Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Fresno schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:52:
Is de prijs van de MI4 nu ineens aan het dalen of zou het oude voorraad zijn. Is zonder 4G, maar dat is geen probleem:http://www.pandawill.com/xiaomi-mi4-smartphone-3gb-16gb-snapdragon-801-25ghz-50-inch-fhd-screen-glonass-white-p91632.html
En bij deze redelijk betrouwbare verkoper http://www.aliexpress.com...2369198474.html&af=178641 op Aliexpress slechts $225, $255 voor de zwarte.

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Geen idee, ik denk niet dat het Nederlands is, wellicht Grieks of Italiaans.
Het is een klein beetje offtopic, maar ik ben van plan om een Xiaomi fan pagina te maken op Tweakers of op Facebook.

Ik denk dat Lekzz, Theduke1989 en dbhuis hier wel oren naar zouden hebben of niet?
Mwah, ik hou er niet van om mezelf fan te noemen van een merk. Kijk, Xiaomi is nu lekker bezig, maar voor hetzelfde geld verliezen ze over een jaar compleet het padje. Op FB wil ik me sowieso niet aan merken koppelen, dat voorkomt irritante reclames en popups voor zowel mij als mijn vrienden.

Ik zou op Tweakers bijvoorbeeld wel een fanpagina willen volgen/ er lid van willen zijn, maar mochten ze iets doen wat ik echt "not done" vind ben ik ook snel weer weg.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Mwah, ik hou er niet van om mezelf fan te noemen van een merk. Kijk, Xiaomi is nu lekker bezig, maar voor hetzelfde geld verliezen ze over een jaar compleet het padje. Op FB wil ik me sowieso niet aan merken koppelen, dat voorkomt irritante reclames en popups voor zowel mij als mijn vrienden.

Ik zou op Tweakers bijvoorbeeld wel een fanpagina willen volgen/ er lid van willen zijn, maar mochten ze iets doen wat ik echt "not done" vind ben ik ook snel weer weg.
In dit geval gaat het om een pagina die door mij of andere Tweakers wordt opgezet en zonder directe banden met webwinkels. Xiaomi heb ik wel van dit plan gepolst zodat in hun beeldmerk mag gebruiken. Ik verwacht echter geen antwoord van hen.

De pagina zal vooral over het laatste nieuws van Xiaomi gaan en wellicht wat kortingen bij diverse webwinkels die interessant zijn.

Het moet geen spampagina gaan worden of zinloze reclame van webshops. Tevens kun je daar discussiëren/klagen over Xiaomi :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Kiswum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:42:
[...]

In dit geval gaat het om een pagina die door mij of andere Tweakers wordt opgezet en zonder directe banden met webwinkels. Xiaomi heb ik wel van dit plan gepolst zodat in hun beeldmerk mag gebruiken. Ik verwacht echter geen antwoord van hen.

De pagina zal vooral over het laatste nieuws van Xiaomi gaan en wellicht wat kortingen bij diverse webwinkels die interessant zijn.

Het moet geen spampagina gaan worden of zinloze reclame van webshops. Tevens kun je daar discussiëren/klagen over Xiaomi :)
Dan is het wat mij betreft okee :)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
Die Mi4 in het zwart/zilver is ook echt nice.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
ibuygoud doet er echt lang over!!! , bij andere s het al geleverd... .

[ Voor 74% gewijzigd door theduke1989 op 17-06-2015 14:16 ]

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:05:
ibuygoud doet er echt lang over!!! , bij andere s het al geleverd... .
Wanneer heb jij hem besteld?

• theduke1989
10-06-2015, heb ik hem besteld,
Ik heb hem eerst via aliexpress geprobeerd, maar gecancelled, omdat ibuygou beloofde het op voorraad te hebben. NOT!!!!!! ,

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:56:
10-06-2015, heb ik hem besteld,
Ik heb hem eerst via aliexpress geprobeerd, maar gecancelled, omdat ibuygou beloofde het op voorraad te hebben. NOT!!!!!! ,
Rustig aan :P Tot nog toe heeft Ibuygou bij mij altijd geleverd, ik denk dat het wel goed komt. Lange verzendtijden zijn gewoon het risico bij Chinashoppen.

• theduke1989
Ja dat wel, alleen het feit dat ze zeiden van: Ja maak je geen zorgen, we hebben het product op voorraad.
En dan uit eindelijk niet, daarna zeiden ze van ja we sturen hem de 17de op. Maar omdat het niet op hun locatie zit maar die van HK het extra kan duren!!!

• Kiswum
theduke1989 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:22:
Maar ik denk dat je bij ibuygou vrijwel snel geleverd krijgt.
Ik heb voor €235,- inclusief DHL via ali besteld, maar opeens zegt die sorry omdat het druk is met de orders doen we het op orderhistory, wat kut is, maar zie dat er ook bij ibuygou lever problemen zijn :( .... mensen die na 10 june hebben besteld , binnen 5 werkdagen wordt het opgestuurd!
Volgens mij heeft Ibuygou vorige week niet aangegeven dat ze op voorraaad waren. Ze gaven aan (zie mijn bericht daaronder), dat ze pas vanaf deze week uitgeleverd kunnen worden. Ze komen nameliljk niet via het officiele distributie kanaal binnen = Xiaomi China, maar via Xiaomi Hong Kong.
Heb je al contact gezocht met de medewerkers van Ibuygou, ik dacht te lezen, dat je daar positieve ervaring mee hebt. Neem dus even contact met ze op, voordat je op internet zegt dat ze zich niet aan hun afspraak houden (misschien is het overmacht, doordat de goederen niet door de douane komen bijvoorbeeld, het kan ook zijn dat andere orders eerder worden uitegeleverd, omdat deze eerder zijn besteld en dat jij pas in d 2e/3e batch zit).

• theduke1989
Ja,

Het ging zo.
Ze stonden even ''out of stock'' contact opgezocht, en ticket geopend! Want schijnbaar zitten er verschillende mensen daaraan te werken.

Mijn vraag was duidelijk, hebben jullie deze op vooraad, gewoon domweg vragen. Zo niet wanneer hebben jullie deze dan? Dat ik het dan of ergens anders bestel of even afwacht.

Hun antwoord was dus, ja maak je geen zorgen, we hebben deze op voorraad. Je kan deze bestellen.
Dus de order bij aliexpress.com geannuleerd, ging simpel. Dus bij ibuygou besteld, maar dagen erna zeiden ze van sorry niet op voorraad. En hij staat momenteel bij kantoor in HK etc.

Dus ze zeiden, 17 juni wordt het opgestuurd! Maar goed iet dus...

• Kiswum
Dat is wel erg vervelend en zeker niet fair. Wellicht kun je alsnog annuleren en ergens anders bestellen waar ze op voorraad zijn. Ik weet niet of Efox =coolicool =Antelife ze in Europa op voorraad heeft.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Kiswum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:05:
[...]

Geen idee, ik denk niet dat het Nederlands is, wellicht Grieks of Italiaans.
Het is een klein beetje offtopic, maar ik ben van plan om een Xiaomi fan pagina te maken op Tweakers of op Facebook.

Ik denk dat Lekzzz, Theduke1989 en dbhuis hier wel oren naar zouden hebben of niet?
Wat mij betreft wel, ben een zeer grote fan ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• theduke1989
Ze hebben de Mi4i vandaag opgestuurd, en krijg dus vandaag waarschijnlijk een DHL code.
Hopelijk heb ik hem dan zaterdag, of anders moet ik tot maandag wachten!

Kijken of me vriendin het een leuk toestel gaat vinden, alleen jammer dat er nog geen duitse multi-rom voor is :( ....

Ik download wel de google keyboard, met meerdere talen.
Alleen jammer dat die taal ook niet toegepast wordt op het OS, dat zou ideaal zijn ...

[ Voor 20% gewijzigd door theduke1989 op 18-06-2015 07:46 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn (tweeling) neefjes. Ze wilden een 5 inch scherm. Door mijn goede ervaringen met Xiaomi tot dusver ben ik uitgekomen op de Mi4(i). Ik heb de twee hieronder met elkaar vergeleken, kunnen jullie kijken of het klopt wat ik bij elkaar heb gegoogled?

Qua afmetingen en gewicht, is de 4 iets langer, minder breed en zwaarder dan de 4i.

Gebruikt materiaal is bij de 4 beter, aluminium en glas tegenover polycarbonaat.

Schermen zijn van dezelfde grootte/fabrikant, alleen dat van de 4i is beter, beter contrast/zwartwaarden en Sunlight Display technologie.

Processor/RAM is bij de 4 beter: Snapdragon 801 met 3GB RAM tegenover de 4i met een Snapdragon 615 en 2GB RAM.

Software is bij de 4i recenter: MIUI V6 gebaseerd op Lollipop, bij de 4 is dat Kitkat 4.4.4. Er komt wel Lollipop aan voor de 4.

Camera: frontcamera van de 4 is beter, 8MP tegenover 5 MP voor de 4i. Ze hebben beiden dezelfde 13 MP Sony sensor voor de achterkant, alleen heeft de 4 een f/1.8 lens en de 4i een f/2.0. Er zijn nog wat kleine verschillen, maar de camera van de 4 schijnt (iets) beter te zijn.

De accu: 3080 mAh voor de 4 tegenover 3120 mAh voor de 4i. Miniem verschil in het voordeel van de 4i, maar de 4i gaat waarschijnlijk nog iets langer mee door de zuinigere processor.

Netwerk: de 4i heeft volledig werkend 4G, de 4 kun je in twee versies kopen. Echter zelfs de FDD-LTE versie heeft geen volledige dekking in NL (behalve voor T-Mobile).

Prijs: de 4 was bij lancering een stuk duurder, momenteel te koop voor zo’n $225. De 4i is momenteel zo’n $250.

VOORDELEN

Mi4: Premium afwerking, snellere processor, betere camera

Mi4i: Beter scherm, 4G, accuduur iets beter

Mijn voorkeur gaat uit naar de Mi4 op dit moment.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar een telefoon voor mijn (tweeling) neefjes. Ze wilden een 5 inch scherm. Door mijn goede ervaringen met Xiaomi tot dusver ben ik uitgekomen op de Mi4(i). Ik heb de twee hieronder met elkaar vergeleken, kunnen jullie kijken of het klopt wat ik bij elkaar heb gegoogled?

Qua afmetingen en gewicht, is de 4 iets langer, minder breed en zwaarder dan de 4i.

Gebruikt materiaal is bij de 4 beter, aluminium en glas tegenover polycarbonaat.

Schermen zijn van dezelfde grootte/fabrikant, alleen dat van de 4i is beter, beter contrast/zwartwaarden en Sunlight Display technologie.

Processor/RAM is bij de 4 beter: Snapdragon 801 met 3GB RAM tegenover de 4i met een Snapdragon 615 en 2GB RAM.

Software is bij de 4i recenter: MIUI V6 gebaseerd op Lollipop, bij de 4 is dat Kitkat 4.4.4. Er komt wel Lollipop aan voor de 4.

Camera: frontcamera van de 4 is beter, 8MP tegenover 5 MP voor de 4i. Ze hebben beiden dezelfde 13 MP Sony sensor voor de achterkant, alleen heeft de 4 een f/1.8 lens en de 4i een f/2.0. Er zijn nog wat kleine verschillen, maar de camera van de 4 schijnt (iets) beter te zijn.

De accu: 3080 mAh voor de 4 tegenover 3120 mAh voor de 4i. Miniem verschil in het voordeel van de 4i, maar de 4i gaat waarschijnlijk nog iets langer mee door de zuinigere processor.

Netwerk: de 4i heeft volledig werkend 4G, de 4 kun je in twee versies kopen. Echter zelfs de FDD-LTE versie heeft geen volledige dekking in NL (behalve voor T-Mobile).

Prijs: de 4 was bij lancering een stuk duurder, momenteel te koop voor zo’n $225. De 4i is momenteel zo’n $250.

VOORDELEN

Welke van de twee maar goedkoper is. Dat lijkt mij hier het makkelijkst.

Overigens, ik zie op Ibuygou dat ik ineens een "Xiaomi Mi4 Wood Effect Replacement Back Cover Transfer Sticker " als gift krijg. Nice :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 18:15 ]

• theduke1989

VOORDELEN

Wat gaat ermee gedaan worden, whatsapp, messenger, viber, etc 1-2 games erop spelen?
Dan zou ik gewoon de Mi4i aanschaffen :) ... ze zijn er al rond de 245USD, vrijgoedkoop ..

Verwijderd

theduke1989 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:20:
[...]

Wat gaat ermee gedaan worden, whatsapp, messenger, viber, etc 1-2 games erop spelen?
Dan zou ik gewoon de Mi4i aanschaffen :) ... ze zijn er al rond de 245USD, vrijgoedkoop ..
Ik zal het even navragen bij de boys, bedankt voor het antwoord!

• Kiswum
Als je andere backplates en andere accessoires zou willen, dan zit je momenteel beter bij de Mi4.
Tevens is de software beter uitgewerkt/getest bij de Mi4, de Mi4i is als het ware nog in beta status, over een maand zal het verschil in kwaliteit minder groot zijn.

Verder lijken de genoemde prijzen niet te kloppen. Check ook even of je de 2GB Mi4 zonder fdd-lte had bekeken ipv de 3GB fdd-lte.

+puntje voor de Mi4i = dual sim 4g

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:26:
Als je andere backplates en andere accessoires zou willen, dan zit je momenteel beter bij de Mi4.
Tevens is de software beter uitgewerkt/getest bij de Mi4, de Mi4i is als het ware nog in beta status, over een maand zal het verschil in kwaliteit minder groot zijn.

Verder lijken de genoemde prijzen niet te kloppen. Check ook even of je de 2GB Mi4 zonder fdd-lte had bekeken ipv de 3GB fdd-lte.

+puntje voor de Mi4i = dual sim 4g
Ik heb de Mi4 WCDMA 3GB bekeken, zie : http://www.aliexpress.com...2369198474.html&af=208009

• Kiswum
Aangezien Band 1800 dit jaar nog uitgerold wordt voor KPN en het al voor T-Mobile beschikbaar is. Zou ik ze niet direct met een achterstand op het 4g netwerk laten beginnen. Bij die reseller zit je dan rond de $314,-. Bij andere resellers, met een eigen website, zit je rond de $280 uit mijn hoofd.

Die laagste prijs van $225 is alleen voor de 3G variant met 3GB. Deze zou ik persoonlijk niet kiezen, vooral niet als ze over 2 jaar in goede staat 2e hands verkocht kunnen worden. Dan zit elk netwerk wel op 4G en dan levert een 3G only versie niet veel meer op.

• pietervdc01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Goed idee man! I follow you _/-\o_
Kiswum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:42:
[...]

• Kiswum
pietervdc01 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:49:
Goed idee man! I follow you _/-\o_

[...]
Bedankt voor je reactie en support!
Ik zal met de admins overleggen wat hierin de regels zijn. Ik zag dat er in ieder geval een imac-fan-topic aanwezig is op Tweakers.

Verwijderd

Vandaag de mail gekregen dat mijn Mi4 van iBuygou verzonden is :) Ik heb hem met DHL laten verzenden, dan mag ik er wel vanuit gaan dat hij er deze week is toch?

• Ari Gold
DHL Tracking maar even in de gaten houden. Pakket is nog in HK, dus zal zeker nog wel een week over heen gaan.

• theduke1989
ik heb de mijne onderhand al binnen.
Probeer nu via de mi4 toolkit v4 de root/twrp uit te voeren, maar telkens als ik wil rooten, blijft de smartphone op fastboot hangen, en een error op de applicatie van: ''kan geen boot.img'' vinden, terwijl die duidelijk tussen alle andere files staat.

Iemand enig idee?

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 12:19

--------
VOORDELEN

Er gaan geruchten dat Xiaomi ook de Mi4i in China zelf wilt gaat introduceren. Door de enorme concurrentie in China, wordt de prijs daar rond de 900-1000 yuan verwacht. Resellers prijs zal dan wel rond de 190-200 USD dollar liggen.

• Ari Gold
theduke1989 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:44:
ik heb de mijne onderhand al binnen.
Probeer nu via de mi4 toolkit v4 de root/twrp uit te voeren, maar telkens als ik wil rooten, blijft de smartphone op fastboot hangen, en een error op de applicatie van: ''kan geen boot.img'' vinden, terwijl die duidelijk tussen alle andere files staat.

Iemand enig idee?
Je had toch een Mi4i besteld? Weet je wel of de toolkit ook daarop werkt?

• theduke1989
versie v4 niet, maar v3 werkt wel...

krijg de multi-rom maar niet werkend!!!

[ Voor 37% gewijzigd door theduke1989 op 22-06-2015 17:31 ]

• theduke1989
Bevestig de Mi4i rom alsjeblieft, dit doesent werk op alle.
Hebben gebruikt ongeveer 3/4 methoden, dezelfde erros everytime i te krijgen, zet de rom :)

De fout is: com.android.phone is gestopt, repeadetly.

Mijn methoden,
1. recovery mode, elke keer zegt dat het beschadigd is, met de volledige naam of gewoon update.zip
2. flashify, rom met succes geïnstalleerd, maar nogmaals: com.android.phone is gestopt
3. Mi updater toepassing, hetzelfde als hierboven, heeft com.android.phone gestopt.

Gelieve dit oplossen isseu, moeten we de ferrari rom goed, niet gebroken :) ..
De ontwikkelaar / stabiele rom van en.miui.com beide goed werken, wanneer ik alle methoden als boven, zo zijn de rom en niet de methoden of telefoon ..

Alvast bedankt !!!!

Met Mi4 toolkit v4, doesent werk niets met mijn toestel, hebben gebruikt mi4i toolkit v3,
Root + TWRP, maar dezelfde als hierboven: com.android.phone gestopt

Verwijderd

theduke1989 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:54:
Bevestig de Mi4i rom alsjeblieft, dit doesent werk op alle.
Hebben gebruikt ongeveer 3/4 methoden, dezelfde erros everytime i te krijgen, zet de rom :)

De fout is: com.android.phone is gestopt, repeadetly.

Mijn methoden,
1. recovery mode, elke keer zegt dat het beschadigd is, met de volledige naam of gewoon update.zip
2. flashify, rom met succes geïnstalleerd, maar nogmaals: com.android.phone is gestopt
3. Mi updater toepassing, hetzelfde als hierboven, heeft com.android.phone gestopt.

Gelieve dit oplossen isseu, moeten we de ferrari rom goed, niet gebroken :) ..
De ontwikkelaar / stabiele rom van en.miui.com beide goed werken, wanneer ik alle methoden als boven, zo zijn de rom en niet de methoden of telefoon ..

Alvast bedankt !!!!

Met Mi4 toolkit v4, doesent werk niets met mijn toestel, hebben gebruikt mi4i toolkit v3,
Root + TWRP, maar dezelfde als hierboven: com.android.phone gestopt
Google translate gebruikt? Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je probeert te zeggen

• Ari Gold
Goeie _O-

Verwijderd

Theduke, ik zou gewoon deze flashen: http://en.miui.com/download-263.html en dan de stable pakken. Dat lijkt me prima werken?

• theduke1989
de stable, developer werken perfect.
Maar die wil ik niet erop zetten :O

Maar developer rom hoort roch al een root? maar bij deze is dat niet, want als ik flashify wil opstarten, krijg ik altijd melding van geen root.

Met mi toolkit v3, kan je hem wel rooten, maar met v4 voor de modded recovery, dat werkt niet!!
Tenminste bij mij niet!!!!

Verwijderd

theduke1989 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:52:
de stable, developer werken perfect.
Maar die wil ik niet erop zetten :O

Maar developer rom hoort roch al een root? maar bij deze is dat niet, want als ik flashify wil opstarten, krijg ik altijd melding van geen root.

Met mi toolkit v3, kan je hem wel rooten, maar met v4 voor de modded recovery, dat werkt niet!!
Tenminste bij mij niet!!!!
Security-app,
permissions,
bij root permission het schuifje aanzetten? Zo gaat het op V5.

PS. Waarom wil je niet de stable of de developer erop hebben?

• Ari Gold
Zie dat mn pakketje bij het postcentrum in Amsterdam is. Dus nog kans dat hij deze week bezorgd wordt. :)

Edit: Hij is al geleverd. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Ari Gold op 24-06-2015 15:27 ]

Verwijderd

Und ook die van mij is er, met een leuk persoonlijk briefje :) De gift, een sticker voor op de achterkant, past overigens voor geen meter :+ Oh well, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken en als het goed is komt er binnenkort een andere achterkant aan. Verder is het een mooi toestel en blijft MTP een ramp. ( Geef mij maar gewoon USB mass storage.)

• lekzzz
Ai wat een geluk voor jullie. Hier is de Mi4 van m'n vriendin nog niet eens verzonden :'(

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Ari Gold
Waar heb jij hem besteld dan?

• lekzzz
Ibuygou, wel voorraad niet voorraad wel voorraad.... je kent het wel ;)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:35:
Und ook die van mij is er, met een leuk persoonlijk briefje :) De gift, een sticker voor op de achterkant, past overigens voor geen meter :+ Oh well, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken en als het goed is komt er binnenkort een andere achterkant aan. Verder is het een mooi toestel en blijft MTP een ramp. ( Geef mij maar gewoon USB mass storage.)
Mag ik vragen wat je uiteindelijk betaald hebt? (aankoop+shipping+douane)

Verwijderd

WoutF schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:30:
[...]

Mag ik vragen wat je uiteindelijk betaald hebt? (aankoop+shipping+douane)
Ik heb in totaal 318 euro betaald. Dat was het toestel voor 285, DHL verzending voor 18, en verzekering tegen douanekosten voor 15 euro. Uiteindelijk heeft de douane het pakketje niet opengemaakt, dus dat is mooi ( en verbazingwekkend, met DHL.)

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Ik heb in totaal 318 euro betaald. Dat was het toestel voor 285, DHL verzending voor 18, en verzekering tegen douanekosten voor 15 euro. Uiteindelijk heeft de douane het pakketje niet opengemaakt, dus dat is mooi ( en verbazingwekkend, met DHL.)
Als je bedenkt dat het toestel ter plekke in Azië omgerekend nog geen 200 euro kost is dat wel fors. Zijn er meer mensen die hem besteld hebben en de totaalprijs willen delen? Ik ben met een review bezig en prijs is daar natuurlijk altijd een onderdeel. Ik probeer een beetje grip te krijgen op wat nou een realistische prijs is voor de Mi 4i om aan te houden, want de omgerekend 182 euro die hij in India kost is dat in ieder geval niet.

• theduke1989
Gelukkig kan je het geld terug claimen!

Verwijderd

WoutF schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Als je bedenkt dat het toestel ter plekke in Azië omgerekend nog geen 200 euro kost is dat wel fors. Zijn er meer mensen die hem besteld hebben en de totaalprijs willen delen? Ik ben met een review bezig en prijs is daar natuurlijk altijd een onderdeel. Ik probeer een beetje grip te krijgen op wat nou een realistische prijs is voor de Mi 4i om aan te houden, want de omgerekend 182 euro die hij in India kost is dat in ieder geval niet.
Heb je het over de Mi4 of de Mi4i? Ik heb namelijk de Mi4 gekocht, niet de Mi4i.

• theduke1989
Ik heb voor de Xiaomi Mi4(i) toestel €278,- betaald.

Toestel + DHL + douane zekerheid = €278,-
En moest niks extra's betalen zoals altijd

Nu is de webwinkel waar 9/10 iedereen het besteld (ibuygou) wel een van de duurdere, op pandawill coolicool.com etc is het/was voor €230,- te koop inclusief DHL, alleen moest je dan zekerheid hebben dat de Dounane je pakketje niet hebben geopend!

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 25-06-2015 10:08 ]

Verwijderd

theduke1989 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:07:
Ik heb voor de Xiaomi Mi4(i) toestel €278,- betaald.

Toestel + DHL + douane zekerheid = €278,-
En moest niks extra's betalen zoals altijd

Nu is de webwinkel waar 9/10 iedereen het besteld (ibuygou) wel een van de duurdere, op pandawill coolicool.com etc is het/was voor €230,- te koop inclusief DHL, alleen moest je dan zekerheid hebben dat de Dounane je pakketje niet hebben geopend!
Voor mij persoonlijk was het ook zo dat ik met Ibuygou al goede ervaringen had, en met de rest niet. Met een goedkoop iets zou ik nog wel willen gokken, maar met een dure telefoon niet.

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:06:
[...]

Heb je het over de Mi4 of de Mi4i? Ik heb namelijk de Mi4 gekocht, niet de Mi4i.
8)7 ik bedoel de i inderdaad. Leesfoutje :+

• Ari Gold
WoutF schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:04:
[...]

Ik heb 308,75 betaald voor de Mi4 64GB. Die heeft dbhuis tevens ook gehaald. Ik heb de mijne zonder douane verzekering besteld.

theduke1989 heeft de Mi4i gehaald, waar jij het over hebt.

Verwijderd

WoutF schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:09:
[...]

8)7 ik bedoel de i inderdaad. Leesfoutje :+
Het is nog vroeg :P Maar de Mi4i is volgens mij wel wat goedkoper dan de Mi4 ja.

• theduke1989
Het jammere van alles is, dat een week verder en hij is €20,- goedkoper geworden.
Xiaomi Mi4(i) + DHL + douane verzekering €250,-

Maar goed voor de rest een prima telefoon! Vriendin like it, alleen wat minder van de achterkant (plastic) maar dat wist ze....

=========

PS: Weet je wat het allergrapigst is.

ibuygou levert ook soms spullen uit het buitenland, wanneer het op voorraad is.
Dan kies je eu-warehouse!

Maar dat is zelfs duurder dan wanneer je bijvoorbeeld toestel + dhl + douane verzekering neemt bij hun.
Scheelt vaak 5-8 euro..

[ Voor 36% gewijzigd door theduke1989 op 25-06-2015 10:15 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:19
eglobalcentral verkoopt de witte mi4i voor 227 en daar kan dan nog standaard een coupon van 10 euro af.
Prijs is inclusief verzenden met DHL en je hoeft nooit import te betalen, geen idee hoe ze dat precies doen.

@WoutF, ik zou graag in de review van de Mi4i zien hoe de experts nu denken over het ontbreken van (soms) cruciale banden zoals 4G 800mhz en 3G 900 mhz.
Sommigen zeggen dat men dan maar t-mobile moet nemen, maar juist wanneer er niet genoeg 4G 1800 dekking is zou je terug willen kunnen vallen op 3G, en laat t-mobile nou net 3G op termijn naar de 900mhz verhuizen die je dus ook niet hebt. Er zijn vast mensen die er een stuk meer verstand van hebben dan ik en ik zou graag weten wat de experts ervan denken. Voor mij in ieder geval een reden om geen mi4i te halen, en dat is ook vanwege gebruik in andere landen met die banden.

Zo interessant als de mi4i ook is, ik denk dat hij daardoor voor heel veel mensen afvalt wanneer ze het verhaal over de banden begrepen.

• theduke1989
Ik moet je wel zeggen, heb wel wat problemen met mijn vodafone gehad de eerste dag om te controleren.
Dordrecht - Leerdam , had amper bereik in de trein, pas wanneer de trein reed, kreeg ik vaak bereik (data) en dan nog super laag.

