Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

SpetterPoep schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Dankjewel! Maar is het zeker dat deze werkt op het telfort netwerk en wat betekent overseas dat bij de telefoon staat?
De overseas edition werkt op alle netwerken in NL v.w.b. 2G (bellen) en 3G (internet). 4G (snel internet) wordt door deze versie helemaal niet ondersteund. De versies van de MI4 die 4G ondersteunen werken ook niet op de meeste netwerken, alleen TMobile doet het het redelijk.

De meegeleverde ROM gelijk vervangen door de versie op xiaomi.eu, 3 minuten werk.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
wouters84 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:18:
Ik heb een mi4 van Gearbest met vreemde Chinese apps, Kan ik gewoon naar Xiaomi.eu gaan en dan de Weekly Rom, de Stable kiezen, downloaden en via de update app, het bestand opzoeken?
ja dat kan je gewoon doen :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
mimang schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:00:
Ik heb ZO iets raars zeg!

Mijn mi4 is in één klap niet te gebruiken. Telefoon reageert super traag, touchscreen reageert na 3-5 seconden, alle animaties gaan ook met hele lage framerates. ROM is zo traag. Wat raden jullie aan dat ik nu doe? Ben echt ff radeloos. ROM flashen in recovery heeft niet geholpen. Heb 5.1.1 stock en MIUI 7 geprobeerd.

Zoals dit:

YouTube: My mi4 turned very lag
Gewoon even updaten naar de laatste 5.10.8 versie. Allemaal zijn ze based op 4.4.4 dus je hebt niet de Lollipop rom helaas :(

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

theduke1989 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:23:
[...]

Gewoon even updaten naar de laatste 5.10.8 versie. Allemaal zijn ze based op 4.4.4 dus je hebt niet de Lollipop rom helaas :(
Helaas... Zelfs via fastboot wilt het maar niet werken.

Signature

• theduke1989
Kan je proberen om misschien twrp erop flashen? En dan proberen als je toch in recoverymodus kan komen. Of fastboot.

• two

two

theduke1989 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:36:
Kan je proberen om misschien twrp erop flashen? En dan proberen als je toch in recoverymodus kan komen. Of fastboot.
heb nu cwm draaien, zelfs daar loopt het ongelooflijk traag. ik kan dus in recovery komen, alleen loopt het allemaal geen reet. niks lijkt te helpen, nieuwste MIUI updates niet... TWRP nog niet geprobeerd, misschien maar eens proberen! Thanks!

Signature

• lekzzz
mimang schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

heb nu cwm draaien, zelfs daar loopt het ongelooflijk traag. ik kan dus in recovery komen, alleen loopt het allemaal geen reet. niks lijkt te helpen, nieuwste MIUI updates niet... TWRP nog niet geprobeerd, misschien maar eens proberen! Thanks!
het is toch zeker wel een echt Xiaomi?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• two

two

lekzzz schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

het is toch zeker wel een echt Xiaomi?
Yup! Van IBG, heb m ook al meer dan een half jaar, nooit problemen gehad

Signature

• theduke1989
ik vindt de microfoon/luidspreker als je met iemand over viber/fb messenger spreek echt dramatisch.
Is dit te verhelpen via softwarematig of is het echt een hardware matige issue ?

• lekzzz
theduke1989 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:20:
ik vindt de microfoon/luidspreker als je met iemand over viber/fb messenger spreek echt dramatisch.
Is dit te verhelpen via softwarematig of is het echt een hardware matige issue ?
Het ligt niet aan je telefoon want volgens mij word dezelfde hardware gebruikt bij telefonie. Ik hoor meer mensen met andere telefoons over hetzelfde probleem klagen dus lijkt me meer bij Viber en FB liggen. Whatsapp call heeft dit ook. Skype moet ik eerlijk zeggen dat ik die niet geprobeerd heb.

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-11 20:19
Ik kom mij hier ff melden ,heb de XIAOMI MI4 Overseas Edition bij Gearbest ,ik kom van een htc one S .
Als het goed is komt deze met miui 6, is het goed om deze gelijk te upgraden naar miui 7 of raden jullie andere roms aan ??

PSN: ghpeet

• theduke1989
Gewoon de nieuwste erop zetten. Qua vormgeving en stabiliteit plus accuduur is het een veel betere rom. Ik draai nu al 1 maand echt super rom. Daarnaast kan je ook cm12 enz ook proberen, wel twrp vereist.

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-11 20:19
theduke1989 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:23:
Gewoon de nieuwste erop zetten. Qua vormgeving en stabiliteit plus accuduur is het een veel betere rom. Ik draai nu al 1 maand echt super rom. Daarnaast kan je ook cm12 enz ook proberen, wel twrp vereist.
Gaat dat gewoon via update of moet ik ´m eerst ergens downloaden ??

PSN: ghpeet

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Is het iemand gelukt TWRP op de Mi4C te zetten? Ik volg de handleidingen maar blijf toch de stockrecovery houden...

Heb deze gevolgd: http://beritahuaja.blogsp...-to-root-xiaomi-mi4c.html

Maar de handleiding op en.miui.com is hetzelfde

Na fastboot flash recovery recovery.img hetstart ik het toestel, doe het toestel uit, en als ik dat Volume Omhoog en Power tegelijk indruk kom ik in Mi Recovery

[ Voor 24% gewijzigd door thefal op 13-10-2015 21:20 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24
Voor mij is een Mi4c onderweg van ibuygou. Mijn eerste Chinaphone dus ben eens benieuwd naar de uitdagingen die erin verstopt zitten

• theduke1989
sanant schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Gaat dat gewoon via update of moet ik ´m eerst ergens downloaden ??
De MIUIV7 is een ''beta'' dus die moet je zelf installeren. Gewoon via recovery (fastboot) of via de updater app die meegeleverd is in de software mits je de originele hebt.

Ik doe altijd alles via recovery (fastboot) omdat ik meer mogelijkheden heb nadat de rom is geïnstalleerd.
WIPE CACHE
WIPE USER DATA
WIPE ALL DATA
Deze 3 opties gebruik ik nadat de rom is geïnstalleerd.

• theduke1989
thefal schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:16:
Is het iemand gelukt TWRP op de Mi4C te zetten? Ik volg de handleidingen maar blijf toch de stockrecovery houden...

Heb deze gevolgd: http://beritahuaja.blogsp...-to-root-xiaomi-mi4c.html

Maar de handleiding op en.miui.com is hetzelfde

Na fastboot flash recovery recovery.img hetstart ik het toestel, doe het toestel uit, en als ik dat Volume Omhoog en Power tegelijk indruk kom ik in Mi Recovery
Gebruik deze tool :) http://en.miui.com/forum....465&highlight=mi4c%2Btwrp deze tutorial gebruik ik voor al mijn klanten...

• thefal
theduke1989 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:38:
[...]

Gebruik deze tool :) http://en.miui.com/forum....465&highlight=mi4c%2Btwrp deze tutorial gebruik ik voor al mijn klanten...
Dat is dus precies de tutorial op en.Miui.com waar ik naar verwijs, de stappen zijn exact hetzelfde maar het lukt dus niet.

EDIT: Gelukt! Nadat de recovery is geflasht, moest ik een fastboot boot recovery.img uitvoeren, daarna werkte het.

[ Voor 13% gewijzigd door thefal op 15-10-2015 09:10 ]

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 14:47
Ramon 73 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:29:
Voor mij is een Mi4c onderweg van ibuygou. Mijn eerste Chinaphone dus ben eens benieuwd naar de uitdagingen die erin verstopt zitten
Hier die van mij net binnen. Duurde wel wat lang voordat hij verzonden was (Kennelijk vakantie in China), maar had hem wel binnen twee dagen hier en zonder invoerkosten (Misschien dat het inpakpapier met lieve beertjes erop hielp). Toch mooi dat de levering vanuit China voor mij vaak sneller is dan die vanuit Engeland.

Wel even wennen aan het formaat (Destijds de Mi2s gekocht juist omdat hij wat kleiner was), maar hij ligt in ieder geval lekker in de hand. Had trouwens wel het idee dat de standaard ROM met Engels wat beter was tegenwoordig, maar dat valt nog wel tegen. Is wel Miui7 wat misschien het een en ander verklaart. Ook is de meegeleverde oplader weer redelijk nutteloos. Mag dan wel een adapter bij zitten, maar omdat de hoekjes niet zijn afgerond past hij niet daadwerkelijk in een klein stopcontact.

• Adanteh
theduke1989 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:38:
[...]

Krijg het hier ook niet voor elkaar. Ik kan er wel in opstarten, maar touchscreen reageert niet. Nu zou het met deze versie gefixt moeten zijn, maar zelfde probleem. Wil alleen de EU versie er op zetten.

• theduke1989
Adanteh schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:54:
[...]

Krijg het hier ook niet voor elkaar. Ik kan er wel in opstarten, maar touchscreen reageert niet. Nu zou het met deze versie gefixt moeten zijn, maar zelfde probleem. Wil alleen de EU versie er op zetten.
probeer anders even een thema erbij te installeren? Vaak kan een thema ook de oplossing zijn.

Als je al TWRP hebt geïnstalleerd en hij werkt wel gewoon qua functies dat je erin zit.
Doe dan flashify installeren en selecteer de ROM. Want dan start flashify hem zelf in fastboot en meteen in de installatie.

• Adanteh
Heb het nu voor elkaar, eerst deze officiele beta rom geinstalleerd (Download link op de site zelf ging met 5 kbps, dus deze link gebruikt en gewoon normaal geupdate (.zip op telefoon en via Updater app binnen Miui zelf. Toen weer TWRP er op en werkte hij wel gewoon.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 22:06
mimang schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:00:
Ik heb ZO iets raars zeg!

Mijn mi4 is in één klap niet te gebruiken. Telefoon reageert super traag, touchscreen reageert na 3-5 seconden, alle animaties gaan ook met hele lage framerates. ROM is zo traag. Wat raden jullie aan dat ik nu doe? Ben echt ff radeloos. ROM flashen in recovery heeft niet geholpen. Heb 5.1.1 stock en MIUI 7 geprobeerd.

Zoals dit:

YouTube: My mi4 turned very lag
Backup van je fotos etc maken en vervolgens compleet alles eraf halen. Systeem alles, als je TWRP gebruikt kan je bij advanced alles aanvinken en wipen. Vervolgens nieuwe rom erop en het zou goed moeten komen.

• two

two

rickbovenkamp schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:56:
[...]

Backup van je fotos etc maken en vervolgens compleet alles eraf halen. Systeem alles, als je TWRP gebruikt kan je bij advanced alles aanvinken en wipen. Vervolgens nieuwe rom erop en het zou goed moeten komen.
Al gedaan :) niks. :(

Signature

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-11 22:06
Damn dan zal het idd wel aan de hardware ergens liggen.

• Ramon 73
Mijn Mi4c zit bij DHL in het proces, zal deze week wel binnendruppelen. Gekocht via ibuygou, met bescherming tegen import tax dus zal wel goedkomen.
Wat is nu een goed startpunt om mee te beginnen? Ik lees over multilanguage rom, TWRP en Miui V7 en raak ietwat het spoor bijster. Waarschijnlijk omdat ik het device niet bij de hand heb :)

Miui V7 zou er best eens op kunnen zitten, maar Nederlands zit daar nog niet in. Nu zou ik niet van Miui 7 af willen (denk ik) maar wil toch best NL taal op het toestel. Geen echt probleem om Engels te gebruiken, maar Nederlands is wel de voorkeur.

Waar begin ik het beste mee?

• theduke1989
Gewoon de multi-lang rom erop installeren via twrp en flasfify.

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 17:15
Gisteren in een redelijke impuls een Mi4C besteld via Gearbest.
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Ramon 73.
Ik heb geen ervaring met Chinese Phones en ook niet met Rooten of Roms installeren.
Ik wil wel graag een zo clean mogelijk toestel en natuurlijk normale apps kunnen gebruiken.
Als het OS in het nederlands kan lijkt me ook wel prettig.

Ik begrijp het antwoord van theduke alleen niet. Voor mij is het niet "gewoon".

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:21
Dit zijn de stappen die je moet doen:

- Je installeert eerst een officiele weekly update van Miui (Chinees/Engelse rom), want je hebt root toegang nodig, en dat zit niet in de stable rom die er standaard opstaat. Dit doe je door het juiste zip bestand te downloaden en via de updater app the installeren

- Je zoekt de app Flashify (apk besand) en geeft dit root rechten via de security app die standaard op Miui staat
- Je download TWRP en je extract dit bestand naar je rootfolder; je selecteert dit bestand dan in Flashify

- Nu download je de internationale rom en ga je naar TWRP en flash je deze .

• Ramon 73
Farmie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:39:
Dit zijn de stappen die je moet doen:
Dank hiervoor. Eerdere antwoord was mij ook niet duidelijk genoeg.

Maar waarom zou ik dit willen doen? Vandaag heb ik de Mi4c ontvangen en dat is Android 5.1.1 die ook in het Nederlands is. Die paar chinese apps zijn sneller verwijderd dan rooten, apps installeren, rom zoeken etc. Wat voegt het toe om de andere Rom te installeren?

Ik wil eerst even op mijn gemak met het toestel rondkijken. Daarna zal ik wel eens een andere rom willen flashen, maar voor nu heb ik even voldoende hieraan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 21-10-2015 19:41 ]

• Taan
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt Ramon. Mijne lijkt niet op voorraad, hij is nog niet verstuurd in ieder geval.
Gisteravond besteld bij Gearbest

• Ramon 73
Taan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:50:
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt Ramon. Mijne lijkt niet op voorraad, hij is nog niet verstuurd in ieder geval.
Gisteravond besteld bij Gearbest
Tot nu toe ben ik tevreden. Wel weer even wennen aan de iets andere UI na 3 jaar Sony. Toestel is wel weer kleiner, lichter en sneller dan de oude XZ, dus dat is positief!
Camera lijkt slechter dan ik gewend ben van moderne telefoons, maar morgen even bij daglicht proberen. Bij lamplicht is het niet veel raars van foto's :-(
USB-C is erg fijn, niet meer kijken hoe de stekker erin moet, past altijd. Heb twee van die verloop plugjes besteld bij DX en dat werkt ideaal.
Toestel is weer stukken sneller, spotify werkt nu soepel als voorbeeld. Verder nog weinig mee gedaan, vraag me af of dat flashen van een andere ROM veel verschil geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon 73 op 21-10-2015 23:02 ]

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
Vandaag is mijn touchscreen gesneuveld door een stommiteit. Benieuwd of dit makkelijk en goedkoop zelf te vervangen is. Werk aan de winkel en anders een nieuwe mi4 of wie weet een mi4c, daar zou ik me dan in moeten verdiepen. Dat vervangen gaat hem niet worden, een youtube filmpje gekeken en je moet met een fohn etc aan de gang. De vraag is dus nu weer een mi4 of voor de mi4c gaan of een totaal ander merk.

[ Voor 29% gewijzigd door Achiel007 op 21-10-2015 23:33 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44
Ramon, ik zie dat je je Mi4c gekocht hebt bij ibuygou. Dat zijn officiele partners van xiaomi.eu. Als je inderdaad een Nederlandse rom op hebt zitten, dan zit je goed. Dat is de rom die wij hier bijna allemaal gebruiken op het forum.

Bij veel andere webshops staat een ML rom op uit dubieuze hoeken, deze kun je beter direct flashen met de rom van bijvoorbeeld Xiaomi.eu.
Je hoeft dus niets te doen, alleen maar genieten van je nieuwe telefoon.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Taan
Kiswum, Hoe zit dat bij gearbest?

• Achiel007
Neig nu ook wel om voor een mi4c te gaan nu mijn mi4 defect is en ik niet ga gokken op een reparatie. Er is maar 1 versie van, helaas werkt dan kpn 4g niet lees ik. Misschien toch nog ff verder zoeken voor andere alternatieven (oneplus) nu ik ook 4g heb gekregen van kpn wat ik nog niet had toen ik de mi4 bestelde.

• Kiswum
Taan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:45:
Kiswum, Hoe zit dat bij gearbest?
Waarschijnlijk krijg je te maken met een niet - originele Multilanguage rom.
Zowel bij de Mi4 als de Redmi 2, staat er een neppe MultiLanguage ROM op.
Zie:
drummels in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

NightHawk4 in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

wouters84 in "[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie"

Er werd in het Redmi 2 topic aangeven dat GB de telefoons niet aanpast, het lijkt er dus op dat hun tussenpersoon dat doet. Het is dan ook de vraag met welke reden ze zoveel moeite doen en waarom er zoveel bloatware mee wordt geleverd.
In mijn laatste review over de Redmi Note 2 Prime, heb ik onderaan de review 3 tips gegeven hoe je naar de Xiaomi.EU ROM kunt flashen. Hopelijk scheelt dat een hoop kopzorgen voor de Gearbest klanten.

• Taan
Ok Thanks, Ga ik dat bekijken als ik de telefoon binnenkrijg. Als je alles van te voren weet...

EDIT: Hij wordt over 2 dagen verstuurd.

[ Voor 18% gewijzigd door Taan op 22-10-2015 13:39 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:49
Sinds een nieuwe update trilt mijn telefoon opeens heel erg zacht en "flauw". De tijdsduur van trillen kan je instellen(dat hadden ze ook na een update gewijzigd) alleen is de trilintensiteit nog ergens in te stellen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Eergisteren is mijn 4c binnen gekomen, van ibuygou, ik zou hem sowieso op Engels zetten, dus de ROM die er bij kwam gebruiken heeft geloof ik geen nadelen? Ik ben in ieder geval zeer tevreden, al zijn een paar dingen een beetje wennen in verhouding tot mijn MI2s (kleuren zijn wat anders, hij is wat groot).

• Ramon 73
Taan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:27:
Als je alles van te voren weet...
Had je de Mi4c dan niet gekocht? Ik ben er wel tevreden van. Heb al lekker wat zitten prullen met Nova launcher. Ongekend wat ineens allemaal mogelijk is :)
Naast de Mi4c heb ik ook nog een iPhone6 van de zaak, dat lijkt ineens een toestel voor gehandicpaten. Kan gewoon helemaal niks mee buiten datgene wat Mr Jobs bedacht heeft.

Wel een vraagje: Nieuwe gmail wordt standaard alleen de email app gemeld. Die gebruik ik liever niet, voorkeur voor de gmail app. Hoe zet ik de meldingen van de email app uit (dat zal me wel lukken) en de meldingen van gmail app aan? (laatste is imho het lastigste)

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon 73 op 22-10-2015 19:57 ]

• Taan
Dan had ik hem denk ik via een andere shop gekocht. Hoewel, bij Gearbest was hij wel veruit het goedkoopst.
Qua (China) phone met deze specs en prijs zijn er niet veel serieuze alternatieven. Alleen al Gorilla Glass dunt de boel al aardig uit.

Maar als ik het gedoe met routen en ROMS installeren kan voorkomen, zou ik dat wel prettig vinden.
Ach ja, we zien wel en het zal wel goed komen.

Het zal wel wennen zijn t.o.v. mijn Nexus 4.
Wat ik bijvoorbeeld bijzonder vind is dat de terugknop aan de rechterkant zit. Ik vind de indeling Terug, Home en Recent zoals op mijn Nexus heel logisch.

Ook hoop ik dat de camera meevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Taan op 23-10-2015 10:46 ]

• thefal
Ik heb de mijne alweer weg gedaan.
Besteld bij Ibuygou, stond een Chinese ROM op dus zelf de Multilanguage van Xiaomi.eu erop gezet. Het toestel was redelijk snel, maar langzamer dan mijn Z3 Compact. Camera was uitstekend, ik stond er vooral versteld van dat de camera op een foto van een raam zowel de details van de binnenkant als de details van buiten oppakte, zonder iets over-of onder te belichten, dat zag er erg goed uit!

Accuduur was uitstekend, maar MIUI heeft batterijbesparende eigenschappen waar ik niet zo van gediend ben. Als het scherm uit staat wordt het internet uitgezet, en elke x minuten weer aan. Hierdoor komen notificaties later binnen en werkt Whatsapp Web maar mondjesmaat.

Bovendien heeft MIUI ook een systeem om wakelocks tegen te gaan, wat ervoor kan zorgen dat 3rd party alarmen niet op tijd af gaan.

Dit soort problemen heb ik destijds ook op de Mi2S ook al meegemaakt maar ik ging er vanuit dat het inmiddels wel opgelost zou zijn. Ook op de verschillende fora kan je enkele personen vinden die hier veel last van hebben.
Helaas...

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 08:55
Ik zit er ook aan te denken om een Xiaomi Mi4 aan te schaffen, maar ik twijfel eigenlijk een beetje.

Klopt het dat verzending redelijk snel gaat? Ik heb geen zin 3-4 weken nog met dit oude toestel door te gaan, elke dag wachtend tot de bezorger langs komt.
En ik ben een beetje bang voor Chinese software en/of ROMS en rooten, maar als ik 'm haal bij Ibuygou moet ik altijd een 'normale' Android versie krijgen?

Tot slot nog: Waarom kiest iedereen voor de Mi4C ipv. de Mi4 of Mi4i?

[ Voor 8% gewijzigd door Joeneunited op 23-10-2015 12:58 ]

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 10:29
Joeneunited schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:57:
Ik zit er ook aan te denken om een Xiaomi Mi4 aan te schaffen, maar ik twijfel eigenlijk een beetje.

Klopt het dat verzending redelijk snel gaat? Ik heb geen zin 3-4 weken nog met dit oude toestel door te gaan, elke dag wachtend tot de bezorger langs komt.
En ik ben een beetje bang voor Chinese software en/of ROMS en rooten, maar als ik 'm haal bij Ibuygou moet ik altijd een 'normale' Android versie krijgen?

Tot slot nog: Waarom kiest iedereen voor de Mi4C ipv. de Mi4 of Mi4i?
De MI4 is hier te krijgen met EU shipping dus vanuit europa
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_153543.html?wid=3
Als je uit china zelf haald is 3-4 weken best wel normaal, dus je kan er echt niet vanuit gaan dat het sneller is dan dat ;)

En qaarom MI4C is de 'upgraded' versie van de MI4, dus een stuk nieuwer. En de Mi4i is de mindere 'internationale' versie .. soort van Samsung galaxy S5, en dan is de Mi4i de S5 mini 8)7

• cerietke
14 oktober plaatste ik mijn bestelling bij ibuygou, 19 oktober kreeg ik bericht dat hij verzonden was en 20 oktober in de avond was hij binnen. Ik heb geen speciale verzendmethode gekozen (wel de verzekering tegen douane kosten).

Mijn 4c kwam met MIUI 7, developer build, ik begrijp dat volgende week ergens MIUI 7 officieel uitgerold wordt (wat niet per se wil zeggen dat hij ook gelijk voor alle telefoons beschikbaar is). Je zou eventueel even af kunnen wachten en kopen op een moment dat de kans is dat de normale MIUI 7 er op staat. Persoonlijk vind ik het wat jammer dat de development versie nietstandaard geroot is, maar heb nog niks willen doen wat ik niet bleek te kunnen dus tot nu toe geen groot punt.

Mijn eisen voor het toestel waren zwart en 3 GB, welke combinatie voor de MI4 niet beschikbaar is. Ik heb ook een MI4 in handen gehad eerder in het jaar en vond daarvan het uiterlijk net een heel klein beetje beter, maar die bestond dus niet in de combinatie die ik zocht. Over de MI4i waren reviews minder enthousiast, zie bv deze MI4c review waarvan de schrijver ook een MI4i heeft: http://www.gizchina.com/2015/10/16/xiaomi-mi4c-review/. Kortweg, de MI4c dekte mijn eisen, was betaalbaar en leverbaar, dus waarom niet (eerst was zwart niet leverbaar).

[ Voor 8% gewijzigd door cerietke op 23-10-2015 15:22 ]

• Ramon 73
Voor het eerst in het buitenland geweest met de Mi4c. Roaming stond keurig netjes uit als standaard, dus geen dataverbruik. En roaming aanzetten via Settings -> SIM kaarten & mobiele netwerken -> Internationale roaming is te doen, maar liefst had ik hiervoor een knop in de notification bar. Al lang en hard naar gezocht, maar vind ik niets van terug op het net. Ik gebruik nu maar een widget, werkt wel maar mooi is anders.
Vasthouden van de data knop in de notification bar werkt ook, iets sneller zelfs maar niet ideaal.
Ik woon in de NL/DE driehoek van Limburg dus ga vaak de grens over. En dan wil ik niet altijd dat de Vodafone op reis bundel a €2,- aanspringt zodra ik iets doe. Kan heus wel even wachten met mail/whatsapp oid checken totdat ik weer op NL netwerk ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 23-10-2015 21:18 ]

• Kiswum
thefal schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:08:

Accuduur was uitstekend, maar MIUI heeft batterijbesparende eigenschappen waar ik niet zo van gediend ben. Als het scherm uit staat wordt het internet uitgezet, en elke x minuten weer aan. Hierdoor komen notificaties later binnen en werkt Whatsapp Web maar mondjesmaat.

Bovendien heeft MIUI ook een systeem om wakelocks tegen te gaan, wat ervoor kan zorgen dat 3rd party alarmen niet op tijd af gaan.

Dit soort problemen heb ik destijds ook op de Mi2S ook al meegemaakt maar ik ging er vanuit dat het inmiddels wel opgelost zou zijn. Ook op de verschillende fora kan je enkele personen vinden die hier veel last van hebben.
Helaas...
Als gebruiker van een Mi2, z3c, snap ik je keuze voor de Mi4(c) wel.

De apps lijken zichzelf te snel uit te schakelen. Dit had de Redmi 2 helaas ook. Was te fixen door de apps automatisch te laten opstarten en/of te locken zodat ze in het geheugen blijven. In een software update was dat probleem opgelost.
Heb je voor de Mi4c gekozen of Mi4? Bij de Mi4C, kan het zijn dat het inmiddels al is opgelost met een software update.

• thefal
Kiswum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:06:
[...]

Bij de Mi4C, kan het zijn dat het inmiddels al is opgelost met een software update.
Ik had de Mi4C, maar heb meerdere keren te horen gekregen dat het een feature is van MIUI, die op de Mi2s sowieso niet was uit te schakelen zonder Xposed. Mijn zusje heeft de Mi4 en daar heb ik wat testen mee gedaan en ook die zet zowat alles uit als het scherm uitgaat. Ook daar kronkelen met Whatsapp,whatsapp web en pushbullet.

Mocht er Cyanogenmod uitkomen voor de Mi4C, probeer ik het weleens nog een keer.

Verwijderd

tokko1 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:44:
[...]

De MI4 is hier te krijgen met EU shipping dus vanuit europa
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_153543.html?wid=3
Als je uit china zelf haald is 3-4 weken best wel normaal, dus je kan er echt niet vanuit gaan dat het sneller is dan dat ;)

En qaarom MI4C is de 'upgraded' versie van de MI4, dus een stuk nieuwer. En de Mi4i is de mindere 'internationale' versie .. soort van Samsung galaxy S5, en dan is de Mi4i de S5 mini 8)7
Als ik voor de Mi4 zou kiezen zou ik deze kiezen: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_155566.html?wid=3

Is $70 goedkoper, en heeft dan geen 4G functionaliteit. Maar 4G werkt toch niet optimaal aangezien de 800MHz band mist...

• Ramon 73
thefal schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:22:
[...]
Mijn zusje heeft de Mi4 en daar heb ik wat testen mee gedaan en ook die zet zowat alles uit als het scherm uitgaat. Ook daar kronkelen met Whatsapp,whatsapp web en pushbullet.
Hmm, snap ik niet echt. Als op mijn Mi4c het scherm uit staat, dan nog komen Whatsapp berichten direct binnen. Heb wel pop-up aan staan, ook met scherm uit. Maar ook zonder pop-up worden berichten direct gemeld.

• Kiswum
Ramon 73 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

Hmm, snap ik niet echt. Als op mijn Mi4c het scherm uit staat, dan nog komen Whatsapp berichten direct binnen. Heb wel pop-up aan staan, ook met scherm uit. Maar ook zonder pop-up worden berichten direct gemeld.
Je zou verwachten dat het op de Redmi Note 2 ook zo slecht zou zijn, maar ik heb er ook geen last van gehad. Wellicht een foutje in de instellingen i.p.v. het toestel? Als ik de Mi4c aanschaf voor een review, dan zal ik het nog nadrukkelijk testen.

• Joeneunited
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:24:
[...]

Als ik voor de Mi4 zou kiezen zou ik deze kiezen: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_155566.html?wid=3

Is $70 goedkoper, en heeft dan geen 4G functionaliteit. Maar 4G werkt toch niet optimaal aangezien de 800MHz band mist...
Maar dan wel kans op import kosten, en kans op een niet-officiele rom...

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Dit ziet er wel goed uit http://www.aliexpress.com...h/342812_32477365127.html, bij de DHL optie garanderen ze geen import kosten (zal wel vanuit de UK komen dan?). Vraag me alleen wel af of hier dan meteen de goede ML ROM op staat.

Verwijderd

Joeneunited schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Maar dan wel kans op import kosten, en kans op een niet-officiele rom...
EU warehouse, dus geen import kosten en sneller geleverd. Mocht er een vervelende ROM meegeleverd worden flash je toch de eu ROM?

• Ramon 73
Lord_Dain schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:35:
Vraag me alleen wel af of hier dan meteen de goede ML ROM op staat.
Zo te zien niet, is nog Android 4.4 volgens de advertentie.

• Lord_Dain
Huh? Operation System: Based MIUI V6 on Android (MIUI 7) en in screenshot staat 5.1.1.

Eek! http://en.miui.com/thread-174822-1-1.html - blijkbaar is de 77.0.4.0 een dubieuze ROM..

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 25-10-2015 10:02 ]

• Ramon 73
Je kúnt natuurlijk altijd de ML ROM erop zetten, heb je ieg het prijsvoordeel binnen gedaan.
En het is een erg prettig toestel, zeker voor dat geld. Snel genoeg en weer eens iets anders tegenover het Samsung/iPhone gedoe. Bestel wel usb-c adapters of kabels mee, c is erg prettig want geen polariteit meer. Maar omdat het nog niet weid verbreid is heb je een probleem met elders laden. Adapters kosten weinig, dus meteen een pakje van 5 meenemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Ramon 73 op 25-10-2015 20:38 ]

• theduke1989
Even wat extra's toevoegen in deze topic, mochten mensen toch over willen stappen naar een Android 5.0 en hoger.

DOWNLOAD ROMS

[OFFICIAL] CyanogenMod 12.1 [5.1.x] [cancro]
Download: [OFFICIAL] CyanogenMod 12.1 [5.1.x] [cancro]

[ROM] [5.5.25] Android 5.1.1 for Cancro (Mi 3 W/C, Mi 4 W/C, Mi 4 LTE) UPDATE
Download: [ROM] [5.5.25] Android 5.1.1 for Cancro (Mi 3 W/C, Mi 4 W/C, Mi 4 LTE) UPDATE
MIRRROR

Installaties via de volgende recovery's

CWM_recovery_r11_u1_cancro.zip
Download: CWM_recovery_r11_u1_cancro.zip
Installatie CMW Recovery R11
1. Open updater app
2. Via menu-bar dan 'select update package'
3. Selecteer nu de CWM recovery en installeer deze, daarna een REBOOT.
CWM is nu geinstalleerd.

TWRP 2.8.6.0 canro
Download: TWRP-v2.8.6.0-cancro-20150328.img
[b]TIP: gebruik de rashr.apk hiervoor (dit stelt je in staat om een tijdelijke recovery aan te maken)
rashr.apk
Handleiding voor installatie TWRP 2.8.6.0
1. With your phone explorer extract the zip file of the recovery
For easier manipulation copy the "recovery.img" from extracted file to a folder you want
Open the rashr application, it should ask you for root, accept it (If you're on MIUI 6 you have to launch it, close it go to security app and allow root access to this app)
You can create a backup if you want to feel more secure.
2. Now select the first option of the app called "Recovery from storage", it will show a browser, go to the folder where "recovery.img" (or "TWRP-v2.8.6.0-cancro-20150328.img" for TWRP) is, click on it, validate the flash.
PS: It only takes seconds and the flash is done, the app will ask you if you want to reboot to recovery, you can say yes if you want to check or use it right know.
Deze manier van installeren staat op vrijwel veel boards, ik probeer het zo simpel mogelijk uit te leggen.
Mochten er vragen yijn hoor ik het graag.

Ik heb zelf CMW recovery gebruikt omdat ik bij deze kon kiezen op welke system1 of 2 ik de ROM wou installeren, als je deze optie kiest voor installeren, installeer dan altijd op system1 en niet op system2.

[ Voor 61% gewijzigd door theduke1989 op 25-10-2015 21:46 ]

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:20
Ramon 73 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:33:
[...]
... Bestel wel usb-c adapters of kabels mee, c is erg prettig want geen polariteit meer. Maar omdat het nog niet weid verbreid is heb je een probleem met elders laden. Adapters kosten weinig, dus meteen een pakje van 5 meenemen.
Mijn mi4c is onderweg. Is deze adapter geschikt?
https://www.fasttech.com/...to-type-a-female-host-otg

Of toch deze.
https://ibuygou.com/p-ori...for-xiaomi-mi4c-7092.html
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_239754.html

Of moet het juist voor micro usb zijn zoals deze:
https://www.gsmpunt.nl/da...usb-type-c-usb-c-adapter/

En ik heb nog een vraagje. Ik overweeg voor het eerst een cover te gebruiken. Maar wat ik me afvraag is of de side tap van mi4c blijft werken met zo'n cover? Op de foto op ibuygou is te zien dat de zijkant dicht is.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Ramon 73
Gondor schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Mijn mi4c is onderweg. Is deze adapter geschikt?
https://www.fasttech.com/...to-type-a-female-host-otg

Of toch deze.
https://ibuygou.com/p-ori...for-xiaomi-mi4c-7092.html
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_239754.html

Of moet het juist voor micro usb zijn zoals deze:
https://www.gsmpunt.nl/da...usb-type-c-usb-c-adapter/

En ik heb nog een vraagje. Ik overweeg voor het eerst een cover te gebruiken. Maar wat ik me afvraag is of de side tap van mi4c blijft werken met zo'n cover? Op de foto op ibuygou is te zien dat de zijkant dicht is.
Die eerste adapter zou ik niet nemen, OTG en vrij lomp. Die andere drie zijn vergelijkbaar en zijn wat ik bedoelde.

Side tap werkt met cover.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 20:59

Hoogie2004

Whohooooo

theduke1989 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:00:
Even wat extra's toevoegen in deze topic, mochten mensen toch over willen stappen naar een Android 5.0 en hoger.

DOWNLOAD ROMS

[OFFICIAL] CyanogenMod 12.1 [5.1.x] [cancro]
Download: [OFFICIAL] CyanogenMod 12.1 [5.1.x] [cancro]

[ROM] [5.5.25] Android 5.1.1 for Cancro (Mi 3 W/C, Mi 4 W/C, Mi 4 LTE) UPDATE
Download: [ROM] [5.5.25] Android 5.1.1 for Cancro (Mi 3 W/C, Mi 4 W/C, Mi 4 LTE) UPDATE
MIRRROR
Heb je zelf ervaring met deze roms? Ben wel benieuwd namelijk.
Nog grote voordelen t.o.v. de MIUI 6 / 7?
Nog dingen die niet werken?

My iRacing profile | Strava

• Ramon 73
theduke1989 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:00:
De multi language rom is al 5.1.1 op MIUI V7, dus CM oid is niet persé nodig. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:21
thefal schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:22:
[...]

Ik had de Mi4C, maar heb meerdere keren te horen gekregen dat het een feature is van MIUI, die op de Mi2s sowieso niet was uit te schakelen zonder Xposed. Mijn zusje heeft de Mi4 en daar heb ik wat testen mee gedaan en ook die zet zowat alles uit als het scherm uitgaat. Ook daar kronkelen met Whatsapp,whatsapp web en pushbullet.

Mocht er Cyanogenmod uitkomen voor de Mi4C, probeer ik het weleens nog een keer.
autostart aanzetten voor de apps die je op de achtergrond wilt hebben draaien; dat werkt perfect...
Whatsapp komt gewoon binnen zonder problemen..

Voor mensen die het verschil willen weten tussen de officiële rom en de roms van Xiaomi.eu:
http://xiaomi.eu/communit...rent-than-miui-com.18629/

Deze post is wel al redelijk oud, ondertussen heeft Miui al heel wat verbeteringen voor internationaal gebruik, desalniettemin gebruik ik zelf sowieso altijd de internationale roms van Xiaomi.eu. Correcte NL vertaling, standaard Google Play Store, geen chinese bloatware,...

Ik ben zeer tevreden van mijn Xiaomi Mi4C 32Gb.

• Ramon 73
Farmie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:22:
[...]

Ik ben zeer tevreden van mijn Xiaomi Mi4C 32Gb.
+1. Hooguit betere camera en een SD-kaart slot erin, dan was het de perfecte telefoon voor mij.

• thefal
[...]

autostart aanzetten voor de apps die je op de achtergrond wilt hebben draaien; dat werkt perfect...
Whatsapp komt gewoon binnen zonder problemen..
Nope, dat heb ik ook geprobeerd en werkt ook niet. Zou raar zijn want het heeft niks te maken met dat de App uit zichzelf opstart bij boot.

Vandaag getest op een Mi4i vab een collega en de oude mi2s van mijn zusje en het probleem is er nog steeds. Iedereen die ik er in het echt op wijs merkt het ook, raar dat niemand online het merkt...

Voor de volledigheid wat ik doe om te testen:

Installeer laatste multi rom van Xiaomi.Eu

Laat Whatsapp web verbinden met je telefoon. Doe het scherm van je telefoon uit en na zo'n 5 minuten verliest Whatsapp web verbinding. Laat dan iemand anders een bericht sturen, die komt niet aan, zowel op de computer als op de telefoon niet. Stuur een Pushbullet bericht, komt niet aan. Stuur via de computer een mail naar jezelf, komt niet aan.

Het ligt niet aan Whatsapp of Whatsapp web, maar het is handig om snel te zien dat de internet er inderdaad uit ligt.

Getest met 4 telefoons en 5 simkaarten van 4 providers (lebara, T mobile, Vodafone, hi) op plekken waar ik met mijn Sony altijd perfecte verbinding heb. Verbinding valt uit op zowel wifi als 3g. Hoe kan het dat niemand online er last van heeft maar al mijn collega's en vrienden met een xiaomi wel??

• cerietke
Ik heb vergelijkbare dingen gezien op mijn MI2s, maar, wel wisselend per app: FB kreeg het toch wel voor elkaar om dingen binnen te halen midden in de nacht, maar WhatsApp inderdaad niet. De MI4c heb ik uberhaupt nog niet helemaal soepel lopen met notificaties, neem aan dat er iets verkeerd ingesteld staat (momenteel moet ik WhatsApp openen voor hij uberhaupt checkt voor iets nieuws)..

• theduke1989
Hoogie2004 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Heb je zelf ervaring met deze roms? Ben wel benieuwd namelijk.
Nog grote voordelen t.o.v. de MIUI 6 / 7?
Nog dingen die niet werken?
Het zijn stock roms , werken wel fijn. Hier en daar nog wat kleine bugs maar er zijn gelukkig ota updates beschikbaar. Daarnaast is de cm12.1 officieel nu voor de mi3 en de mi4 wat ook updates met zich mee brengt.

Beide roms zijn prima voor dagelijks gebruik.

PS heb beide geprotesteerd, en cm12 is toch wel een stabielere ROM vergeleken met de stock ROM. Daarnaast heb in het gevoel dat deze veel sneller is dan de miui rom..

Nadeel is van alles is dat je apart google moet installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 26-10-2015 14:16 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 20:59

Hoogie2004

Whohooooo

theduke1989 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Het zijn stock roms , werken wel fijn. Hier en daar nog wat kleine bugs maar er zijn gelukkig ota updates beschikbaar. Daarnaast is de cm12.1 officieel nu voor de mi3 en de mi4 wat ook updates met zich mee brengt.

Beide roms zijn prima voor dagelijks gebruik.

PS heb beide geprotesteerd, en cm12 is toch wel een stabielere ROM vergeleken met de stock ROM. Daarnaast heb in het gevoel dat deze veel sneller is dan de miui rom..

Nadeel is van alles is dat je apart google moet installeren.
Thnx, misschien toch eens proberen dan

My iRacing profile | Strava

• Gondor
Ramon 73 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Die eerste adapter zou ik niet nemen, OTG en vrij lomp. Die andere drie zijn vergelijkbaar en zijn wat ik bedoelde.

Side tap werkt met cover.
Dankjewel. Zoals het nu uit ziet ga ik die van ibuygou bestellen met de cover en 'adapter' kabels bij allekabels of uit een china website.
thefal schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

.....
Laat Whatsapp web verbinden met je telefoon. Doe het scherm van je telefoon uit en na zo'n 5 minuten verliest Whatsapp web verbinding. Laat dan iemand anders een bericht sturen, die komt niet aan, zowel op de computer als op de telefoon niet. Stuur een Pushbullet bericht, komt niet aan. Stuur via de computer een mail naar jezelf, komt niet aan.
...
Misschien te simpel gedacht en ik weet niet of dit in android 5.x anders is maar op mijn toestel met Android 4.0.4 is een optie waarmee je kunt aangeven dat wlan/wifi behouden moet blijven in slaapstand. Misschien staat dat bij jou/sommige roms default op niet behouden?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Ramon 73
[...]
Die 5 minuten wachttijd had ik niet in 8 genomen voorheen. Nu nogmaals getest, 5 minuten gewacht en Whatsapp berichtje van mijn werkfoon naar de Mi4c => komt onmiddelijk aan en direct notificatie. Scherm weer uit gezet en 15 minuten gewacht, test herhaald met identiek resultaat.
Beide testen herhaald met email, werkt ook goed. Ik gebruik de Gmail app, niks geconfigureerd om op de achtergrond te blijven draaien.

• Lord_Dain
Ik sta op het punt de Xiaomi Mi4c te bestellen. Hoe sterk is het scherm? Ik heb tot op heden vaak Gorilla Glass gehad en dat was voor mij voldoende, maar is het scherm van de Mi4c wel zo krasbestendig?

Ik kan bij de bestelling evt. kiezen voor Tempered Glass protector, of een Nilikin Super Clear Film protector.

• lekzzz
Lord_Dain schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:01:
Ik sta op het punt de Xiaomi Mi4c te bestellen. Hoe sterk is het scherm? Ik heb tot op heden vaak Gorilla Glass gehad en dat was voor mij voldoende, maar is het scherm van de Mi4c wel zo krasbestendig?

Ik kan bij de bestelling evt. kiezen voor Tempered Glass protector, of een Nilikin Super Clear Film protector.
Ik heb na 1,5 jr nog geen krasje erop en gebruik een tempered glass. Heb de telefoon altijd in m'n broekzak :)

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
[...]

Het ligt niet aan Whatsapp of Whatsapp web, maar het is handig om snel te zien dat de internet er inderdaad uit ligt.
Ik heb hier ook last van. Vond het volgende en ga dit nu proberen:

xiaomi.eu/community/threads/background-data-off-e-mail-not-syncing.28857/

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
[...]

Voor mensen die het verschil willen weten tussen de officiële rom en de roms van Xiaomi.eu:
http://xiaomi.eu/communit...rent-than-miui-com.18629/
Komt het er dus op neer dat je 4 soorten roms hebt?
- Chinese officiële MIUI rom (keuze voor Engelse of Chinese taal)
- Global/internationale officiële MIUI rom (meerdere talen), http://en.miui.com/download.html
- Roms van Xiaomi.eu, grootste fanplatform van Xiaomi
- Overige roms, zoals CyanogenMod

Waarbij de verschillen tussen de twee bovenste hier staan uitgelegd:
http://en.miui.com/thread-46159-1-1.html

https://www.booksformanagers.nl

• Ramon 73
[...]

Ik heb je test herhaald, de afgelopen 24 uur. Inderdaad gaat de internet verbinding plat na X tijd. Bij mij reageert de telefoon echter minimaal 10 minuten na scherm uit nog steeds direct op WhatsApp of Gmail.
Pas als de telefoon langere tijd het scherm uit heeft staan, komen de berichten vertraagd binnen. Dan kan het wel een minuut duren voordat de Mi4c een bericht meldt. Tweede test alleen met WhatsApp gedaan, niet met mail.

• Achiel007
Gisteren de Mi-4c binnengekregen, vorige week donderdag bij ibuygou besteld dus lekker snel.

Draait nu op miui 7 versie 5.10.22. Had eerste ook de problemen met whatsapp, heb veel dingen anders ingesteld dus wat het nu precies was kom ik niet meer achter. Gmail app geeft ook netjes notificaties als de telefoon standby staat, werkt gewoon.

Tot nu toe bevalt de telefoon minstens net zo goed als mijn vorige mi4.

• Gondor
Ook ik heb mi4c bij ibuygou afgelopen donderdag besteld. En 28-10 avond is het afgeleverd. Inmiddels ook geupdate naar 5.10.22

Zwart, en ik ben heel erg blij dat het antraciet zwart is en niet gewoon zwart. Uit de doos kwam een extra verloopstekker om de lader in eu te gebruiken, leuk verrassing :).

MiUI7 zonder appdrawer (wat als grootste eigenschap wordt aangeduid, mi) vond ik niet raar omdat onze tablet (Lenovo) dat ook niet heeft. Voor de rest kan ik MiUI niet goed vergelijken omdat ik van een SE ArcS (android 4.0.4) toestel kom en de tablet (4.4.2) gebruik ik niet heel veel (meestal voor 'onderhoud').

Ik heb paar tests gedaan met telegram (ik gebruik geen whatsapp) in slaapstand. Korter dan 10 minuten, geen probleem. Meer dan 10 minuten is wel een probleem.

Instellingen -> Meldingen -> App meldingen:
- melding op vergrendel scherm aangezet
- melding op notificatiebalk aangezet.

Hierna heb ik het met 12 minuten getest en berichten komen binnen :).
Ook heb ik sync voor telegram aangezet.

• Ramon 73
Gondor schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 01:22:
Ik heb paar tests gedaan met telegram (ik gebruik geen whatsapp) in slaapstand. Korter dan 10 minuten, geen probleem. Meer dan 10 minuten is wel een probleem.

Instellingen -> Meldingen -> App meldingen:
- melding op vergrendel scherm aangezet
- melding op notificatiebalk aangezet.

Hierna heb ik het met 12 minuten getest en berichten komen binnen :).
Ook heb ik sync voor telegram aangezet.
Na iets langere tijd (heb getest met ±30minuten) merk ik wel een vertraging voordat de berichten aankomen. Kan tot 40sec duren voordat de Mi4c zich meldt en de verzender in WhatsApp de 2 vinkjes ziet. Niet echt een probleem, en ik weet niet of meerdere toestellen dit ook hebben. Op mijn Xperia Z heb ik het nooit getest, maar daar had ik toch geregeld dat ik als verzender lang(>1 minuut) moest wachten voordat het tweede vinkje van aflevering zich liet zien.

• Joeneunited
Ik ga ook voor een Mi4c. Iemand nog last-minute tips ivm webshop, sale of coupons? Anders haal ik 'm gewoon bij iBuygou, net als het meerendeel hier.

Verwijderd

Joeneunited schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:49:
Ik ga ook voor een Mi4c. Iemand nog last-minute tips ivm webshop, sale of coupons? Anders haal ik 'm gewoon bij iBuygou, net als het meerendeel hier.
Wat betaal je bij ibuygou?

• Kiswum
Joeneunited schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:49:
Kortingcodes Mi4c?
Check de site van mede-Tweaker YsWdesign.
http://chitech.nl/kortingcodes/

$15/20 korting!

• theduke1989
Dit is wel erg jammer,

Legde me smartphone rustig neer (letterlijk) en opeens was me scherm kapot :(
Allemaal verticale strepen op het scherm..

• Joeneunited
$275,99 dollar voor de 32GB versie, en $269.89 bij Gearbest. Maar voor die 7 dollar haal ik liever één bij iBuygou gezien de reacties hier.

• theduke1989
Mijn scherm van mijn MI4 FDD is kaduuk :( legte hem echt rustig neer, en opeens zag ik verticale strepen op het scherm.

Wat is het beste om te doen? Nieuwe scherm halen +/- 70,- of meteen een nieuw apparaat.
Vindt dit wel erg bagger dat het zo snel kapot is, heb niet eens 2 maanden deze smartphone. En het scherm is nu al kaduuk...

Is het beter om meteen de MI4C aan te schaffen?? of nu de Oneplus X uit komt daarop te wachten??

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 30-10-2015 01:58 ]

• Ramon 73
Garantie claimen is het beste.

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:51
Ik twijfel tussen de aanschaf van een xiaomi mi4 en mi4c. Wat zijn de belangrijkste verschillen en wat zouden de forumleden mij adviseren?

Verwijderd

Heb aantal Xiaomi Mi4c toestellen en krijg niet eens 3g via Vodafone, enkel GPRS! Band 2100 wordt ondersteund dus vreemd dit. Leverancier geeft aan dat het zou moeten werken. Gaat om 3/32 versie.
GPRS is zo 2000

• theduke1989
Ramon 73 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 06:17:
[...]

Garantie claimen is het beste.
Weet je toevallig hoe eud.dx.com hiermee omgaat? Aangezien ze ook retouraddressen hebben in Engeland / Frankrijk zou dit ideaal zijn natuurlijk.

Iemand nog tips, ik vindt het echt een super smartphone.
Maar met dit soort gebreken wel erg jammer, heb de smartphone nooit laten vallen of wat dan ook.

• Ramon 73
theduke1989 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Weet je toevallig hoe eud.dx.com hiermee omgaat? Aangezien ze ook retouraddressen hebben in Engeland / Frankrijk zou dit ideaal zijn natuurlijk.
DX is behoorlijk soepel met garantie, al heb ik nooit artikelen van > €50,- geclaimed. Ik heb bijv. eens 2 identieke powerbanks in 1 order besteld (1 voor een collega) en beide gingen na ±1½maand stuk. De verzendkosten naar de UK kreeg ik als store tegoed en 2 nieuwe powerbanks die het nog steeds doen.

• Lord_Dain
Ik heb vandaag mijn Mi 4C binnen via een medetweaker, vroeg me nog ff af wat ik moet vinden van de huidige MIUI op de telefoon; deze is nl. versie 77.0.4.0. Snel reflashen met de xiaomi.eu versie?

• Gondor
Lord_Dain schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:00:
Huh? Operation System: Based MIUI V6 on Android (MIUI 7) en in screenshot staat 5.1.1.

Eek! http://en.miui.com/thread-174822-1-1.html - blijkbaar is de 77.0.4.0 een dubieuze ROM..
Lord_Dain schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:46:
Ik heb vandaag mijn Mi 4C binnen via een medetweaker, vroeg me nog ff af wat ik moet vinden van de huidige MIUI op de telefoon; deze is nl. versie 77.0.4.0. Snel reflashen met de xiaomi.eu versie?
Ik zou geen dubieuze rom gebruiken.

• Lord_Dain
Ik heb zojuist de Multi 5.10.29 weekly geflashed, met die vage versie die erop stond kon ik niets.

• Kiswum
Lord_Dain schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:47:
Ik heb zojuist de Multi 5.10.29 weekly geflashed, met die vage versie die erop stond kon ik niets.
Weet je toevallig waar die Tweaker deze telefoon heeft ingekocht? Ik ben een soort lijst aan het opstellen van sites die je eigenlijk moet overslaan als je als leek een Xiaomi telefoon gaat kopen met een vage Miui rom.
Helaas gebruiken zelfs grote sites de fake rom's. Op Aliexpress zijn gelukkig nog wel een aantal eerlijke aanbieders die er zelfs de xiaomi.eu rom erop zetten.

• GuitarJJ
Meer mensen die hun contacten in Google hebben staan en derhalve nu duizenden contacten in hun contactenlijst hebben staan?

In de standaard contactenlijst van Android (zoals op de meeste telefoons) kun je bij weergegeven contacten aanvinken welke onderdelen hij van Google moet laten zien. In de contactenapp van Xiaomi is dit volgens mij niet mogelijk en laat hij bijna alle mailadressen zien die ooit in Gmail voorbij zijn gekomen...

Zag op internet al het zelfde probleem voorkomen (inclusief screenshots), maar zonder oplossing:

http://android.stackexcha...-list-view-in-xiaomi-mi4i

[ Voor 6% gewijzigd door GuitarJJ op 31-10-2015 13:55 ]

• Lord_Dain
Kiswum schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

Weet je toevallig waar die Tweaker deze telefoon heeft ingekocht? Ik ben een soort lijst aan het opstellen van sites die je eigenlijk moet overslaan als je als leek een Xiaomi telefoon gaat kopen met een vage Miui rom.
Helaas gebruiken zelfs grote sites de fake rom's. Op Aliexpress zijn gelukkig nog wel een aantal eerlijke aanbieders die er zelfs de xiaomi.eu rom erop zetten.
Hoi, durf ik niet te zeggen, maar hij is een vaste bezoeker van het forum en als hij er behoefte aan heeft zal ie vast wel reageren hier of in DM, maar dat laat ik aan hem over. In ieder geval is het zo dat als je op aliexpress kijkt, de 2 bovenste bedrijven allebei een andere ROM aanbieden, de eerste dezelfde vage die ik aan heb getroffen en de 2e wel de ML ROM (stable dacht ik).

Ik zou ook deze telefoon niet kopen als ik niet van te voren wist dat ik misschien moet flashen, maar dat is voor mij gelukkig geen probleem, ben het wel met je eens dat voor 'normale' gebruikers niet handig is, maar ik weet niet of deze snel een Mi4C of een Xiaomi in het algemeen bestellen?

PS. Kiswum ik zag jouw nick ook op een andere site/forum voorbijkomen m.b.t. deze telefoon :) Heb jij enig idee waarom de SIM waarop ik de data actief heb, met een 4G abbo, alleen op HSPA+ connect? Terwijl er echt 2 GSM masten in de buurt zijn met hierop de 1800 band..?

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 31-10-2015 15:06 ]

• Kiswum
Lord_Dain schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Ik zou ook deze telefoon niet kopen als ik niet van te voren wist dat ik misschien moet flashen, maar dat is voor mij gelukkig geen probleem, ben het wel met je eens dat voor 'normale' gebruikers niet handig is, maar ik weet niet of deze snel een Mi4C of een Xiaomi in het algemeen bestellen?
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen (vooral in mijn eigen omgeving), die wel oren hebben naar een Xiaomi, waarom? Goede prijs-/kwaliteitverhouding en doordat ze zien dat mijn Mi2 van bijna 3 jaar oud nog steeds updates krijgt. Voor deze groep is een Chinese telefoon interessant, maar niet om het zelf te importeren.
PS. Kiswum ik zag jouw nick ook op een andere site/forum voorbijkomen m.b.t. deze telefoon :) Heb jij enig idee waarom de SIM waarop ik de data actief heb, met een 4G abbo, alleen op HSPA+ connect? Terwijl er echt 2 GSM masten in de buurt zijn met hierop de 1800 band..?
Ik kan me voorstellen dat data alleen op 1 simkaart mogelijk is, waarschijnlijk alleen in Slot 1. Aan de andere kant hebben veel dual-sim telefoons tegenwoordig 4G op 2 simkaarten, maar het kan zijn dat 4G niet op beide mobieltjes tegelijkertijd mogelijk is.

Kortom, check even in welk slot je 4G simkaart zit. Ik kan me echter voorstellen dat 4G niet mogelijk is vanuit thuis. Wandel 's avonds even door de wijk en kijk of het dan werkt (goede bezigheid tijdens het uitlaten van de hond of als je terug komt van het stappen.)
GuitarJJ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:54:
Meer mensen die hun contacten in Google hebben staan en derhalve nu duizenden contacten in hun contactenlijst hebben staan?

In de standaard contactenlijst van Android (zoals op de meeste telefoons) kun je bij weergegeven contacten aanvinken welke onderdelen hij van Google moet laten zien. In de contactenapp van Xiaomi is dit volgens mij niet mogelijk en laat hij bijna alle mailadressen zien die ooit in Gmail voorbij zijn gekomen...

Zag op internet al het zelfde probleem voorkomen (inclusief screenshots), maar zonder oplossing:

http://android.stackexcha...-list-view-in-xiaomi-mi4i
Ja ik herken het.
1. Je kunt alle contactpersonen in 1 lijst zetten.
De e-mail adressen blijven voor wat het is. Dit is niet alleen ideaal voor je Xiaomi, maar voor al je mobieltjes.

2. Instellingen -> Systemapps -> Contacten -> Afbeeldingsvoorkeuren (WTF??) -> Verberg incomplete nummers

2b. Afbeeldingsvoorkeuren -> Configureren contactlijsten -> Beperk hier eventueel de keuze

Wil je minder accounts synchroniseren:
3. Instellingen -> Andere accounts -> Provider account -> Kies account waarbij synchronisatie moet stoppen -> Verwijder selectie bij Contact sync.

• GuitarJJ
Kiswum schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:23:
[...]

Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen (vooral in mijn eigen omgeving), die wel oren hebben naar een Xiaomi, waarom? Goede prijs-/kwaliteitverhouding en doordat ze zien dat mijn Mi2 van bijna 3 jaar oud nog steeds updates krijgt. Voor deze groep is een Chinese telefoon interessant, maar niet om het zelf te importeren.

[...]

Ik kan me voorstellen dat data alleen op 1 simkaart mogelijk is, waarschijnlijk alleen in Slot 1. Aan de andere kant hebben veel dual-sim telefoons tegenwoordig 4G op 2 simkaarten, maar het kan zijn dat 4G niet op beide mobieltjes tegelijkertijd mogelijk is.

Kortom, check even in welk slot je 4G simkaart zit. Ik kan me echter voorstellen dat 4G niet mogelijk is vanuit thuis. Wandel 's avonds even door de wijk en kijk of het dan werkt (goede bezigheid tijdens het uitlaten van de hond of als je terug komt van het stappen.)

[...]

Ja ik herken het.
1. Je kunt alle contactpersonen in 1 lijst zetten.
De e-mail adressen blijven voor wat het is. Dit is niet alleen ideaal voor je Xiaomi, maar voor al je mobieltjes.

2. Instellingen -> Systemapps -> Contacten -> Afbeeldingsvoorkeuren (WTF??) -> Verberg incomplete nummers

2b. Afbeeldingsvoorkeuren -> Configureren contactlijsten -> Beperk hier eventueel de keuze

Wil je minder accounts synchroniseren:
3. Instellingen -> Andere accounts -> Provider account -> Kies account waarbij synchronisatie moet stoppen -> Verwijder selectie bij Contact sync.
Bedankt voor de tips. Ik had dit inderdaad al geprobeerd (verberg incomplete nummers), maar het is nog niet geheel naar wens.

Denk dat ik voorlopig maar een andere contacts app ga gebruiken:

Google Play: Contacten +

• Lord_Dain
Gisteren even bij ouders langsgehopt, deze wonen in Hoek van Holland en hier had ik opeens 4G verbinding in de huiskamer. Dus blijkbaar werkt het in een dorp wel maar hier in de stad niet :P Zal wel net dichter bij een mast met 3G zitten dan bij een 4G met de 1800 band.

• Droplollie
  • Nu online
Ik ben inmiddels uitgekeken op mijn (oude) Moto G.
Heb me georienteerd op chinese smartphones en kom bij de Xiamoi Mi4 uit, wat qua specs en uiterlijk het beste bij mij past. Heb er nog een paar vraagjes over:
- Wat is het belangrijkste verschil tussen de Mi4 en Mi4C? Processor? Echt merkbaar sneller? En hoe verhoud zich de Redmi Note 2 zich tov Mi4?
- Als ik de telefoon bij Ibuygou bestel, krijg ik dan de juiste (Nederlandse) versie?
- Ik had bij mijn Moto G een case waar ik ook mijn pasjes in had. Is er ook zo een case voor de Mi4? Kan hierover weinig vinden op de sites!

[ Voor 4% gewijzigd door Droplollie op 01-11-2015 14:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken