Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 16:24
70mai pro incl gps en neemt 2 minuten per keer op.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Vandaag de VIOFO A119 V3 met CPL filter ingebouwd i.c.m. een hardwire kit en een 128GB kaartje.
Ik heb de parkeermodus nu op low-bitrate staan en ik vroeg me af hoe andere deze hebben ingesteld i.v.m. opslagruimte.
Kan namelijk ook 1, 2 etc. fps kiezen als time-lapse en ik vroeg me af wat in de praktijk de voor/nadelen zijn.

Als de 119 V3 bevalt dan haal ik er binnenkort nog 1 voor de achterkant, heb al gezien dat de bedrading een leuke uitdaging gaat worden aangezien de kabel door de koppelslang moet en de hemel een stuk los moet... (Focus Mk3.5 Wagon 2015-2018)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 19:03
Ik ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze V3. Of die echt een stukje beter is dan de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Iemand in NL die mij wil helpen met de installatie van mijn dashcam, hoeft uiteraard niet voor niks

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:00
Ik heb sinds vandaag een 70mai 1S. In mijn Micra staat er continue spanning op de sigarettenaansluiting. Om te voorkomen dat de dashcam continue aan blijft staan en dus mijn auto accu leeg zou kunnen trekken moet in dus elke keer de stekker eruit trekken.
Zijn hier andere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ja. Hardwire kit die de stroom afkapt wanneer de spanning onder de ingestelde spanning komt

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 08-02-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Mijn vooruit is helaas gebarsten tijdens de storm of de hagel van vanmorgen: dus ik heb de dashcam van de oude vooruit moeten halen, maar nu heb ik helaas geen reserve dubbele tape meer :(

Wat voor tape kan ik daar nog meer voor gebruiken? Ik heb even op Ali gezocht en kwam deze tape tegen, echter dat lijkt mij niet de goede. Of ik twijfel in ieder geval of het wel stevig genoeg is.

Het betreft overigens een Viofo A119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Anoniem: 1068241 Deze op ali misschien?

[Afbeelding]

[ Voor 25% gewijzigd door BenEco op 10-02-2020 20:45 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik zou VHB 5952 3M tape nemen. Die is sowieso zwart.
Alleen zijn de levertijden in China momenteel nogal lang, mocht je het daar willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:28
Die 3m tape werkt goed, heb ik ook gebruikt om de dashcam weer te plakken in de nieuwe auto.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:00
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:52:
Ja. Hardwire kit die de stroom afkapt wanneer de spanning onder de ingestelde spanning komt
Ik heb inmiddels een hardwire kit besteld op Ali.

Nu vroeg ik me nog af wat de functie is van onderstaande rood omcirkelde instelling van mijn 70mai 1S?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L5kTZv8/IMG-2455.jpg

Trichoglossus schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:35:
Ik zou VHB 5952 3M tape nemen. Die is sowieso zwart.
Alleen zijn de levertijden in China momenteel nogal lang, mocht je het daar willen bestellen.
Ja ik heb inderdaad uit China besteld, maar dan wel specifiek de 3M Tape die ook Viofo meeleverde en al op formaat zijn geknipt. Ik heb deze tape ook nog gezocht, maar erg duur om in Nederland te bestellen.

Ik heb ja geen hele rol nodig...

• Lodde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Beste allemaal.
Ik ben zinnens en dashcam aan te schaffen voor de voor en de achterkant van de wagen eentje van superieure kwaliteit, hij moet ingesteld worden dat het beeld van de achtercam constant op het scherm staat en het moet van de hoogste kwaliteit zijn, momenteel gebruik ik een Rexing S500, rommel volgens mij, dagbeeld kan er door nachtbeeld is een ramp zowel voor als achter. Wie geeft mij hier de juiste hint, of een site waar ik de info vind, de antwoorders bedank ik op voorhand Mvg Lodde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@Lodde kijk eens naar Viofo A129 duo https://www.viofo.nl/

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Lodde schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:36:
Beste allemaal.
Ik ben zinnens en dashcam aan te schaffen voor de voor en de achterkant van de wagen eentje van superieure kwaliteit, hij moet ingesteld worden dat het beeld van de achtercam constant op het scherm staat en het moet van de hoogste kwaliteit zijn, momenteel gebruik ik een Rexing S500, rommel volgens mij, dagbeeld kan er door nachtbeeld is een ramp zowel voor als achter. Wie geeft mij hier de juiste hint, of een site waar ik de info vind, de antwoorders bedank ik op voorhand Mvg Lodde
Nachtbeelden zijn vaak een stuk minder van kwaliteit. Ik vind dat er weinig veranderd is qua kwaliteit tov van mijn DOD van 5 jaar oud, en een viofo bijvoorbeeld. Op youtube staan ook zat filmpjes, gemaakt via dashcam (waarbij altijd wel een mate van compressie aanwezig is helaas)

Kijk ook eens hier voor info over dashcams,
https://dashcamtalk.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

racoon schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:52:
70Mai 1S deze heb ik gekocht, adviseren jullie hem op de accu of sigarettenaansteker aan te sluiten, wil graag parking mode actief hebben en weten jullie iemand die mijn dashcam kan installeren?

Ik ben bang als ik hem op de accu aansluit achterin Dashboardkastje dat hij dan mijn accu snel leegtrekt.

Om parking mode weekend te krijgen welke kabel kan ik het beste gebruiken, zie veel verschillende.
Ik heb mijn dashcam gewoon op de sigarettenaansteker aangesloten, maar wel getracht het zo netjes mogelijk weg te lopen. Dat werkt gewoon goed: dashcam gaat aan wanneer de auto start en uit, wanneer ik de sleutel uit het contact haalt.

Bij die 70Mai heb je geloof ik een ingebouwde accu, dus dan kan hij nog verder filmen. Dat heeft mijn Viofo A119 niet en is dus het enige nadeel, daarom was ik al het twijfelen of ik niet de 70Mai Pro bestel. Maar die komt met micro USB en ik ga niet weer een kabel wegwerken, dus laat de huidige mini USB kabel gewoon hangen.

Normaalgesproken zou ik niet eens overwegen om mijn Viofo A119 te vervangen, want het is nog steeds een hele goede dashcam. Alleen het ingebouwde speakertje werkt niet zo goed meer, de rest werkt na meer dan twee jaar in de auto te gebruiken nog prima. Ik heb de dashcam wel een tijdje uit de auto gehad, toen ik van auto gewisseld heb.

Ik zag die 70Mai Pro trouwens voor € 63 op AliExpress inclusief verzending, vanuit Polen. Dat vond ik best een aantrekkelijke deal. Maar laat het waarschijnlijk voor wat het is, omdat de Viofo A119 discreter geplaats kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 1068241 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Ik heb mijn dashcam gewoon op de sigarettenaansteker aangesloten, maar wel getracht het zo netjes mogelijk weg te lopen. Dat werkt gewoon goed: dashcam gaat aan wanneer de auto start en uit, wanneer ik de sleutel uit het contact haalt.

Bij die 70Mai heb je geloof ik een ingebouwde accu, dus dan kan hij nog verder filmen. Dat heeft mijn Viofo A119 niet en is dus het enige nadeel, daarom was ik al het twijfelen of ik niet de 70Mai Pro bestel. Maar die komt met micro USB en ik ga niet weer een kabel wegwerken, dus laat de huidige mini USB kabel gewoon hangen.

Normaalgesproken zou ik niet eens overwegen om mijn Viofo A119 te vervangen, want het is nog steeds een hele goede dashcam. Alleen het ingebouwde speakertje werkt niet zo goed meer, de rest werkt na meer dan twee jaar in de auto te gebruiken nog prima. Ik heb de dashcam wel een tijdje uit de auto gehad, toen ik van auto gewisseld heb.

Ik zag die 70Mai Pro trouwens voor € 63 op AliExpress inclusief verzending, vanuit Polen. Dat vond ik best een aantrekkelijke deal. Maar laat het waarschijnlijk voor wat het is, omdat de Viofo A119 discreter geplaats kan worden.
Ik heb mijn dashacam ook via ali uit Polen voor €46,- inclusief 64 gb kaartje er bij, deze ga ik wel op de accu aansluiten of raad je aan dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racoon schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:47:
[...]

Ik heb mijn dashacam ook via ali uit Polen voor €46,- inclusief 64 gb kaartje er bij, deze ga ik wel op de accu aansluiten of raad je aan dit niet te doen.
Aanraden is een groot woord: als je het via de zekeringkast doet, lijkt mij dat er niet veel verkeerd kan gaan. Maar ik doe het zelf gewoon niet, omdat ik niet wil prutsen met de electronica in de auto. Dus daarom heb ik mijn dashcam via de 12v van de sigarettenaansteker aangesloten.

Maar ik hou de Viofo A119, aangezien ik begrepen heb dat de 70Mai de locatie gegevens in een .ts ( ondertitel bestand ) opslaat. Terwijl de Viofo dat direct in de video zet, wat makkelijker is. Anders zou je nog met een video bewerkingsprogramma aan de slag moeten om de locatie gegevens erin te zetten.

Wat ik wel interessant aan die 70Mai Pro vind, ja dat er een accu van 500mah in zit. Dus dan heb je zelfs via de 12v aansluiting van je sigaretten aansteker, dat de camera actief is terwijl je geparkeerd staat. Al heb ik begrepen van @13art dat je er niet zoveel aan hebt, omdat hij pas begint met filmen nadat er een impact geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 1068241 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Aanraden is een groot woord: als je het via de zekeringkast doet, lijkt mij dat er niet veel verkeerd kan gaan. Maar ik doe het zelf gewoon niet, omdat ik niet wil prutsen met de electronica in de auto. Dus daarom heb ik mijn dashcam via de 12v van de sigarettenaansteker aangesloten.

Maar ik hou de Viofo A119, aangezien ik begrepen heb dat de 70Mai de locatie gegevens in een .ts ( ondertitel bestand ) opslaat. Terwijl de Viofo dat direct in de video zet, wat makkelijker is. Anders zou je nog met een video bewerkingsprogramma aan de slag moeten om de locatie gegevens erin te zetten.

Wat ik wel interessant aan die 70Mai Pro vind, ja dat er een accu van 500mah in zit. Dus dan heb je zelfs via de 12v aansluiting van je sigaretten aansteker, dat de camera actief is terwijl je geparkeerd staat. Al heb ik begrepen van @13art dat je er niet zoveel aan hebt, omdat hij pas begint met filmen nadat er een impact geweest is.
Klopt, als je geparkeerd staat, dan zit er een vertraging in van 2sec ja impact tot opnemen. Met rijden registreert hij wel alles en slaat meteen de video van de impact apart op.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

13art schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Klopt, als je geparkeerd staat, dan zit er een vertraging in van 2sec ja impact tot opnemen. Met rijden registreert hij wel alles en slaat meteen de video van de impact apart op.
Die 2sec is dan eigenlijk al teveel, want ik weet uit ervaring ( gelukkig heeft de schuldige zich alsnog gemeld ) dat sommige er als een haas vandoor gaan wanneer ze schade veroorzaken aan een geparkeerde auto. Dus dat is een beetje jammer van die 70Mai Pro, anders was dat echt zo'n beetje de ideale dashcam geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 03:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraagje. Ik heb de Garmin 66W gekocht en nu wil ik daarvoor de polorised lens voor kopen, maar ik heb eigenlijk geen zin om elke avond/nacht de lens er vanaf te moeten halen. Wie heeft er ervaring met Garmin dashcams en zo'n lens? Hoeveel lichtkwaliteit verlies ik als het donker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 09:17
Ik heb sinds dit weekend de Viofo A119 V3 (als vervanger van mijn oude BlackVue) en op zich werkt dit prima. Echter in tegenstelling tot mijn BlackVue wordt na het afsluiten van mijn auto de stroom niet automatisch afgesloten, althans de led blijft rood branden. Ik ga er daarom vanuit dat de opname doorgaat terwijl de parkeermodus uit staat.

Iemand dezelfde ervaringen en zo ja een bepaalde oplossing? Ik zet hem nu handmatig uit maar ben bang dat ik dit een keer vergeet en dan met een lege accu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aansluiten met een hardwire kit die de accu spanning in de gaten houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 09:17
Ik heb liever geen hardwire kit ook omdat het qua parkeerstand voor mij niet hoeft. Inmiddels wat verder onderzoek gedaan en het lijkt erop dat de spanning uiteindelijk toch wordt uitgeschakeld na x tijd (5-10 minuten) waar dit bij de BlackVue bijna gelijk na het vergrendelen van de auto gebeurde.

Nu maar hopen dat ik morgen niet met een lege accu sta :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan een hardware set ook gewoon gebruiken als je de camera netjes wil wegwerken, en geen losse kabels en 12v stekkers wilt gebruiken...

Parkeerstand kan je uit zetten..

Suc6 morgen,. Hopelijk zonder aanduwden.

• menno3274
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-06 16:51
Goedemorgen,

Voor mijn vader (vrachtwagen) hebben we een Viofo A119v3 met hardwire kit gekocht.
De eerste hardwire kit ging het lampje niet van branden. Van de tweede die we toen opgestuurd kregen gaat het lampje branden, maar zodra de camera aangesloten wordt gaat het lampje op de kit uit en de camera start niet op. Met de 12v plug start de camera wel gelijk op. Alles wordt netjes in de zekering kast aangesloten met goede plus en min. We hebben het inmiddels in 3 verschillende voertuigen geprobeerd en overal gebeurd hetzelfde.

Wat kan het zijn, ook de tweede hardwire kit kapot? Of gaat er ergens anders iets fout?

Mvg, Menno

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01
Vrachtwagen is in de regel 24V, kan dat het zijn?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• 13art

13art

Moderator Mobile
menno3274 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:39:
Goedemorgen,

Voor mijn vader (vrachtwagen) hebben we een Viofo A119v3 met hardwire kit gekocht.
De eerste hardwire kit ging het lampje niet van branden. Van de tweede die we toen opgestuurd kregen gaat het lampje branden, maar zodra de camera aangesloten wordt gaat het lampje op de kit uit en de camera start niet op. Met de 12v plug start de camera wel gelijk op. Alles wordt netjes in de zekering kast aangesloten met goede plus en min. We hebben het inmiddels in 3 verschillende voertuigen geprobeerd en overal gebeurd hetzelfde.

Wat kan het zijn, ook de tweede hardwire kit kapot? Of gaat er ergens anders iets fout?

Mvg, Menno
Het zou me niet verbazen als het met 12V vs 24V te maken heeft zoals @Spiff al aangeeft.
Je zegt de hardwire kit bij verschillende wagens geprobeerd te hebben. Is dit allen bij vrachtwagens of ook personenauto's? Als het ook niet werkt bij personenauto's dan doen jullie wellicht toch iets niet goed, of (minder waarschijnlijk) je hebt twee defecte hardwire setjes ontvangen.
Wat een mogelijke oplossing kan zijn is door zoiets
[/list] te gebruiken. Zo kan je en de boel netjes weg werken en de 12V adapter gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 27-02-2020 11:59 ]

• menno3274
@Spiff Klopt is 24v. De mensen bij viofo.nl zeggen dat het gewoon moet werken.

@13art Zowel bij 12v auto als 24v vrachtwagen geprobeerd. Via zekeringkast (poorten gemeten met multimeter, dus stroom is aanwezig) en rechtstreeks op de accu.
We willen juist de parkeermodus gebruiken dan werkt die denk ik niet of nja dan slaat hij niet af bij lage spanning.

Deze is het ter info: https://www.viofo.nl/coll...29-duo-duo-pro-en-a119-v3

Aangesloten:
https://imgur.com/a/6dAn0M2

[ Voor 16% gewijzigd door menno3274 op 28-02-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En bij starten gaat hij ook niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno3274
@13art Nee. Alle mogelijk manieren (met en zonder lopende motor) in de zekeringkast als onder de motorkap zijn geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
menno3274 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:54:
@13art Nee. Alle mogelijk manieren (met en zonder lopende motor) in de zekeringkast als onder de motorkap zijn geprobeerd.
Vreemd...
Zeker omdat het via de sigarettenaansteker wel werkt.
De gebruikte zekeringen zijn ok? Ander aardepunt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno3274
@13art We gebruiken van die zekeringhouders en daar staat stroom op (getest op de draadjes, dus dan moet de zekering wel werken). Met multimeter en zo'n lampje getest. Dus min en plus zijn goed en in andere auto's zit er ook een andere plus en min ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
menno3274 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:19:
Dus min en plus zijn goed en in andere auto's zit er ook een andere plus en min ;)
Haha, ja goed punt...
Ging na die ene keer dat het lampje ging branden voordat jullie de dashcam aansloten, het lampje weer branden of blijft deze nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno3274
@13art Mijn vader zei dat de allereerste keer de dashcam aanging. Toen alles ingebouwd en nu gebeurt elke keer wat in dat filmpje gebeurt. Dus lampje aan zonder dashcam en lampje uit met dashcam en geen opstartende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
menno3274 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:29:
@13art Mijn vader zei dat de allereerste keer de dashcam aanging. Toen alles ingebouwd en nu gebeurt elke keer wat in dat filmpje gebeurt. Dus lampje aan zonder dashcam en lampje uit met dashcam en geen opstartende camera.
En via de sigarettenplug gaat de dashcam nu nog wel steeds aan? Anders zou ik bijna gaan denken dat er iets gefrituurd is in de camera, of de hardwire set doordat het op 24V aangesloten is geweest. Anderzijds zou je denken dat die setjes daar tegen moeten kunnen en/of rekening mee zouden moeten houden aangezien het toch ook gewoon in een vrachtwagen zou moeten werken.

Ik zou nu in ieder geval even geen mogelijke oplossingen meer kunnen bedenken behalve dan dat 1 van de 2 (weer) kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno3274
@13art Ja, camera is niks mis mee. Werkt nog steeds perfect. Je zou bijna denken dat ze inderdaad allebei gefrituurd zijn. Dan maar de centjes voor die kit kwijt en een andere (betere) kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:21
Stomme vraag misschien; heb je op de aan/uit knop gedrukt? Dat zie ik je niet doen.
En zit de geheugenkaart goed?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno3274
@Teijgetje Geen stomme vraag, maar buiten dit filmpje ook een aantal keren geprobeerd. Met de 12v plug filmt hij en slaat hij wel op. Dus ik denk dat de geheugenkaart dan zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand en 70 mai 1s in zijn auto die ik wat mag vragen, ik wil namelijk weten hoe ik de beelden op mijn iPhone krijg, ik kan ze alleen bekijken als mijn telefoon verbonden is met de dashcam, ze komen ook niet standaard in de local album

[ Voor 64% gewijzigd door racoon op 29-02-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Hoe kan ik de 70 mai automatisch verbinding laten maken met de app, moet nu iedere keer de knop aan de zijkant indrukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
racoon schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:09:
Hoe kan ik de 70 mai automatisch verbinding laten maken met de app, moet nu iedere keer de knop aan de zijkant indrukken
Bij instellingen standaard de WiFi verbinding mee laten opstarten wanneer dashcam aan gaat? Althans zoiets staat in de handleiding als ik die goed interpreteer.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 01-03-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

13art schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Bij instellingen standaard de WiFi verbinding mee laten opstarten wanneer dashcam aan gaat? Althans zoiets staat in de handleiding als ik die goed interpreteer.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Beste Beneco, bij Amazon de zijn de kritieken precies niet zo lovend over deze dashcam Viofo of lees ik verkeerd.
Niettegenstaande bedankt ik U voor de info, groet en een prettige werkweek. Lodde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Lodde
Ik heb er een, prima tevreden mee. Al zou ik nu de Duo pro nemen.
Zit er over te denken de voorcamera om te wisselen.
Overigens zijn ze hier bij Viofo goedkoper dan op Amazon volgens mij.

Beetje jammer dat mijn dure endurance SD kaartje het deels opgaf tijdens mijn vakantie.
Staat net mijn aanhouding door de Duitse politie er niet op. :( >:) (nee, geen boeien, aardige mensen, toffe BMW X3 :9~ )
Maar daar kan de camera niets aan doen.
Ik ga nu maar voor een normale goeie ipv dure extreme/endurance.

[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 02-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

mr_petit

opperprutser

Ik heb momenteel een mini0906 camerasysteem in mijn auto (voor&achter 1080P), wat op zich prima werkt, maar ik vroeg me af of er ook camera's zijn met aan de voorkant 2 lenzen met verschillende brandpuntafstanden?

Ik kwam eigenlijk op deze vraag omdat ik weer een interessante verkeerssituatie (inhaalactie) op de camera had, maar die speelt zich maar af in heen heel klein gedeelte van het beeld. Normaal hebben dashcams natuurlijk een hele korte brandpuntsafstand/grote beeldhoek zodat ook verkeer komend vanaf de zijkant zo goed mogelijk op het beeld komen. Maar diingen die recht voor je neus plaatsvinden op normale rijafstand zijn moeilijk te zien.
Het gaat dus om deze actie.
[YouTube: twijfelachtige inhaalactie]

Aan de beeldkwaliteit valt wel te zien dat ik die enorm heb moeten croppen terwijl dit op normale rijafstand plaatsvond (ik zat er echt niet extreem ver achter)
Het is niet dat de camera zelf heel slecht is.
Dit is een snapshot van hoe de camera het totaalbeeld heeft opgenomen:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/dashcam/vlcsnap-2020-03-05-22h18m38s595.png
Je ziet ca. 4 lange lijnen, tussen mij en de trutteschudder, maar daar zaten dus dat zwarte busje en die audi tussen.
Op zich vind ik de kwaliteit allerzins goed voor zulk druilerig weer, alleen de auto's voor je nemen maar een fractie van het beeld in beslag vanwege die enorme beeldhoek.

Als in mijn dashcam een 2e camera met langere brandpuntsafstand had gezeten dan had het beter op beeld gestaan.
Maar ik kan dus geen dashcams met 2 cameras (voorin) vinden.

Moet ik dan toch ernaast een 2e camera monteren met langere brandpuntsafstand? en welke camera zou daarvoor geschikt zijn?
Uiteraard moet hij als dashcam kunnen functioneren en goed op de voorruit te monteren zijn (in kleine footprint!, een gopro style cam vind ik denk ik te groot om erbij te doen), maar eigenlijk alle camera's die ik zie hebben een relatief kleine brandpuntsafstand/grote beeldhoek.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 05-03-2020 22:48 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
mr_petit schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:32:
ik vroeg me af of er ook camera's zijn met aan de voorkant 2 lenzen met verschillende brandpuntafstanden?
Ja, er zijn er meerdere.

De Dashcam dubbele Full HD lens en bv Garmin Dashcam Tandem kijken voor en achteruit.
De zgn Twin Cams, zoals bv de Nextbase Duo HD, Twins Cam,
Indigi® F600, kun je zo gebruiken als je wilt.
Er zijn er meer als je zoekt op Twin Cam > foto`s > vergelijkbare foto`s.

Kwaliteit kan ik je niets over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja maar dat zijn allemaal camera's met 2x groothoek en dus niet met beduidend verschillende brandpuntsafstanden. Daar heb ik niets aan. Ik bedoel dus met 1 groothoek lens en met 1 meer vergrotende lens (90 graden of minder oid), zodat ik de situaties die ik uitlegde beter kan vastleggen.
En de camerasystemen met een voor en achtercamera: die heb ik al. Dat zijn ook allemaal systemen met 2x groothoek.
Ik zoek dus niet iets in de trant van "dual wide angle"

Ik kan natuurlijk een mobius ernaast bevestigen, die kunnen ook in dashcam modus werken (sterker nog, ik heb een mobius die ik soms in m'n andere auto als dashcam gebruik), maar die vind ik ook nog steeds behoorlijk groothoek, en die cam begint al behoorlijk op leeftijd te raken (ik hem 'm al 6-7 jaar oid?). Hij doet wel 1080p en overdag ziet dat er ook best redelijk uit, maar low light performance is absoluut niet zo goed als een moderne cam.

[ Voor 42% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
mr_petit schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Ja maar dat zijn allemaal camera's met 2x groothoek en dus niet met beduidend verschillende brandpuntsafstanden. Daar heb ik niets aan. Ik bedoel dus met 1 groothoek lens en met 1 meer vergrotende lens (90 graden of minder oid), zodat ik de situaties die ik uitlegde beter kan vastleggen.
Oh?
quote:
De Nextbase Duo HD heeft aan elke zijde een 180-graden roteerbare lens. De linkse is een breedhoeklens met een kijkhoek van 140 graden. Die is bedoeld voor opnames door de voorruit van de auto. De rechtse is een telefotolens met 50m-zoom voor opnames doorheen de achterruit. Maar je richt de lenzen zoals je wil: je kan ook zijwaartse opnames, dubbele opnames langs voren, of binnen in het voertuig opnames maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

oh daar heb ik overheen gelezen. Al die andere opties waren volgens mij namelijk wel 2x groothoek. Maar die nextbase is inderdaad interessant. Maar hij heeft geen extra camera voor achterklepmontage, zoals ik nu wel heb en die mogelijkheid heeft hij ook niet als extra optie ofzo. Dus dat wordt nog een lastig puntje want daar schiet ik dan niets mee op tov bijvoorbeeld een extra cam met sterkere lens op de voorruit monteren (wat veel makkelijker is)

[ Voor 66% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
mr_petit schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:37:
Maar hij heeft geen extra camera voor achteren.
Triple cams hebben dan weer een camera voor voor, binnen en achter. En er kan een vierde camera bij.

Met een Viofo 129 pro achter ben je denk ik beter af.
Of nog een Nextbase, dan mis je voor en achter dichtbij en op afstand nooit meer iets. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 06-03-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Teijgetje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:46:
[...]

Triple cams hebben dan weer een camera voor, binnen en achter.

Met een Viofo 129 pro achter ben je denk ik beter af.
Of nog een Nextbase, dan mis je voor en achter dichtbij en op afstand nooit meer iets. ;)
Ja maar dan moet ik in m'n achterklep contactstroom zien te krijgen. Dat is volgens mij niet zo makkelijk.
Nu is het gewoon cameradraad vanuit de hoofdcamera bij de hemel inproppen en hij komt er achter wel uit.
Dan zou een extra camera voor plaatsen zoveel makkelijker zijn.

Zo'n triple camera is niet full hd, dus da's niks. wordt ook niets gezegd over lenshoek.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hmm.... er blijken alternatieve lenzen/zoomlensjes voor een mobius te bestaan.
https://www.mobius-cam.co...ft-lens-voor-mobius-p-151
YouTube: YouTube
Het blijkt gewoon een soort van 'lens standaard' te zijn
Da's misschien wel het ei van Columbus voor mij.
En een nieuwe mobius variant (nou ja nieuw... ook alweer een paar jaar oud kennelijk). Maar die het wel veel beter in het donker doet!

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 06-03-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Zo vind je nog eens wat op internet. ;)

Ik vind bv deze review goud, lekker herkenbaar. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 09:34
Heb nu 2 jaar de Blackvue dr650s-1ch, bevalt heel goed. Over minder dan 2 weken krijg ik een andere auto, dat wordt dan ook de 2e wissel die deze dashcam meemaakt. Ik ben dus op zoek naar een nieuw stukje tape voor de bevestiging op de voorruit.

Nu is kant-en-klaar tape tijdelijk uitverkocht:
https://blackvue-nederlan...650-dr750-dr900s-5-stuks/

Maar volgens mij kan ik prima een stuk (sterk) dubbelzijdig tape kopen en dit zelf op maat knippen. Heeft iemand ervaring met een specifieke? Als ik op dubbelzijdig tape zoek, zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Fyodor schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:00:
Heb nu 2 jaar de Blackvue dr650s-1ch, bevalt heel goed. Over minder dan 2 weken krijg ik een andere auto, dat wordt dan ook de 2e wissel die deze dashcam meemaakt. Ik ben dus op zoek naar een nieuw stukje tape voor de bevestiging op de voorruit.

Maar volgens mij kan ik prima een stuk (sterk) dubbelzijdig tape kopen en dit zelf op maat knippen. Heeft iemand ervaring met een specifieke? Als ik op dubbelzijdig tape zoek, zie ik even door de bomen het bos niet meer.
Zoek op go-pro 3M tape bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
Zo, ook maar eens orienteren op een dashcam. Een van onze auto's was leeggeroofd en zo kan de ene auto, de andere in de gaten houden op de oprit.

Alles overwegende kom ik waarschijnlijk op de A119 v3 uit. Een achtercamera vind ik niet erg noodzakelijk en ik kom op dashcamtalk wat negatieve berichten tegen over de A129 Pro, dat ie al oververhit raakt van nog geen uur park mode. Ik weer niet of dat exemplarisch is, maar meerdere units leken er last van te hebben. Ook gaat het met 4k wel heel hard qua opslag.

Zat ook nog te twijfelen over 70 Mai (1S) omdat ik die form factor veel netter vind dan een schermpje aan de voorruit. Deze review liet echter weinig twijfel over: YouTube: Viofo A119 V3 vs Thinkware Q800 PRO vs Xiaomi 70Mai PRO vs A129 Bij een ander filmpje van de 70Mai 1S zag ik niet echt een verbetering tov de Pro en heel veel sharpening, zodat stroomleidingen e.d. gewoon licht gaven op beeld. 8)7
De A119v3, A129 (non pro), 70 Mai Pro en Thinkware Q800 Pro worden daar vergeleken en de stills van de 70 Mai vind ik eigenlijk wel schokkend. Vrijwel geen een kenteken leesbaar door motion blur. Blackvue e.d. maken mooie dingen, maar met rustig het 3-4 voudige in prijs wordt de camera zelf roofgoed.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 11-03-2020 09:51 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Señor Sjon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:
Zo, ook maar eens orienteren op een dashcam. Een van onze auto's was leeggeroofd en zo kan de ene auto, de andere in de gaten houden op de oprit.

Alles overwegende kom ik waarschijnlijk op de A119 v3 uit. Een achtercamera vind ik niet erg noodzakelijk en ik kom op dashcamtalk wat negatieve berichten tegen over de A129 Pro, dat ie al oververhit raakt van nog geen uur park mode. Ik weer niet of dat exemplarisch is, maar meerdere units leken er last van te hebben. Ook gaat het met 4k wel heel hard qua opslag.

Zat ook nog te twijfelen over 70 Mai (1S) omdat ik die form factor veel netter vind dan een schermpje aan de voorruit. Deze review liet echter weinig twijfel over: YouTube: Viofo A119 V3 vs Thinkware Q800 PRO vs Xiaomi 70Mai PRO vs A129 Bij een ander filmpje van de 70Mai 1S zag ik niet echt een verbetering tov de Pro en heel veel sharpening, zodat stroomleidingen e.d. gewoon licht gaven op beeld. 8)7
De A119v3, A129 (non pro), 70 Mai Pro en Thinkware Q800 Pro worden daar vergeleken en de stills van de 70 Mai vind ik eigenlijk wel schokkend. Vrijwel geen een kenteken leesbaar door motion blur. Blackvue e.d. maken mooie dingen, maar met rustig het 3-4 voudige in prijs wordt de camera zelf roofgoed.
Kun je dan niet beter gewoon een camera aan je huis hangen op de oprit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat kost wat meer en is in de toekomst ook wel de bedoeling. Voor nu is het onderweg wel handig. De A119v3 kost incl. kit, CPL en GPS 115 euro. De A129Pro (Single) doet 60 euro meer, in Duo 102,50 meer dan de A119, vrijwel het dubbele. Heb alleen geen zin om door het hele hemeltje te gaan naar de achterkant toe, hoewel ik ook verhalen lees van mensen die via de onderdorpels naar achteren 'reizen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Señor Sjon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:
Dat kost wat meer en is in de toekomst ook wel de bedoeling.
offtopic:
Dat hoeft niet veel meer te kosten hoor: https://www.indiegogo.com...e-24-x-7-security-guard#/ Bij oom Ali heb je dezelfde van Xiaomi voor iets meer dan 50 euro.

Ik vind het ook een lastige overweging, wel of geen achtercamera. Ik heb het nu niet, en dus parkeer ik mijn auto vaak zo (daar waar het kan, dat de neus naar de weg staat. Maar goed dat kan niet altijd, als je geparkeerd staat en iemand rijdt tegen je achterkant aan, heb je nog geen beeld, etc. Genoeg situaties denkbaar waar een camera achter zeker handig kan zijn.
Het wegwerken van de kabels hoeft volgens mij via de stijlen aan de bovenkant niet echt een probleem te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 11-03-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Señor Sjon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:50:

Ik heb zelf de Viofo A119, de eerste versie geloof ik en gebruik deze echt al heel lang: fijne aan de camera is dat hij in 2K kan filmen en dus bruikbaar materiaal hebt. Daarnaast kun je hem discreet verbergen achter je achteruitkijkspiegel en heb je er eigenlijk geen kijken naar. Dat ding start wanneer ik de auto start en gaat uit, zodra ik de sleutel uit het stopcontact haal. Dus deze dashcam kan ik echt aanraden.

Probleem is alleen voor de parkeermodus zul je hem moeten hardwiren aan de accu van je auto, dat kan via de zekeringskast. Maar daar ben ik persoonlijk geen fan van en daarom heb ik permanent ingestoken via de 12v aansluiting aansluiting aka sigarettenaansteker. Als ik dan toch wil dat hij filmt terwijl de auto geparkeerd staat, dan sluit ik een 10.000mah externe batterij erop aan. Dat doe ik echter nauwelijks en enkel in begin gedaan, vlak nadat de auto was aangereden toen hij langs de weg geparkeerd stond. Sowieso is het de vraag: hoelang zou zo'n 10.000mah batterij het volhouden? En praktische is het niet, maar dat is het niet kunnen starten van je auto in de winter ook niet....

PS realiseer je wel dat daders maar je ruit hoeven in te tikken om bij de dashcam te komen? Die beelden worden op een sd-kaartje opgeslagen, dus het is wel diefstalgevoelig en daarom heb je juist belang aan een camera die niet opvalt. Het had net zo goed een camera kunnen zijn, voor veiligheid features: die heeft die trouwens ook, ADAS en hoe het ook allemaal heet. Maar dat schijnt niet zo bruikbaar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze waren toen meer geïnteresseerd in de navi, stuur en andere dure randzaken van een bepaald merk met een propeller. Die meerwaarde haal je niet uit mijn zakelijke auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:19:
Dat kost wat meer en is in de toekomst ook wel de bedoeling. Voor nu is het onderweg wel handig. De A119v3 kost incl. kit, CPL en GPS 115 euro. De A129Pro (Single) doet 60 euro meer, in Duo 102,50 meer dan de A119, vrijwel het dubbele. Heb alleen geen zin om door het hele hemeltje te gaan naar de achterkant toe, hoewel ik ook verhalen lees van mensen die via de onderdorpels naar achteren 'reizen'.
Met een beetje (openings) korting valt het verschil wel mee, zeker niet het dubbele. :) (incl. GPS, hardwire en 2x CPL filter.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDJuA56nDDdOOqXfqYjj1RxT8k4=/f/image/1YR21MIpabu5ZbHGgYYkGVZ2.jpg

Edit: @Señor Sjon Klopt, is de normale Viofo 129 duo. En de kortingscode is nu inderdaad niet meer geldig.
Komt vast nog wel weer een actie of korting voorbij. :)

[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 11-03-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is niet de Pro. ;)

En
Voer een geldige kortingscode in

[ Voor 51% gewijzigd door Señor Sjon op 11-03-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 09:34
Martinusz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:29:
[...]

Zoek op go-pro 3M tape bijvoorbeeld ;)
Dank! Zojuist voor 6 euro 6 stickers besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fyodor schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:00:

Op AliExpress bestellen :+ Het heeft bij mij letterlijk een maand geduurd, maar dat kwam goed uit. Want in Oostenrijk mag je toch geen dashcam gebruiken :(

Ik heb ze hier dus besteld: 10 plakkers, voor nog geen € 5 en hopelijk hoef ik maar eentje te gebruiken.... want het is al de derde keer dat ik de dashcam opnieuw bevestigd heb. Hij heeft eerst in mijn oude auto gezeten, daarna heb ik hem in mijn huidige auto gezet. En een paar weken geleden had ik plotseling een barst in mijn voorruit, dus toen is deze vervangen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Anoniem: 1068241
Je mag in Oostenrijk gewoon je vakantie filmen.
Ook in Duitsland heb ik de politie er niet over gehoord die in mijn auto reed..

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 14-03-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:14
Om alles te lezen valt niet mee, want het begint al in 2014 en mogelijk is al veel verouderd. Daarom met name de laatste pagina’s gelezen en dan komen er een paar merken naar boven. Eigenlijk concreet, om even iets te filteren, is er een bepaald merk waar je hebt beste op kunt focussen als je eentje wil aanschaffen? Ik zoek er eentje in de prijs van € 150 en dan alleen een camera voor.

Viofo, blackvue, nextbase.....

[ Voor 4% gewijzigd door funkyduck op 21-03-2020 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb net de Viofo A119 V3 opgehangen. Met CPL, GPS en hardware kit 114,95. 5 euro voor de zekeringhouders erbij en dan wat je uit wil geven aan de SD-kaart. Endurance 128GB is 30 euro bij dezelfde winkel. Ik heb een WD Purple 256GB gekocht bij Amazon voor wat meer opslag. Dan capture ik ongeveer 18 uur rijden minus wat de parkeerstand doet. Ook zegt men vaak de 1600 terug te zetten naar 1440, maar ben erachter gekomen dat ie dan net niet de verkeerslichten meepakt als je vooraan staat. Kantel ik hem omhoog, dan zie ik mijn eigen auto helemaal niet meer plus er zit dan een reflectie van de navi op de ruit Dus gebruik de volle resolutie.

Wel is de compressie (ook op High) best wel heftig. Op enige afstand gaat wel het detail eruit. Kentekens zijn al rijdend tot een meter of 15 goed terug te halen met een snapshot in VLC. Daarna hangt het van belichting, snelheid en eigen beweging van de auto af hoe leesbaar ze nog zijn. Reken circa 250MB/minuut voor deze camera voor je capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducati1098
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
Zijn er hier mensen die een 70 MAi dashcam hebben? Ik heb er een en krijg hem niet verbonden. Het is een apparaat zonder scherm dat via wifi met je telefoon verbonden is. Ik krijg alleen die verbinding niet tot stand. Er lijkt wle verbinding te zijn tussen mijn telefoon en de dashcam. Maar hij geeft steeds de melding "internet misschien niet beschikbaar"

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 09:00
ducati1098 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:49:
Zijn er hier mensen die een 70 MAi dashcam hebben? Ik heb er een en krijg hem niet verbonden. Het is een apparaat zonder scherm dat via wifi met je telefoon verbonden is. Ik krijg alleen die verbinding niet tot stand. Er lijkt wle verbinding te zijn tussen mijn telefoon en de dashcam. Maar hij geeft steeds de melding "internet misschien niet beschikbaar"

Weet iemand raad?
In mijn auto hangt er eentje. De melding die krijgt m.b.t. het internet klopt wel, je maakt namelijk een hotspot van je dashcam waarmee je vervolgens verbind vanaf je telefoon. Aangezien die hotspot geen internet levert, geeft je telefoon die melding.

Je zou, als de wifi verbinding tot stand is gekomen tussen telefoon en dashcam, via de 70Mai app bij je recordings en settings moeten kunnen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducati1098
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
DaLass, dank voor je reactie.
Ik mag het apparaat inmiddels terugsturen naar de levernacier. Hij denkt dat er iets met de cam is.
Ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@ducati1098
Wat DaLass zegt.
Ik heb een Viofo en heb dezelfde melding als ik verbind met de camera, geen internet en of ik door wil gaan met verbinden.
Komt doordat de telefoon maar één hotspot verbinding met wifi aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Goededag mede Tweakers.

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een Viofo A129 Duo Pro.
De voor viofo is aangesloten met de hardwire kit.

Nu wilde ik vanmiddag de filmpjes van de afgelopen weken gaan bekijken maar de camera heeft niets opgenomen, niets van het rijden en ook niets van snachts als de auto stilstaat..

Moet ik elke keer als ik ga rijden de opname knop indrukken?
Of kan dit ook automatisch als ik de auto start.
Hieronder mijn instellingen en ik hoop dat iemand me kan vertellen wat er niet goed ingesteld staat.
Of wat beter kan.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/92tsayh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6k4kztu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rpye9qlo3xz7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pouik4yq34kqs.jpg

Ook viel me vanmiddag op dat de Viofo behoorlijk warm word.

Mvg en alvast bedankt Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb geen Viofo, maar het lijkt me dat dit gewoon automatisch moet gaan. Lijkt me geen normale gang van zaken dit. Het eerste waar ik aan moest denken is of je geheugenkaartje wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
bandietjeoo7 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:36:

Moet ik elke keer als ik ga rijden de opname knop indrukken?
Of kan dit ook automatisch als ik de auto start.
Hieronder mijn instellingen en ik hoop dat iemand me kan vertellen wat er niet goed ingesteld staat.
Of wat beter kan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je hem aan zet dan schakelt hij voortaan zelf als alles goed aangesloten is. dwz geel is geschakeld, rood is continu voeding.
Als je SD kaart niet goed geformatteerd is doet hij het niet, wat zit er in aan kaart? Met 4k heb je grote files.
Met deze instellingen heb ik met full HD al clips van ruim 300 mb per 5 minuten.
Ik zou de WDR aanzetten, de loop verkorten want10 minuten is lang, zeker als je het via wifi wilt downloaden, en het wifiwachtwoord en ssid veranderen.
De audio ook aanzetten lijkt me ook handig, dan kan je wat roepen als er wat gebeurt, bv een kenteken.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 22-04-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Bedankt voor je antwoorden 13art en Teijgetje.

Ik heb de kaart geformatteerd en het lijkt er nu op dat hij wel automatisch start.
Bij het starten van de auto gaat nu het schermpje aan, dat deed die niet, en gaat het lampje voor record aan.

De viofo is ingebouwd door een bedrijf welke deze dashcams dagelijks inbouwd, ik ga ervan uit dat dat goed is gedaan.

Ik heb een SD kaart van 128GB.

Ik loop de instellingen met behulp van die link door en ik neem je raad aan en zet de clips op 5min, zet het WDR aan, en verander ook de wifi gegevens.

Audio aanzetten. Heb de muziek altijd hard aan denk niet dat het een goed idee is.

Dank jullie voor het meedenken en ik laat van me horen of alles nu goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Audio kan je makkelijk tijdens het rijden aan/uit zetten. Ik bel veel, dus ik hou hem lekker op mute.

Met de lockdown ook erachter gekomen dat de voltage cut-off werkt van de hardware kit. :+ Waar ik minder blij van wordt is dat ie hele dagen aan bomen heeft opgenomen door de harde wind. En dan staat ie nog niet eens op hoog qua sensitiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 12:38
Zijn er hier ook mensen die al echt geld bespaard hebben door een dashcam?
Ongelukken die je zonder dashcam niet had kunnen bewijzen dat het je schuld niet is?
Zelf zit ik zwaar in twijfel om er 1 te kopen en ik heb gehoord dat verzekeringen er ook niet altijd wat mee doen.
Het nadeel is dat wij 2 auto's hebben en ik het dan in beide auto's zou moeten inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:31
thespeed schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:13:
Ongelukken die je zonder dashcam niet had kunnen bewijzen dat het je schuld niet is?
Zelf zit ik zwaar in twijfel om er 1 te kopen en ik heb gehoord dat verzekeringen er ook niet altijd wat mee doen.
Het nadeel is dat wij 2 auto's hebben en ik het dan in beide auto's zou moeten inbouwen.
Inbouw van een dashcam is goed zelf te doen, op youtube zijn zat tutorials te vinden.

Ben zelf in het OV werkzaam en bij mijn werkgever zijn veel voertuigen met een camera die naar voren filmt (vergelijkbaar met een dashcam) zo'n investering doen ze niet voor niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41

PeaceNlove

Deugleuter

1x de beelden gebruikt voor aangifte bij de politie bij een doorrijder. Een paar andere keren de beelden doorgestuurd naar de leasemaatschappij, geen idee of ze er wat mee gedaan hebben, maar heb in ieder geval geen discussie gehad over oorzaak en schuldige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb ook een doorrijder gemeld bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardberk
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-06-2020
Ik ben ook benieuwd of iemand nog op de vraag van @NeutraleTeun een antwoord heeft.
NeutraleTeun schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:29:
Na wat lezen hier kwam ik tot de conclusie om een A129 te "willen".
Na daarna wat gelezen/vergeleken te hebben op Allcam, komt daar de optie voor de AZDome M10 Pro bij.

Iemand bekend of iets zinnigs weten te vertellen over wezenlijke verschillen tussen die 2?
1CH/2CH en resolutie snap ik wel, maar voor de rest?
Daarnaast vraag ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen de
1) AZDome M10 (door ANWB als 'beste in 2020 onder de 200 euro' verkozen) en de
2) AZDome GS63H (ouder model uit 2018)

...bij gebruik MET 2CH/rear cam. Beiden gaan dan terug naar 1082P en de andere benefits lijken ook overeen te komen. Het prijsverschil is echter groot.

Iemand een idee?

[ Voor 36% gewijzigd door richardberk op 02-06-2020 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 10:31
Wat is een goede zekeringhouder. Ik heb al meerdere geprobeert, maar de camera werkt er niet op.
Gewoon op de sigarette aansluiting gaat hij aan. Niet op de zekeringhouder. Er staat wel stroom op het zekeringgleufje waar ik de houder in druk en de zekering in de houder zelf is ook goed.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

rimave schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 06:56:
Wat is een goede zekeringhouder. Ik heb al meerdere geprobeert, maar de camera werkt er niet op.
Gewoon op de sigarette aansluiting gaat hij aan. Niet op de zekeringhouder. Er staat wel stroom op het zekeringgleufje waar ik de houder in druk en de zekering in de houder zelf is ook goed.
Even een stomme vraag, maar, heb je wel een aarde aangelegd?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb bijna een keer twee mutsen op een scooter aangereden, ze reden zonder te kijken van tankstation de weg op. Ik stond op een meter afstand van ze stil. Had ik ze geraakt zou ik heel blij zijn geweest met mijn dashcam. Ik heb de beelden wel bewaard ter leringh & vermaeck.

De dashcam heb ik overigens aangeschaft nadat ik door een totaal gestoorde gek werd gesneden door een auto en die vervolgens vlak voor me keihard op de rem stampte. Daar had ik heel graag beelden van gehad...

[ Voor 3% gewijzigd door beschuit op 05-06-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 19:20
3x in totaal al bij mij.

1x bij een vrouw die achteruit reed in een parkeergarage omdat ze te vroeg in stuurde. Toen raakte zij mijn bumper en zei ze dat ik tegen haar bumper reed. Gezegd dat ik graag met haar de beelden wel terug wil kijken, maar toen al wist ze dat ze het niet ging winnen.

1x met een malloot die van links kwam en mij totaal geen voorrang gaf.

En heb een keer de telegraaf.nl gehaald met Dashcam.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wylana schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:34:
[...]

3x in totaal al bij mij.

1x bij een vrouw die achteruit reed in een parkeergarage omdat ze te vroeg in stuurde. Toen raakte zij mijn bumper en zei ze dat ik tegen haar bumper reed. Gezegd dat ik graag met haar de beelden wel terug wil kijken, maar toen al wist ze dat ze het niet ging winnen.

1x met een malloot die van links kwam en mij totaal geen voorrang gaf.

En heb een keer de telegraaf.nl gehaald met Dashcam.[YouTube: Aso straft linksrijder]
Da's wel een mooi gevalletje onnodig links rijden :> Niet dat ik de remactie goedkeur, maar er was genoeg plek om naar rechts te gaan.

Mijn Xiaomi Yi begint het na te laten volgens mij, de laatste paar ritten heeft hij niks opgenomen (terwijl ik hem wel telkens aan hoor gaan), nam enkel iets op wanneer ik op de noodfunctie drukte. Volgens mij kwam het doordat de accu en keer is leeg gegaan (datum stond nu ook op 16 januari 2016 :? ) maar dan zou ik er van uit gaan dat hij gewoon zou opnemen met een foute tijd/datum. Zonder opname vind ik wel een beetje erg link...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 11:51
Heel erg 'on the fence' over welke dashcam we moeten halen. A119V3 of A129 Pro Duo. De footage laat in mijn ogen zien dat de A119V3 betere kwaliteit beelden geeft, maar een tweede cam die achteruit filmt is ook wel heel erg fijn. Heb al menig topic doorgespit en reviews gekeken maar ben nog steeds aan het tobben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Nexz schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:20:
Heel erg 'on the fence' over welke dashcam we moeten halen. A119V3 of A129 Pro Duo. De footage laat in mijn ogen zien dat de A119V3 betere kwaliteit beelden geeft, maar een tweede cam die achteruit filmt is ook wel heel erg fijn. Heb al menig topic doorgespit en reviews gekeken maar ben nog steeds aan het tobben...
Je kan natuurlijk ook een A119v3 op de achterruit plakken..Iets omslachtiger.
Ik heb zelfs 2 verschillende merken cams voor en achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 11:51
Trichoglossus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Je kan natuurlijk ook een A119v3 op de achterruit plakken..Iets omslachtiger.
Ik heb zelfs 2 verschillende merken cams voor en achter hangen.
Gemak dient de mens denk ik altijd maar, en 2 cams die naar 1 kaartje schrijven is wel zo handig dacht ik. Maar goed, daar wil ik dan natuurlijk niet qua beeldkwaliteit op inleveren... Denk dat ik maar met een enkele A119 begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 13:40
Iemand hier een Apeman C470 cam in gebruik? Ik heb er 1 die steeds zijn instellingen kwijt raakt.. Echt zwaar irritant haha.. Support van Apeman is ook niet echt tof te noemen want die laten niks van zich horen...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rohit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:45:
Iemand hier een Apeman C470 cam in gebruik? Ik heb er 1 die steeds zijn instellingen kwijt raakt.. Echt zwaar irritant haha.. Support van Apeman is ook niet echt tof te noemen want die laten niks van zich horen...
Al iets langer in gebruik, en staat je auto nu wat langer stil de laatste tijd? Dan is de accu waarschijnlijk leeg en dan vergeet hij de instellingen.

Niet dezelfde dashcam, maar mijn Yi doet dat nu ook als de accu in de camera leeg is geweest

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:43
jazeker iemand die tegen mijn auto heeft gezeten nadat die geparkeerd was.
mevrouw is door iemand tegen gehouden en heeft een briefje met valse gegevens (naam + telefoonnummer) achtergelaten.
aangifte gedaan bij de politie en mevrouw heeft alle schade + schadevergoeding + boete mogen betalen van de officier van justitie :)

de mensen op het politiebureau moesten ook wel lachen toen ik langskwam met de laptop en camerabeelden

en de 2e keer zat ik op een voorrangsweg toen ik moest afslaan. bij het afslaan begon mevrouw al te rijden en zat ze tegen mijn achterkant aan. uitgestapt en zij beweerde dat ik haar had afgesneden. netjes gezegd dat alles op beeld stond en we deze wel effe konden bekijken. op de beelden was goed te zien dat ik niet verder naar rechts kon omdat ik anders in de bosjes zat en zij al begon te rijden voordat ik haar gepasseerd was (dashcam voor en achter)

[ Voor 21% gewijzigd door RenaldoN op 22-06-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 13:40
MK_ schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Al iets langer in gebruik, en staat je auto nu wat langer stil de laatste tijd? Dan is de accu waarschijnlijk leeg en dan vergeet hij de instellingen.

Niet dezelfde dashcam, maar mijn Yi doet dat nu ook als de accu in de camera leeg is geweest
een tijdje wel idd maar laatste 2 weken word er weer elke dag in gereden, nu weekend 2 dagen niet is die dan zo snel leeg ja?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Is de OP nog up2date? Ik wil een goede dashcam en weet niet echt waar ik moet beginnen. De opening-post lijkt outdated.

Liefst 1tje met beeld voor- en achter (of 2 losse cams whatever), en 1tje die ook werkt wanneer auto stil staat. Goed beeld. Budget minder relevant.

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 24-06-2020 12:05 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rohit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:57:
[...]

een tijdje wel idd maar laatste 2 weken word er weer elke dag in gereden, nu weekend 2 dagen niet is die dan zo snel leeg ja?
Relatief snel, maar ja zo is het bij mij laatst ook 1x gekomen. Dus kan :p
Gamebuster schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:04:
Is de OP nog up2date? Ik wil een goede dashcam en weet niet echt waar ik moet beginnen. De opening-post lijkt outdated.

Liefst 1tje met beeld voor- en achter (of 2 losse cams whatever), en 1tje die ook werkt wanneer auto stil staat. Goed beeld. Budget minder relevant.
Die is outdated inderdaad. Goede value dashcams blijven die van Viofo, eigenlijk komt daar de A119v3 nog altijd als zeer goed uit de bus. Parkeermodus mogelijk met hardwarefabrikant. Eventueel ook dual-cam met de A129 Duo (Pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 19:40
Gamebuster schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:04:

Dit lijstje is altijd redelijk up to date:
Best value:

A119 v3 ($93-120 USD)

B1W ($47-55 USD) (May have issues with iOS playback)

Street Guardian SGGCX2 (Includes memory card and CPL filter) ($130-264 USD)

Best value Dual cams:

A129 Duo ($150-170 USD)

A129 Pro Duo ($250 USD)

Thinkware FA200 2CH WiFi ($130-150 USD)

Budget dash cams:

Yi Dash cam ($50 USD)

Anker Roav S1 ($90 USD)

Anker ROAV C1 ($73 USD)

AUKEY ($70 USD)

YI Nightscape Dash Cam ($65 USD)

Budget Dual Cams:

Aukey DR02D ($130 USD)

Mini 0906 ($120 USD)

Dual Cams:

BlackVue DR590W 2CH WiFi ($240 USD)

BlackVue DR750S 2CH ($385-510 USD)

Street Guardian SG9663DC (Includes memory card and CPL filter) ($260-490 USD)

BlackVue DR900S 2CH (4K) ($434-591 USD)

Thinkware Q800PRO 2K QHD ($350 USD)

Taxi/Uber Cam:

Zenfox T3-3CH ($250 USD)

B2W ($140 USD)

VIOFO A129 IR 2CH ($180 USD)

[ Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 25-06-2020 13:39 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Sinds deze week een Blackvue DR-750S-1CH in m'n zakelijk geleasede Skoda Kodiaq. Alles netjes weggewerkt achter de binnenspiegel, bovenlangs voorruit en langs pilaar en deurrubber naar de ODB-aansluiting linksonderin. Hardwiring via de Blackvue Power Magic EZ op de OBD-poort aangezien ik niet wil klooien met de zekeringen in een leaseauto, op deze manier is alles wel netjes weggewerkt maar toch makkelijk te verwijderen en geen kans op lege accu. Waarom de Blackvue? Ik hoef geen schermpje of stapels knoppen, gewoon een kleine onopvallende camera. Filmt op 1080p@60fps op een 128 GB Samsung Pro Endurance MLC kaartje aangezien de Blackvue blijkbaar nogal "picky" kan zijn met geheugenkaarten en deze speciaal voor video bedoeld is en naast het origineel aanbevolen wordt. Kwaliteit in elk geval overdag prima. Moet alleen nog even kijken of bv. Dashcam Viewer de overlap tussen de filmpjes van 1 minuut kan verwijderen zonder handwerk. Nou maar wachten om wat km's te maken....
Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste