Mijn reactie over Choozze dat ik heb gehoord dat ze het het niet lang vol hielden was naar aanleiding van het bovenstaande. Hier reageerde choozze de volgende dag al op, maar ze reageren niet op de overige reacties.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Hallo Merlijn,
Dat is niet het geval. Sterker nog, Choozze is groot voorstander geweest van de afschaffing van de Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens, zodat de kans op het uitlekken van klantgegevens nihil wordt.
Vriendelijke groeten
Het Choozze team
Persoonlijk denk ik inderdaad dat ze het niet lang vol zullen houden met dit beleid. Klanten zullen weglopen en nieuwe klanten zullen ze er niet bij krijgen.
Jammer is dat choozze totaal niet inhoudelijk reageert op klachten van klanten.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Leuk, maar met hoeveel kun je daadwerkelijk verbinden, en met hoeveel kun je ook daadwerkelijk internetten? Heb gisteren deze test gedaan en naar Choozze verzonden:Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:53:
[afbeelding]
Netwerk bereik op het drielandenpunt, Nederland, Duitsland en België bij Vaals.![]()
![]()
Getest op deze locatie: https://goo.gl/maps/aYu8H (Olmerstrasse, Kleve)
Van 20:09u tot 20:11u
o2-de, vol bereik 3G: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice
E-Plus, 4/5 bereik 3G: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice
Vodafone.de: Geen service
Getest op deze locatie: https://goo.gl/maps/gB4AE (Riswickerstrasse 85-87, Kleve)
Van 20:48u tot 20:50u
02-de, 3/5 bereik 3G: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice
E-Plus, 4/5 bereik 3G: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice
Vodafone.de: Geen service
Op beide locaties wel bereik en internet met Telekom.de (momenteel dus de enige provider die data geeft).
Verwijderd
Wel T-mobile NL (Choozze)kauwgomballen schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:14:
[...]
Leuk, maar met hoeveel kun je daadwerkelijk verbinden, en met hoeveel kun je ook daadwerkelijk internetten? Heb gisteren deze test gedaan en naar Choozze verzonden:
[...]
BASE
BEL PROXIMUS
B Mobistar
Telekom.de
o2.de
E-plus
Niet Vodafone.de
In België kan ik met alle netwerken internetten. speedtest rond de 3 tot 5 mbps. Duitsland niet geprobeerd alleen gebeld.
Deze staat nu precies 12 dagen op 'wordt verwerkt' zonder ook nog maar één reactie.
Schandalig gewoon.
Bij nummerbehoud, moet de provider altijd meewerken. 60 dagen mag niet, volgens mij moet het 30 dagen zijn. Je kan wel binnen 2 weken porteren dus als je zero hebt is het vanuit kostenoogpunt geen probleem. Bij Bright zou ik 30 dagen aanhouden.Hoe kan ik mijn contract opzeggen?
Je kunt maximaal 60 dagen voor het verlopen van je Choozze contract het contract opzeggen.
Stuur een email naar info@choozze.nu met daarin de volgende gegevens:
Naam
Adres
Simkaart
Gebruik als onderwerp: ‘Opzegging contract’.
Snap hier die verbruiksmeter op de site ook niet. Eigen teller op telefoon klopte tot heden aardig (paar mb afwijking) en die staat nu voor deze maand op 2mb (ja kleinverbruik Zero) terwijl de meter op 17% staat. Als dat zo door gaat dan zou ik me nog druk moeten gaan maken om die 100mb en als dat zo is dan ben ik daar echt weg.
[ Voor 59% gewijzigd door sambalbaj op 08-04-2015 13:53 ]
Maak ook een ticket aan, hoe meer hoe beter.sambalbaj schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:49:
staat in de algemene voorwaarden, opzeggen bij onbepaalde tijd is per kalendermaand. Nu opzeggen is dus 1 juni weg.
Snap hier die verbruiksmeter op de site ook niet. Eigen teller op telefoon klopte tot heden aardig (paar mb afwijking) en die staat nu voor deze maand op 2mb (ja kleinverbruik Zero) terwijl de meter op 17% staat. Als dat zo door gaat dan zou ik me nog druk moeten gaan maken om die 100mb en als dat zo is dan ben ik daar echt weg.
Mijn choozze: 1,3gb
Telefoon: 780 mb.
Telefoon:30mb -_-
maar even contact gezocht, want ik ga echt niks betalen natuurlijk
Is het dan nodig om die extra add-on erbij te nemen?
Gister contact opgenomen met de klantenservice. Zij wekte niet een erg betrouwbare indruk. Het lijkt meer op een kraam op de zwarte markt. Pure onduidelijkheid wat ze verkopen.
Wanneer je Choozze Bright neemt ben je gewoon klaar. "Onbeperkt" bellen, smsen en internetten in de hele EUTheZenMeister schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:39:
Hoe zit het nu precies in het buitenland met het Choozze Bright abbonnement?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Stel je voor je wordt "afgesloten" vanwege excessief dataverbruik. Kan je dan ook niet meer bellen/smsen?Laudor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:54:
En als ik geblokkeerd zou worden a.g.v. fup? Dan zou ik dus niet kunnen bellen tot die tijd?
[ Voor 32% gewijzigd door pimsaint op 09-04-2015 10:43 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Bij Bright geen add-on. Geld voor hele EU.TheZenMeister schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:39:
Hoe zit het nu precies in het buitenland met het Choozze Bright abbonnement?
Add-on is voor Zero.
T-mobile maakt het vandaag weer een beetje extra aantrekkelijker om over te stappen en onbezorgd te internetten (via 4G). Het zou me niets verbazen als ze net als met hun belbundels binnenkort ook inspelen op de EU-plannen mbt roaming en we zijn er
Van 1-9 april 2015:
Mijn Choozze: 283MB Gebruikt
Op telefoon: 167 MB Gebruikt
Heb zojuist ticket gemaakt.
Voor pas weekend Vrijdag tot Dinsdag was in Dublin, met geen netwerk data verbinding.
Heel frusterend. Nou waarom betaal ik voor dit Bright dan!
Kon klantenservice niet bellen omdat het weekend n feestdag was.
Pas hoorde ik 'jij moet handmatige netwerk kiezen, geen extra kosten' (ja hoor, die heb ik allemaal probeerde!)
Zero met 2GB en Europa bundel.
Gebruik enkel binnen Nederland.
Data volgens Android 5 verbruiksgrafiek/stats in systeeminstellingen: 394MB
Data volgens Choozze.me: 20% (omgerekend 2000/100*20 is dat 400MB)
Met inachtname van nu 6MB (oftewel 0,3%) aan afrondingsverschillen klopt het bij mij dus precies.
Toch nog één klant waarbij de telling deze maand dus gewoon klopt en die níet de klantenservice hoeft te bellen. Ze kunnen het dus toch wel!
(dit even als tegengeluid bij alle klachten in dit topic inclusief mijn eigen over het Spotify probleem, dat zich sinds het zich oplostte niet meer heeft voorgedaan bij mij.)
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Choozze.me -> 1,8 GB mobiel internet verbruikt
Telefoon -> 1,5 GB
Wel een verschil, maar niet schrikbarend veel. Ik heb al eerder gemerkt dat providers de MBs anders (meestal nadeliger) berekenen.
[ Voor 6% gewijzigd door PhWolf op 09-04-2015 17:25 ]
300MB is wel erg veel hoor! Een paar (tientallen) MB's is al meer dan genoeg.PhWolf schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:25:
Voor april tot nu toe:
Choozze.me -> 1,8 GB mobiel internet verbruikt
Telefoon -> 1,5 GB
Wel een verschil, maar niet schrikbarend veel. Ik heb al eerder gemerkt dat providers de MBs anders (meestal nadeliger) berekenen.
Jamesbond007uk
verbruik volgens telefoon: 90,15 Mb
verbruik volgens choozze: 92 Mb
niet slecht..
Telefoon:40mb
Choozze: 100mb + €2,56 buitenbundelkosten -_-
Waar kan je een ticket openen?
Voilakrissie100 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:39:
Wordt al gekker...
Telefoon:40mb
Choozze: 100mb + €2,56 buitenbundelkosten -_-
Waar kan je een ticket openen?
https://helpdesk.choozze.nu/support/home
klagen, uiteindelijk zouden ze er vast wel op reageren
Telefoon: 6.38 MB
Website: 38% (van de 100 MB)
Voorgaande maanden klopte verbruik aardig vergeleken tussen telefoon en website.
Nu duidelijk niet.
Mijn Choozze 8mb
Telefoon 18 mb
Het verschil is te verklaren omdat mijn abbo 2 april is ingegaan.
Verder staat internet altijd uit. alleen wanneer ik geen dekking heb zet ik hem even aan.
Thuis en op mijn werk heb ik WiFi en onderweg vaak Ziggo Hotspot.
Na een moeizame start. klopt het nu wel aardig...
1000MB databundel (16% gebruikt) dus 160 MB telefoon geeft 156MB aan, dus klopt aardig.
100 SMSjes voor nop (3% gebruikt) dus 3 SMSjes, telefoon geeft 3 SMSjes aan, dus klopt helemaal.
100 belminuten voor nop (29% gebruikt) dus 29 minuten, telefoon geef 35 minuten, dus klopt helemaal niet in mijn voordeel.
Over het algemeen klopt de teller bij mij dus prima. Bel minuten klopt niet, maar dit moet misschien nog geüpdatet worden.
Verwijderd
Ik heb ook geen problemen met de teller.rens-br schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:29:
Chooze Zero met 1GB bundel:
1000MB databundel (16% gebruikt) dus 160 MB telefoon geeft 156MB aan, dus klopt aardig.
100 SMSjes voor nop (3% gebruikt) dus 3 SMSjes, telefoon geeft 3 SMSjes aan, dus klopt helemaal.
100 belminuten voor nop (29% gebruikt) dus 29 minuten, telefoon geef 35 minuten, dus klopt helemaal niet in mijn voordeel.
Over het algemeen klopt de teller bij mij dus prima. Bel minuten klopt niet, maar dit moet misschien nog geüpdatet worden.
Verwijderd
http://www.chatsim.com/en
Zou me niets verbazen als ze binnenkort failliet gaan.
Verwijderd
Choozze schrijft al 3 maanden niks van me rekening af.ASW1 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:15:
Blijkbaar hebben ze te weinig geld om nog voldoende bandbreedte in te kopen?
Zou me niets verbazen als ze binnenkort failliet gaan.
Opzich best leuk maar let wel even op het prijsplan:Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:02:
Misschien interessant voor sommigen. Chatsim waarmee je voor 10 euro een jaar onbeperkt kan whatsappen en vele applicaties kan gebruiken in veel landen. Voor foto en video zijn er extra kosten.
http://www.chatsim.com/en
http://www.chatsim.com/en/rates
Ze werken met regionale zones en credit. Voor die 10 euro krijg je 2000 credits. Voor West-Europa is het 50 credits per mb en zo koop je voor die 10 euro dus eigenlijk 40 mb wat een jaar geldig is en enkel voor chatapps te gebruiken. Voor andere zones is het flink minder. En je betaald ook nog 5 euro voor de sim zelf. Recharge gaat vanaf 5 euro. Deze club zit er achter http://www.zeromobile.it/privati en ze begonnen als WhatSim.
Best leuk voor erbij op een dual-sim telefoon omdat het wel internationaal is.
[ Voor 14% gewijzigd door sambalbaj op 10-04-2015 13:29 ]
Was die persoon bij Choozze niet in de war met de maximale bundel bij Choozze Zero: 2GB?diemsetoren schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:02:
Volgens een collega die net belde met choozze lag het eerlijk gebruik nog maar bij 2GB. Word dus nog gekker..... Men kan ook hier zijn ongenoegen ventileren https://www.facebook.com/groups/1612393245643845/
Dit geldt volgens mij niet voor Bright.
Laatste keer dat ik keek is er bij mij ook alleen nog maar de activatiekosten en nog een losse 10 euro (raar bedrag bedenk ik me nu, mijn maandelijkse kosten zouden 7,50 euro moeten zijn). Als ze failliet gaan zit ik er niet zo op te wachten om nog te betalen, gezien de hoge activatiekosten.
Off-topic: curator stuurt je een brief om de geleverde maanden te betalen aangezien jij een schuld open hebt staan bij het failliete bedrijf.danielkraak schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:29:
[...]
Laatste keer dat ik keek is er bij mij ook alleen nog maar de activatiekosten en nog een losse 10 euro (raar bedrag bedenk ik me nu, mijn maandelijkse kosten zouden 7,50 euro moeten zijn). Als ze failliet gaan zit ik er niet zo op te wachten om nog te betalen, gezien de hoge activatiekosten.
[ Voor 6% gewijzigd door Exor op 10-04-2015 15:49 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Exor op 10-04-2015 16:59 ]
Verwijderd
"Hallo Choozzer! Deze maand heb je al 1101 MB data verbruikt. Matig je verbruik en houd je aan ons Eerlijk Verbruik "
Volgens telefoon maar 585 Mb!!!!!! Goed bezig choozze
Dat ik 887 MB data hebt verbruikt, nu staat er op mij choozze dat ik 891 MB heb verbruikt en ik heb een Groene smiley bij de prognose.
Het begint me nog ook wel erg te irriteren, denk dat ik toch maar weer eens naar een andere provider ga zoeken.
Verwijderd
Er is maar 1 iemand die de fup misbruikt en DAT IS CHOOZZE!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 17:22 . Reden: Typo ]
Dus 'onwaarschijnlijk veel' zou, doordat we het over veel hebben en de toevoeging on, minimaal boven die 6GB moeten zitten. De oude 10GB maatstaaf past prima bij het plaatje 'onwaarschijnlijk'.
Met de huidige berichten begint het eerder te lijken op 'onwaarschijnlijk weinig'.
Gelukkig heb ik zelf de zero + 2GB, dus weet precies waar ik aan toe ben qua verkeer. Zolang ze maar niet gaan rotzooien aan de meter met valse waarden. Gelukkig is dat bij mij tot op heden nog correct.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Even wat ideetjes:
- Ze adverteren nog steeds met "onwaarschijnlijk veel internet", hoe je dit ook went of keert is een dienst van 2GB dat niet. En al zeker niet als je daar ook bij rekent dat hun eigen interpretatie daarvan 10GB was, dus ze kunnen zich ook niet zommaar beroepen op subjectieve interpretaties.
- Eisen dat het geld terug word betaald vanaf begin deze maand tot einde van de contractduur proportioneel tot de verbuikte minuten, sms en mb.
- Optionele paragraaf voor het eisen van een schade vergoeding als je schade hebt geleden door plotselinge afsluiting. Dit zou moeten kunnen doordat ze dit niet hebben afgekondigd van te voren en wel een significante verandering van hun dienstverlening is. Stel bijvoorbeeld dat ze me plots afsluiten dit weekend dan ga ik dat zeker eisen (zit in het buitenland dit weekend en ben afhankelijk van internet toegang voor van alles (hotel binnen komen, vlieg informatie, etc. en heb daarom ook voor Chooze gekozen)
Edit: Sorry voor de dubbelpost, zit hier in midden europe in the middle of nowhere, dus internet valt helft van de tijd weg
[ Voor 15% gewijzigd door David Mulder op 10-04-2015 18:01 ]
Collega is hier mee bezig.... Jurist als vriend...David Mulder schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:51:
Inderdaad ja, had nu sowieso niet kunnen bellen en ik vermoed dat ze morgen gesloten zijn? Zou iemand kunnen beginnen met een standaard brief te schrijven waarin word geeist dat choozze zich houd aan zijn geadverteerde dienst.
Even wat ideetjes:Ben zelf niet een kei in het schrijven van dat soort brieven, maar als we even samen ons best doen moet dat echt wel kunnen lukken.
- Ze adverteren nog steeds met "onwaarschijnlijk veel internet", hoe je dit ook went of keert is een dienst van 2GB dat niet. En al zeker niet als je daar ook bij rekent dat hun eigen interpretatie daarvan 10GB was, dus ze kunnen zich ook niet zommaar beroepen op subjectieve interpretaties.
- Eisen dat het geld terug word betaald vanaf begin deze maand tot einde van de contractduur proportioneel tot de verbuikte minuten, sms en mb.
- Optionele paragraaf voor het eisen van een schade vergoeding als je schade hebt geleden door plotselinge afsluiting. Dit zou moeten kunnen doordat ze dit niet hebben afgekondigd van te voren en wel een significante verandering van hun dienstverlening is. Stel bijvoorbeeld dat ze me plots afsluiten dit weekend dan ga ik dat zeker eisen (zit in het buitenland dit weekend en ben afhankelijk van internet toegang voor van alles (hotel binnen komen, vlieg informatie, etc. en heb daarom ook voor Chooze gekozen)
Hoop hier volgende week meer duidelijkheid in te hebben middels een brief.
om de reden omdat alles op de 10kb wordt afgerond ga ik ook gewoon via me openvpn dat op me rpi connectenDavid Mulder schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:59:
1313 - 1231 = 82 mb, dus dat valt op zich nog mee bij mij hoe groot het verschil is en kan prima verklaard worden door typisch pakket afrond meuk. Iedereen die verbaasd is over dat verschil, zover ik weet komt dat gewoon doordat je extreem veel kleine berichtjes hebt verstuurd die allemaal dan naar bijvoorbeeld 100kb of 10kb worden afgerond.
Edit: Sorry voor de dubbelpost, zit hier in midden europe in the middle of nowhere, dus internet valt helft van de tijd weg
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:06:
Krijg net een sms.
"Hallo Choozzer! Deze maand heb je al 1101 MB data verbruikt. Matig je verbruik en houd je aan ons Eerlijk Verbruik "
PatrickV schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:07:
Ik krijg nu ook net een email en sms Waarschuwing inzake jouw dataverbruik.
Dat ik 887 MB data hebt verbruikt, nu staat er op mij choozze dat ik 891 MB heb verbruikt en ik heb een Groene smiley bij de prognose.
Hey dat is vreemd, ik heb deze maand reeds 1,4GB gebruikt maar (nog) geen e-mail of sms ontvangen! Nu ben ik vanmiddag wel van telefoon gewisseld (reden van hoge verbruik) dus misschien dat ik hun sms nét gemist heb. Mijn prognose is overigens heel erg oranje en niet zo happy...Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:20:
Zonet weer een email van choozze gekregen. dat ik al 950mb verbruikt heb en de fup misbruik, dit terwijl beide smileys op groen staan!
Fijn te horen, ik kijk er alvast naar vooruit dandiemsetoren schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:20:
[...]
Collega is hier mee bezig.... Jurist als vriend...
Hoop hier volgende week meer duidelijkheid in te hebben middels een brief.
de grootste rede dat de prijzen in Nederland zo belachelijk hoog zijn is dat mensen grotendeels bij de grote 3 blijvne plakken(kpn, vodafone en t-mobile) nieuwkomers gan mestal zo snel faillie tdat de grote 3 hun klanten toch wel weer terug zien komen en niet e moeite neemn zelf ook mee te gaan concureren. Dus als je overstapt, neem dan eits als robin mobiel ofzo mar ga nie tterug naar de groe 3, de enige manier om een gezonde concurerende telecommarkt af te dwingen is structureel bij mvno's blijven en zodat er een duideljik signal komt want op deze manier zal de geschiedenis zich altijd herhalen zonder dat er iets wezenljik verandet, denk aan Tringg, nu weer Choozze... Overigens facureren ze inderdaad niet, op die manier moet het wel foutlopen ooit. En dat komt dan niet door eht grootverbruik maar doordat buitenbundelkosen e.d. gewoon nooit worden geïncasseerd.
Je snapt de crux niet helemaal: 'vroeger' rondde Choozze ook af per 'blokje'. Maar nu ineens sinds 1 april komen er idiote verschillen uit. Dat heeft niks met afronden te maken (als de gebruiker een vergelijkbaar gebruik heeft), maar eerder met een (bewust) fout algoritme achter de teller.David Mulder schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:59:
1313 - 1231 = 82 mb, dus dat valt op zich nog mee bij mij hoe groot het verschil is en kan prima verklaard worden door typisch pakket afrond meuk. Iedereen die verbaasd is over dat verschil, zover ik weet komt dat gewoon doordat je extreem veel kleine berichtjes hebt verstuurd die allemaal dan naar bijvoorbeeld 100kb of 10kb worden afgerond.
Verwijderd
Nu hoor ik hier toch een hoop negatieve verhalen over Choozze, zouden jullie het nog willen aanraden? Of denk je toch dat het niet verstandig is:?
De onduidelijke FUP en de foutieve berekening van data.
Bij Choozze zero heb je geen last van die FUP, want Chooze zero is juist heel concreet.
Wat ik wel wat link vind is die foutieve berekening van data. Als ze dat ook bij de zero-klanten doen, dan kun je lelijke rekeningen krijgen.
Ik heb een zero abonnement, en ben daar zeer tevreden over. Als je een klein gebruiker bent is dit het meest ideale dat er bestaat. Ik ga er van uit dat het probleem met de berekening van de data (zeer) binnenkort word opgelost. Misschien kun je tot die tijd afwachten met bestellen, ligt eraan hoeveel haast je hebt.
Ook hier een SMS om 17.01 uur
Twee groene smileys.
U hebt 609 mB verbruikt pas op!!
Ik heb een jaar vooruit betaald. Ik ben niet gebaat met geld terug.
Ik ben gebaat bij een uitspraak van een rechter of geschillencommissie die verteld dat men moet leveren waar ik voor betaald heb.
Op het moment van bestellen en van het accepteren heb ik 12 maand Bright gekocht. Daar was de limiet 10GB. Hoewel ik die, bij lange na niet verbruik, meen ik wel recht te hebben hierop.
Dat men tussentijds de voorwaarden aanpast, denk ik geen boodschap aan te hebben. Immers ik heb reeds gekocht en vooraf betaald! Choozze heeft dus leveringsverplichtingen! Het wordt natuurlijk anders als ik een zero heb en nu een maand Bright zou willen kopen of als ik straks mijn jaar om heb.
Ik wacht tot er daadwerkelijk wat gaat gebeuren en zal dan gaan trachten om te gaan afdwingen.
Het openen van een geschil kost € 50,-. Dat heb ik er wel voor over.
Ik geloof dat meerdere deze stap zouden moeten overwegen. Anders komt er nooit een einde aan die onduidelijkheid.
Met vriendelijke groet, Rudy.
sms iets na 5 uur vanmiddag gehad net zoals jullie, is daarna gaan Ingressen (spel op foon) en om 8 uur afgesloten voor de rest van de maand. totaal verbruik 990mb op foon, choozze 2.5GB, huidig verbruik op groene smiley.
Heeft natuurlijk een ticket geopend...
Belt overigens maandag als ze weer open hebben...
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Zit nu op 100% en bijbetalen volgens Choozze.
Mijn app zegt slechts 29% verbruikt, mijn telefoon dataverkeer meldt ook 29 mb vanaf 1 april tot nu...
WTF!
ja, hier precies hetzelfdejernij schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:05:
Choozze zero hier, net sms gehad over 99% data uitgezet....
Zit nu op 100% en bijbetalen volgens Choozze.
Mijn app zegt slechts 29% verbruikt, mijn telefoon dataverkeer meldt ook 29 mb vanaf 1 april tot nu...
WTF!
Wachten tot maandag tot Choozze de tickets gaat beantwoorden over de datateller? Voor de rest eventjes geen internet gebruiken.... En genieten van het mooie weer.
HahaExor schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:48:
[...]
Wachten tot maandag tot Choozze de tickets gaat beantwoorden over de datateller?

Op zijn minst twee weken wachten.
Nee maar serieus, waarschijnlijk even bellen en zeggen waar je recht op hebt in plaats van uitgaan van die prognose. Dat is bullshit. Je bent eroverheen > dan inzicht in FUP. Niet eroverheen > terug activeren die hap.
Choozze neemt het allemaal wel heel breed. Dalijk krijg je al een smsje ''Hallo Choozzer
Zit op het puntje van mn stoel.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Het gaat hier om Choozze Zero met een vaste limiet? Natuurlijk is de beller sneller, maar ik denk dat veel mensen een ticket hebben aangemaakt voor de onjuiste datateller waardoor ze dat niet meer kunnen ontwijken.
Persoonlijk ben ik ook voor een concreet getal dat per maand geldt dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Daarnaast kan je daarop jouw gebruik baseren/aanpassen. Wekelijks checken en afsluiten op basis van dat gebruik heeft geen waarde/nut voor de toekomst.... Behalve dat je mensen te vroeg zit af te sluiten.
[ Voor 31% gewijzigd door Exor op 12-04-2015 10:50 ]
Aan de andere kant is er ook een voordeel te noemen: als je met Choozze Zero of Bright afgesloten wordt vanwege de FUP, kun je dus blijkbaar ook niet over een datalimiet heen. Dus hoef je ook nooit bij te betalen?menonv schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:25:
[...]
Haha![]()
Op zijn minst twee weken wachten.
Nee maar serieus, waarschijnlijk even bellen en zeggen waar je recht op hebt in plaats van uitgaan van die prognose. Dat is bullshit. Je bent eroverheen > dan inzicht in FUP. Niet eroverheen > terug activeren die hap.
Choozze neemt het allemaal wel heel breed. Dalijk krijg je al een smsje ''Hallo Choozzer, we zien dat je de Spotify gebruikt, Uit voorzorg hebben we je internet voor de rest van de dag geblokkeerd omdat je je waarschijnlijk niet gaat houden aan het Eerlijk Verbruik. Met Vriendelijke Groeten, Choozze Team
''
Zit op het puntje van mn stoel.
Da's toch mooi? Nu alleen even wennen aan de limiet, that's all.
Bij Choozze Zero wordt je niet afgesloten als je meer dan jouw bundel hebt verbruikt. Datgene wat je meer verbruikt wordt als buitenbundel gerekend. Bij Bright betaal je inderdaad niet bij, echter heb je geen enkel idee wat de limiet is....pa2ra schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:16:
[...]
Aan de andere kant is er ook een voordeel te noemen: als je met Choozze Zero of Bright afgesloten wordt vanwege de FUP, kun je dus blijkbaar ook niet over een datalimiet heen. Dus hoef je ook nooit bij te betalen?
Da's toch mooi? Nu alleen even wennen aan de limiet, that's all.
klopt. die kan elk moment anders zijn. Want immers: FUP, gebaseerd op gemiddeld gebruikt van alle gebruikers.Exor schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:26:
[...]
Bij Choozze Zero wordt je niet afgesloten als je meer dan jouw bundel hebt verbruikt. Datgene wat je meer verbruikt wordt als buitenbundel gerekend. Bij Bright betaal je inderdaad niet bij, echter heb je geen enkel idee wat de limiet is....
Ik zie het als een hoge zwarte hoed, van een goochelaar zeg maar, en Choozze is die goochelaar.
Het produkt dat je wilt kopen zit in die hoed, maar je mag niet kijken om te zien hoeveel erin zit.
Het gekke is dat ook nadat je het produkt gekocht hebt je nog steeds niet in die hoed mag kijken, en je niet weet wat je gekocht hebt.
Het enige dat je hebt is een goochelaar die je geacht wordt op zijn woord geloven.
Datateller hier ook op tilt. Sms negeren we gewoon. Ben benieuwd.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
En we weten allemaal, goochelaars zijn eigenlijk gewoon bedriegers, zonder dat je er erg in hebtASW1 schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:37:
Chooze ziet zichzelf als een verzekering, een rare vergelijking.
Ik zie het als een hoge zwarte hoed, van een goochelaar zeg maar, en Choozze is die goochelaar.
Het produkt dat je wilt kopen zit in die hoed, maar je mag niet kijken om te zien hoeveel erin zit.
Het gekke is dat ook nadat je het produkt gekocht hebt je nog steeds niet in die hoed mag kijken, en je niet weet wat je gekocht hebt.
Het enige dat je hebt is een goochelaar die je geacht wordt op zijn woord geloven.
Ja bij mij ook. En wat is eraan te hopen?? Nu wordt het gebruik in het buitenland express gemonitored om van de eerdere beloftes (10GB heel Europa) af te kunnen. Heb sinds de nieuwe software ook meteen een rood smiley.pa2ra schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:09:
ik zie ineens dat er 'internet nationaal' achter de teller staat sinds vandaag. Zijn ze met de software bezig? Hopelijk wel!
2gb nationaal (telefoon geeft aan 1,88)
3mb internationaal
En nu al een rode smiley, lachwekkend!! 6gb internet per maand dus als ik zou extrapoleren. Hoop echt dat Robin Mobile met een goede deal komt nu ze ook data roaming en 4g gaan aanbieden voor 31 juni 2015: https://www.robinmobile.nl/nieuwe-diensten
[ Voor 18% gewijzigd door 3ebdie op 12-04-2015 21:19 ]
Maar ik was gewoon in Nederland.
Dus: wellicht heeft Choozze een andere tussenpartij (een Duitse) waar ze nu de minuten/SMS/MB's inkopen. En die 'teller' is misschien ook wat de tussenpartij doorgeeft. Dus misschien wordt Choozze zelf ook wel belazerd! Dus laten we screensots maken van je telefoonteller (bijv. in Android) en direct ook van de Choozze site. Dat doe ik nu al een paar dagen en ik voeg ze telkens toe aan mijn lopende ticket.
Want stel dat Choozze zelf belazerd wordt, dan hebben ze dit soort informatie wel nodig!
Wordt gekker:drwoo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:34:
Choozze Bright:
Van 1-9 april 2015:
Mijn Choozze: 283MB Gebruikt
Op telefoon: 167 MB Gebruikt
Heb zojuist ticket gemaakt.
Voor pas weekend Vrijdag tot Dinsdag was in Dublin, met geen netwerk data verbinding.
Heel frusterend. Nou waarom betaal ik voor dit Bright dan!
Kon klantenservice niet bellen omdat het weekend n feestdag was.
Pas hoorde ik 'jij moet handmatige netwerk kiezen, geen extra kosten' (ja hoor, die heb ik allemaal probeerde!)
Dit weekend in duitsland geweest.
Via My Data Manager op Android:
Roaming: 29 MB (telefoon) vs. 103MB EU Roaming (Choozze.me)
Nationaal: 343MB (telefoon) vs. 495MB Internet Nationaal
Heb een nare gevoel. Start met kijken naar andere opties. Tmobile in combinatie met gomundo.es en een dual sim telefoon.
Maak nu zorgen over mijn nummer als iets mis gaat met choozze met dit sort administratieve blunders en cashflow.
Goed om te weten voor de andere gebruikers!Joosie200 schreef op maandag 13 april 2015 @ 00:11:
Volgens de Android ingebouwde stand & 3g watchdog zou ik op 55,3MB moeten zitten, toch kreeg ik vanmiddag met mijn Zero sim voor het eerst dat ik mijn volledige bundel van 100MB er doorheen had gejaagd. Is voor het eerst dat ik niet op 80% zoals eerder een waarschuwing kreeg, nu per direct 'uw bundel is op"
Tot zover dus het Choozze Zero abbonement, is gewoon de klant op buitenbundelkosten jagen.
20mb verspijkeren en dan heb je t gehad.
Voor de Bright gebruikers ziet het er naar uit dat het internationale verkeer veel zwaarder gaat tellen in de verbruiksmeter.
Als het zo door ga met de vage communicatie ga ik maar weer naar een andere provider.
Het Onwaarschijnlijk vrij internet + bellen + sms in heel Europa lijkt wel < 500MB te zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door PatrickV op 13-04-2015 07:31 ]
Uiteraard netjes op gereageerd. Ben benieuwd wat de volgende reactie zal zijn.Hallo,
Kun je ons het volgende aangeven:
-welke telefoon heb je?
-welke datamanager gebruik je?
-wat geeft de website aan en eb wat geven wij aan?
Met deze gegevens zullen wij het verschil voor je onderzoeken.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Het Choozze team
Nu na een maand heb ik volgens de Choozze teller 832mb in het buitenland verbruikt en 48mb in NL. Dat is totaal 880mb. Volgens mijn telefoon maar 302 mb.
Dus oranje smiley met prognose rood. Tsja, misschien moet ik ook maar eens een ticket aanmaken.
Hoe meer hoe beter.Corrinne22 schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:13:
Tsja, misschien moet ik ook maar eens een ticket aanmaken.
Verwijderd
De vraag is of ze bewust de boel zitten belazeren om de bankrekeningen van de klanten leeg te trekken, of dat "per ongeluk" gebeurt (stomtoevallig natuurlijk wel in hun voordeel).
Per saldo maakt dat voor de klant niet uit, maar ik zou zelf toch graag willen weten of ze de boel nu moedwillig aan het oplichten zijn.
Als dat zo is dan zijn ze wel heel wanhopig op zoek naar geld en is het geen lange termijnstrategie maar een aflopende zaak met Choozze.
Gelukkig kun je een automatische incasso ook storneren en laten blokkeren (ik denk erover om dat laatste vast uit voorzorg te doen)
Ik heb even gekeken op mijn Choozze gekeken op de website, maar ik zie nergens een smiley. Voor de rest zie ik ook nergens een pagina waarop ik facturen kan inzien. Die zullen ze dan wel niet hebben?
Je betaalt in het begin voor 'een volledige maand' en een 'gebroken maand'. Dat ze de resterende maanden niet innnen lijkt op een probleem in de facturatie, echter je zou wel de facturen van voor April moeten hebben ontvangen via de mail? Ik neem aan dat je Choozze Zero hebt, dan heb je gewoon een vaste limiet in plaats van een fup. Daarom zie je ook geen smiley bij jouw Choozze pagina staan. Gebruiksteller zou bij jou goed moeten lopen als ik de andere ervaringen lees van Zero gebruikers met een extra bundel?danielkraak schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:45:
Rekent Chooze eigenlijk per maand? Mijn abonnement is halverwege de maand ingegaan. Daarom heb ik de startdatum van de data cyclus op mijn mobiel ingesteld op halverwege de maand. Voor de rest heb ik na 4 maanden gebruik nog geen maandelijkse incasso gehad, behalve dan het activatietarief en een keer 10 euro (die snap ik niet helemaal want ik heb een abonnement van 7,50 euro, wellicht dat daar een deel van voorgaande maand bij zat, daar lijkt het wel op bij de omschrijving).
Ik heb even gekeken op mijn Choozze gekeken op de website, maar ik zie nergens een smiley. Voor de rest zie ik ook nergens een pagina waarop ik facturen kan inzien. Die zullen ze dan wel niet hebben?
Bundel wordt gewoon per maand gereset en er is geen online pagina om jouw facturen te bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 13-04-2015 11:51 ]
Graag in dit topic bij Choozze producten houden, overstap(problemen) kunnen besproken worden in dit topic: [Ervaringen] Overstappen van Choozze