Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Is het te doen een dascham op een getinte achterruit of niet e doen?

Verder, heeft iemand een leuke adresje waar zij dashcams inbouwen voor een leuk bedragje. Wil namelijk geen draden zien en hem aansluiten op m'n accu ipv sigaretten aansteker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:15:
Is het te doen een dascham op een getinte achterruit of niet e doen?

Verder, heeft iemand een leuke adresje waar zij dashcams inbouwen voor een leuk bedragje. Wil namelijk geen draden zien en hem aansluiten op m'n accu ipv sigaretten aansteker.
Dat is echt zo ontzettend makkelijk zelf te doen (althans bij de meeste auto's). Je duwt de kabels zo onder de bekleding/stijlen. De moeite waard om even naar te kijken bij je eigen auto voordat je er geld tegenaan gaat gooien.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

13art schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Dat is echt zo ontzettend makkelijk zelf te doen (althans bij de meeste auto's). Je duwt de kabels zo onder de bekleding/stijlen. De moeite waard om even naar te kijken bij je eigen auto voordat je er geld tegenaan gaat gooien.
Rij in een auto van 2018. Zag er vrij lastig uit vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Hoe zit het met dashcams in de auto laten zitten? ik begreep dat die dingen vaak worden gestolen. Hoe doen jullie dat en zou je voor zoiets verzekerd kunnen zijn wanneer je verzekering binnen in de auto ontfreemd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik laat hem zitten, anders heeft zo'n parkeermodus natuurlijk ook niet veel zin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Zou ik mee oppassen, aangezien je daarmee mogelijk draden over airbags gaat leggen.
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:10:
Hoe zit het met dashcams in de auto laten zitten? ik begreep dat die dingen vaak worden gestolen. Hoe doen jullie dat en zou je voor zoiets verzekerd kunnen zijn wanneer je verzekering binnen in de auto ontfreemd wordt?
Dashcams zijn niet echt populair jatvoer omdat het zonder bijbehorende kabels niet echt verkoopt, en dat eruit trekken zou te veel tijd kosten. Verder weet ik niet of er wel een grote tweedehands markt voor is.

Dashcams vallen onder extra accessoires. Lees hier meer.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Dat is echt zo ontzettend makkelijk zelf te doen (althans bij de meeste auto's). Je duwt de kabels zo onder de bekleding/stijlen.
Ik heb zo'n auto waarbij het eenvoudig lijkt maar niet is, een Daihatsu Cuore. De kabel zelf is geen probleem, maar je kunt nauwelijks bij de zekeringkast komen. Links naast het stuur zit een klepje en ik verwachtte daar de zekeringen aan te treffen, maar die zitten 15 centimeter achter dat klepje. Je kunt wel de hand erdoor steken maar dan blokkeer je meteen het zicht op wat je aan het doen bent. Ik kon me niet voorstellen dat dat zo hoorde, maar volgens de dealer is dit normaal. Hij gaf al aan dat het zelfs voor een monteur een lastig klusje wordt (lees: veel geld kost).
Jammer, maar dan zal het vermoedelijk toch via de aansteker moeten waardoor de parkeerstand van de camera niet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

grun93 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:44:
[...]

Ik heb zo'n auto waarbij het eenvoudig lijkt maar niet is, een Daihatsu Cuore. De kabel zelf is geen probleem, maar je kunt nauwelijks bij de zekeringkast komen.
Let op dat je niet altijd in/bij je zekeringskast hoeft te zijn. Permanente 12V kan ook van de radio afgetapt worden. Geschakelde 12V vindt je bij radio's die standaard ISO connectors gebruiken, op de sigarettenaansteker, of (als alternatief, als de sigarettenaansteker niet geschakeld is) vaak op de knop voor de verlichting.

In jouw geval lijkt het erop dat je een permanente 12V zoekt. Elke autoradio heeft die wel.

[edit]
Als dit of dit jouw dashboard is dan is de oplossing simpel. Single DIN radio eruit wippen en 12V van de draden aftappen.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 06-07-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Zep Man schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:40:
In jouw geval lijkt het erop dat je een permanente 12V zoekt.
Ik zoek zowel een geschakelde als ongeschakelde aansluiting. Er zit zo'n kabel bij met twee piggy backs (heet dat zo?) die op de plaats van de originele zekering horen. In de kabel zit ook een kastje die de spanning bewaakt zodra de auto geparkeerd wordt om te voorkomen dat de accu te ver ontladen wordt.
De dashcam is een DDpai Mini3 met parkeerstand, die maakt om de paar seconden een foto.

Het is een Cuore uit 2010, type L276. De radio zit geintegreerd in het dashboard, het is geen standaard DIN formaat geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 06-07-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

grun93 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:50:
Het is een Cuore uit 2010, type L276. De radio zit geintegreerd in het dashboard, het is geen standaard DIN formaat geloof ik.
Is dit je dashboard? Dat lijkt op double DIN.

Het lijkt erop dat er ISO stekker adapters beschikbaar zijn voor je auto, wat de implicatie geeft dat de originele radio volledige en geschakelde 12V ontvangt. Mogelijk is het makkelijker om uit te zoeken hoe je die radio kan uitbouwen om bij de bedrading te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Sinds een incidentje (geen accidentje ;) ) vorige week, heb ik beseft hoe nuttig/handig zo'n dashcam kan zijn, indien je er één hebt tenminste 8)7
Diezelfde avond een dashcam (70Mai Pro) aangeschaft. (Ja een mens moet eerst iets voorhebben voordat hij/zij beseft hoeveel leed het kan besparen |:( )

Nu bijna een week in bezit, en ooo ben ik blij dit dingetje in mij bezit te hebben :-)
Intussen vol interesse dit topic gelezen (vanaf pagina 180) en vind vele ervaringen terug over merken en zo.
Mijn ervaring met de 70Mia (zonder GPS) is vrij positief:
- Ingebouwde batterij houdt het zeker een nacht vol, dus handig voor Parking Mode (langere periode nog niet getest!)
- Wifi verbinding werkt traag (tenminste als je beelden wil downloaden), je kan ook de beelden bekijken zonder te downloaden en dit werkt wel vlot, dus in principe geen probleem, maar lees dat vele dashcams trage wifi hebben.
- Voice control was één vd reden aanschaf deze dashcam 'TAKE PICTURE' (Maak Foto) of 'RECORD VIDEO' , o zo handig dat je niet moet priegelen aan een knopje om dit uit te voeren, tijdens het autorijden, zeker in gevaarlijke situaties of als je snel een afbeelding/video wil van een 'gebeurtenis' langs de weg.
- Niet onbelangrijk: Emergency-video's worden apart opgeslagen, dus worden niet zomaar overschreven
- In de meeste gevallen is kenteken wel leesbaar.
- Start automatisch op wanneer wagen wordt gestart en gaat automatisch in Parking Mode bij het afzetten vd wagen.
- Ontvangt ook regelmatig Firmware updates (momenteel versie 1.0.9)

Resultaat van TAKE PICTURE (wat kunnen weerbeelden toch mooi zijn 8) ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5ETZYrcp_N4sD02xGwNMUe3QsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9FdhPynRybuk34617X8UcSx.jpg?f=fotoalbum_large

Lees hier mensen die anderen vragen in te bouwen. Ewel ik heb twee 'linkerhanden', maar na lang twijfelen en schrik iets verkeerd te doen of beschadigingen aan te brengen, toch zelf geprobeerd, en jawel hoor, werkelijk amper 15min was de bekabeling weggewerkt. in de bekleding vh dak, de deurlijst, e, zo naar beneden langs het handschonekastje onderdoor en onder de vloerbekleding tot aan de midden console, tot aan de sigarettenaansteker. Conclusie enkel max. 5cm kabel te zijn ter hoogte vd sigarettenaansteker die nog eens vrij onzichtbaar aan de middenconsole is ingebouwd (Nissan Micra N-Tec 2016)
En meestal als ik het kan, kan iedereen het ;)

Gisteren gaan wandelen in een gemeente in de buurt (Veurne, BE), wagen geparkeerd langs vrij drukke baan, en jawel hoor, een 8-tal Parking-video's, waarschijnlijk door 'trillingen' van passerende 'zwaar' vervoer. Ongeacht dat er mss 2sec vertraging op zit voordat Parking Mode opneemt, ben ik toch blij dat het werkt :) En het handige is, als je de wagen nadien start je melding krijgt dat er Parking-video's zijn opgenomen, dus hoef je zelf niet altijd te controleren!

Intussen gelezen dat 70Mai binnenkort een 4K-versie dashcam zou uitbrengen, ben benieuwd:
https://www.indiegogo.com/projects/70mai-a800-4k-dash-cam/coming_soon

[ Voor 83% gewijzigd door ctuxboy op 07-07-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 09:17
Vraagje, welke software gebruiken jullie voor het bekijken (en eventueel bewerken) van dashcam filmpjes? Ik heb een Viofo A119 maar daar zit geen software bij. Ik gebruik tot op heden 'Registrator viewer' maar de GPS werkt hier bijvoorbeeld niet goed in. Fragmenten opslaan kan wel maar het comprimeren is dan bjivoorbeeld weer geen optie.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
Ik gebruik Nextbase Replay 3, gps werkt prima met de Viofo

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Dank voor de tip! Ik zal deze eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geprobeerd e.e.a. door te lezen in de afgelopen pagina's maar of ik lees eroverheen of de kenners hier praten er amper/niet over?

Hoe "accuraat" zijn de GPS-ontvangers van dashcams tegenwoordig bij zeer snel wisselende snelheden?

Nou zal je denken: rare vraag @MAX3400 en daar kan je gelijk hebben. Echter, vroeger met mijn 0806 en wat recenter met een 119, is het allemaal wel in de vingers als je, zeg even moraal, netjes rijdt en geen hele rare dingen doet. Maar juist een dashcam is bij bijvoorbeeld een overtreding of aanrijding een extra stukje info; dan zou een tijdige noodstop of uitwijkmanoeuvre graag een vrij hoge polling-rate van GPS / snelheid / G-krachten willen hebben.

Of moet ik dan echt / extra aan de gang met een extra (duur) apparaat of juist een ander specifiek apparaat (denk aan de Torque-app) om polling-rates te verhogen en achteraf te combineren bij rare situaties?

Hope it makes sense :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:35
MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:25:
Of moet ik dan echt / extra aan de gang met een extra (duur) apparaat of juist een ander specifiek apparaat (denk aan de Torque-app) om polling-rates te verhogen en achteraf te combineren bij rare situaties?
Volgens mij ijlt de GPS van bv. de dashcam altijd wat na. Bv. als ik parkeer en al zichtbaar stilsta dan loopt de getoonde snelheid van de GPS vaak een seconde ofzo achter voordat die ook naar nul gaat. Lijkt me dus niet geschikt voor heel precies meten van veranderende snelheden. Maar wat probeer je te bewijzen? Dat je ondanks een misschien "niet-morele" snelheid toch op tijd stil stond bij een aanrijding? Even aangenomen dat je net ervoor een enigszins constante snelheid reed dan zou de GPS-snelheid redelijk precies moeten zijn als startpunt, en in combinatie met de zichbare handelingen op beeld valt vast wel af te leiden of je wel of niet (ook) fout zat. Uit eigen ervaring is het vaak niet de zozeer snelheid maar meer het (gebrek aan) inzicht van verkeersdeelnemers die het ongeluk veroorzaakt, snelheid is daarbij lang niet altijd een belangrijke factor. Overigens hebben moderne auto's allemaal een blackbox die de snelheid/vertraging/remkracht continue registreren met een hoop ik hoge pollingrate, en deze wordt tegenwoordig bij serieuze ongelukken door de politie uitgelezen. En voor een simpel aanrijdinkje gaat de verzekering echt niet de precieze snelheidsdata van jouw high-resolution tracking device uitlezen gok ik, maar eerder met gezond verstand naar jouw dashcambeelden kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadlyron
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo allen,

Als jullie moesten kiezen, welke zou dat dan worden? En vooral: waarom?

De

1. AZDome 10 (dual?)
2. Viofo A129 Duo
3. Viofo A129 Duo Pro,

Of anderen in deze (prijs)categorie ?

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik hoor het graag! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deadlyron op 18-07-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:45
Zijn die hardwire kits nu universeel?
https://www.bol.com/nl/p/...3-meter/9200000080255126/

Ik wil er op korte termijn 1 aanschaffen en aansluiten, maar ga waarschijnlijk met 6-12 maanden ook een nieuwe dashcam kopen, zonde om alles twee keer te moeten doen.

Of is het zo simpel, als er mini usb op zit dan werkt het.

Zou ik dan ook gewoon een standaard autolader met een usb -> micro usb kabeltje kunnen gebruiken?

Ik heb nu een mini 0906 en neig naar de A129 duo (pro) straks (of de opvolger).

Edit: ik lees nu bijvoorbeel dit: https://www.bol.com/nl/p/...gtJC9Q.1_4.8.ProductTitle
Komt het dan toch zo kritisch?

[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 19-07-2020 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
Iemand ervaring met het oververhit raken van een dash cam? Ik heb sinds een maandje ofzo de Viofo A129 Pro Duo en dat ding werkt prima. Vorige week reden we een paar uur in 32-34 graden en uit het niks begon de camera meerdere keren te rebooten. Viel op doordat ik het startgeluid aan heb staan. Eruit getrokken, 5 min later weer erin gestoken en hij bleef werken.

Nu heb ik ook wat problemen met het elektrisch systeem in mijn auto maar daar leek nu geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The Realone schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:31:
Iemand ervaring met het oververhit raken van een dash cam?
Is mij nog niet gelukt.

Ik neem aan dat het in de auto niet 32-34 graden was. Als die oververhitting dan komt dat waarschijnlijk door de zon die erop staat. Wat je kan doen is een papiertje ervoor/eromheen plakken wanneer de dashcam zwart is. Dan absorbeert het minder warmte. Een alternatief is hem behandelen met iets als blunderverf.

Heb het zelf met een smartphone in een dashboard houder. Die wordt wat warm door de zon, waardoor de accu minder snel oplaadt. De oplossing? Ventilatierooster erop richten. Scheelt aanzienlijk. :+

Ik heb sinds een maandje ofzo de Viofo A129 Pro Duo en dat ding werkt prima. Vorige week reden we een paar uur in 32-34 graden en uit het niks begon de camera meerdere keren te rebooten. Viel op doordat ik het startgeluid aan heb staan. Eruit getrokken, 5 min later weer erin gestoken en hij bleef werken.

Nu heb ik ook wat problemen met het elektrisch systeem in mijn auto maar daar leek nu geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
driel24 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:12:
[...]

Wel een top ding. Jammer dat hij geen gps heeft.
Ik zie aliexpress nu opeens de DDpai mini5 (die o.a. GPS heeft). Maar op de rest van het internet is maar weinig hierover te vinden.
https://nl.aliexpress.com/item/4001163306976.html

Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Mad_Cow op 26-07-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjeborne
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-04 17:02
Hallo allemaal, ik heb me een beetje ingelezen in de meeste dashcams.

Nu kom ik op de AZDome M10 Pro 4K Touch Wifi GPS dashcam uit.

Deze is winnaar bij de ANWB tot 200 euro en staat bij Bol.com ook op nr. 1.

Wat zijn de ervaringen van deze dashcam?Kom deze weinig tegen hier.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@ctuxboy hoe bevestig je de cam?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
guido66 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:56:
Ik gebruik Nextbase Replay 3, gps werkt prima met de Viofo
Ik heb het nog even geprobeerd maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Voor de zekerheid heb ik mijn GPS-gegevens ook in beeld gezet tijdens het rijden om zeker te weten dat de GPS-gegevens bekend zijn maar ik krijg ze niet te zien in Nextbase. Ook de G-sensor data wordt niet getoond, heb je nog bepaalde instellingen moeten doen in de Viofo om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
@Onedayflyer682 Niets bijzonders, bij mij werkte het direct. Vreemd dat het bij jou niet werkt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Dan zal het niet aan de software liggen omdat het in Registrator viewer ook al niet werkte. Ter info de melding die ik krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-QKYM69ZoxGC86eoUVAL69Lmhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ttq6tCM1EwbfgTVVsMeI1qrg.png?f=user_large

Het vreemde is dat de GPS-gegevens wel correct worden getoond in beeld (deze heb ik recent ingeschakeld om te kijken of dit verschil maakte).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGWxOdXs-R-ufvlJ5o1LTzi5Qn8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/56PBQgr3RwHeX2tuXXAu9AJO.png?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:04
Mijn dashcam gaat zich voor het eerst echt uitbetalen.

Met inparkeren raakte ik volgens een getuige de auto achter me meerdere keren.
Niets gemerkt maar bij checken was er inderdaad een indruk in het nummerbord te zien van de trekhaakkogel.
Aangeboden deze te vergoeden.
Maar er werd geclaimd dat niet alleen de nummerplaat verbogen was, de montagerand was gebarsten en ook de hele bumper was ontzet.
Ik vond dat min of meer vreemd gezien ik helemaal niets gemerkt of gehoord had, en de rand op een heel andere plaats gebroken was, maar goed, verzekeringswerk. Waarbij ik me openlijk en schriftelijk af vroeg of ik de schade wel veroorzaakt had.

Na wat onduidelijkheden met het schadeformulier, en een dag later de vraag om een nieuwe in te vullen, compleet hetzelfde en in de/mijn doorslag alles op de juiste plaats, kreeg ik geen gehoor meer.
Haar verzekering accepteerde een later gewijzigd/ingevuld formulier was de enige reactie die ik kreeg.

Toen maar eens de beelden na gaan pluizen........
De nummerbordrand was al gebroken toen ik aankwam, het nummerbord zat al scheef en ook de bumper zat duidelijk niet geheel recht aan de naden van de motorkap te zien.
De voor en na screenshots zien er identiek uit......... :X

Dit haar gemeld, met screenshots, en haar toegang gegeven tot de beelden om zich zelf te kunnen overtuigen dat de schade er al was.
En nogmaals aangeboden het nummerbord en de rand te vergoeden, ondanks dat die al krom was en de rand stuk, de indruk was vast van mij, en met de vraag of ze dit echt via de verzekering wilde spelen omdat ik het zou melden als verzekeringsfraude en mijn verzekering vast geen schade ging uitbetalen die ik niet gemaakt had.
Twee dagen (had ik als reaktietijd gegeven) later nog een mail gestuurd en een bericht ingesproken of ze dit echt via de verzekering door wou zetten.

Nog steeds geen reactie, dus als fraude aangemeld, want was het eerder waarschijnlijk onbewust, na melding en bewijs was het zeker bewust.
En persoonlijk denk ik dat het aangepraat is door de getuige die vanaf verderop in de straat vanuit zijn raam op 2 hoog de aanrijdingen gezien had en haar overtuigde van de ontzette bumper terwijl zijzelf op haar balkonnetje op 1 hoog recht tegenover de auto niets gezien had.

De verzekering heeft alle mails en beelden.

Wordt vervolgd.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 16-08-2020 11:11 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 03:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou mijn auto is ook beschadigd bij de voorbumper. Dus ik dacht, laat ik de parkingmode beelden bekijken. Kan ik 210gb aan beelden gaan bekijken, omdat ik niet weet wanneer het is gebeurd pff.

Laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Registreert ie geen incidenten boven de xx G impact?
Hoeveel GB het is maakt natuurlijk niet uit, het gaat om de tijd 8)
En je kunt het natuurlijk op 10x speed kijken of iets dergelijks tot je wat ziet.

[ Voor 66% gewijzigd door mitsumark op 16-08-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dat zou ik nog kunnen doen ja. Maar als je gb's aan "nutteloze" beelden bekijkt begin je snel slaperig te worden haha.

En mijn parkingmode registreert bewegende beelden. En laat mijn auto nu geparkeerd staan bij een stoplicht op een druk kruispunt lol.

[ Voor 36% gewijzigd door Yzord op 16-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
Yzord schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:02:
Dat zou ik nog kunnen doen ja. Maar als je gb's aan "nutteloze" beelden bekijkt begin je snel slaperig te worden haha.

En mijn parkingmode registreert bewegende beelden. En laat mijn auto nu geparkeerd staan bij een stoplicht op een druk kruispunt lol.
Heb je geen mogelijkheid om alleen key-frames af te spelen? (en dat je dus zegmaar 30 seconden opname in 1 seconde af kan spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@SniperGuy
Ik denk dat het juist gaat om die ene aanrijding tegen de voorbumper. Er zal niet te zien zijn wanneer de schade optreedt, je moet precies die ene auto hebben.
@Yzord
Als je de clips met VLC afspeelt kun je het wel flink snel laten afspelen.
Je zou kunnen skippen forward maar dan is er ook grote kans dat je het net mist. Bv Boem en degene gaat dan toch maar gelijk ergens anders parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Yzord schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:02:

Bij mijn dashcam komt er altijd een map te staan met het woordje LOCK er in. En hier zitten de gelockte files in.

[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 18-08-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Teijgetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:29:
@SniperGuy
Ik denk dat het juist gaat om die ene aanrijding tegen de voorbumper. Er zal niet te zien zijn wanneer de schade optreedt, je moet precies die ene auto hebben.
[...]
Het gaat juist om het terugkijken van alle GB's aan beelden (niet om het opnemen), dan kan je bij het alleen afspelen van de key-frames een stuk sneller door je beelden heen kijken om zodoende tijd te winnen vergeleken met met 1:1 terugkijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MoldyInko schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Bij mijn dashcam komt er altijd een map te staan met het woordje LOCK er in. En hier zitten de gelockte files in.
Klopt, bij mij ook met 210gb aan inhoud haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Yzord schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Klopt, bij mij ook met 210gb aan inhoud haha
Betekent dit dat jouw bumper 210x geraakt is? :+

offtopic:
Heel vervelend allemaal. Al eens uitgezocht hoe dit kan? Misschien dat je bij het parkeren een drempel of stoep te hard raakt? Of de intensiteit van de sensor omlaag stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
SniperGuy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Het gaat juist om het terugkijken van alle GB's aan beelden (niet om het opnemen), dan kan je bij het alleen afspelen van de key-frames een stuk sneller door je beelden heen kijken om zodoende tijd te winnen vergeleken met met 1:1 terugkijken :)
Hoezo "niet om het opnemen", waar haal je dat uit mijn reply?

Zover ik weet maakt geen enkele camera opnames met keyframes, maar moet je die toe gaan voegen, bv met adobe of blender.
Met die keyframes mis je het net zo makkelijk, zo niet makkelijker.
Jouw voorbeeld van 30 seconden in 1 seconde had bij mij niets opgeleverd, mijn inparkeeractie duurt 20 seconden, laat staan als iemand achteruit steekt, je hard raakt (oeps) en weer weg rijdt.
En heb je per toeval het exacte keyframe dan zie je daar niets aan, behalve een auto voor de jouwe.

Ik neem aan dat het gewoon clips zijn, die moet je telkens starten om ze te kunnen zien. Dan kan je er met een paar klikken ook met VLC doorheen racen. Dan zie je toch alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Teijgetje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

Hoezo "niet om het opnemen", waar haal je dat uit mijn reply?

Zover ik weet maakt geen enkele camera opnames met keyframes, maar moet je die toe gaan voegen, bv met adobe of blender.
Met die keyframes mis je het net zo makkelijk, zo niet makkelijker.
Jouw voorbeeld van 30 seconden in 1 seconde had bij mij niets opgeleverd, mijn inparkeeractie duurt 20 seconden, laat staan als iemand achteruit steekt, je hard raakt (oeps) en weer weg rijdt.
En heb je per toeval het exacte keyframe dan zie je daar niets aan, behalve een auto voor de jouwe.

Ik neem aan dat het gewoon clips zijn, die moet je telkens starten om ze te kunnen zien. Dan kan je er met een paar klikken ook met VLC doorheen racen. Dan zie je toch alles.
Waar haal je uit mijn reply dat ik keyframes om de 30 seconden noem?!? :P
30 seconden seconden beeld in 1 seconden kan, maar van kijk je key-frames terug met 1fps :+
25fps playback speed is een stuk gebruikelijker :)

Je moet met het terugkijken geluk hebben dat net de auto erop staat (en je mag niet knipperen met je ogen :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 18-08-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
SniperGuy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Waar haal je uit mijn reply dat ik keyframes om de 30 seconden noem?!? :P
30 seconden seconden beeld in 1 seconden kan, maar van kijk je key-frames terug met 1fps :+
25fps playback speed is een stuk gebruikelijker :)
Je schrijft; Heb je geen mogelijkheid om alleen key-frames af te spelen? (en dat je dus zegmaar 30 seconden opname in 1 seconde af kan spelen)

Dan zal ik het wel verkeerd begrijpen. ;)
Volgens mij is een keyframe een beeld dat voor een bepaalde logische sequentie staat, het eindbeeld of het beginbeeld. Alles wat daar tussen staat krijg je niet te zien.

Gelukkig hoef ik nooit 210 GB uit te zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Nogmaals, het aantal GB's zegt helemaal niks, ik kan 1 plaatje (film met 1 frame) maken van 210GB als je wilt.

Hoeveel uur film moet je nu terugkijken om de dader te vinden, en hoeveel sneller kan dat zonder iets te missen?

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
Ik haak even aan, toevallig hier vanwege zoektocht nieuwe dashcam.

Op de laatste reacties hierboven toch even het volgende wat betreft het bekijken van >200GB videomateriaal...:

Had(den) je/jullie dan geen idee wanneer de parkeerschade ongeveer/precies gebeurd is dan?
Dan zoek je toch op die dag dat het gebeurde alleen? Of mis ik iets?
In ieder geval hoef je toch nooit de beelden verder dan een dag voor en na de ontstane schade te checken...?

En dan lees ik net dit... 8)
https://www.nu.nl/binnenl...gelukken-in-zes-jaar.html

[ Voor 14% gewijzigd door GeeEs op 27-08-2020 18:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teijgetje
Updateje, mijn verzekering heeft de claim van de tegenpartij afgewezen.........

Met dank (van mij) aan de achtercamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Wat een t*ringleiers zijn het ook. Dat je nog had aangeboden de kentekenplaathouder e.d. te vergoeden! Hier is gewoon duidelijk opzet in het spel geweest met die zogenaamde "getuige" van twee hoog achter.. Zelf rij ik al sinds een jaar of twaalf met een dashcam, eerst in drie leaseauto's (buitendienst) en later in mijn eigen auto. Twee keer is dankzij de dashcam duidelijk dat de tegenpartij de schuldige was bij een aanrijding.

Eerst had ik een BackVue DR400G-HDII die een mooi onopvallend formaat had maar erg slecht bleek en gevoelig was voor temperatuursverschillen waardoor de lens steeds uit focus was.

Daarna in 2014, ook vanwege het kleine discrete formaat, een Mobius gekocht die ik nog steeds gebruik en onlangs in mijn nieuwe Opel Ampera-E heb gemonteerd. Het beeld overdag is nog prima, maar zoals mr_petit correct aangaf, bij donker toch wel te wensen overlaat waardoor je kan zien dat de techniek niet stil heeft gestaan in vergelijking tot veel moderne dashcams.

De USB-connector wordt echter steeds brakker. Hij wordt steeds minder goed herkend door mijn computer en moet ik frotten aan de kabel om hem herkend te krijgen. In de auto doet hij het aan de USB-kabel wel goed omdat die daar alleen maar voor de stroomvoorziening hoeft te zorgen en gewoon aangaat als ik de auto start.

Dus zit ik ondertussen naar een vervanger te kijken en aangezien de nieuwe versie van de Mobius nauwelijks beter/anders is dan de oude lijkt mij de Viofo A119 V3 een goede kanshebber. Hij heeft echt mooie beeldkwaliteit en de mogelijkheid voor een CPL filter en heeft verder overal lovende reviews. Ook is de camera ondertussen een jaar op de markt en zijn alle kinderziektes er mooi uit, dus volgens mij een probleemloze cam voor een leuke prijs!

Jammer dat de nieuwe BlackVue's nog steeds een brakke beeldkwaliteit hebben en ook nog eens belachelijk duur zijn, want ze hebben door de cilindervorm nog steeds de mooiste formfactor voor discrete montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Tranquility schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:09:
Jammer dat de nieuwe BlackVue's nog steeds een brakke beeldkwaliteit hebben en ook nog eens belachelijk duur zijn, want ze hebben door de cilindervorm nog steeds de mooiste formfactor voor discrete montage.
Is de DDpai mini3 niks voor je? Die heeft dezelfde formfactor en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Wat een t*ringleiers zijn het ook. Dat je nog had aangeboden de kentekenplaathouder e.d. te vergoeden! Hier is gewoon duidelijk opzet in het spel geweest met die zogenaamde "getuige" van twee hoog achter..
Nee, volgens mij was er geen opzet in het spel.
De getuige komt exact op het moment dat ik inparkeer uit zijn raam hangen, A`dam, heet, niets te doen, hee er gebeurt iets in de straat. Dat zie ik met mijn voorcamera.
Zij wist niet dat er al schade was, uitgaande van haar reactie. Dat legde die buurman haar uit, zie ik op de parkeerbeelden/1fps.
En ik kan best snappen dat als een getuige zegt dat iemand 3x tegen je aan is gereden (ik zie 3 x achteruitsteken waarbij ik de laatste keer op ca 10 cm stop en uitstap :X ), en je constateert best veel schade, dat je dan niet akkoord gaat met alleen een kentekenplaat.

Wat ik niet kan snappen is dat je helemaal niet meer reageert als je bewijs krijgt aangeleverd.
Maar misschien was ze geïntimideerd door mijn mails en ingesproken berichten?
Als iemand mij van fraude beticht en ik ben me van geen kwaad bewust denk ik ook "doe je best". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Deadlyron schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:23:
Hallo allen,

Als jullie moesten kiezen, welke zou dat dan worden? En vooral: waarom?

De

1. AZDome 10 (dual?)
2. Viofo A129 Duo
3. Viofo A129 Duo Pro,

Of anderen in deze (prijs)categorie ?

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ik hoor het graag! :)
Ik zit met dezelfde vraag. Zijn er ervaringsdeskundigen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
grun93 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 06:14:
[...]

Is de DDpai mini3 niks voor je? Die heeft dezelfde formfactor en is niet duur.
Hier heb ik ook zeker naar gekeken, Mooie formfactor en slimme mount. Maar heeft toch teveel nadelen zoals geen mogelijkheid voor een SD-kaart en zit er slechts 32GB vast flasgeheugen in. Ook moet je de camera iedere keer opnieuw in hoogte afstellen (draaien) als je hem uit de slimme mount haalt om er bijvoorbeeld beelden af te halen. Het beeld van de Viofo is vooral bij donker beter en heb je daar de mogelijkheid voor een CPL (polarisatie) filter om reflecties weg te filteren, wat toch wel noodzakelijk is bij een redelijk schuine voorruit en een groot dashboard.

Maar de Mobius doet het nog dus heb geen haast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag. Zijn er ervaringsdeskundigen hier?
Ik heb zelf gister de VIOFO A129 Pro besteld met hardware kit en filter voor 174 euro.

Had vroeger altijd een blackvue maar deze heeft toch net wat beter beeld en is stukken goedkoper.

4k is een beetje overkill vind ik want de lichtgevoeligheid is wat minder, maar dat kan je instellen begreep ik.
Achter camera hoeft voor mij niet en werkt ook niet omdat ze geblindeerd zijn.

Voordeel van deze is dat er een schermpje op zit, dat miste ik toch wel op de blackvue, nadeel is dat de bekabeling vrij dik is en aan de zijkant zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AMR_
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo,

Ik ben een werkelijke N00B als het gaat om dashcams. Mijn interesse is echter getriggerd door het bericht van de politie van een paar dagen terug. De politie gaat auto's inzetten om al rijden over 's lands wegen ons te betrappen op snelheidsovertredingen.

Nu vroeg ik mij het volgende af: Is het technisch mogelijk om met een dashcam live kentekens te tracken van verkeer schuin rechts voor je (dus je rijdt zelf op de tweede baan en de popo rijdt op baan 1) om zodoende met kentekenherkenning automatisch dat kenteken te verifiëren met een (online) lijst? Staat het kenteken op de lijst dan gaat er een alarm af.

Zoef de haas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 16-06 19:40
De politie gebruikt zelf zoiets, dus ja het is technisch mogelijk. https://www.politie.nl/themas/anpr.html

Ik ben geen jurist, dus ik ben benieuwd of dit ook legaal is. Radarverklikkers zijn bijvoorbeeld illegaal en hebben hetzelfde doel: de bestuurder waarschuwen voor een snelheidscontrole. Alhoewel Flitsmeister dan weer wel is toegestaan. :?

[ Voor 9% gewijzigd door LongBowNL op 01-09-2020 16:16 . Reden: ook -> bijvoorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik rij al jaren met een Stinger VIP in de auto, die is eigenlijk voor de ritadministratie maar heeft ook een radar en laser verklikker.

Het is volgens mij verboden maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AMR_
  • Laatst online: 08-12-2024
LongBowNL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:14:
De politie gebruikt zelf zoiets, dus ja het is technisch mogelijk. https://www.politie.nl/themas/anpr.html

Ik ben geen jurist, dus ik ben benieuwd of dit ook legaal is. Radarverklikkers zijn bijvoorbeeld illegaal en hebben hetzelfde doel: de bestuurder waarschuwen voor een snelheidscontrole. Alhoewel Flitsmeister dan weer wel is toegestaan. :?
Ah top, dank voor die afkorting.
Via Google al meteen een veelbelovende hit: https://github.com/openalpr/openalpr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

JB

Cédric roelt!

Slux schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:20:
Ik rij al jaren met een Stinger VIP in de auto, die is eigenlijk voor de ritadministratie maar heeft ook een radar en laser verklikker.

Het is volgens mij verboden maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Gaat zoiets af op de hedendaagse digitale meuk? Dus er rijd zo'n mobiele l*l over de weg en je tikt net iets meer dan de vMax bij een inhaalactie, zo'n ding je waarschuwt straks?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
_AMR_ schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:04:
Hallo,

Ik ben een werkelijke N00B als het gaat om dashcams. Mijn interesse is echter getriggerd door het bericht van de politie van een paar dagen terug. De politie gaat auto's inzetten om al rijden over 's lands wegen ons te betrappen op snelheidsovertredingen.

Nu vroeg ik mij het volgende af: Is het technisch mogelijk om met een dashcam live kentekens te tracken van verkeer schuin rechts voor je (dus je rijdt zelf op de tweede baan en de popo rijdt op baan 1) om zodoende met kentekenherkenning automatisch dat kenteken te verifiëren met een (online) lijst? Staat het kenteken op de lijst dan gaat er een alarm af.

Zoef de haas.
In Amerika kunnen tegemoet komende opvallende politieauto's je snelheid ook scannen. Daarnaast denk ik dat je toch al te laat bent of je camera moet wel heel ver vooruit kijken.
Ik ben wel benieuwd of Stingers straks nog wel veilig zijn omdat al die agenten meldingen gaan krijgen dat ze de snelheid niet kunnen meten verwacht ik.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:
[...]

Gaat zoiets af op de hedendaagse digitale meuk? Dus er rijd zo'n mobiele l*l over de weg en je tikt net iets meer dan de vMax bij een inhaalactie, zo'n ding je waarschuwt straks?
Ja die waarschuwt je, een flitser sent een signaal uit wat deze oppakt en je een waarschuwing geeft, hij geeft ook vast palen en traject controles aan, dat doet ie ook wat beter dan een Flitmeister daar ben je vaak te laat.
Morpheusk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:
[...]
Ik ben wel benieuwd of Stingers straks nog wel veilig zijn omdat al die agenten meldingen gaan krijgen dat ze de snelheid niet kunnen meten verwacht ik.
Ja die werken en zijn veilig want de radar van de Stinger VIP blokkeert geen meting, de Laser kan je wel instellen dat ie blokkeert.

[ Voor 27% gewijzigd door Slux op 01-09-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Slux schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:38:
[...]

Ja die waarschuwt je, een flitser sent een signaal uit wat deze oppakt en je een waarschuwing geeft, hij geeft ook vast palen en traject controles aan, dat doet ie ook wat beter dan een Flitmeister daar ben je vaak te laat.

[...]

Ja die werken en zijn veilig want de radar van de Stinger VIP blokkeert geen meting, de Laser kan je wel instellen dat ie blokkeert.
Owja, dat is waar ook. Ik was even in de war met de laser.
offtopic:
Heb hier nog een CC03 liggen alleen geen vipantenne, misschien maar weer eens afstoffen

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:44:
[...]

Owja, dat is waar ook. Ik was even in de war met de laser.
offtopic:
Heb hier nog een CC03 liggen alleen geen vipantenne, misschien maar weer eens afstoffen
CCO3 heb je helaas niet zoveel meer aan ook niet met hd antenne.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hallo,

Zoef de haas.
Nog beter zou zijn als je je houdt aan de snelheidslimiet. 🙂

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Laatst online: 30-09-2020
Hallo,

Zoef de haas.
Natuurlijk is dat technisch mogelijk. Er is zoveel mogelijk om wetsovertredingen te faciliteren.

Andersom is het veel makkelijker een waarschuwing te krijgen als je te hard rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:53

WoBBeL

*zwaai*

A119 v3 besteld. Binnenkort eens kijken hoe goed die is voor n budgeet cammetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 19:03
Onze eerste ervaring met de A119 V3 was helaas zeer slecht. Beeldkwaliteit was prima, als ie het deed. Maar hij liep erg vaak vast. Zowel in verschillende auto's, en met verschillende kaartjes. Nu terug naar de leverancier.

• Teijgetje
@Trichoglossus
Gewoon benieuwd, nooit problemen met mijn A129.

Die auto`s maakt niets uit natuurlijk. ;)
Wat voor kaartjes had je gebruikt? Met welke class?
En waren die in de cam geformatteerd?
En draaide je de nieuwste firmware? (Kan via de app tegenwoordig)
En wat is vastlopen? Stopte hij met cammen, of was hij niet meer bedienbaar/freeze?
Had je ook de juiste voeding?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Teijgetje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:51:
@Trichoglossus

En wat is vastlopen? Stopte hij met cammen, of was hij niet meer bedienbaar/freeze?
A119 v3 heeft geen app ;)

Maar hier ook een A119 v3, zeer tevreden over :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Teijgetje
Ik ben verwend met de A129duo, je moet idd wifi hebben wat de A119V3 niet heeft.
Niet bij nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
@Trichoglossus

Meerdere Samsung Evo plus kaartjes. Volgens het forum op dashcamtalk zouden die goed moeten zijn icm met deze V3.
Geformatteerd in de cam.
Laatste firmware er op.
Originele kabel van Viofo gebruikt.

Gewoon na kortere of langere tijd compleet bevroren. Niets werkte meer. Alleen van de stroom afhalen hielp dan.
Vaak al binnen 2 minuten vast gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

LongBowNL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:14:

Flitsmeldingen gebaseert op gps zijn helemaal niet illegaal. Meldingen gebaseert op radar wel. Aub niet rondbazuinen dat flitsmeldingen over het algemeen illegaal zijn want dan zijn ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 16-06 19:40
Yzord schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:10:
[...]

Flitsmeldingen gebaseert op gps zijn helemaal niet illegaal. Meldingen gebaseert op radar wel. Aub niet rondbazuinen dat flitsmeldingen over het algemeen illegaal zijn want dan zijn ze dus niet.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg: "ik ben benieuwd of dit ook legaal is." Ik zeg zelfs dat Flitsmeister legaal is. Aub niet rondbazuinen dat ik dit heb gezegd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Als je zelf kan programmeren is het redelijk goedkoop mogelijk, de lijst met kentekens van politievoertuigen staat dankzij de ijkrapporten online. En als je niet zo goed bent met een toetsenbord koop je eenzelfde ANPR apparaat en hang je daar je eigen database achter.

https://www.parkeerwekker.nl/ is ook zo'n knutselwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

JB

Cédric roelt!

Iemand hier al eens een zoektocht gehad naar een universele wifi app voor de dashcam (feed, settings en media)? Ik heb nu een nieuwe dashcam binnen van Sinosmart en zoek een fijne app om de beelden eraf te halen via wifi. Er is vanalles te vinden in de appstore maar veel met reclame en/of net niet beleving.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 22:11
Hoi,
Ik heb net vorige week een nieuwe elektrische auto besteld (Peugeot e 208) en wil ook deze keer een dashcam plaatsen. Dan is er natuurlijk de keuze om deze 24/7 te laten filmen of enkel wanneer het contact aanstaat.

Heeft hier iemand al negatieve ervaringen qua bereik door een dashcam die 24/7 staat te filmen?

Het verbruik lijkt mij sowieso heel laag, maar op de 12v zit toch altijd weer wat verlies, of denk ik er nu te hard over na?
Levering ispas week 3 januari dus heb nog tijd om een oplossing te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:57
Waarom niet een tussenweg, bij bewegingdetectie of beweging van de auto starten met filmen. Het is natuurlijk afhankelijk van waar je de auto neerzet. Centrum kanaleneiland of in een dorpje in een dichte afgelsoten garage...

Je kan trouwens een afschatting maken van het verbruik door te kijken naar de max stroom die de auto kan leveren op 12V, dan weet je (conservatieve berekening) wat dat doet met je range. Ik denk niet veel.

Leuke auto overgins!

[ Voor 29% gewijzigd door FitTiv op 23-10-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Uberhaupt gebruikt dat de normale 12V accu en niet het grote accupakket, tenzij het grote accupakket automatisch de 12V accu gaat bijladen wanneer een te lage spanning wordt gedetecteerd.

Anyway, zo'n dashcam gebruikt max 5V 1A ofzo, oftewel 5W. Dus per uur 5Wh, per dag 120Wh, dus zelfs als de camera op vol vermogen werkt (meestal niet in een parkeermode) en de 50kWh accu van de e-208 de 12V accu bijlaadt ben je na 8⅓ dag 1kWh van je accupakket kwijt. Als ik het verbruik van EV-database kan geloven verbruik je dan iets minder dan 1km range per dag voor je dashcam.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 00:08
Beste mensen,

Na het "slachtoffer" te zijn van een bumperklever met heel weinig geduld die naderhand schade heeft veroorzaakt en nu zegt dat het mijn fout is (oordeel nog niet bekend, loopt nog) wil ik ook een dashcam gaan aanschaffen.
Ik heb al wat rond zitten neuzen in dit topic en ik zie toch veel de Viofo a119 V3 en de Viofo A129 Duo voorbij komen en die vind ik zelf ook wel interessant.

Het liefst wil ik ook DUO cam, dus dan kom ik met de huidige keuze automatisch bij de A129 DUO terecht. Zijn dit op de dag van vandaag nog steeds goede dashcams?

Ik zou graag willen dat mijn dashcam(s) het volgende moet kunnen:

- Tijdens parkeren opnemen indien beweging
- GPS
- CPL filter (het liefst op beide cams toepasbaar)
- Voornamelijk gevoed worden door accu vd auto (om de levensfase vd batterij te bevorderen)
- Nachtmodus
- Minimaal 60 fps
- Automatisch starten met filmen als ik de auto start
- Automatische functie om opnames te overschrijven indien vol (oid)*
- Beeldstabilisatie
- Budget: Max €200? (Discutabel!)

Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik er een SD kaart instop en alleen de opnames eraf haal wanneer nodig en zo niet dat de cam dan automatisch de beelden overschrijft

Ik neig heel erg naar de A129 PLUS DUO en volgens mij kom ik dan al een heel eind toch?
Of hebben jullie nog andere aanraders?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Milo44 Voor jou budget van rond de 200 euro heb je inderdaad een Viofo A129 plus duo welke aan al jou eisen voldoet, 2x cpl filter, Hardwire kit, 128 gb geheugenkaartje en 2 zekeringhouders (hoef je niet in bestaande kabels te knippen :) )
Heeft tevens Wifi aan boord waardoor je zonder het geheugenkaartje te verwijderen met bv. je mobieltje en de viofo app opnames kan bekijken/ eraf halen.

Edit: @Milo44 Een hardwire kit zorgt er voor dat je auto accu niet te ver wordt ontladen door je dashcam.
32gb sd kaartje als je die al hebt kan prima, oudste beelden worden bij volle kaart overschreven. Mocht dit niet bevallen kan je altijd nog een grotere nemen. Zekering houder, in de zekeringkast van je auto zoek je een zekering waar constant spanning op staat. deze verwijder je en plaatst de zekering houder op de plaats van de verwijderde zekering, vervolgens kun je 2 zekeringen in de geplaatste houder zetten. 1 voor de origineel geplaatste zekering en 1 voor bv. de dashcam/hardwire kit met de extra aansluitdraad. Idem voor spanning via contactslot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAXmJTvnvbdV0-5JNDv6PhbG7Vc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIV0qkiWhwBog91VDbOAHtwU.jpg?f=user_large

[ Voor 58% gewijzigd door BenEco op 23-10-2020 18:21 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 00:08
@BenEco Thnx voor je snelle response!
Die Hardwire kit/zekeringhouders, dat begrijp ik ff niet goed? Kan ik het dan aansluiten in de zekeringskast en wordt het dan gevoed of zeg ik nu iets heel stoms? 8)7

Ik heb nog een 32gb SD kaartje liggen, hier kom ik niet heel erg ver mee zeker? Het verste wat ik rijd is meestal 1,5 tot 2u.
Zolang de beelden steeds overschreven worden vind ik het al prima. Anders moet ik ff een grotere bestellen.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Je zegt geen gekke dingen. Je kunt het inderdaad aansluiten in de zekeringskast. Komt ook vrijwel altijd een handleiding bij hoe je het precies moet aansluiten.
Let met de SD-kaart er wel op dat deze snel genoeg is. Als die te traag is heb je er niks aan.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
De meeste kaartjes zijn tegenwoordig wel snel genoeg, maar koop niet de aller goedkoopste.
In principe wil je ook een "high endurance" kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

@Milo44 SanDisk's gaan vaak kapot in dashcams, die zou ik vermijden. Iets als een Samsung Pro Endurance ofzo is prima geschikt.

Viofo A129 Plus Duo lijkt me ook een prima optie. A129 Plus en A119 v3 heeft dezelfde beeldkwaliteit meen ik (zelfde sensor), ben zelf erg tevreden over de A119 v3. 32GB gaat zeker met een duo dashcam veel te weinig zijn, als ik zie wat die kaartjes kosten lekker voor 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ben me ook aan het verdiepen in deze materie.. Voor mijn situatie zal vooral parkeerschade belangrijk zijn om te registeren. Kun je dan het beste voor een DUO camera gaan?

En wat de A129 Plus Duo betreft.. Trekt deze dus continu stroom, ook al staat het in parkeerstand?
De KIA die wij hebben schijnt nog wel gevoelig te zijn dat de 12v accu leeg gaat (of is dit dezelfde vraag die Milo44 had? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

greatgonzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:22:
ik ben me ook aan het verdiepen in deze materie.. Voor mijn situatie zal vooral parkeerschade belangrijk zijn om te registeren. Kun je dan het beste voor een DUO camera gaan?

En wat de A129 Plus Duo betreft.. Trekt deze dus continu stroom, ook al staat het in parkeerstand?
De KIA die wij hebben schijnt nog wel gevoelig te zijn dat de 12v accu leeg gaat (of is dit dezelfde vraag die Milo44 had? :) )
Nee de camera haalt zijn stroom magisch uit de lucht
Ja, de camera's trekken continu stroom. Met een parkeerstand moet je werken met een hardwire kit, waarbij je een op een geschakelde zekering zet, zodat hij beter/meer/in hogere kwaliteit opneemt als je rijdt, en een altijd aan zekering voor de parkeerstand. Zodra je de auto start/uitschakelt zal de dashcam overeenkomstig schakelen.

Dus ja, de camera zal altijd stroom trekken ;) Als je veel rijdt geen probleem, als je de auto vaak een week laat staan trek je de accu leeg. Meeste fatsoenlijke hardwire kits hebben wel een voltage cut-off, die kan je vaak op 12.0-12.2-12.4-12.6V zetten, Raakt de accuspanning daaronder, dan stopt de camera. Bijgevolg is dan natuurlijk wel dat de camera vanaf dat punt niks meer opneemt :P

Duo camera kan handig zijn afhankelijk hoe je parkeert. Parkeer je bijvoorbeeld altijd achteruit in en kan er niemand achter je staan, zal het weinig nut hebben. Parkeer je vaak vooruit in of parallel, dan kan het wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:57
Zijn er ook leveranciers die gebruik maken van bv de regen sensor cover??

Ik heb nu Carcam.nl gevonden die weliswaar voor bepaalde merken een cover bieden. Ik vind dat toch mooier dan een camera op je raam geplakt en los kabeltje die naar je hemel bekleding loopt. 100% verborgen.

Zijn er meer leveranciers die dit hebben??
Hey gaat om een Seat ateca en een Ford transit custom :-).

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
@Trichoglossus

Ze hebben inmiddels bij Viofo ook geconstateerd dat de A119 V3 defect was. Nieuw exemplaar opgestuurd en die deed het vanaf het uitpakken zoals het hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

greatgonzo

schit-te-rend!

vraag past het beste hier denk ik: ben zelf a-technisch en ook bang dat ik verkeerde zaken aansluit, wil de (front+back) dashcam laten installeren. Wat zou ik daar ongeveer voor kwijt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 14:45
Ik ben van plan m een dashcam aan te schaffen. Wat ik zo lees, is de voorkeur een bevestiging met sticker.
Nu loopt de voorruit van de auto vrij schuin. Een citroen c4 picasso. Is hier ervaring bij een forum gebruiker mee? Kan de cam ook lager op de ruit ipv achter de spiegel? Zo maar wat vragen ter orientatie.

• 13art

13art

Moderator Mobile
fmrama schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:09:
Ik ben van plan m een dashcam aan te schaffen. Wat ik zo lees, is de voorkeur een bevestiging met sticker.
Nu loopt de voorruit van de auto vrij schuin. Een citroen c4 picasso. Is hier ervaring bij een forum gebruiker mee? Kan de cam ook lager op de ruit ipv achter de spiegel? Zo maar wat vragen ter orientatie.
Natuurlijk kan dat, maar waarom zou je dat willen?
De ruit wordt er niet minder schuin op, het zicht op de weg wordt er niet beter op plus je hebt dan een dashcam en bekabeling in het zicht hangen. Lijkt me nou niet echt een nette oplossing.

• fmrama
Daar heb je gelijk in. Effe niet bij stilgestaan. Dus achter /bij de spiegel.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Even hier een korte ervaring delen waarom een dashcam zo belangrijk is. :)

Een half jaar geleden is er op de A2 een auto tegen me aan gereden door ronduit lomp rijgedrag. De veroorzaker belandde vol in de vangrail en ook mijn auto is uiteindelijk total loss verklaard....
Schadeformulier ingevuld en duidelijk omschreven wat er was gebeurd. Ondertekend door beide partijen. Afgerond dacht ik.

Half jaar later krijg ik een telefoontje van de leasemaatschappij dat ik door de wederpartij aansprakelijk wordt gesteld voor het veroorzaken van de aanrijding en opeens heeft de tegenpartij er nog medische klachten bij gekregen.
Daarnaast deden ze ook afstand van de verklaring op het schadeformulier. Blijkbaar kan dat. (Zelf tot 3 jaar na het voorval.)
Ook Rijkswaterstaat klopt aan bij mijn verzekeringsmaatschappij betreft de reparatie aan de vangrail....

Lang verhaal kort: als ik een dashcam had gehad had ik dit hele gezeur meteen de kop in kunnen drukken door simpelweg de beelden door te sturen.
Nu kost het me sowieso m’n eigen risico, wat meer kost dan een simpel dashcammetje.

Dus sinds kort ben ik eigenaar van een Viofo A119 v3 :) Heb mijn vriendin en ouders er ook maar eentje kado gedaan. Kan je echt een koop kostbare tijd en geld besparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
En je had hier een spannend filmpje kunnen plaatsen.

• fmrama
Wat zouden jullie me adviseren? Een cam met of zonder beeldschermpje? Persoonlijk vind ik de blackview er goed uitzien. Deze hebben echter geen schermpje. Ik denk dat je de instellingen dan met je iphone kunt doen.

• mitsumark
@Wootism Politie er niet bij gehad? Die maken toch ook een rapport.

[ Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 12-11-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

mitsumark schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:23:
@Wootism Politie er niet bij gehad? Die maken toch ook een rapport.
Aan een rapport heb je niet veel zonder getuigen.
Politie is er overigens niet bij geweest, hadden geen tijd. Enkel Rijkswaterstaat en een bergingsbedrijf.
jadjong schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:33:
En je had hier een spannend filmpje kunnen plaatsen.
Ja dat zit me nog het meest dwars.... dit was mijn kans om een keer bij de ‘Toppers’ van Dumpert te komen :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Wootism op 12-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Wootism schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:53:
[...]
Aan een rapport heb je niet veel zonder getuigen.
Politie is er overigens niet bij geweest, hadden geen tijd. Enkel Rijkswaterstaat en een bergingsbedrijf.
Tenzij ze een (slip)sporen onderzoek doen, vaak is daaruit wel af te leiden welke auto schuldig is/was.
Maargoed, niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Voor toepassing van onderstaande zekeringkabeltjes is het dan noodzakelijk dat de gezekerde waarde van de autozekering en de cam zekering gelijk zijn. Of maakt dat niet uit.

@Milo44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

De auto zekering mag ook hoger zijn dan de zekering van de dashcam. Zorg dan alleen wel dat je de zekering voor de dashcam in de juiste van de 2 aansluitingen prikt.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Lager mag ook? Voor zover dat al zou voorkomen, Er zitten een aantal 5 amp zekeringen in de auto.
Ik ben hetvallemaal nog een beetje asn het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en wat ik kan verwachten. En of het de moeite waard is om vaste stroomaansluiting te gebruiken.

[ Voor 115% gewijzigd door fmrama op 13-11-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Lager is niet verstandig.

Toevoeging:
Als je dat zou doen kan in uitzonderlijke gevallen het verbruik van je dashcam te hoog zijn voor de originele zekering, die gaat dan kapot waardoor zowel je dashcam als de originele stroomverbruiker geen stroom meer krijgt.
Hoger is geen probleem om dat de dashcam een eigen zekering krijgt (die op zijn verbruik moet zijn afgestemd bv 5A), die kan dan nooit de originele zekering laten smelten.

Let er wel op dat je een zekering kiest die ook onder spanning staat wanneer dat nodig is. Wil je de dashcam altijd van stroom voorzien, dan moet je een zekering kiezen die ook onder spanning staat wanneer de auto niet op contact staat. En andersom wil je de dashcam alleen van stroom voorzien wanneer de auto op contact staat dan heb je een zekering nodig niet alleen onder spanning staat wanneer de auto oo contact staat.

[ Voor 121% gewijzigd door sjirafje op 13-11-2020 16:14 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zou heel hoog ook niet doen.. maar bv een 10 of 15 pakken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik ga dat eens effe uitzoeken. Zou mooi zijn als ze onder in het dashboard zekeringkast zitten. Genoeg stof om uit te vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 15:45

Daarna in 2014, ook vanwege het kleine discrete formaat, een Mobius gekocht die ik nog steeds gebruik en onlangs in mijn nieuwe Opel Ampera-E heb gemonteerd.
Is dat zelf een beetje te doen? Ik heb toevallig ook afgelopen zomer een nieuwe Ampera E gekocht en wil eigenlijk ook een dashcam installeren. Waar loopt bij jou de kabel en waar sluit je die aan? Is deze makkelijk weg te werken?
Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste