Lord_Dain schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:04:
[...]
Ik zou ook deze telefoon niet kopen als ik niet van te voren wist dat ik misschien moet flashen, maar dat is voor mij gelukkig geen probleem, ben het wel met je eens dat voor 'normale' gebruikers niet handig is, maar ik weet niet of deze snel een Mi4C of een Xiaomi in het algemeen bestellen?
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen (vooral in mijn eigen omgeving), die wel oren hebben naar een Xiaomi, waarom? Goede prijs-/kwaliteitverhouding en doordat ze zien dat mijn Mi2 van bijna 3 jaar oud nog steeds updates krijgt. Voor deze groep is een Chinese telefoon interessant, maar niet om het zelf te importeren.
PS. Kiswum ik zag jouw nick ook op een andere site/forum voorbijkomen m.b.t. deze telefoon

Heb jij enig idee waarom de SIM waarop ik de data actief heb, met een 4G abbo, alleen op HSPA+ connect? Terwijl er echt 2 GSM masten in de buurt zijn met hierop de 1800 band..?
Ik kan me voorstellen dat data alleen op 1 simkaart mogelijk is, waarschijnlijk alleen in Slot 1. Aan de andere kant hebben veel dual-sim telefoons tegenwoordig 4G op 2 simkaarten, maar het kan zijn dat 4G niet op beide mobieltjes tegelijkertijd mogelijk is.
Kortom, check even in welk slot je 4G simkaart zit. Ik kan me echter voorstellen dat 4G niet mogelijk is vanuit thuis. Wandel 's avonds even door de wijk en kijk of het dan werkt (goede bezigheid tijdens het uitlaten van de hond of als je terug komt van het stappen.)
GuitarJJ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:54:
Meer mensen die hun contacten in Google hebben staan en derhalve nu duizenden contacten in hun contactenlijst hebben staan?
In de standaard contactenlijst van Android (zoals op de meeste telefoons) kun je bij weergegeven contacten aanvinken welke onderdelen hij van Google moet laten zien. In de contactenapp van Xiaomi is dit volgens mij niet mogelijk en laat hij bijna alle mailadressen zien die ooit in Gmail voorbij zijn gekomen...
Zag op internet al het zelfde probleem voorkomen (inclusief screenshots), maar zonder oplossing:
http://android.stackexcha...-list-view-in-xiaomi-mi4i
Ja ik herken het.
1. Je kunt alle contactpersonen in 1 lijst zetten.
De e-mail adressen blijven voor wat het is. Dit is niet alleen ideaal voor je Xiaomi, maar voor al je mobieltjes.
2. Instellingen -> Systemapps -> Contacten -> Afbeeldingsvoorkeuren (WTF??) -> Verberg incomplete nummers
2b. Afbeeldingsvoorkeuren -> Configureren contactlijsten -> Beperk hier eventueel de keuze
Wil je minder accounts synchroniseren:
3. Instellingen -> Andere accounts -> Provider account -> Kies account waarbij synchronisatie moet stoppen -> Verwijder selectie bij Contact sync.