Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Ari Gold schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:39:
Ik heb GPS 3x gebruikt. 2x in Google Maps en 1x Sygic.

In Google Maps duurde het 7 min voordat ie een lock had en route aanduiding lag ook naast de baan.

In Sygic duurde het ook zo lang voor een lock en volgde hij de locatie niet. Pas na 3 min kon hij de locatie goed volgen.

Heb nu even GPSfix geïnstalleerd via de Play Store. Daarmee vind ie na 10 min een lock en daarna houdt hij die vast. Dus ook instant lock na 1x fixen.
Ik weet niet welke rom je draait, maar als je nog op de originele zit, dan kan het zijn dat je locatie op China staat i.p.v. een Europese locatie, zoals bij de en.miui rom. Dit kan ervoor zorgen dat je toestel standaard in China zoekt voordat het de rest van de wereld afzoekt. Hierdoor kan het voorkomen dat weerapps niet goed werken.

Originele rom bij een ibuygou Xiaomi telefoon, is de Chinese/officiële release. Upgrade naar de en.miui release en je GPS werkt als een zonnetje.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
Kiswum schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Ik weet niet welke rom je draait, maar als je nog op de originele zit, dan kan het zijn dat je locatie op China staat i.p.v. een Europese locatie, zoals bij de en.miui rom. Dit kan ervoor zorgen dat je toestel standaard in China zoekt voordat het de rest van de wereld afzoekt. Hierdoor kan het voorkomen dat weerapps niet goed werken.

Originele rom bij een ibuygou Xiaomi telefoon, is de Chinese/officiële release. Upgrade naar de en.miui release en je GPS werkt als een zonnetje.
Verrekt, ik draai inderdaad een China rom (5.7.16 | Beta). Zal eens even kijken naar de Global rom.
cerietke schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:42:
Ik las gisteren ergens dat Xiaomi normaal 16 augustus grote aankondigingen doet. Het kan misschien een goed idee zijn om daar nog even op te wachten. Een opvolger kan misschien interessanter zijn of de prijs van het oudere model drukken.

(Dat doe ik zelf iig wel).
13 augustus wordt MIUI7 aangekondigd en ik denk de MI5 ook.

Time: Aug.13, 2015
Venue: China National Convention Center

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201508/04/101146xuo2uctfoow6q914.jpg.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201508/04/144030y0ddqljt5zfxzxs2.jpg.thumb.jpg

• Kiswum
De global rom kan nog steeds China als standaard locatie hebben, maar het is het proberen waard, in beide gevallen moet je je telefoon geheel wissen. Een backup maken met de ingebouwde app is wel mogelijk, maar je moet het daarna wel exporteren.

Ik denk zelf ook dat er een Mi5 zal komen inclusief Miui 7. Al vind ik wel dat die er al snel is. Miui v5 naar v6 duurde 1,5 jaar. Dit is al na 1 jaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 04-08-2015 21:50 . Reden: Typo ]

• Ari Gold
Wacht...de global rom heeft alleen engelse taal? Terwijl de China rom multi-lang is?

Na de upgrade ging het al fout; unfortunately the process android.phone has stopped

Dus heb hem moeten wipen, tuurlijk vergeten backup te maken. Had gelukkig niet zoveel erop. Alleen settings en apps zijn weg.

Ga ik liever terug naar de China rom met NL. Neem die GPS wel voor lief.

• Kiswum
Niet En.miui.com !
Maar Www.Xiaomi.eu

Ik type soms te snel...

[ Voor 87% gewijzigd door Kiswum op 04-08-2015 22:03 ]

• Ari Gold
Uiteraard. Heb deze geinstalleerd; miui_MI3WMI4WGlobal_V6.5.3.0.KXDMICD_fa6c305bc0_4.4

Heeft Engels, Indonesisch, Portugees en Turks..

Heb ik iets over het hoofd gezien?

• Kiswum
Ari Gold schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:27:
Uiteraard. Heb deze geinstalleerd; miui_MI3WMI4WGlobal_V6.5.3.0.KXDMICD_fa6c305bc0_4.4

Ja, de site waar je hem vandaan hebt.
Dat is namelijk niet www.xiaomi.eu (wellicht was het opgezocht voor mijn edit)

xiaomi.eu_multi_cancro_5.7.31_v6-4.4.zip

xiaomi.eu/community/threads/5-7-31.27959/

• Ari Gold
Aha, dacht al.

Hmm, 5.7.31..dus had hiervoor eigenlijk ook al de global aangezien die 5.7.16 was? Had ook de keuze om via OTA naar .31 te updaten.

• Kiswum
Welke roms zijn er?

- Een officiële Global van en.miui/Xiaomi
- Een officiële weekly van en.miui/Xiaomi
- Een officiële Developer van en.miui/Xiaomi

- Er is een onofficiële Europese van Xiaomi fans van xiaomi.eu

De laatste is erg geschikt voor landen buiten China. Dat is ook de versie die ik iedereen aanraadt binnen Europa. Hierin zitten de beste NL vertalingen, betere ondersteuning voor GPS of weer gebaseerde apps en hierbij is erg duidelijk welke rom je daadwerkelijk gebruikt voor support vanaf dit forum.

Uiteraard zijn er ook nog andere roms beschikbaar via bijvoorbeeld xda forums.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik heb al heel lang geleden een volgens mij een niet-chineze versie geïnstalleerd op aanraden van mensen hier en 5.7.31 | Beta is de laatste die hij een dag geleden heeft geupdate.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:04
Ha ben dus niet alleen die de V6.6.4.0.KXDCNCF geinstalleerd heeft, start nog wel op, met een beetje geluk kan ik de goeie rom via de failsafe installeren, nu nog even kijken welke...

Via recovery mode terug kunnen gaan naar de werkende rom.

[ Voor 14% gewijzigd door Achiel007 op 05-08-2015 13:19 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

MIUI 7 is uit! tot nu toe niet echt veel goeds gehoord. Alleen maar heel veel aan de schil, maar echt veel functionaliteit extra niet heb ik gehoord..

Signature

Verwijderd

mimang schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:04:
MIUI 7 is uit! tot nu toe niet echt veel goeds gehoord. Alleen maar heel veel aan de schil, maar echt veel functionaliteit extra niet heb ik gehoord..
Ik vind het toch wel jammer dat ze niet de tijd genomen hebben om het aantal functies en het gebruiksgemak op hetzelfde niveau te brengen als bij V5. Die vind ik tot nog toe namelijk nog altijd superieur aan V6.

• two

two

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:18:
[...]

Ik vind het toch wel jammer dat ze niet de tijd genomen hebben om het aantal functies en het gebruiksgemak op hetzelfde niveau te brengen als bij V5. Die vind ik tot nog toe namelijk nog altijd superieur aan V6.
Hee kijk met jou kan ik praten! Ik kon op het begin écht niet wennen aan MIUI 6. Het voelde eerder aan als een kale MIUI V5, De widgets die ingebouwd zaten in de app tiles van onder andere notes, en music bijvoorbeeld. De tiles die onder het notification scherm konden en er zal vast nog veel meer geweest zijn wat ik nu ben vergeten.

Ik ga dus naar AOSP 5.1.1, en hoop daar blij van te worden :P

Heb jij, of iemand anders ervaring met Android L op de Mi 4?

Signature

Verwijderd

mimang schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:21:
[...]

Hee kijk met jou kan ik praten! Ik kon op het begin écht niet wennen aan MIUI 6. Het voelde eerder aan als een kale MIUI V5, De widgets die ingebouwd zaten in de app tiles van onder andere notes, en music bijvoorbeeld. De tiles die onder het notification scherm konden en er zal vast nog veel meer geweest zijn wat ik nu ben vergeten.

Heb jij, of iemand anders ervaring met Android L op de Mi 4?
Jup, in V6 zit wat mij betreft echt te veel form over function ( waarom die freaking kleine knopjes overal als je een groot scherm hebt?), te veel pushen van online services ( waarbij het lang niet altijd duidelijk is wat het doet en waar je data heen gaat), te veel onduidelijke en ver weggestopte settings. Plus dat ik dat "platte" design helemaal niet kan waarderen.
Mijn Mi2s op V5 is wat gebruiksgemak betreft nog altijd mijn favoriete toestel, maar door de stagefright bug heb ik nu toch moeten updaten :'(

AOSP doet het hem voor mij toch niet helemaal meer, nadat ik MIUI gebruikt heb. Met Android L op de Mi4 heb ik geen ervaring, maar ik zie geen reden waarom het niet lekker zou draaien.

• two

two

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:29:
[...]

Jup, in V6 zit wat mij betreft echt te veel form over function ( waarom die freaking kleine knopjes overal als je een groot scherm hebt?), te veel pushen van online services ( waarbij het lang niet altijd duidelijk is wat het doet en waar je data heen gaat), te veel onduidelijke en ver weggestopte settings. Plus dat ik dat "platte" design helemaal niet kan waarderen.
Mijn Mi2s op V5 is wat gebruiksgemak betreft nog altijd mijn favoriete toestel, maar door de stagefright bug heb ik nu toch moeten updaten :'(

AOSP doet het hem voor mij toch niet helemaal meer, nadat ik MIUI gebruikt heb. Met Android L op de Mi4 heb ik geen ervaring, maar ik zie geen reden waarom het niet lekker zou draaien.
Inderdaad, ik ken het. Continu het geswitch is hier echt een probleem geweest op de Mi2s. Maar neemt niet weg dat ik het weer ga proberen...

Signature

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 20:59

Hoogie2004

Whohooooo

mimang schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:21:
[...]
Als je ervaringen hebt opgedaan hoor ik die graag.

My iRacing profile | Strava

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-11 20:50
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:29:
[...]

Al eens geprobeerd een alternatieve SMS app zoals textra te gebruiken? In de textra app zit ook een beveiliging tegen Stagefright.

Verwijderd

Law0070 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:36:
[...]

Al eens geprobeerd een alternatieve SMS app zoals textra te gebruiken? In de textra app zit ook een beveiliging tegen Stagefright.
Mwah, het gaat niet alleen om SMSjes maar ook om chatberichten, video's in je browser en andere meuk. Op een device wat zo persoonlijk is als je smartphone wil je gewoon weten dat je veilig zit.

• two

two

heeft er iemand ooit een hoesje gevonden wat dezelfde kleur heeft als de zwarte rand van de Mi 4? Ik denk dat dit erg mooi zou staan.

Link: http://img.cnmo-img.com.cn/1101/1100400.jpg

AOSP 5.1.1 bevalt zeker! Alleen mis ik toch MIUI features.

[ Voor 14% gewijzigd door two op 21-08-2015 19:54 ]

Signature

• Ari Gold
Nog even terugkomend op mn gps probleem

Ik heb de gps.conf aangepast naar NL / Europe regio. AGPS gecleared en opnieuw geupdated.

Krijg gewoon geen enkele lock als ik alleen gps gebruik zonder wifi/3g aan.

:/

• Kiswum
Ari Gold schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:00:
Nog even terugkomend op mn gps probleem

Ik heb de gps.conf aangepast naar NL / Europe regio. AGPS gecleared en opnieuw geupdated.

Krijg gewoon geen enkele lock als ik alleen gps gebruik zonder wifi/3g aan.

:/
Er was nogal een onduidelijkheid over de gebruikte rom op je telefoon. Welke heb je nu eigenlijk? Al die aanpassingen zijn namelijk niet nodig bij de Mi4 met ML rom van xiaomi.eu.
Het kan zijn dat je GPS module defect is, in dat geval zou je zo snel mogelijk contact moeten opnemen met je reseller. Om er zeker van te zijn dat het niet de software is, dan kun je denk ik het beste de rom gebruiken die veel users hier ook gebruiken.

Als je uit de buurt van Eindhoven komt, dan kan ik hands-on meekijken op je telefoon en de software in ieder geval in orde maken om dat probleem uit te sluiten. Online gaat het helaas te lastig.

• Ari Gold
Ik had 5.7.16 en nu draai ik 5.7.31 van de link die je me gestuurd had.

Voorheen kreeg ik nog wel een lock na 5 minuten. Maar nu doet hij helemaal niks meer.

Hebben jullie geen problemen als jullie gps gebruiken zonder wifi/3g?

Kan je anders jouw gps.conf uploaden?

Zit zelf inderdaad ook te denken aan defecte gps module.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ari Gold schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:39:
Ik had 5.7.16 en nu draai ik 5.7.31 van de link die je me gestuurd had.

Voorheen kreeg ik nog wel een lock na 5 minuten. Maar nu doet hij helemaal niks meer.

Hebben jullie geen problemen als jullie gps gebruiken zonder wifi/3g?

Kan je anders jouw gps.conf uploaden?

Zit zelf inderdaad ook te denken aan defecte gps module.
je gebruikt toevallig niet een mikey of oortjes in je Mi4? Dit veroorzaakt namelijk ook geen lock

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Ari Gold
Daar maak ik geen gebruik van.

@kiswum: software kan ik wel uitsluiten. Kwam sowieso al met global ootb. Versie 5.6.24 als ik me niet vergis. Dat was een multi lang cancro waarvan de zip zelf nog op de tel stond. Paar keer geupdated via OTA en toen met jouw link geupdated naar 5.7.16.

Denk dat het komt doordat ik hem geflasht had naar china rom, per ongeluk.

En BTW hoeft het niet aan de rom te liggen. Zelfs als je global rom hebt dan kan je gps.conf nog verkeerd zijn.

Ben wel benieuwd of jullie een snelle lock krijgen als jullie alleen gps gebruiken.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Er is vanaf nu een officiele Cyanogenmod! Iemand al ervaringen mee?
http://download.cyanogenm...ype=nightly&device=cancro

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 20:59

Hoogie2004

Whohooooo

Vannacht de update gehad naar MIUI 7 schijnbaar... Build 5.8.20

Werkt tot nu toe in ieder geval prima, zoals ik gewend ben. Eigenlijk weinig nieuws t.o.v. 6 voor zover ik kan zien.

My iRacing profile | Strava

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
Heb een vraag,

Heb een Xiaomi mi4 fdd-lte gekocht voor mijn vriendin.
Zij komt zelf uit duitsland, en ik weet van vroeger dat de meegeleverde xiaomi's vaak ook duitse taalondersteuning hebben.

Nu weet ik dat MIUIV7 uitkomt, is het mogeijk met de meegeleverde rom, om deze ook te updaten naar MIUIV7?? en zit er bijvoorbeeld bij de roms uit en.miui.com ook de duitse taal bij???

• theduke1989
Ari Gold schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:27:

Kan je me bevestigen dat deze ook de duitse taal heeft? Want anders moet ik die van en.miui.com erop gooien volgens de super moderator bij en.miui.com die heeft duitse taal + ik kan met die naar MIUIV7 updaten :D wat ik wil..+ IOS theme!!!

• Ari Gold
theduke1989 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:25:
[...]

Kan je me bevestigen dat deze ook de duitse taal heeft? Want anders moet ik die van en.miui.com erop gooien volgens de super moderator bij en.miui.com die heeft duitse taal + ik kan met die naar MIUIV7 updaten :D wat ik wil..+ IOS theme!!!
Deze heb ik niet meer, want dit was de verkeerde rom die ik geflashed had die geen NL heeft.

• Ari Gold
thefal schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:20:
Er is vanaf nu een officiele Cyanogenmod! Iemand al ervaringen mee?
http://download.cyanogenm...ype=nightly&device=cancro
De Cyanogenmod rom is er al een tijdje. Kijk maar op XDA. Btw post je ook de nightly versie. Zou kijken naar een stable rom. :)

• thefal
Ari Gold schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:55:
[...]

De Cyanogenmod rom is er al een tijdje. Kijk maar op XDA. Btw post je ook de nightly versie. Zou kijken naar een stable rom. :)
Als het goed is waren er onofficiele builds, maar zijn er vanaf nu pas officiele. Er is namelijk nog helemaal geen stable ROM voor de Mi4, enkel nightlies:

http://download.cyanogenm...device=cancro&type=stable

Zoals de maintainer linuxx zelf zei op 19 augustus:
Nightlies will start tomorrow, Jenkins is already at the letter "K" today, so from tomorrow morning ull get your official builds http://review.cyanogenmod.org/#/c/104192/

[ Voor 20% gewijzigd door thefal op 24-08-2015 12:18 ]

• straydog_50
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik heb een Mi note 4 en wil hem graag updaten naar 5.8.20 van Xiaomi eu. maar ik weet nu niet even welke versie ik moet pakken. Had vroeger altijd Virtogo want die draaide altijd perfect maar zie hem er nu niet tussen staan en zie een heleboel andere versies. kan ik zomaar wat pakken of zit er verschil in ?
Wil niet graag me toestel bricken

• Ari Gold
straydog_50 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:45:
Hallo

Ik heb een Mi note 4 en wil hem graag updaten naar 5.8.20 van Xiaomi eu. maar ik weet nu niet even welke versie ik moet pakken. Had vroeger altijd Virtogo want die draaide altijd perfect maar zie hem er nu niet tussen staan en zie een heleboel andere versies. kan ik zomaar wat pakken of zit er verschil in ?
Wil niet graag me toestel bricken
Heb je nog geen OTA melding gekregen?

• theduke1989
Mi Note Pro / Mi4i krijgen later een update, wegens compressie problemen etc.
Dus moeten even afwachten!!!

• theduke1989
iemand nog tips hoe ik de global kan downloaden, volgens mij zijn de servers overbelasr//

• lekzzz
theduke1989 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:22:
iemand nog tips hoe ik de global kan downloaden, volgens mij zijn de servers overbelasr//
Ik gebruik sMiui, vind ik een stuk prettiger werken met de Aroma installer erbij :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• theduke1989
De aroma installeren heb je een custom recovery voor nodig , hoe doe je dit dan op de mi4? Dus het is nog een lichtere en snellere rom.

Heb nu gewoon de 5.8.22 miui v7 rom erop.

Ik zie dat hier dus ook Dutch + Duits taal op staat.

[ Voor 27% gewijzigd door theduke1989 op 26-08-2015 08:11 ]

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:04
Heb ook de nieuwste beta rom, daarin zit die data compressie tool. Heb het om te proberen aangezet maar nu kan ik dat ding nergens meer vinden, heet opera dacht ik.

Verwijderd

Heeft iemand in V7 al die functie aangezet die je foto's groeperen op de personen die erin zitten? Ik vind het eigenlijk helemaal geen fris idee dat Xiaomi even lekker mijn foto's gaat analyseren. Dat moet bijna wel in de cloud gebeuren aangezien je telefoon dat niet kan doen zonder dat het een grote impact heeft op je batterij. Dit soort geintjes zijn nou juist de reden dat ik Micloud niet gebruik.

• Kiswum
Volgens mij is het ook alleen maar via de cloud mogelijk. Wil je de feature, dan zul je het "helaas" ook moeten inschakelen. Ik bewaar mijn foto's bewust niet in de cloud, niet bij Chinezen, Amerikanen, maar ook niet op een Nederlandse. Ik plaats aan foto's online die ik daadwerkelijk online zou willen hebben.

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hallo allemaal,

Even een snelle vraag: een vriendin van mij heeft via MaxPhone een Xiaomi Mi4 gekocht. Nu zoek ik voor haar de meest recente, stabiele ROM voor de Mi4 met NL taal & PlayStore. Heeft er iemand voor mij een linkje welke ik dan moet hebben? Ik kwam via xiaomi.eu wel wat verder, maar:

- hebben deze ook de playstore geïntegreerd?
- en welke moet ik dan precies hebben? Cranco, Dior, Ferrari, etc?!

Graag even een directe link naar de ROM die er via de "update" functie makkelijk op te zetten is, zodat ik het ook makkelijk kan uitleggen / doorsturen naar haar. Thnx voor jullie hulp!

• theduke1989
Troxel schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:29:
Hallo allemaal,

Even een snelle vraag: een vriendin van mij heeft via MaxPhone een Xiaomi Mi4 gekocht. Nu zoek ik voor haar de meest recente, stabiele ROM voor de Mi4 met NL taal & PlayStore. Heeft er iemand voor mij een linkje welke ik dan moet hebben? Ik kwam via xiaomi.eu wel wat verder, maar:

- hebben deze ook de playstore geïntegreerd?
- en welke moet ik dan precies hebben? Cranco, Dior, Ferrari, etc?!

Graag even een directe link naar de ROM die er via de "update" functie makkelijk op te zetten is, zodat ik het ook makkelijk kan uitleggen / doorsturen naar haar. Thnx voor jullie hulp!
Hier de link: http://miuif.celogeek.com..._cancro_5.8.27_v7-4.4.zip
behalve xiaomi.eu heeft en.miui.com ook gewoon met playstore ;) alleen de chinese versio niet :)
----------------------------------

Iemand die me kan helpen?

Ik heb voor me vriendin een MI4 gekocht.
Ik heb deze hier in Nederland gewoon met de ''beta v7 rom geinstalleerd'' Hij was toen op 76% batterij.
Zij woont zelf in duitsland, dus ik had deze volgens mij vrijdag opgestuurd. Ze kreeg hem vandaag 31-08-2015 in huis. Toen was de batterij nog 25%,

En nu is die dus uitgegaan, maar wanneer ze hem in de stroom doet laad hij niet op.
Terwijl bij mij thuis wel namelijk. Zij heeft al meerdere usbkabels/adapters gebruikt maar hij laad niet op.

Ik had deze juist aan haar aangeraden uit eigen ervaring, iemand die me nog tips kan geven???

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 31-08-2015 23:26 ]

• Ari Gold
Gewoon even voor een dag aan de lader hangen en kijken of er iets verschijnt?

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:03

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb dit ook wel eens gehad met mijn Mi2S en ook met mijn Mi4. Bij Mi2S ff baterij eruit en toen deed hij het weer en bij de Mi4 inderdaad langere tijd aan de stroom laten liggen. Ik had het opladen bij de Mi4 gesloopt door hem op het moment dat ie afsluit vanwege te lage batterij aan de stroom te doen en direct weer aan te doen, vond de Mi4 niet leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door MiliaanR op 01-09-2015 23:40 ]

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer Xiaomi in hun stable Stagefright gaat patchen? De laatste versie die ik testte was nog steeds kwetsbaar geloof ik. Ik draai nu dus de multilang, maar ik zou graag terug willen naar de stable.

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 15:00
Tweakers even een vraag gezien ik weinig kan vinden (zowel op dit forum als complete internet).

Ik heb een Xiaomi Mi4 besteld via DealExtreme voor mijn vriendin.
De witte 3GB. Ze is erg tevreden en ik als iPhone gebruiker ben enorm onder de indruk van de snelheid en kwaliteit voor die prijs.

Wat ik als erg vervelend acht is echter de software.
De telefoon stond out of the box (die gesealed was) vol met "troep" apps. Er stonden allemaal apps op als sidebar app, battery saver app, memory manager app enz.
Ik heb deze allemaal "uitgeschakeld" omdat ik ze zonder root niet kan verwijderen.

Hier begon het drama.. Bij normaal gebruik van de telefoon (internetten of whatsapp) kwam er constant een melding naar voren met bijvoorbeeld de DU Battery Saver app "do you want to install this now?" met accept of decline eronder. De melding kwam ook fullscreen en om de 50-60 seconden. Na een dag gebruik was dit enorm hinderlijk.

Ik heb daarop gezocht naar een stock ROM op de Xiaomi site. Helaas kun je geen enkele van de roms downloaden en ben ik bij de CM12 ROM uitgekomen. Deze heb ik geroot met een antieke developer ROM die het nog wel deed op de Xiaomi site.

Heeft niemand anders hier last van gehad?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 10:41
De meeste mensen zetten een ROM erop van Xiaomi.eu.
Dan heb je geen last van rommel apps.

• thefal
Xiaomi.eu -> MIUI Weekly ROM Releases -> Kies een van de nieuwste threads -> Download weekly

Zoek in de lijst Cancro en download daar de ROM van.

Ga naar de updater app op je telefoon, kies Menu ->Select updater package en kies de gedownloade ROM.

[ Voor 11% gewijzigd door thefal op 07-09-2015 09:06 ]

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 15:00
Ja zoals ik al zei heb ik nu al de CM12 ROM erop gezet met lollipop android waar mijn vriendin erg blij mee is.
Was gewoon benieuwd of meer mensen al die "spam" op hun nieuwe telefoon hebben.

Ook wel raar dat Xiaomi dat zelf wil. Zal voor de a-technische mensen onder ons wel een showstopper zijn om die telefoon te kopen.

• thefal
Wel allerlei Chinese apps, maar dat kan ik eerlijk geen spam noemen omdat die apps voor Chinesen misschien wel heel handig zijn, onder andere ook omdat die ROM geen Play Store had. Snel even de Multilang ROM erop gezet en dan valt het met de bloatware wel mee.

Overigens had ik dit voor mijn zusje gedaan omdat ik goedkoop aan een witte Mi4 kon komen. Ik wil zelf eigenlijk een zwarte met 32+GB, maar die schijnt heel moeilijk verkrijgbaar te zijn, als die al bestaat :(

Kan iemand trouwens kijken of de laatste MIUI Roms nog vatbaar zijn voro stagefright middels de apps van Zymperium?

Edit: 5 dagen geleden getest door dbhuis en nog steeds vatbaar :S

[ Voor 20% gewijzigd door thefal op 07-09-2015 09:37 ]

• Kiswum
PostalDude schreef op maandag 07 september 2015 @ 07:50:

Wat ik als erg vervelend acht is echter de software.
De telefoon stond out of the box (die gesealed was) vol met "troep" apps. Er stonden allemaal apps op als sidebar app, battery saver app, memory manager app enz.
Ik heb deze allemaal "uitgeschakeld" omdat ik ze zonder root niet kan verwijderen.

Hier begon het drama.. Bij normaal gebruik van de telefoon (internetten of whatsapp) kwam er constant een melding naar voren met bijvoorbeeld de DU Battery Saver app "do you want to install this now?" met accept of decline eronder. De melding kwam ook fullscreen en om de 50-60 seconden. Na een dag gebruik was dit enorm hinderlijk.
Mag ik even raden, de zijkanten van het doosje bevalt ook een sticker met: sealed of iets anders?
Een plastic seal kan iedereen om je hoesje doen. Ik denk dat DX hun eigen ML rom erop heeft gegooi. Een melding van DU Battery komt ook niet van Xiaomi af, maar van hun eigen custom rom die vermoedelijk niet eens voor deze telefoon is gemaakt.

Ik hoop dat je na de CM rom, de gehele telefoon hebt gewist/factory reset hebt uitgevoerd. Zo niet, direct even doen zodat je van alle "spyware/freeware" af bent.

DX, nog een site waar ik nu geen Xiaomi meer van zou kopen i.v.m. het rommelen aan rom's (+ nog andere redenen waaronder een bestelling via de EU site en via China is gekomen + inklaringskosten en vertraging van 5 weken).
thefal schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:34:

Kan iemand trouwens kijken of de laatste MIUI Roms nog vatbaar zijn voro stagefright middels de apps van Zymperium?

Vreemd, dit was namelijk al in rom's voor juni van dit jaar opgelost, ik heb het zelf met een rom van eind juli getest en toen was mijn Mi2 niet vatbaar.
Ik kan niet zien welke rom dbhuis momenteel gebruikt, ik weet niet of hij nog op Miui V5/6 draait of al is overgestapt op Miui v7.

Ik zal het vanavond eens testen op mijn Redmi Note 2 Prime, maar ik zou het sterk vinden als deze vatbaar is. Miui/Xiaomi.eu heeft dat namelijk maanden geleden al uit het systeem gesloopt (voordat het aan het licht kwam).

[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 08-09-2015 09:13 ]

• theduke1989
Kiswum schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:08:
[...]

Mag ik even raden, de zijkanten van het doosje bevalt ook een sticker met: sealed of iets anders?
Een plastic seal kan iedereen om je hoesje doen. Ik denk dat DX hun eigen ML rom erop heeft gegooi. Een melding van DU Battery komt ook niet van Xiaomi af, maar van hun eigen custom rom die vermoedelijk niet eens voor deze telefoon is gemaakt.

Ik hoop dat je na de CM rom, de gehele telefoon hebt gewist/factory reset hebt uitgevoerd. Zo niet, direct even doen zodat je van alle "spyware/freeware" af bent.

DX, nog een site waar ik nu geen Xiaomi meer van zou kopen i.v.m. het rommelen aan rom's (+ nog andere redenen waaronder een bestelling via de EU site en via China is gekomen + inklaringskosten en vertraging van 5 weken).

[...]
Mijn vriendin heeft die van haar ook vanuit eud.dx.com omdat het veel goedkoper was. Ze had wat reviews gelezen waardoor ze overtuigd was. Dus hopelijk heeft ze hem snel. volgens de website 5-7 werkdagen zou duren voordat ze hem in huis heeft.

Had 03-09 besteld, en vandaag kreeg ik te horen dat ze het hebben ontvangen bij de internationale postnl.
En de klantenservice zei dat het tussen de 6-10 werkdagen duurt, dus op de site staat inderdaad gelogen.

Wat ik altijd doe is gewoon de en.miui.com of de xiaomi.eu rom erop zetten.
Hoe kan je een twrp wipe doen op een cancro device? Want bij twrp advanced wipe heb je cache/dalvik/userdata enz hoe kan je dat doen?

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 08-09-2015 11:41 ]

• Kiswum
Twrp heb ik nooit op een Xiaomi apparaat hoeven te gebruiken :)
Alleen bij mijn Asus tablet heb ik dat gebruikt, het wipen van de cache en user data is hetgeen wat je dan zou moeten uitvoeren.
Daarmee worden alle overbodige apps verwijderd die niet in je nieuwe rom voorkomen.

• theduke1989
Kiswum schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:51:
Twrp heb ik nooit op een Xiaomi apparaat hoeven te gebruiken :)
Alleen bij mijn Asus tablet heb ik dat gebruikt, het wipen van de cache en user data is hetgeen wat je dan zou moeten uitvoeren.
Daarmee worden alle overbodige apps verwijderd die niet in je nieuwe rom voorkomen.
Dan heb je zeker geen Mi4[i] gehad zeker?
Deze kan je alleen via flashify via TWRP installeren qua roms (xiaomi.eu) dit is net als bij Mi Note Pro namelijk ook het geval.

Maar uhm wat is het verschil tussen.
1. via de updater app een bestand zelf kiezen.
2. Via recovery (update.zip vanmaken) en deze installeren?

• Kiswum
theduke1989 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:09:
[...]

Dan heb je zeker geen Mi4[i] gehad zeker?
Deze kan je alleen via flashify via TWRP installeren qua roms (xiaomi.eu) dit is net als bij Mi Note Pro namelijk ook het geval.

Maar uhm wat is het verschil tussen.
1. via de updater app een bestand zelf kiezen.
2. Via recovery (update.zip vanmaken) en deze installeren?
Klopt vreemd genoeg zijn dat de enige die aanpassingen vereisen. De Mi Note kon gelukkig wel op de "standaard" manier worden geüpdatet.

Het verschil tussen 1 en 2? De uitvoering is precies hetzelfde.
1. is foolproof en gaat sneller (je hoeft niet zelf naar de recovery menu te gaan).
2. is lastig uit te leggen aan noobs. Power + een volumeknop is lastig uit te voeren, waardoor men dit soms 3x moet uitvoeren voordat het lukt. Uitleggen wat de root van je systeem is kan soms lastig zijn (of moet het in de root van de SD kaart?). Uitleggen dat je update.zip het beste op je telefoon aan kan passen ipv op de Windows pc. In Windows zie je met de standaard instellingen, geen extensie bij bekende bestanden. Daardoor kan het bestand update.zip.zip gaan heten of Update.zip (met hoofldletter).

Kortom als het mogelijk is, gewoon altijd voor optie 1 gaan. Binnen 20 minuten heeft een beginner, de xiaomi.eu rom op zijn/haar telefoon staan incl. het downloaden van de rom.

• theduke1989
Recovery kom je zo in, ga naar updater app - settings en dan opstarten in recovery mode, hoef je dus niet dat moeilijke te doen wat sommige niet begrijpen.

Ik begreep eerst dat als je via recovery doet het echt allemaal verwijderd wordt, en bij de updater app juist niet. zelf doe ik ook gewoon update.zip ipv Update.zip, maar dat is omdat ik al weet dat de MIUI recovery 2.0 geen andere accepteerd namelijk.

Maar goed als ze haar smartphone binnenkrijgt meteen die volledige wipe doen en dan installeren van en.miui.com met germang taal....

------

heb dus nog steeds een issue met de smartphone van me vriendin :(
Sinds dag 1 heb ik hem dus geïnstalleerd met een en.miui.com rom hij had dus nog 76% batterij over.
Daarna opgestuurd naar Duitsland naar haar toe, en duurde 2-3 werkdagen was hij 25% nog.
En opeens stopte die. Nu doet die helemaal niks meer :(

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 08-09-2015 20:20 ]

• Kiswum
thefal schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:34:

Bij deze nogmaals de bevestiging: de laatste Xiaomi.eu builds zijn gewoon veilig voor de stagefright bug. Ik heb het nog even getest op de Redmi Note 2 Prime. Hetzelfde geldt voor mijn Mi2.
theduke1989 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:06:

Ik begreep eerst dat als je via recovery doet het echt allemaal verwijderd wordt, en bij de updater app juist niet. zelf doe ik ook gewoon update.zip ipv Update.zip, maar dat is omdat ik al weet dat de MIUI recovery 2.0 geen andere accepteerd namelijk.
Naar mijn weten zit er geen verschil in, in beide gevallen zullen alle apps verwijderd worden die niet in de rom zit.
Maar goed als ze haar smartphone binnenkrijgt meteen die volledige wipe doen en dan installeren van en.miui.com met germang taal....
Ik neem aan dat je eerst de nieuwe rom erop zet en daarna pas een wipe.
Andersom heeft geen enkel nut. Het gaat erom dat de nieuwe rom geen koppelingen/apps van de oude rom bevat.
------
heb dus nog steeds een issue met de smartphone van me vriendin :(
Sinds dag 1 heb ik hem dus geïnstalleerd met een en.miui.com rom hij had dus nog 76% batterij over.
Daarna opgestuurd naar Duitsland naar haar toe, en duurde 2-3 werkdagen was hij 25% nog.
En opeens stopte die. Nu doet die helemaal niks meer :(
Wat bedoel je? Wat stopt? Kun je je vriendin een filmpje op youtube laten zetten van het probleem?
Werkt het laden niet meer, werkt het opstarten niet, werken de ledjes ook niet, etc. etc.

[ Voor 58% gewijzigd door Kiswum op 12-09-2015 11:33 ]

• Kiswum
Ik zie dat er sinds kort een Mi4i topic is bij gekomen, deze lijkt niet erg actief gebruikt te worden.

Binnenkort komt (mogelijk) de Mi4c uit (22 september is een launch event). Met de ervaring van de Mi4i in gedachten, is het dan verstandig om een eigen Mi4c topic straks aan te maken, is het handiger om alle topics samen te voegen of zijn er misschien andere ideeën?

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:43:
Ik zie dat er sinds kort een Mi4i topic is bij gekomen, deze lijkt niet erg actief gebruikt te worden.

Binnenkort komt (mogelijk) de Mi4c uit (22 september is een launch event). Met de ervaring van de Mi4i in gedachten, is het dan verstandig om een eigen Mi4c topic straks aan te maken, is het handiger om alle topics samen te voegen of zijn er misschien andere ideeën?
Hoi, ik zie dat de mi4c al op sommige websites staat

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
(als de link niet werkt google even op mi4c en dan de pagina in cache bekijken. het lijkt erop alsof hij verwijderd is)

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 01:17:
[...]

Hoi, ik zie dat de mi4c al op sommige websites staat

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
(als de link niet werkt google even op mi4c en dan de pagina in cache bekijken. het lijkt erop alsof hij verwijderd is)
Oppomart is er vaak als eerste bij om mensen alvast lekker te maken met onaangekondigde telefoons. De specs halen ze vaak van geruchten en maken er een mooi verhaal omheen.
Dit deden ze ook bij de Mi4 die ik vorig jaar aan de redactie van Tweakers had doorgeven.

Vaak zetten ze er dan ook alvast een prijs neer voor de Pre-orders.

Op zich mooi om het zo te doen en ze worden daarmee zelfs bekend met hun "leaks". Er is niets mis mee, maar je kunt er niet op vertrouwen dat het artikel 100% echt is en of je gaat krijgen wat je besteld.

Verwijderd

Hi, Ik heb eens even gekeken naar alle info die al bekend is over de Mi4c en ben toch zeker wel geïnteresseerd! Weet iemand waar ik deze telefoon het beste kan kopen? Er worden er namelijk niet ontzettend veel vrij gesteld en wil daarom zsm handelen. En wat zijn nou precies de belangrijke verschillen/verbeteringen tov de Mi4 of Mi4i? Heeft iemand ervaring met invoeren en de kosten daarvan. Is het beter om met DHL te laten komen of gewoon met de chinese post? Het zijn veel vragen, ik weet het haha maar dit is de eerste keer voor mij dat ik een telefoon uit china wil laten komen :) Alvast bedankt voor het reageren.

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 12:19
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:44:
Hi, Ik heb eens even gekeken naar alle info die al bekend is over de Mi4c en ben toch zeker wel geïnteresseerd! Weet iemand waar ik deze telefoon het beste kan kopen? Er worden er namelijk niet ontzettend veel vrij gesteld en wil daarom zsm handelen. En wat zijn nou precies de belangrijke verschillen/verbeteringen tov de Mi4 of Mi4i? Heeft iemand ervaring met invoeren en de kosten daarvan. Is het beter om met DHL te laten komen of gewoon met de chinese post? Het zijn veel vragen, ik weet het haha maar dit is de eerste keer voor mij dat ik een telefoon uit china wil laten komen :) Alvast bedankt voor het reageren.
Ibuygou, geekbuying, oppomart zijn o.a. betrouwbare webshops voor Chinese telefoons. Je moet niet alles geloven wat je op sommige websites leest. Deze keer de aantallen van de mi4c, sommige websites zeggen dat er alleen maar 100,000 stuks worden geproduceerd van de mi4c, maar dat klopt niet. Bijna alle tech sites gebruiken een vertaal site en hierdoor kunnen er fouten ontstaan.

Xiaomi mi4c lijkt op het eerste gezicht op de Mi4i, maar het grootste verschil is de SD808 chipset ipv SD615. Natuurlijk zijn er ook nieuwe features zoals type-C en infraroodscanner om bv je TV te bedienen. Dus ook een plastic body van buitenaf ipv metaal in de mi4. Ook is de mi4c verkrijgbaar in verschillende kleuren, waaronder roze.

DHL is veel sneller dan gewone post, maar je betaalt bijna zeker invoerkosten.

• Kiswum
De Mi4c is gisteren geïntroduceerd:
nieuws: Xiaomi presenteert Mi4c met Snapdragon 808 en usb-type-c

Ik heb er zelf ook even een blog over geschreven.

Wat betreft DHL en invoerkosten. Bij diverse webshops moest ik inderdaad extra betalen. Daarbij was het bestelling vs invoerkosten 1:1 (zelfs 1 keer via PostNL dankzij eud.dx).

Bij mijn bestellingen op ibuygou heb ik van de >12 bestellingen geen enkele keer invoerkosten hoeven te betalen. Het is wellicht geluk of niet, maar uiteraard valt hierbij het voordeel uit voor mij :)
Bij ibuygou zal de telefoon vanaf volgende week leverbaar zijn, zowel de 16GB en 32GB variant. De kortingscoupons worden nog in het volgende topic geplaatst:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 23-09-2015 09:59 . Reden: typo ]

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
Ik heb op het moment een AOSP 5.1.1 rom op mijn xiaomi mi4 staan.
Ik ben zeer tevreden met deze rom, echter mis ik de functionaliteit van de IR blaster.

Weet iemand of er een AOSP rom is waarbij de IR blaster wel werkt?

Terug gaan naar MIUI is niet echt een optie voor mij aangezien deze nog op 4.4.4 gebaseerd zijn.

Verwijderd

Ik begrijp het niet helemaal. Wat is nu het voordeel van de Xiaomi.eu ROM van Cancro t.o.v. de Global ROM op de site van Xiaomi zelf? Die laatste heb ik geinstalleerd staan en het werkt volgens mij allemaal prima.

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:23:
Ik begrijp het niet helemaal. Wat is nu het voordeel van de Xiaomi.eu ROM van Cancro t.o.v. de Global ROM op de site van Xiaomi zelf? Die laatste heb ik geinstalleerd staan en het werkt volgens mij allemaal prima.
Er zijn een aantal verschillen, je kunt de zoekfunctie gebruiken in dit topic of dat van de mi2s.

Verwijderd

Ik heb de Cancro ROM van Xiaomi.eu maar gewoon direct erop gezet om zelf te ervaren hoe het is. Het werkt uitstekend.

Ik sta echt te kijken van de kwaliteit van de telefoon. Dit had ik echt niet verwacht. Echt fantastisch. Weg met de Samsung. :)

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:23:
Hier zie je mijn persoonlijke voor- en nadelen:
Kiswum in "[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie"

• lekzzz
Ik gebruik zelf de aangepaste sMiui rom, net even iets fijner.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 14:47
Hier ook een Mi4c besteld (32GB). Had al een hele tijd een Mi2s, maar het scherm ligt sinds gister doormidden en de usb aansluiting was al tijden kapot waardoor ik altlijd een losse oplader moest gebruiken. Iemand recente ervaringen met levertijden van Ibuygou (DHL). Ik meen me te herinneren dat mijn Mi2s destijds na ongeveer andere halve week na het bestellen er was

Verwijderd

lekzzz schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:52:
Ik gebruik zelf de aangepaste sMiui rom, net even iets fijner.
Ik heb 'm net even uitgeprobeerd. Wel een drama om de ROM te downloaden, via m'n telefoon lukte niet. Met PC lukte het niet met Firefox, uiteindelijk wel met IE.

Vooralsnog als voordeel een aantal kleine tweaks waarvan ik de meeste al tot mijn beschikking had (flashen via CWM Philz Touch en heb ik een patch voor een energieschema).

Ik denk niet dat ik dit iedere week bij elke nieuwe ROM ga doen.

• mattlok
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:35
Inmiddels ook een Mi4c besteld (32GB) bij ibuygou. M'n eerste Chinaphone, dus ben erg benieuwd. :)

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 22:06
Heb mi4c besteld bij antelife, zonder DHL dus hoop dat ik geen importkosten hoef te betalen. Kosten waren maar 210 euro! Hoop dat de batterij langer mee gaat dan mijn redmi 1s (die voor de rest een jaar lang helemal top voor mij was).

• mattlok
Ik kreeg nog wat kortingscodes toegestuurd van ibuygou. Mocht iemand interesse hebben:

MI4 64GB, ibuygou website price:315.99$ discount price: 305$
10.99$ coupon:IBUYGOUMI4B6209 Vality time:24th to 7th Oct
https://www.ibuygou.com/p...h-wcdma-version-6209.html

MI4C 16G, ibuygou website price:245$ discount price: 236$
9$ coupon:IBUYGOUM4C7080 Vality time:24th to 7th Oct
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-7080.html

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
mattlok schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:30:
Ik kreeg nog wat kortingscodes toegestuurd van ibuygou. Mocht iemand interesse hebben:

MI4 64GB, ibuygou website price:315.99$ discount price: 305$
10.99$ coupon:IBUYGOUMI4B6209 Vality time:24th to 7th Oct
https://www.ibuygou.com/p...h-wcdma-version-6209.html

MI4C 16G, ibuygou website price:245$ discount price: 236$
9$ coupon:IBUYGOUM4C7080 Vality time:24th to 7th Oct
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-7080.html
Hmm, ik kan de kortingscode niet invullen voor de 64GB variant? :(

• mattlok
graphy schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:01:
[...]

Hmm, ik kan de kortingscode niet invullen voor de 64GB variant? :(
Vermoedelijk dat die nu niet werkt doordat het de dagaanbieding is en daardoor nog goedkoper dan oorspronkelijk met coupon?

• Coenn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 21:07
Hoe zit het met de bands voor Nederlands met de Mi4C? voor zo ver ik check zitten de meeste er wel bij, maar ik heb er niet genoeg verstand van om te zeggen of het gewoon goed is of niet (?).

• theduke1989
iemand die me kan helpen?

Heb een twee tal Mi4's die slechte geluid geven wanneer je belt.
Eerst dacht ik aan de dekking slecht was, maar over de wi-fi ook super slecht.

beide draaien ze op MIUIV7 iemand hier nog last van??

• lekzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:10:
[...]

Ik heb 'm net even uitgeprobeerd. Wel een drama om de ROM te downloaden, via m'n telefoon lukte niet. Met PC lukte het niet met Firefox, uiteindelijk wel met IE.

Vooralsnog als voordeel een aantal kleine tweaks waarvan ik de meeste al tot mijn beschikking had (flashen via CWM Philz Touch en heb ik een patch voor een energieschema).

Ik denk niet dat ik dit iedere week bij elke nieuwe ROM ga doen.
had geen last met Chrome (iMac) maar telefoon was niet handig inderdaad. Wekelijkse update daarbij is niet echt nodig denk ik. Doe ik ook niet altijd met Miui. Ligt een beetje aan wat de veranderingen zijn.

Verwijderd

Kent iemand het volgende probleem?

Ik heb al 2x gehad dat als ik ging bellen ik de kiestoon niet hoorde en evenmin de persoon aan de andere kant van de lijn. Als ik 'speaker' aan zet hoor ik alles wel. Als ik dan de telefoon opnieuw opstart doet alles het weer prima.

Ik heb de ROM van Xiaomi.eu.

• theduke1989
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:58:
Kent iemand het volgende probleem?

Ik heb al 2x gehad dat als ik ging bellen ik de kiestoon niet hoorde en evenmin de persoon aan de andere kant van de lijn. Als ik 'speaker' aan zet hoor ik alles wel. Als ik dan de telefoon opnieuw opstart doet alles het weer prima.

Ik heb de ROM van Xiaomi.eu.
Heb ook zo iets, ik en mijn vriendin hebben nu beide dezelfde MI4.
Maar ik moet je zeggen de luidspreker wanneer je met iemand praat via internet (viber/messenger) is echt een drama. Je hoort elkaar bijna amper terwijl je op speaker hebt staan. Ik dacht eerst komt door de software maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het gewoon aan de hardware ligt.

Verwijderd

Weet iemand wanneer de mi4c in het roze te bestellen is?

Mijn nexus 4 heeft de geest gegeven en deze smartphone spreekt mij wel aan!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 19:11 ]

• theduke1989
Is al te koop, in meerdere kleuren.

• lekzzz
theduke1989 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:41:
[...]

Heb ook zo iets, ik en mijn vriendin hebben nu beide dezelfde MI4.
Maar ik moet je zeggen de luidspreker wanneer je met iemand praat via internet (viber/messenger) is echt een drama. Je hoort elkaar bijna amper terwijl je op speaker hebt staan. Ik dacht eerst komt door de software maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het gewoon aan de hardware ligt.
Ik heb de Mi4 al een lange tijd en nergens last van. Bellen met Whatsapp is wel een drama maar dat is meer zo'n blik geluid en ligt niet aan de Mi4 hardware.

• theduke1989
lekzzz schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:06:
[...]

Ik heb de Mi4 al een lange tijd en nergens last van. Bellen met Whatsapp is wel een drama maar dat is meer zo'n blik geluid en ligt niet aan de Mi4 hardware.
Ga nu de nieuwste software uitproberen (laatste versie) kijken of er verbetering is.
Want nu is het echt een drama, want de Mi4i die ik hiervoor had was met de geluid super alleen qua dekking niet :( ..

Even kijken nu dus...

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

ik had wat problemen met mijn mi4, vooral veel bloatware was wel een issue (gekocht bij Dealextreme)
vandaag maar eens een xiaomi rom erop gezet. die bloatware is gelukkig alweer verdwenen.

hopenlijk zijn nu de andere problemen ook opgelost

- tijdens het bellen wil het scherm soms niet meer aangaan als ik de telefoon niet meer tegen men oor houd. na het gesprek crashed hij soms waardoor ik hem moet herstarten
- Bluetooth muziek afspelen hapert vaak
- als ik next druk (tijdens het afspelen van bluetooth) duurt het +10s vooraleer de volgende song geslecteerd wordt.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 19:52

Booth

¯¯¯¯¯¯

Kiswum schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:56:
De Mi4c is gisteren geïntroduceerd:
nieuws: Xiaomi presenteert Mi4c met Snapdragon 808 en usb-type-c

Ik heb er zelf ook even een blog over geschreven.

Wat betreft DHL en invoerkosten. Bij diverse webshops moest ik inderdaad extra betalen. Daarbij was het bestelling vs invoerkosten 1:1 (zelfs 1 keer via PostNL dankzij eud.dx).

Bij mijn bestellingen op ibuygou heb ik van de >12 bestellingen geen enkele keer invoerkosten hoeven te betalen. Het is wellicht geluk of niet, maar uiteraard valt hierbij het voordeel uit voor mij :)
Bij ibuygou zal de telefoon vanaf volgende week leverbaar zijn, zowel de 16GB en 32GB variant. De kortingscoupons worden nog in het volgende topic geplaatst:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Ik heb je blog gelezen en je schrijft:
De Mi4c heeft weliswaar ondersteuning voor 4g, maar dat werkt op lang niet alle banden die in de Benelux in gebruik zijn. Zo ontbreken bijvoorbeeld de 800MHz-band van KPN, Vodafone en Tele2 in Nederland, terwijl ook de 900MHz van T-Mobile er niet bij zit.
Kun je me vertellen wat dit dan feitelijk voor mij met m'n 4G T-mobile abonnement gaat betekenen?

Dat ik gewoon geen 4G kan ontvangen?

[edit]
Ik zie trouwens je bericht:
Het is al opgemerkt dat 4G niet voor iedereen interessant is. 1800, 1900 en 2100 worden ondersteunt bij de 1 variant van de telefoon (er komen 3 versies uit, zie specs). De overige 2 versies zijn nauwelijks bruikbaar in Europa doordat WCDMA niet beschikbaar is.
Heb er niet veel verstand van, wat verandert dat precies?

[ Voor 11% gewijzigd door Booth op 05-10-2015 10:44 ]

• theduke1989
Booth schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

Ik heb je blog gelezen en je schrijft:

[...]

Kun je me vertellen wat dit dan feitelijk voor mij met m'n 4G T-mobile abonnement gaat betekenen?

Dat ik gewoon geen 4G kan ontvangen?

[edit]
Ik zie trouwens je bericht:

[...]

Heb er niet veel verstand van, wat verandert dat precies?
Lagere banden zijn in principe beter dan hogere frequentiebanden.
Vrijwel alle Xiaomi toestellen uit me hoofd hebben 4G ondersteuning maar vanaf 1800MHz.

Je hebt wel 4G, maar is niet zo snel en minder 4g dekking.

• lekzzz
theduke1989 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Lagere banden zijn in principe beter dan hogere frequentiebanden.
Vrijwel alle Xiaomi toestellen uit me hoofd hebben 4G ondersteuning maar vanaf 1800MHz.

Je hebt wel 4G, maar is niet zo snel en minder 4g dekking.
Dan ligt het er nog aan of je de LTE of de WCDMA versie hebt

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 19:52

Booth

¯¯¯¯¯¯

lekzzz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

Dan ligt het er nog aan of je de LTE of de WCDMA versie hebt
Ah, dus de LTE versie moet je op z'n minst hebben dus..Hmmm. Langzaamaan begint de Nexus 6 iets aantrekkelijker te worden maar ik denk dat die USB Type-C mijn quality of life heel erg gaat verbeteren :D

• mattlok
Ik heb de Mi4c inmiddels een paar dagen in gebruik en bevalt uitstekend. Zeer snel en de batterij gaat ook nog eens lang mee. 4G met T-mobile is prima.

• lekzzz
Booth schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Ah, dus de LTE versie moet je op z'n minst hebben dus..Hmmm. Langzaamaan begint de Nexus 6 iets aantrekkelijker te worden maar ik denk dat die USB Type-C mijn quality of life heel erg gaat verbeteren :D
Als je echt 4g wil wel maar ik heb de wcdma en moet zeggen dat dat snel genoeg gaat voor wat ik nodig heb. Gebruik voor muziek streamen, NAS, mail, social media en beetje internet.

• SpetterPoep
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik ben een leek wat betreft de ondersteuning van de providers voor de xiaomi mi4 als je hem koopt vanuit china. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik de Xiaomi mi4 van de onderstaande link gewoon kan gebruiken: Ik maak gebruik van het netwerk van Telfort. Ik hoef geen 4G als dat überhaupt mogelijk zou zijn

http://www.pandawill.com/...ass-white-p91632.html?p=2

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door SpetterPoep op 08-10-2015 14:25 ]

• lekzzz
SpetterPoep schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:24:
Ik ben een leek wat betreft de ondersteuning van de providers voor de xiaomi mi4 als je hem koopt vanuit china. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik de Xiaomi mi4 van de onderstaande link gewoon kan gebruiken: Ik maak gebruik van het netwerk van Telfort. Ik hoef geen 4G als dat überhaupt mogelijk zou zijn

Alvast bedankt
Ja T-mobile maakt gebruik van 3G band 1900/2100 en die worden ondersteund

Verwijderd

SpetterPoep schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:24:

Alvast bedankt
Koop toch hier: http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_155566.html?wid=3

12 dollar goedkoper en verzonden vanuit EU dus geen douanekosten en sneller in huis

• SpetterPoep
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 02:47:
[...]

Koop toch hier: http://m.gearbest.com/cell-phones/pp_155566.html?wid=3

12 dollar goedkoper en verzonden vanuit EU dus geen douanekosten en sneller in huis
Dankjewel! Maar is het zeker dat deze werkt op het telfort netwerk en wat betekent overseas dat bij de telefoon staat?

Verwijderd

SpetterPoep schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Dankjewel! Maar is het zeker dat deze werkt op het telfort netwerk en wat betekent overseas dat bij de telefoon staat?
Ik heb hem ook van die site. Ik zit ook alleen op 3G (Ben Netwerk, dus T-Mobile denk ik).

Overseas geen idee. De ROM waar hij mee komt is waardeloos (veel malware en reclame enzo). Ik heb de versie van Xiaomi.eu erop gezet.

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb een mi4 van Gearbest met vreemde Chinese apps, Kan ik gewoon naar Xiaomi.eu gaan en dan de Weekly Rom, de Stable kiezen, downloaden en via de update app, het bestand opzoeken?

• two

two

Ik heb ZO iets raars zeg!

Mijn mi4 is in één klap niet te gebruiken. Telefoon reageert super traag, touchscreen reageert na 3-5 seconden, alle animaties gaan ook met hele lage framerates. ROM is zo traag. Wat raden jullie aan dat ik nu doe? Ben echt ff radeloos. ROM flashen in recovery heeft niet geholpen. Heb 5.1.1 stock en MIUI 7 geprobeerd.

Zoals dit:

YouTube: My mi4 turned very lag

[ Voor 14% gewijzigd door two op 10-10-2015 08:49 ]

Signature

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken