Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:04:
[...]
PS. Kiswum ik zag jouw nick ook op een andere site/forum voorbijkomen m.b.t. deze telefoon :) Heb jij enig idee waarom de SIM waarop ik de data actief heb, met een 4G abbo, alleen op HSPA+ connect? Terwijl er echt 2 GSM masten in de buurt zijn met hierop de 1800 band..?
Verder heeft Xiaomi 3 verschillende Mi4c's in petto.
Meer info:
http://static.tweakers.ne...SLm8JarmbedDL77x/full.png

Elke kleur staat voor een ander model.
Blauw heeft TDD-/FDD-LTE, WCDMA en 2G (geschikt voor 4G bij T-mobile en 3G voor de overige providers)
Oranje/Rood heeft TDD-LTE/TD-SCDMA en 2G (alleen geschikt voor bellen)
Groen heeft TDD-/FDD-LTE en 3G EVDO/CDMA (alleen geschikt voor 4G bij T-Mobile)

Je moet dus goed bekijken welke telefoon je mogelijke aanbieder gaat verkopen.
Kiswum schreef op z'n weblog dat er drie verschillende versies zijn wat betreft de banden waarop hij kan werken. Dus misschien heb je een versie die niet bedoeld is voor Europa.

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:04
Hoi,

Zelf ben ik van de MI4 naar de MI4C gegaan. De behuizing en frame van de MI4 is van metaal, het geheel weegt aanzienlijk meer. Heb de C gekocht omdat het touchscreen gesneuveld is, Het scherm van de gewone lijkt me fragieler dan van de C.

Merk weinig van het snelheidsverschil, beide toestellen voldeden ruimschoots en voelen even "snel" aan. Heb geen games erop gespeeld, wel navigatie en hd youtube films etc. geen probleem.

Heb beide toestellen bij ibuygou besteld, daarover tevreden, bij mij stond er standaard een xiaomi.eu versie (huidige MIUIU 7 xiaomi.eu 5.10.22 beta) op met Nederlands als mogelijkheid en google playstore er standaard op. De android versie is 5.1.1.

Heb bij beide toestellen een origineel xiaomi klaphoesje, waarbij het toestel automatisch aangaat als je het openklapt, reuze handig, echter geen opbergvakje in beide voor pasjes.

De batterijduur van beide toestellen is ook wel ongeveer hetzelfde, bij normaal gebruik ruim 2 dagen op 1 lading.

Heb geen ervaring met de redmi note 2.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 12:35
Achiel007 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:54:
Hoi,

Zelf ben ik van de MI4 naar de MI4C gegaan. De behuizing en frame van de MI4 is van metaal, het geheel weegt aanzienlijk meer. Heb de C gekocht omdat het touchscreen gesneuveld is, Het scherm van de gewone lijkt me fragieler dan van de C.

Merk weinig van het snelheidsverschil, beide toestellen voldeden ruimschoots en voelen even "snel" aan. Heb geen games erop gespeeld, wel navigatie en hd youtube films etc. geen probleem.

Heb beide toestellen bij ibuygou besteld, daarover tevreden, bij mij stond er standaard een xiaomi.eu versie (huidige MIUIU 7 xiaomi.eu 5.10.22 beta) op met Nederlands als mogelijkheid en google playstore er standaard op. De android versie is 5.1.1.

Heb bij beide toestellen een origineel xiaomi klaphoesje, waarbij het toestel automatisch aangaat als je het openklapt, reuze handig, echter geen opbergvakje in beide voor pasjes.

De batterijduur van beide toestellen is ook wel ongeveer hetzelfde, bij normaal gebruik ruim 2 dagen op 1 lading.

Heb ook gevoel dat de MI4 fragiel is qua scherm :) legde me smartphone echt letterlijk netjes neer op de bureau tijdens een gesprek met mijn moeder, en opeens klapte de binnenkant van het scherm :( Telefoon heeft nooit val/water/stoot/druk schade gehad nooit, altijd in een case + screenprotector etc.

Hopelijk doet eud.dx.com niet zo moeilijk en kan ik gewoon een vervangend exemplaar of scherm krijgen en dat het bijvoorbeeld in UK/France wordt opgestuurd.

Anders moet ik ook een MI4C halen...

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 01-11-2015 16:09 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:23
Grootste verschil is toch dat de Mi4C dualsim biedt, kon dat indertijd niet vinden voor de Mi4.

• theduke1989
Lord_Dain schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:38:
Grootste verschil is toch dat de Mi4C dualsim biedt, kon dat indertijd niet vinden voor de Mi4.
Buiten dat biedt de MI4C ook een snellere SOC aan toch.
Ik moest een nieuwe smartphone halen, toen had je de MI4I en die vond ik prijs/technisch niet zo goed tov de MI4. Maar ik merk nu wel dat bv de MI4C wel een degelijk toestel is met inderdaad leuke extra's en hopelijk ook een hardere scherm. Want die van de MI4 is slecht heb ik het gevoel :(

• Achiel007
Heb het scherm van mijn mi4 zelf gesloopt, er zat wat stof in het luidsprekertje aan de bovenkant, daar is een uitsnede gemaakt in het glas, bij het schoonmaken daarvan scheurde het scherm vanaf daar in.

• theduke1989
Achiel007 schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:50:
Heb het scherm van mijn mi4 zelf gesloopt, er zat wat stof in het luidsprekertje aan de bovenkant, daar is een uitsnede gemaakt in het glas, bij het schoonmaken daarvan scheurde het scherm vanaf daar in.
Kan je dit blaimen tov een samsung of HTC of Apple smartphone?
Of is het alleen bij de MI4 zo super slecht?

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Heb de mi4i binnen. Hoe zet ik de Nederlandse taal op dit toestel? Ik heb al een update gedraaid via Updater en hij staat er niet bij, alleen Engels, Aziatische talen en Arabisch. Moet ik de International ROM hebben? En zo ja hoe kom ik daar aan?

• Lord_Dain
Ik had trouwens met Antutu 64bit een score van 55k.. Daar stond ik wel van versteld, supersnel!
AvWijk schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:08:
Heb de mi4i binnen. Hoe zet ik de Nederlandse taal op dit toestel? Ik heb al een update gedraaid via Updater en hij staat er niet bij, alleen Engels, Aziatische talen en Arabisch. Moet ik de International ROM hebben? En zo ja hoe kom ik daar aan?
http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

Wel eerst TWRP recovery installeren, de dev versie in het geval je voor de Weekly ROM gaat.

[ Voor 73% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2015 17:22 ]

Verwijderd

easyriider schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:07:
[...]

[...]

Kiswum schreef op z'n weblog dat er drie verschillende versies zijn wat betreft de banden waarop hij kan werken. Dus misschien heb je een versie die niet bedoeld is voor Europa.
Als ik dit zo lees dan is de oranje versie nutteloos zo lijkt het? Enorm onduidelijk welke kleur/versie je nou moet hebben voor bijv Vodafone.

Is er ook te zien welke je hebt adhv numer op doos/toestel?

Any help?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 19:03 ]

• Droplollie
  • Laatst online: 09:16
Achiel007 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:54:
Hoi,

Thanks.
Dan ga ik geloof ik voor de 4C: https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html

Heb overigens ook een case (voor pasjes) gevonden, staat geschikt voor MI4. Dan zal de MI4C er ook in passen, lijkt me. Voor andere geinsteresseerden: https://www.gsmpunt.nl/ho...-case-xiaomi-4-mi4-bruin/

• easyriider
  • Niet online
Droplollie schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:14:
[...]
Heb overigens ook een case (voor pasjes) gevonden, staat geschikt voor MI4. Dan zal de MI4C er ook in passen, lijkt me. Voor andere geinsteresseerden: https://www.gsmpunt.nl/ho...-case-xiaomi-4-mi4-bruin/
Naast de afmetingen die afwijken zitten o.a. ook de camera, luidspreker en usb-aansluiting niet op dezelfde plaats.

• Lord_Dain
De Mi 4i en Mi 4c zijn wel gelijk qua formaat, de Mi 4 zelf is echt fysiek anders.

Zoiets zoek je? http://www.aliexpress.com...hweb0_0,searchweb201560_9

[ Voor 61% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2015 19:39 ]

• Achiel007
[...]

Thanks.
Dan ga ik geloof ik voor de 4C: https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html

Heb zelf de 32gb versie, prijsverschil is niet zo groot dus zou ik wel overwegen.

Zag al diverse hoesjes met kaart vakje.

• AvWijk
Lord_Dain schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:08:
Ik had trouwens met Antutu 64bit een score van 55k.. Daar stond ik wel van versteld, supersnel!

[...]

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

Wel eerst TWRP recovery installeren, de dev versie in het geval je voor de Weekly ROM gaat.
OK. Via Xiaomi.eu dus. Werken OTA updates dan nog wel?

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Meer mensen waarbij een ingesteld alarm (niet de standaard alarmapp) bij de rom van Xiaomi.eu niet afgaat?

Als de telefoon nog 'wakker' is en je zet een wekker over 1 minuut, dan gaat hij wel af. Zet ik hem bijvoorbeeld over een kwartier en is hij in slaapmodus, dan lijkt de wekker niet af te gaan...

Heb de app al vastgezet in het geheugen, zodat hij bij een opschoonbeurt deze app met rust laat, maar dat lijkt niet uit te maken.

https://www.booksformanagers.nl

Verwijderd

[...]

Thanks.

Mi4 heeft meer premium feel/look, maar oudere soc (Antutu 35.000 t.o.v. 50.000 voor de i). Voordeel is dan weer wel dat de Mi4 3GB intern heeft tegenover 2GB bij de i. Camera Mi4 is iets beter (OIS), voor de rest beiden ongeveer hetzelfde. Prijs van de Mi4 is iets lager, op ibuygou $235 t.o.v $239, bij everbuying is de Mi4 voor $209,99 te vinden.

Hoesjes zijn er met duizenden te vinden. Ik heb even gezocht op Xiaomi Mi4 flip case en en kreeg 2090 hits. Deze is met ruimte voor pasjes.

• AvWijk
OK, ik heb Flashify en TWRP erop gezet via deze link. http://en.miui.com/thread-117336-1-1.html
Nu is het niet duidelijk hoe ik de laatste stable EU ROM erop krijg? Welke optie moet ik hebben in Flashify?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vmuah2.png

Toestel is nu geroot.

[ Voor 3% gewijzigd door AvWijk op 02-11-2015 02:37 ]

• Lord_Dain
Je zet de stable ROM op je toestel en boot in de recovery (power vol+), vanuit TWRP flashen.

• AvWijk
Lord_Dain schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:55:
Je zet de stable ROM op je toestel en boot in de recovery (power vol+), vanuit TWRP flashen.
OK, dat is gelukt. Hij start weer op, maar meteen settings nog uit de vorige ROM. Hoe doe ik een factory reset? Vanuit toestel of TWRP?

EDIT: Dus via TWRP met de default wipe optie!

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 02-11-2015 12:19 ]

• theduke1989
twrp kan je ook door:

rashr.apk te downloaden
twrp voor cancro te downloaden

rashr.apk installeren , en opstarten.
recovery from image kiezen in de apk.

Kies dan de twrp uit, boot dan in TWRP en je kan de rom installeren...

• AvWijk
theduke1989 schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:34:
twrp kan je ook door:

rashr.apk te downloaden
twrp voor cancro te downloaden

rashr.apk installeren , en opstarten.
recovery from image kiezen in de apk.

Kies dan de twrp uit, boot dan in TWRP en je kan de rom installeren...
Eigenlijk hoort dit soort info thuis in de OP, als leek zegt me dit eigenlijk helemaal niks. De EU ROM erop zetten bleek heel simpel maar het scheelt gewoon een hoop zoekwerk (en met het risico je toestel te bricken)

• Lord_Dain
AvWijk schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:01:
[...]

OK, dat is gelukt. Hij start weer op, maar meteen settings nog uit de vorige ROM. Hoe doe ik een factory reset? Vanuit toestel of TWRP?

EDIT: Dus via TWRP met de default wipe optie!
Als je in het toestel kiest voor een factory reset start het toestel vervolgens in TWRP op :) Hier kies je voor een wipe van je data (en gooi ook meteen de cache e.d. leeg).

Dus beide in dit geval.

• theduke1989
Ik heb een RMA nummer gekregen van dx.com , dus nu kan ik hem naar UK opsturen.
Echter krijg je de volgende opties:
For the Shipping fee, you can choose the following 2 solutions.
A. Refund
B. Keeps as store credit

For the product, you can choose the following 4 solutions.
A. Replacement
B. Exchange
C. Refund
D. Keeps as store credit (store credit can ONLY be used on WWW.DX.COM)

Nu wil ik alsnog gewoon:

1. A (refund shipping fee)
2. C (replacement) maar dan voor een nieuw exemplaar.
Hoe groot is de kans dat ze dit doen? En niet misschien alleen dus een scherm vervangen en dan opsturen.

Wat zouden jullie doen?

• Lord_Dain
Je wilt een nieuwe ipv de defecte gerepareerde? Dan zou ik D kiezen en van de store credit een nieuwe bestellen :P

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zit ook wat rond te kijken naar een nieuwe telefoon en de te verwachten xiaomi mi5 heeft volgens de geruchten wel interessante specs. Maar een Xiaomi bestellen uit China vind ik geen punt. Maar Roms wijzigen en allerlei andere mogelijk dingen die je moet doen zijn niks voor mij.
Is een telefoon van Xiaomi wel handig voor mij dan? Of kan ik die gewoon uit de doos gebruiken zonder allerlei dingen te moeten doen vooraf?

• theduke1989
Lord_Dain schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:10:
Je wilt een nieuwe ipv de defecte gerepareerde? Dan zou ik D kiezen en van de store credit een nieuwe bestellen :P
Ja ik bedoel zou wel gewoon een compleet nieuw exemplaar willen.
Echter als ik zo bekijk heb je ook op andere plekken zoals op ALI ook de mogelijkheid om deze nog aan te schaffen. Maar hoe zit het dan met garantie? Deze keer kon ik deze opsturen naar de UK echt ideaal.

Maar stel ik haal deze uit ALI dan zou ik dus weer als het zo erg is deze op moeten sturen naar CN.
Dat is dan misschien wel een nadeel, alhoewel er nu ook veel bedrijven via UK opsturen naar NLD, zou de mogelijkheid dan ook zijn om naar UK op te sturen?
stansfield schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:34:
Ik zit ook wat rond te kijken naar een nieuwe telefoon en de te verwachten xiaomi mi5 heeft volgens de geruchten wel interessante specs. Maar een Xiaomi bestellen uit China vind ik geen punt. Maar Roms wijzigen en allerlei andere mogelijk dingen die je moet doen zijn niks voor mij.
Is een telefoon van Xiaomi wel handig voor mij dan? Of kan ik die gewoon uit de doos gebruiken zonder allerlei dingen te moeten doen vooraf?
Je kan vrijwel bij de oudere modellen gewoon de updater app gebruiken (Vooral MI4, hoef je alleen de updater app te gebruiken) Maar vanaf Mi4i en Mi Note moet je flashify of TWRP gebruiken om de xiaomi.eu rom te installeren waar dus ook de Nederlandse taal in zit als je dat wilt. Anders levert het bedrijf vrijwel altijd van die dubieuze roms mee en dat wil je niet.

Maar genoeg tips en echt simpel joh.

Ik zelf heb nu een RMA en vroeg om een volledige refund voor mij MI4.
Dus wil ook weten wanneer de MI5 zou uitkomen bijvoorbeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door theduke1989 op 02-11-2015 19:45 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24
Ik draai de gebruikelijke ML ROM en Nova launcher. Gisteren voor de tweede keer "ineens" een aantal apps verdwenen van het homescreen. Ook zonder reden de YouTube app verwijderd, al was dat de eerste keer niet (verwijderen apps).
Enig idee wat dit kan veroorzaken?

• Droplollie
  • Laatst online: 09:16
Voor de liefhebbers.
De Mi4C is vandaag (en morgen gedeeltelijk) met kleine korting bij Ibuygou voor $235,99:
https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html

• wartus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
AvWijk schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:43:
[...]

Eigenlijk hoort dit soort info thuis in de OP, als leek zegt me dit eigenlijk helemaal niks. De EU ROM erop zetten bleek heel simpel maar het scheelt gewoon een hoop zoekwerk (en met het risico je toestel te bricken)
Nou het is wat je simpel noemt... 8)7 Mij lukt het niet namelijk niet om op het toestel MI4 (Aliexpress, incl bloatware & sex apps pre-installed) de EU rom te installeren. Ik heb nu diverse handleidingen/ richtlijnen gebruikt van Tweakers.net / Youtube / Xiaomi zelf. Ik hoop dat jullie mij wel in de goede richting kunnen helpen, want de hierboven staande zaken hielpen mij helaas niet.

De diverse handelingen heb ik uitgevoerd vanaf de Dev. en Official build die nu te downloaden zijn onder weekly updates (w/o root):
- Version: V7.0.5.0.KXDMICI (MIUI7) Size: 666M
- Version: 5.10.15 (MIUI7) Size: 673M

Waarbij ik vooraf in de MIUI omgeving USB debugging had geactiveerd.

1-EU rom (xiaomi.eu_multi_aries_V7.0.4.0.LXACNCI_v7-5.0.zip) getracht te installeren via de updater. Melding "Can't update - Something went wrong. Touch ok to report this error" wordt getoond. Ik heb het tevens geprobeerd door het bestand te herbenoemen naar 'update.zip' en deze te in de root folder op de sd card te zetten. Via Recovery mode geprobeerd te flashen. Tel begint met installeren en komt tot 4% en springt dan door naar 100% en geeft zelfde foutmelding.

2-De apps Flashify & TWRP geïnstalleerd via de Play store om root toegang te geven, echter kom ik niet eens in de apps doordat ik geen root toegang heb (TWRP) of niet kan geven (Flashify). De optie om dit te kunnen geven in de app 'security' -> permissions kan ik niet omdat deze uberhaupt niet er tussen staan. Later las ik op diverse fora dat dit niet mogelijk was omdat ik een global dev. build gebruikte.

3- Hierdoor kwam ik op de tutorial http://en.miui.com/thread-143500-1-1.html waarmee het alsnog mogelijk zou zijn om root toegang te krijgen voor gebruikers van de dev. build. Echter gaf mijn Windows 7 64 bit versie in CMD de error "fastboot is not recognized as an internal or external command". Dus kon ik niet de benodigde stappen doorlopen.

4-Ik heb via Fastboot mode icm de pc suite software van Xiaomi getracht de EU rom te flashen, echter herkende de software enkel de al geïnstalleerde build en niet de EU versie.

Kortom ik kom niet verder en durf het niet aan om deze handleiding (http://en.miui.com/thread-117336-1-1.html) te volgen omdat het geschreven is voor een MI 4I en niet de MI 4. Bang dat het toestel gebrickt raakt. Nu komt de hamvraag: wat doe ik in godsnaam verkeerd, want ik zie blijkbaar iets eenvoudigs over het hoofd. Alle stappen opnieuw proberen via een verouderde dev. build is mijn idee, maar bij welke versie ondervind ik zulke issues niet. MIUI versie 6? Heeft iemand soortgelijke ervaringen hiermee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• theduke1989
Misschien fake?

Ik bedoel ik heb zelf ook de MI4 gehad.
En heb de mogelijkheid om met CWM/TWRP/updater app te installeren.

Standaard MIUIV7 roms gewoon via updater app gedaan, stock 5.1 roms geinstalleerd via CWM of TWRP.
Dus het moet lukken.

Als jij een dev.build hebt zoals je zegt zou je juist de mogelijkheid hebben om toegang te geven aan bepaalde apps in premissions.

probeer rashr.apk + de image recovery.img van cancro voor MI4 te downloaden.
En dan rashr installeren en de image installeren (tijdelijke TWPP)

• wartus
theduke1989 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:48:
Misschien fake?

Ik bedoel ik heb zelf ook de MI4 gehad.
En heb de mogelijkheid om met CWM/TWRP/updater app te installeren.

Standaard MIUIV7 roms gewoon via updater app gedaan, stock 5.1 roms geinstalleerd via CWM of TWRP.
Dus het moet lukken.

Als jij een dev.build hebt zoals je zegt zou je juist de mogelijkheid hebben om toegang te geven aan bepaalde apps in premissions.

probeer rashr.apk + de image recovery.img van cancro voor MI4 te downloaden.
En dan rashr installeren en de image installeren (tijdelijke TWPP)
Fake lijkt mij niet, aangezien het de seller bij Aliexpress was met de juiste reviews. Daarnaast bevatte het pakket de officiele seal (gecontroleerd op de website).

Met betrekking tot het ontbreken van de root permissions gaf ik deze post tegen op http://en.miui.com/thread-158269-1-1.html
"As it is already cleared to you that Global Developer Rom don't has native root options so you can visit below two threads , if you want to root your mi4 .

http://en.miui.com/thread-143500-1-1.html
http://en.miui.com/thread-152232-1-1.html"

Over de recovery.img van Cancro bedoel je deze http://forum.xda-develope...0-touch-recovery-t3013384 ? Ik kan namelijk geen MI 4 vinden, alleen MI 3.

• easyriider
  • Niet online
Droplollie schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:37:
Voor de liefhebbers.
De Mi4C is vandaag (en morgen gedeeltelijk) met kleine korting bij Ibuygou voor $235,99:
https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html
Inclusief de coupon van Chitech heb je de 32GB versie nu voor 234 euro vanuit de EU verzonden. Klinkt wel aantrekkelijk. :9

• stansfield
theduke1989 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:43:

Je kan vrijwel bij de oudere modellen gewoon de updater app gebruiken (Vooral MI4, hoef je alleen de updater app te gebruiken) Maar vanaf Mi4i en Mi Note moet je flashify of TWRP gebruiken om de xiaomi.eu rom te installeren waar dus ook de Nederlandse taal in zit als je dat wilt. Anders levert het bedrijf vrijwel altijd van die dubieuze roms mee en dat wil je niet.

Maar genoeg tips en echt simpel joh.

Ik zelf heb nu een RMA en vroeg om een volledige refund voor mij MI4.
Dus wil ook weten wanneer de MI5 zou uitkomen bijvoorbeeld.
Tnx. Dan is het ook even afwachten of de MI5 4G in Nederland heeft. Hoewel ik tmobile heb dus dat moet wel goed komen.
Twijfel nu tussen de nexus 5x/oneplus X. Maar wil nog even wachten op de MI5 met hopelijk een scherm kleiner dan 5,5 inch.

• Lord_Dain
easyriider schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 06:43:
[...]

Inclusief de coupon van Chitech heb je de 32GB versie nu voor 234 euro vanuit de EU verzonden. Klinkt wel aantrekkelijk. :9
Krijg alleen geen optie voor EU warehouse, nepperts :)

• easyriider
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:48:
[...]

Krijg alleen geen optie voor EU warehouse, nepperts :)
Vanmorgen stond hij nog bij EU Direct, maar nu niet meer, blijkbaar zijn ze daar nu door de voorraad heen.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 22:13
Ik had de mi4c vrijdagavond de 30e bij ibuygou besteld, en wordt vanavond geleverd, dat is best rap. :)

Edit:
Ik heb hem in China/Hong kong besteld.

Edit2:
Iemand toevallig een beschermingglas/hoesje waar die van af moet? :)

[ Voor 39% gewijzigd door voil op 03-11-2015 18:21 ]

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 08:55
voil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:55:
Ik had de mi4c vrijdagavond de 30e bij ibuygou besteld, en wordt vanavond geleverd, dat is best rap. :)
Net op tijd dan, sinds vrijdag is die hele EU-shop eruit. Ik ben al dagen aan het wachten om hem ubverhaupt daar te kopen :/

• AvWijk
wartus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:43:
[...]

Nou het is wat je simpel noemt... 8)7 Mij lukt het niet namelijk niet om op het toestel MI4 (Aliexpress, incl bloatware & sex apps pre-installed) de EU rom te installeren. Ik heb nu diverse handleidingen/ richtlijnen gebruikt van Tweakers.net / Youtube / Xiaomi zelf. Ik hoop dat jullie mij wel in de goede richting kunnen helpen, want de hierboven staande zaken hielpen mij helaas niet.

De diverse handelingen heb ik uitgevoerd vanaf de Dev. en Official build die nu te downloaden zijn onder weekly updates (w/o root):
- Version: V7.0.5.0.KXDMICI (MIUI7) Size: 666M
- Version: 5.10.15 (MIUI7) Size: 673M

Waarbij ik vooraf in de MIUI omgeving USB debugging had geactiveerd.

1-EU rom (xiaomi.eu_multi_aries_V7.0.4.0.LXACNCI_v7-5.0.zip) getracht te installeren via de updater. Melding "Can't update - Something went wrong. Touch ok to report this error" wordt getoond. Ik heb het tevens geprobeerd door het bestand te herbenoemen naar 'update.zip' en deze te in de root folder op de sd card te zetten. Via Recovery mode geprobeerd te flashen. Tel begint met installeren en komt tot 4% en springt dan door naar 100% en geeft zelfde foutmelding.

2-De apps Flashify & TWRP geïnstalleerd via de Play store om root toegang te geven, echter kom ik niet eens in de apps doordat ik geen root toegang heb (TWRP) of niet kan geven (Flashify). De optie om dit te kunnen geven in de app 'security' -> permissions kan ik niet omdat deze uberhaupt niet er tussen staan. Later las ik op diverse fora dat dit niet mogelijk was omdat ik een global dev. build gebruikte.

3- Hierdoor kwam ik op de tutorial http://en.miui.com/thread-143500-1-1.html waarmee het alsnog mogelijk zou zijn om root toegang te krijgen voor gebruikers van de dev. build. Echter gaf mijn Windows 7 64 bit versie in CMD de error "fastboot is not recognized as an internal or external command". Dus kon ik niet de benodigde stappen doorlopen.

4-Ik heb via Fastboot mode icm de pc suite software van Xiaomi getracht de EU rom te flashen, echter herkende de software enkel de al geïnstalleerde build en niet de EU versie.

Kortom ik kom niet verder en durf het niet aan om deze handleiding (http://en.miui.com/thread-117336-1-1.html) te volgen omdat het geschreven is voor een MI 4I en niet de MI 4. Bang dat het toestel gebrickt raakt. Nu komt de hamvraag: wat doe ik in godsnaam verkeerd, want ik zie blijkbaar iets eenvoudigs over het hoofd. Alle stappen opnieuw proberen via een verouderde dev. build is mijn idee, maar bij welke versie ondervind ik zulke issues niet. MIUI versie 6? Heeft iemand soortgelijke ervaringen hiermee?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn Mi4i van Gearbest bevatte gelukkig geen vage rom met malware en zulks, wel de officiële Xiaomi rom in het Engels/Aziatisch. Hij kwam meteen bij mij met OTA updates aan. Mocht dat bij jou niet lukken dan kun je simpel via Updater de officiële rom installeren. Ben je in ieder geval van je bloatware af en heb je een fatsoenlijke basis om te updaten naar EU rom. Bij mij werkte de Updater in ieder geval niet voor EU roms (signature error)

Ik ben toen met met de mi4i toolkit aan de slag gegaan om het toestel eerst te rooten. Zonder root toegang kun je weinig, maar daarvoor had ik USB drivers nodig. Die zitten gewoon in de Mi PC Suite. Omdat de officiële downloadlink een 404 geeft heb ik hem hier voor je:

https://www.dropbox.com/s...O9s4c6BkqSm4pkZk0Vna?dl=0

Daarna werken tooltjes die via USB Debugger Mode werken wel, zolang je maar bij PC Suite instelt dat hij niet meteen connect na aansluiten van je toestel. Voor jouw toestel dus nog wel even de juiste root / recovery tool zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 04-11-2015 04:51 ]

• wartus
AvWijk schreef op woensdag 04 november 2015 @ 04:02:
[...]

Mijn Mi4i van Gearbest bevatte gelukkig geen vage rom met malware en zulks, wel de officiële Xiaomi rom in het Engels/Aziatisch. Hij kwam meteen bij mij met OTA updates aan. Mocht dat bij jou niet lukken dan kun je simpel via Updater de officiële rom installeren. Ben je in ieder geval van je bloatware af en heb je een fatsoenlijke basis om te updaten naar EU rom. Bij mij werkte de Updater in ieder geval niet voor EU roms (signature error)

Ik ben toen met met de mi4i toolkit aan de slag gegaan om het toestel eerst te rooten. Zonder root toegang kun je weinig, maar daarvoor had ik USB drivers nodig. Die zitten gewoon in de Mi PC Suite. Omdat de officiële downloadlink een 404 geeft heb ik hem hier voor je:

https://www.dropbox.com/s...O9s4c6BkqSm4pkZk0Vna?dl=0

Daarna werken tooltjes die via USB Debugger Mode werken wel, zolang je maar bij PC Suite instelt dat hij niet meteen connect na aansluiten van je toestel. Voor jouw toestel dus nog wel even de juiste root / recovery tool zoeken.
Thanks voor de tip. Had afgelopen weekend toevallig al de toolkit geïnstalleerd ondanks de 404 error en het hiermee geprobeerd wat toen helaas niet lukte.

Het is overigens gisteravond wel gelukt om de EU rom te installeren. Eerst flashen van de officiele dev. rom voor China -> EU ROM Cancro (stable) versie. Beide via de updater functie. Geen root toegang verkregen, maar het werkt nu uitstekend.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 10:29
Wat is de ervaring met de verschillende beschikbare hoesjes voor de MI4c hier?

Zoek eigenlijk een hoesje dat ik op redelijk korte termijn zou kunnen kopen (In NL/UK/DE oid) maar ervaringen met chinese hoesjes zijn ook gewoon welkom natuurlijk ;)

En gebruiken hier veel users Screenprotectors of krast het scherm (bijna) niet?

• theduke1989
Heb nog een stylish backplate voor de MI4 liggen (nieuw) inclusief verzendkosten.
Zie V&A, echt een lekkere achterkant glijdt niet uit je handen etc.
tokko1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:47:

Ik gebruik altijd screenprotectors op mijn scherm, houd je scherm altijd goed.
En bij de verkoop maak je eerder kans op een verkoop omdat het niet beschadigd is.

• Lord_Dain
Wat is de ervaring met de verschillende beschikbare hoesjes voor de MI4c hier?

Zoek eigenlijk een hoesje dat ik op redelijk korte termijn zou kunnen kopen (In NL/UK/DE oid) maar ervaringen met chinese hoesjes zijn ook gewoon welkom natuurlijk ;)

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd de S Line hoesjes die ik via aliexpress bestel. Passen altijd goed, knoppen worden goed afgedekt en ze zijn in vele kleuren te krijgen en lekker goedkoop. Deze: http://www.aliexpress.com...ble-Free/32347293329.html

Ik heb geen screenprotector, had er wel 2 maar bij het opplakken te veel stof ertussen dus nu weg gedaan. Ik zie al 2 héle kleine krasjes, denk van een rits ofzo, ik snap niet hoe het gebeurd is want ik heb eigenlijk nooit krassen op mijn telefoon en nooit een screenprotector, maar als dit indicatief is dan is het scherm dus niet heel krasbestendig :P

• easyriider
  • Niet online

De mi4c heeft Corning Concore, dat is een touchpanel met een krasbestendige glaslaag in één.

• Achiel007
Heb voor mij 4c Xiaomi Mi4C Smart Flip Leather Case als hoesje, gekocht bij ibuygou, mooi afgewerkt en het beschermd ook de zijkant en tevens werken de knoppen nog perfect. Ook gaat de telefoon aan uit met het open en dichtklappen.

• Joeneunited
Iemand nog tips waar je een goede Mi4c kan halen? Ibuygou had mijn voorkeur gezien de reacties in dit topic (erkende seller en dus goede roms) maar dat duurt me nu veel te lang. Liefst iets met EU zodat ik hem snel heb, en ik weet niks van ROMS en rooten, dus met 'normale' ROM is ook een must. Thanks.

• voil
Gewoon bij ibuygou in China? Dat was binnen een week binnen bij mij.

• Achiel007
Gewoon bij Ibuygou, had de mijne donderdags besteld en dinsdag in huis, das toch redelijk snel. Er stond bij mij een goede rom op.

Ook de service is uitstekend bij hun, vroeg om de originele rekening van mijn defecte mi4 en had deze binnen een paar uur in de mail.

• Joeneunited
Oke :)

• Lord_Dain
Ik had deze rare problemen 2 dagen geleden, sindsdien is het wel weer strak. Vaag..

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 16:59
Heb een zwarte besteld via Ibuygou uit China. Woensdagavond besteld, en hij is vannacht verstuurd. Hopelijk is hij er in een weekje dus!

Heb hem toch maar besteld vanwege de uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Enige waar ik eigenlijk een beetje mijn twijfels bij heb is de 4G. In principe in mijn woonplaats en op mijn werk hebben we 1800Mhz-masten staan, maar voor elke 1800-mast, staan er drie 800Mhz-masten in de buurt. Dat moeten we dus nog even zien!

Ga hem een paar dagen proberen, en mocht het toch minder zijn dan gehoopt ga ik hem via V&A weer proberen te verkopen, is me met mijn vorige chinaphone ook uitstekend bevallen :P

• theduke1989
CrabpPeople schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:56:
Heb een zwarte besteld via Ibuygou uit China. Woensdagavond besteld, en hij is vannacht verstuurd. Hopelijk is hij er in een weekje dus!

Heb hem toch maar besteld vanwege de uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Enige waar ik eigenlijk een beetje mijn twijfels bij heb is de 4G. In principe in mijn woonplaats en op mijn werk hebben we 1800Mhz-masten staan, maar voor elke 1800-mast, staan er drie 800Mhz-masten in de buurt. Dat moeten we dus nog even zien!

Ga hem een paar dagen proberen, en mocht het toch minder zijn dan gehoopt ga ik hem via V&A weer proberen te verkopen, is me met mijn vorige chinaphone ook uitstekend bevallen :P
Dan heb je de 2GB variant genomen zeker? Want de 3GB variant in het zwart is er nog namelijk niet :(

Ik moet je zeggen DX.COM heeft goed meegewerkt.
Qua aftersales zijn ze er echt op voorruit gegaan.

Binnen enkele dagen al meteen mijn geld op mijn paypal rekening, en de shipping fee wordt binnen 10 werkdagen op me rekening gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 06-11-2015 11:58 ]

• GuitarJJ
Worden de weekly updates van Xiaomi.eu niet via OTA (/updater app) vrijgegeven? Mijn Mi4c draait nog steeds op 5.10.22 terwijl reeds drie nieuwe roms beschikbaar zijn op de website.

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-11 20:50
Misschien wordt dit geklasseerd onder stomme vraag maar goed...ik heb een mi3, leuk toestel, doet nog alles wat ik wil, CM 12.1 erop enz...is de Mi4c het waard om te kopen? Of toch maar wachten op de Mi5? Het lijkt me momenteel gewoon geen grote stap vooruit maar ben wat uitgekeken op de mi3, de quickcharge technologie etc. roept gewoon hebben hebben hebben

alleen bang dat er over 4 maanden plots de mi5 aankomt met nog veel meer...dus, mensen die zijn overgestapt van de mi3 naar de mi4, is het een wereld van verschil?

• CrabpPeople
theduke1989 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:56:
[...]

Dan heb je de 2GB variant genomen zeker? Want de 3GB variant in het zwart is er nog namelijk niet :(

Ik moet je zeggen DX.COM heeft goed meegewerkt.
Qua aftersales zijn ze er echt op voorruit gegaan.

Binnen enkele dagen al meteen mijn geld op mijn paypal rekening, en de shipping fee wordt binnen 10 werkdagen op me rekening gezet.
Nee, heb het nog even voor de zekerheid gedubbelchekct, maar het is de zwarte 3GB-versie die volgens de track-and-trace nu in het vliegtuig naar Amsterdam zit :p

• theduke1989
CrabpPeople schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:34:
[...]

Nee, heb het nog even voor de zekerheid gedubbelchekct, maar het is de zwarte 3GB-versie die volgens de track-and-trace nu in het vliegtuig naar Amsterdam zit :p
Wist niet dat er ook een zwarte 4G variant met 3GB werkgeheugen uit was.
Weet alleen dat er een zwarte variant met WCDMA alleen is met 3gb werkgeheugen.

Moet dan ook even kijken, kan je me de link doorgeven via PM even bestellen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 07-11-2015 09:48 ]

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 23:52
Law0070 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:54:
Misschien wordt dit geklasseerd onder stomme vraag maar goed...ik heb een mi3, leuk toestel, doet nog alles wat ik wil, CM 12.1 erop enz...is de Mi4c het waard om te kopen? Of toch maar wachten op de Mi5? Het lijkt me momenteel gewoon geen grote stap vooruit maar ben wat uitgekeken op de mi3, de quickcharge technologie etc. roept gewoon hebben hebben hebben

alleen bang dat er over 4 maanden plots de mi5 aankomt met nog veel meer...dus, mensen die zijn overgestapt van de mi3 naar de mi4, is het een wereld van verschil?
Ik zou zelf nog even wachten op de Mi5.

• Ari Gold
theduke1989 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:47:
[...]

Wist niet dat er ook een zwarte 4G variant met 3GB werkgeheugen uit was.
Weet alleen dat er een zwarte variant met WCDMA alleen is met 3gb werkgeheugen.

Moet dan ook even kijken, kan je me de link doorgeven via PM even bestellen dan.
Heb even gekeken op ibuygou en zie inderdaad de 4G met 3GB ook niet. Wel de 3G variant met 3GB en 4G met 2GB.

Dus hoop niet dat CrabpPeople de verkeerde heeft gekocht.

• theduke1989
Ari Gold schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:59:
[...]

Heb even gekeken op ibuygou en zie inderdaad de 4G met 3GB ook niet. Wel de 3G variant met 3GB en 4G met 2GB.

Dus hoop niet dat CrabpPeople de verkeerde heeft gekocht.
Hoop het ook voor hem, want anders wist ik het ook wel. Ik zocht namelijk een 3GB variant met 4G-LTE support :( helaas buiten ibuygou.com nergens anders te koop. Alleen de 2gb, dus als hij toch een linkje kan geven zou tof zijn...

• CrabpPeople

• Lord_Dain
GuitarJJ schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:41:
Worden de weekly updates van Xiaomi.eu niet via OTA (/updater app) vrijgegeven? Mijn Mi4c draait nog steeds op 5.10.22 terwijl reeds drie nieuwe roms beschikbaar zijn op de website.
Volgens mij niet, ik constateerde hetzelfde en heb gisteren 5.11 gedownload en via de optie browse update file wel vanuit de updater app geinstalleerd. Maar helaas lijkt de automatische update niet out of the box te werken. Op zich vreemd want een collega die op 5.10.8 zat kreeg wél een melding dat hij naar 5.10.22 kon. Wellicht dat het niet weekly mogelijk is ofzo..

• theduke1989
Niet elke rom wordt wekelijks ge-update, de functie is er wel namelijk.
Maar zelfs bij de developer roms en de china roms van en.miui.com worden niet altijd wekelijks ge-update waardoor het dus ook niet bij xiaomi.eu gebeurd..

• Lord_Dain
Het gekke is dat er dus wel 2 updates zijn geweest in ca 1,5 week tijd maar deze niet door de updater app werden opgepakt. Ik vermoed dat ze in dat geval niet in / op de repository staan waar de updater app zijn updates vanaf haalt.

• GuitarJJ
Ik kwam nu onderstaande tegen op het forum van Xiaomi.eu:

Generally OTA updates are slow. @ingbrzy has to upload all the ROMs to to the server. They told me ingbrzy is a bit busy these days.
You have to wait few more days. So a little bit of patience... I'm not getting OTA updates since 5.10.22. I think we will get OTA updates regularly as before soon.

Lijkt er dus op dat updates niet altijd worden klaargezet voor OTA, maar dat er toch wel af en toe een rom wordt toegevoegd.

• Taan
  • Laatst online: 24-10 17:15
Farmie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:39:
Dit zijn de stappen die je moet doen:

- Je installeert eerst een officiele weekly update van Miui (Chinees/Engelse rom), want je hebt root toegang nodig, en dat zit niet in de stable rom die er standaard opstaat. Dit doe je door het juiste zip bestand te downloaden en via de updater app the installeren

- Je zoekt de app Flashify (apk besand) en geeft dit root rechten via de security app die standaard op Miui staat
- Je download TWRP en je extract dit bestand naar je rootfolder; je selecteert dit bestand dan in Flashify

- Nu download je de internationale rom en ga je naar TWRP en flash je deze .
Sinds vandaag mijn MI4c binnen met een vage Rom. Probeer al de hele avond een weekly update te installeren maar het lukt voor geen meter. Ik ben ook een Noob op dit gebied, maar dit valt me wel tegen.
HELP!!!

• theduke1989
hoe probeer je te installeren??

Verwijderd

Taan schreef op zondag 08 november 2015 @ 01:33:
[...]

Sinds vandaag mijn MI4c binnen met een vage Rom. Probeer al de hele avond een weekly update te installeren maar het lukt voor geen meter. Ik ben ook een Noob op dit gebied, maar dit valt me wel tegen.
HELP!!!
Hoe ik het heb gedaan:

Recovery flashen via adb.
Dan booten in twrp recovery en ROM installeren.

Dit staat uitgebreid uitgelegd op Xiaomi site.

Enige was niet lukte was opstarten in twrp recovery, maar wel via adb commando. Staat even terug door andere tweaker benoemd.

• Lord_Dain
Inderdaad zoals hierboven beschreven, let op dat je de dev recovery gebruikt als je de weekly ROM wil flashen. Daarna is het appeltje eitje. Zorg er in ieder geval voor dat je adb geïnstalleerd hebt en je device wordt herkend in device manager, dan zou je eenvoudig TWRP kunnen flashen. Succes!

• Taan
Is dat dan ADBdriver?

• theduke1989
Lord_Dain schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:51:
Inderdaad zoals hierboven beschreven, let op dat je de dev recovery gebruikt als je de weekly ROM wil flashen. Daarna is het appeltje eitje. Zorg er in ieder geval voor dat je adb geïnstalleerd hebt en je device wordt herkend in device manager, dan zou je eenvoudig TWRP kunnen flashen. Succes!
Mocht je alleen de MIUI roms willen installeren heb je geen TWRP nodig :)
Je kan makkelijk de stock recovery gebruiken.

TWRP is alleen handig wil je ook bijvoorbeeld stock roms installeren of CM12.1

.

1. download rashr.apk
2.installeer deze (root toegang nodig)
3. download the TWRP recovery image (cancro)
4. open rashr applicatie
5. selecteer de eerste optie (recovery from image) volgens mij
* De installatie is super snel, en druk vervolgens breng me naar de recovery of zo.

Vanaf hier kan je makkelijk roms installeren :) Zo hoef je geen computer bij de hand te hebben.
+ al die nare drivers te installeren en dan een CMD schermpje te gebruiken.

Wel natuurlijk even de ROM erop zetten welke je wilt gaan gebruiken voordat je TWRP opstart.
Daarnaast CWM recovery werkt ook super goed.

• Taan
Moet ik dus eerst mijn toestel rooten? Hoe doe ik dat dan?
Sorry, maar ik verdwaal gewoon elke keer.
Dan kom ik op een schimmige website om iets te downloaden en dan haak ik af.
Mijn virussscanner ging gisteravond ook al los.

Ik wil nu graag een Nederlandse rom en dan OTA updates krijgen en er verder lekker afblijven.
Nederlands wil dan zeggen dat ik een multirom moet hebben toch?

Klopt het dat ik dan versie Libra moet hebben?

[ Voor 76% gewijzigd door Taan op 08-11-2015 12:49 ]

Verwijderd

Taan schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:33:
Moet ik dus eerst mijn toestel rooten? Hoe doe ik dat dan?
Sorry, maar ik verdwaal gewoon elke keer.
Dan kom ik op een schimmige website om iets te downloaden en dan haak ik af.
Mijn virussscanner ging gisteravond ook al los.

Ik wil nu graag een Nederlandse rom en dan OTA updates krijgen en er verder lekker afblijven.
Nederlands wil dan zeggen dat ik een multirom moet hebben toch?

Klopt het dat ik dan versie Libra moet hebben?
Ja Libra versie.

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Heb inmiddels ook de MI4C ontvangen, op Ali Express besteld waarbij als je via DHL laat verzenden het pakketje eerst naar engeland gaat om vervolgens met een nieuwe verzending naar nederland.
http://www.aliexpress.com...5-0-inch/32477766040.html

Je krijgt er een simpel doorzichtige gel case bij, deze past goed, de knoppen blijven makkelijkte bedienen.
http://www.aliexpress.com...Case-For/32490464979.html

Helaas bleek er een slechte ROM op te zitten:
77.0.4.0

Met dank aan deze topic heb ik een nieuwe ROM kunnen plaatsen zonder een PC te hoeven gebruiken.
Hierbij de stappen met wat meer detail.

1. Via een browser op je telefoon Download de officele developer ROM, deze heeft standaard root acces.
http://en.miui.com/download-293.html
Scrol naar Developer ROM en kies dan Full ROM download.Wacht tot de download klaar is, dit kan even duren.

2. Start de Updater app onder tools, kies rechts-boven de drie puntjes in de app dan in de nieuwe opties "choose update package" In het download mapje vind je de ROM van stap 1.

3. Je mi4c gaat rebooten en de update installeren.

4. Na de update start je Mi4c met de developer ROM, nu moet er een andere recovery op om een ROM van derde partijen te kunnen installeren.
Via de volgende link TWRP downloaden
http://www.mediafire.com/...2.8.7.1+For+MI4C+EN+v2.7z
Je kan een 7zip app vinden vinden via de Xiaomi app store.
http://app.mi.com/detail/88142?ref=search

5. We hebben ook een app nodig om TWRP te installeren, ik gebruik Flashify
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

6. Installeer de Flashify apk en geef deze root rechten via de miui security app.
Start de security app, ga naar Root access en druk op het knopje naast Flashify (misschien moet je deze eerst een keer gestart hebben). Wat volgt is dat de security app je een aantal keer vraagt of je dit zeker wil doen.

7. Start Flashify, deze zou niet moeten klagen dat er geen root acces is, dan is stap 6 fout gegaan.
Maak eerst een backup van je huidige recovery onder het tab "Backup/Restore".

8. In Flashify onder het tab "FLASH" kies "Recovery image", selecteer "Choose a file" en kies het bestand van stap 4, recovery.img. Selecteer vervolgens Yup en Reboot Now. Je komt dan in het recovery menu. Zo niet is stap 8 niet juist verlopen. In het recovery menu kies Reboot > System, we moeten nog de multilangue rom downloaden. Het rebooten kan soms een tijdje duren.

9. Ga naar http://xiaomi.eu/ en download de weekly ROM, voor de mi4c hebben wij de libra versie nodig.
Link naar versie 5.11.5
https://www.androidfilehost.com/?fid=24269982086989118

10. Nadat de mi4c ge-reboot is start flashify nog ene keer op, onder het kopje "FLASH" kies "Zip file" , dan "Choose a file" . Selecteer de ROM uit stap 9, kies dan de opties "Wipe cache","Wipe dalvik", "Wipe data' (al je store apps moeten opnieuw geïnstalleerd worden bij deze optie!). Kies dan OK en het was bij mij niet nodig om het ROM naar een andere locatie te verplaatsen. Kies daarna "Reboot". De nieuwe ROM wordt bij het herstarten nu geflashed. Na het flashen kan het herstarten ook even duren.

Nu heb je een ROM met de Nederlandse taal en de google play store.

[ Voor 54% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:35 ]

Pardon my dutch

• Taan
Kip schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:15:

Met dank aan deze topic heb ik een nieuwe ROM kunnen plaatsen zonder een PC te hoeven gebruiken.
Hierbij de stappen:

1. Via een browser op je telefoon Download de officele developer ROM, deze heeft standaard root acces.
http://en.miui.com/download-293.html
Scrol naar Developer ROM en kies kan Full ROM download.
2. Start de Updater app onder tools, kies rechts-boven de drie puntjes in de app dan in de nieuwe opties "choose update package"
Dat klinkt wel makkelijk, Maakt het nog uit hoe je die file noemt of waar je hem zet?
Edit: link naar developer werkt trouwens niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Taan op 08-11-2015 14:54 ]

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Taan schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:34:
[...]

Dat klinkt wel makkelijk, Maakt het nog uit hoe je die file noemt of waar je hem zet?
De file hoef je niet te hernoemen. Zelf zet ik hem in de root zodat je er meteen bij kan.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Taan schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:34:
[...]

Sorry, had mijn post nog niet af.
De link werkt nu idd niet meer, een paar dagen geleden werkte deze wel.
Je kan als alternatief een oudere versie gebruiken op dezelfde pagina.

Pardon my dutch

• Lord_Dain
De methode van Kip werkt maar het kan imo sneller.

Voorbereiding:

- download xiaomi.eu_multi_libra_5.11.5_v7-5.1.zip van xiaomi.eu en kopieer deze file naar je MI4C
- download TWRP 2.8.7.1 For Xiaomi MI4C with English.7z en unzip deze in een temp folder
- (optioneel) download en installeer adb-setup-1.4.2.exe hiermee installeer je het adb framework

TWRP flashen:

- start je telefoon op in fastboot (power button en volume-down)
- open een command prompt in de temp folder waar je de TWRP hebt geunzipped
- type fastboot flash recovery recoverydev.img om de juiste versie van TWRP te flashen (dit is de dev versie aangezien we voor de weekly xiaomi eu room gaan)

De firmware op het toestel flashen:

- start je telefoon op in recovery (power button en volume+up)
- kies voor install from zip en browse naar xiaomi.eu_multi_libra_5.11.5_v7-5.1.zip
- bevestigen, een minuut of 10 geduld hebben en je zit op de goede rom!

• Taan
Hmm, ik krijg hem niet meer in fastboot. Hij maakt alleen maar screenshots

• Ari Gold
Taan schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:22:
Heb je volume-up en power button al geprobeerd?

• Taan
Ja dan gaat ie in recovery

• Lord_Dain
Taan schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:22:
Wel eerst uitzetten, tenminste zo doe ik het en volgens mij moet ie eerst uit.

Dan volume- (down) en power button indrukken :)

• Taan
Ja thanks dat was het. Maar dat fastbootregeltje doet het nog niet, ik heb alleen versie 2.8.7.0

Ik krijg deze melding:
target reported max download size of 536870912 bytes
error: cannot load 'recoverydev.img' : No error

De file recoverydev.img zie ik ook niet trouwens. Misschien toch nog even verder zoeken nar 2.8.7.1.

Ok, versie 2.8.7.1 gevonden en geflashed. Mooi.
Nu krijg ik hem alleen niet meer in recovery modus. 8)7

Edit: Ok, dat lukt ook weer, maar nu zie ik dat "install from zip" niet.
ik zie alleen "install update.zip to System", maar dat werkt niet.

Ik heb het idee dat ik een verkeerde recovery heb? dat zou nu toch twrp moeten zijn?
Ik zie Mi-recovery 2.0.1

Edit: Nog een keer twrp geflashed en nu kom ik inderdaad in een TWRP omgeving.
Het lijkt er op dat ik nu de nieuwe rom heb geïnstalleerd. 5.11.5 beta.

Hoe kan ik hier voor nederlands kiezen? Ik zie geen language ofzo staan bij settings. Bij andere roms zag ik dat wel.

[ Voor 106% gewijzigd door Taan op 08-11-2015 23:16 ]

• Lord_Dain
Factory default doen vanuit de telefoon software (reset alle instellingen) en ook je cache leeggooien bij de eerste boot (als het goed is start de foon bij de factory reset toch in recovery op en hier kan je alle data en cache leeggooien). Als je dan de eerste keer opstart dan lijkt het net alsof je het toestel nieuw hebt (incl. language selectie en thema keuze). Je bent er bijna!

• Taan
Yes! Bedankt voor alle hulp!

• voil
Is er eigenlijk een algemeen MIUI topic?
Ik zie met mijn mi4c allemaal gekke email adressen in mijn contacten lijst staan die ik er uit wil hebben, weet iemand hoe dat lukt?

• CrabpPeople
voil schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:45:
Is er eigenlijk een algemeen MIUI topic?
Ik zie met mijn mi4c allemaal gekke email adressen in mijn contacten lijst staan die ik er uit wil hebben, weet iemand hoe dat lukt?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45178902 ;)

Ennn... heb mijne al binnen!

Eerste indruk: Degelijk ding, prima grootte, mooi scherm en snel.
Ga het wel volhouden met deze telefoon denkik!

• GuitarJJ
Ik krijg zojuist een OTA update van Xiaomi.eu binnen op de Mi4c. Het werkt dus toch, maar niet alle roms komen in aanmerking voor OTA :)

• Joeneunited
Als je een OTA hebt, heb je dan altijd de juiste ROM?

• Taan
Hmm, beetje jammer. Mi4c blijkt geen FM radio te hebben terwijl dat wel in de specs staat.
Is niet doorslaggevend, maar ik vond het wel prettig dat het erop zou zitten. Ik heb het op mijn huidige nexus 4 ook wel gemist. Nu dus maar een Dab+ radiootje kopen.

• stansfield
Waar kun je een telefoon van Xiaomi kopen waarbij je zo min mogelijk hoeft te doen qua rom's enz?
Dus dat google play store er al in staat en mogelijk ook al de nederlandse taal te selecteren is?

• Ari Gold
stansfield schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:34:
Waar kun je een telefoon van Xiaomi kopen waarbij je zo min mogelijk hoeft te doen qua rom's enz?
Dus dat google play store er al in staat en mogelijk ook al de nederlandse taal te selecteren is?
Ibuygou.

• stansfield
Super. Wacht op de mi5. Maar heb niet zoveel verstand van al die roms enz.
Zijn die meestal snel na release te koop bij Ibuygou?

• Ari Gold
stansfield schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:48:
[...]

Super. Wacht op de mi5. Maar heb niet zoveel verstand van al die roms enz.
Zijn die meestal snel na release te koop bij Ibuygou?
De Mi4c was volgens mij ook meteen te koop bij Ibuygou, dus verwacht dat bij de Mi5 ook wel.

• stansfield
Ari Gold schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:00:
[...]

De Mi4c was volgens mij ook meteen te koop bij Ibuygou, dus verwacht dat bij de Mi5 ook wel.
Goed nieuws. Las dat de geruchten toch wel erg sterk worden dat deze of over 2 dagen of begin december uit komt.

• Ari Gold
stansfield schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:01:
[...]

Goed nieuws. Las dat de geruchten toch wel erg sterk worden dat deze of over 2 dagen of begin december uit komt.
Er wordt inderdaad woensdag iets aangekondigd, maar lijkt mij niet de Mi5 te zijn. Denk eerder nieuwe Redmi ofzo.

Denk dat de Mi5 pas het licht ziet begin volgend jaar. Hoop het natuurlijk niet. :P

• theduke1989
De SD820 is nog uit, of de productie is nog niet begonnen.
Dus wordt wel moeilijk om het dit jaar nog te releasen.

Maar een aankondiging kan wel ja!!

• stansfield
Heb nog wel even de tijd voordat mijn oude het begeeft.

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Ik heb een probleem met mijn mi4c, namelijk dat de download snelheiden bizar laag zijn (niet hoger dan 300kb/sec)

Terwijl als ik speedtest uitvoer, ik gemakkelijk 60mb/sec haal..

Iemand hetzelfde probleem en toevallig een oplossing gevonden?

• theduke1989
staat je download speed misschien niet te laag ??

Kan je op unlimited zetten namelijk via download - instellingen.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 14:40
ik zit er over na te denken de mi4c aan te schaffen, wilde eerst voor de oneplusx gaan maar na de eerste gebruikers reviews gelezen te hebben lijkt de mi4c me toch meer waar voor zijn geld.

heeft iemand hier die de mi4c in bezit heeft ervoor de mi3 in bezit gehad, is de camera erop vooruit gegaan tov de mi3 of is het hetzelfde, vind de camera van de mi3 niet slecht maar nog beter is meegenomen natuurlijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken