Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
FWIW:

Screen zonder CPL vs met CPL
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PvLDtcJ1/MCPL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jwSN1Crg/ZCPL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkNdcvsq/Naamloos.jpg
Die kring in de laatste foto is normaal bij gebruik van een polar filter?

En hier een stukje video van een laaghangende zon:
https://streamable.com/j4sdr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dedrukker
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-06 07:08
Ik bezit sinds een augustus een 70mai Pro.
Geen ervaringen met andere DashCam's, maar deze doet waar hij voor gemaakt is: filmpjes van 1 minuut op de SD kaart schrijven tot dat deze vol is en dan de oudste gaat overschrijven.
Om de filmpjes te bekijken op je telefoon moet je de 70mai eerst verbinding hebben als een hotspot (wifi) met je telefoon app om deze vervolgens te downloaden binnen je telefoon app om deze e.v.t. daarna door te sturen b.v. via mail.
Jammer is wel dat het me nog niet gelukt is op het filmpje met GPS data op mijn PC te krijgen, waarschijnlijk omdat het originele filmpje in codec H265 staat en ergens tijdens het overzetten (iPhone 7) omgezet wordt naar H264.
Het zou mooi zijn als je de filmpjes met GPS data gelijk vanaf de 70mai (=THTTPD server?) op kan halen naar een PC/NAS als deze binnen je bereik is van je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 12:41
r

[ Voor 99% gewijzigd door slico op 04-09-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1250708

Sinds vorige week in het bezit van een nieuwe Ford Focus ST-line.

Ik zie hier en daar wat dashcams voorbij komen en wilde ook mijn optie lichtten op dit fora.

Vorige week heb ik direct een nieuwe dashcam gekocht bij de aanschaffing van mijn Focus. Dit is de Viofo A119S + GPS, voor niet te veel geld heb je echt een topding! Heb dit bij Xiaomi Products.nl gekocht.

Gr. Jan-Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-06 15:39
Onedayflyer682 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:42:
Is er hier iemand die al ervaringen heeft met de Viofo A119 V3? Ik ben aan het kijken naar een vervanger van mijn huidige BlackVue DR3500-FHD en dit lijkt mij wel een goede kandidaat.
Heb je hem ondertussen gekocht? Ziet er inderdaad ook erg goed uit. Erg scherp beeld tov V2. iemand anders ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-06 21:14
Begin van het jaar in eerste instantie een Mini 0906 aangeschaft, maar helaas kwam de vaste hoek van de rear camera slecht uit in mijn auto. Tot overmaat van ramp brak ook nog eens de micro USB poort af. Gelukkig bij de verkoper wel uitstekende service gekregen, ik kon de set zonder problemen terug sturen.
Toen gelijk maar een Blackvue DR750S-2Ch gekocht, en tot op heden nog geen moment spijt van gehad.

Montage was eenvoudig, de camera is ondertussen al in een andere auto ingebouwd. Door het cilindervormige design is de montagehoek ook geen issue meer. En de beeldkwaliteit is ronduit super, zoals eerder al opgemerkt zijn kentekens goed te lezen. En ook niet belangrijk, er is een goede actieve support.
Vorige week nog ondervonden: ik kwam tot de ontdekking dat een bepaalde functie niet meer werkte in de app. Blackvue gemaild in mijn beste Engels, en binnen 48 uur al een antwoord én oplossing.

Voor de camera heb ik een accupack aangeschaft, niet echt het goedkoopste maar wat heb je aan een dashcam als ie niet in parkeerstand kan opnemen?
Met deze accu kan je via de app ook het stroomverbruik in standby zien, voor mijn dascam is dit 0.3A.

De dashcam op de vaste plus aansluiten is in mijn geval (hybride auto) niet bepaald aan te raden. De hybrides (Toyota) hebben een relatief kleine 12V accu, dus wanneer de auto dan enkele dagen stil zou staan dan zou je wel een met een lege accu geconfronteerd kunnen worden.

Downloaden van de opnames doe ik niet actief, tenzij er zich een situatie voordoet die ik wil nakijken/bewaren. Via de wifi is te doen maar duurt het wel lang, het is dan sneller om het microSD kaartje er even uit te halen en het op de pc te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 15:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Was net bij banggood aan het kijken naar een verkoper voor de a129 duo. Camera kost daar ook gewoon €154,04 maar heb wel een kortingscode gevonden voor €54,32 korting dan is de eindprijs nog maar €99,72. Dat lijkt me een mooie prijs voor de duo.

Zijn er verschillende versies van de Viofo A129 duo in omloop? Ik zie een a129-d duo een a129-dg duo en ook nog een a129 ir duo met Ir leds op de achtercam?

[ Voor 24% gewijzigd door Hurricane op 13-09-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:48

• Werner
*knip* Je V&A advertentie hier posten is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 16-09-2019 11:21 ]

• leerkracht
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik hoop dat dit de plek is waar ik deze vraag kan posten. Zo niet dan hoor ik dat graag.
Graag zou ik advies willen. Ik heb een Toyota Yaris hybrid. Hiervoor zoek ik een dashcam zowel voor als achter met een parkeermodus. Ik heb de parkeermodus drie dagen in de week echt nodig. Welke zouden jullie mij aanraden en werkt dat alleen met een continu voeding of kan ik ook een battery pack gebruiken. Ik heb namelijk al de LUKAS/Qvia LK-530-12V. Hebben jullie ook een idee hoe duur het inbouwen ongeveer is.

[ Voor 0% gewijzigd door leerkracht op 26-09-2019 14:25 . Reden: Taalfout ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Ik heb zojuist de Viofo A119S v2 gekocht met een 128GB Samsung micro SD.

Nu is dit mijn eerste dashcam en ben dus heel benieuwd hoe jullie het doen qua opladen? 12v stekker... Maar trekt de dashcam de accu niet leeg van de auto snachts?

Of het überhaupt slim is om de dashcam dan te laten zitten is nog de vraag.. Wellicht als die goed verstopt zit achter de spiegel.

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik zou ook graag jullie advies krijgen. Ik heb namelijk 0 ervaring met dashcams.

Maar ik rij voor m'n werk veel op binnenwegen en zie veel rare grappen en m'n spiegel is er ook meerdere keren afgereden dus is het misschien toch handig zo n ding aan te schaffen.

Nu zit ik el op een budget. Ik wil er niet meer dan rond de €100 tot €150 voor uitgeven en zit dus ook MP af te zoeken voor een tweedehandsje.

Wat naast de prijs ik belangrijk vind is dat de meest essentiële dingen erop zitten dus
Autoopnemen wanneer hij geparkeerd staat
Aan kunnen sluiten op de accu v d auto
Klein en mooi w g te kunnen werken zodat hij niet te veel in beeld zit. (Liefs aan een een camera) ik heb nl een regensensor in m'n Polo dus dat lijkt me ook iets om rekening mee te houden.
GPS, zodat ik zie hoe hard ik zelf reed.

Bonus zou zijn, goede framerate
Achter camera
Hoek van min 140

Ben erg benieuwd naar jullie tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner
leerkracht schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:24:
Ik hoop dat dit de plek is waar ik deze vraag kan posten. Zo niet dan hoor ik dat graag.
Graag zou ik advies willen. Ik heb een Toyota Yaris hybrid. Hiervoor zoek ik een dashcam zowel voor als achter met een parkeermodus. Ik heb de parkeermodus drie dagen in de week echt nodig. Welke zouden jullie mij aanraden en werkt dat alleen met een continu voeding of kan ik ook een battery pack gebruiken. Ik heb namelijk al de LUKAS/Qvia LK-530-12V. Hebben jullie ook een idee hoe duur het inbouwen ongeveer is.
Hier kan ik wel wat zinnigs over zeggen. Ik mijn Auris Hybride had ik een Blackvue DR750S-2CH dashcam ingebouwd, voor en achter camera. Bij Blackvue hebben ze iets mooist, een zogenaamde Power Magic EZ module. Deze steek je op de OBD poort van de auto (iedere moderne auto heeft deze) en tapt daar de voeding van af. Middels dipswitches kan je vervolgens ook parkeermodus activeren, en instellen hoe lang deze actief moet blijven en tot welke accuspanning. Je kan dus bv instellen dat deze 24 uur actief moet zijn en tot 12V accuspanning. Na deze tijd, of wanneer de accuspanning daalt onder de 12V dan schakelt het systeem uit.

Omdat dit op de OBD poort zit aangesloten, heeft het systeem in 1x een constante 12V en geschakelde plus ter beschikking.

Alleen..., de hybrides van Toyota hebben een relatief kleine 12V accu, en helaas werkte dit systeem niet goed met mijn hybride, ondanks dat ze adverteren van wel. Ik heb tot 3x toe een lege 12V accu gehad omdat de PMEZ de dashcam niet had uitgeschakeld toen de accuspanning geen 12V meer haalde.
Moet overigens wel eerlijk zeggen dat ik prima support van Blackvue gekregen heb bij deze problemen.

Nu zit er een aparte batterypack in, dit werkt perfect. Wanneer ik 's middags rond 16h de auto parkeer dan zit er 's ochtends om half 6 nog zo'n 63% in de batterypack.
Ter info, mijn camera trekt in parkeermodus ongeveer 300 mA.

Eerst had ik er een iets kleinere batterypack inzitten, een Blackvue B-112. Deze is echt plug en play, alleen had ik mij niet beseft dat deze een uur nodig heeft om volledig op te laden. Mijn reistijd naar het werk is maar een half uur, dus iedere dag ging er wat meer uit de accu, met als gevolg dan deze na een paar dagen geen hele nacht meer kon overbruggen met de parkeermodus.

Deze staat overigens te koop, mocht je interesse hebben.

• djuki
De A129 duo lijkt me wel wat. Hoe zijn jullie ervaringen? En hoe werkt die parking mode? Wil s ochtends niet met een lege accu staan omdat de kat v d buren muizen aan het jagen was 🙄😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
Hoe de A129 werkt in parking mode kan ik niet zeggen, wel wat betreft de Blackvue's. Daar kan men kiezen tussen bewegingsdetectie en impact, enkel impact of timelapse. Naar stroomverbruik maakt het allemaal weinig uit. Aangezien er overdag veel verkeer is waar ik parkeer heb ik de dashcam op timelapse staan. 1 minuut film komt dan overeen met 30 minuten in het echt. Wanneer er een impact geregistreerd wordt dan wordt er wel gewoon opgenomen, met een aantal seconden uitloop voor en na de detectie. Werkt in ieder geval prima op die manier. Wat ook handig is, is dat je alle ledjes ook kan uitzetten, je ziet dan in het donker niets van de dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
ik heb inderdaad maar voor een hardwire kit (3draads) gekozen zodat ik hem ook in parking mode kan gebruiken.
Heb er echter geen SD kaart bij gekocht omdat xiaomiproducts.nl deze er niet bij verkocht. Maar ik heb nog wel een oude ScanDisk v d Action liggen. kan ik deze niet gew gebruiken of is de schrijfsnelheid dan toch echt te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:59
@djuki
Ik heb wel een A129 met 3 draads voeding.
Heb er geen omkijken naar, 1 x instellen en vergeten. Schakelt voortaan zelf bij contact aan of uit.
Kaartje kan ik je niets over zeggen. Ik heb een endurance kaartje ivm hitte en kou.

En slechts één keer een compleet lege accu de volgende ochtend met de parkingmode aan.
toen had ik mijn lichten aangelaten

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ik had een 129 met een direct lijn naar de accu.
Daartussen zat een kastje die de stroom verbrak wanneer de accu spanning lager dreigde te komen dan nodig om te starten...

Vertaalde zich dus naar altijd aan, een week op de auto accu was geen probleem op de parkeerstand

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 27-09-2019 23:11 ]

• djuki
Teijgetje schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:11:
@djuki
En slechts één keer een compleet lege accu de volgende ochtend met de parkingmode aan.
toen had ik mijn lichten aangelaten
8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Inmiddels 3x Xiaomi 70Mai Dashcam (2x Lite 1x Pro) allen met GPS in bezit en moet zeggen deze bevalt prima zeker voor de zeer lage prijs van +- 55 Euro met GPS.

Zeker met de Lite is taal geen enkel probleem meer daar deze meertalig wordt geleverd. Bij de pro is het relatief makkelijk om te zetten (ik had engels besteld maar kreeg russisch)

Valt me wel op dat deze cam hier weinig aan bod komt is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Pinky-H9 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:02:
Inmiddels 3x Xiaomi 70Mai Dashcam (2x Lite 1x Pro) allen met GPS in bezit en moet zeggen deze bevalt prima zeker voor de zeer lage prijs van +- 55 Euro met GPS.

Zeker met de Lite is taal geen enkel probleem meer daar deze meertalig wordt geleverd. Bij de pro is het relatief makkelijk om te zetten (ik had engels besteld maar kreeg russisch)

Valt me wel op dat deze cam hier weinig aan bod komt is daar een reden voor?
Geen GPS snelheid in video als je het SD kaartje eruit haalt en in de PC laat afspelen.
Of is dit misschien al aangepast ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
driel24 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:10:
[...]

Geen GPS snelheid in video als je het SD kaartje eruit haalt en in de PC laat afspelen.
Of is dit misschien al aangepast ?
Deels correct maar de GPS data is als een subtitle stream beschikbaar dus met de nodige tools weer zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Pinky-H9 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:29:
[...]

Deels correct maar de GPS data is als een subtitle stream beschikbaar dus met de nodige tools weer zichtbaar te maken.
Met registratorviewer locatie en snelheid gewoon te zien ?

Als dat zo is.... (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:00
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een nieuwe dashcam.

Momenteel heb ik een Mini 0805 Umbrella A7 en opzich zijn de beelden goed, maar ik vind hem qua beeld en behendigheid achteruit gaan. Tevens is het model al wat ouder en ik wil graag een model hebben die ook de achterkant filmt.

Nu zag ik op CoolBlue de Nextbase 512GW + 512GW Achter Camera voor 199 euro inclusief.
https://www.coolblue.nl/p....html#product-information
Voordelen van deze is dat hij op 60FPS filmt op Full HD (Al kan hij QHD aan).
Achter camera nu in de prijs inbegrepen.
Zuignap mogelijkheid om de camera vast te zetten.
En zie over het algemeen goede reviews.

Wat denken jullie hiervan?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01

paQ

Ik was voornemens een Viofo 119V3 te bestellen.
Even voor de zekerheid: nemen deze cams ook gewoon op als je stilstaat? Mijn vorige "geïntegreerde" cam stopte als er 5sec geen beweging was. En pas na ca 2 - 3 sec na beweging begon hij weer op te nemen.
Je kunt er op wachten dat er natuurlijk dan (wegrijden kruispunt) iets gebeurt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:00
paQ schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:52:
Ik was voornemens een Viofo 119V3 te bestellen.
Even voor de zekerheid: nemen deze cams ook gewoon op als je stilstaat? Mijn vorige "geïntegreerde" cam stopte als er 5sec geen beweging was. En pas na ca 2 - 3 sec na beweging begon hij weer op te nemen.
Je kunt er op wachten dat er natuurlijk dan (wegrijden kruispunt) iets gebeurt.
Er staat letterlijk:
"Beelden worden zowel 15 seconden vóór als 30 seconden na een gebeurtenis vastgelegd"

Echter is niet duidelijk wat een "Gebeurtenis" is in deze zin. Is dat een botsing? Beweging? etc.

En mag ik vragen vragen wat jouw trekt aan de VIOFO 119 V3?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01

paQ

Wylana schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Er staat letterlijk:
"Beelden worden zowel 15 seconden vóór als 30 seconden na een gebeurtenis vastgelegd"

Echter is niet duidelijk wat een "Gebeurtenis" is in deze zin. Is dat een botsing? Beweging? etc.

En mag ik vragen vragen wat jouw trekt aan de VIOFO 119 V3?
De buffer voor en na een actie of handmatige ingreep is prima, maar ik vind het irritant dat mijn oude cam altijd stopte bij een kruispunt of file.

En verder: de echt fantastische beeldkwaliteit voor zover ik dat kan beoordelen op youtube. Kentekens van bewegende voertuigen zijn prima leesbaar ook.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Korte bump, ik zoek wat rond, maar ik heb een nieuwe auto en wil mijn dashcam weer netjes wegwerken. Welke oplossing raden jullie aan? Ik durf niet zomaar tape op dingen te plakken, dus mijn voorkeur gaat uit nar van diezelfde plakstrips waarmee de Viofo dashcam geleverd werd. Ik vind wel algemene dingen, maar om nou 10 euro voor een plakstrip en nog eens 10 euro voor die kabelclips uit te geven wordt me iets te gortig. Is er een webshop of fysieke shop die zoiets verkoopt? Of anderen die de dashcam van auto a naar b verplaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/256009/files/300143220/450x450x2/viofo-a119-v3-dashcam-met-gps.jpg Deze dus

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 07-11-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Anoniem: 1240358, op aliexpress voor 7 euro en 10 cent, kun je heel veel dashcams/kabels plakken. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1Xy3ssHX/Screen-Hunter-02-Nov-07-21-27.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzywDh5V/Screen-Hunter-03-Nov-07-21-31.jpg

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Thanks, precies zoiets zocht ik! Was ik toch even met mijn 3e oog aan het kijken tijdens het zoeken. Heb ze besteld, 4 euro en over een maandje is het hier. Ik zal even een gil geven als ze binnen zijn, ik krijg er volgens mij gelijk een stuk of 30. De volgende die het ook nodig heeft kan ik ze wel doorsturen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 07-11-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gents, na 3 jaar mijn viofo a119 naar tevredenheid gebruikt te hebben lijkt hij nu overleden. Gek 3/4e groen scherm en reageert nergens meer op.
Jammer, tijd voor een upgrade:)
Nu twijfel ik tussen de a129 duo pro of de non pro maar ik haal het echte verschil er niet helemaal uit wat nu de waarde zo beïnvloed.
Hebben jullie ervaring met deze wellicht?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@DRuw
HD vs 4K ?

Ik heb de HD versie, toen was er nog geen pro. Prima cam voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Dr zit 40 euro tussen ongeveer...
Twijfel twijfel

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De pro nemen.
De gewone Duo neemt bij voor en achter opnemen op in 1980x1020 30fps
De pro met 3840 x 2160P 30fps voor en 1980x1020 30fps achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 23:52
Vandaag nog net van een goede 11-11 deal kunnen profiteren op Ali. DDPAI mini 3 voor 81 euro incl. een setje om direct op de zekering aan te sluiten.

Als ik de reviews man geloven, goede beeld kwaliteit en lekker compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

13art

Moderator Mobile
Vandaag, terwijl ik aan het sporten was, is er iemand tegen mijn geparkeerde auto aangereden die zelf moest uitwijken voor een vrachtwagen. De persoon is dit netjes komen melden. Helaas voor hen wisten ze niet het kenteken van de vrachtwagen. Maar ik heb een 70 Mai Pro dashcam, dus ik dacht even nakijken. Helaas, er staat een vrachtwagen op, maar dat was niet de vrachtwagen waar zij voor moesten uitwijken. Daarbij was het kenteken niet goed te lezen.

Dit geeft echter wel duidelijk aan dat je dus niet veel aan een parkeerfunctie hebt die pas gaat opnemen (met een x aantal seconden) nadat er een schok is geregistreerd. Dat wordt dus op zoek naar een dashcam die in parkeerstand opneemt middels een buffer waarmee beeld vlak voor en na de schok wordt opgenomen. Nu eens kijken welke een goede prijs/kwaliteit heeft.

Maar advies aan éénieder, kijk voor een dashcam met parkeerfunctie die opneemt middels een buffer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Zou zo een buffer niet resulteren in een sneller leegrakend accu?

[ Voor 88% gewijzigd door SOTD op 16-11-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SOTD schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:32:
[...]

Zou zo een buffer niet resulteren in een sneller leegrakend accu?
Uiteindelijk wel, al zijn er ook dashcams die een low voltage waarschuwing hebben. En bij lang parkeren (bijv tijdens een vakantie) kan je het uit zetten of een andere parkeermodus selecteren.

Als ik zo even snel door de recencies blader, dan lijkt de Viofo A119 V3 voor mij het meest geschikt. Die neemt niet aan de achterkant op, maar heeft wel een betere beeldkwaliteit dan die van A129 duo.

Als er iemand tegen de achterkant zou komen dan is de kans denk ik best groot dat door de buffer functie diegene uiteindelijk toch in beeld komt. Al bedenk ik me nu, terwijl ik dit typ, dat dit natuurlijk dan maar weinig bewijs is.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 16-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Hoe ga je die buffer dan instellen? Hoe geef je aan dat het vlak voor de schok is en hij moet gaan opnemen?

Je kan wel motion detection gebruiken dat hij opneemt zodra er iets beweegt.
Of zoals bij mijn A129Duo, met 1 fps continu.

Met FHD/1fps kon ik het kenteken en merk achterhalen van een auto die parkeerschade maakte en even later aan de voorkant en achterkant voorbij reed.

Wat jij wilt, alleen het incident mét alle footage er om heen, bestaat niet.

[ Voor 149% gewijzigd door Teijgetje op 16-11-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Teijgetje schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:54:
[...]

Hoe ga je die buffer dan instellen? Hoe geef je aan dat het vlak voor de schok is en hij moet gaan opnemen?

Je kan wel motion detection gebruiken dat hij opneemt zodra er iets beweegt.
Of zoals bij mijn A129Duo, met 1 fps continu.

Met FHD/1fps kon ik het kenteken en merk achterhalen van een auto die parkeerschade maakte en even later aan de voorkant en achterkant voorbij reed.

Wat jij wilt, alleen het incident mét alle footage er om heen, bestaat niet.
Dat staat standaard ingesteld. Kijk maar op de productpagina of reviews van de A119 v3 al kan de a129 het ook dacht ik. Je hebt 3 opties bij parkeermodus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
l3art schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:18:

Dat staat standaard ingesteld. Kijk maar op de productpagina of reviews van de A119 v3 al kan de a129 het ook dacht ik. Je hebt 3 opties bij parkeermodus
Je hebt gelijk, alleen mijn 129 buffert niet.
De 119V3 en 129pro wel. En de 129 dus ook zie ik nu.
Niet dat ik dat dan ga gebruiken maar ik zal de firmware eens bijwerken,

Ik heb altijd 1 fps aan, dat geeft ook prachtige zonsop- en ondergangen als je de auto goed neerzet. Of de skipiste etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Teijgetje op 16-11-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 09:34
Net ook een DDPAI mini 3 voor omgerekend 63 euro op Ali gescoord. Hopelijk veel camera voor deze prijs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Heb je linkje waar gekocht ?
Jipsy schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:43:
Net ook een DDPAI mini 3 voor omgerekend 63 euro op Ali gescoord. Hopelijk veel camera voor deze prijs... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Jipsy schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:43:
Wel een top ding. Jammer dat hij geen gps heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jipsy
brutus26 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:57:
Heb je linkje waar gekocht ?

[...]
Hier gewoon bij de "originele DDPAI winkel" op Ali: https://lite.lc/umdYT vergeet niet op voucher van $22 te klikken. Dan kost deze nog maar 69 euro. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Besteld en al aangesloten ?
Jipsy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:22:
[...]

Hier gewoon bij de "originele DDPAI winkel" op Ali: https://lite.lc/umdYT vergeet niet op voucher van $22 te klikken. Dan kost deze nog maar 69 euro. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jipsy
Wel al besteld maar nog niet ontvangen. Zal mijn bevindingen wel posten. @driel24 merkt terecht op dat er geen GPS op zit. Vind ik juist beter met mijn "dynamische" rijstijl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekjes
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06-2020
Hallo, ik wil graag een dashcam aanschaffen, maar ik heb er weinig verstand van.
Na wat lezen en zoeken lijkt mij de Viofo A129 Pro een goeie keus. Ik zou graag zowel voor als achter willen hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet iemand of je de geheugenkaart erbij krijgt, of moet je die zelf aanschaffen?
Als je hem zelf moet aanschaffen, welke moet je dan hebben?

Hoe kan je je opgenomen beelden overzetten naar je laptop?

Zijn er andere dingen die ik moet weten of rekening mee moet houden bij het kopen van een dashcam?

Wat betekent loop recording? Wat doet het?

[ Voor 4% gewijzigd door Tweekjes op 31-12-2019 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:22
Bij een goede webshop proberen ze je meteen een geheugenkaartje er bij te verkopen, zit er standaard uiteraard niet in. Beelden overzetten via usb kabel, geheugenkaartlezer of directe wifi verbinding tussen dashcam en pc. Ik vind usb kabel het makkelijkste, maar dat is persoonlijk.

Op de pc gebruik ik Nextbase Replay 3 om de beelden te bekijken, met kaart en snelheidslimiet informatie. Dit is software van een andere camera maar werkt prima met mijn A119 pro

Loop recording is essentieel, want dit betekent dat de oudste opnames automatisch worden gewist om plaats te maken voor nieuwe opnames.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 23:30
Ivm het vele schrijven wel een high endurance kaartje nemen, ik heb destijds deze genomen.
pricewatch: Sandisk High Endurance

Andere merken en maten:
categorie: Geheugenkaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben zelf ook druk aan het overwegen om een dash cam te kopen voor mijn Ford Focus.
De Viofo A119V3 lijkt een mooi model. Nu ben ik in de autotechniek niet al te handig, maar de kabel krijg ik wel prima weggewerkt naar de armsteun in het midden.

Daar zit zowel een USB poort in een 12V aansluiting. Na 30 min NA het sluiten van de auto gaat de spanning van de 12V aansluiting af. Dan neem ik aan dat de parkeerfunctie er mee stopt?

Ik zou graag gebruik maken van die aansluitingen in de auto, maar toch de parkeerfunctie gebruiken. Hoe zou dat kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou wat kunnen experimenteren met een grote powerbank aangesloten op die 12v met een snellader.
En dat zou misschien kunnen werken als je dagelijks 2 uur in de auto zit heen, en 2 uur terug.

Persoonlijk zou ik die 12v aansluiting laten voor wat het is, en een permanente 12v lijn zoeken, en daar een op aansluiten.
Er zijn kastjes te koop die zelf de accuspanning monitoren, en stoppen wanneer de accu te laag zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mee eens, gewoon aansluiten op de juiste stekker bij de zekeringkast.
Bv: https://www.banggood.com/...EALw_wcB&cur_warehouse=CN
Of als je het snel wilt: https://www.amazon.de/dp/...ire&qid=1577813323&sr=8-8
Maar er zijn er vast meer te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 31-12-2019 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:07:
Ik ben zelf ook druk aan het overwegen om een dash cam te kopen voor mijn Ford Focus.
De Viofo A119V3 lijkt een mooi model. Nu ben ik in de autotechniek niet al te handig, maar de kabel krijg ik wel prima weggewerkt naar de armsteun in het midden.

Daar zit zowel een USB poort in een 12V aansluiting. Na 30 min NA het sluiten van de auto gaat de spanning van de 12V aansluiting af. Dan neem ik aan dat de parkeerfunctie er mee stopt?

Ik zou graag gebruik maken van die aansluitingen in de auto, maar toch de parkeerfunctie gebruiken. Hoe zou dat kunnen werken?
Ik heb dit zelf precies zo geïnstalleerd, echter in een Fiesta. De middenconsole is daarin hetzelfde als de Focus.

Camera hangt rechts van de sensoren, via die ‘bak’ heb ik de kabel geleid, langs de bovenkant van het raam, en zo via het portier naar de onderkant van de passagiersstoel. Via daar naar de middenconsole.

Mijn 70Mai Pro neemt gewoon op als er wat gebeurd, daar zit een accu in. Ik heb dat getest en volgens mij werkt dat prima.

Wellicht heb je hier iets aan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Volgens mij werkt ie op die accu niet zo heel lang..

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 01-01-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mitsumark schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:58:
Je komt er niet de nacht me door? Is dat wat je bedoelt?

Het lijkt een geschikt middel en goed prijspunt.

Kun je niet gewoon een powerbank hangen aan je USB poort en de camera aansluiten op de powerbank? Dan heb je toch ook een buffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
1 nacht geloof ik wel, maar een weekend niet dacht ik gezien te hebben.
Weet alleen niet meer welke youtube video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mitsumark schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:58:
Heb de 70mai pro maar heb eigenlijk zelden een lege accu.
Aan de andere kant, hier staat de auto niet heel vaak een dag stil.
Wel is het zo dat de 70mai pro niet continu opneemt maar alleen bij het registreren van een schok, dus dan zou hij het op zich wel even vol moeten kunnen houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

l3art schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:19:
[...]

Heb de 70mai pro maar heb eigenlijk zelden een lege accu.
Aan de andere kant, hier staat de auto niet heel vaak een dag stil.
Wel is het zo dat de 70mai pro niet continu opneemt maar alleen bij het registreren van een schok, dus dan zou hij het op zich wel even vol moeten kunnen houden lijkt me.
Hoe registreert hij dat hij in parking mode draait? Is dat het gebrek aan beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hann1BaL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Hoe registreert hij dat hij in parking mode draait? Is dat het gebrek aan beweging?
De continu spanning gaat er dan af. Dat merkt hij en schakels over op parking mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

l3art schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:43:
[...]

De continu spanning gaat er dan af. Dat merkt hij en schakels over op parking mode.
Ah, precies en dat is dan het nadeel als je er een powerbank aan zou hangen. :) Zeker als de interne batterij het op parking mode niet zo lang vol houdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

70Mai 1S deze heb ik gekocht, adviseren jullie hem op de accu of sigarettenaansteker aan te sluiten, wil graag parking mode actief hebben en weten jullie iemand die mijn dashcam kan installeren?

Ik ben bang als ik hem op de accu aansluit achterin Dashboardkastje dat hij dan mijn accu snel leegtrekt.

Om parking mode weekend te krijgen welke kabel kan ik het beste gebruiken, zie veel verschillende.

[ Voor 45% gewijzigd door racoon op 11-01-2020 10:14 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexus305
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 11:21
racoon schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:52:
70Mai 1S deze heb ik gekocht, adviseren jullie hem op de accu of sigarettenaansteker aan te sluiten, en weten jullie iemand die mijn dashcam kan installeren?

Ik ben bang als ik hem op de accu aansluit achterin Dashboardkastje dat hij dan mijn accu snel leegtrekt.
Ik heb dezelfde en deze op de accu aangesloten, trekt de accu niet leeg omdat de cam uit gaat als het contact uit gaat.
Hij is aangesloten op de zekering van de sigarettenaansteker met deze er tussen. https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_53 ,werkt prima.

Maar volgens mij heeft de 70mai 1s geen parking mode.

[ Voor 3% gewijzigd door lexus305 op 11-01-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

lexus305 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Ik heb dezelfde en deze op de accu aangesloten, trekt de accu niet leeg omdat de cam uit gaat als het contact uit gaat.
Hij is aangesloten op de zekering van de sigarettenaansteker met deze er tussen. https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_53 ,werkt prima.

Maar volgens mij heeft de 70mai 1s geen parking mode.
Wat is het verschil met op de accu of sigarettenaansteker aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
racoon schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Wat is het verschil met op de accu of sigarettenaansteker aansluiten?
Niet echt, mits je hem op een schakeldraad aansluit en niet op een constante voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

iemand die weet of de 70mai 1S ook beelden maakt/opneemt als ik geparkeerd sta?

Zag namelijk op internet onderstaande, maar hoe werkt dit dan?

Dankzij de slimme technologie start de Xiaomi 70MAI automatisch met filmen wanneer je de auto start. Met dank aan de ingebouwde 240mAh Li-polymeer batterij kan de camera nog een korte tijd door filmen terwijl de auto is uitgezet.

[ Voor 65% gewijzigd door racoon op 11-01-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Kan iemand mij helderheid geven over het volgende, als ik mijn dashcam op continue stroom aansluit om ook te filmen als ik de auto uit heb trekt hij dan niet mijn accu leeg zodat ik niet meer kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45

jgj82

Ja, maar = nee

racoon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:42:
Kan iemand mij helderheid geven over het volgende, als ik mijn dashcam op continue stroom aansluit om ook te filmen als ik de auto uit heb trekt hij dan niet mijn accu leeg zodat ik niet meer kan rijden.
Ja dat doet hij wel. Daarom zou ik er een accuspanningsbewakingsmodule tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

jgj82 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Ja dat doet hij wel. Daarom zou ik er een accuspanningsbewakingsmodule tussen hangen.
is dat Zekeringhouder Standaard 10A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

racoon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:01:
[...]

is dat Zekeringhouder Standaard 10A
Nee, het is een actief component wat de verbinding verbreekt met je dashcam zodra je accu-spanning onder een grenswaarde komt zodat deze nooit te ver leeggetrokken wordt en je altijd kan starten. Hoe lang je camera door blijft lopen hangt van de capaciteit en wearlevel van je accu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

jgj82 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:05:
[...]

Nee, het is een actief component wat de verbinding verbreekt met je dashcam zodra je accu-spanning onder een grenswaarde komt zodat deze nooit te ver leeggetrokken wordt en je altijd kan starten. Hoe lang je camera door blijft lopen hangt van de capaciteit en wearlevel van je accu af.
https://www.allcam.nl/cat...g-micro-usb/category/132/ die heb ik nodig, deze schakelt de cam uit als de accu onder bepaalde spanning komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

racoon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:38:
[...]

https://www.allcam.nl/cat...g-micro-usb/category/132/ die heb ik nodig, deze schakelt de cam uit als de accu onder bepaalde spanning komt.
Exactly, dat is hem! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Inmiddels besteld, ben benieuwd of hij niet mijn accu leegtrekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Die heb je ook nog wel goedkoper (duurder ook).
https://www.amazon.de/s?k...95%C3%91&ref=nb_sb_noss_2

Maar inderdaad schakelt uit als de accu onder de 11.5V komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
11,5 volt is best laag, en kan mogelijk nog er voor zorgen dat je auto toch niet meer start. Is die spanning instelbaar? Dan zou ik ‘m wat hoger instellen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

guido66 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:03:
11,5 volt is best laag, en kan mogelijk nog er voor zorgen dat je auto toch niet meer start. Is die spanning instelbaar? Dan zou ik ‘m wat hoger instellen.
In gebruik de auto maandag tot vrijdag elke dag en zaterdag heel even, dan mag ik hopen dat de accu niet snel leeg gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat zal geen probleem zijn. Mits je accu in redelijke staat is...

Mijn 90ah accu haalde ongeveer 4 weken.
En de enigste keer dat de accu leeg was, was toen ik de toch al slechte accu helemaal leeg kreeg door de standkachel aan te zetten en te vergeten voor de rest van de dag

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 14-01-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:34:
Dat zal geen probleem zijn. Mits je accu in redelijke staat is...

Mijn 90ah accu haalde ongeveer 4 weken.
En de enigste keer dat de accu leeg was, was toen ik de toch al slechte accu helemaal leeg kreeg door de standkachel aan te zetten en te vergeten voor de rest van de dag
Wat bedoel je precies met Mijn 90ah accu haalde ongeveer 4 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racoon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:21:
[...]

Wat bedoel je precies met Mijn 90ah accu haalde ongeveer 4 weken
Voordat de auto niet meer wou starten.
En dat was met dashcam en Siemens s35 om de standkachel op afstand aan te zetten... Dus 3 dagen stilstand is echt geen enkel probleem.

Helemaal niet met je nieuwe autoaccu.

Nu ik er over nadenk, vermoedelijk heeft de camera niet 4 weken gewerkt.
Deze heeft gewerkt tot de 10,5 volt. Waarnaar de Siemens gsm er nog een beetje van de accu af haalde waarnaar starten lastig werdt. Hoe dan ook. 1 tot 14 dagen stil moet geen probleem zijn,. De spanning stopt vanzelf richting de camera als de accu onder de 10.xx volt komt

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 14-01-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Er zijn auto’s die beneden de 12V al niet meer starten, niet omdat de startmotor niet rond gaat, maar omdat de elektronica niet goed meer werkt of omdat de besturing gewoon zo geprogrammeerd is.

Toyota hybrides vallen in de 1e categorie, de Fiat 500e die ik heb, in de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-11-2024
@Teijgetje

Ik heb al enige tijd de Viofo A129 Duo GPS en aangesloten met Continue voeding.
Aangesloten door een bevriende deskundige automonteur.
Nu is mijn vraag:
Kun je mij laten weten hoe je alle instellingen heb staan?
Dus ook hoe alles staat ingesteld voor de Parking mode.
Ik heb een 32GB Samsung Evo micro sd kaartje er in zitten.
Met de huidige instellingen is dit snel vol dus optimale en toch acceptabele beelden zou erg fijn zijn.
Hoop dat je mij je instellingen kan laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@CorJC
Ja hoor, zoals gezegd zal ik morgen hier screenshots plaatsen van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand tijd en zin om mij te helpen met het installeren van mijn dashcam,dit kan bij de persoon op locatie zodat hij niet naar mij toe hoeft, zelf kom ik hier niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@racoon beschrijf eens waar je op vastloopt.

Want het komt neer op 1 draad op 12v.
1 draad op massa.

En de rest is de kabel naar boven begeleiden en de camera tegen je raam plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:26:
@racoon beschrijf eens waar je op vastloopt.

Want het komt neer op 1 draad op 12v.
1 draad op massa.

En de rest is de kabel naar boven begeleiden en de camera tegen je raam plakken..
Ik wil hem op constante voeding aansluiten maar ben totaal niet technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bent welkom.

Soldeerbout, en multimeter zijn aanwezig.
Net als een overkapping voor die 3keer per jaar dat het regend.

Enigste nadeel,. Je zal er even voor moeten rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:38:
Je bent welkom.

Soldeerbout, en multimeter zijn aanwezig.
Net als een overkapping voor die 3keer per jaar dat het regend.

Enigste nadeel,. Je zal er even voor moeten rijden....
Dat is voor mij geen enkel probleem

Acties:
  • +9 Henk 'm!

...

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
racoon schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:35:
[...]

Ik wil hem op constante voeding aansluiten maar ben totaal niet technisch.
Je hebt een HK3, daarvan gaat de gele op een geschakelde +, de rode op een continu + (constante voeding) en de zwart op massa.

@CorJC

Geen idee of je er wat aan hebt.
Ik heb 128 Gb er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yiwdj5bdAFXMMZiKzTMOBjXY/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yiwdj5bdAFXMMZiKzTMOBjXY/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qMgRiMAhwmCf273lv1NeUYCV/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WIOfXWRg1QxOK3S1ZllmwIxd/thumb.jpg

Mag nieuwe firmware op. V1.5 is oud

[ Voor 52% gewijzigd door Teijgetje op 16-01-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

@Teijgetje dat zegt mij al niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Beetje Googlen en dan kom je een heel eind. Kabel achter de stijlen langs hoef je niet technisch voor te zijn, evenals het inprikken in de zekeringhouder. Dus als je dit beide kan dan zou je de dashcam ook moeten kunnen aansluiten.

Meest 'lastige' zal dan nog zijn uit te vinden op welke zekering constante spanning staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
2 a 3 uur :o Dat is duurder dan het ding zelf :)
Zelfs incl het uitpluizen van het boekje voor de zekering layout, het wegwerken van het kabeltje en het plakken was ik ruim binnen een uur klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iknow. Maar bedrijven hebben nu eenmaal meer interesse in winst maken en de rekening betalen.

Zelf en eigen auto was idd max 1 uur. Maar goed die auto ken ik van binnen naar buiten....

Hoe dan ook.
Niet zelf kunnen doen betekent een bedrijf.
Of iemand vinden die niet zoals ik 2000km ver weg woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Iemand de 70 mai webcam en wil een foto voor mij maken van de app instellingen van de cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
racoon schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:38:
Iemand de 70 mai webcam en wil een foto voor mij maken van de app instellingen van de cam?
Iets specifieks wat je wil weten/zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@racoon
Een multimeter is er al voor nog geen 9 euro.

Een paar klemverbinders moeten ook wel met een waterpomptang lukken.

Ben je voor 10 euro klaar, en wat zoekwerk.
Begin met je camera`s plakken en werk de kabels vandaar weg, dat kan allemaal achter bekleding of deurlijsten.

[ Voor 43% gewijzigd door Teijgetje op 18-01-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

l3art schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:40:
[...]

Iets specifieks wat je wil weten/zoekt?
Belangrijkste , duur van de film kan 1,2 of 3 minuten, wat is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou per 3 min doen. dat geeft je 20 bestanden per uur.

aan de andere kant, mijn oude camera verloor soms tijd tussen het opslaan en het beginnen met een nieuw bestand. kwam ik achter door een stopwatch mee te laten lopen in beeld van de camera. was vooral zichtbaar bij 5 en 3 min bestanden... op 2 geen probleem...

nu weet ik niet hoe gevoelig jou camera er voor is, maar controleer je beelden eens nadat je hem heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Ik heb zelf de 70mai Pro in de auto zitten, ik heb per 1 minuuut ingesteld staan voor het geval de stroom uitvalt (ongeluk o.i.d.). Ook al zit er een kleine accu in, je weet maar nooit.
Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste