[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 72.378 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 17:26
Dickie Advocaat blijft bij Sunderland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Denken jullie dat het gaat werken als bijvoorbeeld Ronaldo en Benzema naar United komen? Het blijven geruchten, maar ik vraag me af of het er wel uit gaat komen zoals bij Real. Falcao heeft zijn kwaliteiten niet kunnen tonen en Di Maria ook niet echt... Misschien dat Falcao naar Real kan?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 01:01
Deadsy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:47:
Inzaghi is ontslagen bij AC Milan.

De tegenvallende resultaten zijn blijkbaar aan hem te danken.
Inderdaad, niet aan het extreem matige elftal. AC Milan man.. een club met historie, zoveel CL winsten, geweldig stadion en dan zo ver afzakken. :'(
Luxicon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:38:
Denken jullie dat het gaat werken als bijvoorbeeld Ronaldo en Benzema naar United komen? Het blijven geruchten, maar ik vraag me af of het er wel uit gaat komen zoals bij Real. Falcao heeft zijn kwaliteiten niet kunnen tonen en Di Maria ook niet echt... Misschien dat Falcao naar Real kan?
Nee, nee en alsjeblieft nee.

Trouwens ik zal wel de enige zijn, maar iemand toevallig de Oekraïense bekerfinale gezien van de week tussen Dynamo Kiev en Shakhtar Donetsk? Dat is net zoiets als Ajax- Feyenoord. Dan heb je echt iets gemist, was echt een spektakel van jewelste! Kan de CL finale nog een puntje aan zuigen. Met verlenging, penalty's, gele kaarten, bloed, alles erop en eraan. Echt geweldig! Helaas Kiev penalty's gewonnen maar ja wel enorm genoten. Publiek ook geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-06 13:44
chim0 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 06:25:
[...]

Inderdaad, niet aan het extreem matige elftal. AC Milan man.. een club met historie, zoveel CL winsten, geweldig stadion en dan zo ver afzakken. :'(
De problemen die AC Milan heeft zijn niet op te lossen in een voetbalseizoen. Het zal toch wel meerdere seizoenen duren eer ze terug op topniveau spelen. En dat zal enkel lukken als men dit komend seizoen enkele knopen doorhakt. Het zou me niet eens verbazen moest dit wanbeleid lijden tot exit serie a voor AC Milan. En dat zou één van de moeilijkste dagen zijn voor zowel de ploeg als voor mij (als AC Milan fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

[...]
Berlusconi heeft nu 49% van AC Milan verkocht aan iemand uit Thailand geloof ik.
Gaat Berlusconi het geld in zijn eigen zak steken of word dit gebruikt om de schulden van Milan te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Deadsy schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Berlusconi heeft nu 49% van AC Milan verkocht aan iemand uit Thailand geloof ik.
Gaat Berlusconi het geld in zijn eigen zak steken of word dit gebruikt om de schulden van Milan te betalen?
Ja dat klopt, voor een bedrag van 450 miljoen. Dat geld komt komende twee maanden al binnen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Luxicon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:37:
[...]

Ja dat klopt, voor een bedrag van 450 miljoen. Dat geld komt komende twee maanden al binnen
Dan gaan we er vanuit dat het in Thailand een stuk sneller gaat dan in China (ADO).

Die nieuwe aandeelhouder wil Milan weer naar het oude niveau brengen.
Dan vraag ik me af hoe dat gaat. Als hij er geld in pompt en Silvio niet. Dan worden de aandelen meer waard en heeft Berlusconi er flink voordeel van en de nieuwe aandeelhouder er eigenlijk nadeel van mocht hij ooit meer aandelen willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Wat heb ik genoten zaterdag van de CL finale zeg. Geweldige sfeer, en heerlijk voetbal gezien.
Ben benieuwd naar het nieuwe seizoen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:48
Vidal naar Barcelona, betekent dat nou dat die pas vanaf januari zou mogen spelen? Of is er weer een aanpassing geweest in het verbod voor Barcelona om speler aan te trekken?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48

Barbas

Gallego!

Klopt, hij mag pas vanaf januari 2016 spelen voor Barcelona. Het gaat overigens om Aleix Vidal van Sevilla :P

Vind het wel vreemd dat je blijkbaar nog transfers mag maken ondanks een transferverbod? Maar volgens mij was die discussie de revue al gepasseerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Barbas op 08-06-2015 08:25 ]

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Barbas schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:23:
Klopt, hij mag pas vanaf januari 2016 spelen voor Barcelona. Het gaat overigens om Aleix Vidal van Sevilla :P

Vind het wel vreemd dat je blijkbaar nog transfers mag maken ondanks een transferverbod? Maar volgens mij was die discussie de revue al gepasseerd.
Ik vindt het ook zwak dat ze wel spelers mogen vastleggen tijdens een verbod.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 19:31
Mars18 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:55:
[...]

Ik vindt het ook zwak dat ze wel spelers mogen vastleggen tijdens een verbod.
Is het ook, en dat zeg ik als cule. Maar als dit nu eenmaal de regels zijn, dan is de FIFA er zelf schuldig aan dat het zo 'opgelost' wordt door de club. Ideaal is het echter zeker niet, zowel voor de speler als club.

Wb de speler zelf: ik ben enthousiast, maar er is nog veel ruimte voor verbetering. Hij kan prima verdedigen, echter hoop ik wel dat hij daar in verbetert. Blijft immers een aanvaller van nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Dan gaat Vidal vrijwillig een half jaartje niet voetballen/trainen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48

Barbas

Gallego!

Trainen mag volgens mij wel, alleen geen wedstrijden. Weet niet hoe het met oefenwedstrijden zit maar lijkt me dat dat ook uitgesloten is.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16

Vos

AFCA

Misschien huurt Sevilla hem die maanden nog wel. Zal vast nog duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Als ze het zouden verbieden dan zouden de clubs de afspraken in de achterkamer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Hij gaat meetrainen en wennen aan de nieuwe omgeving, om zo in januari zijn debuut te maken. Tevens worden er wel een aantal oefenpotjes in de voorbereiding gespeeld die niet als officiele wedstrijd gelden welke hij gewoon kan spelen dacht ik. Bij Suarez was het anders, die mocht volgens de regels niet eens meetrainen.

En wat Deadsy al zegt, ik verwacht eigenlijk dat dergelijke afspraken dan wel onofficieel gemaakt worden in de bestuurskamers om dan per 1 januari op papier te zetten en te tekenen. Atletico en Real worden wellicht ook nog geschorst dus daar zullen we hetzelfde wel zien gebeuren, mits de schorsing daadwerkelijk door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Catorce schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:24:
Hij gaat meetrainen en wennen aan de nieuwe omgeving, om zo in januari zijn debuut te maken. Tevens worden er wel een aantal oefenpotjes in de voorbereiding gespeeld die niet als officiele wedstrijd gelden welke hij gewoon kan spelen dacht ik. Bij Suarez was het anders, die mocht volgens de regels niet eens meetrainen.

En wat Deadsy al zegt, ik verwacht eigenlijk dat dergelijke afspraken dan wel onofficieel gemaakt worden in de bestuurskamers om dan per 1 januari op papier te zetten en te tekenen. Atletico en Real worden wellicht ook nog geschorst dus daar zullen we hetzelfde wel zien gebeuren, mits de schorsing daadwerkelijk door gaat.
Dan moet je maar geen transferverbod geven maar een dikke boete.
Ik weet eigenlijk niet waarom barca een verbod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Had het aan mij gelegen, dan hadden ze een degradatia naar tweede klasse gekregen. Dat zou pas aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Le Enfant! schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:19:
Had het aan mij gelegen, dan hadden ze een degradatia naar tweede klasse gekregen. Dat zou pas aankomen.
En je weet ook waarom ze een transferverbod hebben zeker? :+
[...]

Trouwens ik zal wel de enige zijn, maar iemand toevallig de Oekraïense bekerfinale gezien van de week tussen Dynamo Kiev en Shakhtar Donetsk? Dat is net zoiets als Ajax- Feyenoord. Dan heb je echt iets gemist, was echt een spektakel van jewelste! Kan de CL finale nog een puntje aan zuigen. Met verlenging, penalty's, gele kaarten, bloed, alles erop en eraan. Echt geweldig! Helaas Kiev penalty's gewonnen maar ja wel enorm genoten. Publiek ook geweldig! _/-\o_
Valt me nog mee dat ze nu gewoon in Kiev speelden, vorig jaar ergens ver weg met haast geen publiek. Begint wel op Amerika te lijken ondertussen trouwens met voor elke wedstrijd het volkslied ...

Tevergeefs op een HD versie gewacht :+ maar hier een impressie van na het laatste fluitsignaal. Gelukkig Kiev na penalty's gewonnnen ;) (Shakhtar mist de 5e die het voor ze gewonnen had, op de lat, en de 6e werd gestopt)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2rpwnpv.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 09-06-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
apis29 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:31:
[...]

En je weet ook waarom ze een transferverbod hebben zeker? :+
Nee, dat wist ik tot daarstraks niet, maar dat doet eigenlijk niks af van mijn bericht. Een club zoals Barcelona kun je niet straffen met een transferverbod of een geldboete, want die voelen de impact van dergelijke straffen toch niet. Een schorsing van belangrijke wedstrijden of een degradatie naar tweede klasse zal wel aankomen. Na het corruptieschandaal in de FIFA wordt het eens dringend tijd dat er daadwerkelijk werk wordt gemaakt van het 'fair' maken van voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dani Alves heeft toch verlengd bij Barcelona (voor 2 jaar). Dan heeft hij toch zijn zin gekregen, want voor 1 jaar wou hij niet tekenen. :-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Terugzetten naar de tweede divisie, laat me niet lachen :')

@ Luxicon: dat was het punt niet. Hij wilde 3 jaar, niet 2+1. Heeft toch 2+1 gekregen, dus misschien is er nog eea onderhandeld over andere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49

MeNTaL_TO

The future is not set

Sami Khedira voor 4 jaar naar Juventus, ik had verwacht dat ie naar Arsenal zou gaan omdat dat vorig jaar net mis liep.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 14:44
Catorce schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:31:
Hebben ze anders met Juventus wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Wilibrord schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:14:
[...]

Hebben ze anders met Juventus wel gedaan.
Volgens mij volg jij het voetbal niet helemaal?

EDIT: Niet zo aardig van me. Laat ik het zo doen: zij werden terug gezet vanwege grootschalige matchfixing, de zaak van FC Barcelona zit volledig anders in elkaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Catorce op 09-06-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:43:
Sami Khedira voor 4 jaar naar Juventus, ik had verwacht dat ie naar Arsenal zou gaan omdat dat vorig jaar net mis liep.
Enige twee namen die ik voorbij heb zien komen deze periode waren Schalke en Juventus. Dacht eigenlijk dat Schalke al rond was tot opeens Juventus voorbij kwam. Past er wel bij iig 8) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Catorce schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:31:

@ Luxicon: dat was het punt niet. Hij wilde 3 jaar, niet 2+1. Heeft toch 2+1 gekregen, dus misschien is er nog eea onderhandeld over andere voorwaarden.
Het was uiteraard maar een voorbeeld. Er moet gewoon iets gedaan worden aan het gedrag van sommige clubs die denken boven de wet te staan en achter de rug straffen ontlopen. Zeker nu met het corruptieschandaal van de FIFA wordt dit een hot item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
Vos schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:35:
Misschien huurt Sevilla hem die maanden nog wel. Zal vast nog duidelijk worden.
Prima oplossing idd, barca zal ws nog wel ff een clausule toevoegen dat de speler niet Europees mag speken voor Sevilla.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bossie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Prima oplossing idd, barca zal ws nog wel ff een clausule toevoegen dat de speler niet Europees mag speken voor Sevilla.
Zal volgens mij niet gebeuren, hij traint gewoon mee en gaat zijn debuut in januari maken. Dat zijn in ieder geval alle berichten die ik tot nu toe van alle Barcelona journalisten mee krijg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-06 00:26
Dit is pas clubliefde *;
54.907 Dortmund-abonnees van de 55.000 vernieuwen hun kaart

Elke match zitten er meer dan 80.000 voetbalfans in het stadion van Dortmund.
WO 17/06/2015 - 16:12
Minder seizoen of niet, de Duitse club Borussia Dortmund heeft hondstrouwe fans. Bijna alle abonnees kopen een nieuwe kaart voor volgend seizoen, op 93 na.
Met een gemiddelde van 80.424 bezoekers in het Westfalenstadion is Dortmund de nummer 1 van Europa.

Die toeschouwers hebben een moeilijk seizoen achter de rug. Het team vocht een tijd tegen de degradatie en succescoach Jürgen Klopp kondigde zijn afscheid aan.

Toch blijven de supporters Dortmund trouw. 54.907 abonnees van de 55.000 hebben aangegeven een nieuwe seizoenskaart te kopen.

Champions League zullen ze volgend seizoen niet te zien krijgen. Dortmund eindigde op de zevende plaats in de competitie en moet in de voorrondes van de Europa League aan de slag.

code:
1
2
3
4
5
6
Meeste bezoekers in Europa
Borussia Dortmund (Dui): 80.424 supporters
Barcelona (Spa): 77.632
Manchester United (Eng): 75.335
Real Madrid (Spa): 73.081
Bayern München (Dui): 72.882
Bron: http://sporza.be/cm/sporz...nland/Duitsland/1.2369902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 23:55
Bas Dost misschien naar Borussia Dortmund? Ik hoop het! Prima spits en doet zijn werk goed.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Schweinsteiger wordt gelinkt aan ManU. Als ik hem was, dan had ik mijn keuze snel gemaakt.
Iets in mij zegt, dat het seizoen toch al niet geweldig wordt. Als hij slim is gaat ie nog een potje voetballen daar in de PL en vervolgens naar de USA.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Schweinsteiger is toch voor de vleugels? Dan vraag ik me af wie er bij United dan naast komt om hem de basis te gunnen. Is een goede voetballer, maar Young, Di Maria, Depay,... Tja, ik weet het niet :)

Misschien kan die ook wel centraal, dat weet ik niet, beetje de Giggs rol misschien? Maar goed, dan zet je ook een boel nieuwe aankopen buiten het veld. en ik zie een Mata of Herrera of Blind ofzo ook niet 1-2-3 ernaast staan omdat dat qua niveau niet zoveel scheelt.

Fellaini en Young waren erg lekker bezig onder v Gaal, dus natuurlijk kan het, maar Young tekent wel bij en ik neem even aan dat v Gaal een man is die eerlijk is naar de spelers. Ik kan wel zeggen dat Young soms de beste was bij Man utd, dus wat dat betreft...

Eerlijk gezegd denk ik dat als je bij Bayern de basis niet haalt, je niet moet verwachten dat je dat bij Man utd wel 'even' doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
Schweinsteiger is een controlerende middenvelder, geen vleugelspeler. Beetje een box-to-box speler. Bij Bayern speelt hij bijna alle wedstrijden in de basis, maar had vorig jaar verschillende blessures. Jouw beeld van Schweinsteiger komt in ieder geval niet overeen met de speler zelf ;)

500 wedstrijden in het eerste van Bayern speel je niet als je er niet veel van kan.

[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 23-06-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, vraag blijft welke v Gaal er dan uit zet. Dat ie een DC en RB zoekt snap ik nog, maar waarom Schweinsteiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Anoniem: 295814 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:51:
Schweinsteiger is toch voor de vleugels? Dan vraag ik me af wie er bij United dan naast komt om hem de basis te gunnen. Is een goede voetballer, maar Young, Di Maria, Depay,... Tja, ik weet het niet :)

Misschien kan die ook wel centraal, dat weet ik niet, beetje de Giggs rol misschien? Maar goed, dan zet je ook een boel nieuwe aankopen buiten het veld. en ik zie een Mata of Herrera of Blind ofzo ook niet 1-2-3 ernaast staan omdat dat qua niveau niet zoveel scheelt.

Fellaini en Young waren erg lekker bezig onder v Gaal, dus natuurlijk kan het, maar Young tekent wel bij en ik neem even aan dat v Gaal een man is die eerlijk is naar de spelers. Ik kan wel zeggen dat Young soms de beste was bij Man utd, dus wat dat betreft...

Eerlijk gezegd denk ik dat als je bij Bayern de basis niet haalt, je niet moet verwachten dat je dat bij Man utd wel 'even' doet.
JanW schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:22:
Schweinsteiger is een controlerende middenvelder, geen vleugelspeler. Beetje een box-to-box speler. Bij Bayern speelt hij bijna alle wedstrijden in de basis, maar had vorig jaar verschillende blessures. Jou beeld van Schweinsteiger komt in ieder geval niet overeen met de speler zelf ;)

500 wedstrijden in het eerste van Bayern speel je niet als je er niet veel van kan.
Dankje _/-\o_

Schweinsteiger zou geen verkeerde zijn. Iemand met heel veel ervaring en die misstaan nooit. Bayern heeft een super selectie en daarmee moet je ook niet verwachten er altijd in te staan. Een keer rust kan helemaal geen kwaad.

Ik ken de selectie van ManU niet erg goed, alleen als zijn positie bezet is door iemand die heel goed speelt... tja. Je krijgt dan lastig een goede kans, maar v. Gaal weet heel goed waarvoor hij Schweinsteiger kan gebruiken.

In 12/13 stond hij precies zo met Martinez en een super verdediging erachter. Als je daar op kunt bouwen, dan win je al veel wedstrijden en ik denk al helemaal in de fysieke PL.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat ie erbuiten stond, ik kijk het nooit ik lees alleen de verslagen en zo vaak zag ik zijn naam niet staan inderdaad. Ik weet wel dat het een goede is, maar je geeft zelf ook al aan dat ie er al 500 op heeft zitten. Das een best aantal. Nou weet ik niet hoeveel wedstrijden Ramos er op heeft zitten :) zijn er ook wel een aantal gok ik. Ik las inderdaad dat v Gaal ze beiden wel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Stekelenburg naar Southampton, Koeman wil een Nederlandse enclave? :+ http://www.bbc.com/sport/0/football/33230598

En Parma naar de 4e divisie en als amateur verder :o http://www.bbc.com/sport/0/football/33224457

[ Voor 51% gewijzigd door Angeloonie op 23-06-2015 11:40 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bijzonder tragisch als je het elftal ziet wat in 1999 nog de UEFA Cup won;

Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/81229000/jpg/_81229394_dc7969ae-e4c1-4447-8f5b-14e8628250a7.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 23-06-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als we Jos Hooiveld meetellen (die volgens mij een free agent is nu? niet zeker van) dan zit er 1 Nederlander.

Als je inderdaad Pelle en Tadic mee telt omdat ze in de eredivisie hebben gespeeld, dan zijn dat er nog 3 op de 32. valt mee. Denk dat er meer Britten zitten ;) Ik tel er op zeker 12, en dan zijn er nog een paar waarvan ik het niet weet.

Edit:
Zou dat mooie elftal ze ook niet een beetje hebben gekilled? Volgens mij zijn er mensen met dat vele geld wat er ontvangen is voor hun sterren destijds gaan lopen

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 23-06-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinez can Porto voor 4 jaar naar Atletico.

@EnzoMatrix
Nooit gehoord van het Parmalat schandaal? De grote succesen van Parma waren te danken aan de miljoenen van Parmalat (de eigenaar en sponsor).
Pakweg 10 jaar geleden is Parmalat na een groot fraude verhaal kapot gegaan. De club heeft toen een doorstart gemaakt maar is de toen ontstane schade geloof ik nooit meer te boven gekomen.

Er zijn altijd dikke schulden geweest, diverse eigenaren waaronder wat vage figuren. De laatste paar jaar hadden ze dan nog flinke problemen om de salarissen te betalen, de schulden zijn geloof ik ook grotendeels salaris schulden.

Vlak na de doorstart heeft de club het nog geprobeerd met diverse spelers maar het geld voor deze spelers was er eigenlijk niet.
Parma is geen grote stad en het is eigenlijk ook geen grote club. De club was groot vanwege het geld van Parmalat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik ken Parmalat verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Groot Italiaans zuivel bedrijf uit Parma (hoe kan het ook anders).
Hun boekhouding was een groot fantasie verhaal en toen dit naar boven kwam was het bedrijf in zeer korte tijd failliet en de geld kraan naar Parma was aan het begin van het fraude verhaal direct dicht.

De club was zoals gezegd volledig afhankelijk van deze eigenaar, de resterende inkomsten stelden vrij weinig voor in vergelijk.

Elke club die eraan denkt zich te verkopen aan een rijke eigenaar die beloofd er flink wat geld in te pompen moet eens naar Parma kijken.

Na de doorstart 10 jaar geleden zijn er nog genoeg rare dingen gebeurd bij Parma maar dat was eigenlijk het begin. De eigenaren die ze sindsdien gehad hebben zijn niet het type dat ik zou vertrouwen maar het top team dat al die prijzen gepakt heeft was onder Parmalat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cech nu van Arsenal. Vond Ospina toch ook niet zo slecht. Ben benieuwd. Dan denk ik wel dat Szczesny voor een zacht prijsje weg gaat, die hebben ze heel slim zachtjes aan buitenspel gezet.

http://www.bbc.com/sport/0/football/33318367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ospina gaat weg, die is al bezig met Turkse clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zie Szczesny ook niet nog een seizoen lekker willen banken, had verwacht dat hij weg zou gaan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zeer goede aankoop voor Arsenal, alleen vind ik het vreemd dat Chelsea hem laat gaan naar een Engelse concurrent. Arsenal krijgt hier een zeer betrouwbare keeper mee, iets wat ze misten in de vorige seizoenen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51
Dan moet je Cech zijn afscheidsbrief lezen voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403482

Prima aankoop die Cech, wel jammer van die doodsbedreigingen.. Zou zomaar eens bekers kunnen opleveren.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 403482 op 01-07-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 01:01
Over die Ospina, hier een grappig stukje over hoe Messi reageerde op een redding van hem in de wedstrijd tegen Colombia. Heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar idd een aparte uitspraak.
‘When I saw him on the ground, I thought he wasn’t getting up.

Then when I saw that he’d gotten up to make the save, I wanted to die.’
Hier de redding.
[YouTube: https://youtu.be/odPcqMwmSeg]
Hier de reactie van Messi, maar is helaas in het Spaans, dus alleen voor degenen die Spaans spreken.
[YouTube: https://youtu.be/ZP5EcbIjO2U]
Ronaldo heeft trouwens een in e.o.a. interview aangegeven dat de roddels, die media schrijven dat ie ontevreden zou zijn bij Real en weg wil, bullshit zijn en dat ie hartstikke tevreden is bij de club en positief is voor komend seizoen. Serieus, sommige mensen hebben echt geen leven. Gewoon jaloerse honden zijn het. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Neem de media helemaal niet serieus. Ze zijn nergens goed voor...TV kijken voor alleen voetbal, zou een betere optie zijn :+

Ik vind het wel mooi, dat Chech naar Arsenal verhuist. Chelsea vind ik toch maar een club waarvan ik het beleid compleet niet snap, omdat ze echt een hoop vreselijke goede spelers weg doen.. Ik hoop dat Arsenal eens wat kan laten zien komend seizoen. Het is voor mij toch wel de leukste club van Engeland.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Gaat iedereen opeens naar Turkije om een club uit te zoeken..?
Sportief belachelijke keuze, dan kun je net zo goed bij Ajax gaan voetballen als Podolski of v. Persie zijnde. Die vragen weer te veel geld voor wat ze laten zien helaas. (ik wil Ajax niet belachelijk maken, maar daar kun je wat mij betreft beter gaan voetballen)

Geen een club zal de CL of EL winnen. Dat gaat vast iemand uit Duitsland of Spanje worden. Als ik soms Sport1 kijk, dan zijn sommige stadions klein en compleet leeg. Lijkt me niet leuk om daar te voetballen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 04-07-2015 17:54 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

It's all about the money money money ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:53:
Gaat iedereen opeens naar Turkije om een club uit te zoeken..?
Sportief belachelijke keuze, dan kun je net zo goed bij Ajax gaan voetballen als Podolski of v. Persie zijnde. Die vragen weer te veel geld voor wat ze laten zien helaas. (ik wil Ajax niet belachelijk maken, maar daar kun je wat mij betreft beter gaan voetballen)

Geen een club zal de CL of EL winnen. Dat gaat vast iemand uit Duitsland of Spanje worden. Als ik soms Sport1 kijk, dan zijn sommige stadions klein en compleet leeg. Lijkt me niet leuk om daar te voetballen.
Tja sommige voetballers gaan naar de zandbak of de VS wanneer ze niet meer goed genoeg zijn voor de top maar wel nog een flink salaris willen. En sommigen daarvan maken eerst nog een tussenstap in Turkije.

v Persie weet misschien nog te verassen maar Podolski is niet goed genoeg als je echt iets wilt bereiken in Europa. Dat zei ik al toen hij naar Arsenal ging en nu is hij nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Podolski had gewoon terug naar FC Koln moeten gaan, ik denk niet dat Galatasaray er veel plezier aan beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:36:
[...]

Tja sommige voetballers gaan naar de zandbak of de VS wanneer ze niet meer goed genoeg zijn voor de top maar wel nog een flink salaris willen. En sommigen daarvan maken eerst nog een tussenstap in Turkije.

v Persie weet misschien nog te verassen maar Podolski is niet goed genoeg als je echt iets wilt bereiken in Europa. Dat zei ik al toen hij naar Arsenal ging en nu is hij nog minder.
Bij Arsenal speelde hij eigenlijk wel best aardig, wat ik van hem zag.
Ja, maar het gaat de competitie niet aantrekkelijker maken in tegenstelling tot wat PSG goed heeft gedaan. Ik kijk heel af en toe daar eens naar of naar Marseille. Etienne heeft weer een fanatieke fan support. Allemaal kleine en leuke dingetjes die ik weet, doordat PSG een aantal leuke voetballers heeft weten te strikken.

Turkije loont het zich gewoonweg niet op 3/4 clubs na.
Anoniem: 295814 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:47:
Podolski had gewoon terug naar FC Koln moeten gaan, ik denk niet dat Galatasaray er veel plezier aan beleefd.
Ja, dat ben ik met je eens. Hij voelt zich nog te goed denk ik. Hij is momenteel geen zak waard en vraagt te veel geld. Op zijn fb pagina zie je zowat elke dag een foto van Köln... Ik had dus ook verwacht dat hij daar naartoe zou gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 04-07-2015 20:24 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Bij Arsenal speelde hij eigenlijk wel best aardig, wat ik van hem zag.
Ja, maar het gaat de competitie niet aantrekkelijker maken in tegenstelling tot wat PSG goed heeft gedaan. Ik kijk heel af en toe daar eens naar of naar Marseille. Etienne heeft weer een fanatieke fan support. Allemaal kleine en leuke dingetjes die ik doordat PSG een aantal leuke voetballers heeft weten te strikken.

Turkije loont het zich gewoonweg niet op 3/4 clubs na.

[...]

Ja, dat ben ik met je eens. Hij voelt zich nog te goed denk ik. Hij is momenteel geen zak waard en vraagt te veel geld. Op zijn fb pagina zie je zowat elke dag een foto van Köln... Ik had dus ook verwacht dat hij daar naartoe zou gaan.
Zijn eerste seizoen deed hij het nog leuk maar ik heb het nooit het niveau gevonden welke Arsenal zou moeten nastreven.
Ik denk dat Podolski het type voetballer is welke het beste uit de verf komt als je het hele team op hem afstelt.
Maar een echte top club zal dat voor iemand van zijn niveau niet doen.

Koln kan zijn huidige eisen nooit betalen, in zijn laatste periode daar betaalden ze hem al meer dan ze zich eigenlijk konden veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:20:
[...]

Zijn eerste seizoen deed hij het nog leuk maar ik heb het nooit het niveau gevonden welke Arsenal zou moeten nastreven.
Ik denk dat Podolski het type voetballer is welke het beste uit de verf komt als je het hele team op hem afstelt.
Maar een echte top club zal dat voor iemand van zijn niveau niet doen.

Koln kan zijn huidige eisen nooit betalen, in zijn laatste periode daar betaalden ze hem al meer dan ze zich eigenlijk konden veroorloven.
Ja, het is gewoonweg niet te doen met hem. Hij zal zich toch echt zelf moeten aanpassen. Hij mag wereld kampioen zijn, maar ik zou het niet-Duits vinden als hij zich daarom wat beter voelt.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij was (is misschien nog steeds) gewoon een cult held, en hij had er goed gepast, Ik denk niet dat Galatasaray meteen de beste keuze was, maar inderdaad, misschien ging het hem nog steeds om geld. Ik ben natuurlijk niet heilig en hou ook wel van een zakcentje extra, maar met pensioen gaan met een seizoen of twee bij de club waar je op handen gedragen word is natuurlijk geen straf, het is nog maar de vraag of ie dat in Turkije ook voor elkaar krijgt.

Nu is ie pas 31, maar ik bedoel maar te zeggen dat ie de topclubs niet voor het uitkiezen heeft tot zijn 40ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Zeker weten is dat geen foute keuze. Je moet je ook niet de weg laten wijzen door iedereen, alleen is de competitie helemaal niks. Er is niks ergers, dan naar een matige competitie gaan terwijl je loon omhoog gaat. Zo zie je maar weer dat wanneer je teveel geld in bezit hebt, dat je kop niet op de aarde staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 04-07-2015 21:12 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bij beide snap ik de keuze voor het geld eerlijk gezegd niet zo.

Bij een Kramer kun je nog zeggen dat hij nooit meer zulke bedragen zal verdienen (alhoewel ik nog steeds niet snap waarom ze Kramer willen hebben).

Maar deze twee hebben toch wel een vermogen op de bank staan (salaris, tekengelden en sponsoring). Dus bij hun is het niet de keuze voor het geld maar voor nog meer geld.

Beide hebben de leeftijd en de bankrekening om met hun hart te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:25

Quad

Doof

Chili - Argentinië is best een attractieve wedstrijd, wel behoorlijk hard. Het wordt tijd voor doelpunten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Allemachtig, wat een thuisfluiter zeg :') Spannende wedstrijd, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het spel best matig is van beide kanten. Daarom wel leuk, dat zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Catorce schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:23:
Allemachtig, wat een thuisfluiter zeg :') Spannende wedstrijd, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het spel best matig is van beide kanten. Daarom wel leuk, dat zeker...
Leuk idd maar niet bijzonder hoogstand niveau. Vooral veel strijd en een slechte scheidsrechter.

Vaak als ik dit soort wedstrijden zie is het wachten totdat Messi het beslist.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:58
Kom op Chili, nog nooit die f0k Copa gewonnen, kooomop nouahh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Wat deed die scheids nou? Chili gaat hinderlijk snel voor de bal staan bij een vrije trap, Messi schiet tegen ze aan en de bal komt op zn arm. Dus geef je een vrije trap tegen Argentinie? Hou even op zeg, het is alsof van boven is opgelegd dat Chili hem moet winnen...

Argentinie '78, kom er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:58
Catorce schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:37:
Wat deed die scheids nou? Chili gaat hinderlijk snel voor de bal staan bij een vrije trap, Messi schiet tegen ze aan en de bal komt op zn arm. Dus geef je een vrije trap tegen Argentinie? Hou even op zeg, het is alsof van boven is opgelegd dat Chili hem moet winnen...

Argentinie '78, kom er maar in!
Rensenbrink.... op de paal!!
ok ze hadden het stadion niet met beker verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bijzonder, ipv 2x 15 minuten duurt de verlenging 1x 30 minuten?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Nee, 2x 15 maar vrijwel geen rustpauze.

Lijkt naar penalties te gaan, jammer. Had gehoopt op een goal of 2+, maar het mocht niet zo zijn.

EDIT: Penalties dus. Ik zet m'n geld in op Chili, betere keeper...

[ Voor 19% gewijzigd door Catorce op 05-07-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Higuain....

Ik heb nog opgeschreven 'Zou me niets verbazen als Higuain of Lavezzi het verkloot', maar niet gepost in de angst het te jinxen :9

EDIT: Banega mist ook, dat is wel klaar. Daar kost Higuain je mooi even een WK en CA. Bitch. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Catorce op 05-07-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Argentinië faalt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Jammer, jammer, jammer. Maar in principe wel leuk dat Chili hem dan voor het eerst wint. Voor eenieder die Chili een warm hart toe draagt: van harte! Het mocht weer eens niet zo zijn voor Messi, en het ligt echt niet aan hem. Wat een gekloot, al jaren lang. Sabella was de enige die het enigszins neer wist te zetten daar. Trieste bende, al sinds 93 geen prijs meer gewonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Chili! Alexis! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Catorce schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:48:
Jammer, jammer, jammer. Maar in principe wel leuk dat Chili hem dan voor het eerst wint. Voor eenieder die Chili een warm hart toe draagt: van harte! Het mocht weer eens niet zo zijn voor Messi, en het ligt echt niet aan hem. Wat een gekloot, al jaren lang. Sabella was de enige die het enigszins neer wist te zetten daar. Trieste bende, al sinds 93 geen prijs meer gewonnen...
Ik heb 3/4 wedstrijden gezien inclusief de finale, maar het niveau lijkt veel lager dan bvb een EK.
Het zijn ook veldslagen ipv voetbalwedstrijden maar blijkbaar is dat daar normaal :o

In een voetballende ploeg is Messi echt op eenzame hoogte, maar ik heb nog nooit zoveel gehak op hem gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:41:
Bij beide snap ik de keuze voor het geld eerlijk gezegd niet zo.

Bij een Kramer kun je nog zeggen dat hij nooit meer zulke bedragen zal verdienen (alhoewel ik nog steeds niet snap waarom ze Kramer willen hebben).

Maar deze twee hebben toch wel een vermogen op de bank staan (salaris, tekengelden en sponsoring). Dus bij hun is het niet de keuze voor het geld maar voor nog meer geld.

Beide hebben de leeftijd en de bankrekening om met hun hart te kiezen.
Ja, dat begrijp ik, maar dan ben je in mijn ogen in treurige top sporter. Je wilt normaal gesproken prijzen winnen en dat kan zeker bij Gala, alleen ga je Europees niks klaar leggen, omdat Barca, Bayern en Real je compleet van de wereld voetballen.

Ik vind het dubbel, want ik vind dat je als sporter voor de prijzen moet gaan op dat niveau, maar wat je daar zegt kan ik me ook wel in vinden.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Catorce schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:23:
Hij floot beide kanten op dramatisch. Alsof ie er niemand af mocht sturen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Turan naar Barca.

Transfer ban is effective :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Het gesodemieter is begonnen bij Barcelona nu de verkiezingen van 18 juli dichterbij komen: Arda Turan tekent en mag pas vanaf 1 januari spelen. President wordt gekozen op 18 juli en het bestuur heeft het recht om Turan voor 20 juli terug te verkopen aan Atleti voor 90% van de transferprijs.

Allemaal om onnozele socios te verleiden op Bartomeu te stemmen, walgelijk dit. Daarnaast vraag ik me af of Turan de speler is die Barcelona nodig heeft. Fantastische middenvelder, maar dan had ik liever voor Pogba gegaan. Wat een kut bestuur, het zou me niets verbazen als ze nog herkozen worden ook. President laat een debat met alle andere kandidaten op tv (TV3) schieten, trieste bedoening weer. Typische entorno, heb er een ontzettende hekel aan bij Barcelona. Verdomme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Blijft een opmerkelijk gebeuren ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zou een logische regel zijn om in de transfer periode van de verkiezingen een transfer verbod te hebben (totdat de nieuwe president gekozen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

Kaap schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:38:
Turan naar Barca.

Transfer ban is effective :+
Ongelofelijk toch, en dan zijn er nog mensen die beweren dat Barcelona zo op eigen jeugd leunt :X

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Royz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:37:
[...]

Ongelofelijk toch, en dan zijn er nog mensen die beweren dat Barcelona zo op eigen jeugd leunt :X
Ongelooflijk toch, en dan zijn er nog steeds mensen die denken dat 'leunen op eigen jeugd' betekent dat je geen spelers dient aan te trekken. :F

PS: Het is goed fout in het manegement van La Masia, dat ontken ik niet. Maar komend seizoen worden al het goed is Samper, Adama, Grimaldo en evt wat andere spelers doorgeschoven. Maar dat is geen nieuws dus staat het ook niet op VI, FCUpdate, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tja, als je tijdens een transferban gewoon spelers mag blijven aantrekken dan is dat toch duidelijk geen sprake van een transferverbod?

Netals een geldboete geven nadat je juist teveel geld hebt uitgegeven volgens de FFP regels, alsof die oliesjeiks van een geldboete wakker liggen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoho, hij is dan wel naar Barca, maar vóór januari 2016 mag hij niet spelen.

De ban is ook niet dat ze geen spelers mogen halen, ze mogen alleen geen nieuwe spelers registreren. Effectief mogen ze dus zoveel ze willen halen, maar die mogen pas vanaf januari spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

Catorce schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Ongelooflijk toch, en dan zijn er nog steeds mensen die denken dat 'leunen op eigen jeugd' betekent dat je geen spelers dient aan te trekken. :F
Er is een duidelijk verschil tussen het aantrekken van spelers ter ondersteuning van diezelfde jeugd, of het aantrekken van spelers om daarmee een elftal op te bouwen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 14:15
Royz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Er is een duidelijk verschil tussen het aantrekken van spelers ter ondersteuning van diezelfde jeugd, of het aantrekken van spelers om daarmee een elftal op te bouwen.
Volgens mij bestaat de kern van de selectie nog steeds uit La Masia producten. Messi, Pique, Bartra, Iniesta, Pedro, Rafinha, Busquets, Sergi Roberto. Daarnaast worden waarschijnlijk 3/4 spelers van Barca B doorgeschoven aankomend seizoen.

Barça is daarnaast altijd zo opgebouwd. 4-6, enkele maal meer, vaste basisspelers die uit de Cantera afkomstig zijn, en daarbij een aantal top aankopen. Henry, Ronaldinho, Rivaldo, David Villa, Eto'o als voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pique is tussendoor nog bij Manchester gaan kijken, nog een jaartje jeugd gehad. Ik weet niet of dat een product van de ene of van de andere is. Maar, dat is misschien een beetje detail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Liever Turan, dan Pogba. Dat vind ik maar een overrated voetballertje.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:35:
Liever Turan, dan Pogba. Dat vind ik maar een overrated voetballertje.
Inderdaad, ik weet niet hoe ze aan die bedragen voor hem komen.
Hij doet het goed in Italie, maar dat is dan wel bij veruit de sterkste club.
In de CL laat hij wat leuke dingen zien maar is op de belangrijke momenten niet zo aanwezig als dat je zou denken wanneer je naar het prijskaartje kijkt.

Hij is nog jong etc, maar er is geen garantie dat hij ooit dat prijskaartje zou waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Inderdaad, ik weet niet hoe ze aan die bedragen voor hem komen.
Hij doet het goed in Italie, maar dat is dan wel bij veruit de sterkste club.
In de CL laat hij wat leuke dingen zien maar is op de belangrijke momenten niet zo aanwezig als dat je zou denken wanneer je naar het prijskaartje kijkt.

Hij is nog jong etc, maar er is geen garantie dat hij ooit dat prijskaartje zou waarmaken.
Dat bedoel ik. Turan heeft veel meer voordelen. Harde werker, technisch prima, kan echt wel het verschil maken. Hij is ouder en heeft wat meer vak ervaring. Nou, dat lijkt me een prima voetballer voor Barcelona.

Wat betreft de prijzen, die zou ik nu wel willen afschuiven op het idiote koop gedrag van de Engelsen en Spanjaarden.
Ik vind ze niet bepaald efficient inkopen. Nu gaat het alleen maar gekker worden met het TV geld in de PL.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Dat bedoel ik. Turan heeft veel meer voordelen. Harde werker, technisch prima, kan echt wel het verschil maken. Hij is ouder en heeft wat meer vak ervaring. Nou, dat lijkt me een prima voetballer voor Barcelona.

Wat betreft de prijzen, die zou ik nu wel willen afschuiven op het idiote koop gedrag van de Engelsen en Spanjaarden.
Ik vind ze niet bepaald efficient inkopen. Nu gaat het alleen maar gekker worden met het TV geld in de PL.
Er is de kans dat bepaalde clubs in Engeland vanwege deze TV deal op de lange termijn in de problemen gaan komen.
Dan heb ik het niet over de grote clubs zoals United, City etc maar over de kleine clubs die naast TV geld niet zo heel veel inkomsten hebben.

Deze clubs zullen nu veel meer geld te besteden hebben.
Er is dus de kans dat deze clubs spelers halen die zich normaal nooit konden veroorloven. Maar wanneer ze dat doen is de kans ook aanwezig dat de huidige spelers een salaris verhoging willen.

En aan deze deals zit je voor meerdere jaren vast.
Dus mocht de volgende deal lager uitvallen dan zitten deze clubs in de problemen.

Want dat de volgende deal net zo hoog is (of zelfs hoger) is geen garantie, de kans is aanwezig dat de volgende deal flink lager uit zal vallen.

Het behaalde bedrag is gewoon het resultaat van 2 partijen die elkaar niets gunnen. En ervoor zorgen dat de ander de rechten niet kreeg was net zo belangrijk als het hebben van de rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:04:
[...]

Er is de kans dat bepaalde clubs in Engeland vanwege deze TV deal op de lange termijn in de problemen gaan komen.
Dan heb ik het niet over de grote clubs zoals United, City etc maar over de kleine clubs die naast TV geld niet zo heel veel inkomsten hebben.

Deze clubs zullen nu veel meer geld te besteden hebben.
Er is dus de kans dat deze clubs spelers halen die zich normaal nooit konden veroorloven. Maar wanneer ze dat doen is de kans ook aanwezig dat de huidige spelers een salaris verhoging willen.

En aan deze deals zit je voor meerdere jaren vast.
Dus mocht de volgende deal lager uitvallen dan zitten deze clubs in de problemen.

Want dat de volgende deal net zo hoog is (of zelfs hoger) is geen garantie, de kans is aanwezig dat de volgende deal flink lager uit zal vallen.

Het behaalde bedrag is gewoon het resultaat van 2 partijen die elkaar niets gunnen. En ervoor zorgen dat de ander de rechten niet kreeg was net zo belangrijk als het hebben van de rechten.
Fijn om te horen in ieder geval. Het pistool staat dus in ieder geval op de koppies bij de club gericht, om het maar even recht door zee te zeggen :+

Maar dan nog. Als we zien wat top clubs sowieso al uitgeven aan spelers, dan is dat toch helemaal niet logisch :?

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:25:
[...]

Fijn om te horen in ieder geval. Het pistool staat dus in ieder geval op de koppies bij de club gericht, om het maar even recht door zee te zeggen :+

Maar dan nog. Als we zien wat top clubs sowieso al uitgeven aan spelers, dan is dat toch helemaal niet logisch :?
Ze hebben ook absurde inkomsten.
Stel je eens voor dat Glazer nooit zijn eigen schulden bij United had ondergebracht en dat United deze dus niet hoefde te betalen.
Wat ze dan wel niet voor geld zouden hebben.

Maarja, wat de gek ervoor geeft. Dat word in de voetbal wereld letterlijk genomen.
Want was Bale zijn transfersom waard? Nee.
Er gaan geruchten dat United meer dan 80mln over heeft voor Muller. Is hij dat waard? Nee.

Maar het is een kwestie van vraag en aanbod. De club wilde/wil hem niet kwijt en heeft geen geld problemen. De speler ligt/lag nog lange tijd vast en dan krijg je vanzelf idiote bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Terryb47 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:30:
Tja, als je tijdens een transferban gewoon spelers mag blijven aantrekken dan is dat toch duidelijk geen sprake van een transferverbod?
Wat dit is, is het verzwakken van de tegenstanders door spelers daar weg te halen. Ze hadden het gewoon "elke transfergerelateerde activiteit" moeten noemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Anoniem: 295814 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:26:
Pique is tussendoor nog bij Manchester gaan kijken, nog een jaartje jeugd gehad. Ik weet niet of dat een product van de ene of van de andere is. Maar, dat is misschien een beetje detail :)
Pique en Alba zijn inderdaad tussentijds weg gegaan, maar hebben beiden erg lang in de jeugd gespeeld. Pique 7-8 jaar, Alba ook een jaar of 7. Het verschilt per speler of je het echt eigen jeugd kan noemen, maar wb die twee (daadwerkelijk vaste basisspelers) is er geen twijfel over mogelijk.

Tevens is er ook gezegd inderdaad: zo is Barcelona altijd opgebouwd. Paar jaar geleden werd er met 11 eigen jeugdproducten gestart, maar dat moet nooit de benchmark zijn. Overigens vind ik wel dat het Rosell/Bartomeu bestuur wel behoorlijk bezig is met een eigen Galatico project en ben er helemaal niet van gecharmeerd. Waarom nu Turan halen? Voornamelijk omdat Laporta voor mekaar kan krijgen wat zij niet kunnen: Pogba halen. Raiola is een vriend van Laporta, dat komt wel goed. Dit bestuur haalde Braida als vervanger van Zubi en die heeft het niet voor elkaar gekregen. Dus nu snel Turan er door heen drukken om socios te please, terwijl Rafinha totaal aan de kant geschoven lijkt te worden. Trieste bedoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:37:
[...]

Ze hebben ook absurde inkomsten.
Stel je eens voor dat Glazer nooit zijn eigen schulden bij United had ondergebracht en dat United deze dus niet hoefde te betalen.
Wat ze dan wel niet voor geld zouden hebben.

Maarja, wat de gek ervoor geeft. Dat word in de voetbal wereld letterlijk genomen.
Want was Bale zijn transfersom waard? Nee.
Er gaan geruchten dat United meer dan 80mln over heeft voor Muller. Is hij dat waard? Nee.

Maar het is een kwestie van vraag en aanbod. De club wilde/wil hem niet kwijt en heeft geen geld problemen. De speler ligt/lag nog lange tijd vast en dan krijg je vanzelf idiote bedragen.
Ik liet Bale al specifiek achterwegen, haha. Klopt wel. Müller is een bijzondere en zal vast zijn 80mil. meer waarmaken, dan de 100 miljoen van Bale. Goed voor Bayern, maar hij is het inderdaad niet waard. Belachelijk bedrag.

Voor United is het een gevalletje, kosten wat het kost binnenhalen en al helemaal door het feit dat v. Gaal donders goed weet wat de Duitsers kunnen.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:15:
[...]

Ik liet Bale al specifiek achterwegen, haha. Klopt wel. Müller is een bijzondere en zal vast zijn 80mil. meer waarmaken, dan de 100 miljoen van Bale. Goed voor Bayern, maar hij is het inderdaad niet waard. Belachelijk bedrag.

Voor United is het een gevalletje, kosten wat het kost binnenhalen en al helemaal door het feit dat v. Gaal donders goed weet wat de Duitsers kunnen.
Ik vond Muller in zijn eerste jaar een heel groot talent. En hij is goed maar ik vind hem geen echte wereld top.
Ik vind hem een beetje de flink verbeterde versie van Kuyt.
Iemand waarvan je graag 1 of 2 spelers in de basis hebt staan, maar niet iemand waar je 80mln voor moet betalen.

Alhoewel ik je gelijk geef in dat Muller eerder 80mln waard is dan Bale de 100mln.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 07-07-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
gambieter schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:56:
[...]

Wat dit is, is het verzwakken van de tegenstanders door spelers daar weg te halen. Ze hadden het gewoon "elke transfergerelateerde activiteit" moeten noemen.
Inderdaad noem het dan geen transferban. Barcelona neem ik het niet kwalijk dat ze gewoon alvast spelers halen (want het mag schijnbaar) Tijdens de winterstop versterkingen halen is gewoon ontzettend moeilijk. clubs willen dan niet verkopen en/of die spelers mogen niet meer in de CL uitkomen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Ik vond Muller in zijn eerste jaar een heel groot talent. En hij is goed maar ik vind hem geen echte wereld top.
Ik vind hem een beetje de flink verbeterde versie van Kuyt.
Iemand waarvan je graag 1 of 2 spelers in de basis hebt staan, maar niet iemand waar je 80mln voor moet betalen.

Alhoewel ik je gelijk geef in dat Muller eerder 80mln waard is dan Bale de 100mln.
Mwoa, ik hoorde dat laatst ook van Reus. In ieder geval vraag ik me dan af wat wel wereldtop is?
Messi is Ronaldo niet en Ronaldo is Lahm niet en Lahm is Müller niet, maar ze hebben in ieder wel iets in zich wat hen onderscheidt van de rest.

Ik vind het gewoon zo apart, waarom ze geen wereld top genoemd worden, ondanks dat ze betere dingen hebben laten zien dan 99% van de voetballers. De enigste reden die ik me kan bedenken is een blik van dit moment.

Ѫа$тёя чѳця аят

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2