Met duitse nummer minder last :O , echt weird....

Verwijderd

theduke1989 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:18:
Ik moet je wel zeggen, heb wel wat problemen met mijn vodafone gehad de eerste dag om te controleren.
Dordrecht - Leerdam , had amper bereik in de trein, pas wanneer de trein reed, kreeg ik vaak bereik (data) en dan nog super laag.

Met duitse nummer minder last :O , echt weird....
Op welk netwerk? Ik herinner me dat Xiaomi ( en Oppo) wel vaker problemen hebben gehad op het netwerk van, volgens mij, T-Mobile. De Mi2s had dat dacht ik, en de Oppo Find 5.

• theduke1989
Vodafone netwerk (Nederlands nummer)
o2 (Duits nummer)

Maar die had er minder last van, de duitse nummer!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
ASW1 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:16:
eglobalcentral verkoopt de witte mi4i voor 227 en daar kan dan nog standaard een coupon van 10 euro af.
Prijs is inclusief verzenden met DHL en je hoeft nooit import te betalen, geen idee hoe ze dat precies doen.

@WoutF, ik zou graag in de review van de Mi4i zien hoe de experts nu denken over het ontbreken van (soms) cruciale banden zoals 4G 800mhz en 3G 900 mhz.
Sommigen zeggen dat men dan maar t-mobile moet nemen, maar juist wanneer er niet genoeg 4G 1800 dekking is zou je terug willen kunnen vallen op 3G, en laat t-mobile nou net 3G op termijn naar de 900mhz verhuizen die je dus ook niet hebt. Er zijn vast mensen die er een stuk meer verstand van hebben dan ik en ik zou graag weten wat de experts ervan denken. Voor mij in ieder geval een reden om geen mi4i te halen, en dat is ook vanwege gebruik in andere landen met die banden.

Zo interessant als de mi4i ook is, ik denk dat hij daardoor voor heel veel mensen afvalt wanneer ze het verhaal over de banden begrepen.
Waar heb jij gezien dat de Mi 4i geen 3g op 900MHz zou ondersteunen? Volgens de officiële specs wel namelijk: http://www.mi.com/in/mi4i/specs/

Wat hij dan weer niet ondersteunt is 4g op 800 en 900 MHz, wat zal betekenen dat je vooral bij KPN en Vodafone soms terug zal vallen op 3g.

• ASW1
WoutF schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:27:
[...]

Waar heb jij gezien dat de Mi 4i geen 3g op 900MHz zou ondersteunen? Volgens de officiële specs wel namelijk: http://www.mi.com/in/mi4i/specs/
Ik vind er tegenstrijdige specs over, heel veel sites geven aan dat hij 3G 850, 1900 en 2100 doet.
Google maar eens op "mi4i 850 mhz"
Begin me zelfs af te vragen of er misschien twee verschillende versies zijn.(een Chinese en een Indiase)
Die site eglobalcentral weten normaal wel wat ze verkopen, en zijn met de specificatie van ondersteunde banden altijd zeer nauwkeurig, en ook zij geven aan 850+1900+2100 op 3G.

En hier is een min of meer officiële miui link waar ook geen 900 wordt aangegeven, voor wat het waard is:
http://en.miui.com/thread-106338-1-1.html

Ik krijg er geen duidelijk antwoord op of hij nu wel of niet 900 mhz 3g heeft......

Edit: even zoeken leert dat zowel India als China 3G op 900 mhz hebben, dus het is onwaarschijnlijk dat dat niet ondersteund zou worden...

[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 25-06-2015 18:56 ]

• Ari Gold
3 uur scherm tijd met nog 50% te gaan. I'm impressed. :)

• Kiswum
Bij ibuygou bestel ik mijn Xiaomi apparatuur altijd via DHL en heb daarvoor nog nooit doaune/inklaring voor hoeven te betalen (dit zijn meer dan 10 orders geweest). Bij 2 andere webshops, heb ik 2 apparaten mogen ontvangen, waarvoor ik helaas wel door DHL eruit ben gehaald en bij een lokaal kantoor kon afrekenen.

Een Xiaomi telefoon kost over het algemeen zo'n 1,4x meer dan de adviesverkoopprijs. Bij ibuygou zijn ze vaak als eerste echt op voorraad. Echter vragen zij ongeveer 1,5x zoveel voor het product dan veel andere internationale webshops. Je bent dan echter wel verzekerd van de originele rom en origineel product.

• ASW1
Mi4i nu voor slechts 205 euro bij gearbest.

Wordt het overigens niet eens tijd een apart topic aan te maken voor de Mi4i?

• Ari Gold
Zal ook niet zo actief zijn net als dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Ari Gold op 27-06-2015 22:39 ]

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
via dealextreme nu €216 (geen verzendkosten)

http://www.dx.com/p/xiaom...esale-338630#.VZB1pfntmko

• theduke1989
Ik vraag me af hoe de Nederlandse shop het doen qua verkopen.
Aangezien die ruim over de Chinese prijs zitten.

Sommige shops hebben zelfs meer dan 258 reviews! Dus waarschijnlijk ook goed!!
Maar zijn dat mensen die het niet weten waar ze moeten kopen of??

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:18:
Ik vraag me af hoe de Nederlandse shop het doen qua verkopen.
Aangezien die ruim over de Chinese prijs zitten.

Sommige shops hebben zelfs meer dan 258 reviews! Dus waarschijnlijk ook goed!!
Maar zijn dat mensen die het niet weten waar ze moeten kopen of??
Welke shops bedoel je? En reviews op sites? Zoals bij Amazon, Ebay etc? Die 90% gesponsord / gekocht zijn? ;)

En Chinese prijs? Hij wordt niet verkocht in China, dus er is geen Chinese prijs :P

• theduke1989
Nja ik zie geneog shops in Nederland (webshops) die ook de chinese en andere oosterse markt smartphones verkopen, en dan op hun sites reviews van +/- 258 etc. Wat maakt die shops anders dan echt uit china zelf bestellen???

• Kiswum
Ari Gold schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:39:
Zal ook niet zo actief zijn net als dit topic.
Wellicht is het beter om de Mi4 en Mi4i samen te voegen in dit topic. Het kan wel vervelend zijn voor support, maar, dan moet iedereen maar duidelijk aangeven of ze een vraag over de Mi4 of Mi4i stellen.

Ik moet de overige Xiaomi topics nog van extra informatie voorzien, maar ik ben nu eerst bezig met het inrichten van nieuwe slaapkamers in ons huis :)

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet er iemand of de custom roms voor Xiaomi mi4 3GB hetzelfde zijn als die van de Xiaomi mi4 2GB?

• Ari Gold
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik een sessie start met Parkmobile / -Line, dat ik de volgende melding krijg; De servertijd komt niet overeen met de tijd van uw telefoon. Dit kan fouten veroorzaken.

Inderdaad heb ik soms last van dat de sessie niet weergeven wordt in de statusbar, maar als je de app weer opnieuw opent dan draait hij wel.

Tijd staat gewoon goed en handmatig ingevuld.

• Kiswum
Staat de tijdzone wel goed? Misschien net een andere datum? Bij een originele Mi4 kan de locatie op China staan, in de ML om staat dit vaak op de UK, dat kan wellicht ook werken.

Bij mijn mi2 had ik er met Parkline overigens geen last van.

• Ari Gold
Tijdzone staat op Amsterdam, Berlin. Datum is 03-07-2015 (3 juli) en automatische tijd en datum staat uit.

Heb het bij elke sessie en beide apps.

Edit: btw nu al 6u13m scherm tijd op 7%. _O_

[ Voor 13% gewijzigd door Ari Gold op 04-07-2015 00:03 ]

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Klopt het dat Mi3 roms ook werken op de Mi4 (WCDMA 3G)? Indien ja, welke custom rom raden jullie aan?

Verwijderd

dest1 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:36:
Klopt het dat Mi3 roms ook werken op de Mi4 (WCDMA 3G)? Indien ja, welke custom rom raden jullie aan?
Dat lijkt me extreem sterk, zo niet onmogelijk.

• Vow
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Zo goed als alle roms van de mi3 werken voor de mi4 dus zeker niet onmogelijk.
ik draai nu de rom van ivan op mijn mi4. Kan je vinden via het forum van xiaomi.

Verwijderd

Vow schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:42:
Zo goed als alle roms van de mi3 werken voor de mi4 dus zeker niet onmogelijk.
ik draai nu de rom van ivan op mijn mi4. Kan je vinden via het forum van xiaomi.
Ja, de versie van die ROM die gecompileerd is voor de Mi4 ja. Maar een ROM die gecompileerd is voor de Mi3 draaien op de Mi4? Dat zou nieuw voor me zijn.

• Vow

Vow

Als je kijkt op het xda forum dan kan je kijken in het mi3 forum en de roms die daar staan werken zo goed als allemaal voor de mi4 hoor

• Ari Gold
Vow schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:08:
Als je kijkt op het xda forum dan kan je kijken in het mi3 forum en de roms die daar staan werken zo goed als allemaal voor de mi4 hoor
Dat wilt niet zeggen dat het een 1 op 1 kopie is. Voor de Mi4 zullen waarschijnlijk wel wat aanpassingen gemaakt zijn.

En waarom de Mi4 ROM in de Mi3 sectie staat zal waarschijnlijk komen omdat de Mi3 sectie actiever is dan die van de Mi4.

• Vow

Vow

Daar staan nochtans genoeg roms op waarbij die ene rom kan gebruikt worden voor de mi3/mi4.
er staat 1 downloadlink en ef is dan 1 rom beschikbaar. Lijkt me toch dat deze rom dan goed is voor beide toestellen.

Verwijderd

Vow schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:59:
Daar staan nochtans genoeg roms op waarbij die ene rom kan gebruikt worden voor de mi3/mi4.
er staat 1 downloadlink en ef is dan 1 rom beschikbaar. Lijkt me toch dat deze rom dan goed is voor beide toestellen.
En toch denk ik van niet. ROMs worden namelijk gecompiled met een basispakket van drivers die je nodig hebt om je telefoon aan te sturen. ( Ik ben verder geen expert, maar voor zover snap ik het.) Die drivers kunnen natuurlijk nooit hetzelfde zijn op de Mi3 als op de Mi4, aangezien de Mi3 andere hardware heeft dan de Mi4. De driver voor de camera van de Mi3 werkt niet op de cameramodule van de Mi4, de driver voor de 2GB RAM van de Mi3 wil de 3GB RAM van de Mi4 niet aansturen, enzovoort.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 17:09
Tenzij het natuurlijk generieke software is en er zowel drivers voor de Mi3 als Mi4 in zitten. Kom je achter door of te proberen of specs te lezen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

Ari Gold schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:32:
Tijdzone staat op Amsterdam, Berlin. Datum is 03-07-2015 (3 juli) en automatische tijd en datum staat uit.

Met 7% over gok ik? Zo niet welke toverspreuk moet ik gebruiken? :9

Signature

• Vow

Vow

LED-Maniak schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:42:
Tenzij het natuurlijk generieke software is en er zowel drivers voor de Mi3 als Mi4 in zitten. Kom je achter door of te proberen of specs te lezen.
Ik denk ook dat het zoiets moet zijn.
ik heb daar op xda ook eens gelezen dat er in die roms dingen zitten die de mi3 wel gebruikt en de mi4 niet. Zal alles in 1 rom zitten en naargelang het toestel gebruikt die de juiste delen ervan.

ook niet aale roms zullen werken denk ik. De "cancro" roms zijn voor beide dacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door Vow op 10-07-2015 23:24 ]

• Ari Gold
mimang schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:53:
[...]

Met 7% over gok ik? Zo niet welke toverspreuk moet ik gebruiken? :9
Uiteraard met 7% over ja. :P

• two

two

Hoi tweakers! Hoe beschermen jullie de zeikant van de telefoon? Kon geen mooie stickers vinden om er overheen te plakken. Of is die redelijk krasbestendig?

Signature

Verwijderd

mimang schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:38:
Hoi tweakers! Hoe beschermen jullie de zeikant van de telefoon? Kon geen mooie stickers vinden om er overheen te plakken. Of is die redelijk krasbestendig?
Ik heb er een case omheen zitten, deze: http://www.banggood.com/B...-Xiaomi-Mi4-p-948075.html

Prima ding, voelt goed aan. Ik heb ook nog een metalen bumper onderweg, eens kijken welke ik fijner vind.

• two

two

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Ik heb er een case omheen zitten, deze: http://www.banggood.com/B...-Xiaomi-Mi4-p-948075.html

Prima ding, voelt goed aan. Ik heb ook nog een metalen bumper onderweg, eens kijken welke ik fijner vind.
Ik heb de miframe nu al, maar die sluiting werd heel snel slecht. Ik denk na 10 keer loshalen al naar de knoppen...

Signature

Verwijderd

mimang schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:53:
[...]

Ik heb de miframe nu al, maar die sluiting werd heel snel slecht. Ik denk na 10 keer loshalen al naar de knoppen...
Hm, dat is wel jammer. En Ibuygou beweert dat het ding 30k keer open en dicht moet kunnen :+ Ach, ik ga het zien zodra het ding er is.

• Vow

Vow

Ik heb de miframe ook gehad doch had last van slechtere ontvangst dan.
Nu heb ik niks rond, alleen een screenprotector.

• Ari Gold
Ik had eerst deze metal (lees: aluminium) frame besteld; klik alleen die vond ik toch niet fijn zitten op het toestel.

Heb nu ook maar een bumper case besteld en een Neo Hybrid case. Eens kijken wat goed past.

Sowieso al wel een Nilkin screen protector erop. :)

• dest1
  • Laatst online: 09-04-2022
welke screenprotector raden jullie aan voor de Mi4?

[ Voor 40% gewijzigd door dest1 op 21-07-2015 21:00 ]

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de mi4 4g versie in combinatie met 4g van proximus (België)?
Werkt dat allemaal zoals het hoort? Ik ben al even aan het zoeken/lezen maar het blijft toch enigzins Chinees ;) voor me!

• matthijsdgr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 22:59
Ari Gold schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:32:

gebruik je miui of een andere custom rom?

• Ari Gold
matthijsdgr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:43:
[...]

gebruik je miui of een andere custom rom?
Gewoon standaard MIUI rom.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

13art

Moderator Mobile
Hoe is trouwens de geluidskwaliteit tijdens het filmen bij luide omgevingen zoals festivals? Kraakt/overstuurd het geluid of is Xiaomi één van de fabrikanten die dit wel goed voor elkaar heeft?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn nexus 5 is na anderhalf jaar aan vervanging toe. Ik zit hiervoor te kijken naar zowel de mi4 als de mi4i maar ik lees verschillende verhalen over de beschikbare netwerkfrequenties voor zowel 3g als 4g. wie kan duidelijkheid scheppen?

Sowieso heb ik mixed feelings, de looks van de mi4 spreken mij meer aan, maar ik zie sterk de toegevoegde waarde van de dual sim mogelijkheid. Dus als iemand nog een stabiel alternatief weet houd ik mij aanbevolen

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik las gisteren ergens dat Xiaomi normaal 16 augustus grote aankondigingen doet. Het kan misschien een goed idee zijn om daar nog even op te wachten. Een opvolger kan misschien interessanter zijn of de prijs van het oudere model drukken.

(Dat doe ik zelf iig wel).

[ Voor 5% gewijzigd door cerietke op 03-08-2015 17:13 ]

• Ari Gold
Echt niks te klagen over de accuduur van de Mi4. :) Vind wel de GPS teleurstellend.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/157i15z.png Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2gtt3jb.png

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 17:09
GPS teleurstellend?

Hij heeft bij mij vrijwel instant fix en werkt zelfs nauwkeuriger en beter/betrouwbaarder dan een LG G3.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Ari Gold
Ik heb GPS 3x gebruikt. 2x in Google Maps en 1x Sygic.

In Google Maps duurde het 7 min voordat ie een lock had en route aanduiding lag ook naast de baan.

In Sygic duurde het ook zo lang voor een lock en volgde hij de locatie niet. Pas na 3 min kon hij de locatie goed volgen.

Heb nu even GPSfix geïnstalleerd via de Play Store. Daarmee vind ie na 10 min een lock en daarna houdt hij die vast. Dus ook instant lock na 1x fixen.

Verwijderd

Update even je A-GPS, doorgaans heb je dan binnen seconden een lock.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken