• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-09 05:35

Waarom deze topic?

Omdat er nog geen aparte topic is voor de Xiaomi Mi4(i) is deze daarom aangemaakt door mij.
In deze topic kunnen mede xiaomi gebruikers hun ervaring, tips&trics en nog veel meer met ons delen.

De topic zal door mij (theduke1989) bijgehouden worden! Indien er nog mensen zijn ''vrijwilligers'' die ook mee willen helpen met de onderhoud van deze, stuur me gerust een privébericht.

Ook zullen er Nederlandse, Engelse en natuurlijk webshops hier staan waar medetweakers kunnen bestellen en hun ervaring met de shop kunnen delen.

Inleiding

The Xiomi Mi 4i is an affordable dual-SIM smartphone sporting a 5-inch 1080p screen, 1.7-GHz Qualcomm Snapdragon 615 octa-core chip, 2GB of RAM and 16GB of storage. On the back you can find a 13-megapixel shooter with dual-tone flash and on the front there is a 5-megapixel selfie shooter

Pro's:
  • Big display (5.0 inches)
  • High-resolution display (1080 x 1920 pixels)
  • Extremely high pixel density screen, over 430ppi (441 ppi)
  • Dual SIM card support
  • 8-core processor
  • Lots of RAM (2048 MB RAM)
  • Fast mobile data support (4G)
Con's:
  • Lacks microSD slot for storage expansion
Samenvatting:
Display: 5.0" 1920X1080 High Configuration,SunLight Screen Tech,maximum readibility in sunlight.
CPU: Qualcomm Snapdragon 615 64bit Octa Core 1.7GHz
GPU: Adreno405
System: MIUI 6(based on Android 5.0),loved by over 100 millikn users.
RAM + ROM: 2GB RAM + 16GB ROM
Camera: 5.0MP with 80 degree wide-angle, 5 element lens, f/1.8 aperture front cmaera + 13.0MP 5 element lens, f/2.0 aperture back camera
Sensor: Light sensor, G-sensor, Proximity sensor, Hall Sensor
Feature: Gyroscope, Electronic Compass
Bluetooth 4.1
GPS: Yes
SIM Card: Dual SIM dual standby, Dual Micro SIM
Network:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/1900/2100MHz
4G: LTE 1800/2600MHz
  • Ongeschikt voor hen die 4G over het KPN of Vodafone netwerk willen gebruiken.

Download Mi4i TOOLKIT HIER om TWRP te installeren, om andere roms te installeren. https://drive.google.com/...E8wSUVKTWg2bzA/view?pli=1

Van te voren wel usb-debugging aanzetten en adb drivers installeren voordat je dit gaat doen.
Dan optie 2 om TWRP te installeren, en achteraf kan je het rooten indien je dat nog wilt.

Via flashify die je via googleplay kan installeren is ook een optie.
Wel even naar securitz gaan, permissions en dan flashify root geven, dan kan je ook de roms installeren....

[Voor 75% gewijzigd door theduke1989 op 15-08-2015 02:16]

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:47
Xiaomi Mi4i te koop voor 205 euro bij gearbest.

Belangrijke mededeling die in de O.P. zou moeten: Let op; de mi4i heeft geen 4G 800mhz, en is met name ongeschikt voor hen die 4G over het KPN of Vodafone netwerk willen gebruiken.
Ook 4G 900mhz van T-mobile wordt niet ondersteund, al is dit een secundaire band van T-mobile.

• theduke1989
De banden waren al verwijderd in de O.T, echter alleen dit toegevoegd:
  • ongeschikt voor hen die 4G over het KPN of Vodafone netwerk willen gebruiken.

• ASW1
Blijft de vraag of 3G 900 nu wel of niet ondersteund wordt.
Waarschijnlijk wel, maar ook heel veel sites geven als specificatie slechts 850/1900/2100 3G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diginoob
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 03-07-2015
Ik twijfel tussen de Meizu MX4 (betere camera, 4G ondersteuning)) en de Xiaomi M4 i (goedkoper, sneller leverbaar).

Ik overweeg hem hier te bestellen:
http://www.honorbuy.com/1...-16gb-rom-smartphone.html
Reden:
- snelle levertijd (via DHL) (ik heb haast want mijn oude telefoon is gewoon hartstikke dood op dit moment)
- Trusted site (voorheen xiaomishop.com).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:57

Zenix

BOE!

Diginoob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:16:
Ik twijfel tussen de Meizu MX4 (betere camera, 4G ondersteuning)) en de Xiaomi M4 i (goedkoper, sneller leverbaar).

Ik overweeg hem hier te bestellen:
http://www.honorbuy.com/1...-16gb-rom-smartphone.html
Reden:
- snelle levertijd (via DHL) (ik heb haast want mijn oude telefoon is gewoon hartstikke dood op dit moment)
- Trusted site (voorheen xiaomishop.com).
Snap niet wat er trusted aan die site is. Een Pandawill/Banggood vind ik betrouwbaarder.
Daar is die tevens ook goedkoper. Volgende week donderdag is die trouwens ook bij de happy hour bij Pandawill. Maar het is natuurlijk wel een voordeel dat hij vanuit een EU warehouse komt.

[Voor 5% gewijzigd door Zenix op 28-06-2015 21:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASW1
Veel te duur. Kijk eens bij eglobalcentral anders als je dhl verzending wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diginoob
Zenix schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:21:
[...]

Snap niet wat er trusted aan die site is. Een Pandawill/Banggood vind ik betrouwbaarder.
Daar is die tevens ook goedkoper. Volgende week donderdag is die trouwens ook bij de happy hour bij Pandawill. Maar het is natuurlijk wel een voordeel dat hij vanuit een EU warehouse komt.
Het is mijn eerste aankoop via een buitenlandse site. Ik heb hier en elders mindere verhalen gehoord over Pandawill en Banggood en heb over Honorbuy enkel goede verhalen gehoord. Moet bekennen dat het op basis van "gevoel" is dat ik die site trusted noem en anderen niet.

Ik vind het ook een voordeel dat hij uit EU warehouse komt (hoewel ik daar bij sommige leveranciers ook wel mijn twijfels bij heb of dat werkelijk zo is).

Heb je nog tips die ik moet vragen? Googleplay laten installeren? Ik doe mijn naam eer aan.. ben een Diginoob..., maar heb uit fatsoen natuurlijk wel al het internet afgestruind om mijn minieme kennis bij te spijkeren. Ik heb alleen nog niet de indruk dat ik voldoende kennis heb om vol vertrouwen tot aankoop over te gaan zonder dat ik dingen over het hoofd zie.

[Voor 4% gewijzigd door Diginoob op 28-06-2015 21:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Diginoob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:27:
[...]

Het is mijn eerste aankoop via een buitenlandse site. Ik heb hier en elders mindere verhalen gehoord over Pandawill en Banggood en heb over Honorbuy enkel goede verhalen gehoord.

Ik vind het ook een voordeel dat hij uit EU warehouse komt (hoewel ik daar bij sommige leveranciers ook wel mijn twijfels bij heb of dat werkelijk zo is).

Heb je nog tips die ik moet vragen? Googleplay laten installeren? Ik doe mijn naam eer aan.. ben een Diginoob..., maar heb uit fatsoen natuurlijk wel al het internet afgestruind om mijn minieme kennis bij te spijkeren. Ik heb alleen nog niet de indruk dat ik voldoende kennis heb om vol vertrouwen tot aankoop over te gaan zonder dat ik dingen over het hoofd zie.
Je moet gewoon orginele Xiaomi hebben, met de orginele ROM. Google play zit er dan al bij, laat ze er niks anders opzetten of een andere rom, zodra je hem hebt zal je er toch een xiaomi.eu ROM op gaan flashen. Als de chinezen er zelf mee gaan prutsen en de recovery verprutsen kan het een stuk moeilijker worden om naar de xiaomi.eu ROM te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diginoob
Ok, dankje! Ga ik me daar eens even in verdiepen. Of ik voorzie dat dat xiaomi.eu ROM erop flashen me gaat lukken...

@ASW1 ik kijk ook even op de door jouw genoemde site! Thx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Diginoob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:32:
Ok, dankje! Ga ik me daar eens even in verdiepen. Of ik voorzie dat dat xiaomi.eu ROM erop flashen me gaat lukken...

@ASW1 ik kijk ook even op de door jouw genoemde site! Thx
Die Xiaomi EU rom flashen is zeer simpel kind kan de was doen zie daarvoor bijvoorbeeld het Mi4 of Redmi 1S topic, en zoek op de trefwoorden ROM flashen en xiaomi.eu etc ;) Er zit een updater app bij de orginele rom waarmee je gewoon kan updaten naar de Xiaomi.eu ROM. Zo gaat het bij de 1S antimos in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie" zal bij de Mi4i waarschijnlijk niet anders zijn.

Chinese telefoons flashen is een fluitje van een cent omdat ze geen dingen proberen te blokkeren met locked bootloaders etc.

[Voor 20% gewijzigd door Zenix op 28-06-2015 21:42]

• theduke1989
Let er wel op, een Nederlandse vertaler heeft fout gemaakt, waardoor er nu geen nl zit in de EU rom

• theduke1989
Zenix schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:34:
[...]

Die Xiaomi EU rom flashen is zeer simpel kind kan de was doen zie daarvoor bijvoorbeeld het Mi4 of Redmi 1S topic, en zoek op de trefwoorden ROM flashen en xiaomi.eu etc ;) Er zit een updater app bij de orginele rom waarmee je gewoon kan updaten naar de Xiaomi.eu ROM. Zo gaat het bij de 1S antimos in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Chinese telefoons flashen is een fluitje van een cent omdat ze geen dingen proberen te blokkeren met locked bootloaders etc.
Is niet altijd zo, zte daarin tegen in het begin gewoon moeilijk.want dan jeb je nog niet die kant en klare gedoe.

• Zenix

Zenix

BOE!

theduke1989 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Is niet altijd zo, zte daarin tegen in het begin gewoon moeilijk.want dan jeb je nog niet die kant en klare gedoe.
Dan is ZTE eerder een uitzondering overgrote deel zoals Cubot, Xiaomi, Jiayu en OnePlus doen niet moeilijk qua flashen. Eigenlijk alle apparaten gebaseerd op MediaTek is het makkelijk om te flashen, wat het overgrote deel van de Chinese telefoons betreft. Bij gebruik van andere SoC van Qualcomm bijvoorbeeld kan het verschillen, maar bij Xiaomi is het altijd simpel.

• Diginoob
Ik ga het zien. Ik heb hem gekocht. Ik weet nog niet of ik er blij mee ben...
Heb nog wat reviews gelezen en gezien op youtube. (Dat moet je ook eigenlijk niet doen he..)

Punten:
- Voor de OS update werd het apparaat erg warm. Dat is verbeterd, maar is wel ten koste gegaan van de performance
- De nieuwe update heeft ook ruimte gesnoept van de 16GB opslag waardoor er minder over is.
- Telefoon heeft 4G maar er zijn andere telefoons met 4G met sneller internet.
- Beperkte opslagcapaciteit en geen SD kaartje (maar dat wist ik al en is voor mij hopelijk geen probleem)

• theduke1989
Het is een prima apparaat.

De punten die jij benoemt vallen wel mee, op sommige na :) ...

• Diginoob
Ik heb hem binnen!
Welke punten vallen mee?

Dat hele rooten heb ik (nog) niet gedaan. Waarom is dat handig? (Diginoob he... )

VOoralsnog doet mijn foon het prima en ook heb ik gewoon Nederlands talig (wel moeten activeren).

Facebook stond er ook al op (meteen eraf geknikkerd) maar volgens mij heeft de verkoper hem dus ook al verkoopklaar proberen te maken? Is het dan flashen dan nog nodig?

Contacten met gmail synchroniseren is nog niet gelukt, maar heb al gelezen dat dat bij meer mensen een probleem geeft... Ik vrees dat dat meteen een shifting gaat veroorzaken in wie ik mijn vrienden kan noemen.. Zullen best wat contacten verloren gaan als het synchroniseren niet goed gaat. ;)

• Diginoob
YouTube: Xiaomi Mi4i Tips and Tricks | Techniqued

Ik weet niet of deze functionaleiten al van toepassing waren op andere Xiaomi telefoons en dus bekend bij jullie, maar ik vind het een informatief filmpje over funcitonaliteiten waarvan ik anders niet geweten had (mijn foon kwam zonder gebruiksaanwijzing and again.. ben een diginoob).

• theduke1989
Ik merk wel het gemis van MI4I nu we qua frequentiebanden.
Want wanneer ik bel echt dramatish slect bellen over viber etc!

Mi Note Pro daarin tegen, een veel betere 4g!!

[Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 02-07-2015 11:50]

• PeeFizz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-10-2019
Misschien kan iemand mij helpen, ik kom er niet meer uit en ben bang dat ik de Mi4i van mijn vriendin ga bricken na een paar mislukte pogingen.

ik heb het toestel geroot en wil de laatste ROM (een zip-file) van Xiaomi.eu installeren. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit doe via een tool als Flashify of TWRP Manager?

Edit: geen hulp meer nodig, na veel peentjes zweten is het gelukt :)

[Voor 10% gewijzigd door PeeFizz op 09-08-2015 13:18]

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Aan de bezitters van de mi4i, hoe bevalt de telefoon na een tijdje in gebruik te hebben?

Ik zit zelf te twijfelen een aan te kopen

• theduke1989
Het is een prima toestel voor dagelijks gebruik.
Klanten van mij hebben er geen enkele problemen.

Ik installeer TWRP en flashify en het werkt meteen de Nederlandse rom....

• Deesisgoe
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:24
Ik heb deze ook een maand in gebruik en is een prima toestel. Heb ik belgië geen enkel probleem met 3g en 4g (Base).
Echter heb ik een ambetand probleem, bij mij is de trilfunctie kapot, hierdoor mis ik veeel telefoontjes.
Iemand een suggestie om dit zo keurig mogelijk op te lossen, heb deze in een fysieke winkel van een telco in Singapore gekocht.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:54

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Ik heb de Mi4 een paar maanden terug voor mijn vriendin besteld omdat ik zelf erg tevreden ben over mijn Mi3, maar bij haar werkt 3G/4G echt enorm bagger. Ze heeft Vodafone maar hij blijft echt héél vaak op EDGE, rebooten heeft geen zin.

Misschien ligt het aan de software, maar ik lees op internet meer van dit soort problemen..

Heb juist gezocht naar de WCDMA versie om dit soort gezeik te voorkomen 8)7.

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Deesisgoe schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:56:
Ik heb deze ook een maand in gebruik en is een prima toestel. Heb ik belgië geen enkel probleem met 3g en 4g (Base).
Echter heb ik een ambetand probleem, bij mij is de trilfunctie kapot, hierdoor mis ik veeel telefoontjes.
Iemand een suggestie om dit zo keurig mogelijk op te lossen, heb deze in een fysieke winkel van een telco in Singapore gekocht.
Zeker weten dat de motor ook echt defect is? Het kan namelijk ook software zijn en wellicht op te lossen met een software update oid.
De_Bastaard schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:37:
Ik heb de Mi4 een paar maanden terug voor mijn vriendin besteld omdat ik zelf erg tevreden ben over mijn Mi3, maar bij haar werkt 3G/4G echt enorm bagger. Ze heeft Vodafone maar hij blijft echt héél vaak op EDGE, rebooten heeft geen zin.

Misschien ligt het aan de software, maar ik lees op internet meer van dit soort problemen..

Heb juist gezocht naar de WCDMA versie om dit soort gezeik te voorkomen 8)7.
Welke rom draait het toestel? Is het een meertalige rom geïnstalleerd door een Chinese reseller/verkoper? Ik zou even een clean install doen met de meest recente stabiele rom. Zorg daarnaast ook dat de APN instellingen correct in het toestel staan.

• De_Bastaard

De_Bastaard

Android 4.4.2
Miui 4.6.20

APN staat exact hetzelfde als op mijne (beide VF)

Tijd voor een update dus :+

• Deesisgoe
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:24
[quote]benbaba schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:52:
[...]

Zeker weten dat de motor ook echt defect is? Het kan namelijk ook software zijn en wellicht op te lossen met een software update oid.

Ja, heb al custom rom erop gezet en hardware test gedraaid dus ik ben er vrij zeker van :(

• De_Bastaard

De_Bastaard

Oke, net die Mi4 van mijn vriendin geupdate naar Miui 7, probleem met het netwerk bestaat nog altijd. Hebben er hier mensen wel 4G op de Mi4 ?

• theduke1989
ik ga die van me vriendin over een paar dagen controleren.
Heb ook bij haar de beta rom erop gezet, de stable rom is nog niet in miuiv7////

Ik heb een Mi4i met vodafone, maar die is ook echt bagger hoor.
Maar dat komt door de ondersteuning voor 4g niet helemaal optimaal is...

[Voor 33% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2015 23:35]

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:40

Chocoball

瞧好吧!

Aangezien de orignele lederen case voor de Mi4i steeds niet leverbaar is heb ik de originele cover voor de Mi4i besteld bij ibuygou. De witte en donkergrijze cover zijn transparant en daarom heb ik de lichtblauwe die niet transparant is gekozen.

De kleur is best wel fel maar valt zeker op. Verder sluit de cover alleen de zijkanten af en niet de boven- en onderkant. Wel voelt het materiaal wat rubberachtig aan en niet zo glad als de donkergrijze achterkant van de Mi4i. De toetsen laten zich verrassend goed bedienen omdat ik eerder een soortgelijke cover had voor mijn Xiaomi Note 4G en daar de bediening minder goed reageerde. Uit ervaring weet ik dat type cover samen met een tempered glass protector een hele goede combinatie is.

• AvWijk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 12:26
Hoe zet ik de Nederlandse taal op dit toestel? Ik heb al een update gedraaid via Updater en hij staat er niet bij, alleen Engels, Aziatische talen en Arabisch. Moet ik de International ROM hebben? En zo ja hoe kom ik daar aan?

• Gondor
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:42
AvWijk schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:13:
Hoe zet ik de Nederlandse taal op dit toestel? Ik heb al een update gedraaid via Updater en hij staat er niet bij, alleen Engels, Aziatische talen en Arabisch. Moet ik de International ROM hebben? En zo ja hoe kom ik daar aan?
[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie
Is actiever met meer informatie, ook voor mi4i en mi4c.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee