagen die geblokkeerd worden (heel erg logisch), echter volgens mij zijn er genoeg mensen die het prima vinden met choozze.
Ikzelf gebruik zo'n 3-4 gb per maand, bel minimaal (150min) en sms (50) minimaal.
Weleens in het buitenland geweest en die maand wat meer data gebruikt (met een waarschuwings-sms) maar niet geblokkeerd geweest.
Voor mij werkt choozze nu prima en klaag nu nergens over.
[ Voor 18% gewijzigd door _Richie_ op 02-04-2015 14:19 ]
Ja dat hoop ik, maar al die verhalen van 134MB en al een yellow/orange smiley zijn zorgwekkend! dan is al bij 1GB ingegrepen zou ik denken_Richie_ schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:16:
[...]
2GB elke maand in de EU zullen ze nu niet direct moeilijk overdoen. Het gaat om de mensen die structureel excessief verbruiken.
Volgens mij is dat kleur van de smiley dynamisch en past het zich aan jouw dagelijks gebruik aan. Dus als je vandaag 150MB binnen 1 uur hebt verbruikt dan denkt het achterliggende algoritme bijvoorbeeld dat jouw wekelijks verbruik rond de 4GB zal liggen. Dus om jouw tijdig te waarschuwen geven ze jou direct een gele symbool aangezien 'jouw huidig verbruik' waarschijnlijk het eerlijk verbruik overschrijdt' en dat klopt enigszins ook. Om dit zeker te weten zou iemand met 200MB verbruik moeten kijken of de kleur zich aanpast als je een paar dagen geen mobiel internet hebt gebruikt.drwoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:20:
[...]
Ja dat hoop ik, maar al die verhalen van 134MB en al een yellow/orange smiley zijn zorgwekkend! dan is al bij 1GB ingegrepen zou ik denken
Dat brengt dus wel het probleem met zich mee dat je dus niet op de smiley kan vertrouwen of ze introduceren een vierde oranje smiley die aangeeft dat je 'echt' op 90% van de fup zit, echter geeft dat weer het probleem dat mensen naar een oranje smiley toe gaan werken
[ Voor 6% gewijzigd door Exor op 02-04-2015 16:08 ]
Kan bevestigen dat dit bovenstaande klopt... Gister na de eerste dag gelijk prognose op rood... Nu vandaag wat minder data gebruikt en gelijk terug op geel... Deze web feature doet dus hetzelfde als bijv de app whatsdog die geeft nl ook je gemiddelde aan het eind bij het gebruik tot dan toe... Wel zit er in mijn eigen data manager een negatief verschil van 70 MB tov choozze. En alles in het buitenland verbruikt.Exor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:07:
[...]
Volgens mij is dat kleur van de smiley dynamisch en past het zich aan jouw dagelijks gebruik aan. Dus als je vandaag 150MB binnen 1 uur hebt verbruikt dan denkt het achterliggende algoritme bijvoorbeeld dat jouw wekelijks verbruik rond de 4GB zal liggen. Dus om jouw tijdig te waarschuwen geven ze jou direct een gele symbool aangezien 'jouw huidig verbruik' waarschijnlijk het eerlijk verbruik overschrijdt' en dat klopt enigszins ook. Om dit zeker te weten zou iemand met 200MB verbruik moeten kijken of de kleur zich aanpast als je een paar dagen geen mobiel internet hebt gebruikt.
Dat brengt dus wel het probleem met zich mee dat je dus niet op de smiley kan vertrouwen of ze introduceren een vierde oranje smiley die aangeeft dat je 'echt' op 90% van de fup zit, echter geeft dat weer het probleem dat mensen naar een oranje smiley toe gaan werken.
Weet je zeker of je die 2gb in het buitenland mag gebruiken?drwoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:12:
Aangezien de onduidelijkheid over de FUP bij Choozze Bright:
Wat vinden julie.
Het is jammer dat je die EU bundel niet aan of uit kan zetten als optie, anders is het een goede bundel voor de vakantie.
EU/Roam like Home bundel kan je aan en uit zetten als optie bij Choozze Zero? Echter, voor maximale winst moet je dan wel ervoor zorgen dat jouw vakantie in één maand plaatsvindt of je betaalt een tientje meer wegens overlappende maanden. Let wel even op dat je dan maximaal 100 minuten in Europa gebeld kan worden zonder buitenbundelkosten te maken.hakuin schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:26:
[...]
Weet je zeker of je die 2gb in het buitenland mag gebruiken?
Het is jammer dat je die EU bundel niet aan of uit kan zetten als optie, anders is het een goede bundel voor de vakantie.
[ Voor 10% gewijzigd door Exor op 02-04-2015 18:49 ]
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik opera android met databesparing en daar was de optieEu/Roam niet zichtbaar. Maar bij chrome wel zie ik nu.Exor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:40:
[...]
EU/Roam like Home bundel kan je aan en uit zetten als optie bij Choozze Zero? Echter, voor maximale winst moet je dan wel ervoor zorgen dat jouw vakantie in één maand plaatsvindt of je betaalt een tientje meer wegens overlappende maanden. Let wel even op dat je dan maximaal 100 minuten in Europa gebeld kan worden zonder buitenbundelkosten te maken.
Is het bereik in frankrijk met chooze acceptabel? Want het is een mooi alternatief nu Joemobile ermee stopt.
Als je dit nieuwsbericht leest dan zou er in principe geen verschil moeten zijn aangezien Elephanttalk ook op het netwerk van SFR kan roamen (mogelijke storingen achterwege gelaten).hakuin schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:18:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik opera android met databesparing en daar was de optieEu/Roam niet zichtbaar. Maar bij chrome wel zie ik nu.
Is het bereik in frankrijk met chooze acceptabel? Want het is een mooi alternatief nu Joemobile ermee stopt.
Netwerken in Frankrijk:
FRA, Orange France Orange
FRA, SFR France SFR
FRA, Bouygues France Bouygues
Zie hier
Maar wat betreft het verbruik staat op de website "Let op: Verbruiksgegevens worden met enige vertraging weergegeven en dienen ter indicatie. "
Iemand enig idee hoeveel dagen daarvoor nodig zijn?
Ik weet niet precies of dataverbruik ook zo snel verwerkt wordt.
Heel wisselend.Von Henkel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:34:
Sinds kort ben ik ook overgestapt op Choozze.
Maar wat betreft het verbruik staat op de website "Let op: Verbruiksgegevens worden met enige vertraging weergegeven en dienen ter indicatie. "
Iemand enig idee hoeveel dagen daarvoor nodig zijn?
Maar tot nu toe meestal niet meer dan 48uur bij mij. (zover ik er op heb gelet).
Soms is het ineens direct bijgewerkt.
Over de smileys, bij mij staat nu 0mb, groene smiley, terwijl ik iets van 200 Mb heb verbruikt.
Volgens mij rekenen ze per 250 of 500 mb ofzo voor ze het bijwerken

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Inderdaad een achterlijke vergelijking met een verzekering overigens.
Maar als je dat allebei neemt, kun je dan die 1 gb oproamen of alleen de maandelijkse 100 mb?
Sterker nog niet alleen de 1GB is in heel de EU bruikbaar, ook de 100 belminuten en de 100 smsjesASW1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:22:
Hoe werkt het trouwens met choozze zero; voor een tientje kun je een databundel van 1 gb nemen, en voor nog een tientje kun je je bundel binnen Europa oproamen.
Maar als je dat allebei neemt, kun je dan die 1 gb oproamen of alleen de maandelijkse 100 mb?
Geen internet bij enkele provider.
Alleen bellen n SMS
Kan niet helpdesk bellen omdat ze heel paas weekends dicht zijn.
This sucks !
Deze maand meter al op:

Terwijl verbruiksapp:

Dit is mijn eerste maand gebruik (vorige maand aangesloten). Telefoon is oneplus. Iemand enig idee hoe ik dit kan beperken? Met mobiwol lijkt mijn verbruik te verdubbelen
In mijn beleving kunnen de voorwaarden wel aangepast worden, maar de AFSPRAAK die je maakt bij het afsluiten van een abo NIET!!Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:38:
Het gaat er niet om of 2 GB of 3GB redelijk is voor €25 per maand. Het gaat erom dat de overeenkomst 10 GB was en Choozze daar nu op terugkomt terwijl het geld al binnen is. Maar blijkbaar is het ok om je arspraken niet na te komen als je maar een idioot videootje maakt waarin je zegt dat je je afspraken niet na gaat komen. Dan is het goed...
Inderdaad een achterlijke vergelijking met een verzekering overigens.
(correct me if I am wrong)
Bij mij slaat de teller deze maand ook op hol - waar ik volgens mijn telefoon niet meer dan 20mb heb gebruikt geeft de Choozze teller al 38 MB aan!darksnake88 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:04:
Moet niet gekker worden. Gebruik alleen whatsapp/telegram buiten.
Deze maand meter al op: [afbeelding]
Terwijl verbruiksapp:
[afbeelding]
Dit is mijn eerste maand gebruik (vorige maand aangesloten). Telefoon is oneplus. Iemand enig idee hoe ik dit kan beperken? Met mobiwol lijkt mijn verbruik te verdubbelen
Vorige maand (dat was mijn eerste hele maand bij ze) liep dat bijna exact 1:1 op (op 2 MB per 90MB na dan).
Zouden ze iets achter de schermen hebben veranderd? Meer mensen met dit probleem en tijd voor een mailtje naar de helpdesk?
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Mijn teller slaat ook helemaal op hol. Telefoon geeft 175mb aan, My Choozze 504mb !. Zie mijn vorige bericht van 2 april. Ik heb een ticket aangemaakt. De belminuten kloppen exact, alleen de data teller verkeer is bijna 3x zoveel. Vorige twee maanden was er weinig verschil. De maanden ervoor met Vodafone ook weinig verschil.Scatman_II schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:42:
[...]
Bij mij slaat de teller deze maand ook op hol - waar ik volgens mijn telefoon niet meer dan 20mb heb gebruikt geeft de Choozze teller al 38 MB aan!
Vorige maand (dat was mijn eerste hele maand bij ze) liep dat bijna exact 1:1 op (op 2 MB per 90MB na dan).
Zouden ze iets achter de schermen hebben veranderd? Meer mensen met dit probleem en tijd voor een mailtje naar de helpdesk?
[ Voor 6% gewijzigd door jamesbond007uk op 04-04-2015 12:46 ]
Jamesbond007uk
Bij mij ook zoiets, 2 sms verstuurd, volgens Choozze 843 sms verstuurd.jamesbond007uk schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:44:
[...]
Mijn teller slaat ook helemaal op hol. Telefoon geeft 175mb aan, My Choozze 504mb !. Zie mijn vorige bericht van 2 april. Ik heb een ticket aangemaakt. De belminuten kloppen exact, alleen de data teller verkeer is bijna 3x zoveel. Vorige twee maanden was er weinig verschil. De maanden ervoor met Vodafone ook weinig verschil.
vragen hierover worden dus niet beantwoord
Heeft het eerder wel gewerkt?drwoo schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:16:
Deze weekend in Dublin. Heb Choozze bright.
Geen internet bij enkele provider.
Alleen bellen n SMS
Kan niet helpdesk bellen omdat ze heel paas weekends dicht zijn.
This sucks !
En voor de zekerheid: staat roaming wel aan op het toestel?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Klopt, bij mij loopt cheapconnect en choozze tegelijk, ben namelijk zelfde dag omgegaan bij die twee
[ Voor 90% gewijzigd door Von Henkel op 04-04-2015 14:42 ]
Zodra ik naar instellingen>toepassingen>telefoon ging vroeger kon ik mijn nummer zien en nog wat meer informatie, maar als ik er nu heen ga dan wilt hij een nummer bellen. Als ik op nee druk komt die oneindig terug, en als ik op ja druk dan gaat ie bellen en krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat.
Ik zit niet zo vaak op mijn telefoon en weet nooit 100% zeker wat mijn nummer nou is, en vond dat wel een makkelijke manier om het heel snel te vinden. Echter is dat nu dus niet meer mogelijk... Iemand enig idee wat hier gaande is?

[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 04-04-2015 16:54 ]
Fanaleds.com
Eerst klopte het heel aardig altijd, maar sinds MijnChoozze web app is geupdate: klopt niks meer van...
Liep bij mij voorheen ook altijd 1:1.Scatman_II schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:42:
[...]
Bij mij slaat de teller deze maand ook op hol - waar ik volgens mijn telefoon niet meer dan 20mb heb gebruikt geeft de Choozze teller al 38 MB aan!
Nu ook niet meer, maar bij mij is het andersom.
Ik meet zelf 271Mb verbruik, Choozze 81Mb
Ofwel die nieuwe verbruiksmeter klopt voor geen meter, lang leve Choozze

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Wat trouwens ook gek was, de teller voor april stond bij mij op 31 maart al gereset zeg maar.
[ Voor 18% gewijzigd door xabre16v op 04-04-2015 21:38 ]
Ja in duitsland en London wel vorige maand.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:25:
[...]
Heeft het eerder wel gewerkt?
En voor de zekerheid: staat roaming wel aan op het toestel?
Roaming heb wel aan uit gezet meermaaals
Verwijderd
Met dit zinnetje hebben ze zich ingedekt.
Jamesbond007uk
Ja, voor de weergave, dat is 'as is, ter info'. Dat geldt echter niet voor billing.hakuin schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:25:
Let op: Verbruiksgegevens worden met enige vertraging weergegeven en dienen ter indicatie.
Met dit zinnetje hebben ze zich ingedekt.
Precies. Er zou een netwerkcode moeten zijn (*134# ofzo) waarmee je je verbruik kunt opvragen. Problem solved.Xandrios schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:57:
[...]
Ja, voor de weergave, dat is 'as is, ter info'. Dat geldt echter niet voor billing.
Verwijderd
Waar dient het code precies voor? Als ik het doe dan staat er, Your current balance is EUR 0,46pa2ra schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:20:
[...]
Precies. Er zou een netwerkcode moeten zijn (*134# ofzo) waarmee je je verbruik kunt opvragen. Problem solved.
Wat staat er op mijn Choozze.nu bij jou gebruiks gegevens? Bij mij is het 0.00 EUR. Toevallig buiten de bundel bedrag?Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:29:
[...]
Waar dient het code precies voor? Als ik het doe dan staat er, Your current balance is EUR 0,46
Jamesbond007uk
Verwijderd
Er staat 0,45 EUR dan zal het wel buitenbundelkosten zijn. Maar hoe weet je dit code?jamesbond007uk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:24:
[...]
Wat staat er op mijn Choozze.nu bij jou gebruiks gegevens? Bij mij is het 0.00 EUR. Toevallig buiten de bundel bedrag?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik weet dat helemaal niet. Ik heb gewoon gegokt :-)Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:31:
[...]
Er staat 0,45 EUR dan zal het wel buitenbundelkosten zijn. Maar hoe weet je dit code?
Ik heb een e-mail van Choozze gekregen. Een regel uit hun e-mail:Seroczynski schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:36:
Pfoe, bij mij staat er dat ik 54MB heb verbruikt. Mijn telefoon geeft aan dat ik 5MB heb verbruikt. Ik ben benieuwd hoe of wat.
Mijn app staat ook op de 1ste van de dag en om 00.00 uur start het. Mijn verbruiksstatus is altijd correct geweest tot 1 april......Je moet je app instellen op de 1ste van de maand om 00.00 uur. Onze verbruiksstatus is leidend.
uiteraard weer een e-mail terug gestuurd. Ze gebruiken ook weer een andere teller voor belminuten dan die van Choozze.NU. De twee interne tellers schelen 2x de belminuten van elkaar........gaat intern lekker daar
[ Voor 17% gewijzigd door jamesbond007uk op 07-04-2015 14:01 ]
Jamesbond007uk
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ja hier ook, afgelopen maanden klopte het altijd tot 1 april toen ging de teller ineens harder lopen. Ik zal ook een ticket openen bij Choozze.jamesbond007uk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:59:
[...]
Ik heb een e-mail van Choozze gekregen. Een regel uit hun e-mail:
[...]
Mijn app staat ook op de 1ste van de dag en om 00.00 uur start het. Mijn verbruiksstatus is altijd correct geweest tot 1 april......
uiteraard weer een e-mail terug gestuurd. Ze gebruiken ook weer een andere teller voor belminuten dan die van Choozze.NU. De twee interne tellers schelen 2x de belminuten van elkaar........gaat intern lekker daar
Verwijderd
Die tent doet er onderhand ook echt alles aan om het gebruik in te hakken.
Onduidelijk zijn en ondertussen bundels / eerlijk verbruik

Het mes snijdt aan twee kanten.
Waanzin.

[ Voor 13% gewijzigd door menonv op 07-04-2015 15:56 . Reden: Spelling ]
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Toch gaat het niet bij iedereen opeens anders, bij mij klopt het bijvoorbeeld nog wel ook in vergelijking met de vorige maand.menonv schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:54:
Kan ook zijn dat ze de data sessies nu opeens afronden op hogere 'datablocks', alhoewel ... lijkt het er bijna op dat ze dan nu per Mb afrekenen, anders kan dat haast niet met zo'n verschillen wat jullie allemaal noemen.
Die tent doet er onderhand ook echt alles aan om het gebruik in te hakken.
Onduidelijk zijn en ondertussen bundels / eerlijk verbruikomlaag schroeven, en minstens 2x zo hard de tellertjes laten lopen.
Het mes snijdt aan twee kanten.
Waanzin.
Verwijderd
Ben geen jurist, maar dat lijkt me niet logisch: het enige wat je dan zou moeten doen om van je overeenkomst af te komen, is je er niet aan houden... Wat denk je dat Choozze zou doen als jij zou besluiten je niet aan het contract te houden ?ASW1 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:12:
Klopt, en dat geeft je dan het recht de overeenkomst te ontbinden, meer niet.
Weet niet of er in de laatste tijd iets in de wetgeving is aangepast, echter dit is wel gebruikelijk in telecomland. Als jij niet aan jouw verplichtingen wilt gaan voldoen dan gaat Bedrijf X gewoon een aanmaning naar jou sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:25:
[...]
Ben geen jurist, maar dat lijkt me niet logisch: het enige wat je dan zou moeten doen om van je overeenkomst af te komen, is je er niet aan houden... Wat denk je dat Choozze zou doen als jij zou besluiten je niet aan het contract te houden ?
Zie http://blog.iusmentis.com...ing-je-contract-opzeggen/
Specifiek bij telecomcontracten geldt de aparte regel van artikel 7.2 Telecommunicatiewet. Dit artikel bepaalt dat een wijziging in een telecomcontract minstens vier weken vooraf moet worden gemeld én dat een opzegmogelijkheid moet worden geboden. Dat is dus net wat strenger. Er is geen excuus meer mogelijk: je móet kunnen opzeggen bij elke wijziging (mits negatief dan), ongeacht de motivatie voor de wijziging.
[ Voor 23% gewijzigd door Exor op 07-04-2015 17:35 ]
Alleen als (data) roaming dan bij Robin ook uit de bundel gaat.3ebdie schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:16:
Robin mobile komt nog voor eind juni met data roaming en 4g.. Mooi alternatief dus voor choozZe tzt
Gaat lekker
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
In ieder geval gaat de technische dienst ernaar kijken. Ben in ieder geval benieuwd naar hun antwoord.......hopelijk niet wazig
Jamesbond007uk
Ik heb gehoord dat choozze het niet lang gaat volhouden of is dat een broodje aap verhaal?
Mijn data sprong vandaag ineens met dikke 200 MB omhoog volgens Choozze. En dat terwijl ik de hele dag wifi heb gebruikt.Seroczynski schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:01:
Ja, leek me logische om mijn telefoon in te stellen dat die van de 1e tot de 1e loopt. Kan me haast niet voorstellen dat de telefoon er 50 MB naast zit maar als ze claimen dat dat het geval is dan houd ik me even rustig met mijn Choozze Zero.
Morgen zet ik de data eens uit. Ben benieuwd wat de app dan zegt.
Data wordt toch in pakketjes van 10 kB geteld dacht ik? Denk even allemaal met me mee: ineens krijgen we duitstalige spotify reclame. Wat nu als Choozze geswitcht is van provider, bijv. naar een duitse club, die de datapakketjes afrond in stappen van 100 kB? Dan lopen de tellers erg snel uit elkaar denk ik....
Nope. Niet mogelijk op de 5s. Of je moet je telefoon jailbreaken, maar dat moet je in een ander draadje vragen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:43:
Is het mogelijk om 3G uit te schakelen op de iphone 5s ivm batterij besparing en voor minder data gebruik? ik zie alleen 4G optie.
Zucht. Van wie heb je dit gehoord? Als het van een directielid van Choozze is, dan is het waarschijnlijk waar. Anders is het een broodje aap.hakuin schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:18:
Maar geen reactie van Choozze.
Ik heb gehoord dat choozze het niet lang gaat volhouden of is dat een broodje aap verhaal?
Dat ligt aan je bron natuurlijk, wat mij betreft wat ongeloofwaardig. Als iemand dat baseert op het feit dat er in dit topic steen en been geklaagd wordt; ja - dan broodje aap.hakuin schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:18:
Even grof gezegd lijken de kosten voor bedrijfsvoering (laat staan de overhead) van Choozze nog minder dan minimaal. Geen winkels, geen bezoekadres, geen sponsoring, geen georganiseerde slecht gestroomlijnde helpdesk, geen apps, geen fatsoenlijke website, weinig netwerkonderhoud, paar man personeel, etc.
De inkoop van capaciteit wordt met de dag goedkoper (eigen interpretatie gebaseerd op technologische ontwikkelingen, concurrentie en Europese regelgeving) en met de jarenlange ervaring in de telecommunicatie weten deze jongens volgens mij precies hoe een goed businessmodel eruit ziet. Dat hele gedoe met die aanpassingen aan de FUP geeft ook aan dat ze in de top bij Choozze de kat niet bepaald uit de boom kijken.
De uiteindelijke service uiting (storingen, administratieve chaos, wazige helpdesk, triest klantenportal, fluctuerende voorwaarden, etc) doet vermoeden dat ze het eea wel erg onderschat hebben. Maar zolang 90% van de gebruikers gewoon "onbezorgd" kan choozzen is er niets aan de hand. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat het vooral de gebruikers zijn die grenzen opzoeken die je hier in dit topic ziet klagen. Tussen alle klachten vind je ook ook positieve reacties, tips en troubleshooting. Daarnaast wordt Choozze op andere websites juist geprezen door mensen die daadwerkelijk gratis of onbezorgd Choozzen.
Dat gezegd hebbende denk ik dat Choozze wel moet blijven innoveren. Niet alleen om qua service op hetzelfde niveau te komen als andere MVNO's, de 'echte' providers komen ook met steeds scherpere deals en nieuwe technieken/services. Persoonlijk is het ontbreken van 4G bij choozze een teleurstelling en waren de vele storingen bij Choozze in het verleden echt een pain in the ass. Het lijkt er op -even afkloppen- dat ze dat inmiddels beter onder controle hebben. Ondanks de goede deals van de concurrentie en de aanpassing van de algemene voorwaarden heeft choozze nog steeds een paar unique selling points:
- Ze bieden een gratis abonnement
- Je hele bundel roamen in de EU zonder extra kosten
- Ruime netwerkkeuze in het buitenland
- Vrijheid om maandelijks aan te passen/op te zeggen
- Persoonlijk contact. Soms sturen ze je gewoon met een kluitje het riet in, maar aan de andere kant kan je soms ook direct voor elkaar krijgen wat je wilt. Zelfs op zondag. Kwestie van geluk...
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze